Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 12:52
Haay schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:43:
Mijn MG4 staat al 2 dagen geparkeerd, maar ik kan in de iSmart app niet zien wat de huidige batterij status is omdat de app al zeker 2 dagen geen verbinding met de auto kan maken. Denk dat dat niet lukt omdat de iSmart server geen verbinding maakt. Werkt het bij anderen hier wel in de iSmart om de status update van je auto te zien, en de huidige batterij status? Vraag me af of dit alleen bij mijn MG4 is of dat dit een algemeen probleem bij iSmart?
Die van mij werkt (MG4 Lux) gewoon.
Hier wordt er geen % gelekt als die stil staat. 24u geleden weggezet en net gekeken. Precies zelfde. Vorige Ampera-e ook wel eens ruim een week niet aangeraakt, geen blokje (5%) veranderd. Bijzonder verhaal dus.

Hoeveel zal een ICE verliezen in een jaar aan lekkende olie, verdampende of ontbindende benzine, verliezen in aandrijflijn, dat allemaal. Zou toch veel meer moeten zijn met deze benzineprijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:23
Adayinthelife schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:00:
link weg

Dit artikel beschrijft hoeveel stroom electrische auto's 'lekken' bij stilstand. Kan wel tot 600 euro per jaar oplopen.....Ben benieuwd hoe dat bij de MG4 zit..
Ik denk dat het voor de MG4 geen probleem is aangezien de auto 'uit' gaat zodra je de deur op slot doet. Het opvragen van gegevens zoals batterijlading via de app kost volgens mij ook niet zoveel energie.
Mijn MG4 heeft wel eens een weekend stil gestaan en na het weekend zag ik geen capaciteitsverlies van de accu.
Het artikel geeft niet aan om welke auto het gaat, maar ik heb een vermoeden dat het om een Tesla gaat. Die staan bekend om sluipverbruik omdat de auto niet helemaal uit gaat en de 'computer' blijft draaien. Bij Tesla gaat de auto in slaapstand en blijft dan stroom verbruiken. Helemaal als je sentry mode inschakelt. Dan gaan bij iedere beweging die gedetecteerd wordt de camera's de beelden opnemen. Dat kost best wat stroom.

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 15-05-2023 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35
Heinemancp schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:09:
Die van mij werkt (MG4 Lux) gewoon.
Hier wordt er geen % gelekt als die stil staat. 24u geleden weggezet en net gekeken. Precies zelfde. Vorige Ampera-e ook wel eens ruim een week niet aangeraakt, geen blokje (5%) veranderd. Bijzonder verhaal dus.
Na jouw bevestiging dat de iSmart app bij jou wel gewoon werkt heb ik mijn MG4 maar vanuit het menu 'uit' gezet en weer gestart. Daarna kreeg ik in de app ook weer verbinding met mijn auto. Net Windows ... als iets niet meer goed werkt, even rebooten. :P

Ik kijk trouwens net even de Status van mijn geparkeerde MG4 (in de iSmart app) en zie dat de Binnentemperatuur in de app 30 graden Celcius aangeeft, terwijl de Buitentemperatuur alleen maar -- geeft. Lijkt me dat die temperatuurmeting niet goed werkt. Ter vergelijking, mijn Google Weather app zegt dat het momenteel buiten 11 graden Celcius is, en we komen net de nacht uit. De zon heeft nog niet op de auto geschenen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Haay schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:09:
[...]

Na jouw bevestiging dat de iSmart app bij jou wel gewoon werkt heb ik mijn MG4 maar vanuit het menu 'uit' gezet en weer gestart. Daarna kreeg ik in de app ook weer verbinding met mijn auto. Net Windows ... als iets niet meer goed werkt, even rebooten. :P

Ik kijk trouwens net even de Status van mijn geparkeerde MG4 (in de iSmart app) en zie dat de Binnentemperatuur in de app 30 graden Celcius aangeeft, terwijl de Buitentemperatuur alleen maar -- geeft. Lijkt me dat die temperatuurmeting niet goed werkt. Ter vergelijking, mijn Google Weather app zegt dat het momenteel buiten 11 graden Celcius is, en we komen net de nacht uit. De zon heeft nog niet op de auto geschenen!
Die van mij gaf vanochtend een binnentemperatuur van 87 graden in de app. 8)7
Even een paar keer op vernieuwen klikken en je ziet de temperatuur naar beneden gaan.
Temperatuurmeting in de app is inderdaad niet accuraat. Vaak zie ik een binnentemperatuur staan van 20 graden terwijl het 's nachts koud is geweest. Een paar keer op vernieuwen klikken en je ziet de temperatuur dan ineens naar 19 en vervolgens naar 18, enzovoorts gaan. Totdat de temperatuur bijvoorbeeld niet verder naar beneden gaat dan 16 graden dan weet je dat dat de juiste temperatuur moet zijn.
Zelfde geldt voor de bandenspanning. In de app staat die bijvoorbeeld op 3,1 bar terwijl in de auto 2,8 bar wordt weergegeven.
De app heeft denk ik nog wat updates nodig voor een goede werking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik heb een ZS uit 2020 en ik heb gisteren bij het verslepen van een trilplaat (tering, wat zijn die dingen zwaar) de valse deksel in de achterbak gebroken. Hij ligt nog wel, maar er zit een mooi deuk in. Ik heb hem in de private lease, dus zou in theorie MG kunnen benaderen, maar weet iemand wat zo'n geintje kost?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Kan iemand met een MG4 Luxury mij vertellen of het MG embleem in het midden van de achterkant op het kunstof zit of eronder?

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:36
Troetelbeer schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:04:
Kan iemand met een MG4 Luxury mij vertellen of het MG embleem in het midden van de achterkant op het kunstof zit of eronder?
De MG4 Luxury (teamRed) heb ik nog niet, die kan ik zondag bij het openingsfeestje van het nieuwe hoodkantoor ophalen. *O* Maar ik weet zeker dat het MG embleem achterop onder de kunststof zit. Ik heb nu dus een klein zwart embleem van Ali over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 10:55
Troetelbeer schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:04:
bij de lux achter plexiglas bij de andere uitvoeringen gewoon achterop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtvtqG3kmNYRIkRR8VHe4IBNV64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGGbTgnnDYj3syuNsZhVcjUE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 14:24
Pjetrof schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:37:
[...]
Cool! ik werk in Groenlo, als je vanaf volgende maand een Andes Grey luxury uitvoering ziet rijden, dan ben ik het misschien wel :*)
Veel fijne km's gewenst, heb je nog vragen pvdruten@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
Haay schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:43:
Mijn MG4 staat al 2 dagen geparkeerd, maar ik kan in de iSmart app niet zien wat de huidige batterij status is omdat de app al zeker 2 dagen geen verbinding met de auto kan maken. Denk dat dat niet lukt omdat de iSmart server geen verbinding maakt. Werkt het bij anderen hier wel in de iSmart om de status update van je auto te zien, en de huidige batterij status? Vraag me af of dit alleen bij mijn MG4 is of dat dit een algemeen probleem bij iSmart?
Geen probleem hier!
Maar let eens op of je SIM kaart van de auto en/of je telefoon wel een goed bereik hebben waar de auto nu staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
.

[ Voor 99% gewijzigd door Paul van Druten op 15-05-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
wrak schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:43:
[...]

De MG4 Luxury (teamRed) heb ik nog niet, die kan ik zondag bij het openingsfeestje van het nieuwe hoodkantoor ophalen. *O* Maar ik weet zeker dat het MG embleem achterop onder de kunststof zit. Ik heb nu dus een klein zwart embleem van Ali over.
Ja precies de reden waarom ik het wilde weten. Wel jammer dat bij de andere uitvoeringen het embleem erop zit, want dan is het kleine zwarte embleem wel bruikbaar.

Ik vind het stom om enkel voor een zwart embleem te doen en achter dan niet. Dilemma dus |:(

@thien Merci voor de foto :)

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kodo6
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-05 20:21

Kodo6

Rij MG4 luxury Andes Grey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDdqOrMpq1Bx73MRTCzQQQ_O3cU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8jWjCAdZIyaP7ZFXpw0eYas.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag mijn MG4 luxury mogen ophalen. Jammer genoeg was de overdracht geen reclame voor Van Mossel :N .

Onze vorige auto was een bijna 9 jaar oude Lexus CT200. Het afscheid deed wel een beetje pijn, je bouwt samen toch een band op :) .
Maar de MG rijdt heerlijk en is fijn stil qua wind- en bandengeluid. Ook de muziek klinkt een heel stuk beter. Dat de auto nog af-en-toe meestuurt is nog wel wennen, maar ik had het me erger voorgesteld. Ook aan ACC moet ik nog wennen. Android auto wilde eerst niet. Ik heb toen de app van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd; en vanaf toen deed hij het. Nu kan ik mijn muziekcollectie uit Spotify gebruiken.
Morgen maar weer eens lekker de weg op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-05 15:36
Mogelijk interessant voor andere wachtenden:

Vandaag het kenteken vernomen van mijn MG ZS EV Luxury Long Range Pebble Black die ik zondag zal gaan halen bij het al vaker genoemde openingsfeest van het kantoor in Waalwijk. Even het kenteken “gefinnikt” en kwam erachter dat de catalogus waarde is gezet op €42.040,-. Dit is niet de prijs waar ik voor heb getekend op mijn leasecontract omstreeks februari 2022. Toen was de voorlopige fiscale prijs namelijk €39.140,-

Mocht je dus lang aan het wachten zijn op je bestelde lease auto die in de tussentijd duurder is geworden, kan je je alvast voorbereiden op een eventuele hogere catalogusprijs en dus hogere bijtelling.

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron6
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-05 12:54
Kodo6 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:38:

Vandaag mijn MG4 luxury mogen ophalen. Jammer genoeg was de overdracht geen reclame voor Van Mossel :N .
Gefeliciteerd in ieder geval met je MG4. Wat ging er mis met de overdracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emansuhh
  • Laatst online: 21-07-2023
matthewtje schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:14:

Vandaag het kenteken vernomen van mijn MG ZS EV Luxury Long Range Pebble Black die ik zondag zal gaan halen bij het al vaker genoemde openingsfeest van het kantoor in Waalwijk. Even het kenteken “gefinnikt” en kwam erachter dat de catalogus waarde is gezet op €42.040,-. Dit is niet de prijs waar ik voor heb getekend op mijn leasecontract omstreeks februari 2022. Toen was de voorlopige fiscale prijs namelijk €39.140,-

Mocht je dus lang aan het wachten zijn op je bestelde lease auto die in de tussentijd duurder is geworden, kan je je alvast voorbereiden op een eventuele hogere catalogusprijs en dus hogere bijtelling.
Ja tevens gelden de 16% bijtelling regels op moment dat auto op kenteken wordt gezet.

2022 was het 16% bijtelling tot 35000 en daarboven pas 22%. 2023 is het 16% bijtelling tot 30000 en daarboven 22%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-05 13:57
Emansuhh schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:19:
[...]

Ja tevens gelden de 16% bijtelling regels op moment dat auto op kenteken wordt gezet.

2022 was het 16% bijtelling tot 35000 en daarboven pas 22%. 2023 is het 16% bijtelling tot 30000 en daarboven 22%
Klopt... Via carblogger kan je het verschil uitrekenen. Over volledige contractperiode van 5 jaar is dat ongeveer 2500 euro... Flinke hap dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
matthewtje schreef op maandag 15 mei 2023 @ 23:14:

Misschien kun je Van Mossel vragen om de fiscale waarde aan te passen. Als je zoekt in dit topic op "fiscale" dan kom je ook een post tegen van iemand waarbij de fiscale waarde van de offerte is aangehouden ondanks de prijsverhoging.

Zie bijvoorbeeld https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74716598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Emansuhh schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:19:
[...]

Goede aanvulling, was ik me inderdaad ook bewust van maar vergeten te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Sonicfreak schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:55:
[...]

Misschien kun je Van Mossel vragen om de fiscale waarde aan te passen. Als je zoekt in dit topic op "fiscale" dan kom je ook een post tegen van iemand waarbij de fiscale waarde van de offerte is aangehouden ondanks de prijsverhoging.

Denk niet dat dit een mogelijkheid is als deze al is vastgesteld. Denk ook dat het afhangt van hoeveel tijd er precies tussen offerte en prijsverhoging / levering zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Sonicfreak schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:55:
[...]

Bij mij was de fiscale waarde inderdaad gelijk aan de offerte waarde, terwijl er tussentijds al meerdere prijsverhogingen waren geweest. Ik heb daar ook nooit om gevraagd, maar ben er uiteraard wel blij mee.

Waarom ze dat toen zo hebben gedaan, en nu dus anders weet ik ook niet.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
HandyLumberjack schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:26:
[...]

Bij mij was de fiscale waarde inderdaad gelijk aan de offerte waarde, terwijl er tussentijds al meerdere prijsverhogingen waren geweest. Ik heb daar ook nooit om gevraagd, maar ben er uiteraard wel blij mee.

Waarom ze dat toen zo hebben gedaan, en nu dus anders weet ik ook niet.
Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen op welke datum je contract hebt ondertekend (en evt welke fiscale waarde je voor hebt getekend) en op welke datum je auto op kenteken is gezet (en evt op welke waarde)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sue18
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-05 13:57
matthewtje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:50:
[...]

Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen op welke datum je contract hebt ondertekend (en evt welke fiscale waarde je voor hebt getekend) en op welke datum je auto op kenteken is gezet (en evt op welke waarde)?
Idd wel intressant. Ben benieuwd of dit alleen kan als de prijswijziging op korte termijn ia geweest of dat dit er los van staat.

Ga denk ik eens even bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
matthewtje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:05:
[...]

Denk niet dat dit een mogelijkheid is als deze al is vastgesteld. Denk ook dat het afhangt van hoeveel tijd er precies tussen offerte en prijsverhoging / levering zit.
Ik denk van wel. Zie deze post.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71984826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
matthewtje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:50:
[...]

Vragen mag altijd:

Contract begin juni 2022 €37.240,-
Datum tenaamstelling eind januari 2023 €37.240,-

Het is een blauwe ZS LR comfort met 3 fase laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
HandyLumberjack schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:07:
[...]

Vragen mag altijd:

Contract begin juni 2022 €37.240,-
Datum tenaamstelling eind januari 2023 €37.240,-

Het is een blauwe ZS LR comfort met 3 fase laden.
En die had dus ongeveer 39-40k moeten kosten als je in januari 2023 had besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Dat klopt ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Heeft iemand hier al gepoogd zijn MY22 MG ZS EV te plastidippen? Ik ga de chrome delen pogen te plastidippen (dakrail, zijlijst, voor- en achter lijntjes van chrome) á lá Black Pack: https://www.viabovag.nl/a...ling-demovoertuig-ks5vt0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nancy81
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-01-2024
matthewtje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:24:
Heeft iemand hier al gepoogd zijn MY22 MG ZS EV te plastidippen? Ik ga de chrome delen pogen te plastidippen (dakrail, zijlijst, voor- en achter lijntjes van chrome) á lá Black Pack: https://www.viabovag.nl/a...ling-demovoertuig-ks5vt0n
Ga je dat zelf doen? Ik heb ooit mn keuken gedaan, dat was een hele klus. En het bleek ook kwetsbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Nancy81 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:44:
[...]

Ga je dat zelf doen? Ik heb ooit mn keuken gedaan, dat was een hele klus. En het bleek ook kwetsbaar
Jazeker, zelf. een spuitbus van 500ml kost 12,- online, dus is me het proberen wel waard. Als je de online filmpjes ziet is het erg makkelijk te doen, en mocht het niet lukken of eraf bladeren dan kan je het makkelijk weer opnieuw doen, of alles eraf halen.
Kwetsbaar is wat mij betreft in dit geval juist positief. Het is een zakelijke lease, dus ik mag niks permanents zomaar aan de auto wijzigen. Doordat plastidip er makkelijk af te halen is, kan dit gewoon.

[ Voor 17% gewijzigd door matthewtje op 16-05-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:01
matthewtje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:24:
Wauw ze durven wel de nieuwprijs te vragen waar VM A'dam tegen mij zei "als ik de keus had zou ik nooit de MG ZS kopen want oud platform en kwalitatief minder goed." :F

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kodo6

Kodo6

Ron6 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 04:12:
[...]

Gefeliciteerd in ieder geval met je MG4. Wat ging er mis met de overdracht?
De overdracht gister vond ik geen reclame voor Van Mossel want:
* De auto was voor de overdracht niet klaar
* Niemand had tijd gereserveerd voor de overdracht zelf
* Toen er na 2 minuten een nieuwe klant binnen kwam gaf de verkoper daar zijn aandacht en tijd voor
* Iemand van de administratie liet me de papieren tekenen en gaf aan dat “de bediening van de auto heel makkelijk is en dat alles vanzelf gaat”, ze liet me de kofferbak zien, haalde er nog rommel uit, vertelde dat de matten nog nagestuurd zouden worden, dat mijn eigen poging om Android Auto te koppelen aan mijn kabeltje lag, dat ik het inloggen op iSmart zelf maar thuis moest proberen (want binnen was de ontvangst heel slecht) en wenste me veel plezier
* De verkoper kwam nog snel terug en vertelde me dat ze de vrijwaring voor mijn inruil nog wel zouden mailen (maar deed het toch nog snel tussendoor omdat ik ‘er op stond’

Ik verwachtte geen Red Carpet treatment maar dit was wel heel ongemakkelijk… Ik voelde me ongewenst en oninteressant. Het geld was al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nancy81
matthewtje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:48:
[...]

Jazeker, zelf. een spuitbus van 500ml kost 12,- online, dus is me het proberen wel waard. Als je de online filmpjes ziet is het erg makkelijk te doen, en mocht het niet lukken of eraf bladeren dan kan je het makkelijk weer opnieuw doen, of alles eraf halen.
Kwetsbaar is wat mij betreft in dit geval juist positief. Het is een zakelijke lease, dus ik mag niks permanents zomaar aan de auto wijzigen. Doordat plastidip er makkelijk af te halen is, kan dit gewoon.
Ah, ok. Ik bedoelde met mijn ervaring folie wrappen. Maar zwart staat wel mooi bij bv de rode ZS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:55
Op wat software foutjes na en waarschijnlijk een defecte verwarming (staat een afspraak voor ingepland) bevalt de mg4 luxury erg goed. We rijden veel korte stukjes. Het verbruik is volgens echt wel netjes met 14 a 15kwh per 100km.
Omdat we zoveel korte stukjes rijden probeer ik nu pas weer bij te laden als de auto tussen de 20% a 30% zit om hem vervolgens weer tot 80% te laden. Ik vroeg me alleen af of het wachten met bijladen tot hij onder de 30% zit wel zinvol is. Het is ook wel een fijn idee om een "volle" auto voor de deur te hebben staan.
Ik heb wel geprobeerd te zoeken naar info, maar niet echt een goed antwoord gevonden.
  • 1 keer van 20% naar 80% laden (60% erbij)
  • of 2 keer van 50% naar 80% (2 x 30% erbij)
Zou er verschil zitten in het vermogen dat nodig is om bij te laden / wat zou beter voor de accu zijn?

edit: toch wat gevonden dat ingaat op de batterij degradatie https://www.reddit.com/r/...ery_day_or_only_when_low/

[ Voor 8% gewijzigd door savale op 17-05-2023 00:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Kodo6 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:06:
* Toen er na 2 minuten een nieuwe klant binnen kwam gaf de verkoper daar zijn aandacht en tijd voor
* Iemand van de administratie liet me de papieren tekenen en gaf aan dat “de bediening van de auto heel makkelijk is en dat alles vanzelf gaat”, ze liet me de kofferbak zien, haalde er nog rommel uit, vertelde dat de matten nog nagestuurd zouden worden, dat mijn eigen poging om Android Auto te koppelen aan mijn kabeltje lag, dat ik het inloggen op iSmart zelf maar thuis moest proberen (want binnen was de ontvangst heel slecht) en wenste me veel plezier
* De verkoper kwam nog snel terug en vertelde me dat ze de vrijwaring voor mijn inruil nog wel zouden mailen (maar deed het toch nog snel tussendoor omdat ik ‘er op stond’

Ik verwachtte geen Red Carpet treatment maar dit was wel heel ongemakkelijk… Ik voelde me ongewenst en oninteressant. Het geld was al binnen.
Jeetje, dat is wel 180 graden verschil met hoe ik mijn MG4 bij Van Mossel Amsterdam in ontvangst mocht nemen! Bij mij was er alle tijd en aandacht en werd het heel klantvriendelijk allemaal geregeld, van de vrijwaring van de inruiler tot de uitleg van de MG4 en het koppelen van de iSmart app. Jammer zeg, dat zo'n speciaal moment dan zo verzuurd werd voor jou. :/ Hopelijk bevalt de auto zelf wel goed en ben je die nare smaak snel vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron6
  • Laatst online: 07-05 12:54
[...]

Balen man. Dat klinkt echt flink prut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-05 12:41
[...]

[Knip, hoop terechte redenen]
Als de Mosselmannetjes dat bij mij zouden flikken zou ik wel flink pissed zijn ja. Ik hoop dat ze hier ook meelezen en zich achter de oren krabben of dat niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 12:25
In 2020 kreeg ik mijn auto en die aflevering was best byzar eigenlijk… ergens op het parkeerterrein zou mijn auto moeten staan. Als ik dat vergelijk met hoe een kennis zijn m8 competition kreeg ( ronddraaiend podium, licht& geluidsshow… was in Munchen.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrBrainY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-05 11:01
Tesla model 3 paar jaar geleden was nog erger :P daar is op groot perkeerterein een meneer, die geeft je de papieren en 2 sleutels, wijst je pad aan waar je heen moet, meer niet, 0 uitleg. "kun je alles opzoeken"
(vriendin van mij bij haar nieuwe tesla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:32
Heeft iemand toevallig ervaring met het updaten van de software van de auto bij een van de servicepunten van VM? Mijn auto komt bij VM Breda binnen, maar dat is wel 200km van huis. Ik heb wel een servicepunt op zo'n 5km van huis, dus als het even kan laat ik de auto daar natuurlijk updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Pjetrof schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:08:
Heeft iemand toevallig ervaring met het updaten van de software van de auto bij een van de servicepunten van VM? Mijn auto komt bij VM Breda binnen, maar dat is wel 200km van huis. Ik heb wel een servicepunt op zo'n 5km van huis, dus als het even kan laat ik de auto daar natuurlijk updaten. :)
Ja goede vraag, ik woon in Utrecht en begreep dat ik keuze heb tussen A'dam of Amersfoort. Beide even ver weg, de verkoper had het er wel over dat in Leidsche Rijn (ook Utrecht) een servicepunt kwam. Geen idee of die er al is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 13:13
savale schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:10:
Op wat software foutjes na en waarschijnlijk een defecte verwarming (staat een afspraak voor ingepland) bevalt de mg4 luxury erg goed. We rijden veel korte stukjes. Het verbruik is volgens echt wel netjes met 14 a 15kwh per 100km.
Omdat we zoveel korte stukjes rijden probeer ik nu pas weer bij te laden als de auto tussen de 20% a 30% zit om hem vervolgens weer tot 80% te laden. Ik vroeg me alleen af of het wachten met bijladen tot hij onder de 30% zit wel zinvol is. Het is ook wel een fijn idee om een "volle" auto voor de deur te hebben staan.
Ik heb wel geprobeerd te zoeken naar info, maar niet echt een goed antwoord gevonden.
  • 1 keer van 20% naar 80% laden (60% erbij)
  • of 2 keer van 50% naar 80% (2 x 30% erbij)
Zou er verschil zitten in het vermogen dat nodig is om bij te laden / wat zou beter voor de accu zijn?

edit: toch wat gevonden dat ingaat op de batterij degradatie https://www.reddit.com/r/...ery_day_or_only_when_low/
Voor zover ik het begrijp (dit geldt niet voor LFP batterijen):

Op het midden zit een li-ion accu het lekkerste. Op de uiteindes (dicht bij 100% en 0%) wordt het allemaal zwaarder, en daarbij geldt hoe dichterbij je bij de min/max komt hoe "slechter". Vandaar dat veel fabrikanten ook opgeven hoe je de auto het beste kan laden, vaak is dat dus tussen 20% en 80%, maar het hangt ook af van je persoonlijke situatie.

Wat sowieso niet goed is is laden tot 100% en dan een week laten staan. Maar laad je hem 's nachts op tot 100% en rij je die ochtend direct 100km dan kan het allemaal minder kwaad.

Het aantal keer laden is niet vreselijk relevant. 2 keer 30% zal net zo veel degraderen als 1 keer 60%. Als je er echt fanatiek mee om wilt springen dan is het het beste om je batterij steeds om de 50% te laten slingeren. Rij je 20% per dag dan kan je hem elke dag dus tussen 40% en 60% opladen. Of je daar na 10 jaar ook iets van merkt is iets anders.

Ik heb zelf (nog) geen laadpaal, Liander moet nog langs komen voor de meterkast. Dus i.v.m. het starttarief wat ik moet betalen bij E-Flux laat ik hem elke keer rond de 30% weer op tot 80%.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 10:32
[...]

knip knip knip etc etc

De ene verkoper en de andere verkoper.... was in Amsterdam, prima geholpen bij de proefrit, maar daarna hield het een beetje op en was het meer dat je het zelf maar verder moest uitzoeken, niet een echt goed gevoel bij.

Toen naar Rotterdam gegaan, heel andere verkoper, heel belangstellend en behulpzaam en goede service door ook via email met de gevraagde info te komen, ook tussendoor updates en als er een vraag was werd dat netjes beantwoord. Verkoper is zelf ook een MG4 rijder en dan heb je ook het idee dat de verkoper weet waar hij over praat, heeft immers de eigen ervaring om met je te delen.

Aflevering was perfect en Michel de verkoper nam er ook de tijd voor om je nieuwe aanwinst voor te stellen, rondje rond en in de auto, kofferbak en kabel. Stoel afstellen en spiegelbediening aangegeven. Daarna gezamenlijkde menu's doorgelopen en in overleg, met tips van de ervaren verkoper, diverse instellingen gemaakt.

Met koffie tussendoor en bij binnenkomst had je echt het gevoel dat je een gewaardeerde klant bent en dat ze je willen helpen, toen ik dan ook de showroom uitreed had ik een heel goed gevoel voor de thuisrit en was ook een stuk zelfzekerder na de uitgebreide uitleg.

Gun iedereen zo'n toffe verkoper als Michel uit Rotterdam, die van Kodo6 moet nog even knap opgevoed worden, een nieuwe auto is geen pakje margarine van de supermarkt.......

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jony23
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-05 16:09
Onder de motorkap heeft de MG4 helaas geen frunk. Nu is er een bedrijf die dit aan het ontwikkelen is : Frunk.at , www.frunk.at

Hierbij de productvoorstelling : YouTube: MG4 Electric Electric Frunk (vorderer Kofferraum) Produktvorschau

Aan het eind van de video geeft men aan dat het zeker nog een half jaar kan duren helaas.
Het is in ieder geval hoopvol te zien dat zich daar ook wat ontwikkeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Capital_G schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:03:
[...]

Wat sowieso niet goed is is laden tot 100% en dan een week laten staan. Maar laad je hem 's nachts op tot 100% en rij je die ochtend direct 100km dan kan het allemaal minder kwaad.
De ervaring met mijn vorige EV laat toch zien dat dit wel mee valt, heb daar in 5 jaar ca. 160.000 kilometer mee gereden, dat was ca. 1000 volledige laadcycles. Altijd tot 100% geladen en regelmatig tot bijna leeg gereden. Toch was de degradatie minimaal, dus ik zou niet al te moeilijke doen qua laadstrategie.

De MG hou ik meestal tussen de 20 en 80 procent, dat is goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:55
@HandyLumberjack @Capital_G
Ook wel mijn conclusie. Inpluggen kost me nog geen 10 seconden, dus ga hem lekker wat vaker laden in plaats van wachten tot ik rond die 20% kom. Limiet op 80% als ik weet dat ik geen hele rit hoef te maken de volgende dag. Geloof ook wel dat de degradatie dan wel mee moet gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc
  • Laatst online: 03-05 19:56

Wrc

Ik ben op zoek naar een kofferbak schaal voor de MG5.

Nu vond ik deze op internet bij winparts.nl

Weet iemand of de in de huidige MG5 past, dus of de maten van de kofferbak van de huidige MG5 het zelfde zijn als die van de pre-facelift versie (die niet in Nederland verkocht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Jony23 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:39:
Onder de motorkap heeft de MG4 helaas geen frunk. Nu is er een bedrijf die dit aan het ontwikkelen is : Frunk.at , www.frunk.at

Hierbij de productvoorstelling : YouTube: MG4 Electric Electric Frunk (vorderer Kofferraum) Produktvorschau

Aan het eind van de video geeft men aan dat het zeker nog een half jaar kan duren helaas.
Het is in ieder geval hoopvol te zien dat zich daar ook wat ontwikkeld. :)
Kijk, dat is een mooie ontwikkeling en wanneer die MG4 Frunk beschikbaar komt ga ik die denk ik wel bestellen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthewtje
Van Mossel lijkt het opgesplitst te hebben in twee events op dezelfde dag, met wat andere programma’s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLaLMESVl7Gsz79tFWdd1a_dHew=/x800/filters:strip_exif()/f/image/po1EK88Btshgbia6CHpts2U9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meacount
  • Laatst online: 05-05 10:32
Haay schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:45:
[...]

Kijk, dat is een mooie ontwikkeling en wanneer die MG4 Frunk beschikbaar komt ga ik die denk ik wel bestellen!
Mmmm, als hij netjes geprijsd wordt maakt de frunk bij mij ook wel kans op aanschaf.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 10:05
Vandaag eindelijk mijn MG opgehaald(+13mnd), geen getinte ramen komen later, en Panoramadak gaat niet meer dicht(doek). Gaan ze nog naar kijken. Verder een chaotische aflevering stonden hem nog te poetsen en was nog niet volgeladen. Maar verder heel blij mee, even wennen een automaat en het remmen maar eerste indruk is zeer positief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-BGEe_i9dbKYJfVzGw8Hsa_m9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgZjSpTRtIOG1Zzkxh5s3Amv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zalkc
  • Laatst online: 06-05 21:04
Pjetrof schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:08:
Mijn auto heeft een update in Tiel gehad, trek er wel even tijd voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 12:25
mrBrainY schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:51:
Tesla model 3 paar jaar geleden was nog erger :P daar is op groot perkeerterein een meneer, die geeft je de papieren en 2 sleutels, wijst je pad aan waar je heen moet, meer niet, 0 uitleg. "kun je alles opzoeken"
(vriendin van mij bij haar nieuwe tesla)
Maar die heb je nu ook met 2 weken na bestellen

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nancy81
U2psv schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:36:
Vandaag eindelijk mijn MG opgehaald(+13mnd), geen getinte ramen komen later, en Panoramadak gaat niet meer dicht(doek). Gaan ze nog naar kijken. Verder een chaotische aflevering stonden hem nog te poetsen en was nog niet volgeladen. Maar verder heel blij mee, even wennen een automaat en het remmen maar eerste indruk is zeer positief
[Afbeelding]
Heeft de luxery standaard getint glas, of is dat een optie..ze gaan toch geen folie op de ramen plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
matthewtje schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:08:
Van Mossel lijkt het opgesplitst te hebben in twee events op dezelfde dag, met wat andere programma’s:
[Afbeelding]
Het programma in de middag lijkt niet veel af te wijken van de ochtend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/He0Afhgnyqb58mLgmqbXbtbPFfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F7GgcGWTx02Nq42avpOl3Y0c.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
wrak schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 07:05:
[...]

Het programma in de middag lijkt niet veel af te wijken van de ochtend.
[Afbeelding]
Ik heb ook een programma gezien met verzorgde lunch en iets met het van Mossel museum. Of is dat programma gewijzigd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
matthewtje schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:45:
[...]

Ik heb ook een programma gezien met verzorgde lunch en iets met het van Mossel museum. Of is dat programma gewijzigd?
Yep tweaker cold heeft dat genoemd:
https://gathering.tweaker...bookmark/1972214/75258972

De verwachting lag bij mij ook wat hoger dan het programma wat ik nu heb gekregen. Overigens pas maandag op de hoogte gebracht dat ik uitgenodigd was voor deze "afleveringsdag", waarbij er ook museumbezoek gemeld werd. De uitnodigingsmail die ik op dindag zou ontvangen pas woendagavond laat gekregen. Nadat ik de factuur had ontvangen en gebeld had met VM Amsterdam voor opheldering. Beetje raar ook om in de begeleidende mail bij de factuur van VM Amsterdam een link naar een youtube filmpje van een Ierse reviewer te krijgen voor meer informatie.

"Om de auto te leren kennen, hebben we een video van de MG4."

Ook nog een niet werkende link naar de verzekerings site van VM in dezelfde mail. Het komt allemaal een beetje slordig over. Hopelijk is dat zondag met een verse MG4 die in orde is weer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
wrak schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:42:
[...]

De verwachting lag bij mij ook wat hoger dan het programma wat ik nu heb gekregen. Overigens pas maandag op de hoogte gebracht dat ik uitgenodigd was voor deze "afleveringsdag", waarbij er ook museumbezoek gemeld werd. De uitnodigingsmail die ik op dindag zou ontvangen pas woendagavond laat gekregen. Nadat ik de factuur had ontvangen en gebeld had met VM Amsterdam voor opheldering. Beetje raar ook om in de begeleidende mail bij de factuur van VM Amsterdam een link naar een youtube filmpje van een Ierse reviewer te krijgen voor meer informatie.

Ook nog een niet werkende link naar de verzekerings site van VM in dezelfde mail. Het komt allemaal een beetje slordig over. Hopelijk is dat zondag met een verse MG4 die in orde is weer vergeten.
Ik ben ook benieuwd naar de verloop van het programma. Voor mij is het een zakelijke lease, dus als het goed is, is er voor mij nul komma nul te doen aan "adminstratieve afwikkeling" behalve identiteit (laten) bevestigen, de sleutel in ontvangst nemen en wegrijden. Vind het ook bijzonder dat ze de presentatie ná de administratieve afwikkeling doen, want dan moeten de eersten wachten op de laatsten alvorens ze weg kunnen. Ik hoop zelf ook dat ik als een van de eerste mag, want de presentatie is mijn inziens overbodig gezien ik zelf al genoeg weet van de auto en technisch aangelegen ben. Tevens heb ik geen zin om vanaf 13:30 te wachten tot 15:30 om mijn auto mee te kunnen nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
matthewtje schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:14:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de verloop van het programma. Voor mij is het een zakelijke lease, dus als het goed is, is er voor mij nul komma nul te doen aan "adminstratieve afwikkeling" behalve identiteit (laten) bevestigen, de sleutel in ontvangst nemen en wegrijden. Vind het ook bijzonder dat ze de presentatie ná de administratieve afwikkeling doen, want dan moeten de eersten wachten op de laatsten alvorens ze weg kunnen. Ik hoop zelf ook dat ik als een van de eerste mag, want de presentatie is mijn inziens overbodig gezien ik zelf al genoeg weet van de auto en technisch aangelegen ben. Tevens heb ik geen zin om vanaf 13:30 te wachten tot 15:30 om mijn auto mee te kunnen nemen.
Gelukkig heb ik de auto al en aan is mij is dit niet besteed, heb wel iets beters te doen dan hele middag bij auto dealer te zitten. Was bij dat ik binnen een uur weg was met de nieuwe auto incl. Uitleg. Maar goed toch veel plezier gewenst. N ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wrak schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Wij konden dit weekend niet, gelukkig was het ook mogelijk de auto morgen op te halen in Amsterdam.
Ben heel erg benieuwd 😜

Veel plezier bij het van mossel feestje op zondag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Vaevictis_ schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:24:
[...]

Gelukkig heb ik de auto al en aan is mij is dit niet besteed, heb wel iets beters te doen dan hele middag bij auto dealer te zitten. Was bij dat ik binnen een uur weg was met de nieuwe auto incl. Uitleg. Maar goed toch veel plezier gewenst. N ;)
Ook niet mijn voorkeur, alhoewel de uitnodiging met lunch en museum mij meer aan trok. Echter stond mijn originele aflever afspraak op 26 mei, dus ben al blij dat het 5 dagen naar voren is geschoven dankzij het event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 12:30
Zijn er al mensen met een mg5 die al iets vernomen hebben van R15 sw voor de MCU? Ik zag het op het Engelse forum voorbij komen uit een video van een mg5 test.
https://www.mgevs.com/threads/check-my-firmware.10809/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

jpvdheijn schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:22:
Zijn er al mensen met een mg5 die al iets vernomen hebben van R15 sw voor de MCU? Ik zag het op het Engelse forum voorbij komen uit een video van een mg5 test.
https://www.mgevs.com/threads/check-my-firmware.10809/
Als je goed kijk zie je dat de R15 niet de MCU is maar de MPU software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Nancy81 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:50:
[...]

Heeft de luxery standaard getint glas, of is dat een optie..ze gaan toch geen folie op de ramen plakken?
Weet ik eigenlijk niet of er geplakt wordt. Maar bij bestellen zat wel standaard getinte ramen bij een luxery.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RvR1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:41
In januari zijn we uit nieuwsgierigheid naar Van Mossel in Amsterdam geweest om naar de MG4 te kijken.
Mooie wagen voor die prijs, maar we wouden nog even wachten met de aanschaf van een EV.
Deze week kwamen wij erachter dat er ook nieuwe voorraadmodellen waren met €2950 voordel + €2950 subsidie.
Dus vandaag bij Van Mossel in Amsterdam geweest en een proefrit van een uurtje gemaakt in de MG4.
We hadden nog nooit eerder in een EV gereden, maar wat rijdt dit geweldig zeg.
Na de proefrit waren we overtuigd en hebben onze handtekening gezet op de koopovereenkomst.
Het is een MG4 Luxury in het rood geworden.
Omdat er zoveel nieuwe MG's in Nederland zijn aangekomen en klaargemaakt moeten worden duurt het een week of 6 voordat we ermee kunnen rijden.

In Amsterdam waren ze trouwens al druk bezig met de voorbereidingen voor zondag in Waalwijk.
Een hele stapel kentekens en kado's lagen er klaar voor zondag, ik heb gehoord dat er zo'n 72 mensen komen om hun nieuwe auto in ontvangst te nemen.
Veel plezier voor diegene die erheen gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-05 17:38
RvR1 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:43:
In januari zijn we uit nieuwsgierigheid naar Van Mossel in Amsterdam geweest om naar de MG4 te kijken.
Mooie wagen voor die prijs, maar we wouden nog even wachten met de aanschaf van een EV.
Deze week kwamen wij erachter dat er ook nieuwe voorraadmodellen waren met €2950 voordel + €2950 subsidie.
Dus vandaag bij Van Mossel in Amsterdam geweest en een proefrit van een uurtje gemaakt in de MG4.
We hadden nog nooit eerder in een EV gereden, maar wat rijdt dit geweldig zeg.
Na de proefrit waren we overtuigd en hebben onze handtekening gezet op de koopovereenkomst.
Het is een MG4 Luxury in het rood geworden.
Omdat er zoveel nieuwe MG's in Nederland zijn aangekomen en klaargemaakt moeten worden duurt het een week of 6 voordat we ermee kunnen rijden.

In Amsterdam waren ze trouwens al druk bezig met de voorbereidingen voor zondag in Waalwijk.
Een hele stapel kentekens en kado's lagen er klaar voor zondag, ik heb gehoord dat er zo'n 72 mensen komen om hun nieuwe auto in ontvangst te nemen.
Veel plezier voor diegene die erheen gaan.
gheez. Wij bestellen in december 'de kleur maakt niet uit voor de levertijd '. en nu zit ik nogsteeds te wachten op mn auto, en ondertussen wordt er blijkbaar zelfs 'voorraadmodel' korting op dezelfde auto in een andere kleur gegeven.

Het moge duidelijk zijn dat de kleur keuze enorm veel uitmaakt, sommige medewerkers bij Van Mossel roepen ook gewoon maar wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wrak
1234567y schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:44:
[...]

gheez. Wij bestellen in december 'de kleur maakt niet uit voor de levertijd '. en nu zit ik nogsteeds te wachten op mn auto, en ondertussen wordt er blijkbaar zelfs 'voorraadmodel' korting op dezelfde auto in een andere kleur gegeven.

Het moge duidelijk zijn dat de kleur keuze enorm veel uitmaakt, sommige medewerkers bij Van Mossel roepen ook gewoon maar wat.
Jemig dat is frustrerend. Inmiddels is de auto hetzelfde bedrag als de voorraadkorting duurder geworden. Dat kun je naast je neerleggen. Uitspraken bij aankoop als "kleur maakt niet uit" en dan als er geleverd moet worden is het "rood wordt minder gevraagd dus duurt het wat langer". Heel herkenbaar. Het is idd. wel autoverkoop... Inmiddels staan de parkeerterreinen in zeebrugge vol met MG's ik hoop voor je dat er snel een fizzy oranje tussen staat, met zwartdak dan wel weer :P , dat ontbreekt bij de nieuwe modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pasmanm
  • Laatst online: 00:59
Voor degene die hier wat aan heeft, hierbij wat tips over MG4 add-ons, welke ik zelf wel handig vond.

1. verlichting voor achterstoelen: [URL="https://www.youtube.com/watch?v=KjEMdPehDYI"]YouTube: MG4 EV extra interior lighting, wireless, 2 minutes to fithttps://www.amazon.nl/URA...kbediening/dp/B09PRD4FXS/

2. Verlichting voor vervangen door fellere led verlichting. https://www.youtube.com/watch?v=kO_grlCeUhE
Hier heb ik ze gekocht: https://www.fruugo.nl/10p...x-b/p-135794175-286482056

3. AAwireless https://www.aawireless.io/ voor draadloos Android Auto. Goede oplossing, maar vooral voor 1 paired telefoon. Switchen tussen twee nog niet probleemloos

4. En omdat het kan. Gasveren voor de motorkap. YouTube: MG4 Upgrades Continue...

Alles vrij makkelijk zelf te installeren.

Voor de liefhebber, dit is ook een fantastisch forum voor MG4 upgrades & Accessories
https://www.mgevs.com/forums/mg4-upgrades-accessories.42/

[ Voor 28% gewijzigd door pasmanm op 19-05-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Beste forumleden,

Vergeef mer alstublieft als het hier al ergens staat en ik het niet gevonden heb,.....

Vandaag was de 12V accu volledig leeg (laatste kans met sleutel in de bekerhouder) had helaas geen oplossing.

Nu de 12V accu met druppellader opgeladen maar nu geeft het systeem ALARM TRIGGERED

Iemand een idee?

Kom er bij van Mossel momenteel niet doorheen, zal wel met de vrijdag na hemelvaart te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:18
pasmanm schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:31:
Voor degene die hier wat aan heeft, hierbij wat tips over MG4 add-ons, welke ik zelf wel handig vond.

1. verlichting voor achterstoelen: YouTube: MG4 EV extra interior lighting, wireless, 2 minutes to fit
https://www.amazon.de/dp/...che+bad%2Caps%2C79&sr=8-1

2. Verlichting voor vervangen door fellere led verlichting. https://www.youtube.com/watch?v=kO_grlCeUhE
Hier heb ik ze gekocht: https://www.fruugo.nl/10p...x-b/p-135794175-286482056

3. AAwireless https://www.aawireless.io/ voor draadloos Android Auto. Goede oplossing, maar vooral voor 1 paired telefoon. Switchen tussen twee nog niet probleemloos

4. En omdat het kan. Gasveren voor de motorkap. YouTube: MG4 Upgrades Continue...

Alles vrij makkelijk zelf te installeren.

Voor de liefhebber, dit is ook een fantastisch forum voor MG4 upgrades & Accessories
https://www.mgevs.com/forums/mg4-upgrades-accessories.42/
Voor nummer 3 moet je dan Carsifi nemen ipv AAWireless. Carsifi heeft een knop op het doosje om te wisselen tussen gekoppelde telefoons

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swiffer81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

swiffer81

MG4 Luxury

user-100 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:24:
Beste forumleden,

Nu de 12V accu met druppellader opgeladen maar nu geeft het systeem ALARM TRIGGERED

Iemand een idee?
Het enige wat bij mij opkomt is nu de 12 volt accu weer vol is om de min pool even los te nemen en daarna weer aan te sluiten, misschien reset zo zich het een en ander. En als dat niet gelijk werkt de auto op slot te doen en even een tijdje wachten dit wil ook nog wel is helpen met rare storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
swiffer81 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Het enige wat bij mij opkomt is nu de 12 volt accu weer vol is om de min pool even los te nemen en daarna weer aan te sluiten, misschien reset zo zich het een en ander. En als dat niet gelijk werkt de auto op slot te doen en even een tijdje wachten dit wil ook nog wel is helpen met rare storingen.
Dank voor je snelle bericht.
Accuklem los en weer vast heeft helaas niet geholpen, Heb hem aan de praat met de 12V accu van een andere auto - laat hem er nu even aan zitten, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeiBo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-04 10:09
Heeft iemand al eens succesvol geladen met een MG(5) bij een Tesla Supercharger?

Bij mij werkt het niet.
Het lijkt erop dat hij gaat laden, maar dan stopt hij direct.
Ik krijg de melding 'elektrisch net abnormaal'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVZZLM_GhjynYlt395vdyIDUlPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JEUpCSXOmMMnOliV9YseCWy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gerard Dorsman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-09-2024
Vandaag de MG4 in Dover White opgehaald. Bij aflevering te horen gekregen, dat er binnenkort een update komt van de software, met name ook voor de rijassistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Gerard Dorsman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:20:
Vandaag de MG4 in Dover White opgehaald. Bij aflevering te horen gekregen, dat er binnenkort een update komt van de software, met name ook voor de rijassistent.
Wel benieuwd hoe snel binnenkort is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrc

Wrc

MeiBo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:21:
Heeft iemand al eens succesvol geladen met een MG(5) bij een Tesla Supercharger?

Bij mij werkt het niet.

[Afbeelding]
Ga je laden aan de snellader terwijl er nog 87% in zit?

Maar goed. Bizarre meldingen heb ik ook wel eens gehad. Heb je de auto wel helemaal uitgeschakeld voordat je ging snelladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gerard Dorsman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:20:
Gefeliciteerd met je nieuwe MG4 en veel plezier er mee! :)

Wat die software update betreft ben ik benieuwd of alle MG4 bezitters hiervan een bericht van VM krijgen om een afspraak te maken voor installatie, of dat het een update op basis van piep-systeem zal zijn, of wanneer je auto volgens regulier onderhoud toch naar de garage moet en dan meegenomen wordt.
pasmanm schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:31:

1. verlichting voor achterstoelen: YouTube: MG4 EV extra interior lighting, wireless, 2 minutes to fit
https://www.amazon.de/dp/...che+bad%2Caps%2C79&sr=8-1
De link die je geeft is van Amazon DE en daar betaal je als Nederlander nog verzendkosten bij. Als je Prime via Amazon NL hebt is het goedkoper hetzelfde product bij Amazon NL met gratis verzending te bestellen:

https://www.amazon.nl/URAQT-Binnenverlichting-Auto-interieurverlichting-Dakverlichting-Aanraakbediening/dp/B09PRD4FXS/
(URL ook gestript van onnodige referentie en zoektermen rommel ;) )

[ Voor 53% gewijzigd door Haay op 19-05-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeiBo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23-04 10:09
Wrc schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:44:
[...]

Ga je laden aan de snellader terwijl er nog 87% in zit?

Maar goed. Bizarre meldingen heb ik ook wel eens gehad. Heb je de auto wel helemaal uitgeschakeld voordat je ging snelladen?
Dit was uitproberen...
We willen naar Noorwegen, waar laders zat zijn. Maar als Tesla niet werkt is het fijn om dat helder te hebben.

Helemaal uit geschakeld.
Eerst aangemeld in de app, daarna aangesloten.
Maar ook andersom geprobeerd.

Gewoon nieuwsgierig of het iemand anders al wel gelukt is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harryw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
user-100 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:24:
Beste forumleden,

Vergeef mer alstublieft als het hier al ergens staat en ik het niet gevonden heb,.....

Vandaag was de 12V accu volledig leeg (laatste kans met sleutel in de bekerhouder) had helaas geen oplossing.

Iemand een idee?

Kom er bij van Mossel momenteel niet doorheen, zal wel met de vrijdag na hemelvaart te maken hebben?
Heb ik ook een keer gehad met een outlander phev. 12v accu achterin. Auto dood, klep niet open te maken met sleutel. Dus van binnenuit over de achterbank klepje uit de achter deur pulken. Dan kun aan een haakje trekken o de klep te openen. Kom je bij de plek waar de accu zit blijkt dat je alleen bij - pool kan. Dus zou al het plastic plaatmatt. Eruit geschroefd moeten worden. Ik heb maar een vierkant gaatje boven de + pool gemaakt.
Spanning erop en starten. Nooit geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-05 17:41
MeiBo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:21:

Bij mij werkt het niet.
Ik heb twee keer geladen bij Tesla met de MG4, de tweede keer werkte het niet meteen, maar toen probeerde ik een andere stall, toen ging het verder zonder problemen. Heb toen alleen niet op het scherm in de auto gekeken, weet niet of er een soortgelijke error was. Mogelijk wil jouw auto niet DC laden bij een hoge SoC als 87%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6

Kodo6

Ik heb heel veel problemen met het opladen van mijn MG4 aan de openbare laadpaal (11kW). Het lijkt erop dat de juiste volgorde van cruciaal belang is; want anders laad hij niet en krijg ik veel foutmeldingen in de auto. Ik heb meerdere palen en pasjes gebruikt. Het is me al wel 3 keer uiteindelijk gelukt na heel veel proberen en zoeken maar ben onzeker over wat ik fout doe 8)7 . Gister teruggeweest naar Van Mossel en dan doet hij het uiteraard…

Wat ik nu denk dat de procedure is:
1 rijd naar laadpaal en sluit auto geheel af (alles op slot). Want de auto moet spanningsloos zijn.
2 dan deuren van slot
3 laadkabel op auto
4 laadkabel op paal
5 alles op slot
6 dan pasje op paal of QR-scan

Herkennen jullie bovenstaande verplichte volgorde of lukt het jullie ook op een andere volgorde?

Los van bovenstaande bevalt het rijden super goed, wat een stilte, wat een kracht :)
En voor ieder die morgen z’n auto in Waalwijk mag halen veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetrof
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:32
Kodo6 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:22:
Ik heb heel veel problemen met het opladen van mijn MG4 aan de openbare laadpaal (11kW). Het lijkt erop dat de juiste volgorde van cruciaal belang is; want anders laad hij niet en krijg ik veel foutmeldingen in de auto. Ik heb meerdere palen en pasjes gebruikt. Het is me al wel 3 keer uiteindelijk gelukt na heel veel proberen en zoeken maar ben onzeker over wat ik fout doe 8)7 . Gister teruggeweest naar Van Mossel en dan doet hij het uiteraard…

1 rijd naar laadpaal en sluit auto geheel af (alles op slot). Want de auto moet spanningsloos zijn.
2 dan deuren van slot
3 laadkabel op auto
4 laadkabel op paal
5 alles op slot

Herkennen jullie bovenstaande verplichte volgorde of lukt het jullie ook op een andere volgorde?

Los van bovenstaande bevalt het rijden super goed, wat een stilte, wat een kracht :)
Ik vroeg mij ook een beetje af wat de procedure precies was. ik las ergens in de handleiding dat er wordt aangeraden om de stekker eerst aan te sluiten op de laadpaal, en dan pas de auto. De handleiding zegt in ieder geval het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HEgRW2bHkOk6esY0JsidlYHUd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XR0LWwpAs7bp44PzOhEQZ3YR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ch2dvdXHI3TlnM9v8YgkHR0gqwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyBHbOvsrzGKI7DwiOVNul7P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Pjetrof op 20-05-2023 12:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swiffer81
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

swiffer81

MG4 Luxury

MG4 rijder geen problemen bij de openbare laadpaal met de volgende werkwijze.
Auto staat nog aan na het uitstappen kabel in paal daarna kabel in auto en vervolgens pas tonen of app starten en auto op slot als ik zie dat het laden gestart is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zalkc

2 dan deuren van slot
3 laadkabel op auto
4 laadkabel op paal
5 alles op slot

MG5 zal wel niet veel anders zijn.

Ik zet de auto uit (startknop)
laadkabel op paal
laadkabel op auto
pas
auto op slot

Dat werkt voor mij op mijn werk en in de wijk.

Maar ik heb wel een problematische paal waar ik hem niet aan de gang krijg, ik vermoed een verkeerde zekering of omgedraaide fasen.

Waar ik niet over uit kan is hoe gemakkelijk laadpalen maanden in storing blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
En met laders zonder pas? die gewoon plug n play zijn? werkt het daar wel beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-05 12:30
De mg5 kan niet laden bij tesla op het moment. Zie mijn post van een rit eerder in dit topic en navraag die ik heb gedaan bij tesla naar aanleiding hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
swiffer81 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:04:
MG4 rijder geen problemen bij de openbare laadpaal met de volgende werkwijze.
Auto staat nog aan na het uitstappen kabel in paal daarna kabel in auto en vervolgens pas tonen of app starten en auto op slot als ik zie dat het laden gestart is.
Ik rijd al ruim anderhalve maand in mijn MG4 en doe het ook op bovenstaande wijze en dat werkt prima.

Wat ik overigens niet begreep is het volgende: ik was gisteren bij de Lidl naast de A6 waar de A27 begint. Hier staat een hele rij laadpalen op de parkeerplaats, en ik zag ook diverse EV's met kabels aangesloten. Ik probeerde mijn MG4 op de (50 kWh) snellader aan te sluiten, en zag wel dat er verbinding werd gemaakt, maar het laden starten lukte me niet. Ik probeerde het zowel via mijn eigen laadpassen, als via de QR code (Lidl laadpaal website), maar niks werkte. Toen ik terug kwam van boodschappen doen stond een auto naast mijn MG4 die verbonden was aan dezelfde (vaste) kabel die ik vergeefs had geprobeerd.

Chargemap geeft via icoontje aan dat het laadstation buiten gebruik is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Uix2qDPC0imPvC8OV1N7wu2q3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jHEyYcZTxZhLLttsil1zjgWn.png?f=fotoalbum_large
In Freshmile en enkele andere laadpaal kaarten is er ook geen laadpaal icoontje zichtbaar op die plek. Heel vaag!

Als die Lidl laadpalen in de overgang van gratis naar betaald tijdelijk uitgeschakeld zijn kan ik het me wel voorstellen, maar waarom zag ik dan diverse andere EV's wel aangekoppeld staan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodo6

Kodo6

1234567y schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:52:
En met laders zonder pas? die gewoon plug n play zijn? werkt het daar wel beter?
Bedoel je gratis laadpalen? Heb ik nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Kodo6 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:55:
[...]

Hoeft niet gratis autocharge heet dat bij fastned als je kenteken bekend is in de app kun je na 1x keer activeren laden met plug and charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
<domme vraag>

[ Voor 94% gewijzigd door zalkc op 20-05-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Kodo6 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:55:
[...]

11Kw ging het toch over? kan ook een niet openbare lader zijn, zoals thuis of op bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp

2 dan deuren van slot
3 laadkabel op auto
4 laadkabel op paal
5 alles op slot

Nee nergens last van. Ik stap uit, sluit de kabels aan, scan mn pas, laden start, auto op slot en weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGforLuxury
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Haay schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:13:
[...]

Ik rijd al ruim anderhalve maand in mijn MG4 en doe het ook op bovenstaande wijze en dat werkt prima.

Wat ik overigens niet begreep is het volgende: ik was gisteren bij de Lidl naast de A6 waar de A27 begint. Hier staat een hele rij laadpalen op de parkeerplaats, en ik zag ook diverse EV's met kabels aangesloten. Ik probeerde mijn MG4 op de (50 kWh) snellader aan te sluiten, en zag wel dat er verbinding werd gemaakt, maar het laden starten lukte me niet. Ik probeerde het zowel via mijn eigen laadpassen, als via de QR code (Lidl laadpaal website), maar niks werkte. Toen ik terug kwam van boodschappen doen stond een auto naast mijn MG4 die verbonden was aan dezelfde (vaste) kabel die ik vergeefs had geprobeerd.

Chargemap geeft via icoontje aan dat het laadstation buiten gebruik is:
[Afbeelding]
In Freshmile en enkele andere laadpaal kaarten is er ook geen laadpaal icoontje zichtbaar op die plek. Heel vaag!

Als die Lidl laadpalen in de overgang van gratis naar betaald tijdelijk uitgeschakeld zijn kan ik het me wel voorstellen, maar waarom zag ik dan diverse andere EV's wel aangekoppeld staan? :?
Wij hebben nu ongeveer 600 km gereden met onze MG4. Toen ik de eerste keer bij de "gratis" laadpaal van Lidl probeerde te laden met de CCS(50kw), had ik problemen. Na de communicatie weigerde de MG4 te laden. Ook de type 2 (7Kw) weigerde dienst. Dit terwijl ik met mijn oude Kona nooit problemen had.
Later nog eens terug gegaan en het menu doorgelopen. De laadspanning op MAX gezet en alles volgens procedure gedaan. Het ei van Columbus. Alles gaat als een speer,. Met gemak 549 KW tot 90% lading. Hierna zakt de spanning in.

Kennelijk is het volgen van de procedure heilig. Als hij eenmaal staat te laden kun je de portieren weer ontgrendelen en gewoon in de auto wachten. Toch lekker bij slecht weer.

Het is een zalige auto en ik hoop snel op een update. Heb wel wat storing meldingen gehad met de autorace. Geel driehoek. Na opnieuw uit/aan was ook deze verdwenen en leek alles naar behoren te werken.

Ook de "lane assist" is soms uit zichzelf uitgeschakeld. Zullen wel wat bugs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Afgelopen woensdag aflevering gehad, toen bleek het zonnescherm niet meer dicht te gaan en het dak gaat alleen stukje bij stukje open. Gisteren langs VM geweest ze konden het niet oplossen, dus nieuw dak besteld🥴 Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Rijd verder perfect en thuis laden gaat sneller dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

U2psv schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:55:
Afgelopen woensdag aflevering gehad, toen bleek het zonnescherm niet meer dicht te gaan en het dak gaat alleen stukje bij stukje open. Gisteren langs VM geweest ze konden het niet oplossen, dus nieuw dak besteld🥴 Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Rijd verder perfect en thuis laden gaat sneller dan verwacht.
Is dat niet zo'n beveiliging ding? Ik had 2 jaar geleden iets vergelijkbaars, maar ik weet niet meer hoe het opgelost was. Iets met helemaal open en dan weer dicht ofzo, geen idee..

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
Bij een offerte voor de MG4 (luxury, grijs) aangevraagd in Februari (bij Van Mossel) kreeg ik een een geschatte leverdatum eind September (+7 maanden). Weet iemand of de levertijd nog steeds aan het stijgen is of is deze gestabiliseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
Ives schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:35:
Bij een offerte voor de MG4 (luxury, grijs) aangevraagd in Februari (bij Van Mossel) kreeg ik een een geschatte leverdatum eind September (+7 maanden). Weet iemand of de levertijd nog steeds aan het stijgen is of is deze gestabiliseerd?
Stijgen heeft de levertijd van de MG4 niet echt heel veel gedaan volgens mij. Er wordt regelmatig een bulk autos geleverd aan Nederland, maar als je net de bulk met jou gewenste kleur hebt gemist dan lijkt het ongeveer 7 maanden levertijd te zijn.

Dat is in iedergeval mijn interpretatie van hoe het nu allemaal loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energiebewust
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Weet iemand hoe je je bestelling in het sheet kan aanpassen? Ik heb gisteren mijn order aangepast naar een Luxury model in medal silver die bij de dealer op voorraad staat. Kan alleen de sheet nu niet aanpassen. Verwachte levering 2e week juni omdat er erg veel afleveringen zijn.

9 kWp, Warmtepomp, Balansventilatie, douchewater wtw, 4,7GJ zonneboiler MG4 lux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1234567y
Heeft iemand mogelijk al wat meer trekhaak informatie mogen ontvangen? Ik zou de auto heel graag deze zomer met trekhaak mee op vakantie nemen, maar dat begint wel kritisch te worden.

Ik had eigenlijk niet gedacht dat ze meer dan 10 maanden nodig hebben om de trekhaak te kunnen leveren...

Of zijn er locaties buiten Van Mossel waar je een trekhaak kunt laten monteren? Ze zijn er volgens mij al wel.
https://www.burghoftrekha...2022-verticaal-afneembaar

[ Voor 28% gewijzigd door 1234567y op 21-05-2023 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 13:13
Ives schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:35:
Luxury grijs is zeer populair, ik zou rekening houden met een relatief lange levertijd. Als kleur je niet zo veel uitmaakt zijn er volgens mij al bepaalde modellen op voorraad.
Pagina: 1 ... 71 ... 90 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2