Barre73 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:01:
[...]
Als de betreffende tester/monteur een paar dagen langer zou rijden, inclusief regenachtig weer, dan vraag ik me af of je dezelfde conclusie bereikt. Beslaan van de ruiten gaat echt snel en om nou de hele tijd de ventilator op standje 4 te zetten.... dan rijdt het niet zo rustig meer zal ik maar zeggen.
En wat mij vooral opvalt is het windgeruis boven de 110 km/u. Bij 120 of 130 is het echt storend.
Daarnaast is de kwaliteit van de software en het nadenken over bepaalde zaken en logica daarin, ook onderdeel van afwerking. En dan zitten VW en Skoda toch echt wel een treedje hoger.
(MG5 Comfort Standard Range - 2023)
Helemaal mee eens, ik heb hiervoor een E-golf gereden. Na 25k km rijden in een MG ZS vertonen stoelen en vloermatten meer slijtage als de E-golf bij 150k km. Daarnaast is het blik van de motorkap zo dun dat opspattend grind er deukjes in heeft gemaakt en ontbreekt een fatsoenlijke underbody coating waardoor er na 1 jaar al redelijk wat roest aan de onderkant zit.
Daarnaast is de afwerking in de E-golf toch echt een stuk beter, zeker op details, zoals bijvoorbeeld een zachte stof in de opbergvakken in de deur zodat losliggende dingen niet gaan rammelen.
Ben geen VAG-fanboy, en ook hun laten de nodige steekjes vallen, maar dit soort zaken hebben ze toch een stuk beter voor elkaar.
De MG is een prima wagen voor het geld, maar gewoonweg niet hetzelfde afwerkingsniveau.