Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 12:51
zalkc schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:15:
Het MG avontuur gaat voor mij alweer ten einde komen, straks ga ik de nieuwe Kona Electric Pure bestellen. Wat mij wel verbaasde was het verschil in inruil tussen dealers, daar zat wel 3.000 euro tussen.

Wat ook tegenvalt is de afschrijving, die is altijd hoog na 3 jaar, maar nu was het wel erg veel. Wat ook niet zo raar is, vorig jaar was de MG5 nieuw door de kortingen te krijgen voor rond de 25.0000. Dan kun je voor je 2e hands van 3.5 jaar met een ton op de teller ook niet meer verwachten dat je een normale afschrijving gaat hebben.

[Afbeelding]
Kun je wellicht aangeven welke dealers hoger waren qua inruil?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Even een kleine update hier, ik zit met de MG5 nu op 55K kilometer. Ik heb helemaal niks over de auto te klagen. Het doet wat het hoort te doen.

Gisteren heb ik het banden profiel opgemeten van de michelin premacy 3 banden.

5.2mm voor 6.2mm achter. Dit is ver ver ver boven mijn verwachtingen.

Ik ga de auto helemaal oprijden tot het echt klaar is. De afschrijving is gewoon te veel om hem tussentijds weg te doen. En als je James & Kate EV moet geloven kun je tot 260K geen noemenswaardigheden verwachten. Een perfecte saaie auto voor de portemonee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-09 20:42
jpvdheijn schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:21:
Even een kleine update hier, ik zit met de MG5 nu op 55K kilometer. Ik heb helemaal niks over de auto te klagen. Het doet wat het hoort te doen.

Gisteren heb ik het banden profiel opgemeten van de michelin premacy 3 banden.

5.2mm voor 6.2mm achter. Dit is ver ver ver boven mijn verwachtingen.

Ik ga de auto helemaal oprijden tot het echt klaar is. De afschrijving is gewoon te veel om hem tussentijds weg te doen. En als je James & Kate EV moet geloven kun je tot 260K geen noemenswaardigheden verwachten. Een perfecte saaie auto voor de portemonee.
Ik zit op 103k en nog steeds op de originele banden, voor en achter worden straks misschien omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
gertraaf schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:15:
[...]

Kun je wellicht aangeven welke dealers hoger waren qua inruil?
Van Mossel heeft de meeste 2e hands MG's te koop staan, en dat zal wel een reden hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
DonChaot schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:18:
[...]

Is dat niet recall sc060? Dan wordt volgens mij enkel het klepje vervangen, dat is in ieder geval wat bij mijn '19 EV is gebeurd tijdens de laatste beurt.
Deze heeft bij mij toch nog een staartje gekregen (denk ik). Twee weken na deze beurt ben ik namelijk op vakantie gegaan en stond ik voor het eerst sinds lange tijd weer bij een snellader. "Fout in de communicatie met voertuig"(Fastned), gvd. Dus op naar een andere snellader. "De verbinding is mislukt" (Ionity). Gelukkig deed ac laden het nog wel dus met goed plannen de vakantie toch doorgekomen. Afspraak gemaakt met van Mossel voor dit probleem. Probleem dan gefixed en ze zeggen het opgelost te hebben omdat er nog een update nodig was.
Hadden jullie dat dan niet gelijk kunnen doen bij die beurt? VM: Misschien was deze toen nog niet beschikbaar.

Ik vind het nogal een sterk verhaal eigenlijk. Alles doet het nu wel weer maar voor de volgende vakantie ga ik toch even checken bij de lokale snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

DonChaot schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Deze heeft bij mij toch nog een staartje gekregen (denk ik). Twee weken na deze beurt ben ik namelijk op vakantie gegaan en stond ik voor het eerst sinds lange tijd weer bij een snellader. "Fout in de communicatie met voertuig"(Fastned), gvd. Dus op naar een andere snellader. "De verbinding is mislukt" (Ionity). Gelukkig deed ac laden het nog wel dus met goed plannen de vakantie toch doorgekomen. Afspraak gemaakt met van Mossel voor dit probleem. Probleem dan gefixed en ze zeggen het opgelost te hebben omdat er nog een update nodig was.
Hadden jullie dat dan niet gelijk kunnen doen bij die beurt? VM: Misschien was deze toen nog niet beschikbaar.

Ik vind het nogal een sterk verhaal eigenlijk. Alles doet het nu wel weer maar voor de volgende vakantie ga ik toch even checken bij de lokale snellader.
Ik heb het ook gehad. Naar MG. "Niets kunnen vinden"

En dat was ook waar, want daarna prima kunnen laden bij snelladers en gewone laders. Dus wat het dan was? Geen flauw idee...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 09:14
DonChaot schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Hier hetzelfde verhaal van Mossel weet gewoon niet hoe ze die updates moeten uitvoeren of ze hebben er geen zin. Bij gaat het laden 7 van de 10 x goed. Ze zeggen dat ze niks kunnen vinden maar waarom hij af en toe niet laat hebben ze geen antwoord op. Volgende x ga ik paar filmen met laden kunnen ze het zelf zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-09 16:36
Heerlijk 2000km gereden naar Spanje met de zs Ev mk2. Auto kreeg een storing en kon gelijk terecht bij een mg dealer in Spanje. Niets kapot alleen een reset nodig. Volledig onder de garantie. In NL moet er een software update gedaan worden. Ik vind het een top auto. Snelladen is top op grote afstanden.

[ Voor 6% gewijzigd door Masterchiev op 22-07-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-09 23:00
Kon je na de storing nog naar de dealer rijden?

Hoeveel kW haalde je bij het snelladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31
mrjixies schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:52:
[...]

Hier hetzelfde verhaal van Mossel weet gewoon niet hoe ze die updates moeten uitvoeren of ze hebben er geen zin. Bij gaat het laden 7 van de 10 x goed. Ze zeggen dat ze niks kunnen vinden maar waarom hij af en toe niet laat hebben ze geen antwoord op. Volgende x ga ik paar filmen met laden kunnen ze het zelf zien.
Ik heb de instructie gekregen om de 12v accu even los te koppelen (10sec)
Dan reset de oplader en werkt ie erna wel

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
VicTheTrader schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:16:
Kon je na de storing nog naar de dealer rijden?

Hoeveel kW haalde je bij het snelladen?
Ja, in Spanje.

Ik haalde Max 30-40kwh wat heel snel richting 20kwh ging. Soort bouncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
technopeuter schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:19:
[...]

Ik heb de instructie gekregen om de 12v accu even los te koppelen (10sec)
Dan reset de oplader en werkt ie erna wel
Ja ook vaak over gelezen toevallig heb ik sinds een paar weken een nieuwe 12 volt accu er in zitten maar kon van de week weer niet laden en ook nog steeds niet bij tesla. Dus er is nog steeds iets niet goed. En van mossel blijft gewoon volhouden dat het de laatste updates heeft geïnstalleerd.

Ze zouden overleggen met het mg team en mij hierover informeren. Nou je kunt wel raden hoe dat verlopen is. Is al weer maanden geleden sinds de laatste update.

