Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrpeters
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05-2020
Ik zou fijn de SD versie bestellen en die je nu net hebt terugsturen. Een SOT van 4 to 6 uur is belaberd. Lekker klooien met de exynos.
De camera onderdelen zijn ook iets anders, de reviews laten betere fotos zien voor SD variant.
Ze staan in de 2 varianten aangeboden op eglobal. Met paypal betalen. de SD ultra 1199 en de plus iets van 950.
Ik heb ze ook uit hongkong. Had, nu oneplus 7t pro met helaas knip, slechte kamera. En ze weigeren een fatsoenlijke, en geen gebroken, api2 interface te implementeren Daar hebben ze zoveel moeite mee omdat enigzins goed te krijgen...speelt al jaren. Wel SOT van 12 uur. Mogelijk dat samsung toch weer terug komt maar wel De SD. Nog ff afwachten op de updates en reviews. Voordeel,SD gcam werkt er,perfect op. Alle lenzen. Dus niet op de 7t pro, door die rotte api implementatie. Samsung toch alles beter voorelkaar. Mag ook wel voor zon reus.

[ Voor 1% gewijzigd door 13art op 23-03-2020 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 09:09
Aggressor schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:26:
Ik zat ook te twijfelen om een s20 plus of ultra te kopen.

Momenteel heb ik een P30 Pro.
Op fit moment heb ik op 32 procent over. En screen on time is 7 uren en 4 minuten.

Jammer dat Samsung dit nooit heeft :(
Waarom wil je switchen? De P30 Pro is een geweldig toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
m0ridin schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:48:
Hmmm, ik overweeg de nieuwe firmware ATCH te flashen maar het is even geleden dat ik het gedaan heb...

Odin geeft bij opstarten de melding "Remove Google (Samsung) account before downloading the binary. It is not possible to change the device without unlocking. Changing the paritition without unlocking will cause problems"

Nu kan ik me niet herinneren dat ik eerder zoiets heb moeten doen, mensen hier met ervaring icm de S20?

Verder redelijk straightforward lijkt het en met flashing van de HOME_CSC blijft ook data behouden... maar durf het nog niet helemaal aan ;)
1. Negeer die Odin Melding (is voor Service Centers)
2. Flash AP BL CP & HOME_CSC_OXM (andere file wordt niet gebruikt)...

Check of je de correcte Samsung drivers op je PC hebt (die zitten bv in SmartSwitch voor PC)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:25
Swizzler24 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:31:
[...]

Waarom wil je switchen? De P30 Pro is een geweldig toestel.
wilde ;) nu niet meer.
Ik vind het altijd wel leuk om wat nieuws te proberen

maar de screen on time van de p30 pro is geweldig... dus deze hou ik eerst lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 21:03
rrpeters schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:23:
Ik zou fijn de SD versie bestellen en die je nu net hebt terugsturen. Een SOT van 4 to 6 uur is belaberd. Lekker klooien met de exynos.
De camera onderdelen zijn ook iets anders, de reviews laten betere fotos zien voor SD variant.
Ze staan in de 2 varianten aangeboden op eglobal. Met paypal betalen. de SD ultra 1199 en de plus iets van 950.
Ik heb ze ook uit hongkong. Had, nu oneplus 7t pro met helaas [mbr]knip, slechte[/] kamera. En ze weigeren een fatsoenlijke, en geen gebroken, api2 interface te implementeren Daar hebben ze zoveel moeite mee omdat enigzins goed te krijgen...speelt al jaren. Wel SOT van 12 uur. Mogelijk dat samsung toch weer terug komt maar wel De SD. Nog ff afwachten op de updates en reviews. Voordeel,SD gcam werkt er,perfect op. Alle lenzen. Dus niet op de 7t pro, door die rotte api implementatie. Samsung toch alles beter voorelkaar. Mag ook wel voor zon reus.
Ik heb dat ooit gedaan voor een Samsung S5 maar daarna bleek dat ik geen updates kreeg omdat deze geen officiele NL firmware had. Ik heb dat nooit netjes kunnen fixen en kreeg dus nooit OTA updates.

Is het mogelijk om het zo te fixen wanneer je zo'n toestel uit het buitenland importeert dat je wel gewoon OTA updates krijgt?

Verder vraag ik me af hoe het zit met de garantie. Heb verhalen gehoord dat Samsung service center je niet helpt wanneer je geen officieel NL toestel hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:19
Ondertussen trouwens met succes de ATCH firmware geflasht... Alles behouden en werkend so far.

Maar wanneer ik nu night mode in huis gebruik worden schaduws heel raar verwerkt waardoor het lijkt alsof ik allemaal vlekken in de kamer (op het plafond, behang, etc) heb.... Niet bepaald een succes dus.

Buiten is het wel ok, maar ik vind de post processing van night mode voor binnen onbruikbaar. Nu is het daar misschien niet perse voor bedoeld, maar ik kreeg (iig met de s10+) binnen vaak mooiere fotos met night mode dan met de auto stand. Scherper, sprekender.

En ik bedoel dan 's avonds ed, met minder ideale lichtomstandigheden...

Batterij kan ik weinig over zeggen behalve dat standby vannacht een 0.6-0.7%/uur verbruikte, Net zo zuinig als de vorige FW wat dat betreft ;)

Heb de originele PHN firmware ook nog, dus mocht het allemaal tegenvallen kan ik altijd nog terug.

[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 23-03-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
jjobar schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Ik heb dat ooit gedaan voor een Samsung S5 maar daarna bleek dat ik geen updates kreeg omdat deze geen officiele NL firmware had. Ik heb dat nooit netjes kunnen fixen en kreeg dus nooit OTA updates.

Is het mogelijk om het zo te fixen wanneer je zo'n toestel uit het buitenland importeert dat je wel gewoon OTA updates krijgt?

Verder vraag ik me af hoe het zit met de garantie. Heb verhalen gehoord dat Samsung service center je niet helpt wanneer je geen officieel NL toestel hebt....
Jij hoort nog wel eens dingen eej, maar die zijn niet (altijd) correct...

1. S5: heb je waarschijnlijk een firmware-build geflasht, die nooit in NL is uitgekomen (dan krijg je idd geen OTA-updates)
2. Hoe bedoel je: uit het buitenland?
3. Als er OFFICIËLE firmware op je toestel staat (dus geen "Custom ROM" en/of "root"), dan wordt je toestel gewoon gerepareerd

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 11:03
Allereerst even zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn S20 Ultra, heerlijk scherm en prettig snel.
Formaat is fors, maar niet hinderlijk.
Autofocus van de camera is even behelpen, wordt vast verder verbeterd, maar voor een beetje nette foto wil ik toch vaak al zelf het focuspunt/belichting aanpassen.

Daarnaast nog 2 punten waar ik niet de oplossing voor heb kunnen vinden, maar hier vast wel iemand wat van kan zeggen:
- Gmail pusht niet automatisch meer mails naar de telefoon, moet de app regelmatig openen om te controleren en soms dan ook zelfs nog te refreshen. Achtergrond activiteit is toegestaan.
- speech tot tekst in whatsapp en dergelijke ondersteund geen Nederlands meer, net als dat het toestel opeens in het engels voorleest door wie je wordt gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
henklbr schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:11:
[...]

1. S5: heb je waarschijnlijk een firmware-build geflasht, die nooit in NL is uitgekomen (dan krijg je idd geen OTA-updates)
3. Als er OFFICIËLE firmware op je toestel staat (dus geen "Custom ROM" en/of "root"), dan wordt je toestel gewoon gerepareerd
Die S5 Active had ik gekocht via BelSimpel en dat bleek een grijze import uit een oostblok land. Tijdens eerste keer opstarten was de taal dus ook standaard russisch of Pools en moest ik naar Engels zetten. Heb toen meerdere keren met Samsung contact gehad maar volgens hun kreeg ik geen OTA updates omdat er geen PHN firmware op stond.

Nooit over nagedacht eerlijk gezegd of het mogelijk was om er een officiele PHN build op te flashen en die optie is mij ook niet aangeraden door Samsung. Heb toen uiteindelijk telefoon verkocht en een S7 gekocht.

PS: ik lees regelmatig forums, vandaar dat ik nogal eens wat 'hoor' >:) Maar idd, die berichten hoeven niet altijd juist te zijn of actueel te blijven....

[ Voor 6% gewijzigd door jjobar op 23-03-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrpeters
jjobar schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:55:
[...]

De 10e die ik had met snapdragon uit HK kreeg gewoon updates. Ik zie niet in waarom dat geblokkeerd moet worden. We leven tegenwoordig niet meer in hokjes op de wereld, het Kris Krast overal naartoe, dus ook de telefoon. Zou beschamend zijn van Samsung. Op een andere Samsung S10 SD kreeg ik ook gewoon updates. Ik vind sowieso dat een fabrikant als die de keuze heeft de consument niet kan opleggen waar die hem koopt ofwel waar zijn duur verdiende centen instopt tijdens een vakantie of waar dan ook.
En garantie, ze moeten gewoon repareren. Min 1 jaar.

🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 18:59
henklbr schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:11:
[...]

Ik heb tot nu toe nog nooit gehad dat custom rom of root een probleem was met reparaties.
Laatste was S10 en die is 2 keer voor reparatie geweest, waarvan 1 keer via Samsungs ophaal service.

Overigens:
Net via Smartswitch de TCH update binnengehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein187 op 23-03-2020 11:26 ]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:03
Ik heb wel iets met mijn S20plus. Als ik de camera app opstart en een foto wil maken heb ik bij de eerste foto een vertraging. Daarna is het goed. Meer die dit hebben of wellicht een tip om dit op te lossen?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 17:05
Hoe lang is die vertraging? Ik heb het net even getest en er zit bij mij een korte vertraging in van ongeveer een halve seconde. Er zit nog wel een klein verschil tussen deze tijden, maar dat valt alleen op wanneer ik erop let en is niet altijd bij de eerste foto.

Ik heb overigens wel de functie voor bewegingsfoto's aanstaan, waarbij hij ervoor en erna ook nog wat film meeneemt. Weet niet of dat ook impact heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
SeveS schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:43:
Hoe lang is die vertraging? Ik heb het net even getest en er zit bij mij een korte vertraging in van ongeveer een halve seconde. Er zit nog wel een klein verschil tussen deze tijden, maar dat valt alleen op wanneer ik erop let en is niet altijd bij de eerste foto.

Ik heb overigens wel de functie voor bewegingsfoto's aanstaan, waarbij hij ervoor en erna ook nog wat film meeneemt. Weet niet of dat ook impact heeft
Merkbare vertraging, alleen bij de eerste foto, beweging staat uit. Ik heb net via Smartswitch de TCH update binnengehaald. En de eerste paar keer nu geen vertraging bij de eerste foto. Afwachten

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat topics verhuisd naar [Samsung Galaxy S20-serie] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik lees in dit topic nagenoeg niets over spontane reboots. Dit komt bij mij regelmatig voor. Vandaag al twee keer. De eerste was nadat m'n telefoon niet meer reageerde op aanrakingen. De tweede reboot was nadat ik de meegeleverde oordopjes verwijderde.

Deze tweede vorm heb ik meerdere keren gehad.. Schijnbaar komt het vaker voor, zie ook:

https://www.xda-developer...-random-reboot-issue/amp/

Anderen die ook spontaan reboots hebben?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-04 14:41

Byron010

Black Mirror Society.

wilmundo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:47:
Ik lees in dit topic nagenoeg niets over spontane reboots. Dit komt bij mij regelmatig voor. Vandaag al twee keer. De eerste was nadat m'n telefoon niet meer reageerde op aanrakingen. De tweede reboot was nadat ik de meegeleverde oordopjes verwijderde.

Deze tweede vorm heb ik meerdere keren gehad.. Schijnbaar komt het vaker voor, zie ook:

https://www.xda-developer...-random-reboot-issue/amp/

Anderen die ook spontaan reboots hebben?
Nog niet gehad nee

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 02-04 09:08
m0ridin schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:07:
@Garret1410 FW is helaas nog niet te vinden op/via smartswitch...

Vroeg het me vooral af wat betreft de accounts en het evt moeten verwijderen ervan
Ik kon hem wel via SmartSwitch updaten. PHN met KPN sim.
Aggressor schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:26:
Ik zat ook te twijfelen om een s20 plus of ultra te kopen.

Momenteel heb ik een P30 Pro.
Op fit moment heb ik op 32 procent over. En screen on time is 7 uren en 4 minuten.

Jammer dat Samsung dit nooit heeft :(
Kan misschien wel op 60Hz.

Ik weet niet of het steeds zo is maar Huawei stond wel bekend om z'n agressieve ram management, dus apps werden snel afgesloten wat energie bespaart.
Verder heeft de P30 Pro geen 120Hz, kleiner scherm en minder hoge helderheid. Dit alles zorgt voor betere accuduur.

Ik vind 5-6uur sot met 120Hz wel voldoende. Wil ik meer dan schakel ik over op 60Hz.
rjvisje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:15:
Allereerst even zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn S20 Ultra, heerlijk scherm en prettig snel.
Formaat is fors, maar niet hinderlijk.
Autofocus van de camera is even behelpen, wordt vast verder verbeterd, maar voor een beetje nette foto wil ik toch vaak al zelf het focuspunt/belichting aanpassen.

Daarnaast nog 2 punten waar ik niet de oplossing voor heb kunnen vinden, maar hier vast wel iemand wat van kan zeggen:
- Gmail pusht niet automatisch meer mails naar de telefoon, moet de app regelmatig openen om te controleren en soms dan ook zelfs nog te refreshen. Achtergrond activiteit is toegestaan.
Als het goed is staat er een update klaar via smartswitch.

Controleer even instellingen in Gmail. Ik had het namelijk ook en bleek de melding op hoge prioriteit te staan ipv Alles.
Erik1805 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:30:
Ik heb wel iets met mijn S20plus. Als ik de camera app opstart en een foto wil maken heb ik bij de eerste foto een vertraging. Daarna is het goed. Meer die dit hebben of wellicht een tip om dit op te lossen?
Is me nog niet opgevallen. Draai wel de laatste firmware dus misschien dat het daar aan ligt. Anders de camera cache wissen om te proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Garret1410 op 23-03-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 22:22
Zo heb net een mail en sms gekregen dat mn Buds onderweg zijn. Als het goed is krijg ik die morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

V-rg schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:20:
Zo heb net een mail en sms gekregen dat mn Buds onderweg zijn. Als het goed is krijg ik die morgen :)
Hier ook net een maitje binnen, verwachte levering is morgen.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Garret1410 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Ik kon hem wel via SmartSwitch updaten. PHN met KPN sim.
Hmmm, vaag... gisteravond/nacht werd er nog niks gezien hier. Regular S20,ook KPN sim...

Kunnen mensen hier ook eens night mode in huis testen (in de avond, dus met alleen 'kunstmatig' licht? Ik krijg dus onderstaande ellende (waar schaduw/donkere delen enorm versterk worden en het echt heel lelikj wordt).

Niet eerder gehad (niet met de S10+, maar volgens mij ook niet voor de ATCH update)

Voorbeelden:

Auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JduRLnPZKJiuEtcTl4nhciXCwRc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dcgzNBw3KwsPsmGZxBYh0qg.jpg?f=fotoalbum_medium

Night mode:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86jsYLgM3e2-XkSqfrnJDI7GmjU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yezAiVfukU69FguRz10Q233g.jpg?f=fotoalbum_medium

Auto (scene optimize off):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfYR_8IakazpajXV6cfAU_4SYD4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m41JMKMUGrPCag2o9NlGxs45.jpg?f=fotoalbum_medium

Auto (scene optimize on):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VWLzc5EKbbO7nKyUFoix2T1A48=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxyvhO60wxi1B4DnAozsuZkq.jpg?f=fotoalbum_medium

Night mdoe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tp1cuocep1fLBTeRxZSRs9bmgAQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AlD8wMxsgGxWBlAyvjqRdGz.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 13-05 09:15
Nou, wat een klote telefoon... vooral de batterij. Vandaag verkocht! Ben blij dat ik er vanaf ben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrpeters
Jongens, tip
Koop de S10 plus met snapdragon. Die kost bijna niets meer. En wat betreft risico bestellen, PayPal betalen is altijd mogelijk op deze sites. Mocht niet aankomen dan wordt het aankoopbedrag van betreffende Account cq winkel van hun PayPal account terug gestort op jouw rekening. Dus bank koppeling met PayPal of CC. Klaar. Gaat altijd goed. Ik snap niet dat je zo lang gaat prutsen, toch wel betere dingen te doen als je tenminste gezond bent, anders kan natuurlijk het Tweaken aan een rammelende S20 natuurlijk ook verlichting geven 🤔🙄😉🙃🙃🙉
Voordelen, 855 , met super camera met super api ondersteuning voor Gcam. Super shots. Goede levensduur batterij, en totaal geen warmte. Supert scherm, beter dan 7t pro. En dan natuurlijk die koptelefoon aansluiting. ....
En er komt een update vanuit Samsung voor deze telefoons met de meeste nieuwe functies die ook op S20 zitten. Hopelijk is dat dan positief🙄

[ Voor 24% gewijzigd door rrpeters op 23-03-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
@m0ridin
Deze net gemaakt met nightmodeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAxuhHwX0KEJ1B_Hpa0Bi9aTFE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnYzqK6nuRGj3vcrmVARsUYu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Erik1805

Thanks, ziet er prima uit volgens mij! Is dit met de ATCH firmware al? (En een S20/+/Ultra?)

Net teruggeflasht naar de vorige fw en daar ziet het er een stuk beter uit... meh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
m0ridin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:30:
@Erik1805

Thanks, ziet er prima uit volgens mij! Is dit met de ATCH firmware al? (En een S20/+/Ultra?)

Net teruggeflasht naar de vorige fw en daar ziet het er een stuk beter uit... meh...
Dit is met de laatste firmware (tch), geflashed vanmiddag. Ik heb een s20 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Erik1805 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:34:
[...]

Dit is met de laatste firmware (tch), geflashed vanmiddag. Ik heb een s20 plus
Thanks!

Wacht ik de officiele update voor de S20 nog maar even af (nog niet via smartswtich of OTA, zie hem ook nog niet via Frija dus moet nog maar even wachten). Hopelijk daarmee wat meer succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
@m0ridin

Met 'Nacht' modus op ATCH firmware. Het is in het echt wel iets gedimder dan op foto. Maar ik zie wel een beetje wat je bedoeld want de schaduw plekken zijn iets meer geaccentueerd. Anderzijds lijkt het weer niet zo erg als bij jouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-DFgnDKhRMKRr5v_Skxla0-ryY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tkue29hVts5jIccsPbweQj6k.jpg?f=fotoalbum_medium

S10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNNJgBFlmnXIAXK83WgX0Yyokg8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pXLMoI5gEretPIntAe5L2ziD.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 20% gewijzigd door Garret1410 op 23-03-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
m0ridin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:49:
[...]

Thanks!

Wacht ik de officiele update voor de S20 nog maar even af (nog niet via smartswtich of OTA, zie hem ook nog niet via Frija dus moet nog maar even wachten). Hopelijk daarmee wat meer succes.
Oh oké die van mij was de officiële via smartswitch. Telefoon aan smartswitch gehangen en kreeg direct melding van de update. Mijn s20 plus komt wel uit Duitsland. Weet niet of dat uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@Garret1410

Thanks ook, nee zoals het er daar uit ziet vind ik helemaal prima... bij mij vind ik het echt storend. Maar ik wacht de officiele update maar even af, hopelijk helpt dat. Nu teruggeflashed en daarmee is het probleem niet aanwezig...

@Erik1805

Nah, zo te zien is hij voor de S20 simpelweg nog niet uit (tenminste niet voor de PHN versie), als ik voor de S20+ PHN versie kijk komt hij wel anar boven. Even geduld dus nog, maar zou dan niet lang meer moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
m0ridin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:54:
@Garret1410

Thanks ook, nee zoals het er daar uit ziet vind ik helemaal prima... bij mij vind ik het echt storend. Maar ik wacht de officiele update maar even af, hopelijk helpt dat. Nu teruggeflashed en daarmee is het probleem niet aanwezig...

@Erik1805

Nah, zo te zien is hij voor de S20 simpelweg nog niet uit (tenminste niet voor de PHN versie), als ik voor de S20+ PHN versie kijk komt hij wel anar boven. Even geduld dus nog, maar zou dan niet lang meer moeten duren.
Wat bedoel je met "officiële update"? De firmware die je hebt geflasht met Odin IS de officiële update (en die krijg je dus ook via OTA en/of SmartSwitch)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@henklbr

Nou ja, ik bedoelde meer 'de officiele release' voor PHN... verwacht er ook niet veel anders aan, maar who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 09:09
Tremio schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:32:
Nou, wat een klote telefoon... vooral de batterij. Vandaag verkocht! Ben blij dat ik er vanaf ben!
Welke versie had je en waarom vond je het een klote telefoon? Wat was er mis met de batterij?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
Don't feed the troll, duidelijk een schreeuw om aandacht...

Wat ik niet zo goed begrijp is dat velen hier verwachten dat de s20 serie ineens een superieure batterijduur heeft tov de s10 terwijl daar helemaal niet op gestuurd is in de campagnes. Ja, de s20 serie hebben grotere accu's maar ook weer een snellere soc, groter display en 120hz. Dus wat verwachten bepaalde mensen nu ineens? Dat er extra energie wordt onttrokken van zuurstof of zo? :+

Stel je verwachtingen gewoon bij. Tussen de 5-7 sot is toch prima? Meer sot op een dag lijkt me ook niet meer gezond en op sociale isolatie ;)

Vandaag de dag prik je overal wel wat stroom vandaan en dan het ook nog is redelijk rap met fast charge.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rrpeters
renzo4000 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:14:
Don't feed the troll, duidelijk een schreeuw om aandacht...

Wat ik niet zo goed begrijp is dat velen hier verwachten dat de s20 serie ineens een superieure batterijduur heeft tov de s10 terwijl daar helemaal niet op gestuurd is in de campagnes. Ja, de s20 serie hebben grotere accu's maar ook weer een snellere soc, groter display en 120hz. Dus wat verwachten bepaalde mensen nu ineens? Dat er extra energie wordt onttrokken van zuurstof of zo? :+

Stel je verwachtingen gewoon bij. Tussen de 5-7 sot is toch prima? Meer sot op een dag lijkt me ook niet meer gezond en op sociale isolatie ;)

Vandaag de dag prik je overal wel wat stroom vandaan en dan het ook nog is redelijk rap met fast charge.
🙃🙃🙈🙈
Hij is der blij mee, je kunt ook gewoon alles positief bekijken. Wel zo gemakkelijk. 🤔😄

Leuke verwijzingen🥴🤒🥶👺😄😄😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
m0ridin schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:21:
@henklbr

Nou ja, ik bedoelde meer 'de officiele release' voor PHN... verwacht er ook niet veel anders aan, maar who knows.
Wat ik al zei: het is precies dezelfde firmware, dus er is niks "anders" aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
henklbr schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 03:45:
[...]

Wat ik al zei: het is precies dezelfde firmware, dus er is niks "anders" aan...
Eigenlijk weet ik dat ook wel, maar zit nog in de ontkenningsfase ;)

Hoe dan ook, OTA is nu beschikbaar voor de normale S20 (PHN) dus alsnog maar geupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Ook voor de S20+ is het nu beschikbaar via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

V-rg schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:50:
Ook voor de S20+ is het nu beschikbaar via OTA.
Voor de S20 ultra ook kan ik melden. Even installeren.

Update; ja volgens mij is de focus wel merkbaar sneller. Kijken of dat ie dat vol blijft houden.

Daarnaast, de widget voor apparaat onderhoud toonde voor de update hoeveel er nog vrij was (opslag en geheugen) maar na de update toont ie hoeveel er gebruikt is. Opvallend dat ze dat ook zo even doorvoeren.

[ Voor 42% gewijzigd door DerOllie op 24-03-2020 11:43 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Bedankt voor je reactie!
Hier zullen we veel aan hebben op dit Forum. Wat kunnen mensen toch zeuren
Tremio schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:32:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Wanneer had je jezelf geregistreerd voor de actie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
SamStar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:33:
[...]

Wanneer had je jezelf geregistreerd voor de actie?
13 maart rond 13:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 13:42
Als ik de Samsung ultra op 120ghz zet en ik heb nu gemiddeld 2 uur sot op mijn pro Max. Hoe lang kan ik dan met 1 batterijlading doen. Speel af en toe wel een spelletje, YouTube en verder mail browsen en marktplaats. Ik hoop dan dat ik 2 dagen kan doen met 1 batterijlading wat denken jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 13-05 09:15
Eldro19 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:44:
Bedankt voor je reactie!
Hier zullen we veel aan hebben op dit Forum. Wat kunnen mensen toch zeuren

[...]
Zeuren? De S20 met Exynos is gewoon oplichterij. Het is toch niet normaal dat ik met een Iphone 7 bijna een hele dag op 1 batterij wel red en mijn spiksplinternieuwe S20 ten minste 2x moet opladen op een dag? Dat is toch gewoon kansloos? Wat mij betreft is iedereen die een S20 met Exynos chip heeft opgelicht. Ik ga weer voor een Iphone. Al zien de Iphones er niet uit... Samsung is gewoon WAARDELOOS.
elaho schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:31:
Als ik de Samsung ultra op 120ghz zet en ik heb nu gemiddeld 2 uur sot op mijn pro Max. Hoe lang kan ik dan met 1 batterijlading doen. Speel af en toe wel een spelletje, YouTube en verder mail browsen en marktplaats. Ik hoop dan dat ik 2 dagen kan doen met 1 batterijlading wat denken jullie?
Als je van 8 tot 5 de dag doorkomt mag je ECHT blij wezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Tremio op 24-03-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
[quote]Tremio schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Zeuren? De S20 met Exynos is gewoon oplichterij. Het is toch niet normaal dat ik met een Iphone 7 bijna een hele dag op 1 batterij wel red en mijn spiksplinternieuwe S20 ten minste 2x moet opladen op een dag? Dat is toch gewoon kansloos? Wat mij betreft is iedereen die een S20 met Exynos chip heeft opgelicht. Ik ga weer voor een Iphone. Al zien de Iphones er niet uit... Samsung is gewoon WAARDELOOS.

[...]

Als je serieus 2x moet opladen op een dag dan zou ik hem maar terugsturen voor reparatie. Of zit je soms de hele dag te gamen op dat ding?

Ik doe met gemak de hele dag met mijn S20+ en heb zelfs nog 40% over aan het einde van de dag maar ik ben dan ook zeker geen heavy user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Tremio schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Dan maar ter reparatie opsturen wat er is duidelijk iets niet goed. Ik doe er ook makkelijk 1dag mee en hou zeker nog 30-40% over aan het einde van de dag. En gebruik de telefoon ook zakelijk. S20 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Tremio er is duidelijk iets mis bij jouw toestel. Heb je hem al een keer helemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet? Dan een paar dagen aankijken. Geen gekke apps installeren en gebruik een app die iets beter inzicht geeft in het verbruik. Zelf heb ik accubattery in gebruik met redelijk accuraat verbruik inzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fqVejiHftRaIknwW1QxyGaV4kQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XECLLu9AJCSIgz2LNcchLtK6.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:14
Laat maar zitten, haters gonna hate. Ik moet echt mijn best doen om na een hele dag mijn Ultra onder de 50% te krijgen. En dan is hij in no-time weer opgeladen dankzij de snellader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
elaho schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:31:
Weet niet of dit een serieuze vraag is maar oke.
Bedoel je dat je nu 2uur sot op je iPhone Pro Max haalt? Zo ja, dan haal je 1uur op de S20 Ultra 120Hz.

Bij normaal gebruik zou je zeker een 5-7uur sot kunnen halen met de Ultra. Maar 2 dagen kan alleen als je hem weinig gebruikt want standby tijd kost al ongeveer 0,7-1,2% per uur dus reken maar uit. Ik denk dat je 3uur sot kunt halen maar ik laad hem elke dag dus ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen.

Wat ik wel weet is dat kleine beetjes opladen beter is dan helemaal leeg en dan helemaal vol.
Tremio schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:50:
[...]

De gewone iphone 7 heeft helemaal geen geweldige accuduur dus je kunt wel nagaan dat als jij 2x de S20 moet laden, dat er iets niet klopt.

Als wij met de S20 opgelicht zijn dan worden we al jaren opgelicht door Samsung. Wel vreemd dat een 'opgelichte' telefoon het toch nog steeds goed doet volgens de reviews en die opgelichte telefoon wordt ook elk jaar weer beter.

Maar ik snap je punt wel. Je hebt gehoord dat de SD865 beter is en daar heb je gelijk in maar of dat oplichting is betwijfel ik. Ik geloof niet dat Samsung een SD865 beloofd heeft of bepaalde accuduur. Die 100x spacezoom riekt het meest naar oplichting ;)

Ik vind de S20+ nog steeds goed. Super goed beeldscherm, is snel, goede wifi/4g ontvangst, goede camera en accuduur is redelijk met 4:30uur sot en 30% over.

[ Voor 41% gewijzigd door Garret1410 op 24-03-2020 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb nu twee weken mijn S20 in gebruik. Hele fijne telefoon, lekker snel en mooie opties. Ik had de S9.

Eigenijk heb ik spijt dat ik niet de plus heb besteld. Achteraf had ik liever daarvoor gekozen.iets te snel beslist. Iets groter dan de S20 was voor mij mooier geweest. Helaas zit toestel in mijn abonnement die ik net verlengd heb.
Als ik over paar maanden wellicht toestel kan kopen financieel dan wie weet toch nog zelf toestel aanschaffen. Wel weer zonde dan van abonnement geld.
Maar tijd met de s20 doen, is ook een luxe probleem ik weet het maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:22
Vannacht is de batterij van mijn S20 Ultra van 75% naar 50% gegaan en ik kan niet zien waarom. Ik heb allerlei zaken uitgezet en een Bixby Routine zet hem op de bespaarstand maar toch is er in 6 uur 25% afgegaan, dat is niet normaal toch?

In de battery tracker van Galaxy Labs kan ik niets noemenswaardigs zien, de grootste gebruiker is Google Services Framework en daarna Whatsapp, het lijkt wel alsof er een verborgen verbruiker is ofzo.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Ik was er vast van overtuigd dat ik voor de Ultra zou gaan.
Ik had een Note 10 plus, welke best fors en redelijk zwaar is, dacht dat ik daarom geen probleem zou hebben met de Ultra. Daarnaast hou ik van een zo groot mogelijk scherm.
Totdat ik bij toeval een dagje met de Plus mocht spelen. In eerste instantie dacht ik, hmm... maar al snel vond ik het toestel veel handelbaarder dan mijn Note. Lichter, prettiger in de hand liggen en het formaat van het scherm doet nauwelijks onder voor dat van de Note 10.

Dat was het moment dat ik dacht ik ga voor de Plus ipv de Ultra, deze keer even geen loeizwaar toestel. De specs zijn op de batterij en camera nagenoeg gelijk dus qua performance geen issues.
En dan dat 120hrz scherm, wat een verademing tov 60 hrz. Supersmooth, dat scrollen is echt geweldig. Super responsive. De Note 10 ondanks dat ik daar echt een super ervaring mee had voelt gelijk aan als een verouderd toestel.

Kortom, ben nu al een paar dagen happy met de Plus. Handzaam, super fijn toestel. Voor mij toch echt wel weer een upgrade die de moeite waard is.
Batterij is prima een hele dag mee te doen (ben geen gamer, gebruik het wel zakelijk) en de Exynos chip levert voor mij een uitstekende ervaring, in ieders geval meer power dan ik de komende 1 of 2 jaar nodig heb. Kan toch niet vergelijken met de Snapdragon dus ik vindt het prima zo.

Mocht dus nog iemand twijfelen tussen de Ultra en de Plus. Als de camera niet doorslag gevend is in je keuze dan zul je geen spijt krijgen van de Plus!

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 16:06
Loesloes schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 04:25:
Ik heb nu twee weken mijn S20 in gebruik. Hele fijne telefoon, lekker snel en mooie opties. Ik had de S9.

Eigenijk heb ik spijt dat ik niet de plus heb besteld. Achteraf had ik liever daarvoor gekozen.iets te snel beslist. Iets groter dan de S20 was voor mij mooier geweest. Helaas zit toestel in mijn abonnement die ik net verlengd heb.
Als ik over paar maanden wellicht toestel kan kopen financieel dan wie weet toch nog zelf toestel aanschaffen. Wel weer zonde dan van abonnement geld.
Maar tijd met de s20 doen, is ook een luxe probleem ik weet het maar toch..
Eventueel dat je hem kan ruilen met iemand juist een kleiner model zoekt?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Laatst online: 27-05 17:05
EnigmaNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:10:
Vannacht is de batterij van mijn S20 Ultra van 75% naar 50% gegaan en ik kan niet zien waarom. Ik heb allerlei zaken uitgezet en een Bixby Routine zet hem op de bespaarstand maar toch is er in 6 uur 25% afgegaan, dat is niet normaal toch?

In de battery tracker van Galaxy Labs kan ik niets noemenswaardigs zien, de grootste gebruiker is Google Services Framework en daarna Whatsapp, het lijkt wel alsof er een verborgen verbruiker is ofzo.

Heeft iemand tips?
Heb je misschien net een app verwijderd?

Ik had van de week zelf een spelletje gespeeld en dat naderhand verwijderd. Toen ik naar het verbruik keek werd die app er ook niet meer bij vermeld, maar zag je wel binnen die tijd het percentage forser afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
EnigmaNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:10:

Heeft iemand tips?
De verkeerde zaken uitzetten kan juist een negatief effect hebben, maar lastig te zeggen. Meer een algemene tip om batterijverbruik te kunnen inzien:

https://play.google.com/s...sksven.betterbatterystats

Ben er zelf wel fan van (was/is via xda ook gratis te krijgen btw, van de ontwikkelaar zelf, maar heb hem zelf aangeschaft omdat ik hem veel gebruik).

Moet wel even handmatig mbv adb wat permissies toekennen maar dan kun je je batterijverbruik aardig analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Bedankt voor de tip, ik heb hem geïnstalleerd en de adb aanpassingen gedaan. Benieuwd wat eruit komt.

Zaken die ik uitgezet heb zijn dingen als 5G (hebben we nog niet, geen idee of dat impact heeft), NFC, apparaten in de buurt, apps die ik nooit gebruik in sluimerstand gezet, bewegingen en gebaren en dat soort dingen. Geen zaken die je niet op een normale manier kunt uitzetten en geen rare kunstgrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 23:14
Heb je je toestel al lang? Anders was Whatsapp misschien bezig om een grote backup terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:59
Alle S20 telefoons hebben weer een actie: ''Nu met gratis Samsung Galaxy Fit t.w.v. €99,-''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
tomhster schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:47:
Heb je je toestel al lang? Anders was Whatsapp misschien bezig om een grote backup terug te zetten?
Heb hem sinds de 18e, backup had ik toen meteen al teruggezet dus daar kon hij niet mee bezig zijn.

Vanochtend het toestel een reboot gegeven en nu heeft hij in 10 uur tijd maar 21% batterij gebruikt met 1,5 uur screen on time. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat zijn dus prima waarden! Kennelijk toch een service die op de achtergrond draait die je accu leeg trekt. Google foto's kan zoiets ook veroorzaken heb ik zelf al een keer ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Toen ik de S20 net binnen had vond ik het 120Hz scherm niet zo enorm indrukwekkend, maar zojuist even voor de 'leuk' weer terug gezet op 60Hz. Wat een verschil zeg.. hield het nog geen minuut vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
tweegroenethee schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:52:
Toen ik de S20 net binnen had vond ik het 120Hz scherm niet zo enorm indrukwekkend, maar zojuist even voor de 'leuk' weer terug gezet op 60Hz. Wat een verschil zeg.. hield het nog geen minuut vol.
Dacht, kijk ook eens na bijna 2 weken op 120hz. Je hebt helemaal gelijk... toen ik de telefoon kreeg had ik meerdere malen vergeleken met elkaar, toen kon ik verschil niet merken.
Maar nu, het voelt zo stotterig aan, zeker als je door dit topic heen swiped.

Ja... ik laat hem wel netjes op 120hz staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Een van de dingen waar ik het meest blij mee ben is het feit dat de Bixby knop weg is (ja de aan/uit knop is min of meer een Bixby knop maar dat kun je gelukkig helemaal aanpassen) en dat de volumeknop aan de rechterkant zit. Bij een toestel van dit formaat is dat gewoon zoveel handzamer. Tot nu toe erg tevreden, het enige nadeel is de enorme camerabump van de S20 Ultra maar met het lederen hoesje van Samsung is daar prima mee te leven (hoewel de bump net een halve millimeter uitsteekt waardoor hij nog steeds de tafel raakt als je hem op zijn rug legt). Afgezien van gisternacht met extreem hoog batterijverbruik ook nog geen rare dingen tegengekomen.
m0ridin schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:08:
[...]

De verkeerde zaken uitzetten kan juist een negatief effect hebben, maar lastig te zeggen. Meer een algemene tip om batterijverbruik te kunnen inzien:

https://play.google.com/s...sksven.betterbatterystats

Ben er zelf wel fan van (was/is via xda ook gratis te krijgen btw, van de ontwikkelaar zelf, maar heb hem zelf aangeschaft omdat ik hem veel gebruik).

Moet wel even handmatig mbv adb wat permissies toekennen maar dan kun je je batterijverbruik aardig analyseren.
Ik draai nu Betterbatterystats en hij houdt alles netjes bij behalve Bluetooth On. Mijn Bluetooth staat altijd aan maar hij zegt Bluetooth On 9 s 0,0%. Weet jij hoe dat kan? Volgens de app heb ik alle permissies gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door EnigmaNL op 25-03-2020 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
DutchLegendX schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:15:
[...]

Eventueel dat je hem kan ruilen met iemand juist een kleiner model zoekt?:)
Dat zou wat zijn maar denk dat er niemand is de dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 16:06
Loesloes schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 05:50:
[...]

Kijk een beetje rond op V&A of plaats een oproep:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
EnigmaNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:55:
Een van de dingen waar ik het meest blij mee ben is het feit dat de Bixby knop weg is (ja de aan/uit knop is min of meer een Bixby knop maar dat kun je gelukkig helemaal aanpassen) en dat de volumeknop aan de rechterkant zit. Bij een toestel van dit formaat is dat gewoon zoveel handzamer. Tot nu toe erg tevreden, het enige nadeel is de enorme camerabump van de S20 Ultra maar met het lederen hoesje van Samsung is daar prima mee te leven (hoewel de bump net een halve millimeter uitsteekt waardoor hij nog steeds de tafel raakt als je hem op zijn rug legt). Afgezien van gisternacht met extreem hoog batterijverbruik ook nog geen rare dingen tegengekomen.

[...]

Ik draai nu Betterbatterystats en hij houdt alles netjes bij behalve Bluetooth On. Mijn Bluetooth staat altijd aan maar hij zegt Bluetooth On 9 s 0,0%. Weet jij hoe dat kan? Volgens de app heb ik alle permissies gegeven.
In hoeverre is root een must met deze app?
Lees bij GooglePlay verschillende verhalen wel/niet..

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
Deurstopper schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:39:
[...]

