Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejijdaar
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-02 17:14
Zijn hier nog meer volgers die in afwachting zijn van een nieuwe MG4 maar geen info meer krijgen over een afleverdatum? Radiostilte hier. Bij navraag kan VM nul info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harryw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-08 16:09
hejijdaar schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:30:
Zijn hier nog meer volgers die in afwachting zijn van een nieuwe MG4 maar geen info meer krijgen over een afleverdatum? Radiostilte hier. Bij navraag kan VM nul info geven.
Ik wacht ook op info. Maar vm weet niks. Verwacht was eind mei. Druk geen tijd auto niet klaar enz. Ze gaan bellen als het zo ver is. Wat en wanneer had jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncCdAJtYwHFRnYv5tvTbaugBjcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/InFneeARCuvbPUqvi9VJ0vZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Om indruk te krijgen van efficiëntie, 45 km gereden met Nissan Leaf op snelweg met 100 op cruisecontrol. 5 km bebouwde kom. Best indrukwekkend als je dat naast de mg4 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39
Vaevictis_ schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:55:
[Afbeelding]

Om indruk te krijgen van efficiëntie, 45 km gereden met Nissan Leaf op snelweg met 100 op cruisecontrol. 5 km bebouwde kom. Best indrukwekkend als je dat naast de mg4 zet.
Windrichting speelde misschien nog wat mee? Maar dat is zeker indrukwekkend. Denk vooral dat het wat spitsere en ronder neusje van de leaf daar een rol in speelt. De mg4 heeft die 2 agressieve "happers" onder de voorlampen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittig
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-07 19:20
Ik heb mijn MG4 andesgray lux met trekhaak op 9 januari besteld diverse malen gebeld vin nr bekend op 18 mei aangekomen in Zeebrugge.
Daarna ook diverse keren gebeld maar VM weet nog niets ? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
savale schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:13:
[...]

Windrichting speelde misschien nog wat mee? Maar dat is zeker indrukwekkend. Denk vooral dat het wat spitsere en ronder neusje van de leaf daar een rol in speelt. De mg4 heeft die 2 agressieve "happers" onder de voorlampen zitten.
Zou kunnen maar heen en weer zelfde traject dus zou niet moeten uitmaken. Ik vrees dat toch iets te maken heeft met goed engineering en optimalisatie werk. Auto's zijn vergelijkbaar qua omvang en vorm. Ik heb een vriend met een jaquar I-Pace (2019) die zit standaard op 28 kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-09 09:53
Ik heb gisteravond een mailtje gestuurd aan de verkoper en vanochtend al beantwoord. Eigenlijk komt het erop neer dat de auto en maand later komt. Nieuwe datum nu 26 juni.

MG4 AndesGrey luxury besteld op 6 januari.

[ Voor 4% gewijzigd door Ron6 op 03-06-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
1234567y schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:39:
[...]

Dat is mooi! Ja, wat ik begrijp is dat ze inderdaad wel wat trekhaken hebben, maar niet voldoende om iedereen blij te maken.
Ik heb maar besloten om voor deze optie te gaan: https://www.burghoftrekha...2022-verticaal-afneembaar . Montage bij een garage hier in de buurt. Lijkt me veel sneller en zekerder te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
Ik denk trouwens dat er best veel MG4 kopers zijn waarbij de mogelijkheid om een trekhaak te monteren en heel sterk argument was. Dat wil zeggen, dat was het voor mij.

Twee weken geleden een discussie gehad met een hoofd verkoper bij VW. Toen ik zei dat als de ID3 een mogelijkheid had gehad om een echte trekhaak te monteren ik al lang een ID3 had gekocht reageerde hij wat verbaasd. Hij vond het maar onzin om een trekhaak voor wat kleine kg te monteren, want een grote caravan zou echt niet van lukken hoor. Wat ik dan zo nodig moest trekken... Mijn antwoord: ik heb nog nooit een auto gezien die in staat is om gipsplaten of tuinafval te vervoeren zonder daar op achteruit te gaan. Dat was hij dan weer wel met me eens.

Zijn er meer MG4 kopers waarbij de mogelijkheid van een klein trekgewicht en rol heeft gespeeld bij de beslissing om te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Mijn antwoord: ik heb nog nooit een auto gezien die in staat is om gipsplaten of tuinafval te vervoeren zonder daar op achteruit te gaan. Dat was hij dan weer wel met me eens.
En hoe vaak doe je dat? In de 20+ jaar dat ik auto zonder trekhaak rijd kan ik de keren dat ik er een nodig had op 1 hand tellen. Voor een paar tientjes huur je een dagdeel een Sprinter bus oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Carfanatic schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:07:
[...]

En hoe vaak doe je dat? In de 20+ jaar dat ik auto zonder trekhaak rijd kan ik de keren dat ik er een nodig had op 1 hand tellen. Voor een paar tientjes huur je een dagdeel een Sprinter bus oid.
Net zoals je auto vakantie in zuid Europa niet als norm moet nemen voor dagelijks gebruik elektrische auto. Beetje om denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittig
Ron6 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:56:
Ik denk trouwens dat er best veel MG4 kopers zijn waarbij de mogelijkheid om een trekhaak te monteren en heel sterk argument was. Dat wil zeggen, dat was het voor mij.

Twee weken geleden een discussie gehad met een hoofd verkoper bij VW. Toen ik zei dat als de ID3 een mogelijkheid had gehad om een echte trekhaak te monteren ik al lang een ID3 had gekocht reageerde hij wat verbaasd. Hij vond het maar onzin om een trekhaak voor wat kleine kg te monteren, want een grote caravan zou echt niet van lukken hoor. Wat ik dan zo nodig moest trekken... Mijn antwoord: ik heb nog nooit een auto gezien die in staat is om gipsplaten of tuinafval te vervoeren zonder daar op achteruit te gaan. Dat was hij dan weer wel met me eens.

Zijn er meer MG4 kopers waarbij de mogelijkheid van een klein trekgewicht en rol heeft gespeeld bij de beslissing om te kopen?
Zeker ik heb een kleine vouwwagen waarmee ik op vakantie ga en daarom ook gekozen voor de MG4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
Carfanatic schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:07:
[...]

Heel regelmatig. Alleen al het grote snoeiafval uit de tuin is zeker drie keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejijdaar
Harryw schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Ik wacht ook op info. Maar vm weet niks. Verwacht was eind mei. Druk geen tijd auto niet klaar enz. Ze gaan bellen als het zo ver is. Wat en wanneer had jij besteld?
Ik had eerder deze week een afleverafspraak staan die een dag vooraf werd gecanceld. Nu weet niemand bij VM mij iets te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitessevette
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-09 16:36
Heb zojuist ook maar eens een mailtje verstuurd naar VM Nijmegen nadat bij telefonisch contact 25 april j.l.
mij werd verteld dat de MG4 Andes Grey Luxury besteldatum 18-1-2023 deze week binnen zou komen en dat ik tot heden niets meer vernomen hebt.
Ben benieuwd of en wanneer ik terugkoppeling krijg.

3750Wp ZZO, MG4 Luxury, 1x L/LMitsubishi 3,5+2x 2,5. WPB 300L. Gasloos sinds oktober 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:53
Vitessevette schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:37:
Heb zojuist ook maar eens een mailtje verstuurd naar VM Nijmegen nadat bij telefonisch contact 25 april j.l.
mij werd verteld dat de MG4 Andes Grey Luxury besteldatum 18-1-2023 deze week binnen zou komen en dat ik tot heden niets meer vernomen hebt.
Is dat een algemeen mailadres van MG? Kon nergens op hun site een mail adres vinden.
Ik zou nog een bevestigingsmail krijgen van mijn aflever afspraak maar heb een week later nog niks gehad.
Heb geen zin om te bellen aangezien ik op vakantie ben, maar wil ze wel een mailtje sturen. Kan je hun mailadres delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Ron6 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:56:

Er zijn natuurlijk veel caravan kampeerders, ja, daar is het geen oplossing voor. Dus ergens heeft ie wel een punt.

Zelf wil ik niet dood gevonden worden in een caravan, wij kamperen met een tent en gaan met een kleine bagagewagen. ieder zo zijn voorkeuren. voor ons is de trekhaak een heel groot argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2ling
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-01-2024
Vitessevette schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:37:
Ik had ook dezelfde datum voor hetzelfde type, kreeg de info van de leasemaatschappij. Maar verwijzen nu naar VM want heb niks gehoort meer, hopelijk word ik volgende week wel gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitessevette
Robonus schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Is dat een algemeen mailadres van MG? Kon nergens op hun site een mail adres vinden.
Ik zou nog een bevestigingsmail krijgen van mijn aflever afspraak maar heb een week later nog niks gehad.
Heb geen zin om te bellen aangezien ik op vakantie ben, maar wil ze wel een mailtje sturen. Kan je hun mailadres delen?
Neen het is het mailadres van de verkoper met vanmossel.nl aan het eind.

3750Wp ZZO, MG4 Luxury, 1x L/LMitsubishi 3,5+2x 2,5. WPB 300L. Gasloos sinds oktober 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitessevette
2ling schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Ik had ook dezelfde datum voor hetzelfde type, kreeg de info van de leasemaatschappij. Maar verwijzen nu naar VM want heb niks gehoort meer, hopelijk word ik volgende week wel gebeld.
Heb de MG4 niet via leasemaatschappij maar privé besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-09 21:45
savale schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:57:
@Rollo Tomasi @Troetelbeer vandaag heeft mijn vrouw onze mg4 door de wasstraat gereden: er is geen vocht onder de laadklep gekomen.
Bedankt (en anderen die hebben gereageerd ook), ik heb het ook maar geprobeerd vandaag en het ging inderdaad zonder problemen. :)
Vaevictis_ schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:55:

Dat is wel erg netjes. Zeker als je de auto's vergelijkt op EV Database, daar is het praktijkverbruik vrijwel gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandrenth
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-08 15:28
Een extra melding over prijzen snelladen.
Was in Bunnik bij de Tesla, €0,50/Kw.

Er staan ook Allego snelladers.
Met Shell Recharge €0,66/Kw
Met Plugsurfing €€1,04/Kw
Scheelt bijna €0,40 per kW op dezelfde Allego snellader.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Vandaag de MG4 Luxury opgehaald en de horror verhalen over de LKA kunnen bij mij in ieder geval meteen de prullenbak in. Valt mij erg goed mee.

Is het een top LKA? Nee, maar dat is die van mijn Ford ook niet. Sterker nog, ik heb liever dat ik iets sterker gecorrigeerd word (de MG4), dan dat ik het niet altijd vertrouw dat ik gecorrigeerd word (de Ford). Maar alleszins valt de LKA echt heel erg goed mee.
Wat ik wel een tikje nerveus vind is de ACC. Het afstand houden naar een voorligger gaat wat minder vloeiend dan bij mijn Ford.

