Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:27

Wrc

zalkc schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:04:
Mijn airco is stuk momenteel.

In februari al een keer bij VM in Zwolle langs geweest, het servicepunt waar ik ook onderhoud uit laat voeren. De auto maakte een geluid alsof er een solex motertje in lag te brommen, als je de airco uit deed dan stopte het geluid direct.

Mijn amateurconclusie was dat de compressor stuk aan het gaan was en ben vrijwel direct bij VM langs gegaan voor hun mening. Volgens hun was dit normaal en hadden MG's wel vaker dat ze een wat lawaaiige airco hadden. Ik gaf nogmaals aan dat het voor mij best wel vreemd klonk en dat het mij stug leek dat het normaal zou zijn. Maar hun hadden al eerder een MG4 gehad waarbij ze alles vervangen hadden en waar het geluid niet weg was. De airco werd nog wel koud.

Vorige maand werd steeds duidelijker dat de airco het niet meer deed en heb toen een afspraak in Groningen gemaakt voor komende week, Zwolle had pas plek in augustus. Na afgelopen maand is het duidelijk dat de airco het niet meer doet.

In Groningen willen ze nu eerst kijken of de airco wel stuk is, en wat er vervangen moet worden, ik vrees dat ik deze zomer geen airco ga hebben. Terwijl ik er voor mijn gevoel al vroeg genoeg bij was...
Vorige jaar augustus (MG5 toen net iets meer dan 2 jaar oud) ook compressor lawaai, het systeem was leeg. Getest en geen problemen gevonden en het systeem weer opgevuld.

Een maand geleden, weer lawaai (nog niet zo dramatisch als vorige keer), systeem was zo goed als leeg. Weer alles getest en nagekeken maar konden weer geen lekkages vinden. Systeem weer opgevuld. Afgelopen vrijdag voor een controle geweest van de airco, werkt goed zeggen ze en ze kunnen geen problemen vinden. Ze gaan contact opnemen met MG om te kijken of MG wat meer achtergrond info heeft over problemen. Ben benieuwd of hier wat uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-05 16:29
Dit is natuurlijk wel echt weer een oude koe uit de sloot halen. Tijdens introductie van de X-power werd dit al genoemd door diverse reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24

-tom-562

Oliesjeik

Wrc schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:24:
[...]

Vorige jaar augustus (MG5 toen net iets meer dan 2 jaar oud) ook compressor lawaai, het systeem was leeg. Getest en geen problemen gevonden en het systeem weer opgevuld.

Een maand geleden, weer lawaai (nog niet zo dramatisch als vorige keer), systeem was zo goed als leeg. Weer alles getest en nagekeken maar konden weer geen lekkages vinden. Systeem weer opgevuld. Afgelopen vrijdag voor een controle geweest van de airco, werkt goed zeggen ze en ze kunnen geen problemen vinden. Ze gaan contact opnemen met MG om te kijken of MG wat meer achtergrond info heeft over problemen. Ben benieuwd of hier wat uit komt.
Wat een prutsers, als een systeem lek is kunnen ze het lek gewoon opsorten d.m.v. UV detectie. Maarja, het vulapparaat een uurtje er aan laten hangen is gewoon minder werk naturlijk :z

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:20

Proton_

Moderator Wonen & MobiliteitĀ 

Team Welles

Oude autoairco's die door de motor worden aangedreven lekken altijd een beetje: de aandrijfas moet naar de compressor en daarom kunnen ze niet hermetisch gesloten worden.

Er is voor een EV airco geen excuus voor lekkage.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Proton_ schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:32:
Oude autoairco's die door de motor worden aangedreven lekken altijd een beetje: de aandrijfas moet naar de compressor en daarom kunnen ze niet hermetisch gesloten worden.

Er is voor een EV airco geen excuus voor lekkage.
Tuurlijk wel, koppelingen kunnen ook nog steeds (minimaal) lekken (of zelfs de nippel waar je het vulapparaat op aansluit.), net zoals miniscule lekjes in de condensor

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:20

Proton_

Moderator Wonen & MobiliteitĀ 

Team Welles

@-tom-562 precies, dan is er dus iets mis en dat is te fixen. Je schouders ophalen en jaarlijks bijvullen is bij oude autoairco's begrijpelijk, maar bij een nieuwe (imo) niet.
Gelukkig is de impact van moderne koudemiddelen niet meer zo groot als het was :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 14:55
Wrc schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:24:
[...]
Ze gaan contact opnemen met MG om te kijken of MG wat meer achtergrond info heeft over problemen. Ben benieuwd of hier wat uit komt.
Is het een lease-auto of eigendom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:27

Wrc

eborn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Is het een lease-auto of eigendom?
Het is een auto in eigendom.

Er is tot diverse malen gezocht met de UV lamp, en niets gevonden. Ik vermoed dus dat het op een plek zit waar ze er niet bij kunnen, misschien wel in de verdamper zelf, wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nul_op_de_Meter schreef op maandag 5 mei 2025 @ 00:28:
Ik ben voornemens om een MG ZS EV uit 2020 aan te schaffen. Ik lees dat de SoH van de batterij met een ODBII reader uit te lezen is. Welke reader werkt hierin goed en met welke app (ik heb gelezen dat de EZs app zou moeten werken, maar deze is niet meer te vinden in de play-store)
Bedankt voor de tip, ik kende deze app nog niet. Onlangs heb ik geprobeerd om de SoH van onze Marvel R uit te lezen, maar dat lukte niet met CarScanner, ondanks dat er (tot mijn verbazing) een speciaal profiel voor de Marvel R beschikbaar was. Met eZS is het wƩl gelukt!

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/joLEGivi99.png/raw

De app is alleen beschikbaar in de Thaise Play Store of via sites zoals APKPure, waar ik hem vandaan heb gehaald. De app is grotendeels Engelstalig, al staan er hier en daar nog wat Thaise teksten in.
skruiper schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:03:
Op advies van @-tom-562 een afspraak voor vandaag gemaakt bij VM Tiel. Racefiets achterin (fijn zo’n grote achterbak šŸ™‚) en de auto om acht uur achter gelaten met het verzoek de evcc en bms te updaten.
Lekker gefietst door de omgeving van Tiel en zojuist de auto opgehaald. Nu sta ik bij een tesla laadpaal in Zaltbommel en….. hij doet het!
šŸŽ‰
Zeer vriendelijk geholpen in Tiel, ze hebben meteen alles geupdate wat er te updaten was, een stuk of zes items en de rekening….. gratis, onder garantie. Vijf sterren van mij voor VM Tiel.
[Afbeelding]
Bizar dat er zulke verschillen zijn tussen garages binnen hetzelfde dealernetwerk... Goed om te horen dat het uiteindelijk toch nog goed is gekomen, al is het wel triest dat het zo heeft moeten lopen.

šŸ”‹ MG Marvel R Luxury 70kWh | ā˜€ļø 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | šŸŒ”ļø Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-06 23:22
Wrc schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:34:
[...]

Het is een auto in eigendom.

Er is tot diverse malen gezocht met de UV lamp, en niets gevonden. Ik vermoed dus dat het op een plek zit waar ze er niet bij kunnen, misschien wel in de verdamper zelf, wie weet.
Bij mij is de airco vandaag bijgevuld met 500 eenheden, was dus aardig leeg denk ik. Er is ook kleurstof zoals ze het noemen toegevoegd om een eventueel lek op te sporen. In september is de volgende beurt weer en vraag ik om de airco weer te controleren.

Na 3 jaar en 96.000 km was het volgens hun geen garantie meer als het normaal verbruik van koelmiddel is. Als het daadwerkelijk lek is krijg ik de kosten van de vulling van vandaag terug. Ga zo toch nog maar eens in de garantie duiken hoe het er nu precies staat.

Servicepunt in Groningen was verder erg prettig in de omgang en service, kreeg wel het gevoel dat ze me echt wilden helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensotheone
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 20:07
Mijn MG ZS EV moet naar de garage om uit te lijnen.
Bij het maken van een afspraak melden ze mij dat ze ook nog de motorsteun moesten vervangen...??
Bij mij weten is dit geen terugroepactie , maar wat kan dan de reden zijn??
Ik ben zelf de tweede eigenaar en de auto is van begin 2020
Wie weet hier een antwoord op.
Alvast bedankt voor de reacties/

Renso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvroijen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 22:25
Omdat de MG ZS EV mij wel wat lijkt als vervanger voor mijn 10 jaar oude Toyota Auris eens door dit forum gegaan. Wat ik na het lezen van verschillende reacties lees lijkt de ZS geen slechte auto en zou deze dan ook op termijn willen kopen.

Maar wat mij tegenhoud is de dealer van Mossel. Als ik de vele berichten mag geloven is die de zwakke schakel voor het bezitten van een MG. Helaas zijn zij volgens mij de enige officiƫle dealer in Nederland van MG en krijg je bij aanschaf altijd met van Mossel te maken.

Heel jammer dat je hier geen keuze hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-05 23:56
@rensotheone
Lijkt me nog garantie. Ik neem aan dat de wagen daar nog in zit? (7 jaar)

@rvroijen
Van Mossel laat zeker steken vallen. Maar vestiging Tiel schijnt zeer goed te zijn. Daar ga ik de volgende keer ook heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvroijen
@buutvrij
Tiel is voormij helaas geen optie. Woon in de buurt van Haarlem dus Amsterdam zou de meest logische keuze zijn. Echter die kwam ook niet echt service gericht over. Zijn hier forum bezoekers die hun ervaringen met vestiging Amsterdam willen delen? zonder dat het op een consumenten programma begint te lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 11:10
Ik heb de beruchte Tesla update daar bij VM Amsterdam kunnen regelen, toen het eenmaal afgesproken was geweest hebben ze het werk gewoon gedaan.

Het stond niet op factuur helaas welke update was het precies, maar die factuur was ook op 0 euro dus ik wou niet klagen :)

Trouwens - voor kleinere dingen hoeft het niet een VM MG vestiging te zijn - bijvoorbeeld mag ik de jaarlijkse onderhoud bij VM Kia Amersfoort regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-06 10:56
Dit weekend met de marvel naar engeland,jammer genoeg kan je niet opladen op de boot.
In dover een lader opgezocht en we vonden een teslalader,aangekoppeld betaling via gewone bankpas.
En!!! Een luttel seconde lader gewoon laden totaal geen probleem.
Verbruik ligt hoog hier zo,n 26 kw/100km op snelweg.
Opladen gebeurt hier anders dan in nederland.
Veel laders werken met Qer code even de app downloden en creditcard koppelen en je kunt laden.(uitgezondert tesla laders)
Nadeel is dat er veel verschillende aanbieders zijn
Dus verschillende apps downloden.
Shell en anwb passen niet kunnen gebruiken.
Verder zie je ook hier steeds meer ev,s :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wereldrijziger schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:06:
Dit weekend met de marvel naar engeland,jammer genoeg kan je niet opladen op de boot.
In dover een lader opgezocht en we vonden een teslalader,aangekoppeld betaling via gewone bankpas.
En!!! Een luttel seconde lader gewoon laden totaal geen probleem.
Verbruik ligt hoog hier zo,n 26 kw/100km op snelweg.
Opladen gebeurt hier anders dan in nederland.
Veel laders werken met Qer code even de app downloden en creditcard koppelen en je kunt laden.(uitgezondert tesla laders)
Nadeel is dat er veel verschillende aanbieders zijn
Dus verschillende apps downloden.
Shell en anwb passen niet kunnen gebruiken.
Verder zie je ook hier steeds meer ev,s :*)
Hoe had je dat voor je gezien dan. Ook vanuit milieuoogpunt natuurlijk totaal niet wenselijk :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:56
rvroijen schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:09:
Omdat de MG ZS EV mij wel wat lijkt als vervanger voor mijn 10 jaar oude Toyota Auris eens door dit forum gegaan. Wat ik na het lezen van verschillende reacties lees lijkt de ZS geen slechte auto en zou deze dan ook op termijn willen kopen.

Maar wat mij tegenhoud is de dealer van Mossel. Als ik de vele berichten mag geloven is die de zwakke schakel voor het bezitten van een MG. Helaas zijn zij volgens mij de enige officiƫle dealer in Nederland van MG en krijg je bij aanschaf altijd met van Mossel te maken.

Heel jammer dat je hier geen keuze hebt.
Eerlijk gezegd bekijk ik het zelf zo, ik heb een MG ZS 2019 model - bouwjaar eind 2021 gekocht met de insteek, tijdens de duur (ongeveer 2 jaar *[1]) dat ik hem gebruik zit er fabrieks- en accugarantie op. Ik heb bij VM Purmerend toevallig tweemaal van fabrieksgarantie gebruik moeten maken en is eigenlijk prima afgehandeld.

\*1 ik verwacht ongeveer dat dit en volgend jaar EV’s nog een hoop in prijs gaan dalen met oplopend aanbod tweedehands wat uit lease nog komt en aankomende nieuwe generatie EV’s met compactere batterijen.

Ondanks dat wij ons prima een andere EV kunnen veroorloven bedachten wij hier thuis waarom 20/30% als je pech hebt waardeverlies pakken op een €20/30k auto (soms met risico afgelopen garantie ook) ipv een €10k auto? Wij vonden daarvoor ook de MG ZS qua prijs/kwaliteit gewoon uitmuntend, voldoet zeer prima door zijn complete feature pakket als auto-pilot en adaptive cruise control en range voor woon-/werkverkeer met 120km per rit heb ik mijn enige Fastned gezien nog voor rit naar Denemarken en in Duitsland.

Het grootste ā€˜ongemak’ met mijn VM was dat de auto zo kort in garage stond en ik wel €35 voor huur vervang auto kwijt was. Bij een later mankement met spiegel inklapmotortje heb ik in Purmerend meteen zelf opgewacht en even laptop opengeklapt voor twee uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvroijen
@olympusdenk
Dank je voor je reactie. Fijn om te horen dat er ook positieve ervaringen zijn, dat geeft de burger moed. De twijfels bij mij liggen zeker niet aan de MG, maar aan de vele negatieve reacties ag van Mossel die je op het internet terug vindt.

Eerdaags toch maar eens een proefrit maken. Wie weet of ik er dan wat positiever tegenaan kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:38
rvroijen schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:50:
@olympusdenk
Dank je voor je reactie. Fijn om te horen dat er ook positieve ervaringen zijn, dat geeft de burger moed. De twijfels bij mij liggen zeker niet aan de MG, maar aan de vele negatieve reacties ag van Mossel die je op het internet terug vindt.

Eerdaags toch maar eens een proefrit maken. Wie weet of ik er dan wat positiever tegenaan kijk.
Ik heb de mg destijds bij een garage in Alphen gekocht en zij regelen alles met van Mossel. Dat is helemaal top aangezien ik dus nooit echt problemen heb met van Mossel daardoor.
Maar ben nog steeds aan het kijken of ik deze ga inruilen voor iets met een betere range (de mg is onze "hoofdauto" en daardoor is de range in sommige gevallen een groot minpunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 21:40
Zouden jullie de privƩ aanschaf van een jonge MG occassion laten afketsen op het VM dealernetwerk? Ik zie de laatste tijd behoorlijk wat occassion MG4's langskomen, vooral standards, maar hier en daar ook een comfort of een luxury voor tussen de 18 en 23k voor een auto van 2 jaar oud (met extreem schappelijke kilometers). Het klinkt allemaal erg (te?) verleidelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45

Bezulba

Formerly known as Eendje

PVPaneel schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:43:
Zouden jullie de privƩ aanschaf van een jonge MG occassion laten afketsen op het VM dealernetwerk? Ik zie de laatste tijd behoorlijk wat occassion MG4's langskomen, vooral standards, maar hier en daar ook een comfort of een luxury voor tussen de 18 en 23k voor een auto van 2 jaar oud (met extreem schappelijke kilometers). Het klinkt allemaal erg (te?) verleidelijk?
Het is hit en miss met de ervaringen. Sommige vestigingen (of zelfs specifieke medewerkers) zijn top en weten genoeg van MG's, maar anderen vestigingen weten er te weinig van of doen er de moeite niet voor.

Er zijn (naar mijn weten) ook maar een klein aantal "echte" MG vestigingen, de rest is allemaal iets anders en met de kleine aantallen MG auto's is de kans dus groot dat je net bij een vestiging in de buurt zit die onze auto's 1x per jaar een keer ziet en ze meer als een "moetje" behandelen.

Dus is het een goede deal? Als je geen exotische problemen krijgt naar mijn idee wel, maar je moet zelf de afweging maken of het hebben van een auto waar geen 100.000'en van rondrijden een probleem is.

Ook 1 van de redenen dat ik private lease heb. Met gezeik heb ik wat meer mogelijkheden voor vervangend vervoer e.d. Als het je eigen auto is, is dat een stuk lastiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Bezulba op 02-06-2025 11:30 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvroijen
@gertraaf
Dat zou een goede optie kunnen zijn. Is het hier op het forum toegestaan om de naam van het garage bedrijf te noemen? Zo ja dan zou ik die graag willen weten als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:38
@rvroijen Heb je een PB gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

rvroijen schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:50:
@olympusdenk

Je hebt MG dealers en MG servicepunten. Ik heb mijn auto (PL) besteld/opgehaald in Nijmegen bij de MG Dealer. Opzich goed geholpen, behalve dat ze mij niet duidelijk hadden gemaakt dat ik niet voor het (toen geldende) actietarief tussentijds kilometrage kon wijzigen maar gewoon het normale bedrag moest betalen (op jaarbasis scheelt het nog geen 150 euro dus dat is te overzien). Verder verliep de aflevering een beetje raar (afspraak om 12:00, komen we aan 'Ja we gaan net lunchen, kun je misschien even wachten?' 8)7 Gelukkig kwam er toen wƩl een welwillende medewerker aan die de tijd voor ons nam).
Serviceacties heb ik laten uitvoeren bij het MG servicepunt in Hengelo (Kia/Hyundai dealer), o.a. wielen opnieuw laten balanceren en de auto laten uitlijnen (dat gebeurde extern, maar op kosten van VM), onderhoud ben ik naar MG servicepunt in Tiel geweest (Renaul/Dacia dealer) en daarn ben ik prima geholpen (zonder gezeur of moeilijk gedoe alle softwareupdates gekregen).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 15:25
Ik mag ook nog wel wat positiefs benoemen, Ik heb de mg zs long range wij hebben de auto nieuw gekocht en konden in de zomer 450 km rijden. Nu staat er 65000 op de teller. En hebben wij in de zomer nog altijd een range van 420km wat ik zelf nooit had gedacht. Ben wel benieuwd naar anderen of zij veel afname zien in de range qua km stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-06 21:40
@Bezulba Begrijp ik je nu goed dat ik een MG - in theorie - ook bij de Van Mossel Peugeot dealer om de hoek kan laten onderhouden? Of is dat alleen voorbehouden aan private lease?

[ Voor 15% gewijzigd door PVPaneel op 02-06-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:56
mrjixies schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:16:
Ik mag ook nog wel wat positiefs benoemen, Ik heb de mg zs long range wij hebben de auto nieuw gekocht en konden in de zomer 450 km rijden. Nu staat er 65000 op de teller. En hebben wij in de zomer nog altijd een range van 420km wat ik zelf nooit had gedacht. Ben wel benieuwd naar anderen of zij veel afname zien in de range qua km stand.
Fijn dat het berichten daarover ook gewaardeerd wordt. De MG ZS, type 2019, bouwjaar ā€˜21, had bij aankoop 74k op de teller en is ondertussen inmiddels richting 100k (nog 50k te gaan binnen de fabrieksgarantie). Hij haalt nog steeds voor mij een positieve, opvallende 280 km range deze maand.

Dit is onze eerste EV en eerlijk gezegd neem ik wel wat extra zorg. De bandenspanning is op orde, het laadvermogen houd ik tussen 20-80% opgeladen, en ik navigeer vaak naar een laadpaal (de accu gaat langer mee bij minder snelladen). Met het gezin achterin trek je ook niet veel van de accu en trek je niet snel op.

Toch viel het me in de praktijk, als eerste EV, allemaal mee. Dit komt mogelijk ook door de andere uitersten op verjaardagen, waar je ā€˜horrorverhalen’ hoort van via via, over mensen die met een e-Golf snelweg op moesten en bestuurders die een soort haasje-over moesten spelen van de ene Fastned naar de andere.

Eigenlijk heb ik nooit een range tekort, zelfs niet met onze 44,5 kWh grote batterij van het ā€˜19 model. Dan heb je het toch over een gezin in de auto, plus een drager voor fietsen. Ik heb, behalve 3x Fastned, verder geen supercharger hoeven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:45

Bezulba

Formerly known as Eendje

PVPaneel schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:22:
@Bezulba Begrijp ik je nu goed dat ik een MG - in theorie - ook bij de Van Mossel Peugeot dealer om de hoek kan laten onderhouden? Of is dat alleen voorbehouden aan private lease?
Volgens mij zijn er specifieke vestigingen van VM die dat kunnen. Ik woon in Utrecht, en er zit er 1tje bij de wall maar daar mag/kan ik dus niet heen, ik moet naar Amersfoort, naar van Mossel Kia.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PVPaneel schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:22:
Als het een MG servicepunt is, dan kan dat ja. Op de website van MG NL/VM kan je vast wel ergens terug vinden waar de servicepunten zitten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensotheone
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 20:07
[quote]buutvrij schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 23:56:
@rensotheone
Lijkt me nog garantie. Ik neem aan dat de wagen daar nog in zit? (7 jaar)

Bedankt voor je reactie

klopt ik heb t/m volgend jaar december nog fabrieksgarantie
Ik kan eigenlijk geen reden bedenken over die motorsteunen (het hoe en waarom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Onlangs een proefrit gemaakt in de nieuwe MGS5 EV Luxury. Enorm verschil als je gewend bent aan een 1.2 3 cilinder in een vergelijkbaar formaat auto.

In de showroom stond ook de minder luxe Comfort uitvoering, welke in tegenstelling tot de specificaties op de website wel stoel- en stuurverwarming blijkt te hebben maar geen elektrische bestuurdersstoel en luxere stoelbekleding.
Enkel de 17 inch velgen ogen te klein voor het formaat auto en een automatische regensensor ontbreekt. Iemand ervaring met achteraf monteren van een regensensor?

Verder heeft de Comfort geen warmtepomp, alleen helaas geen informatie beschikbaar hoeveel dat scheelt in range in de wintermaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Maikel205 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 12:23:
Onlangs een proefrit gemaakt in de nieuwe MGS5 EV Luxury. Enorm verschil als je gewend bent aan een 1.2 3 cilinder in een vergelijkbaar formaat auto.

In de showroom stond ook de minder luxe Comfort uitvoering, welke in tegenstelling tot de specificaties op de website wel stoel- en stuurverwarming blijkt te hebben maar geen elektrische bestuurdersstoel en luxere stoelbekleding.
Enkel de 17 inch velgen ogen te klein voor het formaat auto en een automatische regensensor ontbreekt. Iemand ervaring met achteraf monteren van een regensensor?

Verder heeft de Comfort geen warmtepomp, alleen helaas geen informatie beschikbaar hoeveel dat scheelt in range in de wintermaanden.
Geen warmtepomp heeft ook z'n voordelen. Zou de auto er niet voor laten staan. Volgens mij, maar misschien is dat achterhaalt, is de enige implementatie van een WP in een auto die goed werkt en bespaart die van een Tesla.
Pagina: 1 ... 90 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2