Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 132 133 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
DylanRR schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:28:
[...]

Ik heb een detailingbedrijf (geen reclame, want ver uit de regio) en zet ook keramische coatings.
De voordelen zijn vooral dat de auto inderdaad makkelijker schoon te maken is, het water loopt er makkelijker vanaf en je krijgt een stuk meer beading (dus de druppeltjes). Alles wat er niet afloopt kan natuurlijk wel gewoon waterspots of vuile vlekjes achterlaten.

Wat veel mensen vergeten is dat een coating de krasbestendigheid iets verhoogd, niet gigantisch, maar het is wel merkbaar.

Je auto wordt nog steeds vies, maar omdat de coating serieus veel glans toevoegt, oogt deze wel een stuk mooier, zelfs als hij vies is.

Zie dat veel mensen aan de toegevoegde glans voorbij gaan, maar dat is wel echt een serieus verschil.

Als je een goede coating gebruikt, dan kun je er ook gewoon garantie op krijgen. Het merk wat ik gebruik biedt drie jaar garantie welke gekoppeld is aan de VIN van de auto, er zullen ongetwijfeld meer merken zijn die dit ook bieden.
Thanks voor deze uitgebreide uitleg. Je benoemt namelijk een aantal punten die ik wel interessant vind, zoals de glans, de beading en dat de auto wel een stuk mooier blijft zelfs als hij vies is.

Als laatste dan: ik heb mijn BMW iX3 in Eucalyptus Groen besteld, zoals deze, hier wel vrij donker in de parkeergarage:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FR8lMutg5Toy_NLbr1Al5v9ploA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoM6HMndS8tB2Ag0ItbY2QeS.jpg?f=fotoalbum_large

Bewust voor gekozen omdat ik geen hele donkere of hele lichte kleur wou juist vanwege het vuil wat je erop ziet. Deze heeft echter wel een mooie metallic flake al is het groene amper te zien (alleen onder bepaald licht).

Zie jij bij zo'n middengrijze kleur nut in voor keramische coating mbt de glans die het toevoegt en hoe snel je vuil erop ziet?

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:06:
zoals de glans, de beading en dat de auto wel een stuk mooier blijft zelfs als hij vies is.
Maar dat krijg je al bij een goede wetcoat.

• CreativeS
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:44:
Blijft ook een mooie kleur van BMW om te detailen. Moet zeggen dat ik je adviezen vanuit dit topic veelal heb opgevolgd en daarom ook veel producten gebruik van Gyeon, maar bij de volgende ronde ga ik ook de Gyeon Trim eens proberen.
Het was de überstandaard kleur op de leasebakken... maar het zilver kleurt anders in de zon. Heel veel tinten. Dank je wel voor je compliment en Trim is echt een heerlijk product.
SirMemeAlot schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:44:Wat is hier de mening eigenlijk over Gyeon Tire Cleaner? Ik deed dit in het begin wel altijd, maar enige wat ik merk is dat ik het steeds vaker moet doen want dan komt er ook een soort bruine waas aan de zijkant van de banden, weet niet of dit door tire cleaner komt of Tire Express mar de band wordt er niet mooier door in ieder geval.
Die bruine waas zijn stoffen uit de banden. Vooral in de zon komt dat eruit. Dat zal altijd blijven, tenzij je dus bijvoorbeeld Gyeon Tire gebruikt. Gyeon Tire Express is zoals de naam al zegt... een tijdelijk iets en houdt die bruine gloed niet tegen. Moet je veel vaker gebruiken dan Gyeon Tire zelf.

Zelf gebruik ik altijd Tire Cleaner, één keer in de zoveel maanden. Voor de rest eens in de zoveel tijd Gyeon Tire... dat laat ik even indrogen en daarna met de föhn licht opwarmen. Houdt heel lang. Ook tiredressing van Nanolex en Dodo Juice (Dark Matter) geprobeerd, maar ze halen het niet bij Gyeon Tire. Wel goed uitwrijven, anders kan het gaan spetteren op de wielkasten... als je te genereus met het product bent geweest. Daarom ook de tip met de föhn, dan trekt het goed in het licht op gewarmde rubber.

Ook gedaan bij de velgen van mijn vader. Die zijn nu nog zwart. Niet meer zoals op dat moment, maar je ziet het nog steeds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNmWIaxjD1X7i_rEJ93xC5iQ-ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qo7MVwBpIw3UFrJBoZ01dAmc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 07-10-2026 23:53 ]

• CreativeS
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 18:47:
En dat nu dus al meer dan twee jaar na aanbrengen? Dan moet ik het ook. :P

[Afbeelding]

Dit is na gebruik van een trim restorer zes tinten donkerder maar staat nooit heel erg lang.
Ja, ik heb dat direct na montage van de spiegels voorzien van Gyeon Trim. Nu al meer dan twee jaar ja. Werkt echt geweldig. Maar (!!!), alles valt of staat met de voorbereiding hè ;) Goed ontvetten!
Pagina: 1 ... 132 133 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.