Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Imo62 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Werkt prima bij mij op de S20+. Dit probleem heb ik wel op een andere telefoon gehad, de oplossing toen was om een oudere versie te installeren (apk van internet trekken).
Werkt hier ook goed. Gewoon uit de Playstore gedownload, toen de kaart en hij navigeert als een malle... Super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:04
Garret1410 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Viel mij ook al op maar wat heel precies komt bij de S20 is de plaatsing op je oor. Bij S10 was dit minder belangrijk maar bij de S20 komt het heel precies omdat het zo'n kleine opening is denk ik. Dus even zoeken naar de goede plek.

Maar het geluid blijft een beetje blikkerig helaas.
Het viel me op bij de iFixit teardown dat de top speaker een stuk lager in het toestel zit dan bij de S10, en via een kanaaltje omhoog gaat langs de camera. Denk dat dat een van de oorzaken is.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
[...]

Werkt prima bij mij op de S20+. Dit probleem heb ik wel op een andere telefoon gehad, de oplossing toen was om een oudere versie te installeren (apk van internet trekken).
Ga ik dat eens proberen, krijg die app met geen mogelijkheid aan de praat.
Hij blijft laden en er gebeurd daadwerkelijk niets (gisteravond nog 1,5uur laten lopen), niet via 4G en/of lokale wifi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:35
Wat vinden jullie van de camera op de Ultra?
Ik heb er gemengde gevoelens over. De telefoon kan hele mooie foto's maken en de zoomfunctie is echt ongeëvenaard voor een telefoon. Maar hij heeft wel moeite met bewegende voorwerpen. De autofocus laat gewoon nog veel te wensen over. En ik heb hier vaak last van omdat ik veel foto's maak van mijn kinderen en kinderen zitten nou eenmaal nooit stil, waardoor ik vaak meerdere pogingen nodig heb.

Best wel frustrerend soms dat mijn 3 jaar oude toestel (galaxy s8+) beter kan focussen dan de Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
[...]

Nou dat werkte echter wat blijkt nu:

- als ik de app via de store installeer dan wordt er een andere versie geinstalleerd die het niet doet dus
- de losse versie is een geheel andere TomTom setup. Bij deze kun je bv losse landen installeren (zoals bv ook by Sygic) etc. Op al mijn andere apparaten waar ik TT go heb geinstalleerd heb ik de versie die dus faalt, waarvan ik op een andere apparaat dezelfde dag de 'oude versie' nog via de store probleemloos heb geinstalleerd....

Dus wat vreemd dat er dus blijkbaar 2 verschillende versies zijn, eenmaal geïnstalleerd zijn ze verders wel vrijwel identiek, het verschil zit hem vooral in de eerste setup en de optie van het installeren van de landen mappen ipv hele regio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Laatst online: 13-09 16:58
De nieuwe versie van TomTom heeft een hele andere kaart structuur, waardoor (naar eigen zeggen van TomTom) kleine wijzigingen makkelijk te pushen zijn, ipv dat je meteen weer een kaart van 6gb moet downloaden.

Tevens is in de nieuwe versie de functionaliteit gebroken waarmee je online in de cloud allerlei routes kon plaatsen (MyDrive) en die dan via je mobiel in te laden en te rijden. Een groot gemis voor mij als motorrijder en ik hoop dat het een bug is en niet een 'feature'.
Enfin, blij dat het nu voor je werkt (als ik het goed begrijp).

Voor mezelf heb ik momenteel nog wel wat vervelende battery drain issues op de S20+. Google Play Services blijft echt de hele dag actief (16h 55m actief vandaag ten tijde van schrijven) en slurpts daarmee ruim 5% vd batterij, maar ook iets als Chrome is vandaag nog 50m actief geweest terwijl ik slechts tijd heb gehad om een paar minuutjes op tweakers te zitten vandaag. Ten laatste heeft ook Google Fit zo'n 3% batterij geslurpt zonder actief te zijn, iemand die hier nog toevallig een idee over heeft? Play services is voorlopig de grootste boosdoener, maar rond googlend zou dat werkelijk aan alles kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
avec_style schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:33:
Wat vinden jullie van de camera op de Ultra?
Ik heb er gemengde gevoelens over. De telefoon kan hele mooie foto's maken en de zoomfunctie is echt ongeëvenaard voor een telefoon. Maar hij heeft wel moeite met bewegende voorwerpen. De autofocus laat gewoon nog veel te wensen over. En ik heb hier vaak last van omdat ik veel foto's maak van mijn kinderen en kinderen zitten nou eenmaal nooit stil, waardoor ik vaak meerdere pogingen nodig heb.

Best wel frustrerend soms dat mijn 3 jaar oude toestel (galaxy s8+) beter kan focussen dan de Ultra.
Laat ik voorop stellen dat ik geen Ultra heb maar een S20+. De Ultra gebruikt een andere techniek voor het focussen dan de S20(+). Deze toestellen gebruiken DPAF (dual pixel autofocus) en de Ultra gebruikt PDAF
(phase detection autofocus). Ik weet niet of Samsung dit dusdanig kan fixen via een software-update, omdat het een wezenlijk andere techniek is. Voor deze prijs moet de autofocus minimaal net zo goed werken als de minder dure modellen/de concurrentie.

Een uitleg vind je in deze link: https://www.inputmag.com/...mparison-flawed-autofocus

Iets anders, ik merkte dat ik een update had voor de AKG oordopjes. Bij het verwijderen van de oordoppen (de meegeleverde AKG oordoppen) ging mijn telefoon spontaan rebooten. Hebben anderen dit ook meegemaakt?

[ Voor 8% gewijzigd door wilmundo op 17-03-2020 20:04 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Domme vraag, maar stel hem toch even. ;)

De lader die bij mijn S20 wordt geleverd. Kan ik die ook gebruiken voor de iPad en eerdere Samsung S series?

Ik bedoel dat, is het vermogen niet te hoog van deze nieuwe lader voor de oudere apparaten? Of werkt het zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

honey schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:15:

De lader die bij mijn S20 wordt geleverd. Kan ik die ook gebruiken voor de iPad en eerdere Samsung S series?

Ik bedoel dat, is het vermogen niet te hoog van deze nieuwe lader voor de oudere apparaten? Of werkt het zo niet.
Ik heb er zojuist mijn Galaxy Tab S3 mee opgeladen en dat ging als een zonnetje. Kan volgens mij geen kwaad, omdat het device bepaald hoe snel die opgeladen kan worden dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 01:56
honey schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:15:

De lader zal standaard 5 volt geven, Ampere hoef je nooit druk om te maken aangezien de lader nooit meer geeft dan er gevraagd wordt.

De 9 volt en 11 volt werkt met een bepaalde signaal naar de chip die in de lader zit. Zodra je een telefoon aansluit, dan communiceert deze met de lader dat het bijv. met 15 Watt geladen kan worden en dan wijzigt de lader de output naar 9 Volt (even vanuit gaan hoe S6 tot S10 werd geladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4ZYOIZZPQBA348A5cL0TeGQMhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aqezffkg7Tp6K5kKeBAdUUwU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik haal dus net mijn telefoon van de meegeleverde lader, en tot mijn verbazing was het toestel bijna te heet om vast te pakken en ook niet 100% opgeladen.

Meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Gaat trouwens om een S20+.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
rob3rt schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:57:
Heeft iemand die een S20 heeft de TomTom Go app al eens geinstalleerd?

Ik krijg deze app dus met geen mogelijkheid aan de gang op mijn nieuwe S20.
Zodra ik de TT op start krijg ik het TT go logi te zien met de melding onderaan App wordt geladen.

Verders gebeurd er dus niets... De app start niet op.

Heeft iemand hetzelfde probleem en heb je dit toevallig opgelost, indien ja hoe?
Een herinstallatie van de app heeft geen effect.
Bij mij werkt de app gewoon prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

jorank schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:14:
[Afbeelding]

Ik haal dus net mijn telefoon van de meegeleverde lader, en tot mijn verbazing was het toestel bijna te heet om vast te pakken en ook niet 100% opgeladen.

"Supersnel opladen" aanstaan? Kan zijn dat die wat over enthousiast is. Ik heb alleen snelladen aan staan.
Check: Apparaatonderhoud -> Batterij -> Opladen en check dan wat daar aan staat.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
jorank schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:14:
[Afbeelding]

Ja, zojuist haal ik deze ook van de lader en staat op 96 procent. Dit is mijn 7e van de S serie, dit is de eerste telefoon waarbij ik dit gedrag zie. Een paar pagina's terug had iemand een link geplaatst met een mogelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

m0ridin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:25:
[...]

Voglens mij hoef je geen 2 sims te hebben, ik heb het zojuist even geprobeerd.

Telefoon uit, sim van slot1 naar slot2 en aanzeten. Kreeg idd weer de melding. "OK" geklikt (of wat het ook precies was), telefoon uit, simkaart weer van slot2 naar slot1 en aangezet... geen melding so far.

Thanks dus!

Mensen trouwens al ervaring met screenprotectors? (Wil er max een 25 euro aan uitgeven eigenlijk)
Bij mij is het simkaart manager scherm weer terug na opnieuw opstarten, lijkt erop dat de fix maar 24h heeft gewerkt. Gisteravond even opnieuw opgestart, en toen kwam het alweer. Vanmorgen ook weer. Bij jou ook?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:37
DerOllie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:20:
[...]

"Supersnel opladen" aanstaan? Kan zijn dat die wat over enthousiast is. Ik heb alleen snelladen aan staan.
Check: Apparaatonderhoud -> Batterij -> Opladen en check dan wat daar aan staat.
Staat inderdaad aan, maar zou natuurlijk niet de oorzaak moeten zijn.
thecompany schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:22:
[...]

Ja, zojuist haal ik deze ook van de lader en staat op 96 procent. Dit is mijn 7e van de S serie, dit is de eerste telefoon waarbij ik dit gedrag zie. Een paar pagina's terug had iemand een link geplaatst met een mogelijke uitleg.
Klopt, maar volgens mij had diegene een draadloze oplader gebruikt, en had het daarmee te maken.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
DerOllie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:23:
[...]

Bij mij is het simkaart manager scherm weer terug na opnieuw opstarten, lijkt erop dat de fix maar 24h heeft gewerkt. Gisteravond even opnieuw opgestart, en toen kwam het alweer. Vanmorgen ook weer. Bij jou ook?
Hmmm, ik start maar 1x in de week opnieuw op (automatisch ivm onderhoud) dus nog niets van gemerkt... vreemd dat het maar tijdelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
S20+

Ik moet zeggen dat ik het toestel nu 4 dagen in gebruik heb.
In 1 woord "waanzinnig" !
Wat een prachtig scherm. Zelf kom ik van een S8 af.

Verder ben ik enorm tevreden over de camera, wat voor een foto's dit toestel maakt is absurd.
Gister heb ik met 1 accu een schermtijd gehaald van bijna 5 uur en 30 minuten.
Flitsmeister heeft hiervan 17% gebruikt.

Het "Supersnel" laden is ook enorm handig. Binnen 1 uur en 3 minuten is het toestel weer 100%.

Verder heb ik vanaf begin af aan al 120Hz aan staan. Ben zelf wel benieuwd hoeveel het scheelt als ik een dag 60Hz gebruik.
Bluetooth staat overigens ook altijd aan bij me.

Mochten er nog vragen zijn hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
Michel242186 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:47:
[...]

Bij mij werkt de app gewoon prima
Na sideloaden bij mij ook, maar vanuit de store niet.
Om 1 of andere onduidelijke reden installeert ie de oude TT versie (versie waar je geen landen / gebieden zoals noord/west/zuid/oost Europa kunt downloaden) en die start niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 12-09 17:49
als jullie bellen met je s20. zie je dan rechtboven in ook een pixel knipperen? ik vraag me af of dit normaal is of dat ik weer eens pech heb. Die pixel zit net iets onder het wifi icoon. Wil iemand dit eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik zie dat inderdaad ook wel eens verschijnen ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 12:14
harrybeuker schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:17:
als jullie bellen met je s20. zie je dan rechtboven in ook een pixel knipperen? ik vraag me af of dit normaal is of dat ik weer eens pech heb. Die pixel zit net iets onder het wifi icoon. Wil iemand dit eens testen?
net ook even getest en ik zie dat net rechts van mijn camera ja, iets verder naar links dan de wifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
Dat is toch je proximity sensor?
Dat zorgt ervoor dat je scherm op zwart gaat wanneer je hem tegen je hoofd aanhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeveS
Goede, dat klinkt verklaarbaar!

Ook meteen even een filmpje erbij gezocht die het aantoont: https://www.youtube.com/watch?v=CZlPZKN_J3s

Moet ook wel zeggen dat ik maar zelden bel zonder mijn telefoon aan mijn oor te houden, dus heb geen idee of dit bij oudere toestellen ook hadden. Bij mijn S20 plus zit hij in verhouding dus iets meer naar links

[ Voor 2% gewijzigd door SeveS op 18-03-2020 12:37 . Reden: kromme zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Ik bel tegenwoordig met de nieuwe Buds+ en ben goed verstaanbaar. Vandaar dat ik het ook een paar keer zag dus ! Dank voor de opheldering ;-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 12-09 17:49
avec_style schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:30:
Dat is toch je proximity sensor?
Dat zorgt ervoor dat je scherm op zwart gaat wanneer je hem tegen je hoofd aanhoudt.
Thx. Supernoob dat ik ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 21:51
De s20+ hier, haal met moeite een hele dag op 120mHz en slechts 3 SoT. Geen idee of het komt door een prive en werkprofiel. Zie geen apps in de lijst die uitschieten bij batterijbeheer. Gek genoeg staan daar sowieso de werk apps niet in. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Ik heb precies hetzelfde ... Ik moet wel zeggen dat het na een week iets beter is met de batterij (de eerste dagen haalde ik 18:00 niet); inmiddels haal ik bijna het eind van de dag. Hetzelfde als jij met prive en werkprofiel, en een goed punt over het feit dat die apps niet bij batterijbeheer staan ... Niet bij stilgestaan ! Zou dat dan toch veel batterij verbruiken ... ? Voordeel is wel dat hij vreselijk snel oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Met mijn S20+ met 120Hz aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPWyp48JeaOiTqXK8BiBK_C_0dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZWXBs95AZxnBcFJ1AF7cXdu.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat 1 uur en 50 minuten vanaf, gezien dat de SoT voor het opladen was. Dus zeg maar 8,5 uur op 82%. Ik speel dan af en toe een spelletje, YouTube, browsen, Reddit, Discord etc.

Ik heb sinds dag 1 nooit issues gehad met de batterijverbruik.

Tevens heb ik net ook een mail ontvangen dat mijn Buds+ registratie goedgekeurd is en dat ik een bericht krijg zodra deze verstuurd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Heb jij 60Hz, of 120Hz, eventueel Bluetooth aan?
V-rg schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:22:
Met mijn S20+:

[Afbeelding]

Gaat 1 uur en 50 minuten vanaf, gezien dat de SoT voor het opladen was. Dus zeg maar 8,5 uur op 82%. Ik speel dan af en toe een spelletje, YouTube, browsen, Reddit, Discord etc.

Ik heb sinds dag 1 nooit issues gehad met de batterijverbruik.

Tevens heb ik net ook een mail ontvangen dat mijn Buds+ registratie goedgekeurd is en dat ik een bericht krijg zodra deze verstuurd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Bedenk ook dat je waarschijnlijk vaker je nieuwe telefoon nu even erbij pakt (want >> nieuw >> je kan er niet zo goed vanaf blijven :P). Ook al is het maar even aan zetten en weer uit, wat uiteindelijk niet zoveel schermtijd kost (SOT), levert dit wel meer "wakelocks" op en gaat je toestel minder snel in deep sleep.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
Eldro19 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:23:
Heb jij 60Hz, of 120Hz, eventueel Bluetooth aan?

[...]
120 Hz aan, excuses was ik even vergeten bij te plaatsen.
Bluetooth alleen aan wanneer ik mijn koptelefoon gebruik.

Tevens heb ik mijn helderheid binnen ongeveer op 20% staan en buiten rond 40%. Ik heb dit op handmatig staan.

[ Voor 27% gewijzigd door V-rg op 18-03-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
Hier lijkt batterijverbruik te verbeteren, volgens mij gisteren uiteindelijk rond de 5u (normale s20, 120hz, bt aan maar niet in gebruik, wifi vooral)... Nu op 46% accu over en volgens mij een 3:30 SOT.

Eerste dagen is optimalisatie, gebruikspatronen leren, zelf klooien. Ach, en ik verwacht nog de nodige updates die ook eea gaan verbeteren. Heb mijn S10+ nog niet verkocht, maar denk dat ik bij de S20 blijf. Vooral in potentie een vooruitgang, op dit moment misschien een lichte verbetering.

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 18-03-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Zojuist mijn S20 Ultra 128GB Cosmic Grey binnen gekregen, zometeen lekker aan de slag om de boel in te stellen. Galaxy Buds+ ook meteen besteld, wel heel erg jammer dat je weer alleen voor de witte kunt kiezen terwijl bij het promotiemateriaal constant de zwarte getoond werden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
mattrob schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:17:
Ik heb precies hetzelfde ... Ik moet wel zeggen dat het na een week iets beter is met de batterij (de eerste dagen haalde ik 18:00 niet); inmiddels haal ik bijna het eind van de dag. Hetzelfde als jij met prive en werkprofiel, en een goed punt over het feit dat die apps niet bij batterijbeheer staan ... Niet bij stilgestaan ! Zou dat dan toch veel batterij verbruiken ... ? Voordeel is wel dat hij vreselijk snel oplaadt.
Laden gaat heel snel, maar ja. Zit nu te twijfelen om het deze week nog even aan te kijken. Mocht batterij niet verbeteren ga ik terug naar mijn oude setup, geen apart werkprofiel maar de device manager toegang geven tot het hele device. Heb de back-end gezien bij ons, heel veel van je device kunnen ze niet mee krijgen. Althans bij ons niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
Vraagje aan de S20 serie gebruikers:

Gebruiken jullie de standaard launcher of een andere?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:42
Erik1805 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:01:
Op mijn OP7Pro had ik altijd Nova Launcher maar vooralsnog doe ik het met de standaard Samsung Launcher. Zo beroerd istie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
^LuKKie^ schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:01:
[...]

Op mijn OP7Pro had ik altijd Nova Launcher maar vooralsnog doe ik het met de standaard Samsung Launcher. Zo beroerd istie niet.
Nee zo zit ik dus ook. Altijd Nova gebruikt maar nu nog steeds standaard Samsung.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB

De standaard nu, gebruikte altijd Nova, maar in Android 10 heeft Google die default gestures nog niet vrijgegeven voor 3rd party apps. En die standaard gesture navigatie is wel echt lekker vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

^LuKKie^ schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:01:
[...]

Same here alleen dan een ander toestel hiervoor :p
Nova staat wel geinstalleerd maar niet actief, want die heeft blijkbaar nog geen officiele ondersteuning voor gesture navigation (moet google nog geven aan 3rd party launchers oid)

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style

Ik gebruik al jaren Nova launcher. Ik heb deze ook zo aan mijn wensen aangepast dat ik niet meer zonder kan.
De standaard launcher is niet slecht hoor. Dus als je zelf nog niet gewend bent aan een 3rd party launcher zou ik hem zeker een kans geven. Ik heb er vaak positieve dingen over gelezen van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
Eigenlijk altijd de standaard launcher gebruikt, ook voorheen op mijn s8, dus ben ook niet anders gewend. Voor mijn gevoel wordt die ook steeds weer een stapje beter.

Wat betreft de instellingen pas ik altijd wel het een en ander aan, omdat de standaardinstellingen vanuit Samsung niet altijd even handig zijn. Hiervoor ben ik laatst ook nog een lijstje tegengekomen die ik wel handig vind om te delen:

https://www.androidpolice...ve-made-to-my-galaxy-s20/

Overigens zie ik nu ook net de mail verschijnen dat de registratie van mijn galaxy buds goed is verlopen en ik ze binnen 6 weken kan verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
hier nog steeds nova hoor, vooral vanwege de hoeveelheid zooi die ik er op kwijt kan (werk nu met een 9x6 layout) en dan is de samsung launcher toch wat beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

V-rg schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:22:
SeveS schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:49:
Overigens zie ik nu ook net de mail verschijnen dat de registratie van mijn galaxy buds goed is verlopen en ik ze binnen 6 weken kan verwachten :)
Dan verwacht ik hem ook snel te ontvangen, heb vrijdag avond de registratie verstuurd...
Toch nog iets om naar uit te kijken in deze tijd... :/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
SeveS schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:49:
Dat is lekker snel. Wanneer heb je je toestel geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

m0ridin schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:27:
hier nog steeds nova hoor, vooral vanwege de hoeveelheid zooi die ik er op kwijt kan (werk nu met een 9x6 layout) en dan is de samsung launcher toch wat beperkter.
Tevens ook t gene waar ik me tot nu toe het meest aan stoor van One UI, app icon's die niet kleiner kunnen.
Maar even afwachten tot Nova de ondersteuning heeft voor gestures gezien android volledig die kant op gaat

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Byron010 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Tevens ook t gene waar ik me tot nu toe het meest aan stoor van One UI, app icon's die niet kleiner kunnen.
Maar even afwachten tot Nova de ondersteuning heeft voor gestures gezien android volledig die kant op gaat
Idd! heb hem sinds dag 1 en het lijkt wel een ouderen telefoon, zo groot als die icons zijn.
Ik had maandagochtend al een mail ontvangen dat alles was goedgekeurd @avec_style en krijg net een mail dat ze onderweg zijn! ga ze overigens niet gebruiken!

[ Voor 7% gewijzigd door ronaldm3 op 18-03-2020 16:43 ]

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
ronaldm3 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:35:
[...]

Idd! heb hem een dag gehad en het lijkt wel een ouderen telefoon, zo groot als die icons zijn.
Ik had maandagochtend al een mail ontvangen dat alles was goedgekeurd @avec_style en krijg net een mail dat ze onderweg zijn! ga ze overigens niet gebruiken!
Iconen kunnen kleiner, Apps screen grid aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

Erik1805 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:42:
[...]

Zo eens even naar kijken :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Nu online
[...]

Ja, maar tot 5x6 maar... voor mij iig niet genoeg.

En los daarvan, je kan in nova iconsize los aanpassen (en alles eigenlijk zo'n beetje). Bij de samsung launcher is het alleen schalen aan de hand van grid size..

[ Voor 26% gewijzigd door m0ridin op 18-03-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

[...]

Het probleem is dat dat niet klein genoeg is..

5x6 of bijv 6x9 zoals hierboven genoemd is, is een groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:42
Byron010 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Ik gebruik zelf Nova. O.a. omdat ik graag naar links swipe voor Google Now overzicht wat ik ideaal vind. En mijn apps ideaal kan indelen.

Aan wat voor gestures moet ik denken? Heb namelijk nu niet het idee dat ik wat mis.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:49
Hoi allen,

Even mijn ervaringen delen. Ik heb een Galaxy S20 4G Cosmic Grey 128Gb. De meest basisversie dus. :-)

Ik kom van een Sony Xperia XZ1 Compact. Ik was toe aan een nieuw toestel, maar ik vind de gemiddelde grootte van de nieuwe toestellen wat groot.

Mijn feedback:
+ De grootte valt mee. Alleen de S20 met één hand bedienen (eenvoudig bij mijn Sony) is niet meer zo evident (vb. notificatiebalk naar beneden trekken);
+ Het scherm is prachtig. De foto's ook.
- Batterijduur valt echt tegen. De eerste dagen haalde ik de dag absoluut niet. Ik heb het toen gestoken op de initiële setup (o.a. OneDrive moest nog vanalles syncen). Gisteren had ik de eerste "normale" dag. Ik heb het nét gehaald (2% over toen ik ging slapen). 3,5h scherm actief, Chrome is de grootste verbruiker (1h20m actief), daarna Outlook (4 Exchange accounts), WhatsApp, Google Play,... Ik heb bluetooth aan, 120Hz aan. Ik had er wel meer van verwacht. Bij mijn Sony ging het super in het begin (2 dagen lukte net), maar door slijtage haalde ik nu ook net de dag niet. Op dat vlak dus géén vooruitgang...
- Ik heb zo niets met het Samsung eco-systeem. Sony had minder eigen apps. Op zich is dat geen ramp. Ik heb "Berichten" geïnstalleerd van Google voor SMSjes (omwille van "berichten voor het web"), Google Foto's, MS Outlook (mail en agenda), . Bixby en andere Samsung apps doen me niets.
- De Sony launcher had een Google Now feed (heet nu anders) als je naar links swipet. Bij Samsung krijg je Bixby. Om die reden heb ik de Nova Launcher geïnstalleerd.

Batterijbesparingtips zijn dus welkom. :-) Die 120Hz wil ik echter nog even laten aanstaan.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
MrBlueEyes schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:18:
[...]

Ik gebruik zelf Nova. O.a. omdat ik graag naar links swipe voor Google Now overzicht wat ik ideaal vind. En mijn apps ideaal kan indelen.

Aan wat voor gestures moet ik denken? Heb namelijk nu niet het idee dat ik wat mis.
Voor Google Now wilde ik ook weer Nova gebruiken. Maar de swipe back functie van google vanuit de zijkant van het scherm ipv rechts onderin werkt met Nova niet. De standaard Samsung Swipes wel, maar komende vanaf een Huawei die op Android9 al de gestures hadden zoals Google nu in 10 gestopt heeft is de learning curve iets te heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:42
TDCCBB schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:34:
[...]

Voor Google Now wilde ik ook weer Nova gebruiken. Maar de swipe back functie van google vanuit de zijkant van het scherm ipv rechts onderin werkt met Nova niet. De standaard Samsung Swipes wel, maar komende vanaf een Huawei die op Android9 al de gestures hadden zoals Google nu in 10 gestopt heeft is de lerning curve iets te heftig.
Ow die kende ik dan ook niet. Ben rechts onder gewend. Heb die 3 items (recent list, home, back) dan ook verborgen)

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Voor mensen die hierboven reageerde op de snelheid van levering van de Buds+:

Ik heb zelfs zojuist een mail gehad dat de Buds+ onderweg zijn, inclusief Track & Trace code van PostNL.
Dan heb ik ze precies 1 week na ontvangen van mijn S20 Ultra binnen. Dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
DriesA schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:25:
+ De grootte valt mee. Alleen de S20 met één hand bedienen (eenvoudig bij mijn Sony) is niet meer zo evident (vb. notificatiebalk naar beneden trekken);
- Batterijduur valt echt tegen
Je kan instellen dat je vanuit het homescherm de notificatiebalk overal in het scherm naar beneden kan trekken, vind ik heel handig! De batterij valt mij ook tegen helaas, maar dat komt dan door de 120 HZ. Voorgenomen om op lange dagen maar naar 60 HZ over te schakelen.

Wachten op een update van Samsung waar ze variabele verversingssnelheid inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
avec_style schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Dat is lekker snel. Wanneer heb je je toestel geregistreerd?
Direct zodra ik de verpakking in mijn handen had haha. Net nog even gecheckt: vr 13 mrt. 13:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Nieuwe update voor de Exynos wordt as we speak uitgerold met o.a. verbetering voor de autofocus:

https://www.sammobile.com...out-fix-camera-autofocus/

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeveS
Cafun schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:42:
Voor mensen die hierboven reageerde op de snelheid van levering van de Buds+:

Ik heb zelfs zojuist een mail gehad dat de Buds+ onderweg zijn, inclusief Track & Trace code van PostNL.
Dan heb ik ze precies 1 week na ontvangen van mijn S20 Ultra binnen. Dat had ik niet verwacht.
Oh nice, hoop die ook snel tegemoet te zien dan! Ging er eigenlijk al van uit dat ik op zijn vroegst over 5 weken pas weer iets zou horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
renzo4000 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:54:
Nieuwe update voor de Exynos wordt as we speak uitgerold met o.a. verbetering voor de autofocus:

Ik hoop dat deze snel wordt uitgerold in NL.
Ik heb gisteren veel foto's gemaakt om de autofocus te testen. Het resultaat zag er bedroevend uit. Er viel mij wel nog iets anders op wat in veel reviews terugkomt en dat is dat Samsung een soort filter los laat op gezichten waardoor deze minder scherp naar voren komen.
Een combinatie van deze 2 factoren zorgt er voor dat veel foto's van mensen er onscherp uit kunnen zien. Onder slechte lichtomstandigheden kan het er zelfs voor zorgen dat gezichten van mensen eruit kunnen zien als aquarelverf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 10-09 11:15

- Batterijduur valt echt tegen. De eerste dagen haalde ik de dag absoluut niet. Ik heb het toen gestoken op de initiële setup (o.a. OneDrive moest nog vanalles syncen). Gisteren had ik de eerste "normale" dag. Ik heb het nét gehaald (2% over toen ik ging slapen). 3,5h scherm actief, Chrome is de grootste verbruiker (1h20m actief), daarna Outlook (4 Exchange accounts), WhatsApp, Google Play,... Ik heb bluetooth aan, 120Hz aan. Ik had er wel meer van verwacht. Bij mijn Sony ging het super in het begin (2 dagen lukte net), maar door slijtage haalde ik nu ook net de dag niet. Op dat vlak dus géén vooruitgang...
- Ik heb zo niets met het Samsung eco-systeem. Sony had minder eigen apps. Op zich is dat geen ramp. Ik heb "Berichten" geïnstalleerd van Google voor SMSjes (omwille van "berichten voor het web"), Google Foto's, MS Outlook (mail en agenda), . Bixby en andere Samsung apps doen me niets.
- De Sony launcher had een Google Now feed (heet nu anders) als je naar links swipet. Bij Samsung krijg je Bixby. Om die reden heb ik de Nova Launcher geïnstalleerd.

Batterijbesparingtips zijn dus welkom. :-) Die 120Hz wil ik echter nog even laten aanstaan.
Zelfde hier. Echt teleurgesteld in de batterij!
Mezzid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:25:
[...]

Je kan instellen dat je vanuit het homescherm de notificatiebalk overal in het scherm naar beneden kan trekken, vind ik heel handig! De batterij valt mij ook tegen helaas, maar dat komt dan door de 120 HZ. Voorgenomen om op lange dagen maar naar 60 HZ over te schakelen.

Wachten op een update van Samsung waar ze variabele verversingssnelheid inzetten?
Ik gebruik 'm op 60hz, scheelt wel iets, maar waarom zou je een 120hz telefoon kopen als je weet dat je het toch niet kan gebruiken... |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Tremio op 19-03-2020 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik gebruik ook Nova Launcher. Heb daarmee het gevoel alles net iets meer naar m'n smaak te kunnen zetten. Helaas raak je dan de gestures kwijt. Niet getreurd, via One Hand Operation + kun je als nog gestures instellen. Sterker nog, je kunt de gestures veel meer personaliseren dan de standaard gestures in Android 10.

Zie: https://play.google.com/s...roid.sidegesturepad&hl=nl

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:24
Accuduur van S20+ wordt iets beter maar is nog niet bijzonder goed. Ik zit nu ongeveer rond de 5uur sot met 20-25% over. Om het in perspectief te zetten, ik haalde met de S10 ongeveer 4:30 uur.

Dus het is beter maar had iets van 6uur verwacht. Zal vandaag eens 60hz proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Persoonlijk vind ik alles boven de 5 uur SOT echt niet verkeerd hoor als het ook over een hele dag gerekend is met alles op "maximaal" (connectiviteit, normale performance mode,gemiddelde brightness, 120hz, etc). Als je aan meer SOT op een dag zit betekent dat je meer actief op je telefoon zit dan aan het werk/sociaal/etc bent. Maar goed dat is mijn visie. Natuurlijk is het fijn als het allemaal langer is maar is het echt nodig? Tegenwoordig kan je altijd wel ergens stroom pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Laatst online: 09:17

m-buurman

hmmm...coffee!!

avec_style schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Ik hoop dat deze snel wordt uitgerold in NL.
Lijkt vooralsnog alleen om de aziatische versies van de S20 te gaan, ze lopen daar kwa updates voor op ons. Hopelijk krijgen we deze straks als één goed geteste update binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik ben met mijn S20+ qua batterij dik tevreden. Heb geen idee of het iets uitmaakt, maar ik heb 5G wel uitgezet. Aangezien het toch nog niks toevoegt, kan het helpen dat het toestel niet zoekt naar 5G netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
SOT is altijd was overrated. S20 is zo weer opgeladen. Ik kom prima de dag door. Geen idee qua SOT, kijk er niet meer naar. Als ik de dag maar prima door kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

wilmundo schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:53:
Ik gebruik ook Nova Launcher. Heb daarmee het gevoel alles net iets meer naar m'n smaak te kunnen zetten. Helaas raak je dan de gestures kwijt. Niet getreurd, via One Hand Operation + kun je als nog gestures instellen. Sterker nog, je kunt de gestures veel meer personaliseren dan de standaard gestures in Android 10.

Wat een idioot ben ik toch ook, zit ik One UI + One hand operation te gebruiken zonder de connectie te leggen dat ik dan ook gewoon nova kan gebruiken
arnoud_h schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:26:
Ik ben met mijn S20+ qua batterij dik tevreden. Heb geen idee of het iets uitmaakt, maar ik heb 5G wel uitgezet. Aangezien het toch nog niks toevoegt, kan het helpen dat het toestel niet zoekt naar 5G netwerken?
Hier 5G ook uit gezet met dezelfde reden, dus verder ook geen idee of het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:44
Hoi allen,

Even mijn ervaringen delen. Ik heb een Galaxy S20 4G Cosmic Grey 128Gb. De meest basisversie dus. :-)

Ik kom van een Sony Xperia XZ1 Compact. Ik was toe aan een nieuw toestel, maar ik vind de gemiddelde grootte van de nieuwe toestellen wat groot.

Mijn feedback:
+ Het scherm is prachtig. De foto's ook.

Dit is toch logisch .. Waarom verwachte je meer van de accu ? Zit echt NIKS speciaals in en met een dergelijk scherm, dikke cpu en 120HZ kan je niks bijzonders verwachten.
Dit zijn simpele rekensommen die 3 maanden geleden al te voorspellen vielen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:49
Bomberman71 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Dit is toch logisch .. Waarom verwachte je meer van de accu ? Zit echt NIKS speciaals in en met een dergelijk scherm, dikke cpu en 120HZ kan je niks bijzonders verwachten.
Dit zijn simpele rekensommen die 3 maanden geleden al te voorspellen vielen.
Ja, ik verwachtte meer. Comfortabel de dag doorkomen met je batterij vind ik geen overdreven verwachting voor eender welk toestel. Zeker eentje die (in mijn geval) 700€ kost.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:44
Tja dan moet je een beetje je huiswerk van te voren doen.
Grote moderne Android phones hebben minimaal 4000mah nodig.
Met een 120hz scherm doe daar maar rustig 500mah erbij.
Wil je all out dan is 5000mah de ondergrens.
Het is niet voor niks dat de ROG2 met zijn 6.7 inch Oled en 120hz en in 2019 de snelle 855+ gewoon een 6000mah accu had.
Sure het is een gaming phone maar veel van die kwaliteiten en eisen stellen we ook aan een moderne Flagship want het scherm is veel aan, hoge refresh, dikke audio, veel en snelle storage ...
En ook een ROG2 gaat als power user een gehele dag mee met zwaar gebruik. Ga je echt gamen dan red je de dag niet.

Kortom, anno 2020 is 4500mah de ondergrens voor een beetje Flagship, alles eronder gaat niet de hele dag mee of je moet hem amper gebruiken of allerlei features downscalen maar daar koop je geen Flagship voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RickNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 13:35
Snel zeg. 2 dagen geleden een mail dat mijn registratie voor de Buds goedgekeurd was en nu totaal onverwachts een bezorger aan de deur. Terwijl in de mail nog stond binnen 6 weken. Zeer netjes van Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:40

Mijn feedback:
Bij de display instellingen heb je de optie: Quick-open notification panel
Als je dat aanvinkt kun je vanuit je homescherm naar beneden swipen om bij je notificatiebalk te komen.
In de instellingen van de notificatiebalk zelf kun je de helderheid ook vastpinnen dat deze bij de eerste swipe naar beneden al zichtbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Interessante video over verschil tussen S20 Exynos en Snapdragon.

Blijkt toch wel wat verschil in te zitten. Gamen doe ik niet dus daar zal ik geen probleem mee hebben.

YouTube: Galaxy S20 Ultra - What Samsung didn’t tell you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
Mezzid schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:25:
[...]

Je kan instellen dat je vanuit het homescherm de notificatiebalk overal in het scherm naar beneden kan trekken, vind ik heel handig!
Ik krijg dat niet voor elkaar ... Hoe zet je dat aan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
mattrob schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:45:
[...]

Ik krijg dat niet voor elkaar ... Hoe zet je dat aan ?
Lang indrukken op homescreen en dan instellingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Un5KTepplrWVpaQuPptHVqsGhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0m8P3UqKfEIYnnuaZYxFi64x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 22:02
wilmundo schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:53:

Dit is perfect! Bedankt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattrob
Erik1805 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Lang indrukken op homescreen en dan instellingen
Top, dank voor snelle reactie, die had ik dus niet gevonden ... Gelukt nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:04
RickNL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:59:
Snel zeg. 2 dagen geleden een mail dat mijn registratie voor de Buds goedgekeurd was en nu totaal onverwachts een bezorger aan de deur. Terwijl in de mail nog stond binnen 6 weken. Zeer netjes van Samsung!
Top zeg! Ik heb de bevestiging ook 2 dagen geleden gekregen, zou mooi zijn als het snel komt.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Garret1410 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:33:

Blijkt toch wel wat verschil in te zitten. Gamen doe ik niet dus daar zal ik geen probleem mee hebben.

Mooie link. Ik vroeg me al jaren af wat het verschil is, now I know. Thanx

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
migros schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:45:
[...]

Mooie link. Ik vroeg me al jaren af wat het verschil is, now I know. Thanx
Gigantische verschillen inderdaad.

Je zou in het vervolg bijna moeten wachten op de review van de juiste versie die voor jou beschikbaar is, wil je een goede vergelijking of beslissing kunnen maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Garret1410 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:33:

En dit is dus de reden waarom ik de een S20+ uit Amerika laat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDCCBB
eduardtee schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Gigantische verschillen inderdaad.

Je zou in het vervolg bijna moeten wachten op de review van de juiste versie die voor jou beschikbaar is, wil je een goede vergelijking of beslissing kunnen maken...
Los van mogelijke accu issues, heb je andere zaken in reviews van de snapdragon voorbij zien komen die je nu op de exynos uitvoering anders ervaart? Zelf ervaar ik het device wel hetzelfde als de meeste reviews namelijk, alleen de accu valt mij ernstig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Laatst online: 10-09 11:15
Ik kom van een Iphone af dus moet nog wennen aan Android... maar wat een top app is dit zeg! Hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het is ook maar net welke review je bekijkt. Zoals in een eerdere post van mij presteert de Exynos op andere onderdelen weer beter dan de Snapdragon. Ik maak me er niet zo druk om, je loopt misschien tegen merkbare verschillen aan als je de telefoon constant "pusht to the limit". Bij dagelijks "normaal" gebruik merk je hier dus niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Autofocus-update Build ATCH (S20Ultra):

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 20:37
Tim2010 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:07:
[...]

En dit is dus de reden waarom ik de een S20+ uit Amerika laat komen.
En waarom ik overstap op een ander merk, als ik een geschikte opvolger van mijn S10 vind. Mijn S8+ presteerde minder goed dan de SD-variant, mijn S10 ook en mocht ik een S20 willen: hetzelfde verhaal. Ik vind het niet te verkopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
TDCCBB schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:07:
[...]
Los van mogelijke accu issues, heb je andere zaken in reviews van de snapdragon voorbij zien komen die je nu op de exynos uitvoering anders ervaart? Zelf ervaar ik het device wel hetzelfde als de meeste reviews namelijk, alleen de accu valt mij ernstig tegen.
Oh, laat me voorop stellen dat ik nog geen S20 heb. Ik zit nog in de orienterende fase en zag dat filmpje toen ook voorbij komen.
Maar uit het filmpje bleek dat de temps een stuk hoger werden, de accu minder lang meeging en er throttling optreedt door de hoge temps (wat volgens mij alleen merkbaar is bij langdurig gamen) En daarnaast nog de impact op fotografie door de andere chipset. In gebruik zal je het denk ik ook niet merken dat je een ander toestel hebt, maar je gaat als consumenten toch vaak af op de eerste reviews (die volgens mij voornamelijk op Snadragons zijn gebaseerd).

Ik vind dat nogal wat. Ik vind het raar dat je dat eigenlijk als 1 model mag verkopen en dat het niet verplicht is om het een "S20+ Exynos" en een "S20+ Qualcomm" te noemen of zoiets. Het zijn tenslotte best wel verschillende internals.
En veel (nietsvermoedende) consumenten worden dan een beetje misleid, omdat ze review(s) van een S20+ zien en op basis van die review(s) het toestel kopen, terwijl het heel andere internals (CPU, GPU, andere processors) zijn.
Maar goed, terwijl ik dit type bedenk ik me dat dit ook vaak geldt voor laptops die onder 1 noemer (bijv. Lenovo Y540) gaan, terwijl er 10 verschillende varianten ervan zijn (processor, GPU, RAM, storage, etc)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ach mijn S20 draait als een tierelier. Dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
BobB schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:57:
[...]

En waarom ik overstap op een ander merk, als ik een geschikte opvolger van mijn S10 vind. Mijn S8+ presteerde minder goed dan de SD-variant, mijn S10 ook en mocht ik een S20 willen: hetzelfde verhaal. Ik vind het niet te verkopen :/
Ik vind het ook echt jammer maar om realistisch te blijven, de S20 Exynos is nog steeds een top smartphone zo niet de beste. Het is alleen dat de snapdragon net wat beter is op een aantal punten.

Dus om een ander toestel kopen die wellicht minder goed is dan de S20 Exynos, is wel vreemd.

@eduardtee daarom kijk/lees ik ook Europese reviews. Veel Engelse techtubers hebben de Exynos variant.

Heb vandaag het display op 60hz gezet en batterijduur is echt een stuk beter geworden. Ik zit nu op 4uur sot met 50% batterij.

Het is me opgevallen dat YouTube Vanced bij mij het meest verbruikt als 120hz aan staat. Op 60hz is het meer dan de helft minder. Dus bij mij zit daar het grootste probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 19-03-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:43
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een zwarte gap onder mijn Gboard toetsenbord. Op mijn S10 is het me ooit gelukt die weg te krijgen, maar ik heb geen idee meer hoe. Heeft iemand een tip? Veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 17:34
renzo4000 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:54:

& @henklbr

Is dit nu de 2e autofocus / camera fix?
Ik dacht dat er 1-2 weken geleden ook al een autofocus fix was?

Iemand dit nu al geen geïnstalleerd en getest?
Ik ben wel benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Garret1410 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:27:
[...]

Ik vind het ook echt jammer maar om realistisch te blijven, de S20 Exynos is nog steeds een top smartphone zo niet de beste. Het is alleen dat de snapdragon net wat beter is op een aantal punten.

Dus om een ander toestel kopen die wellicht minder goed is dan de S20 Exynos, is wel vreemd.

@eduardtee daarom kijk/lees ik ook Europese reviews. Veel Engelse techtubers hebben de Exynos variant.

Heb vandaag het display op 60hz gezet en batterijduur is echt een stuk beter geworden. Ik zit nu op 4uur sot met 50% batterij.

Het is me opgevallen dat YouTube Vanced bij mij het meest verbruikt als 120hz aan staat. Op 60hz is het meer dan de helft minder. Dus bij mij zit daar het grootste probleem.
Beetje vreemde redenering, de Exynos is trager, wordt heter en verbruikt meer energie...dan noem ik de SD865 niet 'net wat beter'..nee dan noem ik de Exynos zwaar inferieur en beschamend voor toestellen van 900, 1100 en 1400 EUR. Vooral omdat Samsung wel degelijk S20's met de SD865 kan uitbrengen maar het vertikt om ze in Europa te verkopen. Nee Samsung stopt z'n Exynos erin want het is goedkoper om hun eigen inferieure chip erin te drukken maar durft vervolgens hondsbrutaal nog steeds de hoofdprijs te vragen voor z'n S20 toestellen.
Dus ik snap echt wel dat @BobB dan zegt 'deze sla ik over' en voor een toestel gaat dat wel met een SD865 komt. Zo vreemd is dat echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V-rg
Dan koop je toch geen S20 Exynos? Dat gezeur de hele tijd erover...

Helaas is de update nog niet beschikbaar hier, heb ook even gekeken via de Smartswitch applicatie op de pc.

@Roost er is geen oplossing nog daarvoor, ik zie er veel meer mensen over klagen op Reddit bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Garret1410 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:27:
[...]

@Garret1410 Ja, misschien moet ik ook wat meer Engelse YT-ers kijken vanaf heden.
En je hebt zeker gelijk dat ook de S20 Exynos een goed toestel is en blijft. Alleen je krijgt wel net iets minder dan je wellicht verwacht o.b.v. de reviews (alhoewel je er niks van merkt als je het toestel eenmaal in huis hebt, misschien allleen de hoge temperatuur bij langdurig gamen).
Ik kijk daarom ook nog steeds naar de S20 (maar wil liefst eentje met 512GB), Find X2 Pro, of misschien toch nog even wachten op de OP8 Pro, Note Whatever later dit jaar, Pixel 5 XL of ff kijken wat de Lenovo Legion phone gaat doen...
Voor een consument zijn het altijd mooie tijden wat dat betreft :) (alhoewel je soms beter je geld kan oppotten, aangezien je niet weet wat de toekomst brengt i.r.l.t. COVID-19)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
SeveS schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:03:
[...]

Oh nice, hoop die ook snel tegemoet te zien dan! Ging er eigenlijk al van uit dat ik op zijn vroegst over 5 weken pas weer iets zou horen :P
Ik 15 maart geregistreerd, nu vandaag, 19 maart, totaal onverwachts een bezorger aan de deur.

4 dagen na registreren. Mijn Gear VR brillen waren binnen 2 en 3 weken binnen, dus die 6 weken had ik niet verwacht maar 4 dagen ook niet. Zeker niet in deze crisis.

En ze klinken trouwens helemaal super. Doen niks onder voor mijn headset van 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
Ik heb trouwens een Samsung Q7FN Qled televisie staan. Weet iemand of de buds hier ook aan te koppelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
RickNL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:55:
[...]

Ik 15 maart geregistreerd, nu vandaag, 19 maart, totaal onverwachts een bezorger aan de deur.

4 dagen na registreren. Mijn Gear VR brillen waren binnen 2 en 3 weken binnen, dus die 6 weken had ik niet verwacht maar 4 dagen ook niet. Zeker niet in deze crisis.

En ze klinken trouwens helemaal super. Doen niks onder voor mijn headset van 450 euro.
Dan heb je meer geluk dan mij, ik heb ze op 13 maart geregistreerd maar nog geen bezorger gezien...
Door wie werd het trouwens bezorgt?

Ik kan mijn bluetooth headset koppelen aan mijn NU7400 TV... dus zou geen reden zien waarom jij de Buds niet op je QLED TV zou kunnen aansluiten gezien dat een duurdere model is.

[ Voor 13% gewijzigd door V-rg op 19-03-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Roost schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:04:
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een zwarte gap onder mijn Gboard toetsenbord. Op mijn S10 is het me ooit gelukt die weg te krijgen, maar ik heb geen idee meer hoe. Heeft iemand een tip? Veel dank.
Als je je keyboard ziet zie je een klein tandwiel, in die instellingen kan je onder voorkeuren de hoogte van het keyboard aanpassen. Die heb ik zelf op laag staan. Bedoel je die instelling? Daardoor wordt het wat compacter en heb je minder zwarte ruimte rondom het keyboard.
Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste