Op EV-database zie je 260 voor de standard, en 325 voor de long range. Is de LR de moeite? Dit hangt af van de ritten die je regelmatig maakt. Als dat altijd maar korte ritjes zijn, dan zeker niet. Het omslagpunt ligt wat mij betreft bij bij het feit als je regelmatig ritten maakt waarbij het in de winter met volle batterij spannend wordt of je thuis geraakt zonder te laDen. Dus een rit van pakweg 125km heen en 125km terug. Als dat regelmatig gebeurt, dan is wat mij betreft de LR de moeite.Dennisss schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:05:
Zelf ben ik nu aan het kijken naar een mg5 long range. Is dit het geld waard tov de standard range? En wat is jullie ervaring met het werkelijke bereik van de mg5?
Leest een beetje weg alsof die gast door z'n podium denkt critisch te moeten zijn. Nodeloos pretentieuze zinsconstructies. Ik denk dat hij diep van binnen ook wel weet dat niemand de auto-columns in het NRC nog leest.Freekers schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:18:
Heeft iemand deze review van de ZS EV al gezien? https://www.nrc.nl/nieuws...-iets-niet-werkt-a4127762
Wat heb ik nou zojuist gelezen? Er staat daadwerkelijk recensie bij, maar het lijkt eerder op een gefrustreerde column.
Ik rij op een 100% lading ongeveer 350-390km in eco stand (MG5 lux. long range). Bij het wegrijden wil hij nog wel 420km bereik aangeven maar dat zakt in de eerste 5km meteen in naar ~370km en vanaf dat moment gaat de dagteller ongeveer gelijk op met de afname in het rijbereik bij een normale rijstil. Airco heeft wel een flinke impact op het bereik en dat merk je echt. Ik ga uit van 370km op een 100% lading en zo'n 310km op een 80% lading, met airco het grootste deel van de tijd aan.Dennisss schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:05:
Zelf ben ik nu aan het kijken naar een mg5 long range. Is dit het geld waard tov de standard range? En wat is jullie ervaring met het werkelijke bereik van de mg5?
Was de meerprijs het waard? Voor mij was snelheid van levertijd belangrijker dan welk model/kleur het zou worden. Het prijsverschil was m'n tijdsverlies en kosten aan de trein/bus niet waard voor m'n woon/werk verkeer. Op de enige rit van 1.000km+ die ik gemaakt heb sinds ik hem heb was het denk ik wel fijn. We stonden nu al voor mn gevoel veel op te laden en met de standard edition was dat dus nog vaker geweest.
Bereik hangt vooral af van je rijstijl. 130-150kmph op de linkerrijstrook en afremmen/optrekken voor elke auto die niet doorrijdt zal je veel meer bereik kosten dan ~100kmph op de rechter/middelste rijstrook. En dan is het nog maar de vraag of je met die rijstijl echt sneller op je bestemming bent. Ik rijd eigenlijk alleen maar 80-90 naar werk over de A10 west bij Amsterdam en het feit dat ik daarvoor en daarna steeds de eerste oprit/afrit moet nemen. Sneller heeft voor mij niet zoveel nut.
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Ik zag het, ik las het, dacht "¿que?" en legde het maar weer naast mij.Freekers schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:18:
Heeft iemand deze review van de ZS EV al gezien? https://www.nrc.nl/nieuws...-iets-niet-werkt-a4127762
Wat heb ik nou zojuist gelezen? Er staat daadwerkelijk recensie bij, maar het lijkt eerder op een gefrustreerde column.
Blijkbaar is het kopen van een Chinese auto slechter dan het kopen van een auto die gemaakt is van 99% Chinese onderdelen maar een westers merk heeft. Ofzo. Geen idee. Ik denk dat ik niet dronken genoeg was voor dat artikel.
blup
Het lijkt wel of die schrijver eigenlijk bij de afdeling Politiek van NRC wilde werken maar ze hadden alleen op de Auto redactie een plekkie vrij.Freekers schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:18:
Hij is musicoloog dus tsja,...cablepokerface schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:58:
[...]
Het lijkt wel of die schrijver eigenlijk bij de afdeling Politiek van NRC wilde werken maar ze hadden alleen op de Auto redactie een plekkie vrij.
Wikipedia: Bas van Putten
Alles is terug te redeneren naar 4
Of het het geld waard is is persoonlijk. Voor de waarde kan het over een paar jaar wel beter zijn. Maar verder is het persoonlijk. Heb je de snelheid extra range nodig?Dennisss schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:05:
Het is een hoop extra geld om 1 of 2 keer per maand de snellader ontlopen. Maar als dat 10 keer is dan is het de extra kosten wel waard
Voor ons was de enige overweging mbt long range is dat we van auto vakanties houden. Dus het is louter een klein beetje comfort 2x per jaar. Komende zomer Oostenrijk bijvoorbeeld; 1300km. Is zeker 3x laden zelfs met long range als je met 100% van huis vertrekt. Voor woon-werk hebben wij zeker geen long range nodig, ik denk dat dat voor de bulk van de mensen geldt.1993jjohan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:44:
[...]
Of het het geld waard is is persoonlijk. Voor de waarde kan het over een paar jaar wel beter zijn. Maar verder is het persoonlijk. Heb je de snelheid extra range nodig?
Het is een hoop extra geld om 1 of 2 keer per maand de snellader ontlopen. Maar als dat 10 keer is dan is het de extra kosten wel waard
De keus voor de standard range en long range is puur een kwestie van het nodig hebben van de extra kilometers. Weet wel dat de samenstelling van de accu van de standaard range anders is dan van de long range.
De standaard range heeft een LFP accu samenstellen zoals de instap tesla model 3. De long range heeft NCMA accu samenstelling en een hogere energie dichtheid.
Over het algemeen genomen zal de LFP een langere levensduur hebben maar wel meer last hebben van koud weer. Wij zijn voor de long range gegaan ook vanwege het sneller kunnen laden aan de snellader en dat de accu zich beter zou verhouden in de winter.
De standaard range heeft een LFP accu samenstellen zoals de instap tesla model 3. De long range heeft NCMA accu samenstelling en een hogere energie dichtheid.
Over het algemeen genomen zal de LFP een langere levensduur hebben maar wel meer last hebben van koud weer. Wij zijn voor de long range gegaan ook vanwege het sneller kunnen laden aan de snellader en dat de accu zich beter zou verhouden in de winter.
Interessant, het verschil tussen die 2 type batterijen. Is het ook nog rendabel om het battery pack tot 80% op te laden thuis ipv 100%? Ik hoorde dat dat beter voor de levensduur was, maar dat verschilt misschien ook per type batterij.jpvdheijn schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:44:
De keus voor de standard range en long range is puur een kwestie van het nodig hebben van de extra kilometers. Weet wel dat de samenstelling van de accu van de standaard range anders is dan van de long range.
Met mijn 4 jaar Tesla ervaring kan ik vanuit die gedachten hetvolgende melden. Mijn huidige Model S heeft een NECMA accu en die laad ik voor dagelijks gebruik maximaal op tot 80%. Ik laad de auto voor langere trips wel tot 100% maar dan zorg ik er met het laadschema voor dat hij net voor vertrek 100% geladen is. NECMA accus vinden het niet leuk voor een lange tijd op 100% SoC te bivakeren. Overigens geeft de Tesla dan ook een melding in het scherm als er vaak achter elkaar naar 100% wordt geladen.cablepokerface schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:01:
[...]
Interessant, het verschil tussen die 2 type batterijen. Is het ook nog rendabel om het battery pack tot 80% op te laden thuis ipv 100%? Ik hoorde dat dat beter voor de levensduur was, maar dat verschilt misschien ook per type batterij.
Bij de Model 3 met LFP accu adviseert Tesla het laden tot 100% vaker te doen daar het moeilijker is voor het BMS om de SoC te blijven bepalen. De LFP accu samenstelling zou ook weinig tot geen last hebben van het laden naar 100%.
Vraagje, ik heb op de website van vanmossel nog niet gezien dat er van de MG5 een nederlandse handleiding is. Heeft iemand hier een linkje naar een handleiding?
Via de website kun je ze vinden:
https://d2i0wqtkwp0b9j.cl...s-Manual_ENG-20210610.pdf
https://d2i0wqtkwp0b9j.cl...e-Manual_ENG-20210514.pdf
Edit: je vroeg Nederlands, deze zijn Engels...
https://d2i0wqtkwp0b9j.cl...s-Manual_ENG-20210610.pdf
https://d2i0wqtkwp0b9j.cl...e-Manual_ENG-20210514.pdf
Edit: je vroeg Nederlands, deze zijn Engels...

[ Voor 10% gewijzigd door grizzlybear op 31-05-2022 13:08 ]
Vandaag getekend voor de mg5 long range, nu even wachten tot deze eind oktober geleverd wordt..
Zo te zien een heleboel Comfort uitvoeringen. Ik zie namelijk geen panoramadak bij de ZS'en.Ronbebelaar schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:54:
[Afbeelding]
Er staan ook weer een hele serie ZS'en in de rij.
En de grote hamvraag is, zijn dit standard range of long range modellen?
[ Voor 6% gewijzigd door Sonicfreak op 01-06-2022 08:33 ]
Zijn het wel EV's?Sonicfreak schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:32:
[...]
Zo te zien een heleboel Comfort uitvoeringen. Ik zie namelijk geen panoramadak bij de ZS'en.
Ik vermoed van wel. Als je naar de velgen kijkt dan lijkt het op de velgen van de EV zonder wielkappen.
Ook als je naar de achterbumper kijkt lijkt deze op de EV versie.
De benzine versie van de ZS heeft heel andere velgen en een andere achterbumper.
Zie foto's op https://www.mg.co.uk/new-cars/mg-zs
Het Potje subsidie nieuwe auto is van afgelopen maandag leeg!
https://www.rvo.nl/subsid...subsidiebudget-overtekend
https://www.rvo.nl/subsid...subsidiebudget-overtekend
Dat viel me ook op. Maar die staan vast al vooraan, toch? :-)Sonicfreak schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:32:
[...]
Zo te zien een heleboel Comfort uitvoeringen. Ik zie namelijk geen panoramadak bij de ZS'en.
3e rode van rechts lijkt mij toch gewoon een panorama-dak te hebben.Sonicfreak schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:32:
[...]
Goed gezien, ik twijfelde zelf ook al of deze nu wel of niet een panoramadak heeft. Blijft nog de vraag of het een standard range of long range is. Jammer genoeg staat dat niet aangegeven bij de MG EV's zoals dat wel het geval is bij Tesla.Steefph schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:08:
[...]
3e rode van rechts lijkt mij toch gewoon een panorama-dak te hebben.
Zijn wel erg weinig auto's... als dit de hele lading is voor het schip dan wordt het een erg duur tochtje.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ja maar! Ik had een grijze besteld!Steefph schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:08:
[...]
3e rode van rechts lijkt mij toch gewoon een panorama-dak te hebben.
Het is een rode geworden
Vrijwel direct uitverkocht, maar de frunk-oplossing voor de MG ZS EV facelift is af: https://www.evaccessories...ge/mg-zs-ev-2022-facelift
Zijn er naast OVMS nog andere systemen die je makkelijk kunt gebruiken in de oude zs ev?
Ik weet dat er een android based OBD unit is, maar heb geen android.
Wel even gekeken naar OVMS maar het lijkt mij zo'n gedoe met installeren enz.
Ik weet dat er een android based OBD unit is, maar heb geen android.
Wel even gekeken naar OVMS maar het lijkt mij zo'n gedoe met installeren enz.
23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput
Even vanuit praktische gedachte he, ben je niet even veel tijd kwijt om naar je achterklep te lopen en daar de kabel te pakken als dat je vanuit je auto de voorklep moet opentrekken, erheen moet lopen, vergrendelingslipje moet aantrekken om klep open te doen en dan daar de kabel te pakken? Ik vind 179,- een aardig bedrag voor zo'n custom frunkmarkv93 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:33:
Vrijwel direct uitverkocht, maar de frunk-oplossing voor de MG ZS EV facelift is af: https://www.evaccessories...ge/mg-zs-ev-2022-facelift
[ Voor 4% gewijzigd door matthewtje op 02-06-2022 22:29 ]
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23
Vandaag bij wagenparkbeheerder navraag gedaan over de leverdatum die stond op 15-08-22. MG ZS EV Luxury Long Range in Pebble Black is eind februari besteld, maar zojuist van leasemaatschappij (na navraag bij dealer) te horen gekregen dat er simpelweg geen geplande leverdatum is door alle onzekerheden en dat ze nog niks weten omtrent verwachte levering. Blijkt dat 15-08-22 maar een datum is die ze 'random' hebben geprikt om mij voor de gek te houden..
[ Voor 36% gewijzigd door matthewtje op 02-06-2022 22:31 ]
Eh.. volgens mij gaat het juist om de extra ruimte en netheid.matthewtje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:28:
[...]
Even vanuit praktische gedachte he, ben je niet even veel tijd kwijt om naar je achterklep te lopen en daar de kabel te pakken als dat je vanuit je auto de voorklep moet opentrekken, erheen moet lopen, vergrendelingslipje moet aantrekken om klep open te doen en dan daar de kabel te pakken? Ik vind 179,- een aardig bedrag voor zo'n custom frunk
Ik heb zelf ook die frunk in mijn ioniq. Voornamelijk omdat ik nauwelijks de laadkabel nodig heb, maar hem wel altijd bij wil hebben. De kabel bergt perfect op in de frunk, achterin ligt ie los.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ja, het is meer om zaken op te slaan die je niet te vaak gebruikt. Mijn laadkabel gebruik ik bijv. bijna niet. Momenteel ligt in de achterbak op de plek van de laadkabel een ehbo kit en wat andere spullen. Een frunk zou dus wat meer ruimte geven voor bijvoorbeeld de laadkabel, zeker als je op vakantie gaat handig.matthewtje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:28:
[...]
Even vanuit praktische gedachte he, ben je niet even veel tijd kwijt om naar je achterklep te lopen en daar de kabel te pakken als dat je vanuit je auto de voorklep moet opentrekken, erheen moet lopen, vergrendelingslipje moet aantrekken om klep open te doen en dan daar de kabel te pakken? Ik vind 179,- een aardig bedrag voor zo'n custom frunk
En ik ben met je eens dat 179 euro veel geld is, maar vergeleken met een aantal andere opties op een gemiddelde auto en de aanschafprijs is het natuurlijk maar een klein bedrag (ja, ik snap dat we alles zo kunnen relativeren).
Mijn MG ZS EV Luxury Long Range in Como Blue is besteld op 16 april en ik kreeg in mijn bestelbevestiging een leverdatum van 30 januari 2023 terwijl ik van verschillende dealers een levertijd van 6 maanden te horen had gekregen.matthewtje schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:30:
Vandaag bij wagenparkbeheerder navraag gedaan over de leverdatum die stond op 15-08-22. MG ZS EV Luxury Long Range in Pebble Black is eind februari besteld, maar zojuist van leasemaatschappij (na navraag bij dealer) te horen gekregen dat er simpelweg geen geplande leverdatum is door alle onzekerheden en dat ze nog niks weten omtrent verwachte levering. Blijkt dat 15-08-22 maar een datum is die ze 'random' hebben geprikt om mij voor de gek te houden..
Ik heb daarop met de dealer gebeld en die gaf aan dat de datum van 30 januari 2023 een indicatieve datum is en dat ze er vanuit gaan dat de auto met 6-7 maanden geleverd moet worden en dat dit vooralsnog in 2022 zou moeten lukken.
We gaan het zien of het gaat lukken. Het punt is dat Shanghai de afgelopen maand in lock-down heeft gezeten vanwege Corona maatregelen en dat de lock-down sinds 1 juni is opgeheven.
Hopelijk kan SAIC de opgelopen vertraging in productie weer iets inlopen. Ik weet niet of de fabriek van SAIC operationeel is gebleven tijdens de lock-down. Dat was namelijk alleen mogelijk als medewerkers op het fabrieksterrein bleven (eten en overnachten).
Goedemiddag,
Sinds woensdag de gelukkige bezitter van een (lease) MG ev zs
Ik heb geprobeerd te zoeken of ik hier een antwoord op mijn probleem kon vinden, maar niet gelukt, dus hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb de ismart app gedownload en deze wil ik koppelen aan mijn auto. Echter is het scherm al ingesteld en kom ik dus niet automatisch bij de qr code.
Iemand enig idee hoe ik deze op het scherm kan toveren.
Alvast dank!
Ik heb geprobeerd te zoeken of ik hier een antwoord op mijn probleem kon vinden, maar niet gelukt, dus hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb de ismart app gedownload en deze wil ik koppelen aan mijn auto. Echter is het scherm al ingesteld en kom ik dus niet automatisch bij de qr code.
Alvast dank!
Gefeliciteerd! Ik ben even benieuwd of je een standard range of long range hebt en hoe lang je op de auto moest wachten.KimMG schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:59:
Goedemiddag,
Alvast dank!
Als je bij telefoon instellingen kijkt zie je dan niet al een telefoon staan? En als je die dan verwijderd?KimMG schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:59:
Goedemiddag,
Alvast dank!
Zelf een my19 bezitter dus geen idee verder maar, dit lijkt me de logische eerste stap
Ik neem dat u ook de 17 inch wielen eronder heeft? Het kan best eens zijn dat het zo een 10% range oplevert om op de 16 inch te rijden. Ik ben nog aan het kijken of ik voor de winterwielen een set 16 inch kan bemachtigen.magiel schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:40:
[...]
Leest een beetje weg alsof die gast door z'n podium denkt critisch te moeten zijn. Nodeloos pretentieuze zinsconstructies. Ik denk dat hij diep van binnen ook wel weet dat niemand de auto-columns in het NRC nog leest.
[...]
Ik rij op een 100% lading ongeveer 350-390km in eco stand (MG5 lux. long range). Bij het wegrijden wil hij nog wel 420km bereik aangeven maar dat zakt in de eerste 5km meteen in naar ~370km en vanaf dat moment gaat de dagteller ongeveer gelijk op met de afname in het rijbereik bij een normale rijstil. Airco heeft wel een flinke impact op het bereik en dat merk je echt. Ik ga uit van 370km op een 100% lading en zo'n 310km op een 80% lading, met airco het grootste deel van de tijd aan.
Was de meerprijs het waard? Voor mij was snelheid van levertijd belangrijker dan welk model/kleur het zou worden. Het prijsverschil was m'n tijdsverlies en kosten aan de trein/bus niet waard voor m'n woon/werk verkeer. Op de enige rit van 1.000km+ die ik gemaakt heb sinds ik hem heb was het denk ik wel fijn. We stonden nu al voor mn gevoel veel op te laden en met de standard edition was dat dus nog vaker geweest.
Bereik hangt vooral af van je rijstijl. 130-150kmph op de linkerrijstrook en afremmen/optrekken voor elke auto die niet doorrijdt zal je veel meer bereik kosten dan ~100kmph op de rechter/middelste rijstrook. En dan is het nog maar de vraag of je met die rijstijl echt sneller op je bestemming bent. Ik rijd eigenlijk alleen maar 80-90 naar werk over de A10 west bij Amsterdam en het feit dat ik daarvoor en daarna steeds de eerste oprit/afrit moet nemen. Sneller heeft voor mij niet zoveel nut.
Waarom zou je bereik omhoog gaan bij 16 inch. Volgens mij heeft wielomtrek invloed maar ook dat is beperktjpvdheijn schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:01:
[...]
Ik neem dat u ook de 17 inch wielen eronder heeft? Het kan best eens zijn dat het zo een 10% range oplevert om op de 16 inch te rijden. Ik ben nog aan het kijken of ik voor de winterwielen een set 16 inch kan bemachtigen.
Dit is algemeen bekend, de kleiner de wielen de beter je range. Bij mijn tesla scheelt het 20% range om op 19 inch vs 21 inch wielen.Rdyksman schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:11:
[...]
Waarom zou je bereik omhoog gaan bij 16 inch. Volgens mij heeft wielomtrek invloed maar ook dat is beperkt
Zelfs mg geeft een verschil van 20km range mbt de 17 inch luxury vs de 16 inch comfort op de mg 5.
Ik will u aanraden u hierover in te lezen.
https://www.greencarrepor...ts-electric-vehicle-range
[ Voor 9% gewijzigd door jpvdheijn op 05-06-2022 15:04 ]
We hebben onze mg zv ev 2022 een weekje. Fijne auto!
Helaas problemen wel: aanhangmodus aangezet im te kijken en dan de hele systeem vastgelopen. Deze modus kan niet meer weg (klik weg springt die terug), hij schakelt wat dingen uit maar behalve dat geeft hij elk paar minuut een systeemfout met aanhanger die we steeds moeten wegklikken. Heel vervelend en pas over drie weken is er tijd bij van mossel reset te doen.
Verder kwamen we erachter dat auto geen geluid maakt als de fietsen of iemand in de buurt van de auto dichtbij komt. Ook dat er geen sensoren zijn voorin de auto, piept niet bij inparkeren voorin, stopt ook niet als je dichtbij de auto komt bij inparkeren (zoals achter).
Helaas problemen wel: aanhangmodus aangezet im te kijken en dan de hele systeem vastgelopen. Deze modus kan niet meer weg (klik weg springt die terug), hij schakelt wat dingen uit maar behalve dat geeft hij elk paar minuut een systeemfout met aanhanger die we steeds moeten wegklikken. Heel vervelend en pas over drie weken is er tijd bij van mossel reset te doen.
Verder kwamen we erachter dat auto geen geluid maakt als de fietsen of iemand in de buurt van de auto dichtbij komt. Ook dat er geen sensoren zijn voorin de auto, piept niet bij inparkeren voorin, stopt ook niet als je dichtbij de auto komt bij inparkeren (zoals achter).
Heb je al geprobeerd de 12v accu even een tijdje los te koppelen. Met de oude model was dat voor een enkele probleem een oplossing. Misschien hier ook e.Annakrylova schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:54:
3 weken wachttijd voor een simpele reset is erg kwalijk, zeker bij een nieuwe auto. Je kunt eventueel zelf proberen een reset uit te voeren door 5-10 seconden de home button van het infotainment systeem in te drukken.Annakrylova schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:54:
Dat klopt, de ZS EV heeft geen parkeersensoren voor (en piept zodoende dus niet bij vooruit inparkeren).Annakrylova schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:54:
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dat klinkt alsof de auto al is gekoppeld aan iemand anders z'n account. Kun je niet uitloggen uit dit account door in het home scherm rechtsboven op de accountnaam te klikken?KimMG schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:59:
Goedemiddag,
Alvast dank!
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Best een wazig stuk.jpvdheijn schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:58:
[...]
Dit is algemeen bekend, de kleiner de wielen de beter je range. Bij mijn tesla scheelt het 20% range om op 19 inch vs 21 inch wielen.
Zelfs mg geeft een verschil van 20km range mbt de 17 inch luxury vs de 16 inch comfort op de mg 5.
Ik will u aanraden u hierover in te lezen.
https://www.greencarrepor...ts-electric-vehicle-range
De enige regel die er echt toe doet is:
"In other words, if you want to minimize emissions, get tires with thicker sidewalls."
Betekend dus gewoon dat een open velg slechter is vanwege meer turbulentie. Heb je een dichte velg dan maakt het niet echt verschil.
Ook het feit dat genoemd wordt dat breedte niet echt een impact heeft: 205mm -> 305mm is 1% minder range.
Beste steefph,Steefph schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:35:
[...]
Best een wazig stuk.
De enige regel die er echt toe doet is:
"In other words, if you want to minimize emissions, get tires with thicker sidewalls."
Betekend dus gewoon dat een open velg slechter is vanwege meer turbulentie. Heb je een dichte velg dan maakt het niet echt verschil.
Ook het feit dat genoemd wordt dat breedte niet echt een impact heeft: 205mm -> 305mm is 1% minder range.
Het is toch realiteit, bjorn nyland heeft ook meerdere malen aangetoond in zijn reviews dat de kleiner de velg de beter de efficiëntie.
De link die ik heb gedeeld is maar een moment opname van het Web, zoals gezegd lees u in. U zult ook versteld staan dat dit niet alleen voor evs geld maar ook voor reguliere ICE of PHEV/Hybrids, echter is daar de psychologische aanslag niet zo groot op het menselijk brein daar men daar denkt veel sneller hun actieradius te kunnen bijvullen.
Daarnaast is er natuurlijk de publieke verontwaardiging die zegt dat elektrische auto's niet de afstand halen die worden opgegeven als men op de snelweg rijdt. Verassing welke ICE, PHEV of Hybride haalt in die situatie wel zijn verbruik uit de folder.
Ik vanuit mijn 4 jaar ervaring met elektrisch rijden hebt dit aan der lijve ondervonden, wie mooi wil zijn moet pijnlijden zegt men wel eens.
En ja voor tesla heeft men aftermarket velgen die ook zoiets claimen om het verbruik te minimaliseren, of dit echt werkt geen idee, op internet zijn wisselende verhalen die de ronde doen. https://www.thenewaero.com/nl/efficientie/
[ Voor 7% gewijzigd door jpvdheijn op 06-06-2022 13:19 ]
Dat ge-u maakt het wel een erg click-bait verhaal wat je schrijftjpvdheijn schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:10:
[...]
Beste steefph,
Het is toch realiteit, bjorn nyland heeft ook meerdere malen aangetoond in zijn reviews dat de kleiner de velg de beter de efficiëntie.
De link die ik heb gedeeld is maar een moment opname van het Web, zoals gezegd lees u in. U zult ook versteld staan dat dit niet alleen voor evs geld maar ook voor reguliere ICE of PHEV/Hybrids, echter is daar de psychologische aanslag niet zo groot op het menselijk brein daar men daar denkt veel sneller hun actieradius te kunnen bijvullen.
Daarnaast is er natuurlijk de publieke verontwaardiging die zegt dat elektrische auto's niet de afstand halen die worden opgegeven als men op de snelweg rijdt. Verassing welke ICE, PHEV of Hybride haalt in die situatie wel zijn verbruik uit de folder.
