Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12:39
DonJunior schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 22:22:
[...]

Mijn was routine is identiek.
Heb ook netjes twee emmers inclusief grid gard. Altijd van het dak af naar beneden werken en ik check tussendoor de washandschoen meerdere malen op achtergebleven vuiltjes. Spoel de auto ook altijd netjes na en doen hen af met een zachte handdoek zonder te drukken.
Sidenote: Op de vorige autos (ja meervoud) nooit last gehad van krasjes. Nu bij de i4 op de kofferbak al binnen een maand!
Ik heb Portimao Blauw overigens.
Gebruik je ook een goede prewash? Waar het om gaat is dat je de lak al zo schoon mogelijk hebt voordat je überhaupt met een washandschoen de lak raakt.

Blijf het een beetje gek vinden omdat ik dus juist zeer te spreken ben over de lakkwaliteit/hardheid.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:50
Als de auto in de zon staat was ik meestal niet, zelfs in het voor of najaar wordt het plaatwerk dan al vlot erg warm.
Ik vind de auto dan te snel drogen en ben dan de hele tijd panisch de auto aan het nat houden tot ik klaar ben en dat vind ik irritant om te doen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
B-Real schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:40:
Als de auto in de zon staat was ik meestal niet, zelfs in het voor of najaar wordt het plaatwerk dan al vlot erg warm.
Ik vind de auto dan te snel drogen en ben dan de hele tijd panisch de auto aan het nat houden tot ik klaar ben en dat vind ik irritant om te doen.
Dat ben ik normaal met je eens maar als ik later vandaag nog ga kleien en waxen dan maakt het wat minder uit hoe hij opdroogt.

Ergens wel fijn als dan de hangende druppels ook weg hebben kunnen drogen want niets zo irritant dan een druppel die ergens onder een profiel o.i.d. vandaan rolt als je aan het waxen bent.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.