Jij werkt vast niet in een lab. Je hebt het foutGonadan schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:41:
@Holk nee want dan zou de verhouding 1:79 zijn, en hij vroeg om 1:80. Een mengverhouding resulteert in de som van het aantal delen, dus 1:80 is 81 delen totaal.
Bizar veel overigens. Niet zo gek dat die shampoo ook in 5 liter cans verkocht wordt, het zit er ook best wel waterig uit.
Mijn BTBM adviseert iets van twee dopjes per emmer, dan heb je het over 10ml of zo? Ik doe meestal gewoon een flinke knijp, dat is al meer dan zat. Een halve fles shampoo op een emmer heb ik echt nooit eerder gezien.
Nee ik werk niet in een lab, maar dit is wel hoe het werkt. Mocht jij zelf in een lab werken, kijk uit voor beroepsdeformatie en verwar een verhouding van een oplossing niet met een mengverhouding die je nog moet maken.Holk schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:46:
[...]
Jij werkt vast niet in een lab. Je hebt het fout
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je heb het gewoon fout. Maakt niet uit, maar als er 246,91 mL uit komt gaat bij jou toch ook een belletje rinkelen dat het wel een heel krom getal is.Gonadan schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:59:
[...]
Nee ik werk niet in een lab, maar dit is wel hoe het werkt. Mocht jij zelf in een lab werken, kijk uit voor beroepsdeformatie en verwar een verhouding van een oplossing niet met een mengverhouding die je nog moet maken.
Wat mensen vaak vergeten is dat het totale volume vergroot bij het toevoegen en dat je dat volume moet aftrekken van het eind volume. 1 op 5 of 1:5 is hetzelfde en dan doe je niet 1 volume en 5 volumes bij elkaar, want dat is 6. Dan doe je 1 volumes bij 4 volumes.
Edit; ik zie dat de leverancier ook niet kan lezen of rekenen. Die zeggen inderdaad 1 volume en 80 volumes water. Maar de fabrikant zegt 1:80
[ Voor 8% gewijzigd door Holk op 24-03-2026 22:14 ]
Ik ga het verder niet uit je hoofd praten, maar ik zou gewoon nog even verder zoeken naar wat fabrikanten, verkopers en ervaringsdeskundigen hanteren.Holk schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:06:
[...]
Je heb het gewoon fout. Maakt niet uit, maar als er 246,91 mL uit komt gaat bij jou toch ook een belletje rinkelen dat het wel een heel krom getal is.
Wat mensen vaak vergeten is dat het totale volume vergroot bij het toevoegen en dat je dat volume moet aftrekken van het eind volume. 1 op 5 of 1:5 is hetzelfde en dan doe je niet 1 volume en 5 volumes bij elkaar, want dat is 6. Dan doe je 1 volumes bij 4 volumes.
Edit; ik zie dat de leverancier ook niet kan lezen of rekenen. Die zeggen inderdaad 1 volume en 80 volumes water. Maar de fabrikant zegt 1:80
Het is een verhouding van samen te voegen delen, geen mengverhouding op een totaal. Jij maakt juist de veel voorkomende denkfout in deze.
Overigens zou ik gewoon met 250 ml rekenen, dat gooi je bij 20 l water en dan heb je een 1:80 mengsel van 20,25 l. Waarom zou je exact op 20 l willen uitkomen?
[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 24-03-2026 22:37 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar wat moet je met 20liter? ga je 5 auto's wassen?
I served in a company of heroes.
Blijkbaar heeft @Speedy_Gonzalez een emmer van 20 l die hij vol wil hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hahaha, nee dat niet maar bij een grotere emmer heb je ook minder kans op fijne krasjes.Vuvuzela schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:47:
Maar wat moet je met 20liter? ga je 5 auto's wassen?
Ik gebruik er ook een gridguard bij. Vuil en zand zakken naar de bodem van de emmer en worden tijdens wasen niet continu gemengd met het water.
Beter is nog de 2 emmer methode toe te passen maar dat wil ik vooralsnog niet doen.
Wat betreft de shampoo heb ik gewoon op de gok wat shampoo in de emmer gedaan, ik gok zo’n 40ml. En dat wat net zoals bij andere shampoos genoeg.
De grove stukken wel ja... de rest blijft gewoon in het water zweven hoor... marketing werkt wel in ieder gevalSpeedy_Gonzalez schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 06:46:
Vuil en zand zakken naar de bodem van de emmer en worden tijdens wasen niet continu gemengd met het water.
Dit gaat inderdaad wel vaker mis, ook op verschillende labs. Maar als 1:5 eigenlijk 1 deel met 4 delen is, dan vraag ik mij af wat je doet als de verhouding 1:1 is. (Ik ben het dus eens met @GonadanHolk schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:06:
[...]
Je heb het gewoon fout. Maakt niet uit, maar als er 246,91 mL uit komt gaat bij jou toch ook een belletje rinkelen dat het wel een heel krom getal is.
Leesvoer over mengverhoudingen: https://www.waxworld.nl/blog/6/mengverhouding-berekenen.html
Tldr: als je 1:80 mengt heb je uiteindelijk 81 delen.
Icannotreadicannotdomath: https://www.carcarenederl...erekenen-om-te-verdunnen/ <calculator
Tldr: als je 1:80 mengt heb je uiteindelijk 81 delen.
Icannotreadicannotdomath: https://www.carcarenederl...erekenen-om-te-verdunnen/ <calculator
[ Voor 31% gewijzigd door teacher op 25-03-2026 08:03 ]
Wise enough to play the fool
Een grit guard, ofwel roostertje boven de bodem, is handig als je moeite hebt niet per ongeluk te dicht over de bodem te gaan met je washand. Dat wordt dan gewoon fysiek verhinderd.CreativeS schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 07:30:
[...]
De grove stukken wel ja... de rest blijft gewoon in het water zweven hoor... marketing werkt wel in ieder geval
En wellicht blokkeert het ook iets van de mogelijke wervelingen, maar dat effect lijkt mij relatief klein als je al voorzichtig bovenin uitspoelt. Het zijn verder wel mooie emmers, lekker hoog.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou eerder kiezen voor 2 emmers, dan voor 1 emmer met een roostertje. Bij 2 emmers blijft de sop emmer zo veel schoner.Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 06:46: aan
Beter is nog de 2 emmer methode toe te passen maar dat wil ik vooralsnog niet doen.
Dit!TheBrut3 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:25:
[...]
Ik zou eerder kiezen voor 2 emmers, dan voor 1 emmer met een roostertje. Bij 2 emmers blijft de sop emmer zo veel schoner.
Ik was mijn auto om de 6 tot 8 weken, je wil niet weten hoe vies die uitspoelemmer wordt.
Meestal gooi ik die halverwege een keer leeg.
Twee emmers gebruiken is de meest simpele en goedkope manier om kleine krasjes te voorkomen. Aangevuld met een washandschoen ipv een spons en een droogdoek ipv een zeem.
Emmer hoeft echt geen grote dure detailing emmer te zijn. Ik heb hier gewoon twee zwarte emmers van de Welkoop die het prima doen, gebruik ik wel uitsluitend voor het autowassen.
Probeer het eens uit met twee emmers, gooi ze na elkaar leeg en je bent overtuigd
Emmer hoeft echt geen grote dure detailing emmer te zijn. Ik heb hier gewoon twee zwarte emmers van de Welkoop die het prima doen, gebruik ik wel uitsluitend voor het autowassen.
Probeer het eens uit met twee emmers, gooi ze na elkaar leeg en je bent overtuigd
Ik zal wel iets uitzonderlijks hebben, want kan het met flink Googlen maar mondjesmaat vinden. Zelfs op de site van Karcher vind ik het niet helemaal.Knightwolf schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:28:
Ik heb nog nooit een HD-slang gezien met kunststof aansluiting? Zover ik weet zijn ze allemaal van metaal van binnen. Sterker nog, elke HD slang is van binnen met metaal versterkt omdat kunstof alleen niet sterk genoeg is voor de druk.
Ik heb een K6.600. Alleen de bajonet-aansluitingen achter het hogedrukpistool voor de opzetstukken zijn van plastic.
Op je plaatje hierboven: de metalen aansluiting van de foamlans boven en de K2-K7 slang onder zijn natuurlijk niet hetzelfde.
Misschien een foto laten zien van jouw persoonlijke apparaat en laten zien wat je precies bedoelt? Voor mij is je vraag een beetje onduidelijk.
Hieronder een plaatje van een soortgelijke aansluiting op mijn Karcher K3 en de slang. Een kunststof uiteinde, die heb ik dus aan beide zeiden van de slang. Die kan ik niet zomaar vervangen door iets met messing.

Ben er inmiddels achter, maar dat koste even de nodige zoektermen, dat er slangen zijn met enerzijds kunststof aansluiting en andere zijde messing aansluiting (logisch)
Logisch #2, er zijn ook gewoon adapter setjes te koop
Logisch #3, ipv zo'n short gun te bestellen heb ik nu een adapter met quick connect en nozzles (zoals op de short guns) besteld die gewoon op mijn originele Karcher pistool moet passen. Voor een tientje wel de moeite om eens uit te proberen
Gebruik je dan wel een pre wash/foam of iets?elektriekert schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:29:
[...]
Dit!
Ik was mijn auto om de 6 tot 8 weken, je wil niet weten hoe vies die uitspoelemmer wordt.
Meestal gooi ik die halverwege een keer leeg.
Of 1 emmer met meerdere doeken. Dat is (in theorie) nog beter dan 2 emmers want je hebt nooit dat je iets 'vies' terug in je schone water stopt. Ik gebruik zelf overigens 2 emmers (met grit guards) en washmits zoals jij ook beschrijft.B-Real schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:39:
Twee emmers gebruiken is de meest simpele en goedkope manier om kleine krasjes te voorkomen.
Ik vraag me wel eens af hoe vaak mensen de washmit schoonmaken en nieuw dippen, ik doe dit in deze volgorde. Ik doe
- Washmit in schone emmer
- Wassen
- Uitwringen buiten de emmers
- Washmit in vieze emmer deppen en uitwringen
- Begin weer bij stap 1
- dak 2x
- voorraam 1x
- achterraam 1x
- zijramen 2x (1x per kant)
- motorkop 2x
- zijkant hoog 2x (1x per kant)
- voorkant 1x
- achterkant hoog 1x
- zijkant laag 2x (1x per kant)
- voorkant laag 1x
- achterkant laag 1x
[ Voor 20% gewijzigd door Card Nox op 25-03-2026 14:52 ]
Ik houd dat nooit zo bij eigenlijk, denk gemiddeld elk paneel schoonmaken.
Voor de velgen heb ik, naast een velgenborstel, ook een oude washmitt. Rest van de auto doe ik met één washmit, wel altijd eerst foamen en goed afspuiten. Afgelopen keer, na alle winterse troep, zelfs 2x gefoamd.
Foamen en goed afspuiten scheelt wel ontzettend in de hoeveelheid vuil en dus werk die je daarna nog met de hand hebt. Nu blijf ik er bij dat foamen ook voor een groot deel voor de leuk is, buiten winterse pekeltroep om, en dat goed afspuiten 80% van het werk is. En ja, scheelt vast weer wat swirls maar de meesten van ons hebben toch geen auto in concoursstaat
Meerdere doeken kan ook, maar heb ik niet liggen. Wel een idee om bij een volgende bestelling er één of twee extra in het mandje te gooien.
Heb wel een grote en een wat kleinere droogdoek. Plus nog een derde oude, die ik gebruik voor bijv sponningen e.d.
Voor de velgen heb ik, naast een velgenborstel, ook een oude washmitt. Rest van de auto doe ik met één washmit, wel altijd eerst foamen en goed afspuiten. Afgelopen keer, na alle winterse troep, zelfs 2x gefoamd.
Foamen en goed afspuiten scheelt wel ontzettend in de hoeveelheid vuil en dus werk die je daarna nog met de hand hebt. Nu blijf ik er bij dat foamen ook voor een groot deel voor de leuk is, buiten winterse pekeltroep om, en dat goed afspuiten 80% van het werk is. En ja, scheelt vast weer wat swirls maar de meesten van ons hebben toch geen auto in concoursstaat
Meerdere doeken kan ook, maar heb ik niet liggen. Wel een idee om bij een volgende bestelling er één of twee extra in het mandje te gooien.
Heb wel een grote en een wat kleinere droogdoek. Plus nog een derde oude, die ik gebruik voor bijv sponningen e.d.
Zeer zeker, Built&Hamber Touchless.Vuvuzela schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:10:
[...]
Gebruik je dan wel een pre wash/foam of iets?
Maar dat laatste laagjemoet ik er echt met de Mitt afvegen.
Wow dat vind ik veel, vooral de ramen vind ik niet zo spannend om daar steeds voor te spoelen. Maar liever te veel dan te weinig.Card Nox schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:47:
[...]Ik vraag me wel eens af hoe vaak mensen de washmit schoonmaken en nieuw dippen, ik doe dit in deze volgorde. Ik doenieuwe washmit voor glas en lak:
- Washmit in schonen emmer
- Wassen
- Uitwringen buiten de emmers
- Washmit in vieze emmer deppen en uitwringen
- Begin weer bij stap 1
oudere washmit voor plastic en laag op de auto:
- dak 2x
- voorraam 1x
- achterraam 1x
- motorkop 2x
- voorkant 1x
- achterkant hoog 1x
In totaal dus 18x
- voorkant laag 1x
- achterkant laag 1x
Ik doe ongeveer iets als: Motorkap, dak, ramen, zijkant hoog x2, achter hoog, zij laag 2x, achter onder, voorbumper (evt nog met oude mitt echt de onderste delen) Moet wel zeggen dat m'n mini geen hele grote auto is.
Voor mij is het van boven naar beneden, per kant:
En dat is nog exclusief wielen, die gaan sowieso los met andere spullen.
- dak t/m dakdrager + voorruit
- dakdrager t/m ruiten, stijlen en spiegel
- motorkap, neus en bovenste helft zijscherm
- bovenste deel deuren tot dorpel en zijscherm achter
- achterklep en ruit
- achterbumper
- dorpels en onderkant achterbumper bij wielkasten etc.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 25-03-2026 14:01 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deze methodiek gebruik ik inderdaad ook. Vanuit de gecachte: ik werk van schoon naar vies (kijkend waar zand en zware vervuiling "plakt" aan de auto) Dit om krassen zo veel omgelijk te voorkomen.Gonadan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:01:
Voor mij is het van boven naar beneden, per kant:Dus dan wel elke stap aan twee zijden voordat ik zak. Da's dus minimaal 13 keer spoelen zie ik, nooit over nagedacht.
- dak t/m dakdrager + voorruit
- dakdrager t/m ruiten, stijlen en spiegel
- motorkap, neus en bovenste helft zijscherm
- bovenste deel deuren tot dorpel en zijscherm achter
- achterklep en ruit
- achterbumper
- dorpels en onderkant achterbumper bij wielkasten etc.
Heb al 15 jaar met 2 gewone gele Praxis emmers gewerkt, zonder gritguard. Werkt op zich gewoon prima. Maar omdat als ik naar de wasbox ga het lastig is 1 3 kwart gevulde emmer veilig mee te nemen (kan bij de wasbox de emmer niet vullen, laat staan met heet water), heb ik in de BlackFriday 2 emmers van Monello met gritguard besteld, de kleine van 13 liter. En 2x zo'n schroefdop. Dat laatste is ook de belangrijkste reden geweest voor deze aanschaf. De Praxis emmer moest ik telkens in een vuilniszak zetten en dichtdraaien. Veel gedoe en alsnog kans op knoeien. Die Monello emmers zijn zowat hermetisch afgesloten met die schroefdop. Moet dat nog een 1e keer gaan uitproberen.
