Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 13:35
Ik vind het batterijverbruik wel schrikbarend. Als ik hem met 40 procent pak en ik zit er 20 minuten mee te browsen en Facebooken loopt hij leeg tot 14.

In de 4 minuten dat ik er nu mee zit van 14 naar 9. Dit is wel echt heel problematisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ja, ik heb ook nog steeds datzelfde probleem. Het is wel iets beter met teruggaan van 120Hz naar 60Hz, maar het is in vergelijking met de S10+ veel slechter, veel sneller leeg. En de batterij is een stuk groter ! Balen dit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Vanochtend van de lader gehaald met 100%. Standaard gebruik. Browsen, Facebook, email. Wat foto en video gemaakt. Verder niks. Scherm op 120hz

Bluetooth en 4G altijd aan. Nu nog 44% over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qXzgpLI5HwszlQTsDTH3cOYJ_Q=/800x/filters:strip_icc()/f/image/5c8q9sPPrpyclPvAevUTf4sB.jpg?f=fotoalbum_large

S20

Nu 20 minuten extra sot en 4% eraf

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 14-03-2020 21:17 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Hier met nog het scherm op de standaard 60Hz, redelijk veel gebruikt, doet het wat mij betreft prima. Beter als gisteren in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://www.helmantel.com/arnoud/plaatjes/S20plus_batterij_dag2.jpg

55% over met een korte oplaad actie in de auto toen ik de carkit opnieuw moest instellen voor dit toestel (en automatisch opstarten/afsluiten van Flitsmeister/audio koppeling/dat soort dingen).

Oh ja, afgelopen twee dagen al drie keer onbedoeld een mooie donkere broekzak screenshot gemaakt (lockscreen, en onbedoelde invoer scherm op de afbeelding gezet). Gezocht maar de screenshot toetsen niet kunnen uitzetten. Hebben meer mensen dat?

[ Voor 52% gewijzigd door arnoud_h op 14-03-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:58
DerOllie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:52:
[...]

Even goed de batterij gebruik per app in de gaten houden (apparaatonderhoud -> Batterij -> Batterijverbruik) kan wezen dat je natuurlijk een app hebt die hem leeg trekt. Mijn S20 Ultra houd het tot nu toe prima. Ik zie dat het verbruik afvlakt op het moment dat ik niets gebruik, dus dat is goed.
Goede tip, in mijn geval zat Google photos een schrikbarende hoeveelheid accu (24% van de totale lading) leeg te slurpen in de achtergrond. Eens zien of dit het accuverbruik wat kan rechtzetten, anders overweeg ik toch om de telefoon retour te sturen, hoe mooi de rest vd telefoon ook is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

Imo62 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:39:
[...]

Goede tip, in mijn geval zat Google photos een schrikbarende hoeveelheid accu (24% van de totale lading) leeg te slurpen in de achtergrond. Eens zien of dit het accuverbruik wat kan rechtzetten, anders overweeg ik toch om de telefoon retour te sturen, hoe mooi de rest vd telefoon ook is...
Ik merk ook dat google photo's veel batterij gebruikt, alhoewel dat persoonlijk logisch kan zien gezien ik voor het eerst google photos gebruik en die alles van m'n vorige toestel dus nog wil uploaden

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Imo62 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:39:
[...]

App verwijderen, klaar. Ik heb hem direct van m'n telefoon gehaald toen ik hem kreeg, niet nodig.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
DerOllie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:54:
[...]

App verwijderen, klaar. Ik heb hem direct van m'n telefoon gehaald toen ik hem kreeg, niet nodig.
Ik gebruik hem zelf erg veel ;)
Byron010 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:46:
[...]

Ik merk ook dat google photo's veel batterij gebruikt, alhoewel dat persoonlijk logisch kan zien gezien ik voor het eerst google photos gebruik en die alles van m'n vorige toestel dus nog wil uploaden
Het syncen van mijn oude foto's ging prima. Echter, bij mij hing hij vast op de laatste 5 foto's die ik op die ik op de S20+ had gemaakt. Clear Data, clear cache en verboden dat het ding batterij in de achtergrond verbruikt lijken de oplossing te hebben gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
Bij mij is Google Playstore de boosdoener. Die trekt mn hele accu leeg. In de afgelopen 15 minuten alweer van 99 naar 88 procent gegaan. En als ik naar batterij verbruik ga staat overal playstore bovenaan. Waarom trekt dat zoveel stroom, en hoe voorkom ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
RickNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 01:18:
Bij mij is Google Playstore de boosdoener. Die trekt mn hele accu leeg. In de afgelopen 15 minuten alweer van 99 naar 88 procent gegaan. En als ik naar batterij verbruik ga staat overal playstore bovenaan. Waarom trekt dat zoveel stroom, en hoe voorkom ik dat?
Hoe lang heb je je S20? Als je 'm pas een paar dagen hebt, dan is je telefoon waarschijnlijk nog veel in de achtergrond aan het downloaden/installeren, wat nu even batterij zal kosten, maar over een paar dagen vanzelf beter zal worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
Sinds gisterochtend. Wat zou hij dan nu nog moeten downloaden op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05-2020
Sinds vrijdag de S20 ultra, tot op heden vindt ik het een heel fijn toestel.
Alleen wat ik vervelend vindt is dat ik van sommige app's geen melding krijg in min bovenste balk.
Bijvoorbeeld bij een sms, ik krijg daar geen melding van, en terwijl er bij "meldingen"gewoon alles aan staat gevinkt,en ook alle machtigingen heeft.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Vreemd software dingetje: Bij mij start bij elke boot/reboot de sim kaart manager scherm op. Ik doe niets en elke keer komt die instellingen scherm naar voren. Ik kan me herinneren dat ik de eerste keren weer op terug heb gedrukt, heb zojuist op Gereed gedrukt, kijken of dat helpt, maar ik kan er online niet veel over vinden, 1 iemand die het 2 jaar geleden ook had, maar geen antwoord. Iemand die dit herkent?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 17:34
speedbeertje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:38:
Sinds vrijdag de S20 ultra, tot op heden vindt ik het een heel fijn toestel.
Alleen wat ik vervelend vindt is dat ik van sommige app's geen melding krijg in min bovenste balk.
Bijvoorbeeld bij een sms, ik krijg daar geen melding van, en terwijl er bij "meldingen"gewoon alles aan staat gevinkt,en ook alle machtigingen heeft.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Hoe bevalt de camera tot nu toe?
Hoe zit het met de focus hunting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05-2020
DaveCool schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Hoe bevalt de camera tot nu toe?
Hoe zit het met de focus hunting?
Moet eerlijk zijn dat ik nog niet echt met de camera bezig ben geweest, heb eerst alles geïnstalleerd.
maar mocht ik ermee aan de gang gaan, zal ik mijn bevindingen hier plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almere
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:05
DerOllie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:54:
Vreemd software dingetje: Bij mij start bij elke boot/reboot de sim kaart manager scherm op. Ik doe niets en elke keer komt die instellingen scherm naar voren. Ik kan me herinneren dat ik de eerste keren weer op terug heb gedrukt, heb zojuist op Gereed gedrukt, kijken of dat helpt, maar ik kan er online niet veel over vinden, 1 iemand die het 2 jaar geleden ook had, maar geen antwoord. Iemand die dit herkent?
Ik heb hetzelfde.
Komt na een reboot pas na ongeveer 1 minuut.
Oplossing nog niet gevonden.
Had ook al op gereed gedrukt.

Mvg

I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 01:56
Het valt mij op dat bij het browsen/youtube/reddit nu ongeveer 10% per uur verbruikt.

Ik heb s20+ met 120hz aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
DerOllie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:54:
Heb ik ook inderdaad. Nou dan zijn we iig met z'n drieën die dit hebben.
Gezien ik mijn telefoon 's nachts uit heb, is het wel irritant dat dit dus dagelijks bij mij terug komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cafun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:16:
[...]
Heb ik ook inderdaad. Nou dan zijn we iig met z'n drieën die dit hebben.
Gezien ik mijn telefoon 's nachts uit heb, is het wel irritant dat dit dus dagelijks bij mij terug komt.
almere schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:00:
[...]
Ik heb hetzelfde.
Komt na een reboot pas na ongeveer 1 minuut.
Oplossing nog niet gevonden.
Had ook al op gereed gedrukt.

Mvg
Ik zet mn telefoon snachts ook uit, dus komt smorgens elke keer weer terug.
Vodafone netwerk? is dat een overeenkomstige deler?

Voorbeelden van mensen die soortgelijk zochten:
https://forum.xda-develop...card-manager-pop-t3754688
https://eu.community.sams...ne-is-started/m-p/1610359

Update:
Op Samsung forum vind ik nu meerdere topics met mensen die er met de S20 Ultra ook last van hebben. Even in de gaten houden...
https://eu.community.sams...n-at-startup/td-p/1609280

update 2:
In dit engelse topic kreeg iemand een reactie dat de informatie hierover wordt geescaleerd naar management:
Update : Samsung chat have escalated the issue to their management and are getting back to me by 16th March

NL topic:
https://eu.community.sams...d-manager/m-p/1609282#M84

[ Voor 39% gewijzigd door DerOllie op 15-03-2020 13:13 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DerOllie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:29:
[...]

[...]

Ik heb hier geen last van op de S20+ met 2 simkaarten waarvan 1 ook Vodafone NL. Momenteel wel in het buitenland. Ik gebruik trouwens wel een Launcher (Nova), misschien heeft dat ook invloed?

[ Voor 5% gewijzigd door Executor16 op 15-03-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
Gisteren play store is sluimer gezet. Ga ik net kijken omdat er weer binnen 10 minuten 11 procent af is, staat weer de playstore met 43 procent bovenaan in het batterij verbruik. Tijdens het typen van dit berichtje 2 procent er weer af

Wtf is dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/togvTSBjmcP6FtVhNIbnr5gjz8o=/800x/f/image/ngKwb0jockXoYui1WGBOPPp6.png?f=fotoalbum_large

45 procent van het batterij gebruik is door de playstore. En dit is al vanaf vrijdag zo. Geen idee wat hij aan het doen is maar dit is gewoon bizar. Wanneer mijn batterij leeg is hoort hij dus eigenlijk nog rond de 45 procent te staan.

Ook de achterkant rond de cpu wordt constant heet, omdat dus die playstore iets aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Heb mijn S20+ ook binnen, maar ben nog niet echt onder de indruk. Kan liggen aan de Panzerglass privacy screen protector die ik er meteen op heb gezet, maar de responsiveness van het scherm is echt om te huilen (ja, ik heb de gevoeligheid in de settings op hoog gezet). Je moet echt behoorlijk drukken wil je vinger worden geregistreerd, en dat gaat dan ook regelmatig mis. Op mijn iphone (met een Belkin privacy screen protector) heb ik daar totaal geen last van.
Die 120hz maakt zo natuurlijk ook niet veel indruk.

Bij de camera mis ik echt de burst mode. En ze hebben ook niet een fatsoenlijk alternatief daarvoor. De burst mode op de iphone werkt ook niet handig, maar die heeft nog een live mode die ook als een soort burst fungeert. Op mijn S9 gebruikte ik de burst mode echt vaak, maar nu moet ik maar hopen dat ik precies op het juiste moment druk. En ja, ik weet dat de S20+ nu de 'enkele opname' heeft, maar filmpjes en zo hoef ik allemaal niet.

Wel tof is de mogelijkheid om in 64MP foto's te schieten. Zo kun je veel beter achteraf nog eens inzoomen. Zo op het eerste gezicht geeft dat wel veel meer mogelijkheden dan mijn iphone. Ik zou alleen willen dat dat ook in Pro mode gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RickNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:03:
[Afbeelding]

45 procent van het batterij gebruik is door de playstore. En dit is al vanaf vrijdag zo. Geen idee wat hij aan het doen is maar dit is gewoon bizar. Wanneer mijn batterij leeg is hoort hij dus eigenlijk nog rond de 45 procent te staan.

Ook de achterkant rond de cpu wordt constant heet, omdat dus die playstore iets aan het doen is.
Ik ga het nog één keer zeggen: laat het gewoon even een dag of 2 gaan. Dus ook niet laten sluimeren, killen, whatever, dan ben je het alleen maar langer laten duren.

Wat je Play Store nog allemaal aan het doen is? Geen idee, maar je hebt je telefoon net nieuw, en dan is je telefoon nog van alles aan het optimaliseren. Geef het nog een paar dagen. Als het over 3 dagen nog steeds zo dramatisch is, dan heb je wat om over te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:04
Swizzler24 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Ben toch nieuwsgierig. Waarom ben je overgestapt van een S10 naar een S20?
Ten eerste stap ik elk jaar over op een nieuw toestel. Vind ik gewoon een leuke hobby.

Reden voor de S20 is dat deze weer iets beter is dan de S10 waaronder het 120hz scherm, camera, prestaties algemeen, accuduur en ik heb nu een plus model dus groter scherm. Al met al is alles gewoon weer een tikkeltje beter geworden. Kleine details kunnen ervoor zorgen dat de ervaring net weer wat beter wordt zoals de trilmotor.

Nu lijken bovenstaande redenen misschien geen grote verbeteringen te zijn maar ik merk het zeker wel. S20 voelt gewoon sneller aan wat misschien ook komt door het 120Hz scherm.
De accuduur is nog even afwachten want de eerste dagen kun je er nog niks van zeggen.

Gelukkig kon ik ook mijn abonnement verlengen en kon de S20 voor 900,- kopen inclusief Buds+. Dus zou het niet bevallen dan verkoop ik hem weer voor een mooie prijsje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
schekker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:11:
Heb mijn S20+ ook binnen, maar ben nog niet echt onder de indruk. Kan liggen aan de Panzerglass privacy screen protector die ik er meteen op heb gezet, maar de responsiveness van het scherm is echt om te huilen (ja, ik heb de gevoeligheid in de settings op hoog gezet). Je moet echt behoorlijk drukken wil je vinger worden geregistreerd, en dat gaat dan ook regelmatig mis. Op mijn iphone (met een Belkin privacy screen protector) heb ik daar totaal geen last van.
Die 120hz maakt zo natuurlijk ook niet veel indruk.

Bij de camera mis ik echt de burst mode. En ze hebben ook niet een fatsoenlijk alternatief daarvoor. De burst mode op de iphone werkt ook niet handig, maar die heeft nog een live mode die ook als een soort burst fungeert. Op mijn S9 gebruikte ik de burst mode echt vaak, maar nu moet ik maar hopen dat ik precies op het juiste moment druk. En ja, ik weet dat de S20+ nu de 'enkele opname' heeft, maar filmpjes en zo hoef ik allemaal niet.

Wel tof is de mogelijkheid om in 64MP foto's te schieten. Zo kun je veel beter achteraf nog eens inzoomen. Zo op het eerste gezicht geeft dat wel veel meer mogelijkheden dan mijn iphone. Ik zou alleen willen dat dat ook in Pro mode gaat.
Dan klopt er iets niet want scherm is juist heel gevoelig. Heb je hem over de bestaande protector heen geplakt?

Burst mode is er wel maar je moet de knop naar rechts swipen in liggende stand. Of naar onderen in portret stand. Vind het ook niet ideaal maar ja ik gebruik het nooit.

[ Voor 25% gewijzigd door Garret1410 op 15-03-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:03:
[Afbeelding]

Ik zou eerst telefoon resetten. En cache whipen.
Ziet er niet goed uit . Blijft rommelen zo.

Echt treurig de S20. Snap niet als je een S10 (plus ) hebt bv dat je een model nieuwer neemt. Wat een ongelofelijke slechte SOT. Kan eigenlijk niet anders aanbevelen om deze onafgewerkte meuk terug te sturen, je hebt 2 of 4 weken. Zelf zou ik de irritatie niet willen. Houd het bij s10, want die 120hz is te veel. Of neem iets van 90hz, zelf SOT van 11 uur. Hoogste resolutie OnePlus 7t pro of 7 pro. Heb beide. Gebruik niet de lader van Oneplus naar Samsung, 18 watt. Anders krijg je behoorlijk warmere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En geen gcam ondersteuning...die je hard nodig hebt om geknoei Samsung recht te trekken. Heb je helaas wel de SD versie nodig.
Vorig jaar vond ik ze er nog normaal uitzien, nu vooral de ultra in dat zwarte of grijze...doodskist met lichtgaten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
Hahn schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Ik ga het nog één keer zeggen: laat het gewoon even een dag of 2 gaan. Dus ook niet laten sluimeren, killen, whatever, dan ben je het alleen maar langer laten duren.

Wat je Play Store nog allemaal aan het doen is? Geen idee, maar je hebt je telefoon net nieuw, en dan is je telefoon nog van alles aan het optimaliseren. Geef het nog een paar dagen. Als het over 3 dagen nog steeds zo dramatisch is, dan heb je wat om over te piepen.
Kom op zeg, je snapt toch zelf ook wel dat een screen on time van 2 uur (als ik het haal) met een playstore die 45 procent van de batterij gebruikt niet normaal is? Dan kun je wel zeggen optimaliseren en downloaden, ik heb hem al 48 uur aanstaan, er hoeft echt niks gedownload te worden hoor.

Dit is gewoon een absurd batterijgebruik van een app die nooit gebruikt wordt. Als ik daar wat vragen over stel dan noem ik dat niet echt 'piepen'. Ik zit hier met een apparaat van 1300 in mijn handen met een batterijpercentage dat elke minuut met 1 procent omlaag gaat. Hoezo piep ik dan. Dit is geen optimaliseren meer hoor.

Maargoed, heb cache en data van de playstore app geleegd. Hij ligt weer aan de lader. Ben benieuwd of het nu opgelost is. Het schijnt sinds augustus 2019 nogal vaak voor te komen namelijk en dit wordt vaak als oplossing aangedragen.

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 11:35
En anders doe je toch factory reset ? Zie hier de handleiding: https://www.hardreset.inf...-s20-sd865/recovery-mode/ En dan kies je Wipe data/factory reset daar
RickNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:57:
[...]

Kom op zeg, je snapt toch zelf ook wel dat een screen on time van 2 uur (als ik het haal) met een playstore die 45 procent van de batterij gebruikt niet normaal is? Dan kun je wel zeggen optimaliseren en downloaden, ik heb hem al 48 uur aanstaan, er hoeft echt niks gedownload te worden hoor.

Dit is gewoon een absurd batterijgebruik van een app die nooit gebruikt wordt. Als ik daar wat vragen over stel dan noem ik dat niet echt 'piepen'. Ik zit hier met een apparaat van 1300 in mijn handen met een batterijpercentage dat elke minuut met 1 procent omlaag gaat. Hoezo piep ik dan. Dit is geen optimaliseren meer hoor.

Maargoed, heb cache en data van de playstore app geleegd. Hij ligt weer aan de lader. Ben benieuwd of het nu opgelost is. Het schijnt sinds augustus 2019 nogal vaak voor te komen namelijk en dit wordt vaak als oplossing aangedragen.

We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
r_buren956 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:22:
En anders doe je toch factory reset ? Zie hier de handleiding: https://www.hardreset.inf...-s20-sd865/recovery-mode/ En dan kies je Wipe data/factory reset daar

[...]
Hier zit ik ook al een dag aan te denken maar ik wil hiermee afwachten en echt als laatste optie gebruiken. Ik heb 100 gb aan foto's op mijn toestel staan die ik liever niet kwijt raak. En dan kan ik ze eerst op m'n laptop zetten maar hoe lang gaat dan dan weer duren.

Als die cache en data whipe niks doet dan ga ik dit doen. Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
RickNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:57:
[...]

We gaan het zien...
Ik snap helemaal dat je het vervelend vindt, maar het is hoogstwaarschijnlijk tóch gewoon het feit dat 'ie aan het optimaliseren is, omdat het een gloednieuw toestel is. Ik heb nog geen 2 maanden geleden een S9 nieuw gekocht, en daarvan was de batterij de eerste paar dagen ook ruk, en zag ik ook de Play Store veel accu trekken. Na 3-4 dagen werd dat vanzelf beter.

Ik zou mezelf de stress en de moeite besparen en 'm gewoon even een paar dagen laten pruttelen. Maar goed, geloof me vooral niet, en blijf lekker aankloten. Cache van Play Store enzo leeghalen zorgt er alleen maar voor dat 'ie weer opnieuw aan de slag moet, dus je schiet jezelf alleen maar in de voet.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 15-03-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
RickNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Hier zit ik ook al een dag aan te denken maar ik wil hiermee afwachten en echt als laatste optie gebruiken. Ik heb 100 gb aan foto's op mijn toestel staan die ik liever niet kwijt raak. En dan kan ik ze eerst op m'n laptop zetten maar hoe lang gaat dan dan weer duren.

Als die cache en data whipe niks doet dan ga ik dit doen. Ik hou jullie op de hoogte
Als je een reset doet dan niet meteen weer alle meuk terug zetten. Misschien gaat er iets niet goed met de backup. Foto's zou ik dan tijdelijk ergens anders opslaan. In het verleden kwam het wel eens voor dat een sd kaart met foto's voor een batterij drain zorgde.

Ik zit nu op 2,5uur sot met 50% batterij waarvan de camera het meest verantwoordelijk is. Google Play-services zit op 2,6% bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Update:
Op Samsung forum vind ik nu meerdere topics met mensen die er met de S20 Ultra ook last van hebben. Even in de gaten houden...

update 2:
In dit engelse topic kreeg iemand een reactie dat de informatie hierover wordt geescaleerd naar management:
Update : Samsung chat have escalated the issue to their management and are getting back to me by 16th March

NL topic:
Ja is ook met S10 plus SD maar niet zo erg. Ook Vodafone. Kijk eens bij de internet profielen, hoeveel staan er daar.
Ik kreeg van Vodafone te horen mag maar 1 staan. Als ik dat doe werkt 4g + niet meer, dan gaat de verbinding op en neer. Niet stabiel.

Iedem in Duitsland, werkt niet geen internet. En die Chinese doen het perfect, ook Vodafone. 230mbit/ sec download. Ook in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:24
Weet iemand of Edge Lighting nu out of the box voor ALLE apps (screen off) werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
[...]

[...]

Update:

update 2:

NL topic:
Thnx. Ja ik heb ook (nog) Vodafone.
Ik ga de topics ook even goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:38
Cafun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Thnx. Ja ik heb ook (nog) Vodafone.
Ik ga de topics ook even goed in de gaten houden.
Heb er ook last van, maar zit bij kpn dus ligt niet aan Vodafone ("helaas")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cholens
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-06 18:48
Ik zat met de camera te spellen en te kijken welke lens wat deed maar... De 3e camera word alleen gebruikt bij 8K video's. Dit vind ik erg vreemd. De bovenste 2 worden alleen gebruikt voor foto's en als je 4K of minder video's resolutie video maakt gebruikt die ook alleen de middelste camera. ik heb zelf de S20

EDIT: Deze word alleen gerbuikt bij 64MP

[ Voor 6% gewijzigd door Cholens op 15-03-2020 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

Edit: S20+ 128GB :P

Eerste 2 dagen een slechte batterij.

Maar nu: 84% met 2 uur 33 minuten SOT (10% een spel, 3.4% WhatsApp, 2.7% spotify...)
4G/GPS uit gezien ik thuis ben.
120Hz aan.

Bij 'device care' -> batterij staat er ook nog "learning usage patterns" dus er is zeker verbetering :D

Overigens erg over de indruk van de night mode:

Normaal:
https://i.imgur.com/6l71HFy.jpg

Night mode:
https://imgur.com/a11QZq2

[ Voor 23% gewijzigd door Byron010 op 15-03-2020 20:31 ]

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 21:35
Ik heb zojuist mijn telefoon geregistreerd voor de galaxy buds. Ik hoor binnen 2 weken of ik in aanmerking kom voor de actie (Dit vind ik al lang duren voor een simpele check) en het hele proces duurt 6 weken.
Ik vind dit lang duren. Heeft iemand wel eens eerder meegedaan aan een dergelijke promotie?
En duurde het toen ook zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
avec_style schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:23:
Ik heb zojuist mijn telefoon geregistreerd voor de galaxy buds. Ik hoor binnen 2 weken of ik in aanmerking kom voor de actie (Dit vind ik al lang duren voor een simpele check) en het hele proces duurt 6 weken.
Ik vind dit lang duren. Heeft iemand wel eens eerder meegedaan aan een dergelijke promotie?
Yep, dat is een hele normale duur. Bij de S10 was dat ook zo. En vrijwel elke andere promotie waarbij je een product of een cashback krijgt kan je van 6-8 weken uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Cholens schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:37:
Ik zat met de camera te spellen en te kijken welke lens wat deed maar... De 3e camera word alleen gebruikt bij 8K video's. Dit vind ik erg vreemd. De bovenste 2 worden alleen gebruikt voor foto's en als je 4K of minder video's resolutie video maakt gebruikt die ook alleen de middelste camera. ik heb zelf de S20

EDIT: Deze word alleen gerbuikt bij 64MP
Bovenste is de groothoek camera
Middelste is de normale camera en wordt bij weinig licht ook gebruikt om in te zoomen.
Onderste is de 64mp telephoto "zoom" camera en wordt ook voor 8k gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-09 20:08
RickNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:35:
[...]

Tip ! Gebruik USB C adapter met mSD slot.
Heb ik gedaan vanaf mijn Note 8 en meer dan 150GB aan data over gepompt in 1 uur. Met de usb C kabel naar de computer duurde dat vele malen langer.

Voordeel is dat je het dan meteen op mSD hebt en als je het weer op je toestel wilt zetten stop je het er zo in.
Heen en weer naar computers is voor die hoeveelheid data een gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:04
Nog meer mensen die vinden dat het geluid van de S20(+) niet goed is? Het speaker geluid klinkt beduidend slechter vs S10+. Dolby Atmos maakt het alleen maar wat luider. Heel blikkerig geluid tov S10 die veel voller was.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
Hahn schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Ik snap helemaal dat je het vervelend vindt, maar het is hoogstwaarschijnlijk tóch gewoon het feit dat 'ie aan het optimaliseren is, omdat het een gloednieuw toestel is. Ik heb nog geen 2 maanden geleden een S9 nieuw gekocht, en daarvan was de batterij de eerste paar dagen ook ruk, en zag ik ook de Play Store veel accu trekken. Na 3-4 dagen werd dat vanzelf beter.

Ik zou mezelf de stress en de moeite besparen en 'm gewoon even een paar dagen laten pruttelen. Maar goed, geloof me vooral niet, en blijf lekker aankloten. Cache van Play Store enzo leeghalen zorgt er alleen maar voor dat 'ie weer opnieuw aan de slag moet, dus je schiet jezelf alleen maar in de voet.
Om op je laatste zin in te gaan...
Schijnbaar niet, want na die cache wipe heb ik nu al zo'n 5 uur screen on time en heb ik nog 48 procent over en play store trekt nu 0,3 procent stroom. Voor die cache wipe haalde ik de 2 uur screen on time niet eens en trok play store 45 procent (!!) Van de accu leeg.

Het heeft dus toch geholpen. De achterkant wordt ook niet meer heet nu. Al met al ben ik hier nu superblij mee. Ik kon gewoon niet van dit prachtige toestel genieten toen ik met elke minuut mijn percentage een procent lager zag worden. Want zo absurd werd het wel. Ik schreef hier een berichtje van 1 alinea en mijn batterij ging van 11 procent naar 7. In idle tijdens de nacht verloor ik 20 procent.

Dus ik ben een blij persoon nu, en mochten de mensen hier dit probleem ook tegenkomen dan weten ze de waarschijnlijke oplossing.

Fijne avond en stay safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickNL
Ik had de 1e Gear VR binnen 2 weken binnen en de 2e Gear VR binnen 3 weken. Dus ik heb goede hoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Afgelopen nacht voor het eerst mijn s20u volledig opgeladen. Vanmorgen rond 09:00 van de lader en heb nu +5 uur sot en de telefoon redelijk intensief en gecombineerd gebruikt.

- wifi / Bluetooth / locatie aan
- drie mail accounts met push
- brightness gemiddeld op 40%
- 120hz aan
- gear s3 constant verbonden

Dit levert onderstaande plaatje op, ik ben vooralsnog tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QRPheHne1tXeBItQkg3E9YAAtA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/udPJAaeyc93gviY9OMzYhRBK.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapitein187 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:34:
Nog meer mensen die vinden dat het geluid van de S20(+) niet goed is? Het speaker geluid klinkt beduidend slechter vs S10+. Dolby Atmos maakt het alleen maar wat luider. Heel blikkerig geluid tov S10 die veel voller was.
Ja de s10 plus klinkt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Goedemorgen, ik heb even een vraag als mag. Ik wil mijn nieuwe s20 aansluiten op laptop voor paar fotos over te zetten maar er zit geen usb aansluiting aan de oplaadkabel zoals mijn S9 had. Klopt dat dit er niet bijhoort?

Ik heb kabel van S9 even gebruikt maar het moet dan via een app of zoiets? Hoe doen jullie dat? Sorry als dit wellicht voor jullie kenners ' domme ' vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesloes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01-2022
Roost schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:54:
Weet iemand of Edge Lighting nu out of the box voor ALLE apps (screen off) werkt?
Nee, ik heb die ingesteld. Als je tenminste bedoeld dat bij binnenkomend bericht de zijkant oplicht. Werkt perfect.
Even naar Display - Edge screen - Edge Light. Daar kan je instellen welke vorm en kleur en bij welke apps je wil of in één keer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Loesloes schreef op maandag 16 maart 2020 @ 06:28:
Goedemorgen, ik heb even een vraag als mag. Ik wil mijn nieuwe s20 aansluiten op laptop voor paar fotos over te zetten maar er zit geen usb aansluiting aan de oplaadkabel zoals mijn S9 had. Klopt dat dit er niet bijhoort?

Ik heb kabel van S9 even gebruikt maar het moet dan via een app of zoiets? Hoe doen jullie dat? Sorry als dit wellicht voor jullie kenners ' domme ' vraag is.
Klopt, er zit nu een USB-C kabel bij ipv USB-A. Dit heeft met de oplaadsnelheid te maken. USB-A ondersteund maximaal 20W.

Je kunt draadloos als je Windows 10 hebt maar ik zou gewoon een andere kabel pakken. Een USB 3 kabel zou het snelst werken als je een USB 3 aansluiting hebt op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Loesloes schreef op maandag 16 maart 2020 @ 06:28:

Ik gebruik Google Drive om foto's over te zetten, uploaden vanuit mn telefoon en dan downloaden op PC, werkt prima.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

renzo4000 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:39:
Afgelopen nacht voor het eerst mijn s20u volledig opgeladen. Vanmorgen rond 09:00 van de lader en heb nu +5 uur sot en de telefoon redelijk intensief en gecombineerd gebruikt.

- wifi / Bluetooth / locatie aan
- drie mail accounts met push
- brightness gemiddeld op 40%
- 120hz aan
- gear s3 constant verbonden

Dit levert onderstaande plaatje op, ik ben vooralsnog tevreden.

[Afbeelding]
Van ongeveer 4 uur tot 9/10 uur laad je wel op (vlakje is blauw), maar gaat de opgeladen capaciteit wel naar beneden? Hoe dat dan?
In 2018 bij mn Note 8 had ik in 2 weken geloof ik het Dex Station binnen. Hoe het nu gaat met alle maatregelen die er zijn, weet ik niet, maar dat moet sneller dan 6 weken kunnen inderdaad...

[ Voor 32% gewijzigd door DerOllie op 16-03-2020 09:28 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@DerOllie ik heb je zin nu drie keer gelezen maar ik kan er geen chocola van maken :+

Wat bedoel je nu precies?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

renzo4000 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:27:
@DerOllie ik heb je zin nu drie keer gelezen maar ik kan er geen chocola van maken :+

Wat bedoel je nu precies?
Van ongeveer 4 uur tot 9/10 uur laad je wel op (vlakje is blauw), maar gaat de opgeladen capaciteit wel naar beneden? Hoe dat dan?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:41
Ik heb nu al een paar dagen de Galaxy S20 Ultra en bevalt mij uitstekend en merk ik erg veel verschil met de Galaxy S8+. Dit is een heel andere smartphone dan de S8+. Foto's zijn prachtig. Ik heb inmiddels mijn Galaxy Buds+ aangevraagd via Samsung. Ik heb platte randen en geen edge randen meer

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 16-03-2020 09:35 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
DerOllie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:29:
[...]

Als een telefoon opgeladen is tot 100% kan hij niet doorgaan met laden. Dus dan stopt hij met laden en gebruikt de telefoon de accu zoals het normaal doet tot een bepaalde ondergrens. Wanneer dat bereikt wordt begint hij weer met laden. Dat is ook wat je hier op het grafiek ziet.
(Het is dus mogelijk dat je een telefoon de hele nacht aan de lader hebt gehangen en hij niet 100% gevuld is wanneer je hem weer van de lader afhangt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@DerOllie ongeveer wat @avec_style zegt; Ik had hem op mijn wireless duo chargepad van Samsung liggen en kennelijk heeft ie inderdaad opgeladen tot 100% en daarna weer ontladen. Ik las dat dit wel vaker zo is; echter afgelopen nacht heeft ie ook op dezelfde charger gelegen en was hij vanmorgen wel gewoon op 100% gebleven. Het enige verschil is dat ik nu niet mijn gear S3 daarbij heb opgeladen; wellicht dat dit daarmee te maken heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

avec_style schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Als een telefoon opgeladen is tot 100% kan hij niet doorgaan met laden. Dus dan stopt hij met laden en gebruikt de telefoon de accu zoals het normaal doet tot een bepaalde ondergrens. Wanneer dat bereikt wordt begint hij weer met laden. Dat is ook wat je hier op het grafiek ziet.
(Het is dus mogelijk dat je een telefoon de hele nacht aan de lader hebt gehangen en hij niet 100% gevuld is wanneer je hem weer van de lader afhangt.)
Heb de afgelopen 2.5 jaar een Samsung Note 8 gehad, nog nooit meegemaakt, die ging altijd door naar 100% (met normale lader) en bleef daar. Ik denk dat het dan eerder aan de draadloze oplaad-situatie ligt.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Jazeker, daar heeft het mee te maken: https://us.community.sams...0/thread-id/3826/tab/html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:08
Exynos wederom minder dan de Snapdragon

'Exynos 990 in Galaxy S20 is trager en minder efficiënt dan Snapdragon 865'

https://nl.hardware.info/...dlvr.it&utm_medium=social

[ Voor 29% gewijzigd door Hanky74 op 16-03-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
DerOllie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:04:
[...]

Heb de afgelopen 2.5 jaar een Samsung Note 8 gehad, nog nooit meegemaakt, die ging altijd door naar 100% (met normale lader) en bleef daar. Ik denk dat het dan eerder aan de draadloze oplaad-situatie ligt.
Je telefoon geeft aan dat hij op 100% zit, dat is iets anders dan dat de accu daadwerkelijk 100% vol zit ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hanky74 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:20:
Exynos wederom minder dan de Snapdragon

'Exynos 990 in Galaxy S20 is trager en minder efficiënt dan Snapdragon 865'

https://nl.hardware.info/...dlvr.it&utm_medium=social
Had dat inderdaad ook gelezen, dat performance iets minder zou zijn maakt me niet veel uit... snel zat. Dat de efficientie zo enorm verschilt, dat vind ik wel k*k!

Had al een test voorbij zien komen waar het volgens mij iets van 2 uur SOT scheelde tov de SD865 variant, moet even kijken of ik die nog terug kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Gewetensvraag aan allen: als je die benchmarks niet had gezien/geweten zou je dan alsnog niet tevreden zijn met je S20? Die Exynos chip is gewoon iets minder maar ook niet altijd. In sommige gevallen weer beter dan de SD. Mocht je toch nog wat vergelijkingen willen zien: https://www.androidcentra...pdragon-865-vs-exynos-990

Er komen nog wel wat updates natuurlijk die ten goede zullen komen voor de Exynos chip. No worries mensen, geniet gewoon van je S20. Dat is hoe dan ook de smartphone "to beat" ongeacht of je nu de Exynos of de SD versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
renzo4000 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:38:
Gewetensvraag aan allen: als je die benchmarks niet had gezien/geweten zou je dan alsnog niet tevreden zijn met je S20? Die Exynos chip is gewoon iets minder maar ook niet altijd. In sommige gevallen weer beter dan de SD. Mocht je toch nog wat vergelijkingen willen zien: https://www.androidcentra...pdragon-865-vs-exynos-990

Er komen nog wel wat updates natuurlijk die ten goede zullen komen voor de Exynos chip. No worries mensen, geniet gewoon van je S20. Dat is hoe dan ook de smartphone "to beat" ongeacht of je nu de Exynos of de SD versie hebt.
Inderdaad...

Elke keer dat "gemuggezift" Exynos vs Snapdragon als er een nieuwe foon komt...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
renzo4000 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:38:

Ik baseer mijn tevredenheid uiteindelijk op persoonlijke ervaring... mijn ervaring met de batterij is tot nu toe nog niet overtuigend zeg maar. Natuurlijk moet deze zich nog settlen, maar toch. En er is een vershcil tussen abstracte benchmarks waarbij de minimale vershcillen zich niet tonen in gebruikservaring, en reallife benchmarks waar de vershcillen WEL merkbaar zijn (batterij).

Hoe dan ook, ik wacht nog steeds even af... maar hoop op snelle updates waarbij zowel de accu als camera (stevige gele tint bij weinig licht) aangepakt worden. Als het blijft zoals het is is het op die gebieden een stap terug vanaf de S10+ en dan ben ik idd niet al te tevredne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:45:
[...]

Inderdaad...

Elke keer dat "gemuggezift" Exynos vs Snapdragon als er een nieuwe foon komt...
Inderdaad, gewoon lekker mee bellen, internetten, toeren, foto s maken, en opladen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-06 21:31
Ik moet zeggen dat ik juist onder de indruk ben van de accu. Heb het ding bijna hele dag in mijn handen en als ik om 22.30 naar bed ga is hij net op of onder de 50% . Ik zet scherm niet op 120hz, zie geen toegevoegde waarde eigenlijk. Heb de plus. En ben erg tevreden. Camera binnenshuis met zoom valt wel erg tegen, maar was te verwachten. Kom niet veel buiten nu, dus nog niet veel kunnen testen. Maar zo uit t raam inzoomen gaf al een veel beter plaatje.
Geluid tijdens bellen vind ik opvallend helder. Dat was met andere toestellen een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Garret1410 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:27:
[...]
Dan klopt er iets niet want scherm is juist heel gevoelig. Heb je hem over de bestaande protector heen geplakt?

Burst mode is er wel maar je moet de knop naar rechts swipen in liggende stand. Of naar onderen in portret stand. Vind het ook niet ideaal maar ja ik gebruik het nooit.
Had de bestaande protector inderdaad eerst verwijderd. Maar goed, als het scherm zelf juist heel gevoelig is, ligt het waarschijnlijk aan de screen protector. Vond deze er al vrij dik opliggen (je kunt de rand ervan duidelijk voelen bij het vastpakken zonder hoesje. Voortaan geen Panzerglaz meer voor mij.

Bedankt voor de tip over de burst mode. Niet dat de huidige implementatie erg nuttig voor me is. De bediening ervan is heel onhandig, het werkt niet in 64MP mode en ook niet als je je foto's op de SD-kaart opslaat, wat gezien het interne geheugen wel de beste oplossing is. Maar goed, daar kan jij natuurlijk niks aan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
Byron010 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 19:38:
Edit: S20+ 128GB :P

Eerste 2 dagen een slechte batterij.

Maar nu: 84% met 2 uur 33 minuten SOT (10% een spel, 3.4% WhatsApp, 2.7% spotify...)
4G/GPS uit gezien ik thuis ben.
120Hz aan.

Bij 'device care' -> batterij staat er ook nog "learning usage patterns" dus er is zeker verbetering :D

Overigens erg over de indruk van de night mode:

Normaal:
https://i.imgur.com/6l71HFy.jpg

Night mode:
https://imgur.com/a11QZq2
Ik vind het dan vooral tegenvallen dat die 'standaard' nachtfoto zo slecht is... vanuit de reviews vond ik de standaard nachtfoto al vrij goed en gedetailleerd, bij jouw voorbeeld is het 1 grote smeerboel, echt heel slecht.
Die nachtmodus-foto is dan wel heel goed, maar het lijkt daarop dan weer alsof het schemerlicht is of er een lantaarnpaal in de buurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:58
Ben wel tevreden over de camera. Detail is erg goed.(S20+)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-8wH5NBsQX8hF4WsVAY0hb7vkA=/800x/filters:strip_icc()/f/image/QJA3OuNroU8rF9DBCQ3ijSAV.jpg?f=fotoalbum_large

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

DaveCool schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:53:
[...]

Ik vind het dan vooral tegenvallen dat die 'standaard' nachtfoto zo slecht is... vanuit de reviews vond ik de standaard nachtfoto al vrij goed en gedetailleerd, bij jouw voorbeeld is het 1 grote smeerboel, echt heel slecht.
Die nachtmodus-foto is dan wel heel goed, maar het lijkt daarop dan weer alsof het schemerlicht is of er een lantaarnpaal in de buurt is...
Er staat inderdaad een lantaarnpaal in de buurt, maar de realiteit is wel meer als foto 1. Het zijn fotos die in de nacht gemaakt zijn.
Ben het er wel mee eens dat de normale foto slecht is, misschien dat ik niet genoeg stil stond en het focussen niet goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Toevallig gaat een Amerikaanse collega van mij deze week terug naar Amerika en komt ie in eerste week van april weer terug (als dat nog kan kijkende naar wat er gaande is). Ik heb hem gevraagd een unlocked S20+ met SD mee terug te nemen voor me. Ik ben zeer benieuwd om te zien hoe groot het verschil zal zijn tov de Exynos variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

[...]

[...]

Update:

update 2:

NL topic:
Op het Engelse samsung forum lees ik een oplossing/workaround: Je moet even in sim 2 een simkaart doen, daarna komt het scherm weer naar voren. Waarna je de sim 2 er weer uit kunt halen, en de melding (komt bij die gebruiker dan) niet weer terug. Ik heb het nog niet kunnen testen, even geen 2e sim bij de hand, maar wellicht dat iemand dat wel heeft.
Libb Superuser II Superuser II
2 hours ago
OK, here is a solution (more workaround, but is works and that's important):

The issue is probably caused by 1 SIM card in slot 1 and SD card in slot 2 (probably also without SD).

Try this: remove the SD card and put any SIM into slot 2 so you have two SIM cards active. Confirm the dialog and restart the phone. The dialog can but not have to appear. Remove the SIM2 and return SD card back.

Now the dialog shoudn't display after reboot (works for me)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
DerOllie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:54:
[...]

Op het Engelse samsung forum lees ik een oplossing/workaround: Je moet even in sim 2 een simkaart doen, daarna komt het scherm weer naar voren. Waarna je de sim 2 er weer uit kunt halen, en de melding (komt bij die gebruiker dan) niet weer terug. Ik heb het nog niet kunnen testen, even geen 2e sim bij de hand, maar wellicht dat iemand dat wel heeft.

[...]
Voglens mij hoef je geen 2 sims te hebben, ik heb het zojuist even geprobeerd.

Telefoon uit, sim van slot1 naar slot2 en aanzeten. Kreeg idd weer de melding. "OK" geklikt (of wat het ook precies was), telefoon uit, simkaart weer van slot2 naar slot1 en aangezet... geen melding so far.

Thanks dus!

Mensen trouwens al ervaring met screenprotectors? (Wil er max een 25 euro aan uitgeven eigenlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 16-03-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Tim2010 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:40:
Toevallig gaat een Amerikaanse collega van mij deze week terug naar Amerika en komt ie in eerste week van april weer terug (als dat nog kan kijkende naar wat er gaande is). Ik heb hem gevraagd een unlocked S20+ met SD mee terug te nemen voor me. Ik ben zeer benieuwd om te zien hoe groot het verschil zal zijn tov de Exynos variant.
Ach ja: geld TE veel... ?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

m0ridin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:25:
[...]

Mensen trouwens al ervaring met screenprotectors? (Wil er max een 25 euro aan uitgeven eigenlijk)
Vraag me dit ook af, wil namelijk nog wel gewoon de vingerafdrukscanner kunnen gebruiken.. en heb toch t liefst een tempered glass protector

60,- zoals die whitestone dome vind ik nou echt teveel van t goede voor een screenprotector..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

m0ridin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:25:
[...]

Voglens mij hoef je geen 2 sims te hebben, ik heb het zojuist even geprobeerd.

Telefoon uit, sim van slot1 naar slot2 en aanzeten. Kreeg idd weer de melding. "OK" geklikt (of wat het ook precies was), telefoon uit, simkaart weer van slot2 naar slot1 en aangezet... geen melding so far.

Thanks dus!

Ik kan dit bevestigen, dit lijkt bij mij ook te werken!! :D
Gewoon even Sim 1 naar SIm 2, opnieuw opstarten, dan herkent de S20 de nieuwe sim, reboot op verzoek weer.
Dan weer Sim 2 naar Sim 1, en opnieuw opstarten; dan is alles weer zoals normaal :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
henklbr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:37:
[...]

Ach ja: geld TE veel... ?
Prijs is hetzelfde als de 20+ hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Tim2010 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:51:
[...]

Prijs is hetzelfde als de 20+ hier in Nederland.
What about garantie als er iets met het toestel is?

Niet alle functies werken hier in Nederland; frequentiebanden 4G & 5G etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
henklbr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:55:
[...]

What about garantie als er iets met het toestel is?

Niet alle functies werken hier in Nederland; frequentiebanden 4G & 5G etc...
Als er iets mis is met het toestel kan ik naar Amazon.nl (aanschaf is bij amazon.com) of naar de Samsung Service Center hier in Utrecht.

Welke functies werken hier niet? Welke frequenties missen er?

[ Voor 3% gewijzigd door Tim2010 op 16-03-2020 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
https://m.youtube.com/wat...re=youtu.be&v=LnlSPwXlaXI

Voor mensen die wat issues hebben met de vingerafdrukscanner, deze tips zorgen bij mij iig voor een nog snellere respons met de standaard screenprotecor er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
Iemand trouwens al gezien of je in de bel-app ook het telefoongesprek kan opnemen?

Bij de S10 kon je de telefoon installeren (1e opstart na factory reset) met bijv. een Thaise SIM, waarna in de standaard bel app de record functie beschikbaar kwam.

Of soms werkt ook gewoon ACR redelijk (of vergelijkbare app).

Iemand hier al naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Tim2010 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:01:
[...]

Als er iets mis is met het toestel kan ik naar Amazon.nl (aanschaf is bij amazon.com) of naar de Samsung Service Center hier in Utrecht.

Welke functies werken hier niet? Welke frequenties missen er?
Weet je dat heel zeker? Ik zal toch maar eens goed bij het Service Center informeren...

Samsung Service Center Utrecht repareert EXYNOS-toestellen, niet de geïmporteerde Snapdragon-toestellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim2010
henklbr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:01:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ik zal toch maar eens goed bij het Service Center informeren...

Samsung Service Center Utrecht repareert EXYNOS-toestellen, niet de geïmporteerde Snapdragon-toestellen...
Ik heb bij ze informeerd, het kan wel. Het zal echter wel wat langer duren zeiden mocht er echt iets aan de chip gerepareert moeten worden omdat ze dan onderdelen van buiten Europa moeten aanvragen. Maar het kan an sich wel.

Verder als ik op kimovil kijk werken de Amerikaanse G986U versies prima met 4G, 3G en 2G in Nederland bij alle providers: https://www.kimovil.com/e...L/samsung-galaxy-s20-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Hoeveel sneller is de 45 watt lader tov de lader die bij de Samsung ultra in de doos zit? ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Heeft iemand die een S20 heeft de TomTom Go app al eens geinstalleerd?

Ik krijg deze app dus met geen mogelijkheid aan de gang op mijn nieuwe S20.
Zodra ik de TT op start krijg ik het TT go logi te zien met de melding onderaan App wordt geladen.

Verders gebeurd er dus niets... De app start niet op.

Heeft iemand hetzelfde probleem en heb je dit toevallig opgelost, indien ja hoe?
Een herinstallatie van de app heeft geen effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 18:51
elaho schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:51:
Hoeveel sneller is de 45 watt lader tov de lader die bij de Samsung ultra in de doos zit? ☺️
Niet noemenswaardig. Staan tal van tests op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

rob3rt schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:57:

Zodra ik de TT op start krijg ik het TT go logi te zien met de melding onderaan App wordt geladen.

Heeft iemand hetzelfde probleem en heb je dit toevallig opgelost, indien ja hoe?
Kan het je hopelijk vanmiddag vertellen. Mijn ultra is eindelijk onderweg en TomTom is een van de eerste Apps die ik installeer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Tim2010 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Ik heb bij ze informeerd, het kan wel. Het zal echter wel wat langer duren zeiden mocht er echt iets aan de chip gerepareert moeten worden omdat ze dan onderdelen van buiten Europa moeten aanvragen. Maar het kan an sich wel.
Dat verbaast mij. Ik was eind vorig jaar bij de Samsung center in Utrecht en zij konden mij niet helpen omdat mijn toestel uit nieuw-Zeeland komt. Ze vertelden tegen mij dat ze alleen Europese toestellen in behandeling kunnen nemen. Dat is het standaard beleid van Samsung in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
avec_style schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:46:
[...]

Dat verbaast mij. Ik was eind vorig jaar bij de Samsung center in Utrecht en zij konden mij niet helpen omdat mijn toestel uit nieuw-Zeeland komt. Ze vertelden tegen mij dat ze alleen Europese toestellen in behandeling kunnen nemen. Dat is het standaard beleid van Samsung in Europa.
Tsja geen idee, kan ook zijn dat mij maar wat werd aangepraat omdat de medewerker het zelf niet goed weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
avec_style schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:46:
[...]

@Tim2010

Dat is correct en tevens zeer juist...

Dus Tim: ik zou er nog maar eens goed over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Tim2010 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 01:03:
[...]

Tsja geen idee, kan ook zijn dat mij maar wat werd aangepraat omdat de medewerker het zelf niet goed weet.
Tim, dan is je echt wat aangepraat. Samsung repareert geen toestellen van buiten de EU. Overseas models zijn vaak totaal anders en hebben niet dezelfde partnummers. In Europa heb je altijd 2 jaar garantie, buiten Europa maar 1 jaar.

En wat Henk al zegt, waarom zoveel moeite voor zo'n klein verschil.
Mijn mening, laat je hem vallen, kan je er niets mee in de EU. Succes dan met Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbandr84
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-07 07:47
Ik heb sinds vrijdag de s20+ in mij bezit, komende van de s10+.
De telefoon is in alle opzichten beter dan de s10+, maar ik vind het geluid ( de speakers ) en de kwaliteit van de telefoongesprekken echt minder. Ik gebruik hem veel zakelijk dus ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zit er verschil in de speakers tussen de s20+ en de s20u? Ik heb de s20u en ik vind de speakers een pak beter dan mijn s9+ of waren die dan al niet zo best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Volgens mij was de algemene conclusie al dat de s20 speakers een achteruitgang zijn tov de s10 speakers... Denk niet dat daar veel aan te doen is.

Geloof dat dolby uitschakelen voor een aantal mensen een verbetering zou zijn, maar anderen vinden dat weer niet veel uitmaken.

Is er trouwens een praktische manier om SOT sinds laatste keer opladen (of een ander in te stellen moment) te bepalen?

Het batterij overzicht geeft per dag de tijd weer, ik dacht dat na opladen de tijd gereset zou worden maar toen ik gisterochtend opgeladen had (tot 100%) stond de SOT alsnog op 40 minuten oid. Nu maak ik een screenshot op moment x om daarmee te kunnen vergelijken, maar ideaal is het niet.

Zal eens zien of betterbatterystats dezelfde tijden weergeeft als battery management, kan ik daar wat mee.

[ Voor 48% gewijzigd door m0ridin op 17-03-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imo62
rob3rt schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:57:

Werkt prima bij mij op de S20+. Dit probleem heb ik wel op een andere telefoon gehad, de oplossing toen was om een oudere versie te installeren (apk van internet trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 22:02
Weet iemand hoe het zit met locatiegegevens? Op de S7 had ik deze in energiebesparende stand staan, maar deze optie is er niet meer. Ik hoef GPS niet constant aan te hebben, geen idee wat ik nu het beste kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim2010
DiMacho schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:50:
[...]

Tim, dan is je echt wat aangepraat. Samsung repareert geen toestellen van buiten de EU. Overseas models zijn vaak totaal anders en hebben niet dezelfde partnummers. In Europa heb je altijd 2 jaar garantie, buiten Europa maar 1 jaar.

En wat Henk al zegt, waarom zoveel moeite voor zo'n klein verschil.
Mijn mening, laat je hem vallen, kan je er niets mee in de EU. Succes dan met Amazon.
Bedankt voor de info en advies. Maar ondanks alle risico's ik ga toch een Amerikaanse S20+ halen. Voor mij persoonlijk is het niet een grote moeite voor iets kleins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
vbandr84 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:54:
Ik heb sinds vrijdag de s20+ in mij bezit, komende van de s10+.
De telefoon is in alle opzichten beter dan de s10+, maar ik vind het geluid ( de speakers ) en de kwaliteit van de telefoongesprekken echt minder. Ik gebruik hem veel zakelijk dus ik hoop dat er snel een oplossing komt.
Viel mij ook al op maar wat heel precies komt bij de S20 is de plaatsing op je oor. Bij S10 was dit minder belangrijk maar bij de S20 komt het heel precies omdat het zo'n kleine opening is denk ik. Dus even zoeken naar de goede plek.

Maar het geluid blijft een beetje blikkerig helaas.
Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste