Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL.
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-02-2023
Dank voor jullie snelle reacties! _/-\o_

Ik zal de verkoper eens nader bevragen over de “update”. Wie heeft deze uitgevoerd en wanneer bijvoorbeeld. Hij was hier vrij stellig over.
Als het hierna niet veel duidelijker wordt trek ik wel m’n conclusies over de betrouwbaarheid van de verkoper.
Belangrijk voor nu is het dus dat de ene auto niet verder komt dan de andere door “een update”.

Al met al is het een veilige conclusie om voor beide auto’s eenzelfde actieradius aan te houden.
Dat wil zeggen 4,5 kw per km in de winter en 7,5 kw per km in de zomer? Of ga ik hiermee te kort door de bocht? Ik rijd voornamelijk snelwegkilometers, stabiel 105 km per uur.
Uiteraard beiden onder gedegen gebruik.

Realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:29
MarkL. schreef op zondag 26 juni 2022 @ 00:21:
Dank voor jullie snelle reacties! _/-\o_

Ik zal de verkoper eens nader bevragen over de “update”. Wie heeft deze uitgevoerd en wanneer bijvoorbeeld. Hij was hier vrij stellig over.
Als het hierna niet veel duidelijker wordt trek ik wel m’n conclusies over de betrouwbaarheid van de verkoper.
Belangrijk voor nu is het dus dat de ene auto niet verder komt dan de andere door “een update”.

Al met al is het een veilige conclusie om voor beide auto’s eenzelfde actieradius aan te houden.
Dat wil zeggen 4,5 kw per km in de winter en 7,5 kw per km in de zomer? Of ga ik hiermee te kort door de bocht? Ik rijd voornamelijk snelwegkilometers, stabiel 105 km per uur.
Uiteraard beiden onder gedegen gebruik.

Realistisch?
Beide verkopers hebben gelijk. De auto heeft een accupakket van 44 Kw.
De tweede auto heeft software updates gehad (BMS, en comfort 2 update waarschijnlijk) waardoor deze op het dashboard met hoge buitentemperatuur en gematigde rijstijl tot boven de 300 Km kan opgeven.
De laatste BMS balanceert de accu's ook beter wat de actieradius ten goede komt.
Een goede VM vestiging zoeken is ook een must. Sommige weten helemaal niets van de software updates en dan kun je niet eens laden met de deuren open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:44

ChUcKiE

Dus........

Ik heb mijn oog ook laten vallen op een tweedehandse ZS Luxury
Iemand nog tips waar speciaal op gelet moet worden? Bijvoorbeeld software versie zoals hierboven al staat?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Henno Keers schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:37:
[...]

De tweede auto heeft software updates gehad (BMS, en comfort 2 update waarschijnlijk) waardoor deze op het dashboard met hoge buitentemperatuur en gematigde rijstijl tot boven de 300 Km kan opgeven.
De laatste BMS balanceert de accu's ook beter wat de actieradius ten goede komt.
Een goede VM vestiging zoeken is ook een must. Sommige weten helemaal niets van de software updates en dan kun je niet eens laden met de deuren open...
Nog tips mbt een goede VM vestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
ChUcKiE schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:03:
[...]

Nog tips mbt een goede VM vestiging?
Ik ben 2x naar Tiel geweest. Zeer tevreden.
Als je Facebook hebt zoek dan even naar de MG ZS gebruikersgroep.
Daar is meer te vinden over de software versies en hun voor- en nadelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Henno Keers op 26-06-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL.
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-02-2023
Henno Keers schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:37:
[...]

Ok, dat is interessant! Dus het blijkt toch mogelijk dat een dergelijke update voor wat extra actieradius kan zorgen. Dit zou dus voor iedere MG ZS mogelijk moeten zijn, lijkt mij?

Thx voor de tip! Ik zal morgen eens met Van Mossel bellen hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuw beeldmateriaal van de aankomende MG 4 / MG Mulan

[YouTube: 静态体验MG MULAN,电动小钢炮你喜欢吗?]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5AwYaxtFMu5sbc89oqQs4Lt7iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XscP4hsbVyjyaHQ1W0nzUNA8.jpg?f=fotoalbum_large

Meer foto's zijn hier te vinden: https://imgur.com/a/Q7L7hqj

[ Voor 57% gewijzigd door Freekers op 26-06-2022 23:40 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• applications
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-05-2023
Hi Allen,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Marvel R. Weet iemand hoe de scherm uit moet. Is soms vervelend tijdens het rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

applications schreef op maandag 27 juni 2022 @ 02:08:
Hi Allen,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Marvel R. Weet iemand hoe de scherm uit moet. Is soms vervelend tijdens het rijden
Swipe van de bovenrand naar beneden. In het pull down menu kun je het scherm uitschakelen. Je krijgt standaard een klokje in beeld. Wil je hem helemaal uit, zet dan in de Settings het klokje uit.
Eventueel kun je ook op de sterretje toets rechts op het stuurwiel drukken, krijg je hetzelfde menu, tenzij je de knop een andere functie hebt gegeven. Deze knop is namelijk zelf instelbaar.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:30
Sinds afgelopen weekend een erg interessante review van Instaautovlog over de MG5

YouTube: De MG 5 Standard Range | Efficiënt! En verdraaid fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
MarkL. schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:12:
[...]

Ok, dat is interessant! Dus het blijkt toch mogelijk dat een dergelijke update voor wat extra actieradius kan zorgen. Dit zou dus voor iedere MG ZS mogelijk moeten zijn, lijkt mij?

Thx voor de tip! Ik zal morgen eens met Van Mossel bellen hierover.
Het scheelt iets. Reken je daarop niet al te rijk.
In de zomer kun je tussen de 260 en 280 km uitkomen, in de winter iets boven de 200.
Het meeste effect heeft de rechtervoet.
Dus zoveel mogelijk in eco rijden, met regeneratie op 3 en zo min mogelijk de kachel aan.
In de zomer is ons verbruik tussen 13 en 25 kW / 100 Km.
In de winter rond de 20 kw /100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jpvdheijn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:35:
Sinds afgelopen weekend een erg interessante review van Instaautovlog over de MG5

YouTube: De MG 5 Standard Range | Efficiënt! En verdraaid fijn
De reviews van Irwin zijn vaak uitgebreid, maar naar mijn idee ook wat gekleurd. Het meest jammere vind ik dat hij nooit reageert op vragen in de comments, zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

In het eigenaren portaal is het vanaf nu mogelijk om een kaart update te downloaden voor de Marvel R en facelift ZS EV. Gaat om kaarten van Q1 2022. Bestand is circa 16GB groot en flink gecomprimeerd, is al tien minuten bezig met uitpakken....

