Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 22:38
Zo, dat ziet er toch wel uit alsof het een flinke klap is geweest. Zeker weten dat jullie daar zelf niks van hebben? Laat het maar goed nakijken! En sterkte met de afhandeling!

Ik heb zelf vorig jaar in onze ZS EV een aanrijding met een wielrenner meegemaakt en bij het uitwijken het een boom geschampt over de hele flank. Veel blikschade, een spiegel er af, een scheef achterwiel en een verbogen achteras. Door de hoge restwaarde was de auto total loss.
Vervolgens de overstap gemaakt naar de MG4 en daar geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:17
dinootje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 04:06:
Zo, dat ziet er toch wel uit alsof het een flinke klap is geweest. Zeker weten dat jullie daar zelf niks van hebben? Laat het maar goed nakijken! En sterkte met de afhandeling!

Ik heb zelf vorig jaar in onze ZS EV een aanrijding met een wielrenner meegemaakt en bij het uitwijken het een boom geschampt over de hele flank. Veel blikschade, een spiegel er af, een scheef achterwiel en een verbogen achteras. Door de hoge restwaarde was de auto total loss.
Vervolgens de overstap gemaakt naar de MG4 en daar geen seconde spijt van gehad.
Ik neem aan dat je bedoelt: "door de lage restwaarde" (in combinatie met een hoog schadebedrag)
Hetgeen ook heel goed kan gelden voor @marvel27

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 22:38
Barre73 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:28:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt: "door de lage restwaarde" (in combinatie met een hoog schadebedrag)
Hetgeen ook heel goed kan gelden voor @marvel27
Nee de hoge restwaarde (niet de dagwaarde, die trouwens ook best hoog was). Er werd door een opkoper nog zo veel voor gegeven, ondanks de hoge schade, dat de auto economisch total loss was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 13:52
marvel27 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:40:
Nou, ik dacht eraan om mijn oude ZS in te leveren voor een MG4 of de nieuwe ZS, maar dat het zo snel zou gebeuren had ik niet verwacht!

[Afbeelding]

Op de snelweg gaven de elektronische borden 50km/u aan omdat we een file naderden. Wij reden al 50km/u, maar de auto achter ons had daar duidelijk geen zin in 😉 gelukkig enkel schade aan de auto, wij enkel flink geschrokken. Onze kindjes slieoen gelukkig, dus ze hebben niets van de klap meegekregen.

De politie en rijkswaterstaat hebben een takelwagen naar de dichtstbijzijnde veilige plek geregeld (onbemand tankstation bij de eerstvolgende afrit) en via de pechhulp van van mossel is een ander takelbedrijf ons en de auto naar een depot gebracht. Daar kregen we een leenauto mee. De komende dagen even naar het van mossel schadecentrum om samen met hen de schade op te nemen, en dan zien of het überhaupt nog de moeite is om te repareren.

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de auto nog wil hebben als dit gerepareerd zou kunnen wordrn. Ik zou mij toch blijven afvragen of de batterij toch niet stiekem geraakt is.

Vandaar dat de nieuwe actie van VM wel interessant is: mogelijkheid om zonder boete over te stappen op de nieuwe ZS. Of misschien wel de MG4. We gaan morgen eens een kijkje nemen bij de dealer.
Goed om te horen dat iedereen nog heel is en enkel geschrokken. Heel veel success en sterkte met de afhandeling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:12
Kom vandaag terug van vakantie met MG5 en had vanaf vakantie adres begrepen dat Tesla sommige SC laders had opengesteld voor niet-Tesla's. Gelijk maar eens proberen dacht ik, bij SC in de buurt. MG5 van dec. '22 zonder SW update. MPU 1300R07 MCU 83.3.4.4
Het werkt! Eerste keer snelladen in mijn leven. Laadsnelheid 52 KW op 62%
En net lees ik op autoweek dat Tesla vandaag gratis SC laden doet vanwege 10 jarig bestaan van het laad netwerk.

Ik ga zo ook nog een staatslot halen denk ik!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUsDc9AD5Gmuzi7glNILMq0K4Sc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qYga3SgvLQ20dK0eKhof8Oj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door buutvrij op 29-08-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 19:03
Weet iemand of de AA wireless dongle voor Android Auto goed werkt voor MG ZS EV model 2019/2020?
T/m 28 september 15% korting nu via Android planet.
Voor ca. €73 in huis.

https://www.androidplanet...-dongle-back-to-work-adv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 09:12
@johnberg51 in de mg4 werkt deze wel heel stabiel in ieder geval, maar er is vast nog wel een ZS rijder die deze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:39
Jules B schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Dank voor de tip, ik ga even bellen.
Is het je gelukt om een oplossing te vinden? Vandaag heb ik voor de eerste keer een Tesla SuC geprobeerd (want gratis 😁), maar het is inderdaad niet gelukt om de handshake met mijn ZS EV LR te voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-07 14:52
VicTheTrader schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:42:
[...]

Is het je gelukt om een oplossing te vinden? Vandaag heb ik voor de eerste keer een Tesla SuC geprobeerd (want gratis 😁), maar het is inderdaad niet gelukt om de handshake met mijn ZS EV LR te voltooien.
Bij mijn .22 zs ev sr gisteren zonder problemen wel gelukt. Heb nog ooit een update gehad mbt software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 13:32
Van Mossel heeft mij vandaag bevestigd dat de nieuwe aanbieding voor huidige ZS-rijders enkel geldt voor het leasen van een nieuwe ZS. Je kan dus niet overstappen op een MG4.

Voor ons wel interessant: we rijden nu een blauwe MG ZS Luxury uit 2020 (tenminste, we reden erin, tot we zondag langs achter aangereden werden door een andere auto, zie een paar posts geleden), met 10k kilometers per jaar. Hiervoor betalen we 381€, en na aftrek van 83€ subsidie blijft daar nog 298€ per maand van over. De subsidie loopt in augustus '24 af, en dan betalen we gewoon 381€.

De Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aek_fDiGKiLrYWxnr662rW0wJKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5i7WuHnGpCDESp1I5XoHd0aR.png?f=user_large

Voor een witte ZS 2023 Comfort met 10k kilometers betaal je 414€, en na aftrek van 61€ subsidie blijft daar nog 352,5€ van over. Voor de Long Range ben je 504€ kwijt, of 442,5 na aftrek subsidie.

Als we voor een witte Comfort gaan, betalen we een 10 maanden 50€ per maand meer, maar zijn we vanaf augustus '24 nog 38 maanden weer 30€ goedkoper uit door de subsidie.

Je levert natuurlijk wat in qua opties: geen sunroof, geen lederen zetels, geen dode hoekherkenning of kruisend verkeersensor. En geen aqua cyan-blauw, wat wij een prachtige kleur vonden. Maar de enige optie die ik echt zou missen zijn de lederen zetels, gezien onze twee kleine kinderen ;)

in ruil krijg je wel weer flexlease (na 12 maanden met een maand opzegtermijn no questions asked opzeggen), 30-60km (dixit EV-database) meer range, climate control en gebruik van de MG app. Voor mij is overstappen dan een no-brainer.

Nu even zien of dat praktisch wel kan gezien de schade aan mijn huidige auto. Een bijkomende reden is om te vermijden dat ze de auto gaan repareren, en je dan rondrijdt met een auto die flinke schade heeft gehad. Ik zou het niet helemaal vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Rdyksman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:43:
[...]

Bij mijn .22 zs ev sr gisteren zonder problemen wel gelukt. Heb nog ooit een update gehad mbt software
Dat was dan waarschijnlijk die BMS software update.

Bij mij herkent de lader de auto niet, en andersom. En in de MG ismart App krijg ik de melding: "Charger status abnormal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

mollie

marvel27 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:46:
.

Als we voor een witte Comfort gaan, betalen we een 10 maanden 50€ per maand meer, maar zijn we vanaf augustus '24 nog 38 maanden weer 30€ goedkoper uit door de subsidie.

Je levert natuurlijk wat in qua opties: geen sunroof, geen lederen zetels, geen dode hoekherkenning of kruisend verkeersensor. En geen aqua cyan-blauw, wat wij een prachtige kleur vonden. Maar de enige optie die ik echt zou missen zijn de lederen zetels, gezien onze twee kleine kinderen ;)
ik ben precies hetzelfde vergelijk aan het maken , maar subsidie heeft toch altijd dezelfde looptijd van 4 jaar ?
Je ontvangt volgens mij maar 1 keer per persoon subsidie dus je kan je kenteken overzetten voor de resterende periode maar na totaal 4 jaar is het volgens mij klaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
Ja dat klopt. Maar als je getrouwd bent kan het nieuwe contract gewoon op naam van jepartner gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Mooie tip! Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jules B
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-05 07:10
VicTheTrader schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:42:
[...]

Ik heb eerst met Van Mossel gebeld. Zij dachten dat Tesla misschien niet alle palen heeft vrijgegeven. Toen ik vroeg of hij bedoelde 'niet alle stations, of niet alle palen van elk station?' moest hij het antwoord schuldig blijven.

Vervolgens Tesla gebeld. Die hadden de verklaring: Er zijn twee soorten superchargers, het ene type tot max 150 kW en het andere krachtiger. De MG, of in ieder geval de MG ZS, kan nog niet laden op de zwaardere paal. Daar is Tesla mee bezig, maar wanneer dat opgelost is, is nog niet bekend. Dat kun je ook niet ergens vinden, dus af en toe bellen of proberen. Wanneer je Tesla belt, moet je ingeven dat je een Tesla hebt en dan kun je terecht in het menu 'support bij laden'. Of iets wat daarop lijkt. Dan wordt je gewoon geholpen. Leuk om te horen welke veel voorkomende problemen Tesla rijders hebben: 'Om het systeem te resetten moet je de twee draaiknopjes op het stuur tegelijk indrukken. Zorg wel dat de auto geparkeerd staat op een veilige plek.' Duhhh :)

Dus, MG-rijders: In de app van Tesla een laadpaal selecteren van max 150 kW zou moeten werken. Klein detail: het Tesla station waar ik was heb ik even nagekeken en daar hebben ze alleen max 150 kW palen. Dus of het verhaal helemaal klopt weet ik niet. Ik ga het proberen, maar als iemand hier meer van weet, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-07 21:25
marvel27 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:01:
Ja dat klopt. Maar als je getrouwd bent kan het nieuwe contract gewoon op naam van jepartner gezet worden.
Of je neemt nog een jaar op je eigen naam. Volgend jaar neemt je partner een nieuw contract voor 4j. Dan rij je in 2 nieuwe autos en maak je gebruik van in totaal 5 jaar subsidie 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ja klopt, maar dan moet er volgend jaar wel een aanbieding zijn die beter is dan deze. En daar twijfel ik aan, als je de private lease prijzen van tegenwoordig ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
marvel27 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:27:
Ja klopt, maar dan moet er volgend jaar wel een aanbieding zijn die beter is dan deze. En daar twijfel ik aan, als je de private lease prijzen van tegenwoordig ziet!
Daar dacht ik ook aan, ik heb besloten om nog een jaar op mijn eigen naam verder te rijden. We zitten nu in een recessie en veel EV gaan afprijzen. Zoals BYD, MG heeft goede acties, Tesla is ook in prijs verlaagd etc.

Mijn gevoel zegt dat volgend jaar nog goede deals voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomba la Tomba
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05-2024
MG komt in 2024 met 4 nieuwe modellen: https://www.autoweek.nl/a...aaronder-polo-concurrent/

De Cyberster is een zekerheidje en waarschijnlijk dus ook een ‘MG 3’.
Het derde model is waarschijnlijk de Roewe D7:
Afbeeldingslocatie: https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/2023/07/Roewe-D7-main.jpg

Ik ben benieuwd wat dan het 4e model wordt. Een kleine SUV, een bedrijfsauto/bestelbus? Iemand een idee?

• jpvdheijn
Jules B schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:07:
[...]

Ik heb eerst met Van Mossel gebeld. Zij dachten dat Tesla misschien niet alle palen heeft vrijgegeven. Toen ik vroeg of hij bedoelde 'niet alle stations, of niet alle palen van elk station?' moest hij het antwoord schuldig blijven.

Vervolgens Tesla gebeld. Die hadden de verklaring: Er zijn twee soorten superchargers, het ene type tot max 150 kW en het andere krachtiger. De MG, of in ieder geval de MG ZS, kan nog niet laden op de zwaardere paal. Daar is Tesla mee bezig, maar wanneer dat opgelost is, is nog niet bekend. Dat kun je ook niet ergens vinden, dus af en toe bellen of proberen. Wanneer je Tesla belt, moet je ingeven dat je een Tesla hebt en dan kun je terecht in het menu 'support bij laden'. Of iets wat daarop lijkt. Dan wordt je gewoon geholpen. Leuk om te horen welke veel voorkomende problemen Tesla rijders hebben: 'Om het systeem te resetten moet je de twee draaiknopjes op het stuur tegelijk indrukken. Zorg wel dat de auto geparkeerd staat op een veilige plek.' Duhhh :)

Dus, MG-rijders: In de app van Tesla een laadpaal selecteren van max 150 kW zou moeten werken. Klein detail: het Tesla station waar ik was heb ik even nagekeken en daar hebben ze alleen max 150 kW palen. Dus of het verhaal helemaal klopt weet ik niet. Ik ga het proberen, maar als iemand hier meer van weet, dan hoor ik dat graag.
Goed dat je dit lijkt the kunnen verklaren. Maar mijn gevoel zegt totale onzin. Dit zou betekenen dat je met de MG aan de V2 supercharger kunt laden en niet aan de V3.
Zie hieronder het verschil in stall. Mij lukte het met de MG5 niet aan een V3 naar de laatste update. Om een V2 te proberen zou ik een stukje moeten gaan omrijden.

Bron Tesla:

Alle V3 Superchargers in Europa zijn voorzien van CCS-technologie met één kabel die compatibel is met elke Model 3 en Model Y, en Model S en Model X vanaf mei 2019. Om toegang te krijgen tot V3 Supercharging met een Model S of Model X van vóór mei 2019, dient u een offerte voor de CCS Combo 2-upgrade aan te vragen bij uw lokale Service Center.

Alle V2 Superchargers in Europa zijn voorzien van laadpalen met twee kabels, voor zowel laadcontacten van DC Type 2 als CCS Combo 2.

V3 Superchargers
Wat is het piekvermogen van V3 Superchargers?

