Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:10
DonJunior schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 22:22:
[...]

Mijn was routine is identiek.
Heb ook netjes twee emmers inclusief grid gard. Altijd van het dak af naar beneden werken en ik check tussendoor de washandschoen meerdere malen op achtergebleven vuiltjes. Spoel de auto ook altijd netjes na en doen hen af met een zachte handdoek zonder te drukken.
Sidenote: Op de vorige autos (ja meervoud) nooit last gehad van krasjes. Nu bij de i4 op de kofferbak al binnen een maand!
Ik heb Portimao Blauw overigens.
Gebruik je ook een goede prewash? Waar het om gaat is dat je de lak al zo schoon mogelijk hebt voordat je überhaupt met een washandschoen de lak raakt.

Blijf het een beetje gek vinden omdat ik dus juist zeer te spreken ben over de lakkwaliteit/hardheid.

  • B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Als de auto in de zon staat was ik meestal niet, zelfs in het voor of najaar wordt het plaatwerk dan al vlot erg warm.
Ik vind de auto dan te snel drogen en ben dan de hele tijd panisch de auto aan het nat houden tot ik klaar ben en dat vind ik irritant om te doen.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
B-Real schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:40:
Als de auto in de zon staat was ik meestal niet, zelfs in het voor of najaar wordt het plaatwerk dan al vlot erg warm.
Ik vind de auto dan te snel drogen en ben dan de hele tijd panisch de auto aan het nat houden tot ik klaar ben en dat vind ik irritant om te doen.
Dat ben ik normaal met je eens maar als ik later vandaag nog ga kleien en waxen dan maakt het wat minder uit hoe hij opdroogt.

Ergens wel fijn als dan de hangende druppels ook weg hebben kunnen drogen want niets zo irritant dan een druppel die ergens onder een profiel o.i.d. vandaan rolt als je aan het waxen bent.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • OkiNi
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 29-05 12:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tonE9nUVu-n7zVp_9P9NtlHIa6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5PSWwGtSwKSgfBCS2rg7WKK.jpg?f=fotoalbum_large

Auto is paar weken oud. Paar dagen terug door wasstraat geweest (discussie wasstraat/met hand wassen daargelaten) en ik zie nu deze vlek op de dakrail. Auto staat veelal in schaduw maar heeft door dit weer ook veel in de zon gestaan.

Wat zou dit kunnen zijn? Vlek door gebruikte middelen in wasstraat in combinatie met warmte?

En nog veel belangrijker hoe kan ik deze vlek er veilig en netjes uit halen?

Tips zijn welkom en dank vast!

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is dit een vlek of zat er een coating op de rail die er vanaf komt?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • OkiNi
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 29-05 12:53
Ik ga uit van een vlek, maar zeker weet ik niet.

  • Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als die auto echt pas een paar weken oud is dan zou ik er even mee terug naar de dealer rijden om ze daar een nieuwe dakdrager / rail te laten monteren welke wél goed ontvet was voordat 'ie op kleur / blanke lak gezet ging worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 25-05-2026 15:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse


  • virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-06 09:30
Trivola schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 16:48:
[...]

Dat is de kern volgens mij. Iets op petroleum basis (zoals kerosine in Gyeon Tire) onttrekt zoveel mogelijk vocht en olie, om goed te kunnen hechten (met verwarmen nog meer).

Echter, een beetje veiligheid en duurzaamheid opgeven voor wat betere looks kan weinig kwaad. De meeste banden gaan niet zo lang mee.

Korte test gedaan op deze minder schone wielpartij.

[Afbeelding]

Daarna schoongemaakt met Gyeon TireCleaner, tot het schuim wit werd. Duidelijk dat het beschermende ‘bruining’ er nog op zit. Dit zal de band, mits niet wekelijks gebruikt, weinig kwaad doen.

[Afbeelding]

Daarna twee lagen Gyeon Tire erop, toch knapper zo. Bewust geen velgen reiniger, foam en shampoo gebruikt op de wielen voor de ‘test’. De banden gaan er overigens over een half jaar toch uit, dus er kan weinig mis gaan. Op nieuwe banden zou ik toch eerder iets op waterbasis nemen.

[Afbeelding]
Ik heb zelf ook Geyon tire en ik vind het vervelend dat je het na een keer gebruiken, eigenlijk moet blijven gebruiken. Misschien doe ik iets verkeerd, maar als je het een tijdje niet gebruikt worden je banden bruinachtig lillek. Op pilot sport 4's.

there's no tweak without the tweaker


  • Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-06 17:22
virtualJac schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:22:
[...]

Ik heb zelf ook Geyon tire en ik vind het vervelend dat je het na een keer gebruiken, eigenlijk moet blijven gebruiken. Misschien doe ik iets verkeerd, maar als je het een tijdje niet gebruikt worden je banden bruinachtig lillek. Op pilot sport 4's.
Dat klopt en is het nadeel van op petroleum gebaseerde dressings, zie ook eerdere posts erover. Je zult het dan moeten blijven gebruiken, eigenlijk is het slecht voor de band op lange termijn (al is dit voor een banden inherent wat minder relevant).

Met op water gebaseerde dressing voorkom je dit, maar die zijn na twee keer wassen weg omdat ze niet het rubber uitdrogen en zo ver kunnen intrekken.

  • kimberlie
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 13-06 22:16
Goedenavond. Wij zijn super zuinig op onze auto's en wassen met goede spullen. 2 emmers afdrogen met droogdoeken. Kleien polijsten in de was zetten etc

Waar we alleen tegen aanlopen ondanks het altijd direct verwijderen van vogelpoep als we het zien. Geen water op de auto als hij warm is of nog in de zon staat etc.

Er brand toch altijd veel in. Nu hebben we weer zelfs na het wassen en polijsten nog resten van insecten bloed na een ritje over de dijk.

Wij vragen ons af hoe dat toch kan bij deze auto. Niemand haalt toch na een rit meteen alle insecten eraf als je in de avond thuis komt.


Het lijkt wel of de lak toch zo warm wordt dat dit soort dingen er toch in kunnen trekken.

  • Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:58
virtualJac schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:22:
[...]

Ik heb zelf ook Geyon tire en ik vind het vervelend dat je het na een keer gebruiken, eigenlijk moet blijven gebruiken. Misschien doe ik iets verkeerd, maar als je het een tijdje niet gebruikt worden je banden bruinachtig lillek. Op pilot sport 4's.
Heel raar :? Gyeon Tire is juist gemaakt om dat te voorkomen. Ik hoef maar eens in de zoveel maanden Tire op m'n banden te doen en ze gaan nooit bruin zien. Maakt niet uit welke band.

Het is wel belangrijk dat je met bv Gyeon TireCleaner en een borstel het rubber eerst grondig in meerdere passes schoonmaakt. En door met elektrische verfbrander of gewoon in de volle zon te zetten het rubber goed warm maakt, dan trekt het beter in en krijg je aanzienlijk langere standtijd. Volgens mij blijft er geen enkele bandenressing langer werkzaam dan Gyeon Tire. Top spul!

  • FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59

FlyEragon

Alien Monkeys

kimberlie schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:48:
Goedenavond. Wij zijn super zuinig op onze auto's en wassen met goede spullen. 2 emmers afdrogen met droogdoeken. Kleien polijsten in de was zetten etc

Waar we alleen tegen aanlopen ondanks het altijd direct verwijderen van vogelpoep als we het zien. Geen water op de auto als hij warm is of nog in de zon staat etc.

Er brand toch altijd veel in. Nu hebben we weer zelfs na het wassen en polijsten nog resten van insecten bloed na een ritje over de dijk.

Wij vragen ons af hoe dat toch kan bij deze auto. Niemand haalt toch na een rit meteen alle insecten eraf als je in de avond thuis komt.


Het lijkt wel of de lak toch zo warm wordt dat dit soort dingen er toch in kunnen trekken.
Ik heb wel eens vogelpoepvlekken die ingebrand lijken te zijn weggekregen met heet water, niet kokend heet maar gewoon warm aan het hand zeg maar. Weet niet hoe het precies werkt maar had het ooit ergens gelezen en het werkte echt perfect. Wellicht poging waard? En misschien verdwijnt het ook vanzelf na een tijdje door de hitte ook, inderdaad veel mensen maken zich er totaal niet druk over en rijden 3 weken lang door met vogelpoep en ook dat gaat er op zeker moment af. Anders zouden alle auto's van 5 jaar of ouder echt heel belabberd in de lak moeten zitten.

  • Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:58
Net als vogelpoep zo snel mogelijk verwijderen, geldt dat voor insecten eigenlijk ook. Het verschil is vogelpoep is meestal 1 of een paar vlekjes, en insecten is heel de voorkant van bumper, motorkap, vooraam en voorste dakrand. Da's niet even snel tussendoor gedaan en vereist bijna een complete wasbeurt. Maar insecten die inbranden kan wel degelijk, net als vogelpoep.

Om iets schoon te maken werkt heet water bijna altijd beter dan koud water.

  • TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:43
Iemand tips voor een goed middel om aluminium dakrails mooi (schoon) te houden? Kan gewoon met een metaalpolish dat geschikt is voor aluminium (volgens BMW zijn ze van aluminium)? En dan voorzichtig met een doekje aanbrengen, zonder de lak proberen te raken?

Foto van m'n auto met de dakrails: TheDeuce in "Het grote BMW-topic #14"

Mothers is niet meer beschikbaar via CarClean, maar nog wel bij Amazon zie ik.

  • Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:58
Ze zullen best van aluminum zijn, maar weet je zeker dat het blank metaal is? Want blank alu zonder coating verweert vrij snel. En als er een coating op zit (kan me niet voorstellen) moet je denk ik geen metaalpolish gaan gebruiken.
Hier staan in ieder geval een aantal metaalpolishes en volgens mij zitten hier geen slechte producten bij
https://www.carclean.com/...n-herstellen/metaalpolish

  • TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:43
Dank @Knightwolf. Ik ben er inmiddels achter dat het om geanodiseerde aluminium lijsten gaat. Ik heb even met CarClean gemaild en zij geven aan dat metalpolish soms kan helpen bij vlekjes maar dat het een gok is. Ze raden aan om ze gewoon te wassen met de rest van de auto en te beschermen met een spraywax, dus dat ga ik proberen.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@TheDeuce wat heb je precies wat je schoon wilt maken maar je er niet af krijgt met gewoon wassen?
Zelf heb ik wel eens van die vlekkerigheid wat lijkt op watervlekken maar het niet echt is, bij mij ziet dat er weer helemaal top uit als je de rails gewoon in de was zet. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:52
Heeft iemand ervaring met C&C auto shampoo van de Action? Ik verwacht ook geen top kwaliteit voor deze prijzen maar toch, goed is goed genoeg.

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zijn er mensen in dit topic die microvezel-wasmiddel gebruiken? Zo ja, waar haal je dat? Ik zag het wel bij Carclean, maar vind die echt belachelijk hoog geprijsd.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:43
Gonadan schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:34:
@TheDeuce wat heb je precies wat je schoon wilt maken maar je er niet af krijgt met gewoon wassen?
Zelf heb ik wel eens van die vlekkerigheid wat lijkt op watervlekken maar het niet echt is, bij mij ziet dat er weer helemaal top uit als je de rails gewoon in de was zet. :P
Het gaat me inderdaad om deze vlekjes (zie foto's), die er al opzaten toen ik de auto kocht. Inmiddels de auto zelf één keer gewassen, in een wasbox. Helaas heb ik niet eenvoudig de mogelijkheid om de auto thuis te wassen. Met welk middel zet je de rails in de was? Ik heb met CarClean gemaild en zij raden deze spraywax aan: link.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ppd7rRFrOW3AEJ0LFkzDXu3jlik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niz80ezfZLZekq0vVni7vyo9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aFYBq6-Y5ZZnSyDDiHxuQvmZac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTQsT8gAxJAbXVCNBB38ZpXt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZPWs5yCQHvkJaHBiG2WFJwxn4U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdhkdGmfYavphgN00V4NrRuA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ed96a_3bRLoT9zjPOIbJB1TJzH4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpuGllAUMFQVtUhsg5HtVLxD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwcY_kBPXPN2KY4HU9zcOOqgujw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeVaXq7N35HHIvSUw0stbREe.jpg?f=fotoalbum_tile

  • banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik heb thuis veel makita 18V gereedschap.

Voor de gein heb ik een aliexpress 18V accu bladblazer en verfpistool gekocht.

Met de bladblazer kan ik vrij snel de auto 90% droog krijgen. Verfpistool gebruik ik om 1L Bilt Hamber Touch-Less te spuiten op de auto. Normaal ben ik toch wel meer dan 5 minuten kwijt met pompen en sprayen. Nu gaat het zoveel makkelijker.


Even snel een "wasje" tussendoor doen is nog leuker geworden.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
TheDeuce schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:29:
[...]

Het gaat me inderdaad om deze vlekjes (zie foto's), die er al opzaten toen ik de auto kocht. Inmiddels de auto zelf één keer gewassen, in een wasbox. Helaas heb ik niet eenvoudig de mogelijkheid om de auto thuis te wassen. Met welk middel zet je de rails in de was? Ik heb met CarClean gemaild en zij raden deze spraywax aan: link.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik gebruik zelf Collinite 915, dat is mijn standaard was. Maar ik denk dat het weinig uit maakt welk merk je hebt, hooguit is vloeibare was anders en snel weg.

Of helpt is proberen maar bij mij maskeert het een hoop.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:58
Steeffoon schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:09:
Zijn er mensen in dit topic die microvezel-wasmiddel gebruiken? Zo ja, waar haal je dat? Ik zag het wel bij Carclean, maar vind die echt belachelijk hoog geprijsd.
Ik gebruik het, en heb zo het vermoeden dat de meesten in dit topic dat wel hebben? Zo duur is het niet. Ik heb meer dan 10 jaar met een Gallon-fles gedaan. Nu heb ik een nieuwe, ander merk van 1 liter, extreem concentraat, zal ook lang mee gaan. Gewone huishoudwasmiddelen zijn ook niet goedkoop?
banaliteit schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:57:
Voor de gein heb ik een aliexpress 18V accu bladblazer en verfpistool gekocht.
Eerst dacht ik ff, huh verfpistool?

Maar toen
Met de bladblazer kan ik vrij snel de auto 90% droog krijgen. Verfpistool gebruik ik om 1L Bilt Hamber Touch-Less te spuiten op de auto. Normaal ben ik toch wel meer dan 5 minuten kwijt met pompen en sprayen. Nu gaat het zoveel makkelijker.
Hoe kom je er op :D jij krijgt van mij de creativiteits-AWARD! :D _/-\o_

  • pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:10
Ongeveer een maand geleden mijn i4 laten polijsten en coaten (Labocosmetica STC en HPC PRO), hier eerder gepost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5WcAvnu2hyxopWMGPYj72DzF8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKRozSJPyXjd2rPAnRoUvXad.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag was het dan toch echt tijd voor de eerst wasbeurt. Afgelopen weken natuurlijk drama weer, lijkt vanaf nu wat beter te worden. Als het meezit in ieder geval een goede week droog, dus ook een week plezier van de wasbeurt.

Super blij met de coating! Wat een gladheid tijdens het wassen, geweldig en niet te vergelijken met een traditionele wax.

Ik was altijd vrij uitgebreid, en was nu zeker sneller klaar. Voor de liefhebbers:
  • foamen met mijn BigBoi E-foamer, met Bilt hamber Touch less (circa 1.5% PIR)
  • banden gereinigd met Carpro Retyre - doe ik niet iedere keer, maar had veel gereden dus de banden waren nogal bruin geworden
  • Zeer grondig afspuiten met mijn AVA HD
  • weer foamen, ditmaal met Labocosmetica Semper in een cannon op de HD. circa 40ML aangevuld met water tot 500ML. Heb overigens voor het eerst een (AliExpress) Bear Force foam cannon gebruikt. Ik kan je vertellen, die werkt fijner dan de Ava 'premium' foam cannon
  • De foam laat ik vervolgens zitten, voor extra lubricatie tijdens het wassen. Vervolgens handwas met Labocosmetica Semper (2 emmers en grit guards)
  • Velgen schoonmaken, met een aparte emmer. Ditmaal ook gewoon Semper gebruikt - de velgen staan nu in de coating dus waren zo schoon!
  • Grondig afspoelen met HD
  • Naspoelen met DI (kalk en mineralen vrij) water (Vevor waterfilter, aanrader!)
  • Drogen met blower (gewoon een eenvoudige Ryobi - de druppels vlogen er vanaf!!
  • Nalopen met droogdoek (losse voor de velgen)
  • Banden in de Stjarnagloss Gummi (als de fles ooit op is ga ik weer over op Carpro Darkside, heeft toch mijn voorkeur)
  • Vervolgens opruimen en genieten van het resultaat:

    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8WCJk05Bdtsir-JaAho90oaeVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a90rbpproC43h0nxjVQOEqfe.jpg?f=fotoalbum_large

    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zu2lyTnIl-zZNbMKpl4oPbyl12w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeauIix2L3bIwtA1PtyMwRY3.jpg?f=fotoalbum_large

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
@pieter81!, ziet er puik uit. Wel 'verbaasd' dat je banden/velgen na de lak doet, dit wordt doorgaans ervoor gedaan zodat de zooi die daarna op je lak beland eraf gepoetst wordt.

Ik heb afgelopen weekend onze EV6 gewassen (gaat binnenkort terug naar KIA). Toch de hele auto maar even gekleid want voelde toch wat puntjes. Inmiddels weer zo glad als een spiegel en afgetopt met Turtle wax hybrid solutions ceramic.

Rara welke kleur is de auto :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SF8r4fg1GQaC93-CbiuQsRGi_Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHHiZztCw0E4mIoILyTiqocf.jpg?f=fotoalbum_large

  • pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:10
Card Nox schreef op zondag 14 juni 2026 @ 22:50:
@pieter81!, ziet er puik uit. Wel 'verbaasd' dat je banden/velgen na de lak doet, dit wordt doorgaans ervoor gedaan zodat de zooi die daarna op je lak beland eraf gepoetst wordt.
Hoeze verbaasd? Velgen staan in de coating en een sopje is nu voldoende. Gebruik overigens een aparte wasemmer en handschoen voor de velgen maar dat lijkt mij logisch. Juist daar zit het risico in, je wilt remdeeltjes niet over je lak wrijven.


Er zijn fora’s vol geschreven over het doen van velgen voor of na de rest van de auto. Als een sopje voldoende is doe ik het na, als grover geschut nodig is (iron remover, brake buster in IK foamer) doe ik de velgen eerst.

  • teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@pieter81! dat vevor filter? Linkje? :)

Wise enough to play the fool


  • Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:08
Ik was me een ongeluk…iemand een idee wat dit is? Staat dicht bij een heg geparkeerd. Plakt verder niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvT1t8nwXsRJV4C_mz3paDI5PM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvmagPkFemepWDsT6RIaj8GR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gLgitPSyswalpU3CEjsAuzfqzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zeF1MQiCHWWpiFa2XXdQdj1S.jpg?f=fotoalbum_large

  • FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Er staan best uitgebreide wasmethodes in dit topic, met tal val dure spullen en apparatuur, en dan kom ik tegen dat mensen met slechts 2 schmitts wassen... Daar kan ik echt niet bij. Gebruik steeds 1 schone per deel van de auto en dan heb je nooit te maken met gritt guards etc. Want dat gaat echt niet helpen tegen fijn zand en rommel dat blijft hangen. En het kost ook nog eens geen drol, je hebt er max 10 nodig per wasbeurt en daarna kunnen ze meteen in de was..

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
Untouchablezz20 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:22:
Ik was me een ongeluk…iemand een idee wat dit is? Staat dicht bij een heg geparkeerd. Plakt verder niet.
Bijenpoep.

[ Voor 49% gewijzigd door Card Nox op 15-06-2026 17:42 ]


  • Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:08
Verhip, je zou nog eens gelijk kunnen hebben. Heg van de buren zit vol met bijen. Balen, dat wordt dus regelmatig afspuiten of trekt dat niet in de lak?

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
snip: je weet dat AI dump niet de bedoeling is

[ Voor 73% gewijzigd door We Are Borg op 16-06-2026 22:14 ]


  • pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:10
FlyEragon schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:11:
Er staan best uitgebreide wasmethodes in dit topic, met tal val dure spullen en apparatuur, en dan kom ik tegen dat mensen met slechts 2 schmitts wassen... Daar kan ik echt niet bij. Gebruik steeds 1 schone per deel van de auto en dan heb je nooit te maken met gritt guards etc. Want dat gaat echt niet helpen tegen fijn zand en rommel dat blijft hangen. En het kost ook nog eens geen drol, je hebt er max 10 nodig per wasbeurt en daarna kunnen ze meteen in de was..
Ik gebruik er 3: voor de lak, onderzijde bumpers/dorpels en eentje voor de velgen. Dat is zeker niet te weinig.

Ook hier geldt: een goede voorbereiding is het halve werk.

Je kan 30 mitts gebruiken maar als er nog zand op je auto zit ga je die onheroeppelijk over de lak wrijven, ook als je per paneel een nieuwe pakt.

Als je met een goede prewash (zoals Bilt hamber Touch less) voorbehandelt en dan secuur afspuit met een HD, is alleen maar een hele lichte traffic film en is het risico zand oid nihil. Ik gebruik daarnaast een spierwitte mitt. En na de wasbeurt is die mitt nog steeds spierwit. Ik was deze zelden, eens per paar maanden

En een goede bescherming (coating of in ieder geval wax) is natuurlijk een voorwaarde. Vuil hecht dan minder en is al grotendeels weg voor je aan de handwas begint.

Dure spullen? Ook hier is het maar hoe je er tegenaan kijkt. Door de wasstraat kost 15 piek per keer en houd je nog een auto aan over die niet schoon is en na een tijd vol zit met waskrassen. En voor de prijs van 10 goede wasmitts kan je andere veel nuttigere spullen kopen…

[ Voor 19% gewijzigd door pieter81! op 15-06-2026 20:21 ]


  • pieter81!
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:10
Precies, dat is de dubbele - heb ik eerst naar gekeken maar was mij toch te groot. Heb deze: https://www.vevor.nl/gede-oniseerd-watersysteem-voor-autowasstraat-c_42211/vevor-de-oniseerd-watersysteem-voor-autowasstraat-757-l-waterde-onisator-voor-autowasstraat-met-5l-gemengde-di-harsfilters-en-handvat-de-oniseerd-watersysteem-voor-auto-motor-boot-en-ramenreiniging-p_010965230887

Voor filtering geeft mijn TDS-meter 259ppm aan, na filtering 4. Overigens gebruik ik deze alleen voor de laatste spoelcyclus met tuinslang. Heb deze ook voor mijn AVA gezet als test. Kan het filtertje technisch aan, maar kwam toen op (dacht ik) 30ppm. Weet overigens niet zeker of dat kwam door residu in de HD, of doordat de flow dan toch wat tekortschiet (ik vermoed het laatste). Wellicht dat de dubbele dat beter doet, maar vond ik dus te groot.

Kan nog niet goed inschatten hoe vaak ik hars moet vervangen, even aankijken. Hoop zo'n 30 wasbeurten ermee te doen, op basis van mijn grove berekeningen.

  • Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:58
FlyEragon schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:11:
Er staan best uitgebreide wasmethodes in dit topic, met tal val dure spullen en apparatuur, en dan kom ik tegen dat mensen met slechts 2 schmitts wassen... Daar kan ik echt niet bij. Gebruik steeds 1 schone per deel van de auto en dan heb je nooit te maken met gritt guards etc. Want dat gaat echt niet helpen tegen fijn zand en rommel dat blijft hangen. En het kost ook nog eens geen drol, je hebt er max 10 nodig per wasbeurt en daarna kunnen ze meteen in de was..
Sorry maar dat slaat nergens op. Mitts zijn bovendien niet 'kosten geen drol'. Een goedkope mitt is al snel 15 euro. En als je ze in de was doet worden ze helemaal niet schoon. Een mitt moet je per stuk met de hand grondig uitpluizen en uitspoelen. Visueel inspecteren en met je vingers het vuil eruit halen. En ik kan zeggen dat een gemiddelde douchekop daar aardig mee kan helpen. De kraag van de mitt om een kraan dichtknijpen en dan de kraan vol open zetten, en dan de mitt hele tijd uitknijpen terwijl je hem op de kraan vast blijft houden met de kraan vol open, dat helpt ook aardig om het vuil eruit gespoeld te krijgen. Gaat een wasmachine nooit kunnen!! "wassen" van een mitt is bovendien totaal onnodig, omdat je die al met wasproces gebruikt. Grondig uitspoelen en zorgen dat er geen visueel vuil meer in zit is voldoende. Ik ben geen fan van Monello's spierwitte mitts maar met schoonmaken ideaal :)

Tegenwoordig gebruik ik 3 mitts: 1 voor de velgen (donkergrijze wokkels), 1 voor de bovenste helft (Monello super soft wit), 1 voor de onderste helft incl onderkant dorpels, wielkastranden en bumpers (Monello standaard wit).

Tussendoor uitspoelen is natuurlijk ook absoluut noodzakelijk, maar is echt niet veel werk. Zou echt niet weten waarom je dat niet ff zou doen. En ik spoel liever 1 mitt enkele keren uit tussendoor, dan na het wassen 10 mitts uitspoelen. Die's gek, lol.

[ Voor 15% gewijzigd door Knightwolf op 17-06-2026 22:26 ]


  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
Card Nox schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:15:
[mbr]snip: je weet dat AI dump niet de bedoeling is [/]
Nee wist ik niet, althans ik wist dat het niet in de post mocht maar wist niet dat linken niet mocht. Daarom dacht ik, ik plaats de conclusie in mijn post zodat de kern er in ieder geval in staat.

Samenvatting: Het is bijenpoep en beste om van je lak te verwijderen zodra het kan.

  • Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:43
Is zoiets (zelf) te repareren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ck89FLeaOXGxGyn-nhPyK2U_LLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvGRCw9sYPoxx9ZvdFT3byU0.jpg?f=fotoalbum_large

  • Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Knightwolf schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:24:
[...]

Ik gebruik het, en heb zo het vermoeden dat de meesten in dit topic dat wel hebben? Zo duur is het niet. Ik heb meer dan 10 jaar met een Gallon-fles gedaan. Nu heb ik een nieuwe, ander merk van 1 liter, extreem concentraat, zal ook lang mee gaan. Gewone huishoudwasmiddelen zijn ook niet goedkoop?


[...]

Eerst dacht ik ff, huh verfpistool?

Maar toen

[...]

Hoe kom je er op :D jij krijgt van mij de creativiteits-AWARD! :D _/-\o_
Dat hoopte ik dus ook, was beetje benieuwd welk microvezel-wasmiddel de meesten hebben, welke heb jij?

[ Voor 8% gewijzigd door Steeffoon op 21-06-2026 16:45 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air


  • teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, met een reparatiesetje:
https://www.geist.nl/leather-vinyl-paste-30-ml.html
https://www.geist.nl/grain-replicator-kit.html
Neem anders even contact op met geist. Goede ervaringen mee (goed, lang geleden toen het nog bcx was , maar toch).

Wise enough to play the fool


  • SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:27
TheDeuce schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:29:
[...]

Het gaat me inderdaad om deze vlekjes (zie foto's), die er al opzaten toen ik de auto kocht. Inmiddels de auto zelf één keer gewassen, in een wasbox. Helaas heb ik niet eenvoudig de mogelijkheid om de auto thuis te wassen. Met welk middel zet je de rails in de was? Ik heb met CarClean gemaild en zij raden deze spraywax aan: link.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ben benieuwd naar de resultaten als die er zijn. Zelf ook dezelfde omlijsting die er niet meer top uit zien en ook niet schoon willen blijven, wel eens met RVS poets spul gedaan, wat het wel op het moment weer mooi maakt maar 2 dagen later is het weer terug.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Steeffoon schreef op zondag 21 juni 2026 @ 16:44:
[...]


Dat hoopte ik dus ook, was beetje benieuwd welk microvezel-wasmiddel de meesten hebben, welke heb jij?
Ik heb deze: https://www.carclean.com/nl/poorboys-world-typhoon-microfiber-cleaner-473ml.html

Scheutje erbij en gaan, vind hem op zich niet zo duur. Al is al die zooi ongeveer hetzelfde geprijsd lijkt wel dus de prijzen zullen eerder met het formaat te maken hebben dan de inhoud denk ik soms wel eens. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:49
Ik mag deze week mijn (jonge tweedehands) wagen gaan ophalen, aangezien de zaak ook 'gespecialiseerd' is in detailing heb ik bij het onderhandelen van de prijs een tweestaps polijst erbij gekregen om hem als nieuw te zetten.

Nu vroeg ik me af hoe ik dit best op een goede manier zo lang mogelijk zo kan houden, ik had al vaker online ceramic coating voorbij zien komen en aangezien je hiervoor altijd eerst moet polijsten is het misschien ineens de goede moment om dit te doen zodra ik de wagen heb.

Hebben jullie tips om wat langer te kunnen genieten van de polijst? En/of aanraders voor een betaalbare ceramic coating?

Via Amazon kwam ik bv deze tegen die wel goede reviews kreeg: link amazon

Note: verder ben ik wel iemand die zijn auto een goede zorg geeft en al jaren 2 bucket methode en foam gun, ... gerbuikt. (dankzij de regelmatige filmpjes van ChrisFix)


Dank!

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG


  • Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 13:09

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Netjes met een regelmaat wassen zoals je reeds doet met die twee emmers methode en hem in de wax zetten. Zorg dat je materiaal zoals je washmitt en doeken schoon zijn.
Weersta soms de verleiding om ff snel iets weg te poetsen met alleen een doek of een vinger... zorg voor een flesje detailspray en een twee schone doekies in de auto.

Ceramic coaten hoor ik ook dat kan helpen. Heb ik zelf geen ervaring mee. Misschien kan iemand anders daar wat over vertellen.

Oppervlakkige krasjes komen vroeg of laat wel een keer terug. Maar door af te spuiten, te foamen en schoon materiaal te gebruiken kun je het zeker langer voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 22-06-2026 14:03 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.


  • sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 13:33
Goedenavond,


Ik heb een Kia Niro uit 2022.


Ik zag afgelopen zaterdag opeens roest boven de voorruit zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJ9BaJTk6QBR_yuY_b_TsrokgJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIz7Fb64vJ3ASbU2qGxnpmnt.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ben ik vandaag langsgeweest bij een achadehersteller en die kon het wel even tussendoor doen met de verf die ik nog had liggen van de dealer. Nu ziet het er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq9Dpw2gbjOzsSUqxYfV7rAOgeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDaF071zYIEoxLdV1ApeRXvt.jpg?f=fotoalbum_large


Ze hebben het wel uit lopen krabben heb ik gezien.


Ik vind het er niet super mooi uit zien.


Is dit zo goed en kan ik hier gewoon lang mee doorrijden(ben van plan de auto nog zeker 6 jaar te houden) of moet ik iets anders doen?

  • Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

Wok

Dakloos...

@sgouman Het ziet er inderdaad niet fraai uit, maar dit gaat nog tientallen jaren goed. Wil je dit wat netter opgelost hebben (ze zijn wat slordig geweest met het uitkrabben van de roest, zie ik), dan zou ik dit bij een professionele detailer aan laten pakken:
  1. Schoonmaken en ontvetten
  2. Inleggen (ruim) met de originele lak (als je lakstift nog niet leeg is)
  3. Na drogen en uitharden afschuren op de juiste hoogte
  4. (Nat)schuren met fijne korrel (2000+)
  5. Polijsten (al dan niet meerstaps)
  6. Waxen/sealen
Verder eens met wat @Vuvuzela zegt: als je hiervoor hebt betaald, is dit onacceptabel.

[ Voor 10% gewijzigd door Wok op 23-06-2026 23:17 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?


  • Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 11:57

Vuvuzela

My spire is forming

sgouman schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:33:
Goedenavond,


Ik heb een Kia Niro uit 2022.


Ik zag afgelopen zaterdag opeens roest boven de voorruit zitten.

[Afbeelding]

Nu ben ik vandaag langsgeweest bij een achadehersteller en die kon het wel even tussendoor doen met de verf die ik nog had liggen van de dealer. Nu ziet het er zo uit

[Afbeelding]


Ze hebben het wel uit lopen krabben heb ik gezien.


Ik vind het er niet super mooi uit zien.


Is dit zo goed en kan ik hier gewoon lang mee doorrijden(ben van plan de auto nog zeker 6 jaar te houden) of moet ik iets anders doen?
Heb je hiervoor betaald? Misschien dat het nu niet meer verder roest wat de bedoeling is, maar dit is imho wel gepruts. Ik zou terug gaan.. dit is onacceptabel. Iets te lomp het roest weg willen halen, maar daarna nog lomper geprobeerd te lakken.

I served in a company of heroes.


  • sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 13:33
Vuvuzela schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:10:
[...]

Heb je hiervoor betaald? Misschien dat het nu niet meer verder roest wat de bedoeling is, maar dit is imho wel gepruts. Ik zou terug gaan.. dit is onacceptabel. Iets te lomp het roest weg willen halen, maar daarna nog lomper geprobeerd te lakken.
Nee ik heb er niet voor betaald gelukkig

  • sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 13:33
Wok schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:09:
@sgouman Het ziet er inderdaad niet fraai uit, maar dit gaat nog tientallen jaren goed. Wil je dit wat netter opgelost hebben (ze zijn wat slordig geweest met het uitkrabben van de roest, zie ik), dan zou ik dit bij een professionele detailer aan laten pakken:
  1. Schoonmaken en ontvetten
  2. Inleggen (ruim) met de originele lak (als je lakstift nog niet leeg is)
  3. Na drogen en uitharden afschuren op de juiste hoogte
  4. (Nat)schuren met fijne korrel (2000+)
  5. Polijsten (al dan niet meerstaps)
  6. Waxen/sealen
Verder eens met wat @Vuvuzela zegt: als je hiervoor hebt betaald, is dit onacceptabel.
Dankje voor je reactie.

Als het niet meer roest ben ik al blij.

Ik hoop alleen dat er genoeg blanke lak op zit, de auto stond buiten toen ze het deden en ze hebben redelijk snel na het blanke lak er op smeren hem gepolijst

  • Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

Wok

Dakloos...

sgouman schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:18:
[...]

Dankje voor je reactie.

Als het niet meer roest ben ik al blij.

Ik hoop alleen dat er genoeg blanke lak op zit, de auto stond buiten toen ze het deden en ze hebben redelijk snel na het blanke lak er op smeren hem gepolijst
Als het cosmetische aspect je niet uitmaakt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Mijn huidige auto had bij aanschaf (vier jaar geleden) een vergelijkbare plek boven de voorruit. Die plek zit er nog steeds ( :+ ), maar is dus ook niks groter of lelijker geworden en mijn auto staat altijd buiten in weer en wind - ook als ik thuis werk (dan juist missschien nog wel erger, want oprit op zuidwest en altijd achteruit ingeparkeerd, dus vrijwel altijd vol in de wind en regen).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?


  • sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 13:33
Wok schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:27:
[...]

Als het cosmetische aspect je niet uitmaakt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Mijn huidige auto had bij aanschaf (vier jaar geleden) een vergelijkbare plek boven de voorruit. Die plek zit er nog steeds ( :+ ), maar is dus ook niks groter of lelijker geworden en mijn auto staat altijd buiten in weer en wind - ook als ik thuis werk (dan juist missschien nog wel erger, want oprit op zuidwest en altijd achteruit ingeparkeerd, dus vrijwel altijd vol in de wind en regen).
Oh okay. Ik dacht dat het erger zou worden als je het zou laten zitten

  • Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

Wok

Dakloos...

@sgouman Hedendaags plaatwerk is wel goed beschermd tegen roest, zelfs als de kleurlak er af is. Het wordt dan wel bruin, maar dat is vlugroest en kun je er doorgaans makkelijk afvegen. Als je echt peace of mind zoekt, zou je op deze plekken nog een drupje lak (blank of kleur) kunnen inleggen - wel eerst even goed schoonmaken en ontvetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uF4P6_YxjVnFPo-8jiEpEwg4g8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hiCUzM6zIfmoEKpCA4uiEAj5.png?f=fotoalbum_large

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?


  • sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06 13:33
Wok schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:50:
@sgouman Hedendaags plaatwerk is wel goed beschermd tegen roest, zelfs als de kleurlak er af is. Het wordt dan wel bruin, maar dat is vlugroest en kun je er doorgaans makkelijk afvegen. Als je echt peace of mind zoekt, zou je op deze plekken nog een drupje lak (blank of kleur) kunnen inleggen - wel eerst even goed schoonmaken en ontvetten.

[Afbeelding]
Dankje!, ga ik dat morgen even proberen

  • Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

Wok

Dakloos...

@sgouman Tip: Ga niet direct met de kwast van de lakstift proberen die druppel te leggen.

Pak een goede, grote druppel van de lakstift op een stuk karton/glazen schaaltje. Zo mogelijk meng dit met een druppeltje thinner (een pipet is hiervoor ideaal; anders met een sateprikker inmengen): het moet iets meer gaan vloeien. Het verfmengsel kun je nu met een zeer klein penseel of sateprikker in de beschadiging inleggen.. In jouw geval wil je namelijk dat de lak zoveel mogelijk uitvloeit en blanke delen afschermt.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?


  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik zit al een tijdje mee te gluren en ik wil ook echt wel nu wat beter voor de auto gaan zorgen. Ik zou graag willen beginnen met een starter set of losse producten maar wel alles in één koop. Alleen er worden zoveel dingen genoemd dat ik het ook niet bij kan houden. Ben ook wel bereid om er meteen +-200 euro aan uit te geven omdat dit op de lange termijn beter is en ook leuk is om te doen omdat je resultaat ziet.

Stipt loop ik met een grote boog omheen, daarvan lees ik dat het vooral veel te dure producten zijn die ook niet eens goed werken. Waar ik nu aan dacht was een grondige wasbeurt met kleien en eventueel nog wat polijsten hier en daar. Het gaat om een zwarte Model 3 Performance uit 2019 met de wel bekende nogal slechte lak fabrieks af. Van wat ik weet is er gebruik gemaakt van lak die beter is voor het milieu maar dat die niet echt goed is. Ook heb ik relatief veel kleine krassen en die zou ik er uit willen polijsten.

Dan voor de afwerking, ik zat te denken aan wax met een zwarte kleur er in, maar of dit op termijn mooier en of beter is dan ceramic coating weet ik ook niet.

Voor de binnenkant doe ik nu vaak met een doekje en wat sop maar daar zijn vast ook wel betere dingen voor. Ik hoor het graag en bij voorbaat al dank!

Als het iets meer moet zijn mag dat ook.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Daniel. schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:15:
Ik zit al een tijdje mee te gluren en ik wil ook echt wel nu wat beter voor de auto gaan zorgen. Ik zou graag willen beginnen met een starter set of losse producten maar wel alles in één koop. Alleen er worden zoveel dingen genoemd dat ik het ook niet bij kan houden. Ben ook wel bereid om er meteen +-200 euro aan uit te geven omdat dit op de lange termijn beter is en ook leuk is om te doen omdat je resultaat ziet.

Stipt loop ik met een grote boog omheen, daarvan lees ik dat het vooral veel te dure producten zijn die ook niet eens goed werken. Waar ik nu aan dacht was een grondige wasbeurt met kleien en eventueel nog wat polijsten hier en daar. Het gaat om een zwarte Model 3 Performance uit 2019 met de wel bekende nogal slechte lak fabrieks af. Van wat ik weet is er gebruik gemaakt van lak die beter is voor het milieu maar dat die niet echt goed is. Ook heb ik relatief veel kleine krassen en die zou ik er uit willen polijsten.

Dan voor de afwerking, ik zat te denken aan wax met een zwarte kleur er in, maar of dit op termijn mooier en of beter is dan ceramic coating weet ik ook niet.

Voor de binnenkant doe ik nu vaak met een doekje en wat sop maar daar zijn vast ook wel betere dingen voor. Ik hoor het graag en bij voorbaat al dank!

Als het iets meer moet zijn mag dat ook.
Hey mede Tesla rijder! :w

Ik kocht mijn auto 2 jaar geleden in een nette staat en wilde het ook zo houden. Mijn vorige auto ging door de krasstraat maar dat gaat deze niet doen. Ik vond het ook erg lastig om spullen te halen. Ik had een VoodoorRide starterspakket gekocht bij Bol.com. Hoewel ik daar een prima resultaat behaalde en ook kleine swirls mee weghaalde,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkP6weKT2nWu2RF6R-PuSGxJn4s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BYDjChl19Su8TvuGFhUHnXBc.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOY85mpP33MHU4APuV7e1iEX9CY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BRE0HrXFNBm3DRreHmaDKE2q.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEMkzwVz6xqjmSO3MkHrFXp_Lr8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dWV7gaKjTFpTa9WJEFpR3iTu.jpg?f=user_large

Wilde ik toch wat meer 'professionele' spullen te hebben zonder de hoofdprijs te betalen. Op Carclean forum kan je heel veel informatie halen. Aan de hand daarvan heb ik spullen gekocht wat een nog mooier resultaat gaf,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niyCCgBypmkXSr66slkRcj-idEs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vkn9gzeB0NuHUmDKQ6vsCsNS.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YrKF8GM8nUgWuoA6_3kn5sR4cs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pleZ5fw5QG88XWNgOnkoXqXQ.jpg?f=user_large

Voor mn gehele aankoop lijst stuur je maar een pb. ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.