Vorige jaar augustus (MG5 toen net iets meer dan 2 jaar oud) ook compressor lawaai, het systeem was leeg. Getest en geen problemen gevonden en het systeem weer opgevuld.zalkc schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:04:
Mijn airco is stuk momenteel.
In februari al een keer bij VM in Zwolle langs geweest, het servicepunt waar ik ook onderhoud uit laat voeren. De auto maakte een geluid alsof er een solex motertje in lag te brommen, als je de airco uit deed dan stopte het geluid direct.
Mijn amateurconclusie was dat de compressor stuk aan het gaan was en ben vrijwel direct bij VM langs gegaan voor hun mening. Volgens hun was dit normaal en hadden MG's wel vaker dat ze een wat lawaaiige airco hadden. Ik gaf nogmaals aan dat het voor mij best wel vreemd klonk en dat het mij stug leek dat het normaal zou zijn. Maar hun hadden al eerder een MG4 gehad waarbij ze alles vervangen hadden en waar het geluid niet weg was. De airco werd nog wel koud.
Vorige maand werd steeds duidelijker dat de airco het niet meer deed en heb toen een afspraak in Groningen gemaakt voor komende week, Zwolle had pas plek in augustus. Na afgelopen maand is het duidelijk dat de airco het niet meer doet.
In Groningen willen ze nu eerst kijken of de airco wel stuk is, en wat er vervangen moet worden, ik vrees dat ik deze zomer geen airco ga hebben. Terwijl ik er voor mijn gevoel al vroeg genoeg bij was...
Een maand geleden, weer lawaai (nog niet zo dramatisch als vorige keer), systeem was zo goed als leeg. Weer alles getest en nagekeken maar konden weer geen lekkages vinden. Systeem weer opgevuld. Afgelopen vrijdag voor een controle geweest van de airco, werkt goed zeggen ze en ze kunnen geen problemen vinden. Ze gaan contact opnemen met MG om te kijken of MG wat meer achtergrond info heeft over problemen. Ben benieuwd of hier wat uit komt.