Ik laad voor 95% van de tijd thuis vandaar dat ik er geen vaart achter zet.

Maar van mossel is echt een xxx bedrijf en zal daar ook nooit geen auto meer kopen.

Verder is het trouwens een top auto 😊😊😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09 18:43
Masterchiev schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:29:
[...]

Ja, in Spanje.

Ik haalde Max 30-40kwh wat heel snel richting 20kwh ging. Soort bouncen.
Dat is niet heel snel toch? Dan sta je nog best een tijd bij de snellader. Je doet er dan toch nog best een tijd over om die 2000 km te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
Reflection schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 07:45:
[...]

Dat is niet heel snel toch? Dan sta je nog best een tijd bij de snellader. Je doet er dan toch nog best een tijd over om die 2000 km te rijden.
Ja daarom naar de dealer in Spanje en netjes opgelost. Nu weer 80/85kwh laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Masterchiev schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 08:30:
[...]

Ja daarom naar de dealer in Spanje en netjes opgelost. Nu weer 80/85kwh laden.
Oké, dat zijn betere snelheden ja.

Ik ben benieuwd. Als je een afstand van 2000 km moet afleggen, dan laad je toch al snel minimaal 5 keer?
Het opladen duurt dan gemiddeld ook nog is 45 tot 60 minuten (van zeg 15/20% tot 80/85%, mijn ervaring)?
En je mist dan ook nog een aanzienlijk deel van de volledige actieradius van de auto.

Een rit van 2000 km lijkt mij dan ook knap vervelend met deze auto. Maar misschien zie ik het verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterchiev
Reflection schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:06:
[...]

Oké, dat zijn betere snelheden ja.

Ik ben benieuwd. Als je een afstand van 2000 km moet afleggen, dan laad je toch al snel minimaal 5 keer?
Het opladen duurt dan gemiddeld ook nog is 45 tot 60 minuten (van zeg 15/20% tot 80/85%, mijn ervaring)?
En je mist dan ook nog een aanzienlijk deel van de volledige actieradius van de auto.

Een rit van 2000 km lijkt mij dan ook knap vervelend met deze auto. Maar misschien zie ik het verkeerd.
Geen probleem. 2000 km is sowieso teveel om in 1 stuk te rijden. Dus bij 1000km een overnachting. 3x laden per 1000km tot 80%. Is goed te doen. Ff plassen en een broodje en de 20-30 min zijn om.

Hotel met laadmogelijkheid tot 100% laden en de volgende dag hetzelfde. Prima te doen en net zoveel stops als een benzine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Masterchiev schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:21:
[...]

Geen probleem. 2000 km is sowieso teveel om in 1 stuk te rijden. Dus bij 1000km een overnachting. 3x laden per 1000km tot 80%. Is goed te doen. Ff plassen en een broodje en de 20-30 min zijn om.

Hotel met laadmogelijkheid tot 100% laden en de volgende dag hetzelfde. Prima te doen en net zoveel stops als een benzine auto.
Eens dat 2000 km teveel is op één dag. Ooit is met een benzine auto in één ruk van Barcelona terug naar Utrecht gereden (enkel gestopt om te tanken/plassen) maar dat is erg vermoeiend).
Alleen die 20-30minuten zal in de praktijk wel iets langer zijn. Althans, bij mij in de praktijk is het nog niet voorgekomen in zo'n korte tijd zo'n actieradius erbij te krijgen om zeg weer 300/350 km erbij te krijgen. Ik ga dus al snel richting de 45 tot 60 minuten. Maar goed, misschien moet ik het anders aanpakken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterchiev
Reflection schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:36:
[...]

Eens dat 2000 km teveel is op één dag. Ooit is met een benzine auto in één ruk van Barcelona terug naar Utrecht gereden (enkel gestopt om te tanken/plassen) maar dat is erg vermoeiend).
Alleen die 20-30minuten zal in de praktijk wel iets langer zijn. Althans, bij mij in de praktijk is het nog niet voorgekomen in zo'n korte tijd zo'n actieradius erbij te krijgen om zeg weer 300/350 km erbij te krijgen. Ik ga dus al snel richting de 45 tot 60 minuten. Maar goed, misschien moet ik het anders aanpakken :).
Ik heb een app abrp, misschien bekend. Daarbij kan je een dongle kopen die de auto uitleest. Ook kan je jouw laadpassen toevoegen. Ik heb speciaal voor vakanties een abbo van IONITY. Per maand opzegbaar. Dan laadt ik in Frankrijk voor 0.33€ en in Spanje 0,37€ per kWh. Die app via CarPlay laat de route en navigatie zien. Ook zie tot hoever je moet opladen voor het volgende oplaadpunt te halen. Echt top. Hierdoor win je veel tijd. IONITY laad echt goed. Zeker tot 80% gewoon 80-85kw. Tot 90% 80kw aflopend naar 40kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Masterchiev schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:41:
[...]

Ik heb een app abrp, misschien bekend. Daarbij kan je een dongle kopen die de auto uitleest. Ook kan je jouw laadpassen toevoegen. Ik heb speciaal voor vakanties een abbo van IONITY. Per maand opzegbaar. Dan laadt ik in Frankrijk voor 0.33€ en in Spanje 0,37€ per kWh. Die app via CarPlay laat de route en navigatie zien. Ook zie tot hoever je moet opladen voor het volgende oplaadpunt te halen. Echt top. Hierdoor win je veel tijd. IONITY laad echt goed. Zeker tot 80% gewoon 80-85kw. Tot 90% 80kw aflopend naar 40kw.
Bedankt voor de tip, zal er is naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterchiev
Reflection schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:46:
[...]

Bedankt voor de tip, zal er is naar kijken!
Je ziet tijdens het rijden met hoeveel je % accu je vertrekt en aankomt op het volgende laadpunt of eindpunt. Abbo van IONITY kost je 11,99€ voor een maand. Na twee laadbeurten heb je die eruit. Per maand opzegbaar. Dus als je weer in NL bent zeg je gewoon op. Tot de volgende vakantie. IONITY is tot aan Barcelona dekkend. Daarna heb je ze af en toe maar kan je niet van IONITY naar IONITY rijden. Zijn ze overigens wel mee bezig. In de IONITY app zie welke laadstations ze aan het bouwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
Masterchiev schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:48:
[...]

