Ik voel een kolom aankomen in de GoogleDoc wie de e-mail heeft ontvangen
Nu nog in de wacht bij de RVO om te kijken of je contract wijzigd of je een nieuw contract hebt...Laat even weten hoe dat afloopt, dan kan ik die van mij ook annuleren. Las op Facebook dat het ook nog eens slecht gedaan was bij iemand....w0ut3r- schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:04:
[...]
Klopt inderdaad, deze is inmiddels ook doorgelinkt naar de centrale...
Ben vandaag 4 a 5 uur bezig geweest het tinten van m'n ruiten te annuleren:') Maar het is gelukt!
Er was niemand beschikbaar en ik kon niet in de wacht gezet worden, alleen terugbelverzoekjes (die niet beantwoord worden) achterlaten is mogelijk...
17:55 laatste poging gedaan en ik werdt plotseling in de wacht gezet, het kan dus wel!
Al met al dus geen top ervaring qua communicatie met van mossel vandaag..
Maar ik kan nu lekker voor 1/4 van de van mossel prijs mijn ramen naar eigen gewenste tint tinten, dus het was die 4 uur werk en 300 telefoontjes weer waard![]()
Fremko,Fremske schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:00:
Laat ik het beter uitleggen.
Als ik de auto helemaal oplaad met de Granny charger tot 100% en controleer dan op het dashboard display de verwachte range (GOM) dan staat er 232km ipv 263km (specificatie).
Dat kan betekenen dat de battery niet de beschikbare capaciteit kan opwekken (degradatie?!)
De batterij moet even bij komen, jij hebt hem net pas en ik had in het begin ook steeds 237 nu heb ik steeds 260 of 267 dat fietst wat heen en weer. Ik laad overigens nooit met de granny, zit nog in het plastic, maar laad op mijn werk met de laadkabel.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ik heb hem laten aanpassen. Heb m'n oude contractnummer behouden (tevens chassisnummer & zelfde auto, want ik wilde uiteraard niet nog langer moeten wachten).weertenaar schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 07:19:
[...]
Nu nog in de wacht bij de RVO om te kijken of je contract wijzigd of je een nieuw contract hebt...Laat even weten hoe dat afloopt, dan kan ik die van mij ook annuleren. Las op Facebook dat het ook nog eens slecht gedaan was bij iemand....
Aangepaste contract is getekend met 1e datum van ondertekening (de 18e juni in mijn geval) en de datum van het herziene contract (7 juli). Dit moet je overigens wel ff specifiek aangeven anders ga je je oude contract opnieuw ondertekenen met een nieuwe datum en ik weet niet of dat goed gaat bij het RVO.
Hoe het nu bij mij staat moet het goed gaan bij het RVO. Ik ga overigens gewoon wel m'n oude contract insturen, mochten ze dan nog om een update vragen kunnen ze die krijgen, maar ik denk dat daar geen haan naar kraait
Dat denk ik ook niet. Wat ik begreep maken ze uiteindelijk de match tussen de aanvrager en degene waar de auto uiteindelijk op op naam komt te staan. Denk dat die match via BSN gaat en wanneer het contract getekend is, maakt alleen uit voor de periode waarin er subsidie wordt toegekend. Zolang het binnen die range is, lijkt het mij niet zo spannend!w0ut3r- schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 07:56:
[...]
Hoe het nu bij mij staat moet het goed gaan bij het RVO. Ik ga overigens gewoon wel m'n oude contract insturen, mochten ze dan nog om een update vragen kunnen ze die krijgen, maar ik denk dat daar geen haan naar kraait
Volgens het RVO was het bij mij ook geen probleem dat ik mijn subsidieaanvraag heb ingediend met contractdatum 3 juli en uiteindelijk (door wijziging in mijn contract vanwege spelfout) de nieuwe datum van ondertekenen 6 juli is. Belangrijkste is dat de gegevens straks bij de RDW kloppen.Pepppie schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:25:
[...]
Dat denk ik ook niet. Wat ik begreep maken ze uiteindelijk de match tussen de aanvrager en degene waar de auto uiteindelijk op op naam komt te staan. Denk dat die match via BSN gaat en wanneer het contract getekend is, maakt alleen uit voor de periode waarin er subsidie wordt toegekend. Zolang het binnen die range is, lijkt het mij niet zo spannend!

Ben zojuist gebeld donderdag 16e om 9 uur ophalen.
Had de auto de 19e voor getekend. Luxury Aqua blauw private lease.
[ Voor 37% gewijzigd door 1993jjohan op 08-07-2020 12:51 ]
Oelala, zelfde kleur, ook private lease, zelfde datum getekend..... Zou ik dan ook zo gebeld worden1993jjohan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:15:
![]()
Ben zojuist gebeld donderdag 16e om 9 uur ophalen.
Had de auto de 19e voor getekend. Luxury Aqua blauw private lease.

Edit: onee ik heb Regal Blue ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door w0ut3r- op 08-07-2020 13:02 ]
Ben gebeld, volgende week vrijdag ophalen in Breda.
Luxery regal blue. Nu nog even een goede laadpas uitzoeken
Welk nummer belt? De dealer in Breda?peter1982 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:09:
Ben gebeld, volgende week vrijdag ophalen in Breda.
Ja bij mij wel. Het algemene nummer volgens mij.
+31765281450
Dan weet ik waar ik op kan letten haha.1993jjohan schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:13:
[...]
Ja bij mij wel. Het algemene nummer volgens mij.
+31765281450
Wanneer heb je getekend?
Edit. De 19e haha
[ Voor 3% gewijzigd door van Overveld op 08-07-2020 15:14 ]
Mooi dat er uitleveringen gepland worden 
Ik zie ook dat mensen een chassisnummer weten. Hoe zijn jullie aan die info gekomen en krijg je die eerst voordat er een afspraak voor levering komt?
Ik zie ook dat mensen een chassisnummer weten. Hoe zijn jullie aan die info gekomen en krijg je die eerst voordat er een afspraak voor levering komt?
Bij mij ook het nummer die 1993jjohan meldt.
Er reed net een blauwe door de straat hier, kenteken niet kunnen zien, maar zal een van de eerste in NL zijn dan.
Zit momenteel bij Van Mossel Breda te wachten terwijl mijn auto geüpdatet wordt. Toen ik aan kwam rijden waren ze net bezig een trailer ZS EV's (allemaal Luxury en nog kentekenloos) te lossen, en er stonden er ook al aardig wat op de parkeerplaats. Ben benieuwd hoe snel ze 'bij' zijn met alle leveringen.
Zitten er ook witte luxury uitvoeringen tussen
Ook witte?NoticeNL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:18:
Zit momenteel bij Van Mossel Breda te wachten terwijl mijn auto geüpdatet wordt. Toen ik aan kwam rijden waren ze net bezig een trailer ZS EV's (allemaal Luxury en nog kentekenloos) te lossen, en er stonden er ook al aardig wat op de parkeerplaats. Ben benieuwd hoe snel ze 'bij' zijn met alle leveringen.
Check even de chassisnummers onder de voorruit haha
Ik heb nummer 049 op het einde
[ Voor 9% gewijzigd door van Overveld op 08-07-2020 16:34 ]
Waar staat het chassisnummer ergens? Krijg je dat als je bericht krijgt om op te halen?van Overveld schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:27:
[...]
Ook witte?
Check even de chassisnummers onder de voorruit haha![]()
Ik heb via een contactpersoon het chassisnummer gekregen.mgzsev1 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:52:
[...]
Waar staat het chassisnummer ergens? Krijg je dat als je bericht krijgt om op te halen?
Hoeft niet per se. Hij is al in NL vanaf november 2019. De mijne helaas nog niet...WhySoSerious schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:14:
Er reed net een blauwe door de straat hier, kenteken niet kunnen zien, maar zal een van de eerste in NL zijn dan.

Dit wordt net door iemand in de Facebook groep verteld. Iedereen die voor de 26e besteld heeft gaat hem dus in de komende 2 weken krijgen waarschijnlijk. Weet ook niet hoe veel er nu nog verkocht zullen worden de komende weken nu de subsidie pot van 2020 leeg is. Hoewel je natuurlijk wel gewoon in 2021 de subsidie kunt krijgen.
Ik ben zojuist netjes gebeld door mijn contactpersoon. Ik had bij de mailing moeten zitten maar ik heb niks gehad. Hier gaat hij morgen achteraan.
Verder kon hij mij vertellen dat er deze week 60 binnen zijn gekomen, en volgende week komen er 104 binnen in Breda. De rest van de 400 komen in de laatste weken van juli binnen.
Alle contracten getekend voor 26-6 worden deze 2 weken gebeld voor aflevering. Na 26-6 volgt daarna.
Er zit dus zeker schot in de zaak!
[ Voor 6% gewijzigd door 1993jjohan op 08-07-2020 17:34 ]
hmm.. ik heb precies de 26e besteld, net voordat de fast track koop avond begon.Alle contracten getekend voor 26-6 worden deze 2 weken gebeld voor aflevering. Na 26-6 volgt daarna.
Overigens werd mij verteld dat de levertijd 2-3 weken was.. Heb dus met nogal veel haast een laadbox voor thuis uitgezocht met snelle plaatsing. (ik heb voor een wallbox Pulsar Plus met loadbalancer gekozen).
[ Voor 34% gewijzigd door joeneman op 08-07-2020 17:58 . Reden: Toevoegen van beloofde levertijd ]
Volgens mij hangt dat met name van je leeftijd, schadevrije jaren en woonplaats af. Al op independer.nl (of iets soortgelijks) gekeken?Fortes schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:51:
Waar kun je de MG voordelig en met goede condities verzekeren
@marc4547 @1993jjohan
Ik ben zelf ook bezig met het zoeken naar een goede subwoofer. (mijn auto heb ik helaas nog niet)
Na overleg met een inbouwcenter uit de regio ga ik voor een Vibe Pulse versterker.
Deze is bijna net zo zo groot als die Kenwood maar deze heeft een ingebouwde filter en auto sence.
Dus hier kun je rechtstreeks een speaker uitgang op aansluiten en deze woofer gaat dan zelf aan met auto sence. (geen extra remote kabel nodige om de versterker aan te zetten)
Dit bespaard weer een filter en een aantal kabels.
De prijs is ook prima.
Het inbouwcentrum had nog geen ervaring met MG ZS EV (wat mij niet verbaasd) maar schatte de totale kosten voor de woofer en inbouw op ca. €325,-
Ik ben zelf ook bezig met het zoeken naar een goede subwoofer. (mijn auto heb ik helaas nog niet)
Na overleg met een inbouwcenter uit de regio ga ik voor een Vibe Pulse versterker.
Deze is bijna net zo zo groot als die Kenwood maar deze heeft een ingebouwde filter en auto sence.
Dus hier kun je rechtstreeks een speaker uitgang op aansluiten en deze woofer gaat dan zelf aan met auto sence. (geen extra remote kabel nodige om de versterker aan te zetten)
De prijs is ook prima.
Het inbouwcentrum had nog geen ervaring met MG ZS EV (wat mij niet verbaasd) maar schatte de totale kosten voor de woofer en inbouw op ca. €325,-
Kijk, ik heb dezelfde lader besteld. Ik hoop hier voorlopig op 30A mee te kunnen laden, met voor de volgende auto misschien een overstap naar 3 fasen. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.joeneman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:42:
[...]
hmm.. ik heb precies de 26e besteld, net voordat de fast track koop avond begon.
Overigens werd mij verteld dat de levertijd 2-3 weken was.. Heb dus met nogal veel haast een laadbox voor thuis uitgezocht met snelle plaatsing. (ik heb voor een wallbox Pulsar Plus met loadbalancer gekozen).
Voor mij was Ohra veruit het goedkoopst voor een AllRisk verzekering.Fortes schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:51:
Waar kun je de MG voordelig en met goede condities verzekeren
Hallo, leuk forum dit. Ik wacht ook op mijn mg white dover luxary en getekend op 19-6.
Ben benieuwd
Ben benieuwd
Van harte welkom.Pedropoen schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:01:
Hallo, leuk forum dit. Ik wacht ook op mijn mg white dover luxary en getekend op 19-6.
Ben benieuwd
Vandaag definitief, donderdag 16 juli tussen 0800-1200 uur komen ze mijn MG thuis afleveren. Het heeft dan precies een maand geduurd, na het tekenen van het contract. Normaal is dat voor een auto best vlot, maar door eerdere toezeggingen voelt het toch wat lang.
Kan de leen Twingo weer terug naar mijn schoonmoeder.
Kan de leen Twingo weer terug naar mijn schoonmoeder.
Ik heb een vraag.
Het voetgangswaarschuwingsgeluid (1 woord?) is een brommend geluidje bij de MG. Ik merk dat ik dat graag uitzet, het is zoveel fijner aan te horen als je je dak open hebt.
Goed; er is een instelling "detectie voor voetgangers', deze zet het geluidje uit. Het is een spelertje dat onder de motorkap zit. Ik zet hem nu dus steeds handmatig uit. Je hoopt dat deze instelling bewaard blijft maar helaas; geen geheugen voor deze instelling dus steeds opnieuw uitzetten.
Een andere optie is het kabeltje uit de speaker lostrekken.
Zie hier: YouTube: MG ZS EV Pedestrain Alert Sound Tested
Of het hele filmpje voor het geluid.
Herkennen meer mensen dit? Mag je wettelijk gezien het speakertje loskoppelen?
Het voetgangswaarschuwingsgeluid (1 woord?) is een brommend geluidje bij de MG. Ik merk dat ik dat graag uitzet, het is zoveel fijner aan te horen als je je dak open hebt.
Goed; er is een instelling "detectie voor voetgangers', deze zet het geluidje uit. Het is een spelertje dat onder de motorkap zit. Ik zet hem nu dus steeds handmatig uit. Je hoopt dat deze instelling bewaard blijft maar helaas; geen geheugen voor deze instelling dus steeds opnieuw uitzetten.
Een andere optie is het kabeltje uit de speaker lostrekken.
Zie hier: YouTube: MG ZS EV Pedestrain Alert Sound Tested
Of het hele filmpje voor het geluid.
Herkennen meer mensen dit? Mag je wettelijk gezien het speakertje loskoppelen?
Zijn er al tweakers waarbij de auto is geleverd?
Ik wil "echte" foto's zien
[ Voor 26% gewijzigd door GS88 op 08-07-2020 19:43 ]
Rotterdam
Ik helaas niet gebeld... Wel de desbetreffende persoon aan de lijn gehad, maar mijn auto was nog niet gearriveerd
Morgen nieuwe kansen
....
Morgen nieuwe kansen

Wij gaan hem volgende week vrijdag ophalen, kan je er dan wel wat sturenGS88 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:41:
OK Ohra is dus goede suggestie. Ook de independer suggestie.
Dank.
Ook nog (andere) laadpaal en of laadpas suggesties.
Ben een priverijder, maar zou wel laadpaal aan huis willen, want ik heb ook zonnepanelen.
Dank.
Ben een priverijder, maar zou wel laadpaal aan huis willen, want ik heb ook zonnepanelen.
Ook wittevan Overveld schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:27:
[...]
Ook witte?
Check even de chassisnummers onder de voorruit haha![]()
Ieder geval maingau voor snelladen. 34cent per kWh.Fortes schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:45:
Dank.
Andere laadpas voor AC laden en dat is vooral afhankelijk hoe veel je laad. Ik heb voor plugsurfing gekozen. Niet de goedkoopste maar geen abonnementskosten en een mooie duidelijke app met een van de beste dekking in de EU.
Kijk eens op https://laadpastop10.nl/
Thuis kan je ook de Granny gebruiken. Dat ga ik voor nu ook doen. Ik hecht niet veel waarde aan snel laden thuis. Als die maar in een nachtje vol is.
Ik (ook privé rijder) heb zitten twijfelen tussen de Zappi en wallbox aangezien die beide op eco-mode (alleen zonnepanelen) kunnen laden. De wallbox was voor mij voordeliger (3 fasen box, 3 fasen kabel, 1 fase loadbalancer, 1 fase meterkast), besteld bij groenopladen.nl (heb er geen belang bij), moet nog geplaatst worden dus nog geen foto/ervaringen (sowieso nog geen MG..)Fortes schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:45:
Dank.
GS88 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:41:

[ Voor 15% gewijzigd door Remko.me op 08-07-2020 20:08 ]
@Remko.me Ga je de ruiten nog laten tinten of laat je het zo?
Remco, gaaf! Sinds wanneer heb je em?
En hoe ziet het interieur eruit?
Rotterdam
Ik laat het zo. Wat wel fijn is, is dat het dak lekker getint is.joeneman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:10:
@Remko.me Ga je de ruiten nog laten tinten of laat je het zo?
Sinds maandag. Ik moet zeggen, interieur is zo fijn!! Met onze kinderen is het echt heel fijn en makkelijk schoon te maken. Isofix werkt ook heel fijn in deze auto. Het voelt heel premium aan.GS88 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:10:
Remco, gaaf! Sinds wanneer heb je em?
Sowieso als je de autodeuren dicht gooit merk je echt kwaliteit. Geen kraakje geen dingetje te bekennen. Echt oprecht verrast.
Heb even geen foto van binnen eigenijk
wat wel echt tof is aan de auto is automatische groot licht optie.
Wanneer geen auto of tegenlicht is en het te donker in de omgeving is, dan gebruikt hij zijn groot licht. Komt er een tegenligger dan kan die echt goed inschatten dat hij de tegenligger niet vervelend in de ogen schijnt.
Sowieso is de verlichting heel prettig in deze auto.

(kwaliteit is poep van de foto
Ik moet ook echt zeggen dat het entertainment systeem niet traag is en goed werkt!!
[ Voor 3% gewijzigd door Remko.me op 08-07-2020 20:18 ]
Voor de bezitters: wat vinden jullie van het 'motorgeluid'? Heb inmiddels ruim 1300 kilometer gereden en voor mijn gevoel neemt het motorgeluid toe. Kan natuurlijk ook gewenning zijn en dat het me nu meer opvalt dan eerst, maar ben wel nieuwsgierig of iemand dit herkent.
Ik heb vandaag een prijs ontvangen voor het blinderen van de ramen van mijn nog te leveren MG.
En dat is een inderdaad een stuk goedkoper als bij de dealer.
bij Glascoating Someren vragen ze €330,- incl. btw.
Voor de duidelijkheid:
Het betreft 2x zijruit van de achterdeuren, 2 x driehoekig raampje en de achterruit.
Voor de duidelijkheid:
Het betreft 2x zijruit van de achterdeuren, 2 x driehoekig raampje en de achterruit.
[ Voor 17% gewijzigd door bartzzz op 08-07-2020 22:32 ]
Motor ingereden van elektrische auto 'piept' iets meer. Weet je niet zeker dat het is wat ik hierboven beschreef?NoticeNL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:18:
Voor de bezitters: wat vinden jullie van het 'motorgeluid'? Heb inmiddels ruim 1300 kilometer gereden en voor mijn gevoel neemt het motorgeluid toe. Kan natuurlijk ook gewenning zijn en dat het me nu meer opvalt dan eerst, maar ben wel nieuwsgierig of iemand dit herkent.
(alarmering voor voetgangers, ik ga morgen het stekkertje eruit halen om dat uit te zetten, zeer storend)
Bij mij staat in de koopovereenkomst op de 1e pagina:van Overveld schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:54:
[...]
Ik heb via een contactpersoon het chassisnummer gekregen.
Chassisnummer: LSJW74095LZ022361
Geen idee of dit een echte is of een dummy. Ik moet nog even kijken of dit in de RDW data voorkomt/past.
325 lijkt me een prima prijs als dat inclusief inbouw is. Ik ben benieuwd naar het hele geluidsbeeld van de MG met deze subbartzzz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:07:
@marc4547 @1993jjohan
De prijs is ook prima.
Het is niet de voetgangersbrom nee. Het is sowieso over het algemeen wat meer geluid. Vooral onder de 70/80 km/u. Daarnaast ook een hele hoge piep (ik hoor als 31-jarige nog steeds die pieptonen die je eigenlijk vanaf 21 niet meer hoort te kunnen waarnemen) bij hogere snelheden. Je moet wel moeite doen om het te horen hoor, maar voor mij is het zoiets waar ik me als ik het eenmaal één keer gehoord heb steeds meer aan ga storen.Remko.me schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:22:
[...]
Motor ingereden van elektrische auto 'piept' iets meer. Weet je niet zeker dat het is wat ik hierboven beschreef?
(alarmering voor voetgangers, ik ga morgen het stekkertje eruit halen om dat uit te zetten, zeer storend)
Dan wordt het de radio extra hard aanzetten vrees ik. Wel twee vliegen in één klap: 1. Ik hoor de bijgeluiden minder en 2. dan word ik vanzelf doof
NoticeNL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:33:
[...]
Het is niet de voetgangersbrom nee. Het is sowieso over het algemeen wat meer geluid. Vooral onder de 70/80 km/u. Daarnaast ook een hele hoge piep (ik hoor als 31-jarige nog steeds die pieptonen die je eigenlijk vanaf 21 niet meer hoort te kunnen waarnemen) bij hogere snelheden. Je moet wel moeite doen om het te horen hoor, maar voor mij is het zoiets waar ik me als ik het eenmaal één keer gehoord heb steeds meer aan ga storen.
Dan wordt het de radio extra hard aanzetten vrees ik. Wel twee vliegen in één klap: 1. Ik hoor de bijgeluiden minder en 2. dan word ik vanzelf doof
ik vind als je beetje stoeit met de settings van geluidsinstallatie de boxen het echt lekker doen.
Tot je een sub toevoegt. Dan merk je pas hoe iel het was. Heb een JVC erin, ding doet het goed, past niet zonder aanpassingen onder de stoel dus hij ligt er nu voor, heeft niemand last van.Remko.me schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:48:
[...]
![]()
ik vind als je beetje stoeit met de settings van geluidsinstallatie de boxen het echt lekker doen.
diskeltische lurker
Is dat voor de achterruiten of,...?bartzzz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:19:
Ik heb vandaag een prijs ontvangen voor het blinderen van de ramen van mijn nog te leveren MG.
Is voor de ruiten vanaf de B-stijl naar achter.
Dus 2x ruit achterdeur, 2 driehoekig raampje en de achterruit.
Zodra ik mijn auto heb kan ik het je melden.razorhead schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:27:
[...]
325 lijkt me een prima prijs als dat inclusief inbouw is. Ik ben benieuwd naar het hele geluidsbeeld van de MG met deze sub
Wikipedia: linkRemko.me schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:36:
Mag je wettelijk gezien het speakertje loskoppelen?
Het duurt nog wel even eer de apk er voor je aankomt dus...April 2014 the European Parliament approved the legislation (Regulation (EU) No 540/2014) that requires the Acoustic Vehicle Alerting Systems, which is mandatory for all new electric and hybrid electric vehicles. The new rule established a transitional period of 5 years after publication of the final approval of the April 2014 proposal to comply with the regulation.
Ik kan niet zeggen dat ik het gehoord heb maar misschien werd het bij mij nog overstemd door alle plongs. Nu ik de update gehad heb zal ik er eens op letten.
Voor wat betreft het motor geluid heb ik wel het idee dat deze meer als een trein klinkt waar mijn vorige ev (ioniq) toch meer richting motor was. De MG is naar mijn idee wel stiller maar meer onregelmatig in de motorgeluiden.
Zullen ze met "nieuw" bedoelen; nieuw verschenen modellen of nieuw gebouwde auto's?
@bartzzz bij welk inbouwcenter heb je de prijs opgevraagd? Toevallig in regio Eindhoven?
bartzzz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:07:
@marc4547 @1993jjohan
De prijs is ook prima.
Back to the future
Dat is toevallig, het inbouw centrum zit inderdaad in de regio Eindhoven.Fremske schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:58:
@bartzzz bij welk inbouwcenter heb je de prijs opgevraagd? Toevallig in regio Eindhoven?
[...]
Snel Inbouwcenter
Zij zaten vroeger zelfs in het centrum van Eindhoven.
Ik heb hem onder de rechter stoel liggen , onder de linker past hij niet en kun je ook mooi de kabels doorvoeren, maar het geluid scheelt zo enorm! En die automatische aan en uit schakeling van Vibe audio is leuk maar dat is dus maar een kabeltje naar de aansteker omdat die "geschakeld" is, Er blijft een RCA signaal nodig en dat heeft de radio niet. ik ken het merk niet ( ik bedoel dus dat Vibe audio)en kan dus niet oordelen over de kwaliteit , ik ben dus voor de Kenwood gegaan, omdat ik die al eerder in een auto heb gehad maar heb ook mensen gezien die voor jBL zijn gegaan, dat s persoonlijk . Ik heb wel de moeite genomen om even de stoel te lichten met een torx 50 H omdat ik de kabels mooi door wilde voeren en de sub onder de stoel wilde Maar ieder succes met zijn keus.technopeuter schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:07:
[...]
Tot je een sub toevoegt. Dan merk je pas hoe iel het was. Heb een JVC erin, ding doet het goed, past niet zonder aanpassingen onder de stoel dus hij ligt er nu voor, heeft niemand last van.
[ Voor 5% gewijzigd door marc4547 op 09-07-2020 09:35 ]
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Maar 350 euro inbouw?
Als je het een keer gedaan hebt weet je waar je wezen moet en wat je nodig hebt......
5 MG's op een rij zetten en in een keer door . Ik ruik een handeltje, hahahaha
Als je het een keer gedaan hebt weet je waar je wezen moet en wat je nodig hebt......
[ Voor 28% gewijzigd door marc4547 op 09-07-2020 09:45 ]
Ik heb een evhub laadpaal gekocht. Kan zowel 1-fase als 3-fase laden aan. Heb nu een 5-aderige kabel naar de meterkast, maar 1-fase aangesloten. Mocht ik later een EV kopen die 3-fase laden aankan is het een kwestie van extra aders aansluiten en de groepenkast aanpassen. Maar in elk geval geen nieuwe laadpaal kopen...Fortes schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:45:
Dank.
Alleen ondersteunt deze paal volgens mij geen Dynamic Load Balancing. Dus in de toekomst bij 3-fase laden geen ovenschotel maken, wasje draaien en auto opladen tegelijkertijd...
Voornaamste reden om te kiezen voor de EVhub was de mogelijkheid om voor een extra lange kabel (8m ipv 5m) met vaste stekker te kunnen kiezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Joosty10 op 09-07-2020 09:56 . Reden: spelfoutje ]
@Joosty10 heb je de evhub zelf geinstalleerd?
Joosty10 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:53:
[...]
Ik heb een evhub laadpaal gekocht. Kan zowel 1-fase als 3-fase laden aan. Heb nu een 5-aderige kabel naar de meterkast, maar 1-fase aangesloten. Mocht ik later een EV kopen die 3-fase laden aankan is het een kwestie van extra aders aansluiten en de groepenkast aanpassen. Maar in elk geval geen nieuwe laadpaal kopen...
Alleen ondersteunt deze paal volgens mij geen Dynamic Load Balancing. Dus in de toekomst bij 3-fase laden geen ovenschotel maken, wasje draaien en auto opladen tegelijkertijd...
Voornaamste reden om te kiezen voor de EVhub was de mogelijkheid om voor een extra lange kabel (8m ipv 5m) met vaste stekker te kunnen kiezen.
Back to the future
Bij elke nieuwe auto neem ik me voor om het geluid te accepteren zoals het is...maar na een paar maanden hou ik het meestal niet vol en moet er wat verbeterd wordentechnopeuter schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:07:
[...]
Tot je een sub toevoegt. Dan merk je pas hoe iel het was. Heb een JVC erin, ding doet het goed, past niet zonder aanpassingen onder de stoel dus hij ligt er nu voor, heeft niemand last van.

Als ik jullie verhalen zo lees ga ik toch ook maar sub toevoegen en niet meer
die €350,- is incl de Subwoofer.marc4547 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:44:
Maar 350 euro inbouw?
21 juni besteld en ik mag hem 17 juli ophalen
20 juni getekend en vandaag gebeld met de mededeling dat ik hem ook 17 juli mag ophalen! Leuk, alleen had ik met MG Breda afgesproken dat ik de auto pas midden augustus geleverd zou krijgen
we moeten ons huidige private lease contract immers nog overdragen. Stond allemaal genoteerd in het systeem en doorgegeven aan de planners.. Niet dus.
Manmanman, toevallig interesse om te ruilen met een Regal Blue?marvel27 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:11:
20 juni getekend en vandaag gebeld met de mededeling dat ik hem ook 17 juli mag ophalen! Leuk, alleen had ik met MG Breda afgesproken dat ik de auto pas midden augustus geleverd zou krijgenwe moeten ons huidige private lease contract immers nog overdragen. Stond allemaal genoteerd in het systeem en doorgegeven aan de planners.. Niet dus.

Ik heb de mijne de 19e bestelt, heb inmiddels al 2 weken geleden mijn vorige auto verkocht (want er werdt mij verteld dat ik voor de 30e een MG op de oprit had staan) en iedereen die na de 20e besteld heeft gaat me voor
De mijne blijft voorlopig spoorloos

[ Voor 4% gewijzigd door w0ut3r- op 09-07-2020 12:24 ]
Ik krijg nu te horen levering eind juli begin augustus. 😔😔(Witte luxe
ry, contract 19 juni getekend)
ry, contract 19 juni getekend)
21ste besteld 20ste ophalen precies binnen de afgesproken 4 weken.
Luxury Aqua Cyan
Luxury Aqua Cyan
Vul de Google sheet maar weer aan 
ik heb de 23e getekend, maar nog steeds niks. Vanmorgen nog een mail gestuurd om getinte ramen optie eraf te halen, hopelijk lukt dat nog.
En guess what...ik hoop eigenlijk niet dat ik hem 17 juli op kan halen....ik heb gisteren een weekend weg geboekt van 17 t/m 20 juli
ik heb de 23e getekend, maar nog steeds niks. Vanmorgen nog een mail gestuurd om getinte ramen optie eraf te halen, hopelijk lukt dat nog.
En guess what...ik hoop eigenlijk niet dat ik hem 17 juli op kan halen....ik heb gisteren een weekend weg geboekt van 17 t/m 20 juli
De aansluiting in de meterkast laat ik doen door een elektricien (leek me het veiligste..Fremske schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:22:
@Joosty10 heb je de evhub zelf geinstalleerd?
[...]
Wij hebben het leasecontract voor een witte luxury uitvoering 26 juni afgerond.
Nummer 134 bij de SEPP aanvraag.
Na het afsluiten van het contract niks meer gehoord. In de faceboekgroep en hier op tweakers gezien dat het niet aan ons ligt..
Daarom vandaag maar eens gebeld. Ze gaven aan dat de auto 1 juli besteld was (was toch op voorraad?) en dat wanneer we volgende week nog niet gebeld waren voor een afhaal moment we nog eens weer moesten bellen. Al met al niet veel verder gekomen.
Iemand al ervaring met het laten afleveren van de auto (vergeten te vragen)? Rekenen ze de €65 voor of doen ze dat nu niet ivm de drukte?
De meterkast heb ik afgelopen week vernieuwd, deze zaterdag de kabels leggen en de Zappi V2 (1fase) monteren.
Voor de zappi gekozen om de loadbalancing, instel mogelijkheden en de ECO+ optie. Ik heb al 8 panelen van 165Wp en volgende week leggen we er 8 bij van 265Wp.
Ik heb in Twente nog niet veel MG's zien rijden.
Heeft iemand nog een goed adres voor het plakken van verduisterende folie in Twente?
Nummer 134 bij de SEPP aanvraag.

Na het afsluiten van het contract niks meer gehoord. In de faceboekgroep en hier op tweakers gezien dat het niet aan ons ligt..

Daarom vandaag maar eens gebeld. Ze gaven aan dat de auto 1 juli besteld was (was toch op voorraad?) en dat wanneer we volgende week nog niet gebeld waren voor een afhaal moment we nog eens weer moesten bellen. Al met al niet veel verder gekomen.
Iemand al ervaring met het laten afleveren van de auto (vergeten te vragen)? Rekenen ze de €65 voor of doen ze dat nu niet ivm de drukte?
De meterkast heb ik afgelopen week vernieuwd, deze zaterdag de kabels leggen en de Zappi V2 (1fase) monteren.
Voor de zappi gekozen om de loadbalancing, instel mogelijkheden en de ECO+ optie. Ik heb al 8 panelen van 165Wp en volgende week leggen we er 8 bij van 265Wp.
Heeft iemand nog een goed adres voor het plakken van verduisterende folie in Twente?
als je het kan missen de HUB installeren met de Zappi.. ;-) werkt erg fijn qua app en ook voor updaten.. en je kan de auto slimmer maken dus opladen regelen (MG heeft geen app zelf waarmee je bijv. je auto 80% kan opladen)remcowiggers schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:23:
Wij hebben het leasecontract voor een witte luxury uitvoering 26 juni afgerond.
Nummer 134 bij de SEPP aanvraag.![]()
Na het afsluiten van het contract niks meer gehoord. In de faceboekgroep en hier op tweakers gezien dat het niet aan ons ligt..![]()
En als je ook een Toon thermostat (geroot) hebt,.. ik ben bezig met een app zodat je vanaf de Toon je Zappi kan zien en aansturen (moet je wel een hub hebben uiteraard)Remko.me schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:26:
[...]
als je het kan missen de HUB installeren met de Zappi.. ;-) werkt erg fijn qua app en ook voor updaten.. en je kan de auto slimmer maken dus opladen regelen (MG heeft geen app zelf waarmee je bijv. je auto 80% kan opladen)
[ Voor 4% gewijzigd door thehog op 09-07-2020 15:32 ]
De hub ga ik er ook zeker bijbestellen, de cat5 kabel gaat ook mee de grond in.Remko.me schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:26:
[...]
als je het kan missen de HUB installeren met de Zappi.. ;-) werkt erg fijn qua app en ook voor updaten.. en je kan de auto slimmer maken dus opladen regelen (MG heeft geen app zelf waarmee je bijv. je auto 80% kan opladen)
Wat ik mij afvraag; is iedereen ook gebeld over het chassisnummer en/het kenteken? Of zijn er ook Tweakers die alleen gebeld zijn voor de afleverafspraak?
En weet iemand of de afmetingen van de kofferbak gelijk aan die van de normale ZS? De inhoud in liters lijkt iig gelijk, dus ik ga er wel vanuit eigenlijk.
En weet iemand of de afmetingen van de kofferbak gelijk aan die van de normale ZS? De inhoud in liters lijkt iig gelijk, dus ik ga er wel vanuit eigenlijk.
Ik ben alleen gebeld voor een aflever afspraak.Criminelis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:12:
Wat ik mij afvraag; is iedereen ook gebeld over het chassisnummer en/het kenteken? Of zijn er ook Tweakers die alleen gebeld zijn voor de afleverafspraak?
heb nog geen kenteken gekregen.
Dus daar wachten we nog op.......
Ik ook alleen voor een afspraak, gaat wel om een private leaseCriminelis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:12:
Vandaag gebeld door van Mossel - moertje en sluitring zijn van het demonteren van de startonderbreker.user-100 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:22:
[...]
Mooi, dan kan ik melden dat een auto ook onder de motorkap gepoetst kan worden, hadden ze misschien het vuil inclusief los liggend moertje en sluitring ook gevonden (geen idee waar dat had moeten zitten)
( geen idee waarom ze dat gedaan hebben en of ze het bij iedereen doen - ivm drukte van mijn kant uit ook niet gevraagd )
Die horen ze gewoon weg te gooien of althans niet met jouw auto mee te geven. Op de facebook groep werd er ook al melding gedaan bij iemand.user-100 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:47:
[...]
Vandaag gebeld door van Mossel - moertje en sluitring zijn van het demonteren van de startonderbreker.
( geen idee waarom ze dat gedaan hebben en of ze het bij iedereen doen - ivm drukte van mijn kant uit ook niet gevraagd )
Is dus gewoon een van de standaard dingen die ze moeten regelen voordat een auto vanaf de stalling naar de klant gaat.
Is de onderkant van je motorkap nog gepoetst?user-100 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:47:
[...]
Vandaag gebeld door van Mossel - moertje en sluitring zijn van het demonteren van de startonderbreker.
Bij staat het in mijn overeenkomst, bij jullie allemaal niet dan?Criminelis schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:12:
https://opendata.rdw.nl/V...S_EV_01_07_2020/btfd-xv4h (registraties per 1-7)
https://opendata.rdw.nl/V...odel_01_07_2020/rnan-ucjm (geregistreerde modellen per 1-7)
Helaas, Van Mossel gaf aan dat nieuw uitgeleverde MG's niet onder de motorkap gepoetst worden.Mgzsev schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:52:
[...]
Is de onderkant van je motorkap nog gepoetst?
Ik ben bezig met een paar punten aan het opschrijven om goed op te letten bij oplevering. Nog suggesties?user-100 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:18:
[...]
Helaas, Van Mossel gaf aan dat nieuw uitgeleverde MG's niet onder de motorkap gepoetst worden.
- lakschade/imperfecties
- update gehad
- interieur en exterieur schoon
- aansluitende naden
- onderhoud boekje ingevuld
Bij de eerste rit:
- kraken, piepjes enz
Bij onze MG een kunststof zakje met een soort van papiertje in het handschoenenkastje, lijkt adval, wilde het weggooien maar staat een hele lange code op.1993jjohan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:20:
[...]
Ik ben bezig met een paar punten aan het opschrijven om goed op te letten bij oplevering. Nog suggesties?
- lakschade/imperfecties
- update gehad
- aansluitende naden
Bij de eerste rit:
- kraken, piepjes enz
Nog geen idee waar het voor is, maar lijkt me noodzakelijk voor,.... ??
Misschien gewoon even domweg genieten van je nieuwe wagen?1993jjohan schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:20:
[...]
Ik ben bezig met een paar punten aan het opschrijven om goed op te letten bij oplevering. Nog suggesties?
- lakschade/imperfecties
- update gehad
- aansluitende naden
Bij de eerste rit:
- kraken, piepjes enz
Oh je moet eens weten hoe het er bij ons aan toe ging toen de Models 3 en masse werden uitgeleverd:P Hele PDF bestanden vol punten om naar te kijken. En niet zonder reden.DonChaot schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:54:
[...]
Misschien gewoon even domweg genieten van je nieuwe wagen?
Ik zal je zeggen, zonder schaamte (of eigenlijk met schaamte), ik heb meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van de MG ZS EV dan in die van de Model 3.
Dan nog kan het nooit kwaad om bij de ontvangst van een nieuwe auto wat puntjes na te lopen, want hoe eerder je aan de bel trekt, hoe minder groot het risico is dat je het 'zelf hebt gedaan'.
Bij ons bedrijf is, naast Dacia (vanwege restwaarde na de lease), Tesla het enige merk waar we niet uit mogen kiezen.naii11 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:48:
[...]
Oh je moet eens weten hoe het er bij ons aan toe ging toen de Models 3 en masse werden uitgeleverd:P Hele PDF bestanden vol punten om naar te kijken. En niet zonder reden.
Ik zal je zeggen, zonder schaamte (of eigenlijk met schaamte), ik heb meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van de MG ZS EV dan in die van de Model 3.
Dan nog kan het nooit kwaad om bij de ontvangst van een nieuwe auto wat puntjes na te lopen, want hoe eerder je aan de bel trekt, hoe minder groot het risico is dat je het 'zelf hebt gedaan'.
De directie had in 2013 drie maal een model S, 2 van de 3 hadden regelmatig problemen (kofferbak die scheef dicht ging, achterportier wat niet goed dicht ging, allerlei gedoe wat ze zelfs bij een Dacia wél goed kunnen doen)...
In 2019 na lang gezeur van collega's waren er 2 model 3's genomen, hebben ze alweer spijt van gehad. De problemen uit 2013 bleken bij deze modellen niet uit de wereld zijn geholpen. 1tje is nog probleemloos, de ander was zoveel mis mee dat deze is terug gestuurd.
Rotterdam
Het is vloeken in de kerk, maar de bouwkwaliteit van een Tesla is gewoon niet wat je van bijvoorbeeld Duitse merken gewend bent. De techniek van de aandrijflijn en bijvoorbeeld de auto pilot is echt heel mooi, maar de auto zelf is kwalitatief niet best. Zelf 4 jaar zakelijk een Model S gereden en veel ellende gehad met lekkages (passagiersdeur was (en bleef) scheef / uit het lood) en een airco die nooit heeft gewerkt.GS88 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:29:
[...]
Bij ons bedrijf is, naast Dacia (vanwege restwaarde na de lease), Tesla het enige merk waar we niet uit mogen kiezen.
De directie had in 2013 drie maal een model S, 2 van de 3 hadden regelmatig problemen (kofferbak die scheef dicht ging, achterportier wat niet goed dicht ging, allerlei gedoe wat ze zelfs bij een Dacia wél goed kunnen doen)...
In 2019 na lang gezeur van collega's waren er 2 model 3's genomen, hebben ze alweer spijt van gehad. De problemen uit 2013 bleken bij deze modellen niet uit de wereld zijn geholpen. 1tje is nog probleemloos, de ander was zoveel mis mee dat deze is terug gestuurd.
Heb het idee dat dat met de MG een stuk beter is. Hoop het iig voor de ouders
Ik rij zelf een Hyundai Kona Electric (die overgenomen mag worden (4% bijtellingGS88 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:29:
[...]
Bij ons bedrijf is, naast Dacia (vanwege restwaarde na de lease), Tesla het enige merk waar we niet uit mogen kiezen.

Er werd gelijk een software update uitgevoerd wat ten goede kwam van de actieradius
Wat hoop ik toch op mooi Duits spul in 2024, wanneer ik weer voor een andere auto ga:) Alleen jammer van de bijtelling tegen die tijd. Achja!
MG van mijnen vader wordt binnenkort (begin augustus zeiden ze) geleverd. Donkerblauw. Ik zal foto's plaatsen.
MG van mijnen vader wordt binnenkort (begin augustus zeiden ze) geleverd. Donkerblauw. Ik zal foto's plaatsen.
Eindelijk gebeld
Ik kan hem vanaf 20 juli ophalen. Dus 21 juli een afspraak gemaakt
Op 24 juni besteld en vandaag op 10 juli het telefoontje. Levering op maandag 20 juli bij de Van Mossel Hyundai in Groningen.
Ro
Ik heb zojuist deze mail van ze gehad van Van Mossel. Als het goed is degene die hem ook besteld hebben van jullie dus ook. Toch netjes dat ze je laten ontbinden als er geen subsidie meer voor je is. Ze zullen wel een paar boze telefoontjes hebben gehad van mensen die mis gegrepen hebben en niet op de pot van 2021 willen wachten of het niet snappen.
Als het goed is moet ik nu ook al krijg ik komende week de auto gaan reageren dat ik voor optie 1 wil gaan? Vind het een beetje een vage mail.
Als het goed is moet ik nu ook al krijg ik komende week de auto gaan reageren dat ik voor optie 1 wil gaan? Vind het een beetje een vage mail.
Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s
Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s
Beste .......,
Hartelijk welkom bij de Van Mossel familie!
Waarschijnlijk zal je binnenkort jouw nieuwe elektrische auto in ontvangst mogen nemen of heb je hem al mogen ophalen. Het mooie van elektrisch rijden is dat, naast onze voordelige maandtarieven, de overheid sinds kort bezig is om het elektrisch rijden nog aantrekkelijker te maken.
Belangrijke informatie over je leasecontract:
Zoals je waarschijnlijk al hebt vernomen kun je per 1 juli de S.E.P.P. subsidie aanvragen bij de RVO. De toewijzing hiervan loopt volledig via de overheid en gaat buiten de leasemaatschappij om. De voorwaarden waaraan je als aanvrager aan moet voldoen kun je vinden op https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp.
Ons is bekend dat er ook klanten zijn die de aanvraag voor het privé leasen van een elektrisch voertuig volledig willen laten afhangen van het wel of niet verkrijgen van de subsidie (S.E.P.P.). Van Mossel biedt daarom ook per heden de mogelijkheid om het contract te ontbinden bij het niet (direct) verkrijgen van de subsidie. Let wél: Indien je gebruik wilt maken van de ontbindingsregeling hebben wij als leasemaatschappij ook het recht om het contract te ontbinden.
Je hebt hierin een drietal keuzes:
Keuze 1: Je wilt snel rijden en bijvoorbeeld profiteren van een actieaanbieding dus zie je af van de ontbindingsregeling.
Keuze 2: Je wilt zekerheid over de subsidie en daarom gebruik maken van de ontbindingsregeling.
Keuze 3: Ik maak geen gebruik van de subsidieregeling.
Indien je de subsidie al aan hebt gevraagd heb je te maken met 1 van de volgende statussen:
Je hebt al reactie gekregen van de RVO met toekenning van de subsidie
Je hebt al reactie gekregen van de RVO met melding dat de aanvraag is uitgesteld
Je hebt reactie gekregen van de RVO dat de aanvraag is afgewezen
Je bent nog in afwachting van reactie vanuit de RVO
Omdat de consequenties hiervan kunnen verschillen horen wij graag binnen 2 werkdagen wat jouw keuze is en wat de status is van jouw subsidieaanvraag. Dit doe je door een mail te sturen naar verkoop@vanmosselprivelease.nl met de volgende informatie:
Leasecontractnummer
Aangeven of je wel of geen gebruik wil maken van de ontbindingsregeling.
Indien je gebruikt maakt van de ontbindingsregeling graag bewijslast als bijlage meesturen (reactie/uitslag RVO met daarin de afwijzing of uitstelling)
Waar moet je rekening mee houden bij de ontbindingsregeling?
De ontbinding dient schriftelijk en binnen 14 dagen na de afwijzing of het uitstel van de aanvraag te geschieden. Een mailbericht gericht aan verkoop@vanmosselprivelease.nl is voldoende.
Hoe sneller jouw aanvraag tot subsidieverlening verwerkt is des te sneller er duidelijkheid is voor alle betrokken partijen.
De aanvraag voor de subsidieverlening dient binnen 10 werkdagen na het aangaan van de leaseovereenkomst, volledig en overeenkomstig de daarvoor gestelde voorwaarden bij de uitvoeringsinstantie van de subsidieregeling ingediend te zijn door jou.
De aanvraag tot subsidievaststelling moet zo spoedig mogelijk na tenaamstelling van het kenteken ingediend worden.
Binnen 5 werkdagen na ontvangst moet de leasemaatschappij geïnformeerd worden over de inhoud van de beschikkingen van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) tot aanvraag en die tot de vaststelling van de subsidie, alsmede omtrent eventuele berichtgeving rondom uitstel van de beslistermijn.
Graag horen wij binnen 2 werkdagen of je gebruik wilt maken van de mogelijkheid op ontbinding van de leaseovereenkomst om reden van afwijzing of van uitstel van de subsidieaanvraag in het kader van de “Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren”. Dit mag per mail naar: verkoop@vanmosselprivelease.nl.
Met vriendelijke groet
Team Van Mossel Privé Lease
Ik heb van tevoren nagevraagd of het mogelijk was om zo'n voorwaarde in het contract op te nemen, maar toen was het antwoord stellig NEE. Ik denk dat ze hiervan teruggekomen zijn omdat Keurmerk Private Lease heeft bepaald dat deze regeling mogelijk moet zijn. Wat mij betreft goede zaak.1993jjohan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:18:
Ik heb zojuist deze mail van ze gehad van Van Mossel. Als het goed is degene die hem ook besteld hebben van jullie dus ook. Toch netjes dat ze je laten ontbinden als er geen subsidie meer voor je is. Ze zullen wel een paar boze telefoontjes hebben gehad van mensen die mis gegrepen hebben en niet op de pot van 2021 willen wachten of het niet snappen.
[...]
Mail is niet vaag, athans naar mijn mening.1993jjohan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:18:
[...]
Je hebt 3 keuzes.
1. je wilt doorgaan met de aanvraag en hebt subsidieaanvraag gedaan en je ziet af van de ontbindinsregeling
2. je wilt doorgaan met de aanvraag MITS de subsidieaanvraag toegekend gaat worden. Dus maak je gebruik van de ontbindingsregeling.
3. je hebt geen aanvraag gedaan voor subsidie en dan intereseert het je allemaal geen zier
Ik zou voor de zekerheid gewoon terugmailen dat je optie 1 wil, doorgaan met de aanvraag (en dat je auto al bijna voor de deur staat..
blup
Er is toch geen reden om nog voor de ontbindingsregeling van Van Mossel te kiezen als je zeker weet dat je op tijd een subsidieaanvraag hebt ingediend? Ik zat bij de eerste 300 aanvragen...
Als je kiest voor de mogelijkheid tot ontbinden geef je ook van mossel blijkbaar de mogelijkheid om te ontbinden...
Let wél: Indien je gebruik wilt maken van de ontbindingsregeling hebben wij als leasemaatschappij ook het recht om het contract te ontbinden.
Is dat niet vreemd?
Let wél: Indien je gebruik wilt maken van de ontbindingsregeling hebben wij als leasemaatschappij ook het recht om het contract te ontbinden.
Is dat niet vreemd?
Iemand überhaupt al een uitsluitsel gekregen dan van de SEPP aanvraag?
Wij hebben alleen een bevestiging van de aanvraag en dat we binnen 4 weken wat horen.
Wij hebben alleen een bevestiging van de aanvraag en dat we binnen 4 weken wat horen.
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2