In hoeverre is root een must met deze app?
Lees bij GooglePlay verschillende verhalen wel/niet..
Op dit moment heb ik mijn toestel niet geroot en hij kan alles behalve Bluetooth prima bijhouden, volgens mij is het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Loesloes schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 05:50:
[...]

Nou, aangezien de buds alleen gratis kwamen bij de + en Ultra zou dat nog best kunnen...

Ik had bijna de plus genomen puur om die reden terwijl ik eigenlijk de normale wilde (heb nu ook de gewone S20), kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die (achteraf) liever juist de S20 hadden.

Niet geschoten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 23:24
Over de buds gesproken. Ik heb afgelopen nacht het bericht ontvangen dat mijn aanvraag is goedgekeurd. Dat is dus 11 dagen nadat ik de aanvraag had ingediend. Nu maar hopen dat ik ze ook snel binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
EnigmaNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:55:
Tot nu toe erg tevreden, het enige nadeel is de enorme camerabump van de S20 Ultra maar met het lederen hoesje van Samsung is daar prima mee te leven (hoewel de bump net een halve millimeter uitsteekt waardoor hij nog steeds de tafel raakt als je hem op zijn rug legt).
Wat vindt je van het gewicht van het toestel? Ik weet niet wat je hiervoor had, maar de Ultra icm de lederen cover van Samsung maakt dat het geheel best fors en zwaar is. Wat vind jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
dust419 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Wat vindt je van het gewicht van het toestel? Ik weet niet wat je hiervoor had, maar de Ultra icm de lederen cover van Samsung maakt dat het geheel best fors en zwaar is. Wat vind jij?
Het is een behoorlijke unit inderdaad maar daar heb ik geen problemen mee. Het voelt in ieder geval oerdegelijk aan dus dat extra gewicht zit ik niet zo mee.

Hiervoor had ik de S10 Plus met een kunststof hoesje, die was denk ik de helft lichter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik zojuist, SMS + Email met track en trace, zoals nu lijkt morgen hier.

Ik heb me vrijdag 13 maart om 21.00 geregistreerd. oOo

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
Ik heb een probleem met mijn vingerafdruk scanner, hij is echt erg traag, en registreerd niet altijd mijn vingerafdruk... Nu snap ik dat het een andere techniek is dan mijn S8, maar het is letterlijk een hele achteruitgang. Ik heb geen (nieuwe) screen protector (die van de fabriek zit er nog op) heb al geprobeerd mijn vingerafdruk erop nieuw in te zetten, maar ook tijdens het registreren heeft hij moeite mijn vingerafdruk te herkennen, en moet ik het minimaal 2 a 3x opnieuw proberen. Meer mensen met dit probleem of moet ik een garantieaanvraag in gaan dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik weet niet hoe dat bij jullie is maar wat @SamStar zegt ervaar ik ook. Dit heeft in mijn geval vooral te maken met het feit dat je handen super droog zijn op het moment. Enerzijds door het vele handen wassen met zeep en alcohol en anderzijds dat het nu al dagen extra droog weer is (lage luchtvochtigheid). Bij mij thuis moet de luchtbevochtiger moeite doen op de 40% te hanteren.

@SamStar > maak je vinger maar eens een beetje vochtig/vettig ... je zal zien dat het dan beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
renzo4000 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:24:
Ik weet niet hoe dat bij jullie is maar wat @SamStar zegt ervaar ik ook. Dit heeft in mijn geval vooral te maken met het feit dat je handen super droog zijn op het moment. Enerzijds door het vele handen wassen met zeep en alcohol en anderzijds dat het nu al dagen extra droog weer is (lage luchtvochtigheid). Bij mij thuis moet de luchtbevochtiger moeite doen op de 40% te hanteren.

@SamStar > maak je vinger maar eens een beetje vochtig/vettig ... je zal zien dat het dan beter werkt.
Ik heb geen droge handen en daarnaast ga ik niet mijn handen bevochtigen voor het unlocken van mijn telefoon, ik heb nooit problemen ondervonden met mijn S8... (behalve als mijn vingers daadwerkelijk té nat waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

Een tip in het algemeen: Zet dezelfde vinger er meerdere keren in, en zorg ervoor dat echt alle kanten van je vinger gescant zijn. Verhoogt de accuracy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier ook wat 'moeite' met de vingerafdrukscanner, de s10+ variant reageert instant... de s20 variant heeft wat moeite. Nu was de S10+ in eerste instantie ook zo en die is enorm verbetert dus hopelijk weten ze de s20 versies ook nog te verbeteren.

Daarnaast heb ik op de S10+ nooit een screenprotector gebruikt en heb ik bij de S20 nog de fabrieksversie (crappy plastic geval) erop zitten, zal misschien ook nog uitmaken.

Ben nog aan het kijken naar een goede vervanging (glazen screenprotector) maar nog niet veel overtuigends tegengekomen, en nope... wil geen 40+ euro eraan gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
SamStar schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Ik heb geen droge handen en daarnaast ga ik niet mijn handen bevochtigen voor het unlocken van mijn telefoon, ik heb nooit problemen ondervonden met mijn S8... (behalve als mijn vingers daadwerkelijk té nat waren)
Nee dat snap ik :o het ging mij er meer om dat het daarmee te maken kan hebben en dat je het op die manier kan testen. Wellicht is het dan de combinatie met de screenprotector die de nauwkeurigheid in de weg zit. Misschien met een toekomstige update dat dit beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
ik unlockte mijn telefoon voorheen met mijn vingerafdruk, bij de S8 zat daar vrijwel geen vertraging in, bij deze telefoon (s20+ trouwens) merk ik zoveel vertraging als hij wel mijn vingerafdruk registireerd.. dat het onnatuurlijk aanvoelt, ik heb de telefoon gereset, mijn duim nu 3x geregistreerd als (verschillende) vingeradruk, hopelijk wordt het hiermee beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
SamStar schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Ik heb 2 S10 Plus toestellen gehad en tot een paar dagen geleden een Note 10 plus. Dat unlocken via je vinger afdruk werkt gewoon niet echt soepel. Je telefoon mankeert niets denk ik.

Ik gebruik altijd unlock via gezichtsherkenning en dat werkt juist supergoed, ook als het wat donkerder is. Okay, misschien net ietsje minder veilig, maar supersnel en comfortabel.
Ik zou zeggen lekker gezicht herkenning instellen en die vingerafdruk alleen gebruiken als het echt nodig is of voor bijvoorbeeld je bankieren app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wat doet face unlock eigenlijk voor je batterij? .... is dat een drainer of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
renzo4000 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:40:
Wat doet face unlock eigenlijk voor je batterij? .... is dat een drainer of valt het mee?
Geen idee, waarom zou dat je batterij leeg trekken dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Ik heb mijn fingerprint ingesteld adhv dit filmpje:

YouTube: Fix the Galaxy S10/ S10e/ S10Plus fingerprint unlock issue with this...

Verder raad ik aan om de fingerprint er na iedere firmwareupgrade opnieuw in te zetten. Daarbij is het handig om de fingerprints ook een naam te geven en als volgt in te stellen (stel je voor dat je je toestel recht voor je hebt in je handen):
1 set zoals in het filmpje met je duimen horizontaal tov scanner (noem het bv duim horizontaal)
1 set zoals in het filmpje met je duimen 45 graden tov scanner (eigenlijk de hoek waarin je typt en noem het bv duim diagonaal)
1 set zoals in het filmpje met je duimen verticaal tov scanner (duim verticaal).
1 set kan je instellen bv voor je wijsvingers als je tel plat op tafel ligt (wijsvinger).

Als je vinger niet goed wordt herkend diagonaal maar wel verticaal, hoef je alleen die diagonale aan te passen. Maar je weet niet welke van de 4 het is als je het geen naam geeft.

Try it out. Werkt een stuk fijner.

[ Voor 22% gewijzigd door wilmundo op 26-03-2020 17:36 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Wow ... Heb op dezelfde manier nu net ingesteld, en het is ineens echt bloedje snel, en hoef scherm haast niet aan te raken !! Bizar wat een verschil met ervoor ... Thanks for sharing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:34
Wauw dit werkt inderdaad geweldig op een S10.. heel erg blij mee!!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Potver, krijg ik een mailtje van Samsung dat mijn aanvraag van mijn buds+ is afgekeurd met als reden:

Voor deelname is het noodzakelijk woonachtig te zijn in een deelnemend land.

Dus ik dacht, wtf ... gekocht in Nederland bij Coolblue, hoe Nederlands wil je het hebben. Na wat dieper erin duiken ben ik erachter gekomen dat mijn gekoppelde samsung account (die ik al jaren gebruik) wordt gebruikt voor je adresgegevens. Die in de basis gewoon kloppen maar kennelijk staat er bij Land of Regio Verenigde Staten van Amerika

Geen idee hoe dat erin is gekomen maar zorgt nu wel voor problemen. Dit kan je namelijk niet aanpassen (greyed out). Dus heb gereageerd met dit verhaal in de hoop dat het toch nog wordt goedgekeurd maar daar zal wel weer een hoop tijd overheen gaan.

Iemand nog tips om de region te wijzigen? Het grote internet laat daar niet heel veel over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 23:24
Ik ben ook wel benieuwd of iemand weet hoe je het land aanpast. Bij mij staat er om onduidelijke reden België. En ik kan dat niet aanpassen.
Gelukkig deden ze er bij niet moeilijk over en hebben ze mijn aanvraag goedgekeurd. (geen idee of ze dezelfde actie ook in België hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Vandaag toch iets gevonden waar ik minder tevreden over ben. Foto's nemen in 108MP modus is erg traag, tussen het moment dat je op de knop drukt en de foto is genomen is zit wel een seconde. Probeer dan maar eens een foto van je kat te maken ofzo... Helaas dus niet bruikbaar voor bewegende onderwerpen.

Opslaglocatie is intern, kan dus niet door langzaam geheugen komen. HEIF foto's aanzetten helpt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 13:56
EnigmaNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:11:
Vandaag toch iets gevonden waar ik minder tevreden over ben. Foto's nemen in 108MP modus is erg traag, tussen het moment dat je op de knop drukt en de foto is genomen is zit wel een seconde. Probeer dan maar eens een foto van je kat te maken ofzo... Helaas dus niet bruikbaar voor bewegende onderwerpen.

Opslaglocatie is intern, kan dus niet door langzaam geheugen komen. HEIF foto's aanzetten helpt helaas ook niet.
Ik lees tot nu toe dat bij de camera fix/update dit nu ook een stuk sneller moet zijn.
Even de update dus afwachten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 07-06 08:31
wilmundo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:26:
Ik heb mijn fingerprint ingesteld adhv dit filmpje:

YouTube: Fix the Galaxy S10/ S10e/ S10Plus fingerprint unlock issue with this...

Verder raad ik aan om de fingerprint er na iedere firmwareupgrade opnieuw in te zetten. Daarbij is het handig om de fingerprints ook een naam te geven en als volgt in te stellen (stel je voor dat je je toestel recht voor je hebt in je handen):
1 set zoals in het filmpje met je duimen horizontaal tov scanner (noem het bv duim horizontaal)
1 set zoals in het filmpje met je duimen 45 graden tov scanner (eigenlijk de hoek waarin je typt en noem het bv duim diagonaal)
1 set zoals in het filmpje met je duimen verticaal tov scanner (duim verticaal).
1 set kan je instellen bv voor je wijsvingers als je tel plat op tafel ligt (wijsvinger).

Als je vinger niet goed wordt herkend diagonaal maar wel verticaal, hoef je alleen die diagonale aan te passen. Maar je weet niet welke van de 4 het is als je het geen naam geeft.

Try it out. Werkt een stuk fijner.
Ziet er goed uit.

Vraag: is het ook net zo veilig?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
renzo4000 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:46:
Potver, krijg ik een mailtje van Samsung dat mijn aanvraag van mijn buds+ is afgekeurd met als reden:

Voor deelname is het noodzakelijk woonachtig te zijn in een deelnemend land.

Dus ik dacht, wtf ... gekocht in Nederland bij Coolblue, hoe Nederlands wil je het hebben. Na wat dieper erin duiken ben ik erachter gekomen dat mijn gekoppelde samsung account (die ik al jaren gebruik) wordt gebruikt voor je adresgegevens. Die in de basis gewoon kloppen maar kennelijk staat er bij Land of Regio Verenigde Staten van Amerika

Geen idee hoe dat erin is gekomen maar zorgt nu wel voor problemen. Dit kan je namelijk niet aanpassen (greyed out). Dus heb gereageerd met dit verhaal in de hoop dat het toch nog wordt goedgekeurd maar daar zal wel weer een hoop tijd overheen gaan.

Iemand nog tips om de region te wijzigen? Het grote internet laat daar niet heel veel over vertellen.
Ik heb contact gehad met Samsung via Facebook (messenger) en tegen de verwachting in een hele hulpvaardige servicemedewerker gehad. Gisteravond melding gemaakt en toen gaf hij aan deze ochtend direct contact op te nemen met de betreffende afdeling. Ik dacht op voorhand al "dat gaat hem dus niet worden ..." maar wat blijkt, vanmorgen vroeg om 07:00 bericht gehad van hem dat het aangepast zou worden. 15 minuten later een bevestiging dat mijn deelname is goedgekeurd :o .

Dus in dit geval moet ik zeggen dat deze servicecall snel en goed lijkt opgepakt. Kleine pluim voor Samsung dus. Een grote pluim als ik snel mijn buds+ ontvangen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
DaveCool schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:45:
[...]

Ik lees tot nu toe dat bij de camera fix/update dit nu ook een stuk sneller moet zijn.
Even de update dus afwachten denk ik
De update heb ik al geïnstalleerd via SmartSwitch. Heeft helaas geen effect op 108MP foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1360616

Ik lees al eventjes mee maar heb eigenlijk nog niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden. Hopelijk kan iemand mij verder helpen:)
Momenteel heb ik de s8, ik heb getwijfeld om een camera aan te schaffen, maar tegenwoordig kunnen die niet meer zo goed op tegen de telefoons van nu (willen ze nog een beetje betaalbaar zijn en makkelijk mee te nemen)

Ik zit er over te denken om een s20 aan te schaffen, maar hoe goed is de camera van de s20? Lees vooral overal over de ultra, maar weinig over de gewone s20. Ik gebruik hem vooral om foto's te maken van mijn pasgeboren zoontje (dus die zit weinig stil..) en voor vakanties. Zijn jullie er tevreden over?

En ik kan hem icm abonnement redelijk gunstig aanschaffen bij de BCC, iemand bij de KPN had het er over dat het dan soms toestellen uit het buitenland kunnen zijn. Volgens mij heb ik dat nu ook als ik naar de csc code kijk. Is mij nooit echt iets aan opgevallen, wat is jullie mening daarover??

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb de s20u dus kan niet zoveel zeggen over de gewone s20. Maar je kan ervan op aan dat deze bovengemiddeld goede foto's maakt. Dat gezegd hebbende; als je niet persé het nieuwste van het nieuwste wil kan je ook de s10(e) overwegen. Een stuk goedkoper en nog steeds een prima en actuele telefoon die zeer goede foto's maakt. Hij wordt zelfs nog steeds tegenover de s20 gezet en maakt in sommige gevallen (als ik de reviews mag geloven) betere foto's. En dat voor 480EUR.

product: Samsung Galaxy S10e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Anoniem: 1360616

Ik zou de S10 serie toch niet echt voor jouw doel aanraden, waar bij genoeg licht de fotos prima zijn is dat bij minder licht al snel minder het geval. De S10 serie kiest snel voor een langere sluitertijd (en dus een nadeel bij beweging). De S20 is naar mijn gevoel wel echt scherper, maar naar mijn gevoel nog iets minder betrouwbaar?

Heb nog niet echt uitgebreid kunnen vergelijken (tenminste, gewoon nog niet gedaan... wel wat fotos met beide toestellen geschoten), maar zal zien of ik daar dit weekend evt de tijd (en motivatie) voor heb ;)

Ik heb goede hoop dat het nog verbeterd wordt...

De batterijduur van de S20 is wel duidelijk minder dan die van de S10+, maar ja... 120hz hakt er aardig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nou die s10 is daar prima voor geschikt; ik lees nergens dat hij vooral avond/nachtfoto's gaat maken. Mijn s7 en s9 deed dit ook al prima in alle situaties waar veel foto's zijn gemaakt met mijn kleine beweeglijke kinderen.

Maar zelfs met een DSLR van een paar duizend euro gaat een bewegend kind lastig vastleggen, tenzij je de juiste stand daarvoor gebruikt en het specifieke doel om beweging vast te leggen. Mijn tip is wel om "bewegingsfoto" aan te zetten in die situaties zodat je alsnog een foto kan selecteren die net een beter moment heeft vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Anoniem: 1360616 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:04:
Ik lees al eventjes mee maar heb eigenlijk nog niet echt een antwoord op mijn vraag gevonden. Hopelijk kan iemand mij verder helpen:)
Momenteel heb ik de s8, ik heb getwijfeld om een camera aan te schaffen, maar tegenwoordig kunnen die niet meer zo goed op tegen de telefoons van nu (willen ze nog een beetje betaalbaar zijn en makkelijk mee te nemen)

Ik zit er over te denken om een s20 aan te schaffen, maar hoe goed is de camera van de s20? Lees vooral overal over de ultra, maar weinig over de gewone s20. Ik gebruik hem vooral om foto's te maken van mijn pasgeboren zoontje (dus die zit weinig stil..) en voor vakanties. Zijn jullie er tevreden over?

En ik kan hem icm abonnement redelijk gunstig aanschaffen bij de BCC, iemand bij de KPN had het er over dat het dan soms toestellen uit het buitenland kunnen zijn. Volgens mij heb ik dat nu ook als ik naar de csc code kijk. Is mij nooit echt iets aan opgevallen, wat is jullie mening daarover??

Alvast bedankt! :)
S20 maakt bijna dezelfde foto's als de Ultra met een paar kleine verschillen zoals de betere zoom lens en 108mp wat handig kan zijn als je een foto wilt croppen.

Foto's maken van bewegende kinderen bij weinig licht (lees binnenshuis of 's avonds) is vaak een uitdaging. Denk ook dat de S20 een betere keuze is dan Ultra vanwege de betere automatisch focus.

Zolang het niet te donker is dan is de S20 zeker een aanrader maar S10 zou ook kunnen al is die een tikkeltje minder omdat die iets sneller voor een langere sluitertijd kiest. Ook de Nacht modus van de S20 is iets slimmer dan de S10. Bij de S10 heb ik sneller wazige foto's van beweging.

Wat ik zo van anderen heb gehoord doet de iPhone 11of Pixel 4 het beter maar ik heb daar geen bewijs van. Samsung kiest vaak eerder voor langere sluitertijd dan andere merken.

Je zou de Pro mode kunnen gebruiken en de sluitertijd handmatig op minimaal 1/30, 1/60 proberen te houden maar hoger is beter voor beweging maar de iso gaat dan omhoog wat weer voor ruis zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1360616

Bedankt voor de reacties! Zoals ik het hier een beetje heb gelezen over de Ultra komen er ook wel eens updates om de camera te verbeteren toch? Ben een beetje bang dat als ik voor een s10 ga die misschien iets minder of gelijk aan is. Dat daar over een tijdje geen verbetering meer voor komt omdat het niet meer het nieuwste toestel is Of zeg ik dan iets raars?

Ik ben niet z'n iphone fan. Heb al sinds het begin dat galaxy kwam een galaxy telefoon en die bevallen me zoveel beter dan een iphone, maar dat is misschien ook maar net wat je gewend bent :)

@Garret1410 ik zoom nu ook vrijwel nooit in met foto's maken omdat ik dat niet mooi vind. Dus dat is voor mij geen must. Vind de ultra sowieso te groot en ook wel erg duur. Misschien moet ik me ook eens goed verdiepen in alle camera instellingen om zo de mooiste foto's te kunnen maken.

@renzo4000 ik zal niet specifiek veel nacht foto's gaan maken, maar met minder licht komt nu al best veel voor in huis. Bewegen zal zeker wel een ding blijven met foto's maken.

@m0ridin wat bedoel je met "minder betrouwbaar"? Dat het nog niet stabiel genoeg is dat je altijd de zelfde kwaliteit krijgt (afhankelijk natuurlijk van de omstandigheden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DerOllie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:08:
[...]

Ik zojuist, SMS + Email met track en trace, zoals nu lijkt morgen hier.

Ik heb me vrijdag 13 maart om 21.00 geregistreerd. oOo
Buds+ binnen, gekoppeld aan mn S20 ultra. Geleverd dus precies 2 weken na ontvangst S20.

Wow, ik ben cheapass Philips bedrade oordopjes gewend van 8 jaar oud, maar wat is dit een geluid he. Beetje instellingen aanpassen en dynamic Equalizer aan, echt super geluid naar mijn idee. Precies wat ik zocht, aangezien die oude oordopjes bijna einde waren, en hier dus geen 3.5 mm meer op zit...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
@mattrob en @jassy: Goed om te lezen dat het bij jullie ook prettiger werkt!

@honey: Hoe ik het zie is dat het uiteindelijk je eigen vingers zijn. Voor mij veilig genoeg, maar ik kan mij voorstellen dat anderen daar anders over denken.

@Klaasjee: Een tijdje terug overwoog ik om langer te doen met m’n telefoons en een aanvullende camera te kopen. Dat is een lichtsterke compactcamera geworden: de Sony RX100VA. Destijds had ik de S10+ en volgens m’n theorie zou ik dus nu nog steeds de S10+ moeten hebben. Niet dus.

Heb ondertussen de S20+. Moet zeggen dat de Sony in staat is om betere foto’s te nemen (uiteraard), maar als je voor gebruiksgemak gaat, heb je zonder al te veel moeite aardige foto’s met de S10/20 reeks. De nachtmodus vind ik erg sterk en de ultrawijdhoeklens op telefoons is wel erg handig om te hebben. Vanwege deze lens pakte ik toch nog regelmatig m’n S10+ erbij tijdens m’n vakantie. De RX100VA heeft eye tracking en dat is wel prettig bij het volgen van mensen (dus ook kinderen). Dan zijn de ogen tenminste goed in focus.

Met de S10+ heb ik echt mooie foto’s kunnen maken. Over 2 jaar zijn de foto’s nog steeds mooi. Dat er misschien betere camera’s verkrijgbaar zijn, tja… Uiteindelijk is de beste camera de camera die je bij je hebt. Als je nu reviews gaat lezen/bekijken, dan is het dynamisch bereik wellicht beter bij de S20 reeks, highlightclipping wordt beter tegen gegaan. Maar dan kijk je waarschijnlijk naar een side to side comparison. Wie doet dat in de praktijk? Als je het toestel hebt, telt eigenlijk alleen de foto’s die je ermee maakt. Heb je een goede foto van je kind te pakken dat naar je lacht, dan is dat wat telt. Wat boeit het dat het raam in de kamer dan een beetje overbelicht is? Moet zeggen, het is wel schrikken wat een S20 (+/Ultra) op Markplaats moeten opleveren. Toestellen die geseald zijn worden 100-en euro’s goedkoper aangeboden dan de adviesprijs.

Om toch een side to side comparison te geven, nodig ik je uit om te kijken naar dit filmpje: YouTube: Samsung Galaxy S20+ vs S10+ Camera Comparison Test: Upgrade?

Probeer de S20+ weg te denken en jezelf af te vragen: zou ik happy zijn met de foto van de S10+? Heb zelf een S8+ en ik vond de overgang naar een telefoon met 3 camera’s erg prettig. Dat hoeft dus niet per se een S20 (+/Ultra) te zijn. Ben wel benieuwd waar je keuze uiteindelijk op gaat vallen!

Flickr

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste