Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:43
TDCCBB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 06:13:
[...]

Als je je keyboard ziet zie je een klein tandwiel, in die instellingen kan je onder voorkeuren de hoogte van het keyboard aanpassen. Die heb ik zelf op laag staan. Bedoel je die instelling? Daardoor wordt het wat compacter en heb je minder zwarte ruimte rondom het keyboard.
Nee, dat is het niet. Het gaat om een dikke zwarte balk (zonder iconen) onder het Google Keyboard. Kan ik met geen mogelijkheid wegkrijgen. Ooit had ik het ook bij de S10, maar dat is ooit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Wellicht geeft een screenshot van de "balk" ons wat meer duidelijkheid.
Roost schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Nee, dat is het niet. Het gaat om een dikke zwarte balk (zonder iconen) onder het Google Keyboard. Kan ik met geen mogelijkheid wegkrijgen. Ooit had ik het ook bij de S10, maar dat is ooit opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 01:56
Eldro19 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:08:
Wellicht geeft een screenshot van de "balk" ons wat meer duidelijkheid.

[...]
Ik heb even een random image van Reddit bijgepakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UMxi6Zt.jpg

Zie je dat grijze gedeelte onderaan? Dat is wat hij bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 12:14
Net even zelf gekeken en denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Er staat een knopje in waarmee je het toetsenbord kunt verbergen en staat me ergens bij dat ik die optie ook ergens ben tegengekomen

update: correctie, zie nu pas dat je het over een balk zonder iconen hebt, bij mij staat er een icoontje in. en kan met geen mogelijkheid die optie terugvinden haha

[ Voor 30% gewijzigd door SeveS op 20-03-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Klopt. Dat is het precies. Heeft iedereen dat met Gboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Roost schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:20:
Nee daar staan mijn navigatie toetsen altijd. Auto hide je die misschien?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Ik gebruik gestures voor navigatie, dus geen toetsen daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

RickNL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:55:
[...]

Ik 15 maart geregistreerd, nu vandaag, 19 maart, totaal onverwachts een bezorger aan de deur.

4 dagen na registreren. Mijn Gear VR brillen waren binnen 2 en 3 weken binnen, dus die 6 weken had ik niet verwacht maar 4 dagen ook niet. Zeker niet in deze crisis.

En ze klinken trouwens helemaal super. Doen niks onder voor mijn headset van 450 euro.
Ik kreeg gisteravond om 23.30 bericht binnen dat de aanvraag was goedgekeurd, dus ik verwacht ze nu ook snel, hopelijk begin volgende week.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:49
Roost schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:20:
Daar heb ik een icoon vaneen toetsenbord staan en een pijltje om mijn toetsenbord te verbergen. Leuk speurwerk voor de vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Die iconen kun je weghalen met een setting. Maar de zwarte balk blijft dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDCCBB
Roost schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:08:
Die iconen kun je weghalen met een setting. Maar de zwarte balk blijft dan.
Hier de zwarte balk weg gekregen..

Algemeen beheer, taal en invoer, schermtoetsenbord, standaard toetsenboard, op tandwiel klikken achter het samsung toetsenbord, stijl en lay-out. En daar staat onderaan in een grijs vlak knop weerg./toetsenbord verberg, onderste schuif uitzetten en foetsie is die zwarte balk bij mij.

EDIT: Snellere weg, display, navigatiebalk, knop verbergen om toetsenbord te verbergen

[ Voor 8% gewijzigd door TDCCBB op 20-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Werkt niet bij Google toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
Roost schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:16:
Bij mij net wel, maar je moet alsnog dat tandwieltje achter het Samsung toetsenbord gebruiken. Het is namelijk een doorverwijzing naar het gesture instellingenscherm, waar de instelling echt staat.

Thanks trouwens voor de tip, net ook bijna een kwartier door de instellingen voor gespeurd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Werkt volgens mij niet als je gestures gebruikt. Wel met knoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Roost schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:16:
Crap dan heb je mogelijk nog iets anders geks. Heb hier ook gboard op mijn prive profiel, samsung op mijn zakelijke profiel. Ik zal nog eens speuren.

Verschil in toetsenbord zorgt ervoor dat ik die goed uit elkaar kan houden, noem me raar maar het werkt voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
Werkt inderdaad ook niet hier (gestures, geen knoppen).

Wat verliezen jullie in standby btw? Over nacht (zeg 8 uur slaap) verlies ik ongeveer 5%...Zo'n 0.6-0.7%/uur.

Dit is een gewone S20, met bluetooth aan (maar niks verbonden), niet storen aan maar verder gewoon 'normaal' (dus gen vliegtuigstand oid).

Ik heb alles teruggezet van mijn S10+ met smartswitch en ben vooral aan het overwegen of ik een clean install wil gaan doen (smartswitch restore schijnt regelmatig toch batterij issues op te kunnen leveren).

Nu is 5% overnacht geen probleem verder, maar heb het idee dat het met de S10+ wat beter was... sowieso nog niet 100% overtuigd van de accu hoewel ik nu wel aan de 5+ uur SOT lijk te komen (waarbij ik dan wel net een dag kan doen met de accu)

[ Voor 86% gewijzigd door m0ridin op 20-03-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
Hmm vreemd, bij mij werkt het wel met gestures en het toetsenbord lijn nu helemaal onderin uit.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik die andere variant van gestures gebruik met het indelen in 3 vakken onderin. Ik vond het omhoog swipen en vasthouden voor een overzicht van geopende apps niet zo lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Samsung launcher? Misschien maakt dat ook nog uit, gebruik zelf nova launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
Ah ja, ik gebruik inderdaad Samsung launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
m0ridin schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:23:

Wat verliezen jullie in standby btw? Over nacht (zeg 8 uur slaap) verlies ik ongeveer 5%...Zo'n 0.6-0.7%/uur.

Dit is een gewone S20, met bluetooth aan (maar niks verbonden), niet storen aan maar verder gewoon 'normaal' (dus gen vliegtuigstand oid).

Ik heb alles teruggezet van mijn S10+ met smartswitch en ben vooral aan het overwegen of ik een clean install wil gaan doen (smartswitch restore schijnt regelmatig toch batterij issues op te kunnen leveren).

Nu is 5% overnacht geen probleem verder, maar heb het idee dat het met de S10+ wat beter was... sowieso nog niet 100% overtuigd van de accu hoewel ik nu wel aan de 5+ uur SOT lijk te komen (waarbij ik dan wel net een dag kan doen met de accu)
Geen idee. Die van mij ligt iedere avond aan de lader.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Erik1805 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:51:
[...]

Geen idee. Die van mij ligt iedere avond aan de lader.
Hele avond? Draadloos dan I guess?

Ik hang hem even een uurtje aan de lader voor ik naar mn werk ga en hij is weer vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
m0ridin schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Hele avond? Draadloos dan I guess?

Ik hang hem even een uurtje aan de lader voor ik naar mn werk ga en hij is weer vol...
Ja gewoon draadloos ( naast mijn bed)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
SeveS schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:38:
Hmm vreemd, bij mij werkt het wel met gestures en het toetsenbord lijn nu helemaal onderin uit.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik die andere variant van gestures gebruik met het indelen in 3 vakken onderin. Ik vond het omhoog swipen en vasthouden voor een overzicht van geopende apps niet zo lekker werken.
Samsung launcher hier ook, met de android 10 gestures, niet de samsung gestures.

EDIT: Net even Nova Launcher geinstalleerd. Geen zwarte balk onderaan met de android 10 gestures en alles. Dus aan de launcher kan het niet liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door TDCCBB op 20-03-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 14:37
m0ridin schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:23:

Ik heb mijn S20+ gisteren gekregen en na alles overgezet te hebben vanaf mijn S8+ zag ik vanochtend dat ik ongeveer 18% was kwijtgeraakt. Gisteren tijdens installatie vond ik de batterij ook vrij snel leeglopen. Heb hem gisterenavond opgeladen en vanochtend stond hij op 82%. Alleen wifi aan en verder do not disturb aan. Mijn S8+ verloor maar 8 tot 9% 's-nachts.

Ik weet dat de batterijduur over tijd wat beter wordt maar momenteel twijfel ik ook aan de batterij. Zou een clean install daar verbetering in brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
jjobar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Ik heb mijn S20+ gisteren gekregen en na alles overgezet te hebben vanaf mijn S8+ zag ik vanochtend dat ik ongeveer 18% was kwijtgeraakt. Gisteren tijdens installatie vond ik de batterij ook vrij snel leeglopen. Heb hem gisterenavond opgeladen en vanochtend stond hij op 82%. Alleen wifi aan en verder do not disturb aan. Mijn S8+ verloor maar 8 tot 9% 's-nachts.

Ik weet dat de batterijduur over tijd wat beter wordt maar momenteel twijfel ik ook aan de batterij. Zou een clean install daar verbetering in brengen?
Ik heb geen S20, maar een Note 10. ik raak in de nacht ook altijd rond de 15% kwijt. Dat lijkt veel maar is maar 2% per uur, als je het zo bekijkt valt het wel mee.

Another one bites the DUST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
[...]

Wacht sowieso ff een paar dagen af, de eerste dagen is een periode van calibreren engebrukspatronen leren, als het na een dag of 4 nog niet beter zou ik pas aan een clean install denken.

Maar al met al lijkt een 5% overnacht dus niet te erg, zal eens een andere sim in mn s10+ doen, kijken hoe het daa rook alweer mee ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
[...]

Heb je toevallig Smartswitch gebruikt om alles over te zetten?
Veel mensen met die hoge idle verbruik hebben Smartswitch gebruikt, dit wordt vaak opgelost door even een schone installatie te doen van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
V-rg schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:05:
[...]

Heb je toevallig Smartswitch gebruikt om alles over te zetten?
Veel mensen met die hoge idle verbruik hebben Smartswitch gebruikt, dit wordt vaak opgelost door even een schone installatie te doen van je telefoon.
Nee, ik heb geen smart switch gedaan, maar een restore van mijn settings vanuit mijn Samsung Cloud account. Ik kijk het wel even aan een paar dagen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Heb de S20 plus weer teruggestuurd. Eerste punt was de batterij zoals ook hier al aangekaart. Ik verloor, ook na de eerste paar dagen nog steeds ongeveer 24 procent per scherm-aan-tijd per uur. Mijn P30 pro zit op ongeveer 13 procent. Ik heb exact dezelfde apps geïnstalleerd en ben ook een grootgebruiker kwa standby apps, met oa Notify voor m'n Amazfit Smartwatch en GPSTracker voor mijn Home domotica.

Waarschijnlijk zou ik de hele dag met gemiddeld gebruik wel halen dus dat was niet mijn allergrootste zorg. Dat was namelijk de camera onder lowlight condities. Ik heb twee foto's gemaakt in de woonkamer met de dimmers op 40 procent en het resultaat van mijn S20 kon het bij lange na niet evenaren of overtreffen tov mijn P30. Heel erg vlekkerig (de vloer) waar de P30 gewoon scherp was.

Misschien dat een camera update in de toekomst me weer overhaalt maar voor nu vind ik 1100 euro veel te veel geld voor een telefoon met een redelijke batterij en een matige camera bij slecht licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:24
[...]

Clean install is altijd beter maar wacht eerst eens een weekje af. Batterijduur wordt beter en zo niet dan kun je altijd nog overnieuw beginnen. 5% verlies op een nacht is redelijk gewoon en met always on display zal dat iets meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
thecompany schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:56:
Heb de S20 plus weer teruggestuurd. Eerste punt was de batterij zoals ook hier al aangekaart. Ik verloor, ook na de eerste paar dagen nog steeds ongeveer 24 procent per scherm-aan-tijd per uur. Mijn P30 pro zit op ongeveer 13 procent. Ik heb exact dezelfde apps geïnstalleerd en ben ook een grootgebruiker kwa standby apps, met oa Notify voor m'n Amazfit Smartwatch en GPSTracker voor mijn Home domotica.

Waarschijnlijk zou ik de hele dag met gemiddeld gebruik wel halen dus dat was niet mijn allergrootste zorg. Dat was namelijk de camera onder lowlight condities. Ik heb twee foto's gemaakt in de woonkamer met de dimmers op 40 procent en het resultaat van mijn S20 kon het bij lange na niet evenaren of overtreffen tov mijn P30. Heel erg vlekkerig (de vloer) waar de P30 gewoon scherp was.

Misschien dat een camera update in de toekomst me weer overhaalt maar voor nu vind ik 1100 euro veel te veel geld voor een telefoon met een redelijke batterij en een matige camera bij slecht licht.
Samsung is nooit goed geweest in low light foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Ik gebruik de S20+ nu vanaf de release. Ik zit alleen met een vreemde bug. Elke browser (Chrome, Edge en Dolphin) "freezed" na een minuut of 3 browsen. Complete beeld staat dan even vast.

- Alle browsers heb ik inmiddels verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- Heb van de Play-Services, de cache verwijderd

Maar weet even niet wat ik nu kan doen. Iemand toevallig tips? In geen enkele andere APP gebeurt, behalve in de browsers. Dus hardwarmatig lijkt er weinig aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Erik1805 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:24:
[...]

Samsung is nooit goed geweest in low light foto's.
Mwa, dat valt best mee hoor, gaat goed mee met bijvoorbeeld iPhone 11: https://www.youtube.com/watch?v=SG8qP56E1Vk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
jjobar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:04:
[...]

Mwa, dat valt best mee hoor, gaat goed mee met bijvoorbeeld iPhone 11: https://www.youtube.com/watch?v=SG8qP56E1Vk
Klopt , gaat mee maar blijft altijd wel een middenmoot. Zie je veel in reviews op YouTube. Maar ik vind het prima. Ben zeer tevreden met de s20+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 17:34

Bedoel je dan in standaard modus, of in nachtmodus?
Heb je 2 voorbeeldjes?

Het was al wel uit reviews bekend dat de S20 in de donkere stukken 'smeert' en dat de P30 wordt verweten te veel te verscherpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 14:40
@RickNL die rode/warme tint zit op de main camera.... dus niet de selfie front camera.
Op andere s20 ultra getest.. zelfde probleem.
Het gebeurd bij warme verlichting.... in daglicht zal je er minder last van hebben. Als je veranderd naar 0.5 zoom dan zie je gelijk verschil. Hopelijk met de nieuwe update dit witbalans probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
wizzlewaxx schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:01:
Ik gebruik de S20+ nu vanaf de release. Ik zit alleen met een vreemde bug. Elke browser (Chrome, Edge en Dolphin) "freezed" na een minuut of 3 browsen. Complete beeld staat dan even vast.

Maar weet even niet wat ik nu kan doen. Iemand toevallig tips? In geen enkele andere APP gebeurt, behalve in de browsers. Dus hardwarmatig lijkt er weinig aan de hand?
Je bent niet de enige ik heb daar ook last van 20+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
wizzlewaxx schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:01:

& @markmart33

Qwant browser al geprobeerd? Die doet vaak magic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Garret1410 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:14:
[...]

Clean install is altijd beter maar wacht eerst eens een weekje af. Batterijduur wordt beter en zo niet dan kun je altijd nog overnieuw beginnen. 5% verlies op een nacht is redelijk gewoon en met always on display zal dat iets meer zijn.
Gisterenavond de telefoon opnieuw opgestart en volledig opgeladen en vanochtend na 9 uur nog 91% over! Kijk, dat is netjes, 1% per uur verlies. Wel WiFi uitgezet en Do not disturb aan en always on display uit. Ik zet hem niet in flight mode want ik moet wel bereikbaar blijven.

Al met al valt dit niet tegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjobar

Juist om de camera kwaliteit wilde ik in eerste instantie een Google Pixel 4 XL kopen maar die kost met 128GB storage (926 euro) net zoveel als de S20+ bij Vodafone (941 euro) en aangezien het scherm van de Google Pixel veel minder is dan van de Samsung en de batterij helemaal huilen is en qua cpu en mem ook minder is, was het een no-brainer voor mij om voor de Samsung te gaan. Enige andere optie zou een iPhone zijn maar dan moet je weer tot einde van het jaar wachten en waarschijnlijk 1400 uitgeven voor het plus model...

De reviews die ik heb gezien over het batterij verbruik waren behoorlijk goed voor de nieuwe Samsungs dus daar maak ik me voorlopig geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Vannacht eens getest met de S10+ en S20, beiden kwamen op een 0.6%/u batterijverbruik in sleep/standby... (Als in, niet storen aan, wifi staat wel aan, aod gebruik ik nooit). Dus ~4% in 7 uur, dat is dus helemaal prima.

Wel heul veul wakelocks (google play services in het algemeen), maar als dat geen invloed heeft op de batterij, best... Vanavond anders eens zien wat er gebeurt als ik ook wifi 's nachts uitzet, of dat nog helpt maar aan de andere kant is de standby drain dus prima.

Ook nog een keer de camera vergeleken, vooral in house dus niet heel veel licht. Over het algemeen de S20 meer detail en contrast, daardoor verlies je soms juist wel weer detail in schaduws/donkere stukken. (Slapend hondje met zwarte kop, bij de S10 zie je haar oogje nog redelijk goed, de s20 een stuk minder goed). Maar structuren van oppervlaktes zie je heel duidelijk op de s20 vs s10.

Nacht shots zien er op de telefoon prima uit, op de pc... blegh :P Maar ja, sluitertijd van 4-10 seconden en dan uit de hand schieten is ook vrij kansloos natuurlijk.

De S20 gebruikt over het algemeen hogere iso en kortere sluitertijd vs lagere iso en langere sluitertijd voor de S10. (Dus S20 gaat voor ISO1200 en 1/27s waar de S10 voor ISO800 en 1/15s gaat bijv). Maar ik zie weer minder noise bij de S20 in die hogere iso stand.

Inderdaad gele gloed (vooral 's avonds in huis/in donkere/warmere licht omstandigheden), hoop dat dat nog aangepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Tot op heden ben ik ook zeer tevreden met de accu van de s20u.

- Brightness op auto
- 120hz
- WiFi aan
- 3 mailaccounts op push
- Bluetooth aan (hele dag sowieso een gear s3 verbonden)
- gecombineerd gebruik (internet, Spotify, flitsmeister, facebook, reddit, etc)

Mijn dag loopt op het moment ongeveer van 7:30 tot 00:30 en leg hem op de lader met 25% over en ergens tussen de 5 en 6 uur SOT. Ik kan me niet heugen wanneer ik een dergelijke accu heb gehad uitgezonderd de pre smartphone tijdperk (nokia 3310 for the win!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Y_18tbiMW3ty8BTTuImbWZMhDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zdbFL9u0EPt3QvFKKsKRs10.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:56
Ik heb de S20+ nu ruim een week. Prima telefoon op zich... Maar waar ik helemaal gek van word is de plaats van de volumetoetsen. Ik kom van een S9+ af en gebruik mijn telefoon overdag vooral voor het afspelen van audioboeken. Ik moet mijn geluidsniveau vaak kunnen aanpassen, en dan zit ik steevast aan de verkeerde kant te drukken :-)
Ook de bixbyknop, die voor velen zo verfoeid was, mis ik. Die gebruikte ik als dedicated play-pauseknop. Daar probeer ik nu de aan-uitknop voor te gebruiken met de sideactions app, maar dat werkt niet goed.
Door het moeten gebruiken van de sideactions app werkt ook de dubbel-klik om de camera te starten niet soepel meer, een functie die ik na audiobooks het meeste gebruik.
Grote frustratie hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Mijn dag loopt op het moment ongeveer van 7:30 tot 00:30 en leg hem op de lader met 25% over en ergens tussen de 5 en 6 uur SOT. Ik kan me niet heugen wanneer ik een dergelijke accu heb gehad uitgezonderd de pre smartphone tijdperk (nokia 3310 for the win!)

[Afbeelding]
[/quote]

Mag ik vragen waar jij dat mooie batterij overzichts plaatje vandaan haalt??? Ik kan zo'n mooi overzicht niet vinden... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
m0ridin schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:21:

Ook nog een keer de camera vergeleken, vooral in house dus niet heel veel licht. Over het algemeen de S20 meer detail en contrast, daardoor verlies je soms juist wel weer detail in schaduws/donkere stukken. (Slapend hondje met zwarte kop, bij de S10 zie je haar oogje nog redelijk goed, de s20 een stuk minder goed). Maar structuren van oppervlaktes zie je heel duidelijk op de s20 vs s10.

Nacht shots zien er op de telefoon prima uit, op de pc... blegh :P Maar ja, sluitertijd van 4-10 seconden en dan uit de hand schieten is ook vrij kansloos natuurlijk.
Voordeel van de S20 is dan wel weer dat lichte delen beter belicht worden. S10 had vaak dat lichte delen overbelicht zijn en dar is met de S20 veel minder. Vaak soms beter dan de iPhone 11.

Nadeel is dat de donkere gedeelten donker zijn en daardoor minder detail.

Al met al is de camera wel beter dan de S10 al is het verschil niet heel groot. Qua ruis in video is de S20 ook een stuk beter vooral op 60fps in weinig licht.

De groothoek en telephoto camera is helemaal een stuk beter bij weinig licht. Bij de S10 was dat bedroevend.

Ander voordeel is dat de flits nu ook met alle drie camera's zijn te gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
De "ATCH"-update (auto-focus fix) rolt (as we speak) uit voor de S20-serie in Belgie, en voor de S20+ in Nederland...

Nog niet OTA, maar wel via SmartSwitch...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Garret1410 True, heb ook wel de hoop en het vertrouwen dat de camera SW nog wel verbeterd gaat worden... bij de S10 was dat ook zeer zeker het geval.

@henklbr Thanks, maar nog niet voor de gewone S20 in NL zo te zien (volgens smartswtich is de mijne iig up to date)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb geregeld een uitroepteken naast mijn Wifi tekentje en dan ben ik op dat moment ook niet online.
Ik heb al telefoon (Samsung S20) aan en uit gehad, wachtwoord wifi netwerk thuis vergeten en weer opnieuw ngelogd maar het helpt niet.

Wie kan mij advies geven wat tot een oplossing kan leiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Je kan proberen om je s20 een vast ipadres te geven binnen je dhcp range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
ow renzo, ik ben niet zo techneut als jullie, hoe en waar moet ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
henklbr schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:08:
De "ATCH"-update (auto-focus fix) rolt (as we speak) uit voor de S20-serie in Belgie, en voor de S20+ in Nederland...

Nog niet OTA, maar wel via SmartSwitch...
S20 heeft toch geen autofocus probleem. Dacht dat het alleen voor de Ultra gold. Maar een camera update is altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Loesloes schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:19:
ow renzo, ik ben niet zo techneut als jullie, hoe en waar moet ik dat doen?
Misschien is het dan niet zo handig om dat aan te passen. Het was meer bedoeld om te kijken of het dan opgelost zou zijn. Heb je op andere apparaten nergens last van? Anders zou je ook even de router kunnen herstarten (stroom eraf voor een paar seconden en er weer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
Ik heb bij WIFi instellingen op statisch gezet ipv DHCP en dan de dns2 aangepast. En zo te zien werkt het nog gelukkig. Kijken op dat helpt

Maar zou het aan Android 10 update kunnen liggen? Of andere update dat meer mensen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik haal de update nu binnen voor de S20+. Zal me benieuwen of ik verschil kan ontdekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 21-03-2020 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-09 12:53
Bomberman71 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:42:
Tja dan moet je een beetje je huiswerk van te voren doen.
Grote moderne Android phones hebben minimaal 4000mah nodig.
Met een 120hz scherm doe daar maar rustig 500mah erbij.
Wil je all out dan is 5000mah de ondergrens.
Het is niet voor niks dat de ROG2 met zijn 6.7 inch Oled en 120hz en in 2019 de snelle 855+ gewoon een 6000mah accu had.
Sure het is een gaming phone maar veel van die kwaliteiten en eisen stellen we ook aan een moderne Flagship want het scherm is veel aan, hoge refresh, dikke audio, veel en snelle storage ...
En ook een ROG2 gaat als power user een gehele dag mee met zwaar gebruik. Ga je echt gamen dan red je de dag niet.

Kortom, anno 2020 is 4500mah de ondergrens voor een beetje Flagship, alles eronder gaat niet de hele dag mee of je moet hem amper gebruiken of allerlei features downscalen maar daar koop je geen Flagship voor.
Ik heb de Samsung Galaxy S20 4G en deze heeft 4000mah. Ik kom de dag gemakkelijk door. Gebruik de telefoon ook bijna de hele werkdag als hotspot. Regelmatig ook mijn berichten controleren. Scherm op 120hz en WiFi uit.

Ben wel benieuwd of er een verschil is tussen 4G en 5G, dacht van wel. Daarom dat ik een 4G versie wilde. Maar, ben erg tevreden over de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:23
Ben ik ook wel benieuwd naar?
Vandaag de Samsung S20 5g op de kop getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 13:35
V-rg schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:05:
[...]

Dan heb je meer geluk dan mij, ik heb ze op 13 maart geregistreerd maar nog geen bezorger gezien...
Door wie werd het trouwens bezorgt?

Ik kan mijn bluetooth headset koppelen aan mijn NU7400 TV... dus zou geen reden zien waarom jij de Buds niet op je QLED TV zou kunnen aansluiten gezien dat een duurdere model is.
PostNL.
De Buds kunnen inderdaad worden gekoppeld, alleen het volume kan niet erg hoog. De helft van het volume die je hebt wanneer je ze aan de s20 koppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
RickNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:37:
[...]

PostNL.
De Buds kunnen inderdaad worden gekoppeld, alleen het volume kan niet erg hoog. De helft van het volume die je hebt wanneer je ze aan de s20 koppelt.
Heb je het volume van de buds wel op max. Dus ingedrukt houden totdat je twee piepjes hoort. En dat herhalen. Als dat niet ingesteld is dan even de Wearable app opstarten en de volume functie koppelen aan de touchpad.

[ Voor 14% gewijzigd door Garret1410 op 21-03-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
RickNL schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:37:
[...]

PostNL.
Bedankt, dan moet ik dus de app even in de gaten houden :)

Helaas zie ik nog niets mijn kant opkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Heb de S20 plus weer teruggestuurd. Eerste punt was de batterij zoals ook hier al aangekaart.
Kan je een telefoon die je in gebruik heb genomen nog terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Heeft iemand nog tips voor goede beschermhoesjes voor de S20+?

Ik had voorheen een S8+ en daarvoor had ik een complete voor- en achterkant die over elkaar heen grijpen. Werkt als een kogel en onwijs beschermend. Echter zit je nu met de sonische vingerlezer achter het scherm, dus dan moet er óf een gat in je beschermhoesje, of je moet iets anders zoeken.

Ik zoek iets dat goed de voor- en achterkant beschermd maar dan niet zo een boekje. Hij moet namelijk ook gewoon makkelijk in mijn carkit gaan en daar te bedienen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
druup schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:27:
[...]

Kan je een telefoon die je in gebruik heb genomen nog terug sturen?
Jazeker. Coolblue heeft uitstekende retour service. Je mag een product binnen 30 dagen terugsturen. Uiteraard ben ik heel voorzichtig met de telefoon omgegaan en heb ik deze direct in een Samsung View Cover gestopt zodat ik de telefoon in perfecte conditie kon terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Toch veel mensen die klagen over de batterij hier op de Samsung Communitee https://eu.community.sams...life-problem/td-p/1608471

Hoe is nu de batterijduur bij jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door elaho op 21-03-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees best veel klachten over de Exynos chip. Waarom gebruiken ze niet gewoon de SD die op vrijwel elk front beter is? Is er ook verschil in fotokwaliteit vergelijken met de Sony en Samsung camerasensor?

Er is zelfs een petitie gaande maar het is maar de vraag of Samsung zich daar wat van aantrekt.
https://www.change.org/p/...us-inferior-exynos-phones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:10:
Ik lees best veel klachten over de Exynos chip. Waarom gebruiken ze niet gewoon de SD die op vrijwel elk front beter is? Is er ook verschil in fotokwaliteit vergelijken met de Sony en Samsung camerasensor?

Er is zelfs een petitie gaande maar het is maar de vraag of Samsung zich daar wat van aantrekt.
Omdat het voor Samsung goedkoper is hun eigen Exynos chip in hun telefoons te stoppen dan een Snapdragon. In Amerika kunnen/mogen ze dat niet en moeten ze wel Snapdragon chips gebruiken, maarja dat is lagere marge want duurdere chips van Qualcomm kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
elaho schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 23:52:
Toch veel mensen die klagen over de batterij hier op de Samsung Communitee https://eu.community.sams...life-problem/td-p/1608471

Hoe is nu de batterijduur bij jullie?
Ik had dit al gemeld een paar berichten boven je:

renzo4000 in "[Samsung Galaxy S20-serie] Ervaringen & Discussie"

Ik kom afgelopen week gemiddeld uit op 5:30 SOT met zo'n 20% over aan het einde vd dag (7:30-00:30)

Ik ga eens proberen op 60hz wat ie dan doet , puur om te kijken wat het verschil is want 120hz is wel erg fijn :+. Kortom ik ben tot op heden erg tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyYI00olAyxqrUBQwizHmAtd0HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2s8MQN7UALQ847kDYPqtbJMG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 10-09 11:15
Weet iemand of het mogelijk is om de aan/uit knop te remappen? Ik wil dat mijn telefoon op trilstand gaat wanneer ik deze knop 2x snel indruk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Met sideactions kan dat wellicht: https://forum.xda-develop...emap-power-bixby-t4061549

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 22-03-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
renzo4000 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 07:13:
[...]

Ik had dit al gemeld een paar berichten boven je:

renzo4000 in "[Samsung Galaxy S20-serie] Ervaringen & Discussie"

Ik kom afgelopen week gemiddeld uit op 5:30 SOT met zo'n 20% over aan het einde vd dag (7:30-00:30)

Ik ga eens proberen op 60hz wat ie dan doet , puur om te kijken wat het verschil is want 120hz is wel erg fijn :+. Kortom ik ben tot op heden erg tevreden.

[Afbeelding]
Ik zit vaak op 4,5 uur sot maar heb dan een 30- 35% over dus ongeveer hetzelfde als jouw.
Ik heb een keer 60hz geprobeerd en toen haalde ik 4uur met 50% over maar ik denk dat dat niet representatief was dus zou ik vaker moeten testen. Maar 120hz is zo lekker dat ik hem daarop laat staan tenzij ik de extra accuduur nodig heb.

Als ik op m'n werk ben gaat de accu sneller leeg dan wanneer ik thuis ben en dat zal met de omstandigheden te maken hebben.

Veel op 4G, bellen, camera en standby zorgt voor minder schermtijd dan dat ik thuis op wifi YouTube zit te kijken.
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:10:

Enerzijds snap ik het wel want ik wil ook de beste chip in mijn highend toestel dus wat mij betreft stopt Samsung hiermee maar het is niet zo dat mensen veel problemen ervaren met de Exynos chip. Het is alleen dat de benchmarks dit verschil laten zien en het blijkt helaas dat de Exynos snel warm wordt en op snelheid terug schaalt. Ook is de Exynos minder efficient als de SD865 dus minder accuduur wat wel merkbaar kan zijn.

Maar ik betwijfel of hier heel veel van merkt tijdens normaal gebruik.
De S20 Exynos die wij hebben is beter dan de S10. De S10 was weer beter dan de S9 en zo is het altijd gegaan en eigenlijk hadden we bij de S7 al moeten klagen want de S7 was dramatisch slecht qua prestaties tov de Snapdragon variant.

Wat ik wil zeggen is dat het de laatste jaren altijd al zo is geweest.
In Antutu haal ik 520.000 punten wat absoluut niet slecht is. Met de GPU haal ik ongeveer 220.000 punten wat in lijn is met de SD865 en Apple A13.
Ik zie op internet ook wel veel lagere scores dus misschien heb ik een goede te pakken of het heeft met temperatuur te maken.

Dus ik wil het niet goed praten maar ik wil het ook niet groter maken dan het is. Wat mij betreft stopt Samsung hiermee want je blijft toch met het idee zitten dat je niet het beste hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door Garret1410 op 22-03-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
@renzo4000

Je hebt de S20ultra begrijp ik.
Wat is jouw oordeel over de camera tot heden?
Of gebruik je die niet veel?
* Focus snelheid / hunting
* Gezichten / oppervlaktes met weinig structuur: smoothening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@DaveCool tot op heden nog niet veel gebruikt maar de foto's die ik heb gemaakt zijn gewoon goed.

Ik snap dat men helemaal "gefocused" is op die camera ivm het hypen van Samsung zelf. Echter in veel testen gaat men inzoomen op pixel niveau om fouten aan te kunnen wijzen en de s20 volledig af te kunnen branden. Er zullen nog genoeg updates komen die eea gaan verbeteren. En ja er zullen ook genoeg nieuwe toestellen komen die weer beter zullen presteren, helemaal prima. Aan het einde vd rit is de s20 gewoon de top van dit moment, geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zijn er meer mensen bij wie de blauwfilter niet werkt?

Bij mij haalt het helemaal niets uit. Ook als ik de slider van opacity (taal staat in het Engels bij mij) aanpas.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Werkt hier gewoon (wordt gelig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik heb nu dus de S20 en de S20+ in huis en ben echt teleurgesteld als ik het verschil met de SD versie zie, scheelt enorm in temperatuur, throttling van GPU, batterij,camera en prestaties. Ik wil een top telefoon als ze een topprijs vragen geen halve bak, ook heb ik bij al mijn exynos telefoons (S8/S9) dat ze met warm weer gewoon heet aanvoelen, dat zal velen van jullie ook wel bekend voorkomen, dat heeft een SD versie gewoon niet.

Ik overweeg om mijn S20+ terug te sturen en een SD versie in plaats te kopen, ben er even nog niet uit hoe ? :|

Hier een petitie om het aan te kaarten !
http://chng.it/7VVW8MmhJC

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Q_7 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:41:
Ik heb nu dus de S20 en de S20+ in huis en ben echt teleurgesteld als ik het verschil met de SD versie zie, scheelt enorm in temperatuur, throttling van GPU, batterij,camera en prestaties. Ik wil een top telefoon als ze een topprijs vragen geen halve bak, ook heb ik bij al mijn exynos telefoons (S8/S9) dat ze met warm weer gewoon heet aanvoelen, dat zal velen van jullie ook wel bekend voorkomen, dat heeft een SD versie gewoon niet.

Ik overweeg om mijn S20+ terug te sturen en een SD versie in plaats te kopen, ben er even nog niet uit hoe ? :|

Hier een petitie om het aan te kaarten !
http://chng.it/7VVW8MmhJC
Ik ben het wel met je eens hoor, maar zoals ik het begrijp, krijgt alleen Amerika de SD versie. Wat me wel opvalt is dat verschillende verhalen, verschillende meningen en inzichten geven. Volgens de een valt het verschil wel mee en volgens de ander juist niet.

Het schijnt ook te maken te hebben met dat ze CDMA gebruiken in Amerika en wanneer Samsung hiervoor een modem zou moeten maken ze te maken gaan krijgen met patenten van SD, dus kopen ze voor die markt maar gewoon de SD soc.

Uitleg daarover en wat benchmarks hier: https://www.youtube.com/watch?v=6CUSe8kgIE8

Ik zou ook graag de SD versie willen hebben maar dan wel officieel. Wanneer je deze gaat importeren loop je het risico met garantie en ik had ooit een S5 die geimporteerd was en die wilde maar niet updaten omdat ook de OTA updates via een regio code gaan. Dan kan je wel weer met een VPN aan de slag maar dat is natuurlijk verre van optimaal. Eigenlijk zouden ze gewoon 2 versies moeten uitbrengen en eventueel tegen meerprijs voor een SD kunnen kiezen.

Verder speel ik geen games op mijn phone dus throttling over lange tijd zal ik toch niet gaan meemaken.

Hier nog een stukje over de verschillen tussen SD en Samsung SOC waarbij het verschil veel kleiner uitvalt:
" Between the Snapdragon and Exynos variants of the Galaxy S20 Plus, the numbers confirm what we’ve suspected. For day-to-day use, CPU-heavy applications, the performance difference is minimal and most users will be more than satisfied with either phone."

Bron: https://www.androidauthor...ynos-performance-1094471/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Als je veel gamet is het wel merkbaar (hitte -> terugklokken -> lagere prestaties), maar bij 'normaal gebruik' zal je er niet veel van merken....

Batterij is wel een puntje, standby is hier prima (~0.7%/uur) maar qua actief gebruik lijkt t wel wat hard te gaan. Dit wel weer op 120hz btw.

Maar ik hoop dat ze de battery nog wat kunnen optimaliseren voor de exynos variant.

Camera, geen idee... zal net als de vorige keren redelijk vergelijkbaar zijn met wat + en - puntjes voor beiden varianten in specifieke situaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Vind de camera voor mij prima. Schiet mooie plaatjes. S20+ is ook snel genoeg. Hoop alleen dat de batterij wat beter wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bDnlW25zkiVAHEMvTZf2Soq8A0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eD3mphOP4aWuaHU8werI8eVb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Volgens mij is deze al langsgekomen, maar in CPU prestaties scheelt het gewoon 20% met de SD variant en bij de GPU loopt dit alleen maar op zelfs dat je niet eens meer fatsoenlijk kan gamen door throttling
YouTube: Samsung Galaxy S20 Ultra - Exynos vs Snapdragon.

Bij sommige andere video's is het verschil zelfs nog groter

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Q_7 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:13:
Volgens mij is deze al langsgekomen, maar in CPU prestaties scheelt het gewoon 20% met de SD variant en bij de GPU loopt dit alleen maar op zelfs dat je niet eens meer fatsoenlijk kan gamen door throttling

Die 20% waar hij het over heeft is alleen bij een synthetische benchmark en alleen wanneer hij hem 3x achter elkaar laat lopen. Niet exact mijn usecase. Het niet meer fatsoenlijk kunnen gamen gebeurt pas na 1 uur gamen wanneer dit optreedt.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou ook veel liever de SD variant hebben, maar volgens mij in normal day to day gebruik ga je hier niet zoveel van merken of je bent een gamer die meerdere uren per dag gamed op zijn telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
Wat 1e ervaringen met S20u camera update:
http://forum.xda-develope...amera-issue-t4069351/amp/

hier wordt ik wel enthousiast van... lijkt echt een flinke verbetering.
Specifiek deze video die bij het XDA topic wordt genoemd:
YouTube: S20 Ultra Just Got Better !! Auto Focus TEST With The Latest UPDATE !

[ Voor 32% gewijzigd door DaveCool op 22-03-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
En hier lijkt t allemaal weer mee te vallen:

https://mightygadget.co.u...ekbench-results-compared/

Single core is de exynos sneller, multicore de sd. Verder wat stuiver wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

Performance verschil zal ik persoonlijk niet veel merken denk ik, maar wat ik wel merk is dat de Exynos heet wordt (zelfs bij niet-intensief gebruik, zoals het lezen van een pdf). Verder is de batterij gebruik wel belangrijk, ik bedoel als het nu al 'matig' is, dan vraag ik me af hoe dat over anderhalf jaar is.

Ik doe eigenlijk altijd 2 jaar met een telefoon, en mijn vorige LG V30 kon ik aan het eind nog steeds een volle dag mee halen. Dit ondanks dat ik mensen om mij heen zag die dat echt niet lukte, ondanks dat ze bijv een S9 hadden die toen net een jaar oud was.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Byron010 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:37:
Performance verschil zal ik persoonlijk niet veel merken denk ik, maar wat ik wel merk is dat de Exynos heet wordt (zelfs bij niet-intensief gebruik, zoals het lezen van een pdf). Verder is de batterij gebruik wel belangrijk, ik bedoel als het nu al 'matig' is, dan vraag ik me af hoe dat over anderhalf jaar is.

Ik doe eigenlijk altijd 2 jaar met een telefoon, en mijn vorige LG V30 kon ik aan het eind nog steeds een volle dag mee halen. Dit ondanks dat ik mensen om mij heen zag die dat echt niet lukte, ondanks dat ze bijv een S9 hadden die toen net een jaar oud was.
Ik heb de S20+ nu 3 dagen en haal makkelijk een hele dag en had gisteren nog 45% batterij over. Wanneer je een normale gebruiker bent denk ik niet dat je je zorgen hoef te maken over het halen van het einde van de dag.

Mijn S9+ ging na 2 jaar ook nog gewoon de hele dag mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
heeft iemand andere tip voor maken van screenshots. Indrukken van volume en aan/uitknop vind ik echt een ramp op dit toestel. Meestal heb ik menu van afsluiten te pakken.

Edit, sorry heb het al. Je hoeft echt maar een seconde te drukken. Ik drukte te lang.

[ Voor 20% gewijzigd door Loesloes op 22-03-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Loesloes schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:42:
heeft iemand andere tip voor maken van screenshots. Indrukken van volume en aan/uitknop vind ik echt een ramp op dit toestel. Meestal heb ik menu van afsluiten te pakken.

Edit, sorry heb het al. Je hoeft echt maar een seconde te drukken. Ik drukte te lang.
Of met je hand over het scherm swipen van rechts naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

jjobar schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:42:
[...]

Ik heb de S20+ nu 3 dagen en haal makkelijk een hele dag en had gisteren nog 45% batterij over. Wanneer je een normale gebruiker bent denk ik niet dat je je zorgen hoef te maken over het halen van het einde van de dag.

Mijn S9+ ging na 2 jaar ook nog gewoon de hele dag mee.....
Bij mij doet die het ook prima, maar moet wel zeggen dat ik me een beetje zorgen maak of dat over 2 jaar nog steeds zo is.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:49:
Als je veel gamet is het wel merkbaar (hitte -> terugklokken -> lagere prestaties), maar bij 'normaal gebruik' zal je er niet veel van merken....

Batterij is wel een puntje, standby is hier prima (~0.7%/uur) maar qua actief gebruik lijkt t wel wat hard te gaan. Dit wel weer op 120hz btw.

Maar ik hoop dat ze de battery nog wat kunnen optimaliseren voor de exynos variant.

Camera, geen idee... zal net als de vorige keren redelijk vergelijkbaar zijn met wat + en - puntjes voor beiden varianten in specifieke situaties...
Lijkt me lastig in de zomer met 30 graden je dan bijna niets meer met je telefoon kunt doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:28:
[...]
Lijkt me lastig in de zomer met 30 graden je dan bijna niets meer met je telefoon kunt doen.
Lijkt me vooral lastig als je zo overdrijft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

m0ridin schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:40:
[...]

Lijkt me vooral lastig als je zo overdrijft...
Hoe meer ik doorzoek hoe erger het word, de S20+ Exynos verliest het dik van een Galaxy S10+ SD 855 , dit noem ik niet echt een ''nieuwe'' flagship .. Laat staan met 30c graden

YouTube: Exynos 990 S20+ vs Snapdragon 855 S10+ gaming comparison PUBG NBA Wo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Q_7 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Hoe meer ik doorzoek hoe erger het word, de S20+ Exynos verliest het dik van een Galaxy S10+ SD 855 , dit noem ik niet echt een ''nieuwe'' flagship .. Laat staan met 30c graden

YouTube: Exynos 990 S20+ vs Snapdragon 855 S10+ gaming comparison PUBG NBA Wo...
Ja, ik zie weer een gaming benchmark... zoals ik al zei, met gamen merk je het (continu heel intensief). Ik had het over de opmerking 'niks meer kunnen met je telefoon in de zomer'. Lang niet iedereen gamet op zijn telefoon he...

Los daarvan ook maar zien of er niet een update komt die dit nog deels aanpakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renzo4000
Ik denk dat het gewoon niet zoveel zin heeft om te blijven zaniken op die Exynos chip. Hij zit er nou eenmaal in en dat zal ook zo blijven tenzij je hem importeert wat ook weer nadelen heeft. Just let it be of kijk naar een ander toestel met een snapdragon en laat de s20 aan je voorbij gaan, we weten het nu wel wat de benchmarks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Q_7 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Ik denk dat iedereen het jammer vindt dat er geen SD soc in zit. Zoals te zien in meerdere tests al eerder gelinkt via youtube is het probleem eigenlijk alleen met gaming.

Wanneer gaming je ding is, ga dan voor een gaming phone zoals de Asus ROG Phone 2 of wanneer je niet vies bent van IOS voor een iPhone 11 pro max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Als je niet blij bent met de Exynos chip dan stuur je de telefoon toch terug. Iedereen zit binnen de 30 dagen nog. En Samsung zal er toch niets aan veranderen. Ik ben tevreden. Game niet en vind het toestel lekker rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, ik overweeg de nieuwe firmware ATCH te flashen maar het is even geleden dat ik het gedaan heb...

Odin geeft bij opstarten de melding "Remove Google (Samsung) account before downloading the binary. It is not possible to change the device without unlocking. Changing the paritition without unlocking will cause problems"

Nu kan ik me niet herinneren dat ik eerder zoiets heb moeten doen, mensen hier met ervaring icm de S20?

Verder redelijk straightforward lijkt het en met flashing van de HOME_CSC blijft ook data behouden... maar durf het nog niet helemaal aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Q_7 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:13:

Maar is dat ook jouw eigen ervaring. Ik merk niet veel met gamen maar ben ook geen gamer.

Benchmarks continu draaien zegt niets en het gaat om de echte ervaring. Misschien is er iemand die eeen uur lang achter elkaar gamed.

En 120hz is wel erg lekker. Ging even terug naar de S10 en die voelde meteen minder smooth en snel aan. Vind de animaties van volledige gestures ook mooier dan met de navigatie balk knoppen.
m0ridin schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:48:
Hmmm, ik overweeg de nieuwe firmware ATCH te flashen maar het is even geleden dat ik het gedaan heb...

Odin geeft bij opstarten de melding "Remove Google (Samsung) account before downloading the binary. It is not possible to change the device without unlocking. Changing the paritition without unlocking will cause problems"

Nu kan ik me niet herinneren dat ik eerder zoiets heb moeten doen, mensen hier met ervaring icm de S20?

Verder redelijk straightforward lijkt het en met flashing van de HOME_CSC blijft ook data behouden... maar durf het nog niet helemaal aan ;)
Heb je smart switch op PC al geprobeerd. Gaat ook makkelijk.
Maar als je home_csc gebruikt zou het geen probleem moeten zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Garret1410 op 22-03-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Garret1410 FW is helaas nog niet te vinden op/via smartswitch...

Vroeg het me vooral af wat betreft de accounts en het evt moeten verwijderen ervan

[ Voor 38% gewijzigd door m0ridin op 22-03-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
m0ridin schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:48:

Misschien een domme vraag maar waarom zou je een nieuw toestel willen flashen? Vroeger deed ik dat wel en ging er vaak CyanogenMod op, maar meestal pas wanneer er geen updates meer kwamen.

Ik weet dat je problemen kunt krijgen met bijvoorbeeld apps van banken wanneer je telefoon niet de originele software draait, ben je daar niet bang voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
jjobar schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:23:
[...]

Misschien een domme vraag maar waarom zou je een nieuw toestel willen flashen? Vroeger deed ik dat wel en ging er vaak CyanogenMod op, maar meestal pas wanneer er geen updates meer kwamen.

Ik weet dat je problemen kunt krijgen met bijvoorbeeld apps van banken wanneer je telefoon niet de originele software draait, ben je daar niet bang voor?
Nee hoor :)

Maar dit gaat om een recentere officiele samsung firmware en verandert niets aan het toestel... alles zal blijven werken en is gewoon officieel. Reden is vooral een gebrek aan geduld en in principe een complete afwezigheid van elk risico.

Alleen wil ik dat 'in principe' toch even helemaal zeker krijgen... Ik zou gewoon kunnen wachten tot hij uit is voor PHN, zal vast ook niet lang meer duren. Maar ja, ik zag de fw en dacht 'waarom niet'.

Waar ik vroeger ook een redelijke flashoholic was (custom roms en alles) heb ik dat nu totaal niet meer, beetje debloaten maar verder is dat het...gebrek aan geduld blijft wel een dingetje ;)

[ Voor 9% gewijzigd door m0ridin op 22-03-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:56
Ik zat ook te twijfelen om een s20 plus of ultra te kopen.

Momenteel heb ik een P30 Pro.
Op fit moment heb ik op 32 procent over. En screen on time is 7 uren en 4 minuten.

Jammer dat Samsung dit nooit heeft :(

[ Voor 4% gewijzigd door Aggressor op 22-03-2020 22:27 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste