Bij mijn ZS SR Luxury van 7 maanden oud en 18k op de teller gaat vaak het alarm af als ik tijdens snelladen de auto verlaat, op slot doe en weg loop. Sta ik ongeveer op de afstand waarop Bluetooth z'n verbinding zou kunnen gaan verbreken gaat soms het alarm af. Gebeurt dat soms ook bij andere rijders?
Algemene vraag:
Het ligt toch niet aan mijn specifieke MG5 exemplaar dat het radio/mediageluid aan blijft totdat je de auto op slot doet?
Ik heb dat echt nog nooit ergens meegemaakt. Altijd gaat de radio uit als je het contact uitdraait of als je het portier opent (afhankelijk van het type auto), maar bij de MG5 blijft alles aan en spelen totdat je de auto daadwerkelijk op slot zet.
Heel apart en eerlijk gezegd ook best wel irritant.
Herkennen jullie dit?
Het ligt toch niet aan mijn specifieke MG5 exemplaar dat het radio/mediageluid aan blijft totdat je de auto op slot doet?
Ik heb dat echt nog nooit ergens meegemaakt. Altijd gaat de radio uit als je het contact uitdraait of als je het portier opent (afhankelijk van het type auto), maar bij de MG5 blijft alles aan en spelen totdat je de auto daadwerkelijk op slot zet.
Herkennen jullie dit?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik vind dit net heel fijn aan de MG5, de koter blijft lekker rustig met zijn muziek aan totdat wij hem uit de auto halen en de auto op slot doen. Het heeft dus ook voordelen :-pBarre73 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:21:
Algemene vraag:
Herkennen jullie dit?
Haha.. zo had ik het nog niet bekeken. Maar het ligt dus niet aan mijn specifieke exemplaar, dat is dan alvast duidelijk.jpvdheijn schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:16:
[...]
Ik vind dit net heel fijn aan de MG5, de koter blijft lekker rustig met zijn muziek aan totdat wij hem uit de auto halen en de auto op slot doen. Het heeft dus ook voordelen :-p
MG ZS (nieuwe versie) heeft hetzelfde. Vond het de eerste paar keer raar, nu boeit het mij niet zo meer. Het is trouwens wel gelijk duidelijk of de auto al op slot staat; hoor ik nog muziek dan moet ik nog ff op het knopje rammenBarre73 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:04:
[...]
Haha.. zo had ik het nog niet bekeken. Maar het ligt dus niet aan mijn specifieke exemplaar, dat is dan alvast duidelijk.
blup
De MG4 heeft dat ook. Bewuste keuze dusBarre73 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:21:
Algemene vraag:
Herkennen jullie dit?
Vaak bu'j te bang!
Mijn vriendin vond dat ook vreemd maar we zijn er nu wel aan gewend. Ik druk geregeld op het mute knopje voor audio, te vinden op de linker stuur helft.
Wat ook wel handig is, is als je in een telefoongesprek zit terwijl je de auto aan het uitzetten bent, je niet gelijk je gesprek kwijt raakt. Hangt ook af van wat voor telefoon je hebt natuurlijk, en of die zonder haperen ontkoppelt en door gaat met het gesprek.
Oke, bovenstaande zal niet vaak voorkomen, maar er zijn dus ook pluspuntjes aan.
Wat ook wel handig is, is als je in een telefoongesprek zit terwijl je de auto aan het uitzetten bent, je niet gelijk je gesprek kwijt raakt. Hangt ook af van wat voor telefoon je hebt natuurlijk, en of die zonder haperen ontkoppelt en door gaat met het gesprek.
Oke, bovenstaande zal niet vaak voorkomen, maar er zijn dus ook pluspuntjes aan.
Wat zijn de nadelen als ik mag vragen?buutvrij schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:56:
Mijn vriendin vond dat ook vreemd maar we zijn er nu wel aan gewend. Ik druk geregeld op het mute knopje voor audio, te vinden op de linker stuur helft.
Ik vind de implementatie van Tesla beter. Daar gaat de muziek zachter zodra je de deur opendoet. Overigens ging daar de muziek ook direct verder zodra je weer op een later moment instapte.
Even een andere vraag. Ik heb deze ochtend voor het eerst een odblink lx aan de auto gehangen tijdens mijn reis naar het werk 55km. Nu kwam ik erachter dat de auto de batterij totaal niet actief opwarmt gedurende mijn trip. Ik heb gereden in de eco modus en ik heb de auto 10 minuten voorverwarmd niet aan de laadpaal.
Is er een mogelijkheid om de auto actief de batterij op te laten warmen voor vertrek wat bij tesla wel gedaan wordt? Een warmere batterij geeft minder interne weerstand en normaal gezien een beter verbruik.
:strip_exif()/f/image/IiFUOHBbWQkwPwZY7wJWLZrr.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn eerste gedachte was de auto aan de wallbox hangen en een uur voor vertrek de auto te laten laden.
Betreft een mg5 long-range luxury
Is er een mogelijkheid om de auto actief de batterij op te laten warmen voor vertrek wat bij tesla wel gedaan wordt? Een warmere batterij geeft minder interne weerstand en normaal gezien een beter verbruik.
:strip_exif()/f/image/IiFUOHBbWQkwPwZY7wJWLZrr.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn eerste gedachte was de auto aan de wallbox hangen en een uur voor vertrek de auto te laten laden.
[ Voor 6% gewijzigd door jpvdheijn op 29-01-2024 13:54 ]
Als je de luxury hebt (geloof ik) kun je misschien de warmtepomp eens aan zetten met de hand. Ik ben zelf erg nieuwsgierig wat het effect hier van kan zijn op een trip.jpvdheijn schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:53:
Even een andere vraag. Ik heb deze ochtend voor het eerst een odblink lx aan de auto gehangen tijdens mijn reis naar het werk 55km. Nu kwam ik erachter dat de auto de batterij totaal niet actief opwarmt gedurende mijn trip. Ik heb gereden in de eco modus en ik heb de auto 10 minuten voorverwarmd niet aan de laadpaal.
[Afbeelding]
MG5 heeft geen warmtepomp. Luxury en de standard edition beide niet.zalkc schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:00:
[...]
Als je de luxury hebt (geloof ik) kun je misschien de warmtepomp eens aan zetten met de hand. Ik ben zelf erg nieuwsgierig wat het effect hier van kan zijn op een trip.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Dit is wel interessant! Heb je toevallig een overzichtje van welke informatie je uit kunt lezen en zou je die willen delen hier? Ik zat een aantal maanden geleden hier naar te kijken maar de conclusie die ik trok na veel leven op diverse fora was dat de beschikbare informatie te karig zou zijn om het nuttig te maken. Ben benieuwd wat jouw praktijk ervaring is!jpvdheijn schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:53:
[Afbeelding]
Je hebt deze begrijp ik?: https://www.obdlink.com/products/obdlink-lx/
Ik heb inderdaad deze dongle en ik gebruik de app carscanner.magiel schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:22:
[...]
Dit is wel interessant! Heb je toevallig een overzichtje van welke informatie je uit kunt lezen en zou je die willen delen hier? Ik zat een aantal maanden geleden hier naar te kijken maar de conclusie die ik trok na veel leven op diverse fora was dat de beschikbare informatie te karig zou zijn om het nuttig te maken. Ben benieuwd wat jouw praktijk ervaring is!
Je hebt deze begrijp ik?: https://www.obdlink.com/products/obdlink-lx/
Ik zal even kijken wat ik allemaal kan zien. IIg ook de SOH van de batterij dus dat is ook wel interessant. Ik heb een aantal jaar terug deze dongle gekocht voor mijn tesla want ik wilde weten wat de auto deed en ik gebruik het voor mijn motor om service acties uit te kunnen voeren. Dus mijn usecase is wat breder dan de jouwe als je enkel het wil gebruiken voor je MG ;-)
Ik heb net de auto 1,5 uur voordat ik ga vertrekken op de zaak aan het laden gezet. Ik ben erg benieuwd wat de temperatuur in de batterij gaat zijn als ik straks met de auto ga terug rijden en wat dan het gedrag gaat zijn van de auto of deze de temperatuur nog verder gaat laten oplopen of dat er terug geregeld gaat worden. Op het duitse forum staat een erg interesante post wat de manuele batterij heater functie doet bij een MG5 SR.
https://www.goingelectric...ic.php?p=2184082#p2184082
[ Voor 25% gewijzigd door jpvdheijn op 29-01-2024 15:34 ]
Ik heb ongv. 2 weken geleden de MG5 laten updaten naar R17. Al eerder, voor die update heb ik de accuverwarming meermaals geprobeerd bij lage temperaturen. Ik had toen niet het idee dat er wat gebeurde, maar kon dit ook niet hard bevestigen. Bij het begin van de rit zette ik de accuverwarming aan, om na een half uur nog eens die setting te checken, en toe bleek dat deze weer in de 'uit' stand stond.
Misschien schakelt de verwarming na een tijdje vanzelf uit.
Na de update ook geprobeerd en toen stond de accuverwarming aan het einde van de rit nog aan.
Tevens vond ik het verbruik in het begin van de rit hoog (kachel/airco uit) Zou de accuverwarming zo veel extra verbruiken? Ik heb de ervaring dat het verbruik aan het begin van elke rit wat hoger is maar dit keer sprong het er wel uit. (20 Kwh/100 km)
Als ik het goed heb werkt de accuverwarming met platen tussen/onder de accu die de boel wat verwarmen, in tegenstelling tot andere merken waar de BMS de cellen middels wat weerstand laat 'voor gloeien'.
Misschien schakelt de verwarming na een tijdje vanzelf uit.
Na de update ook geprobeerd en toen stond de accuverwarming aan het einde van de rit nog aan.
Tevens vond ik het verbruik in het begin van de rit hoog (kachel/airco uit) Zou de accuverwarming zo veel extra verbruiken? Ik heb de ervaring dat het verbruik aan het begin van elke rit wat hoger is maar dit keer sprong het er wel uit. (20 Kwh/100 km)
Als ik het goed heb werkt de accuverwarming met platen tussen/onder de accu die de boel wat verwarmen, in tegenstelling tot andere merken waar de BMS de cellen middels wat weerstand laat 'voor gloeien'.
Ik heb een jaar geleden wel eens een paar keer getest wat het verbruik is van de accu verwarming. Als ik me goed herinner kostte me dat over 10 minuten iets van 1% van de accu capaciteit. Omgerekend kom je dan op een belasting van iets van 3 kW. Dat lijkt me helemaal geen gekke waarde, de accu is een behoorlijke massa dus daar moet nog wel wat warmte energie in om de temperatuur wat op te krikken.buutvrij schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:28:
...
Tevens vond ik het verbruik in het begin van de rit hoog (kachel/airco uit) Zou de accuverwarming zo veel extra verbruiken? ...
(MG5 Luxury SR)
Ik heb nu sinds de onderhoudsbeurt het fenomeen dat ik het updatescherm elke keer voor krijg als ik de auto start. Ik heb de vraag bij van Mossel uitstaan maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Heb hetzelfde gehad en kreeg de tip om het infoscherrm weer terug te zetten naar fabrieksinstelllingen en dan te kiezen voor de Engelse (originele) versie. Als alles klaar is bij instellingen kiezen voor de Nederlandse taal.zalkc schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:21:
Ik heb nu sinds de onderhoudsbeurt het fenomeen dat ik het updatescherm elke keer voor krijg als ik de auto start. Ik heb de vraag bij van Mossel uitstaan maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Het is gelukt om de update die het laden bij Tesla snelladers mogelijk voor mijn ZS EV LR maakt te krijgen.
Na de nare telefonische ervaring van begin december toen de receptioniste van VM beweerde dat Tesla snelladers niet openbaar zijn, heb ik via de website, zonder hoge verwachtingen, een klacht ingediend.
Begin januari kreeg ik een mailtje van een iemand van VM Breda, met de vraag of het probleem inmiddels opgelost is, waarop ik negatief reageerde. Na een paar weken werd ik door dezelfde persoon gebeld, en er was een afspraak voor mij bij VM Amsterdam gemaakt.
Het duurde wel de hele dag, en in het begin was ze het niet duidelijk wat ik eigenlijk wil, maar de update werd uitgevoerd en het laden bij Tesla superchargers werkt nu.
Als iemand van VM dit leest, complimenten aan het personnel bij de receptie van VM Citroën/DS, ze waren heel aardig en behuplzaam geweest. En complimenten uiteraard aan de mannen bij de werkplaats die de update hebben gedraaid!
Na de nare telefonische ervaring van begin december toen de receptioniste van VM beweerde dat Tesla snelladers niet openbaar zijn, heb ik via de website, zonder hoge verwachtingen, een klacht ingediend.
Begin januari kreeg ik een mailtje van een iemand van VM Breda, met de vraag of het probleem inmiddels opgelost is, waarop ik negatief reageerde. Na een paar weken werd ik door dezelfde persoon gebeld, en er was een afspraak voor mij bij VM Amsterdam gemaakt.
Het duurde wel de hele dag, en in het begin was ze het niet duidelijk wat ik eigenlijk wil, maar de update werd uitgevoerd en het laden bij Tesla superchargers werkt nu.
Als iemand van VM dit leest, complimenten aan het personnel bij de receptie van VM Citroën/DS, ze waren heel aardig en behuplzaam geweest. En complimenten uiteraard aan de mannen bij de werkplaats die de update hebben gedraaid!
Ik heb enkele weken mijn nieuwe MG 5 Luxury Long Range in ontvangst mogen nemen en zit met enkele vragen waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden:
- Ik blijf de popup krijgen om de configuratie af te ronden wanneer ik de auto start (taal, tijd, tijdzone) is dit ergens uit te schakelen?
- Is het mogelijk om de KERS standaard in stand 3 te starten in plaats van stand 2?
- Is het mogelijk de ACC automatisch op de kortste volgafstand te zetten in plaats van dat deze default naar de grootste volgafstand wanneer ingeschakeld?
- Uit de handleiding begrijp ik dat er een begrenzer en MG autopilot op de auto zitten, ik word er echter nog niet helemaal wijs uit hoe deze werken. Is er iemand die dit uit kan leggen of me kan wijzen naar waar ik dit kan vinden?
- Ik kom op een gemiddeld verbruik van 19-20 kWh/100 km. Dit is hoger dan het opgegeven verbruik, maar aangezien dit mijn eerste elektrische wagen is weet ik niet of dit normaal is? Ik rij voornamelijk snelweg met de ACC op 104.
Overigens vind ik het ook wel apart dat de laadkabel eigenlijk te kort is om te kunnen laden terwijl je achteruit bij de paal ingeparkeerd staat, maar dat is geen onoverkomelijk probleem. Enige antwoorden op bovenstaande vragen worden zeer gewaardeerd!
- Ik blijf de popup krijgen om de configuratie af te ronden wanneer ik de auto start (taal, tijd, tijdzone) is dit ergens uit te schakelen?
- Is het mogelijk om de KERS standaard in stand 3 te starten in plaats van stand 2?
- Is het mogelijk de ACC automatisch op de kortste volgafstand te zetten in plaats van dat deze default naar de grootste volgafstand wanneer ingeschakeld?
- Uit de handleiding begrijp ik dat er een begrenzer en MG autopilot op de auto zitten, ik word er echter nog niet helemaal wijs uit hoe deze werken. Is er iemand die dit uit kan leggen of me kan wijzen naar waar ik dit kan vinden?
- Ik kom op een gemiddeld verbruik van 19-20 kWh/100 km. Dit is hoger dan het opgegeven verbruik, maar aangezien dit mijn eerste elektrische wagen is weet ik niet of dit normaal is? Ik rij voornamelijk snelweg met de ACC op 104.
Overigens vind ik het ook wel apart dat de laadkabel eigenlijk te kort is om te kunnen laden terwijl je achteruit bij de paal ingeparkeerd staat, maar dat is geen onoverkomelijk probleem. Enige antwoorden op bovenstaande vragen worden zeer gewaardeerd!
Ik rij hetzelfde model al bijna 2 jaar.kgd92 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:12:
Ik heb enkele weken mijn nieuwe MG 5 Luxury Long Range in ontvangst mogen nemen en zit met enkele vragen waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden:
1. Ik blijf de popup krijgen om de configuratie af te ronden wanneer ik de auto start (taal, tijd, tijdzone) is dit ergens uit te schakelen?
2. Is het mogelijk om de KERS standaard in stand 3 te starten in plaats van stand 2?
3. Is het mogelijk de ACC automatisch op de kortste volgafstand te zetten in plaats van dat deze default naar de grootste volgafstand wanneer ingeschakeld?
4. Uit de handleiding begrijp ik dat er een begrenzer en MG autopilot op de auto zitten, ik word er echter nog niet helemaal wijs uit hoe deze werken. Is er iemand die dit uit kan leggen of me kan wijzen naar waar ik dit kan vinden?
5. Ik kom op een gemiddeld verbruik van 19-20 kWh/100 km. Dit is hoger dan het opgegeven verbruik, maar aangezien dit mijn eerste elektrische wagen is weet ik niet of dit normaal is? Ik rij voornamelijk snelweg met de ACC op 104.
1. Klinkt als iets wat Van Mossel vergeten is. Dit topic staat vol met dit soort meldingen. Conclusie was geloof ik steeds dat je terug naar Van Mossel moet.
2 & 3: Nee. De auto moet starten in de configuratie waarin hij getest is voor toelating op de NL weg. Dit is EU wetgeving.
4. De begrenzer gebruik ik nooit (soms wil je toch even "gas" geven om een veilige situatie te geven), maar die is in te stellen met de pijltjestoetsen op je stuur. De autopilot kun je starten door de AC hendel 2x naar je toe te trekken.
5. Dit is een heel normaal gebruik voor die snelheid. Ik vermoed dat de WLTP test gedaan is op 90kmpu. Ik kom iig alleen op de WLTP waardes uit als ik achter een vrachtwagen blijf hangen.
1.kgd92 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:12:
Twee opties:
Of taal even op Engels zetten en dan afronden.
Of kiezen voor Nee ipv Ja.
Vertaalfout je...
Een oplossing zou kunnen zijn om vooruit in te parkeren bij een laadpaal.
1) kiezen voor Nee. Voelt vreemd maar werkt prima :-)kgd92 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:12:
2) Nee. Sterker nog: KERS 3 kan niet worden geselecteerd als de batterij vol of bijna vol is.
3) Nee
4) MG Autopilot is meer de verzamelnaam voor alle hulpmiddelen. Je kan de handleiding hier vinden. Als je alles leest ben je een stuk verder.
5) ik heb de auto nu 2 maanden en dat is vrij normaal met deze buitentemperatuur en zeker op de snelweg.
Ik parkeer juist graag met de neus naar voren dus ik ben er blij mee dat daar de laadklep zit :-)
Mijn MG Pilot werkte al een weekje niet meer. Vandaag even op onderzoek uitgegaan. Wat blijkt? De radar unit van mijn 2022 ZS is losgekomen!
Ik krijg hem niet meer vastgeklikt, maar er lijkt niets afgebroken te zijn van de radar zelf of de 'houder'. Weet iemand hoe je de unit moet vastklikken, of best even naar Van Mossel ermee?
Ik krijg hem niet meer vastgeklikt, maar er lijkt niets afgebroken te zijn van de radar zelf of de 'houder'. Weet iemand hoe je de unit moet vastklikken, of best even naar Van Mossel ermee?
Ik heb met de laadkabel hetzelfde, en ik moet ook verplicht achteruit in parkeren op mijn werk. Gelukkig is nu de voltallige receptie op de hoogte dat sommige auto's neusladers zijnkgd92 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:12:
Het verbruik is voor de temperatuur van het jaar en de snelheid zeer herkenbaar. In de zomer haal ik zelf wel waardes rond de 16 kWh. Mijn gebruikelijke traject is 101 km enkele reis met >95% snelweg. Het is met name vorst die een aanslag pleegt op je range, tot 5 graden valt het allemaal redelijk mee met verbruik, maar bij 10 graden vorst heb ik nog misschien de helft aan range over als ik niet oplet. Heb wel een SR dus de LFP accu kan een ander gedrag hebben bij vorst.
Dank! De absolute begrenzer die op het stuur in te stellen is gebruik ik inderdaad ook niet, maar ben er inmiddels achter dat je op het infotainment de begrenzing op handmatig kan zetten, deze is dan bruikbaar als de ACC in de stand "uit" staat en hier kun je ook "doorheen" trappen door het pedaal op de vloer te leggen indien nodig. Enige nadeel is dat deze instelling reset bij afzetten motor en dus elke keer opnieuw ingesteld moet worden.magiel schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:46:
[...]
Ik rij hetzelfde model al bijna 2 jaar.
1. Klinkt als iets wat Van Mossel vergeten is. Dit topic staat vol met dit soort meldingen. Conclusie was geloof ik steeds dat je terug naar Van Mossel moet.
2 & 3: Nee. De auto moet starten in de configuratie waarin hij getest is voor toelating op de NL weg. Dit is EU wetgeving.
4. De begrenzer gebruik ik nooit (soms wil je toch even "gas" geven om een veilige situatie te geven), maar die is in te stellen met de pijltjestoetsen op je stuur. De autopilot kun je starten door de AC hendel 2x naar je toe te trekken.
5. Dit is een heel normaal gebruik voor die snelheid. Ik vermoed dat de WLTP test gedaan is op 90kmpu. Ik kom iig alleen op de WLTP waardes uit als ik achter een vrachtwagen blijf hangen.
Nee kiezen werkt perfect! Bedankt.MeiBo schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:26:
[...]
1.
Twee opties:
Of taal even op Engels zetten en dan afronden.
Of kiezen voor Nee ipv Ja.
Vertaalfout je...
De handleiding vond ik redelijk onleesbaar, maar met wat YouTube filmpjes er uiteindelijk uit gekomenBarre73 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:13:
[...]
1) kiezen voor Nee. Voelt vreemd maar werkt prima :-)
2) Nee. Sterker nog: KERS 3 kan niet worden geselecteerd als de batterij vol of bijna vol is.
3) Nee
4) MG Autopilot is meer de verzamelnaam voor alle hulpmiddelen. Je kan de handleiding hier vinden. Als je alles leest ben je een stuk verder.
5) ik heb de auto nu 2 maanden en dat is vrij normaal met deze buitentemperatuur en zeker op de snelweg.
Ik parkeer juist graag met de neus naar voren dus ik ben er blij mee dat daar de laadklep zit :-)
Heb van de week inderdaad in wat aangenamer weer een gebruik van ~17 kWh/100km gezien op mijn rit naar huis (ca. 40 km). Temperatuur en ook windrichting lijken zeker wel veel verschil te maken.zalkc schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:21:
[...]
Ik heb met de laadkabel hetzelfde, en ik moet ook verplicht achteruit in parkeren op mijn werk. Gelukkig is nu de voltallige receptie op de hoogte dat sommige auto's neusladers zijn
Het verbruik is voor de temperatuur van het jaar en de snelheid zeer herkenbaar. In de zomer haal ik zelf wel waardes rond de 16 kWh. Mijn gebruikelijke traject is 101 km enkele reis met >95% snelweg. Het is met name vorst die een aanslag pleegt op je range, tot 5 graden valt het allemaal redelijk mee met verbruik, maar bij 10 graden vorst heb ik nog misschien de helft aan range over als ik niet oplet. Heb wel een SR dus de LFP accu kan een ander gedrag hebben bij vorst.
Bij ons wordt inmiddels ook geaccepteerd dat we vooruit parkeren om te laden
Ik heb een vraag aangaande de laadsnelheid bij DC laden fastnet. Ik heb een MG ZS EV Long Reache van 1-8-2023. inmiddels heeft de auto de 30000 KM gepasseerd. Meestal laad ik thuis op op het werk aan een 11 KW ac paal, Soms komt het voor dat ik grotere afstanden rijd voor een zakelijke rit en dan moet ik bij Fastnet bijladen om thuis te komen. Toen ik de auto pas had haalde ik 85 tot 80 Kw laadsnelheid bij vastnet. De laatste weken diverse keren FastNet moeten laden en dan haal ik zoals b.v. vandaag maar 52 Kw per uur terwijl de auto 105 Kw zou moeten kunnen halen. hij hing aan een 300 Kw lader. Is net of het de laatste tijd minder is geworden. Kennen meer mensen dit probleem met de MG ZS EV Long Reache
Ik zit hier ook met een ZS EV van juni 2023 met precies hetzelfde verhaal - van de zomer was het nog 85 kW, tegenwoordig moet ik blij zijn als het over 50 is.
Misschien heeft het te maken met de kou, maar we hebben een redelijk zachte winter.
Misschien heeft het te maken met de kou, maar we hebben een redelijk zachte winter.
Het heeft wel met de kou te maken. Het is niet alleen temperatuur maar ook gebruik van de verwarming en flinke wind die voor minder bereik zorgen. Met een koude winter zou het nog erger zijn.VicTheTrader schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:28:
Ik zit hier ook met een ZS EV van juni 2023 met precies hetzelfde verhaal - van de zomer was het nog 85 kW, tegenwoordig moet ik blij zijn als het over 50 is.
[ Voor 4% gewijzigd door Bezulba op 15-02-2024 08:11 ]
blup
Ja, voor bereik snap ik het best, maar hier gaat het om de laadsnelheid, en die valt flink tegen in afgelopen maandag, ondanks dat de winter redelijk zacht is. Bij 10 graden kreeg ik maar 50kW, dat is dan ongeveer 50 minuten om van 20% naar 80% te laden.
Na 9 maanden met de MG ZS EV gereden te hebben... verkocht. Weg ermee!
Long story short:
- range is dramatisch lager dan aangegeven (is bij vele merken wel een ding mar bij de MG is het in de winter echt dramatisch)
- LCD panel heeft al massive backlight bleeding (teken van extreem lage kwaliteit scherm)
- constant "main beam unavailable" of "forward sensor blocked" en dergelijke als het ook maar een beetje regent
- MEGA onderstuur en gebrek aan grip op dit onding (zie ook https://youtu.be/uP3tHT1Sdu8t minute 24 LOL)
- raam bestuurderskant reageert soms niet als het raam open is en je die terug dicht wil doen....
- op 10 ritten minstens 4 waar bij het starten het lcd scherm gewoon niet aan gaat... auto uit ... auto aan.... niets, dan maar reset via de home knop... en dan doet ie het... drama
- 70 kW fast charge... LOL nog nooit gezien, niet bij warme temperaturen vorig jaar en in de winter... 30kW Max?
En dan nog deze leuke, op de dag dat we de MG moesten inlevering voor inruil nieuw auto... 40 CM barst in het raam terwijl de MG in ene overdekte parking stond! 's morgens OK, 's namiddags op magische wijze een barst in de voorruit met oorsprong op de bovenrand van de ruit, en over 40 cm smaller wordend naar het midden van de ruit. Nergens geen impact punt te zien, geen steenslag gehad, geen meteoriet op terecht gekomen... 'spontaan gebarsten'.
Van Mossel en MG Europe gemaild inzake alle bovenste punten, geen reactie. Wat overigens overeenkomt met de period van 11 maanden (ipv de 3 tot 5 maanden beloofde) levertijd waar we ook niets van updates kregen. Oh ja toen we zelf na na 7 maanden nog eens belden "de auto komt wanneer de auto komt".
Conclusie:
Slechte service en slechtste auto ooit! Weg met dit Fred Flintstone bakje.... blij dat ik ervan af ben!
Long story short:
- range is dramatisch lager dan aangegeven (is bij vele merken wel een ding mar bij de MG is het in de winter echt dramatisch)
- LCD panel heeft al massive backlight bleeding (teken van extreem lage kwaliteit scherm)
- constant "main beam unavailable" of "forward sensor blocked" en dergelijke als het ook maar een beetje regent
- MEGA onderstuur en gebrek aan grip op dit onding (zie ook https://youtu.be/uP3tHT1Sdu8t minute 24 LOL)
- raam bestuurderskant reageert soms niet als het raam open is en je die terug dicht wil doen....
- op 10 ritten minstens 4 waar bij het starten het lcd scherm gewoon niet aan gaat... auto uit ... auto aan.... niets, dan maar reset via de home knop... en dan doet ie het... drama
- 70 kW fast charge... LOL nog nooit gezien, niet bij warme temperaturen vorig jaar en in de winter... 30kW Max?
En dan nog deze leuke, op de dag dat we de MG moesten inlevering voor inruil nieuw auto... 40 CM barst in het raam terwijl de MG in ene overdekte parking stond! 's morgens OK, 's namiddags op magische wijze een barst in de voorruit met oorsprong op de bovenrand van de ruit, en over 40 cm smaller wordend naar het midden van de ruit. Nergens geen impact punt te zien, geen steenslag gehad, geen meteoriet op terecht gekomen... 'spontaan gebarsten'.
Van Mossel en MG Europe gemaild inzake alle bovenste punten, geen reactie. Wat overigens overeenkomt met de period van 11 maanden (ipv de 3 tot 5 maanden beloofde) levertijd waar we ook niets van updates kregen. Oh ja toen we zelf na na 7 maanden nog eens belden "de auto komt wanneer de auto komt".
Conclusie:
Slechte service en slechtste auto ooit! Weg met dit Fred Flintstone bakje.... blij dat ik ervan af ben!
Wauw, heb je je daarvoor speciaal aangemeld?
Vaak bu'j te bang!
Nee hoor, volg deze topic al lang. Gewoon de MG ZS al die maanden toch maar nog een kans gegeven, maar nee. Gewoon mijn mening over de ZS indien anderen het overwegen te kopen. Conclusie is gewoon: niet doen en ik ben zeker niet de enige met die conclusie na enkele maanden alles even op een rijtje te zetten.
Ik zie nu dat er meerdere mensen last hebben van veel minder DC laadvermogen dan opgegeven. De auto voldoet bij mij na meer dan 30000 KM in 8 maanden goed. Ik weet dat het als een Budget auto wordt gezien maar ik ben er niet ontevreden over. Ik ga via van Mossel MG het laadprobleem met DC voorleggen en ik zal jullie op de hoogte houden van hun reactie. Komen we er niet uit dan zal ik dit probleem neerleggen bij de leasemaatschappij van mijn Werkgever en daar aangeven dat de auto op het punt van snelladen niet voldoet aan de belofte en van MG.
30000 km in 8 maanden! Best flink! Goed dat je behalve het snelladen niet ontevreden bent. Wij hebben maar 10000 km in 9 maanden gereden maar naast de andere dingen die ik opsomde was het laden toch echt teleurstellend inderdaad.
En rit naar Belgie van rond de 300 km was telkens een heel gedoe en meerdere lange koffiepauzes.
Nu ja, zoals gezegd, jammer genoeg (met serieus wat verlies), weg gedaan.
En rit naar Belgie van rond de 300 km was telkens een heel gedoe en meerdere lange koffiepauzes.
Nu ja, zoals gezegd, jammer genoeg (met serieus wat verlies), weg gedaan.
Hier ook erg tevreden over de MG ZS '21. Behalve dat Android Auto niet werkt (zelfs niet met specifieke AA-USB kabel, resets en gewijzigde instellingen) verder erg tevreden - luxe uitvoering met leren stoelen, rijdt fantastisch en ruim genoeg voor een gezin. En het bereik is niet fantastisch met 200km, maar dat weet je van tevoren dus dan maak je de afweging. Een blijvertje
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Het is zeker geen perfecte auto, maar van dit lijstje herken ik eigenlijk alleen dat snelladen niet (echt) snel is.Maar dit is wel een serieuze lijst met klachten, misschien een maandagochtend editie te pakken gehad?f4b3l00s schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:54:
Long story short:
Conclusie:
(Blijft natuurlijk vervelend!)
Qua bereik van de standard range uitvoering zat ik in de zomer rond de 350, in de winter bij temperatuur onder 0 rond de 250 (met name voorverwarmen hakt er dan in), en inmiddels weer rond de 280-300km range.
Of ik hem nu weer zou leasen weet ik niet omdat de concurrentie enorm gedaald is in prijs, aan de andere kant denk ik dat de ZS nog steeds iets goedkoper is en dan blijft het toch wel een goede aanbieding tov de concurrentie die nu wel goedkoper is maar vaak dan wel vrij kaal uitgevoerd.
Deze reviews zijn nuttig, het is niet alleen maar hozanna met MG. Echter vraag ik mij wel af wat je verwachtingen waren ten tijden van de keuze om voor de MG ZS te kiezen.f4b3l00s schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:54:
Long story short:
Conclusie:
De rijeigenschappen had je daar meer van verwacht? Heb je een proefrit met de auto gemaakt?
Ik moet zelf zeggen komend van een Tesla dat ik een hoop zaken in acht heb genomen gezien wat Tesla doet. Ik ben zelf van mening dat alles wat evenveel/duurder als een Tesla geadverteerd wordt op dit moment niet een betere elektrische auto is, zelfs niet in vergelijking met de instap model 3. Dus vandaar mijn verwachtingen dat alles goedkoper dan een Tesla model 3 standard ook gewoon niet zo goed is en dat het in vergelijking tot de concurrentie het prijs verschil waard moet zijn.
Ook op de socials veel mensen die de zs ev de deur uit doen. Inruilwaarde is inmiddels echter belabberd
diskeltische lurker
Ik herken het niet, ik heb de MG ZS EV 2020 een paar jaar gereden, en rijd nu al een tijd de 2023LR. Ik vond de audio van de oude wel beter, wellicht omdat ik daar ‘Loudness’ kon uitschakelen, en bij deze niet (en het gevoel heb dat die aan staat).
@rik de loudness van de radio is gewoon uit te zetten bij de mg zs ev 2023 SR. Dus ik neem aan dat dat bij de LR ook mogelijk is
Subwoofer nainstalleren is echt een aanrader!rik schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:32:
Ik herken het niet, ik heb de MG ZS EV 2020 een paar jaar gereden, en rijd nu al een tijd de 2023LR. Ik vond de audio van de oude wel beter, wellicht omdat ik daar ‘Loudness’ kon uitschakelen, en bij deze niet (en het gevoel heb dat die aan staat).
diskeltische lurker
Ja, zeker testrit mee gedaan maar bepaalde zaken kom je pas achter bij langere tijd rijden, wat kilometers maken enzojpvdheijn schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:56:
[...]
Deze reviews zijn nuttig, het is niet alleen maar hozanna met MG. Echter vraag ik mij wel af wat je verwachtingen waren ten tijden van de keuze om voor de MG ZS te kiezen.
De rijeigenschappen had je daar meer van verwacht? Heb je een proefrit met de auto gemaakt?
Ik moet zelf zeggen komend van een Tesla dat ik een hoop zaken in acht heb genomen gezien wat Tesla doet. Ik ben zelf van mening dat alles wat evenveel/duurder als een Tesla geadverteerd wordt op dit moment niet een betere elektrische auto is, zelfs niet in vergelijking met de instap model 3. Dus vandaar mijn verwachtingen dat alles goedkoper dan een Tesla model 3 standard ook gewoon niet zo goed is en dat het in vergelijking tot de concurrentie het prijs verschil waard moet zijn.
Onze hoofdreden was destijds de prijs en de beloofde 3 tot 5 maanden levertijd
De andere problemen, mja slecht exemplaar gekregen, kan zijn maar ja, weg gedaan.
Afgelopen weekend toevallig voor het eerst in 6 maanden weer moeten snelladen (3x op 1 dag 20 minuten).Arjen_v_s schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Het is zeker geen perfecte auto, maar van dit lijstje herken ik eigenlijk alleen dat snelladen niet (echt) snel is.Maar dit is wel een serieuze lijst met klachten, misschien een maandagochtend editie te pakken gehad?
(Blijft natuurlijk vervelend!)
Qua bereik van de standard range uitvoering zat ik in de zomer rond de 350, in de winter bij temperatuur onder 0 rond de 250 (met name voorverwarmen hakt er dan in), en inmiddels weer rond de 280-300km range.
Of ik hem nu weer zou leasen weet ik niet omdat de concurrentie enorm gedaald is in prijs, aan de andere kant denk ik dat de ZS nog steeds iets goedkoper is en dan blijft het toch wel een goede aanbieding tov de concurrentie die nu wel goedkoper is maar vaak dan wel vrij kaal uitgevoerd.
Positieve ervaring: 45-60 kW wat voor de standard range volgens mij een prima score is.
Negatieve ervaring: tot 2 keer toe lukte het laden niet (fout in communicatie), maar na blijven proberen en/of wisselen laadpaal loste het wel op (maar wel enigzins stressvol als het middernacht is en je nog 3% hebt
Accu voorverwarmen leek wel enorm te helpen, zonder kwam ik tot 35kW.
Ook 'auto pilot' gebruik ik normaal niet, maar had ik ook maar weer eens aangezet omdat ik dus een paar honderd kilometer snelweg moest rijden. Moet zeggen dat het daarbij wel lekker werkt.
Heb je een tip voor mij waar de setting te vinden? Onder geluidsinstellingen vind ik alleen de equalizerBlupWoofer schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:50:
@rik de loudness van de radio is gewoon uit te zetten bij de mg zs ev 2023 SR. Dus ik neem aan dat dat bij de LR ook mogelijk is

Je hebt 2 soorten instellingen menu's. En hij staat of in de ander, of ergens onderaan in het geluid submenuutje.rik schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:05:
[...]
Heb je een tip voor mij waar de setting te vinden? Onder geluidsinstellingen vind ik alleen de equalizer
Op het hoofdscherm van de middenconsole moet je even swipen, dan krijg je zeg maar de 2de pagina met wat meer instellingen.
blup
Ik heb gister ook staan snelladen met een SR. Ik haalde zonder accuverwarming 45kW. Ik ga de accuverwarmer zeker eens proberen. Had je deze al voor het laden aangezet, of pas tijdens het laden?Arjen_v_s schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:27:
[...]
Afgelopen weekend toevallig voor het eerst in 6 maanden weer moeten snelladen (3x op 1 dag 20 minuten).
Positieve ervaring: 45-60 kW wat voor de standard range volgens mij een prima score is.
Negatieve ervaring: tot 2 keer toe lukte het laden niet (fout in communicatie), maar na blijven proberen en/of wisselen laadpaal loste het wel op (maar wel enigzins stressvol als het middernacht is en je nog 3% hebt)
Accu voorverwarmen leek wel enorm te helpen, zonder kwam ik tot 35kW.
Ook 'auto pilot' gebruik ik normaal niet, maar had ik ook maar weer eens aangezet omdat ik dus een paar honderd kilometer snelweg moest rijden. Moet zeggen dat het daarbij wel lekker werkt.
Dit hoor je voor het laden aan te zetten (20-30min voor arriveren).BlupWoofer schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:52:
[...]
Ik heb gister ook staan snelladen met een SR. Ik haalde zonder accuverwarming 45kW. Ik ga de accuverwarmer zeker eens proberen. Had je deze al voor het laden aangezet, of pas tijdens het laden?
Ik had hem een half uur van te voren aangezet, omdat ik ook niet wist hoe lang het opwarmen duurtBlupWoofer schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:52:
[...]
Ik heb gister ook staan snelladen met een SR. Ik haalde zonder accuverwarming 45kW. Ik ga de accuverwarmer zeker eens proberen. Had je deze al voor het laden aangezet, of pas tijdens het laden?
Je accu gaat natuurlijk ook leeg van het opwarmen vd accu zelf, maar een warme accu verbruikt daarna wel weer iets minder per km had ik het idee.
Tot slot de laadsnelheid is natuurlijk lager naarmate de accu voller is, het effecientst is om van redelijk leeg tot max 70-80% te snelladen.
Er is vast iemand in dit topic die weet hoe lang het opwarmen daadwerkelijk zinvol is.
En vast ook wel iemand die weet wat precies de laadcurve optimum is van X% tot Y%.
Van het weekend geprobeerd, nu krijg ik elke keer de vraag om te configurerenRonbebelaar schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:56:
[...]
Heb hetzelfde gehad en kreeg de tip om het infoscherrm weer terug te zetten naar fabrieksinstelllingen en dan te kiezen voor de Engelse (originele) versie. Als alles klaar is bij instellingen kiezen voor de Nederlandse taal.

Bij de NL vraag om de configuratie te bewaren 'Nee' antwoorden. Dan blijkt de herhaling ook te verdwijnen.zalkc schreef op maandag 19 februari 2024 @ 17:54:
[...]
Van het weekend geprobeerd, nu krijg ik elke keer de vraag om te configureren
Accu verwarming half uur voor het snel laden aanzetten.
Goed om te weten! Weet je wat het nummer van deze update is zodat ik hier naar kan vragen als mijn auto naar van mossel gaat voor onderhoud?VicTheTrader schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:32:
Het is gelukt om de update die het laden bij Tesla snelladers mogelijk voor mijn ZS EV LR maakt te krijgen.
Iemand ervaring met deze camera? Hoe lastig is het inbouwen en trekken van de kabel naar voren??
https://a.aliexpress.com/_EGRO5FL
Op het Engelse MG4 forum is iemand die er eentje heeft ingebouwd en er 2 YouTube filmpjes van geeft gemaaktMr. R. schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:56:
Iemand ervaring met deze camera? Hoe lastig is het inbouwen en trekken van de kabel naar voren??
Vaak bu'j te bang!
Het nummer of een versie weet ik helaas niet. Is er een manier om dat ergens terug te zien?marvel27 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:06:
[...]
Goed om te weten! Weet je wat het nummer van deze update is zodat ik hier naar kan vragen als mijn auto naar van mossel gaat voor onderhoud?
Ik zei dat de auto door Tesla superchargers geblokkeerd wordt, en dat ik op internet heb gelezen dat er een software update is waardoor dat probleem opgelost kan worden.
Toen zeiden ze dat ze weten wat ze moeten doen. Toen ik de auto terug kreeg zeiden ze dat ze uiteindelijk ook een "MG technicus" moesten bellen.
Volgens mij moet je echt expliciet over het snelladen bij Tesla en de bijbehorende update vragen, anders gaan ze de update gewoon niet doorvoeren. Ze waren urenlang mee bezig geweest.
Hoi fooks,
De marvel heeft zun 2e beurt gehad,kmstand 52.000.
Bandenprofiel 6 mm achter en 8 mm voor.
Las net nog artikel dat banden ev auto 2x zo hard slijten hmm beetje vreemd om te lezen 😉
Zoals verwacht geen gekke dingen aan de auto.
Moest wel 229 euro aftikken.
Waarschijnlijk toch hoog uurtarief gerekend want er is echt niks vervangen, alles vloeistoffen wel bijgevuld.
Ook geen update gehad,was niet nodig.
Auto 22 maanden in bezit en nog steeds tevreden ondanks kleine ergenissen haha.
Heb een keer poolstar 2 gereden en man man das anders rijden,tuurlijk heel ander auto dan de marvel maar stukken zuiniger en betere stoelen. Instrumentenpaneel stukken beter qwa reactiesnelheid.
Bereik volle accu deze periode tussen 300 en 340 km tenminste dat geeft de auto aan.
Werkelijk verbruik tussen 19 en 24 kw/100km
Combinatie snelweg/stad.
Ook electromoter is duidelijk hoorbaarder dan int begin,niet storend maar is acceptabel misschien slijtage !!!
Verder rijd het gewoon goed, gebruikerskosten beduidend lager dan mijn bedrijsbus.
En nog voordeel, zie ze niet vaak rijden 😆
De marvel heeft zun 2e beurt gehad,kmstand 52.000.
Bandenprofiel 6 mm achter en 8 mm voor.
Las net nog artikel dat banden ev auto 2x zo hard slijten hmm beetje vreemd om te lezen 😉
Zoals verwacht geen gekke dingen aan de auto.
Moest wel 229 euro aftikken.
Waarschijnlijk toch hoog uurtarief gerekend want er is echt niks vervangen, alles vloeistoffen wel bijgevuld.
Ook geen update gehad,was niet nodig.
Auto 22 maanden in bezit en nog steeds tevreden ondanks kleine ergenissen haha.
Heb een keer poolstar 2 gereden en man man das anders rijden,tuurlijk heel ander auto dan de marvel maar stukken zuiniger en betere stoelen. Instrumentenpaneel stukken beter qwa reactiesnelheid.
Bereik volle accu deze periode tussen 300 en 340 km tenminste dat geeft de auto aan.
Werkelijk verbruik tussen 19 en 24 kw/100km
Combinatie snelweg/stad.
Ook electromoter is duidelijk hoorbaarder dan int begin,niet storend maar is acceptabel misschien slijtage !!!
Verder rijd het gewoon goed, gebruikerskosten beduidend lager dan mijn bedrijsbus.
En nog voordeel, zie ze niet vaak rijden 😆
Hoi,
Ik ben aan het kijken naar de MG5 als lease auto voor onze buitendienst. Lijkt me een perfecte auto daarvoor.
Maar...we ontvangen nu net een e-mail van de leasemaatschappij die deze EV afraad. Zie hieronder zijn exacte zin:
"De MG raden we echter af. Ik heb zelf al een paar klanten met MG in de vloot en deze hebben vaak problemen (laadt niet op, technische storingen, stilvallen tijdens rijden, etc.) "
Hier ben ik nogal van geschrokken, ik zou daarom graag met jullie willen verifiëren of het inderdaad zo erg is. Of dat dit oudere problemen zijn die ondertussen verholpen zijn met firmware updates, etc.?
Dank alvast!
Ik ben aan het kijken naar de MG5 als lease auto voor onze buitendienst. Lijkt me een perfecte auto daarvoor.
Maar...we ontvangen nu net een e-mail van de leasemaatschappij die deze EV afraad. Zie hieronder zijn exacte zin:
"De MG raden we echter af. Ik heb zelf al een paar klanten met MG in de vloot en deze hebben vaak problemen (laadt niet op, technische storingen, stilvallen tijdens rijden, etc.) "
Hier ben ik nogal van geschrokken, ik zou daarom graag met jullie willen verifiëren of het inderdaad zo erg is. Of dat dit oudere problemen zijn die ondertussen verholpen zijn met firmware updates, etc.?
Dank alvast!
Van de genoemde problemen heb ik na 22 maanden MG 5 rijden geen last gehad. Enige problemen met opladen kwamen doordat ik de stekker niet goed in het contact gestoken had. Technische storingen, ik heb enige tijd gedacht dat Apple Carplay voor geen meter werkte maar al die problemen werden opgelost door mn Lightning poort op m'n iPhone wat vaker schoon te maken. Stilvallen tijdens het rijden is nog nooit gebeurd.olof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
Maar ik ben n=1. Die leasemaatschappij zal meer data hebben en een beter beeld bij de betrouwbaardheid van de auto. Voor zo ver ik kan zien ontwikkelt SAIC nog steeds aan de software van de boordcomputer want recentelijk nog een update gehad.
Bereik in de winter is wel "maar" 300km van de MG5 LR (wederom, n=1). Toen ik nog buitendienst deed in een grijs verleden was dat voor 1 dag niet genoeg en ben je afhankelijk van laadpalen terwijl je bij een opdracht bent. Dat kan als lastig ervaren worden door de buitendienstmedewerker(s).
Rij de MG5 sinds dec 2023. Nog geen problemen.olof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
Ik lees hier wel regelmatig over dit soort problemen bij de MG ZS EV de afgelopen jaren.
Misschien kan je de leasemij vragen of ze specifiek een type MG bedoelen of nu gewoon alles over 1 kam scheren.
Eerste generaties van de MG ZS, zeker wel bekend met dit soort problemen.olof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
Deze week nog 2x stilgestaan. (MG ZS EV 2020)
Maar bij kennissen die nieuwere versies rijden, lijken deze problemen niet meer te bestaan.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Hier ik heb zelf ook geen problemen gehad buiten het niet kunnen laden bij Tesla. Maar als je op het internet kijkt zijn er wel problemen geweest met MG5 die niet kunnen laden of uitgaan tijdens het snelladen en deze moeten dan met een ODB module een reset krijgen en de 12v ontkoppelt worden. Echter MG heeft wel een recall gedaan vorig jaar voor de charger en is het probleem van niet kunnen laden bij Tesla bij mij opgelost. Ook heb ik gelezen dat er nu voor de MG5 geen restricties meer zijn om SW updates te installeren door de dealer. Eerst moesten deze op verzoek van de klant een service ticket bij MG europe inschieten om goedkeuring te krijgen.olof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
Wel zou ik voor de buitendienst de MG5 SR laten staan. Gezien de snellaad snelheid en beperkte capaciteit /efficientie in de winter.
Echter daar staat tegenover dat de auto hier nu bijna op 30K staat en nog gewoon heel goed rijdt. Ook de banden slijtage is niet hoog vind ik. Ik rij hier wel op michelin peremacy banden die op de eerdere modellen standaard gemonteerd werden. Ik heb berichten gehoord dat er nu maxxis troep opgelegd wordt dat zou ik gelijk veranderen.
Onder de streep heeft elke auto wel zijn dingen, dus ik zou ook zeker naar het alternatief opzoek gaan.
kijk bijvoorbeeld eens naar deze review.
De MG5 is niet perse een hele grote station hoor. Beetje Fiat Tipo achtig. Vergelijk hem dus niet met een Focus Wagon ofzo als je de auto vanwege de ruimte interessant vindtolof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
MG5 lijkt me een heerlijke auto voor technische buitendienst.olof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
Zelf geen MG5, maar kan me nauwelijks voorstellen dat die auto meer problemen zou geven dan een VW IDx ofzo, mijn MG4 zit gewoon goed in elkaar.
Let op, zet dit ook weer uit, anders blijft de accu voorverwarmen en dat kost best wel wat bereik.Mr. R. schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:48:
Accu verwarming half uur voor het snel laden aanzetten.
Ook als de auto klaagt over smart heating, dit zet de accu verwarming aan. Tenzij je gaat snelladen kan je dit beter niet aanzetten, want je bereik gaat heel hard naar beneden.
Na 8 maanden MG5 SR geen technische klachten, wel zijn er slechte vertalingen, ietwat trage infotainment, windgeluid etc waardoor je blijft voelen dat het een budgetchinees isolof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
Wellicht dat het beter is als je 'm op Engels instelt.
Snelladen (iets wat volgens dit topic niet heel snel is) gebruik ik nauwelijks, maar werkte wel goed wanneer ik het nodig had.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Er zijn wel wat problemen met de auto. Technische storingen ja soms met de verwarming/warmtepomp MG4. Lane assist die erg fanatiek is, dat soort dingen. Je moet er echt mee leren rijden als je echter af en toe in de auto rijd word het wel frustrerend.olof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
Snelladen heb ik 2x gedaan en dat ging prima qua snelheid, kopje koffie bestellen en opdrinken duurt langer dan 150km laden. Maar het is geen optie die een "normale" EV rijden veel zal gebruiken snelladen kost te veel tijd bij elke auto.
De lijst van storingen die ik heb:
Bij koud weer werkt linker knipperlicht niet, en automatisch groot licht ook niet.
Airco start soms niet op.
Infotainment start soms heel traag op.
Android auto verbind niet altijd even stabiel.
TJA ,Lane assist (Werkt Ok ish op rechte snelweg, bochten, binnenwegen, afslagen weet je nooit wat de auto gaat doen )
ACC, moet je elke keer opnieuw instellen tenzij je de ervaring van je eerste rijles over wilt doen.
Via de APP verwarmen werkt niet als hij aan de laadpaal zit ( wanneer je dus zou willen verwarmen )
Bijzonder verhaal dit. Ik heb zelf een MG5 SR gekocht van mijn zuur verzamelde poen. Mijn vrouwe rijdt er het hele land mee door. Geen van de bovengenoemde problemen herken ik. Zonder software update kon ik ook gelijk laden aan Tesla superchargers toen dat door Tesla beschikbaar werd gesteld. Het lijkt er meer op dat de leasemij een andere auto wil pushen die ze goedkoop kunnen inkopen. Een VW misschien. VW dealers worden gedwongen een bepaald aantal auto's af te nemen en die op kenteken te zetten om de verkoopcijfers van VW zelf op te kalafateren. Dealers geven vaak flinke kortingen op die wagens als ze er vanaf willen.olof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
Maar laat je niet door mij beïnvloeden. Ik heb alleen nog nooit tegen zulke lage kosten gereden (+/- 28.000 km/jaar)
Nou het was woensdag even zweten. Mijn batterij was net vol genoeg om nog naar het werk te rijden maar een klein beetje bijladen was beter om lekker naar de zaak te rijden. Ik had de laadpaal al een tijdje uitstaan dus deze weer aangezet en deze deed niets meer. Het betreft een zelfbouwpaal met een smartevse van stegen en deze wilde niet meer opstarten.
De module is van 2019 dus deze was al wat ouder. Ik heb contact opgenomen met Stegen en ik kon de SmartEvse terugsturen om hergeprogrammeerd te worden. Er zat nog oude software in en een bootloader op een STM chip die corrupt kan raken bij het opstarten. Ik heb deze donderdag verstuurd en dezelfde week zaterdag weer retour ontvangen en weer terug geinstalleerd in de paal. Heel erg prettig om deze mate van service nog tegen te komen in deze wereld.
Het was wel even zweten 20km van de zaak op de snelweg met een melding power reduced op de snelweg. Maar met de verwarming uit nog met 4% aangekomen en 10km resterend.
De module is van 2019 dus deze was al wat ouder. Ik heb contact opgenomen met Stegen en ik kon de SmartEvse terugsturen om hergeprogrammeerd te worden. Er zat nog oude software in en een bootloader op een STM chip die corrupt kan raken bij het opstarten. Ik heb deze donderdag verstuurd en dezelfde week zaterdag weer retour ontvangen en weer terug geinstalleerd in de paal. Heel erg prettig om deze mate van service nog tegen te komen in deze wereld.
Het was wel even zweten 20km van de zaak op de snelweg met een melding power reduced op de snelweg. Maar met de verwarming uit nog met 4% aangekomen en 10km resterend.
Een hele tijd geleden al gedaan, maar graag deel ik nogmaals een lijstje voor eventueel geinteresseerden van wat ik een gemiste kans vind; wat je wel zou verwachten van een auto in deze prijsklasse c.q. wel vindt in andere autos van deze prijsklasse; wat MG beter had kunnen doen, maar tot op heden niks aan heeft gedaan (door bijv software update(s)); wat achteraf wel gewenst had geweest en voor mij een leer is om goed op te letten bij een volgende auto:
Betreft MG ZS EV Luxury Long Range
- Geen automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel(s), binnenspiegel enkel met “schuifje”
- Lane keeping assist is vaak schokkerig en niet “lineair”, zoals bv Volkswagen
- Geen one pedal driving
- Stoelverwarming enkel aan/uit, geen 3 standen, en geen directe knop hiervoor
- Stuurverwarming niet aanwezig
- Stoel bestuurder elektrisch verstelbaar, maar geen (verstelbare) lendesteun
- (Voor)ruit(en) beslaan heel snel
- Motor van ruitenwisser achterruit is luid
- Ruitenwisservloeistof achterruit komt van beneden ipv van boven, waardoor de bovenkant ruit niet snel schoon wordt
- Multimediascherm heeft oude/lage resolutie
- Wel draadloos opladen, geen draadloze CarPlay/Android Auto
- CarPlay loopt vaak vast/vaak zwart scherm uit het niets, desondanks originele Apple kabel(s), gebeurt vaak na bijv automatisch in- en uitschakelen 360* camera
- 360* camera(‘s) hele lage resolutie/slechte kwaliteit
- Adaptive Cruise Control is heel schokkerig bij hobbels (tè snel willen accelereren/remmen)
- Geen geheugenfunctie voor bestuurdersstoel
- Stuurwiel niet in diepte verstelbaar, enkel hoogte
- Geen automatische achterklep
- Mobiele app werkt niet super soepel qua keyless entry. App moet eerst lang verbinden met auto, vervolgens met bluetooth van auto, vervolgens kan je pas ontgrendelen. Geen “tesla experience”, waarbij je enkel je telefoon op zak moet hebben en direct toegang hebt
- Geen “frunk” (geen laadruimte-bak onder ‘motor’klep voor, terwijl er wel ruimte voor is)
- Keyless entry is met fysieke knopjes op deurhendel i.p.v. sensoren in de deurhendel
Betreft MG ZS EV Luxury Long Range
- Geen automatisch dimmende binnen- en buitenspiegel(s), binnenspiegel enkel met “schuifje”
- Lane keeping assist is vaak schokkerig en niet “lineair”, zoals bv Volkswagen
- Geen one pedal driving
- Stoelverwarming enkel aan/uit, geen 3 standen, en geen directe knop hiervoor
- Stuurverwarming niet aanwezig
- Stoel bestuurder elektrisch verstelbaar, maar geen (verstelbare) lendesteun
- (Voor)ruit(en) beslaan heel snel
- Motor van ruitenwisser achterruit is luid
- Ruitenwisservloeistof achterruit komt van beneden ipv van boven, waardoor de bovenkant ruit niet snel schoon wordt
- Multimediascherm heeft oude/lage resolutie
- Wel draadloos opladen, geen draadloze CarPlay/Android Auto
- CarPlay loopt vaak vast/vaak zwart scherm uit het niets, desondanks originele Apple kabel(s), gebeurt vaak na bijv automatisch in- en uitschakelen 360* camera
- 360* camera(‘s) hele lage resolutie/slechte kwaliteit
- Adaptive Cruise Control is heel schokkerig bij hobbels (tè snel willen accelereren/remmen)
- Geen geheugenfunctie voor bestuurdersstoel
- Stuurwiel niet in diepte verstelbaar, enkel hoogte
- Geen automatische achterklep
- Mobiele app werkt niet super soepel qua keyless entry. App moet eerst lang verbinden met auto, vervolgens met bluetooth van auto, vervolgens kan je pas ontgrendelen. Geen “tesla experience”, waarbij je enkel je telefoon op zak moet hebben en direct toegang hebt
- Geen “frunk” (geen laadruimte-bak onder ‘motor’klep voor, terwijl er wel ruimte voor is)
- Keyless entry is met fysieke knopjes op deurhendel i.p.v. sensoren in de deurhendel
[ Voor 3% gewijzigd door matthewtje op 04-03-2024 21:13 ]
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Dank voor alle reacties en waardevolle informatie! N.a.v. waarvan ik nog een keer contact gezocht heb met het leasebedrijf om wat meer informatie te achterhalen. Zie hieronder.olof2006 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
Hoi,
Dank alvast!
Mijn vervolgvraag:
"Kunt u misschien iets meer informatie geven over Arval’s ervaring met de MG?
1. Betreft het hier de MG 4 of de MG 5?
2. Ook van recente bouwjaar 2023/2024?"
Hun antwoord:
"De ervaring vanuit Arval met MG zijn niet echt denderend omwille van verschillende problemen die onze klanten hieromtrent al hebben ontvangen.
Dit zowel voor de MG4 als de MG5 met als bouwjaar 2023. Wat betreft de laatste versies met bouwjaar 2024 kan ik nog geen feedback geven daar de eerste hiervan nog moeten worden afgeleverd.
Ze mogen dan wel iets goedkoper zijn t.o.v. de concurrenten maar al deze problemen wegen hier natuurlijk niet tegen op."
Tja. Ik realiseer me dat de ervaringen hier op het forum gemengd zijn, van geen problemen tot aardig wat problemen. Maar gezien bovenstaande informatie durf ik het niet aan om de MG 5 in te gaan zetten voor onze buitendienst. Jammer maar helaas.
Nogmaals dank allemaal, een waardevolle forum dit.
Dat is ieders recht en de vraag is wordt je door de Leasing correct ingelicht, daar kan ik niet over oordelen. Met de informatie die je krijgt moet jij de beste keuze maken. Heel veel success met het maken van die keuze.olof2006 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:35:
[...]
Dank voor alle reacties en waardevolle informatie! N.a.v. waarvan ik nog een keer contact gezocht heb met het leasebedrijf om wat meer informatie te achterhalen. Zie hieronder.
Mijn vervolgvraag:
"Kunt u misschien iets meer informatie geven over Arval’s ervaring met de MG?
1. Betreft het hier de MG 4 of de MG 5?
2. Ook van recente bouwjaar 2023/2024?"
Hun antwoord:
"De ervaring vanuit Arval met MG zijn niet echt denderend omwille van verschillende problemen die onze klanten hieromtrent al hebben ontvangen.
Dit zowel voor de MG4 als de MG5 met als bouwjaar 2023. Wat betreft de laatste versies met bouwjaar 2024 kan ik nog geen feedback geven daar de eerste hiervan nog moeten worden afgeleverd.
Ze mogen dan wel iets goedkoper zijn t.o.v. de concurrenten maar al deze problemen wegen hier natuurlijk niet tegen op."
Tja. Ik realiseer me dat de ervaringen hier op het forum gemengd zijn, van geen problemen tot aardig wat problemen. Maar gezien bovenstaande informatie durf ik het niet aan om de MG 5 in te gaan zetten voor onze buitendienst. Jammer maar helaas.
Nogmaals dank allemaal, een waardevolle forum dit.
Met mijn huidige MG ZS EV LR en de vorige 2020 versie daarvan, herken ik de issues niet. Het zou kunnen dat het 'niet kunnen laden' slaat op de Tesla palen, het klopt dat die niet beschikbaar waren voor MG. En ja ik heb weleens issues gehad bij een paal of bij Fastned, maar dat lees je ook over andere EV's.
Uitvallen tijdens het rijden? Ik moet er niet aan denken, en heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Hoewel, de wasstraat met bodemreiniging vond onze 2020 niet leuk, toen viel hij in storing. Een reset hielp toen. Uit voorzorg zet ik de bodemreiniger tegenwoordig uit, maar of dat echt nodig is weet ik niet.
De 2020 had een issue dat de 12V accu leeg liep, dat is via een firmware update toen verholpen.
De kennis bij importeur/dealer Van Mossel was niet altijd overal even goed, maar volgens mij is die kinderziekte er inmiddels ook wel uit. Onderdelen waren in de tijd van corona uiteraard wat langer onderweg.
Wat ik me kan voorstellen dat een leasemij afspraken heeft met allerhande merken, die ook meespelen in hun communicatie.
Uitvallen tijdens het rijden? Ik moet er niet aan denken, en heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Hoewel, de wasstraat met bodemreiniging vond onze 2020 niet leuk, toen viel hij in storing. Een reset hielp toen. Uit voorzorg zet ik de bodemreiniger tegenwoordig uit, maar of dat echt nodig is weet ik niet.
De 2020 had een issue dat de 12V accu leeg liep, dat is via een firmware update toen verholpen.
De kennis bij importeur/dealer Van Mossel was niet altijd overal even goed, maar volgens mij is die kinderziekte er inmiddels ook wel uit. Onderdelen waren in de tijd van corona uiteraard wat langer onderweg.
Wat ik me kan voorstellen dat een leasemij afspraken heeft met allerhande merken, die ook meespelen in hun communicatie.
Ik ben ondertussen meerdere malen door Car Wash Gorinchem geweest met bodemreiniging, en nergens last vanrik schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:00:
Hier ook alle spuitjes aan bij de carwash. Uitvallen tijdens het rijden heb ik hier zelfs nog nooit gelezen, terwijl een dergelijk (serieus) euvel toch wel gemeld zou worden meen ik.
MG is natuurlijk niet 100% probleemvrij, dat is geen enkele auto. Maar zo erg als de drama's bij bijvoorbeeld de ID3 de eerste jaren is het zeker niet.
Maar ja, iedereen weet wel dat leasemij's dol zijn op VW's
MG is natuurlijk niet 100% probleemvrij, dat is geen enkele auto. Maar zo erg als de drama's bij bijvoorbeeld de ID3 de eerste jaren is het zeker niet.
Maar ja, iedereen weet wel dat leasemij's dol zijn op VW's
[ Voor 5% gewijzigd door buutvrij op 08-03-2024 14:10 ]
Heb exact dezelfde positieve ervaring na 35000 km (o.a. Noorwegen, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk) in de 2020 ZS en inmiddels 8500 km in de ZS LR 2023.rik schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:00:
Met mijn huidige MG ZS EV LR en de vorige 2020 versie daarvan, herken ik de issues niet. Het zou kunnen dat het 'niet kunnen laden' slaat op de Tesla palen, het klopt dat die niet beschikbaar waren voor MG. En ja ik heb weleens issues gehad bij een paal of bij Fastned, maar dat lees je ook over andere EV's.
Van een wasstraat heb ik echter geen gebruik gemaakt. Kan op eigen oprit/carport alles (nog) makkelijk zelf doen.
Weet iemand inmiddels welk versienummer van de Mg ZS Ev (LR) het laden bij Tesla mogelijk maakt?
En, vandaag tikte ik een paar keer op het versienummer van het media-apparaat, toen werd ik om een pincode gevraagd. Iemand enig idee wat daar achter zit? En wat de pin is? 😄
En, vandaag tikte ik een paar keer op het versienummer van het media-apparaat, toen werd ik om een pincode gevraagd. Iemand enig idee wat daar achter zit? En wat de pin is? 😄
Wss developer mode net als bij een Android toestel.rik schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:54:
Weet iemand inmiddels welk versienummer van de Mg ZS Ev (LR) het laden bij Tesla mogelijk maakt?
Ja hoor, gebruik 200519rik schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:54:
https://www.destentor.nl/...nigd-koninkrijk~a8a11a16/
[vanwege gebrek aan reserve-onderdelen is een Chinese auto in Europapa gewoon niet meer te verzekeren en zsm totalloss.
speelt dit mee in de keuze voor MG of overwegen jullie nu zsm afscheid te nemen van de auto's?
[vanwege gebrek aan reserve-onderdelen is een Chinese auto in Europapa gewoon niet meer te verzekeren en zsm totalloss.
speelt dit mee in de keuze voor MG of overwegen jullie nu zsm afscheid te nemen van de auto's?
[ Voor 23% gewijzigd door technopeuter op 24-03-2024 13:28 ]
diskeltische lurker
Dit gaat over het VK. Dat buiten de EU valt. Er staat ook dat er depots worden aangelegd. Zal een kwestie van tijd zijn voordat ze dit op orde hebben.technopeuter schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:27:
Wel een terechte vraag van je. Auto wegdoen lijkt mij niet aan de orde. Zou voor mij zeker een no-go zijn als ik een nieuwe auto prive zou aanschaffen. In de lease zou het mij niet uitmaken.
hallo allemaal, ik ben op zoek naar een lijstje plussen en minnen voor de Marvel R.
Ikzelf rij nu tevreden een Lynk & Co maar die wordt binnenkort fors duurder en dus ben ik op zoek naar een goed alternatief. De Marvel R en de Skoda Enyaq staan hoog op het lijstje. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen?
Ikzelf rij nu tevreden een Lynk & Co maar die wordt binnenkort fors duurder en dus ben ik op zoek naar een goed alternatief. De Marvel R en de Skoda Enyaq staan hoog op het lijstje. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen?
Ik denk dat dit wel los loopt, dit was met Tesla in het begin ook het geval dat het lang duurde voordat onderdelen beschikbaar waren maar nooit zijn de auto's niet te verzekeren geweest. Wel scheelde het heel veel kwa kosten waar de auto verzekerd werd.technopeuter schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:27:
Met de MG5 was ik aangenaam verrast, voor een all risk verzekering betaal je gewoon een bedrag voor een doorsnee auto. All-risk 52 euro per maand 75% no claim, dus het kan nog goedkoper als je een mindere dekking neemt.
In vergelijk tot de yaris hybrid van mijn vrouw die WA+casco voor 29 euro per maand staat.
bij Centraal beheer.
Kan niet spreken voor de Marvel R of Enyaq, maar heb ook Lynk & Co gereden. In vergelijking met mijn MG ZS EV Luxury Long Range zou ik iedere dag kiezen voor de Lynk & Co.remco12345 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:14:
hallo allemaal, ik ben op zoek naar een lijstje plussen en minnen voor de Marvel R.
Van Van Mossel begrepen dat ze vrij veel reserve onderdelen hebben ingekocht voor de MG de afgelopen jaren, dat had meer te maken met de lange levering vanuit China als dat er angst voor tekorten zou zijn.technopeuter schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:27:
Dan ben ik benieuwd.... Ik rij een zakelijke MG in de lease bij Athlon en die wordt dus niet via Van Mossel hersteld (reed een vrachtwagen tegen de zijkant aan) maar via de goedgekeurde hersteller (ABS Autoherstel in dit geval).zalkc schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:55:
[...]
Van Van Mossel begrepen dat ze vrij veel reserve onderdelen hebben ingekocht voor de MG de afgelopen jaren, dat had meer te maken met de lange levering vanuit China als dat er angst voor tekorten zou zijn.
Schade is rijdbaar maar benieuwd hoe lang herstel kan gaan duren.
Ik heb de Marvel R (Performance) test gereden, kreeg hem voor 1u mee en heb hem na 15min teruggegeven. Voornamelijk het infotainmentsysteem was ondermaats, maar dit is inmiddels veel maanden geleden, wellicht hebben ze er iets aan verbeterd, maar ik betwijfel het.remco12345 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:14:
Het is ook afhankelijk van de prijs. Destijds kostte hij bijna hetzelfde als een Tesla Y RDW dus de keus was snel gemaakt.
Ik ga mijn MG 5 verkopen met 14.000 op de teller ivm auto vd zaak. Via de dealers verkopen gaat hem waarschijnlijk niet worden. Ze kopen nu vrijwel geen MG in. Dan maar particulier.
Het is me opgevallen dat niet alle ledjes van het linker achterlicht werken, van de ZS EV 2023. Nu is vorige week wel een rechtsachterdeur vervangen (schade). Iemand enig idee of dat gerelateerd kan zijn, bijvoorbeeld door een kabelboom die daar loopt, of dat dit überhaupt vaker voor komt?
Ik denk dat het eerder in de unit zelf zit, in de regel gaan er één of twee draden per functie naar de lampen (achterlichten en remlichten zijn vaak gescheiden, zodat er bij uitval van een lamp/draad/relais in ieder geval nog iets functioneert). Of maar twee als de lampunit zelf schakelt en onderdeel is van het CAN netwerk, maar dan zal niks meer werken. Bij een achterdeur kom je normaal gesproken ook niet in de buurt van de kabelboom, die zal langs de dorpel of midden tunnel lopen verwacht ik.rik schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:11:
Het is me opgevallen dat niet alle ledjes van het linker achterlicht werken, van de ZS EV 2023. Nu is vorige week wel een rechtsachterdeur vervangen (schade). Iemand enig idee of dat gerelateerd kan zijn, bijvoorbeeld door een kabelboom die daar loopt, of dat dit überhaupt vaker voor komt?
Maar dit is gebaseerd op mijn algemene ervaringen de afgelopen jaren, en niet specifiek MG. Even uitlezen met een goede computer komt dit wel naar boven, de lampunit zal dan wel fouten rapporteren normaal gesproken.
[ Voor 5% gewijzigd door jorianj1 op 18-04-2024 08:47 . Reden: CAN verhaal toegevoegd. ]
Mijn (nog geen jaar oude) MG ZS wil gewoon niet meer laden.. gisteren ging snelladen nog wel, maar langzaam laden niet, vandaag wil beide niet meer. Auto uit/aan/reset/opnieuw proberen echt 50x gedaan, geen effect. En nu heb ik nog 10km range....
Dan maar even private lease bellen en kijken wat zij gaan regelen want ik kom niet bij de garage op deze manier.
Dan maar even private lease bellen en kijken wat zij gaan regelen want ik kom niet bij de garage op deze manier.
blup
Een week of wat terug heb ik de 'Tesla update' laten uitvoeren, maar dat kwam Carplay niet ten goede voor mijn gevoel. Anyway, later vandaag wil ik eens gaan testen of ik nu daadwerkelijk kan laden bij Tesla.
Nu heb ik een Shell Recharge druppel, een Maingau druppel die het nog nooit ergens heeft gedaan, en een Fastned app. Begrijp ik het nou goed dat dat niet genoeg is om ook bij Tesla te kunnen laden? Kan ik simpelweg de Tesla app gebruiken, ook als ik geen Tesla rijd?
Nu heb ik een Shell Recharge druppel, een Maingau druppel die het nog nooit ergens heeft gedaan, en een Fastned app. Begrijp ik het nou goed dat dat niet genoeg is om ook bij Tesla te kunnen laden? Kan ik simpelweg de Tesla app gebruiken, ook als ik geen Tesla rijd?
Ja tesla app gebruiken. Thuis alvast een account maken en betaal gegevens eraan koppelen, scheelt gedoe daar voor de paal. en even opletten hoe je de auto parkeert om te laden.rik schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:55:
Een week of wat terug heb ik de 'Tesla update' laten uitvoeren, maar dat kwam Carplay niet ten goede voor mijn gevoel. Anyway, later vandaag wil ik eens gaan testen of ik nu daadwerkelijk kan laden bij Tesla.
Anders bezet je 2 palen ipv 1.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Let bij Tesla laadpalen vooral op dat de kabel (meestal) erg kort is, echt bedoeld voor de laadpoort linksachter op de hoek van de auto.
Het kan dus helpen (zeker om te proberen) dat je eerst op Google Maps kijkt of het langere kabels lijken te zijn of dat ze tussen de plekken staan of er achter. Als ze tussen de plekken staan heb je iets meer flexibiliteit, bij er achter moet je wel eens op de stoep gaan staan met je achterwielen.
Het kan dus helpen (zeker om te proberen) dat je eerst op Google Maps kijkt of het langere kabels lijken te zijn of dat ze tussen de plekken staan of er achter. Als ze tussen de plekken staan heb je iets meer flexibiliteit, bij er achter moet je wel eens op de stoep gaan staan met je achterwielen.
Nou, het ging toch allemaal een stuk sneller en pijnlozer dan ik dacht.. Contact gehad met van Mossel lease, die heeft mij netjes doorverbonden met de dealer in Amersfoort en die gaf al snel aan dat de auto gewoon weggesleept moet worden. Naar de MG pechhulp en 1.5 uur later stond er een bergwagen voor de deur. Omdat ik nog een beetje accu had kon die makkelijk erop gereden worden en binnen 5 minuten was hij weer weg. Netjes.
Nu de vraag natuurlijk hoe lang de reparatie gaat duren... maar goed, de auto is in ieder geval waar hij moet wezen.
Nu de vraag natuurlijk hoe lang de reparatie gaat duren... maar goed, de auto is in ieder geval waar hij moet wezen.
blup
Hoi,
Maandag mijn MG 4 standard in ontvangst genomen bij v Mossel Nijmegen. Nette aflevering en zeer tevereden met eerste dagen gebruik hoewel laadsnelheid (3.3) op 11 kw laadpaal wat tegenvalt.
1 probleem (en al gemeld bij dealer maar nog geen terugkoppeling), krijg android auto niet werkend. Alle telefooninstellingen staan goed en het toestel geeft aan verbinding te hebben met de auto maar wanneer ik op het display android aanklik blijft deze vragen om aansluiting met usb kabel. (zie foto). Bellen en spotify via bluetooth gaat probleemloos. Lijkt dus aan de auto te liggen, instellingen wellicht? Iemand met raad?
Maandag mijn MG 4 standard in ontvangst genomen bij v Mossel Nijmegen. Nette aflevering en zeer tevereden met eerste dagen gebruik hoewel laadsnelheid (3.3) op 11 kw laadpaal wat tegenvalt.
1 probleem (en al gemeld bij dealer maar nog geen terugkoppeling), krijg android auto niet werkend. Alle telefooninstellingen staan goed en het toestel geeft aan verbinding te hebben met de auto maar wanneer ik op het display android aanklik blijft deze vragen om aansluiting met usb kabel. (zie foto). Bellen en spotify via bluetooth gaat probleemloos. Lijkt dus aan de auto te liggen, instellingen wellicht? Iemand met raad?
:strip_exif()/f/image/nT32CeG7EaCmj4sFsedYh85v.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij heeft geen draadloos Android auto als je dat soms probeert. Slechts een van de twee poorten maakt contact de andere is slechts om te laden en de kwaliteit van de kabel luistert ook erg nauw. Kabels van Anker doen het wel goed.GJWi schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:46:
Hoi,
[Afbeelding]
De maximale laadsnelheid is 6,6 kw dus ik vermoed dat de paal op halve kracht werkte.
[ Voor 10% gewijzigd door D.deJong op 20-04-2024 12:49 ]
Ik heb de MG5 standard dus volgens mij precies hetzelfde als de MG4. En ik laad met 9,9 kW op een standaard 11 kW straatpaal.sven4474 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:43:
@GJWi @D.deJong De MG 4 standard kan maximaal op een fase 29A laden. 11 kW laadpalen hebben drie fasen en kunnen per fase 16A laden. Op een 11 kW paal laad je dus op 55% (16/29) van de max van de auto. De laadpaal gebruikt 66% van zijn max capaciteit niet (2/3 fasen).
@GJWi Het is de linker USB poort (aan de kant van de bestuurder) maar de gebruikte kabel maakt zeker uit. Bij mij werkt alleen de originele Samsung kabel en andere kabels werken alleen als oplader, niet voor data overdracht.
Maar AA wireless werkt ook vrij goed.
[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 20-04-2024 13:48 ]
@Barre73 Als ik EV database mag geloven heeft de MG5 een max van 3 fase 16A om op te laden. De MG5 standard en MG4 standard zijn wat dat betreft dus niet gelijk. Als je in onderstaande links op "charging point" zoekt dan vind je de laadsnelheden per paal.
https://ev-database.org/c...5-Electric-Standard-Range
https://ev-database.org/car/1707/MG-MG4-Electric-51-kWh
https://ev-database.org/c...5-Electric-Standard-Range
https://ev-database.org/car/1707/MG-MG4-Electric-51-kWh
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2