Knip
[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 05-10-2023 11:36 . Reden: Zullen we stemmingmakerij maar achterwege laten? ]
[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 05-10-2023 11:36 . Reden: Zullen we stemmingmakerij maar achterwege laten? ]
Boeing 757, levensgevaarlijk die dingenjpvdheijn schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 08:38:
Levens gevaarlijk een MG ZS
[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 05-10-2023 11:37 . Reden: quote knip ]
blup
Haha ook levens gevaarlijk! Ik snap niet dat een beetje artikel waarvan iedereen toch kan lezen dat het bedenkelijk is hier niet gepost kan worden en dat men gelijk het verwijdert onder het mom stemmingmakerij. Ik zelf toch ook een mg. Afijn zand erover.Bezulba schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:14:
[...]
Boeing 757, levensgevaarlijk die dingen
https://www.cbsnews.com/n...ay-chattanooga-tennessee/
Wat is je punt?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Die optie lijk ik niet te hebben. Frustreer me wel mateloos aan het onnodige grote licht.verbekewouter schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:49:
Bij mijn MG5 zit er in het menu onder "Vehicle" - "Lighting" een optie "Auto High Beam" die je kan afzetten.
diskeltische lurker
Vervelend, komt jammer genoeg bij meerdere automerken voor (o.a. VW ID.X). Blijf 't bijzonder vinden dat fabrikanten hier zoveel problemen mee hebben.technopeuter schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:06:
Drama vandaag, geen snellader wilde werken dus uit nood een pech-melding gedaan. Bleek de lokale garage niet de database te hebben bijgewerkt dus de kosten konden op eigen rekening komen.
De oplossing ( mg zs ev) is doodsimpel, de negatieve pool van de accu loskoppelen en na 10 tellen weer vast… auto begon direct te laden…
Tip: zorg dat je de juiste sleutel standaard in je auto legt… wat een knakenbak is het ook…
Staat leuk in de folder, maar OTA is (nog steeds) niet in gebruik bij MG.rik schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:48:
Goeie tip @technopeuter, ik wist ook niet dat er een database in de auto zat die geupdate moet worden. Kan alleen de garage dat, of werkt dat ook over the air? (Ik begreep dat de 2023 Luxery versie OTA heeft.)
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
De garage hoort online in te vullen dat ze mijn auto hebben geserviced. Als dat er niet in word gezet heb je geen garantie.rik schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:48:
Goeie tip @technopeuter, ik wist ook niet dat er een database in de auto zat die geupdate moet worden. Kan alleen de garage dat, of werkt dat ook over the air? (Ik begreep dat de 2023 Luxery versie OTA heeft.)
diskeltische lurker
Bij mijn 2022 zs ev sr geen enkel probleem om aan een tesla te ladenJules B schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:35:
Update over het laden van de MG ZS 2023 bij Tesla: Zowel Tesla support als MG hoofdkantoor bevestigen dat de MG ZS niet kan laden bij Tesla. De verklaring van MG is dat het de MG ZS inderdaad niet voldoet aan het protocol van Tesla, maar dat de Chinezen kennelijk niet van plan zijn om er iets aan te doen. Andersom vinden de Amerikanen het blijkbaar niet nodig om de eerste stap te doen. De 'handshake' tussen de ZS en Tesla zal er dus voorlopig niet komen. Leuk hé, die geopolitiek?
Ik vind dat het niet te maken heeft met de geopolitiek, maar met SAIC/MG aan een kant en Van Mossel aan de andere. Volgens mij is Tesla hier ook niet de partij die schuld zou moeten krijgen, andere auto's kunnen daar gewoon problemloos laden.Jules B schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:35:
Update over het laden van de MG ZS 2023 bij Tesla: Zowel Tesla support als MG hoofdkantoor bevestigen dat de MG ZS niet kan laden bij Tesla. De verklaring van MG is dat het de MG ZS inderdaad niet voldoet aan het protocol van Tesla, maar dat de Chinezen kennelijk niet van plan zijn om er iets aan te doen. Andersom vinden de Amerikanen het blijkbaar niet nodig om de eerste stap te doen. De 'handshake' tussen de ZS en Tesla zal er dus voorlopig niet komen. Leuk hé, die geopolitiek?