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/DAcEweBA03.png/raw

@tweetyvogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

RSPJ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:56:
sorry, beetje late reactie, nee, ik heb nog geen schema kunnen bemachtigen en eigenlijk is er maar weinig over bekend.. lees wel dat jij er eentje hebt kunnen kopen.. toevallig al eens in de type2 stekker gekeken ?
Blast from the past, maar inmiddels heeft iemand online gezet hoe je zelf een V2L adapter moet maken voor de MG: https://www.mgevs.com/threads/diy-v2l.6372/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

'Gelekte' foto van het interieur van de aankomende MG 4 / Mulan

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8D0WhFu.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Freekers schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:14:
In het eigenaren portaal is het vanaf nu mogelijk om een kaart update te downloaden voor de Marvel R en facelift ZS EV. Gaat om kaarten van Q1 2022. Bestand is circa 16GB groot en flink gecomprimeerd, is al tien minuten bezig met uitpakken....

[Afbeelding]

@tweetyvogel
Ja vaak zijn die connectors zo simpel om te maken en geeft dus het gebruik van de juiste weerstand aan de auto door welke modus de plug gebruikt. Dit is ook standaard bij laadkabels, daar zit ook een weerstand om aan te geven wat de maximale output van de kabel is.

Zo te zien heeft de MG4 hetzelfde ismart lite systeem als de MG5, dat moet wel goedkomen!
Freekers schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:38:
[...]

De reviews van Irwin zijn vaak uitgebreid, maar naar mijn idee ook wat gekleurd. Het meest jammere vind ik dat hij nooit reageert op vragen in de comments, zonde.
Ik moet wel zeggen dat elke journalist bij voorbaat gekleurd is. Maar als je kijkt naar de eerste tests van alle autobladen dan kun je concluderen dat het testritje je niet de juiste indruk van de auto geeft ipv 800km met de auto rijden. Ik hecht meer waarde aan deze review dan aan de andere reviews die nu online staan.
Carmaniac was ook een positief verhaal maar die reed ook wat langer met de auto en is puur een EV tester.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 22:08

Url

rechargingshow.com

Ik moet zeggen dat ik de MG 4/Mulan op papier een erg interessante auto vind. De MG ZS EV facelift heeft net wat kleine dingetjes die mij in het dagelijks gebruik te veel zouden irriteren. Ik hoop dat ze dit verbeterd hebben bij de MG 4.

De ZS EV facelift vond ik in de lente ook verassend efficiënt en het schijnt dat de 4/Mulan efficiënter wordt. Can't wait :D!

Bedankt voor de extra foto's in ieder geval. Goed speurwerk.

Rechargingshow | rechargingshow.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

En daar is de MG 4 Electric ineens op autoweek.

https://www.autoweek.nl/a...450-kilometer-elektrisch/

WLTP
51 kWh -> 350km
64 kWh -> 450km

Q4 in Nederland.

Ik hoop dat die ook in dat oranje te bestellen is. I love it :9~ . Al weet ik niet of mijn vrouw het daar mee eens is :P .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Render van de aankomende MG Cyberster roadster op basis van de patent tekeningen. Wordt verwacht in 2024.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/kuleviHA29.webp/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/zoFIKuVu08.webp/raw

Lijkt helaas totaal niet op de concept car...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:46
Freekers schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:14:

[Afbeelding]

@tweetyvogel
@Freekers Naar aanleiding van je melding heb ik ook de navigatie software update gedownload. Maar ik zie geen instructie hoe deze update geïnstalleerd moet worden in een Marvel, die ik sinds 1,5 week bezit. Weet jij hoe deze update geïnstalleerd moet worden? Bvd voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-05 12:23
Dan is ie zuiniger qwa verbruik dan de marvel.
Kleinere accu grotere bereik.
Ook 800volt en snellere oplaadtijd wat moet je nog meer !!
Hopelijk is het betaalbaar zodat meer menseb ev kunnen rijden 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:16
Ben in samenspraak met MG Breda bezig met het schrijven van een installatie procedure en zodra deze functioneert zal ik deze posten op https://mgevs./nl zodat iedereen deze kan gebruiken.

@Freekers
@RonaldABC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
tweetyvogel schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:58:
Ben in samenspraak met MG Breda bezig met het schrijven van een installatie procedure en zodra deze functioneert zal ik deze posten op https://mgevs./nl zodat iedereen deze kan gebruiken.

@Freekers
@RonaldABC
Waarvoor een installatie procedure? :P

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12

Snuffel

Vroem!

tweetyvogel schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:58:

@Freekers
@RonaldABC
Steefph schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:01:
[...]

Exact, waarvoor?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

RonaldABC schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:57:
[...]

@Freekers Naar aanleiding van je melding heb ik ook de navigatie software update gedownload. Maar ik zie geen instructie hoe deze update geïnstalleerd moet worden in een Marvel, die ik sinds 1,5 week bezit. Weet jij hoe deze update geïnstalleerd moet worden? Bvd voor je reactie.
Ik heb a.s. Donderdag pas tijd om de mijne te updaten, maar volgens mij komt het neer op het volgende:

1. USB stick van 32GB formatteren als FAT32
2. Kaart update ("22Q1 maps.rar") downloaden van MG Eigenaren portaal
3. Gedownloadde .rar bestand uitpakken met 7zip of WinRAR
4. Kopieer de "maps" folder naar de root van je USB stick.
5. USB stick insteken op de poort die je ook gebruikt voor Android Auto/Carplay
6. Kies op het touchscreen van je auto voor Instellingen --> Kaarten bijwerken
7. Volg de stappen op het scherm :)
Steefph schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:01:
Installatieprocedure hoe je de laatste nieuwe maps moet installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De catalogusprijs van de MG Marvel R is de laatste 2 weken all over the place als ik naar de RDW data kijk:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/XAToMApO42.png/raw
Het onderscheid tussen de Luxury en Performance variant is me duidelijk, maar de deviatie in de Luxury uitvoering vind ik interessant. Kleur en grijs Interieur zijn de enige variabelen...

[ Voor 34% gewijzigd door Freekers op 28-06-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Freekers schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:30:
[...]

Ik heb a.s. Donderdag pas tijd om de mijne te updaten, maar volgens mij komt het neer op het volgende:

1. USB stick van 32GB formatteren als FAT32
2. Kaart update ("22Q1 maps.rar") downloaden van MG Eigenaren portaal
3. Gedownloadde .rar bestand uitpakken met 7zip of WinRAR
4. Kopieer de "maps" folder naar de root van je USB stick.
5. USB stick insteken op de poort die je ook gebruikt voor Android Auto/Carplay
6. Kies op het touchscreen van je auto voor Instellingen --> Kaarten bijwerken
7. Volg de stappen op het scherm :)

[...]

[...]

Installatieprocedure hoe je de laatste nieuwe maps moet installeren ;)
Eigenlijk is dit erg triest dat het nog zo moet. Waarom kun je zoals bij tesla niet gewoon je auto aan de wifi hangen en worden de updates gewoon binnen gehaald van de kaarten en geïnstalleerd? Dit is echt ouderwets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldABC
@Freekers: dank voor je adequate reactie. Mogelijk lukt het mij voor donderdag.
jpvdheijn schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:21:
[...]

Eigenlijk is dit erg triest dat het nog zo moet. Waarom kun je zoals bij tesla niet gewoon je auto aan de wifi hangen en worden de updates gewoon binnen gehaald van de kaarten en geïnstalleerd? Dit is echt ouderwets!
Op zich zou dit moeten kunnen. Aangegeven is dat via OTA updates doorgevoerd zouden moeten worden. Maar tot nu toe zie ik hier weinig van. Anderzijds deze update betreft 15 Gb. Daarvoor is een stabiele draadloze verbinding voor enige tijd noodzakelijk. Of deze er is, is de vraag. Als het op de manier kan zoals Freekers beschrijft is er in ieder geval een stabiele verbiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefph
Dat mensen de ingebouwde navigatie nog gebruiken :o

Vanaf dag 1 al maps of Waze. Zoveel duidelijker en altijd up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
RonaldABC schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:49:
@Freekers: dank voor je adequate reactie. Mogelijk lukt het mij voor donderdag.

[...]
Op zich zou dit moeten kunnen. Aangegeven is dat via OTA updates doorgevoerd zouden moeten worden. Maar tot nu toe zie ik hier weinig van. Anderzijds deze update betreft 15 Gb. Daarvoor is een stabiele draadloze verbinding voor enige tijd noodzakelijk. Of deze er is, is de vraag. Als het op de manier kan zoals Freekers beschrijft is er in ieder geval een stabiele verbiding.
Bij Tesla wordt de navi data binnengehaald wanneer er een wifi verbinding is. Zodra de download nog niet klaar is en wordt er toch gereden dan wordt de voortgang opgeslagen en op een later tijdstip met Wifi weer voortgezet.

In ieder geval goed dat het hier wordt besproken, het zal bij onze MG5 straks ook moeten gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• applications
Freekers schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:36:
De catalogusprijs van de MG Marvel R is de laatste 2 weken all over the place als ik naar de RDW data kijk:
[Afbeelding]
Het onderscheid tussen de Luxury en Performance variant is me duidelijk, maar de deviatie in de Luxury uitvoering vind ik interessant. Kleur en grijs Interieur zijn de enige variabelen...
Ik had de mijne afgelopen week opgehaald. Toen bleek ook dat de prijs met 1600 aan fiscale waarde was gestegen. Ik heb van Mossel hierop aangesproken. Ze gaven aan dat het niet de bedoeling was en zouden een verzoek tot wijziging indienen bij de belastingdienst. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• applications
Mede EV rijders.
Ik ben opzoek naar een laadpas over de grens. Welke passen gebruiken jullie daarvoor? Hier in NL betaalt mijn werkgever het laden, in het buitenland moet ik het zelf regelen. Dus het is echt incidenteel laden. Abbonementen zie ik drm niet zitten. Zoek het liefst iets dat het goedkoopst is bij snelladers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:51
Heeft iemand een mooie oplossing voor die gloeiend hete plastic lederen stoelen in de sz? Als je er net in stapt schroei ik er bijna aan vast en daarna drijf je ervanaf omdat het zweet niet weg kan op deze hete dagen.

@applications https://laadpastop10.nl/ Van een mede tweaker. Hier kan je precies kiezen naar welke landen je gaat en wat dan een goede pas is. Er is ook een topic speciaal voor laadpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-04 11:32
DonChaot schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:54:
Heeft iemand een mooie oplossing voor die gloeiend hete plastic lederen stoelen in de sz? Als je er net in stapt schroei ik er bijna aan vast en daarna drijf je ervanaf omdat het zweet niet weg kan op deze hete dagen.
Auto eerder aanzetten met de airco op max of stoffen seat covers gebruiken in de zomermaanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldABC
@Freekers Inmiddels heb ik de upgrade doorgevoerd. Ofwel de installatie instructie, zoals je hebt beschreven, werkt. Bedankt.
Het kost ongeveer een half uur. De installatie van de kaart update betreft een volledige installatie en geen delta installatie. Daarnaast wordt er geen check uitgevoerd of de update afwijkend is van hetgeen is geïnstalleerd. Voordat de installatie wordt uitgevoerd wordt een check uitgevoerd mbt wat op de USB stick staat. Vervolgens wordt de software van de kaarten blind overgezet. Hier liep ik tegenaan doordat ik na de installatie nogmaals een check liet uitvoeren. Met als gevolg: de kaarten werden wederom geïnstalleerd en was ik weer een half uur verder.

Andere vraag op 19 juni gaf je aan een probleem te hebben met 4G/WiFi. Is dit inmiddels opgelost? Daar las ik tevens dat jij versie SWI16-29176-1300R21 als Infotainment versie hebt. Is dit de versie nadat deze geupdate is? De versie in mijn auto is SWI16-29176-1300R18.

PS: Op een duits forum las ik dat eind juli een update van de software wordt verwacht (dit betreft niet de 21 versie). Ik heb geen idee wat de wijzigingen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een video gemaakt hoe je de kaarten kunt bijwerken op MG modellen voorzien van het iSmart infotainment systeem, d.w.z. de MG Marvel R, MG ZS EV Facelift en MG 5.

[YouTube: How to update MG iSmart Navigation Maps - MG Marvel R - MG ZS EV (Gen 2) - MG 5]
RonaldABC schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:21:
Andere vraag op 19 juni gaf je aan een probleem te hebben met 4G/WiFi. Is dit inmiddels opgelost? Daar las ik tevens dat jij versie SWI16-29176-1300R21 als Infotainment versie hebt. Is dit de versie nadat deze geupdate is? De versie in mijn auto is SWI16-29176-1300R18.

PS: Op een duits forum las ik dat eind juli een update van de software wordt verwacht (dit betreft niet de 21 versie). Ik heb geen idee wat de wijzigingen zijn.
Nee, de problemen met 4G/WiFi zijn helaas nog niet opgelost. Versie SWI16-29176-1300R21 was inderdaad de versie nadat deze geupdated was. Helaas heb ik geen foto genomen van het versie nummer voordat ik 'm naar van Mossel had gebracht.

Ik ben benieuwd. MG mag wat mij beterft wel wat haast maken met de Nederlandse stembegeleiding. Eigenlijk is het not done om een auto in Nederland uit te brengen zonder Nederlandse spraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
@Freekers
Moet je tijdens de update in de auto blijven? Of kun je de auto verlaten?

Van mijn Tesla tijd weet ik dat een Tesla nooit echt "slaapt" en de updates altijd via wifi worden gedownload en aangekondigd voor acceptatie van installatie.

[ Voor 48% gewijzigd door jpvdheijn op 04-07-2022 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jpvdheijn schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:21:
Tja, Tesla is in mijn ogen meer een software bedrijf dan een auto bedrijf. Vergeet niet dat de gehele infra om zoeits mogelijk te maken ook flink wat geld kost. Bij de gevestigde orde (VAG, BMW enz.) is het helaas niet anders.
jpvdheijn schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:59:
@Freekers
Moet je tijdens de update in de auto blijven? Of kun je de auto verlaten?
Je kunt de auto verlaten. 'Motor' moet wel blijven lopen, dus je kunt de deuren niet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
DonChaot schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:54:

@applications https://laadpastop10.nl/ Van een mede tweaker. Hier kan je precies kiezen naar welke landen je gaat en wat dan een goede pas is. Er is ook een topic speciaal voor laadpassen.
Hele handige site, bedankt. Ik heb er gelijk een laadpas via aangevraagd.

Mbt je stoelen probleem, heb je gezocht op aliexpress voor seat covers?

https://nl.aliexpress.com...Text=mg+zs+ev+seat+covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-05 21:08

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Hier ondertussen nog steeds wachtende op mijn MG5 LR.

Eind 2021 een proefrit mogen doen op een MG event, en vanaf dat moment constant gepeild wanneer ik zou kunnen bestellen. Oorspronkelijk stond hier Q4 2021 voor gepland, maar uiteindelijk is dat begin 2022 geworden.
Bij bestelling in februari was mij verteld dat levertijd onbekend was, het zou in enkele maanden kunnen.. Maar zou ook goed kunnen dat het oktober/november zou worden. Gezien ik hem al bestelde voordat hij officieel te koop stond was mijn verwachting dat ik hem wel eens vroeg kon krijgen, gezien ik 'voorin de rij' zou staan.

Een kleine periode later kreeg ik de fantastische update dat de eerste 2 week van mei reëel leek. Daarop heb ik mijn financiën voorbereid eind april.

Toen kwam helaas de melding dat het iets langer ging duren.. Juni/Juli

En nu staat de status helaas weer op eind dit jaar / begin volgend jaar.

Lichtelijk gefrustreerd dat ik zolang moet wachten op de nieuwe auto, maar snap ook dat ze bij vanmossel zelf hier weinig aan kunnen doen. Wat me wel tegenzit is dat communicatie erg moeizaam verloopt, emails onbeantwoord en terugbelbeloftes worden niet altijd uitgevoerd. Mocht je dan eindelijk iemand aan de lijn hebben dan zijn ze wel vriendelijk, maar kunnen ze je eigenlijk niks vertellen omdat ze zelf ook niks weten (en niks van MG zelf lijken te horen). Al met al komt het organisatorisch erg rommelig over.

Ervaren anderen dit ook zo? of is dit vanmossel locatie specefiek, of wellicht MG5 specefiek ?

Desondanks overigens nog geen moment spijt en zie nog steeds erg uit naar dat de auto eindelijk geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Temujin schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:18:

Eind 2021 een proefrit mogen doen op een MG event, en vanaf dat moment constant gepeild wanneer ik zou kunnen bestellen. Oorspronkelijk stond hier Q4 2021 voor gepland, maar uiteindelijk is dat begin 2022 geworden.
Bij bestelling in februari was mij verteld dat levertijd onbekend was, het zou in enkele maanden kunnen.. Maar zou ook goed kunnen dat het oktober/november zou worden. Gezien ik hem al bestelde voordat hij officieel te koop stond was mijn verwachting dat ik hem wel eens vroeg kon krijgen, gezien ik 'voorin de rij' zou staan.

Een kleine periode later kreeg ik de fantastische update dat de eerste 2 week van mei reëel leek. Daarop heb ik mijn financiën voorbereid eind april.

Lichtelijk gefrustreerd dat ik zolang moet wachten op de nieuwe auto, maar snap ook dat ze bij vanmossel zelf hier weinig aan kunnen doen. Wat me wel tegenzit is dat communicatie erg moeizaam verloopt, emails onbeantwoord en terugbelbeloftes worden niet altijd uitgevoerd. Mocht je dan eindelijk iemand aan de lijn hebben dan zijn ze wel vriendelijk, maar kunnen ze je eigenlijk niks vertellen omdat ze zelf ook niks weten (en niks van MG zelf lijken te horen). Al met al komt het organisatorisch erg rommelig over.

Ervaren anderen dit ook zo? of is dit vanmossel locatie specefiek, of wellicht MG5 specefiek ?

Desondanks overigens nog geen moment spijt en zie nog steeds erg uit naar dat de auto eindelijk geleverd kan worden.
Mijn ouders hebben afgelopen week een rode MG 5 LR Luxury besteld. Leverindicatie was 'waarschijnlijk begin volgend jaar' maar zeker weten doen ze het niet bij Van Mossel. Werd aangegeven dat door de lockdowns in Shanghai de productie stil heeft gelegen en ze geen inzicht hebben in hoe het er nu voor staat. Daarnaast weten ze ook niet wat op de boot staat totdat de auto's gelost zijn, dat helpt natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 14:11
Temujin schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:18:

Dat is niet mijn ervaring maar ik weet dat ik gewoon strontmazzel heb gehad. In het kort, ik ben bij puur toeval bij ze binnen gestapt op de dag dat ze een lading binnen hadden gekregen waarvan nog niet alle auto's verkocht waren. Ik had niet zoveel keuze maar m'n 2e voorkeursauto was beschikbaar (MG 5 luxury LR in het rood, wilde eigenlijk de normale LR). Financien had ik al voorbereid en een week later kon ik hem ophalen. Dat was eind maart/begin april. Nu ruim 5000km verder en ook geen spijt.

De tijdlijnen die je omschrijft heb ik ook te horen gekregen toen ik vroeg wat er zou gebeuren als ik niet die dag zou tekenen. Dat lijkt dus wel consistent. Wat betreft de communicatie, Ergens kan ik wel begrijpen dat ze niet proactief elke prospect wekelijks op de hoogte houden van informatie die ze zelf ook niet hebben en dat terugbellen/mailen met "sorry we weten nog niets" hun ook alleen maar tijd kost en niets oplevert.

Heb je al besteld?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-05 21:08

Temujin

Zegt ook wel eens iets

magiel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Dat is niet mijn ervaring maar ik weet dat ik gewoon strontmazzel heb gehad. In het kort, ik ben bij puur toeval bij ze binnen gestapt op de dag dat ze een lading binnen hadden gekregen waarvan nog niet alle auto's verkocht waren. Ik had niet zoveel keuze maar m'n 2e voorkeursauto was beschikbaar (MG 5 luxury LR in het rood, wilde eigenlijk de normale LR). Financien had ik al voorbereid en een week later kon ik hem ophalen. Dat was eind maart/begin april. Nu ruim 5000km verder en ook geen spijt.

De tijdlijnen die je omschrijft heb ik ook te horen gekregen toen ik vroeg wat er zou gebeuren als ik niet die dag zou tekenen. Dat lijkt dus wel consistent. Wat betreft de communicatie, Ergens kan ik wel begrijpen dat ze niet proactief elke prospect wekelijks op de hoogte houden van informatie die ze zelf ook niet hebben en dat terugbellen/mailen met "sorry we weten nog niets" hun ook alleen maar tijd kost en niets oplevert.

Heb je al besteld?
Ja, ik heb in februari besteld overeenkomst getekend . Toen konden ze me nog niet in detail alles vertellen omdat de verkoop nog niet officieel gestart was, maar mijn handtekening mocht ik wel alvast zetten zodat ik 'vooraan in de rij' zou staan.

Enige wat nog resteerd is betaling, maar dat zou zoals afgesproken bij aflevering gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
Ik heb de auto halverwege mei besteld, 5 LR rood, en ook te horen gekregen ongeveer half oktober. Als je de MG5 nu wilt rijden ben je aangewezen op de standard range, die hebben ze op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn
Een leuk stukje dat ik tegen kwam. Jammer voor de electro nerd in mij dat er niet meer data verschaft wordt in het artikel over de route en welke versie MG5 er daadwerkelijk is gebruikt.

https://magazine.vab.be/o...en-toch-sneller-aankomen/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHXtwQdsAv3hNrQdvQ2R-OQsBhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bb2H9F36otxz8U0HnAqDuS6F.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXQJiN-GcIjKWYvdIOSbKNS6wyw=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/LOSy9wphGGQ37ZRiUTbgD96n.webp?f=fotoalbum_large

nog een opmerking van de VAB redactie:

"We hebben de test gedaan met de long range versie. Je kunt de meeste informatie terugvinden in het artikel in bijlage. Daar staan alle laadplaatsen. Vertrek was na een snellaadbeurt bij het Tesla station in Montelimar, dus op 80%. De percentages bij aankomst aan de snelladers hebben we zo niet voor handen, maar er is telkens een laadpaal gezocht bij 80 a 100 km range, waarbij de kleinste range 40 km bedroeg. De ‘trage’ auto reed in eco-stand, de ‘snelle’ auto niet."

wat mij betreft maken ze hier een aantal beginners fouten.
1. op zo een rit altijd starten met 100%
2. bij het laden met nog zoveel range over zal nooit de optimale snelheid gehaald worden

De snelle wagen is dus met 20% te weinig vertrokken (65 km range niet benut) en hij heeft 6 keer geladen, met nog 80 km range over, dus nog eens 480 km niet benut, of wellicht zo’n 2 laadstops te veel gedaan.

[ Voor 74% gewijzigd door jpvdheijn op 07-07-2022 08:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_oss
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik heb gisteren contact gehad met van Mossel (Nijmegen) over de verwachtte levering van onze Marvel. Bestelling van april en destijds aangegeven met een levertijd van ongeveer 6 maanden. Inmiddels is duidelijk dat door de lockdowns in China de levering vertraagd is. Einde van het jaar verwacht MG een lading, zo tegen december. Als onze Marvel die boot mist, dan wordt het februari 2023. Ik blijf me erover verbazen dat er geen betere 'track and trace' is voor leveringen van auto's.
Overigens eerlijk verhaal van MG, gaven zelf ook aan dat ze niet zeker weten, en dit gezien moet worden als richttijd. Is in mijn ogen beter dan zomaar een maand roepen zonder uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
Welke granny lader gebruiken jullie voor je MG ZS 2022 long range? En heb je een verlengkabel of is in de praktijk de granny lader zelf lang genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
cablepokerface schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:36:
Welke granny lader gebruiken jullie voor je MG ZS 2022 long range? En heb je een verlengkabel of is in de praktijk de granny lader zelf lang genoeg?
Of de granny lang genoeg is, dat kun je natuurlijk alleen maar zelf bepalen. Ik heb de mijne aangepast met 12m 3x2.5mm kabel
https://www.kabel24.nl/Pur-kabel-H07BQ-F-3x25-per-meter-geel

Daardoor dus ik kan in 99% van de gevallen een contactdoos bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Ik heb de grannylader met verlengsnoer 25mtr.
Standaard in de auto liggen.
Al paar keer gebruikt op vakantie buitenland.
Zaten in the middle of nowhere en toch fijn dat we s,nachts konden opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-04 17:22
Mijn facelift MG ZS EV is net door de ANWB opgehaald na een poging tot snelladen. Het was de bekende HV Battery shut off foutmelding. Eigenlijk werkt alles dan nog behalve het rijden (best onhandig).

Uiteindelijk samen met de ANWB de 12V accu nog losgekoppeld in de hoop hiermee de fout uit het systeem te krijgen maar dit wilde helaas niet helpen.

Maandag wordt hij naar de dealer gebracht en dan gaan we het meemaken. Elk voordeel heeft z'n nadeel, hij moest vrijdag al naar de dealer voor een knikkende stuurkolom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cablepokerface
Wereldrijziger schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:35:
heb je een link welke je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
Wereldrijziger schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:35:
regel wel echt een topklasse verlengsnoer en altijd uitrollen.
minimaal 2,5mm2 en niet 1,5
voorbeeld: https://www.conrad.nl/nl/...3V3-F%205G%204%20mm%C2%B2

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:21
In de review van Recharging zegt hij dat de maximale hoeveelheid die je zelf met het rempedaal van de ZS facelift kunt regenereren afhankelijk is van de regen-stand (1,2,3). Kan iemand dat bevestigen? Het klinkt erg vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door buzzbuzz68 op 12-07-2022 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Laatst online: 02-05 11:56
buzzbuzz68 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:31:
In de review van Recharging zegt hij dat de maximale hoeveelheid die je met het rempedaal van de ZS facelift kunt regenereren afhankelijk is van de rijstand (Eco, Normal, Sport). Kan iemand dat bevestigen? Het klinkt erg vreemd.
Nog niets van gemerkt. Rij altijd ec of normaal maar merk geen verschil. Rij altijd op regenereer stand 3. Alleen met volle accu tot 95% minder regenereer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Rdyksman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:46:
[...]

Nog niets van gemerkt. Rij altijd ec of normaal maar merk geen verschil. Rij altijd op regenereer stand 3. Alleen met volle accu tot 95% minder regenereer
Sorry, ik bedoelde afhankelijk van de regen-stand 8)7 . Volgens hem kun je in regen stand 1 met het rempedaal niet meer regenereren dan wat de auto zelf doet als je het stroompedaal loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Laatst online: 02-05 11:56
Rij nooit in stand 1 maar als je deze stand gebruikt remt hij bijna niet af dus ook minder energie terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

buzzbuzz68 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:31:
In de review van Recharging zegt hij dat de maximale hoeveelheid die je zelf met het rempedaal van de ZS facelift kunt regenereren afhankelijk is van de regen-stand (1,2,3). Kan iemand dat bevestigen? Het klinkt erg vreemd.
Waarom is dat vreemd? Dat is toch exact waar die knop voor is?

Dat het mij een raadsel is waarom die knop er uberhaupt is, is een ander verhaal. Zit altijd op stand 3.

[ Voor 11% gewijzigd door Bezulba op 12-07-2022 22:35 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Bezulba schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:34:
[...]

Waarom is dat vreemd? Dat is toch exact waar die knop voor is?

Dat het mij een raadsel is waarom die knop er uberhaupt is, is een ander verhaal. Zit altijd op stand 3.
Het lijkt mij wenselijk dat je met de knop het level instelt voor als je het stroompedaal loslaat. Maar als je het rempedaal bediend zou ik ten alle tijden tot de max willen kunnen gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefph
buzzbuzz68 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:40:
[...]

Het lijkt mij wenselijk dat je met de knop het level instelt voor als je het stroompedaal loslaat. Maar als je het rempedaal bediend zou ik ten alle tijden tot de max willen kunnen gaan.
Het is gewoon heel simpel bij deze auto, met het rempedaal bedien je de frictie remmen, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 11:45
Vraagje. Ik heb de ZS 2019. Bij mij zijn de dopjes waar het draadje van de hoedenplank aan vast zit gebroken. Ik weet dat er toen meer mensen hier last van hadden en via Ali een stapel dopjes besteld hadden.

Is er iemand die die dopjes heeft en er een paar mijn kant op kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik neig steeds meer naar een MG ZS EV als vervanging van mijn Renault Clio RS (ja ik weet het toptaal geen vergelijk, maar goed).
Alternatieven zijn de MX-30, DS3 Crossback en Kona. Als ik me dan goed in lees in testen en reviews, specificties (als range etc.) en gewoon hoe ik de auto er uit vind zien, kom ik al snel op de MG uit.

De twijfel zit nu voornamelijk in de keuze tussen een tweede handse model 1 (zeg 2020, rond de 30.000 euro en vaak max 10.000 km gereden) of het nieuwe model, al dan niet ook echt nieuw (37.000 euro).

Er zitten wat verschillen tussen de twee modellen, de belangrijkste lijkt mij de iets grotere range.

Zijn er uit (jullie) ervaring meer zaken aan te geven als verschil tussen de twee versies die het verschil in aanschafprijs rechtvaardigt?

Oh en misschien niet geheel onbelangrijk....zijn de nieuwe MG's, luxury en standaard range überhaupt op voorraad?

[ Voor 7% gewijzigd door ChUcKiE op 16-07-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
cablepokerface schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:03:
[...]

heb je een link welke je hebt?
Heb deze, destijds +/- 100,- na volle tevredenheid enkele jaren in gebruik:
https://nl.aliexpress.com...aOQE&gatewayAdapt=glo2nld

Recentelijk deze +/- 157,- gekocht, maar auto snapt het uitgesteld laden (nog) niet, moet nog even bij van Mossel langs voor een software update denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1993jjohan
user-100 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Heb deze, destijds +/- 100,- na volle tevredenheid enkele jaren in gebruik:

Recentelijk deze +/- 157,- gekocht, maar auto snapt het uitgesteld laden (nog) niet, moet nog even bij van Mossel langs voor een software update denk ik.
De onderstaande heb ik ook. Hier werkt het uitgesteld laden met de timer ook niet. Ook niet na de update met laden terwijl de deuren open zijn.

Verder gebruik ik die al 1.5 jaar zonder problemen. Je kunt kiezen van 8 tot 16a laden. Ik heb hem meestal op 16 staan.

Hij was toen met 5 of 10 meter snoer te koop. Ik heb hem toen voor 160 met 10 meter snoer gekocht.

Netjes aan de muur gehangen hier op een eigen groep. De stekker heb ik er afgeknipt en direct in een doosje waar ook een wcd in zit aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbNqMTC_FjalZ3udIBwgs0nbdPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsgMoIdt31YOxkUZdPYzzphK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXb1kjwYOZeIuKsf5kw2p3cU6TA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DGIRH2hsmWOyhUJJTJyGZF1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
** Knip, zie de topicwaarschuwing ivm thuis laden. **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 21-07-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 19:00
ChUcKiE schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:49:
Zijn er uit (jullie) ervaring meer zaken aan te geven als verschil tussen de twee versies die het verschil in aanschafprijs rechtvaardigt?
https://www.autovisie.nl/...ijst-opgefriste-mg-zs-ev/ :

Betaal 2.500 euro meer en je krijgt de Luxury, voorzien van een panoramadak, een 360-graden camera, een uitgebreider iSmart-infotainmentsysteem, een draadloze telefoonoplader en een zesvoudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.

Volgens mij heeft de Luxury ook een uitgebreider veiligheidspakket.
Oh en misschien niet geheel onbelangrijk....zijn de nieuwe MG's, luxury en standaard range überhaupt op voorraad?
Afgelopen week nog een mail gekregen van Van Mossel: levering is een probleem wegens tekorten voor onderdelen en batterijen, zoals zoveel last van hebben. Af en toe komt er een Comfort op voorraad maar Luxury vooralsnog niet.

Ik ben ook benieuwd of iemand zijn ZS Luxury al geleverd heeft gekregen? Ik wacht al vier maanden en ook Van Mossel heeft geen idee wanneer hij geleverd gaat worden tot hij op de boot wordt gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12

Snuffel

Vroem!

Week 44 zouden er weer Luxuries moeten komen.
Voorlsnog.....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 21-07-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
1993jjohan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:14:
[...]

In mijn geval heeft deze wcd en laadpaal netjes een eigen groep. Als je met 16a laad kan er natuurlijk eigenlijk niks anders op. We moeten er dus op letten dat het stopcontact wat er bij zit niet voor andere dingen gebruikt wordt.

Of je nu een 3 of 1 fase lader in de auto hebt. In de praktijk zal 1 fase bij de meeste mensen meer als voldoende zijn. Ik gebruik de auto vooral privé en heb hem ook niet elke ochtend weer vol nodig.

Straks als deze auto over 3 jaar uit de lease is dan wil ik kijken naar een laadpaal die kan communiceren met mijn zonnepanelen. (En een nieuwe auto natuurlijk.) Zolang de saldering er is is dit echter niet financieel interessant. En was de goedkope oplossing voor mij de beste. ik was voor 200 euro klaar inclusief kabel en groep in de meterkast.
Heb deze oplossing ook al 2,5 jaamr met veel tevredenheid. Zeker met de laatste MG-update (altijd laden) en een Homewizard P1 en stekker er tussen, de stekker schakeld de laadpaal aan als er voldoende teruglevering is en zo laad ik alleen met eigen stroom. (kostte 60€ en een jaarabbo)

Bij de goedkoopste EV (na de zoe) in 2019 vind ik cheap ass oplossingen altijd heel grappig

[ Voor 3% gewijzigd door technopeuter op 17-07-2022 18:06 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 21-07-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoopman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-01 12:57
Is het verstanding om de electrische auto wanneer je deze 3 weken niet gebruikt aan de oplader te houden of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
skoopman schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:03:
Is het verstanding om de electrische auto wanneer je deze 3 weken niet gebruikt aan de oplader te houden of juist niet?
Als je een oprit hebt met een thuislader gewoon ingeplugd laten maar niet op 100% accu lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoopman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-01 12:57
jpvdheijn schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:18:
[...]

Als je een oprit hebt met een thuislader gewoon ingeplugd laten maar niet op 100% accu lading.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een mg zs ev uit 2020. Volgens mij kan ik dan niet aangeven dat er niet tot 100% wordt bijgeladen. Ik heb inderdaad een carpoort en eigen lader.

[ Voor 4% gewijzigd door skoopman op 18-07-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
cablepokerface schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:26:
[...]

Mag ik vragen waar je precies die abbo voor betaald? Ik kan met homeassistant en ESPHome smart plugs (12 euro) ook een stekker aanschakelen als mijn solaredge aan homeassistant meldt dat de levering boven een bepaald getal is.

(Dat gezegd hebbende; ik heb een Alfen laadpaal die ik alleen kan in/uitschakelen in de meterkast dus jouw setup kan ik niet doen voordat ik de electricien gesproken heb)
homewizard abbo

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpvdheijn

[ Voor 84% gewijzigd door Taro op 21-07-2022 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Vandaag jaarlijkse onderhoudsbeurt laten uitvoeren aan mijn ZS uit 2020. Ik had een probleem met de radio waarbij ik op het scherm de melding "radio module initialising" zag, en enkel geruis hoorde. Dit hebben ze kunnen oplossen.

Verder hebben ze ook een aantal checks en updates uitgevoerd:
  • sc26: update van de DAB-software, omdat die bij sommige auto's niet meer uitgaat en de 12v batterij 's nachts leeg kan trekken
  • MG SC-16 campagne SC16001: check van de stuurkolom
  • MG update SC-11 RPM0001: Van Mossel kon mij niet vertellen wat deze update inhield, maar wel dat MG ze had opgedragen om het uit te voeren.
Iemand anders een idee van wat die SC-11 update inhoudt?

[ Voor 3% gewijzigd door marvel27 op 20-07-2022 12:13 ]

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldABC
jpvdheijn schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:09:
Ik heb 3 jaar geleden zelf een laadpaal gemaakt met standaard componenten.

https://www.smartevse.nl/

Zo koste een laadpaal mij 250 euro die kan loadballanceren op de ingaande stroomkabel van het huis. Er zit ook een functie in om via teruglevering te laden.

het is allemaal meer DIY maar wel leuk als het werkt!
@jpvdheijn Interessant, heb je hier nog meer informatie over? Zoals wat heb je nog meer gebruikt, wat is het laadvermogen, hoe aangesloten op 1/3 fase, ...
Bvd voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

RonaldABC schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:30:
[...]

@jpvdheijn Interessant, heb je hier nog meer informatie over? Zoals wat heb je nog meer gebruikt, wat is het laadvermogen, hoe aangesloten op 1/3 fase, ...
Bvd voor je reactie.
Daar is een heel mooi topic voor. :)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 21-07-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-04 12:02

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 21-07-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddyvde
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-08-2022
Roygie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:28:
Eind 2021 een zwarte MG ZS EV long range luxury besteld. Toezegging in december, Q1 2022 wordt hij geleverd. Gedurende Q1 zelf contact gezocht met de verkoper, echter konden ze niks in het systeem zie.

Eind Maart 2022 zelf gemaild, met als antwoord dat levering eind April wordt!

Nu eind April, eens langs geweest en kreeg te horen dan eind Juni ook kan.... Ze weten het gewoon niet, dit valt erg tegen en communicatie 0

Iemand dezelfde ervaring? Wat horen jullie qua levertijd voor een MG ZS EV long range luxury?
Helaas hier in België hetzelfde probleem... begin februari besteld (MG zs ev long range luxuary zwart). Zou eind Mei geleverd worden. Na contacteren van Van Mossel Antwerpen. Hun antwoord.. er is een probleem opgetreden bij SAIC met de productie van de 73 kwh batterij. Ze zeggen nu rekening te houden met een levertijd van 1 jaar ... dus begin februari 2023. Dat is balen. Ik ben heel benieuwd wanneer uw ZS er zal zijn. Geef je een seintje als je hem mag gaan ophalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-05 14:11
Ik was dinsdag toevallig bij Van Mossel in Amsterdam om wat op te halen wat niet geleverd was. Ze hebben meerdere MG5 standard range auto's op voorraad, maar iedereen wil blijkbaar de extended range hebben. En die wordt niet geleverd.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 21-07-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-01 09:20

[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 21-07-2022 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Berichten over thuis laden, die niet specifiek over MG gaan, horen thuis in: Het grote "thuis laden van je EV" topic..

Replace fear of the unknown with curiosity | 34 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddyvde
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-08-2022
magiel schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:49:
Ik was dinsdag toevallig bij Van Mossel in Amsterdam om wat op te halen wat niet geleverd was. Ze hebben meerdere MG5 standard range auto's op voorraad, maar iedereen wil blijkbaar de extended range hebben. En die wordt niet geleverd.
Dat klopt inderdaad hier in Antwerpen hetzelfde antwoord en een MG EV standard range kan ik daar ook zo meenemen. Maar ik wil wat ik heb besteld nl. Een Long Range en die worden niet geleverd. Mag zeker rekenen op 1 jaar levertijd zeggen ze hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
Taro schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:19:
[modbreak]Berichten over thuis laden, die niet specifiek over MG gaan, horen thuis in: Het grote "thuis laden van je EV" topic..[/]
Sorry mod we gaan er op letten. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Url

Url

rechargingshow.com

Hier wat plaatjes van wat MG4 die de boot op gaan. Het schijnt dat in september de order boeken open gaan.

https://twitter.com/i/web/status/1550220980181766149

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhF7m0zRymV9natOMwIzGNiw-5Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TMFBWdRdrQeLcYIdsofi72xu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpMW6TpAvaDbBELmNsu7n9Dd72g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HDYAUQ6EtfaVqOuAtU0DEfYO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMKD8ZeEUyUwtvsmpmL4EEtbBlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YwGXzd6hnOVjGk1uPJkGAXvT.png?f=fotoalbum_large

Ik ben redelijk verliefd op die oranje kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
Url schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:43:
Hier wat plaatjes van wat MG4 die de boot op gaan. Het schijnt dat in september de order boeken open gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vergeef me even de vraag, maar wat betekent 'de order boeken gaan open'? Dat je kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Url schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lekker sportief uiterlijk. Ben erg benieuwd naar de prijs en reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Die blauwe is ook blitz 🤭
Staan goed naast de blauwe marvel 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb de videoreview van het geschreven artikel een tijdje terug gekeken. De door de ANWB geteste Kona uitvoering kost bijna 13% meer dan de geteste ZS EV uitvoering, wat neerkomt op circa 5000 euro. Dat vind ik veel geld en noem ik geen 'paar duizend euro' meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Freekers schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Ik heb de videoreview van het geschreven artikel een tijdje terug gekeken. De door de ANWB geteste Kona uitvoering kost bijna 13% meer dan de geteste ZS EV uitvoering, wat neerkomt op circa 5000 euro. Dat vind ik veel geld en noem ik geen 'paar duizend euro' meer.
Helemaal eens, maar speling op de stuurkolom is denk ik voor veel kijkers een no go,......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

user-100 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:23:
[...]

Helemaal eens, maar speling op de stuurkolom is denk ik voor veel kijkers een no go,......
Eens, dat hoort niet. Was ook een kwaaltje van de pre-facelift ZS EV maar werd wel verholpen onder garantie als ik het goed begreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:45
Freekers schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:31:
[...]

Ik heb de videoreview ook gezien op YouTube.
Zelf heb ik beide auto's proefgereden voordat ik de keuze voor mijn nieuwe leaseauto heb gemaakt.
De lagere aanschafprijs en grotere binnenruimte zowel qua beenruimte als kofferruimte gaven de doorslag om voor de MG ZS EV te kiezen.
In mijn geval scheelde het 40 euro netto bijtelling per maand. Over 60 maanden is dat een bedrag van 2400 euro. Toch een aardig bedrag.
Dat vonden mijn vrouw en ik het niet waard om voor de Kona te kiezen.
Mijn vrouw vond daarnaast de kofferruimte van de Kona te klein.
Natuurlijk heeft de Kona meer PK's en is rijker uitgerust met bijvoorbeeld stoelkoeling, maar de MG ZS EV heeft daarentegen weer een mooi panoramadak wat veel licht geeft in het interieur en een 360 graden camera. En V2L niet te vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Sonicfreak schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 03:18:
[...]

Ik heb de videoreview ook gezien op YouTube.
Zelf heb ik beide auto's proefgereden voordat ik de keuze voor mijn nieuwe leaseauto heb gemaakt.
De lagere aanschafprijs en grotere binnenruimte zowel qua beenruimte als kofferruimte gaven de doorslag om voor de MG ZS EV te kiezen.
In mijn geval scheelde het 40 euro netto bijtelling per maand. Over 60 maanden is dat een bedrag van 2400 euro. Toch een aardig bedrag.
Dat vonden mijn vrouw en ik het niet waard om voor de Kona te kiezen.
Mijn vrouw vond daarnaast de kofferruimte van de Kona te klein.
Natuurlijk heeft de Kona meer PK's en is rijker uitgerust met bijvoorbeeld stoelkoeling, maar de MG ZS EV heeft daarentegen weer een mooi panoramadak wat veel licht geeft in het interieur en een 360 graden camera. En V2L niet te vergeten.
En die pk's, heb je die echt nodig? De MG kan echt wel fatsoenlijk optrekken bij een stoplicht, so what's the point?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:45
Bezulba schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:39:
[...]

En die pk's, heb je die echt nodig? De MG kan echt wel fatsoenlijk optrekken bij een stoplicht, so what's the point?
Helemaal mee eens. Vandaar dat ik ook voor de MG ben gegaan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 19:00
Ik blijf het een merkwaardige vergelijking vinden, met de Kona. Hetzelfde prijssegment misschien. Maar qua ruimte en statuur lijkt een vergelijk met de e-Niro mij passender.

Mijn testrit met de ZS was ook zónder speling op de stuurkolom. Gewoon een prettige rijervaring. Verre van een raceauto — intrappen bij verkeerslicht is geen achtbaan ervaring zoals bij andere EVs — maar wie kiest hem daarvoor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

roderickvd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:29:
Ik blijf het een merkwaardige vergelijking vinden, met de Kona. Hetzelfde prijssegment misschien. Maar qua ruimte en statuur lijkt een vergelijk met de e-Niro mij passender.

Mijn testrit met de ZS was ook zónder speling op de stuurkolom. Gewoon een prettige rijervaring. Verre van een raceauto — intrappen bij verkeerslicht is geen achtbaan ervaring zoals bij andere EVs — maar wie kiest hem daarvoor?
Nou, je kan anders hard optrekken bij het stoplicht in sport mode :X

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Ik vind de mijne anders knap hard gaan voor een auto, is gewoon de performance van een golf 3 gt! en dat waren toch ook leuke auto's?

knik in de stuurkolom blijft irritant, evenals de lekkende achterruit

diskeltische lurker

Pagina: 1 ... 47 ... 90 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2