Je ziet tijdens het rijden met hoeveel je % accu je vertrekt en aankomt op het volgende laadpunt of eindpunt. Geeft ook advies snelheid aan om evt batterij te besparen of geeft je een extra laadpunt als je van doorrijden houdt haha. Abbo van IONITY kost je 11,99€ voor een maand. Na twee laadbeurten heb je die eruit. Per maand opzegbaar. Dus als je weer in NL bent zeg je gewoon op. Tot de volgende vakantie. IONITY is tot aan Barcelona dekkend. Daarna heb je ze af en toe maar kan je niet van IONITY naar IONITY rijden. Zijn ze overigens wel mee bezig. In de IONITY app zie welke laadstations ze aan het bouwen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Hier ook positieve ervaring met lange ritten, met de zs mk2 LR. 1750 km over 2 dagen naar Servië gereden, en een paar dagen nog 550 km verder naar Montenegro. Het is prima te doen, maar het klopt dat de laadpauzes bij mij meer richting 40 minuten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skruiper
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 21:11
Wij zijn nu in Italië met onze MG5 LR, laden doen we ook voornamelijk bij Ionity of soms Tesla, in Duitsland 39ct en Italië 47ct per kW met abonnement van Ionity. Laden gaat meestal tussen de 50 en 60 kWh.
Met ABRP die de weg wijst en weet waar de palen vrij zijn hebben we één keer 10 minuten moeten wachten. We rijden tot max 20% leeg en laden tot 80% of ietsje meer in iets van 30 à 35 minuten. Tot nu 1300 km zo afgelegd en we ervaren het als prettig en relaxt, zeker ook omdat ik wat minder aan het doortrappen ben als met m’n benzine auto. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:24

TFHfony

Professional Weirdo

Ik zit te overwegen om een 2e hands MG5 Luxery te kopen. Nu is mijn MG4 Luxery indertijd zonder One Pedal Drive gekomen, maar is deze functie na een update toegevoegd. Is dit bij de MG5 ook het geval, of is deze functie daar nooit beschikbaar gekomen?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:04
TFHfony schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:54:
Ik zit te overwegen om een 2e hands MG5 Luxery te kopen. Nu is mijn MG4 Luxery indertijd zonder One Pedal Drive gekomen, maar is deze functie na een update toegevoegd. Is dit bij de MG5 ook het geval, of is deze functie daar nooit beschikbaar gekomen?
ik heb dat niet (M5 Lux. 2022 model). Weet niet welke sw versie ik heb. Poog van mossel te vermijden voor alles wat niet noodzakelijk is.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:22
TFHfony schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:54:
Heb je een MG4 zonder achterruitenwisser en wel OPD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:56
Heb een MG5 SR uit '22 die eind '23 een SW update heeft gehad. Geen one pedal. Weet ook niet uit m'n hoofd welke SW versie dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:14
Ik heb een Mg4 met opd. Dat werkt echter slecht. Niet doordat opd slecht is, maar omdat de optie default uitstaat en elke keer bij vertrek aangezet moet worden. Nu is dat nog enigzins te doen, alleen komt de Mg dan met een vage melding over te lage Energiespanning oid. Vertaald vermoed ik, de accu is nog te koud. Dan moet je maar blijven proberen het aan te zetten. Grote onzin natuurlijk. Tesla is bij default altijd opd bijvoorbeeld.
Wellicht werkt dat bij duurdere, niet lfp accu’s, beter of is er een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Henno Keers schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:21:
[...]
Heb je een MG4 zonder achterruitenwisser en wel OPD?
Nee, beiden zitten er op. Maar mijn auto was een mengelmoesje van specs. Hij was eigenlijk bedoelt voor een andere markt blijkbaar. Een Luxery, 64kWh, Warmtepomp, maar zonder het dak in een andere kleur. 18" banden, in eerste instantie geen OPD, wel een 3e hoofdsteun achterin. Geleverd Augustus '23.
STIMPPYYY schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:40:
Ik heb een Mg4 met opd. Dat werkt echter slecht. Niet doordat opd slecht is, maar omdat de optie default uitstaat en elke keer bij vertrek aangezet moet worden. Nu is dat nog enigzins te doen, alleen komt de Mg dan met een vage melding over te lage Energiespanning oid. Vertaald vermoed ik, de accu is nog te koud. Dan moet je maar blijven proberen het aan te zetten. Grote onzin natuurlijk. Tesla is bij default altijd opd bijvoorbeeld.
Wellicht werkt dat bij duurdere, niet lfp accu’s, beter of is er een update.
Op zich werkt de OPD heerlijk, maar inderdaad: Je moet deze, net zoals nogal wat andere zaken, keer op keer instellen. De MG4 heeft geen mogelijkheid om te veel gegenereerde energie lekker kwijt te raken. Daarom zal bij een volle & koude accu de functie niet werken. Vanaf +/- 84% kan je hem aanschakelen is mijn ervaring.
buutvrij schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 01:06:
Heb een MG5 SR uit '22 die eind '23 een SW update heeft gehad. Geen one pedal. Weet ook niet uit m'n hoofd welke SW versie dat is.
Jammer om te horen, maar niet onoverkomelijk. Het is een fijne functie, maar ik kan prima zonder.
De MG4 gaat terug naar de baas en ik ben prive aan het kijken weer een elektrische auto te kopen. MG4, MG5, Opel Corsa-e, peugot 2008 staan allemaal op het "wellicht" lijstje. Iets met minimaal een 50kWh accu daar mijn woon-werk-woon verkeer 145km is.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 16:28

Fremske

and change the world

Hallo,

Ik rijd al 5 jaar met veel plezier mijn MG ZS EV (2020).
Maar zijn nu toch op het punt gekomen om de auto van de hand te doen.

Wat mij nu pas duidelijk wordt is dat de afschrijving enorm is. Ik heb de auto nieuw gekocht in juli 2020, met allerlei opties als trekhaak, ramen laten tinten, led verlichting overal laten toepassen en zelfs de ramen stijlen laten wrappen in de kleur van de lak. Al met al ruim 32000 euro inclusief de korting van MG toen. En nu krijgt de auto een dagwaarde van nog maar amper 11.500 euro.

Hoe is de ervaring van andere rijders die hun MG ZS hebben verkocht? Wat heeft heeft het jullie nog opgeleverd?

Alvast bedankt voor de reacties

Back to the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:17
Realiteit van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Fremske schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:20:
Hallo,

Wat mij nu pas duidelijk wordt is dat de afschrijving enorm is. Ik heb de auto nieuw gekocht in juli 2020, met allerlei opties als trekhaak, ramen laten tinten, led verlichting overal laten toepassen en zelfs de ramen stijlen laten wrappen in de kleur van de lak. Al met al ruim 32000 euro inclusief de korting van MG toen. En nu krijgt de auto een dagwaarde van nog maar amper 11.500 euro.

Hoe is de ervaring van andere rijders die hun MG ZS hebben verkocht? Wat heeft heeft het jullie nog opgeleverd?

Het is voor mij mede de reden om de MG's mee te nemen in mijn zoektocht. De prijzen van deze auto's zijn relatief laag, waarschijnlijk omdat ze niet zo populair zijn. Maar ik vind mijn MG4 een zalige auto en vindt het jammer om eind volgende maand afscheid te nemen van het ding.
Van de Corsa-e lijken er een hele zwik uit de lease te zijn gekomen. De markt wordt er mee overspoeld.
Mijn budget is zo'n beetje 15K-20K en wil daarvoor een auto van max 3 á 4 jaar waar ik nog een behoorlijk aantal jaar zonder problemen ~200km vanuit de accu wil blijven kunnen rijden, ook in de winter.

[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 26-07-2025 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Fremske schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:20:
Hallo,

Particulier vang je er het meeste voor. Het is behoorlijk zuur dat ze zo knetterhard afschrijven.
TFHfony schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:38:
[...]

Het is voor mij mede de reden om de MG's mee te nemen in mijn zoektocht. De prijzen van deze auto's zijn relatief laag, waarschijnlijk omdat ze niet zo populair zijn. Maar ik vind mijn MG4 een zalige auto en vindt het jammer om eind volgende maand afscheid te nemen van het ding.
Van de Corsa-e lijken er een hele zwik uit de lease te zijn gekomen. De markt wordt er mee overspoeld.
Mijn budget is zo'n beetje 15K-20K en wil daarvoor een auto van max 3 á 4 jaar waar ik nog een behoorlijk aantal jaar zonder problemen ~200km vanuit de accu wil blijven kunnen rijden, ook in de winter.
Voor 15/20k heb je de ZS'en volgens mij voor het uitzoeken. Ze rijden wel een stuk minder 'scherp' en sportief als een MG4.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

-tom-562 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:25:
[...]
Voor 15/20k heb je de ZS'en volgens mij voor het uitzoeken. Ze rijden wel een stuk minder 'scherp' en sportief als een MG4.
Klopt, maar de ZS'en vind ik er niet uitzien en zijn volgens mij meestal wat ouder. Het zal eerder een MG4 of MG5 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

TFHfony schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:42:
[...]

Klopt, maar de ZS'en vind ik er niet uitzien en zijn volgens mij meestal wat ouder. Het zal eerder een MG4 of MG5 worden.
De pre-facelift (dus met echte gril en chroomaccenten) vind ik een stuk mooier. Een MG5 zou standaard (net zoals de MG4) minstens 5cm lager op zijn poten moeten staan :P en een setje fatsoenlijk lichtmetaal

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nu in Italie, valt mij op dat relatief veel MG ZS ev’s rondrijden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07:21
STIMPPYYY schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 21:57:
Nu in Italie, valt mij op dat relatief veel MG ZS ev’s rondrijden hier.
Ik weet niet wat de elektriciteit kost in Italië en bijvoorbeeld Spanje maar ben niet geheel verontwaardigd. Vooral met het warme weer maar vooral ook qua budget is de ZS een ideale combi met goed bereik het hele jaar door daar voor zeer betaalbare prijs.

Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
olympusdenk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:59:
[...]

Ik weet niet wat de elektriciteit kost in Italië en bijvoorbeeld Spanje maar ben niet geheel verontwaardigd. Vooral met het warme weer maar vooral ook qua budget is de ZS een ideale combi met goed bereik het hele jaar door daar voor zeer betaalbare prijs.
Als de Italianen een MG rijden moeten het wel goede autos zijn 😁. Maar inderdaad, berg/heuvelachtig en veel zon. In 2020 was ik met de Tesla in Italie en toen verklaarde ze mij allemaal voor gek haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Kent iemand wat de juiste bandenspanning is voor de ZS EV Luxury LR? Mijn boekje zegt dat het 2,3 bar hoort te zijn als de auto onbeladen is, en ik heb een Engelse quick-guide gevonden die het over 2,8 bar heeft, dan wel met mensen en spullen binnen neem ik aan.

Echter waren de heren die de zomerbanden gemonteerd hebben wat te enthousiast geweest en de spanning zit nu op 3,0 bar.

Aangezien dat ik een lange reis straks gaat maken, weet er iemand of 3,0 bar te veel is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Primaat
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-07 12:38
Een duitse it-jurist heeft heeft een proces aangespannen tegen de dealer en importeur van zijn MG omdat deze geen geldige licentie zou hebben voor de opensource software of in ieder geval niet bekend maakt welke licenties al dan niet gebruikt worden. Wat is jullie mening hierover? Meer info hier (in het Duits):
YouTube: Werden chinesische Elektroautos bald wegen Lizenzmängeln von der Str...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@VicTheTrader een hoge bandenspanning heeft met goede banden alleen positieve invloed op verbruik en negatieve invloed op comfort.
Als je niet over de specs van de band gaat en over goede wegen rijdt kan dat dus een prima afweging zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Proton_ op 27-07-2025 16:30 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buutvrij
@TFHfony
Ik wil niet preken voor de MG parochie, maar als je voor de Stellantis producten gaat (Opel/Peugeot e.a.) als occasie zou ik wel goede garantie bedingen. De AC lader is een zwak punt. Vaak dezelfde bij meerdere modellen, en prijzig.

Wat betreft opd: als een accu vol is kan er geen stroom meer bij. Bij de MG5 lukt dat dan pas weer bij ongv. 97% SOC.
Zoals gezegd geen échte opd tot stoppen maar de sterkste regen-stand in de 5 is in mijn optiek opd, zodat ik zo goed als niet mijn rem aanraak bij stop & go stadsverkeer/rotondes enzo.

[ Voor 38% gewijzigd door buutvrij op 28-07-2025 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griffon
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 27-08 10:20
Dag, ik rijd sinds maart '25 in een MG5 Standard Range, tot nu toe naar volle tevredenheid. Echter sinds kort is er iets vreemds aan de hand met energie-terugwinning (KERS).
Ik rijd altijd in Eco-mode en Kers=3. Deze maand heeft de auto 2 weken stilgestaan, en sindsdien remt de auto op de motor nu maar max -19%, terwijl voorheen -25% gewoon was (Kers 3). In elke Kers-stand is de vertraging minder sterk dan voorheen. Het heeft niks met SoC te maken, hij doet het ook bij <50% SoC.

Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Die van mij (MG5 lux long range) doet in KERS 3 sinds dag 1 al -19%. Nooit meer dan dat gezien, anders dan -20/-21% berg af in de alpen/pyreneen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensotheone
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 18:37
griffon schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:50:
Dag, ik rijd sinds maart '25 in een MG5 Standard Range, tot nu toe naar volle tevredenheid. Echter sinds kort is er iets vreemds aan de hand met energie-terugwinning (KERS).
Ik rijd altijd in Eco-mode en Kers=3. Deze maand heeft de auto 2 weken stilgestaan, en sindsdien remt de auto op de motor nu maar max -19%, terwijl voorheen -25% gewoon was (Kers 3). In elke Kers-stand is de vertraging minder sterk dan voorheen. Het heeft niks met SoC te maken, hij doet het ook bij <50% SoC.

Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad?
Heb ik ook eens gehad toen in stand 1 gezet en daarna weer in stand 3 en alles was weer oke.
Volgens mij doet hij ook minder wanneer de accu vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
VicTheTrader schreef op zondag 27 juli 2025 @ 11:38:
Kent iemand wat de juiste bandenspanning is voor de ZS EV Luxury LR? Mijn boekje zegt dat het 2,3 bar hoort te zijn als de auto onbeladen is, en ik heb een Engelse quick-guide gevonden die het over 2,8 bar heeft, dan wel met mensen en spullen binnen neem ik aan.

Echter waren de heren die de zomerbanden gemonteerd hebben wat te enthousiast geweest en de spanning zit nu op 3,0 bar.

