Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 129 130 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:24
verstappen33 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:39:
Auto weer terug 🤩

Echt super resultaat behaald en spiegelglad.
Geen swirl meer te bekennen.

Zoals gemeld met de dealer ook alles netjes opgelost, dus nu kan het genieten echt beginnen.

Volgende week nog 1x terug naar de detailer voor een eerste wasbeurt, die doen hun als service voor mij en krijg ik extra uitleg en een heel waspakket hoe ik het zelf moet onderhouden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik schrok me kapot!
Ik las: “Volgende week nog een keer terug naar de dealer voor een wasbeurt”

Bleek er toch: “detailer” te staan :D

Die laatste foto haha

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-04 12:44
elektriekert schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:40:
[...]

Ik schrok me kapot!
Ik las: “Volgende week nog een keer terug naar de dealer voor een wasbeurt”

Bleek er toch: “detailer” te staan :D

Die laatste foto haha
Ja, de dealer mag hem niet meer poetsen :+
De coating moet nu eerst minimaal een weekje uitharden voor die echt gewassen mag worden.
Vanmorgen lag er allemaal al weer stuifmeel over de auto... Maarja dat voorkom je helaas niet in deze tijd van het jaar.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:55
verstappen33 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:50:
[...]

Ja, de dealer mag hem niet meer poetsen :+
De coating moet nu eerst minimaal een weekje uitharden voor die echt gewassen mag worden.
Vanmorgen lag er allemaal al weer stuifmeel over de auto... Maarja dat voorkom je helaas niet in deze tijd van het jaar.
Stuifmeel... you wish.. dat is gewoon sahara zand :D

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-04 12:44
BasvanS schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:43:
[...]

Het is groen en geel, lijkt van de bomen af te komen, maar zal zeker ook wat zand tussen zitten..
Maarja, ik laat het komende dagen wel even zitten tot de coating goed gehard is.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
BasvanS schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:43:
Saharastof :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Poahhhh... niks mis met een glimmende zwarte auto !

Wise enough to play the fool

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:07

paQ

Ik kon even geen AVA eigen topic vinden, maar ik heb plotseling dat de reguliere sproeikop van AVA niet meer op de gun wil :? Alle andere stukken wel, ook de lans, en dan de reguliere sproeikop ook gewoon aan de lans 8)7
Ik zit echt met vraagtekens boven mijn hoofd :?
Iemand dit al eerder meegemaakt?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 16:52

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

paQ schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:01:
Ik kon even geen AVA eigen topic vinden, maar ik heb plotseling dat de reguliere sproeikop van AVA niet meer op de gun wil :? Alle andere stukken wel, ook de lans, en dan de reguliere sproeikop ook gewoon aan de lans 8)7
Ik zit echt met vraagtekens boven mijn hoofd :?
Iemand dit al eerder meegemaakt?
heb je het slotje er niet per ongeluk op zitten?
klikt hij er wel in maar komt hij er meteen weer uit?
of wil die er gewoon niet in?
gele schuif op de zijkant (vlak naast ingang niet te missen) omhoog of omlaag duwen?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:07

paQ

ApC_IcE schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:38:
[...]

heb je het slotje er niet per ongeluk op zitten?
klikt hij er wel in maar komt hij er meteen weer uit?
of wil die er gewoon niet in?
gele schuif op de zijkant (vlak naast ingang niet te missen) omhoog of omlaag duwen?
het gaat op het sproeikopje he...
Ik begin nu enorm aan mezelf te twijfelen of die er ooit wel op heeft gekund :D

Hij heeft een extra ring ook waardoor hij wel op de lans past maar niet op de gun schijnbaar.
Maar ik ben haast zeker dat ik de voorgaande jaren nog wel eens wisselde tussen de sproeikoppen...?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• ApC_IcE

ApC_IcE

paQ schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:04:
[...]

het gaat op het sproeikopje he...
Ik begin nu enorm aan mezelf te twijfelen of die er ooit wel op heeft gekund :D

Hij heeft een extra ring ook waardoor hij wel op de lans past maar niet op de gun schijnbaar.
Maar ik ben haast zeker dat ik de voorgaande jaren nog wel eens wisselde tussen de sproeikoppen...?
Die past alleen op de lans inderdaad.
bij mij past ie ook niet op de gun

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wat voor sproeikopje hebben we het over? Ik heb ook een Ava hogedrukreiniger maar ik heb echt geen idee waar jullie het over hebben, om eerlijk te zijn.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• ApC_IcE

ApC_IcE

JanHenk schreef op zondag 19 april 2026 @ 22:08:
Wat voor sproeikopje hebben we het over? Ik heb ook een Ava hogedrukreiniger maar ik heb echt geen idee waar jullie het over hebben, om eerlijk te zijn.
Je hebt bij de ava (geen idee of dit voor allen geld) een lans en daar passen 2 kleine sproeikoppen op. Maar je hebt ook een korte “pistool” en daar past maar 1 van die kopjes op. Volgens mij heeft dat te maken dat 1 van die koppen anders te krachtig is voor dichtbij

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ApC_IcE schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:41:
[...]

Je hebt bij de ava (geen idee of dit voor allen geld) een lans en daar passen 2 kleine sproeikoppen op. Maar je hebt ook een korte “pistool” en daar past maar 1 van die kopjes op. Volgens mij heeft dat te maken dat 1 van die koppen anders te krachtig is voor dichtbij
Ik heb inderdaad een 'vario-sproeikop' die je kan instellen tussen brede of smallere straal. Die gebruik ik vaak, ook rechtstreeks op het pistool. Een andere die ik heb is een vuilfrees. Die gebruik ik nooit voor autowassen, maar die bedoel je dan neem ik aan?

Eigenlijk geen idee of die rechtstreeks op het pistool past, nog nooit gedaan :+ Zal het vanavond eens proberen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• ApC_IcE

ApC_IcE

JanHenk schreef op maandag 20 april 2026 @ 16:11:
[...]

Ik heb inderdaad een 'vario-sproeikop' die je kan instellen tussen brede of smallere straal. Die gebruik ik vaak, ook rechtstreeks op het pistool. Een andere die ik heb is een vuilfrees. Die gebruik ik nooit voor autowassen, maar die bedoel je dan neem ik aan?

Eigenlijk geen idee of die rechtstreeks op het pistool past, nog nooit gedaan :+ Zal het vanavond eens proberen.
Die past dus niet.

Genoeg offtopic :)

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 18:53
Iemand die mij een tip kan geven.
Ik wil mijn bekleding en vloer van de auto goed reinigen .
Hoe kan ik dit het beste doen en welke extractor of stofzuiger/nat/droog kan ik daar het beste voor aanschaffen.

Of is er iemand die dit in de buurt van Oldenzaal toevallig doet?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Iphone 17 pro:Synology DS220+

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
sten123 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:44:
Iemand die mij een tip kan geven.
Ik wil mijn bekleding en vloer van de auto goed reinigen .
Hoe kan ik dit het beste doen en welke extractor of stofzuiger/nat/droog kan ik daar het beste voor aanschaffen.

Of is er iemand die dit in de buurt van Oldenzaal toevallig doet?
Pas wel op met stomen van stof waar lijm in is verwerkt.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:56
Iemand hier wel eens zelf een PPF aangebracht?

https://www.ppf-kits.eu/p...l8FMhhzvSlnRoCut8QAvD_BwE

Ik heb mijn motor (Zero FXE) zelf gewrapped (vanaf een rol, geen pre cut) en was erg interessant om te doen, wel tricky omdat een motor veel kleiner is en veel meer hoekjes etc heeft dan een auto.

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:24
Card Nox schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:23:

Ik heb mijn motor (Zero FXE) zelf gewrapped (vanaf een rol, geen pre cut) en was erg interessant om te doen, wel tricky omdat een motor veel kleiner is en veel meer hoekjes etc heeft dan een auto.
Hier twijfel ik ook al tijdje over . Alleen moet je PPF en echt in een stofvrije omgeving aanbrengen. Ik heb helaas geen plek binnen

https://printcraft3d.nl

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:38
Ik weet dat @Dark Angel z'n Corvette zelf gewrapped heeft. Wrap is feitelijk hetzelfde als een PPF maar dan niet transparant.

• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:28

Ik heb voor mijn tesla ook zo'n gesneden setje ppf gekocht en zelf aangebracht. De voorbumper kreeg ik met geen mogelijkheid goed. Het was echt een heel getrek en gefrot plastic leek veelste klein. Deze heb ik er een aantal weken later weer afgehaald. De motor kap ging beter maar is ook niet perfect gelukt deze zit er nog op. En aan de zij kanten onder de deuren heb ik een strook aangebracht dat ging opzich wel aardig recht toe recht aan die zit er wel netjes op. Op de filmpjes lijkt het makelijk en ik beun het meestal zelf wel recht maar dit viel me echt tegen.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Zoals gezegd is het net als wrappen. Ik heb geprobeerd om het pootje van de buitenspiegel te wrappen. (Tesla, het chromen deel) Ik heb 1m² folie gehaald, 1m² gebruikt en toen naar een professional gegaan. Eerlijk is eerlijk, een keukenkastje zal me echt wel lukken maar alle hoekjes, welvingen en dergelijke op een auto is erg lastig om netjes te krijgen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1 ... 129 130 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.