Haha ja, heb het merk in het verleden al eens voorbij zien komen toen ik overwoog om mijn vorige wagen ook met de hand te wassen, maar dat was een occassion, dus uiteindelijk gewoon de wasstraat gegaan met dat ding
Zag dat Carclean het sinds kort ook in het assortiment heeft idd, maar heb alle Koch Chemie spullen in Duitsland besteld. Scheelt toch 30~40% op sommige producten.
Ben wel met Vuvuzela eens dat een beschermlaagje ontbreekt terwijl die wel heel belangrijk is. Tenzei je elke volgende keer weer opnieuw zoveel moeite wil steken in schoonmaken
Aangezien je een nieuwe auto hebt zijn de velgen nog in top staat (neem aan dat het geen 2e handsje is bij een leasemaatschappij). Een velgenreiniger is dan waarschijnlijk niet (hard) nodig als je het een beetje bijhoudt. En zeker als je ook een beschermlaagje op de velgen doet is het gewoon met de auto-shampoo afvegen en klaar. Bij zowel m'n TransAm als Starlet heb ik jarenlang Poorboys Wheel Sealant gebruikt. Vanwege lichamelijke klachten en dus gebruiksgemak ben ik 2 jaar terug bij m'n Starlet overgegaan op Gyeon Cure en daar doe ik naast de lak ook gewoon de ramen, (ongespoten) plastic, rubbers en velgen mee. Remstof heeft bijna geen kans dus heb werkelijk nooit een velgenreiniger nodig. Maar nogmaals, da's alleen zo als je een fatsoenlijke beschermlaag hebt. En nee dat hoeft niet perse een (moeilijke en/of dure) keramische/Si02/graphene coating te zijn.
Dus 'ik ga eerst zonder proberen' zou ik heel gauw overslaan en het meteen goed doen

kleine stap meer in je verder prima plan!
Dank voor de uitgebreide reactie en de waardevolle inzichten. Ik ben bang dat je gelijk hebt en zal dan misschien toch een flesje Koch Chemie ProtectorWax erbij aanschaffen om m'n wasbeurten mee te eindigen. Die kan ik ook gebruiken als beschermlaagje voor de velgen.
Verder is het een nieuwe wagen inderdaad en nieuwe velgen. Was van plan om die eens in de 3 weken de wagen te wassen. In de winter misschien vaker als er pekel ligt. Is het dan ook niet verstandig om velgenreiniger te gebruiken? Of anders gezegd; kan het heel kwaad als ik de velgenreiniger gebruik als het niet perse nodig is. Was van plan om eigenlijk iedere wasbeurt te beginnen met de velgen en die ongeacht de vuilgraad gewoon in te spuiten met velgenreiniger

. (als ik het toch al heb)
Wbt de handfoamer IK Foam Pro 2, ik weet even niet wat je bedoelt met een portable compressor die er op past? Het is een handpompfles.
De IK Foam Pro 2+ (lees PLUS) is inderdaad een handpompfles, maar dan met een Schräder ventiel in de dop naast de handpomp. Je kan dus een externe compressor erop aansluiten om het op druk te krijgen of houden. Zag dat veel mensen dus een accu compressortje erop aansluiten en dan vastbinden aan met een elastiek of klitteband aan de fles. En laat ik nou net zo'n Xiaomi portable air compressor in een la hebben liggen

, meteen weer een use-case voor dat ding.
Je kan dan praktisch 'onbeperkt' doorspuiten, zonder tussendoor handmatig bij te hoeven pompen. Ideaal dus.
De Foam Pro 2 is maar 1250ml, ik heb de Multi Pro 2 en die is 1500ml, gaat dus net ietsje meer in en verder zien ze er precies hetzelfde uit.
Heb mijn IK Multi Pro 2 overigens alleen meteen na ontvangst getest met water maar nooit gebruikt met schoonmaakmiddel op de auto, heb er achteraf geen fatsoenlijk doel voor. En elke keer spul in doen en weer leeggieten en omspoelen ivm zeer gering gebruik vind ik te omslachtig. Bij de wasbox kan ik niet foamen of gebruik ik gewoon het schuim uit de lans, en thuis heb ik een foamer voor mijn Karcher HD. Heb hem niet gekocht voor snowfoam maar andere middeltjes gaan uit een sprayflesje net zo makkelijk.
Ik wil die IK Foam Pro 2+ dus vooral gebruiken voor Prefoam met de GSF shampoo (alhoewel de wasbox ook een schuimlans heeft, maar geen idee wat voor een spul daarin zit). En ik zou het dan ook gebruiken om de ProtectorWax aan te brengen, anders blijf ik knijpen met een sprayflesje.
Heb inmiddels ook een flesje Meguiars Endurance bandendressing besteld