• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 10:17
Zijn er meer mensen aan het kijken naar een leuke inruil deal? Valt mij op dat de inruil prijzen voor een MG ZS ev 2020 aan de lage kant zijn.

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 15:52
@Freekers Sinds de laatste update heeft mijn Marvel R een paar rare dingen:

- Parkeersensoren voor schakelen niet meer in als ik vooruit wegrijd, pas als je achteruit gereden hebt, of gaat rijden, werken ze wel. Je kunt ze wel handmatig inschakelen
- Het "werk" icoontje op mijn home scherm doet helemaal niets, ook niet na opnieuw instellen van het werkadres
- De plaatjes van de auto op het camerascherm en die van de MG pilot zijn wit terwijl die eerst de kleur van mijn auto hadden

Volgens van Mossel is dit bij alle Marvels zo.... Ik vind het super vervelend dat ze mijn auto bij het onderhoud slechter gemaakt hebben. Is dit bij jou ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-06 16:09
@grizzlybear Rijd inmiddels een kleine 1,5 jaar met een Marvel en heb ook 1e onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Ik herken de genoemde punten grof niet. Specifiek:
- Parkeersensoren werkten bij mij nooit autonoom bij enkel vooruit rijden. Enkel na eerst achteruit ingeschakeld te hebben of handmatige inschakeling.
- Mbt werkicoon deze zie ik nu op het navigatiescherm. Dit is nieuw. Maar deze werkt nog steeds.
- Kleur van de auto is niet veranderd.

Mijn auto heeft bij de onderhoudsbeurt een update naar R24 gekregen. Wat precies nog meer update heeft gekregen is niet duidelijk. Ook bij navraag werd dit niet duidelijk. De reden voor navraag voor mij was het kunnen snelladen bij Tesla. Dit werkt bij mij nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 11:47
Na mijn 1e beurt deze ochtend heb ik ook weer naar de software laten kijken om te kunnen laden bij Tesla. Na de service beurt heb ik de proef op de som genomen en het werkt op dit moment. Ik ben erg gelukkig, 109 euro voor de eerste jaar service. Banden nog 6mm voor en 7mm achter na 22k kilometer erg netjes!
Betreft een MG5 Longrange Luxury.

[ Voor 5% gewijzigd door jpvdheijn op 20-11-2023 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5woFMFrtQmU4bqrpz6mEl2YdE4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMFLjhx3NMYD7nCsCVm0qZYy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

grizzlybear schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:27:
@Freekers Sinds de laatste update heeft mijn Marvel R een paar rare dingen:

- Parkeersensoren voor schakelen niet meer in als ik vooruit wegrijd, pas als je achteruit gereden hebt, of gaat rijden, werken ze wel. Je kunt ze wel handmatig inschakelen
- Het "werk" icoontje op mijn home scherm doet helemaal niets, ook niet na opnieuw instellen van het werkadres
- De plaatjes van de auto op het camerascherm en die van de MG pilot zijn wit terwijl die eerst de kleur van mijn auto hadden

Volgens van Mossel is dit bij alle Marvels zo.... Ik vind het super vervelend dat ze mijn auto bij het onderhoud slechter gemaakt hebben. Is dit bij jou ook zo?
Zoals @RonaldABC reeds aangaf, de parkeersensoren werkten bij mij ook nooit autonoom bij enkel vooruit rijden. Enkel na eerst achteruit ingeschakeld te hebben of handmatige inschakeling. Zover ik weet is dit bij elke Marvel het geval, evenals bij veel andere Aziatische auto's.

Het "werk" (en "thuis") icoontje gebruik ik niet meer. Ik heb de hieraan gekoppelde adressen verwijderd. Mijn navigatie had/heeft namelijk het super vervelende euvel om je midden in een trip opeens naar huis te navigeren, zonder dat je hierom hebt gevraagd. Ben je halverwege op weg naar je bestemming, gooit ie opeens je hele route om omdat ie je naar huis wilt sturen 8)7 . Echt mega irritant :( . Dit probleem heb ik een tijd geleden aangegeven bij VM maar geen idee of het ooit gefixed is en of er meerdere mensen last van hebben.

Bij ons is het icoon ook wit, maar we hebben ook een witte auto, dus bij ons klopt dat inderdaad :+ O-)
jpvdheijn schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:28:
Na mijn 1e beurt deze ochtend heb ik ook weer naar de software laten kijken om te kunnen laden bij Tesla. Na de service beurt heb ik de proef op de som genomen en het werkt op dit moment.
Welk model MG rij je in? Marvel R of een ZS EV?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:13
Freekers schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:19:
[...]

Zoals @RonaldABC reeds aangaf, de parkeersensoren werkten bij mij ook nooit autonoom bij enkel vooruit rijden. Enkel na eerst achteruit ingeschakeld te hebben of handmatige inschakeling. Zover ik weet is dit bij elke Marvel het geval, evenals bij veel andere Aziatische auto's.
En vrijwel alle VAG auto's..
Kortom: het lijkt onwenselijk om parkeersensoren in te schakelen zodra je vooruit gaat. Dat is namelijk bijna altijd....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Freekers schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:19:
[...]

Het "werk" (en "thuis") icoontje gebruik ik niet meer. Ik heb de hieraan gekoppelde adressen verwijderd. Mijn navigatie had/heeft namelijk het super vervelende euvel om je midden in een trip opeens naar huis te navigeren, zonder dat je hierom hebt gevraagd. Ben je halverwege op weg naar je bestemming, gooit ie opeens je hele route om omdat ie je naar huis wilt sturen 8)7 . Echt mega irritant :( . Dit probleem heb ik een tijd geleden aangegeven bij VM maar geen idee of het ooit gefixed is en of er meerdere mensen last van hebben.

Bij ons is het icoon ook wit, maar we hebben ook een witte auto, dus bij ons klopt dat inderdaad :+ O-)

[...]

Welk model MG rij je in? Marvel R of een ZS EV?
Ik heb het erbij gezet, een MG5 Longrange Luxury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:50
Gister de MG ZS 2020 geleverd gekregen, en het rijdt echt fantastisch zeg.

Het opladen duurt wel langer dan verwacht, zelfs aan de publieke laadpaal ging het maar met 3kwh - dus dat is wel echt nachtwerk voordat het opgeladen is. Maar prima, laadpaal komt eraan.

Twee vragen:
- Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat de iSmart App ondersteund werd, maar blijkbaar is dat niet zo. Er is een MOVS app of iets dergelijks, die alle EV's ondersteund. Heeft iemand hier ervaring mee, of een alternatief? Er staan nog geen reviews in de app store.
- Er kan een mooie QI inlay in (huidige matje even weghalen en USB eronder) -> heeft iemand een mooie gevonden? Is er helaas niet van Inbay zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18jZeKPWgD-Mrf_b4ooyF58Cxso=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eRuRmuka5Ic08K5gTBR7b3St.jpg?f=user_large

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaBuenaVida
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-05-2024
LaBuenaVida schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:26:
Voor de MG5'ers onder ons.
Hoeveel halen jullie gemiddeld bij het snelladen?

