De kleuren hoe je ze noemt is dat niet van de oude serie?Daniel. schreef op zondag 26 juli 2026 @ 01:21:
[...]
Qua kleur heb ik het idee dat er wat veranderd is. Geel zie ik niet meer terugkomen. Ook zie ik tussen zwart en rood geen verschil volgens hun tekst.
Ik kan het fout hebben maar dan heb ik voor de volgende keer weer iets om goed op te letten welke pad bij welk middel polish het beste pakt en daar zou ik graag dan ook wel wat tips voor willen hebbenOja hartelijk dank voor de complimenten en de tips
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vandaag na de vakantie de auto weer gewassen. Dit keer heb ik alsnog teveel gedaan. De velgen hoefde niet per sé maar heb het toch gedaan.Knightwolf schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 00:33:
Verder, ja klopt dat een glaze een enorme glans geeft, echt fantastisch. Helaas zorgt het er in het algemeen ook voor dat de wax die je er daarna overheen smeert geen lange standtijd geeft omdat een glaze de hechting tussen wax en lak verstoort. Glaze is vooral goed voor show&shine, maar niet geschikt voor langdurige bescherming. En vergis je niet, ook zonder glaze en na polijsten alleen een wax aanbrengen geeft ook een ongelofelijke glans.
Volgende is gedaan.
Velgen met Q²M Iron WheelCleaner en Q²M TireCleaner, borstel en washmitt gebruikt om het opnieuw te activeren.
Daarna Insect Remover Gel, 2/4 minuten laten zitten en daarna alles infoamen met de Q²M Foam, dat ook 4/5 minuten laten zitten en daarna afspuiten met HD.
Daarna gaan soppen met 2 emmer methode met Monello Lavare shampoo. Daarna HD en de Iron remover gebruikt nadat ik het een beetje had gedroogd met een doek dus niet compleet nat.(Weet niet of dit de wax aantast dus daar graag info over en of het de juiste keuze is geweest), niet wezen kleien. Na de iron remover alles weer met HD en daarna alles goed gedroogd en daarna de Insulator Speed Wax van Collinite gebruikt ter aanvulling op de bestaande wax. Ook heb ik de bandendressing nog gebruikt voor de banden want na 4x was het nog steeds niet genoeg.
Volgende resultaat heeft het weer opgeleverd.
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb RainX ook weer opnieuw of een extra laag aangebracht en ik kon nog merken dat het er op zat want ik kon het raam moeilijk afnemen met Window Cleaner.Knightwolf schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 00:33:
Dan ben je in ieder geval heel goed bezig geweest!![]()
RainX, daar heb ik vroeger ook wat van gebruikt, maar er is tegenwoordig zoveel beter te krijgen dat ik niet helemaal begrijp waarom ze dat nog steeds verkopen. Het is beter dan niets, dat is wel zeker.
Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.
:strip_exif()/f/image/e2biu7fIWl5cEVchwNSIjdt4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/L1nJC5BL7j41UPPfhN7HxKNR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CKbYnyEyPYxKoAYiZaEEY6Cd.jpg?f=fotoalbum_tile)