Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Ik heb het gevoel dat er vanuit de auto moet worden ontkoppeld alvorens je weer kan "binden".
Die optie zie ik in de auto nergens terug dus wellicht kan de dealer dat wel.
Wel vreemd want als iemand de auto zou verkopen, dan zou je denken dat deze ook eerst moet worden ontkoppeld en daarvoor moet je niet langs een dealer hoeven gaan.

Terug naar fabrieksinstellingen in het automenu had je al wel gedaan? (vergeef me, ik heb niet de hele discussie terug gelezen)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
Barre73 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:17:
[...]

Ik heb het gevoel dat er vanuit de auto moet worden ontkoppeld alvorens je weer kan "binden".
Die optie zie ik in de auto nergens terug dus wellicht kan de dealer dat wel.
Wel vreemd want als iemand de auto zou verkopen, dan zou je denken dat deze ook eerst moet worden ontkoppeld en daarvoor moet je niet langs een dealer hoeven gaan.

Terug naar fabrieksinstellingen in het automenu had je al wel gedaan? (vergeef me, ik heb niet de hele discussie terug gelezen)
Ja, terug naar de fabrieksinstellingen al 2x gedaan, helaas ook zonder resultaat m.b.t. de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:21

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ronbebelaar schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:45:
[...]

Ja, terug naar de fabrieksinstellingen al 2x gedaan, helaas ook zonder resultaat m.b.t. de app.
Kan me van mijn broer herinneren dat hij ergens de privacy voorwaarden moest accepteren. In een menu ergens (dacht de auto) en daarna werkte alles.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wrc
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-09 15:58

Wrc

Link naar een interessante video over de MG5 die ik op een Duitse site vond:

https://www.youtube.com/watch?v=XrC0yPSv3uE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:27
Wrc schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:52:
Link naar een interessante video over de MG5 die ik op een Duitse site vond:

https://www.youtube.com/watch?v=XrC0yPSv3uE
Dus resumé, simpelere techniek ipv warmtepompen voor batterij verwarming en interieur verwarming maar afwerking en constructie op het niveau van een Duitser.
Conclusie het is een super scherpe aanbieding die de Duitse industrie niet kan leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
jpvdheijn schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:58:
[...]

Dus resumé, simpelere techniek ipv warmtepompen voor batterij verwarming en interieur verwarming maar afwerking en constructie op het niveau van een Duitser.
Conclusie het is een super scherpe aanbieding die de Duitse industrie niet kan leveren.
Als de betreffende tester/monteur een paar dagen langer zou rijden, inclusief regenachtig weer, dan vraag ik me af of je dezelfde conclusie bereikt. Beslaan van de ruiten gaat echt snel en om nou de hele tijd de ventilator op standje 4 te zetten.... dan rijdt het niet zo rustig meer zal ik maar zeggen.
En wat mij vooral opvalt is het windgeruis boven de 110 km/u. Bij 120 of 130 is het echt storend.
Daarnaast is de kwaliteit van de software en het nadenken over bepaalde zaken en logica daarin, ook onderdeel van afwerking. En dan zitten VW en Skoda toch echt wel een treedje hoger.

(MG5 Comfort Standard Range - 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Barre73 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:01:
[...]

Als de betreffende tester/monteur een paar dagen langer zou rijden, inclusief regenachtig weer, dan vraag ik me af of je dezelfde conclusie bereikt. Beslaan van de ruiten gaat echt snel en om nou de hele tijd de ventilator op standje 4 te zetten.... dan rijdt het niet zo rustig meer zal ik maar zeggen.
En wat mij vooral opvalt is het windgeruis boven de 110 km/u. Bij 120 of 130 is het echt storend.
Daarnaast is de kwaliteit van de software en het nadenken over bepaalde zaken en logica daarin, ook onderdeel van afwerking. En dan zitten VW en Skoda toch echt wel een treedje hoger.

Tjah, het is de afgelopen 6 maanden gewoon uitzonderlijk nat. Daar kunnen weinig auto's tegen op naar mijn idee.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bezulba schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:54:
[...]

Tjah, het is de afgelopen 6 maanden gewoon uitzonderlijk nat. Daar kunnen weinig auto's tegen op naar mijn idee.
Ik heb zelf het idee dat het met de Luxury versie beter zou gaan. Omdat deze Climate control heeft en de Comfort versie niet.
Maar dan nog: Ik heb de afgelopen 10 jaar Ford Focus, Skoda Octavia en Seat Ateca gereden. Nooit een probleem met beslagen ruiten (behalve als je met natte kleren instapt uiteraard) tot nu in de MG5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-09 09:56
jpvdheijn schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:58:
[...]

Alleen als ik het goed begrijp is er zeer marginaal omgegaan met het conserveren van de holle ruimtes e.d
danwel roestpreventie op een aantal punten. Of concluderen jullie iets anders? Mijn duits is nogal... (daar komt 'ie) 'roestig' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 15:33
[...]

Helemaal mee eens, ik heb hiervoor een E-golf gereden. Na 25k km rijden in een MG ZS vertonen stoelen en vloermatten meer slijtage als de E-golf bij 150k km. Daarnaast is het blik van de motorkap zo dun dat opspattend grind er deukjes in heeft gemaakt en ontbreekt een fatsoenlijke underbody coating waardoor er na 1 jaar al redelijk wat roest aan de onderkant zit.

Daarnaast is de afwerking in de E-golf toch echt een stuk beter, zeker op details, zoals bijvoorbeeld een zachte stof in de opbergvakken in de deur zodat losliggende dingen niet gaan rammelen.

Ben geen VAG-fanboy, en ook hun laten de nodige steekjes vallen, maar dit soort zaken hebben ze toch een stuk beter voor elkaar.

De MG is een prima wagen voor het geld, maar gewoonweg niet hetzelfde afwerkingsniveau.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

[...]
... Beslaan van de ruiten gaat echt snel ...
...
Vocht en ruiten die beslaan is wel een beetje een dingetje in de MG5 ja.
Mijn vrouw vindt het in de MG soms ook wel wat lawaaierig, mijzelf valt het nog niet zo op.

(MG5 Luxary SR - 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

HandyLumberjack schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:28:
[...]
... Na 25k km rijden in een MG ZS vertonen stoelen en vloermatten meer slijtage als de E-golf bij 150k km. Daarnaast is het blik van de motorkap zo dun dat opspattend grind er deukjes in heeft gemaakt ...
Dat is heftig, Ik zie gelukkig in de MG5 nog geen slijtage na 30K km en ook zijn deukjes mij nog niet opgevallen maar heb per ongeluk mijn voordeur eens dicht geduwd met een knie, daar kan het plaatwerk ook niet zo heel goed tegen.

(MG5 Luxary SR - 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
Mg zs wv 2019 heeft ook vochtproblemen. Het is raadzaam om ook ff onder de bak voor het reservewiel te kijken, dat is het koudste punt in de auto en bij mij bleek de kofferbakdeksel te lekken

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 16:09
technopeuter schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:52:
Mg zs wv 2019 heeft ook vochtproblemen. Het is raadzaam om ook ff onder de bak voor het reservewiel te kijken, dat is het koudste punt in de auto en bij mij bleek de kofferbakdeksel te lekken
Iemamd die dit 'durft' na te doen? 😅

YouTube: MG5 secret menu to change Climate Control blue/red to exact temperature

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Aan de beelden te zien, is dit een Aziatische MG5 EV (de Excite uitvoering zoals er bij staat).
Wat ik daar zie wijkt wel heel erg af van mijn Europese MG5 Electric qua menu, knoppen etc...

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 31-12-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Barre73 schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:22:
[...]

Aan de beelden te zien, is dit een Aziatische MG5 EV (de Excite uitvoering zoals er bij staat).
Wat ik daar zie wijkt wel heel erg af van mijn Europese MG5 Electric qua menu, knoppen etc...
Ja idd. En ook gek dat je op 4 willekeurige plekken moet klikken om het voor elkaar te krijgen. Maargoed, misschien is er ook zoiets voor de EU versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Reaper.JA2 schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:30:
[...]

Ja idd. En ook gek dat je op 4 willekeurige plekken moet klikken om het voor elkaar te krijgen. Maargoed, misschien is er ook zoiets voor de EU versie.
Ik sta nergens van verbaasd. Ik heb een Android telefoon en wat je daar moet doen om in de ontwikkelaarsmode te komen verzin je zelf ook niet :-)

Ik zal het eens proberen :-)

Update: niet gelukt. Instellingen ->systeem. In dat scherm is het onmogelijk om rechtsonder te tikken zonder een ander scherm te openen (Update via USB schermpje).

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 31-12-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
Barre73 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:20:
[...]

Ik heb zelf het idee dat het met de Luxury versie beter zou gaan. Omdat deze Climate control heeft en de Comfort versie niet.
Maar dan nog: Ik heb de afgelopen 10 jaar Ford Focus, Skoda Octavia en Seat Ateca gereden. Nooit een probleem met beslagen ruiten (behalve als je met natte kleren instapt uiteraard) tot nu in de MG5.
Ik rijd de MG 5 Luxury LR en kan bevestigen dat beslagen ramen echt geen probleem is zolang je de temperatuur niet op 18 zet maar op 20-21 houdt. Zonder extra blower.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
magiel schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:13:
[...]

Ik rijd de MG 5 Luxury LR en kan bevestigen dat beslagen ramen echt geen probleem is zolang je de temperatuur niet op 18 zet maar op 20-21 houdt. Zonder extra blower.
Maar... de Luxury heeft Climate Control. De Comfort niet. Ik kan geen temperatuur instellen. Dus zoals ik al dacht in de post die jij citeerde: Dat geeft dus bij een Luxury versie minder/geen problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 03-01-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:47
Ramen die beslagen bij het minste lijkt wel een issue te zijn bij in elk geval de ZS en de MG5. Een beetje Rainx aanbrengen op je ruiten doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

De ZS EV 2023 beslaat idd behoorlijk, bij de 2020 heb ik dat nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:47
Ik heb beide ZS'en gehad, en ik heb het bij allebei ervaringen. Het lijkt in de 2023 ZS wel iets minder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Heel af en toe vergeten we de deur dicht te doen, door het keyless entry wat het te makkelijk maakt.

Voor de ZS 2020 is het dus op geen enkele manier mogelijk om te verbinden met de auto of informatie eruit te halen?

Dan zouden we een status op kunnen vragen als de deur nog open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 21:21
Goedemorgen, ik ben benieuwd of ik mijn Marvel kan laden bij Tesla. Nu weet ik dat dat afhankelijk is van de sc052 en evcc updates. Kan iemand mij zeggen hoe ik kan zien of ik die updates heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:35
Hallo,

Vandaag is mijn MG ZS Comfort long range binnen gekomen.

De auto rijd tot zover heerlijk. Ik had wel vraag kan je ergens de accu capaciteit zien.

Mijn long range schat nu 280km op volle accu is dit de range wat ik ongeveer kan verwachten met dit weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
rik schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:18:
De ZS EV 2023 beslaat idd behoorlijk, bij de 2020 heb ik dat nooit gehad.
Constateer hetzelfde na 3,5 jaar ZS EV 2020 en 4 maanden een ZS EV 2023.
Inmiddels zeer bedreven in (bijna blindelings) gebruik fysieke knoppen voorruitventilatie, achterruitverwarming en snelheid instelling ventilator.
Vandaag gelukkig weer volop zon en droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
Extrix schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:03:
Hallo,

Vandaag is mijn MG ZS Comfort long range binnen gekomen.

De auto rijd tot zover heerlijk. Ik had wel vraag kan je ergens de accu capaciteit zien.

Mijn long range schat nu 280km op volle accu is dit de range wat ik ongeveer kan verwachten met dit weer?
dan rij je erg stevig door.. met 70kWh zou ik nu een 350km range verwachten. Misschien je rijstijl aanpassen?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 15:49
Het heeft te maken met de kou. Mijn LR geeft nu 255 km bij 80% batt. aan. Vanmiddag was het nog 260 km, maar nu is het nog een paar graden kouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Nou, afgelopen zondag voor het eerst een lege 12V batterij in mijn MG5 LR Lux.. Gelukkig was de ANWB-man al om de hoek (letterlijk) en stond hij binnen 5 minuten naast m'n auto nadat ik Van Mossel gebeld had en konden we met slechts ~45 minuten vertraging alsnog weg.

Iemand hier ervaring met het zelf fixen hiervan, en hoe van Mossel reageert als je hierover klaagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

magiel schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:34:
Nou, afgelopen zondag voor het eerst een lege 12V batterij in mijn MG5 LR Lux.. Gelukkig was de ANWB-man al om de hoek (letterlijk) en stond hij binnen 5 minuten naast m'n auto nadat ik Van Mossel gebeld had en konden we met slechts ~45 minuten vertraging alsnog weg.

Iemand hier ervaring met het zelf fixen hiervan, en hoe van Mossel reageert als je hierover klaagt?
Ik heb dit 1x gehad. En dat was eigen fout door de lichten aan te laten staan. Vriendin had gereden en begreep de automatische lichten niet dus handmatig aangezet. Ik heb niet geklaagd omdat het een duidelijke gebruikersfout was.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
technopeuter schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:33:
[...]

dan rij je erg stevig door.. met 70kWh zou ik nu een 350km range verwachten. Misschien je rijstijl aanpassen?
Ik heb er zelf nog niet ingereden dat is degene die de auto bij mij bezorgd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Extrix schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:17:
[...]

Ik heb er zelf nog niet ingereden dat is degene die de auto bij mij bezorgd heeft.
Dan ga je in het kleine scherm (je dashboard) naar de cumulatieve cijfers, en reset ze door langer op OK te drukken.
Dan gaat de auto terug naar de standaard aannames. Rij dan een dagje rond in je eigen rijstijl waardoor je een beter beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Barre73 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:35:
[...]

Dan ga je in het kleine scherm (je dashboard) naar de cumulatieve cijfers, en reset ze door langer op OK te drukken.
Dan gaat de auto terug naar de standaard aannames. Rij dan een dagje rond in je eigen rijstijl waardoor je een beter beeld krijgt.
bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Mochten de verbruikscijfers tegenvallen, dan nog een keer 'ok' ingedrukt houden terwijl je bergaf rijdt. Scheelt een hoop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Geen dank. Staar je niet blind op de actieradius die je dan krijgt uiteraard :-)
Die is gebaseerd op best case. Totdat je gaat rijden en dit wordt aangepast aan jouw rijstijl (en de omstandigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
buutvrij schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:33:
Mochten de verbruikscijfers tegenvallen, dan nog een keer 'ok' ingedrukt houden terwijl je bergaf rijdt. Scheelt een hoop! ;)
Nee snap ik hoor. Maar bij me vorige auto werkte de radius berekening iets anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcovanleenen
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-10-2024
Vraagje: als ik via de Android MG app de voorruitverwarming op afstand activeer en ik stap later de auto binnen, staat de temperatuur op Low, terwijl ik in de app bij Airco de temp op bijvoorbeeld High heb gezet. Doe ik iets fout of is dit standaard?

Heb overigens MG5 Luxury Long Range

[ Voor 7% gewijzigd door Marcovanleenen op 09-01-2024 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Marcovanleenen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:54:
Vraagje: als ik via de Android MG app de voorruitverwarming op afstand activeer en ik stap later de auto binnen, staat de temperatuur op Low, terwijl ik in de app bij Airco de temp op bijvoorbeeld High heb gezet. Doe ik iets fout of is dit standaard?

Ik heb precies hetzelfde dat mij overkomt. Ik had eerst nog gedacht waarom staat deze op low na defrost aanzetten. Daarna heb ik geprobeerd om eerst de climate control aan te zetten op 18 graden en daarna de defrost. En weer schiet deze op low.

Gezien het N+2 nu is zullen er meer last hebben hiervan. Zijn andere die dit ook hebben?

MG5 Luxury Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Hier toch even een leuke review vergelijking tussen de MG5 en de Nio ET5 touring.

[ Voor 31% gewijzigd door jpvdheijn op 09-01-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
jpvdheijn schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:24:
[...]

Ik heb precies hetzelfde dat mij overkomt. Ik had eerst nog gedacht waarom staat deze op low na defrost aanzetten. Daarna heb ik geprobeerd om eerst de climate control aan te zetten op 18 graden en daarna de defrost. En weer schiet deze op low.

Gezien het N+2 nu is zullen er meer last hebben hiervan. Zijn andere die dit ook hebben?

MG5 Luxury Long Range
Deze week eindelijk de MGiSmart app weer aan de praat gekregen op mijn smartphone nadat een vriendelijke medewerker van MG Purmerend mijn auto bij MG heeft laten ontkoppelen en ik vervolgens, via de QR code, de geüpdate app weer kon installeren.
In de oude versie van de app (toen deze nog bruikbaar was) naar tevredenheid geregeld de opwarm functie voor het interieur gebruikt, zowel thuis voor de deur als op afstand als mijn vrouw met de auto naar haar werk was.
Vanochtend bleek, bij gebruik van dezelfde functie in de nieuwe app, dat het interieur na de gebruikelijke 10 minuten niet was opgewarmd tot de gewenste 22 graden.

ZS Comfort LR 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcovanleenen
Ronbebelaar schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Deze week eindelijk de MGiSmart app weer aan de praat gekregen op mijn smartphone nadat een vriendelijke medewerker van MG Purmerend mijn auto bij MG heeft laten ontkoppelen en ik vervolgens, via de QR code, de geüpdate app weer kon installeren.
In de oude versie van de app (toen deze nog bruikbaar was) naar tevredenheid geregeld de opwarm functie voor het interieur gebruikt, zowel thuis voor de deur als op afstand als mijn vrouw met de auto naar haar werk was.
Vanochtend bleek, bij gebruik van dezelfde functie in de nieuwe app, dat het interieur na de gebruikelijke 10 minuten niet was opgewarmd tot de gewenste 22 graden.

ZS Comfort LR 2023
Zou het aan de update van de app liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:14
MG5

Friendly reminder om de laadklep in te vetten, heb net een kwartier de laadklep lopen föhnen om hem weer open te krijgen.

Is me vorig jaar bij vorst ook al overkomen, toen was die weer open na een paar uur met de neus in de zon staan. Afgelopen herfst had ik een kapotte laadklep-actuator (dat slotje) wat een heel gedoe was om weer open te krijgen en te repareren. Ik heb er nog weinig geluk mee op dit specifieke onderdeel.

Nu maar voor de zekerheid niet meer vast drukken zolang de vorst in het land is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
zalkc schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:58:
MG5

Friendly reminder om de laadklep in te vetten, heb net een kwartier de laadklep lopen föhnen om hem weer open te krijgen.

Is me vorig jaar bij vorst ook al overkomen, toen was die weer open na een paar uur met de neus in de zon staan. Afgelopen herfst had ik een kapotte laadklep-actuator (dat slotje) wat een heel gedoe was om weer open te krijgen en te repareren. Ik heb er nog weinig geluk mee op dit specifieke onderdeel.

Nu maar voor de zekerheid niet meer vast drukken zolang de vorst in het land is.
Wat doe je dan? Rondrijden met het klepje open?
Hier nog geen last gehad. Het is ook erg droge jou, ook goed te merken aan het feit dat krabben maandag- en dinsdagochtend niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Marcovanleenen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:06:
[...]

Zou het aan de update van de app liggen??
Sinds die update kan ik de AC aanzetten op een bepaalde temperatuur. Wat heel knap is aangezien ik geen climate control heb (het is niet de MG5 Luxery) dus ik kan normaliter helemaal geen temperatuur instellen in de auto.
Of het ook iets doet vanuit de app heb ik nog niet ontdekt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Heb vanavond, met de auto aan de laadkabel en de oplader 'wachtend' voor laadopdracht vanuit de auto om 01:00 uur, de a/c verwarming vanuit de app met succes gestart. De oplader begon gelijk te laden en de binnentemperatuur zag ik in app oplopen. Na 10 minuten stopte de a/c. Het opladen moest ik in wallbox app stoppen zodat alles weer in de wachtstand kwam.
Morgen weer kijken of de verwarming bij 80% lading zonder laadkabel ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Barre73 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:10:
[...]

Wat doe je dan? Rondrijden met het klepje open?
Hier nog geen last gehad. Het is ook erg droge jou, ook goed te merken aan het feit dat krabben maandag- en dinsdagochtend niet nodig was.
Open is een groot woord, ik druk hem niet compleet dicht. Heb gewoon wat minder vertrouwen in die sluiting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
zalkc schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:27:
[...]

Open is een groot woord, ik druk hem niet compleet dicht. Heb gewoon wat minder vertrouwen in die sluiting gekregen.
En volgens mij zit er op de laadklep maar 2 jaar garantie en niet de volle 7 jaar. Dus je moet goed omgaan met dat klepje. Ik vet alles voor de koude dagen in met silicone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
jpvdheijn schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:24:
[...]

MG5 Luxury Long Range
Geen last van, zelfde auto. Vanmorgen nog gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
MG5

Dat is wel een goeie tip, thanks. Ik had het vanmorgen juist precies andersom. Klep voor de laadpoort wilde niet dicht. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Ronbebelaar schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:35:
Heb vanavond, met de auto aan de laadkabel en de oplader 'wachtend' voor laadopdracht vanuit de auto om 01:00 uur, de a/c verwarming vanuit de app met succes gestart. De oplader begon gelijk te laden en de binnentemperatuur zag ik in app oplopen. Na 10 minuten stopte de a/c. Het opladen moest ik in wallbox app stoppen zodat alles weer in de wachtstand kwam.
Morgen weer kijken of de verwarming bij 80% lading zonder laadkabel ook werkt.
A/C verwarming werkte ook zonder laadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

MG5

Waren het de rubbers waar de laadklep op vast zat? Op een buitenlands forum wel gelezen dat het slotje een probleem is en vast vriest. Als ik het goed begrepen heb jou je het pennetje aan de laadklep dat in het slot valt eraf moeten kunnen halen.. Het zou met een soort bajonet sluiting vast op het dekseltje zitten, als je het indrukt zou je het een kwartslag moeten kunnen draaien om het er daarna af te halen. De klep zou dan gewoon netjes dicht moeten blijven zitten op de veer maar dus niet meer op slot. Vraag is toch waar dat slot goed voor is, stroom stelen kan toch ook niet :). Zelf heb ik het nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen_v_s
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-08-2024
Ronbebelaar schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:05:
[...]

ZS Comfort LR 2023
Hier ook een ZS, maar dan de Luxe en SR. Sinds de update warmt hij inderdaad minder goed op.
Maar het werkt nu ook net anders, er zijn 2 opties, 1 waarmee je de temperatuur instelt, en 1 waarmee de je AC-Blower aan zet. Ik heb het idee dat diegene waar je de temperatuur instelt eerst moet.

Daarnaast valt me op dat sinds de kou er een soort kraakje zit in de voorruit die je hoort als je over een drempeltje rijdt. Hebben anderen dit ook ?

De range is ook wel wat minder geworden, ik zit nu op 245km bij 100% lading (van de SR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24

mollie

Hier ook slechte resultaten bij het voorverwarmen, defrost geeft inderdaad low, gewoon verwarming met instellen van de temperatuur gaat beter , al is het met deze temperaturen nog wel lastig . Vanmorgen van -7 naar 8 graden in een minuut of 8-10

Ze ev long range van oktober 2023

[ Voor 7% gewijzigd door mollie op 10-01-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcovanleenen
Bij mij kan ik ook de A/C aanzetten vanuit de app en dan kan ik de temp wel instellen. Het gaat erom dat als ik vanuit de app de Voorruitverwarming aanzet, dan gaat de temp automatisch op Low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

Marcovanleenen schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:54:

Heb het aanzetten van de airco nu 2 keer gedaan met de nieuwe app. De eerste keer zoals ik dat altijd voorheen met de oude app deed, door direct de airco knop in te drukken. Toen ik instapte was het er niet echt warm op geworden, de temperatuur stond op "Lo" (heb ik hem zelf nog nooit eerder op gezet). De tweede keer dat ik de airco aanzetten met de app heb ik eerst op het kleine pijltje naar recht geklikt en kreeg ik een temperatuur instelling scherm. Het stond al gewoon op 22 graden en heb in dat scherm toen de airco op afstand gestart. Toen was de auto gelukkig wel warm. Of ik altijd zo via dit instelling scherm moet gaan weet ik nog niet.

(MG5 Luxury SR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver bullit
  • Laatst online: 25-01-2024
Sinds gister inderdaad ook het laad klepje vast gevroren.! Gelukkig niet nodig om te laden.
Vanmiddag heeft de bullit heerlijk in het zonnetje gestaan (vond ie heerlijk)
En ja hoor het klepje is weer bruikbaar.
Dus gelijk maar even voorzien van wat siliconenspray. Hopen dat hij niet weer vast vriest.
Over het algemeen zeker wel tevreden over de mg5 LR maar soms zijn er kleine dingetjes die dan ook wel als storend kunnen worden ervaren.
Ik denk dat als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld de E golf dan doe je appels met peren vergelijken.... dat is niet fair denk ik.
De ruimte en comfort voldoet bij ons prima en hoop dan ook dat we nog de hele lease periode mogen genieten van de MG5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver bullit
  • Laatst online: 25-01-2024
Heeft iemand op de mg5 misschien de wind schermpjes op de ramen geplaatst?
Want ook ik ervaar het lawaai als storend bij snelweg snelheid.
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo mooi vind die schermpjes maar als het dat suizen tegen gaat dan is het misschien te overwegen.
Ook helpt het bij de druppels regen die naar binnen komen als je je raam op een klein kiertje zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Wrc schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:55:
[...]

Waren het de rubbers waar de laadklep op vast zat? Op een buitenlands forum wel gelezen dat het slotje een probleem is en vast vriest. Als ik het goed begrepen heb jou je het pennetje aan de laadklep dat in het slot valt eraf moeten kunnen halen.. Het zou met een soort bajonet sluiting vast op het dekseltje zitten, als je het indrukt zou je het een kwartslag moeten kunnen draaien om het er daarna af te halen. De klep zou dan gewoon netjes dicht moeten blijven zitten op de veer maar dus niet meer op slot. Vraag is toch waar dat slot goed voor is, stroom stelen kan toch ook niet :). Zelf heb ik het nog niet uitgeprobeerd.
Ik krijg het niet ingedrukt, maar de gedachte om het pinnetje er gewoon af te breken heeft wel door mijn gespeeld. ;) Heb je de link naar dat forumartikel nog?

Het probleem zat bij mij nooit op de rubbers maar in de sluiting. En volgens de garage zit het op een rottige plek om het met de hand open te krijgen als het stuk gaat.

Ik vind het wel een te groot risico voor mij, ik rijd best grote afstanden en moet met vorst echt laden op het werk om weer thuis te komen. Dan wil je niet dat je laadklep vast zit en het halve kantoor je weer uit kan lachen als je zit te vloeken om het open te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjan Rietveld
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-07 12:20
Hi! Ik lees op meerdere plekken veel over het vastvriezen van de oplaadklep. Ik heb juist sinds gister het probleem dat deze niet meer dichtgaat... iemand bekend met dat probleem? MG ZS EV MK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jurjan Rietveld schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:15:
Hi! Ik lees op meerdere plekken veel over het vastvriezen van de oplaadklep. Ik heb juist sinds gister het probleem dat deze niet meer dichtgaat... iemand bekend met dat probleem? MG ZS EV MK1
Sinds vandaag ook bekend met dat probleem :-( (MG5 SR)

Maar nog niks aan op kunnen lossen helaas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-09 15:37
Arjen_v_s schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:40:
[...]

Daarnaast valt me op dat sinds de kou er een soort kraakje zit in de voorruit die je hoort als je over een drempeltje rijdt. Hebben anderen dit ook ?

De range is ook wel wat minder geworden, ik zit nu op 245km bij 100% lading (van de SR).
Ja hier ook kraakje rond raam aan de voorkant.
Range is wel hard achteruit gegaan bij mijn luxe LR, 280km bij 100% wel hou ik me helemaal niet bezig met bv verwarming lager of rijgedrag aangepast zomer haalde ik 380-395

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riCHey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Arjen_v_s schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:40:
[...]

Hier ook een ZS, maar dan de Luxe en SR. Sinds de update warmt hij inderdaad minder goed op.
Maar het werkt nu ook net anders, er zijn 2 opties, 1 waarmee je de temperatuur instelt, en 1 waarmee de je AC-Blower aan zet. Ik heb het idee dat diegene waar je de temperatuur instelt eerst moet.

Ik heb een ZS Luxury van de eerste generatie (bouwjaar 2020), daar kraakte het voorruit ook behoorlijk bij de vorst. Nu is alles weer helemaal normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

zalkc schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:44:
[...]

Ik krijg het niet ingedrukt, maar de gedachte om het pinnetje er gewoon af te breken heeft wel door mijn gespeeld. ;) Heb je de link naar dat forumartikel nog?

Het probleem zat bij mij nooit op de rubbers maar in de sluiting. En volgens de garage zit het op een rottige plek om het met de hand open te krijgen als het stuk gaat.

Ik vind het wel een te groot risico voor mij, ik rijd best grote afstanden en moet met vorst echt laden op het werk om weer thuis te komen. Dan wil je niet dat je laadklep vast zit en het halve kantoor je weer uit kan lachen als je zit te vloeken om het open te krijgen.
Ik heb het bekeken en nu zelf geprobeerd. Het gaat allemaal best wel makkelijk. Je moet het rubbertje van het pennetje aftrekken. Dan zit het pennetje gewoon los en met een kwartslag draaien komt hij er dan helemaal af. Terugzetten gaat ook heel makkelijk. Je plaatste het rubbertje op het pennetje, dan het pennetje op zijn plaats inbrengen en even een beetje aandrukken en een kwartslag draaien.

Niet dat het op dit moment echt nodig is maar wel handig. :)

(MG 5 Luxuray SR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Wrc schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:38:
[...]

Ik heb het bekeken en nu zelf geprobeerd. Het gaat allemaal best wel makkelijk. Je moet het rubbertje van het pennetje aftrekken. Dan zit het pennetje gewoon los en met een kwartslag draaien komt hij er dan helemaal af. Terugzetten gaat ook heel makkelijk. Je plaatste het rubbertje op het pennetje, dan het pennetje op zijn plaats inbrengen en even een beetje aandrukken en een kwartslag draaien.

Niet dat het op dit moment echt nodig is maar wel handig. :)

(MG 5 Luxuray SR)
Het werkt!

Maar uiteraard werkt het open drukken dan niet meer en heb je iets nodig om de klep te openen, of hele dunne vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Recent heeft onze MG5 Luxury SR een update gekregen naar softwareversie R17. Ik hoopte dat dit mijn huidige issue zou oplossen (de auto start op in 'towing mode' en geeft hier een melding van, dit is niet uit te zetten in de settings).

Nu is er echter een issue bijgekomen - de auto start op zonder 'Front Collission Assist' en 'Autonomous Emergency Braking (AEB) en geeft hier een melding van. Deze instelling is wel weer aan te zetten in de settings, maar dit wordt niet onthouden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Tjado schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:27:
Recent heeft onze MG5 Luxury SR een update gekregen naar softwareversie R17. Ik hoopte dat dit mijn huidige issue zou oplossen (de auto start op in 'towing mode' en geeft hier een melding van, dit is niet uit te zetten in de settings).

Nu is er echter een issue bijgekomen - de auto start op zonder 'Front Collission Assist' en 'Autonomous Emergency Braking (AEB) en geeft hier een melding van. Deze instelling is wel weer aan te zetten in de settings, maar dit wordt niet onthouden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik verwonder mij vooral dat jij een towmodus hebt. Ik zit op R12 met een trekhaak en ik heb die niet. Bij mij gaan dus de achteruit sensoren in fout melding maar ze gaan wel uit. Ik heb het voor nu zo gelaten omdat er werdt gemeld dat er geen towmodus zou zijn op de MG5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
Mijn MG5 heeft ook een eerste 'beurtje' gehad bij VM, dwz een controlebeurt. Ge-update naar R17.
Heb door afgelopen jaar heen een tik bij het optrekken/afremmen ofwel lastwissel. Bij kou niet waar te nemen en dat zei VM dus ook.
Terugkomen in de zomer dus.

Hier geen issues met front collision of AEB, towing mode. Nooit uitgeprobeerd by the way..

Wel lukt het niet meer om de (voor)ruit te ontdooien via de nieuwe app. Iemand daar nog een suggestie voor??

[ Voor 3% gewijzigd door buutvrij op 15-01-2024 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
buutvrij schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:44:
Mijn MG5 heeft ook een eerste 'beurtje' gehad bij VM, dwz een controlebeurt. Ge-update naar R17.
Heb door afgelopen jaar heen een tik bij het optrekken/afremmen ofwel lastwissel. Bij kou niet waar te nemen en dat zei VM dus ook.
Terugkomen in de zomer dus.

Hier geen issues met front collision of AEB, towing mode. Nooit uitgeprobeerd by the way..

Wel lukt het niet meer om de (voor)ruit te ontdooien via de nieuwe app. Iemand daar nog een suggestie voor??
Mij lukte het door niet de functie "Front Window" in de app te gebruiken, maar wel via de functie Air Conditioner (en dan de temperatuur opkrikken naar 25 tot 30 graden).

Ik las hier al bij meer mensen dat met het gebruik van de functie "voorruit" de blower wel aangaat maar dan op temperatuur "koud". Dat helpt niet echt dus.
Chinezen en apps.... blijft moeilijk schijnbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyB
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-07 10:07
Er is weer een update beschikbaar hopelijk lost dit 1 en ander op!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WEQ0qFlcTn2Io2TqPW4Q2ZtfxE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ANwZz33y0rwUZrB5vWAanlWd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
App update gedaan, maar helaas pindakaas. Uitsluitend koude lucht bij HVAC dan wel voorruit ontdooien.
Dit gebeurt ze niet bij Tesla...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcovanleenen
Marcovanleenen schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:49:
Bij mij kan ik ook de A/C aanzetten vanuit de app en dan kan ik de temp wel instellen. Het gaat erom dat als ik vanuit de app de Voorruitverwarming aanzet, dan gaat de temp automatisch op Low
Met het updaten van de app is het probleem bij mij verholpen en kan ik op afstand de voorruitverwarming weer op lekker warm zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:56
Vanochtend via de app de voorruit ontdooi stand gebruikt en het werkte prima. Het enige wat ik nu wel merk is dat de actieradius echt minder aan het worden is. MG ZS SH is van december 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Marcovanleenen schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Met het updaten van de app is het probleem bij mij verholpen en kan ik op afstand de voorruitverwarming weer op lekker warm zetten.
Ok, en welk model MG heb je als ik vragen mag? Ik heb even op het MG4 draadje gebuurd, en bij MG4's lijkt er ook geen probleem te zijn. Zelf ervaar ik 'ontdooi-gate' met een MG5.
Andere 5 rijders met ontdooi issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

jpvdheijn schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:45:
[...]

Ik verwonder mij vooral dat jij een towmodus hebt. Ik zit op R12 met een trekhaak en ik heb die niet. Bij mij gaan dus de achteruit sensoren in fout melding maar ze gaan wel uit. Ik heb het voor nu zo gelaten omdat er werdt gemeld dat er geen towmodus zou zijn op de MG5.
Bijzonder dat je geen towmodus hebt, ik dacht dat dit met R12 gecorrigeerd was (wel met de fout dat het lampje blijft branden op het dashboard). Zelf heb ik ook geen towmodus maar heb dan nog R07. Heb je misschien toevallig toch ook nog R07? Kan je b.v. al wel het automatisch groot licht uit zetten? Dat kan ik ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
buutvrij schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:15:
[...]

Ok, en welk model MG heb je als ik vragen mag? Ik heb even op het MG4 draadje gebuurd, en bij MG4's lijkt er ook geen probleem te zijn. Zelf ervaar ik 'ontdooi-gate' met een MG5.
Hier ook, hij zet het gewoon op de koudste stand van de airco
MG5 SR lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Stond net bij van mossel in Amsterdam want kapotte accu in m’n mg5, maar het gebrek aan auto’s en de leveringsproblenen lijken voorbij. Puilt hier uit met nieuwe modellen en occasions. Privaat lease bedrag lijkt ook omlaag gegaan te zijn. Ik meen dat dat 699/maand was voor mijn auto maar zag nu 539 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
buutvrij schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:15:
[...]

MG5 Comfort hier (dus geen Climate Control in de auto):
Ik heb nu ook weer geprobeerd om via de app de functie "voorruit" te gebruiken en nu verwarmde hij wel. Dus niet terug gezet naar koude lucht. Lijkt dus bij mij opgelost te zijn.

Edit: Aan de manier van ontdooien zag ik dat dit de functie "blower" is wanneer je in de auto zou zitten (de knop helemaal links onder het scherm). Die dus extra hard op de voorruit en zijruiten blaast.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 18-01-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Als ik de app opstart krijg ik enkel een zwart scherm (Android). Hij heeft wel gewoon gewerkt. Kent iemand dit verschijnsel? En, is er een oplossing?

Ik heb de app zojuist verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
magiel schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:02:
Stond net bij van mossel in Amsterdam want kapotte accu in m’n mg5, maar het gebrek aan auto’s en de leveringsproblenen lijken voorbij. Puilt hier uit met nieuwe modellen en occasions. Privaat lease bedrag lijkt ook omlaag gegaan te zijn. Ik meen dat dat 699/maand was voor mijn auto maar zag nu 539 staan.
Toen ik de auto weer ophaalde, en noemde dat de app dus voor geen meter werkt. M'n voertuigserienummer is opgenomen en wordt gedeeld met MG Nederland. Schijnt dat er bij MG dus van alles mis is gegaan met een upgrade om de app meer "european" te maken. Accounts moeten nu door MG gereset worden.

Een mailtje naar de dealer (verkoopafdeling!) met je voertuigserieunummer (niet kenteken) moet voldoende zijn om de verbinding tussen auto en app te laten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
magiel schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:36:
[...]

Toen ik de auto weer ophaalde, en noemde dat de app dus voor geen meter werkt. M'n voertuigserienummer is opgenomen en wordt gedeeld met MG Nederland. Schijnt dat er bij MG dus van alles mis is gegaan met een upgrade om de app meer "european" te maken. Accounts moeten nu door MG gereset worden.

Een mailtje naar de dealer (verkoopafdeling!) met je voertuigserieunummer (niet kenteken) moet voldoende zijn om de verbinding tussen auto en app te laten resetten.
Ik mijn geval is het probleem anders, helaas. Op een telefoon waar de app nog nooit op heeft gestaan werkt het nu wel maar op (twee) telefoons waar de app ge-upgrade is start deze niet meer op. Zijn er meer mensen met dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
sp_mike schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:07:
[...]

Ik mijn geval is het probleem anders, helaas. Op een telefoon waar de app nog nooit op heeft gestaan werkt het nu wel maar op (twee) telefoons waar de app ge-upgrade is start deze niet meer op. Zijn er meer mensen met dat probleem?
Van wat ik begreep van de van Mossel medewerker heeft de telefoon er niets mee te maken. Het gaat om de koppeling tussen je MG account en de auto. De app op de telefoon is alleen maar de interface naar de cloud dienst van MG die verbindt met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
magiel schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Van wat ik begreep van de van Mossel medewerker heeft de telefoon er niets mee te maken. Het gaat om de koppeling tussen je MG account en de auto. De app op de telefoon is alleen maar de interface naar de cloud dienst van MG die verbindt met de auto.
Dan klopt het verhaal van die MG medewerker ook niet helemaal. Want bij @sp_mike zou het dan op geen enkele telefoon moeten werken. Maar dat doet het dus wel (op 1 telefoon).

Of sp_mike heeft een ander probleem dat hier niet aan gerelateerd is. En dus ook niet opgelost wordt met een reset tussen account en auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Barre73 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Dan klopt het verhaal van die MG medewerker ook niet helemaal. Want bij @sp_mike zou het dan op geen enkele telefoon moeten werken. Maar dat doet het dus wel (op 1 telefoon).

Of sp_mike heeft een ander probleem dat hier niet aan gerelateerd is. En dus ook niet opgelost wordt met een rest tussen account en auto.
Klopt inderdaad. Ik heb een werktelefoon waar de app nog nooit opgestaan heeft. Daar heb ik hem gisteren op geinstalleerd en daar werkt het.

Zowel mijn vrouw als ik hadden de app draaien op onze privé telefoons. Op mijn telefoon werkte hij maandag (de 15e) nog en dinsdag ineens niet meer. De app start niet op (zie helemaal niets, geen logo niets). Gisteren bij mijn vrouw getest, zelfde probleem.

Vermoedelijk is de update ondertussen uitgevoerd en daarmee dit probleem veroorzaakt. Verwijderen van de app (cache leeg gooien etc), opnieuw opstarten, app weer installeren lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
magiel schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Inmiddels is de reset door MG EU uitgevoerd.

Ik heb te vroeg de vlag uit gehangen. Niets is veranderd, het is eigenlijk alleen maar erger geworden. Remote lock/unlock werkt nu ook niet meer. Dat was het enige wat nog wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trik7
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024
Allen,

Ik dacht dat ik mijn vraag al eerder had gesteld alleen kan ik het niet terugvinden.

Ik begrijp niet waarom mijn MG ZS EV niet vaker op een hoge snelheid kan laden. Elke laadpaal is anders en meestal op straat laad ik rond de 3kw maar op mijn werk haal ik 6kw. Welke laadpaal is zeker belangrijk maar als er een 11kw laadpaal is moet ik toch mijn max. van 6kw halen of ligt het aan iets anders.

Wil graag weten of ik iets kan doen want op dit moment is mijn laadsnelheid 1,62kw.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:52

-tom-562

Oliesjeik

Trik7 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:14:
Allen,

Ik dacht dat ik mijn vraag al eerder had gesteld alleen kan ik het niet terugvinden.

Ik begrijp niet waarom mijn MG ZS EV niet vaker op een hoge snelheid kan laden. Elke laadpaal is anders en meestal op straat laad ik rond de 3kw maar op mijn werk haal ik 6kw. Welke laadpaal is zeker belangrijk maar als er een 11kw laadpaal is moet ik toch mijn max. van 6kw halen of ligt het aan iets anders.

Wil graag weten of ik iets kan doen want op dit moment is mijn laadsnelheid 1,62kw.
alvast bedankt
Als het een (dubbele) paal van 11kW is en er staat al een auto, dan is 1,6/1,7kW normaal. Als je alleen staat is 3,5kW wel haalbaar. Bij een 22kW paal kan je die getallen verdubbelen.
En dan neem ik dus aan dat jou auto enkel een 1 fase lader aan boord heeft

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Wat de SW betreft: misschien moeten we Elon bellen of die wat mensen kan afstaan aan de SW department van SAIC. Het erge is, dat het tot een maand geleden allemaal gewoon werkte!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Ik denk dat Elon wat engineers heeft langsgestuurd want de ontdooifunctie deed het vanmorgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
Hebben mensen nog geëxperimenteerd met de warmtepomp? (MG5 lx SR)
Heeft dit nog effect om deze te gebruiken met vorst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
vraag 2: de auto mag woensdag weer voor een onderhoudsbeurt naar de garage, zij er dingen waar ik nog naar moet vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
zalkc schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:05:
vraag 2: de auto mag woensdag weer voor een onderhoudsbeurt naar de garage, zij er dingen waar ik nog naar moet vragen?
Ja graag naar de app. Die start bij mij en mijn vrouw niet meer op sinds vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
zalkc schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:41:
Hebben mensen nog geëxperimenteerd met de warmtepomp? (MG5 lx SR)
Heeft dit nog effect om deze te gebruiken met vorst?
Ik ben ook benieuwd naar gebruik (verbruik) van de warmtepompversies.
Ik had afgelopen vriesdagen met de 5 comfort (dus geen warmtepomp) een verbruik van 18,9 Kwh/100 km bij -2 celsius en 100 op de snelweg met de kachel flink aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
buutvrij schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:55:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar gebruik (verbruik) van de warmtepompversies.
Ik had afgelopen vriesdagen met de 5 comfort (dus geen warmtepomp) een verbruik van 18,9 Kwh/100 km bij -2 celsius en 100 op de snelweg met de kachel flink aan.
Ik zat veel hoger bij -4 celsius (geen warmtepomp aan) op 23,2/100km, terugweg op 19,8/100km, maar wel veel snelweg, 95% over 102km enkele reis. Ik kwam na 204 km terug met nog 13% op de meter (standard range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
JimmyB schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:28:
Er is weer een update beschikbaar hopelijk lost dit 1 en ander op!
[Afbeelding]
Op Android zie ik alleen MG Ismart, geen Ismart Europe. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-08 23:43

fheerens

ir.

Ik ben sinds een paar maanden zakelijk aan het rijden in de MG5 Luxe SR.
Ik was in de veronderstelling dat de MG5 helemaal geen warmtepomp had, maar juist een energie vretende heater?

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
sp_mike schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:12:
[...]

Op Android zie ik alleen MG Ismart, geen Ismart Europe. Klopt dat?
Ja. Laatste update 10 Jan met dezelfde aanpassing als de IOS versie 5 dagen later.
Dus Android lijkt eerder beschikbaar te zijn qua updates.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 24-01-2024 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
MG brengt dit jaar 4 verschillende modellen, waarvan we in ieder geval al weten dat de MG3 en de Cyberster dit jaar zullen verschijnen.

Komt de Roewe D7 als MG naar Europa? Op de auto expo in Hong Kong stond hij alvast met het MG logo te pronken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTbE314ExvTVIjRQ-bkGUmv-1zc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scvksFdxrtm5Uae9qTQAnYG5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Barre73 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:00:
[...]

Ja. Laatste update 10 Jan met dezelfde aanpassing als de IOS versie 5 dagen later.
Dus Android lijkt eerder beschikbaar te zijn qua updates.
Ah, dan gebruik ik de juiste app maar die werkt dan op twee telefoons niet en op één wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 23:15
Vandaag de MG ZS Comfort LR in ontvangst genomen. De auto rijdt top en de audiokwaliteit is prima.

Enige wat ik niet voor elkaar krijg is de koppeling met de iSmart-app. Geeft een netwerkfout.
Ligt de app eruit of kan het iets anders zijn? Ik heb het geprobeerd op een iPhone 13 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyB
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-07 10:07
Reflection schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:48:
Vandaag de MG ZS Comfort LR in ontvangst genomen. De auto rijdt top en de audiokwaliteit is prima.

Enige wat ik niet voor elkaar krijg is de koppeling met de iSmart-app. Geeft een netwerkfout.
Ligt de app eruit of kan het iets anders zijn? Ik heb het geprobeerd op een iPhone 13 Pro.
Helaas heeft de app al de hele dag verbindingsproblemen. Ik denk dat de server eruit ligt.
Pagina: 1 ... 83 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2