Het is best lastig om goede informatie te krijgen: MG Europe is vrijwel niet te bereiken, omdat ze de telefoon niet opnemen, ondanks proberen op verschillende tijden en dagen. Hoofdkantoor MG geeft de eerder genoemde informatie. Tesla support is best duidelijk, het blokken van de ZS wordt actief uitgerold. Tot nu toe een aantal pogingen gedaan om te laden bij Tesla, maar nog niet nadat de auto in september een software update heeft gehad. Woon niet echt in de buurt van een Tesla supercharter. Wat ik vermeld heb is dus op dit moment de meest recente informatie. Als ik lees dat er wel en ZS geladen heeft bij Tesla, dan moet ik het misschien toch nog eens proberen. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere ZS-rijders.VicTheTrader schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:20:
[...]
Ik vind dat het niet te maken heeft met de geopolitiek, maar met SAIC/MG aan een kant en Van Mossel aan de andere. Volgens mij is Tesla hier ook niet de partij die schuld zou moeten krijgen, andere auto's kunnen daar gewoon problemloos laden.
En blijkbaar bij de Britten kan het ook bij ZS EV door een update opgelost worden.
Moeilijk te accepteren dit. Had dit in juni al uidelijk was geweest, zou mijn keuze anders zijn geweest.
En er staat nog niks op de website van Van Mossel gemeld...
diskeltische lurker
Heel erg bedankt voor deze bron! Ik heb MG van mossel met deze bron nogmaals aangeschreven. En de tekst voor hun even door de translate van chrome gehaald. Het is een duidelijk verhaal, ik hoop dat ze het mee kunnen nemen met de eerste service die ik in November heb ingeschoten.RonaldABC schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:17:
Via een Duitse site kwam ik op dit artikel https://alltomelbil.se/mg...a-pa-tesla-superchargers/. De essentie is: in Zweden en Noorwegen wordt door MG onderkend dat er een probleem was met het laden bij Tesla stations met verschillende type MG én daar is vanuit MG een update voor beschikbaar. In het artikel wordt aangegeven dat de update beschikbaar wordt gesteld maar dat deze niet via OTA beschikbaar is, maar via de dealer geïnstalleerd moet worden.
Kortom in Nederland ook beschikbaar?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
Was de accu wel opgewarmd had je al een tijdje ermee gereden?DoctorV64 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:46:
Gisteren voor het eerst een keer met de ZS EV mk1 snelladen geprobeerd. Wilde de fastned auto charge koppeling instellen en gisteren was de gelegenheid ervoor. Ik heb de auto sinds juni in bezit (gekocht met 22k erop) en in september is hij voor een beurt en beschikbare updates een dag bij van Mossel Rotterdam geweest. Ik had al gelezen dat het snelladen niet meer zo snel zou zijn maar mijn sessie was als volgt:
[Afbeelding]
Maximaal 26 KW aangetikt gedurende de sessie van 51% naar 80 % (ben gestopt toen laadsnelheis daalde naar 11-14 kW).
Ik laad normaliter aan een openbare laadpaal met de Zuid-Holland pas van 50five tegen 39 cent per kWh. Dus Fastned was in verhouding natuurlijk duurder maar ik wilde het even testen. Snelladen zal alleen gedaan worden als we langere ritten gaan maken voor een trip/vakantie.
Voor de medebezitters van en zs ev mk1, als de accu leger is (zeg rond de 20 %) gaat het snelladen dan eerst sneller dan 25-26 KW om daarna af te vlakken of moet ik rekening houden dat dit het nu is?
Het algemene plaatje van Fastned voor onze ZS EV is dus niet meer van toepassing?
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Is een goede vraag, ik heb ruim 60 km snelweg en 15 km binnendoor gereden. Het was koud toen ik in de ochtend wegreed, 6 graden gaf display in de auto aan.Smuggler schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:10:
[...]
Was de accu wel opgewarmd had je al een tijdje ermee gereden?
Deze nummers herken ik wel als ik met een koude accu bij een snellader sta.
meestal haalde de MG toch wel 50 a 60kw. (met een warme accu, minstens 150km direct ervoor gereden)
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Graag gedaan. Ben benieuwd naar de reactie. Mijn auto is in september voor onderhoud geweest, voordat ik dit artikel kende. Heb toen aangegeven dat opladen niet kon bij Tesla. Dat zou meegenomen worden bij het onderhoud. Bij het ophalen was niet duidelijk wat er nu precies gedaan was en of het probleem opgelost was. Ik moest het maar uitproberen. Kortom vaag. En het werkte helaas niet, maar heb nog geen tijd gehad om terug te gaan.jpvdheijn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:25:
[...]
Heel erg bedankt voor deze bron! Ik heb MG van mossel met deze bron nogmaals aangeschreven. En de tekst voor hun even door de translate van chrome gehaald. Het is een duidelijk verhaal, ik hoop dat ze het mee kunnen nemen met de eerste service die ik in November heb ingeschoten.
Dank! @RonaldABC
de MK1 heeft kennelijk na een update niet meer de snellaadperformance van ervoor.Smuggler schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:10:
[...]
Was de accu wel opgewarmd had je al een tijdje ermee gereden?
Deze nummers herken ik wel als ik met een koude accu bij een snellader sta.
meestal haalde de MG toch wel 50 a 60kw. (met een warme accu, minstens 150km direct ervoor gereden)
diskeltische lurker
Dat vermoeden hadden wij ook al na de laatste BMS update die ervoor zorgde dat het laden bij een niet snellader ook kan starten zonder de auto op slot te doen.technopeuter schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:39:
[...]
de MK1 heeft kennelijk na een update niet meer de snellaadperformance van ervoor.
mi een groot gebrek aan de auto. ik kom echt nooit meer boven de 30 en dat vind ik gewoon geen snelladen
Dik vier maanden later zie ik dezelfde auto weer rijden... met voortdurend brandende remlichtenThsAdrns schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:45:
Aan de eigenaar van de zwarte MG5 S-***-NS die mij gisterochtend in Nuenen passeerde: je remlichten branden voortdurend. Ik denk dat de remlichtschakelaar niet goed is afgesteld.
Ik zet het hier even neer omdat het mogelijk meer voorkomt (en omdat ik zou zeggen dat het na enige tijd een foutmelding op je dashboard zou moeten geven)
Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na Nissan Leaf (24 en 40 kWh) nu Citroën ë-C4 Feel Pack
Duidelijk geen tweakerThsAdrns schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:48:
[...]
Dik vier maanden later zie ik dezelfde auto weer rijden... met voortdurend brandende remlichten
[ Voor 4% gewijzigd door Proton_ op 19-10-2023 12:10 ]
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Bedoel je dat Van Mossel een online database niet heeft ingevuld?technopeuter schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:06:
.... Bleek de lokale garage niet de database te hebben bijgewerkt …
YesssWrc schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:17:
[...]
Bedoel je dat Van Mossel een online database niet heeft
…
Van Mossel en service?
diskeltische lurker
Op de MG ZS EV MK1 ben ik dit niet tegengekomen, of ik kijk fout (vanmiddag nog even gekeken in de menu / settings van de MK1).Proton_ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:09:
De MG5 heeft een setting voor accuverwarming (default uit). Heeft de ZS die ook? Dat scheelt bij mij een hoop, met dit weer van 30 naar 70 kW.
Mijn ZS LR 2023 heeft die setting ook en staat (nog) uit, maar kan iemand mij vertellen wat het dagelijks effect is als de setting aan staat.Proton_ schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:09:
De MG5 heeft een setting voor accuverwarming (default uit). Heeft de ZS die ook? Dat scheelt bij mij een hoop, met dit weer van 30 naar 70 kW.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
De accu's vooraf verwarmen voor je weg rijdt heeft niet zoveel toegevoegde waarde. Of bedoel je dat je het interieur van de auto hebt voorverwarmd? Die twee dingen hebben niet zoveel met elkaar te maken.Ronbebelaar schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:19:
[...]
Mijn ZS LR 2023 heeft die setting ook en staat (nog) uit, maar kan iemand mij vertellen wat het dagelijks effect is als de setting aan staat.
Heb wel via de app al diverse malen 's morgens 10 minuten voor vertrek voorverwarmd. Snelladen doe ik echter sporadisch.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Volgens mij moet ik dat ook hebben in de ZS 23 lux LR, maar ik kan nergens vinden hoe die bediend kan worden. Niet in de handleiding, niet in de app. Kan iemand mij vertellen waar dat te vinden is?HandyLumberjack schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:25:
Mijn ZS 2023 heeft die optie ook, nog nooit gebruikt trouwens, als ik hem aan de snellader heb ik daarvoor altijd wel zoveel gereden dat de accu warm genoeg is. Maar misschien is dit van de winter wel nodig.
Mijn iPhone heb ik met een (Action) draadje verbonden. Soms loopt het scherm vast als ik lang de navigatie aan heb staan. Daar kom je dan na een tijdje achter omdat het aantal km wat je nog moet steeds verder uit balans raakt met hoeveel je nog hebt.U2psv schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:23:
MG zs 2022 LR, rij er nu een maand of 5 in. Heerlijke auto range totaal beenprobleem en mijn dak is ook eigenlijk gemaakt.
Enige 2 probleempjes die ik nog heb zijn:
- Felheid scherm gaat automatisch terug op heel fel, terwijl de regelaar in het drop down menu op laagste stand staat, als ik die dan even op en neer schuif dan dimt hij wel.
-geen geluid via CarPlay, oké ene keer wel andere keer niet, ik heb een draadloze dongen eraan hangen(Ali), iemand toevallig een goed alternatief? Wil er wel iets meer voor betalen als hij gewoon zijn werk altijd doet.
Home -> opladen ->oplaadinstellingen - > battery (valt onderaan net buiten het scherm)Jules B schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:11:
[...]
Volgens mij moet ik dat ook hebben in de ZS 23 lux LR, maar ik kan nergens vinden hoe die bediend kan worden. Niet in de handleiding, niet in de app. Kan iemand mij vertellen waar dat te vinden is?
De MK1 heeft deze optie er helaas niet in zitten.DoctorV64 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Op de MG ZS EV MK1 ben ik dit niet tegengekomen, of ik kijk fout (vanmiddag nog even gekeken in de menu / settings van de MK1).
|^^|
wat was de inruilschade?rushcraft schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:22:
[...]
De MK1 heeft deze optie er helaas niet in zitten.
Vrouw lief rijd deze op dit moment nog (donderdag ruilen we hem in voor een 2023 model).
diskeltische lurker
Dank je wel voor de tip, Misschien heel stom, maar is dat in de app of in de auto? In de app kan ik het niet vinden. Hoor het graag!HandyLumberjack schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:56:
[...]
Home -> opladen ->oplaadinstellingen - > battery (valt onderaan net buiten het scherm)
In de app onder 'ingepland laden' gevonden dat je de accuverwarming in kunt stellen. Aanbevolen wordt dat 1 uur voor het rijden te doen. Leg zelf de auto direct aan de lader na het rijden, dus misschien doe ik al het mogelijke al. Suggesties?Jules B schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:53:
[...]
Dank je wel voor de tip, Misschien heel stom, maar is dat in de app of in de auto? In de app kan ik het niet vinden. Hoor het graag!
In de auto, vraag me verder niet hoe het werkt. Ik heb geen flauw idee.Jules B schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:53:
[...]
Dank je wel voor de tip, Misschien heel stom, maar is dat in de app of in de auto? In de app kan ik het niet vinden. Hoor het graag!
Update: de auto is inderdaad door een expert total loss verklaard. Het leasecontract wordt nu ontbonden. In principe is dat per datum van de schade, maar in ons geval per datum waarop we de vervangauto hebben ingeleverd.marvel27 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:40:
Nou, ik dacht eraan om mijn oude ZS in te leveren voor een MG4 of de nieuwe ZS, maar dat het zo snel zou gebeuren had ik niet verwacht!
[Afbeelding]
Op de snelweg gaven de elektronische borden 50km/u aan omdat we een file naderden. Wij reden al 50km/u, maar de auto achter ons had daar duidelijk geen zin in 😉 gelukkig enkel schade aan de auto, wij enkel flink geschrokken. Onze kindjes slieoen gelukkig, dus ze hebben niets van de klap meegekregen.
De politie en rijkswaterstaat hebben een takelwagen naar de dichtstbijzijnde veilige plek geregeld (onbemand tankstation bij de eerstvolgende afrit) en via de pechhulp van van mossel is een ander takelbedrijf ons en de auto naar een depot gebracht. Daar kregen we een leenauto mee. De komende dagen even naar het van mossel schadecentrum om samen met hen de schade op te nemen, en dan zien of het überhaupt nog de moeite is om te repareren.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de auto nog wil hebben als dit gerepareerd zou kunnen wordrn. Ik zou mij toch blijven afvragen of de batterij toch niet stiekem geraakt is.
Vandaar dat de nieuwe actie van VM wel interessant is: mogelijkheid om zonder boete over te stappen op de nieuwe ZS. Of misschien wel de MG4. We gaan morgen eens een kijkje nemen bij de dealer.
Ik heb/had hier ook last van. Geloofde dat van de kabel niet echt maar verbazingwekkend genoeg zijn mijn problemen aanzienlijk afgenomen sinds ik een echte Apple kabel gebruik.Jules B schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:23:
[...]
Mijn iPhone heb ik met een (Action) draadje verbonden. Soms loopt het scherm vast als ik lang de navigatie aan heb staan. Daar kom je dan na een tijdje achter omdat het aantal km wat je nog moet steeds verder uit balans raakt met hoeveel je nog hebt.Op home knopje drukken, telefoondraadje eruit, enz. helpt dan niet. Gesproken instructies gaan wel door. Pas als je de auto een tijdje uit hebt, bijvoorbeeld tijdens laden, dan start hij weer normaal op. De monteur van MG Groningen zei dat het het vastlopen kan liggen aan het draadje, dat niet origineel Apple is. Ik weet het niet. Komt niet vaak voor, dus zie het wel aan.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Werkt deze truuk ook als je scherm helemaal bevriest? Want dan doen alle andere knoppen het ook niet.magiel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:56:
[...]
Om het probleem van “vertraging” in het CarPlay systeem tijdelijk op te lossen, kun je de Home knop 10 sec ingedrukt houden. Dit reset de boordcomputer. Let op - tijdens het rijden valt dan ook ACC en autopilot uit.
Ja, bij mij wel.Drag0nsden schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:24:
[...]
Werkt deze truuk ook als je scherm helemaal bevriest? Want dan doen alle andere knoppen het ook niet.
Heb mijn ZS '23 nu een week, en al 2x een freeze gehad. Grappig dat Waze dan wel gewoon door gaat met routeaanwijzigen, en en de muziek ook gewoon doorloopt...
Inruilschade was een paar tientjes meer betalen in de maand (private lease) en betere voorwaarden.
|^^|
Bij de MG5 is het zelfs helemaal verdwenen op de website en in de brochure. 11 KW staat er nog wel, en bij DC laden staat 0-80% in 40 minuten. Niks over maximaal KWdjkael schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:54:
Bij de MG 4 (Standard) zie ik momenteel op de website vermeld staan dat het DC laden aan maximaal 88kW zou kunnen. Bij de MG 4 Comfort en Luxury is dat 140kW.
In de tabel bij het begin van het artikel lees ik resp. 117kW en 135kW.
Zou bij de recente wagens dan een wijziging gebeurd zijn? 88kW is niet echt hedendaags meer.
Die laadsnelheden zijn tegenwoordig ook een beetje marketing b#llsh#t.djkael schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:54:
Bij de MG 4 (Standard) zie ik momenteel op de website vermeld staan dat het DC laden aan maximaal 88kW zou kunnen. Bij de MG 4 Comfort en Luxury is dat 140kW.
In de tabel bij het begin van het artikel lees ik resp. 117kW en 135kW.
Zou bij de recente wagens dan een wijziging gebeurd zijn? 88kW is niet echt hedendaags meer.
Op die site zie ik intussen dat het kogelgewicht toch maar 50kg is.[
https://www.burghoftrekha...-met-trekgewicht-500-kilo
Deze zou een verticaal afneembare trekhaak kunnen leveren voor de MG4 die wel geschikt is voor het trekken van een aanhangwagen van max 500kg en een kogeldruk accepteert van 75kg !!!!
Ik heb er eentje ingebouwd door Hoppenbrouwers in Haaren NB:MGforLuxury schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:37:
Even een vervolg op het (niet) leveren van een trekhaak op de MG4. Ik kreeg gisteren een mailtje van AuKUP.de dat mijn bestelling, na 7 maanden wachten, eindelijk uitgeleverd zou worden.
De vreugde was helaas maar voor korte duur.
Helaas kwam er snel een rectificatie op dit positieve bericht.
De verticaal (verborgen) trekhaak was niet leverbaar en kwam ook niet !!!
Het zou dus gaan om een horizontaal afneembare trekhaak en er mocht ook geen aanhangwagen mee getrokken worden. De kogeldruk is 50 kg en er moest flink gezaagd worden in de bumper.
Domper dus !!!
Even later het bericht dat er nu wel een trekhaak te leveren was die 500kg kon trekken. Ik wacht nog op bericht.
Maar....tijdens mijn zoektocht kwam ik op de website van het Nederlands bedrijf BURGHOF trekhaken.
Deze zou een verticaal afneembare trekhaak kunnen leveren voor de MG4 die wel geschikt is voor het trekken van een aanhangwagen van max 500kg en een kogeldruk accepteert van 75kg !!!!
Eureka dus, (dacht ik). Helaas na een telefoontje bleek deze nog niet beschikbaar te zijn. De trekhaak was al wel type goedgekeurd voor de Europese markt en stond bij de fabrikant in order.
Helaas dus nog geen trekhaak voor mijn MG4.
Zijn er inmiddels al MG4 bezitters die zich al wel eigenaar mogen noemen van een MG4 met verticaal afneembare trekhaak ?
Zoja... Waar gekocht, tegen welke prijs en welk merk ???
Heb deze gemonteerd gekregen bij de aflevering van mijn MG4 op 26 juni gewoon bij van Mossel.MGforLuxury schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:37:
Even een vervolg op het (niet) leveren van een trekhaak op de MG4. Ik kreeg gisteren een mailtje van AuKUP.de dat mijn bestelling, na 7 maanden wachten, eindelijk uitgeleverd zou worden.
De vreugde was helaas maar voor korte duur.
Helaas kwam er snel een rectificatie op dit positieve bericht.
De verticaal (verborgen) trekhaak was niet leverbaar en kwam ook niet !!!
Het zou dus gaan om een horizontaal afneembare trekhaak en er mocht ook geen aanhangwagen mee getrokken worden. De kogeldruk is 50 kg en er moest flink gezaagd worden in de bumper.
Domper dus !!!
Even later het bericht dat er nu wel een trekhaak te leveren was die 500kg kon trekken. Ik wacht nog op bericht.
Maar....tijdens mijn zoektocht kwam ik op de website van het Nederlands bedrijf BURGHOF trekhaken.
Eureka dus, (dacht ik). Helaas na een telefoontje bleek deze nog niet beschikbaar te zijn. De trekhaak was al wel type goedgekeurd voor de Europese markt en stond bij de fabrikant in order.
Helaas dus nog geen trekhaak voor mijn MG4.
Zijn er inmiddels al MG4 bezitters die zich al wel eigenaar mogen noemen van een MG4 met verticaal afneembare trekhaak ?
Zoja... Waar gekocht, tegen welke prijs en welk merk ???
Er is een software versie (geweest) waar dit wel in zat en een enkeling in de UK heeft deze update.DoctorV64 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Op de MG ZS EV MK1 ben ik dit niet tegengekomen, of ik kijk fout (vanmiddag nog even gekeken in de menu / settings van de MK1).
[ Voor 8% gewijzigd door Steefph op 29-10-2023 10:31 ]
Alles is terug te redeneren naar 4
[ Voor 18% gewijzigd door DoctorV64 op 29-10-2023 10:46 ]
Per 1 september zijn er veel zaken veranderd qua ontvangst in de ether. KPN heeft alle DAB+ contracten overgedaan aan Broadcast partners. Die hebben niet overal dezelfde steunzenders staan dus voor DAB+ zijn er op veel plekken dingen veranderd. Zowel verslechterd als verbeterd. En voor FM zijn er per 1 september andere frequenties in gebruik genomen door veel partijen. Ook niet allemaal even goed te ontvangen...forteb schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:22:
Mijn mg5 long range (2 mnd. oud) heeft hier in Noord Brabant ronduit een slecht radio ontvangst.
Dat is bij al mijn vorige auto's wel anders geweest.
Ik lees op dit forum wel meer klachtrn hierover.
Waar zit die antenne trouwens?
Weet iem. een oplossing? Of terug naar de dichtsbijzijnde dealer?
Ja, ik heb er ook last van en rij momenteel nog een gewone VAG auto (MG5 wordt dit jaar nog geleverd).forteb schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:03:
dan zouden toch alle auto's daar last van moeten hebben?
En waar zit die antenne?
Ook ik heb eigenlijk wel zo goed als iedere rit last van freezes / zwart scherm mét originele Apple kabel. Misschien moet ik de kabel eens vervangen, maar van buiten ziet hij er nog prima uit..magiel schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:56:
[...]
Ik heb/had hier ook last van. Geloofde dat van de kabel niet echt maar verbazingwekkend genoeg zijn mijn problemen aanzienlijk afgenomen sinds ik een echte Apple kabel gebruik.
Merk dat de stabiliteit van CarPlay enorm beïnvloed wordt door de kwaliteit en stabiliteit van de kabelverbinding. Wat vuil in de connector van de iPhone en CarPlay crasht regelmatig
Om het probleem van “vertraging” in het CarPlay systeem tijdelijk op te lossen, kun je de Home knop 10 sec ingedrukt houden. Dit reset de boordcomputer. Let op - tijdens het rijden valt dan ook ACC en autopilot uit.
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Ik had hier een splinternieuwe namaak-kabel. De telefoon laadt er wel mee op maar werd door de auto niet gedetecteerd.matthewtje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:59:
[...]
Ook ik heb eigenlijk wel zo goed als iedere rit last van freezes / zwart scherm mét originele Apple kabel. Misschien moet ik de kabel eens vervangen, maar van buiten ziet hij er nog prima uit..
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Als ik het goed heb is de antenne het onderste draadje van de 'achterruitverwarming'. Dat verklaart ook waardoor die niet ontwasemt...forteb schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 18:03:
dan zouden toch alle auto's daar last van moeten hebben?
En waar zit die antenne?
Bij mijn MG5 is de vertraging in carplay compleet weg met het gebruiken van een kort (!) nieuw kabeltje van 50 cmmagiel schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:09:
[...]
Ik had hier een splinternieuwe namaak-kabel. De telefoon laadt er wel mee op maar werd door de auto niet gedetecteerd.
De vorige echte Apple kabel die ik had, had op 1 van de koperen contactpuntjes een beschadiging zitten. Ik heb dat altijd maar de schuld gegeven bij gebrek aan een betere zondebok.
75cm hier. Ik heb m'n telefoon graag links van het stuur - aan een magsafe phone houder - en 50cm kabel redde dat net niet. Dit ging de eerste weken inderdaad perfect maar inmiddels treedt er ~1 van de 10 ritjes een probleem op.zalkc schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:22:
[...]
Bij mijn MG5 is de vertraging in carplay compleet weg met het gebruiken van een kort (!) nieuw kabeltje van 50 cm
Ja, wacht al sinds eind mei hierop (toen nog via Arval wat nu onder de Justlease vlag verder gaat). Vorige week inderdaad bericht gehad dat de auto's binnen zijn en nu worden klaar gemaakt voor aflevering in november.Reaper.JA2 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:13:
Meer mensen hier die een MG ZS EV ('19) via JustLease private lease hebben aangevraagd? Levering is in november.
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
Dat bericht kreeg ik gister, toen ik zelf beldejra2k schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:25:
[...]
Ja, wacht al sinds eind mei hierop (toen nog via Arval wat nu onder de Justlease vlag verder gaat). Vorige week inderdaad bericht gehad dat de auto's binnen zijn en nu worden klaar gemaakt voor aflevering in november.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Heb ook zelf moeten bellen, schijnt een heel gedoe geweest te zijn met transport van de auto's en de afspraken hierover. Wat ze mij hebben verteld is dat deze 'actie modellen' uit Duitsland komen.Reaper.JA2 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:28:
[...]
Dat bericht kreeg ik gister, toen ik zelf beldeEn nu kunnen ze het alsnog niet zeggen; heb ook nog een short-lease auto (ook via Justlease) om op te zeggen en om te ruilen met de ZS. Dat de levering stroperig gaat oke, maar de communicatie is wel echt beroerd zeg. Heb iedere keer moeten bellen om te horen dat er weer vertraging in zit.
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
In m'n vorige auto had ik 'm ook altijd links van het stuur, maar in de MG4 kan ik daar eigenlijk geen goeie houder voor vinden. Hoe zit die magsafe houder vast aan je dashboard in een MG5?magiel schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:13:
[...]
75cm hier. Ik heb m'n telefoon graag links van het stuur - aan een magsafe phone houder - en 50cm kabel redde dat net niet. Dit ging de eerste weken inderdaad perfect maar inmiddels treedt er ~1 van de 10 ritjes een probleem op.
@jpvdheijn Al reactie ontvangen van MG cq Van Mossel op het opladen bij Tesla?jpvdheijn schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:25:
[...]
Heel erg bedankt voor deze bron! Ik heb MG van mossel met deze bron nogmaals aangeschreven. En de tekst voor hun even door de translate van chrome gehaald. Het is een duidelijk verhaal, ik hoop dat ze het mee kunnen nemen met de eerste service die ik in November heb ingeschoten.
Dank! @RonaldABC
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1Robonus schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:37:
[...]
In m'n vorige auto had ik 'm ook altijd links van het stuur, maar in de MG4 kan ik daar eigenlijk geen goeie houder voor vinden. Hoe zit die magsafe houder vast aan je dashboard in een MG5?
Ik zie dat je er 4 opzetstukken bij krijgt. Welke is in jouw mening het handigste om te gebruiken?magiel schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:34:
[...]
https://www.amazon.nl/gp/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1
Ik heb deze gekocht.
op dit moment zijn er enkel antwoorden gekomen betreffende het gebruik van de tesla app en supercharger. Maar dit heb ik al weerlegt daar ik bijna elke sessie heb doorgestuurd met een screenshot uit de tesla app en de status in de auto. Ik hoop over twee weken meer uitsluitsel te krijgen en daarnaast nog een keer de komende tijd een tesla lader aan te doen om de laatste poging te ondernemen.RonaldABC schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:10:
[...]
@jpvdheijn Al reactie ontvangen van MG cq Van Mossel op het opladen bij Tesla?
Ja, die vent-houder is ruk inderdaad. Ik heb ook nog nooit een auto gezien waar de ventilatieklep niet stuk is gegaan na gebruik met zo'n houder.Robonus schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:44:
[...]
Ik zie dat je er 4 opzetstukken bij krijgt. Welke is in jouw mening het handigste om te gebruiken?
Ik had eerder eerder namelijk een klem voor het ventilatierooster geprobeerd, maar door het gewicht hing de telefoon dan treurig naar beneden. Compleet onbruikbaar dus tenzij je ogen op je bovenbenen hebt.
[Afbeelding]
Dit is ook wat ik ervaar met android auto. ik luister normaal naar 7 a 8 op radio en op 11 en 12 audio via AA.n00n11 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:23:
Misschien is het eerder voorbij gekomen, maar het viel mij op dat als ik Apple Car Play gebruik om muziek af te spelen via spotify, dat ik het volume absurd hoog moet zetten als ik wat harder muziek wil luisteren.
Zodra ik dan switch naar radio, dan komt er een orkaan van geluid uit, dus er lijkt een degelijk verschil tussen de audio niveau's van de radio en Apple Car Play.
Is dit nog ergens in te stellen, zij in de auto, zij in de telefoon? Iemand enige ervaring?
Betreft een MG5 in dit geval.
Hier merk ik ook verschil tussen radio en Android Auto. Ik moet onthouden om het volume terug op 1-2 te zetten bij thuiskomst met Android Auto, anders wordt de hele buurt wakker 's-ochtends als hij op radio staat en ik de auto start.n00n11 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:23:
Misschien is het eerder voorbij gekomen, maar het viel mij op dat als ik Apple Car Play gebruik om muziek af te spelen via spotify, dat ik het volume absurd hoog moet zetten als ik wat harder muziek wil luisteren.
Zodra ik dan switch naar radio, dan komt er een orkaan van geluid uit, dus er lijkt een degelijk verschil tussen de audio niveau's van de radio en Apple Car Play.
Is dit nog ergens in te stellen, zij in de auto, zij in de telefoon? Iemand enige ervaring?
Betreft een MG5 in dit geval.
Die ene, met die snor
Een beetje winterband bij Kwiktfit kost al tussen de 150 en 200 euro per stuk.magiel schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:05:
Ik ben bezig met winterbanden. Onderwerp is hier natuurlijk al meermaals voorbij gekomen. Heb nu bij kwikfit met ANWB korting voor EUR 1338 een set banden, velgen, eenmalig wisselen, eenmalig uitlijnen, en een winter-check.
Ligt het aan mij of is dat in relatie tot de aanschafwaarde echt belachelijk duur?
[ Voor 5% gewijzigd door HandyLumberjack op 13-11-2023 17:35 ]
Die theoretische 87 voor de MG5 is inmiddels overal op de website weggehaald... Kwam ik onlangs achter. Dus zouden ze zichzelf indekken?LaBuenaVida schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:26:
Voor de MG5'ers onder ons.
Hoeveel halen jullie gemiddeld bij het snelladen?
Heb al meerdere snelladers getest en ik haal gemiddeld 35kw. Belachelijk laag, gezien ie theoretisch 87 kan halen.
Meestal rij 100+km, incl accuvoorverwarming..
Mss door het weer? Maar dan nog..
Betreft het hier de Long range of standard range?LaBuenaVida schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:26:
Voor de MG5'ers onder ons.
Hoeveel halen jullie gemiddeld bij het snelladen?
Heb al meerdere snelladers getest en ik haal gemiddeld 35kw. Belachelijk laag, gezien ie theoretisch 87 kan halen.
Meestal rij 100+km, incl accuvoorverwarming..
Mss door het weer? Maar dan nog..
Standard range.jpvdheijn schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:36:
[...]
Betreft het hier de Long range of standard range?
diskeltische lurker
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq