Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Had al verschillende opties geprobeerd, helaas zonder resultaat. Bij VM zijn ze een uur bezig geweest en kregen het ook niet voor mekaar. Zonnescherm gaat maar 5 cm dicht, hierna stopt hij met een krakend geluid. Ze denken dan de kabel die het zonnescherm dicht moet zetten kapot is.OnTracK schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Heb je al eens geprobeerd het (stukje voor stukje) helemaal open te doen en daarna de knop 10 seconden in de open-stand te duwen. Hetzelfde voor helemaal dicht. Klinkt als een typische "ik weet niet meer waar mijn begin- en eindstand zit" nadat ie te lang zonder 12V heeft gezeten. Dus wil ie het niet doordraaien om te voorkomen dat de motor een zekering eruit trekt. En dit is de typische procedure om eindpunten opnieuw te setten.
Als de kabel kapot is zou hij het niet moeten doen. Lijkt me eerder dat er iets klem zit of scheef trekt.U2psv schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:18:
[...]
Had al verschillende opties geprobeerd, helaas zonder resultaat. Bij VM zijn ze een uur bezig geweest en kregen het ook niet voor mekaar. Zonnescherm gaat maar 5 cm dicht, hierna stopt hij met een krakend geluid. Ze denken dan de kabel die het zonnescherm dicht moet zetten kapot is.
Dit is wel degelijk nieuwe sw. Ik heb R12, iemand die iets meer weet?Wrc schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:56:
[...]
Als je goed kijk zie je dat de R15 niet de MCU is maar de MPU software versie.
matthewtje schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:06:
Vandaag de MG ZS EV na 15 maanden wachten opgehaald. Prachtig hoofdkantoor van Van Mossel, met goede service ontvangen en begeleid. Ook een prachtig automuseum in het hoofdkantoor. Zelf ervoor gekozen om de presentatie van MG over te slaan en naar huis te gaan rijden. Hieronder een korte impressie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
offtopic:
Prachtig gebouw inderdaad en een schrikbarend groot contrast met de fel blauwe blokken doos van bol.com een paar honderd meter verder.
Gebouw is overigens pas een paar weken af.
Prachtig gebouw inderdaad en een schrikbarend groot contrast met de fel blauwe blokken doos van bol.com een paar honderd meter verder.
Gebouw is overigens pas een paar weken af.
Dakkoffer praktijktest op MG4.
Vorig weekend zijn we op pad geweest met de Thule Pacific dakkoffer van 410 liter.
We hadden redelijk wat spullen meegenomen voor een korte vakantie dus een mooi moment om het te gaan testen voor de trip naar Barcelona deze zomer.
Temperatuur was tussen de 15 en 20 graden.
Ik heb maximaal 110 km/u gereden en het was 80% snelweg 15% 80 weg.
De uitslag vd boordcomputer was heen:
Afstand - 136 km
Gemiddeld verbruik - 18.7 kwh/100
Gemiddelde snelheid - 82 km/u
Accu van 100 tot 60%
Terug:
Afstand - 131 km
Gemiddeld verbruik - 19.7 kwh/100
Gemiddelde snelheid - 87 km/u
Accu van 80 naar 36%
Ik ben wel benieuwd wat jullie conclusies zijn maar ik vind het zelf echt wel tegenvallen.
We gaan de grote trip al in 2 keer doen en ik heb inmiddels een Tesla supercharger geprobeerd en dat werkte perfect. Die wil ik deze zomer dus maar af gaan.
En ik was benieuwd of iemand mogelijk het MG logo voorop heeft verwijderd?
Ik heb het zwarte logo op mijn witte uitvoering maar ik zag in een app voor velgen de neus zonder logo wat hem naar mijn idee nog strakker kan maken.
Op de achterzijde is de typeaanduiding en Electric er iig vanaf.
Verder na 2000 km redelijk tevreden. Ik kan niet helemaal een lekkere zitpositie vinden en baal ervan dat de zitting niet te kantelen is.
Ook vind ik de ACC echt irritant, nerveus en overbezorgd.
Ik heb trouwens nu 2 keer een moment gehad dat hij zonder voorligger plotseling remde. Hier schrokken we echt wel van.
Ik hoop dat een update dit zenuwachtige rijgedrag eruit haalt.
Vorig weekend zijn we op pad geweest met de Thule Pacific dakkoffer van 410 liter.
We hadden redelijk wat spullen meegenomen voor een korte vakantie dus een mooi moment om het te gaan testen voor de trip naar Barcelona deze zomer.
Temperatuur was tussen de 15 en 20 graden.
Ik heb maximaal 110 km/u gereden en het was 80% snelweg 15% 80 weg.
De uitslag vd boordcomputer was heen:
Afstand - 136 km
Gemiddeld verbruik - 18.7 kwh/100
Gemiddelde snelheid - 82 km/u
Accu van 100 tot 60%
Terug:
Afstand - 131 km
Gemiddeld verbruik - 19.7 kwh/100
Gemiddelde snelheid - 87 km/u
Accu van 80 naar 36%
Ik ben wel benieuwd wat jullie conclusies zijn maar ik vind het zelf echt wel tegenvallen.
We gaan de grote trip al in 2 keer doen en ik heb inmiddels een Tesla supercharger geprobeerd en dat werkte perfect. Die wil ik deze zomer dus maar af gaan.
En ik was benieuwd of iemand mogelijk het MG logo voorop heeft verwijderd?
Ik heb het zwarte logo op mijn witte uitvoering maar ik zag in een app voor velgen de neus zonder logo wat hem naar mijn idee nog strakker kan maken.
Op de achterzijde is de typeaanduiding en Electric er iig vanaf.
Verder na 2000 km redelijk tevreden. Ik kan niet helemaal een lekkere zitpositie vinden en baal ervan dat de zitting niet te kantelen is.
Ik heb trouwens nu 2 keer een moment gehad dat hij zonder voorligger plotseling remde. Hier schrokken we echt wel van.
@Yoranvl Op de snelweg met die snelheden verwacht ik nu rond de 16 kwh / 100. Dat je met dakkoffer zo'n 20% hoger zit is wel een beetje wat ik had verwacht in ieder geval.
Ik neem aan dat je voor de ACC de reactie-afstand wel telkens (aan het begin van je rit) verlaagt van 3 streepjes naar 1 streepje? Dat maakt voor mij in ieder geval het verschil tussen irritant en overbezorgd tot prima werkbaar.Yoranvl schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:16:
Ik heb trouwens nu 2 keer een moment gehad dat hij zonder voorligger plotseling remde. Hier schrokken we echt wel van. Ik hoop dat een update dit zenuwachtige rijgedrag eruit haalt.
Plotseling afremmen zonder voorligger en zonder reden heb ik dacht ik zelf niet meegemaakt. Wel het afremmen in sterke bochten (lussen van klaverbladen bv.) en de lane-keep-assistance die in de war raakt bij restanten van belijning op de weg van vroegere wegwerkzaamheden waardoor je ineens het stuur voelt trekken in een richting waar je niet heen wilt.
Als de beloofde / aangekondigde software update die dingen verbetert ben ik tevreden.

Plotseling remmen (met zs ev 2020) wel eens meegemaakt, gebeurt alleen zodra ik vlak langs geparkeerde auto 's rijd.Yoranvl schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:16:
Zulke verhalen lees ik inmiddels van vele automerken / modellen. Zeer gevaarlijk. Dus ook bij MG. De software lijkt wat dat betreft niet uitontwikkeld?rogerisp schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:19:
[...]
Plotseling remmen (met zs ev 2020) wel eens meegemaakt, gebeurt alleen zodra ik vlak langs geparkeerde auto 's rijd.
Ik heb dat met m'n huidige Ford ook. Vooral bij dit soort plekjes, waar hij de parkeerstrook herkent als stilstaande file. Eerst begint ie te piepen, en als je dan te lang wacht dan remt ie ook nog.
Denk dat je de AI van de auto daar heel moeilijk op kunt laten inspringen. Die weet tenslotte nooit of je wel van plan ben om op die geparkeerde auto's in te rijden. (Maar dat is meer een discussie voor een ander topic).
Denk dat je de AI van de auto daar heel moeilijk op kunt laten inspringen. Die weet tenslotte nooit of je wel van plan ben om op die geparkeerde auto's in te rijden. (Maar dat is meer een discussie voor een ander topic).
Weet iemand al hoe je de 2023 kaarten voor de mg4 / zs kunt downloaden op de website staat 2023 maar bestand is dus aug. 2022 ik denk dat ze verkeerde link hebbende gebruikt. Heeft iemand wel de juiste link?
Heb je de kaarten gedownload van https://www.mgmotor.eu/downloads/maps.zip ?Vaevictis_ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:24:
Weet iemand al hoe je de 2023 kaarten voor de mg4 / zs kunt downloaden op de website staat 2023 maar bestand is dus aug. 2022 ik denk dat ze verkeerde link hebbende gebruikt. Heeft iemand wel de juiste link?
Minder gevaarlijk dan de zak met botten achter het stuur, die halen gemiddeld veel vaker gekke acties uit dan af en toe eens een keertje wat remmen waar niet echt nodig was.Noorderling schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:08:
[...]
Zulke verhalen lees ik inmiddels van vele automerken / modellen. Zeer gevaarlijk. Dus ook bij MG. De software lijkt wat dat betreft niet uitontwikkeld?
blup
Ja @Ives de laatste keer 3 weken geleden.Ives schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:32:
[...]
Heb je de kaarten gedownload van https://www.mgmotor.eu/downloads/maps.zip ?
Ja dacht ik ook, donderdag gaan ze er weer naar kijken, scheelt dat VM hier kilometertje vandaan zit.Nancy81 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:30:
[...]
Als de kabel kapot is zou hij het niet moeten doen. Lijkt me eerder dat er iets klem zit of scheef trekt.
Gisteren voor het eerst geladen thuis met mijn Wallbox, de snelheid valt me zeker niet tegen!
Aardig volle bak ja! Je had 'm ook behoorlijk leeg gereden en weer tot 100%?U2psv schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:09:
[...]
Ja dacht ik ook, donderdag gaan ze er weer naar kijken, scheelt dat VM hier kilometertje vandaan zit.
Gisteren voor het eerst geladen thuis met mijn Wallbox, de snelheid valt me zeker niet tegen!
[Afbeelding]
Vandaag na 15 maanden de zs ev long range luxury opgehaald.
Ze waren nog bezig om de auto klaar te maken.
Auto was maar opgeladen tot 60% besloten om thuis maar de rest te laden.
Bij de aankoop afgesproken dat de ruiten getint zouden worden is dus niet gebeurd!
Afgesproken dat ze dat later bij mij thuis komen doen.
Misschien dat ze bij de directie van, van Mossel eens na moeten denken over hoe ze op een fatsoenlijke manier auto’s af kunnen leveren.
Aan de verkoper en de werkplaats ( vestiging Nijmegen) ligt het in ieder geval niet want die hebben hun uiterste best gedaan om toch nog te kunnen leveren.
Misschien een idee om minder auto’s af te leveren zodat er meer tijd is om de mensen van de verkoop en werkplaats hun werk op een normale manier te kunnen laten doen.
Bij de aankoop afgesproken dat de ruiten getint zouden worden is dus niet gebeurd!
Misschien dat ze bij de directie van, van Mossel eens na moeten denken over hoe ze op een fatsoenlijke manier auto’s af kunnen leveren.
Aan de verkoper en de werkplaats ( vestiging Nijmegen) ligt het in ieder geval niet want die hebben hun uiterste best gedaan om toch nog te kunnen leveren.
Misschien een idee om minder auto’s af te leveren zodat er meer tijd is om de mensen van de verkoop en werkplaats hun werk op een normale manier te kunnen laten doen.
Ja had nog 80km bereik, tot 100% geladen,savale schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:11:
[...]
Aardig volle bak ja! Je had 'm ook behoorlijk leeg gereden en weer tot 100%?
Haha, goede grap, minder auto's leveren terwijl dit ook gewoon achteraf opgelost kan worden en ze toch hun targets halen. Gezien de posts hier in dit topic alleen al willen mensen nu nu nu hun auto. Daar zijn ze gevoelig voor. Dus snel afleveren en dingen die niet kloppen komen later wel.Jager359 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:10:
blup
Het fatsoenlijk afleveren van een auto kost je hooguit een dag extra, dat moet je niet vergelijken met het ongeduldig worden op de levering als je al 16 maanden wacht.Bezulba schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:22:
[...]
Haha, goede grap, minder auto's leveren terwijl dit ook gewoon achteraf opgelost kan worden en ze toch hun targets halen. Gezien de posts hier in dit topic alleen al willen mensen nu nu nu hun auto. Daar zijn ze gevoelig voor. Dus snel afleveren en dingen die niet kloppen komen later wel.
Prima hoor maar het moet natuurlijk niet slordig worden.Bezulba schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:22:
[...]
Haha, goede grap, minder auto's leveren terwijl dit ook gewoon achteraf opgelost kan worden en ze toch hun targets halen. Gezien de posts hier in dit topic alleen al willen mensen nu nu nu hun auto. Daar zijn ze gevoelig voor. Dus snel afleveren en dingen die niet kloppen komen later wel.
Zondag de MG4 luxury, een rooie met het lichte interieur, opgehaald bij VM. Top locatie. Matthewtje heeft er een mooie foto's van gepost. De presentatie was idd niet de moeite waard dat had Matthewtje goed ingeschat. Blij dat er naast de carboy's die alles in goede banen leiden ook nog wat oude rotten waren die ons konden helpen met het vrijgeven van de navigatie en het koppelen met de app. Trots weggereden en meteen een waarschuwing... bandenspanning. Die waren bijna plat 1.6 en 1.5. Hoe is het mogelijk. Op zich snel geholpen en via de app dan ook weer te volgen. Toch slordig en dat is jammer, je verwacht dat alles net zo tip top in orde is als het kantoor zelf.
Al met al een warme tocht terug met een auto die nog niet helemaal af voelt. De airo later aan de praat gekregen met de app. Wellicht een update afwachten. Thuisgekomen vonden we achter in de auto nog een set sleutels van een nieuwe ZSev. Helaas was er niemand meer te bereiken bij VM. Behalve een bewaker die daar niet over gaat en van niets weet. Vandaag aangetekend opgestuurd.
Inmiddels werkt de airco bij mijn MG4 Medal Silver (Luxury) niet meer. Alleen nog heel af en toe, ook screenshots van de app gemaakt waar het temperatuurverschil te zien is binnen en buiten de auto. Gister bijvoorbeeld 22 graden buiten en 34 in de auto. Na meer dan 30 minuten rijden.
Nu meerdere keren gehad dat de auto gewoon warme lucht blaast gedurende een hele rit. Na contact op te nemen met van Mossel blijkt de eerste mogelijkheid om pas in juli voor een werkafspraak te komen! Aangegeven dit nogal belachelijk te vinden en wacht nu op een belletje terug. Hou jullie op de hoogte.
Van plan was om met de auto op vakantie te gaan, maar met een niet werkende AC zie ik dat niet zitten. Inmiddels staat er 4000km op de teller.
Nu meerdere keren gehad dat de auto gewoon warme lucht blaast gedurende een hele rit. Na contact op te nemen met van Mossel blijkt de eerste mogelijkheid om pas in juli voor een werkafspraak te komen! Aangegeven dit nogal belachelijk te vinden en wacht nu op een belletje terug. Hou jullie op de hoogte.
Van plan was om met de auto op vakantie te gaan, maar met een niet werkende AC zie ik dat niet zitten. Inmiddels staat er 4000km op de teller.
[Voor 19% gewijzigd door TheCupra op 23-05-2023 14:38]
Gefeliciteerd! Zit getinte achterramen standaard bij de LR Luxury uitvoering? Ik kan het zelf niet meer herinneren, en weet dus niet of ik hier achteraan moet. (Ook na 15 maanden afgelopen zondag de auto gehaald)Jager359 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:10:
Het is een optie a 500 euro. Via internet zie je bedrijven die het voor 300 euro doenmatthewtje schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:42:
[...]
Gefeliciteerd! Zit getinte achterramen standaard bij de LR Luxury uitvoering? Ik kan het zelf niet meer herinneren, en weet dus niet of ik hier achteraan moet. (Ook na 15 maanden afgelopen zondag de auto gehaald)
Nee, inderdaad dat is belachelijk en getuigd niet van klantvriendelijkheid, mooi dat ze zoveel nieuwe auto;s de showroom uit kunnen duwen, maar ze moeten natuurlijk wel ruimte overlaten om slachtoffers van storingen te helpen.TheCupra schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:31:
Inmiddels werkt de airco bij mijn MG4 Medal Silver (Luxury) niet meer. Alleen nog heel af en toe, ook screenshots van de app gemaakt waar het temperatuurverschil te zien is binnen en buiten de auto. Gister bijvoorbeeld 22 graden buiten en 34 in de auto. Na meer dan 30 minuten rijden.
BTW, je schrijft dat hij het af en toe wel doet, is toch wel een beetje vreemd, alhoewel de software kennende van de MG4 verbaast me eigenlijk niets meer. Weet je zeker dat je de temperatuur regeling aan hebt staan? Vond de bediening van de temperatuur tijdens de proefrit nogal verwarrend, maar nu kan ik er wel mee spelen en doet het wat ik wil.
Heb je al eens overwogen om een fabrieksreset te geven? Moet je alles opnieuw instellen, maar als daarna de airco weer draait.....
Voorbeeldje, heb gehad dat alle camera's het niet meer deden, niet bij achteruitrijden en ook niet op de de hand bij het 360 tegeltje. De oorzaak was een storing in het autohold systeem. Autohold ingeschakeld en zowaar, de camera's deden het weer, kostte me bijelkaar wel weer een dik uur om ook dit uit te vogelen en op te lossen. Zoals gezegd.... sta nergens meer van te kijken

Of ligt het misschien aan de naam in de Avatar

Ach ondertussen is het toch wel lekker sturen met de MG4 en zijn hem zo zijn nukken wel vergeven, als hij het na het oplossen van de nuk het maar verder gewoon alles weer doet

Storing in Autohold! Hé, dat heb ik met mijn MG4 Comfort ook gehad. Tenminste, we kregen elke keer bij starten van de auto een melding over een storing in de Autohold. Moest even zoeken dat dat überhaupt was, maar uiteindelijk gevonden. Autohold stond uit in het menu. Optie aangezet. Daarna die error melding niet meer gezien.meacount schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:15:
Voorbeeldje, heb gehad dat alle camera's het niet meer deden, niet bij achteruitrijden en ook niet op de de hand bij het 360 tegeltje. De oorzaak was een storing in het autohold systeem. Autohold ingeschakeld en zowaar, de camera's deden het weer, kostte me bijelkaar wel weer een dik uur om ook dit uit te vogelen en op te lossen. Zoals gezegd.... sta nergens meer van te kijken
Ach ja, software issues hebben alle EV's in meer of mindere mate wel last van lees ik links en rechts. Hoort bij nieuwe technologie he. Als je oerbetrouwbaar wilt dan moet je een oude dieselauto zonder allerlei elektronische foefjes en snufjes hebben. Geef mij dan maar de vooruitgang met af en toe een ... dingetje.

De Autohold heb ik na het oplossen van de storing wel direct weer uitgezet. Hier in de buurt een hele mooie lange lappenwasstraat, daar wordt je auto langzaam doorheen getrokken terwijl hij de diverse vertroetelingen ondergaat, wat je dan niet wilt is dat de auto op Autohold springt en jij de oorzaak bent van een lijnstop in de wasstraat. Zou ook niet willen dat de auto schade zou oplopen tijdens zo'n stop, dus Autohold staat uit.Haay schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:56:
[...]
Storing in Autohold! Hé, dat heb ik met mijn MG4 Comfort ook gehad. Tenminste, we kregen elke keer bij starten van de auto een melding over een storing in de Autohold. Moest even zoeken dat dat überhaupt was, maar uiteindelijk gevonden. Autohold stond uit in het menu. Optie aangezet. Daarna die error melding niet meer gezien.
Ach ja, software issues hebben alle EV's in meer of mindere mate wel last van lees ik links en rechts. Hoort bij nieuwe technologie he. Als je oerbetrouwbaar wilt dan moet je een oude dieselauto zonder allerlei elektronische foefjes en snufjes hebben. Geef mij dan maar de vooruitgang met af en toe een ... dingetje.

Heb ook geen moeite met de vooruitgang, en al stinkend met een dieseltje, hoe betrouwbaar ook, is ook niet meer van deze tijd. Vind een storing dan wel niet altijd even leuk, ligt ook wel aan het moment, maar het is toch altijd weer een leuke uitdaging voor de grijze massa om het op te lossen en zolang de storing dan ook daadwerkelijk weer weg is is het niet erg.

In het geval van TheCupra met zijn airco is het niet leuk, een rijdende sauna is toch niet de bedoeling lijkt mij. Hopenlijk hebben ze eerder tijd voor de silver medal van TheCupra en kan men zich straks weer aangenaam voortbewegen.

Software is de menselijke factor, zoals we weten.... nobody is perfect

Ding staat standaard uit bij mij, maar wat doet het eigenlijk?meacount schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:42:
[...]
De Autohold heb ik na het oplossen van de storing wel direct weer uitgezet. Hier in de buurt een hele mooie lange lappenwasstraat, daar wordt je auto langzaam doorheen getrokken terwijl hij de diverse vertroetelingen ondergaat, wat je dan niet wilt is dat de auto op Autohold springt en jij de oorzaak bent van een lijnstop in de wasstraat. Zou ook niet willen dat de auto schade zou oplopen tijdens zo'n stop, dus Autohold staat uit.![]()
Heb ook geen moeite met de vooruitgang, en al stinkend met een dieseltje, hoe betrouwbaar ook, is ook niet meer van deze tijd. Vind een storing dan wel niet altijd even leuk, ligt ook wel aan het moment, maar het is toch altijd weer een leuke uitdaging voor de grijze massa om het op te lossen en zolang de storing dan ook daadwerkelijk weer weg is is het niet erg.![]()
In het geval van TheCupra met zijn airco is het niet leuk, een rijdende sauna is toch niet de bedoeling lijkt mij. Hopenlijk hebben ze eerder tijd voor de silver medal van TheCupra en kan men zich straks weer aangenaam voortbewegen.![]()
Software is de menselijke factor, zoals we weten.... nobody is perfect

blup
MG ZS EV Luxury Long Range:
Hebben jullie ook bij activering van MG Pilot dat hij de auto niet 'strak' tussen de wegbelijning houdt, maar dat hij een beetje gaat schommelen? Ik dacht dat je met 2x de Cruise Control hendel naar voren trekken de "echte" MG Pilot zou moeten activeren, maar lijkt bij mij niet goed te gaan of ik doe iets fout.
Tevens ervaar ik dat hij bij hobbels heel schokkerig wordt met Cruise Control.
Een ander bekend probleem is het niet regenereren van de accu bij remmen op Cruise Control.. Jammer dat dat ook nog speelt c.q. niet opgelost wordt.
Hebben jullie ook bij activering van MG Pilot dat hij de auto niet 'strak' tussen de wegbelijning houdt, maar dat hij een beetje gaat schommelen? Ik dacht dat je met 2x de Cruise Control hendel naar voren trekken de "echte" MG Pilot zou moeten activeren, maar lijkt bij mij niet goed te gaan of ik doe iets fout.
Een ander bekend probleem is het niet regenereren van de accu bij remmen op Cruise Control.. Jammer dat dat ook nog speelt c.q. niet opgelost wordt.
Beide herkenbaar. Je moet mg pilot aan hebben staan in het menu (en lane assist ook) dan zou het beter moeten zijn, maar ik kan nog steeds niet herkennen welke van de 2 versies ik aan heb tijdens het rijden.matthewtje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:37:
MG ZS EV Luxury Long Range:
blup
Wanneer je autohold hebt aanstaan werkt het iets anders dan ik gewend ben van andere auto's. Normaliter zorgt autohold dat de auto niet gaat rollen in de eerste paar seconden nadat je je voet van de rem haalt.Bezulba schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:27:
[...]
Ding staat standaard uit bij mij, maar wat doet het eigenlijk?
Bij de MG4 werkt het als volgt wanneer de autohold aanstaat:
Wanneer je stil gaat staan trap je de rem in totdat je autohold icoontje oplicht, en vanaf dat moment hoef je de rem niet meer in te trappen en blijft de auto stil staan. Zodra je weer het gas/stroompedaal intrapt zal de auto de rem er weer vanaf halen.
Dat is geen Autohold denk ik. Die is specifiek zodat je je voet van de rem kan halen. Je hebt wel terugrol beveiliging op hellingen, dat heeft de MG4 ook.Pjetrof schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:56:
[...]
Wanneer je autohold hebt aanstaan werkt het iets anders dan ik gewend ben van andere auto's. Normaliter zorgt autohold dat de auto niet gaat rollen in de eerste paar seconden nadat je je voet van de rem haalt.
[Voor 24% gewijzigd door Capital_G op 24-05-2023 09:10]
Mijn vrouw heeft laatst onze MG4 voor het eerst door de wasstraat gehaald en daar heeft ze gewoon de draaiknop op standje N gezet waarna de auto prima door de wasstraat rolde.meacount schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:42:
De Autohold heb ik na het oplossen van de storing wel direct weer uitgezet. Hier in de buurt een hele mooie lange lappenwasstraat, daar wordt je auto langzaam doorheen getrokken terwijl hij de diverse vertroetelingen ondergaat, wat je dan niet wilt is dat de auto op Autohold springt en jij de oorzaak bent van een lijnstop in de wasstraat. Zou ook niet willen dat de auto schade zou oplopen tijdens zo'n stop, dus Autohold staat uit.
De Autohold functie van de MG4 zorgt er voor dat je bij een stopligt niet de hele tijd de rem ingedrukt hoeft te houden om te voorkomen dat je vooruit begint te rollen. Dus je komt aan bij het stoplicht dat op rood staat, komt tot stilstand, duwt de rem even diep in, en laat het rempedaal dan los. De auto blijf stil staan en wanneer het licht op groen springt duw je het accelleratiepedaal in en begin je weer te rijden.

Bovenstaande is waar ik op doelde, maar misschien had ik het niet zo goed uitgelegd.Haay schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:27:
[...]
Mijn vrouw heeft laatst onze MG4 voor het eerst door de wasstraat gehaald en daar heeft ze gewoon de draaiknop op standje N gezet waarna de auto prima door de wasstraat rolde.
De Autohold functie van de MG4 zorgt er voor dat je bij een stopligt niet de hele tijd de rem ingedrukt hoeft te houden om te voorkomen dat je vooruit begint te rollen. Dus je komt aan bij het stoplicht dat op rood staat, komt tot stilstand, duwt de rem even diep in, en laat het rempedaal dan los. De auto blijf stil staan en wanneer het licht op groen springt duw je het accelleratiepedaal in en begin je weer te rijden.

Gister telefoon gehad dat mijn MG4 Luxury Dover White binnen is bij de dealer (De Baets, Hasselt, Belgie). Drie maanden eerder dan voorzien, dus ik ben blij. Volgende week (moet wel nog een specifieke afspraak maken i.v.m. mijn werkrooster) ophalen 

Believe. Imagine. Create.
Gister met VM Amsterdam gebeld over mijn grijze mg4 luxury. Die zou naar verwachting eind mei afgeleverd worden. Maar helaas: 'Uw auto staat nog nergens'. Misschien staat hij nog in de haven. Het VIN nummer was al wel bekend.
Denk dat het nog wel een paar weken duurt.
Denk dat het nog wel een paar weken duurt.
Net gebeld dat mijn MG4 Luxury medal silver 31 mei opgehaald kan worden. Helaas kan ik mijn bestelling niet aanpassen in het Excel sheet. Daar staat dus nog steeds comfort in Andes Grey.
2,7kWp, Warmtepomp, Balansventilatie, douchewater wtw, 4,7GJ zonneboiler www.energiebewust.biz
Bezulba schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:27:
[...]
Ding staat standaard uit bij mij, maar wat doet het eigenlijk?
Pjetrof schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:56:
[...]
Wanneer je autohold hebt aanstaan werkt het iets anders dan ik gewend ben van andere auto's. Normaliter zorgt autohold dat de auto niet gaat rollen in de eerste paar seconden nadat je je voet van de rem haalt.
Bij de MG4 werkt het als volgt wanneer de autohold aanstaat:
Wanneer je stil gaat staan trap je de rem in totdat je autohold icoontje oplicht, en vanaf dat moment hoef je de rem niet meer in te trappen en blijft de auto stil staan. Zodra je weer het gas/stroompedaal intrapt zal de auto de rem er weer vanaf halen.
Capital_G schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:08:
[...]
Dat is geen Autohold denk ik. Die is specifiek zodat je je voet van de rem kan halen. Je hebt wel terugrol beveiliging op hellingen, dat heeft de MG4 ook.
Dank voor de ervaringen en toelichtingen, kijk regelmatig even terug in de diverse handleidingen die ik heb van de MG4 , ook de Engelse uitgaven. In het Nederlands wordt het automatisch vasthouden genoemd, doch in beide uitgaven wordt helaas niet toegelicht wat dat Autohold dan wel precies inhoud. (bij Engelse uitgave blz 58 van de Navi uitleg) In de NL uitgave die ik heb is er weinig tot niets te vinden over de Automatisch vasthouden functie.Haay schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:27:
[...]
Mijn vrouw heeft laatst onze MG4 voor het eerst door de wasstraat gehaald en daar heeft ze gewoon de draaiknop op standje N gezet waarna de auto prima door de wasstraat rolde.
Maar goed, nooit te oud om wat te leren en te ervaren, mij was uitgelegd dat deze functie inhield dat als het aanstond je auto, als hij in N staat en zou gaan rollen, hij automatisch zou gaan remmen/parkeerrem erop zetten, tenminste dat was zoals het bij mij overkwam tijdens de zeer uitgebreide uitleg die ik kreeg bij de aflevering en dat was heel veel info voor als je net een geheel nieuwe auto met een compleet andere bediening krijgt dan dat je gewend bent, dus kan het ook nog wel eens verkeerd begrepen hebben toen, weet wel dat ik er bij aflevering toen bewust voor gekozen heb om het niet in te schakelen. Zoiets als de terugrolbeveiliging die Capiaol G bedoeld had ik begrepen bij de uitleg, vandaar mijn angst dat als de Autohold aan zou staan en je je auto in N door de wasstraat zou laten slepen, hij op de rem zou springen als de Autohold functie aan zou staan.
Al met al, op het gebied van Autohold/Automatisch vasthouden mogen de handleidingen wel iets meer duidelijkheid geven wat het nu precies inhoud.
Aan Haay dan nog de vraag of hij Autohold ingeschakeld had staan toen de auto door de wasstraat werd getrokken, mijn auto is ook door de wasstaart in N gegaan zonder problemen, maar ik had bewust de Autohold functie dan ook niet ingeschakeld, die functie was door het onbekende ermee, toch wel een beetje een angst om met de auto de wasstraat door te gaan.
Altijd schakelauto's gereden, waren het vroeger de 4 bakken, het werden er in de loop van tijd 5 en mijn laatste 2 auto's hadden er 6 om vooruit te komen. Wat ik in een file altijd heel vervelend vond was het intrappen van de koppeling en deze soms langdurig ingedrukt te houden, zeker bij een langdurige file was dat heel vervelend. Nu nog maar een korte file meegemaakt met de MG4 en vond het licht ingedrukt houden van de rem minder belastend dan het intrappen van een koppeling en de bediening daarvan tijdens een file. Maar nu wetende wat het volgens hier zou moeten inhouden, lijkt het mij geen slecht plan om het bij een volgende file eens in te schakelen en te zien wat deze comfortverhogende functie dan voor plezier brengt. De MG4 is mijn 1e auto met een automatische versnelling, het begint al wel te wennen, maar moet er nog wel bij nadenken, zo heb ik af en toe nog de neiging om naar de versnellingspook te grijpen als ik moet afremmen voor een bocht en dan wil terugschakelen......

Fijn om hier de ervaringen te kunnen delen

Zojuist mail gehad dat ik mijn MG4 kan "ophalen"
Echter is het niet ophalen maar komen ze 'm brengen. Even achteraan gebeld of dat klopte, maar ze gaven aan dat ze te veel auto's binnen krijgen om bij de dealer uit te leveren.
Dus komt er iemand van Fleetport de auto op locatie afleveren. Hoop dat dat ook wel inclusief de uitleg en koppelen van de app is.
Echter is het niet ophalen maar komen ze 'm brengen. Even achteraan gebeld of dat klopte, maar ze gaven aan dat ze te veel auto's binnen krijgen om bij de dealer uit te leveren.
Dus komt er iemand van Fleetport de auto op locatie afleveren. Hoop dat dat ook wel inclusief de uitleg en koppelen van de app is.
Het gebruiken van de TJA of ACC werkt dan nog beter: automatisch remmen afhankelijk van voorganger en ook weer automatisch optrekken. je hoeft je nergens meer druk over te maken, nouja, dat de auto je niet de dood in jaagt met z'n stuurgedrag - maar dat is onafhankelijk van TJA of ACC.meacount schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:48:
[...]
[...]
[...]
[...]
Dank voor de ervaringen en toelichtingen, kijk regelmatig even terug in de diverse handleidingen die ik heb van de MG4 , ook de Engelse uitgaven. In het Nederlands wordt het automatisch vasthouden genoemd, doch in beide uitgaven wordt helaas niet toegelicht wat dat Autohold dan wel precies inhoud. (bij Engelse uitgave blz 58 van de Navi uitleg) In de NL uitgave die ik heb is er weinig tot niets te vinden over de Automatisch vasthouden functie.
Maar goed, nooit te oud om wat te leren en te ervaren, mij was uitgelegd dat deze functie inhield dat als het aanstond je auto, als hij in N staat en zou gaan rollen, hij automatisch zou gaan remmen/parkeerrem erop zetten, tenminste dat was zoals het bij mij overkwam tijdens de zeer uitgebreide uitleg die ik kreeg bij de aflevering en dat was heel veel info voor als je net een geheel nieuwe auto met een compleet andere bediening krijgt dan dat je gewend bent, dus kan het ook nog wel eens verkeerd begrepen hebben toen, weet wel dat ik er bij aflevering toen bewust voor gekozen heb om het niet in te schakelen. Zoiets als de terugrolbeveiliging die Capiaol G bedoeld had ik begrepen bij de uitleg, vandaar mijn angst dat als de Autohold aan zou staan en je je auto in N door de wasstraat zou laten slepen, hij op de rem zou springen als de Autohold functie aan zou staan.
Al met al, op het gebied van Autohold/Automatisch vasthouden mogen de handleidingen wel iets meer duidelijkheid geven wat het nu precies inhoud.
Aan Haay dan nog de vraag of hij Autohold ingeschakeld had staan toen de auto door de wasstraat werd getrokken, mijn auto is ook door de wasstaart in N gegaan zonder problemen, maar ik had bewust de Autohold functie dan ook niet ingeschakeld, die functie was door het onbekende ermee, toch wel een beetje een angst om met de auto de wasstraat door te gaan.
Altijd schakelauto's gereden, waren het vroeger de 4 bakken, het werden er in de loop van tijd 5 en mijn laatste 2 auto's hadden er 6 om vooruit te komen. Wat ik in een file altijd heel vervelend vond was het intrappen van de koppeling en deze soms langdurig ingedrukt te houden, zeker bij een langdurige file was dat heel vervelend. Nu nog maar een korte file meegemaakt met de MG4 en vond het licht ingedrukt houden van de rem minder belastend dan het intrappen van een koppeling en de bediening daarvan tijdens een file. Maar nu wetende wat het volgens hier zou moeten inhouden, lijkt het mij geen slecht plan om het bij een volgende file eens in te schakelen en te zien wat deze comfortverhogende functie dan voor plezier brengt. De MG4 is mijn 1e auto met een automatische versnelling, het begint al wel te wennen, maar moet er nog wel bij nadenken, zo heb ik af en toe nog de neiging om naar de versnellingspook te grijpen als ik moet afremmen voor een bocht en dan wil terugschakelen......![]()
Fijn om hier de ervaringen te kunnen delen
Veel plezier!
Mijn ZS werd ook gebracht en ik kreeg 0,0 uitleg. Werd gebracht door een student.Robonus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:59:
Daar was ik al bang voor. Vraag me af waar dan het verschil vandaan komt dat de ene persoon een uitgebreide uitleg met strik, koffie en gebak krijgt, en een ander de sleutel krijgt toegeworpen, en "veel succes ermee".. En dan nog maar hopen dat de accu een beetje vol zit want ik krijg 'm op m'n werk afgeleverd.b1rdbrain schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:48:
[...]
Mijn ZS werd ook gebracht en ik kreeg 0,0 uitleg. Werd gebracht door een student.
Misschien omdat ik 'm via een leasemaatschappij heb?
[Voor 8% gewijzigd door Robonus op 24-05-2023 13:05]
Autoholdfunctie uitgelegd voor de MG4 door Pim YouTube: MG4 Auto hold uitleg
TJA werkt voor files best goed. Het enige is dat ik altijd geleerd heb om helemaal rechts of links in de rijstrook te rijden voor de legio aan motorrijders die anders je spiegels er af rijden, en TJA rijdt dus altijd in het midden (of nog erger, loopt heen en weer te ping-pongen).Heinemancp schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:45:
[...]
Het gebruiken van de TJA of ACC werkt dan nog beter: automatisch remmen afhankelijk van voorganger en ook weer automatisch optrekken. je hoeft je nergens meer druk over te maken, nouja, dat de auto je niet de dood in jaagt met z'n stuurgedrag - maar dat is onafhankelijk van TJA of ACC.
Veel plezier!
Als ik de chronologie goed voor ogen heb had ik de Autohold functie al ingeschakeld voordat mijn vrouw vorige week met de auto door de wasstraat ging. Wat ik van het Engelse MGEVS forum over de Autohold functie had geleerd is dat het puur voor het stoppen bij een verkeerslicht is en het gemak van niet de hele tijd je rempedaal ingedrukt hoeven te houden.meacount schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:48:
Oh, voor file rijden werkt de Adaptive Cruise Control (ACC) juist perfect! Heb het recentelijk voor het eerst ervaren. Wanneer ACC is ingeschakeld (bv. je rijdt 100 km/h op de snelweg) en je komt in een file terecht dan houdt de auto afstand tot je voorligger, en wanneer die remt dan remt de MG4 ook. Tot aan stilstand. Je hoeft niks te doen met de pedalen. En wanneer je voorligger weer begint te rijden gaat de MG4 ook weer vanzelf rijden. Heerlijk!Altijd schakelauto's gereden, waren het vroeger de 4 bakken, het werden er in de loop van tijd 5 en mijn laatste 2 auto's hadden er 6 om vooruit te komen. Wat ik in een file altijd heel vervelend vond was het intrappen van de koppeling en deze soms langdurig ingedrukt te houden, zeker bij een langdurige file was dat heel vervelend. Nu nog maar een korte file meegemaakt met de MG4 en vond het licht ingedrukt houden van de rem minder belastend dan het intrappen van een koppeling en de bediening daarvan tijdens een file. Maar nu wetende wat het volgens hier zou moeten inhouden, lijkt het mij geen slecht plan om het bij een volgende file eens in te schakelen en te zien wat deze comfortverhogende functie dan voor plezier brengt. De MG4 is mijn 1e auto met een automatische versnelling, het begint al wel te wennen, maar moet er nog wel bij nadenken, zo heb ik af en toe nog de neiging om naar de versnellingspook te grijpen als ik moet afremmen voor een bocht en dan wil terugschakelen......
Werkt ook met ACC ingeschakeld en je voorligger stopt bij rood verkeerslicht. Bij groen gaat de voorligger rijden en rijdt je MG4 er netjes achteraan. De Autohold gebruik je juist wanneer je zelf vooraan rijdt en dan moet stoppen zonder voorligger voor je.
Mijn vorige auto was ook een handgeschakelde (5 bak) benzine auto met alleen eenvoudige cruise control, dus ook voor mij was het wel even wennen aan al die nieuwe technieken en mogelijkheden.

Komen brengen is ook mooi als hij dan ook netjes wordt gebracht en daar komt dan een stukje extra eigen verantwoording bij, bij de dealer loop je samen om de auto heen en lijk je mij iets meer rust te hebben om je auto even helemaal na te lopen.Robonus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:59:
De jongens die je auto komen brengen zullen heus wel ervaren zijn, doch het lijkt mij wel dat er een grotere kans op schade aan je auto kan zijn door dit extra vervoer, dus extra alert bij het afnemen van je auto zijn. Dacht dat je ook een checklist krijgt om even na te lopen, en anders lijkt het mij wel slim om er 1 te vragen.
Zou even vragen of de Fleetport medewerker je de gewenste service kan verlenen, anders, als je het nodig vind, erop staan dat je de auto komt ophalen, lijkt mij dat je dat als klant toch wel zelf kenbaar mag maken?
Heb het filmpje bekeken, zal zelf nog wat testen met deze functie aan, kijken of Autohold van de rem gaat als je hem in N zet.Jony23 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:01:
Autoholdfunctie uitgelegd voor de MG4 door Pim YouTube: MG4 Auto hold uitleg
Daarom had ik gebeld, omdat ik 'm liever op locatie ophaal maar dat was écht niet mogelijk.meacount schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:38:
[...]
Komen brengen is ook mooi als hij dan ook netjes wordt gebracht en daar komt dan een stukje extra eigen verantwoording bij, bij de dealer loop je samen om de auto heen en lijk je mij iets meer rust te hebben om je auto even helemaal na te lopen.
De jongens die je auto komen brengen zullen heus wel ervaren zijn, doch het lijkt mij wel dat er een grotere kans op schade aan je auto kan zijn door dit extra vervoer, dus extra alert bij het afnemen van je auto zijn. Dacht dat je ook een checklist krijgt om even na te lopen, en anders lijkt het mij wel slim om er 1 te vragen.
Zou even vragen of de Fleetport medewerker je de gewenste service kan verlenen, anders, als je het nodig vind, erop staan dat je de auto komt ophalen, lijkt mij dat je dat als klant toch wel zelf kenbaar mag maken?
En tuurlijk is het gemakkelijk dat ze 'm komen brengen hoor. Maar als ik dan @b1rdbrain hoor:
Dan heb ik weinig hoop dat er uitleg bij komt.Mijn ZS werd ook gebracht en ik kreeg 0,0 uitleg. Werd gebracht door een student.
Ansich zijn volgens mij alle heikelpunten hier op het forum al voorbij gekomen en heb ik ook de video's van Burl Solomon op YT gekeken dus denk dat er weinig nieuws meer valt te vertellen. Vraag me vooral of of er een laadpas bij de auto komt, en hoe dat dan werkt etc.
Dus als ik het goed begrijp...One pedal driving gaat niet, dan blijft de auto altijd lichtjes rollen, maar als je ACC aan hebt staan, remt de auto wel helemaal tot stilstand? Apart dat ze dan niet gewoon one pedal driving beschikbaar maken, lijkt me niet zo moeilijk dan.Haay schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:24:
[...]
Als ik de chronologie goed voor ogen heb had ik de Autohold functie al ingeschakeld voordat mijn vrouw vorige week met de auto door de wasstraat ging. Wat ik van het Engelse MGEVS forum over de Autohold functie had geleerd is dat het puur voor het stoppen bij een verkeerslicht is en het gemak van niet de hele tijd je rempedaal ingedrukt hoeven te houden.
[...]
Oh, voor file rijden werkt de Adaptive Cruise Control (ACC) juist perfect! Heb het recentelijk voor het eerst ervaren. Wanneer ACC is ingeschakeld (bv. je rijdt 100 km/h op de snelweg) en je komt in een file terecht dan houdt de auto afstand tot je voorligger, en wanneer die remt dan remt de MG4 ook. Tot aan stilstand. Je hoeft niks te doen met de pedalen. En wanneer je voorligger weer begint te rijden gaat de MG4 ook weer vanzelf rijden. Heerlijk!
Werkt ook met ACC ingeschakeld en je voorligger stopt bij rood verkeerslicht. Bij groen gaat de voorligger rijden en rijdt je MG4 er netjes achteraan. De Autohold gebruik je juist wanneer je zelf vooraan rijdt en dan moet stoppen zonder voorligger voor je.
Mijn vorige auto was ook een handgeschakelde (5 bak) benzine auto met alleen eenvoudige cruise control, dus ook voor mij was het wel even wennen aan al die nieuwe technieken en mogelijkheden.
Betreft de wasstraat, je gaat dus de wasstraat in met alle veiligheidssystemen aan, maar zet enkel de auto in N?
Nee, Van Mossel levert geen laadpas bij de MG4. Dat zul je zelf (privé) moeten regelen als de auto een privé aankoop is. Gold ook voor mij, dus ik heb kennis vergaard in het Openbare laadpalen, laadpassen en providers topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2144286Robonus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:51:
Ansich zijn volgens mij alle heikelpunten hier op het forum al voorbij gekomen en heb ik ook de video's van Burl Solomon op YT gekeken dus denk dat er weinig nieuws meer valt te vertellen. Vraag me vooral of of er een laadpas bij de auto komt, en hoe dat dan werkt etc.
Nee, het is geen one pedal driving. En ACC moet je bewust inschakelen tijdens het rijden. Ik zou dat tijdens stadsverkeer rijden niet doen. Dan wil je toch wel maximale controle hebben.Troetelbeer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:09:
Dus als ik het goed begrijp...One pedal driving gaat niet, dan blijft de auto altijd lichtjes rollen, maar als je ACC aan hebt staan, remt de auto wel helemaal tot stilstand? Apart dat ze dan niet gewoon one pedal driving beschikbaar maken, lijkt me niet zo moeilijk dan.
Ik was er zelf niet bij, maar dat is wat mijn vrouw mij terugkoppelde na haar eerste keer met de MG4 de wasstraat in.Betreft de wasstraat, je gaat dus de wasstraat in met alle veiligheidssystemen aan, maar zet enkel de auto in N?
@Haay
Ik snap dat het geen one pedal driving is...Dat is namelijk wat ik zeg. De MG4 heeft geen one pedal driving.
Echter, jij zegt dat de ACC zo werkt dat de auto volledig tot stilstand komt als de voorligger ook volledig stopt en daarna dus weer vanzelf optrekt als de voorligger weer vertrekt.
Als dat dus werkt, kan MG4 ook one pedal driving beschikbaar maken, want de auto heeft dus, los van het noodremsysteem, gewoon de techniek aan boord om helemaal zelf af te remmen tot stilstand.
Ik snap dat het geen one pedal driving is...Dat is namelijk wat ik zeg. De MG4 heeft geen one pedal driving.
Echter, jij zegt dat de ACC zo werkt dat de auto volledig tot stilstand komt als de voorligger ook volledig stopt en daarna dus weer vanzelf optrekt als de voorligger weer vertrekt.
Als dat dus werkt, kan MG4 ook one pedal driving beschikbaar maken, want de auto heeft dus, los van het noodremsysteem, gewoon de techniek aan boord om helemaal zelf af te remmen tot stilstand.
MG5 in bestelling staan waar de kop net vanaf is ( scheelt gewoon 10K op de nieuwprijs ). Niet via V Mossel ( gelukkig ). Die was met exact dezelfde auto en specs ruim 3K duurder
Nu nog een laadpas fixen. Iemand aanraders?

ACC kan zelf remmen, anders is er weinig adaptive aan. En een systeem wat kan remmen kan ook tot stilstand komen.Troetelbeer schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:02:
@Haay
One pedal drive is een keuze. Veel fabrikanten doen het wel en veel ook niet. Ik denk dat het er vanaf hangt of een merk een vrij brede klantengroep wilt aanspreken waarvan veel het ook hun eerste EV is, of wat meer in een eigen eco-systeem opereert (Tesla is toch wel de iPhone van automerken).
Ik kom wel eens mensen tegen die al jaren een EV rijden en geen idee hebben wat regen braking uberhaupt is. Die werden 1 keer misselijk en hebben het gelijk uitgezet.
Een optie in de boordcomputer zou perfect zijn, dan kan iedereen het zelf bedenken. Er staan sporen van een one pedal drive in de handleiding, dus wie weet komt er nog eens een software update.
Eigenlijk zou je eerst eens zelf in het Openbare laadpalen en laadpassen topic moeten rondneuzen.CryptoNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:13:

Het hangt er namelijk heel erg vanaf waar je woont en wat de laadpalen in je directe omgeving en/of gebruikelijke bestemmingen zijn.
In mijn geval bv. is de dominante laadpalen provider in Almere de nogal dure TotalEnergies. Gelukkig is er in mijn wijk op loopafstand ook een Vattenfall paal die zo ongeveer de helft goedkoper is dan die Total palen. (€0,34 vs €0,62 per kWh in dit geval). Nou zijn er wel mogelijkheden om goedkoper te laden bij die Total palen, maar dan moet je met buitenlandse laadpas aanbieders gaan werken.
Je kan het beste een kijkje nemen in de laadpassen topic, hangt af waar je gaat laden. De Total palen voor de deur hier zijn super duur (echt 2 keer het nettarief) dus ik gebruik de Shell pas, die heeft een statisch tarief.CryptoNL schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:13:
MG5 in bestelling staan waar de kop net vanaf is ( scheelt gewoon 10K op de nieuwprijs ). Niet via V Mossel ( gelukkig ). Die was met exact dezelfde auto en specs ruim 3K duurder![]()
One pedal drive.
Ik zit op diversefora in NL , maar ook UK en Duitsland.
Laatst kwam ik een folder tegen van de MG4, modeljaar 2023.
Deze wijkt op een aantal punten af van degene die ik in bestelling heb.
One pedal drive, 3e hoofdsteun achter, achterruiten wisser, standaard en comfort stoelverwarming, luxury 18" velgen.
Lijkt dat MG geluisterd heeft naar klachten over de MG4, maar krijg nu dus een exemplaar nieuw geleverd die die opties niet heeft, jammer.
Aan de andere kant, die nieuwe opties maakt de MG4 ook weer een stuk duurder en zo erg ga ik die niet missen
Prospekt MG4 Modelljahr 2023
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?t=86914
One pedal drive, 3e hoofdsteun achter, achterruiten wisser, standaard en comfort stoelverwarming, luxury 18" velgen.
Lijkt dat MG geluisterd heeft naar klachten over de MG4, maar krijg nu dus een exemplaar nieuw geleverd die die opties niet heeft, jammer.
Aan de andere kant, die nieuwe opties maakt de MG4 ook weer een stuk duurder en zo erg ga ik die niet missen

Die autohold... mooi systeem en ik maak er graag gebruik van. Jammer dat ik hem elke keer met de hand aan lijk te moeten zetten. Zal eens kijken in het menu of er daar iets over staat.Haay schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:27:
[...]
Waar ik wel achter ben gekomen, als de auto stopt door autopilot omdat de voorligger stopt, dan treedt de autohold in werking (mits ingeschakeld). Maar als de voorliggende auto dan binnen 1-2 sec weer gaat rijden, dan wil de autopilot ook weer gaan rijden en is het niet nodig om het rijpedaal aan te raken. Maar de autohold blijft ook geactiveerd! En dus krijg je het effect van het tegelijk intrappen van de rem + rijpedaal.
Niet handig. Betreft een MG5 LR Deluxe
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Lost dit zich niet op door autohold uit te hebben alvorens je tot stilstand komt met ACC?magiel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:03:
[...]
Waar ik wel achter ben gekomen, als de auto stopt door autopilot omdat de voorligger stopt, dan treedt de autohold in werking (mits ingeschakeld). Maar als de voorliggende auto dan binnen 1-2 sec weer gaat rijden, dan wil de autopilot ook weer gaan rijden en is het niet nodig om het rijpedaal aan te raken. Maar de autohold blijft ook geactiveerd! En dus krijg je het effect van het tegelijk intrappen van de rem + rijpedaal.
Niet handig. Betreft een MG5 LR Deluxe
Ja, en ook door het rijpedaal aan te raken of de autopilot hendel 1x naar je toe te trekken.matthewtje schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:49:
[...]
Lost dit zich niet op door autohold uit te hebben alvorens je tot stilstand komt met ACC?
Maar toch voelt het als een onbedoeld effect van 2 systemen die elkaar op dat moment dwars zitten.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Zeker waarmagiel schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:13:
[...]
Maar toch voelt het als een onbedoeld effect van 2 systemen die elkaar op dat moment dwars zitten.
Die van mij is destijds op mijn verzoek thuis afgeleverd. Geen uitleg en fles wijn, maar het scheelt wel een hoop tijd omdat de dealer hier een dik uur rijden vandaan zit.Robonus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:51:
[...]
Daarom had ik gebeld, omdat ik 'm liever op locatie ophaal maar dat was écht niet mogelijk.
En tuurlijk is het gemakkelijk dat ze 'm komen brengen hoor. Maar als ik dan @b1rdbrain hoor:
[...]
Dan heb ik weinig hoop dat er uitleg bij komt.
Gisteren had ik trouwens een vreemde storing met de ZS.
Ik werdt gebelt en mijn telefoon was gekoppeld met de auto, maar het geluid deed het niet dus ik kon de beller niet horen. Nadat ik had opgehangen deed de radio het ook niet meer. Auto uit/aan gezet, maar dat hielp niet. Pas na een keer de auto opnieuw uitgezet te hebben, uitgestapt en vergrendeld en weer aan deed die het weer.
Gasloos sinds 2015, 100x125Wp+26x295Wp+11x395Wp+4*110Wp
Sterker nog: bij aflevering zat er een kleine lakschade op. Wel netjes opgelost, maar kost toch weer tijd en moeite. Verder was de auto niet schoon, maar wel voorzien van een pakketje met SWAG (stuff we all get).Robonus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:51:
[...]
Daarom had ik gebeld, omdat ik 'm liever op locatie ophaal maar dat was écht niet mogelijk.
[...]
Dan heb ik weinig hoop dat er uitleg bij komt.
Ik had, net als HandyLumberjack, zelf gekozen voor thuis afleveren omdat ook hier geen dealer dichtbij zat.
Verder had ik ook veel gelezen en filmpjes gekeken, dan kom je er wel uit hoor. Het infotainment systeem vind ik niet super intuitief, dus dat was de eerste keer even zoeken. Maar ook daar zijn weer filmpjes van. Vooral het opnieuw koppelen zonder de auto naar fabrieksinstellingen te doen was even uitvogelen.
Er komt geen laadpas bij de auto, al kreeg ik er wel eentje van Van Mossel icm Vandebrug ruim voordat de auto kwam met €15 tegoed ofzo erop.
Allego hier 57 cent maar ze zijn hier bezig met Vattenfall in de gemeente en die zit op 40 cent. Probleem is deze gemeente doet geen moer qua laadpalen. Ze plaatsen vrijwel niets. Voor de deur kan helaas niet. Wel op het parkeerterrein maar aangezien wij in een binnenstad wonen zie ik dat niet gebeuren.Capital_G schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:28:
[...]
Je kan het beste een kijkje nemen in de laadpassen topic, hangt af waar je gaat laden. De Total palen voor de deur hier zijn super duur (echt 2 keer het nettarief) dus ik gebruik de Shell pas, die heeft een statisch tarief.
Ook vreemd, werd op weg naar huis gebeld door VM, dat mn auto klaar stond om opgehaald te worden. Toen uitgelegd dat ik al mail had gehad van Fleetport en een afspraak daar gemaakt maar daar wist ie niets van af. En als ik 'm bij de dealer wilde ophalen kon dat gewoon. Heel fijn dus, heb een afspraak gemaakt bij VM Breda. Heel fijn van VM dusRobonus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:59:

Gebruik Auto Hold regelmatig, helaas 2 keer misgegaan, voor een stoplicht net na autoweg, heel vervelend voor mijn achtervolgers.
Stoplicht op groen, stroompedaal ingetrapt, niets.
Nogmaals rempedaal ingetrapt, geeft dan melding "doe de gordel om".
Raar want die had ik om natuurlijk.
Daarna even aan de gordel getrokken en we konden weer rijden.
Ik vertrouw de auto hold niet meer.
Nog een dingetje:
Af en toe staat de navigatie vast.
Opnieuw instellen heeft dan geen zin, na een paar keer opnieuw instellen werkt het dan weer.
Nog een dingetje:
Opnieuw instellen heeft dan geen zin, na een paar keer opnieuw instellen werkt het dan weer.
Als we de nieuwe folder modeljaar 2023 zo bekijken in het bericht van yony23 dan zit er op de nieuwere uitvoeringen wel het eea aan extra's, oa ook one pedal drive. Wie weet maken we ook een kans op een update.Capital_G schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:26:
[...]
ACC kan zelf remmen, anders is er weinig adaptive aan. En een systeem wat kan remmen kan ook tot stilstand komen.
One pedal drive is een keuze. Veel fabrikanten doen het wel en veel ook niet. Ik denk dat het er vanaf hangt of een merk een vrij brede klantengroep wilt aanspreken waarvan veel het ook hun eerste EV is, of wat meer in een eigen eco-systeem opereert (Tesla is toch wel de iPhone van automerken).
Ik kom wel eens mensen tegen die al jaren een EV rijden en geen idee hebben wat regen braking uberhaupt is. Die werden 1 keer misselijk en hebben het gelijk uitgezet.
Een optie in de boordcomputer zou perfect zijn, dan kan iedereen het zelf bedenken. Er staan sporen van een one pedal drive in de handleiding, dus wie weet komt er nog eens een software update.
Gebruik zelf heel veel de ACC al vind ik het systeem nog wel wat bijschaving verdient, afremmen in bochten is overdreven maar staat ook beschreven in de gebruiksaanwijzing net als bij glooiende wegen dat het dan beter als het erg bochtig en glooiend is om de ACC uit te zetten., als je gaat inhalen en net wat dichterbij de voorligger komt kan hij soms vervelend gaan inhouden, of je moet al heel ruim van te voren van baan veranderen. Je kan ACC net als TJA op verschillende manieren gebruiken door de instellingen daarvan aan te passen.op verschillende manieren gebruiken.
Zelf schakel ik het geruk aan het stuur uit, kan zelf wel baan houden, het liefst zou ik dan ook een gewone cruise control hebben zonder de A van Adaptive, maar goed het is niet anders, we mogen al blij zijn dat we in 3 stappen kunnen aanpassen over welke afstand hij afstand moet houden.Hij remt netjes af en komt ook weer netjes op snelheid, al gaat dat laatste ietwat langzaam naar mijn smaak, maar goed, het werkt wel. Wat de ACC naar mijn ervaring niet doet, is geheel tot stilstand komen. De ACC remt wel af om de ingestelde afstand te houden, maar stopt niet, dit in tegenstelling tot de TJA die dat wel doet, maar die stuurt wel eigenwijs bij met keep your lane assist. Beetje wakker blijven is dan wel aan te raden, met ACC stopt hij niet en als je denkt dat je TJA aan hebt staan kom je met ACC pas tot stilstaand als je zo goed als in de kofferbak van je voorligger zit.
Autohold werkt pas als je het rempedaal even iets dieper intrapt, bij rustig afremmen en tot stilstand komen komt Autohold niet bij, je moet het dan ook bewust een extra duwtje geven om aktief te krijgen, in weze werkt het wel netjes.
Leuk al die systemen en hulpjes, maar in de stad heb je er niet echt profijt van, op langere ritten buiten de bebouwde kom kan het fijn zijn als je de passende instelling denkt te hebben gevonden. Het allerbelangrijkste vind ik voor mezelf dat ie me moet beschermen tegen snelheidsoverschrijdingen, ja.... hij rijd heerlijk soepel en stil en voordat je het in de gaten hebt rijd je ongemerkt veel te snel.
Ja, hij heeft zo zijn fratsen, als het werkt is het fijn, maar de software is helaas in zijn geheel niet erg stabiel. Ik merk het met diverse dingen, zoals met het starten van de schermen als je instapt, je weet al dat het mis gaat als het grote scherm veel later start dan normaal. Als ik naar de auto ga heb zoiets van.... waar zal hij me straks mee verrassenjandrenth schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:35:
Gebruik Auto Hold regelmatig, helaas 2 keer misgegaan, voor een stoplicht net na autoweg, heel vervelend voor mijn achtervolgers.
Nog een dingetje:

Vind de navigatie in het algemeen goed werken, systeem is duidelijk en de bestemmingen zijn makkelijk in te stellen, De Engels sprekende dame klinkt vriendelijk en aangenaam en vind het prachtig zoals ze de straten en plaatsnamen uitspreekt

Krijg je degene die je besteld hebt met de mooie extra bonus korting omdat het een voorraadmodel zou betreffen?? Welke heb je besteld en kon je hem in de kleur kiezen die je het meest aanspreekt?Jony23 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:51:
One pedal drive.
Aan de andere kant, die nieuwe opties maakt de MG4 ook weer een stuk duurder en zo erg ga ik die niet missen![]()
Heb de Luxery en gun ook de anderen de zogenaamde nieuwe extra's, doch denk dat iedereen wel beseft dat je het allemaal zelf betaald.
De 3e hoofdsteun zal ik als bestuurder niet missen en rijd zelden met achterpassagiers, laat staan met 3.
Over de achterwisser, ook wel 3e wisser genoemd twijfel ik nog een beetje, bij vorige auto's werd hij regelmatig gebruikt, maar moet nog ervaren of het met de MG4 een gemis zal betekenen, immers de achterruit zit al een beetje onder 2 afdakjes. Fraaier wordt het er niet op met zo'n ding op de achterruit en het oog wil ook wat

Wat ik absoluut niet mis...... en denk ik heel blij ben dat ik die nu ook niet heb, de 18inch velgen. Had bij mijn vorige auto 17inch velgen, maar vond ze niet echt mooi, en ze kregen een andere kleur en model en werden 18inch, heel eerlijk wel heel mooi, maar je levert echt een stuk comfort in.
Als ik nu over een klinker weggetje rijdt en merk hoe hard de 17inch banden al zijn, te merken aan de trillingen in het interieur, dan moet ik er niet aan denken wat dat gaat voelen met 18inch en de lagere bandjes, ben bang dat de nieuwe eigenaren in een soort van stuiterbakkie terechtkomen, maar goed, wat niet weet wat niet deert

One pedal drive zou je moeten ervaren om te kunnen zeggen of je het zou missen ja of nee, als je net als ik veel gebruik maakt van cruise control om je snelheid te bewaken, dan denk ik dat je met One Pedal drive heel goed op je snelheid moet blijven letten.
Over mooi gesproken, heb de Duitse folder ook aandachtig bekeken, ergens in de tekst benoemen ze de schoonheid/kunst van de auto:
>>>>>>Der MG4 Electric verbindet mühelos
ein ausdrucksstarkes Design mit
einem minimalistischen und
benutzerfreundlichem Innenraum.
Mit seinem intelligenten Beleuchtungs-
system und dem aerodynamischen
Bicolor-Dach ist er ein Meisterwerk,
das seiner Zeit voraus ist.<<<<<<
Kan nergens op de plaatjes knap de 3e wisser zien en als ik het goed begrepen heb, dan komt de Luxery ook niet meer met een zwart (Bicolor-Dach) onderaan de foto staat er een tekst dat de folder afbeeldingen laat zien van uitvoeringen die tegen meerprijs te koop zijn, al vind ik in de Duitse folder geen zwart dak voor de Luxery en ook geen optie om die te kunnen bestellen. Denk dat we het tegen die tijd maar moeten ervaren, al zal het voor de toekomstige koper toch wel een vraag zijn.
Wat ik voor iedereen hoop, huidige en komende modellen, software updates die de MG4 lekker volwassen gaan maken, met de huidige is het een beetje onvoorspelbaar als is er mee te leven.
nieuw model? ruitenwisser achter (welke ik niet mis, kost alleen maar geld en onderhoud), extra hoofdsteun in het midden zodat je überhaupt niet meer naar achter kunt kijken. Wat in begrijp het mogelijk weglaten van het zwarte dak. nou ik ben blij dat ik gewoon een 2022 besteld heb en als het goed is geleverd krijgt (hoop ik!!!).
18 inch velgen? ik zit totaal niet te wachten op een patser bak, ik wil gewoon comfort.
Klinkt een beetje alsof ze dealers hebben gevraagd om feedback (hoe ze meer autos kunnen verkopen) ipv de gebruikers...
18 inch velgen? ik zit totaal niet te wachten op een patser bak, ik wil gewoon comfort.
Klinkt een beetje alsof ze dealers hebben gevraagd om feedback (hoe ze meer autos kunnen verkopen) ipv de gebruikers...
[Voor 24% gewijzigd door 1234567y op 25-05-2023 10:20]
€ 10 per twee jaar of wellicht vier jaar een nieuwe ruitenwisser achter? Mijn vader heeft in de 5 jaar dat hij een Toyota Aygo rijdt, nog geen 1x een ruitenwisser vervanging. Dus welk onderhoud? Want als de ruitenwisser niet meer voldoet aan de eisen, dan is het APK afkeur.1234567y schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:14:
nieuw model? ruitenwisser achter (welke ik niet mis, kost alleen maar geld en onderhoud)
Wellicht dat er bij de MG slechte Chinese ruitenwissers op de auto zitten: die zullen wel eerder aan vervanging toe zijn, dan een setje van Bosch

[Voor 13% gewijzigd door Marco-Peters op 25-05-2023 10:27]
Heb bij Ali vaker wissers besteld en moet eerlijk zeggen dat ze qua prijs en prestaties de Bosch in alles overtroffen, tis misschien maar net waar je besteld, maar ik heb zeker geen slechte ervaringen met Chinese wissers........ en waar zou Bosch ze laten maken????Marco-Peters schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:25:
[...]
€ 10 per twee jaar of wellicht vier jaar een nieuwe ruitenwisser achter? Mijn vader heeft in de 5 jaar dat hij een Toyota Aygo rijdt, nog geen 1x een ruitenwisser vervanging. Dus welk onderhoud? Want als de ruitenwisser niet meer voldoet aan de eisen, dan is het APK afkeur.
Wellicht dat er bij de MG slechte Chinese ruitenwissers op de auto zitten: die zullen wel eerder aan vervanging toe zijn, dan een setje van Bosch
Levensduur van de wissers hangt ook af van hoe je auto staat geparkeerd en van de volle zon houd geen 1 rubber, welk goedje sproei je je ruiten mee en maak je je wissers zelf ook wel eens schoon kunnen allemaal van invloed zijn op de levensduur.
Allereerst, gefeliciteerd! Mooi dat je de auto bijna kan ophalen.Robonus schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:34:
[...]
Ook vreemd, werd op weg naar huis gebeld door VM, dat mn auto klaar stond om opgehaald te worden. Toen uitgelegd dat ik al mail had gehad van Fleetport en een afspraak daar gemaakt maar daar wist ie niets van af. En als ik 'm bij de dealer wilde ophalen kon dat gewoon. Heel fijn dus, heb een afspraak gemaakt bij VM Breda. Heel fijn van VM dus

Door jouw bericht werd ik wel even getriggerd om zelf ook even te bellen naar VM. Heb dezelfde auto besteld, en hij wordt ook in Breda geleverd (al staat er bij jou in de excel sheet Amsterdam als bestellocatie).
Helaas is mijn auto nog in geen velden of wegen te bekennen. Volgens de verkoper heeft mijn order op 13-03 een chassisnummer gekregen en zou het doorgaans 7 weken moeten duren voordat de auto bij de dealer is. Zelf nog maar even afwachten dus.
Dankjewel, ivm vakantie moet ik nog even wachten tot 21 juni.Pjetrof schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:50:
[...]
Allereerst, gefeliciteerd! Mooi dat je de auto bijna kan ophalen.![]()
Door jouw bericht werd ik wel even getriggerd om zelf ook even te bellen naar VM. Heb dezelfde auto besteld, en hij wordt ook in Breda geleverd (al staat er bij jou in de excel sheet Amsterdam als bestellocatie).
Helaas is mijn auto nog in geen velden of wegen te bekennen. Volgens de verkoper heeft mijn order op 13-03 een chassisnummer gekregen en zou het doorgaans 7 weken moeten duren voordat de auto bij de dealer is. Zelf nog maar even afwachten dus.
Breda heb ik gekozen omdat VM daar op hetzelfde bedrijven terrein zit als één van onze kantoorlocaties. Dan kan ik dus m'n oude auto bij kantoor laten staan, en lopend de MG4 ophalen. In Amsterdam was dat lastiger. Bij het telefoontje van gisteren werd netjes gevraagd bij welke vestiging ik langs wou komen en Breda was geen probleem. Daar zijn ze dus wel flexibel in.
Overigens werd bij het bestellen een wachttijd van april -juni verwacht. Ik had zo'n 6 weken geleden gebeld en toen werd eind juni vermeld. Het is dus ietsje sneller geworden, zonder m'n vakantie had ik 'm volgende week al kunnen halen.
Ik hoop dat je snel bericht krijgt dat jij 'm ook kan ophalen :-)
Toch is het raar dat de een wel info krijgt en de andere niet en dat een latere bestelling van hetzelfde model en kleur eerder geleverd kan worden!!! Ik weet ook nog niks.Pjetrof schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:50:
[...]
Allereerst, gefeliciteerd! Mooi dat je de auto bijna kan ophalen.![]()
Inderdaad, een beetje gek is het wel. Enige reden dat we dit meekrijgen is natuurlijk het feit dat dit forum bestaat. Je zou haast zeggen dat ze alle ordernummers in een grabbelton stoppen, en het nummer dat getrokken wordt de auto mag ophalen.Harryw schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:53:
[...]
Toch is het raar dat de een wel info krijgt en de andere niet en dat een latere bestelling van hetzelfde model en kleur eerder geleverd kan worden!!! Ik weet ook nog niks.

Heb gebeld met vm de auto is aangekomen in zeebrugge zoals verwacht rond 19 mei. Waarschijnlijk met de Tugela zoals ik kan vinden, die is daar 17 mei al aangekomen. Met heel veel auto’s. Ze kunnen het niet aan. En zijn nu afhankelijk van informatie uit waalwijk waar ze dat sturen. Ik heb gehoord dat waalwijk dan waarschijnlijk weer een aflever event gaat organiseren. Ik wacht wel even af maar binnen een paar weken leveren moet toch mogelijk zijn.Pjetrof schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:00:
[...]
Inderdaad, een beetje gek is het wel. Enige reden dat we dit meekrijgen is natuurlijk het feit dat dit forum bestaat. Je zou haast zeggen dat ze alle ordernummers in een grabbelton stoppen, en het nummer dat getrokken wordt de auto mag ophalen.
Ik heb de MG4 luxury in fizzy oranje besteld, maar was geen voorraadmodel. Besteld 26 november '22. Levering waarschijnlijk begin juni vertelde vm mij.
Het zwarte dak is voor mij wel belangrijk. Als ik het nieuwe type zou krijgen zou ik het dak zeker laten wrappen.
Achterruiten wisser heb ik nu ook niet. Mis het soms, maar dan ook maar heel soms. Ben het dus gewend en wat ik op de fora lees valt het zicht wel mee tijdens een regenbui. De dakspoilers van de luxury schijnen nog extra te helpen.
17" wielen geven nog een beetje comfort dus die grotere hoeven voor mij echt niet. Ziet er misschien mooi uit, maar lange afstanden hiermee overbruggen lijkt mij niet comfortabel.
Het zwarte dak is voor mij wel belangrijk. Als ik het nieuwe type zou krijgen zou ik het dak zeker laten wrappen.
Achterruiten wisser heb ik nu ook niet. Mis het soms, maar dan ook maar heel soms. Ben het dus gewend en wat ik op de fora lees valt het zicht wel mee tijdens een regenbui. De dakspoilers van de luxury schijnen nog extra te helpen.
17" wielen geven nog een beetje comfort dus die grotere hoeven voor mij echt niet. Ziet er misschien mooi uit, maar lange afstanden hiermee overbruggen lijkt mij niet comfortabel.
Iemand idee of er ook een roadmap is voor de verdere ontwikkeling van de MG app? Of er verdere functies toegevoegd gaan worden bijvoorbeeld.
[quot
[Voor 97% gewijzigd door shake op 25-05-2023 17:12]
Het zwarte dak staat zeker erg mooi, er zijn mensen die denken dat zich daarin een panoramadak verschuilt, het is mij tenminste 2x al gevraagd/of opgemerkt dat men dat dacht. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van dat soort daken, helemaal al niet als dat spul ook nog eens open kan en heen en weer kan schuiven, het zijn allemaal potentiële probleembakken, is het niet in het begin, dan komt het later wel.Jony23 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:44:
Ik heb de MG4 luxury in fizzy oranje besteld, maar was geen voorraadmodel. Besteld 26 november '22. Levering waarschijnlijk begin juni vertelde vm mij.
Petje af voor je geduld, ruim 7 maanden wachten totdat er 1 beschikbaar komt in je favoriete kleur. Wilde graag een rode of de grijze, maar had dan ook 3 tot 6 maanden moeten wachten, nu rijdt ik na 9 weken in mijn 3e keus, de silver medal en achteraf heb ik daar ook geen spijt van. Het is al aardig dichtbij begin juni, nog een paar weekjes geduld.

De kabel is binnen
https://www.aliexpress.co....hotSpots_2005334487042.1
Er was ergens een commentaar over deze kabel te vinden dat er geen goede passende stekker op zat/ mannetje/vrouwtje en dat de klager daarover, nadat hij/zij er een adaptor op geplaatst had, meldde dat de kabel alsnog niet zou werken.
Deze meldingen zag ik pas toen ik wilde melden dat ik de bestelling had ontvangen. Vond het wel vreemd, had de goed ingepakte kabel, buitenom met bubbeltjes plastic, en in het pakket waarin de tas, was in de tas de kabel ook nog eens verpakt in bubbeltjes plastic, erbij zat ook nog zo'n 12volt sigarettenplug met USB en USB C aansluiting bij. Ook maakte de kabel en de stekker en stopcontact een degelijke indruk.
Voor de zekerheid vanmorgen dan maar even de kabel aangesloten op de MG4, en een 2000watt haardroger erop aangesloten om te testen. Je dient even te melden op het scherm dat je stroom wilt aftappen, kabel op slot zetten en even aantikken dat je stroom wilt gaan afnemen en daarna werkte alles gewoon 100% De haardroger had echt niet in de gaten dat hij niet aan het lichtnet hing en blies op volle kracht hete lucht
. Als je klaar bent moet je dat ook even melden op het scherm, immers anders krijg je de kabel niet los, melden dat je wilt stoppen met afnemen, kabel van het slot af en klaar.
Wel vertrouwen in de winkel en er nu ook de zogenaamde granny cable besteld, dacht van beter mee verlegen dan om verlegen. Kan je zelf ergens stranden of iemand helpen die gestrand is, denk hem zelden of nooit nodig te hebben, maar je weet het nooit.... Heb voor die paar euro meer gelijk de versie met 5 meter kabel besteld.
https://www.aliexpress.co...ist_main.4.21ef18022wv48S
Houd jullie ook op de hoogte als deze kabel aankomt.

https://www.aliexpress.co....hotSpots_2005334487042.1
Er was ergens een commentaar over deze kabel te vinden dat er geen goede passende stekker op zat/ mannetje/vrouwtje en dat de klager daarover, nadat hij/zij er een adaptor op geplaatst had, meldde dat de kabel alsnog niet zou werken.
Deze meldingen zag ik pas toen ik wilde melden dat ik de bestelling had ontvangen. Vond het wel vreemd, had de goed ingepakte kabel, buitenom met bubbeltjes plastic, en in het pakket waarin de tas, was in de tas de kabel ook nog eens verpakt in bubbeltjes plastic, erbij zat ook nog zo'n 12volt sigarettenplug met USB en USB C aansluiting bij. Ook maakte de kabel en de stekker en stopcontact een degelijke indruk.
Voor de zekerheid vanmorgen dan maar even de kabel aangesloten op de MG4, en een 2000watt haardroger erop aangesloten om te testen. Je dient even te melden op het scherm dat je stroom wilt aftappen, kabel op slot zetten en even aantikken dat je stroom wilt gaan afnemen en daarna werkte alles gewoon 100% De haardroger had echt niet in de gaten dat hij niet aan het lichtnet hing en blies op volle kracht hete lucht

Wel vertrouwen in de winkel en er nu ook de zogenaamde granny cable besteld, dacht van beter mee verlegen dan om verlegen. Kan je zelf ergens stranden of iemand helpen die gestrand is, denk hem zelden of nooit nodig te hebben, maar je weet het nooit.... Heb voor die paar euro meer gelijk de versie met 5 meter kabel besteld.
https://www.aliexpress.co...ist_main.4.21ef18022wv48S
Houd jullie ook op de hoogte als deze kabel aankomt.
Beetje pech met onze mg4, de verwarming heeft nooit gewerkt vanaf levering. De interieursensor klopt overigens wel. Na onderzoek weet VM helaas zelf niet wat te doen: vraag is uitgezet naar China.
Een ander ding: de airco maakt een opvallend tikkend geluid. Vooral goed te horen als je buiten bij de linkerwielkast staat. Is dit normaal? Mocht iemand ook een filmpje kunnen posten graag!
Een ander ding: de airco maakt een opvallend tikkend geluid. Vooral goed te horen als je buiten bij de linkerwielkast staat. Is dit normaal? Mocht iemand ook een filmpje kunnen posten graag!
Inmiddels weet ik nog steeds niks en de beste mevrouw aan de telefoon zei nogmaals dat ik word teruggebeld. Ik weet zeker dat de temperatuur regeling aanstaat, alsmede met de eco stand uit geprobeerd etc. Reset is inderdaad al eens geprobeerd.meacount schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:15:
[...]
Nee, inderdaad dat is belachelijk en getuigd niet van klantvriendelijkheid, mooi dat ze zoveel nieuwe auto;s de showroom uit kunnen duwen, maar ze moeten natuurlijk wel ruimte overlaten om slachtoffers van storingen te helpen.
BTW, je schrijft dat hij het af en toe wel doet, is toch wel een beetje vreemd, alhoewel de software kennende van de MG4 verbaast me eigenlijk niets meer. Weet je zeker dat je de temperatuur regeling aan hebt staan? Vond de bediening van de temperatuur tijdens de proefrit nogal verwarrend, maar nu kan ik er wel mee spelen en doet het wat ik wil.
Heb je al eens overwogen om een fabrieksreset te geven? Moet je alles opnieuw instellen, maar als daarna de airco weer draait.....
Voorbeeldje, heb gehad dat alle camera's het niet meer deden, niet bij achteruitrijden en ook niet op de de hand bij het 360 tegeltje. De oorzaak was een storing in het autohold systeem. Autohold ingeschakeld en zowaar, de camera's deden het weer, kostte me bijelkaar wel weer een dik uur om ook dit uit te vogelen en op te lossen. Zoals gezegd.... sta nergens meer van te kijken![]()
Of ligt het misschien aan de naam in de Avatar![]()
Ach ondertussen is het toch wel lekker sturen met de MG4 en zijn hem zo zijn nukken wel vergeven, als hij het na het oplossen van de nuk het maar verder gewoon alles weer doet
Ik vergeef het de auto zeker, voor de rest is het een fantastische wagen, maar dan moet van Mossel mij wel op redelijke termijn moeten willen helpen en normaal te woord staan en niet ergens in juli. Dit krijgt zeker nog een staartje wat mij betreft. Wellicht weet de MG4 van mijn tweakers account naam af

Voorlopig dus even rijden met ARKO inplaats van AIRCO, dus mocht je een Medal Silver met alle ramen open zien rijden op een warme dag. Dan ben ik het!

[Voor 6% gewijzigd door TheCupra op 26-05-2023 16:33]
Die van mij doet dat niet, maar bij mij werkt de AC ook niet (bijna nooit) zie mijn verhaal. Dus wellicht dat ik daarom ook weer niks hoor. Succes met de oplossing, werd je wel snel geholpen door VM?savale schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:41:
Beetje pech met onze mg4, de verwarming heeft nooit gewerkt vanaf levering. De interieursensor klopt overigens wel. Na onderzoek weet VM helaas zelf niet wat te doen: vraag is uitgezet naar China.
[YouTube: WhatsApp Video 2023 05 26 at 11 13 03]
@TheCupra
De auto rijdt inderdaad fantastisch, maar ik wil ook wel een werkende verwarming voor het begin van de herfst. Het getik van de airco mogen ze dan ook meteen fixen als dat niet normaal is.
Ahh balen dat bij jou dus de airco helemaal niet werkt. Tja de nazorg is tot dusver niet al te best. Is natuurlijk ook ellende dat er geen / nauwelijks reserve onderdelen aanwezig lijken te zijn. Verder worden veel problemen nu doorgestuurd vanwege nog beperkte kennis bij de monteurs van VM zo lijkt het.
De auto rijdt inderdaad fantastisch, maar ik wil ook wel een werkende verwarming voor het begin van de herfst. Het getik van de airco mogen ze dan ook meteen fixen als dat niet normaal is.
Ahh balen dat bij jou dus de airco helemaal niet werkt. Tja de nazorg is tot dusver niet al te best. Is natuurlijk ook ellende dat er geen / nauwelijks reserve onderdelen aanwezig lijken te zijn. Verder worden veel problemen nu doorgestuurd vanwege nog beperkte kennis bij de monteurs van VM zo lijkt het.
Er zijn er vandaag volgens de rdw database 3 oranje luxerys kentekens aangevraagd.Jony23 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:44:
Vandaag hebben we, na 8 maanden wachten, onze rode ZS lux, SR opgehaald bij van Mossel in Rotterdam. Helaas geen taart, maar wel een auto zoals we hoopten, en dat is veel belangrijker. Alle tijd voor de uitleg, en alles lijkt ook ok. Uiteindelijk is het het wachten waard. En nu genieten
Waar kun je dat vinden dan? Link misschien aubshake schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:37:
[...]
Er zijn er vandaag volgens de rdw database 3 oranje luxerys kentekens aangevraagd.
In Duitsland wordt de comfort versie met € 3.000,- in prijs verhoogd en de Luxury versie maar liefst met € 4.000,-.
Is voor mij een absolute NoGo mocht dit ook in Nederland doorgevoerd worden.
Is voor mij een absolute NoGo mocht dit ook in Nederland doorgevoerd worden.
Ik zit in de bedenktermijn voor het leasen van een ZS EV Luxury. Hopelijk gaan ze hem bestellen voordat de prijsverhoging in Nederland doorgevoerd is :'-)
Mooi dat mocht tijd worden…shake schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:37:
[...]
Er zijn er vandaag volgens de rdw database 3 oranje luxerys kentekens aangevraagd.
Als het goed is zit die van mij daarbij.
Mr. T.
Even je filmpje bekeken/beluisterd...... klinkt niet gezond en kan melden dat mijn exemplaar gewoon stil is, iig is er niet iets te horen dat dat geluid maakt.savale schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:41:
Er zal wel het eea gerepareerd/vervangen moeten worden, heel vervelend als zoiets je treft. Leef met je mee, zal helaas, vermoed ik, iets worden met geduld en wat zorgen, al zal het uiteindelijk wel goedkomen, houd ons maar op de hoogte van het verloop. Gedeelde smart is halve smart.
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2