Ik vanuit mijn 4 jaar ervaring met elektrisch rijden hebt dit aan der lijve ondervonden, wie mooi wil zijn moet pijnlijden zegt men wel eens.
En ja voor tesla heeft men aftermarket velgen die ook zoiets claimen om het verbruik te minimaliseren, of dit echt werkt geen idee, op internet zijn wisselende verhalen die de ronde doen. https://www.thenewaero.com/nl/efficientie/
De range van Tesla is ook een verschil tussen met en zonder aero wheel dop op de velg.
Een dichte velg is minder turbulentie en is dus minder weerstand. Dat is ook wat de link die je zelf aanhaalt aangeeft.
Waar zit dat 12v?1993jjohan schreef op zondag 5 juni 2022 @ 20:57:
[...]
Heb je al geprobeerd de 12v accu even een tijdje los te koppelen. Met de oude model was dat voor een enkele probleem een oplossing. Misschien hier ook e.
Klopt helemaal, aero wiel doppen schelen ook veel op de range. Kijkend naar de opties die MG aanbied op de MG5 kun je de lijn doortrekken en stellen dat er met de 16 inch een efficientie slag te behalen is. MG geeft dit ook aan in hun range voorspelling van de comfort ten opzichte van de luxury uitvoering.Steefph schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:16:
[...]
Dat ge-u maakt het wel een erg click-bait verhaal wat je schrijft![]()
De range van Tesla is ook een verschil tussen met en zonder aero wheel dop op de velg.
Een dichte velg is minder turbulentie en is dus minder weerstand. Dat is ook wat de link die je zelf aanhaalt aangeeft.
Hmmm, zal dus 15 inch velg op de marvel monteren om zo mijn range te verhogen ?
Gewoon dichte wieldoppen plaatsenWereldrijziger schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:46:
Hmmm, zal dus 15 inch velg op de marvel monteren om zo mijn range te verhogen ?
Zoals eerder vermeld er is geen ene auto die voldoet aan fabrieksopgave.
Zijn zoveel factoren die invloed hebben.
En das voornamelijk je rijstijl en weersomstandigheden nl wind en temp.
Zijn zoveel factoren die invloed hebben.
En das voornamelijk je rijstijl en weersomstandigheden nl wind en temp.
Gewoon de 12V accu onder de motorkap....

Maar ondanks mindere range 300_320 km ipv 400
Zijn we tevreden met de auto.
Kost ons veel minder aan brandstof kosten en laden de auto met slimme laadpaal en zonnepanelen.
Oja, de ismart connectie is ver beneden gebruiksvriendelijkheid bij mg zeggen ze ook, we weten het niet 🤔🤔
Zijn we tevreden met de auto.
Kost ons veel minder aan brandstof kosten en laden de auto met slimme laadpaal en zonnepanelen.
Oja, de ismart connectie is ver beneden gebruiksvriendelijkheid bij mg zeggen ze ook, we weten het niet 🤔🤔
Meer informatie over de MG4 die MG Mulan gaat heten.
https://www.mgevs.com/thr...e-new-mg4.5856/post-93366
https://mgronline-com.tra...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
https://auto-ifeng-com.tr...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
Van 0-100 km/u in 4 seconden!
Zal qua prijs wel in lijn liggen met de Marvel R verwacht ik zo gezien de prestaties.
/f/image/i7PTae1TSrYee7EHUgXka6tb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/c2nzDkm7cYDhiDIq3K08Nzrb.png?f=fotoalbum_large)
https://www.mgevs.com/thr...e-new-mg4.5856/post-93366
https://mgronline-com.tra...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
https://auto-ifeng-com.tr...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
Van 0-100 km/u in 4 seconden!
Zal qua prijs wel in lijn liggen met de Marvel R verwacht ik zo gezien de prestaties.
/f/image/i7PTae1TSrYee7EHUgXka6tb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/c2nzDkm7cYDhiDIq3K08Nzrb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OWR6zforAGCvhzDbshTmM6D2.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door Sonicfreak op 08-06-2022 08:30 ]
Het is niet alleen turbulentie wat het effect op verbruik heeft. Ook hebben grotere velgen vaak bredere banden (zorgt voor meer frontaal oppervlak) en zijn ze zwaarder (én belangrijker; meer gewicht verder weg van de as) wat zorgt voor interia die moet worden overkomen bij optrekken. Engineering Explained (YouTube) heeft er een aardige video over incl berekeningen qua verschillen (voor Tesla, maar deze principes gelden bij elke auto natuurlijk).
P.s. heb zelf geen MG (lees mee op het topic want m'n ouders hebben een MG ZS EV besteld), maar heb voor de EV6 wel wat berekeningen gedaan wat het effect op de range zou zijn tussen de 19"en 20" velgen.
Zijn bij de marvel van 18 naar 19 inch gegaan,terwijl de range hetzelfde bleef.
Mee eens hoe smaller de band hoe minder weerstand
Dat zou op zich ook prima kunnen. Wellicht zijn de banden gelijk qua breedte of hebben ze een langere rolweerstand dan de band die op de 18" velg geleverd werd. Ook zou de 19" velg zelfs lichter kunnen zijn dan de 18". Ook is de impact die fabrikanten afgeven soms wel erg optimistisch qua band/velg impact op bereik. Al met al veel factoren die meespelen in impact van velg en banden combinatie op verbruik.Wereldrijziger schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:14:
Zijn bij de marvel van 18 naar 19 inch gegaan,terwijl de range hetzelfde bleef.
Als laatst is ook gisteren USB aansluiting naar binnen gevallen haha, echte chineze werk.
Aangezien we 20 juni terecht konden pas met reset komt dat ook nog bij.
Dat is balen zeg. Wel een kwaliteitsverschilletje met de Marvel R dan. Daar ervaar ik dat soort kwaliteitsproblemen totaal niet.Annakrylova schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:37:
Als laatst is ook gisteren USB aansluiting naar binnen gevallen haha, echte chineze werk.
Ik heb nu ongeveer een maand een nieuwe MG ZS Standard range Luxury. Bevalt erg goed! Alleen heb ik nu het probleem dat het stuur redelijk vaak een knak geluidje maakt, je voelt het ook lichtjes. Op een rit van 15 minuten gebeurd het toch wel zo'n 5 keer. Het is gemeld bij de dealer dus het is even wachten op een reactie. Ik was even benieuwd of andere Tweakers ook tegen dit probleem zijn aangelopen en hoe dit opgelost is. Thanks!
