Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 01:18
@renzo4000

Nou ja, ik ga er vanuit dat hij ook in huis fotos van de kinderen wil maken en waar het kan zijn dat er genoeg licht is, is dit binnen zeker niet altijd het geval. In mijn ervaring zien de fotos er op je telefoon nog best ok uit met de S10+ (en dan bedoel ik bij minder ideale lichtomstandigheden), maar op de pc echt een stuk minder.

Maar wellicht is de situatie inderdaad zo dat ook de S10 voor hem prima zal zijn, naar mijn gevoel is de S20 echter scherper allround (en zoals gezegd, kiest voor kortere sluitertijd wat bij bewegende kinderen ook fin is). Of dat de veel hogere prijs waard is is een ander verhaal...

@Klaasjee

Ik denk het laatste, maar vind het moeilijk uit te leggen. Vooral in het begin kreeg ik soms wat vagere fotos (als in minder scherp), hoewel dat nu minder opvalt of zelfs niet meer. Nachtstand (in geval kinderen fotograferen geen punt) vind ik ook soms veel beter dan de S10+, soms veel minder (afhaneklijk van de situatie kan de post processing er helemaal vanaf zitten).

Icm scene optimizer kan Samsung ook net iets TE enthousiast zijn met versterken van kleuren ed... Denk dat het ook een kwestie is van optimalisatie software en gewoon doorkrijgen wat wel en niet werkt.

-----

Overigens nog een tip voor geinteresseerden, hier een reddit thread waarin 2 tips worden gegeven... Een is een combi van 120hz refresh rate icm powersaving (volgens mij is dit normaal mutually exclusive) en een manier om 96hz te forceren ipv 120hz.

Hopelijk komt samsung zelf nog met deze optie, of wordt de refershrate dynamisch ipv fixed 120hz (als ik een artikel lees en het scherm staat stil hoef ik geen 120hz te hebben), maar wellicht de moeite waard om te proberen.

De energy truc heb ik een gemixed gevoel bij, aangezien deze je cpu naar 70% klokt violgens mij. Durf niet te zeggen of het merkbaar is qua ervaring, maar voelt suf om een van de snelste telefoons te kopen om deze terug te klokken (behalve dat hij dan nog steeds snel is, maar zuiniger?)

https://www.reddit.com/r/...with_a_high_refresh_rate/

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:39
DerOllie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Buds+ binnen, gekoppeld aan mn S20 ultra. Geleverd dus precies 2 weken na ontvangst S20.

Wow, ik ben cheapass Philips bedrade oordopjes gewend van 8 jaar oud, maar wat is dit een geluid he. Beetje instellingen aanpassen en dynamic Equalizer aan, echt super geluid naar mijn idee. Precies wat ik zocht, aangezien die oude oordopjes bijna einde waren, en hier dus geen 3.5 mm meer op zit...
Ik heb nog geen bericht gehad, misschien omdat het via een abonnement loopt en dat het 14 dagen langer duurt ivm herroepingsrecht. ??

Ben benieuwd of ze beter klinken dan de 'oude' Galaxy Buds. Was eerder nooit een voorstander van bluetooth oortjes maar vind het nu zo handig geworden dat ik bedrade oortjes maar lastig vind. Ik gebruik ze tijdens het sporten dus dan zitten de draadjes vaak ik de weg.
m0ridin schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:56:

Overigens nog een tip voor geinteresseerden, hier een reddit thread waarin 2 tips worden gegeven... Een is een combi van 120hz refresh rate icm powersaving (volgens mij is dit normaal mutually exclusive) en een manier om 96hz te forceren ipv 120hz.

Hopelijk komt samsung zelf nog met deze optie, of wordt de refershrate dynamisch ipv fixed 120hz (als ik een artikel lees en het scherm staat stil hoef ik geen 120hz te hebben), maar wellicht de moeite waard om te proberen.

De energy truc heb ik een gemixed gevoel bij, aangezien deze je cpu naar 70% klokt violgens mij. Durf niet te zeggen of het merkbaar is qua ervaring, maar voelt suf om een van de snelste telefoons te kopen om deze terug te klokken (behalve dat hij dan nog steeds snel is, maar zuiniger?)

https://www.reddit.com/r/...with_a_high_refresh_rate/
Ga het meteen uitproberen. Zal me benieuwen.

[Voor 36% gewijzigd door Garret1410 op 28-03-2020 10:16]

• m0ridin
Garret1410 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:11:

[...]

Ga het meteen uitproberen. Zal me benieuwen.
Lijkt in ieder geval te werken, heb zelf nu via tasker de instelling dat "als scherm aan --> 96hz". Volgens mij was de oorspronkelijk mod om sommige apps juist naar 120hz te forceren, maar dus iets tweaken naar eigen wens.

Verschil 60hz -> 96hz merk ik zeker wel, durf niet te zeggen of ik 96->120hz ook kan zien. Hoe dan ook, wie weet net weer wat batterijduur op deze manier ;)

• SamStar
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20:57
DerOllie schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Buds+ binnen, gekoppeld aan mn S20 ultra. Geleverd dus precies 2 weken na ontvangst S20.

Wow, ik ben cheapass Philips bedrade oordopjes gewend van 8 jaar oud, maar wat is dit een geluid he. Beetje instellingen aanpassen en dynamic Equalizer aan, echt super geluid naar mijn idee. Precies wat ik zocht, aangezien die oude oordopjes bijna einde waren, en hier dus geen 3.5 mm meer op zit...
Hoelang zat er tussen het goedkeurings mailtje en mailtje/sms van verzending

Ik heb namelijk vannacht om 4:40 de goedkeuring binnen gekregen ;-)

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:35

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

SamStar schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:44:
[...]

Hoelang zat er tussen het goedkeurings mailtje en mailtje/sms van verzending

Ik heb namelijk vannacht om 4:40 de goedkeuring binnen gekregen ;-)
4.40u de goedkeuring. Ik vraag me dan toch af hoe ze dit laten keuren. Gaat het allemaal naar Zuid-Korea toe en daar bekeken of zit er nu gewoon iemand hier snachts thuis te werken?

Anyhow:
19 maart mail met goedkeuring
26 maart mail met dat het verzonden was
27 maart ontvangen.

Dus zeg maar een week tussen goedkeuring en verzonden.

[Voor 18% gewijzigd door DerOllie op 28-03-2020 15:25]

www.youtube.com/DerOllie

• Garret1410
Ik heb een mail gekregen dat mijn aanvraag afgekeurd is omdat ik het toestel niet binnen de actieperiode is aangekocht.

Dat is vreemd omdat ik mijn abonnement 2 maart verlengd heb. Op mijn toestelfactuurstaat 13 maart omdat de S20 toen geleverd is.

Zal er achteraan.

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-04 23:10
Garret1410 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:06:
Ik heb een mail gekregen dat mijn aanvraag afgekeurd is omdat ik het toestel niet binnen de actieperiode is aangekocht.

Dat is vreemd omdat ik mijn abonnement 2 maart verlengd heb. Op mijn toestelfactuurstaat 13 maart omdat de S20 toen geleverd is.

Zal er achteraan.
Ik heb bij de aanvraag niet de factuur van het toestel gedaan (want die heb ik nog niet), maar de bestel bevestigings email van KPN. Die is gewoon goed gekeurd.

Ik was trouwens vorige week met het toestel in de volle zon niet heel erg onder de indruk van de maximale helderheid. Voor mijn gevoel was de S9+ in de zon veel beter af te lezen.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:12

renzo4000

*Doh!*

Ik ben top op heden tevreden met de accu van de s20u. Klokje helemaal rond en behoorlijk intensief gebruikt. Geen batterijbesparende opties aan staan en nagenoeg alles uitgenut wat het toestel te bieden heeft. 6,5 SOT en 24 uur zonder laden en nog accu over is gewoon goed te noemen. Nee niet uitzonderlijk maar zeker niet slecht gezien de rekenkracht en grote display op 120hz!

Garret1410 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:06:

Zal er achteraan.
Tip: doe dit via Facebook messenger, ik werd meteen geholpen met mijn afkeuring (land stond verkeerd in mijn account)

Afbeelding grootte aangepast.

[Voor 40% gewijzigd door 13art op 30-03-2020 10:15]

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• wilmundo
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
renzo4000 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:47:
Ik ben top op heden tevreden met de accu van de s20u. Klokje helemaal rond en behoorlijk intensief gebruikt. Geen batterijbesparende opties aan staan en nagenoeg alles uitgenut wat het toestel te bieden heeft. 6,5 SOT en 24 uur zonder laden en nog accu over is gewoon goed te noemen. Nee niet uitzonderlijk maar zeker niet slecht gezien de rekenkracht en grote display op 120hz!
Ik ben benieuwd hoeveel mAh je ziet staan bij je battery health. Bij mij staat er 4261 mAh (wat 95% is van de beloofde 4.500 mAh (S20+)). Overigens moest ik de design capaciteit handmatig aanpassen naar 4.500. Ondanks dat het toestel correct werd herkend, was de aangegeven design capaciteit niet correct.

Flickr

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

4715mAh, ik heb de ontwerpcapaciteit op 5000 mAh gezet. Maar het kan kloppen dat dit iets minder is, want het blijft een schatting van Accubattery.

• Garret1410
Puur speculatief maar zou Samsung rekening houden met de batterij degradatie en daardoor maar 95% van de totale accucapacteit gebruiken.

• wilmundo
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Ik vermoed dat de S20 reeks in theorie een capaciteit 4.000/4.500/5.000 hebben, zodat Samsung kan strooien met specs (bv. 100*Spacezoom). In de praktijk denk ik dat je de volledige capaciteit niet kan gebruiken. Misschien is dat inderdaad ter behoud van de accu: stoppen met laden tot 95%, want dat is beter (?) dan doorladen tot de max. De rated (minimum) capacity is 4.370 mAh (Settings\About phone\battery information).

Met een nieuwe S20+ zit ik dus op 95%, met m'n S10+ met ca 500 laadcycli zat ik op 94% (nieuw) en 92% (na een jaar) en met m'n S8+ had ik ongeveer 94% van m'n capaciteit na ruim 1 jaar (volgens mij 98% bij nieuw). Ja, AccuBattery doet schattingen, maar zo moeilijk lijkt mij dat niet toch? Als je na 500 keer laden nooit een keer de volle designcapaciteit hebt geladen (lijkt mij prima te meten), dan kun je er denk ik wel van uit gaan dat de designcapaciteit niet gehaald gaat worden.

Overigens had ik m'n S10+ toentertijd laten doormeten met software die Samsung gebruikt om de batteryhealth aan te geven toen ik het toestel nieuw had en dat was 5/5. Volgens AccuBattery slechts 94% van de designcapaciteit. Tja, voelt zuur aan als je een nieuw toestel hebt en je leest dat je niet de volle 100% hebt. Renzo zit bv op 94%. Daarom wilde ik AccuBattery eigenlijk niet meer installeren op m'n toestel. Toch maar gedaan om verbruik van bepaalde apps te monitoren.

[Voor 3% gewijzigd door wilmundo op 30-03-2020 10:05]

Flickr

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Dat er afwijkingen zijn is ook wel logisch. Zolang Accubattery consistent omgaat met deze afwijkingen kan je nog steeds redelijk afleiden wat de batterij doet. Ik hoef ook niet op de punt komma precies te weten hoe of wat het is vooral om enigszins inzicht te krijgen in het energieverbruik en of er apps zijn die onnodig veel van je accu vragen.

• Imo62
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:37
Eerlijk gezegd hecht ik totaal niet aan dat % dat accubattery geeft van de accucapaciteit. Ik gebruik de app inmiddels al op zo'n 3 telefoons, waarbij op alle 3 battery health op zo'n 92% tot 94% stond aangegeven. Dat percentage veranderde ook niet, zelfs al werd de telefoon enkele jaren gebruikt. Het is een goede app, maar dat percentage kun je volgens mij gewoon negeren, lijkt op natte vingerwerk.

• tweegroenethee
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 26-05 14:02
Vergeet ook niet dat '(super) fast charging' ook niet goed is voor de batterij. Dit is uit te zetten in de instellingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 18-04 23:10
Nog een tip voor mensen die de Buds+ hebben ontvangen: experimenteer vooral met de verschillende rubberen dopjes en ringetjes die bijgeleverd zijn. Niet alleen vanwege draagcomfort, maar naar mijn mening is ook de geluidskwaliteit verschillend met de dopjes op het uiteinde van de Buds.

• DaveCool
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 23:12
Zijn er nog mensen met de Ultra die het commentaar vanuit de Tweakers review herkennen dat er een (software-)fout in de camera zit bij de randen op 2x en 3x zoom?
Zie 'Telelens' gedeelte.

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:31

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Vanaf heden mogen alles opmerkingen, vragen en ervaringen met betrekking tot accessoires in het daarvoor bestemde topic.

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Weer een laadsessie verder en nog steeds onder de indruk van de batterij. 5 SOT en 40 uur van de lader...

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:32
renzo4000 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:41:
Weer een laadsessie verder en nog steeds onder de indruk van de batterij. 5 SOT en 40 uur van de lader...

[Afbeelding]
Vind ik nog wel meevallen... Met de P30 pro haal ik 48 uur en dan 9 uur 30 min SoT

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Wil je een sticker @Agressor ?? Prima toch dat je met P30 een dergelijke accuduur hebt? Ik geef alleen aan dit IK tevreden ben over de s20u. Er zijn vele ervaringen dat de accu tegenvalt en dat vind ik dus wel meevallen. Daarnaast kan je P30 pro niet echt vergelijken met de s20u. Dat toestel heeft veel mindere specs en kan dus ook langer meegaan op de accu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garret1410
Aggressor schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:43:
[...]

Vind ik nog wel meevallen... Met de P30 pro haal ik 48 uur en dan 9 uur 30 min SoT
Dat kan ik ook met S20+. Gewoon alles op minimaal zetten en non stop video kijken.

Kortom, sot zegt niet veel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:00
Aggressor schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:43:
[...]

Lekker bij de P30 Pro blijven dus, :P

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Als je puur alleen zou kijken naar de accuduur wel. Voor de rest is de s20u superieur aan de p30 pro, het is natuurlijk net wat je echt belangrijk vindt. Feit is wel dat je financieel gezien met een p30 pro een erg aantrekkelijk toestel in handen hebt die onderaan de streep veel te bieden heeft. Dus als je nog tevreden bent over de p30 pro waarom dan überhaupt kijken naar de s20 @Aggressor ?

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:32
@renzo4000 ik ga ook niet switchen....
Nieuwe telefoons zijn altijd een hobby geweest. En ik heb altijd een zwak voor Samsung gehad.
Maar de SOT vind ik tegenwoordig wel een belangrijk puntje. En het is ook jammer dat wij geen snapdragon chip krijgen.

@Garret1410 ik gebruik het toestel gewoon normaal. Whatsapp internet. YouTube.. Enz

[Voor 14% gewijzigd door Aggressor op 01-04-2020 13:51]

• Garret1410
Aggressor schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:50:
@renzo4000 ik ga ook niet switchen....
Nieuwe telefoons zijn altijd een hobby geweest. En ik heb altijd een zwak voor Samsung gehad.
Maar de SOT vind ik tegenwoordig wel een belangrijk puntje. En het is ook jammer dat wij geen snapdragon chip krijgen.

@Garret1410 ik gebruik het toestel gewoon normaal. Whatsapp internet. YouTube.. Enz
Als je sot belangrijk vind dan doen de budget/midrange toestellen het beter. Maar dat weet je denk ik zelf ook wel.

P30 Pro heeft een bovengemiddelde accuduur maar het verschil tussen de S20 Ultra zal echt niet veel minder zijn als je de S20U op 60hz houdt en helderheid op gelijk nivo.
Dit baseer ik op de vele reviews tussen P30 Pro en andere toestellen zoals de Note10+ en iPhone 11 Pro Max. Zie tweakers.net review.

[Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 01-04-2020 20:52]

• Noresponse
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 24-05 21:07
De S20 serie heeft een dramatisch verkoop en het toestel wordt nog net niet weggegeven in Amerika en in Europa loopt het toestel ook nog niet goed. Mijn advies wacht even een maand en dan komen er goed en crazy deals van Samsung. Let op voor de camera hoef je het niet te doen, het is zo erg dat ze nu nog bezig zijn om de camera software te verbeteren dat ze het toestel nog niet willen laten testen door DxoMark.

[Voor 15% gewijzigd door Noresponse op 01-04-2020 21:17]

• Byron010
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11-05 15:22
Komt natuurlijk ook door de huidige omstandigheden.. mensen zijn wat terughoudend met hun geld

• Noresponse
Byron010 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:23:
Komt natuurlijk ook door de huidige omstandigheden.. mensen zijn wat terughoudend met hun geld
Klopt en dus even wachten. Het blijkt dat ook aldaar en in Nederland meer de S20 wordt verkocht en dus hebben ze de meeste problemen in de verkoop van de S20+ en Ultra. Dus kun je zelf je S20 verkopen en met een klein bedrag weer een Ultra kopen . Dit is ook beter voor de cijfers van Samsung.

Ik zou zeggen verlaag die prijs naar 699, 799 en 999 en stop met die extra gadgets.

• Janon
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 12-05 17:14
Ik heb een gekocht los in Beverwijkse bazaar voor 120 euro.
jaroen89 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:12:
Alle S20 telefoons hebben weer een actie: ''Nu met gratis Samsung Galaxy Fit t.w.v. €99,-''

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:01
Garret1410 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:38:
[...]

Als je sot belangrijk vind dan doen de budget/midrange toestellen het beter. Maar dat weet je denk ik zelf ook wel.

P30 Pro heeft een bovengemiddelde accuduur maar het verschil tussen de S20 Ultra zal echt niet veel minder zijn als je de S20U op 60hz houdt en helderheid op gelijk nivo.
Dit baseer ik op de vele reviews tussen P30 Pro en andere toestellen zoals de Note10+ en iPhone 11 Pro Max. Zie tweakers.net review.
Misschien dat de Ultra een veel betere batterij heeft dan de plus maar ik kan het baseren op het feit dat ik de P30 Pro en de S20 Plus beide heb (gehad). De S20 hield het met exact dezelfde instellingen, dezelfde apps, ongeveer een dag vol (4u SOT). Met de P30 Pro haal ik bijna 2 dagen met 7.5u SOT. Vandaar dat de S20 weer terug is gegaan, batterij en camera zijn wat mij betreft de belangrijkste features van een telefoon. Al moet ik zeggen dat ik het 120hz scherm wel terug wil..

• Byron010
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11-05 15:22
thecompany schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:14:
[...]

Misschien dat de Ultra een veel betere batterij heeft dan de plus maar ik kan het baseren op het feit dat ik de P30 Pro en de S20 Plus beide heb (gehad). De S20 hield het met exact dezelfde instellingen, dezelfde apps, ongeveer een dag vol (4u SOT). Met de P30 Pro haal ik bijna 2 dagen met 7.5u SOT. Vandaar dat de S20 weer terug is gegaan, batterij en camera zijn wat mij betreft de belangrijkste features van een telefoon. Al moet ik zeggen dat ik het 120hz scherm wel terug wil..
4u SOT met 60 Hz 1080p? Lijkt me heel sterk, ik haal veel meer dan dat met 120Hz. Als je 4u hebt met 120Hz is het al laag, en zijn de instellingen dus niet gelijk aan de P30 pro.

Voorbeeld: de 31e had ik een SOT van 3,5u en heb ongeveer 50% gebruikt (15% hiervan was gaming). Dit met de S20+ op 120Hz.

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:01
Byron010 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:26:
[...]

4u SOT met 60 Hz 1080p? Lijkt me heel sterk, ik haal veel meer dan dat met 120Hz. Als je 4u hebt met 120Hz is het al laag, en zijn de instellingen dus niet gelijk aan de P30 pro.

Voorbeeld: de 31e had ik een SOT van 3,5u en heb ongeveer 50% gebruikt (15% hiervan was gaming). Dit met de S20+ op 120Hz.
Niet iedereen gebruikt een telefoon op dezelfde manier. Ik ben een hoogverbruik user kwa standby tijd met oa Notify Amazfit die mijn watch via Bluetooth constant trackt (hartslag oa) en een GPStracker die elke minuut mijn locatie doorgeeft (als deze flink wijzigt) aan mijn Domotica systeem. Ik snap dat dit niet heel bevorderlijk is voor de batterij maar ik ben blij dat ik met de Huawei een telefoon heb gevonden die hier uitstekend mee om kan gaan.

• Garret1410
thecompany schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:14:
[...]

Ik weet niet hoelang je de S20+ hebt gehad maar accuduur wordt wel iets beter na verloop van tijd.
Let wel dat 120Hz een aanslag op de accuduur is.

Maar het zal dan ook wel aan het gebruik liggen want 4uur is niet veel. Mooi dat de P30 Pro wel bij je gebruik past.

Bij normaal gebruik heeft de S20+ ongeveer een vergelijkbare als de S10+ bij 60Hz en als ik naar S10+ en P30 Pro kijk dan zie ik geen verdubbeling in accuduur maar slechts een klein verschil.

Misschien dat de P30 Pro een betere standby tijd heeft door een wat agressiever batterij management. Maar dat maakt allemaal niet uit. De een is tevreden en de ander niet.

• dust419
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:04
Ik heb momenteel een S20 plus en een S20 ultra om te testen.
Het unlocken via gezichts herkenning gaat via de S20 ultra significant sneller.
Heb op beide toestellen meerdere keren mijn gezicht opnieuw ingesteld maar de S20 ultra blijft echt merbaar sneller.

Another one bites the DUST

• DaveCool
dust419 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:35:
Heb op beide toestellen meerdere keren mijn gezicht opnieuw ingesteld maar de S20 ultra blijft echt merbaar sneller.
Ah, da's interessant.
EU (NL)-modellen, of US?
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen op:
* Camera. Met name focus snelheid en kwaliteit
* Accu
* Grootte/gewicht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:37
Misschien maar eens even dit artikel lezen.
Is feitelijk een bevestiging van de kritiek die al jaren geleverd wordt in meerdere threads op XDA vanwege het feit dat in de EU geen Qualcomm SOC wordt geleverd en het duidelijk minder presteren van de Exynos SOC.
Dus je mag hier in de EU ook nog eens meer betalen voor een onder presterende SOC.
Oh en met de Qualcomm SOC is het gewoon een super toestel laat dat voorop staan!

https://www.androidcentra...cessors-korean-galaxy-s20

[Voor 12% gewijzigd door snah001 op 04-04-2020 12:20]

Mi 9T Pro - V11.0.6.0. - QFKEUXM

• Grandisimo
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:43
Meer mensen last dat mensen gelijk je voicemail krijgen terwijl je telefoon voor je ligt met vol bereik ?
S20 ultra.....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 23:42
Noresponse schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:15:
De S20 serie heeft een dramatisch verkoop en het toestel wordt nog net niet weggegeven in Amerika en in Europa loopt het toestel ook nog niet goed. Mijn advies wacht even een maand en dan komen er goed en crazy deals van Samsung. Let op voor de camera hoef je het niet te doen, het is zo erg dat ze nu nog bezig zijn om de camera software te verbeteren dat ze het toestel nog niet willen laten testen door DxoMark.

[Afbeelding]
In de US hebben ze dan nog de snapdragon versie die een heel stuk beter werkt.
Moet je kijken hoe onze europese Exynos juist presteert :'( :'( :'( .

- YouTube: The TRUTH about Snapdragon vs Exynos! [Samsung Galaxy S20] | The Tec...
- YouTube: Samsung Galaxy S20 Ultra - Exynos vs Snapdragon.
- YouTube: Exynos 990 vs Snapdragon 865 Samsung Galaxy S20+ GPU performance hea...

Ik kan alvast zeggen, na het bekijken van bovenstaande reviews, dat de Exynos-versie het zeker niet zal worden! :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Noresponse
snap ook niet dat ze de exynos in Europa er in drukken.De nieuws snapdragon is veel beter idd. en die hele pixelbinding is allemaal software matig en ze werken met man en macht om die software te verbeteren. Toestel is wellicht te snel op de markt gezet en voor de verkeerde prijs.

Als ik alleen al naar de note 10+ of P30 pro kijk doen die niet echt onder, nog sterker ik heb foto;s gezien waarbij je wat meer scherpte zag bij de P30 pro en dat is 1300 vs 600 euro en om eerlijk te zijn wifi 6 en 5G is leuk in 2021 of later en dat is het ook wel.

De mi 10 pro is te duur en de P40 pro is een mooie sony sensor en zekers een goed toestel , maar geen google en dan ook 1000 euro vragen. Ik weet niet, zou eerder voor de P30 pro gaan en afwachten tot Huawei ook apps zoals ING,ABN-AMRO heeft en wat andere populaire apps.

Wat me het meest boos maakt is die bluetooth headset van 150 euro erbij en een smartwatche erbij van 200 euro. Waarom gooit xiaomi het toestel gewoon niet op 849 euro en Huawei de P40 pro niet op 849 euro en laat die extra gadgets lekker zitten. Ik zit niet te wachten op een watch of bluetooth headset die ik al heb van 150 euro.

Samsung heeft ook van die deals. gooi die prijs maar 100 euro naar beneden. Komt er gewoon op neer een paar maanden wachten en dan net in juni/julie voor een paar honderd euro goedkoper aanschaffen.

Ik ben voor de P30 pro gegaan,wilde voor de p40 pro gaan en geen zin om 450 euro meer te betalen zonder google en vergelijkbare foto's en 5G komt pas in 2021 en moet dan nog uitgebreid worden en wifi 6 komt dit jaar wel ,maar heb je niet nodig.

[Voor 8% gewijzigd door Noresponse op 04-04-2020 23:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tec7lol
Ik kan helaas geen snapdragon bestellen want ik moet mijn toestel via de werkgever reserveren. De keuze van merken is vrij beperkt, Apple, Samsung of Oneplus.
Hopelijk wordt de oneplus 8 wat? Deze hebben alvast wèl de snapdragon 865 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:35

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Grandisimo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:00:
Meer mensen last dat mensen gelijk je voicemail krijgen terwijl je telefoon voor je ligt met vol bereik ?
S20 ultra.....
Nee. Lijkt iets met simkaart te zijn, check eens met je provider, wellicht kunnen ze een reset uitvoeren aan hun kant. Had ik laatst iets dergelijk met een KPN simkaartje bij een andere telefoon...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +12Henk 'm!

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

misschien is het een idee om een apart topic aan te maken omtrent de discussie Snapdragon VS Exyonos. Dit topic wordt mi onnodig vervuild met deze discussie. In Europa krijg je gewoon een exynos of je nou wil of niet, anders moet je importeren. Onnodig blijven zaniken is gewoon triest, we weten het nu wel. Kies dan voor een ander toestel en move on ...

Zo, dat moest er ff uit...stay safe allen er zijn belangrijkere dingen in het leven. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0ridin
Ach, de discussie SD vs Exynos vind ik nog onder de S20 ervaringen vallen... Maar telefoons als de P30, P40, OP8 etc bespreken totaal niet.

Los daarvan, we hebben hier nou eenmaal de exynos. Had zelf ook liever de SD gehad, maar aangezien ik niet game valt het voor mij allemaal nog hardstikke mee. Eindeloos hetzelfde herhalen is totaal zinloos idd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Erik1805
Als je geen Exynos wil moet je in Europa geen Samsung kopen. Dat weet je gewoon.

En als je er wel 1 met Exynos koopt dat weet je dat en hoef je er ook niet verder over te zeuren. Maar gewoon genieten van je toestel.

• levdlevd
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17-05 10:22
weet iemand wat EUX in PHN/PHN PHN/EUX/PHN is?

• m0ridin
Erik1805 schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:54:
Als je geen Exynos wil moet je in Europa geen Samsung kopen. Dat weet je gewoon.

En als je er wel 1 met Exynos koopt dat weet je dat en hoef je er ook niet verder over te zeuren. Maar gewoon genieten van je toestel.
Dat is te makkelijk...

Er is hier geen keuze, naast importen. Ik heb geen problemen met de exynos variant, maar het blijft raar dat er zulke verschillen zijn in de socs.

Samsung kan alsnog de beste keuze zijn, betekent niet dat het alsnog kak is dat er een mindere soc gebruikt zou worden.

De kritiek is terecht... Eindeloos doorzaniken zeker niet een dat ben ik ook wel zat.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:25
Zit er ook een hoesje in de doos bij een nieuwe S20 ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:26
m0ridin schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:06:
[...]

Dat is te makkelijk...

Er is hier geen keuze, naast importen. Ik heb geen problemen met de exynos variant, maar het blijft raar dat er zulke verschillen zijn in de socs.

Samsung kan alsnog de beste keuze zijn, betekent niet dat het alsnog kak is dat er een mindere soc gebruikt zou worden.

De kritiek is terecht... Eindeloos doorzaniken zeker niet een dat ben ik ook wel zat.
Terecht? In welke hoedanigheid dan?

In welke échte use-cases ga jij last hebben van dat minimale verschil?
Sterker nog: zelfs als je beide toestellen zou hebben, dan zou je werkelijk waar 99% kans géén verschil opmerken behalve in synthetische benchmarks.

Beiden socs die samsung gebruikt zijn prima in staat de telefoon op een goede en vloeiende manier draaiende te houden. Dát lijkt me belangrijk.

Tenzij je natuurlijk de hele dag synthetische benchmarks draait en daar helemaal hard op gaat :+ Dan zul je toch echt moeten importeren.