Heb al meerdere snelladers getest en ik haal gemiddeld 35kw. Belachelijk laag, gezien ie theoretisch 87 kan halen.
Meestal rij 100+km, incl accuvoorverwarming..

Mss door het weer? Maar dan nog..
Plots haal ik nu toch de 40+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9S-tH6dpRi_dgwbtZuRQkAmuv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kpQb9bV8eVqYURXks50puuA3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck_Norris
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:12
Vanochtend heb ik een reis van 140 km gemaakt. Ik ben gestopt voor 30 minuten en heb vervolgens nog eens 80 km gereisd om terug te komen en ben gestopt bij een snellader. Ik heb slechts 47 kW/h kunnen opladen. Accuverwarming was uit. De batterij zat op ongeveer 30%. Het betreft een ZS EV Long Range uit 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 18:58
@LaBuenaVida je hebt een laadsnelheid van 48Kw, terwijl je nog 159km rijbereik hebt. Je batterij is dus nog verre van leeg. Ja gaat dan ook geen hoge laadsnelheid halen als je SOC nog relatief hoog is. Denk dat je een andere laadsnelheid gaat halen als je gaat laden wanneer je resterende bereik minder dan 50km is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-06 13:16
Vanuit mijn werkgever heb ik de keuzen tussen de MG5 LR Luxury en de ZS LR Comfort uitvoering. Er is geen mogelijkheid om hiervan af te wijken.
De voorkeur gaat uit naar de MG ZS LR Comfort omdat ik dit een mooier model vind en de actieradius hoger ligt. Maar, heeft het Luxury model van de MG5 meer toegevoegde waarde dan het Comfort model van de ZS?

[ Voor 5% gewijzigd door Reflection op 01-12-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:09:
Gister de MG ZS 2020 geleverd gekregen, en het rijdt echt fantastisch zeg.

Het opladen duurt wel langer dan verwacht, zelfs aan de publieke laadpaal ging het maar met 3kwh - dus dat is wel echt nachtwerk voordat het opgeladen is. Maar prima, laadpaal komt eraan.

Twee vragen:
- Ik ging er eerlijk gezegd vanuit dat de iSmart App ondersteund werd, maar blijkbaar is dat niet zo. Er is een MOVS app of iets dergelijks, die alle EV's ondersteund. Heeft iemand hier ervaring mee, of een alternatief? Er staan nog geen reviews in de app store.
Ik zit nu te wachten op mijn MG5 die vandaag afgeleverd wordt. En ik had ook al vast de iSmart app gedownload. Ik zie op de MG pagina's wel gewoon overal verwijzingen naar die app.

Zou dit dan voor jou anders zijn omdat het de 2020 versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Barre73 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:37:
[...]

Ik zit nu te wachten op mijn MG5 die vandaag afgeleverd wordt. En ik had ook al vast de iSmart app gedownload. Ik zie op de MG pagina's wel gewoon overal verwijzingen naar die app.

Zou dit dan voor jou anders zijn omdat het de 2020 versie is?
Daar lijkt het wel op. Ook in de uitingen staat slim "keep your NEW ZS connected". Dus de ZS 2020 ondersteunt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:35
Reflection schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:39:
Vanuit mijn werkgever heb ik de keuzen tussen de MG5 LR Luxury en de ZS LR Comfort uitvoering. Er is geen mogelijkheid om hiervan af te wijken.
De voorkeur gaat uit naar de MG ZS LR Comfort omdat ik dit een mooier model vind en de actieradius hoger ligt. Maar, heeft het Luxury model van de MG5 meer toegevoegde waarde dan het Comfort model van de ZS?
Ongetwijfeld heeft de MG 5 luxury meer luxe, maar ik vindt de zithouding in de MG ZS veel beter. Dat was voor mij de reden om voor de ZS te kiezen

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Daar zijn tooltjes voor (behalve dan de website van MG zelf natuurlijk):

https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/105470-104426/

De toegevoegde waarde bepaal je zelf natuurlijk. De 1 vindt iets anders belangrijk dan de ander.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 01-12-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Wij hebben voor de MG5 LR Luxury gekozen als gezin, ruimte achterin de bak is groter en de zit positie vind ik prettig. Zelf ben ik geen fan van een SUV achtige carrosserie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reflection
@Barre73 Bedankt voor de link. Deze was ik nog niet tegengekomen. Volgende keer zal ik iets beter zoeken :).

@HandyLumberjack @jpvdheijn Bedankt. Ik heb vanmiddag toch maar besloten een proefrit voor beide auto's in te plannen. Dat zal mijn keus enigszins moeten vereenvoudigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Laatst online: 14:06

Wrc

Na mijn 1e beurt deze ochtend heb ik ook weer naar de software laten kijken om te kunnen laden bij Tesla. Na de service beurt heb ik de proef op de som genomen en het werkt op dit moment. Ik ben erg gelukkig, 109 euro voor de eerste jaar service. Banden nog 6mm voor en 7mm achter na 22k kilometer erg netjes!
Heb je zelf om de update gevraagd? Bij mij hebben ze geen update uitgevoerd bij de service beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Gisteren dan de MG5 SR Comfort in ontvangst mogen nemen. Vandaag wat gereden. Grootste probleem: beslagen ruiten!
Bij elke stand van de verwarming beslaan de ruiten. Behalve als de aanjager op 5 staat. En dat gebruikt weer onnodig stroom.
Is dit herkenbaar? Of heeft de auto zo lang buiten gestaan dat het nog dagen duurt voor al het vocht eruit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Laatst online: 14:06

Wrc

Barre73 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:45:
Gisteren dan de MG5 SR Comfort in ontvangst mogen nemen. Vandaag wat gereden. Grootste probleem: beslagen ruiten!
Bij elke stand van de verwarming beslaan de ruiten. Behalve als de aanjager op 5 staat. En dat gebruikt weer onnodig stroom.
Is dit herkenbaar? Of heeft de auto zo lang buiten gestaan dat het nog dagen duurt voor al het vocht eruit is?
Vocht is naar mij ervaring wel een klein beetje een probleem met de MG5 maar mijn ervaring is dat dit ook wel snel weg is als ik de voorruitverwarming aan zet. Ik ga er vanuit dat er bij jou toch gewoon veel vocht in auto aanwezig is. Ook kan je even terugzoeken op een aflever checklijst hier ergens in het forum. In het begin werd naar ik begrepen heb met het gereed maken van de aflevering van de auto wel eens vergeten transport plugjes uit de vocht afvoer gaatjes te verwijderen die onderin de deuren zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wrc schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:01:
[...]

Vocht is naar mij ervaring wel een klein beetje een probleem met de MG5 maar mijn ervaring is dat dit ook wel snel weg is als ik de voorruitverwarming aan zet. Ik ga er vanuit dat er bij jou toch gewoon veel vocht in auto aanwezig is. Ook kan je even terugzoeken op een aflever checklijst hier ergens in het forum. In het begin werd naar ik begrepen heb met het gereed maken van de aflevering van de auto wel eens vergeten transport plugjes uit de vocht afvoer gaatjes te verwijderen die onderin de deuren zouden zitten.
Dank voor de tip. Ik kom er zojuist achter dat de auto bij mij is afgeleverd met de recirculatie stand op AAN.
Met drie mensen in de auto zou het dan goed kunnen dat er snel teveel vocht in de lucht zit.
Stand aangepast dus we gaan morgen nog eens kijken op een langere rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nog maar een vraagje... (MG5):
Is er nergens in te stellen dat het infotainment systeem uitgaat als je de start stop knop indrukt? Of anders wanneer je de deur open doet?
Hij blijft nu aan (en spelen) tot ik de auto op slot doet. Ik vind dat best vreemd... Maar ik kan ook nergens iets vinden in de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
Vreemd geval, Android Auto werkte in de ZS '20 eerst goed op zowel de telefoon van mn vrouw en ik, en sinds een week ineens niet meer.

- Datakabel moet goed zijn,
- Cache uit de telefoon van Android Auto app is geleegd,
- Alle eerdere instellingen zijn verwijderd om conflicten tegen te gaan,

En toch doet ie het niet. Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy driver82
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-12-2023
Sinds kort werkt de afstandsbediening in de MG iSmart app bij mij niet meer. Scannen van voertuig en alarmmeldingen in de app werken nog wel.
Afstandsbediening (bijv. airco) geeft telkens foutcode 59. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Rijdt een mg zs ev model 2022, standard range

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
@Barre73

Mijn MG5 heeft ook wel snel last van beslagen ruiten. Ik heb bij de bouwmarkt een kleine vierkante vochtvreter gekocht waar zo'n tablet in moet (niet met een los zakje als vulling). Die vochtvreter kan links in de kofferbak precies in dat compartimentje wat vrij is. Daar in kan 'ie vrij wel geen kant op en ook niet omvallen.
Ik leeg 'm om de 2 dagen en dan komt er toch telkens wat water uit. Doe dit al sinds een jaar of 10 ook bij mijn andere auto's. In de zomer haal ik dat ding er uit. Wel regelmatig controleren natuurlijk, anders rijd je ineens met een halve liter water rond..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Wrc schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:13:
[...]

Heb je zelf om de update gevraagd? Bij mij hebben ze geen update uitgevoerd bij de service beurt.
Een volmondig ja, ik ben hier sinds aflevering ongeveer mee bezig geweest toen ik merkte dat het bij tesla laden niet mogelijk was. Dus actief moet je blijven vragen, ze moeten namelijk van MGeurope goedkeuring krijgen dat ze de update mogen uitvoeren onder het mom van coulance. En daar gaat nogal wat tijd overheen.
buutvrij schreef op zondag 3 december 2023 @ 22:35:
@Barre73

Mijn MG5 heeft ook wel snel last van beslagen ruiten. Ik heb bij de bouwmarkt een kleine vierkante vochtvreter gekocht waar zo'n tablet in moet (niet met een los zakje als vulling). Die vochtvreter kan links in de kofferbak precies in dat compartimentje wat vrij is. Daar in kan 'ie vrij wel geen kant op en ook niet omvallen.
Ik leeg 'm om de 2 dagen en dan komt er toch telkens wat water uit. Doe dit al sinds een jaar of 10 ook bij mijn andere auto's. In de zomer haal ik dat ding er uit. Wel regelmatig controleren natuurlijk, anders rijd je ineens met een halve liter water rond..
wat ik merk is dat als ik alleen in de auto zit er geen probleem is maar met meerdere in de auto slaan wat ramen aan. Voor mij werkt hetvolgende:
de temperatuur bij mij staat rond de 17 a 18 graden
de klimate control eerst op auto zetten
en daarna naar voeten en voorruit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 15:39
MG ZS EV MY22-23 bandenslijtage.

Hoe gaat het bij jullie qua bandenslijtage? Ik ben een wat aggressievere rijder, maar deze bandenslijtage had ik niet verwacht. Los van dat je met een elektrische auto altijd wel wat sneller accelereert en daardoor je banden wat sneller slijten plus dat door het directe koppel je soms bij het wegrollen sneller wegslipt, zit op mijn dagelijkse woonwerk route veel korte stukjes met bochten, dus veel remmen en accelereren. Daarnaast lijkt het dat ik relatief goedkope banden eronder heb zitten waarvan ik me serieus af vraag of deze wel geschikt zijn voor een EV..

De banden die ik eronder heb zitten zijn Maxxis Bravo 215/55/R17 94V. Ik heb nu 15k km gereden en nog maar iets meer dan 2mm op de voorbanden.. De achterbanden gaan heel wat minder hard, daar zit nog 6mm op.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Wat voor merk en model banden heb je eronder zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
matthewtje schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:43:
[...]

Wat voor merk en model banden heb je eronder zitten?
Dat is wel heel weinig zeg over die kilometers,

bij mij zaten er vanaf levering nog michelin permacy 3 banden onder.

Nu is mijn rijstijl vrij conservatief, racen doe ik met iets anders op het circuit 8)

[ Voor 13% gewijzigd door jpvdheijn op 04-12-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00n11
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-08-2024
Hi alle,

Laatste tijd valt mij op dat bij mijn MG5 Luxury van dit jaar, dat ik de remote AC niet kan aanzetten via mijn app als de auto aan de lader staat.
Ik krijg een error 255. Na wat zoeken in dit forum, heb ik niet een post kunnen vinden van iemand anders die dit ook heeft gerapporteerd.

Gister stond ik in de AFAS bij een MG4 waar wij beide stonden te laden en even kort gesproken met de eigenaar. Ik zag dat zijn lampen aan stonden met niemand in de auto wat er op duid dat hij waarschijnlijk zijn verwarming had aangezet, hij gaf aan dat hij geen issues heeft gehad met de app.
Iemand enig idee?
Is hier wellicht een software update voor geweest?

Daarnaast ook wel enig sinds teleurstellend dat de MG5 luxury geen sensor in de ruitensproeier vloeistof tank heeft.
Kom je natuurlijk achter als hij leeg is bij de eerste pekel dagen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Bk_Pt6l_k0yOENLGYYuf4n9Qik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsrgFpHbhAYuCzNWGf6YuWgj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:41
matthewtje schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:42:

Hoe gaat het bij jullie qua bandenslijtage? Ik ben een wat aggressievere rijder, maar deze bandenslijtage had ik niet verwacht. Los van dat je met een elektrische auto altijd wel wat sneller accelereert en daardoor je banden wat sneller slijten plus dat door het directe koppel je soms bij het wegrollen sneller wegslipt, zit op mijn dagelijkse woonwerk route veel korte stukjes met bochten, dus veel remmen en accelereren. Daarnaast lijkt het dat ik relatief goedkope banden eronder heb zitten waarvan ik me serieus af vraag of deze wel geschikt zijn voor een EV..