Aangezien dat ik een lange reis straks gaat maken, weet er iemand of 3,0 bar te veel is?
Ik heb dezelfde auto. Maar als ik 2.3 er in pomp krijg ik continue een foutmelding op het scherm en via de app. Er moet bij mij minimaal 2.5 in.

ik heb wel 18 inch ik weet niet of dat wat uit maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Misschien :/ in de handleiding die op de website van VM te downloaden is staat er dat als de auto onbeladen is, is 2,8 bar de juiste spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

VicTheTrader schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:51:
Misschien :/ in de handleiding die op de website van VM te downloaden is staat er dat als de auto onbeladen is, is 2,8 bar de juiste spanning.
De juiste spanning staat op de binnenkant van de passagiersdeur.

Maar 2.8 of 3.0 bar is echt geen schokkend verschil. Die van mij zitten ook tussen de 2.7 en 3.0 afhankelijk van het weer en hoe lang geleden het is dat ze opgepompt zijn.

blup

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

De kogel is door de kerk: We hebben de MG5 Luxery - Long Range gekocht ter vervanging van de MG4 Luxery welke ik eind volgende maand mag inleveren bij mijn werkgever.
Ook nog even in een Tesla Model 3 gezeten, maar de keuze is op de MG5 gevallen. Inderdaad geen One Pedal Drive, maar dat overleef ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
TFHfony schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:09:
De kogel is door de kerk: We hebben de MG5 Luxery - Long Range gekocht ter vervanging van de MG4 Luxery welke ik eind volgende maand mag inleveren bij mijn werkgever.
Ook nog even in een Tesla Model 3 gezeten, maar de keuze is op de MG5 gevallen. Inderdaad geen One Pedal Drive, maar dat overleef ik wel.
Dat overleef je zeker wel. In het begin van onze MG5 zette ik elke keer panish de modus op Kers 3 en eco. Na een tijd gewoon alleen Eco. Modus 2 rijdt ook gewoon goed enkel wat meer anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Even advies gevraagd:
Mijn MG5 SR uit 2023 heeft sinds deze week een foutmelding bij elke start (die niet weggaat). Zie foto hieronder. Tegelijkertijd springt de ventilator onder de kap aan en die blijft aardig hard draaien ("loeien") en dat blijft tijdens het rijden ook zo. Na uitzetten auto duurt het nog een minuut of vijf en dan gaat 'ie uit.
Dit schijnt ook te gebeuren tijdens het opladen.
Ik was zelf afgelopen week op vakantie maar dit hoorde ik van mijn dochter die de auto reed. Ze belde me op vakantie over de foutmelding en aangezien al het andere bleef werken heb ik gezegd dat het niet veel kwaad kon en dat ze door kon rijden. Maar nu ben ik thuis en begin ik te twijfelen. Er staat al een beurt gepland voor 7 augustus maar iemand enig idee of hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVyjIZ8Z0ji4glY-2IZdWRoHj9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Vyf8hzSR33BtqRzHaVOiqT6.jpg?f=fotoalbum_large

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Ik ben geen expert maar lijkt me een SW bug of een temp sensor. Ventilatoren gaan immers draaien als iets gekoeld moet worden, maar zo warm was het niet afgelopen week. Ik ga uit van Nederland natuurlijk. Zelf zou ik een hard reset doen (12V accu loshalen, minimaal 10 sec, de auto staat dan wel 'uit' natuurlijk). Als dat je niet ligt VM bellen (werkplaats). Wel fijn dat je sowieso al een afspraak hebt, over een week.

[ Voor 5% gewijzigd door buutvrij op 02-08-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Barre73 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:37:
Even advies gevraagd:
Mijn MG5 SR uit 2023 heeft sinds deze week een foutmelding bij elke start (die niet weggaat). Zie foto hieronder. Tegelijkertijd springt de ventilator onder de kap aan en die blijft aardig hard draaien ("loeien") en dat blijft tijdens het rijden ook zo. Na uitzetten auto duurt het nog een minuut of vijf en dan gaat 'ie uit.
Dit schijnt ook te gebeuren tijdens het opladen.
Ik was zelf afgelopen week op vakantie maar dit hoorde ik van mijn dochter die de auto reed. Ze belde me op vakantie over de foutmelding en aangezien al het andere bleef werken heb ik gezegd dat het niet veel kwaad kon en dat ze door kon rijden. Maar nu ben ik thuis en begin ik te twijfelen. Er staat al een beurt gepland voor 7 augustus maar iemand enig idee of hier ervaring mee?

[Afbeelding]
Je kunt ook eerst een soft reset proberen, dit doe je door 20 seconden de home button in te drukken. Dit lost verdacht veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
buutvrij schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:50:
Ik ben geen expert maar lijkt me een SW bug of een temp sensor. Ventilatoren gaan immers draaien als iets gekoeld moet worden, maar zo warm was het niet afgelopen week. Ik ga uit van Nederland natuurlijk. Zelf zou ik een hard reset doen (12V accu loshalen, minimaal 10 sec, de auto staat dan wel 'uit' natuurlijk). Als dat je niet ligt VM bellen (werkplaats). Wel fijn dat je sowieso al een afspraak hebt, over een week.
Temp sensor inderdaad.. de signaalkabel daarvan blijkt door een marter doorgeknaagd te zijn. Aangezien de motor niet werkelijk te warm wordt kan het geen kwaad mede omdat er nog een paar temp sensoren in die motorruimte zitten.
(Toch even snel langs VM gegaan en heel fijn geholpen door een monteur die toevallig aanwezig was om aan zijn eigen auto te sleutelen in de werkplaats).
@zalkc die had ik als eerste geprobeerd maar dat deed niks. Er kwam ook geen soft reset trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Welke VM dealer als vragen mag? Ik ben niet zo gelukkig met Amsterdam dus zoek een andere zeg maar. Fijn dat het probleem getackeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
buutvrij schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:03:
Welke VM dealer als vragen mag? Ik ben niet zo gelukkig met Amsterdam dus zoek een andere zeg maar. Fijn dat het probleem getackeld is.
Nijmegen, dus wellicht niet echt om de hoek voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
buutvrij schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:03:
Purmerend verdient de 3x dat in er ben geweest ook dikke pluim, als ik het vergelijk ook met wat hier afgelopen jaar heb gelezen. Ligt dicht bij Amsterdam.

Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Yes, had ik gelezen. Tiel schijnt ook goed te zijn maar denk dat ik de volgende keer Purmerend probeer.

Een paar dagen geleden kwam ik na ruim 3 weken vakantie terug bij de mg5. Ik was een beetje twijfelachtig over hoe dat zou gaan met de 12V accu. Reeds 2 x afgelopen 2 jaar melding gehad van 'lage 12V spanning' na slechts 2 of 3 dagen de auto niet gebruikt te hebben.