• m0ridin
WouterL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:07:
[...]

Terecht? In welke hoedanigheid dan?

In welke échte use-cases ga jij last hebben van dat minimale verschil?
Sterker nog: zelfs als je beide toestellen zou hebben, dan zou je werkelijk waar 99% kans géén verschil opmerken behalve in synthetische benchmarks.

Beiden socs die samsung gebruikt zijn prima in staat de telefoon op een goede en vloeiende manier draaiende te houden. Dát lijkt me belangrijk.

Tenzij je natuurlijk de hele dag synthetische benchmarks draait en daar helemaal hard op gaat :+ Dan zul je toch echt moeten importeren.
Gamen?

Ik doe het niet, maar genoeg mensen wel... Dat zijn situaties waarin je het verschil merkt,

Dat ik ergens geen last van heb wil niet zeggen dat er geen verschil is.

• WouterL
m0ridin schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:28:
[...]

Gamen?

Ik doe het niet, maar genoeg mensen wel... Dat zijn situaties waarin je het verschil merkt,

Dat ik ergens geen last van heb wil niet zeggen dat er geen verschil is.
Je bedoelt die ene game die in dat youtube filmpje getest wordt?

• m0ridin
WouterL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:47:
[...]

Je bedoelt die ene game die in dat youtube filmpje getest wordt?
Neu... Alles met continue hoge belasting....

Geen standaard situatie, geen situatie voor mij, maar wel een situatie...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• just_lars91
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:13
Albert020 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:54:
Zit er ook een hoesje in de doos bij een nieuwe S20 ?
Bij ons helaas niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tec7lol
Het gaat erom dat je een dure flagship koopt.
"Misschien" merk je het verschil niet in de dagdagelijks gebruik (hoewel ik na het review-filmpje te hebben gezien daar toch aan twijfel), maar dan hoef je ook geen dure flagship telefoon te kopen. Dan ben je ook tevreden met een exemplaar van 400euro.

Je koopt toch ook geen dure Ferrari met een 2l motor? Om dan te zeggen, tja maakt niet uit, met de snelheidslimieten in Nederland is dat meer dan snel genoeg. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
m0ridin schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:06:
[...]

Dat is te makkelijk...

Te makkelijk? Dat denk ik niet. Je maakt zelf de keuze. Het verschil in soc is al langer bekend. En laten we eerlijk zijn , de S20 met Exynos draait super goed. Tenminste bij mij wel. Ik ben tevreden. En dan moet je niet achteraf gaan zeuren. Niet tevreden? Terug sturen of verkopen.

[Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 07-04-2020 22:13]

• WouterL
Tec7lol schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:13:
"Misschien" merk je het verschil niet in de dagdagelijks gebruik (hoewel ik na het review-filmpje te hebben gezien daar toch aan twijfel), maar dan hoef je ook geen dure flagship telefoon te kopen. Dan ben je ook tevreden met een exemplaar van 400euro.

Je koopt toch ook geen dure Ferrari met een 2l motor? Om dan te zeggen, tja maakt niet uit, met de snelheidslimieten in Nederland is dat meer dan snel genoeg. :+
Het gaat er mij meer om dat je er gewoon real life amper of niets van gaat merken. Er zit een groot verschil in synthetische benchmarks en real life usage. Ik kan het weten: de s9+ met SD en EXY in bezit gehad. Een soc die op papier trouwens een veel groter verschil liet zien. Wat merk je ervan? De antutu benchmark. Real life? Niks.

[Voor 10% gewijzigd door WouterL op 07-04-2020 22:19]

• m0ridin
Erik1805 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:13:
[...]

Te makkelijk? Dat denk ik niet. Je maakt zelf de keuze. Het verschil in soc is al langer bekend. En laten we eerlijk zijn , de S20 met Exynos draait super goed. Tenminste bij mij wel. Ik ben tevreden. En dan moet je niet achteraf gaan zeuren. Niet tevreden? Terug sturen of verkopen.
In hoeverre is het een keuze als je niet echt een keuze hebt?

Even voor de zekerheid, ik ben ook tevreden met de exynos hoor... maar hier is het de exynos of niet de samsung. En de keuze is dan tussen Samsung en de rest, en als samsung dan weer 'the best of the rest' is kom je daar weer op uit. Betekent niet dat je niks te klagen hebt.

Uitiendelijk is het toch vreemd dat er 2 producten zijn met dezelfde naam en dezelfde alles, maar toch anders zijn?

En inderdaad, uiteindelijk weet je het en maak je die keuze (ik wel), en accepteer je die keuze (ik wel) maar dat betekent niet dat je niet liever de optie had.

• Q_7
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:42
WouterL schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:16:
[...]

Het gaat er mij meer om dat je er gewoon real life amper of niets van gaat merken. Er zit een groot verschil in synthetische benchmarks en real life usage. Ik kan het weten: de s9+ met SD en EXY in bezit gehad. Een soc die op papier trouwens een veel groter verschil liet zien. Wat merk je ervan? De antutu benchmark. Real life? Niks.
Als je een 9+ met exynos hebt gehad moet je de oncomfortabel warm aanvoelende telefoon ervaren hebben (vooral bij warm weer 20c+) , heb je de temperatuurverschillen alleen al gezien tussen deze (20 serie) 2 SoC's ?

Zoals hierboven aangegeven, je koopt een flagship phone voor een hoge prijs dan wil je dat het goed is, anders kan je net zo goed een midden-segment telefoon kopen :)

• DaveCool
dust419 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:35:
En? Heb je al een eerste ervaring om te delen?

• Garret1410

Het zit wel even anders in elkaar. Langdurig een zware game draaien zal voor gpu throttling zorgen maar zelfs dan is het nog steeds sneller dan een midrange toestel en grofweg vergelijkbaar met de S10. Ik merk trouwens niks met gamen behalve dat de accu snel leeg is.

Probleem is gewoon dat je weet dat er een betere variant is.

Trouwens, als die 2L motor 800pk levert en na een half uurtje 600pk en zuipt als een ketter dan is het nog steeds leuk. Maar ik snap je punt.

• dust419
DaveCool schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:46:
[...]

En? Heb je al een eerste ervaring om te delen?
Voorop gesteld dat ik geen heavy user ben, merk ik geen performance verschil tussen beide handsets.
Ik zou graag de Ultra als daily user willen gebruiken maar iedere keer vindt ik de Ultra net iets te dik en te zwaar vergeleken met de Plus. Die Plus ligt gewoon veel lekkerder in de hand, maar ja, het scherm van de Ultra is echt wel wat groter..... keuzes keuzes.

Scherm helderheid is exact hetzelfde. Apps openen exact even snel en apps laden exact even snel.

Voor de snapshots die ik maak zou ik geen Ultra nodig hebben. Beide toestellen maken prima snapshots in en rondom huis. Ik heb geen direct vergelijk gemaakt tussen de twee cameras dus ik kan niet zeggen welke camera de beste fotos maakt. Heb wel wat gespeeld met de 100 x zoom, maar dat is een gimmick en zal ik in de praktijk nooit gaan gebruiken.

Dus ga ik voor de grote en zware Ultra met dat mooie grote scherm of de fijne handelbare Plus maar dan met een kleiner scherm pffff

• Erik1805
Ik heb ineens wat raars. 2 sluiterknoppen. Iemand een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dust419
Erik1805 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:22:
Ik heb ineens wat raars. 2 sluiterknoppen. Iemand een idee?
Zwevende sluiterknop.... dat kun je ergens aan en uitzetten volgens mij.

• Erik1805
dust419 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:24:
[...]

Zwevende sluiterknop.... dat kun je ergens aan en uitzetten volgens mij.
Dat was hem. Dank je wel

• ZlM01
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20-05 14:08
Heeft nog iemand problemen met de always on display?
Bij de overgang van de lockscreen naar de always-on display blinkt het scherm heel even.Alsof hij even flipt tijdens de overgang.
Vooral als de gsm naast mij ligt valt dit echt op. Heb al zitten spelen met de instellingen, maar geen resultaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

levdlevd schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:21:
weet iemand wat EUX in PHN/PHN PHN/EUX/PHN is?
Volgens XDA is dat EUX : EEA ( European Economic Area )

Ik heb BGL/PHN, BGL/EUX/BGL. Hij stond gisteren (toen ik hem kreeg) op BGL/BGL volgens mij, maar ik heb de laatste PHN firmware met Odin geflasht. Ik denk dat ik het lekker zo laat als ik nog OTA updates krijg, anders ga ik eens op zoek naar een methode om de CSC wat meer definitief te veranderen.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:18

Daar heb je 100% gelijk in. Toen ik laatst een soortgelijke discussie had over AirPods werd ik haast voor gek verklaard. Maar goed.

Je krijgt een mindere processor, geen hoesje, vaak minder goede deals dan de VS. Ik vind niet dat Samsung haar klanten als gelijken behandeld. Je kan veel zeggen maar een bedrijf als Apple doet dat wel, net als Google met haar Pixel-lijn.

[Voor 15% gewijzigd door Volkan1984 op 08-04-2020 14:42]

• henklbr
  • Laatst online: 26-05 11:04
gwystyl schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:24:
[...]

Volgens XDA is dat EUX : EEA ( European Economic Area )

Ik heb BGL/PHN, BGL/EUX/BGL. Hij stond gisteren (toen ik hem kreeg) op BGL/BGL volgens mij, maar ik heb de laatste PHN firmware met Odin geflasht. Ik denk dat ik het lekker zo laat als ik nog OTA updates krijg, anders ga ik eens op zoek naar een methode om de CSC wat meer definitief te veranderen.
Was overbodig om te flashen

BGL & PHN firmwares zijn exact hetzelfde -> Multi-CSC OXM

Jij hebt vast niet op OK gedrukt bij een pop-up (SIM-card changed, waarschijnlijk in het Bulgaars)...
Dan had er nu PHN/PHN,PHN/EUX/BGL gestaan en had je de PHN-updates gekregen!

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXU3BTDD | Security Patch Level: 2020-05-01

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

henklbr schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:46:
[...]

Was overbodig om te flashen

BGL & PHN firmwares zijn exact hetzelfde -> Multi-CSC OXM

Jij hebt vast niet op OK gedrukt bij een pop-up (SIM-card changed, waarschijnlijk in het Bulgaars)...
Dan had er nu PHN/PHN,PHN/EUX/BGL gestaan en had je de PHN-updates gekregen!
Nee klopt. Ik heb het toestel ingesteld zonder SIM-kaart er in. Die zat nog in mijn oude S8; pas na flashen en instellen heb ik mijn SIM-kaart gewisseld. Weet je zo een makkelijke manier om de CSC alsnog te veranderen naar de door jou genoemde combi?

• DaveCool
dust419 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:44:
[...]

Voorop gesteld dat ik geen heavy user ben, merk ik geen performance verschil tussen beide handsets.
Ik zou graag de Ultra als daily user willen gebruiken maar iedere keer vindt ik de Ultra net iets te dik en te zwaar vergeleken met de Plus. Die Plus ligt gewoon veel lekkerder in de hand, maar ja, het scherm van de Ultra is echt wel wat groter..... keuzes keuzes.

Scherm helderheid is exact hetzelfde. Apps openen exact even snel en apps laden exact even snel.

Voor de snapshots die ik maak zou ik geen Ultra nodig hebben. Beide toestellen maken prima snapshots in en rondom huis. Ik heb geen direct vergelijk gemaakt tussen de twee cameras dus ik kan niet zeggen welke camera de beste fotos maakt. Heb wel wat gespeeld met de 100 x zoom, maar dat is een gimmick en zal ik in de praktijk nooit gaan gebruiken.

Dus ga ik voor de grote en zware Ultra met dat mooie grote scherm of de fijne handelbare Plus maar dan met een kleiner scherm pffff
Merk je geen verschil in de focus snelheid bij licht/schemer/donker?

Voor mij is belangrijkste verschil de camera tussen de S20+ en de S20ultra (en als 2e scherm grootte + accu).

• zuukie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:56
Wat zijn de ervaringen met de batterijduur van de Samsung S20 plus 🤔

• henklbr
  • Laatst online: 26-05 11:04
gwystyl schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:58:
[...]

Nee klopt. Ik heb het toestel ingesteld zonder SIM-kaart er in. Die zat nog in mijn oude S8; pas na flashen en instellen heb ik mijn SIM-kaart gewisseld. Weet je zo een makkelijke manier om de CSC alsnog te veranderen naar de door jou genoemde combi?
Toestel UIT, boot naar recovery (VolUP - Power), Factory Reset (SIM in je device)

Als je dan een pop-up krijgt, waarschijnlijk in het Bulgaars "SIM-card changed": accepteren

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXU3BTDD | Security Patch Level: 2020-05-01

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

henklbr schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:49:
[...]

Toestel UIT, boot naar recovery (VolUP - Power), Factory Reset (SIM in je device)

Als je dan een pop-up krijgt, waarschijnlijk in het Bulgaars "SIM-card changed": accepteren
Ik was al bang dat je dat ding zeggen :)
Ik wacht t even af. Als ik geen OTA's krijg ga ik dat misschien wel doen. Ik heb nu net alles ingesteld, en niet veel zin om dat nog een keer te doen.

• dust419
DaveCool schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:11:
[...]

Merk je geen verschil in de focus snelheid bij licht/schemer/donker?

Voor mij is belangrijkste verschil de camera tussen de S20+ en de S20ultra (en als 2e scherm grootte + accu).
Heb daar niet specifiek op gelet. Ik zie wat leuks, richt mijn telefoon en druk af. Gaat op beide toestellen even soepel. Zoals gezegd, maak af en toe maar een huis, tuin en keuken foto en ben niet echt met de camera bezig.
Denk dat je beter via Youtube wat review videos kunt kijken voor de exacte performance van beide cameras.

• levdlevd
Heeft iemand die april update al via OTA?

• Kapitein187
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:51
levdlevd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:25:
Heeft iemand die april update al via OTA?
Nee, is nog niet uit in NL.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• m0ridin
Of überhaupt Europa

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:58
ik heb mijn IPhone 11 pro max aan mijn vrouw gegeven, en haar oudere Iphone Xs Max verkocht.

Nu heb ik zelf een nieuwe S20 ultra gekocht, MAAR wat een drama met de batterij zeg.
Is hij bij jullie ook redelijk snel leeg??

• Garret1410
Even nog over de Exynos vs Snapdragon discussie. De Exynos blijkt betere foto's te maken bij weinig licht. Dus toch nog een klein voordeeltje.
https://nl.hardware.info/...s-hebben-bij-weinig-licht
038Robijno schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:52:
ik heb mijn IPhone 11 pro max aan mijn vrouw gegeven, en haar oudere Iphone Xs Max verkocht.

Nu heb ik zelf een nieuwe S20 ultra gekocht, MAAR wat een drama met de batterij zeg.
Is redelijk bekend dat 120hz veel verbruikt. Vooral als je van een Pro Max afkomt dan merk je het verschil wel.
Verder zul je een weekje het toestel in gebruik moeten hebben voordat je echt een oordeel kunt geven.

120hz, 4G, hoge schermhelderheid en gamen zijn funest voor de batterijduur.

[Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 10-04-2020 10:36]

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

038Robijno schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:52:

Wow geen idee? Dan hebben we wel iets meer informatie nodig.

- Wat heb je allemaal actief? Bluetooth, GPS (nauwkeurigheid hoog?), hoge brightness, hoeveel emailaccounts, apparaten zoeken in omgeving, etc > dit zijn allemaal batterij slurpers.
- Gebruik je de camera veel? Dit gebruikt ook erg veel energie
- Wat is snel leeg? Hoeveel schermtijd (SOT) heb je en hoelang is hij van de lader?

Ik heb ook een ultra en ben er goed over te spreken qua batterij. Ja de SD zal best efficiënter zijn maar ik kom met gemak de dag door en heb dan nog accu over. Ik nut mijn s20u gewoon uit zoals hij bedoeld is dus alles staat gewoon "aan"

- Brightness op auto
- 120hz
- WiFi aan
- 3 mailaccounts op push
- Bluetooth aan (hele dag sowieso een gear s3 verbonden)
- gecombineerd gebruik (internet, Spotify, flitsmeister, facebook, reddit, etc)

Mijn dag loopt op het moment ongeveer van 7:30 tot 00:30 en leg hem op de lader met 25% over en ergens tussen de 6 en 7 uur SOT. Ik kan me niet heugen wanneer ik een dergelijke accu heb gehad uitgezonderd de pre smartphone tijdperk (nokia 3310 for the win!)

Hier wat voorbeelden van mijn gebruik ... twee dagen zonder opladen is ook zeker mogelijk en je telefoon dan ook gewoon gebruiken.

Bedenk wel dat wanneer je het toestel net hebt hij nog aan het optimaliseren is. Meestal na een weekje kan je pas echt merken hoe hij omgaat met de accu. En zoals het vaker gaat bij nieuwe "speeltjes" zul je hem wat vaker aan en uit zetten waardoor hij ook niet goed in deepsleep gaat. Je kan ook zeker nog even kijken naar je apps welke veel accu gebruiken in de achtergrond, deze kan je "sluimeren/diepe slaap" zetten.

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:58
Garret1410 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:34:
Even nog over de Exynos vs Snapdragon discussie. De Exynos blijkt betere foto's te maken bij weinig licht. Dus toch nog een klein voordeeltje.
https://nl.hardware.info/...s-hebben-bij-weinig-licht

[...]

Is redelijk bekend dat 120hz veel verbruikt. Vooral als je van een Pro Max afkomt dan merk je het verschil wel.
Verder zul je een weekje het toestel in gebruik moeten hebben voordat je echt een oordeel kunt geven.

120hz, 4G, hoge schermhelderheid en gamen zijn funest voor de batterijduur.
Heb gewoon Full HD+ aan staan.. zonder de 120HZ.

Had de IPhone maar 4 weken zelf in gebruik.
Nu een active 2 44mm smartwatch en de S20 ultra.

Maar voor mijn gevoel gaat hij wel wat sneller leeg dan mijn oudere Note 10+.. en dat terwijl de accu flink groter is dan de Note 10+.

Hoop dat er dan nog wel een goede update komt, zodat de software zuiniger omgaat met de accu.

• X2X2X
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:26
Zit te denken om mijn S9 te upgraden naar een S20 aangezien de batterij van de S9 na 1 en driekwart jaar z'n beste tijd wel heeft gehad. (2x per 1,5 dag opladen).

Nu zie ik dat de S20+ beschikbaar is in een 4G en 5G variant:
pricewatch: Samsung Galaxy S20+ 5G 128GB Grijs
pricewatch: Samsung Galaxy S20+ 4G 128GB Grijs
Ik doe gemiddeld 2 jaar met een smartphone dus 5G boeit mij op dit moment niet. Ik zie over 2 jaar wel weer wat dan de huidige stand van zaken is betreffende 5G in Nederland.

Nu vraag ik me wel af of er los van het modem (4G vs 5G) en het werkgeheugen (8 GB vs 12 GB) nog andere verschillen zijn tussen deze varianten waar ik me van bewust moet zijn?
Is 4G variant bijvoorbeeld zuiniger met de accu door het modem? En ga ik spijt krijgen als ik voor 8 GB RAM kies ipv 12?

• Fred13
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23:23
X2X2X schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 13:17:
Zit te denken om mijn S9 te upgraden naar een S20 aangezien de batterij van de S9 na 1 en driekwart jaar z'n beste tijd wel heeft gehad. (2x per 1,5 dag opladen).

Nu zie ik dat de S20+ beschikbaar is in een 4G en 5G variant:
pricewatch: Samsung Galaxy S20+ 5G 128GB Grijs
pricewatch: Samsung Galaxy S20+ 4G 128GB Grijs
Ik doe gemiddeld 2 jaar met een smartphone dus 5G boeit mij op dit moment niet. Ik zie over 2 jaar wel weer wat dan de huidige stand van zaken is betreffende 5G in Nederland.

Nu vraag ik me wel af of er los van het modem (4G vs 5G) en het werkgeheugen (8 GB vs 12 GB) nog andere verschillen zijn tussen deze varianten waar ik me van bewust moet zijn?
Is 4G variant bijvoorbeeld zuiniger met de accu door het modem? En ga ik spijt krijgen als ik voor 8 GB RAM kies ipv 12?
Volgens mij is het modem in beide gevallen hetzelfde en ontbreken alleen de interne 5G antennes in de 4G variant. Kijkende naar stroomverbruik zal dit in de praktijk dus weinig verschil geven.

8GB vs 12 GB is alleen van belang als je heel erg veel apps te gelijkertijd open hebt staan. Op mijn huidig toestel heb ik "maar" 6GB en ben eigenlijk nog nooit tegen vertragingen of andere problemen aangelopen vanwege het werkgeheugen. Maar eerlijk is eerlijk, meer werkgeheugen is in theorie
beter, echter in de praktijk niet merkbaar denk ik.

Als ik het me goed herinner heb je verder geen verschillen tussen de 4G en 5G versie.

Als het prijsverschil niet te groot is zou ik altijd voor de 5G versie kiezen, je weet nooit hoelang je een toestel gaat gebruiken.

• Garret1410
Zoals hierboven gezegd is er volgens mij ook geen verschil tussen de 4g en 5g versie.

Of je 12gb nodig hebt is persoonlijk. Ik heb het niet perse nodig maar merk wel verschil met de S10. Apps blijven langer in het geheugen zoals een spel dat ik speel gewoon na een dag nog in het geheugen staat. Niet dat het nodig is maar is wel mooi meegenomen.

Nadeel van veel apps in het geheugen houden is een hoger energie verbruik.
Huawei staat erom bekend dat ze door de extreme batterijbesparing heel snel apps afsluiten waardoor je eigenlijk weinig aan dat extra ram hebt. Dit kun je allemaal uitschakelen maar dat gaat dan weer ten koste van batterijduur. Helaas wordt dat in reviews nooit getest.

[Voor 33% gewijzigd door Garret1410 op 10-04-2020 13:54]

• mattrob
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-05 18:15
Ik heb ook bewust de S20+ 4G variant genomen, omdat ik toch elk jaar een nieuw toestel koop, en de kans dat ik binnen een jaar gebruik kan maken van 5G, lijkt me beperkt. En het scheelde toch mooi € 100 !

Ik ben nog steeds niet happy met de batterij. Tenminste, doet het zeker niet beter dan de S10 in mijn geval (terwijl het toch zelfde soort gebruik is, dat is niet veranderd), ik haal einde van de dag totaal niet, mag blij zijn als ik tot 18:00 haal. Maar goed, hij laadt heel snel op, en ik zit toch alleen maar thuis, haha !! Maar ik had er wel meer van verwacht. Ik heb wel 120Hz aanstaan (als enige verschil met de S10, denk ik zo). Ik zal wel eens keertje einde van de dag delen wat ik allemaal aan informatie heb, misschien hebben jullie nog goede tips.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Als er mensen zijn die last hebben van een hoge drain in standby loont het echt om even onderstaande tips uit te voeren. De meeste kende ik al en zoals gezegd ben ik zeer te spreken over de accuduur van mijn s20u.

Daarnaast heb ik recent ook nog twee routines ingesteld dat wanneer ik verbonden ben met Wifi mijn mobiele netwerk schakelt naar 2g/3g.Zodra ik zonder Wifi zit gaat hij weer terug naar 4g. Daarnaast schakelt hij alleen locatieservices in wanneer in Flitsmeister en/of Google maps opstart. Ik zie namelijk geen reden om de locatievoorziening altijd actief te laten. Ik schakel op de andere momenten wel even handmatig in.

• tomhster
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-05 23:13
En laat die batterij nou eerst eens een week settelen voordat je gaat klagen.

• mattrob
Ik heb hem al langer dan een maand ;-)

• Erik1805
mattrob schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:26:
Ik heb ook bewust de S20+ 4G variant genomen, omdat ik toch elk jaar een nieuw toestel koop, en de kans dat ik binnen een jaar gebruik kan maken van 5G, lijkt me beperkt. En het scheelde toch mooi € 100 !

Ik ben nog steeds niet happy met de batterij. Tenminste, doet het zeker niet beter dan de S10 in mijn geval (terwijl het toch zelfde soort gebruik is, dat is niet veranderd), ik haal einde van de dag totaal niet, mag blij zijn als ik tot 18:00 haal. Maar goed, hij laadt heel snel op, en ik zit toch alleen maar thuis, haha !! Maar ik had er wel meer van verwacht. Ik heb wel 120Hz aanstaan (als enige verschil met de S10, denk ik zo). Ik zal wel eens keertje einde van de dag delen wat ik allemaal aan informatie heb, misschien hebben jullie nog goede tips.
Ik haal einde van de dag gemakkelijk met S20plus. Start de dag om 07:00 en meestal door de weeks rond 23:00 op bed. 120mhz / 4G / Wifi aan.. Hou meestal 30% over.

[Voor 3% gewijzigd door Erik1805 op 10-04-2020 16:25]

• levdlevd
mattrob schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:26:

4g toestellen hebben ook 4 gb minder ram

• Yargo
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-05 07:09
Ook ik heb de S20 sinds dag1 en ook niet echt tevreden over de batterijduur (Samsung is nooit echt een winnaar geweest op dat vlak). Battery drain in standby is vrij hoog. Ik haal max tussen de 4 a 5 uur sot op het einde van de dag. Meestal laad ik nog eens bij tussendoor om me savonds geen zorgen te hoeven maken. FullHD, 120hz, bluetooth (geen smartwatch) en locatie staan aan. Meestal enkel op 3G. AOD ook om gebruik te kunnen maken van aodnotify (Ik blijf het schandelijk vinden dat ze allemaal besparen op een ledje).

Paar dagen geleden de app gedownload om een toggle te krijgen naar 96hz, maar daarvan registreerde hij niet meer altijd mijn aanrakingen dus terug naar 120 hz dan maar.

• Albert020
Wie kan mij vertellen of de S20 goed samen gaat met een Sonos systeem ?

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:31

13art

Moderator Mobile
Albert020 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:23:
Wie kan mij vertellen of de S20 goed samen gaat met een Sonos systeem ?
Waarom zou het niet goed samen gaan? Zijn er Android telefoons waarbij Sonos niet goed werkt?
Niet om je vraag af te fikken hoor, maar ben oprecht benieuwd waarom het niet zou werken? Werkt toch via een app op de telefoon?

If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur.

• Albert020
13art schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:38:
[...]

Waarom zou het niet goed samen gaan? Zijn er Android telefoons waarbij Sonos niet goed werkt?
Niet om je vraag af te fikken hoor, maar ben oprecht benieuwd waarom het niet zou werken? Werkt toch via een app op de telefoon?
Gewoon een vraag, zeg niet dat het niet goed werkt, maar lees hier en daar wel,
dat Sonos niet echt lekker werkt met Andriod, dat de app geen verbinding met netwerkwerk kan maken,
en dat je dan de router moet resetten, daarom vraag ik of er ervaring mee is niet omdat het slecht zou werken.

• Erik1805
Albert020 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:52:
[...]

Gewoon een vraag, zeg niet dat het niet goed werkt, maar lees hier en daar wel,
dat Sonos niet echt lekker werkt met Andriod, dat de app geen verbinding met netwerkwerk kan maken,
en dat je dan de router moet resetten, daarom vraag ik of er ervaring mee is niet omdat het slecht zou werken.
Werkt perfect. Met geen enkele telefoon ooit problemen gehad met Sonos

• m0ridin
Hmmm, ik zag dat de australische ATCT firmware voor de SM-G981B uit is (model dat ik ook heb). Zo te zien met OXM Multi-CSC... Country code XSA, maar bevat de volgende HOME_CSC:

HOME_CSC_OMC_OXM_G981BOXM1ATCT_CL18335124_QB30141748_REV01_user_low_ship_MULTI_CERT.tar

Mijn telefoon is PHN, maar volgens mij kan deze gewoon geflasht worden toch? Ben met europese modellen wat minder moeilijk dan met inter-continentale ;)

[Voor 21% gewijzigd door m0ridin op 11-04-2020 13:28]

• levdlevd
Ik hoop dat die update snel komt. Soms toch wel een paar random reboots per dag:

https://eu.community.sams...arts/td-p/1604468/page/50

• mattrob
levdlevd schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:25:
[...]
4g toestellen hebben ook 4 gb minder ram
Ja, inderdaad, ook bewust voor gekozen dat ik dat dus minder heb. Denk niet dat ik het merk ;-) ! Ik doe geen games en dat soort dingen. Maar idd terecht, dit is ook nog een verschil (enige verder) !

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

m0ridin schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:24:
Hmmm, ik zag dat de australische ATCT firmware voor de SM-G981B uit is (model dat ik ook heb). Zo te zien met OXM Multi-CSC... Country code XSA, maar bevat de volgende HOME_CSC:

HOME_CSC_OMC_OXM_G981BOXM1ATCT_CL18335124_QB30141748_REV01_user_low_ship_MULTI_CERT.tar

Mijn telefoon is PHN, maar volgens mij kan deze gewoon geflasht worden toch? Ben met europese modellen wat minder moeilijk dan met inter-continentale ;)
Ik heb dit net geprobeerd op mijn SM-G980F, en het lijkt gewoon te werken. Ik heb nu beveiligingspatch 1 april en CSC is hetzelfde gebleven.
Verder merk ik nog geen veranderingen, maar dat is niet gek na een paar minuten O-)

[Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 12-04-2020 00:15]

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True