Verder werkt alles vooralsnog naar behoren, geen rare geluiden en geen andere bugs ontdekt tot nu toe. Kijken hoe het de komende weken gaat.

Rijplezier: geweldig!

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Gister met de MG4 bij een Tesla SUC geweest, dat ging heel soepel: aankoppelen, starten via app, binnen enkele seconden al startte het laden. Laadcurve:
Vanaf ~26% tot 30% oplopend tot 140kW
Vanaf 50% tot 80% langzaam aflopend tot 60kW.
Precies 20min gewacht voor rijbereik van <100km tot 300km (34kWh erbij) voor €0,43/kWh (goedkoper dan mijn €0,58/kWh AC laden via ANWB)
Verbruik over 150km snelweg daarna (Enschede - Hilversum): 17,8kWh/100km.

Bij Fastned werd er op 50% direct gehalveerd in snelheid, dus was ander gedrag dan ik had verwacht. Vind het wel jammer dat er nog geen laadcurve van de MG4 grafiek zichtbaar is op de site van Fastned.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIbIjfeb8Bx8gCV0GPqcJrFydfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1kgVOmCT9CfpK2wkmlyFarm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6THIPijV5IBIKvhoe0KHOBRjzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdPAmAfzz5zTIpIIYhxJ0fbG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17sUNgOS2BgskAycwGT2hmSg0aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQj5It5Fjcu6oP4U8CtTX6Zb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
Troetelbeer schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:01:
Wat ik wel een tikje nerveus vind is de ACC. Het afstand houden naar een voorligger gaat wat minder vloeiend dan bij mijn Ford.
De ACC is wat defensief inderdaad :) Beter zo dan andersom. Het is alleen niet zo comfortabel voor een medepassagier. Lijkt deels ook door de sterke regen te komen: hij "remt" soms wat heftig.
Zeker! Het is al bijna one pedal driving als je een beetje gewend bent aan de regen!

[ Voor 61% gewijzigd door savale op 04-06-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meacount
  • Laatst online: 08-09 07:26
Troetelbeer schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:01:
Vandaag de MG4 Luxury opgehaald en de horror verhalen over de LKA kunnen bij mij in ieder geval meteen de prullenbak in. Valt mij erg goed mee.

Is het een top LKA? Nee, maar dat is die van mijn Ford ook niet. Sterker nog, ik heb liever dat ik iets sterker gecorrigeerd word (de MG4), dan dat ik het niet altijd vertrouw dat ik gecorrigeerd word (de Ford). Maar alleszins valt de LKA echt heel erg goed mee.

Verder werkt alles vooralsnog naar behoren, geen rare geluiden en geen andere bugs ontdekt tot nu toe. Kijken hoe het de komende weken gaat.

Rijplezier: geweldig!
Ja, het rijplezier is idd echt super, buiten twijfel d:)b

De MG4 zal je nog wel eens gaan verrassen, we told you so ;)

Het zou mij eerder verbazen als ie heel braaf niet voor verrassingen zou zorgen :Y

Oh, welke kleur heb je gisteren in ontvangst mogen nemen?

Heel veel fijne kilometers toegewenst. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-09 13:20
1234567y schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:47:
[...]

Er zijn natuurlijk veel caravan kampeerders, ja, daar is het geen oplossing voor. Dus ergens heeft ie wel een punt.

Zelf wil ik niet dood gevonden worden in een caravan, wij kamperen met een tent en gaan met een kleine bagagewagen. ieder zo zijn voorkeuren. voor ons is de trekhaak een heel groot argument.
Had er geen trekhaak op gekund, dan had ik nog geen EV gekocht, dan was ik nog een tijd blijven rijden in mijn Dacia.
Wij zaten te wachten op een betaalbare electrische auto waar een trekhaak aan mag.
Inderdaad niet om een caravan te trekken, maar om tuinafval af te voeren en andere kleine klusjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
jandrenth schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:28:
Een extra melding over prijzen snelladen.
Was in Bunnik bij de Tesla, €0,50/Kw.

Er staan ook Allego snelladers.
Met Shell Recharge €0,66/Kw
Met Plugsurfing €€1,04/Kw
Scheelt bijna €0,40 per kW op dezelfde Allego snellader.
Heb net voor het eerst eens gekeken wat ik kwijt ben met mijn E-Flux Feel Free Laadpas en dat is voor mijn eigen woonplaats niet om blij van te worden met 62 cent per kWh. Was ook ergens logeren en wilde eigenlijk direct gaan verhuizen ;) , daar was het 40 cent per kWh met deze zelfde laadpas. Heb ook ergens bij Ten Boer bij een Hyundai dealer in de buurt geladen, daar was het ook vet over 1 euro per kWh, dat was dan wel bij een snellader, maar toch, vind het geen prijzen die passen bij dit moment. Ook bij een bekendere provider langs de snelweg geladen en daar stond wel een prijs per kWh vermeld en dat kan ik zeer waarderen (y)

Er is al vaker over gesproken dat het een schande is met de prijzen ondoorzichtigheid en dat het ook nog eens per pasje scheelt wat je betaald bij dezelfde paal.

Echt hoog tijd dat het laadpalentuig zo spoedig mogelijk wordt verplicht om duidelijke prijzen bij de palen te vermelden, het is bijna geen doen om uit te zoeken door wie en wat wel of niet fatsoenlijk behandeld of bestolen wordt als je met of deze, die of andere laadpas of app bij een laadpaal te biecht gaat.

Heb die Tesla App ook op de phone, maar heb ook instellingen op mijn telefoon die ik ongedaan moet maken om te kunnen gaan laden met de app, ben niet zo op de apps die er bij wijze van spreken met de hele inhoud van je telefoon vandoor gaan.

Vandaag maar eens de shell pas gaan aanvragen, moet ook via een app, en eens kijken of ik het voor elkaar krijg om met die Tesla app de accu tot 80% op te laden.

Komen we ook nog tot wat nuttige info over het gebruik O-)

In het overzicht van mijn E Flux pas stond het totale aantal kWh dat ik geladen had, daar heb ik bij gecompenseerd het reeds in de accu aanwezige aan kWh dat ik ook had gebruikt, in dit geval was dat dat de accu bij begin van de berekening op 50% stond.

Waarom deze berekening? zie hier heel veel energie bewuste gebruikers met hele mooie waarden, maar het gaat mij meer om echte waarden en daar bedoel ik dan ook dat je mee zou moeten rekenen de aantal kwh die je verliest met laden, je betaald ze immers toch ook al komen ze niet allemaal in je accu, je geld verdwijnt wel in andermans zakken.

In mijn geval zal ik proberen zo dicht mogelijk een idee te geven van het werkelijke verbruik:

Omstandigheden:

1 Airco staat altijd aan, auto heeft een warmtepomp en ik ga niet in de kou nog in de hitte zitten.
2 Rijstijl en modi, rijd op stand normaal en heb gemiddeld genomen een vlotte rijstijl waarbij ik echt niet bang ben om het pedaal van de energie levering af en toe wat dieper in te trappen.
3 Omstandigheden, de periode waarin deze berekening is gedaan was fris te noemen een gemiddelde temperatuur van ongeveer 14, ook waren daar dagen bij die wel warmer waren en met de zon op de auto wordt het snel warm in de auto en wordt de airco niet gespaard.
4 Wegen , weinig stads denk tussen 5 a 10% buitenwegen, zeg maar de 80km wegen 30 a 35% en dan blijft er zo'n 60% snelweg verkeer over, over alle wegen wordt indien het verkeer het toelaat ook de max gereden ruim 80 en ruim 100 en ook een stuk na 19:00 uur met 120 a 130km/h gereden
5 Ja, is de berekening spatzuiver, nee, maar wel iets om rekening mee te houden, immers alles is meegenomen, ook de verdwenen kWh die je verliest tijdens het laden, denk dat deze toch wel eens stiekem vergeten worden. De berekening is misschien dan wel niet spatzuiver, maar hij is wel degelijk heel reëel.

Berekening:

Geladen volgens de nota van mijn provider: 402 kWh daar komt in mijn geval 31 kWh bij omdat de accu ook al een volle lading had bij aflevering en hij op 50% stond toen ik ging rekenen. Aantal kilometers gereden volgens de teller op het moment van de berekening 2292. Om een beetje overzichtelijke en duidelijke berekening te maken steel ik 8km en maak van de 2292 voor het gemak 2300km

Komt ie:

433kWh : 23 honderdkilometer = 18.82608695652174 kWh per honderd kilometer

Dit betrof voor alle duidelijkheid dan de MG4 Luxery, het zal misschien iets uitmaken, er zitten bij mij ook mudflaps onder gemonteerd, denk dat ik met deze berekening zo uitgebreid en duidelijk mogelijk ben geweest.

Ik besef terdege dat ik zeker niet de zuinigste rijder zal zijn, maar ik reken me dan ook niet rijk met hele mooie cijfers.

Wat is denk ik veel belangrijker dan die mooie cijfers?

De prijs die je per kWh moet betalen! :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
meacount schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Ja, het rijplezier is idd echt super, buiten twijfel d:)b

De MG4 zal je nog wel eens gaan verrassen, we told you so ;)

Het zou mij eerder verbazen als ie heel braaf niet voor verrassingen zou zorgen :Y

Oh, welke kleur heb je gisteren in ontvangst mogen nemen?

Heel veel fijne kilometers toegewenst. (y)
Thnx, een Dover White!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
meacount schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:44:
Berekening:

Geladen volgens de nota van mijn provider: 402 kWh daar komt in mijn geval 31 kWh bij omdat de accu ook al een volle lading had bij aflevering en hij op 50% stond toen ik ging rekenen. Aantal kilometers gereden volgens de teller op het moment van de berekening 2292. Om een beetje overzichtelijke en duidelijke berekening te maken steel ik 8km en maak van de 2292 voor het gemak 2300km

Komt ie:

433kWh : 23 honderdkilometer = 18.82608695652174 kWh per honderd kilometer
Waar ik dan wel benieuwd naar ben is wat de waarde in de auto zelf aangeeft en in hoeverre dit afwijkt van jouw berekening? En dan bedoel ik dus het geaccumuleerde totaal sinds je de auto in ontvangst genomen hebt.

In het scherm achter je stuur heb je standaard je rit registratie staan (aantal km gereden deze rit en gemiddelde verbruik tijdens deze rit) maar je kunt met het rechter pookje op je stuur (na eerst indrukken van het knopje met de twee vierkantjes) ook wisselen naar de stand tot nu sinds je de auto bij de dealer hebt opgehaald (mits je op dat moment die instellingen gereset hebt, wat de VM verkoper bij mij heeft gedaan toen ik mijn MG4 ophaalde.