Dat is een bekend probleem inderdaad. Merk ik ook in mijn "oude" ZS.mitchellK schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:27:
Ik heb nu ongeveer een maand een nieuwe MG ZS Standard range Luxury. Bevalt erg goed! Alleen heb ik nu het probleem dat het stuur redelijk vaak een knak geluidje maakt, je voelt het ook lichtjes. Op een rit van 15 minuten gebeurd het toch wel zo'n 5 keer. Het is gemeld bij de dealer dus het is even wachten op een reactie. Ik was even benieuwd of andere Tweakers ook tegen dit probleem zijn aangelopen en hoe dit opgelost is. Thanks!
Jammer dat het probleem ook naar de facelift is gegaan.
Er circuleren wel wat oplossingen hiervoor rond op het forum/internet.
[ Voor 3% gewijzigd door FlyingGameGuy op 08-06-2022 08:59 ]
Bij ons is de stuurkolom vervangen, dat was de oplossing.
Ik heb gisteren overigens in een ID3 gereden, maar dat viel flink tegen als je de MG gewend bent. Krapper natuurlijk, plastic touchknoppen, minder power voor mijn gevoel. En een irritant zoemgeluid binnenin hoorbaar bij lagere snelheden, zoals bijvoorbeeld file. Dan ben ik toch weer extra blij met onze MG ZS EV.
Ik heb gisteren overigens in een ID3 gereden, maar dat viel flink tegen als je de MG gewend bent. Krapper natuurlijk, plastic touchknoppen, minder power voor mijn gevoel. En een irritant zoemgeluid binnenin hoorbaar bij lagere snelheden, zoals bijvoorbeeld file. Dan ben ik toch weer extra blij met onze MG ZS EV.
2 real life fotos:Sonicfreak schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:24:
Meer informatie over de MG4 die MG Mulan gaat heten.

Iemand al Here wego geprobeerd? Die heeft sinds een aantal dagen Android Auto ondersteuning.
Ik was op zoek naar navigatie die elektrisch rijden ondersteunt, offline kaarten heeft maar ook snelheidscontroles aangeeft enzo. Here wego vind ik iets gedetailleerder dan Google maps bijvoorbeeld en sneller dan TomTom. Alleen mis ik nog de gewoon rijden functie.
Ik was op zoek naar navigatie die elektrisch rijden ondersteunt, offline kaarten heeft maar ook snelheidscontroles aangeeft enzo. Here wego vind ik iets gedetailleerder dan Google maps bijvoorbeeld en sneller dan TomTom. Alleen mis ik nog de gewoon rijden functie.
Heb je naar https://abetterrouteplanner.com/ gekeken? Wellicht voldoet die aan jouw wensen. Ik hoor altijd EV youtubers die daar enthousiast over zijn.jahruhn schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:17:
Iemand al Here wego geprobeerd? Die heeft sinds een aantal dagen Android Auto ondersteuning.
Ja dat is de BESTE. Maar om te gebruiken op android auto moet je een abbo afsluiten plus inderdaad geen offline kaarten. Vaak is dit wel gewenst op een lange trip, gezien bij mij Youfone roaming niet geld in zwitserland.cablepokerface schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:19:
[...]
Heb je naar https://abetterrouteplanner.com/ gekeken? Wellicht voldoet die aan jouw wensen. Ik hoor altijd EV youtubers die daar enthousiast over zijn.
perfect combo zou voor mij zijn. Routeplanner in abetter routeplanner en dan navigeren met de auto navigatie en kijkend naar de voorspelling die de navigatie doet vergeleken met a better route planner of de SOC bij aankomst lader.
Die vind ik handiger voor het plannen van langere routes buiten Nederland. Voor even snel navigeren vind ik Here makkelijker. Je ziet op de kaart meteen waar de laadpalen zijn.cablepokerface schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:19:
[...]
Heb je naar https://abetterrouteplanner.com/ gekeken? Wellicht voldoet die aan jouw wensen. Ik hoor altijd EV youtubers die daar enthousiast over zijn.
Vraagje aan eigenaren van de Marvel R.
Hoe ziet Android auto er uit op het grote verticale scherm.
Ik heb wel foto's en filmpjes kunnen vinden van Apple carplay in de Marvel R maar niet voor Android.
En welke navigatie gebruiken jullie het liefst. Die in de auto zit of die van carplay of Android auto.
Ik heb wel foto's en filmpjes kunnen vinden van Apple carplay in de Marvel R maar niet voor Android.
En welke navigatie gebruiken jullie het liefst. Die in de auto zit of die van carplay of Android auto.
Volgens mij te zien in deze video vanaf ongeveer 7:17. Helaas ook hier weer een half scherm terwijl Apple meestal gewoon full screen is1993jjohan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:33:
Vraagje aan eigenaren van de Marvel R.
Bedankt. Precies wat ik zocht. Erg jammer inderdaad. Doet toch echt inbreuk op het mooie scherm in de auto.buzzbuzz68 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:55:
[...]
Volgens mij te zien in deze video vanaf ongeveer 7:17. Helaas ook hier weer een half scherm terwijl Apple meestal gewoon full screen is.
buzzbuzz68 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:55:
Volgens mij te zien in deze video vanaf ongeveer 7:17. Helaas ook hier weer een half scherm terwijl Apple meestal gewoon full screen is.
Dat is (zover ik weet) een beperking van Google en dus geen (bewuste) keuze van MG, maar gelukkig komt daar binnenkort verandering in: nieuws: Google geeft interface Android Auto update met adaptief ontwerp1993jjohan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:15:
Bedankt. Precies wat ik zocht. Erg jammer inderdaad. Doet toch echt inbreuk op het mooie scherm in de auto.
Alhoewel ik wel denk dat voor deze wijziging de auto zelf ook een update nodig heeft
Ja nu je het zegt. Heb dat bericht inderdaad ook gelezen. Op de foto daar staat inderdaad een mooi verticaal voorbeeld.Freekers schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:26:
[...]
[...]
Dat is (zover ik weet) een beperking van Google en dus geen (bewuste) keuze van MG, maar gelukkig komt daar binnenkort verandering in: nieuws: Google geeft interface Android Auto update met adaptief ontwerp
Alhoewel ik wel denk dat voor deze wijziging de auto zelf ook een update nodig heeft
Er zal inderdaad wel een update vanuit mg nodig zijn om het hele scherm te kunnen gebruiken.
Hoe veel OTA updates hebben er al plaatsgevonden. Is MG daar heel actief mee?
01993jjohan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:55:
Hoe veel OTA updates hebben er al plaatsgevonden. Is MG daar heel actief mee?
Van wat ik via-via heb gehoord zou er na de zomer de eerste update komen (dat is natuurlijk een ruim begrip).
Mijn remmen begonnen een paar 100km terug te piepen. Dat was rond de 4000km totaal. Meer rijders hier daar toevallig last van?
Terwijl ik nog steeds wacht op mijn Luxury ben ik vergeten hoe de keyless entry werkt
is dat op basis van een app of moet je sleutel in de buurt zijn? Hoeveel sleutels krijg je standaard meegeleverd — kunnen zowel mijn vrouw als ik keyless openen?
2020 versie hier, maar twee sleutels, waarvan je minimaal 1 op zak moet hebben. Auto merkt het ook als de sleutels nog ín de auto liggen, dan wil hij niet op slot.roderickvd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:41:
Terwijl ik nog steeds wacht op mijn Luxury ben ik vergeten hoe de keyless entry werktis dat op basis van een app of moet je sleutel in de buurt zijn? Hoeveel sleutels krijg je standaard meegeleverd — kunnen zowel mijn vrouw als ik keyless openen?
In principe moet voor keyless entry een autosleutel in een dichte radius (meestal binnen handbereik) van de auto zijn, en dan kan de auto ontgrendeld worden.roderickvd schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:41:
Terwijl ik nog steeds wacht op mijn Luxury ben ik vergeten hoe de keyless entry werktis dat op basis van een app of moet je sleutel in de buurt zijn? Hoeveel sleutels krijg je standaard meegeleverd — kunnen zowel mijn vrouw als ik keyless openen?
Sommige autoleveranciers bieden dit ook via app aan, een voorbeeld van een goed werkende keyless entry via app is bij Tesla. Ik weet niet of dit laatste ook voor de MG geldt, zou wel ideaal zijn.
Bij model 22 kan je ook met je telefoon ontgrendelen en rijden als hij via bluetooth verbonden is. Werkt prima via mg smartapp maar die is wel traag
Met m'n MG 5 kan ik vanuit de app de auto op slot doen en van het slot halen. De keyless entry stuff is best goed, je moet ongeveer binnen 50cm van een van de voordeuren staan. Als ik bij de achterklep sta en m'n vriendin poogt de deur te openen dan werkt dat niet tot ik 3 stappen richting in haar richting doe. In de auto heb ik de sleutels in de koffiemokhouders. Dat werkt als een zonnetje.
Ik poogde gister weg te rijden maar was vergeten de laadkabel los te halen... Auto schakelt niet in Drive modus. Beetje stom. Wel een goede (en logische) beveiliging.
Ik poogde gister weg te rijden maar was vergeten de laadkabel los te halen... Auto schakelt niet in Drive modus. Beetje stom. Wel een goede (en logische) beveiliging.
Deze week bij Van Mossel geweest vanwege het probleem met de wegvallende 4G en WiFi verbinding. Zolang je geen Amazon Music gebruikt zul je dit amper merken. De Navigatie is immers offline, enkel de file informatie is online... of je moet net op dat moment een spraakcommando willen uitvoeren; dat wordt wel online verwerkt. Dan hoor je namelijk 'I am having trouble to connect to the internet'.
Hoe dan ook, bij Van Mossel vermoeden ze dat het probleem zit in de 'T-BOX' ofwel de Telematics Box. Deze verzorgt alle communicatie via 4G en WiFi. Ze hebben de firmware geupdated, maar helaas... probleem is er nog steeds. Heb dus om een vervolgafspraak gevraagd. Wat fotootjes voor de geïnteresseerden:

Tevens m'n AA Wireless Dongle 'geïnstalleerd' d.m.v. een USB - A naar USB - C verloopstekkertje. Past perfect

@roderickvd Bij de Marvel R kun je ook instellen dat hij automatisch unlocked als je in de buurt van de auto komt. De deurhendels komen dan automatisch al naar buiten zonder dat je op het knopje van de deurhendel hoeft te drukken drukken.
Hoe dan ook, bij Van Mossel vermoeden ze dat het probleem zit in de 'T-BOX' ofwel de Telematics Box. Deze verzorgt alle communicatie via 4G en WiFi. Ze hebben de firmware geupdated, maar helaas... probleem is er nog steeds. Heb dus om een vervolgafspraak gevraagd. Wat fotootjes voor de geïnteresseerden:

Tevens m'n AA Wireless Dongle 'geïnstalleerd' d.m.v. een USB - A naar USB - C verloopstekkertje. Past perfect

@roderickvd Bij de Marvel R kun je ook instellen dat hij automatisch unlocked als je in de buurt van de auto komt. De deurhendels komen dan automatisch al naar buiten zonder dat je op het knopje van de deurhendel hoeft te drukken drukken.
Die dongel is interessant, kun je dan android auto/apple carplay wireless gebruiken?Freekers schreef op zondag 19 juni 2022 @ 23:38:
Deze week bij Van Mossel geweest vanwege het probleem met de wegvallende 4G en WiFi verbinding. Zolang je geen Amazon Music gebruikt zul je dit amper merken. De Navigatie is immers offline, enkel de file informatie is online... of je moet net op dat moment een spraakcommando willen uitvoeren; dat wordt wel online verwerkt. Dan hoor je namelijk 'I am having trouble to connect to the internet'.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je moet dus wel echt de app openen op je mobiel, hij ontgrendelt niet automatisch als je in de buurt bent en de handgreep vastpakt/opentrekt zoals een Tesla dat doet?Rdyksman schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:14:
Bij model 22 kan je ook met je telefoon ontgrendelen en rijden als hij via bluetooth verbonden is. Werkt prima via mg smartapp maar die is wel traag
klopt je moet echt de app openen ( duurt best lang)matthewtje schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:56:
[...]
Je moet dus wel echt de app openen op je mobiel, hij ontgrendelt niet automatisch als je in de buurt bent en de handgreep vastpakt/opentrekt zoals een Tesla dat doet?
Correct, met AA Wireless kun je Android Auto draadloos gebruiken. Werkt volledig autonoom. Zodra je de auto start, koppelt je toestel automatisch en kun je AA aantikken op het scherm van de auto.jpvdheijn schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:42:
[...]
Die dongel is interessant, kun je dan android auto/apple carplay wireless gebruiken?
Zijn ook zat dongles die hetzelfd edoen voor Carplay
Pas wel op... Als de auto op slot is en je de kofferbak opent om je tas er in te doen met daarin de sleutel, kan je het schudden en mag je de reservesleutel opzoeken......rik schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:56:
[...]
2020 versie hier, maar twee sleutels, waarvan je minimaal 1 op zak moet hebben. Auto merkt het ook als de sleutels nog ín de auto liggen, dan wil hij niet op slot.
Klopt, heb deze functie nooit begrepen. Is zover ik weet bij alle auto's met dit knopje op de sleutel.AndreZon schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:16:
[...]
Pas wel op... Als de auto op slot is en je de kofferbak opent om je tas er in te doen met daarin de sleutel, kan je het schudden en mag je de reservesleutel opzoeken......
Dan maar hopen dat je je mobiel mét MG app bij de hand hebt en je daarmee je auto nog kan ontgrendelenAndreZon schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:16:
[...]
Pas wel op... Als de auto op slot is en je de kofferbak opent om je tas er in te doen met daarin de sleutel, kan je het schudden en mag je de reservesleutel opzoeken......
Hmm, marvel op slot gedaan via app terwijl 2 sleutel erin lagen.
Dat lukt dus wel 😬
Dat lukt dus wel 😬
Kun je dan niet gewoon MG bellen als je echt bent buitengesloten? Dit is wel mogelijk bij Tesla, gewoon bellen en identificeren en zij openen je auto op afstand.
Inmiddels de marvel 2 maanden in bezit totaal 7700km gereden, totaal aantal kw,s geladen thuis 1100 kw waarvan een derde via zonnepaneel dus das goedkoop rijden 🤑🤑🤑
Het is natuurlijk appels met peren vergelijken want andere auto maar mijn MG 5 geeft 16,5kWh/100km aan als gemiddelde, met een gemiddelde snelheid van 55kmpu. Ben hier nog niet zo in thuis maar volgens mij is dit een significant verschil?Wereldrijziger schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:21:
Gemiddeld snelweg/stad 50/50 %
Das tog zuinig rijden.
Correctie totaal km 7300 en 1400 kw geladen(openbare laadpaal incl.)
Gem.verbr. 19.3kw/100km
Je vergelijkt 2 auto's van verschillende afmetingen, motor + andere chauffeur. Dus ja: appelen en perenmagiel schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:05:
[...]
Het is natuurlijk appels met peren vergelijken want andere auto maar mijn MG 5 geeft 16,5kWh/100km aan als gemiddelde, met een gemiddelde snelheid van 55kmpu. Ben hier nog niet zo in thuis maar volgens mij is dit een significant verschil?
Wil ermee aangeven dat fabrieks opgave redelijk in de buurt komt,een mg5 of marvel hmm geen vergelijk mg5 is stukken lichter en zal altijd zuiniger omspringen met kw,s.
Nogmaals je rij gedrag heeft zeker invloed op verbruik.
De vrouw rijd anders dan mij en haar verbruik is hoger dan de mijne haha 😄
Nogmaals je rij gedrag heeft zeker invloed op verbruik.
De vrouw rijd anders dan mij en haar verbruik is hoger dan de mijne haha 😄
Zijn er MG ZS EV gen1 rijders die onlangs ook bericht hebben gehad van van Mossel dat de auto langs moet komen voor een gratis check?
Ik vind dit vreemd omdat dit los staat van het standaard onderhoudschema.
Zou dit een verkapte software update zijn die moet worden doorgevoerd?
Ik vind dit vreemd omdat dit los staat van het standaard onderhoudschema.
Zou dit een verkapte software update zijn die moet worden doorgevoerd?
Back to the future
Hallo MG ZS-kenners/liefhebbers,
Ik ben voornemens om binnenkort mijn 1e volledig elektrische auto aan te schaffen en heb mijn oog laten vallen op de MG ZS!
Ik loop alleen ergens tegen aan wat ik niet kan verklaren, hopelijk weet iemand hier meer van. Ik twijfel tussen 2 auto’s, allebei van eind 2021 (september en oktober).
Auto 1: Luxury uitvoering (10-2021) met batterijcapaciteit van 44,5 kw wat volgens de verkoper ca. 250 km actieradius oplevert.
Auto 2: Comfort uitvoering (09-2021) met batterijcapaciteit ook van 44,5 kw, maar deze zou een software-update hebben gehad waardoor er een hogere actieradius tot wel 330 km kan worden gerealiseerd. Aldus de verkoper.
Nu dacht ik altijd dat de batterijcapaciteit bepalend is voor de actieradius en kan ik nergens iets terugvinden over een dergelijk update. Ik ben geneigd te denken dat auto 2 dermate beperkt is gebruikt dat de boordcomputer hierdoor hoog uitslaat en auto 1 “gewoon” is gebruikt en dus een realistischer beeld geeft.
Is deze update bij iemand bekend? Zo ja, heb je hier ook dergelijke verschillen in ondervonden?
Ik ben benieuwd!
Ik ben voornemens om binnenkort mijn 1e volledig elektrische auto aan te schaffen en heb mijn oog laten vallen op de MG ZS!
Ik loop alleen ergens tegen aan wat ik niet kan verklaren, hopelijk weet iemand hier meer van. Ik twijfel tussen 2 auto’s, allebei van eind 2021 (september en oktober).
Auto 1: Luxury uitvoering (10-2021) met batterijcapaciteit van 44,5 kw wat volgens de verkoper ca. 250 km actieradius oplevert.
Auto 2: Comfort uitvoering (09-2021) met batterijcapaciteit ook van 44,5 kw, maar deze zou een software-update hebben gehad waardoor er een hogere actieradius tot wel 330 km kan worden gerealiseerd. Aldus de verkoper.
Nu dacht ik altijd dat de batterijcapaciteit bepalend is voor de actieradius en kan ik nergens iets terugvinden over een dergelijk update. Ik ben geneigd te denken dat auto 2 dermate beperkt is gebruikt dat de boordcomputer hierdoor hoog uitslaat en auto 1 “gewoon” is gebruikt en dus een realistischer beeld geeft.
Is deze update bij iemand bekend? Zo ja, heb je hier ook dergelijke verschillen in ondervonden?
Ik ben benieuwd!
Klinkt eerder alsof de eerste auto een accupakket heeft van 35kwh (de eerste generatie MG ZS EV),MarkL. schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:24:
Hallo MG ZS-kenners/liefhebbers,
Ik ben benieuwd!
Onze auto (35kwh deluxe), heeft dus die 250km range, (tot wel 280 op eco modus volgens het scherm).
In elk geval een vaag verhaal.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
De opgave voor auto 1 is de WLTP norm, De opgave voor auto 2 is de NEDC norm, bereikbaar onder zomerse omstandigheden bij uitsluitend stads gebruik.MarkL. schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:24:
NEDC wordt niet meer gebruikt.Ronbebelaar schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 23:28:
[...]
De opgave voor auto 1 is de WLTP norm, De opgave voor auto 2 is de NEDC norm, bereikbaar onder zomerse omstandigheden bij uitsluitend stads gebruik.
Waarschijnlijk is de ene WLTP combi en de andere WLTP urban. En in de laatste zit inderdaad alleen maar stadsverkeer (en daardoor totaal niet realistisch).
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2