Thanks voor deze uitgebreide uitleg. Je benoemt namelijk een aantal punten die ik wel interessant vind, zoals de glans, de beading en dat de auto wel een stuk mooier blijft zelfs als hij vies is.DylanRR schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:28:
[...]
Ik heb een detailingbedrijf (geen reclame, want ver uit de regio) en zet ook keramische coatings.
De voordelen zijn vooral dat de auto inderdaad makkelijker schoon te maken is, het water loopt er makkelijker vanaf en je krijgt een stuk meer beading (dus de druppeltjes). Alles wat er niet afloopt kan natuurlijk wel gewoon waterspots of vuile vlekjes achterlaten.
Wat veel mensen vergeten is dat een coating de krasbestendigheid iets verhoogd, niet gigantisch, maar het is wel merkbaar.
Je auto wordt nog steeds vies, maar omdat de coating serieus veel glans toevoegt, oogt deze wel een stuk mooier, zelfs als hij vies is.
Zie dat veel mensen aan de toegevoegde glans voorbij gaan, maar dat is wel echt een serieus verschil.
Als je een goede coating gebruikt, dan kun je er ook gewoon garantie op krijgen. Het merk wat ik gebruik biedt drie jaar garantie welke gekoppeld is aan de VIN van de auto, er zullen ongetwijfeld meer merken zijn die dit ook bieden.
Als laatste dan: ik heb mijn BMW iX3 in Eucalyptus Groen besteld, zoals deze, hier wel vrij donker in de parkeergarage:
Bewust voor gekozen omdat ik geen hele donkere of hele lichte kleur wou juist vanwege het vuil wat je erop ziet. Deze heeft echter wel een mooie metallic flake al is het groene amper te zien (alleen onder bepaald licht).
Zie jij bij zo'n middengrijze kleur nut in voor keramische coating mbt de glans die het toevoegt en hoe snel je vuil erop ziet?
:strip_exif()/f/image/Qo7MVwBpIw3UFrJBoZ01dAmc.jpg?f=fotoalbum_large)