Ja, ben met je eens dat de MG4 wat verrassingen voor je kan hebben in de omgang, doch de fratsen die ik heb meegemaakt waren gelukkig geen defecten en, na soms wat gezoek, was het te resetten.
Je lijkt nog steeds problemen te hebben met het laden tot 80% en dat werkt bij mij(met een Luxery) nu wel weer perfect. Op het laadscherm kijk ik even VOORDAT ik begin met laden op hoeveel procent laden hij staat en pas dat eventueel aan naar de door mij gewenste stand door even met de vinger over de balk te vegen tot ik de gewenste stand heb. Heb een keer of 3 geladen naar 100% vlak voor een lange rit en de rest op 80% vanwege ritjes in de buurt. Dat is elke laadsessie goed verlopen.
Het laden (langzaam met eigen kabel) starten en stoppen en kabel koppelen en ontkoppelen, stelt me nog wel eens met verwondering, van doet ie het wel of doet ie het niet, loop dan ook niet eerder weg dan dat ik ook daadwerkelijk heb gezien dat hij bezig is.
Bij mij en de palen hier moet ik de volgende werkwijze goed in de gaten houden:
1 kijken op het grote scherm bij afdeling laden welk percentage je hebt ingesteld.
2 Kabel pakken en laadklepje open, soms is hij blauw, soms wit (ben er nog niet achter wanneer ik nu de auto wel of niet moet sluiten met behulp van het knopje op de sleutel- voor of na het koppelen van de kabel)
3 Zorg dat je alles uit de auto hebt gehaald dat je nodig hebt, deuren openen nadat het laden is gestart stopt/onderbreekt het laden.
4 Hier moet je eerst je pasje aan de laadpaal tonen, doe je dat niet, dan kun je de kabel niet in de laadpaal krijgen, kabel in de laadpaal, dan kabel in de auto, dit gaat niet altijd even soepel, lijkt net als bij de laadpaal zelf of dat geblokkeerd wordt, maar als je de kabel er even voorhoud en met niet al teveel aandringen erin probeert te krijgen wil het wel eens lukken, heb ook wel eens op het scherm het vergrendelen en ontgrendelen(slotje) moeten bedienen om de kabel uiteindelijk in de auto te krijgen.
5 Op het kleine schermpje kun je dan zien dat er kennis gemaakt wordt tussen paal en auto, dat lijkt soms lang te duren en als je de auto nog niet op slot hebt gezet, dan is dit het moment, auto op slot.
6 Even blijven wachten en kijken bij de laadopening of het laden ook daadwerkelijk start, het spul wordt groen en het te laden deel pulseert langzaam, dan is het laden gestart.
7 Als het ingestelde percentage is bereikt stopt de auto met laden, als je in de laadpoort van de auto kijkt zullen alle lichten dan uit zijn.
8 De laadpaal wil graag een bevestiging dat je klaar bent en om je kabel te kunnen ontkoppelen dien je dan je laadpas te laten zien.Nu kun je de kabel van de laadpaal losnemen.
9 De kabel losnemen bij de auto is dan nog niet mogelijk, je moet de sleutel slotje openen bedienen(auto ontgrendelen) om de kabel los te kunnen nemen. Ook hier wel eens meegemaakt dat dit niet altijd helpt en dan moet je even via het scherm de bediening gebruiken met stop en ontgrendelen, met wat geduld krijg je dan uiteindelijk wel de kabel los.
Het lijkt een heel verhaal, maar in de praktijk is het appeltje eitje en als je het een paar keer zo ervaren hebt denk je er niet eens meer bij na en is het zo gepiept.
De bugs gefixed willen zien en LKA soepel, dat willen we allemaal en ik heb er het volste vertrouwen in dat het wel goed komt. Ik heb ergens begrepen dat we ook met onze huidige auto's one pedal drive zouden moeten kunnen krijgen, maar de dealers zullen de updates zodra deze beschikbaar is niet zomaar in 1x bij iedereen aan kunnen bieden, dus geduld wordt een schone zaak.
Heb denk ik liever snel mijn LKA soepel dan one pedal drive, wil nogal eens vergeten dat spul uit te zetten, maar als dat straks wel beter werkt zou dat dan niet meer tot ergenis leiden.
De oude bugs weg en dan maar hopen dat er geen nieuwe voor in de plaats gekomen zijn