Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:51
zalkc schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:15:
Het MG avontuur gaat voor mij alweer ten einde komen, straks ga ik de nieuwe Kona Electric Pure bestellen. Wat mij wel verbaasde was het verschil in inruil tussen dealers, daar zat wel 3.000 euro tussen.

Wat ook tegenvalt is de afschrijving, die is altijd hoog na 3 jaar, maar nu was het wel erg veel. Wat ook niet zo raar is, vorig jaar was de MG5 nieuw door de kortingen te krijgen voor rond de 25.0000. Dan kun je voor je 2e hands van 3.5 jaar met een ton op de teller ook niet meer verwachten dat je een normale afschrijving gaat hebben.

[Afbeelding]
Kun je wellicht aangeven welke dealers hoger waren qua inruil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-07 15:40
Even een kleine update hier, ik zit met de MG5 nu op 55K kilometer. Ik heb helemaal niks over de auto te klagen. Het doet wat het hoort te doen.

Gisteren heb ik het banden profiel opgemeten van de michelin premacy 3 banden.

5.2mm voor 6.2mm achter. Dit is ver ver ver boven mijn verwachtingen.

Ik ga de auto helemaal oprijden tot het echt klaar is. De afschrijving is gewoon te veel om hem tussentijds weg te doen. En als je James & Kate EV moet geloven kun je tot 260K geen noemenswaardigheden verwachten. Een perfecte saaie auto voor de portemonee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-07 15:04
jpvdheijn schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:21:
Even een kleine update hier, ik zit met de MG5 nu op 55K kilometer. Ik heb helemaal niks over de auto te klagen. Het doet wat het hoort te doen.

Gisteren heb ik het banden profiel opgemeten van de michelin premacy 3 banden.

5.2mm voor 6.2mm achter. Dit is ver ver ver boven mijn verwachtingen.

Ik ga de auto helemaal oprijden tot het echt klaar is. De afschrijving is gewoon te veel om hem tussentijds weg te doen. En als je James & Kate EV moet geloven kun je tot 260K geen noemenswaardigheden verwachten. Een perfecte saaie auto voor de portemonee.
Ik zit op 103k en nog steeds op de originele banden, voor en achter worden straks misschien omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-07 15:04
gertraaf schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:15:
[...]

Kun je wellicht aangeven welke dealers hoger waren qua inruil?
Van Mossel heeft de meeste 2e hands MG's te koop staan, en dat zal wel een reden hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
DonChaot schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:18:
[...]

Is dat niet recall sc060? Dan wordt volgens mij enkel het klepje vervangen, dat is in ieder geval wat bij mijn '19 EV is gebeurd tijdens de laatste beurt.
Deze heeft bij mij toch nog een staartje gekregen (denk ik). Twee weken na deze beurt ben ik namelijk op vakantie gegaan en stond ik voor het eerst sinds lange tijd weer bij een snellader. "Fout in de communicatie met voertuig"(Fastned), gvd. Dus op naar een andere snellader. "De verbinding is mislukt" (Ionity). Gelukkig deed ac laden het nog wel dus met goed plannen de vakantie toch doorgekomen. Afspraak gemaakt met van Mossel voor dit probleem. Probleem dan gefixed en ze zeggen het opgelost te hebben omdat er nog een update nodig was.
Hadden jullie dat dan niet gelijk kunnen doen bij die beurt? VM: Misschien was deze toen nog niet beschikbaar.

Ik vind het nogal een sterk verhaal eigenlijk. Alles doet het nu wel weer maar voor de volgende vakantie ga ik toch even checken bij de lokale snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

DonChaot schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Deze heeft bij mij toch nog een staartje gekregen (denk ik). Twee weken na deze beurt ben ik namelijk op vakantie gegaan en stond ik voor het eerst sinds lange tijd weer bij een snellader. "Fout in de communicatie met voertuig"(Fastned), gvd. Dus op naar een andere snellader. "De verbinding is mislukt" (Ionity). Gelukkig deed ac laden het nog wel dus met goed plannen de vakantie toch doorgekomen. Afspraak gemaakt met van Mossel voor dit probleem. Probleem dan gefixed en ze zeggen het opgelost te hebben omdat er nog een update nodig was.
Hadden jullie dat dan niet gelijk kunnen doen bij die beurt? VM: Misschien was deze toen nog niet beschikbaar.

Ik vind het nogal een sterk verhaal eigenlijk. Alles doet het nu wel weer maar voor de volgende vakantie ga ik toch even checken bij de lokale snellader.
Ik heb het ook gehad. Naar MG. "Niets kunnen vinden"

En dat was ook waar, want daarna prima kunnen laden bij snelladers en gewone laders. Dus wat het dan was? Geen flauw idee...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:44
DonChaot schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Hier hetzelfde verhaal van Mossel weet gewoon niet hoe ze die updates moeten uitvoeren of ze hebben er geen zin. Bij gaat het laden 7 van de 10 x goed. Ze zeggen dat ze niks kunnen vinden maar waarom hij af en toe niet laat hebben ze geen antwoord op. Volgende x ga ik paar filmen met laden kunnen ze het zelf zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Heerlijk 2000km gereden naar Spanje met de zs Ev mk2. Auto kreeg een storing en kon gelijk terecht bij een mg dealer in Spanje. Niets kapot alleen een reset nodig. Volledig onder de garantie. In NL moet er een software update gedaan worden. Ik vind het een top auto. Snelladen is top op grote afstanden.

[ Voor 6% gewijzigd door Masterchiev op 22-07-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:27
Kon je na de storing nog naar de dealer rijden?

Hoeveel kW haalde je bij het snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
mrjixies schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:52:
[...]

Hier hetzelfde verhaal van Mossel weet gewoon niet hoe ze die updates moeten uitvoeren of ze hebben er geen zin. Bij gaat het laden 7 van de 10 x goed. Ze zeggen dat ze niks kunnen vinden maar waarom hij af en toe niet laat hebben ze geen antwoord op. Volgende x ga ik paar filmen met laden kunnen ze het zelf zien.
Ik heb de instructie gekregen om de 12v accu even los te koppelen (10sec)
Dan reset de oplader en werkt ie erna wel

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Nu online
VicTheTrader schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:16:
Kon je na de storing nog naar de dealer rijden?

Hoeveel kW haalde je bij het snelladen?
Ja, in Spanje.

Ik haalde Max 30-40kwh wat heel snel richting 20kwh ging. Soort bouncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:44
technopeuter schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:19:
[...]

Ik heb de instructie gekregen om de 12v accu even los te koppelen (10sec)
Dan reset de oplader en werkt ie erna wel
Ja ook vaak over gelezen toevallig heb ik sinds een paar weken een nieuwe 12 volt accu er in zitten maar kon van de week weer niet laden en ook nog steeds niet bij tesla. Dus er is nog steeds iets niet goed. En van mossel blijft gewoon volhouden dat het de laatste updates heeft geïnstalleerd.

Ze zouden overleggen met het mg team en mij hierover informeren. Nou je kunt wel raden hoe dat verlopen is. Is al weer maanden geleden sinds de laatste update.

Ik laad voor 95% van de tijd thuis vandaar dat ik er geen vaart achter zet.

Maar van mossel is echt een xxx bedrijf en zal daar ook nooit geen auto meer kopen.

Verder is het trouwens een top auto 😊😊😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:07
Masterchiev schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:29:
[...]

Ja, in Spanje.

Ik haalde Max 30-40kwh wat heel snel richting 20kwh ging. Soort bouncen.
Dat is niet heel snel toch? Dan sta je nog best een tijd bij de snellader. Je doet er dan toch nog best een tijd over om die 2000 km te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Nu online
Reflection schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 07:45:
[...]

Dat is niet heel snel toch? Dan sta je nog best een tijd bij de snellader. Je doet er dan toch nog best een tijd over om die 2000 km te rijden.
Ja daarom naar de dealer in Spanje en netjes opgelost. Nu weer 80/85kwh laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:07
Masterchiev schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:30:
[...]

Ja daarom naar de dealer in Spanje en netjes opgelost. Nu weer 80/85kwh laden.
Oké, dat zijn betere snelheden ja.

Ik ben benieuwd. Als je een afstand van 2000 km moet afleggen, dan laad je toch al snel minimaal 5 keer?
Het opladen duurt dan gemiddeld ook nog is 45 tot 60 minuten (van zeg 15/20% tot 80/85%, mijn ervaring)?
En je mist dan ook nog een aanzienlijk deel van de volledige actieradius van de auto.

Een rit van 2000 km lijkt mij dan ook knap vervelend met deze auto. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Nu online
Reflection schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:06:
[...]

Oké, dat zijn betere snelheden ja.

Ik ben benieuwd. Als je een afstand van 2000 km moet afleggen, dan laad je toch al snel minimaal 5 keer?
Het opladen duurt dan gemiddeld ook nog is 45 tot 60 minuten (van zeg 15/20% tot 80/85%, mijn ervaring)?
En je mist dan ook nog een aanzienlijk deel van de volledige actieradius van de auto.

Een rit van 2000 km lijkt mij dan ook knap vervelend met deze auto. Maar misschien zie ik het verkeerd.
Geen probleem. 2000 km is sowieso teveel om in 1 stuk te rijden. Dus bij 1000km een overnachting. 3x laden per 1000km tot 80%. Is goed te doen. Ff plassen en een broodje en de 20-30 min zijn om.

Hotel met laadmogelijkheid tot 100% laden en de volgende dag hetzelfde. Prima te doen en net zoveel stops als een benzine auto.
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2