De banden die ik eronder heb zitten zijn Maxxis Bravo 215/55/R17 94V. Ik heb nu 15k km gereden en nog maar iets meer dan 2mm op de voorbanden.. De achterbanden gaan heel wat minder hard, daar zit nog 6mm op.
Gewoon normaal rijden misschien? Je rijdt geen 911 maar een MG. Dus pas je daarop aan. Ook al heb je vol koppel vanaf stilstand. Ik heb met mijn ZS EV 75k gedaan met de voorbanden. En die 75k durende banden waren de standaard banden. Hankook ofzo? Geen idee wat erop zat. Nu in ieder geval Michelins.

Dus: wees een heer, en rijdt wat rustiger. Je blaast met je stille EV zo toch heel wat fijnstof de lucht in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
@Wrc @buutvrij @jpvdheijn
Bedankt voor het meedenken over beslagen ruiten. Ik had kort erna al aangegeven dat de ventilatiestand op recirculatie bleek te staan (dank aan Van Mossel...) en dat is niet handig, zeker niet met drie mensen in de auto.
Sinds ik die weer gewoon op "buitenlucht" heb staan, gaat het goed. In ieder geval bij de tweede grote rit gisteren (200 kilometer in de avond bij 0 graden en in die sneeuwbui).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:41
Barre73 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:50:
@Wrc @buutvrij @jpvdheijn
Bedankt voor het meedenken over beslagen ruiten. Ik had kort erna al aangegeven dat de ventilatiestand op recirculatie bleek te staan (dank aan Van Mossel...) en dat is niet handig, zeker niet met drie mensen in de auto.
Sinds ik die weer gewoon op "buitenlucht" heb staan, gaat het goed. In ieder geval bij de tweede grote rit gisteren (200 kilometer in de avond bij 0 graden en in die sneeuwbui).
Dank aan Van Mossel? Dat je een universeel symbool die al 40 jaar in auto’s zit niet weet te herkennen. Zou dit eerder even bij jezelf zoeken. Bij een nieuwe auto hoort ook even uitzoeken hoe de bediening werkt en wat het gedrag is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-06 22:05

Na 33k met mijn MG5 in ~18 maanden heb ik er net voor het eerst nieuwe winterbanden onder laten zetten. De zomerfabrieksbanden zitten alle 4 nog op 8mm resterend volgens Kwikfit.

Ik zou mezelf ook een vlotte bestuurder noemen. Maar ik rem (bijna) nooit en laat het meeste afremmen door de KERS doen. Optrekken gaat 9/10x harder dan de ICE auto's om mij heen. Bochten neem ik dan weer redelijk behoedzaam want rij vaak met m'n hond op de achterbank.

Misschien toch eens je rijstijl evalueren?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
n00n11 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:03:
Hi alle,

Laatste tijd valt mij op dat bij mijn MG5 Luxury van dit jaar, dat ik de remote AC niet kan aanzetten via mijn app als de auto aan de lader staat.
Ik krijg een error 255. Na wat zoeken in dit forum, heb ik niet een post kunnen vinden van iemand anders die dit ook heeft gerapporteerd.

Gister stond ik in de AFAS bij een MG4 waar wij beide stonden te laden en even kort gesproken met de eigenaar. Ik zag dat zijn lampen aan stonden met niemand in de auto wat er op duid dat hij waarschijnlijk zijn verwarming had aangezet, hij gaf aan dat hij geen issues heeft gehad met de app.
Iemand enig idee?

Daarnaast ook wel enig sinds teleurstellend dat de MG5 luxury geen sensor in de ruitensproeier vloeistof tank heeft.

[Afbeelding]
Een sensor in die tank zou natuurlijk handig zijn maar kleine moeite om voor het winterseizoen de auto daar even klaar voor te maken door een snelle check. Ik heb de mijne bijgevuld met anti-vries sproeisel en door de wasstraat gehaald met wax ter extra bescherming tegen de pekel.

Een auto heeft onderhoud nodig en niet al het onderhoud hoeft bij de garage plaats te vinden. Daar ben je zelf ook verantwoordelijk voor :).

Ik heb ook problemen met de app en de MG5. Ik kan dan wel weer remote AC/front/rear heating bedienen maar alles met laden werkt niet. Servicebeurt in maart, hoop dat ze het dan kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack

Dat is wel heel extreem, ik heb ook een vrij stevige rijstijl maar na 25.000km heb ik nog ca. 5mm profiel over op de voorbanden. Bij mij zitten er Michelin premacy banden onder.

Misschien dat die Maxxis banden een veel zachtere compound hebben en daardoor snel slijten. Zit best verschil in tussen banden weet ik uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ik kan me haast niet voorstellen dat je zo ruig rijdt dat je ca. 3-4x zoveel bandenslijtage hebt.

[ Voor 73% gewijzigd door HandyLumberjack op 04-12-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:34
n00n11 schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:03:
Hi alle,

Iemand enig idee?

[Afbeelding]
Hier een MG4 Lux. Na twee dagen de auto niet gebruikt te hebben is ie de connectie meestal kwijt.
De iSmart app is echt een drama die meer niet werkt dan wel.
Ik weet niet hoe die Chinezen dat bedacht hadden, maar hier wordt je niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck_Norris
  • Laatst online: 08:12
rschoppema schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:09:
[...]

Hier een MG4 Lux. Na twee dagen de auto niet gebruikt te hebben is ie de connectie meestal kwijt.
Ik weet niet hoe die Chinezen dat bedacht hadden, maar hier wordt je niet vrolijk van.
Mee eens, ik denk niet dat we de verbinding tijdens de zomer zo vaak hebben gezien. Maar nu iedereen er in de winter gebruik van wil maken om van het ijs af te komen, heeft de moeite met de hoeveelheid aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
Eind september de ZS EV 2019 met 36k op de teller (banden 6/7mm) ingeruild op een ZS EV LR 2022 en iSmart gaan gebruiken.
Mijn vrouw gaat er mee naar het werk, zo'n 16 km van huis. De laatste maand geregeld rond 16:30 uur vanuit huis met de app op mijn telefoon de AC op afstand aangezet. Werd zeer gewaardeerd!
Ook 's morgens zo'n 15 minuten voor vertrek, met de kabel nog aangesloten, werkt de AC opdracht prima.

Wel een vraag: werkt de iSmart app vanuit een 2e telefoon als de 1e telefoon ook aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
magiel schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:26:
[...]

Na 33k met mijn MG5 in ~18 maanden heb ik er net voor het eerst nieuwe winterbanden onder laten zetten. De zomerfabrieksbanden zitten alle 4 nog op 8mm resterend volgens Kwikfit.

Ik zou mezelf ook een vlotte bestuurder noemen. Maar ik rem (bijna) nooit en laat het meeste afremmen door de KERS doen. Optrekken gaat 9/10x harder dan de ICE auto's om mij heen. Bochten neem ik dan weer redelijk behoedzaam want rij vaak met m'n hond op de achterbank.

Misschien toch eens je rijstijl evalueren?
Ik heb mezelf misschien ook te weinig verwoord: ik accelereer gewoonlijk met 50-80% power op de display en remmen doe ik ook 99% op regeneratief remmen standje 3, rem bijna nooit los van het laatste stukje tot stilstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
HandyLumberjack schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:36:
Ik kan me haast niet voorstellen dat je zo ruig rijdt dat je ca. 3-4x zoveel bandenslijtage hebt.
Dit is ook niet mijn eerste auto en het bandenslijtage ten opzichte van vorig vervoer valt ook heel erg op. Ik denk dat het dan, los van mijn wat vlottere rijlstijl, veel met het type compound te maken zal hebben..
Ik heb ook nog 10-15k op een Lynk & Co weggetikt en daar was maar sprake van 1mm slijtage..

[ Voor 11% gewijzigd door matthewtje op 04-12-2023 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
t14wo schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:01:
[...]

Dank aan Van Mossel? Dat je een universeel symbool die al 40 jaar in auto’s zit niet weet te herkennen. Zou dit eerder even bij jezelf zoeken. Bij een nieuwe auto hoort ook even uitzoeken hoe de bediening werkt en wat het gedrag is volgens mij.
Dit is mijn tiende nieuwe auto in 21 jaar. Nog nooit heb ik een auto nieuw ontvangen waarbij deze stand aan stond bij aflevering. Kan ook MG zelf zijn maar ook dat zou vreemd zijn.

En net als meer zaken in het menu is dit ook niet intuïtief. Het symbooltje herkende ik wel maar er zat geen lichte rand omheen. Bij alle andere symbolen in dat deel van het menu betekent dat "uit".
En net bij deze blijkt dit anders (als je erop tikt verandert het in standje buitenlucht).

Dus kom van je troon en denk liever mee in dit topic in plaats van zo neerbuigend te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 04-12-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:21
jpvdheijn schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:00:
[...]

Een volmondig ja, ik ben hier sinds aflevering ongeveer mee bezig geweest toen ik merkte dat het bij tesla laden niet mogelijk was. Dus actief moet je blijven vragen, ze moeten namelijk van MGeurope goedkeuring krijgen dat ze de update mogen uitvoeren onder het mom van coulance. En daar gaat nogal wat tijd overheen.
[...]
Heb jij gebeld of schriftelijk geprobeerd? Of allebei? Ik heb vandaag gebeld en de mevrouw hield het stevig vast dat de Tesla snelladers niet openbaar zijn. Ik was even verbaasd, want het is gewoon onwaar. Ik stelde voor dat ze het heel even op Google opzoekt, maar zij wou dat niet, zij ging verder met het herhalen dat ze niet openbaar zijn.

Ik vond het een heel onprettig gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

rschoppema schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:09:
Bij mij weten heeft de auto 2 standen; standby en hibernate. In standby controleert de auto elke 10 seconden of hij een actie moet uitvoeren. In hibernate wordt dit verlaagd naar 1x per minuut. Dit om de 12V accu te sparen. De auto pollt dus de API server op gezette intervallen.
De switch van standby naar hibernate wordt bepaald door het voltage van de 12V accu. Zodra deze onder de 12V zakt, gaat mijn Marvel R in hibernate en duurt het ook langer voordat de auto is opgestart is en ik kan wegrijden.
Chuck_Norris schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:54:
[...]

Mee eens, ik denk niet dat we de verbinding tijdens de zomer zo vaak hebben gezien. Maar nu iedereen er in de winter gebruik van wil maken om van het ijs af te komen, heeft de moeite met de hoeveelheid aansluitingen.
Ik denk eerder dat de 12V accu sneller leegloopt door de lagere buitentemperatuur en de auto dus sneller in hibernate gaat (zie hierboven).
VicTheTrader schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:33:
[...]

Heb jij gebeld of schriftelijk geprobeerd? Of allebei? Ik heb vandaag gebeld en de mevrouw hield het stevig vast dat de Tesla snelladers niet openbaar zijn. Ik was even verbaasd, want het is gewoon onwaar. Ik stelde voor dat ze het heel even op Google opzoekt, maar zij wou dat niet, zij ging verder met het herhalen dat ze niet openbaar zijn.

Vreemd, de mijne moet in Februari weer op service. Dan wil ik die update er gewoon op krijgen zonder discussie. Legio voorbeelden dat het in Zweden wel werkt na een update van de auto, dus dan wil ik dat ook. Geeft je veel meer vrijheid met het plannen van je route.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Ik luisterde een paar weken geleden naar een interview met Erik Berkhof, CEO van Van Mossel. Hij gaf aan dat zijn mobiele nummer op de website van van Mossel staat (klopt, even googlen) en dat iedereen hem mag bellen, appen of smsen als zij het gevoel hebben niet klantvriendelijk en met goede service behandeld te zijn.
Ik zou zeggen.. probeer het eens uit. Hij klonk zeer serieus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpvdheijn
[...]

Ik doe alles via de mail, een telefoon gesprek heeft voor mij geen enkele waarde mbt tot afstemming van overeenkomst of afstemmen van werkzaamheden. Ik ben door de medewerkers goed geholpen in Breda. Wat bij mij erg hielp is dat ik van te voren via de email de werkzaamheden elke keer heb bevestigd gekregen en eventuele kosten hiervan. Dit bespaart een hoop gesteggel en naar mijn mening zijn ze bij van Mossel Breda daar heel erg open in. Ook een verslag na een werkplaats bezoek wordt via de mail gedeelt.
Success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
@jpvdheijn

8 januari heb ik de eerste 24000 km/jaarbeurt met de MG5. Na het online boeken van deze afspraak kreeg ik mail waarin stond binnenkort online in te checken voor deze service.

Werkzaamheden: Onderhoud naar interval en beschikbare software updates.

Als ik mij niet vergis heb jij deze beurt al gehad incl. de issue van het ge-tiktok bij lastwissel uit de voortrein. Dat euvel heb ik ook, al is het nu met de kou wel minder.

Zou je willen delen wat de kosten waren van de service aan jou wagen en wat ze daar aan uitgevoerd hebben? Dan heb ik een beetje een vergelijk. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Reflection schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:41:
@Barre73 Bedankt voor de link. Deze was ik nog niet tegengekomen. Volgende keer zal ik iets beter zoeken :).

@HandyLumberjack @jpvdheijn Bedankt. Ik heb vanmiddag toch maar besloten een proefrit voor beide auto's in te plannen. Dat zal mijn keus enigszins moeten vereenvoudigen.
Afgelopen maandag heb ik een proefrit gemaakt in een MG ZS, Luxery uitvoering (de comfort uitvoering was niet beschikbaar). Na de proefrit was ik om, dit moest hem gaan worden. De MG5 stond niet klaar, maar dacht: maakt niet uit, de ZS is prima. Dus de volgende dag de ZS (Comfort) besteld.

Gisteren per toeval een ritje gemaakt in een MG5 Luxery uitvoering van een collega van mij. Deze auto rijdt ook goed, maar toch bleef mijn voorkeur bij de ZS.

Nu las ik alleen, wat laat, dat de speakers van de Comfort uitvoering erg tegenvallen t.o.v. de Luxery uitvoering. Misschien niet helemaal de juiste keuze gemaakt. Of kan iemand met een ZS Comfort uitvoering ontkrachten dat de kwaliteit erg tegenvalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:33
Helaas, ik heb sinds een maand ook een ZS comfort en ik vind de kwaliteit vab de speakers echt dramatisch.

Ik heb wat gepield met de equalizer, en dat heeft het wel wat verbeterd. Maar kan nog steeds niet tippen aan de speakers in mijn 2020 Luxury. Wel kwalijk dat ze in elk geval op de private lease site niet aangeven dat er zo'n verschil in geluidskwaliteit is tussen comfort en luxury.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:31
Reflection schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:18:
[...]

Afgelopen maandag heb ik een proefrit gemaakt in een MG ZS, Luxery uitvoering (de comfort uitvoering was niet beschikbaar). Na de proefrit was ik om, dit moest hem gaan worden. De MG5 stond niet klaar, maar dacht: maakt niet uit, de ZS is prima. Dus de volgende dag de ZS (Comfort) besteld.

Gisteren per toeval een ritje gemaakt in een MG5 Luxery uitvoering van een collega van mij. Deze auto rijdt ook goed, maar toch bleef mijn voorkeur bij de ZS.

Nu las ik alleen, wat laat, dat de speakers van de Comfort uitvoering erg tegenvallen t.o.v. de Luxery uitvoering. Misschien niet helemaal de juiste keuze gemaakt. Of kan iemand met een ZS Comfort uitvoering ontkrachten dat de kwaliteit erg tegenvalt?
Je hebt geen achterspeakers bij de achterdeuren. Alleen 4 speakers voor( bij de voordeur en voorruit). Zelfs mijn zoontje van 5 klaagt dat het geluid achterin matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Dat is een domper. Dan had ik achteraf gezien beter voor de MG5 Luxery uitvoering kunnen gaan. Ik zal is navragen of er nog mogelijkheden zijn om de bestelling te wijzigen.
Dat het geluid achterin tegenvalt, daar kan ik wel mee leven, daar zit zelden iemand. Maar voorin zou het wel fijn zijn als de kwaliteit goed is.

[ Voor 17% gewijzigd door Reflection op 09-12-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:27

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb het idee dat mijn MG ZS EV 2019 niet meer volledig oplaadt. Gisteren na een ritje Amsterdam en terug met ongeveer 10% aan de lader gehangen en vanochtend eraf gehaald waarbij er 31 kW is ingegaan en de lader was gestopt na 9,5 uur laden.
Range op Eco gaf 211 km aan. Ik heb mijn dongle eraan gehangen en de SOC was 94%. Nu weet ik dat het kouder is en de range lager is maar het valt me wel op. ABRP geeft een degradatie van 3.5% nu aan maar als ik dat aanhoud zou met een volle accu nog ruim 240 km moeten aangeven (in juni gaf deze onder Eco 251 km aan toen was de degradatie 3%).
Verder een vraag aan de ZS EV MK1 bezitters, de verlichting in de laadklep (tijdens het laden) functioneert die altijd of alleen als deze aan een granny hangt?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 10:57
DoctorV64 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:21:
Ik heb het idee dat mijn MG ZS EV 2019 niet meer volledig oplaadt. Gisteren na een ritje Amsterdam en terug met ongeveer 10% aan de lader gehangen en vanochtend eraf gehaald waarbij er 31 kW is ingegaan en de lader was gestopt na 9,5 uur laden.
Range op Eco gaf 211 km aan. Ik heb mijn dongle eraan gehangen en de SOC was 94%. Nu weet ik dat het kouder is en de range lager is maar het valt me wel op. ABRP geeft een degradatie van 3.5% nu aan maar als ik dat aanhoud zou met een volle accu nog ruim 240 km moeten aangeven (in juni gaf deze onder Eco 251 km aan toen was de degradatie 3%).
Verder een vraag aan de ZS EV MK1 bezitters, de verlichting in de laadklep (tijdens het laden) functioneert die altijd of alleen als deze aan een granny hangt?
Mijn laadverlichting is al jaren stuk, herken je degradatie wel. Ca220km nu

Snelladen is een ramp met 25kW😣 lijkt dat bij de bms firmwareupgrade de laadsnelheid is verlaagd. Onacceptabel vind ik dat

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Het weer heeft ook een gigantisch effect op de range, de range in mijn ZS LR comfort 23 is nu ook maar ca. 300 km, i.p.v. ca. 390 in de zomer. Van het voorjaar wordt dat vanzelf weer beter.

Die audio kwaliteit is inderdaad matig, maar het went.

Mijns inziens is het ook een budget-auto, daar kun je ook niet zoveel van verwachten als een premium merk.

[ Voor 32% gewijzigd door HandyLumberjack op 09-12-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

Reflection schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:49:
Dat is een domper. Dan had ik achteraf gezien beter voor de MG5 Luxery uitvoering kunnen gaan. Ik zal is navragen of er nog mogelijkheden zijn om de bestelling te wijzigen.
Dat het geluid achterin tegenvalt, daar kan ik wel mee leven, daar zit zelden iemand. Maar voorin zou het wel fijn zijn als de kwaliteit goed is.

Slechte zaak van MG om de auto zo de markt op te brengen.
Ik vind het geluid prima, maar ik heb hem ook nooit op standje nachtclub staan, dus misschien dat dat verschil maakt?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-06 12:17
Hoi fooks,
Ik eigenaar marvel R 48K verder op snelweg.
Banden nog min 7mm achter voorzijde nog nieuw bijna 😬
Je banden oprijden binnen 15 a 20 K is te zot voor woorden,daar moet je echt moeite voor doen haha.
Tip voor iedereen, reset de dagteller en prompt kom je veel verder met volle accu.
Gisteren 100 % vol,bereik 288 km.
Na reset 379 km.
Ook wanneer accu half leeg is werkt dit,althans bij mij.
Wel opmerking dat de 1e 50km van bereik snel gaat,terwijl de werkelijke gereden afstand veel minder is.
Maarja,alle beetjes helpen,binnenkort weer de 2e onderhoudsbeurt ben benieuwd.
Veel rijplezier want blijft tog heerlijk rijden zo,n stille ev

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Wereldrijziger schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:58:
Tip voor iedereen, reset de dagteller en prompt kom je veel verder met volle accu.
Gisteren 100 % vol,bereik 288 km.
Na reset 379 km.
Ook wanneer accu half leeg is werkt dit,althans bij mij.
Wel opmerking dat de 1e 50km van bereik snel gaat,terwijl de werkelijke gereden afstand veel minder is.
Je weet dat je met je tip jezelf voor de gek houdt en er alleen maar een nog onbetrouwbaardere schatting aan over houdt?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Mag je vinden, maar bij snelweg rijden gaat de werkelijke km ook sneller dan bereik km !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Reset de auto voordat je oplaad en kijk dan wat er gebeurd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

HandyLumberjack schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:51:
Het weer heeft ook een gigantisch effect op de range, de range in mijn ZS LR comfort 23 is nu ook maar ca. 300 km, i.p.v. ca. 390 in de zomer. Van het voorjaar wordt dat vanzelf weer beter.

Die audio kwaliteit is inderdaad matig, maar het went.

Mijns inziens is het ook een budget-auto, daar kun je ook niet zoveel van verwachten als een premium merk.
Bereik zou kunnen dat hij dat heeft gebaseerd op de laatste paar dagen, heb alleen snelweg km gemaakt waarbij het verbruik niet bepaald laag was (reed 100-105-110 km/u op ACC). Stadsverkeer is de ZS EV echt een stuk zuiniger.

Laadverlichting was dus al stuk bij mij kennelijk. VM maar een mailtje gestuurd hierover. Is geen must maar als Tweaker vind ik het gewoon wel leuk.
Gisterenavond zag de mevrouw DoctorV64 een MG4 staan op de parkeerplaats P&R Zeeburg, ze vond het ook wel een mooie auto >:) :P . Helaas was het buiten ons budget toen we de ZS EV kochten en het is een lage auto wat ze minder fijn vindt.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflection
Bezulba schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 14:17:
[...]

Ik vind het geluid prima, maar ik heb hem ook nooit op standje nachtclub staan, dus misschien dat dat verschil maakt?
Oké. Nou het hoeft voor mij ook zeker niet op die stand. Gewoon normaal volume. Ik heb het volume zelden tot nooit hoog staan.
Ik kom van een Renault Megane Estate (2019). Als het enigszins vergelijkbaar is, dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
DoctorV64 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:21:
Range op Eco gaf 211 km aan. Ik heb mijn dongle eraan gehangen en de SOC was 94%.
Met het kouder worden was de range bij mij ook even in de war. Op een gegeven moment gaf hij nog maar 190 aan. Nu 220 ongeveer. Komt inderdaad door de kou. Afgelopen voorjaar was het met het warmer worden juist andersom. Je wordt er niet blij van, anderzijds zijn het wel realistische kilometers. Snelladen is momenteel ook een ramp. Met moeite 30 kW.

Verlichting in laadklep brandt bij mij altijd tijdens het laden.

Bij mij klappen de spiegels sinds een week niet meer in. Vervelend, omdat je niet ziet dat je auto dan echt op slot is. Nog iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Heb al contact gezocht met van Mossel over het niet functioneren van de verlichting in de laadklep. Je zou zeggen dat het onder de garantie zou vallen, even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Weet iemand de steekwaarde, ET, en naafdiameter van de M5 SR, dus met de 16 inch velgen?
Bij MG zelf op de site kan ik het niet vinden, en online levert verschillende waarden op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39

-tom-562

Oliesjeik

buutvrij schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:10:
Weet iemand de steekwaarde, ET, en naafdiameter van de M5 SR, dus met de 16 inch velgen?
Bij MG zelf op de site kan ik het niet vinden, en online levert verschillende waarden op..
https://www.velgensteekwi.../MG5%20(2019%20-%20).html

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
buutvrij schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:10:
Ik heb de Kwikfit gebeld en het antwoord was dat ze zelf de juiste velgen erbij pakken als je de verkeerde besteld.

Houd wel rekening met de TPMS (bandenspanning) meter die in elk wiel verplicht is. Dit kostte mij aardig wat extra bij de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-03 17:17
Afgelopen zondag met de ZS EV 2023 SR Luxury op en neer naar Luxemburg gereden. Op de heenweg 3 snellaadstops gehad (1 van 5 minuten en 2 langere), waarbij ik niet naar de laadsnelheid heb gekeken, maar het niet heel traag leek te gaan. Bij de terugreis, haalde ik bij twee Fastneds max 30 a 40 kW. Bij de eerste waren alle laadvoorzieningen in gebruik; bij de tweede waren er 3 van de 8 laadpalen in gebruik, daar lijkt het dus niet aan te liggen. Echt koud was het ook niet, het was rond de 5 graden volgens mij.

Wat wel anders was dan anders, is dat ik de dag ervoor ook al veel met de auto had gereden. De auto heeft zo'n 30 uur achter elkaar geladen of gereden met tussendoor 3x 1 uur rust.

Komt dit bekend voor? Waar ik niets mee gedaan heb, is bijvoorbeeld het voorverwarmen van de accu. Moet nog uitvinden waar dat zit, ergens diep in het menu volgens mij. Maar als ik net een hele accu heb leeggereden, dan zal ie toch wel warm zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-06 23:00
Ik heb vandaag de ZS EV comfort opgehaald en een paar ritjes gehad.
Ook naar aanleiding van eerdere posts het geluid getest. Voorin is het geluid echt prima. Ik kan me wel voorstellen dat dit achter minder is vanwege het ontbreken van de extra speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Had vandaag een update van de iSmart MG app. Na het installeren, openen en inloggen met de eerder gebruikte inlogcode moet ik de app weer koppelen (binden) aan de auto met een QR code. Heb deze code uiteraard gezien op het infoscherm in de auto bij het koppelen van de app tijdens de aflevering van de ZS begin september jl., maar kan dit nu niet terugvinden.
Zie advies/suggesties met belangstelling tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ronbebelaar schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:51:
Had vandaag een update van de iSmart MG app. Na het installeren, openen en inloggen met de eerder gebruikte inlogcode moet ik de app weer koppelen (binden) aan de auto met een QR code. Heb deze code uiteraard gezien op het infoscherm in de auto bij het koppelen van de app tijdens de aflevering van de ZS begin september jl., maar kan dit nu niet terugvinden.
Zie advies/suggesties met belangstelling tegemoet.
Home scherm, swipe het hele scherm naar rechts en dan instellingen geloof ik. Ik was hem ook een tijdje kwijt toen ik mijn app wou koppelen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:02
Ugh, ik kom niet eens voorbij het login scherm na de update... Ik krijg op geen enkele manier de "login" button klikbaar. @Ronbebelaar heb je een nieuw account aangemaakt, of kon je je bestaande account gebruiken bij na de update om in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bioman schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:21:
Ugh, ik kom niet eens voorbij het login scherm na de update... Ik krijg op geen enkele manier de "login" button klikbaar. @Ronbebelaar heb je een nieuw account aangemaakt, of kon je je bestaande account gebruiken bij na de update om in te loggen?
@Bioman
Onderaan het vinkje gezien? (akkoord met voorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bezulba schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:55:
[...]

Home scherm, swipe het hele scherm naar rechts en dan instellingen geloof ik. Ik was hem ook een tijdje kwijt toen ik mijn app wou koppelen.
Klopt. Tweede pagina van het homescherm (is bij mij naar links swipen) -> instellingen -> auto binden

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 18-12-2023 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioman
Wow, die had ik inderdaad niet herkend als een vinkje... Nu krijg ik: unknown in this Tenant, en bij alle forget password "this service is currently unavailable". Kennelijk proberen meer mensen een account te activeren. Ik probeer het morgen nog een keer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Bioman schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:21:
Bleef bij mij ook eerst hangen. Uiteindelijk gewist en opnieuw geïnstalleerd. Kon met de bestaande user/pw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bioman schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:47:
Wow, die had ik inderdaad niet herkend als een vinkje... Nu krijg ik: unknown in this Tenant, en bij alle forget password "this service is currently unavailable". Kennelijk proberen meer mensen een account te activeren. Ik probeer het morgen nog een keer 8)7
Wachtwoord vergeten werkte inderdaad behoorlijk slecht vanmorgen... meerdere malen "deze service is niet bereikbaar:"

(heb jij de engelse versie of zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioman
Nou, ik ben ingelogd, je moet dus ook het landennummer invulllen, naast je email adres. En daarna gewoon net zo vaak op Login klikken totdat je geen foutmelding meer krijgt.
Ik hoefde trouwens niet opnieuw mijn auto te koppelen.

Ik heb inderdaad de app in het Engels staan inderdaad, was bij mij de standaardinstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Barre73 schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:35:
[...]

Klopt. Tweede pagina van het homescherm (is bij mij naar links swipen) -> instellingen -> auto binden
Dankjewel, zover had ik nooit gescrold naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Vanavond enkele malen geprobeerd om de auto te binden aan de app. De reactie is dat de auto is verbonden, maar de overige functies van de app doen helemaal niets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7YHpZYK-V-a_HzAbD5Az0vRtIo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L3xn6AM9IuH95Y50a5IJzAmv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Ronbebelaar op 18-12-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-06 23:00
Kun je wel inloggen en naar instellingen?! Dan kun je evt proberen om de cache te wissen. Misschien lost het wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Helaas is het nog steeds niet gelukt om de iSmart app na de update weer werkend te krijgen. Inloggen is geen probleem en het wissen van de cache heb ik ook al enkele malen gedaan. Het scannen van de QR code geeft na elke actie hetzelfde resultaat als op de foto in mijn vorige bericht.
Jammer want ik gebruikte de functies van de app vrijwel dagelijks naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Ronbebelaar schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:31:
Helaas is het nog steeds niet gelukt om de iSmart app na de update weer werkend te krijgen. Inloggen is geen probleem en het wissen van de cache heb ik ook al enkele malen gedaan. Het scannen van de QR code geeft na elke actie hetzelfde resultaat als op de foto in mijn vorige bericht.
Jammer want ik gebruikte de functies van de app vrijwel dagelijks naar volle tevredenheid.
Hier geen problemen gehad met de update van de app. Ik heb wel al maanden dat ik niets met energie management in de app kan doen, en de achterdeuren en achterklep zouden permanent "open" staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutvrij
Ik heb ook bovengenoemde problemen met de app update. De geneugten van chinese software dat over het algemeen bekend staat als niet best..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Zou het koppelprobleem verband kunnen hebben met het type MG? Ik heb een ZS Comfort waarvoor de light versie van de ismart app beschikbaar is. In de appstore is daar geen verschil te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronbebelaar op 20-12-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Hotton
  • Laatst online: 06-10-2024
In het begin een paar problemen gehad met de update (2.0) Na de nieuwe update (2.01) werkt alles zo te zien. Token raakt niet meer verlopen en verbinding blijft stabiel.Of het probleem met de defrost is opgelost moet ik nog ondervinden. Al met al valt het allemaal best me.Het betreft een MG5 LR

[ Voor 3% gewijzigd door Rob Hotton op 20-12-2023 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Hotton
buutvrij schreef op woensdag 20 december 2023 @ 12:02:
Ik heb ook bovengenoemde problemen met de app update. De geneugten van chinese software dat over het algemeen bekend staat als niet best..
Volgens mij is er maar weinig EV software die niet chinees is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Rob Hotton schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:34:
In het begin een paar problemen gehad met de update (2.0) Na de nieuwe update (2.01) werkt alles zo te zien. Token raakt niet meer verlopen en verbinding blijft stabiel.Of het probleem met de defrost is opgelost moet ik nog ondervinden. Al met al valt het allemaal best me.Het betreft een MG5 LR
Heeft de MG5 LR de Lite versie of de volledige versie van MG ismart app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Hotton
Ronbebelaar schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:58:
[...]

Heeft de MG5 LR de Lite versie of de volledige versie van MG ismart app?
De lite versie. Geen OTA. Software is al de hele dag stabiel.

[ Voor 7% gewijzigd door Rob Hotton op 20-12-2023 23:09 ]

• buutvrij
Er is toch maar 1 versie van de app zelf? Heb de MG5 comfort trouwens, die het gewoon doet, maar de app is noch steeds niet functioneel, wat ik ook probeer. App wil alleen binden en als ik dat dan doe zegt 'ie dat 'ie gebind is..

Gaat bij anderen wel goed?

• Ronbebelaar
buutvrij schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:33:
Er is toch maar 1 versie van de app zelf? Heb de MG5 comfort trouwens, die het gewoon doet, maar de app is noch steeds niet functioneel, wat ik ook probeer. App wil alleen binden en als ik dat dan doe zegt 'ie dat 'ie gebind is..

Gaat bij anderen wel goed?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben nu voornemens om de Android telefoon te resetten zodat ik daarna met een schone installatie mogelijk meer succes heb.
Er is inderdaad maar 1 versie van de app en in de Comfort versies (MG5 en ZSEV) zijn alleen enkele functies niet bruikbaar.

• Ronbebelaar
Ook met een 'schone' android telefoon en de app opnieuw geïnstalleerd blijft de melding dat de auto gebonden is. Blijft als enig optie over om de instellingen te resetten naar fabrieksinstellingen. Heeft iemand daar ervaring mee?

• Bioman
Is het niet de auto zelf die al aan een andere account is gebonden?

• Ronbebelaar
De auto was voor de update uiteraard al gebonden aan de 'oude' iSmart versie. Ik heb geen instructies gehad om dit eerst te ontkoppelen (misschien over het hoofd gezien). Die optie staat wel genoemd op het inlogscherm onder Instellingen, maar dat zag ik pas toen de update was uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
Ik heb op aanraden van iemand mijn e-mailadres ingevuld op de plek waar de app je telefoonnummer wenst;
er staat dus nu: +31 ladiedadieda@gmail.com en de app werkt daarna gelijk!

Die rare chinezen ook! Hopelijk kan je er ook iets mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
buutvrij schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:57:
Ik heb op aanraden van iemand mijn e-mailadres ingevuld op de plek waar de app je telefoonnummer wenst;
er staat dus nu: +31 ladiedadieda@gmail.com en de app werkt daarna gelijk!

Die rare chinezen ook! Hopelijk kan je er ook iets mee..
Ondanks alle tips en suggesties is het nog steeds niet gelukt om de app werkend te krijgen. Ik blijf maar hangen op het verzoek te binden en na het scannen van de QR code staat er dat de auto verbonden is.
Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ronbebelaar schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:40:
[...]

Ondanks alle tips en suggesties is het nog steeds niet gelukt om de app werkend te krijgen. Ik blijf maar hangen op het verzoek te binden en na het scannen van de QR code staat er dat de auto verbonden is.
Jammer!
Dan lijkt me nog maar 1 actie mogelijk. Langs de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Dat ben ik nu ook maar van plan.
Pagina: 1 ... 82 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2