Er is vanaf heden een dakdrager beschikbaar voor de MG4 van Thule: Kit145342
Leuke video van Björn Nyland, waarin hij de Bangkok challenge doet met de MG4. Ik zou de auto zelf niet kopen, vooral wanneer ik zie dat het entertainment systeem onbetrouwbaar is en in de video zelfs bevroren raakt.
Maar het is wel interessant om te zien dat die MG4 op andere vlakken het wel goed doet: al vind ik het persoonlijk onacceptabel, als de software van de auto tijdens het rijden bevriest en je veel moeite moet doen om het te herstarten. Dit doet mij vooral denken aan mijn Android Autoradio avontuur, wat uiteindelijk geleidt heeft tot het inruilen van de auto met dit systeem

Ik zou echt knettergek worden van een systeem dat niet goed werkt: volgens mij was de ACC zelfs gevaarlijk, omdat die niet netjes tussen de lijntjes bleef en soms midden over de middenlijn ging rijden. Dat klinkt verre van veilig en zou dodelijk kunnen aflopen, in het drukke ik ik ik en de rest kan stikken verkeer van de Randstad.
Dat klinkt leuk! Hopelijk krijg ik deze ook nog. Verwachte afleverdatum bij dealer vooralsnog 12 mei, en dan 1-2 weken om gereed te maken zou ook 21 mei een mogelijke datum kunnen zijn.cold schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:24:
Deze e-mail kreeg ik vandaag van van mossel:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Beste nieuwe MG eigenaar, Bij deze wil ik u het goede nieuws melden dat uw MG is gearriveerd in Nederland. Sindskort hebben wij in Waalwijk een prachtig nieuw pand. Nu hebben wij met MG een unieke kans om uw auto af te leveren in dat mooie nieuwe pand. Zondag 21 mei is er een evenement georganiseerd om uw MG op te halen in Waalwijk. Het evenement ziet er als volgt uit: 12:00 – 12:15 Aanvang 12:15 – 13:00 Lunch in het Van Mossel Museum 13:00 – 13:30 Uitleg nieuwe auto’s in het Auditorium 13:30 – 14:30 Ontvangst nieuwe auto Tijdens het evenement ontvangt u een verzorgde lunch, goodiebag en uitgebreide uitleg over de auto. Komt u samen met 75 andere klanten uw MG ophalen zondag 21 mei? In afwachting van uw reactie.
Dat denk ik wel. Het gebeurde nadat ze een keer op de terugweg met 130/135km per uur terug naar huis ging op een langere route dan gebruikelijk. Dat andere ga ik morgen proberen, thanks!Wrc schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:51:
[...]
Het configurator (taal instellingen en zo) had ik ook vorig jaar toen ik de MG5 op haalde. Dit loste zich pas op toen ik zelf handmatig naar de instellingen ging en het daar zelf instelde i.p.v. op de melding na starten te reageren.
Wat te range aanduiding betreft, deze is volgens mij dynamisch. Als je een periode veel verbruikt hebt, b.v. door hoge snelheid of rijden met een aanhanger dan wordt je range korter. Pas als je daarna weer een periode normaal verbruik hebt gehad past dat zich dus eer aan. Kan dit de oorzaak zijn?

Mijne zou ook 12 mei komen maar was nu al binnen.(wel een aantal in rdw te zien)matthewtje schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:17:
[...]
Dat klinkt leuk! Hopelijk krijg ik deze ook nog. Verwachte afleverdatum bij dealer vooralsnog 12 mei, en dan 1-2 weken om gereed te maken zou ook 21 mei een mogelijke datum kunnen zijn.
Misschien is die van jou er ook al. Kan geen kwaad misschien om het te checken. Kan je gelijk kijken wanneer ze m kunnen inplannen 😉😁
.
[Voor 99% gewijzigd door sue18 op 06-05-2023 23:49]
inderdaad! handleiding wordt duidelijk dat deze voor de MG4 is ontwikkeld. Dat is nog eens goed nieuws! bedankt voor het melden.Ph!l schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:39:
Er is vanaf heden een dakdrager beschikbaar voor de MG4 van Thule: Kit145342
nu iemand hem monteren en op mgevs.com een foto plaatsen, kijken of ze jarloers zijn, blijkbaar kan het in de UK niet vanwege extra benodigde certificering.
Ik heb de de Thule kitset vandaag op de Thule Evo Clamp 7105 gezet met de zwarte Wingbar, en het past netjes en ziet er goed uit op het zwarte dak 

Handig! Zou je een foto kunnen plaatsen hoe dit eruit ziet?Yoranvl schreef op zondag 7 mei 2023 @ 01:39:
Ik heb de de Thule kitset vandaag op de Thule Evo Clamp 7105 gezet met de zwarte Wingbar, en het past netjes en ziet er goed uit op het zwarte dak
Ben ook benieuwd, wat doet dit met je range?
Top! Foto?Yoranvl schreef op zondag 7 mei 2023 @ 01:39:
Ook de onze werd afgeleverd met een bandenspanning van 3.1 Bar (2 mei in Nijmegen)Capital_G schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:52:
Waren jullie MG4s ook met zo'n hoge bandenspanning geleverd? Ben een paar drempels over gestuiterd dus ik had maar even gekeken, ze stonden vanochtend op 3.2 bar koud en de handleiding zegt 2.5.
Ik vond dat hij qua vering veel harder was dan bij de proefrit en bovenstaand bericht zette
mij op het goeie spoor.
Vreemd dat Van mossel dit niet checkt.
Voor twijfelaars:
Er zit een sticker links naast de bestuurdersstoel, in de rand van het geopende portier.
Daar staat de aanbevolen bandenspanning op:
2,5 Bar voor alle vier.
Achterbanden 2,8 Bar bij zware belading.
VM Amsterdam heeft eind maart de MG4 van ons op 2.6bar afgeleverd. Rijdt prima, behalve dat een wiel niet goed gebalanceerd is (trilling tussen 80-100km/h). Wordt opgelost tijdens plaatsen trekhaak.jbraamse schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:19:
[...]
Ook de onze werd afgeleverd met een bandenspanning van 3.1 Bar (2 mei in Nijmegen)
Ik vond dat hij qua vering veel harder was dan bij de proefrit en bovenstaand bericht zette
mij op het goeie spoor.
Vreemd dat Van mossel dit niet checkt.
Voor twijfelaars:
Er zit een sticker links naast de bestuurdersstoel, in de rand van het geopende portier.
2,5 Bar voor alle vier.
Helaas vandaag wat lichte schade aan het stuur gevonden. 4 kleine putjes onderin, alsof er iets langs is geschuurd. Maandag maar even bellen, denk niet dat ik het geweest kan zijn, omdat het onderin het stuur zit kom je er niet zo snel achter.
Verder staat mijn klok 1 uur in de toekomst, apart foutje.
Volgens mij heb je het al weken over het plaatsen van die trekhaak, blijkbaar zijn die nog lang niet beschikbaar, hoor ook op mgevs er nog zo weinig over!Heinemancp schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:54:
[...]
VM Amsterdam heeft eind maart de MG4 van ons op 2.6bar afgeleverd. Rijdt prima, behalve dat een wiel niet goed gebalanceerd is (trilling tussen 80-100km/h). Wordt opgelost tijdens plaatsen trekhaak.
[Voor 3% gewijzigd door 1234567y op 07-05-2023 12:13]
Eind maart is mijn MG4 bij VM Amsterdam afgeleverd met 2,8 Bar op alle 4 de banden. Rijdt voor mij prima zo.jbraamse schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:19:
Ook de onze werd afgeleverd met een bandenspanning van 3.1 Bar (2 mei in Nijmegen)
Ik vond dat hij qua vering veel harder was dan bij de proefrit en bovenstaand bericht zette mij op het goeie spoor. Vreemd dat Van mossel dit niet checkt.
Voor twijfelaars:
2,5 Bar voor alle vier.
Bij dezelfde bandendruk. Het voelt prima aan. De gewichtsverdeling voor / achter is volgens mij redelijk 50/50, dus ik zie geen reden om voor / achter anders te doen.Haay schreef op zondag 7 mei 2023 @ 15:17:
[...]
Eind maart is mijn MG4 bij VM Amsterdam afgeleverd met 2,8 Bar op alle 4 de banden. Rijdt voor mij prima zo.
Is het mogelijk om 2 telefoons tegelijk met de auto te laten verbinden via Bluetooth of Bluetooth/wired?
Ik gebruik namelijk 2 toestellen in de dagsituatie.
In dat geval kan je hem ook handmatig 'resetten' door je ritgegevens te resetten in het dashboard display. Je verliest dan wel je historische ritdata.D. Ninjai schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:01:
[...]
Dat denk ik wel. Het gebeurde nadat ze een keer op de terugweg met 130/135km per uur terug naar huis ging op een langere route dan gebruikelijk. Dat andere ga ik morgen proberen, thanks!
Die ene, met die snor
Wij gaan straks voor de Thule WingBar Edge, ben heel erg benieuwd wat de impact van de dakkoffer op het verbruik zal zijn. Ga voor we naar zuid Frankrijk vertrekken nog wel een testrit maken over de snelweg op verschillende snelheden om zeker te zijn van het verbruik zodat ik de rit beter kan plannen.Yoranvl schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan denk ik aan de Thule Pacific 200 dakkoffer van 175cm lang en 85 breed met 410 liter inhoud.
Ben ook heel benieuwd naar het verbruik en hoe dit gaat werken naar Spanje in de zomer..
Voor ons normale verbruik zullen we aan 1 Max twee keer per week laden genoeg hebben. Op vakantie lange afstanden met veel bagage vind ik nog best spannend 😅
Afgelopen maandag (1 mei) gebeld. Mogelijk bel ik morgen weer voor de nieuwsgierigheid, bedankt!sue18 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:47:
[...]
Mijne zou ook 12 mei komen maar was nu al binnen.(wel een aantal in rdw te zien)
Misschien is die van jou er ook al. Kan geen kwaad misschien om het te checken. Kan je gelijk kijken wanneer ze m kunnen inplannen 😉😁
Ik ga de vakantie met een kleine bagagewagen proberen. ik verwacht daarmee een stuk minder impact in bereik dan met een dakkoffer.cold schreef op zondag 7 mei 2023 @ 20:34:
[...]
Wij gaan straks voor de Thule WingBar Edge, ben heel erg benieuwd wat de impact van de dakkoffer op het verbruik zal zijn. Ga voor we naar zuid Frankrijk vertrekken nog wel een testrit maken over de snelweg op verschillende snelheden om zeker te zijn van het verbruik zodat ik de rit beter kan plannen.
Voor ons normale verbruik zullen we aan 1 Max twee keer per week laden genoeg hebben. Op vakantie lange afstanden met veel bagage vind ik nog best spannend 😅
https://www.autovisie.nl/...aan-extra-stroomverbruik/
Verdiep je eens in de diverse aanwezige menu's en als je ergens zomertijd met een vinkje erin tegenkomt, dan haal je het vinkje weg en ben je weer helemaal bij de tijdCapital_G schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:04:

Dat artikel had ik idd ook gevonden, deze cijfers zijn echter niet zo makkelijk te vergelijken. de dakkoffer kost 14% extra maar dat is met 120KM/h dus 114% van het verbruik dat je hebt als je 120KM/h rijd zonder dakrails en dakkoffer.1234567y schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:25:
[...]
Ik ga de vakantie met een kleine bagagewagen proberen. ik verwacht daarmee een stuk minder impact in bereik dan met een dakkoffer.
https://www.autovisie.nl/...aan-extra-stroomverbruik/
een klein karretje is 101% van dat zelfde verbruik mits je met dat karretje maar 100KM/h rijd.
er is niet vermeld wat het verbruik is met een dakkoffer als je 100KM/h rijd
daarnaast zijn hun verbruik cijfers behoorlijk verschillend met die van de EV database
de EV database heeft een verbruik van de Kia EV6 GT van 221 Wh/km bij 110KM/h in de zomer zonder airco in dit artikel wordt uitgegaan van 206 Wh/km bij 120KM/h
[Voor 14% gewijzigd door cold op 08-05-2023 09:05]
Volgens TeslaBjorn heeft de MG4 (51KWh accu) een verbruik van 150Wh/KM bij 90KM/h en 219Wh/KM bij 120KM/h
als het verbruik tussen de 90 en 120KM/h lineair zou zijn (is het niet neemt steeds meer toe als je harder gaat) zou dat bij 100Km/h 173Wh/km zijn.
Uitgaande van de 14% extra van Autovisie zou een dakkoffer bij 100KM/h uitkomen op 197Wh/km das 90% van het verbruik op 120KM/h zonder dakkoffer.
lang verhaal kort verbruikt zou je op basis van deze cijfers verwachten dat het verbruik van een dakkoffer bij een snelheid van 100KM/h ongeveer 11% lager is dan met een klein karretje bij 100KM/h
Link naar data van TeslaBjorn (hij heeft de MG4 Standard range in Thailand getest dus zeg maar zomer setting
https://docs.google.com/s...7kwgjE/edit#gid=735351678
als het verbruik tussen de 90 en 120KM/h lineair zou zijn (is het niet neemt steeds meer toe als je harder gaat) zou dat bij 100Km/h 173Wh/km zijn.
Uitgaande van de 14% extra van Autovisie zou een dakkoffer bij 100KM/h uitkomen op 197Wh/km das 90% van het verbruik op 120KM/h zonder dakkoffer.
lang verhaal kort verbruikt zou je op basis van deze cijfers verwachten dat het verbruik van een dakkoffer bij een snelheid van 100KM/h ongeveer 11% lager is dan met een klein karretje bij 100KM/h
Link naar data van TeslaBjorn (hij heeft de MG4 Standard range in Thailand getest dus zeg maar zomer setting

Nu je het zegt, jammer dat ze geen 'nulmeting' 100Km/h als referentie hebben genomen voor alles. en dan ook met die snelheid met dakkoffer.cold schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:59:
[...]
Dat artikel had ik idd ook gevonden, deze cijfers zijn echter niet zo makkelijk te vergelijken. de dakkoffer kost 14% extra maar dat is met 120KM/h dus 114% van het verbruik dat je hebt als je 120KM/h rijd zonder dakrails en dakkoffer.
een klein karretje is 101% van dat zelfde verbruik mits je met dat karretje maar 100KM/h rijd.
er is niet vermeld wat het verbruik is met een dakkoffer als je 100KM/h rijd
daarnaast zijn hun verbruik cijfers behoorlijk verschillend met die van de EV database
de EV database heeft een verbruik van de Kia EV6 GT van 221 Wh/km bij 110KM/h in de zomer zonder airco in dit artikel wordt uitgegaan van 206 Wh/km bij 120KM/h
Wat bedoel je met "tegelijk" ? Ik heb zowel mijn eigen (Android) mobiel als de (Android) mobiel van mijn vrouw via Bluetooth aan de auto gekoppeld. Daarmee zijn beide telefoons dus 'bekend' bij de auto maar net als met een Bluetooth koptelefoon kun je maar één koppeling tegelijk actief hebben.AcIDeR schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:25:
Is het mogelijk om 2 telefoons tegelijk met de auto te laten verbinden via Bluetooth of Bluetooth/wired?
Duidelijk!Haay schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:28:
[...]
Wat bedoel je met "tegelijk" ? Ik heb zowel mijn eigen (Android) mobiel als de (Android) mobiel van mijn vrouw via Bluetooth aan de auto gekoppeld. Daarmee zijn beide telefoons dus 'bekend' bij de auto maar net als met een Bluetooth koptelefoon kun je maar één koppeling tegelijk actief hebben.
Mijn huidige auto (VW) heeft namelijk 2 telefoons tegelijk gekoppeld, waardoor ik op beide toestellen gebeld kan worden over de ingebouwde carkit.
Ik waardeer TeslaBjorn over het algemeen goed, maar bij het testen van de MG4 heeft hij toch wel een aantal missers gemaakt. Behalve feitelijke onjuistheden was de saus van negatief zijn omdat het een Chinees product is, en omdat MG hem geen MG4 in Noorwegen ter beschikking heeft gesteld voor mij zodanig aanwezig dat ik hem hier niet serieus kan nemen.cold schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:25:
Volgens TeslaBjorn heeft de MG4 (51KWh accu) een verbruik van 150Wh/KM bij 90KM/h en 219Wh/KM bij 120KM/h
Daarnaast: een verbruikstest is alleen zinvol als die wordt gedaan onder vaste condities. Dit was een hele andere locatie dan hij normaal gebruikte. Wat zou de invloed zijn van iets meer wind, iets meer helling, andere temperatuur, zelfs andere vochtigheid.
ja daar heb je geheel gelijk in, was helemaal vergeten dat het echt geen representatieve test was.Ron6 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:18:
[...]
Ik waardeer TeslaBjorn over het algemeen goed, maar bij het testen van de MG4 heeft hij toch wel een aantal missers gemaakt. Behalve feitelijke onjuistheden was de saus van negatief zijn omdat het een Chinees product is, en omdat MG hem geen MG4 in Noorwegen ter beschikking heeft gesteld voor mij zodanig aanwezig dat ik hem hier niet serieus kan nemen.
Daarnaast: een verbruikstest is alleen zinvol als die wordt gedaan onder vaste condities. Dit was een hele andere locatie dan hij normaal gebruikte. Wat zou de invloed zijn van iets meer wind, iets meer helling, andere temperatuur, zelfs andere vochtigheid.
hoe dan ook zal er getest moeten gaan worden met de MG4.
wij gaan voor de Thule WingBar Edge rails en de Thule Force XT Aeroskin L of de Force XT Sport Aeroskin liefst de L van 450 liter maar wil eerst kijken hoe dat uitpakt op het dak

zodra ik de MG4 en de rails + dakkoffer heb zal ik een paar testen doen op een stuk snelweg en de resultaten hier delen.
[Voor 7% gewijzigd door cold op 08-05-2023 13:43]
Zoals eerder vermeld werk ik beroepsmatig met veel Chinese software van (batterij) omvormers, mg4, snelladers en nog wat andere apparatuur. De software kwaliteit en test kwaliteit van Chinese software is heel erg laag. Dat komt doordat er geen software engineering cultuur bestaat en minder op kwaliteit wordt gelet en meer op snelheid van productie en lagere kosten. Voorbeelden zijn geen regelmatige software releases, changelogs, beschikbaar stellen van Api's een goed ontworpen UX.cold schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:37:
[...]
ja daar heb je geheel gelijk in, was helemaal vergeten dat het echt geen representatieve test was.
hoe dan ook zal er getest moeten gaan worden met de MG4.
wij gaan voor de Thule WingBar Edge rails en de Thule Force XT Aeroskin L of de Force XT Sport Aeroskin liefst de L van 450 liter maar wil eerst kijken hoe dat uitpakt op het dak
zodra ik de MG4 en de rails + dakkoffer heb zal ik een paar testen doen op een stuk snelweg en de resultaten hier delen.
De MG 4 valt me in dat opzicht heel erg mee. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Alleen is software blijkbaar niet goed getest want dingen zoals lka en tja zijn gewoon gevaarlijk dit had nooit zo uitgeleverd mogen worden.
Dus ik begrijp het punt wel van Bjorn zeker als je voornamelijk Duitse of Tesla BEV autos rijdt dan is de software heel goed op orde en het verschil heel erg groot.
[Voor 11% gewijzigd door Vaevictis_ op 08-05-2023 14:40]
Het domme is dat de LKA van de MG ZS EV uit 2020 wel prima werkt, maar waar ze die dan vandaan hebben?Vaevictis_ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:36:
[...]
Zoals eerder vermeld werk ik beroepsmatig met veel Chinese software van (batterij) omvormers, mg4, snelladers en nog wat andere apparatuur. De software kwaliteit en test kwaliteit van Chinese software is heel erg laag. Dat komt doordat er geen software engineering cultuur bestaat en minder op kwaliteit wordt gelet en meer op snelheid van productie en lagere kosten. Voorbeelden zijn geen regelmatige software releases, changelogs, beschikbaar stellen van Api's een goed ontworpen UX.
De MG 4 valt me in dat opzicht heel erg mee. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. Alleen is software blijkbaar niet goed getest want dingen zoals lka en tja zijn gewoon gevaarlijk dit had nooit zo uitgeleverd mogen worden.
Dus ik begrijp het punt wel van Bjorn zeker als je voornamelijk Duitse of Tesla BEV autos rijdt dan is de software heel goed op orde en het verschil heel erg groot.
blup
Past prima in het betoog dat ze software kwaliteit en testen niet op orde hebben. Zou me niets verbazen als het een een hele ander ECU is b.v. ingekocht.Bezulba schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:08:
[...]
Het domme is dat de LKA van de MG ZS EV uit 2020 wel prima werkt, maar waar ze die dan vandaan hebben?
@Yoranvl er al uit welke dakkoffer het gaat worden? Je gaat dan vast een testje doen bij 100km/h met en zonder koffer?1234567y schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:43:
[...]
Nu je het zegt, jammer dat ze geen 'nulmeting' 100Km/h als referentie hebben genomen voor alles. en dan ook met die snelheid met dakkoffer.

Ik zit trouwens zelf te denken aan een Thule motion XT sport omdat het vooral om ski's vervoeren gaat. De koffer is wat minder hoog, dus dat scheelt weer een beetje verbruik wellicht. 300 extra liters gaat meer dan voldoende zijn.
Ik denk dat ik voor de Thule Pacific 200 zwart ga. Deze is relatief breed en wat korter. Hierdoor idd wel wat minder aërodynamisch maar ik vind 410 liter wel fijn. Hij is ook wat vriendelijker in prijs.
Ik had een station met een dakkoffer van 530 liter. Dus de aardappelen laten we maar thuis dit jaar 😀.
Ik zie dat de Motion XT 189cm lang is en ik twijfel of dat past. De Motion XT M is ook 175cm. Ik ga eens langs een speciaalzaak om te bespreken welk formaat erop kan.
Als ik hem heb ga ik het testen.
Ik had een station met een dakkoffer van 530 liter. Dus de aardappelen laten we maar thuis dit jaar 😀.
Ik zie dat de Motion XT 189cm lang is en ik twijfel of dat past. De Motion XT M is ook 175cm. Ik ga eens langs een speciaalzaak om te bespreken welk formaat erop kan.
Als ik hem heb ga ik het testen.
In de 300Liter goed voor ski’s categorie kun je ook naar de Thule Force XT sport kijken.savale schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:54:
[...]
@Yoranvl er al uit welke dakkoffer het gaat worden? Je gaat dan vast een testje doen bij 100km/h met en zonder koffer?
Ik zit trouwens zelf te denken aan een Thule motion XT sport omdat het vooral om ski's vervoeren gaat. De koffer is wat minder hoog, dus dat scheelt weer een beetje verbruik wellicht. 300 extra liters gaat meer dan voldoende zijn.
https://www.paddockone.nl/force-xt-sport-aeroskin-zwart.html
Ik begreep vandaag van van mossel dat onze auto inmiddels in Waalwijk is. Helaas kunnen we de 21ste niet voor het feestje wat ze dan hebben maar met een beetje geluk kunnen we hem volgende week in Amsterdam ophalen 🤩
Hoop dan de week daarna de dakkoffer en rails op te kunnen halen
Ik weet nog niet zeker of ik voor een dakkoffer ga. de dragers zijn vooral voor een surfboard te vervoeren. ik ben wel benieuwd of de spoilers in de weg gaan zitten voor een dakkoffer. en je dus de kofferbak niet meer fatsoenlijk kunt openen?cold schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:28:
[...]
In de 300Liter goed voor ski’s categorie kun je ook naar de Thule Force XT sport kijken.
https://www.paddockone.nl/force-xt-sport-aeroskin-zwart.html
Ik begreep vandaag van van mossel dat onze auto inmiddels in Waalwijk is. Helaas kunnen we de 21ste niet voor het feestje wat ze dan hebben maar met een beetje geluk kunnen we hem volgende week in Amsterdam ophalen 🤩
Hoop dan de week daarna de dakkoffer en rails op te kunnen halen
Ik heb de achterklep even helemaal open gedaan en dan durf ik wel met 100% zekerheid te zeggen dat de spoiler hoger uitkomt ten op zichte van de dakrail. Het is dus zaak om te kijken dat de dakkoffer niet te ver doorloopt naar achteren.1234567y schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:51:
[...]
Ik weet nog niet zeker of ik voor een dakkoffer ga. de dragers zijn vooral voor een surfboard te vervoeren. ik ben wel benieuwd of de spoilers in de weg gaan zitten voor een dakkoffer. en je dus de kofferbak niet meer fatsoenlijk kunt openen?
@Yoranvl jij hebt geen spoiler zo te zien, dus wellicht voor jou geen issue. Vraagje: kun je de beugels nog iets naar voren zetten of is dat een vaste positie? + Hoeveel cm zit er tussen de achterste dakdrager en het scharnierpunt van de achterklep? Bedankt!
[Voor 18% gewijzigd door savale op 08-05-2023 23:21]
Kwam deze test tegen, is helaas in het Duits maar geeft wel het verbruik mooi weer op verschillende snelheden
https://youtu.be/d5nnc3BCsfg
De test op 160kmh is helaas onbruikbaar omdat de auto blijkbaar geen verbruik boven de 29,8kwh/100km aangeeft 🤪
De test op 160kmh is helaas onbruikbaar omdat de auto blijkbaar geen verbruik boven de 29,8kwh/100km aangeeft 🤪
Ook gezien, best nette cijfers. Fijn als je thuis kunt laden en ook nog eens gebruik kunt maken van het overschot van je zonnepanelen. Dan zijn bepaalde ritten opeens meer dan de helft goedkoper dan met een brandstof autocold schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 05:53:
Kwam deze test tegen, is helaas in het Duits maar geeft wel het verbruik mooi weer op verschillende snelheden
[Afbeelding]

[Voor 4% gewijzigd door Troetelbeer op 09-05-2023 07:20]
Believe. Imagine. Create.
Laden met ons overschot zonnestroom zit er helaas niet in, gelukkig krijgen we momenteel netto 45 cent voor teruglevering dus veel schieten we er niet bij inTroetelbeer schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 07:19:
[...]
Ook gezien, best nette cijfers. Fijn als je thuis kunt laden en ook nog eens gebruik kunt maken van het overschot van je zonnepanelen. Dan zijn bepaalde ritten opeens meer dan de helft goedkoper dan met een brandstof auto