V3 Superchargers kunnen een piekvermogen van maximaal 250 kW leveren.

Kan iedere Tesla worden opgeladen met 250 kW?

Elke Tesla zal profiteren van de V3-architectuur omdat het vermogen niet langer gedeeld hoeft te worden. Het piekvermogen dat een auto ontvangt, zal variëren afhankelijk van de grootte en leeftijd van de batterij, de laadtoestand, de omgevingstemperatuur en de voertuigconfiguratie.

V4 Superchargers
Wat is V4 Supercharging?

We hebben in maart 2023 onze eerste Nederlandse V4 Superchargerlocatie geopend in Harderwijk en in de tweede helft van dit jaar zullen we nog meer V4-locaties openen. Om het opladen van elk elektrisch voertuig extra gemakkelijk te maken zijn alle V4 Superchargers uitgerust met een langere kabel. V4 ondersteunt momenteel pieksnelheden tot 250 kW per auto en is toekomstbestendig gemaakt dankzij de mogelijkheid om van updates en nieuwe functies te worden voorzien.

https://www.tesla.com/nl_NL/support/supercharger

• jpvdheijn
zteph schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:07:
Met een MG5-LR kan ik laden bij een Nederlandse Tesla Supercharger.
De auto is laatst wel naar de garage geweest voor een software-update van verschillende onderdelen.
Toevoeging: het snoer bij zo'n Supercharger is wat kort, dus je moet je auto ongeveer tegen de paal aan parkeren.
[Afbeelding]
Zie bericht van @zteph hij laad aan een V3 supercharger.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 21:55

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

johnberg51 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:31:
Weet iemand of de AA wireless dongle voor Android Auto goed werkt voor MG ZS EV model 2019/2020?
T/m 28 september 15% korting nu via Android planet.
Voor ca. €73 in huis.

https://www.androidplanet...-dongle-back-to-work-adv/
Ja werkt goed :), wil niet meer zonder.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07 08:50

rik

Jmtpes schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Luxury heeft gewoon kunstleer.
Volgens de Van Mossel bestelpagina heeft de 75-jaar editie Luxury toch echt stoffen bekleding… toch maar checken alvorens te bestellen denk ik.
De plastic wieldoppen vind ik eigenlijk ook wel zuur, ik zou het liefst mijn huidige 1st gen lm velgen over laten zetten 😄

[ Voor 21% gewijzigd door rik op 31-08-2023 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
rik schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:22:
[...]

Volgens de Van Mossel bestelpagina heeft de 75-jaar editie Luxury toch echt stoffen bekleding… toch maar checken alvorens te bestellen denk ik.
De plastic wieldoppen vind ik eigenlijk ook wel zuur, ik zou het liefst mijn huidige 1st gen lm velgen over laten zetten 😄
Afgelopen maandag heb ik in een comfort en luxery gezeten MG Zs EV. Comfort heeft echt stoffen bekleding en luxery kunst leer/ veg leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
dinootje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 04:06:

Was je eigenaar van de auto, of dmv een private lease-contract? Als het een private lease betrof: hoe heeft Van Mossel dit afgehandeld? Contract gewoon geannuleerd?

Van Mossel Schade gaf vandaag aan dat de kosten meer dan 12k zouden zijn, en dat Van Mossel Privélease nu zelf met een expert zal moeten kijken om de preceize kosten te bepalen, en of er opkopers zijn die meer bieden dan de schatting van de reparatiekosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Misschien dat een eigenaar van een recente longrange zs ev me kan helpen. Ik heb een aanvraag lopen voor een luxury long range. In de bevestiging staat echter dat deze een lader met een enkele fase aan boord heeft. Op de website van mg staat long range echter gelijk aan 3 fase... zo ook in vrijwel iedere test die ik gezien heb

Vraag staat natuurlijk ook uit bij van mossel maar breda geeft aan dat het een optie zou zijn ( dat zou de eerste echte losse optie op een zs zijn volgens mij) maar dat tegelijk geven ze aan dat er geen 1 fase long range auto's beschikbaar zijn...

Ben benieuwd, ook of dan toch nog meer verschillen zijn tussen de regulier en van mossel edities...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Laatst online: 11:58
mollie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:08:
Misschien dat een eigenaar van een recente longrange zs ev me kan helpen. Ik heb een aanvraag lopen voor een luxury long range. In de bevestiging staat echter dat deze een lader met een enkele fase aan boord heeft. Op de website van mg staat long range echter gelijk aan 3 fase... zo ook in vrijwel iedere test die ik gezien heb

Vraag staat natuurlijk ook uit bij van mossel maar breda geeft aan dat het een optie zou zijn ( dat zou de eerste echte losse optie op een zs zijn volgens mij) maar dat tegelijk geven ze aan dat er geen 1 fase long range auto's beschikbaar zijn...

Ben benieuwd, ook of dan toch nog meer verschillen zijn tussen de regulier en van mossel edities...
Vroeger was 3 fase standaard op de ZS LR, tegenwoordig kun je een 1 en een 3 fase uitvoering krijgen. In de praktijk kun je met 1 fase vaak maar met 3,7kW laden, dus ik zou sowieso voor 3 fase gaan. Ik vindt het echt ideaal dat je bij een normale laadpaal die grote batterij toch redelijk snel kunt bijladen.

(Ik heb een ZS LR 3 fase, als de SR versie leverbaar was met 3 fase dan had ik die gekozen)

[ Voor 4% gewijzigd door HandyLumberjack op 01-09-2023 17:32 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Bijzonder , nergens een 3 fase kunnen selecteren en vanuit breda geven ze aan dat ze ook geen 1 fase auto's beschikbaar hebben. Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Heel bijzonder, die 1 fase/6,6kW versie hebben ze begin dit jaar geïntroduceerd. Maar zat net even op hun website te kijken, maar sinds kort bieden ze blijkbaar weer alleen de 3fase/11kw versie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Als je naar de prijs dan de longrange luxury kijkt dan zou het er eerlijk gezegd best bij mogen zitten ... het is niet meer de prijsknaller die het bij de introductie was.. wel weer leuk dat je over mag stappen tijdens de huidige looptijd en dat ie na een jaar maandelijks opzegbaar is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ik verbaas me er ook over dat ze de prijzen omhoog hebben gegooid terwijl veel andere fabrikanten de prijzen juist verlaagd hebben.

Ik ben best tevreden over mij MG, maar in de huidige markt had ik toch echt een andere keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Best goede aanbiedingen op dit moment bij MG hoor, zeker voor de MG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ik bedoelde hierbij met name de ZS, voor een beetje meer kun je tegenwoordig bijvoorbeeld ook een Tesla model Y rijden. En dat is toch echt een flinke klasse hoger.

MG 4 is inderdaad interessanter geprijst, maar past niet bij mijn gezinssituatie.

[ Voor 20% gewijzigd door HandyLumberjack op 01-09-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Toen we in mei een aanvraag voor private lease bij VM hebben gedaan, voor een ZS LR, stond er een waarschuwing bij dat de aangegeven vanaf prijs voor een 1 fase model is, en dat het zeer aangeraden wordt om 3-fase lader als een extra optie te nemen. Was toen volgens mij € 11 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
HandyLumberjack schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:29:
Ik bedoelde hierbij met name de ZS, voor een beetje meer kun je tegenwoordig bijvoorbeeld ook een Tesla model Y rijden. En dat is toch echt een flinke klasse hoger.

MG 4 is inderdaad interessanter geprijst, maar past niet bij mijn gezinssituatie.
Beetje gekke vergelijking, de Y kost boven de 700€ voor 15k bij de anwb, en geen subside mogelijk. De luxury long range ZS kost gemakkelijk 200€ minder, waar nog subsidie afgaat. Qua elektrisxhe suv's krijg je duidelijke heet meeste waar voor je geld bij deze aanbieding voor de ZS. Of je moet voor een occasion Kia eNiro gaan voor ongeveer 450€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ik heb hem in de zakelijke lease, verschil met de Y is nu ca. €100,- p.m. netto. Maar dat zal vast per leasemaatschappij/regeling verschillen.

Volgens mij is de ZS LR LUX een stuk duurder bij de anwb, maar de site werkt niet goed, dus ik kan het niet checken.

Bij Athlon private lease kost de Y €695,- en de ZS LR LUX €630,-. (72 maanden, 15k km) Daar komt de subsidie dan nog bij, maar ik vindt het prijsverschil minimaal voor de extra's die je ervoor terug krijgt.

Een kale skoda enyaq kost bijvoorbeeld €640, dan heb je een stuk minder opties en 40km minder range, maar die auto rijdt stukken beter en is ook een stuk ruimer, en je krijgt ook de subsidie.

[ Voor 75% gewijzigd door HandyLumberjack op 02-09-2023 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Wag
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-06-2024
Mollie stelt de vraag op 1 September over de standaard 6,6 kW lader van de MG ZS EV en de als optie leverbare 11 kW lader. Als je bij van Mossel en MG kijkt dan zie je dat je de 11 kW lader als optie moet bijbestellen en deze kost € 300,- was afgelopen februari ook al zo toen ik bij mijn lease maatschappij mijn MG ZS EV Longreach bestelde.
Hieronder de foto hoe het bij MG en van Mossel in de configurator staat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2JUVgnXTzd6Fh9NL5S2WM9rNLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzIuHsWYsfbzXrI6WSRCVgwW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Bij mij ziet het er toch iets anders uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lzy7dpFhAcqLyD6hxX1RQcGc6mY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ij6bWN0FFkxauaDpncyAy2K2.jpg?f=fotoalbum_large

Maar doet er ook niet toe, ik neem aan dat VanMossel het zo heeft uitgezocht, ook omdat Breda aangeeft dat ze geen 1 fase auto's meer hebben staan. Die 3 fase lijkt me toch redlijk belangrijk/handig om 70 kwh vol te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Wat gek inderdaad, bij de Van Mossel private lease configurator is de auto nog steeds 1-fase, met bij de LR een betaalde optie tot 3-fase 11kw.

Begrijp ik het nou goed dat dit alleen invloed heeft op thuis laden (AC) en niet op snelladen bij Fastned e.d. (DC)?

[ Voor 20% gewijzigd door rik op 03-09-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
rik schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:00:
Wat gek inderdaad, bij de Van Mossel private lease configurator is de auto nog steeds 1-fase, met bij de LR een betaalde optie tot 3-fase 11kw.

Begrijp ik het nou goed dat dit alleen invloed heeft op thuis laden (AC) en niet op snelladen bij Fastned e.d. (DC)?
Klopt,

DC is gelijk, maar bij normale AC openbare laadpalen en thuis (mits 3-fase laadpaal) kun je met de 3-fase sneller laden.

Bij een 1 fase laadpaal is de 3 fase ZS dan weer beperkt tot 3,7kW en kan de 1 fase ZS tot 6,6kW laden (indien de laadpaal ook daarvoor geschikt is).

[ Voor 11% gewijzigd door HandyLumberjack op 03-09-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
HandyLumberjack schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:13:
[...]

DC is gelijk, maar bij normale AC openbare laadpalen en thuis (mits 3-fase laadpaal) kun je met de 3-fase sneller laden
Heb op 1/9 mijn ZS Lux uit 2020 ingeruild voor de ZS Comfort LR en 3-fase lader. Het opladen thuis aan de Wallbox ging van 4.3Kwh naar 10,3 Kwh, een zeer welkome verbetering. Vandaag een rondje Alkmaar-Lelystad- Heerde-Almere-Alkmaar met een verbruik van 15,1/100 km. Gemiddeld gebruik van de ZS 2020 over 36000 km was 16 Kwh/100 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mollie

mollie

Inmiddels de bevestiging gehad dat het inderdaad 3 fase is. Dat is fijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules B
jpvdheijn schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Goed dat je dit lijkt the kunnen verklaren. Maar mijn gevoel zegt totale onzin. Dit zou betekenen dat je met de MG aan de V2 supercharger kunt laden en niet aan de V3.
Zie hieronder het verschil in stall. Mij lukte het met de MG5 niet aan een V3 naar de laatste update. Om een V2 te proberen zou ik een stukje moeten gaan omrijden.
Nou, dat bleek dus niet helemaal te kloppen: Bij Tesla op twee plekken met 150 kW laadpaal geprobeerd te laden, maar dat lukte mooi niet. Misschien wel met een andere MG, maar de ZS dus niet. Iemand anders die wel met een ZS bij Tesla geladen heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jules B
De ZS bevalt heel goed, in een half jaar inmiddels 27000 km gereden. Dit weekend liep het scherm vast bij Apple CarPlay en ging pas weer normaal aan, nadat we een half uurtje de auto uit hadden tijdens het laden. Heb ik al eens eerder gehad.

Wat ik nog niet eerder heb gehad, is dat vanmorgen de auto bij het starten een stortvloed van meldingen over met uitstortte: Ongeveer alle elektronische systemen gaven een foutmelding, van traction control tot afstand houden, Hill descend assist enz. Rijden ging niet super, stuur voelde een beetje anders. Waarschijnlijk door de ontbrekende tracktion control of zo iets. Van Mossel gebeld, werkplaats onbereikbaar op dat moment en een van de verkopers zei me doodleuk dat ik maar naar Amsterdam moest komen, maar dat er de eerste anderhalve week geen plek was. Voor alle duidelijkheid: We wonen in Uithuizen, noord van Groningen. Ik vroeg of de auto niet gewoon gereset moest worden en uiteindelijk iemand van de werkplaats in Groningen te pakken gekregen. 'Accu kabel los en na twee minuten weer vast,' was zijn advies voor een reset. Dat wilde ik thuis doen, maar moest eerst nog ergens anders heen. Toen kreeg ik een waarschuwing voor een auto voor me, dus iets deed het weer. Auto bij bestemming uitgezet en daarna weer gestart: Alles weer OK. Heeft iemand dit ook al eens gehad met de MG ZS 2023?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forteb
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-01-2024
Net een week oud, Mg5 long range.

Paar dingetjes;

Navigatie stem alleen Engels, update
beschikbaar ?

Bij opstarten infotainment vraagt telkens weer configureren of overslaan. Is uiteraard al geconfigureerd. Doe dus elke keer overslaan.
Normaal?

Bedankt alvast voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicTheTrader
Nou, dat bleek dus niet helemaal te kloppen: Bij Tesla op twee plekken met 150 kW laadpaal geprobeerd te laden, maar dat lukte mooi niet. Misschien wel met een andere MG, maar de ZS dus niet. Iemand anders die wel met een ZS bij Tesla geladen heeft?
Volgens de Britse MG forum https://www.mgevs.com/forums/mg-zs-ev-forum.2/ moet het BMS systeem volledig geüpdatet worden, dan pas werkt het laden bij Tesla. De Britten zeggen ook dat het proces van het updaten zeer tijdrovend is, dus ik kan me wel voorstellen dat Van Mossel niet springt om die update aan te bieden.

Ik ben van plan om met Van Mossel te bellen. Ik ben voor de Kerst van plan om mijn ZS LR helemaal naar de Balkan te rijden, en ik wil graag een optie hebben om ook bij Tesla te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-07 14:52
VicTheTrader schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:39:
[...]

Volgens de Britse MG forum https://www.mgevs.com/forums/mg-zs-ev-forum.2/ moet het BMS systeem volledig geüpdatet worden, dan pas werkt het laden bij Tesla. De Britten zeggen ook dat het proces van het updaten zeer tijdrovend is, dus ik kan me wel voorstellen dat Van Mossel niet springt om die update aan te bieden.

Ik ben van plan om met Van Mossel te bellen. Ik ben voor de Kerst van plan om mijn ZS LR helemaal naar de Balkan te rijden, en ik wil graag een optie hebben om ook bij Tesla te laden.
Vorige week probleemloos kunnen laden bij tesla met een zs van feb 22. Heeft nog nooit een update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
VicTheTrader schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:39:
[...]

Er zit 7 jaar garantie op de auto. Dit zijn in mijn ogen gewoon garantie werkzaamheden dus gewoon aankaarten bij van Mossel. De afgelopen CCU recall heb ik gedaan voor de MG5 maar heeft nog niet het niet snelladen opgelost bij Tesla. Dus er loopt weer een aanvraag om de auto verder te updaten zodat dit wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jpvdheijn schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:58:
[...]

Er zit 7 jaar garantie op de auto. Dit zijn in mijn ogen gewoon garantie werkzaamheden dus gewoon aankaarten bij van Mossel. De afgelopen CCU recall heb ik gedaan voor de MG5 maar heeft nog niet het niet snelladen opgelost bij Tesla. Dus er loopt weer een aanvraag om de auto verder te updaten zodat dit wel gaat werken.
Daar kan je over discussiëren Garantie houdt in dat de auto zou moeten blijven werken zoals jij deze hebt ontvangen (mits alles toen werkte zoals beschreven stond in de folder, brochure etc..) gedurende een bepaalde periode.
Het kunnen laden bij een lader van een totaal ander automerk lijkt mij daar dan niet onder te vallen, zeker als dat nooit zo beloofd is en pas later door Tesla zelf mogelijk gemaakt werd.

Met andere woorden: het uitvoeren van updates, puur om meer functies mogelijk te maken kan nooit onder garantie vallen want die functies bestonden nog niet toen je de auto kocht of kreeg. Een update om iets te herstellen wat het niet meer doet, of niet goed doet is dan wel weer garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Barre73 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:12:
[...]

Daar kan je over discussiëren Garantie houdt in dat de auto zou moeten blijven werken zoals jij deze hebt ontvangen (mits alles toen werkte zoals beschreven stond in de folder, brochure etc..) gedurende een bepaalde periode.
Het kunnen laden bij een lader van een totaal ander automerk lijkt mij daar dan niet onder te vallen, zeker als dat nooit zo beloofd is en pas later door Tesla zelf mogelijk gemaakt werd.

Met andere woorden: het uitvoeren van updates, puur om meer functies mogelijk te maken kan nooit onder garantie vallen want die functies bestonden nog niet toen je de auto kocht of kreeg. Een update om iets te herstellen wat het niet meer doet, of niet goed doet is dan wel weer garantie.
Gelukkig is jou interpretatie niet hoe MG en van mossel dit benaderen. Niet kunnen laden bij een snellader is vrij fundamenteel. Problemen. Met mg voertuigen zijn aangegeven dat dit bij MG ligt door tesla. Gelukkig pakt mg en van mossel dit wel goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
jpvdheijn schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:00:
[...]

Gelukkig is jou interpretatie niet hoe MG en van mossel dit benaderen. Niet kunnen laden bij een snellader is vrij fundamenteel. Problemen. Met mg voertuigen zijn aangegeven dat dit bij MG ligt door tesla. Gelukkig pakt mg en van mossel dit wel goed op.
Hoho.. het ging niet om kunnen laden bij een snellader. Het ging om laden bij een Tesla snellader. Duidelijk verschil aangezien deze laders tot eind 2022 niet openbaar waren en dus niet toegankelijk voor andere merken. Dus ben ik van mening dat je er later ook geen aanspraak op kan maken.
Maar goed, fijn dat VM en MG dat dan blijkbaar wel willen fixen. Ik wilde alleen aangeven dat ik dat niet als garantie zie. Meer als aftersales-service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VicTheTrader
Duidelijk verschil aangezien deze laders tot eind 2022 niet openbaar waren en dus niet toegankelijk voor andere merken. Dus ben ik van mening dat je er later ook geen aanspraak op kan maken.
Ik heb mijn ZS EV in juni 2023 gekocht, toen waren de Tesla snelladers al opengesteld. En er stond nergens bij Van Mossel noch MG dat het niet mogelijk is om bij Tesla te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaBuenaVida
  • Laatst online: 13-05-2024
We zijn ondertussen al 10 maand verder en mijn MG5 is nog steeds niet geleverd.
Collega's van mij die enkele maanden na mij (exact dezelfde wagen/garage) hebben besteld, hebben hem wel al ontvangen. Redelijk bizar.

Volgens de garage staat hij wel al in België, maar dat zeiden ze in juli toen ook al..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buutvrij
  • Laatst online: 10:12
LaBuenaVida schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:06:
We zijn ondertussen al 10 maand verder en mijn MG5 is nog steeds niet geleverd.
Collega's van mij die enkele maanden na mij (exact dezelfde wagen/garage) hebben besteld, hebben hem wel al ontvangen. Redelijk bizar.

Volgens de garage staat hij wel al in België, maar dat zeiden ze in juli toen ook al..
Dat is wel vervelend ja. Hebben je collega's 'm bij een andere filiaal besteld? Niet dat ik weet of het uit maakt hoor. Wij moesten ook 9 maanden wachten op onze 5 SR. De wagen is maar mondjesmaat populair in NL, in tegenstelling tot de MG4. Misschien dat het daardoor stroever gaat met de leveringen. Wij zijn er gelukkig mee, in een half jaar tijd 16000 km mee gereden. En ik was blij dat er een stationEV was in deze prijscategorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaBuenaVida
buutvrij schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:20:
[...]

Dat is wel vervelend ja. Hebben je collega's 'm bij een andere filiaal besteld? Niet dat ik weet of het uit maakt hoor. Wij moesten ook 9 maanden wachten op onze 5 SR. De wagen is maar mondjesmaat populair in NL, in tegenstelling tot de MG4. Misschien dat het daardoor stroever gaat met de leveringen. Wij zijn er gelukkig mee, in een half jaar tijd 16000 km mee gereden. En ik was blij dat er een stationEV was in deze prijscategorie.
Neen, exact dezelfde type wagen bij dezelfde garage en leasing. Dat is het vreemde eraan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules B
Rdyksman schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:50:
[...]

Vorige week probleemloos kunnen laden bij tesla met een zs van feb 22. Heeft nog nooit een update gehad
Uit nieuwsgierigheid: Was dat een 150 kW lader of een hogere vermogen? En waar? Heb nu bij twee 150 kW stations geprobeerd: Een in Leiderdorp en een in Drachten. In Oosterhout wilde ik het ook proberen, maar dat zijn alleen 250 kW laders. Verschillende palen geprobeerd per station, maar geen succes. Moet binnenkort naar Oostende, zal eens kijken hoe het in België gaat met mijn maart 23 auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeiBo
  • Laatst online: 23-04 10:09
forteb schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:00:
Net een week oud, Mg5 long range.

Paar dingetjes;

Navigatie stem alleen Engels, update
beschikbaar ?

Bij opstarten infotainment vraagt telkens weer configureren of overslaan. Is uiteraard al geconfigureerd. Doe dus elke keer overslaan.
Normaal?

Bedankt alvast voor jullie reactie!
Voor zover ik weet is de navigatie alleen in het Engels. Maar ik gebruik Android auto altijd...

En configureren: nog een keer doen en dan op 'nee' klikken. Volgens mij een vertaalfout 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
MeiBo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:46:
[...]

Voor zover ik weet is de navigatie alleen in het Engels. Maar ik gebruik Android auto altijd...

En configureren: nog een keer doen en dan op 'nee' klikken. Volgens mij een vertaalfout 😬
Ik heb de navigatie wel geteld 1x gebruikt toen ik de auto net had en ik reed toen in een dikke file. De navigatie krijgt geen verkeers info geloof ik dus dat was de laatste keer dat ik hem gebruikt heb bij de mg5. Daarna enkel Android auto en nu met een aa wireless want is was de disconnects beu. Nu werkt het feilloos.

• rik

rik

Vraag, omdat ik overweeg over te stappen van een ZSEV 2020 naar 2023: zijn assistenten zoals binnen-de-lijntjes-rijden e.d. nog steeds permanent uit te schakelen? Het staat me bij dat die zich bij de facelift automatisch weer inschakelden bij een volgende rit, maar dat lijkt me behoorlijk iritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
rik schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:30:
Vraag, omdat ik overweeg over te stappen van een ZSEV 2020 naar 2023: zijn assistenten zoals binnen-de-lijntjes-rijden e.d. nog steeds permanent uit te schakelen? Het staat me bij dat die zich bij de facelift automatisch weer inschakelden bij een volgende rit, maar dat lijkt me behoorlijk iritant.
Als de zs hetzelfde is als de 5 dan kun je in het infotainment die vervelende assistent uitzetten. Nog steeds kun je wel mg pilot gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Ik heb de lane assist standaard uit staan bij mijn ZS bouwjaar 2023, en hij gaat niet vanzelf meer aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jules B
jpvdheijn schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:57:
[...]

Als de zs hetzelfde is als de 5 dan kun je in het infotainment die vervelende assistent uitzetten. Nog steeds kun je wel mg pilot gebruiken.
Alle hulpsystemen kun je uit zetten. Bij ons staan ze stand-by en kun je ze activeren als je dat wilt. Wanneer je start dan staat alles uit / stand-by. Kan handig zijn bij lange ritten in je eentje, het is een hulpmiddel en geen auto-pilot. Wat wel heel handig is, dat is dat de auto waarschuwt en desnoods automatisch remt wanneer je op iets afrijdt en niets doet. Heeft onze zoon al een keer het leven gered: De auto stond al stil voordat hij kon reageren. _/-\o_ Dat staat op de achtergrond aan en daar moet je gewoon blij mee zijn. Het is niet allemaal slecht, je blijft zelf in controle, tenzij je even niet oplet. Dan ben je er blij mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jules B
Update op het laden bij Tesla: Tesla support vertelde mij dat zij als interne info hebben dat de MG ZS niet voldoet aan het protocol van hun laadpalen en dat ze actief bezig zijn de MG ZS te blokken van deelname. Kon het eerst nog wel misschien, waarschijnlijk nu niet meer. Maandag krijgt mijn ZS de eerste beurt en krijgt dan in Groningen, bij het MG-steunpunt, ook een software update. De informatie van de VM Amsterdam klopt dus niet. (Niet de eerste keer, begin er aan te wennen). Dan hoop ik dat het af en toe vastlopen van het info-scherm tijdens navigeren met Apple CarPlay ook opgelost is. Over het laden bij Tesla ga ik MG Nederland bellen, de importeur. Kijken wat zij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Jules B schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:09:
[...]

Alle hulpsystemen kun je uit zetten. Bij ons staan ze stand-by en kun je ze activeren als je dat wilt. Wanneer je start dan staat alles uit / stand-by. Kan handig zijn bij lange ritten in je eentje, het is een hulpmiddel en geen auto-pilot. Wat wel heel handig is, dat is dat de auto waarschuwt en desnoods automatisch remt wanneer je op iets afrijdt en niets doet. Heeft onze zoon al een keer het leven gered: De auto stond al stil voordat hij kon reageren. _/-\o_ Dat staat op de achtergrond aan en daar moet je gewoon blij mee zijn. Het is niet allemaal slecht, je blijft zelf in controle, tenzij je even niet oplet. Dan ben je er blij mee.
Mooi dat dat dus zoals vanouds is (en blijft). Die noodstop ken ik inderdaad, hoewel ik doorgaans op tijd ben (je hoort de auto dan al aanstalten maken: krrr.) Maar een keer was ik er idd blij mee, de auto had eerder door dat voor mij hard werd geremd, dan ik zelf, ondanks dat ik wel zat op te letten 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00n11
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-08-2024
Jules B schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:17:
Update op het laden bij Tesla: Tesla support vertelde mij dat zij als interne info hebben dat de MG ZS niet voldoet aan het protocol van hun laadpalen en dat ze actief bezig zijn de MG ZS te blokken van deelname. Kon het eerst nog wel misschien, waarschijnlijk nu niet meer. Maandag krijgt mijn ZS de eerste beurt en krijgt dan in Groningen, bij het MG-steunpunt, ook een software update. De informatie van de VM Amsterdam klopt dus niet. (Niet de eerste keer, begin er aan te wennen). Dan hoop ik dat het af en toe vastlopen van het info-scherm tijdens navigeren met Apple CarPlay ook opgelost is. Over het laden bij Tesla ga ik MG Nederland bellen, de importeur. Kijken wat zij zeggen.
Afgelopen weekend heb ik met mijn MG 5 wel kunnen laden bij een Tesla charger.
Betreft de info/entertainment scherm ben ik wel benieuwd of een update de problemen op lost.

Heb nu al paar keer gehad dat hij vast loopt of ontzettend traag is.
Rebooten lijkt dan vaak de enige oplossing (home knop 10/15 sec ingedrukt houden tijdens stilstaan) :X

[ Voor 44% gewijzigd door n00n11 op 19-09-2023 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marvel27
Tip voor mensen die een MG willen leasen bij van mossel: als je je op de nieuwsbrief abonneert krijg je een voucher (Welkom2023) waarmee je 10€ korting per maand krijgt, gratis verlaagd eigen risico (kost 5€ per maand) en vervangend vervoer al na 24 ipv 72u (ook 5€ per maand).

(Edit: Bedankt @martijndevriess de voor de tip!)

[ Voor 8% gewijzigd door marvel27 op 19-09-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
marvel27 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:06:
Tip voor mensen die een MG willen leasen bij van mossel: als je je op de nieuwsbrief abonneert krijg je een voucher (Welkom2023) waarmee je 10€ korting per maand krijgt, gratis verlaagd eigen risico (kost 5€ per maand) en vervangend vervoer al na 24 ipv 72u (ook 5€ per maand).

(Edit: Bedankt @martijndevriess de voor de tip!)
Ik baal hier wel echt van. Heb 2weken geleden mn contract afgesloten en heb nu deze kortingscode misgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jules B
n00n11 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:49:
[...]

Afgelopen weekend heb ik met mijn MG 5 wel kunnen laden bij een Tesla charger.
Betreft de info/entertainment scherm ben ik wel benieuwd of een update de problemen op lost.

Heb nu al paar keer gehad dat hij vast loopt of ontzettend traag is.
Rebooten lijkt dan vaak de enige oplossing (home knop 10/15 sec ingedrukt houden tijdens stilstaan) :X
De update is uitgevoerd en ik heb nog niets bijzonders gemerkt. Wil ergens de komende dagen nog eens proberen bij Tesla te laden, om te zien of dat nu anders is. Bericht gestuurd over het laden naar MG Nederland, maar nog geen antwoord gekregen.

• VicTheTrader
Jmtpes schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:06:
[...]

Ik baal hier wel echt van. Heb 2weken geleden mn contract afgesloten en heb nu deze kortingscode misgelopen.
Is de bedenktijd van 14 dagen al afgelopen?

• Jmtpes
VicTheTrader schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:38:
[...]

Is de bedenktijd van 14 dagen al afgelopen?
Ik had afgezien van de ontbindende voorwaardens waardoor de auto gelijk besteld kon worden ☹️.

[ Voor 13% gewijzigd door Jmtpes op 20-09-2023 18:47 ]

• marvel27
Vragen is vrij!

• ougust
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-11-2023
Vandaag exact hetzelfde met een mg zs ev van 2022.
Auto een half uur laten staan, foutmeldingen weer verdwenen en auto gelukkig weer normaal. Dit is overigens sinds laatste beurt van mei al meerdere keren voorgevallen. Wellicht iets met een update te maken?
Laatst had ik ook een melding van lage spanning linker voorband en dat terwijl er niks aan de hand was. Ook deze melding verdween na het laten staan van de auto. Auto bevalt me erg goed alleen regelmatig wazige foutmeldingen die zoals ze komen ook weer verdwijnen.

• ougust
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-11-2023
Jules B schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:49:
De ZS bevalt heel goed, in een half jaar inmiddels 27000 km gereden. Dit weekend liep het scherm vast bij Apple CarPlay en ging pas weer normaal aan, nadat we een half uurtje de auto uit hadden tijdens het laden. Heb ik al eens eerder gehad.

Wat ik nog niet eerder heb gehad, is dat vanmorgen de auto bij het starten een stortvloed van meldingen over met uitstortte: Ongeveer alle elektronische systemen gaven een foutmelding, van traction control tot afstand houden, Hill descend assist enz. Rijden ging niet super, stuur voelde een beetje anders. Waarschijnlijk door de ontbrekende tracktion control of zo iets. Van Mossel gebeld, werkplaats onbereikbaar op dat moment en een van de verkopers zei me doodleuk dat ik maar naar Amsterdam moest komen, maar dat er de eerste anderhalve week geen plek was. Voor alle duidelijkheid: We wonen in Uithuizen, noord van Groningen. Ik vroeg of de auto niet gewoon gereset moest worden en uiteindelijk iemand van de werkplaats in Groningen te pakken gekregen. 'Accu kabel los en na twee minuten weer vast,' was zijn advies voor een reset. Dat wilde ik thuis doen, maar moest eerst nog ergens anders heen. Toen kreeg ik een waarschuwing voor een auto voor me, dus iets deed het weer. Auto bij bestemming uitgezet en daarna weer gestart: Alles weer OK. Heeft iemand dit ook al eens gehad met de MG ZS 2023?
Vandaag exact hetzelfde met een mg zs ev van 2022.
Auto een half uur laten staan, foutmeldingen weer verdwenen en auto gelukkig weer normaal. Dit is overigens sinds laatste beurt van mei al meerdere keren voorgevallen. Wellicht iets met een update te maken?
Laatst had ik ook een melding van lage spanning linker voorband en dat terwijl er niks aan de hand was. Ook deze melding verdween na het laten staan van de auto. Auto bevalt me erg goed alleen regelmatig wazige foutmeldingen die zoals ze komen ook weer verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VicTheTrader
Dat had ik vandaag ook, een hele reeks van foutmeldingen. Ik heb de auto uitgezet en daarna meteen weer aangezet en toen werkte alles gewoon prima, geen meldingen.

Toen ik heb erover nagedacht, ik heb de auto naar R geschakeld voordat ik System Ready bericht kreeg, toen kreeg ik die foutmeldingen. Ik heb geen idee of het echt daaraan ligt, maar dat is de enige wat ik anders dan normaal heb gedaan.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 12:45
Is er iemand hier die de MG ZS EV '19 bij Just Lease heeft besteld? De levering zou in juni zijn, dat werd augustus, nu november en in een witte kleur ipv zwart. Ben benieuwd of iemand meer weet over een richtdatum, ze vertellen niet zoveel.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30

Bezulba

Formerly known as Eendje

Reaper.JA2 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:47:
Is er iemand hier die de MG ZS EV '19 bij Just Lease heeft besteld? De levering zou in juni zijn, dat werd augustus, nu november en in een witte kleur ipv zwart. Ben benieuwd of iemand meer weet over een richtdatum, ze vertellen niet zoveel.
Lijkt van Mossel wel :X

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:08

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

LOL, je snapt dat deze auto idd via Mossel wordt uitgeleverd. :+

Zij zijn de exclusieve dealer van MG in Nederland.
Hoe handig dit voor MG uit gaat pakken in combinatie met de twijfelachtige kwaliteit van Van Mossel moet de toekomst uit gaan wijzen.

[ Voor 30% gewijzigd door TTommie op 21-09-2023 09:12 ]

Mr. T.

• LaBuenaVida
Hier ook vreemde zaken (andere leasing). Weliswaar MG5.
Levering eind juni. Uitgesteld naar eind juli begin augustus. Radiostilte tot nu plots levering eind oktober/begin november.

Garage zegt wel dat hij een chassisnummer heeft en staat te wachten op transport in België. Maar geloof er niets van eigenlijk. Enorm frustrerend.

• marvel27
Heb je nu een mg zs 2019 besteld? Als occasion dan?

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 12:45
marvel27 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:09:
[...]
Heb je nu een mg zs 2019 besteld? Als occasion dan?
Jep, private lease. En vandaag gezien dat het maandbedrag omhoog gaat als in 2025 de wegenbelasting voor electrische autos ook gaat tellen. En de auto moet nog binnenkomen. Wel flexlease en maandelijks opzegbaar, maar alles bij elkaar wordt het wel een slechtere deal zo.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Voorlopig nog complimenten voor Van Mossel. Lease auto MG5 zakelijk besteld via Athlon (al begin mei) en deze mocht niet eerder dan 1 december worden afgeleverd. Dit vanwege leasecontract huidige auto.
Zojuist werd ik gebeld door VM om alvast een afspraak te maken voor aflevering. Precies op 1 december en gewoon bij mij thuis.

Ik ben tevreden als het zo blijft gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mollie

mollie

Wij hebben iig gebruik gemaakt van het aanbod om onze zs om te ruilen voor een nieuwe. Snel gegaan, aflever afspraak staat al over 2 weken

• Jmtpes
mollie schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:32:
Wij hebben iig gebruik gemaakt van het aanbod om onze zs om te ruilen voor een nieuwe. Snel gegaan, aflever afspraak staat al over 2 weken
Hier ging het ook best snel.
Mijn MG (icm private lease ruil deal ) staat as maandag ook al klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Jmtpes op 27-09-2023 22:56 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Jmtpes schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:08:
[...]

Hier ging het ook best snel.
Mijn MG (icm private lease ruil deal ) staat as maandag ook al klaar.
Damn, dat is nice. mijn verwachten uitlevering is like in 3 weken ofzo.

blup

• Jmtpes
Bezulba schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:57:
[...]

Damn, dat is nice. mijn verwachten uitlevering is like in 3 weken ofzo.
In totaal heeft sinds de aanvraag tot uitlevering heeft het in totaal 5wk geduurd.

• Wrc
  • Laatst online: 08-07 14:35

Wrc

Iemand die weet hoe je het automatische grootlicht in de MG5 uit kan schakelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verbekewouter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:37
Bij mijn MG5 zit er in het menu onder "Vehicle" - "Lighting" een optie "Auto High Beam" die je kan afzetten.

• rik

rik

Interessant: gereageerd op de inruilactie voor de MG ZS EV van Van Mossel, en inmiddels een formulier gekregen voor de inlevering van de huidige. Volgende week donderdag kan dat al. Maar onduidelijk is of het dan gaat om omruiling of alleen om inlevering. Dat laatste is natuurlijk niet handig >:)
Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
rik schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 00:04:
Interessant: gereageerd op de inruilactie voor de MG ZS EV van Van Mossel, en inmiddels een formulier gekregen voor de inlevering van de huidige. Volgende week donderdag kan dat al. Maar onduidelijk is of het dan gaat om omruiling of alleen om inlevering. Dat laatste is natuurlijk niet handig >:)
Iemand enig idee?
Als goed is moet je ook een leverdatum ontvangen van je nieuwe MG. Tegelijkertijd lever je je oude MG in, anders klopt er ergens niet.

• mollie

mollie

Wij hebben eerst een afspraak voor levering gemaakt en later een mail gekregen hoe we de oude auto retour moeten melden ( inleveren bij levering van de nieuwe auto is een van de opties). Zou idd even bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

verbekewouter schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:49:
Bij mijn MG5 zit er in het menu onder "Vehicle" - "Lighting" een optie "Auto High Beam" die je kan afzetten.
Bedankt voor de info. Ik heb even gekken (heb het menu op nederlands talig staan) onder 'Voortuig' - 'Lamp' heb ik helaas enkel 'Volg mij naar huis' en 'Vind de reactie van mij auto' instellingen staan, geen groot licht optie. Misschien heb ik nog wel een oude versie van de software waar het niet in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbekewouter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:37
'k heb net nog eens gekeken in mijn auto:

MPU zit op versie SWI83-29867-1300R12
MCU zit op versie 83.3.4.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-07 16:30
Goededag mede-tweakers, ik ben op zoek naar wat antwoorden en hoop dat iemand deze heeft. Ik heb deze vraag ook aan MGMotor.eu gesteld via het contactformulier, maar gezien (nog) geen antwoord daarop weet misschien iemand hier mij wijzer te maken

1. Waar kan ik uitgebrachte software updates inzien, wat de update meebrengt, welke datum deze is uitgebracht, etc. Ik hoop vooral op een update van MG Pilot (lane assist schokkerig en bij rijden over hobbels gas/rem schokkerig)

2. Is er sinds 21 mei een update geweest voor de software van de MG ZS EV MY22 ter verbetering van MG Pilot en/of die One Pedal driving met zich mee brengt?

3. Komt de One Pedal Driving als update ook naar mijn auto c.q. auto's die zijn geleverd voordat dit standaard bij nieuw geleverde MG's zit?

[ Voor 81% gewijzigd door matthewtje op 01-10-2023 21:36 . Reden: Herformulering van vragen ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

rik schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 00:04:
Iemand enig idee?
Als je het mailtje goed leest geeft dat mij de indruk dat je eerst je auto moet inleveren voordat je de nieuwe mag ophalen.

blup

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-07 16:30
Zojuist weer het plaatje met uitvoeringen en prijzen in de originele post geüpdate.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsfA5YHvMgZ0_dknZ6N4pLOHNSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2B0tvSNMlphpJF6CJXgWyvvd.png?f=fotoalbum_large

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik

rik

Bezulba schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Als je het mailtje goed leest geeft dat mij de indruk dat je eerst je auto moet inleveren voordat je de nieuwe mag ophalen.
Ja, en nee. Er staat namelijk ook een soort van aanvulling bij, dat de datum van aflevering dan met de betreffende dealer wordt afgestemd door VM. Hoe dan ook, ik bel ze morgen maar even ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

rik schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:22:
[...]

Ja, en nee. Er staat namelijk ook een soort van aanvulling bij, dat de datum van aflevering dan met de betreffende dealer wordt afgestemd door VM. Hoe dan ook, ik bel ze morgen maar even ☺️
En? Al contact gehad? Dan weet ik of ik ook even moet bellen ;)

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

verbekewouter schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:46:
'k heb net nog eens gekeken in mijn auto:

MPU zit op versie SWI83-29867-1300R12
MCU zit op versie 83.3.4.8
Ik heb idd oudere versies
MPU SWI83-29867-1300R07
MCU 83.3.4.4

Dat zal het dus wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Bezulba schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

En? Al contact gehad? Dan weet ik of ik ook even moet bellen ;)
Ze hebben vrijdag iedereen die mail gestuurd, maar het is de bedoeling dat je pas een afspraak maakt als de afleverdatum bekend is. Mijn afspraak heb ik dus geannuleerd, en ergens tussen nu en een week moet ik weer een nieuwe afspraak maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

rik schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

Ze hebben vrijdag iedereen die mail gestuurd, maar het is de bedoeling dat je pas een afspraak maakt als de afleverdatum bekend is. Mijn afspraak heb ik dus geannuleerd, en ergens tussen nu en een week moet ik weer een nieuwe afspraak maken :)
ik ben gebeld voor de ophaalafspraak voor m'n nieuwe zs en hij zei dat ik de mail kon negeren voor de aflevering, we doen dat tegelijk met het ophalen. Dus idd, gewoon wachten tot ze je opbellen om een afhaalafspraak te maken en dan kan je op diezelfde tijd je oude auto inleveren.

blup

Pagina: 1 ... 80 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2