Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
peter1982 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:47:
Iemand überhaupt al een uitsluitsel gekregen dan van de SEPP aanvraag?
Wij hebben alleen een bevestiging van de aanvraag en dat we binnen 4 weken wat horen.
Nee, dit vroeg ik mij ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:12
RVO is inderdaad al aan het uitbetalen zie Particuliere EV subsidie (SEPP)
Ik heb de buit al enkele dagen binnen en vandaag de bevestiginsbrief gekregen. (#212)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik heb een bevestiging ontvangen, maar zie nu niets meer in mijn account bij RVO staan. Maandag maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter1982
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:05
Wij hebben aanvraag 431, maar nog niets gehoord.
Maandag maar is bellen voor het kenteken misschien kan ik die dan nog aanvullen. Lees in het andere topic dat mensen met een 600 nummer al worden uitbetaald. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoDrenthe
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
RVO account is wel vreemd. Log even in en na een paar keer klikken is de aanvraag niet meer te zien en krijg de volgende foutcode:

Onderstaande codes kunnen helpen bij de foutopsporing
Referentie: 005eXfCzA3zDwWR5UZXBic0000lp0008qW
Tijd: 2020-07-10 20:49:28

Ro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
RoderikRietsema schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:54:
RVO account is wel vreemd. Log even in en na een paar keer klikken is de aanvraag niet meer te zien en krijg de volgende foutcode:
Bij mij is na wat klikken mijn aanvraag ook verdwenen. Wilde kijken hoe ik komende week mijn kenteken door kan geven, zodat de subsidie uitbetaald kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomK85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08-2024
Bezulba schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:29:
[...]

Mail is niet vaag, athans naar mijn mening.

Je hebt 3 keuzes.

1. je wilt doorgaan met de aanvraag en hebt subsidieaanvraag gedaan en je ziet af van de ontbindinsregeling
2. je wilt doorgaan met de aanvraag MITS de subsidieaanvraag toegekend gaat worden. Dus maak je gebruik van de ontbindingsregeling.
3. je hebt geen aanvraag gedaan voor subsidie en dan intereseert het je allemaal geen zier

Ik zou voor de zekerheid gewoon terugmailen dat je optie 1 wil, doorgaan met de aanvraag (en dat je auto al bijna voor de deur staat.. :P )
Ik heb met ze gebeld. Optie 1 en 3 zijn hetzelfde. Het is wat krom omschreven maar ze willen inzicht hebben in aantallen die op subsidie wachten. Ook gevraagd hoe het zit met mogelijkheid tot ontbinden vanuit hen. Dit volgt uit het feit dat mocht het heel lang duren voordat er uitsluitsel komt, zij niet die auto eeuwig kunnen vasthouden (wat ik ook wel begrijp). Het is overigens vanuit het Keurmerk Private Lease gekomen, waardoor zij hier ook gevolg aan moeten geven. Ikzelf zie er vanaf, die 83 euro is leuk maar niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Kun je dan niet alsnog in aanmerking komen voor de € 4000 subsidie per 1-1-21 ?

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomK85
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-08-2024
964C2 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:24:
Kun je dan niet alsnog in aanmerking komen voor de € 4000 subsidie per 1-1-21 ?
In principe wel. Alleen meen ik dat als dit jaar het budget van 2021 al wordt overtekend, het alsnog loten wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:34
peter1982 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:47:
Iemand überhaupt al een uitsluitsel gekregen dan van de SEPP aanvraag?
Wij hebben alleen een bevestiging van de aanvraag en dat we binnen 4 weken wat horen.
Ja heb private lease gedaan en heb de eerste 83,- gestort gehad gisteren. Een maat van mij heeft een 2e hands E-soul gekocht en heeft die 2000 euro al op zijn rekening.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
waar kun je nu aangeven wat je kenteken is bij de SEPP aanvraag? want ik kan dat dus nergens doen he...

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Remko.me schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:20:
waar kun je nu aangeven wat je kenteken is bij de SEPP aanvraag? want ik kan dat dus nergens doen he...
Kijk eens in de topicwarning, dan weet je dat je hier verkeerd zit.

Modbreak:De SEPP aanvragen zijn hier overbodig, daar hebben we Particuliere EV subsidie (SEPP) voor

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 11-07-2020 21:35 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:31
Ik ben onlangs gebeld dat ik over 1.5 week de auto mag komen halen. Maar ik vraag me nu af wanneer ik weet wat de kentekengegevens zijn? Ik zal toch eerst een verzekering moeten aanvragen voordat ik de weg op ga met de auto.
Krijg ik die een dag van te voren? Via email? Of moet ik ter plekke de verzekering nog regelen? Iemand ervaring er hier al mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
thehog schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:44:
Ik ben onlangs gebeld dat ik over 1.5 week de auto mag komen halen. Maar ik vraag me nu af wanneer ik weet wat de kentekengegevens zijn? Ik zal toch eerst een verzekering moeten aanvragen voordat ik de weg op ga met de auto.
Krijg ik die een dag van te voren? Via email? Of moet ik ter plekke de verzekering nog regelen? Iemand ervaring er hier al mee?
Gewoon vragen of ze je bellen op het moment dat het kenteken bekend is, ik had deze een week eerder en ben met een kenteken vanuit de showroom een verzekering uit gaan zoeken (Ohra was voor ons veruit het goedkoopst)

Na ontvangst kenteken je verzekeraar melden dat je het definitieve kenteken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:31
user-100 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:49:
[...]

Gewoon vragen of ze je bellen op het moment dat het kenteken bekend is, ik had deze een week eerder en ben met een kenteken vanuit de showroom een verzekering uit gaan zoeken (Ohra was voor ons veruit het goedkoopst)

Na ontvangst kenteken je verzekeraar melden dat je het definitieve kenteken hebt.
En dan maar hopen dat ik ze aan de lijn krijg :)
Ik had eigenlijk wel vanuit hun instructies verwacht. Het zal niet de eerste auto zijn die ze verkopen lijkt me. Anders maar ter plekke op de mobiel regelen. Is ook zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10
marc4547 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:30:
[...]

Ik heb hem onder de rechter stoel liggen , onder de linker past hij niet en kun je ook mooi de kabels doorvoeren, maar het geluid scheelt zo enorm! En die automatische aan en uit schakeling van Vibe audio is leuk maar dat is dus maar een kabeltje naar de aansteker omdat die "geschakeld" is, Er blijft een RCA signaal nodig en dat heeft de radio niet. ik ken het merk niet ( ik bedoel dus dat Vibe audio)en kan dus niet oordelen over de kwaliteit , ik ben dus voor de Kenwood gegaan, omdat ik die al eerder in een auto heb gehad maar heb ook mensen gezien die voor jBL zijn gegaan, dat s persoonlijk . Ik heb wel de moeite genomen om even de stoel te lichten met een torx 50 H omdat ik de kabels mooi door wilde voeren en de sub onder de stoel wilde Maar ieder succes met zijn keus.
Heb je toevallig foto's van achter de head unit? Ik vraag me af hoe ik de sub aan moet gaan sluiten...Hopelijk kan ik bij de kabels zonder de unit te verwijderen. Mooiste zou zijn als ik er ergens een ISO connector tussen kon zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
  • Laatst online: 17-05-2023
Hier nog een review over de mid-2020 software-update: YouTube: #10: MG ZS EV: Comfort Update 2020 Overview

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jawealm
Hier mijn review over de MG ZS EV bij AutoWeek: https://www.autoweek.nl/r...l/mg-zs-ev-luxury-2020-2/; ben misschien iets te veel een positivo maar ik ben gewoon erg tevreden over de auto. Dat de communicatie met van Mossel gebrekkig verliep heb ik daar niet gepost; dat is ook iets dat los staat van de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:01
jawealm schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:46:
Hier mijn review over de MG ZS EV bij AutoWeek: https://www.autoweek.nl/r...l/mg-zs-ev-luxury-2020-2/; ben misschien iets te veel een positivo maar ik ben gewoon erg tevreden over de auto. Dat de communicatie met van Mossel gebrekkig verliep heb ik daar niet gepost; dat is ook iets dat los staat van de auto.
Goede review. Blijft toch leuke voorpret alle reviews lezen en kijken.

Dat de communicatie los staat van de auto zou ik bij elk ander merk met veel verschillende dealers mee eens zijn. Echter kun je met je MG niet langs Van Mossel heen en niet kiezen voor een andere dealer. (anders had ik dat inmiddels zeker gedaan.) Dus vind het hier echt wel van toepassing en ook noemenswaardig. Hoewel dat het oordeel van de auto niet hoeft te drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Zo dames en heren, een nieuw week een nieuwe ronde met kansen dat je gebeld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosty10
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
runner83 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:11:
Zo dames en heren, een nieuw week een nieuwe ronde met kansen dat je gebeld wordt.
Mijn telefoon hangt continu in de lader en ligt bij het raam voor maximale ontvangst.... :D

Ik ben dit weekend even in Breda langs gegaan. Er stonden veel MG's in de showroom en op de parkeerplaats. De verkoper gaf aan dat de 2 a 3 weken levertijd destijds (27-6 getekend) nogal optimistisch was... 8)7 . Maar goed, in de sheet zie ik wel dat veel mensen toch wel binnen 4 weken hun auto op kunnen halen. Wij vertrekken 25/7 op vakantie, dus misschien kunnen we hem nog net ophalen, parkeren op de oprit en vertrekken op vakantie.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Laatst online: 18-08 17:52
Joosty10 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Mijn telefoon hangt continu in de lader en ligt bij het raam voor maximale ontvangst.... :D

Ik ben dit weekend even in Breda langs gegaan. Er stonden veel MG's in de showroom en op de parkeerplaats. De verkoper gaf aan dat de 2 a 3 weken levertijd destijds (27-6 getekend) nogal optimistisch was... 8)7 . Maar goed, in de sheet zie ik wel dat veel mensen toch wel binnen 4 weken hun auto op kunnen halen. Wij vertrekken 25/7 op vakantie, dus misschien kunnen we hem nog net ophalen, parkeren op de oprit en vertrekken op vakantie.. :'(
Ja klopt en ga er nu ook een beetje vanuit dat ik deze week gebeld wordt. Wij vertrekken deze week op vakantie maar door corona dit jaar in Nederland gebleven dus dan maar vanuit het vakantiehuisje de auto halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

@jawealm heb je foto's van het interieur, en hoe zit de achterbank?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleitalia
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-08 19:25
Wij hebben nog immer niks gehoord van Van Mossel buiten dat we waarschijnlijk de auto voor half augustus wel krijgen. We hebben 22 juni alles getekend en wel (Rood Luxury), maar buiten de "subsidiemail" hebben wij niks meer vernomen van Van Mossel. Er zijn een hoop mensen die later getekend hebben en nu al een leverdatum hebben... Subsidie aanvraag nummer 480 maar nog geen brief over toekenning..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
aleitalia schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:16:
Wij hebben nog immer niks gehoord van Van Mossel buiten dat we waarschijnlijk de auto voor half augustus wel krijgen. We hebben 22 juni alles getekend en wel (Rood Luxury), maar buiten de "subsidiemail" hebben wij niks meer vernomen van Van Mossel. Er zijn een hoop mensen die later getekend hebben en nu al een leverdatum hebben... Subsidie aanvraag nummer 480 maar nog geen brief over toekenning..
Hier ook niet hoor. 19e alles getekend, met de afspraak dat ik de auto voor de 30e zou krijgen...
Snel eigen auto verkocht, maar de MG is nog altijd nergens te bekennen :')

Achja, ik hoop deze week toch ook op een telefoontje, anders ga ik vrijdag toch maar even een voorloopauto regelen :O ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:58
Volgens mij ligt het (naast koop/lease) toch vooral aan de kleur. Ik heb zelf een blauwe besteld en die is ook nog niet te bekennen. Zie je ook terug in de spreadsheet mbt blauw. Rood zal dan wellicht ook lastig zijn. Wellicht hebben ze de rode en blauwe kleuren een beetje onderschat qua afname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Dan nog gaat het niet op volgorde, Wij hebben zelf een rode gekozen in de lease.
En iemand die een dag later getekend heeft, mag hem deze week al ophalen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleitalia
w0ut3r- schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Hier ook niet hoor. 19e alles getekend, met de afspraak dat ik de auto voor de 30e zou krijgen...
Snel eigen auto verkocht, maar de MG is nog altijd nergens te bekennen :')

Achja, ik hoop deze week toch ook op een telefoontje, anders ga ik vrijdag toch maar even een voorloopauto regelen :O ...
Heb zojuist op die subsidiemail gereageerd (handig ook dat het naar een ander mailadres moet) met de info die ze vroegen + een uitgebreide klacht en ze gewezen op de hypocrisie dat ze zelf niet communiceren maar wij binnen 2 werkdagen moeten reageren op die mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Smuggler schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:50:
Dan nog gaat het niet op volgorde, Wij hebben zelf een rode gekozen in de lease.
En iemand die een dag later getekend heeft, mag hem deze week al ophalen.
Als je naar het formulier kijkt, dan kun je bijna concluderen dat kopers voorrang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Subsidiemail? Daar heb ik niks van mogen ontvangen...

Alleen een mail ontvangen dat de auto in Nederland gearriveerd is en dat er contact opgenomen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleitalia
w0ut3r- schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:55:
Subsidiemail? Daar heb ik niks van mogen ontvangen...

Alleen een mail ontvangen dat de auto in Nederland gearriveerd is en dat er contact opgenomen wordt...
Heb je koop of lease? Lease kan je onder je contract uit als je onder voorbehoud van subsidie wilt etc. maar zij kunnen er dan ook onderuit als het hun te lang duurt (met andere woorden krijg je volgend jaar pas subsidie en heb je voorbehoud dan beëindigen zij het contract volgens mij gewoon).

Dit is de mail:

Hartelijk welkom bij de Van Mossel familie!

Waarschijnlijk zal je binnenkort jouw nieuwe elektrische auto in ontvangst mogen nemen of heb je hem al mogen ophalen. Het mooie van elektrisch rijden is dat, naast onze voordelige maandtarieven, de overheid sinds kort bezig is om het elektrisch rijden nog aantrekkelijker te maken.

Belangrijke informatie over je leasecontract:
Zoals je waarschijnlijk al hebt vernomen kun je per 1 juli de S.E.P.P. subsidie aanvragen bij de RVO. De toewijzing hiervan loopt volledig via de overheid en gaat buiten de leasemaatschappij om. De voorwaarden waaraan je als aanvrager aan moet voldoen kun je vinden op https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp.

Ons is bekend dat er ook klanten zijn die de aanvraag voor het privé leasen van een elektrisch voertuig volledig willen laten afhangen van het wel of niet verkrijgen van de subsidie (S.E.P.P.). Van Mossel biedt daarom ook per heden de mogelijkheid om het contract te ontbinden bij het niet (direct) verkrijgen van de subsidie. Let wél: Indien je gebruik wilt maken van de ontbindingsregeling hebben wij als leasemaatschappij ook het recht om het contract te ontbinden.

Je hebt hierin een drietal keuzes:
Keuze 1: Je wilt snel rijden en bijvoorbeeld profiteren van een actieaanbieding dus zie je af van de ontbindingsregeling.
Keuze 2: Je wilt zekerheid over de subsidie en daarom gebruik maken van de ontbindingsregeling.
Keuze 3: Ik maak geen gebruik van de subsidieregeling.
Indien je de subsidie al aan hebt gevraagd heb je te maken met 1 van de volgende statussen:
Je hebt al reactie gekregen van de RVO met toekenning van de subsidie
Je hebt al reactie gekregen van de RVO met melding dat de aanvraag is uitgesteld
Je hebt reactie gekregen van de RVO dat de aanvraag is afgewezen
Je bent nog in afwachting van reactie vanuit de RVO
Omdat de consequenties hiervan kunnen verschillen horen wij graag binnen 2 werkdagen wat jouw keuze is en wat de status is van jouw subsidieaanvraag. Dit doe je door een mail te sturen naar verkoop@vanmosselprivelease.nl met de volgende informatie:
Leasecontractnummer
Aangeven of je wel of geen gebruik wil maken van de ontbindingsregeling.
Indien je gebruikt maakt van de ontbindingsregeling graag bewijslast als bijlage meesturen (reactie/uitslag RVO met daarin de afwijzing of uitstelling)
Waar moet je rekening mee houden bij de ontbindingsregeling?
De ontbinding dient schriftelijk en binnen 14 dagen na de afwijzing of het uitstel van de aanvraag te geschieden. Een mailbericht gericht aan verkoop@vanmosselprivelease.nl is voldoende.

Hoe sneller jouw aanvraag tot subsidieverlening verwerkt is des te sneller er duidelijkheid is voor alle betrokken partijen.
De aanvraag voor de subsidieverlening dient binnen 10 werkdagen na het aangaan van de leaseovereenkomst, volledig en overeenkomstig de daarvoor gestelde voorwaarden bij de uitvoeringsinstantie van de subsidieregeling ingediend te zijn door jou.
De aanvraag tot subsidievaststelling moet zo spoedig mogelijk na tenaamstelling van het kenteken ingediend worden.
Binnen 5 werkdagen na ontvangst moet de leasemaatschappij geïnformeerd worden over de inhoud van de beschikkingen van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) tot aanvraag en die tot de vaststelling van de subsidie, alsmede omtrent eventuele berichtgeving rondom uitstel van de beslistermijn.
Graag horen wij binnen 2 werkdagen of je gebruik wilt maken van de mogelijkheid op ontbinding van de leaseovereenkomst om reden van afwijzing of van uitstel van de subsidieaanvraag in het kader van de “Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren”. Dit mag per mail naar: verkoop@vanmosselprivelease.nl.

Met vriendelijke groet

Team Van Mossel Privé Lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleitalia
Artaex schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Als je naar het formulier kijkt, dan kun je bijna concluderen dat kopers voorrang krijgen.
Dat zal ongetwijfeld maar dan moet je niet in de showroom zeggen nu bestellen is voor 30-06 rijden... en dat ook in het contract vermelden en het niet nakomen vervolgens. Wij moesten de 2 weken bedenktermijn overslaan zodat ze snel konden leveren en inmiddels zijn we ruim 3 weken verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
aleitalia schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Dat zal ongetwijfeld maar dan moet je niet in de showroom zeggen nu bestellen is voor 30-06 rijden... en dat ook in het contract vermelden en het niet nakomen vervolgens. Wij moesten de 2 weken bedenktermijn overslaan zodat ze snel konden leveren en inmiddels zijn we ruim 3 weken verder...
Ik denk dat niemand durft te betwisten dat Van Mossel gigantisch heeft gefaald (en nog steeds) op het gebied van communicatie. Ik heb geen afstand gedaan van m'n bedenktijd (private lease, 24 juni) en het valt nog te bezien hoeveel langer ik daardoor moet wachten. Of misschien maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
aleitalia schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Heb je koop of lease? Lease kan je onder je contract uit als je onder voorbehoud van subsidie wilt etc. maar zij kunnen er dan ook onderuit als het hun te lang duurt (met andere woorden krijg je volgend jaar pas subsidie en heb je voorbehoud dan beëindigen zij het contract volgens mij gewoon).

Dit is de mail:

Hartelijk welkom bij de Van Mossel familie!

Waarschijnlijk zal je binnenkort jouw nieuwe elektrische auto in ontvangst mogen nemen of heb je hem al mogen ophalen. Het mooie van elektrisch rijden is dat, naast onze voordelige maandtarieven, de overheid sinds kort bezig is om het elektrisch rijden nog aantrekkelijker te maken.

Belangrijke informatie over je leasecontract:
Zoals je waarschijnlijk al hebt vernomen kun je per 1 juli de S.E.P.P. subsidie aanvragen bij de RVO. De toewijzing hiervan loopt volledig via de overheid en gaat buiten de leasemaatschappij om. De voorwaarden waaraan je als aanvrager aan moet voldoen kun je vinden op https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp.

Ons is bekend dat er ook klanten zijn die de aanvraag voor het privé leasen van een elektrisch voertuig volledig willen laten afhangen van het wel of niet verkrijgen van de subsidie (S.E.P.P.). Van Mossel biedt daarom ook per heden de mogelijkheid om het contract te ontbinden bij het niet (direct) verkrijgen van de subsidie. Let wél: Indien je gebruik wilt maken van de ontbindingsregeling hebben wij als leasemaatschappij ook het recht om het contract te ontbinden.

Je hebt hierin een drietal keuzes:
Keuze 1: Je wilt snel rijden en bijvoorbeeld profiteren van een actieaanbieding dus zie je af van de ontbindingsregeling.
Keuze 2: Je wilt zekerheid over de subsidie en daarom gebruik maken van de ontbindingsregeling.
Keuze 3: Ik maak geen gebruik van de subsidieregeling.
Indien je de subsidie al aan hebt gevraagd heb je te maken met 1 van de volgende statussen:
Je hebt al reactie gekregen van de RVO met toekenning van de subsidie
Je hebt al reactie gekregen van de RVO met melding dat de aanvraag is uitgesteld
Je hebt reactie gekregen van de RVO dat de aanvraag is afgewezen
Je bent nog in afwachting van reactie vanuit de RVO
Omdat de consequenties hiervan kunnen verschillen horen wij graag binnen 2 werkdagen wat jouw keuze is en wat de status is van jouw subsidieaanvraag. Dit doe je door een mail te sturen naar verkoop@vanmosselprivelease.nl met de volgende informatie:
Leasecontractnummer
Aangeven of je wel of geen gebruik wil maken van de ontbindingsregeling.
Indien je gebruikt maakt van de ontbindingsregeling graag bewijslast als bijlage meesturen (reactie/uitslag RVO met daarin de afwijzing of uitstelling)
Waar moet je rekening mee houden bij de ontbindingsregeling?
De ontbinding dient schriftelijk en binnen 14 dagen na de afwijzing of het uitstel van de aanvraag te geschieden. Een mailbericht gericht aan verkoop@vanmosselprivelease.nl is voldoende.

Hoe sneller jouw aanvraag tot subsidieverlening verwerkt is des te sneller er duidelijkheid is voor alle betrokken partijen.
De aanvraag voor de subsidieverlening dient binnen 10 werkdagen na het aangaan van de leaseovereenkomst, volledig en overeenkomstig de daarvoor gestelde voorwaarden bij de uitvoeringsinstantie van de subsidieregeling ingediend te zijn door jou.
De aanvraag tot subsidievaststelling moet zo spoedig mogelijk na tenaamstelling van het kenteken ingediend worden.
Binnen 5 werkdagen na ontvangst moet de leasemaatschappij geïnformeerd worden over de inhoud van de beschikkingen van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) tot aanvraag en die tot de vaststelling van de subsidie, alsmede omtrent eventuele berichtgeving rondom uitstel van de beslistermijn.
Graag horen wij binnen 2 werkdagen of je gebruik wilt maken van de mogelijkheid op ontbinding van de leaseovereenkomst om reden van afwijzing of van uitstel van de subsidieaanvraag in het kader van de “Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren”. Dit mag per mail naar: verkoop@vanmosselprivelease.nl.

Met vriendelijke groet

Team Van Mossel Privé Lease
Hmm, vreemd. Ik heb ook lease, maar deze heb ik niet mogen ontvangen...

Ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee om overal achteraan te bellen. Wil gewoon die auto op de oprit, die subsidie komt vast wel goed lijkt me (heb volgnummer 68) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
Correctie, bevond zich in de spam...

Welke keuze hebben jullie gemaakt? Als ik het zo lees is keuze 1 gelijk aan 3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawealm
GS88 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:44:
@jawealm heb je foto's van het interieur, en hoe zit de achterbank?
Op de achterbank is bovengemiddeld veel zitruimte en het zitcomfort is ook prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOBc87zl0B0oGcnYowSFCWCqdMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1nvEFCekgvxya3pkDIxRQj7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjOXS5Fw83BGx7p1fqOAdVGF9_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcgJusOzHZfrhbtaADTa0Jw9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xP6LlpQTKq1cb72T6qNX0xLsbNI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AqAHTMcsquE7cfIUZwbSjJtW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgQPZeJlbCGipzZ8MmRvxZ1LpRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lyR7owoeuspPJMrpmTw3zdDr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Edfq4FHB1lwSihG8QGL0QCXdfdE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EZbCuAPanZIzaXgVMLeVU8CG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleitalia
w0ut3r- schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:27:
Correctie, bevond zich in de spam...

Welke keuze hebben jullie gemaakt? Als ik het zo lees is keuze 1 gelijk aan 3?
Keuze 1, in het contract is de bedenktijd toch al overgeslagen... Subsidie volgnummer is 480 bij ons dus dat komt ook wel goed. Die auto moet inderdaad wel zsm deze kant op komen.

Ik hoorde ook dat ze nu het geintje uithalen dat iedereen die Amsterdam heeft staan als afleveradres nu alsnog naar Breda moet... heb in de beantwoording dus ook duidelijk aangegeven dat ik niet voor niks Amsterdam heb gekozen en dus ook expliciet vermeld dat we niet naar Breda gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeneman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10-2024
Artaex schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Vandaag nog geen updates op het google docje gezien, het uitbellende afleverteam zal wel op maandag vrij zijn..

Net gebeld! Vanaf 21 juli mag ik 'm ophalen!

[ Voor 7% gewijzigd door joeneman op 13-07-2020 15:05 . Reden: Telefoontje gehad.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinussandee
  • Laatst online: 04-02-2021
Zouden jullie nog eens het document willen posten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• w0ut3r-
JAAAA, hij is er *O* oOo *O*
Volgende week dinsdag ophalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
w0ut3r- schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:32:
*O* oOo :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosty10
w0ut3r- schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:32:
Je geduld wordt beloond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleitalia
Één grote chaos bij Van Mossel... net contact gehad met de lease maatschappij van Van Mossel, levering staat bij hun voor volgende week maar ze verwijzen me weer terug naar de dealer in Amsterdam die geen flauw idee heeft wanneer de auto geleverd word, "ze denken voor 15 augustus". Waar de leasemaatschappij week 30 vandaan haalt is hun een raadsel.

Verder wel de bevestiging gekregen dat het merendeel van de leveringen naar Breda wordt verplaatst daar vinden momenteel alleen maar afleveringen plaats, verkoop is momenteel alleen nog in Amsterdam. Ze geven aan dat het veel te druk is en dat ze het werk niet aankunnen nu. Auto's worden wel met de nieuwe update geleverd.

Al met al, wachten we maar weer af... maar ik ben benieuwd of ze 15 augustus halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgzsev
  • Laatst online: 21-02-2024
In mijn contract staat leverende dealer : Amsterdam dus lijkt mij toch dat ze de MG in Amsterdam komen brengen.

Nu is het zo dat ik hem wel heel graag wil. Maar netjes is het niet. Buiten dat levert het veel onnodige kosten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
Mgzsev schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:21:
In mijn contract staat leverende dealer : Amsterdam dus lijkt mij toch dat ze de MG in Amsterdam komen brengen.

Nu is het zo dat ik hem wel heel graag wil. Maar netjes is het niet. Buiten dat levert het veel onnodige kosten op.
Staat ook in mijn contract, maar is bij mij niet mogelijk. Daarom maar gekozen voor thuislevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aleitalia
BarremansNL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Staat ook in mijn contract, maar is bij mij niet mogelijk. Daarom maar gekozen voor thuislevering.
Het is vast wel mogelijk ze willen alleen de moeite niet doen voor jou als klant. Het is gewoon pure onwil... Als je hard genoeg zeurt leveren ze hem heus wel af in Amsterdam of thuis zonder kosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeneman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10-2024
aleitalia schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Het is vast wel mogelijk ze willen alleen de moeite niet doen voor jou als klant. Het is gewoon pure onwil... Als je hard genoeg zeurt leveren ze hem heus wel af in Amsterdam of thuis zonder kosten...
Pure onwil lijkt me persoonlijk wat te sterk uitgedrukt.. Ik baal er ook van dat het aan de communicatie schort, anderzijds zijn ze wel overlopen door koopjesjagers zoals wij.. Een standaard 'uitrol' van nieuwe auto's vanaf 1 lokatie zal waarschijnlijk ten goede komen van de wachttijd van alle andere gegadigden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mgzsev
Uiteraard snappen we dat ze overlopen zijn door de drukte. Maar 1 mail naar iedereen met excuses vanwege de drukte en een beetje info dat de leveringen daardoor later dan gepland zijn is al goed voor vele. Niks laten horen is natuurlijk helemaal slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 16:28

Fremske

and change the world

@jawealm Wat een leuke en positieve review! Ik ben het helemaal met u eens dat de wagen een zeer goede indruk heeft achtergelaten. Ik was nog even benieuwd naar uw productie datum. Die kunt u vinden in het deurportier van de passagier, onderste regel XX-jaar
jawealm schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:46:

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Fremske schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:32:
@jawealm Wat een leuke en positieve review! Ik ben het helemaal met u eens dat de wagen een zeer goede indruk heeft achtergelaten. Ik was nog even benieuwd naar uw productie datum. Die kunt u vinden in het deurportier van de passagier, onderste regel XX-jaar

[...]
Dank je voor je complimenten! Altijd leuk!

Zie mijn eerdere post over de productieproductiedatum: jawealm in "Het grote MG EV Topic"; 10-2019 dus (de oudste van de nieuwe lichting I guess?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Ik heb de auto al een maand maar het is me een keer gelukt om het aanzetten dat hij zelf stuurt voor elkaar te krijgen. Ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb, ACC werkt prima maar hoe laat ik hem nu zelf sturen? Ik weet dat je om de 10 sec je handen aan het stuur moet doen , maar kan iemand me uitleggen hoe je het aan zet?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TweakerF
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 14:48
marc4547 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:04:
Ik heb de auto al een maand maar het is me een keer gelukt om het aanzetten dat hij zelf stuurt voor elkaar te krijgen. Ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb, ACC werkt prima maar hoe laat ik hem nu zelf sturen? Ik weet dat je om de 10 sec je handen aan het stuur moet doen , maar kan iemand me uitleggen hoe je het aan zet?
De acc hendel 1 x naar je toe klikken (standby).
'Set' indrukken op de hendel om snelheid vast te zetten.
De acc hendel 2x kort achter elkaar naar je toe trekken (soort dubbelklik) om mg pilot te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
TweakerF schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:09:
[...]

De acc hendel 2x kort achter elkaar naar je toe trekken (soort dubbelklik) om mg pilot te activeren.
Ok , dank je !! Gaat het straks proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ik lees over afleveren van de auto bij andere dealer.
Ik heb de kilometers laten noteren bij leasemaatschappij. Ze gaven aan 25km afgeleverd te hebben (was 39, dus al laten corrigeren) daarna 117km gerekend waar hij oorspronkelijk werd afgeleverd - naar mijn huis.

Ik heb dus een netto begin van 128km van mijn auto en niet de 25km waarmee zij zelf kwamen.

Misschien wel een goede tip voor wie dit ook betreft. Kunnen zomaar dure kilometers worden als je ineens over je max bundel gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Remko.me schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:44:
Ik lees over afleveren van de auto bij andere dealer.
Ik heb de kilometers laten noteren bij leasemaatschappij. Ze gaven aan 25km afgeleverd te hebben (was 39, dus al laten corrigeren) daarna 117km gerekend waar hij oorspronkelijk werd afgeleverd - naar mijn huis.

Ik heb dus een netto begin van 128km van mijn auto en niet de 25km waarmee zij zelf kwamen.

Misschien wel een goede tip voor wie dit ook betreft. Kunnen zomaar dure kilometers worden als je ineens over je max bundel gaat ;)
Als je over de bundel gaat dan kost het je 10 cent per kilometer. Sorry maar dan praten we over nog geen 12 euro. Daar ga ik niet moeilijk over doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remko.me
1993jjohan schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Als je over de bundel gaat dan kost het je 10 cent per kilometer. Sorry maar dan praten we over nog geen 12 euro. Daar ga ik niet moeilijk over doen.
Je hoeft geen sorry te zeggen :P ik vind het meer een principe ding als afspraken nakomen.
Zij rekenen aan de andere kant die 12 euro ook af.
De tip is voor diegene die hetzelfde denken als ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:12
Vandaag software update gehad piepjes zijn weg maar mijn navigatie doet het niet meer alle kaarten zijn weg.
weet iemand of je zelf kaarten erop kan zetten?
Vrijdag gaat hij weer terug naar de dealer om dit te fiksen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Wederom een paar posts weggehaald over subsidieaanvragen. Die kunnen naar het SEPP topic. Linkje staat in de TW

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ben toch wel erg benieuwd wat nu de volgorde van afleveren is; op basis van kleur, lease of koop, afleveradres???
Wij hebben hem 3 juli gekocht, er is gezegd dat hij half augustus wordt geleverd, in Breda en de kleur is zwart.
Inmiddels de toekenning van de subsidie gisteren ontvangen, dus dat is in ieder geval in orde en fijn om te weten.
Nu dus afwachten of we hem inderdaad over een maandje kunnen ophalen. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:40
Net vernomen dat er vandaag 55 mensen gebeld worden om vanaf dinsdagavond een aflevermoment in te plannen. Zitten hopelijk ook wat tweakers bij 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
Komende maandag wordt mijn auto opnieuw gepolijst en gepoetst omdat deze in de zon helaas veel swirls bevat. Dit komt een extern bedrijf doen, dus niet van mossel zelf.

Het is een fenomeen dat vooral bij zwarte auto's aan de orde is, kortom: krijg je een zwarte; let hier even op.

Hier enkele foto's van deze gevallen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0jw9Kqx/image0-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DWhgHwT/image1-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ctxZrgD/image2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Remko.me schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:36:
Komende maandag wordt mijn auto opnieuw gepolijst en gepoetst omdat deze in de zon helaas veel swirls bevat. Dit komt een extern bedrijf doen, dus niet van mossel zelf.

Het is een fenomeen dat vooral bij zwarte auto's aan de orde is, kortom: krijg je een zwarte; let hier even op.
Jeetje zeg, dat is balen. Kunnen ze dat wel met polijsten en poetsen wegwerken?
Ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben met een zwarte auto.
Maar bedankt voor de tip. We gaan er extra op controleren bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dinsdag even op letten :( .. heb je dit bij afleveren al aangegeven? Of later met foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleitalia
jolandacb schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:09:
Ben toch wel erg benieuwd wat nu de volgorde van afleveren is; op basis van kleur, lease of koop, afleveradres???
Wij hebben hem 3 juli gekocht, er is gezegd dat hij half augustus wordt geleverd, in Breda en de kleur is zwart.
Inmiddels de toekenning van de subsidie gisteren ontvangen, dus dat is in ieder geval in orde en fijn om te weten.
Nu dus afwachten of we hem inderdaad over een maandje kunnen ophalen. :-)
22 juni was ons private lease contract rond maar nog altijd geen enkele informatie over de leverdatum. Leasemaatschappij van Van Mossel verwijst naar de dealer en andersom... niemand weet iets behalve dat de auto zo snel mogelijk komt. Wij hebben een rode besteld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
jolandacb schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Jeetje zeg, dat is balen. Kunnen ze dat wel met polijsten en poetsen wegwerken?
Ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben met een zwarte auto.
Maar bedankt voor de tip. We gaan er extra op controleren bij aflevering.
Ja, zelf niet, ze moeten dus echt een poetser laten komen. Wat men aangaf is dat inderdaad met een zeem/spons en doek tewerk is gegaan, beetje spuitbus en oppoetsen. Dat komt niet ten goede. Er wordt vooraf nog een wax op gezet en uitgewreven. Zeg maar; te haastig.

Er zijn meer meldingen van inderdaad, eigenijk alleen zwart. Daarop zie je het immers eigenlijk ook erger, vooral als niet goed gewaxt is.
weertenaar schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Dinsdag even op letten :( .. heb je dit bij afleveren al aangegeven? Of later met foto's?
later met foto's, je ziet het immers alleen in de zon

[ Voor 59% gewijzigd door Remko.me op 15-07-2020 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is marring en komt doordat diegene die de auto gepoetst heeft geen idee heeft hoe je met een polijstmachine en\of met poetsdoeken om moet gaan en alles snel snel moet. Als je er op let zie je dit bij onwijs veel auto's die in de zon staan. Voor mij reden om de dealer de auto bij aflevering niet te laten poetsen maar dit zelf even te doen. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawealm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosty10
marvel27 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:19:
Net vernomen dat er vandaag 55 mensen gebeld worden om vanaf dinsdagavond een aflevermoment in te plannen. Zitten hopelijk ook wat tweakers bij 😊
Ik ben benieuwd. Ik vind de getallen op kentekenradar momenteel weinig hoopgevend. Afgelopen maandag eentje en gisteren 3 MG's op kenteken gezet. Je zou toch denken dat er veel meer auto's op 1 dag kunnen worden afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Ophidian schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:19:
[...]

Dit is marring en komt doordat diegene die de auto gepoetst heeft geen idee heeft hoe je met een polijstmachine en\of met poetsdoeken om moet gaan en alles snel snel moet. Als je er op let zie je dit bij onwijs veel auto's die in de zon staan. Voor mij reden om de dealer de auto bij aflevering niet te laten poetsen maar dit zelf even te doen. ;)
jup, ga er vanuit dat ze dat nu goed gaan opleveren ;-) dus dat ik na maandag een mooi gepoetste auto krijg.. :-) of moet ik wantrouwig worden? ;-) dit keer niet in Breda maar in Harderwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 16:28

Fremske

and change the world

@Remko.me ik had precies hetzelfde. Mijn auto moet ook nog opnieuw gepolijst worden.
Mag ik vragen wat jouw productie date is? Ben benieuwd.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Joosty10 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:49:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik vind de getallen op kentekenradar momenteel weinig hoopgevend. Afgelopen maandag eentje en gisteren 3 MG's op kenteken gezet. Je zou toch denken dat er veel meer auto's op 1 dag kunnen worden afgeleverd.
Ik ook niet nee, hoewel ze dan als je terugkijkt er vervolgens een hele berg in een dag op naam zetten.

Echter mag ik morgen ochtend rond 9 uur mijn auto ophalen in Breda maar heb nog niks gezien van een bevestiging of iets dat de auto op kenteken is gezet. Ik heb lease. Heeft een van jullie wel een bevestiging gehad voor het ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosty10
1993jjohan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Ik ook niet nee, hoewel ze dan als je terugkijkt er vervolgens een hele berg in een dag op naam zetten.

Echter mag ik morgen ochtend rond 9 uur mijn auto ophalen in Breda maar heb nog niks gezien van een bevestiging of iets dat de auto op kenteken is gezet. Ik heb lease. Heeft een van jullie wel een bevestiging gehad voor het ophalen?
Ik kan helaas geen ervaring delen...Want ik ben nog niet gebeld voor een afleverafspraak.. :| . Je zou voor de gein wel even met je DigID kunnen inloggen bij de RDW om te checken of er al een MG op je naam is geregistreerd... ;) .

Ze hebben er op 3-7 inderdaad veel in 1 keer op kenteken gezet. Dat lijkt me de voorbereiding van de afleverdag in Waalwijk op 5 juli destijds..Had gehoopt dat ze dat nog eens zouden doen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
Ik heb mijn MG op 12 juni bij Van Mossel te Amsterdam gekocht, en hij wordt dinsdag 21 juli in Breda afgeleverd. :P . Het betreft een donkerblauwe Comfort uitvoering: ik heb het idee dat ik een van de weinige ben die niet voor de Luxury uitvoering ben gegaan... }:O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKBW5GR-HHWWRrE4hzfAFeyWYpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qy5OfzbBJfU8zvP6OWN7o4Rq.jpg?f=user_large

Toch was het een bewuste keuze omdat ik:
1) de velgen van de Comfort mooier vindt
2) 16 inch velgen met 205/60R16 banden een wat hogere wang hebben, daardoor iets meer comfort bieden en minder gevoelig voor velg schade zijn. (en...smaller = meer range)
3) De Comfort weegt leeg "maar" 1466 KG (= 55 Kg lichter...en....lichter = meer range)
4) Vast dak is koeler in de zomer, warmer in de winter en biedt meer torsiestijfheid: alle botstesten zijn met vast dak gedaan. (en minder temperatuur wisseling = minder verwarming/airco = meer range)
5) Stoffen bekleding vinden wij aangenamer (geen natte rug in de zomer)

Wat we wel gaan missen is de achteruitrijcamera, de betere audio en de blindspot detection. Wellicht dat het mogelijk is om in de achterdeuren achteraf nog 2 speakers bij te plaatsen.

Als thuislaadstation heb ik de Webasto Pure gekozen. Op een 1-fase 25 Ah aansluiting kan ik dan met 5,7 KW laden. Dit station heeft een vaste Type-2 laadkabel van 4 meter en kan mechanisch vergrendeld worden. Prijs: € 560,- excl. montage.

Ben ontzettend benieuwt hoe de MG mij in de praktijk gaat bevallen (15000 - 20000 Km per jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
1993jjohan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:53:
[...]
Ik heb ook Private Lease en mijn auto wordt morgen bezorgd. Vandaag heb ik per post een afleverpakket ontvangen. In de begeleidende brief staat het kenteken.

En daar schrok ik van, het is H-###-DD. Mijn angst is dat de datum eerste toelating niet overeenkomt met de datum tenaamstelling, en dat ik dus niet voor de subsidie voor een nieuwe auto in aanmerking kom. Omdat de auto nog niet op naam staat, kan ik het bij RDW niet checken. Maar als ik op opendata.rdw.nl kijk, zie ik meerdere auto’s die recent op kenteken zijn gezet, waarvan deze data niet gelijk zijn.

Even afwachten dus tot ik van RDW bericht krijg dat er een auto op mijn naam staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgzsev
Tuurlijk komt dat goed
Datum toelating heb niks met de tenaamstelling te maken.

Maar ik zie vandaag weinig mensen die gebeld zijn van hier of FB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

BarremansNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Ik heb ook Private Lease en mijn auto wordt morgen bezorgd. Vandaag heb ik per post een afleverpakket ontvangen. In de begeleidende brief staat het kenteken.

En daar schrok ik van, het is H-###-DD. Mijn angst is dat de datum eerste toelating niet overeenkomt met de datum tenaamstelling, en dat ik dus niet voor de subsidie voor een nieuwe auto in aanmerking kom. Omdat de auto nog niet op naam staat, kan ik het bij RDW niet checken. Maar als ik op opendata.rdw.nl kijk, zie ik meerdere auto’s die recent op kenteken zijn gezet, waarvan deze data niet gelijk zijn.

Even afwachten dus tot ik van RDW bericht krijg dat er een auto op mijn naam staat...
je kan altijd even kijken op ovi.rdw.nl, of bij de RDW inloggen, wellicht zie je het dan nog eerder. :).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
Mgzsev schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:35:
Tuurlijk komt dat goed
Datum toelating heb niks met de tenaamstelling te maken.

Maar ik zie vandaag weinig mensen die gebeld zijn van hier of FB
Ik begrijp dat ze niets met elkaar te maken hebben, maar ze moeten voor de subsidie wel gelijk zijn.

Dit kenteken is waarschijnlijk al in december 2019 uitgegeven. Als de datum eerste toelating dus december 2019 is, en de datum tenaamstelling juli 2020, dan krijg ik slechts €2000 subsidie in plaats van €4000. Ook al is het een nieuwe auto, met 0 kilometer op de teller.

Grote vraag is dus of de datum eerste toelating gelijk is aan de datum waarop het kenteken is afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
Smuggler schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:39:
[...]

je kan altijd even kijken op ovi.rdw.nl, of bij de RDW inloggen, wellicht zie je het dan nog eerder. :).
Als ik inlog, staat hij nog niet op mijn naam. Op ovi.rdw.nl staat er dat hij nog niet is geregistreerd.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het verkeerde kenteken in de brief staat. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosty10
BarremansNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:41:
[...]

Ik begrijp dat ze niets met elkaar te maken hebben, maar ze moeten voor de subsidie wel gelijk zijn.

Dit kenteken is waarschijnlijk al in december 2019 uitgegeven. Als de datum eerste toelating dus december 2019 is, en de datum tenaamstelling juli 2020, dan krijg ik slechts €2000 subsidie in plaats van €4000. Ook al is het een nieuwe auto, met 0 kilometer op de teller.

Grote vraag is dus of de datum eerste toelating gelijk is aan de datum waarop het kenteken is afgegeven.
voor je gemoedsrust: H-207-LJ is op 10-7 tenaamgesteld en heeft ook op die datum eerste toelating. Dus het kan wel, ondanks dat het een 'ouder' kenteken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
Joosty10 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:47:
[...]

voor je gemoedsrust: H-207-LJ is op 10-7 tenaamgesteld en heeft ook op die datum eerste toelating. Dus het kan wel, ondanks dat het een 'ouder' kenteken is.
Held! _/-\o_ Ondanks mijn zoekpoging had ik een dergelijk kenteken niet gevonden. Dan komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosty10
BarremansNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Held! _/-\o_ Ondanks mijn zoekpoging had ik een dergelijk kenteken niet gevonden. Dan komt het vast goed.
en wat me ook te binnen schoot: als je bij het kenteken nu niet in het openbare register van de RDW een auto kunt terugvinden, kun je er van uit gaan dat ie nog niet eerder tenaamgesteld is..Dus zit je safe.. :)

BTW: veel plezier met je nieuwe auto morgen!

[ Voor 5% gewijzigd door Joosty10 op 15-07-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZSEV81
  • Laatst online: 06-12-2021
Hallo allemaal,

Zojuist dit topic doorgelezen, veel nuttige info. O.a. dat ik nu weet dat onze MG niet voorzien is van de laatste software :(

Wij rijden al een aantal jaar elektrisch, als tweede auto. Gestart met een Fiat 500e en daarna een E-Golf(1ste generatie). Afgelopen December zijn we al voor de MG op pad geweest maar gezien de matige inruilprijs voor onze E-Golf het destijds niet gedaan en gelukkig maar. 11 juni zijn we opnieuw geweest en we kregen dezelfde inruilprijs als in December maar nu konden we natuurlijk profiteren van in totaal 8k korting. Gelijk de knoop doorgehakt en een rode Luxury bested. De donderdag daarop konden we al rijden! De aflevering was niet zoals je mag verwachten als je een hoop centjes ergens achter laat:
- er kon geen lachje vanaf bij de verkoper die ons de auto had verkocht.
- we hadden luxe kentekenplaten besteld. Deze zaten er niet op. Werd wel ter plekke geregeld maar moisten (heel) lang wachten.
- achteraf blijkt dat er niet de laatste software op zit terwijl die toen al wel beschikbaar was
- paar dagen later kregen we een mail van Van Mossel dat ze inkoopverklaring van onze E-Golf kwijt waren. Zegt iets over hoe chaotisch het allemaal is bij van Mossel.

Inmiddels hebben we 1300km op de teller staan en we zijn eigenlijk uitermate tevreden. Paar kleine op of aanmerkingen:
- rammel boven klokken
- geen buitentemperatuur meter maar dat wordt opgelost met de nieuwe software
- de "bloing" bij het zien van een verkeersbord maar ook dat wordt opgelost met de nieuwe software begreep ik
- het ontbreken van climate controle vinden we toch echt wel een minpunt. Hadden er graag de elektrische verstelbare stoel voor opgegeven……
- ruitenwissers lijken al oud. Wellicht komt dit van 8 maanden buiten staan. Onze MG heeft een productiedatum van 10-2019.

Vandaag contact gezocht met van Mossel om de software update uit te voeren en gelijk naar de rammel te laten kijken. Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
Joosty10 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:50:
[...]

en wat me ook te binnen schoot: als je bij het kenteken nu niet in het openbare register van de RDW een auto kunt terugvinden, kun je er van uit gaan dat ie nog niet eerder tenaamgesteld is..Dus zit je safe.. :)
Er staat bij alle data Niet geregistreerd, dus je hebt vast gelijk.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Overveld
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-12-2024
BarremansNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:54:
[...]

Er staat bij alle data Niet geregistreerd, dus je hebt vast gelijk.

Bedankt!
Ik heb je een PM gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1993jjohan
BarremansNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Bedankt voor de tip. Net in de brievenbus gekeken en inderdaad... Een afleverpakket :)

Op mijn kenteken J-604-DZ staan ook nog geen datums op. Dus dat met die subsidie zal wel goedkomen.

Voor wie nieuwsgierig is, afleverpakket stelt niet veel voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PwhUCV9_MYsZha5sMsSKHxg81p8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sHfmYzap9G24pW90wSZtGdu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortes
  • Laatst online: 06-12-2024
Gebeld met van Mossel over datum eerste toelating t.o.v. datum deel 1A.

Dit wordt aangepast naar de afleverdatum gaven ze aan.

Met alle tips over Swirls en marring ga ik met een gerust hart vrijdag a.s. de auto ophalen. Eigenlijk 2, want onze dochter heeft er ook een gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27
Remko.me schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:58:
[...]

jup, ga er vanuit dat ze dat nu goed gaan opleveren ;-) dus dat ik na maandag een mooi gepoetste auto krijg.. :-) of moet ik wantrouwig worden? ;-) dit keer niet in Breda maar in Harderwijk
Ik zou wantrouwig worden. Een auto van een dergelijk formaat kost minimaal een goede dag om goed te polijsten en kost een veelvoud van het poetsbeurtje dat de dealer bij de afleverkosten doet. Zeker als MG er dan zoveel moet afleveren, moet het allemaal even snel en er op het oog goed uitzien.

Waarschijnlijk polijsten ze de grote afwijkingen even snel om het minder te maken. Als je pech hebt, smeren ze hem in met glaze met siliconen. Dit maskeert dit soort krasjes enorm goed. Echter als je hem een paar keer gewassen hebt, ga je de marring weer zien.

Voor het bedrag wat de dealer rekent voor de zogenaamde Waxoyl of gelijksoortige behandeling kan je beter zelf een DAP polijstsetje halen met een wel goede wax. Je een middag inlezen in de materie en hem gewoon mooi afwerken. En je kan een keer langskomen in het detailing topic. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Tolot schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:15:
Ik heb mijn MG op 12 juni bij Van Mossel te Amsterdam gekocht, en hij wordt dinsdag 21 juli in Breda afgeleverd. :P . Het betreft een donkerblauwe Comfort uitvoering: ik heb het idee dat ik een van de weinige ben die niet voor de Luxury uitvoering ben gegaan... }:O

[Afbeelding]

Toch was het een bewuste keuze omdat ik:
1) de velgen van de Comfort mooier vindt
2) 16 inch velgen met 205/60R16 banden een wat hogere wang hebben, daardoor iets meer comfort bieden en minder gevoelig voor velg schade zijn. (en...smaller = meer range)
3) De Comfort weegt leeg "maar" 1466 KG (= 55 Kg lichter...en....lichter = meer range)
4) Vast dak is koeler in de zomer, warmer in de winter en biedt meer torsiestijfheid: alle botstesten zijn met vast dak gedaan. (en minder temperatuur wisseling = minder verwarming/airco = meer range)
5) Stoffen bekleding vinden wij aangenamer (geen natte rug in de zomer)

Wat we wel gaan missen is de achteruitrijcamera, de betere audio en de blindspot detection. Wellicht dat het mogelijk is om in de achterdeuren achteraf nog 2 speakers bij te plaatsen.

Als thuislaadstation heb ik de Webasto Pure gekozen. Op een 1-fase 25 Ah aansluiting kan ik dan met 5,7 KW laden. Dit station heeft een vaste Type-2 laadkabel van 4 meter en kan mechanisch vergrendeld worden. Prijs: € 560,- excl. montage.

Ben ontzettend benieuwt hoe de MG mij in de praktijk gaat bevallen (15000 - 20000 Km per jaar).
Goed verhaal, niet overwogen om een witte te nemen?
( wit blijft koeler in de zomer - dus minder airco nodig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:23
Zojuist maar een zwarte luxery aangevraagd icm private lease. Ben benieuwd hoelang de levertijd is aangezien ik mijn huidige auto 3mnd opzegtermijn heeft. Helaas kon ik geen wit meer selecteren. Hopelijk kom ik nog in aanmerking voor overheidssubsidie van 2021, maar dat is een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
TweakerF schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:09:
[...]

Bedankt TweakerF voor de tip!! Het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
Nog meer Tweakers die nu onderweg zijn de auto op te halen? Ik ben om 9 uur bij van mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosty10
1993jjohan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:32:
Nog meer Tweakers die nu onderweg zijn de auto op te halen? Ik ben om 9 uur bij van mossel.
Ben benieuwd naar je afleverervaring en eerste rit terug naar huis. Maar dat zal vast hier op het forum verschijnen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
Vanmorgen om 0830 uur stond Van Mossel op de stoep met mijn MG! Hij is keurig gepoetst, ook onder de motorkap. Helaas is niet de laatste software geïnstalleerd, dus daar binnenkort maar een afspraak voor maken.

Maar wat rijdt hij heerlijk! Stil, comfortabel, snel. Helemaal blij mee!

En met het kenteken is het inderdaad goed gekomen. Alle data staan op 16-07-2020, ondanks dat het een ‘ouder’ kenteken is. De subsidie kan dus worden uitbetaald. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door BarremansNL op 16-07-2020 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
Ophidian schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:20:
[...]

Ik zou wantrouwig worden. Een auto van een dergelijk formaat kost minimaal een goede dag om goed te polijsten en kost een veelvoud van het poetsbeurtje dat de dealer bij de afleverkosten doet. Zeker als MG er dan zoveel moet afleveren, moet het allemaal even snel en er op het oog goed uitzien.

Waarschijnlijk polijsten ze de grote afwijkingen even snel om het minder te maken. Als je pech hebt, smeren ze hem in met glaze met siliconen. Dit maskeert dit soort krasjes enorm goed. Echter als je hem een paar keer gewassen hebt, ga je de marring weer zien.

Voor het bedrag wat de dealer rekent voor de zogenaamde Waxoyl of gelijksoortige behandeling kan je beter zelf een DAP polijstsetje halen met een wel goede wax. Je een middag inlezen in de materie en hem gewoon mooi afwerken. En je kan een keer langskomen in het detailing topic. ;)
zeker zeker... ik heb de nodige ervaring mee, daarom ook viel het mij direct op :) ik was ook altijd met de hand.

Ik moet hem om 8 uur in de ochtend naar de poetser brengen, krijg hem eind van de dag pas weer terug.
De poetser komt dit op locatie bij de dealer doen.

Bij mij vanwege privé lease is er geen optie om de wax behandeling terug te krijgen dus die optie is er niet. Ik wil alleen graag 'schoon' beginnen ipv dit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 1993jjohan
Vanmorgen de auto opgehaald.

Ze gingen vandaag 35 auto's afleveren is mij verteld.
Aflevering zelf stelde niet veel voor. Even tekenen, naar de auto en uitleg telefoon koppelen en auto starten. Toen was het van bedankt en veel plezier daar is de uitgang om het pand heen.

De auto zelf is netjes afgeleverd en ziet er goed uit. Voor 80 procent geladen en update zit er op. Wel kwam ik bij mijn eerste laadpauze er achter dat er een soort kras op de armleuning zit. Die door de toplaag van het nepleer heen is. Dit heb ik met foto naar ze gemaild. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDOmWfc_0wXS5rhcFJK42A5xKLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iw5NPRGT4RcvuwHGSUTCmRnX.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks dat de hele weg met een grote lach op mijn gezicht gezeten. De auto is het wachten waard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRj9Q1FO4j_WE37DQO9TMx_NhCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9C6xVStfmuDgP23GcyfXQNrR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
Veel plezier met je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

jawealm schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:00:
[...]

Dat klopt dus niet helemaal; ik heb mijn MG gisteren in Waalwijk opgehaald, en op de sticker aan de bijrijderszijde staat 10-2019; een maandje ouder dus.
Ook even gekeken en die van mij is van 8-2019, dus augustus vorig jaar . Staat vanaf eind december 2019 op kenteken . Dus voordeel van de 4% bijtelling in mijn geval _/-\o_

Kenteken is H --- DD

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 09:09
Mijn MG heb ik besteld op 21 juni en heb voor a.s. maandag 20 juli een afspraak staan om hem op te halen. Paar vragen waar jullie misschien het antwoord op weten:

Krijg je nog iets van een garantiebewijs (5/8 en 10 jaar)? Ik vind het vreemd dat de garantie niet in mijn koopovereenkomst staat, bij het kopje garantie is niks ingevuld (net als bij de geschatte levertijd)

Hebben anderen die hem rond dit weekend mogen ophalen al de kenteken gegevens ontvangen zodat je een verzekering kan afsluiten? Ik nog niet namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Niet online
1993jjohan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:52:

Ondanks dat de hele weg met een grote lach op mijn gezicht gezeten. De auto is het wachten waard.
Ik ken het gevoel!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPFaDMiiVue_-_ndVn8AtUejIIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHYKE2uUUefit8HmVPWVoCIO.jpg?f=fotoalbum_large
Van 21% naar 81% in 35 minuten op een 175 kWh lader. Erg tevreden met die score!
Pagina: 1 ... 10 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2