Wbt de verhouding shampoo in de emmer: Als het boeiend is dat te meten met een maatbekertje. Gewoon een scheutje er in en lekker van je sopje genieten. Really nobody cares met welke verhouding je exact werkt.
of lees ik je verkeerd?
Ik heb maar 3 mitts. 1 donkergrijze voor alleen de velgen, 1 witte voor bovenste helft, 1 witte voor onderste helft rondom.
Uitspoelen per paneel in 2e emmer.
Werk altijd zo: velgen en banden eerst, en lak van boven naar beneden.
Eerst dus banden met TireCleaner en een bandenborstel. Dan de velgen met 1e mitt en eigen (3e) velgen-emmer.
2e mitt:
dak+voorraam rechts, uitspoelen
hele bovenste zijkant tot plastic stootstrip rechts, uitspoelen
achterkant van dakspoiler tot onderkant achterklep hele breedte, uitspoelen
dak+voorraam links, uitspoelen
hele bovenste zijkant tot plastic stootstrip links, uitspoelen
motorkap+zijscherm links, uitspoelen
motorkap+zijscherm rechts, uitspoelen
3e mitt
voorbumper, uitspoelen
onderste zijkant links, zeer grondig uitspoelen
achterbumper, uitspoelen
onderste zijkant rechts, zeer grondig uitspoelen
Ongeveer dan, volgorde waar te beginnen is niet altijd hetzelfde. Soms spoel ik ze vaker uit dan hier genoemd (bv niet hele zijkant maar halve zijkant).
De anderen hebben het verder al prima uitgelegd.
Wbt de verhouding shampoo in de emmer: Als het boeiend is dat te meten met een maatbekertje. Gewoon een scheutje er in en lekker van je sopje genieten. Really nobody cares met welke verhouding je exact werkt.
Uhh omg, ga je serieus vertellen da je 18 washmitts in gebruik hebt??Card Nox schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:47:
[...]
nieuwe washmit voor glas en lak:oudere washmit voor plastic en laag op de auto:
- dak 2x
- voorraam 1x
- achterraam 1x
- motorkop 2x
- voorkant 1x
- achterkant hoog 1x
In totaal dus 18x
- voorkant laag 1x
- achterkant laag 1x
Ik heb maar 3 mitts. 1 donkergrijze voor alleen de velgen, 1 witte voor bovenste helft, 1 witte voor onderste helft rondom.
Uitspoelen per paneel in 2e emmer.
Werk altijd zo: velgen en banden eerst, en lak van boven naar beneden.
Eerst dus banden met TireCleaner en een bandenborstel. Dan de velgen met 1e mitt en eigen (3e) velgen-emmer.
2e mitt:
dak+voorraam rechts, uitspoelen
hele bovenste zijkant tot plastic stootstrip rechts, uitspoelen
achterkant van dakspoiler tot onderkant achterklep hele breedte, uitspoelen
dak+voorraam links, uitspoelen
hele bovenste zijkant tot plastic stootstrip links, uitspoelen
motorkap+zijscherm links, uitspoelen
motorkap+zijscherm rechts, uitspoelen
3e mitt
voorbumper, uitspoelen
onderste zijkant links, zeer grondig uitspoelen
achterbumper, uitspoelen
onderste zijkant rechts, zeer grondig uitspoelen
Ongeveer dan, volgorde waar te beginnen is niet altijd hetzelfde. Soms spoel ik ze vaker uit dan hier genoemd (bv niet hele zijkant maar halve zijkant).
Als je iemand wil verbeteren, zorg dan wel dat je zelf juiste informatie hebtHolk schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:46:
[...]
Jij werkt vast niet in een lab. Je hebt het fout
[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 25-03-2026 14:44 ]
Gelukkig interpreteer je het anders dan ik bedoeldeKnightwolf schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:39:
Uhh omg, ga je serieus vertellen da je 18 washmitts in gebruik hebt??![]()
of lees ik je verkeerd?
Ik heb 2 washmits (voor de auto excl. banden en velgen) die ik samen in totaal 18x in het schone water dip.
De reden dat ik het vroeg is omdat ik wel eens mensen een auto zie wassen en ze maar een paar keer zie dippen, wellicht dip ik wel wat veel, doe soms ook dak in een keer etc. Ligt er ook erg aan hoe vuil de auto is.
Anyway, afgelopen weekend ook onze EV6 weer eens gewassen en ziet er weer fris uit. Nu ook de binnenkant eens goed gedaan en de matten met een borstel op een accuboormachine schoon gemaakt, dat doet toch best veel.
Vies > damp van de foam (de auto stond deels in de zon en dan droogt het toch wel snel en kijk ajb niet naar de Zoe, die kreeg ik vanwege tijdgebrek niet meer mee dus die gaat wellicht/hopelijk dit weekend) > schoon > binnen kant ook eens goed gedaan.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
B-Real schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:56:
Even een Kärcher hogedruk icm met "wash gun" vraagje.
Via NL'se webshops kosten die drie washguns letterlijk het drievoudige. Dat vind ik teveel voor wat ik het gebruik.
In het buitenland vind ik, op het oog, exact hetzelfde product voor 1/3 van de prijs. Dat durf ik wel aan.
Nu mijn vraagstuk. Ik heb een Kärcher K3. De slang heeft aan beide einde kunststof aansluitingen, met twee vlakke kantjes. De NL webshop schrijft hierbij: "Alléén geschikt voor Kärcher hogedrukreinigers met een metalen aansluiting met twee vlakke kantjes op de hogedrukslang. Niet geschikt voor (kunststof) aansluitingen zonder deze vlakke kantjes!"
Op een BE shop, iets ander apparaat (maakt voor de aansluiting niet uit lijkt mij) zie ik deze waarschuwing er niet bij staan.
Zijn de kunststof aansluitingen qua maat gelijk aan de metalen aansluiting en gaat het dus werken? Of toch een ander slang erbij bestellen met aan de apparaatzijde kunststof en aan de "spuitzijde" dan metaal.
Iemand die er specifiek ervaring mee heeft?
Zo'n ding dus:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/bDD6QxegeDQVqDgJdXQSd292.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik deze met me karcher k3 werkt goed. Gewoon van ome alie, geen andere slang nodig.
Initieel had ik ook altijd drie washanden, maar tegenwoordig vind twee ook wel genoeg en pak gewoon de lekkerste. En in de wasmachine worden ze schoon genoeg wat mij betreft. Alleen die voor de wielen heb ik wel gemarkeerd, maar dat is voor de zekerheid.
@Card Nox heb jij je deur ingeschuimd of zo?
@Card Nox heb jij je deur ingeschuimd of zo?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha lijkt het wel op he. Even wat spraytjes interior cleaning op de deur en 2 op de borstel en even inwrijven, daarna met MF doek afgenomen. Gaat echt heel snel en wordt alles lekker schoon en fris.
Ik ben natural look gewend (of gliptone voor leer) en dat smeer ik erop met een doek, ik smeer niet eerst het hele interieur dik in. Dus dit was wel een ander gezicht inderdaad.Card Nox schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 15:16:
[...]
Haha lijkt het wel op he. Even wat spraytjes interior cleaning op de deur en 2 op de borstel en even inwrijven, daarna met MF doek afgenomen. Gaat echt heel snel en wordt alles lekker schoon en fris.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.
:strip_exif()/f/image/fcCGbZ0BPfNa2koU02W8NYeO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/dGV7iWE9hPV1ic1nMIWOdfqk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/fGQjfu6U0HIqN5U7ZiKNlwnQ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/eh3A4pKXw8tFwHt3ajuI4zaE.jpg?f=fotoalbum_tile)