Ik heb even de MG4 (rood) en de MB EQE 90.6 (groen) naast elkaar geplot omdat die redelijk overeen komen. Je ziet inderdaad wel dat tot 140 lijkt het redelijk linear te verlopen maar naar 160 loopt ie harder op, wat ook wel logisch is.
Ik ben vooral geinteresseerd in verbruik @130km/h omdat ik bijna altijd die snelheid rij.
Lijkt erop dat je dan rond de 25Kw/100 km uit komt. Dan red je netaan 200 km op een lading.
Ik ben vooral geinteresseerd in verbruik @130km/h omdat ik bijna altijd die snelheid rij.
Lijkt erop dat je dan rond de 25Kw/100 km uit komt. Dan red je netaan 200 km op een lading.
Dat is een flinke vergoeding. Bij Eneco is het maar 9ct. Maar aangezien ik volgens VM volgende maand mn nieuwe ZS krijg ga ik niet meer overstappen.cold schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:19:
[...]
Laden met ons overschot zonnestroom zit er helaas niet in, gelukkig krijgen we momenteel netto 45 cent voor teruglevering dus veel schieten we er niet bij in
Denk ook niet dat die terugleververgoeding actueel is, en er sprake is van een langlopend contract dat jaren geleden is afgesloten.Nancy81 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:17:
[...]
Dat is een flinke vergoeding. Bij Eneco is het maar 9ct. Maar aangezien ik volgens VM volgende maand mn nieuwe ZS krijg ga ik niet meer overstappen.
On-topic: Heeft iemand anders al die uitnodiging van Van Mossel gekregen voor het event op 21 mei? Ik heb nog maar 1 iemand dit zien posten. (Tweaker 'cold' op 6 mei)
[Voor 17% gewijzigd door matthewtje op 09-05-2023 11:12]
Ik snap die focus op zonnestroom niet zo. Je kunt veel beter je auto laden op een gunstig moment met een dynamisch contract dan de illusie hebben dat laden met je eigen (duur aangeschafte) zonnepanelen 'gratis' is.Troetelbeer schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 07:19:
[...]
Ook gezien, best nette cijfers. Fijn als je thuis kunt laden en ook nog eens gebruik kunt maken van het overschot van je zonnepanelen. Dan zijn bepaalde ritten opeens meer dan de helft goedkoper dan met een brandstof auto
Stroom uit zonnepanelen is zeker niet gratis, maar in de meeste gevallen wel veel goedkoper dan aangekochte stroom. Zeker als je rekening houdt met de energiebelasting.
Als je flink wat zonnepanelen hebt liggen is een dynamisch contact totaal niet gunstig.
Als je flink wat zonnepanelen hebt liggen is een dynamisch contact totaal niet gunstig.
[Voor 50% gewijzigd door HandyLumberjack op 09-05-2023 11:43]
Gasloos sinds 2015, 100x125Wp+26x295Wp+11x395Wp+4*110Wp
Misschien als ik zou bellen naar VM. Verwachting is namelijk dat hij ergens in de 3e week van mei afgeleverd kan worden. Laat het opzettelijk nu voor wat het is, aangezien het mij beter uitkomt om de auto begin juni in ontvangst te nemen. Al klinkt dat 'feestje' ook wel interessantmatthewtje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:11:
[...]
Denk ook niet dat die terugleververgoeding actueel is, en er sprake is van een langlopend contract dat jaren geleden is afgesloten.
On-topic: Heeft iemand anders al die uitnodiging van Van Mossel gekregen voor het event op 21 mei? Ik heb nog maar 1 iemand dit zien posten. (Tweaker 'cold' op 6 mei)

Welke mg? in de ZS werkt het prima, het is alleen de verwarming die niet op turbo stand gaat in de winter in ECO mode.jandrenth schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:42:
Airco werkt niet goed in Eco mode.
Moest bijna stoppen langs de weg, zag niets meer.
Klopt dit ?
blup
Ik rij niet in ECO, zie niet echt het voordeel daarvan aangezien het gros van het verbuik wordt bepaald door de zool van de rechtervoet. Maar ik heb inderdaad wel begrepen dat ECO mode de airco limiteert, in hoeverre geen idee.jandrenth schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:42:
Klopt dit ?
Wie zegt dat ik die zonnepanelen zelf heb betaald? Los daarvan, al zou ik geen zonnepanelen hebben, dan is mijn huidige stroomprijs thuis alsnog veel voordeliger dan de diesel en benzine prijzen.1234567y schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:31:
[...]
Ik snap die focus op zonnestroom niet zo. Je kunt veel beter je auto laden op een gunstig moment met een dynamisch contract dan de illusie hebben dat laden met je eigen (duur aangeschafte) zonnepanelen 'gratis' is.
[Voor 49% gewijzigd door Troetelbeer op 09-05-2023 14:12]
Dynamische contract kan nog altijd veranderen betreft gunstigheid. Vooral zodra de tarieven weer mogen stijgen.1234567y schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:31:
[...]
Ik snap die focus op zonnestroom niet zo. Je kunt veel beter je auto laden op een gunstig moment met een dynamisch contract dan de illusie hebben dat laden met je eigen (duur aangeschafte) zonnepanelen 'gratis' is.
Als de saldering is afgebouwd zullen zonnepanelen iets minder gunstig zijn, maar veel mensen hebben de zonnepanelen redelijk snel terugverdiend en daarna is het letterlijk gratis stroom....
In koude stand of warme stand?jandrenth schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:42:
Klopt dit ?
Heb de mg nog niet binnen, maar in mijn huidige auto moet ik met vochtig weer ook altijd ondanks warmte buiten even de wamre stand aanzetten voor het onwassemen van de ramen. Vandaag zelfs na stuk rijden dat het roch met de koude stand beslaat. Misschien ook iets te maken met de enorme luchtvochtigheid? Heb uiteindelijk stand van de blazer bij de ramen afgehaald. Toen ging het weer goed
Vanmiddag Van Mossel Amsterdam gebeld, chasis nummer is bekend en mijn MG5 SR Luxury komt als het goed is 2 Juni binnen in Nederland!

sue18 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:47:
[...]
Warme stand(26gr) in Eco mode.
Later uit Eco mode gehaald, werkt beter.
In koude stand of warme stand?
Heb de mg nog niet binnen, maar in mijn huidige auto moet ik met vochtig weer ook altijd ondanks warmte buiten even de wamre stand aanzetten voor het onwassemen van de ramen. Vandaag zelfs na stuk rijden dat het roch met de koude stand beslaat. Misschien ook iets te maken met de enorme luchtvochtigheid? Heb uiteindelijk stand van de blazer bij de ramen afgehaald. Toen ging het weer goed
Capital_G schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:55:
[...]
Ik bedoel de eco mode van de airco, later uitgezet, werkt beter.
Ik rij niet in ECO, zie niet echt het voordeel daarvan aangezien het gros van het verbuik wordt bepaald door de zool van de rechtervoet. Maar ik heb inderdaad wel begrepen dat ECO mode de airco limiteert, in hoeverre geen idee.
Je hebt eco mode als rijmodus, en je hebt eco stand in je HVAC menu. (Mg4)
Bij mij staat die laatste altijd op eco (standaard), rijmodus op normal.
Je kan ook je rijmodus koppelen aan je HVAC via een extra menu in je HVAC menu, die koppeling staat bij mij uit.
Onderscheid en gevolgen van al deze opties zijn bij mij niet bekend, om maar aan te geven dat er diverse eco standen zijn dus dat we het wel over hetzelfde hebben.
Hier een update over bovenstaande. Ik ben nog geen stap verder. Geen enkele partij kan mij duidelkheid geven. Ze weten niet wanneer het onderdeel komt en heb dus geen idee of dit nog 1 week of 6 maanden kan duren.1993jjohan schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:11:
Ben benieuwd of mensen hier nog meer ervaringen van hebben.
Ik ben op 10 januari van achteren aangereden met mijn ZS 2019 model. Bumper kapot en moet vervangen worden. Verkend maar kan gebeuren natuurlijk.
Nu wacht ik echter nog steeds op van Mossel autoschade Nijmegen die aangeeft de onderdelen nog niet te hebben. Inmiddels zijn we wel 4 maanden verder.
Kent iemand dit verhaal en wat is hier nog aan te doen. Inmiddels vind ik het compleet onacceptabel dat ik al 4 maanden met schade rondrijdt. [Afbeelding]
De lol bij mij is er af. Voor mij na de leaseperiode geen MG meer. Of ik moet een duidelijk beeld hebben dat de onderdelen beschikbaarheid tegen die tijd sterk is verbeterd. Ik ben nog steeds heel tevreden over de kwaliteit van de auto. Maar dit gedoe is een dealbreaker voor mij.
Ik ben benieuwd of iemand mij hierin kan adviseren wat voor rechten ik hier verder nog heb om het proces wat voortgang te geven. Laat de maar een bumper van een donor auto afhalen ofzo.
Beste,
Bedankt voor je bericht.
Uiteraard zijn we er ons van bewust dat dit geen prettige situatie is. Helaas is het bij MG auto’s niet ongebruikelijk dat onderdelen voor een langere tijd in backorder vallen. De meeste onderdelen komen vanuit China en dat kan vertragingen opleveren.
Voor de actuele stand van zaken met betrekking tot de onderdelen en het herstel van de auto, mag je altijd ook rechtstreeks contact opnemen met de reparateur op telefoonnummer XXXX. Doordat zij in contact staan met de leverancier kunnen zij je het beste infomeren.
[Voor 4% gewijzigd door 1993jjohan op 10-05-2023 10:17]
Ik snap je, maar dit is niet alleen een MG probleem. Heel veel merken waaronder BMW hebben al maanden grote problemen met het leveren van onderdelen.1993jjohan schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:12:
[...]
Hier een update over bovenstaande. Ik ben nog geen stap verder. Geen enkele partij kan mij duidelkheid geven. Ze weten niet wanneer het onderdeel komt en heb dus geen idee of dit nog 1 week of 6 maanden kan duren.
De lol bij mij is er af. Voor mij na de leaseperiode geen MG meer. Of ik moet een duidelijk beeld hebben dat de onderdelen beschikbaarheid tegen die tijd sterk is verbeterd. Ik ben nog steeds heel tevreden over de kwaliteit van de auto. Maar dit gedoe is een dealbreaker voor mij.
Ik ben benieuwd of iemand mij hierin kan adviseren wat voor rechten ik hier verder nog heb om het proces wat voortgang te geven. Laat de maar een bumper van een donor auto afhalen ofzo.
[...]
Lang leve just in time en outsourcing. Dat werkte vroeger goed maar sinds corona niet meer, tijd om het weer op te slaan dichterbij huis.b1rdbrain schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:48:
[...]
Ik snap je, maar dit is niet alleen een MG probleem. Heel veel merken waaronder BMW hebben al maanden grote problemen met het leveren van onderdelen.
Na 5 weken op de boot moet het hierkunnen zijn. Of stopt MG alles in de productie van nieuwe autos?Vaevictis_ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:24:
[...]
Lang leve just in time en outsourcing. Dat werkte vroeger goed maar sinds corona niet meer, tijd om het weer op te slaan dichterbij huis.
Vandaag kwam ik op YouTube een video tegen van Pim Zebregs. Hij legt MG4 voice control, bediening via spraakopdrachten uit.
Zoals ik al eerder las werkt deze maar in 4 talen: Engels,Duits,Frans en Spaans.
Pim heeft onder zijn video een opsomming van spraakopdrachten vermeld, best handig.
Of er ooit een update komt naar Nederlands is onbekend.
Hierbij de link naar zij. Video: YouTube: MG4 voice control, bediening via spraakopdrachten
Zoals ik al eerder las werkt deze maar in 4 talen: Engels,Duits,Frans en Spaans.
Pim heeft onder zijn video een opsomming van spraakopdrachten vermeld, best handig.
Of er ooit een update komt naar Nederlands is onbekend.
Hierbij de link naar zij. Video: YouTube: MG4 voice control, bediening via spraakopdrachten
@savale Ik heb wel een spoiler

En inmiddels de Pacific 200 gehaald. Een koffer tot 190cm zou ook echt nog wel passen want ik heb hem nu flink naar achteren geschoven.
Dank voor de update! De koffer die ik op het oog heb is 190cm lang dus dat zou dan waarschijnlijk wel passenYoranvl schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@savale Ik heb wel een spoiler![]()
En inmiddels de Pacific 200 gehaald. Een koffer tot 190cm zou ook echt nog wel passen want ik heb hem nu flink naar achteren geschoven.

Heb je al een idee hoeveel invloed de koffer op je verbruik heeft? (Ben vooral benieuwd naar het verbruik bij 100km/h)
Vandaag de bandenspanning verlaagd van 3.2 bar naar 2.6 voor en 2.8 achter.
De app geeft nog steeds 3.1 bar aan voor alle wielen?
Vreemd
Vreemd
Daarvoor moet je eerst een stukje rijden zodat de sensors geactiveerd worden.jandrenth schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:38:
Vandaag de bandenspanning verlaagd van 3.2 bar naar 2.6 voor en 2.8 achter.
Vreemd
De komst van de MG4 heeft deze thread vrij rommelig gemaakt als je een ander type volgt, maar hier weer een ZS-update. Helaas weer beroerd, want de leverdatum is weer uitgesteld van half mei naar 23 juni.
Heb je een rechtsbijstand verzekering, al dan niet via je autoverzekering? Ga dan eens via die weg kijken of je iets kunt. Het herstellen zal er niet sneller door gaan, maar misschien kun je wel iemand aansprakelijk stellen voor het zo lange wachten en kun je zo een vergoeding krijgen.1993jjohan schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:12:
[...]
Hier een update over bovenstaande. Ik ben nog geen stap verder. Geen enkele partij kan mij duidelkheid geven. Ze weten niet wanneer het onderdeel komt en heb dus geen idee of dit nog 1 week of 6 maanden kan duren.
[...]
Het is een klein beetje een nutteloze vraag, maar ben gewoon nieuwsgierig:
Vanmorgen de eerste MG4 in het wild gezien ter hoogte van Groenlo op de N18. Het ging om een witte in de luxury uitvoering. Heb ik toevallig een tweaker gespot?
Ook erg leuk om eindelijk er eentje te zien rijden, al heeft het ook wel iets dat je ze nog niet zoveel ziet (in ieder geval hier in Overijssel).
Vanmorgen de eerste MG4 in het wild gezien ter hoogte van Groenlo op de N18. Het ging om een witte in de luxury uitvoering. Heb ik toevallig een tweaker gespot?
Ook erg leuk om eindelijk er eentje te zien rijden, al heeft het ook wel iets dat je ze nog niet zoveel ziet (in ieder geval hier in Overijssel).
Ik heb afgelopen weekend ook pas mijn eerste MG4 in het wild gespot en wel een Nederlander in Winterberg, wellicht ook een tweaker?
Ik zie daarnaast dat de rechten het levertijden spreadsheet zijn aangepast waardoor ik de info van mijn bestelling niet meer kan aanpassen. Zou iemand die dit wel kan regel 114 willen updaten naar:
besteldatum: 21-4-2023 (iets vertraagd vanwege gedoe tussen werkgever en leasemaatschappij)
eerst aangegeven leverdatum: 28-7-2023
vestiging: Amsterdam
Ik zie daarnaast dat de rechten het levertijden spreadsheet zijn aangepast waardoor ik de info van mijn bestelling niet meer kan aanpassen. Zou iemand die dit wel kan regel 114 willen updaten naar:
besteldatum: 21-4-2023 (iets vertraagd vanwege gedoe tussen werkgever en leasemaatschappij)
eerst aangegeven leverdatum: 28-7-2023
vestiging: Amsterdam
Oh joh, ik wist niet dat ze nog niet zoveel te zien waren. Ik rij hier in mijn dorp langs een vrachtwagen opstelplaats en daar staan al een paar weken nu minimaal 50 witte MG4's 
Zullen wel voor een lease maatschappij zijn ofzo, want ze zijn allemaal wit en maar een paar zwart, geen andere kleuren.

Zullen wel voor een lease maatschappij zijn ofzo, want ze zijn allemaal wit en maar een paar zwart, geen andere kleuren.
ioniq 28kWh - 5135 Wp
Ik zie op de vanmossel site dat de nieuwe MG4 een derde hoofdsteun en one pedal driving krijgen.
zou dit opd via een software update ook op de oudere MG4 krijgen?
Nieuwe MG4? Als in nieuwe uitvoering of de sport uitvoering? Ook ruitenwisser achter en lampje?thien schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:57:
Ik zie op de vanmossel site dat de nieuwe MG4 een derde hoofdsteun en one pedal driving krijgen.
De refresh zit er al een tijdje aan te komen. Ook het Australische model lijkt wat leuke features te hebben. Denk dat ze hem in Nederland hebben ingetogen omdat hij relatief laat hier te koop was.
So far heb ik gezien:
18'' velgen
Midden hoofdsteun
Ruitenwisser achter
Ik kijk nu naar de Australische mg4 site en daar staan Metallic blauw/orange, vraag me af of dat een foutje is.
En op de VM site staat inderdaad One-Pedal drive. Die staat overigens ook in de handleiding als optie in de infotainment maar die zit (nog) niet in onze versie zo lijkt het. Persoonlijk mis ik het niet, rem liever het laatste stukje zelf.
Valt dus allemaal wel mee qua veranderingen.
Ook nog deze tegengekomen, meer in-depth "review" van de Cyberster plus prijsindicatie van 50-60.000 GBP:
YouTube: FIRST LOOK: MG Cyberster. The electric car to convert petrolheads? |...
So far heb ik gezien:
18'' velgen
Midden hoofdsteun
Ruitenwisser achter
Ik kijk nu naar de Australische mg4 site en daar staan Metallic blauw/orange, vraag me af of dat een foutje is.
En op de VM site staat inderdaad One-Pedal drive. Die staat overigens ook in de handleiding als optie in de infotainment maar die zit (nog) niet in onze versie zo lijkt het. Persoonlijk mis ik het niet, rem liever het laatste stukje zelf.
Ook nog deze tegengekomen, meer in-depth "review" van de Cyberster plus prijsindicatie van 50-60.000 GBP:
YouTube: FIRST LOOK: MG Cyberster. The electric car to convert petrolheads? |...
Ik mag 19 mei mijn nieuwe MG4 Luxury ophalen. Zijn er behalve de tips in de video over het ophalen van de auto (krasjes, onderbeplating, etc controleren ) nog andere tips van (tevreden?) MG4-bezitters.
Ik heb net even op de Duitse site van mgmotor gekeken, en wat misschien ook interessant is om te noemen is dat er bij de comfort versie een warmtepomp wordt genoemd als extraCapital_G schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:32:
De refresh zit er al een tijdje aan te komen. Ook het Australische model lijkt wat leuke features te hebben. Denk dat ze hem in Nederland hebben ingetogen omdat hij relatief laat hier te koop was.
So far heb ik gezien:
18'' velgen
Midden hoofdsteun
Ruitenwisser achter
Misschien ben ik een geluksvogel, maar zondag 21 mei mag ik net als 75 andere VM klanten de nieuwe MG ophalen in Waalwijk. In mijn geval gaat het om een ZS EV LR Luxury Pebble black. Deze is februari 2023 besteld en dus nu al binnen! (prognose was januari 2024)
HahaPjetrof schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:02:
Het is een klein beetje een nutteloze vraag, maar ben gewoon nieuwsgierig:

Kijk: YouTube: 2023 MG4 with folding wings Take off (Easter Egg) @ Lichtenvoorde (NL)

[Voor 10% gewijzigd door Paul van Druten op 12-05-2023 14:30]
Echt bizar.. De mijne is februari 2022 besteld, zelfde uitvoering, kleur, etc. en ik mag hem 26 mei ophalen. (weet ik ook sinds gisteren).annootje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:37:
Misschien ben ik een geluksvogel, maar zondag 21 mei mag ik net als 75 andere VM klanten de nieuwe MG ophalen in Waalwijk. In mijn geval gaat het om een ZS EV LR Luxury Pebble black. Deze is februari 2023 besteld en dus nu al binnen! (prognose was januari 2024)
Onder het mom van 'nee heb je, ja kan je krijgen' heb ik Van Mossel gebeld. Gevraagd of ik ook kan aansluiten bij het event op 21 mei én dan ook mijn MG kan ophalen, waarop geantwoord is: Ja, dat kan! Ik krijg als het goed is a.s. maandag een mailtje ter bevestiging.matthewtje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:02:
[...]
Echt bizar.. De mijne is februari 2022 besteld, zelfde uitvoering, kleur, etc. en ik mag hem 26 mei ophalen. (weet ik ook sinds gisteren).
Cool! ik werk in Groenlo, als je vanaf volgende maand een Andes Grey luxury uitvoering ziet rijden, dan ben ik het misschien welPaul van Druten schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:28:
[...]
Hahadie zag ik ook! Zelf ben ik van #teamred een MG4 Luxury en woon in Lichtenvoorde!
Kijk: YouTube: 2023 MG4 with folding wings Take off (Easter Egg) @ Lichtenvoorde (NL)

Vanmiddag langs VM gegaan en vernam dat onze MG ZS LR LUX rond 19 mei 2023 aankomt. Als het een beetje mee zit, dan kunnen we eind mei 2023 eindelijk ophalen.matthewtje schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:02:
[...]
Afgelopen maandag (1 mei) gebeld. Mogelijk bel ik morgen weer voor de nieuwsgierigheid, bedankt!

Al 10 dagen gelukkige bezitter van een ZS LR lux - 1200 km op de teller.Vilitrius007 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:59:
[...]
Vanmiddag langs VM gegaan en vernam dat onze MG ZS LR LUX rond 19 mei 2023 aankomt. Als het een beetje mee zit, dan kunnen we eind mei 2023 eindelijk ophalen.
De prijs van laden aan de laadpalen in het dorp swingt hier wel de pan uit.
65 ct per Kw, net over de grens in Frankrijk bij IECharge 30 ct snelladen.
Dat kan niet moet zijn kWh. Overigens is vermogen kW.Dank uHamergitaar schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:40:
[...]
Al 10 dagen gelukkige bezitter van een ZS LR lux - 1200 km op de teller.

De telsa Superchargers zijn ~50cnt. En sneller klaarHamergitaar schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:40:
[...]

Hamergitaar schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:40:
[...]
Welke card gebruikt u hiervoor?
knip
[Voor 96% gewijzigd door Notna op 15-05-2023 08:03. Reden: linkdump van dubieuze afkomst en 0 specifiek raakvlak voor het besproken model]
Het lijkt mij nogal overtrokken, dan had onze MG4 bij terugkomst na 10 dagen Portugal helemaal leeg moeten zijn, maar mij is niks opgevallen.
[Voor 29% gewijzigd door Notna op 15-05-2023 08:06]
600 euro per jaar? Dat is ~12 euro per week, dat is ongeveer wat ik laad momenteel dus lijkt me onmogelijk aangezien ik ook zon 200 km rij.
Om dit juist te kunnen berekenen, indien het artikel klopt, kan je beter kijken naar het aantal kWh in plaats van geldbedragen. Energieprijs fluctueert hevig per huishouden. De één betaalt 0,20ct per kWh en de ander 0,80ct per kWh.Capital_G schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:34:
600 euro per jaar? Dat is ~12 euro per week, dat is ongeveer wat ik laad momenteel dus lijkt me onmogelijk aangezien ik ook zon 200 km rij.
"Typical losses mount to about 3% of its battery capacity every 24 hours while it is parked and doing nothing."
Dat lijkt mij echt onzin, of zijn er mensen die kunnen bevestigen dat hun MG 3% per dag stilstaand verliest. Kan het zelf nog niet constateren. eind april is onze MG aangekomen in de haven. Dan zou er nu al 60% accu lading verdampt zijn. Misschien duurt het daarom zolang voordat de auto bij VM is afgeleverd.
[Voor 16% gewijzigd door Notna op 15-05-2023 08:04]
Sorry hoor, maar volgende x ff wat betere artikelen uitzoeken, dit is klinklare klikbait. Zie je ergens bewijs worden geleverd? De grafiek is onleesbaar en je hebt geen idee over welke auto of accu het gaat.
Het is ook niet te meten. Zou je een scherm moeten hebben met de percentage accu. En we hebben alleen berekende km’s die bij een tempfluctuatie weer anders zijn.
[Voor 18% gewijzigd door Notna op 15-05-2023 08:04]
diskeltische lurker
Dit kan ook niet kloppen mijn auto heeft een 50Ah accu met 12V = 0,6 kWh bij andere bevs kan de accu worden bijgeladen vanuit de batterij vaak tot 3x per dag meer niet dus dat zou maximaal 1,8 kWh zijn. Ik schat dat het voor mg max 0,3 kWh is als je 2x per dag de app gebruikt.technopeuter schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:29:
[...]
Sorry hoor, maar volgende x ff wat betere artikelen uitzoeken, dit is klinklare klikbait. Zie je ergens bewijs worden geleverd? De grafiek is onleesbaar en je hebt geen idee over welke auto of accu het gaat.
Het is ook niet te meten. Zou je een scherm moeten hebben met de percentage accu. En we hebben alleen berekende km’s die bij een tempfluctuatie weer anders zijn.
Mijn MG4 staat al 2 dagen geparkeerd, maar ik kan in de iSmart app niet zien wat de huidige batterij status is omdat de app al zeker 2 dagen geen verbinding met de auto kan maken. Denk dat dat niet lukt omdat de iSmart server geen verbinding maakt. Werkt het bij anderen hier wel in de iSmart om de status update van je auto te zien, en de huidige batterij status? Vraag me af of dit alleen bij mijn MG4 is of dat dit een algemeen probleem bij iSmart?
Je kunt met de app wel elke 4 uur kijken of je km’s zijn teruggelopen. Dat zal in de nacht sowiezo wel ( invloed temp) Ik ben benieuwd wat het ( zichtbare) resultaat is na 48 uur de auto stilstaan en meten is!Vaevictis_ schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:36:
[...]
Dit kan ook niet kloppen mijn auto heeft een 50Ah accu met 12V = 0,6 kWh bij andere bevs kan de accu worden bijgeladen vanuit de batterij vaak tot 3x per dag meer niet dus dat zou maximaal 1,8 kWh zijn. Ik schat dat het voor mg max 0,3 kWh is als je 2x per dag de app gebruikt.
diskeltische lurker
Opzich klopt dit wel voor een oude tesla model s. Die van mij verbruikte 20kwh stil staan in de garage aan de lader gedurende 3 a 4 weken. Gelukkig doet de mg5 dat niet. Ik denk dat het artikel wel wat overtrokken is.
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2