Ik had geen voorzorgsmaatregelen genomen maar auto ging gelijk open en accuspanning 13,9V. HV accu 51% zoals ik 'm weggezet had. Wel had ik bedacht om de status van de auto niet via de app te checken tijdens de vakantie. De 12V accu moet dan natuurlijk e.e.a aanzwengelen. Accu is orgineel, auto uit '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
Mg zs ev mk2

Ik heb soms het probleem, zeker op langere stukken rijden zoals vakantie 1200km+. Dat het snelladen soms tot 40 kw gaat en niet sneller. Dit lijkt op te treden na een aantal keer snel laden. Hebben jullie hier tips voor? Ik zag in het menu batterij verwarming maar is dat ook van toepassing als het buiten bijv 30 graden is?

Thanks voor het antwoorden alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Dat heb ik vaak als ik op een relatief hoog batterij percentage het snelladen begin. Bijvoorbeeld bij 60% oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Masterchiev schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:59:
Mg zs ev mk2

Ik heb soms het probleem, zeker op langere stukken rijden zoals vakantie 1200km+. Dat het snelladen soms tot 40 kw gaat en niet sneller. Dit lijkt op te treden na een aantal keer snel laden. Hebben jullie hier tips voor? Ik zag in het menu batterij verwarming maar is dat ook van toepassing als het buiten bijv 30 graden is?

Thanks voor het antwoorden alvast.
Batterij te warm? Volgens mij zorgt dat ook voor traag laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Hoewel ik heel tevreden ben over mijn MG heb ik het idee dat de batterijvermarming (koeling ook?) niet veel voorstelt. Als ik me niet vergis gaat dat dmv een plaat onder de batterijen, anders dan bij Tesla (al in 2013) die de koelkanalen langs de cellen geleiden. Maar ja, you get what you pay for.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
buutvrij schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:40:
Hoewel ik heel tevreden ben over mijn MG heb ik het idee dat de batterijvermarming (koeling ook?) niet veel voorstelt. Als ik me niet vergis gaat dat dmv een plaat onder de batterijen, anders dan bij Tesla (al in 2013) die de koelkanalen langs de cellen geleiden. Maar ja, you get what you pay for.
Ik vraag mezelf ook af of de batterij verwarming ook koeling is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Die plaat ondet de accu, of koelkanalen er langs kun je natuurlijk koud maken, of warm.. toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Nou, de MG5 is vanochtend opgehaald, dus nu staan er 2 rode MG's voor de deur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEa0LsS8F4nLsxSjvs7gy-J00nc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hIf7OGEMU3ZK90e9zN0k8JIR.jpg?f=user_large

Thuis wilde ik de MG5 koppelen in mijn MG iSmart app. Nu blijkt deze nog gekoppeld te staan op het account van de vorige eigenaar. Heeft iemand hier ervaring met wat de beste manier is om dit via Van Mossel ongedaan te krijgen zodat ik hem zelf kan koppelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 21:20
Deze week dakdragers en een XXL dakkoffer op de kop kunnen tikken op MP. December gaan we naar Oostenrijk met z’n 4en.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggQXbAnFCLwDLFv4oTBiquaW-r0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDFbyIDvKWKIm9RMoXX6fzg0.jpg?f=fotoalbum_large

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harodgar
  • Laatst online: 08-09 22:25
TFHfony schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:57:
Nou, de MG5 is vanochtend opgehaald, dus nu staan er 2 rode MG's voor de deur:

[Afbeelding]

Thuis wilde ik de MG5 koppelen in mijn MG iSmart app. Nu blijkt deze nog gekoppeld te staan op het account van de vorige eigenaar. Heeft iemand hier ervaring met wat de beste manier is om dit via Van Mossel ongedaan te krijgen zodat ik hem zelf kan koppelen?
Als het goed is kun je dit zelf doen. Moet je dit aangeven in de app, wacht deze drie dagen en als er geen reactie komt van de vorige eigenaar wordt het ontkoppeld en kun je hem zelf koppelen. Heb ik laatst ook gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Harodgar schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:11:
[...]

Als het goed is kun je dit zelf doen. Moet je dit aangeven in de app, wacht deze drie dagen en als er geen reactie komt van de vorige eigenaar wordt het ontkoppeld en kun je hem zelf koppelen. Heb ik laatst ook gehad.
Je hebt gelijk... "Kracht ontkoppeling", de slechte vertaling van "force decoupling" waarschijnlijk.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henno Keers
matthewtje schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:00:
Deze week dakdragers en een XXL dakkoffer op de kop kunnen tikken op MP. December gaan we naar Oostenrijk met z’n 4en.

[Afbeelding]
Je schoonmoeder gaat bovenin? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Bij mij ligt de CP pin opeens een stuk dieper dan de PP pin. Weet niet hoe lang dit al zo is en of dit zo hoort of niet. Merk nu op de vakantietrip wel dat veel snelladers het niet doen en dat degene die wel een foutmelding geven, klagen over verbindingsproblemen. Andere laders laden echter prima. Net deed een lader het niet bij mij maar wel bij de KIA rijder die 3 minuten na mij aankwam.

Hoe ziet dit er bij jullie uit? Ik heb echt geen zin om weer naar van Mossel te moeten.

Dit is overigens een MG5, voor wat het uit maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ic6sMWYRfjUdTEuBAVHLv7G_yLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqR6iUEIuFS2AqoFaPYwTmCI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

buutvrij schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:11:
Yes, had ik gelezen. Tiel schijnt ook goed te zijn maar denk dat ik de volgende keer Purmerend probeer.

Een paar dagen geleden kwam ik na ruim 3 weken vakantie terug bij de mg5. Ik was een beetje twijfelachtig over hoe dat zou gaan met de 12V accu. Reeds 2 x afgelopen 2 jaar melding gehad van 'lage 12V spanning' na slechts 2 of 3 dagen de auto niet gebruikt te hebben.

Ik had geen voorzorgsmaatregelen genomen maar auto ging gelijk open en accuspanning 13,9V. HV accu 51% zoals ik 'm weggezet had. Wel had ik bedacht om de status van de auto niet via de app te checken tijdens de vakantie. De 12V accu moet dan natuurlijk e.e.a aanzwengelen. Accu is orgineel, auto uit '22
Toen ik tijdens de vakantie (met huurauto) checkte gaf de app aan dat de auto niet bereikbaar was wegens waarschijnlijk de deep sleep mode die je onderbreekt door 'm te ontgrendelen met de sleutel (of geen bereik, maar dat was onwaarschijnlijk).
Eenmaal thuis was alles inderdaad in exact dezelfde staat als het achtergelaten was :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

magiel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:35:
Bij mij ligt de CP pin opeens een stuk dieper dan de PP pin. Weet niet hoe lang dit al zo is en of dit zo hoort of niet.
[Afbeelding]
Dit hoort zo, is dus normaal. Google maar eens op 'CP pin recessed ccs'

[ Voor 4% gewijzigd door Freekers op 22-08-2025 19:53 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magiel
Freekers schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:52:
[...]

Dit hoort zo, is dus normaal. Google maar eens op 'CP pin recessed ccs'
Ik zie het. Thanks. Op zoek naar de echte oorzaak dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
magiel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:03:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem! 2 september weer naar de garage. Ik heb nu eindelijk contact met de "mg" man bij van mossel. Ook filmpjes gestuurd van het niet willen laden.