Bij mij zie je dan deze gegevens staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMqXl31EDK6ARbfLs2uUya7MGr8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fdkye6PLs5WvWSgrWf3dsIzg.jpg?f=user_large
ODO is de kilometerstand.
Door VM bij ontvangst gereset, dus er was vóór ontvangst 23 km mee gereden.
Ikzelf heb nu in totaal 1855 km met mijn MG4 Comfort gereden, en de auto zelf geeft een gemiddeld gebruik van 15.2 kWh/100 km aan.

Ik heb tot nu toe voornamelijk via Vattenfall (256,87 kWh) en één keer bij E-Flux (24,21 kWh) geladen. Dus 281,08 kWh in totaal geladen. De batterij was overigens 90% vol toen ik de auto in ontvangst nam en op dit moment nog voor 53% vol. Dus zeg nog zo'n 23 kWh erbij, voor een totaal van 304 kWh.

304 kWh / 1855 km * 100 komt uit op een daadwerkelijk verbruik van 16,4 kWh/100 km.

15.2 kWh/100 km geeft een verbruik van 282 kWh over 1855 km. Het verschil met 304 kWh is 22 kWh wat dus een laadverlies van 22 / 304 = 0,07 oftewel 7 procent geeft. Is mijn berekening correct en realistisch?

Als ik hier kijk: https://laaddirect.nl/blo...geeft-minder-laadverlies/ dan is 7 procent laadverlies bij een 11 kWh laadpaal een normaal percentage.

[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 04-06-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Haay schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:29:
[...]

Waar ik dan wel benieuwd naar ben is wat de waarde in de auto zelf aangeeft en in hoeverre dit afwijkt van jouw berekening? En dan bedoel ik dus het geaccumuleerde totaal sinds je de auto in ontvangst genomen hebt.

In het scherm achter je stuur heb je standaard je rit registratie staan (aantal km gereden deze rit en gemiddelde verbruik tijdens deze rit) maar je kunt met het rechter pookje op je stuur (na eerst indrukken van het knopje met de twee vierkantjes) ook wisselen naar de stand tot nu sinds je de auto bij de dealer hebt opgehaald (mits je op dat moment die instellingen gereset hebt, wat de VM verkoper bij mij heeft gedaan toen ik mijn MG4 ophaalde.

Bij mij zie je dan deze gegevens staan:
[Afbeelding]
ODO is de kilometerstand.
Door VM bij ontvangst gereset, dus er was vóór ontvangst 23 km mee gereden.
Ikzelf heb nu in totaal 1855 km met mijn MG4 Comfort gereden, en de auto zelf geeft een gemiddeld gebruik van 15.2 kWh/100 km aan.

Ik heb tot nu toe voornamelijk via Vattenfall (256,87 kWh) en één keer bij E-Flux (24,21 kWh) geladen. Dus 281,08 kWh in totaal geladen. De batterij was overigens 90% vol toen ik de auto in ontvangst nam en op dit moment nog voor 53% vol. Dus zeg nog zo'n 23 kWh erbij, voor een totaal van 304 kWh.

304 kWh / 1855 km * 100 komt uit op een daadwerkelijk verbruik van 16,4 kWh/100 km.

15.2 kWh/100 km geeft een verbruik van 282 kWh over 1855 km. Het verschil met 304 kWh is 22 kWh wat dus een laadverlies van 22 / 304 = 0,07 oftewel 7 procent geeft. Is mijn berekening correct en realistisch?

Als ik hier kijk: https://laaddirect.nl/blo...geeft-minder-laadverlies/ dan is 7 procent laadverlies bij een 11 kWh laadpaal een normaal percentage.
Ja dat is een normaal percentage, kan ook te maken hebben met te dunne stroomkabel of laadpaal zelf. Is lastig te achterhalen maar 7% is goed mogelijk, met een granny lader tot 18% gemeten. Hoe lager de laadsnelheid hoe hoger de verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
(jarig!)
[...]
Het wordt allemaal wel een ingewikkelde berekening. Als je te traag laad kost het je 150 euro per jaar aan verspilde energie, en als je aan 11 kW laadt (toch zeker al in Belgie) dan betaal je meer capaciteitstarief en kost het je ... 250 euro per jaar extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Ives schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:15:
[...]

Het wordt allemaal wel een ingewikkelde berekening. Als je te traag laad kost het je 150 euro per jaar aan verspilde energie, en als je aan 11 kW laadt (toch zeker al in Belgie) dan betaal je meer capaciteitstarief en kost het je ... 250 euro per jaar extra.
Dan is de keuze niet lastig toch? Als je met traag laden Uit kunt anders snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
(jarig!)
Vaevictis_ schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:19:
[...]

Dan is de keuze niet lastig toch? Als je met traag laden Uit kunt anders snel.
Goh ja, er zijn nog mogelijkheden tussen de 2.5kW en de 11kW natuurlijk. Ergens daartussen zit de sweet spot. Waar die ligt hangt er vanaf hoeveel extra piektarief er betaald moet worden door de laadstroom. PV opbrengst moet je ook rekening mee houden. En 1-fasig vs 3-fasig opladen: bij 3 fasig is er minder I^2R verlies in de kabels, maar misschien is de wagen dan minder efficient omdat er dan 3 AC/DC converters aan laag vermogen moeten draaien tov 1 aan hoog vermogen.

Om het topic terug on-topic te krijgen, heeft iemand al eens gelijkaardig experimenten met de MG voertuigen gedaan als dat de Duitsers deden met de Zoe/ID3/Model3/500e?
  • Verschillende laadstromen
  • 1fasig vs 3fasig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron6
[/quote]

Hier wordt de granny loader aangehaald die op een stopcontact wordt aangesloten. Het verlies van de leiding naar het stopcontact wordt meegenomen. Die stopcontacten zijn in Duitsland meestal bedraad met 1,5 mm leiding, waar in Nederland meestal 2,5 wordt gebruikt. Met andere woorden: in Duitsland zijn de leidingverliezen veel hoger dan in Nederland. Een laadpaal is niet veel meer dan een stopcontact met wat beveiligingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ives schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:48:
[...]

Goh ja, er zijn nog mogelijkheden tussen de 2.5kW en de 11kW natuurlijk. Ergens daartussen zit de sweet spot. Waar die ligt hangt er vanaf hoeveel extra piektarief er betaald moet worden door de laadstroom. PV opbrengst moet je ook rekening mee houden. En 1-fasig vs 3-fasig opladen: bij 3 fasig is er minder I^2R verlies in de kabels, maar misschien is de wagen dan minder efficient omdat er dan 3 AC/DC converters aan laag vermogen moeten draaien tov 1 aan hoog vermogen.

Om het topic terug on-topic te krijgen, heeft iemand al eens gelijkaardig experimenten met de MG voertuigen gedaan als dat de Duitsers deden met de Zoe/ID3/Model3/500e?
  • Verschillende laadstromen
  • 1fasig vs 3fasig
Ik wil dat wel doen, maar het is lastig meten wat je daadwerkelijk in de auto stopt. Ik kan het wel redelijk benaderen met slimme meter data en dan mijn normaal verbruik eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ron6 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:36:
Hier wordt de granny loader aangehaald die op een stopcontact wordt aangesloten. Het verlies van de leiding naar het stopcontact wordt meegenomen. Die stopcontacten zijn in Duitsland meestal bedraad met 1,5 mm leiding, waar in Nederland meestal 2,5 wordt gebruikt. Met andere woorden: in Duitsland zijn de leidingverliezen veel hoger dan in Nederland. Een laadpaal is niet veel meer dan een stopcontact met wat beveiligingen.
Oh, ik keek niet eens naar dat granny laden, want dat vind ik sowieso iets dat alleen als een laatste redmiddel beschouwd zou moeten worden. :P In het artikel wordt echter specifiek aangegeven:
Afhankelijk van merk en model bedragen de verliezen bij het laden via een laadpaal 6,3 tot 9,7 procent.
Omdat uit mijn berekening kwam dat mijn MG4 Comfort (3-fase lader) bij 11 kWh laadpalen ongeveer 7 procent laadverlies heeft gehad, concludeerde ik uit die uitspraak in het artikel dat dat een te verwachten laadverlies is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
Heinemancp schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:30:
Gister met de MG4 bij een Tesla SUC geweest, dat ging heel soepel: aankoppelen, starten via app, binnen enkele seconden al startte het laden. Laadcurve:
Vanaf ~26% tot 30% oplopend tot 140kW
Vanaf 50% tot 80% langzaam aflopend tot 60kW.
Precies 20min gewacht voor rijbereik van <100km tot 300km (34kWh erbij) voor €0,43/kWh (goedkoper dan mijn €0,58/kWh AC laden via ANWB)
Verbruik over 150km snelweg daarna (Enschede - Hilversum): 17,8kWh/100km.
Complimenten, mooie plaatjes zonder reflecties d:)b

Gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van de Tesla app, had die app in alle rust al op de phone gezet, al voor dat ik de auto daadwerkelijk in mijn bezit had, was toen even een gepuzzel, maar uiteindelijk had ik hem dan gebruiksklaar geïnstalleerd.

Het starten van de app ging gisteren niet zonder slag of stoot, toch had ik locatie en google rommel al wel gestart voordat ik met de app begon. De app meldde onder de pogingen door dat ie een bug had, vriendelijk van de app,

Na een poging of 6 a 7 ging het dan ook goed en kon ik op aanwijzing van de app eerst de auto aankoppelen aan de paal en daarna het laadpaal-nummer invullen, het was bij Akersloot en ik had de C1 De prijs was ook echt heel veel vriendelijker dan ik had verwacht, namelijk €0,45 per kWu en dat is vergeleken bij de schandalige prijzen bij de langzaamlader van €0,62 per kWu in mijn woonplaats een meevaller, jammer dat snelladen niet goed voor je accu is, anders zou ik daar in het vervolg gaan opladen, niet echt ver uit de buurt.

De app zei dat het 2 minuten zou kunnen gaan duren eerdat het laden kon beginnen, maar ik had dat nog niet gelezen of hij was al bezig. Had niets voorbereid, al staat bij mij dat slim voorbereiden wel aan. Snelheid liep op tot iets over de 140kWu om daarna rond de 60% weer langzaam te gaan afbouwen.

Had hem op 80% gezet, maar was benieuwd of je onder het laden het percentage kon aanpassen en dat was geen probleem, stelde hem in op 90% en de Tesla installatie ging dan ook keurig door t/m 90% .

Bij elkaar 33kWh geladen voor €14,85 in 27min 26sec en onderaan het scherm staat..... Betaal minder met een lidmaatschap. Volgende keer niet een testje en bij 80% laten stoppen, zal het hele proces denk ik nog wat sneller laten verlopen en misschien ook nog eens wat minder laadverlies geven.

Al met al was het een gezellige ervaring, nog leuk gepraat met een Tesla eigenaar en waren die 27 minuten snel verstreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 13:27
meacount schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Complimenten, mooie plaatjes zonder reflecties d:)b

Gisteren voor het eerst gebruik gemaakt van de Tesla app, had die app in alle rust al op de phone gezet, al voor dat ik de auto daadwerkelijk in mijn bezit had, was toen even een gepuzzel, maar uiteindelijk had ik hem dan gebruiksklaar geïnstalleerd.

Het starten van de app ging gisteren niet zonder slag of stoot, toch had ik locatie en google rommel al wel gestart voordat ik met de app begon. De app meldde onder de pogingen door dat ie een bug had, vriendelijk van de app,

Na een poging of 6 a 7 ging het dan ook goed en kon ik op aanwijzing van de app eerst de auto aankoppelen aan de paal en daarna het laadpaal-nummer invullen, het was bij Akersloot en ik had de C1 De prijs was ook echt heel veel vriendelijker dan ik had verwacht, namelijk €0,45 per kWu en dat is vergeleken bij de schandalige prijzen bij de langzaamlader van €0,62 per kWu in mijn woonplaats een meevaller, jammer dat snelladen niet goed voor je accu is, anders zou ik daar in het vervolg gaan opladen, niet echt ver uit de buurt.

De app zei dat het 2 minuten zou kunnen gaan duren eerdat het laden kon beginnen, maar ik had dat nog niet gelezen of hij was al bezig. Had niets voorbereid, al staat bij mij dat slim voorbereiden wel aan. Snelheid liep op tot iets over de 140kWu om daarna rond de 60% weer langzaam te gaan afbouwen.

Had hem op 80% gezet, maar was benieuwd of je onder het laden het percentage kon aanpassen en dat was geen probleem, stelde hem in op 90% en de Tesla installatie ging dan ook keurig door t/m 90% .

Bij elkaar 33kWh geladen voor €14,85 in 27min 26sec en onderaan het scherm staat..... Betaal minder met een lidmaatschap. Volgende keer niet een testje en bij 80% laten stoppen, zal het hele proces denk ik nog wat sneller laten verlopen en misschien ook nog eens wat minder laadverlies geven.

Al met al was het een gezellige ervaring, nog leuk gepraat met een Tesla eigenaar en waren die 27 minuten snel verstreken. :)
Ik vind het wel jammer dat de MG5 en ZS dan problemen geeft bij Tesla. Met de kennis in de MG4 zou je denken dat MG dit kan aanpassen in de SW.
Wees er wel van bewust dat elke minuut dat de auto klaar is met laden je bij Tesla idle fees krijgt. Maar dit wist je waarschijnlijk al.
Ik zou mij niet blindstaren op laadverliezen, gewoon rijden met de geit. Daar kun je beter naar kijken bij het thuis laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
jpvdheijn schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:26:
[...]

Ik vind het wel jammer dat de MG5 en ZS dan problemen geeft bij Tesla. Met de kennis in de MG4 zou je denken dat MG dit kan aanpassen in de SW.
Wees er wel van bewust dat elke minuut dat de auto klaar is met laden je bij Tesla idle fees krijgt. Maar dit wist je waarschijnlijk al.
Ik zou mij niet blindstaren op laadverliezen, gewoon rijden met de geit. Daar kun je beter naar kijken bij het thuis laden.
Ja, nog jammer voor de ZS en de MG5 rijders, denk ook aan een soort van software dingetje dat de auto's niet goed laat communiceren met de Tesla super chargers, hoop dat ze dat voor deze modellen dan ook kunnen aanpassen. Met de MG4 ging het razendsnel, app zei dat het wel eens 2 minuten zou kunnen duren, maar hij stond al te laden voordat ik er erg in had.

Ja, ben mij zeer bewust van deze idle fees en die zouden ze wat mij betreft ook mogen toepassen bij de langzaamladers(11kW/22kW) in de woonplaatsen om zo aso figuren aan te pakken die anderen blokkeren met onnodig parkeren bij de laadpalen. Wel met redelijkheid natuurlijk en rekening houden met nachtelijke uren, zou bij wijze van spreken ook niet graag om 3 uur midden in de nacht mijn bed uit moeten om de auto bij een laadpaal weg te halen ;) (laad zelf overdag, hoef niet meer te werken en laad op tijdstippen dat de werkende medemens er geen last van heeft)

Ik staar mijzelf niet blind op het verbruik, was meer bedoeld om degenen die zich er wel bewust mee bezig houden erop te attenderen dat er buiten het voorzichtig bedienen van het rechter voetpedaal er nog meer zaken een rol spelen bij het berekenen van het daadwerkelijke verbruik. Oh...... ondanks dat ik mij er niet blind op staar, bij een lange rit wil ik bijvoorbeeld nog wel thuis kunnen komen zonder tussentijdse stop als het mogelijk is door je snelheid aan te passen en dan doel ik op 100km/u rijden ipv 130km/u , in de avonduren lekker op kunnen schieten is leuk, maar heeft geen nut als je weer onnodig tijd kwijt raakt met laden. Beetje gezond verstand rijden dus.

Inderdaad, gaan met die banaan 8) , zou willen dat ik een eigen oprit met thuis laad mogelijkheid had.... maar woon maar gewoon driehoog achter om het zo maar eens uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

meacount schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:10:
[...]

Ja, nog jammer voor de ZS en de MG5 rijders, denk ook aan een soort van software dingetje dat de auto's niet goed laat communiceren met de Tesla super chargers, hoop dat ze dat voor deze modellen dan ook kunnen aanpassen. Met de MG4 ging het razendsnel, app zei dat het wel eens 2 minuten zou kunnen duren, maar hij stond al te laden voordat ik er erg in had.

Ja, ben mij zeer bewust van deze idle fees en die zouden ze wat mij betreft ook mogen toepassen bij de langzaamladers(11kW/22kW) in de woonplaatsen om zo aso figuren aan te pakken die anderen blokkeren met onnodig parkeren bij de laadpalen. Wel met redelijkheid natuurlijk en rekening houden met nachtelijke uren, zou bij wijze van spreken ook niet graag om 3 uur midden in de nacht mijn bed uit moeten om de auto bij een laadpaal weg te halen ;) (laad zelf overdag, hoef niet meer te werken en laad op tijdstippen dat de werkende medemens er geen last van heeft)

Ik staar mijzelf niet blind op het verbruik, was meer bedoeld om degenen die zich er wel bewust mee bezig houden erop te attenderen dat er buiten het voorzichtig bedienen van het rechter voetpedaal er nog meer zaken een rol spelen bij het berekenen van het daadwerkelijke verbruik. Oh...... ondanks dat ik mij er niet blind op staar, bij een lange rit wil ik bijvoorbeeld nog wel thuis kunnen komen zonder tussentijdse stop als het mogelijk is door je snelheid aan te passen en dan doel ik op 100km/u rijden ipv 130km/u , in de avonduren lekker op kunnen schieten is leuk, maar heeft geen nut als je weer onnodig tijd kwijt raakt met laden. Beetje gezond verstand rijden dus.

Inderdaad, gaan met die banaan 8) , zou willen dat ik een eigen oprit met thuis laad mogelijkheid had.... maar woon maar gewoon driehoog achter om het zo maar eens uit te drukken.
Tjah, de langzaamladers zijn de oorzaak van het plakken. Ik moet 11 uur wachten tot m'n ZS vol is. Dan ga ik dus niet om 3 uur 's nachts m'n bed uit. Dat komt dan 's morgens wel. Als hij binnen een uur vol is, dan is het veel makkelijker om hem even te verplaatsen.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
[...]

De waarde die mijn auto zelf aangeeft is geen geheim, helaas ook geen geen mooie plaatjes, maar tussen de reflecties door is het wel zichtbaar. Heb ondertussen weer wat gereden en nog een keer geladen, een snellading bij Tesla en daarna nog een ritje gemaakt. Bij mij staat dat het verbruik niet voor, maar het muziek tekentje, ik zie dan wat er dan op dat moment via de USB wordt afgespeeld en dat geeft meer rust dan het actuele verbruik van de auto :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sgFH71q694jgP9b0v8qW-eKCnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fd2NYR9Pa7P1qxIms5CmsX9.jpg?f=fotoalbum_large

Met de mijne was zoals je kunt zien 21 km gereden ten tijde dat de verkoper hem resette, ook een nieuwe berekening gemaakt, maar omdat er maar 1 laadsessie verschil inzit met dan ook nog eens een snellaadsessie die minder verlies zou geven is er weinig verschil met de vorige berekening.

Omstandigheden zijn niet echt gewijzigd.

In totaal 435kWh geladen en omdat hij nu op 85% stond heb ik er 9,6 kWh bijgeteld, komt op een verbruik van 444,6kWu bij 2364 km is 18.82402707275804 kWh/100km De auto zegt 17,3 en wijkt dan toch wel enigzins af van wat ik zelf aan kWu heb afgenomen, Ja, blijft lastig natuurlijk, wie liegt er harder, de auto of degene die mij verteld hoeveel kWu ik heb gekocht?

Ach..... bij een benzinepomp staat er nog een ijkdatum , maar hoe zit dat eigenlijk met die laadpalen boeven, worden die ook geijkt? Of rekent de boordcomputer een beetje zuinig het verbruik? Wil er maar niet over gaan nadenken, voor je het weet start je weer een nieuwe discussie ;)

Dat men niet denkt dat ik alleen maar wilde ritjes maak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d6cH6N2fQXpEi_SEVDInBJm18Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NrZUfCzcrKCNCbTiIieW6Jy.jpg?f=fotoalbum_large

Was een deel rit over snelweg 40% en 60% binnen door route waar je maar 50km/u of 60km/u mag rijden en het was gisteren een graadje of 21C.

Rijden met de MG4 is een genoegen en ik mij mij zelf niet al te druk over het verbruik, waar ik me wel eens druk over maak, de zeer ondoorzichtige prijzen van een paar aanbieders, alleen met moeilijk gegoochel met apps en kaartjes kun je uitvogelen wat je kwijt bent per kWu en dat moet toch echt wel beter kunnen.

Hoop dat je met deze post vind wat je zocht en wens je veel rijplezier met je MG4 (y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Troetelbeer
Vannacht met de MG4 bij Fastned van 20 tot 80% opgeladen in 23 minuten. Vind ik best netjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Troetelbeer op 06-06-2023 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaBuenaVida
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik woon niet ver van Zeebrugge en zag vandaag weer twee camions vol met MG4's (één fel blauwe, de rest voornamelijk wit/grijs).
Ik zie de laatste tijd echt veel camions met MG4's. Voornamelijk die type en de Marvels.

MG5 nog nooit zien passeren.
Mijn levering staat normaal gepland eind juni. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
meacount schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:10:

Ikzelf woon in een rijtjeshuis zonder eigen oprit, dus ook afhankelijk van publieke laadpalen. Daarom heb ik ook bewust niet de MG4 Standard gekozen, met z'n 1-fase laden, omdat die auto opladen aan een gemiddelde 11 kWh laadpaal in de wijk flink wat uren nodig zou hebben. Met m'n MG4 Comfort en 3-fase laden hangt de auto gemiddeld zo'n 3-4 uur aan de lader om weer tussen de 80 en 90% SoC te hebben. Dat is prima te doen op een zaterdag of zondag middag, wanneer ik toch thuis ben. :)

Tja, wat verbruik betreft, met m'n vorige (ICE) auto merkte ik ook al dat het (benzine) verbruik met 100 km/h rijden significant lager was dan bij 130 km/h rijden. Wanneer je binnen Nederland een ritje maakt dan is de tijdswinst van sneller rijden dusdanig klein dat het er wel uit kan om 100 km/h te rijden en een paar minuten later aan te komen. Ga je echter de hele dag rijden voor de zomervakantie, bv. naar zuid Duitsland of diep in Frankrijk, dan wordt het interessanter om te kijken wat de optimale balans is van sneller rijden maar eerder leeg zijn en dus vaker aan de snellader hangen, t.o.v. langzamer rijden voor grotere range, maar daar dus wel langer over te doen...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Inmiddels 2500km gereden met mijn MG4 SE in ca. 10 weken en dit zijn mijn observaties tot nu toe:
+ auto rijdt heerlijk en stabiel
+ range aanduiding is zeer accuraat
+ LKA werkt prima, vergelijkbaar met mijn Hyundai Ioniq EV die ik eerder had
+ software in auto vind ik ook prima. Wel paar keer problemen gehad met Android auto maar heb er nu een draadloze variant in gezet voor 32 euro via Ali en die werkt perfect tot nu toe.
+ voor de prijs een prachtige auto met een prima range. Na subsidie 27k.

+/- cruise control mag wat geleidelijker snelheid aanpassen voor voorliggers, wellicht nog verder optimaliseren via software update. Doet het verder goed maar iets te hoekerig wat mij betreft.
+/- efficiency had wat beter gekund. Ik rij op snelwegen altijd 100 met cruise control en gemiddeld verbruik ligt rond de 15 a 17kWh per 100km

Dus voor mensen die gewoon een goede betaalbare EV zoeken zonder veel poespas is dit echt een no brainer. Zeker als je kijkt wat tweedehands EV auto's kosten op dit moment. En het blijft een vervoersmiddel. Ik ben wel van plan om er heel veel jaren mee te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCbMTmqip6dmXvoeAZJOa555p0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbTdnE8yy7tV1QHtpsw6OFXu.jpg?f=fotoalbum_large

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
mrme12345 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:07:
Inmiddels 2500km gereden met mijn MG4 SE in ca. 10 weken en dit zijn mijn observaties tot nu toe:
+ auto rijdt heerlijk en stabiel
+ range aanduiding is zeer accuraat
+ LKA werkt prima, vergelijkbaar met mijn Hyundai Ioniq EV die ik eerder had
+ software in auto vind ik ook prima. Wel paar keer problemen gehad met Android auto maar heb er nu een draadloze variant in gezet voor 32 euro via Ali en die werkt perfect tot nu toe.
+ voor de prijs een prachtige auto met een prima range. Na subsidie 27k.

+/- cruise control mag wat geleidelijker snelheid aanpassen voor voorliggers, wellicht nog verder optimaliseren via software update. Doet het verder goed maar iets te hoekerig wat mij betreft.
+/- efficiency had wat beter gekund. Ik rij op snelwegen altijd 100 met cruise control en gemiddeld verbruik ligt rond de 15 a 17kWh per 100km

Dus voor mensen die gewoon een goede betaalbare EV zoeken zonder veel poespas is dit echt een no brainer. Zeker als je kijkt wat tweedehands EV auto's kosten op dit moment. En het blijft een vervoersmiddel. Ik ben wel van plan om er heel veel jaren mee te rijden.

[Afbeelding]
Goede review, goede kleur ook :)
Hier ook 10wkn (24mrt gehaald) maar wel al over de 6000km!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 16:38
welke draadloze AA adapter heb je ?en is het wireless opladen voldoende om je batterij niet leeg te trekken ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• savale
Hier trouwens de AAWireless gekocht: die werkt echt prima hier met de mg4. Heb het standaard rubberen matje eruit gehaald en een houdertje ontworpen zodat de telefoon precies op het draadloze laaddeel blijft liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQAT2vxOMU71EYmgsw9NXSfSaGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzdu3MZcn5t5zlJJg0F6atVx.jpg?f=fotoalbum_large

enjoy:
https://www.thingiverse.com/thing:6066128

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
mrBrainY schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:16:
welke draadloze AA adapter heb je ?en is het wireless opladen voldoende om je batterij niet leeg te trekken ?
Ik heb deze:
https://nl.aliexpress.com...onJg&gatewayAdapt=glo2nld

Ik heb geen wireless laden in de auto. Dus op lange ritten moet ik misschien toch aan de kabel. Maar voor korte ritten (merendeel van de ritten) is het wel relaxt dat android auto automatisch start zonder dat je de telefoon moet aansluiten. Overigens heb ik vandaag voor de 1e x een zwart scherm gehad bij android auto (dus ook met de adapter er tussen). Maar dat lijkt een issue van android auto.

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
savale schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:15:
Hier trouwens de AAWireless gekocht: die werkt echt prima hier met de mg4. Heb het standaard rubberen matje eruit gehaald en een houdertje ontworpen zodat de telefoon precies op het draadloze laaddeel blijft liggen:
[Afbeelding]

enjoy:
https://www.thingiverse.com/thing:6066128
Mijn telefoon blijft gewoon liggen, ook op rotondes. Had je er zoveel last van?
AA Wireless hier ook in gebruik, wel dat de headunit soms vastloopt bij bepaalde punten (altijd dezelfde op de A2 bij Abcoude - start trajectcontrole), ook gehad op andere stukken snelweg (2 a 3 andere). Verschil tussen AAWireless of cable is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:44

ThsAdrns

Be the change!

Aan de eigenaar van de zwarte MG5 S-***-NS die mij gisterochtend in Nuenen passeerde: je remlichten branden voortdurend. Ik denk dat de remlichtschakelaar niet goed is afgesteld.

Ik zet het hier even neer omdat het mogelijk meer voorkomt (en omdat ik zou zeggen dat het na enige tijd een foutmelding op je dashboard zou moeten geven)

Elektrische rijder sinds 2015 | 9,3 kWp PV + zonneboiler + Daikin-Intergas hybride | Na 2x Nissan Leaf en Citroën ë-C4 nu Ioniq 38 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Heinemancp schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:01:
[...]

Mijn telefoon blijft gewoon liggen, ook op rotondes. Had je er zoveel last van?
Heb een vrij glad hoesje denk ik. Verder lag hij ook weleens te scheef of te ver naar achteren waardoor hij niet wilde opladen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harryw
  • Laatst online: 24-08 16:09
Wacht nog steeds op bericht van VM, mbt afleverdatum, wat ik al wel weet dat ik in de toekomst voor nieuwe auto VM ga proberen te vermijden. Kijk het kan best zo zijn dat er dingen niet goed lopen. Maar informeer je klant. :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:31
Harryw schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:57:
Wacht nog steeds op bericht van VM, mbt afleverdatum, wat ik al wel weet dat ik in de toekomst voor nieuwe auto VM ga proberen te vermijden. Kijk het kan best zo zijn dat er dingen niet goed lopen. Maar informeer je klant. :? :(
Helaas heb ik dezelfde ervaring. Kreeg in April te horen dat de auto de 3e week van mei zou binnenkomen bij vestiging Breda (nadat ik zelf had gebeld).

Heb maandag maar gebeld om te vragen hoe het ervoor staat. Kreeg te horen dat hij gepland staat voor 23 juni. Er kon mij verder niks verteld worden. Ik lees hier nog wel eens dat mensen te horen hebben gekregen dat hij is aangekomen in de haven, maar ze hadden geen idee en konden dat ook niet achterhalen.

Zal niet verbaasd zijn als ik er eind van de maand achteraan kan bellen om teleurgesteld te worden.

Ik mag eigenlijk ook niet klagen, aangezien er genoeg mensen zijn die langer wachten op bijvoorbeeld een ZS ev. Zou het echter waarderen als er meer informatie gegeven zou worden door de dealer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
De levertijd genoemd bij aankoop klopt niet. en het is inderdaad bizar dat je er zelf achteraan moet bellen.

Maar tot dusver heb ik wel vrij goede informatie ontvangen
1) Niets bekend
2) Datum boot in haven bekend
3) Boot inderdaad aangekomen op die datum, nu datum gehad wanneer hij binnen is bij Van Mossel.

nu afwachten hoe dit verder gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door 1234567y op 07-06-2023 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
swiffer81 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Het enige wat bij mij opkomt is nu de 12 volt accu weer vol is om de min pool even los te nemen en daarna weer aan te sluiten, misschien reset zo zich het een en ander. En als dat niet gelijk werkt de auto op slot te doen en even een tijdje wachten dit wil ook nog wel is helpen met rare storingen.
Onderstaand antwoord ben ik jullie nog verschuldigd:
De MG ZS EV was uiteindelijk een uur later weer dood, is door de hulpdiensten afgesleept naar dichtstbijzijnde MG filiaal en daar heeft men blijkbaar een software update uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejijdaar
Harryw schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:57:
Eens. Ze zijn goed in nul komma niks informatie geven. Zelfs als de auto binnen is geen termijn van aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoptweakerzzz
  • Laatst online: 29-05-2024
Hi all,
Nu een week mn mg4 luxury binnen. Rijd heerlijk en nu alle settings aan jet bekijken en evalueren.

Na twijfelen voor welke laadpaal, tussen wallbox pulsar en de Ratio Solar, toch gekozen voor Ratio Solar.

Na installatie getest en wat schetst onze verbazing.
Mg4 werd niet geladen, maar de ID3 van de installateur wel.
Vandaag weer getest met Ford van buren en ook daar het zelfde resultaat.
Mg4 werd noet geladen en Ford
Wel.

Mg verwijst me direct door naar Laadpaal leverancier. “Mogelijk doordat auto vrij nieuw op markt is dat paal deze niet herkent oid”

Leveranciers vewijzen me nu naar de technische afdelingen voor advies.
Daar wacht ik nog op.

Hebben jullie mss ideeen / ervaring en of tips….

Keep u posted….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ives
(jarig!)
Janoptweakerzzz schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:28:
Wel.
Heb je de stappenprocedure zoals hierboven in deze thread geprobeerd? Maw
  1. Stap uit, auto op slot
  2. Wacht tot alles op de auto uitstaat
  3. Auto van slot, stap niet in maar steek de laadkabel in
  4. Auto terug op slot
als ik het me goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
Hi all,
Nu een week mn mg4 luxury binnen. Rijd heerlijk en nu alle settings aan jet bekijken en evalueren.

Na twijfelen voor welke laadpaal, tussen wallbox pulsar en de Ratio Solar, toch gekozen voor Ratio Solar.

Wel.

Mg verwijst me direct door naar Laadpaal leverancier. “Mogelijk doordat auto vrij nieuw op markt is dat paal deze niet herkent oid”

Daar wacht ik nog op.

Keep u posted….
Ik lees aandachtig mee, zelf een Ratio Solid en hopelijk binnen een maand een MG4.

Wel slecht dat ze zo doorverwijzen naar de laadpaal leverancier zonder daarbij met echte argumenten te komen. Hopelijk krijg je betere support uit Nijkerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234567y
Ives schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:42:
[...]

4. Auto terug op slot
als ik het me goed herinner.
Je werkt op de ICT Helpdesk? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
savale schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:15:
laad ie wel bij als je AAwireless gebruikt? of loopt je accu langzaam terug ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
Hi all,

Keep u posted….
Ja, misschien meer info over de stappen die je zelf neemt bij het laden en of je bijvoorbeeld al hebt geladen bij een publieke laadpaal van 11kW/22kW of iets ertussenin.

De stappen die Ives noemt:

Ives schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:42

4. Auto terug op slot
Zijn zo gek nog niet, het supersnelladen verloopt bij mij ook anders dan het langzaamladen bij de 11kW/22kW publieke palen.

Stel je bijvoorbeeld van te voren in tot hoeveel % je wil gaan laden?
Ziet je auto dat je laadklepje openstaat?
Zie je iets van verlichting in de laadklep wit/blauw/groen?
Meld je auto iets van dat hij contact maakt?
Ik krijg wel terugkoppeling van het systeem, doch hij gaat pas daadwerkelijk starten met laden als ik met de sleutel op het slotje dicht druk en daarmee de auto afsluit en "uit" zet.

Ook als ik de auto van het slot haal, stopt hij weer met laden, dan moet je zelf even goed opletten als je wil dat hij verder gaat met laden of hij dan ook daadwerkelijk verder gaat.

Ja...... info..... wat zie je zelf bij jouw auto? Enig verschil met een publieke laadpaal? etc etc.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Adayinthelife
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-06 12:41
Gisteren mijn witte MG4 luxury opgehaald in Rotterdam. (besteld eind april) Uitvoering nog met zwart dak en zwarte spiegels. Schitterend mooi. Ik kom van een Dacia Logan (230.000 km) dus voor mij is alles fantastisch! Techniek werkt zoals het moet. Rijgedrag is imposant. Laadpassen heb ik van e-flux Shel en ANWB. Ik laad een laadpaal aan huis monteren. Verder komen er in juli nog zonnepanelen.. wat ik over de verbruikscijfers lees is geruststellend. Zeer efficient. Daar ga ik mij dus allemaal niet zo druk over maken. Wat ik wel spannend vind is mijn vakantie naar en in Frankrijk...maar goed dat is onderdeel van de EV experience! Ik heb deze wagen privé gekocht en het is de eerste keer in mijn leven dat ik een nieuwe heb gekocht. Ik heb ook nog een trekhaak besteld tbv fietsen en/of een aanhanger. Deze wordt ergens in juli verwacht. Overigens goede service daar in Rdam.. Ik kreeg van de verkoper nog de tip om (onder andere) de plugshare app te gebruiken. Overigens is het wel een beetje wilde westen met al die apps......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_oerknal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 10:25
Hi all,

Wel.

Daar wacht ik nog op.

Keep u posted….
Misschien staat Scheduled charging aan? Die stond bij mij ook standaard aan in de avonduren, er is dan wel contact tussen auto en laadpaal maar het daadwerkelijke laden start nog niet. Misschien vielen je vorige laadsessie(s) bij toeval in dit schema en had je zo niet door dat dit aan stond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meacount
De zon is weer uitbundig aanwezig en de temperaturen gaan stijgen. Leuk voor sommigen en zolang het gras niet supergeel wordt en de de stadsvijvers niet droogvallen kunnen de meeste mensen er wel van genieten.

In de MG4 lijkt het wel sneller erg warm te worden dan bij mijn vorige auto, misschien ook door het zwarte dak en de vrij plat liggende voorruit, effe ramen open en door laten waaien en daarna aico even op autostand met een lekkere lage setting en we kunnen al snel op comfortabele wijze reizen.

De MG4 heeft wel licht getint glas achter, maar met de zon erop is het helaas voor onze trouwe viervoeter niet fijn als hij in de kofferbak mee op reis mag. De hoedenplank kan ik van de MG4 NIET waarderen, geen handigheidjes zoals bij sommige concurrenten waarbij je de hoedenplank met 2 bewegingen achter de de rugleuning van de achterbank parkeert ofzo. Nee, een paar zielige draadjes met een lusje eraan om de hoedenplank mee open en dicht te laten gaan en als je de plank wil verwijderen ook niet een plek waar hij echt lekker past. Had bij vorige auto een oprolsysteem en het oprolsysteem was te verwijderen en kon een plek gegeven worden.

Nu dan ons hondenkind, je wil het kind niet in de volle zon laten zitten en kind zelf wil niet onder de klep/hoedenplank worden opgesloten. Een idee over de hoedenplank heb ik nog niet echt, nu haal ik de plank even los en parkeer het ding bij de achterbank, beetje onhandig.

Voor hondenkind wel een zo goed mogelijke bescherming in de zon gezocht, en dat is mogelijk met van die zonneschermen voor in de auto, maar ook mogelijk met het extra laten tinten van je achterruiten. Toen het pas "in" was had ik zoiets van mafiabak, afwerkplek en VIPvervoer idee, maar hedentendage is heel gangbaar om je ruiten getint te hebben. In mijn geval voor hondenkind ga je een overweging maken tussen verkrijgbaarheid, prijs/prestatie en gebruiksgemak.

Er is wel wat te koop:

https://nl.aliexpress.com...g0o.productlist.1000002.0

Maar voor mij zat er niets bij, vorige auto bij LRS ( https://www.voorruit-herstel.nl/ ) laten tinten en dat was goed bevallen, stuk koeler in de auto en ook hondenkind had geen klachten. Dus maar een afspraak gemaakt met Lee Roy van LRS om de MG4 ook van wat extra zonwering te voorzien. Ben ook deze keer heel erg tevreden over het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10sLnA3u_n-T8nQmz5937P0qoVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSTXLNHfX2TT24A40bdjeAEq.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan zelf kiezen in hoever je wilt gaan met tinten, Lee geeft een goed advies en houd rekening met je voorkeuren. Door de achterspoilers was het toch nog een lastig klusje, maar ook voor lastige klusjes kun je dus bij LRS terecht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0UZxQaE5yAwufvcRRBjKlxoXbus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUU4sUIfFfxwG4M6YOIVvcp3.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het een mooi geheel geworden met het dak, waarvan sommigen denken dat het een panoramadak is, en de zwarte afwerking tussen de achterruiten in, ziet er nu als 1 geheel mooi strak uit. Geen gedoe met losse schermpjes en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEonQqWxfpX70MO9Tg8J2CFmH-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKlQL8HYWJ3YrMz9hiFhMy4a.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebbers dan nog even een plaatje van de voor "mud flap" , deze laten plaatsen om de auto minder snel smerig te laten worden en als een extra bescherming tegen onverhoopte steenslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEmqxIHizjhDV4bwHfOuqSypgzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYaN6UwuWgEosVq8EIySS8Td.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog in detail de achter "mud flap" , ook om de auto minder snel smerig te laten worden en waarschijnlijk zijn ook uw medeweggebruikers er wellicht blij mee. Oh...... wel even opletten bij het achteruit inparkeren, voor sommigen is de stoeprand de eindbestemming en op veel parkeerplaatsen heb je van de ronde stopstenen, MAAR zover kun je het beter niet laten komen met je achter mudflaps, ze kunnen al zeer snel op de stoeprand of die ronde stopsteen terechtkomen, ze zijn wel een klein beetje soepel, maar daar toch echt niet voor gemaakt en bij vorst zou ik het al helemaal niet gaan testen :N

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pX1qs_GQqjvx5oCzgBH5m4lJjyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GrFyDUcP0Msn9mdwBmqETQH.jpg?f=fotoalbum_large

Om de dorpels tegen krassen te beschermen....... maar er zit ook nog een stuk onder, Al met al zijn de dorpels van de MG4 in zijn geheel toch aardig breed en kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die hun kleding smerig kunnen krijgen. Maar goed, tegen krassen....... of toch ook omdat het er toch niet onaardig uitziet. Vind het persoonlijk wel stoer staan (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQm5Ids3DlWx5aNXzX3RFBgFohk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRky9KjC16A8wsqipD8FBXIj.jpg?f=fotoalbum_large

Je hebt ze in verschillende uitvoeringen en ten tijde van de aankoop kon ik niet echt beslissen welke ik het fraaist zou vinden staan en voor de prijs hoef je het niet te laten, dus 2 verschillende besteld. Samen met de bevestiger gekozen, vinden beiden de gemonteerde het mooist, maar zoals bekent.... ieder zo zijn eigen smaak..... Ondanks de lage prijs voelen de soepele strippen kunststof heel degelijk aan, niet eng dun maar lekker stevig, denk dat het dan ook wel een flink aantal jaren netjes zal blijven zitten.

Veel plezier met je MG4 :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1234567y
meacount schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:47:
De hoedenplank kan ik van de MG4 NIET waarderen, geen handigheidjes zoals bij sommige concurrenten waarbij je de hoedenplank met 2 bewegingen achter de de rugleuning van de achterbank parkeert ofzo. Nee, een paar zielige draadjes met een lusje eraan om de hoedenplank mee open en dicht te laten gaan en als je de plank wil verwijderen ook niet een plek waar hij echt lekker past.
dergelijke hoedenplank zie je best vaak.In onderstaand filmpje zie je op 8:20 hoe je hiermee omgaat.

YouTube: The MG 4 is the BEST car I've driven all year!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
mrBrainY schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:39:
[...]

laad ie wel bij als je AAwireless gebruikt? of loopt je accu langzaam terug ?
Laadt heel langzaam bij met mn s23.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
1234567y schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:03:
[...]

dergelijke hoedenplank zie je best vaak.In onderstaand filmpje zie je op 8:20 hoe je hiermee omgaat.

Dat heb ik dus ook gedaan, maar dan de berging in gezwierd. Dan maar zonder hoedenplak rondrijden, heb mijn hond toch bijna elke dag mee voor mijn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
https://www.autovisie.nl/...oor-een-elektrische-auto/
In een rekenvoorbeeld van de overheid staat dat de MRB voor een Volkswagen Golf op benzine in de provincie Utrecht 624 euro per jaar bedraagt. Voor een elektrische Volkswagen ID.3 ben je maar liefst 1112 euro kwijt.

dat zou wel veel zijn, ze kunnen bij EV het gewicht niet mee laten tellen met dezelfde formule als benzine,
zeker tot de tijd dat de accus zo zwaar zijn, ooit vinden ze vast wel lichte accus uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
mrBrainY schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:46:
In een rekenvoorbeeld van de overheid staat dat de MRB voor een Volkswagen Golf op benzine in de provincie Utrecht 624 euro per jaar bedraagt. Voor een elektrische Volkswagen ID.3 ben je maar liefst 1112 euro kwijt.

dat zou wel veel zijn, ze kunnen bij EV het gewicht niet mee laten tellen met dezelfde formule als benzine,
zeker tot de tijd dat de accus zo zwaar zijn, ooit vinden ze vast wel lichte accus uit
Natuurlijk kunnen ze dat wel. Als je een EV aanschaft dan weet je dat je binnenkort veel belasting gaat betalen.

misschien dat ze het stelsel nog aanpassen, maar zolang we geen glazen bol hebben is het verstandig ervan uit te gaan dat je gewoon volgens het huidige stelsel gaat betalen.

ik heb er geen moeite mee, kies zelf toch bewust voor een EV, en ook in die infrastructuur moet worden geïnvesteerd. Niet helemaal eerlijk om alles op de mensen met brandstofauto's terecht te laten komen.

In jou artikel staat overigens bovenaan:
'Rijden Nederlanders in een elektrische auto omdat ze het milieu zo belangrijk vinden? Nee, het zijn de financiële voordelen die mensen over de streep trekken'. volgens mij is dat al lang niet meer de realiteit, als ik puur financieel zou kijken dan was het geen EV geworden.

[ Voor 12% gewijzigd door 1234567y op 08-06-2023 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
1234567y schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Natuurlijk kunnen ze dat wel. Als je een EV aanschaft dan weet je dat je binnenkort veel belasting gaat betalen.

misschien dat ze het stelsel nog aanpassen, maar zolang we geen glazen bol hebben is het verstandig ervan uit te gaan dat je gewoon volgens het huidige stelsel gaat betalen.

ik heb er geen moeite mee, kies zelf toch bewust voor een EV, en ook in die infrastructuur moet worden geïnvesteerd. Niet helemaal eerlijk om alles op de mensen met brandstofauto's terecht te laten komen.

'Rijden Nederlanders in een elektrische auto omdat ze het milieu zo belangrijk vinden? Nee, het zijn de financiële voordelen die mensen over de streep trekken'. volgens mij is dat al lang niet meer de realiteit, als ik puur financieel zou kijken dan was het geen EV geworden.
Nouja ja en nee, de wereld warmt op in schokkend tempo, dus een deel van ons zal wel vanuit een altruïstisch doel een EV kopen (los van dat de trein+fiets nog steeds beter is).

Maar de andere kant is ook waar, we hebben al een zeer lage aanschaf subsidie als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Duitsland, en nu valt het belastingvoordeel ook nog eens weg. En om het nog eens wat gekker te maken krijgt benzine een belastingvoordeel en zijn de prijzen aan publieke laadpalen schokkerend hoog.

Alles bij elkaar opgeteld klopt er iets dus niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard Dorsman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-09-2024
Ik heb mijn MG4 in Dover White gekregen op 19 mei 2023. Ben nog wat aan het aftasten. Wel altijd de rijbaan-assistent uit. Als ik de cruisecontrole aanzet, voel ik echter, dat er "aan het stuur wordt getrokken".
Hebben jullie daar ook last van en zo ja, hoe kom je ervan af.

Verder heb ik een AC-thuislader erbij gekocht. Daar zit anders dan bij de thuislader van de Outlander PHEV géén stopknop op. Hoe onderbreek/beëindig je dan tussentijds het opladen?

Benieuwd naar jullie hulp en reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:05
Bij de ZS kun je het laden beëindigen door de deuren te ontgrendelen, dan komt de stekker bij de auto ook los.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbraamse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-09 13:20
Gerard Dorsman schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:50:
Ik heb mijn MG4 in Dover White gekregen op 19 mei 2023. Ben nog wat aan het aftasten. Wel altijd de rijbaan-assistent uit. Als ik de cruisecontrole aanzet, voel ik echter, dat er "aan het stuur wordt getrokken".

Verder heb ik een AC-thuislader erbij gekocht. Daar zit anders dan bij de thuislader van de Outlander PHEV géén stopknop op. Hoe onderbreek/beëindig je dan tussentijds het opladen?

Je kunt het laden op elk moment stoppen via de i.Smart app.
Of je gaat in de auto zitten en je gebruikt het touchscreen.
Ik heb een mobiele lader met een stop knop, maar ik gebruik die knop nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer

ACC op ACC zetten en niet op TJA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2ling
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik zou vorige week mijn mg 4 luxury dark grey ontvangen. Helaas gisteren gehoord dat het uitgestelt is tot 25 juli.. baal er wel echt van. Hopelijk bellen ze wel eerder.

Ondertussen wel wat accessoires via Ali bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
(jarig!)
2ling schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:54:
Ik zou vorige week mijn mg 4 luxury dark grey ontvangen. Helaas gisteren gehoord dat het uitgestelt is tot 25 juli.. baal er wel echt van. Hopelijk bellen ze wel eerder.

Ondertussen wel wat accessoires via Ali bestelt.
De boot die hem bracht had platte band?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59

Ja, ook ik heb problemen met de TJA.
Ik ben er al tweemaal mee terug naar de garage geweest. Het systeem stuurde de auto soms een hele andere rijbaan (of vluchtstrook) op, ook over doorgetrokken strepen heen zonder zichzelf uit te schakelen of dat de LKA ging waarschuwen.
Voor de front radar en cameras hebben ze updates geïnstalleerd. Daarmee is het probleem tot in dusverre opgelost dat hij nu wél zelf uit gaat zodra hij over een lijn heen stuurt. Hij doet dit alleen naar de rechter kant. Maar dan rij je dus al wel met je (rechter) wielen op de strepen tegen de tijd dat de TJA zichzelf uit zet.

TJA staat bij mij daarom nu opnieuw uit. Ik zou ongelofelijk blij zijn als hij wel het midden van de rijbaan wist te houden.
Misschien volgend jaar na de eerste onderhoudsbeurt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Mile5 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:55:
[...]

Ja, ook ik heb problemen met de TJA.
Ik ben er al tweemaal mee terug naar de garage geweest. Het systeem stuurde de auto soms een hele andere rijbaan (of vluchtstrook) op, ook over doorgetrokken strepen heen zonder zichzelf uit te schakelen of dat de LKA ging waarschuwen.
Voor de front radar en cameras hebben ze updates geïnstalleerd. Daarmee is het probleem tot in dusverre opgelost dat hij nu wél zelf uit gaat zodra hij over een lijn heen stuurt. Hij doet dit alleen naar de rechter kant. Maar dan rij je dus al wel met je (rechter) wielen op de strepen tegen de tijd dat de TJA zichzelf uit zet.

TJA staat bij mij daarom nu opnieuw uit. Ik zou ongelofelijk blij zijn als hij wel het midden van de rijbaan wist te houden.
Misschien volgend jaar na de eerste onderhoudsbeurt..
Ah er zijn dus al updates? Interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
mrBrainY schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:46:

1234567y schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:54:
[...]

Doemdenken en paniekzaaien vond ik het artikel van autovisie, beetje in de stijl van een roddelblad.

Van onze overheid is bekent dat het onbetrouwbare slangen zijn....... tenminste....... iets in die trant, immers kortgeleden hadden ze er zelf nog een debat over dat de Nederlandse bevolking het vertrouwen in de politek een beetje kwijt is. (hoe zou dat toch komen :F )

Maar goed, wat ze wel en niet kunnen doen lijkt mij nu nog een beetje toekomst kijken, maar in 2025 zal er toch al wel een beetje bekent moeten zijn waarover ze de genoemde 25% gaan berekenen.

Onze overheid is inhalig, ja en daarom zullen ze heus wel een manier bedenken dat er in vergelijk met benzine auto's een zelfde opbrengt aan belastingen uitrolt bij de elektrische auto als met die genoemde benzine auto, dat zal dan ook niemand verbazen lijkt mij.

De NL Overheid heeft al van veel kanten commentaar gehad over de zuinigheid van haar steun bij de aanschaf van een elektrische auto en ook commentaar dat zij deze minder riante steun ook al weer snel afbouwen, ja we kunnen niet allemaal naar het oosten verhuizen vanwege het op autogebied stuk vriendelijkere klimaat :)

De stikstofuitstoot vermindering gaat onze overheid met belastingen oplossen, vind een stok sla de hond en voila probleem opgelost. Het zal wel veel gecompliceerder zijn, maar het komt erop neer dat als je schoon rijd, tankt van de wind en de zon de overheid niet kan stelen bij de rijken met een eigen oprit, riant huis met dak vol zonnepanelen en laadpaal op die oprit.

Dus ja, waar ga je het halen....... bij al die kleintjes, vele kleintjes maken 1 grote.

Heb een vermoeden dat het wel een mooie berekening gaat worden tussen gewicht van de auto en het .......vermogen dat de auto heeft, dit gezien het geklooi op dit moment met de kentekenregistratie met het vermogen van de auto.

Wil de overheid nog enigszins geloofwaardig overkomen dan ben ik toch ook zeer benieuwd waar zij de wegenbelasting heffing met elektrische auto's op gaan baseren. Gewicht, soort brandstof zal meespelen, maar er is in tegenstelling tot brandstof auto's geen vervuiling, wel is er een verschil in vermogen tussen de voertuigen onderling. Ach...... we doen het niet graag, maar betalen gaan we toch, liever iets minder dan meer :)

Had het dan toch die Spring moeten worden?

Kan er niet wakker van gaan liggen, ben ook maar 1tje van die vele kleintjes en zoals bekent zijn die altijd het haasje }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
1234567y schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:03:
[...]

Troetelbeer schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:09:
[...]

Dat heb ik dus ook gedaan, maar dan de berging in gezwierd. Dan maar zonder hoedenplak rondrijden, heb mijn hond toch bijna elke dag mee voor mijn werk :)
Mag graag de carwow filmpjes van hem bekijken, dat filmpje was mij als MG4 belangstellende dan ook al voor de aanschaf van de MG4 bekent en leuk om nog eens te bekijken.

Ja, denk dat voor mij helaas de oplossing van stallen in de berging ook de meest praktische oplossing wordt.

Nog wel even uitkijken voor de verzekering, al heb ik eigenlijk nooit waardevolle zaken in de auto, en als dat zo zou moeten zijn, dan zeker niet in het zicht. Met mijn extra getinte ruiten gaat het niet meevallen om nog een blik in de kofferbakruimte te kunnen werpen, voor het mooie mis je dan ook niet de hoedenplank, denk dan meer om er voor de verzekering dan maar iets van een zwart zeiltje in mee te nemen, kan dan over eventuele goederen die op dat moment vervoerd worden. Zou het anders ook even niet weten en om de plank door de midden te zagen en er iets van een opvouwbaar systeem van te maken gaat me nu even te ver....... maar wie weet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:21
Heb net weer eens met Van Mossel gebeld en na 336 dagen wachten lijkt het erop dat mijn bestelde ZS EV vandaag bij Van Mossel binnenkomt. Ik hoop het maar, want veel vertrouwen heb ik niet meer na 4x een uitgestelde leverdatum. Met een beetje geluk bellen ze vandaag en kunnen we een afspraak maken voor levering, zodat het nog net binnen een jaar levertijd blijft :). In de tussentijd is dit forum vanuit ZS-perspectief ernstig 'vervuild' geraakt door MG4-berichten, wat begrijpelijk is en maar aangeeft hoe lang het wachten al duurt :+, dus ben blij als de voorpret kan overgaan in het daadwerkelijk rijden in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:21
Fastned heeft een mooie charge curve voor de ZS Long Range, maar niet voor de Standard Range. Deze heb ik wel kunnen vinden van iemand die er zelf een heeft gemaakt:

https://www.mgevs.com/thr...ging-test-76kw-peak.4227/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESU2QFWyjfieBCRCKxhc4wJtyfw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vzASfIuyZ6Yu9ZpNMQps4KOo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
magiel schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:00:
@zalkc @D. Ninjai @Sensei Zeon

Jullie hebben eens aangegeven ook problemen met de MG5 en Apple Carplay te hebben. Wat is daar jullie laatste ervaring mee?

Ik heb vorige week van van Mossel te horen gekregen dat ze het niet kunnen oplossen met de importeur en dat het wachten is op een update uit China.

Symptomen die ik heb zijn: carplay valt uit na 5-10 minuten, vastlopen van carplay, vertraging in weergave die opbouwt over tijd, en het uberhaupt niet opstarten van Carplay. Problemen doen zich voor met meerdere iPhones en meerdere kabels.
@zalkc @D. Ninjai @Sensei Zeon

Ik heb min of meer bij toeval de kabel in de auto (originele iphone kabel, 60cm) vervangen door een originele 30cm kabel. carplay werkt nu al een paar weken als een zonnetje. Geen vertraging, geen uitval, 100% van de tijd succesvol verbinden. Dit is hoe het zou moeten zijn.

Een nadere inspectie van de 60cm kabel gedaan en 1 van de koperen transmissievlakjes is inderdaad een klein beetje beschadigd. Ik geef dat maar even de schuld? Misschien dat jullie hier iets mee kunnen?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JLC_NL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-05 17:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgXwU4dZNH8rRpxiTD3ITZpo04w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeFbJZO3KTYC2QWVSHiRx5VC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iw2KLGsJdakAynXD3WPfE7jSVcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBq5z653bTNZGdQHe1XuhEKF.jpg?f=fotoalbum_large

We gaan de MG4 nog veel meer zien. Ze zijn begonnen met de 150 stuks van mywheels van bestickering te voorzien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pittig
Ja ,lekker en als je de MG4 privé koopt kom je onder aan de lijst te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Pittig schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:11:
Ja ,lekker en als je de MG4 privé koopt kom je onder aan de lijst te staan.
Natuurlijk.

Hoe zou het anders gaan? Vooraan aansluiten omdat je later besteld?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittig
Ik bedoel meer dat het het er op lijkt dat het willekeur is wanneer er auto’s worden uitgeleverd bij VM.
Heb mijn MG4 begin januari besteld april is er een VIN nr bekend 18 mei komt hij aan in Zeebrugge.
Vandaag gebeld met VM en zeggen ze nee hoor 24 juni komt hij met de boot aan in Zeebrugge?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shake
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 20:39
Pittig schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:39:
Ik bedoel meer dat het het er op lijkt dat het willekeur is wanneer er auto’s worden uitgeleverd bij VM.
Heb mijn MG4 begin januari besteld april is er een VIN nr bekend 18 mei komt hij aan in Zeebrugge.
Vandaag gebeld met VM en zeggen ze nee hoor 24 juni komt hij met de boot aan in Zeebrugge?
Onze vin was 16 maart bekend 25 mei aangekomen in Zeebrugge en staat al 2 weken stof tehapen en volgens hoofd administratie gaat hij daar ook nog 2/3 weken stof happen waarna hij naar Waalwijk gaat. Waar hij rijklaar gemaakt gaat worden en dan 2 weken later arriveert hij na 7 a 7 1/2 maand wachten eindelijk in de vestiging van aankoop🫣
Onder de noemer veel auto’s aangekomen laatste 2 weken mei, wij kunnen deze aantallen niet aan. Onze excuses…. Welkom bij vm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:31
Iemand nog dobbelen voor voordeel? 🤨
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wECK5pqsJfJ_DuDXb0eVaBJmvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HigdvKDsmdwjqOtyv9uiYITd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gerard Dorsman
Iemand nog dobbelen voor voordeel? 🤨

Nope, ik heb de subsidie verdubbelaar gedaan. Kreeg op 6 mei daar een mailtje over en op 19 mei kon ik hem ophalen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWqQ4-V3Scq_hAItpglF7LM-Qow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiGpsDzzhSkxYZk40faqQDIx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerard Dorsman
Verbruik in de stad 13,5 kwh. Komende week een aantal langere ritten. Benieuwd wat dan de score zal zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdKirQ5GyFG3092ChbNF5zKWN3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlOWaUdvBSnIK7XgTzdeg47I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 18:23

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

TeslaBjorn rijdt momenteel in zijn MG4 een testrit naar de Artic Circle 8)7. Je kan hem ook volgen via een livestream. https://www.youtube.com/@TeslabjornLive24/streams

Ben wel benieuwd naar zijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-08 20:56
Pittig schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:39:
Heeft denk ik weinig met koop/lease of bedrijf te maken.

Ik heb een lease en heb meer dan een jaar op de zs moeten wachten (15 maanden) waar er meerdere de auto uitgeleverd kregen die later besteld is.
Het lijkt idd willekeur. Je kan weinig anders dan wachten...

Nu ik hem heb is gelukkig alle frustratie van wachten en andere ellende wel redelijke verdwenen 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vilitrius007
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 22:59
Helaas hier hetzelfde verhaal van vertraagde levering.

Op 6 mei 2022 MG ZS EV LR Rood besteld (privé) met geschatte levertijd van 6 maanden tot 'hooguit' 9 maanden, volgens de toenmalige vestigingsmanager.

Echter na maanden wachten, ben ik in december 2022 langs geweest bij van Mossel Rotterdam MG Rotterdam, hierna nog in februari en maart 2023.
In april 2023 eindelijk positief teken dat VIN bekend was. Na later (begin mei 2023) wederom een bezoek gebracht aan van Mossel Rotterdam MG Rotterdam kreeg ik te horen, dat de boot dag na hemelvaart (19 mei 2023) aan zou komen in de haven. En zou het ongeveer 10-11 werkdagen duren voordat wij de auto konden ophalen, aldus vestigingsmanager.

Je raadt het al.. eind mei 2023 NIETS te horen gekregen en ben ik weer begin juni 2023 langs gegaan bij van Mossel Rotterdam MG Rotterdam.

Ik kreeg helaas weer een nieuwe datum te horen, dat de auto op dinsdag 6 juni 2023 uit container gehaald werd van de boot en werd daarna overgebracht naar van Mossel MG Waalwijk.

Dus helaas weer wachten.. :-(

Wat mij redelijk frustreert, dat van Mossel Rotterdam MG de klant met geen meter op de hoogte houdt, hoe de stand van zaken is van levering van bestelde auto.

En wat ik ook niet goed begrijp (als ik excel sheet doorneem) dat wachttijd voor MG ZS véél langer is dan MG4.

Als ik voor mijzelf spreek, wacht ik meer dan 365 dagen op MG ZS, terwijl MG4 onder de 200 dagen wordt geleverd bij de meeste mensen in dit forum.
(En kom nou niet aan met tekort aan onderdelen, Covid en chip tekorten :N )

[ Voor 3% gewijzigd door Vilitrius007 op 17-06-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 14:58
Ik wacht al 2 maanden op panoramadak van marvel,en niemand weet wat 😮‍💨
Heb wel mg5 als leenauto maar niet te vergelijken met de marvel.
Nu bezig om auto in te ruilen voor ander auto.
Wachten duurt te lang😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elnt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-08 09:57
(jarig!)
Wij hadden na bijna een jaar wachten afgelopen woensdag een afspraak om onze ZS op te halen...maar hij stond er helemaal niet kwamen ze na lang zoeken achter. Wat natuurlijk zorgde voor grote frustratie en teleurstelling bij ons. Volgens mij is het op dit moment redelijk chaos bij VM MG, ze zitten blijkbaar in de verhuizing van alles naar Waalwijk en ze hebben nog geen idee wanneer de auto wel geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-09 18:23

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Elnt schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:32:
Wij hadden na bijna een jaar wachten afgelopen woensdag een afspraak om onze ZS op te halen...maar hij stond er helemaal niet kwamen ze na lang zoeken achter. Wat natuurlijk zorgde voor grote frustratie en teleurstelling bij ons. Volgens mij is het op dit moment redelijk chaos bij VM MG, ze zitten blijkbaar in de verhuizing van alles naar Waalwijk en ze hebben nog geen idee wanneer de auto wel geleverd gaat worden.
Auw 😖
Pagina: 1 ... 74 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2