Van mossel is ook super laks geweest elke x met een oplossing, gelukkig moet ik niet vaak laden onderweg. Vandaar dat ik er geen vaart achter gezet heb. Maar ik ben er nu wel een keer klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Nu online
magiel schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:03:
[...]

mg zs hier. Deze wilde laatst niet meer aan de snelladers laden. Snelladers gaven de melding dat er een communicatiefout was opgetreden. Van mossel Breda heeft hiervoor een update gedaan en het werkt weer. Dit was onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om je MG5 zo in te stellen dat hij niet met 11Kw laadt maar bijvoorbeeld maar met max 4 of 5Kw?
Dit omdat ik "maar" 10 zonnepanelen heb en die zijn zelf op het beste moment van de dag niet in staat de gevraagde 11 (of eigenlijk altijd 10) Kw/u te leveren die de MG5 vraagt. Dus komt er extra stroom van het net bij en dat is toch zonde vind ik.
Nu krijg ik dat vergoed vanuit mijn werk maar ik wilde het toch eens nader onderzoeken. Er zijn genoeg keren dat ik alle tijd heb om op te laden en dat het ook rustig 9 of 10 uur mag duren.

Edit: Wellicht dat het beter is om het vanuit de laadpaal te doen (dat deze met 1 of 2 fasen laadt) maar dat is optie B, zal ik maar zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 25-08-2025 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Nu online
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:14:
Edit: Wellicht dat het beter is om het vanuit de laadpaal te doen (dat deze met 1 of 2 fasen laadt) maar dat is optie B, zal ik maar zeggen.
Dit moet je juist met de laadpaal willen doen. Mijn Zappi kijkt hoeveel ik teruglever en als dat genoeg is dan krijgt de auto stroom, dit ook afhankelijk van de hoeveelheid overschot. Er zijn vast meer laadpalen die dit op dezelfde manier kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
DonChaot schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:35:
[...]

Dit moet je juist met de laadpaal willen doen. Mijn Zappi kijkt hoeveel ik teruglever en als dat genoeg is dan krijgt de auto stroom, dit ook afhankelijk van de hoeveelheid overschot. Er zijn vast meer laadpalen die dit op dezelfde manier kunnen.
Mwah... Eneco laadpaal via mijn werkgever geplaatst. Nog niet echt uitgezocht of ik daar zelf iets op kan instellen maar daar ga ik wel mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magiel
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:14:
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om je MG5 zo in te stellen dat hij niet met 11Kw laadt maar bijvoorbeeld maar met max 4 of 5Kw?
Dit omdat ik "maar" 10 zonnepanelen heb en die zijn zelf op het beste moment van de dag niet in staat de gevraagde 11 (of eigenlijk altijd 10) Kw/u te leveren die de MG5 vraagt. Dus komt er extra stroom van het net bij en dat is toch zonde vind ik.
Nu krijg ik dat vergoed vanuit mijn werk maar ik wilde het toch eens nader onderzoeken. Er zijn genoeg keren dat ik alle tijd heb om op te laden en dat het ook rustig 9 of 10 uur mag duren.

Wat @DonChaot zegt inderdaad, dit wil je op je laadpaal doen. Op mijn laadpaal kan ik instellen met hoeveel Ampere er geladen kan worden. De auto weigert in de praktijk te starten met 6A, en heeft minimaal 7A nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10:03
Is het mogelijk de ismart app op 2 telefoons te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

rabero1985 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:12:
Is het mogelijk de ismart app op 2 telefoons te gebruiken?
Ja, inmiddels wel...
De 2e persoon moet een eigen account aanmaken. Daarna kan je die 2e persoon uitnodigen om toegang tot e auto te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10:03
Bedankt, donderdag afhaling van onze MG. Dan gaan we het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-08 15:28
Hallo MG 4 rijders.
Ik heb een vraag.
Werd gebeld door van Mossel of ik interesse had in de nieuwe MGS 5.
Ja dus, inruilwaarde van mijn MG 4 Luxury van april 2023 met 45.000km op de teller werd.................€20.000.
Wat een fantastische afschrijving!
MGS5 kost €40.000 met dezelfde accu.
Ik rij hem op tot de accu de geest geeft, na 10+ jaar denk ik.
Verder erg tevreden met de MG 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
jandrenth schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:28:
Hallo MG 4 rijders.
Ik heb een vraag.
Werd gebeld door van Mossel of ik interesse had in de nieuwe MGS 5.
Ja dus, inruilwaarde van mijn MG 4 Luxury van april 2023 met 45.000km op de teller werd.................€20.000.
Wat een fantastische afschrijving!
MGS5 kost €40.000 met dezelfde accu.
Ik rij hem op tot de accu de geest geeft, na 10+ jaar denk ik.
Verder erg tevreden met de MG 4.
Je begint met "ik heb een vraag" en dan volgt er geen vraag...
Ik heb wel een vraag: Wat was de aanschafprijs van je MG4 waarvoor nu na ruim 2 jaar 20K wordt geboden?
Dus wat zou de afschrijving zijn in 2 jaar/45K km tijd?

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 26-08-2025 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Barre73 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:36:
[...]

Je begint met "ik heb een vraag" en dan volgt er geen vraag...
Ik heb wel een vraag: Wat was de aanschafprijs van je MG4 waarvoor nu na ruim 2 jaar 20K wordt geboden?
Dus wat zou de afschrijving zijn in 2 jaar/45K km tijd?
Volgens mij ging de Luxury toentertijd wel richting de 40k :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Volgens mij ging de Luxury toentertijd wel richting de 40k :X
Ruim 38K rijklaar zie ik nu ja.
Dat is dan ruim 18K in twee jaar ofwel ruim 47%.
Even googlen:
"In procenten kun je ongeveer het volgende gemiddelde aanhouden:
Eerste jaar: 20-25% van de nieuwwaarde
Jaar 2 t/m 5: 10-15% per jaar"

Dus max 40% maar in dit geval 47%.
Is inderdaad fors maar ja.. de slechtste prijs krijg je in het algemeen bij een dealer als inruilprijs. Als je meer wil moet je meer moeite doen en zelf proberen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
Barre73 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:55:
[...]
maar ja.. de slechtste prijs krijg je in het algemeen bij een dealer als inruilprijs. Als je meer wil moet je meer moeite doen en zelf proberen te verkopen.
Helemaal bij VM, ik kreeg oprecht maar 50-60% voor mijn occasion hybride t.o.v. het absolute minimum wat ik op marktplaats kon krijgen. Wat ik dan ook uiteindelijk gedaan heb, waarmee ik door zelf gewoon even m’n oude auto te verkopen voor mijn ZS nog maar kleine beetje hoefde bij te leggen ipv een paar ruggen als ik VM inruil had geaccepteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Hier hetzelfde schuitje hoor. Ook 20k afschrijving in 3 jaar tijd. Scheelt dat hij hier zakelijk op de balans staat maar het was toch wel even zuur toen ik het las.

Ik heb nu 70k op de teller. En slechts 10km minder bereik met volle accu in vergelijking met de begin staat. Dus wat dat betreft zeer tevreden.

Als dat zo blijft ruil ik hem de komende jaren echt niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masterchiev
Heb het geluk dat ik een 2023 mk2 nieuw kon kopen met 0 km op de teller. Geleverd 2025 februari. Zs Ev

17k🤣 heb maar snel getekend toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
MG lanceert de nieuwe MG4 in China voor ruim 14K dollar, dat is dan gelijk de duurste versie met semi-solidstate (!) accu. Er komen in totaal 5 versies waarvan de goedkoopste ruim 9000 dollar kost. Solidstateaccu variant heeft 530 km range (CLTC) en is de eerste in massa geproduceerde auto ter wereld met een dergelijke semi-solidstate accu. Let wel, het zijn chinese prijzen dus voor de EU komen er nog duizenden euro's boven op. (verschepen, importheffing etc). Vernieuwde ADAS systemen, en autonoom parkeren.

https://electrek.co/2025/...ttery-launches-for-15000/

[ Voor 7% gewijzigd door buutvrij op 30-08-2025 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Nou mijn MG ZS EV gen 2 staat al de hele dag bij de garage. De monteur komt er niet uit. Alle laatste updates zijn uitgevoerd. Er zijn geen foutmeldingen volgens hem.

Monteur is wel mededenkend en oplossing gericht maar weet eigenlijk niet waar hij het zoeken moet. Hij mag niet zomaar modules gaan vervangen (begrijpelijk) zoder dat er ergens een foutmelding is. Er is ook helaas geen centraal systeem waar eerdere soortgelijke cases worden in opgeslagen. Zoals bij kia b.v. het geval is. Nogal amateuristisch van MG (woorden van de monteur)

Mijn auto kan dus nog steeds niet laden bij tesla en soms niet eens bij snelladers of de reguliere laders. Dit moet natuurlijk opgelost worden.

Ik had het een en ander eens ooit gelezen over het vervangen van bepaalde modules. Maar ik kan het helaas niet meer terug vinden.

Mijn vraag dus bij deze zijn er andere die hetzelfde probleem hebben gehad. En wat was de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
mrjixies schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:51:
Nou mijn MG ZS EV gen 2 staat al de hele dag bij de garage. De monteur komt er niet uit. Alle laatste updates zijn uitgevoerd. Er zijn geen foutmeldingen volgens hem.

Monteur is wel mededenkend en oplossing gericht maar weet eigenlijk niet waar hij het zoeken moet. Hij mag niet zomaar modules gaan vervangen (begrijpelijk) zoder dat er ergens een foutmelding is. Er is ook helaas geen centraal systeem waar eerdere soortgelijke cases worden in opgeslagen. Zoals bij kia b.v. het geval is. Nogal amateuristisch van MG (woorden van de monteur)

Mijn auto kan dus nog steeds niet laden bij tesla en soms niet eens bij snelladers of de reguliere laders. Dit moet natuurlijk opgelost worden.

Ik had het een en ander eens ooit gelezen over het vervangen van bepaalde modules. Maar ik kan het helaas niet meer terug vinden.

Mijn vraag dus bij deze zijn er andere die hetzelfde probleem hebben gehad. En wat was de oplossing?
ik kom net terug van een trip naar Zwitserland en denk dat 40% van de snelladers het voor mij ook niet deed, van verschillende aanbieders. De lader er naast deed het vervolgens wel. Dit was niet "normaal", tot deze trip kon ik gewoon betrouwbaar snelladen 100% van de tijd. Ik laad echter alleen op de snelweg bij buitenlandse trips, normaliter laad ik thuis. Thuis nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
mrjixies schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:51:

Volgens mij moet de monteur de auto dan toch meenemen naar een Tesla lader en kijken welke informatie er tussen de auto en de lader niet wordt uitgewisseld?
In de garage er naar kijken is redelijk zinloos...
Wat zie je gebeuren op de Tesla app als je een sessie opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Auto staat nog steeds bij de garage. Ik heb ook gevraagd naar het uitlezen van de foutcodes via odb. Neem aan dat het niet willen laden ergens ook wordt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
magiel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:47:
[...]

ik kom net terug van een trip naar Zwitserland en denk dat 40% van de snelladers het voor mij ook niet deed, van verschillende aanbieders. De lader er naast deed het vervolgens wel. Dit was niet "normaal", tot deze trip kon ik gewoon betrouwbaar snelladen 100% van de tijd. Ik laad echter alleen op de snelweg bij buitenlandse trips, normaliter laad ik thuis. Thuis nooit problemen.
En laad je ook wel eens in nederland behalve thuis met problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrjixies
Henno Keers schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:52:
[...]

Volgens mij moet de monteur de auto dan toch meenemen naar een Tesla lader en kijken welke informatie er tussen de auto en de lader niet wordt uitgewisseld?
In de garage er naar kijken is redelijk zinloos...
Wat zie je gebeuren op de Tesla app als je een sessie opstart?
Bij tesla is al weer een tijd geleden maar in de app stond iets van communicatie met de auto kon niet worden gestart na ongeveer 5m wachtijd.

Bij de laatste snellader. stond er communicatie fout in het scherm van de snellader 5 x geprobeerd ook alles gefilmd en laten zien. Ik weet dat deze laders het doen ze staan vlak bij mijn huis en er laden continue andere autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
mrjixies schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:58:
[...]

En laad je ook wel eens in nederland behalve thuis met problemen?
nee, eigenlijk nooit. Ik hoef in NL nooit ergens heen wat ik niet heen & terug red op 1 lading.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masterchiev
Vandaag bij van mossel Purmerend geweest. Super geholpen. Vorige week moest de eerste beurt en vandaag moesten de bouten worden gemonteerd voor een knik tijdens het sturen. Gelijk de laatste updates gekregen.

Deze zomer naar Spanje gereden met de mg ze Ev mk2 long range. Overal kunnen laden maar voornamelijk snel geladen bij IONITY icm met een maandje abonnement voor goedkoop laden, nu weer opgezegd. 160€ enkele reis aan stroom kosten en zat ik in alicante ruim 2300km verderop.

25 min snelladen en door. Top auto.

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:12
Update vanuit mijn kant.

Laatst weer een grote beurt gehad van mijn ZS LR (2023) bij Van Mossel MG Rotterdam (Koperstraat). Met herhaaldelijk aandringen de “Tesla Update” gehad. Was inbegrepen in de prijs van onderhoud.

Gisteren getest en het werkt! 🎉

Nu nog even uitvogelen / inlezen waarom het bij 47kW bleef hangen. Dacht dat de auto rond de 90 kW aankon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIZn6dMd-OA0xXgNDV6imDA4MoI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jNVpPGbbQcR1EvNEas28AgwG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door NrFive op 04-09-2025 10:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Even de laadcurve zoeken van jouw auto. Dat volle vermogen haal je alleen bij een laag accupercentage.

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 92 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2