Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipson
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-12-2023
Als de Mg5 een warmtepomp had ik hem al gekocht. Verhouding wat je krijt bijna te veel om waar te zijn. Maar dat ie geen heeft heeft me tegengehouden. Enkele revieuws spraken over een soortgelijk management maar verkoper stond met mond vol tanden.
De marvel is persoonlijk ook mooier maar de verkoopcijfers liegen niet 40stuks (nederland) os ook 25% duurder om in te stappen. jamer dat de comfort er momenteel niet is. 10k is niet bepaald weinig. En dat te sparen op een snelle tijd denk dat tegen dan er waarschijnlijk al wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVdriver2022
  • Laatst online: 07-02-2023
Hallo MG enthousiastelingen

Ik heb zo'n 2 maanden geleden een Marvel R besteld(een witte).
Van de week even langs geweest bij de dealer in Rotterdam en hoorde dat de auto klaar was en op transport gaat naar Nederland. Duurt doorgaans zo'n 4 weken volgens de beste man.
Nou zou het mij leuk lijken om het schip te volgen, dit is goed te doen via de Marine traffic site.
Ik moet alleen de naam van het schip zien te vinden.
Ik vraag me af of er andere mensen zijn dit dit doen, of gedaan hebben en meer info hebben?
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 20:58
EV's met warmtepomp hebben een lager verbruik voor het verwarmen van de cabine, wat je vooral merkt in de koude maanden. Daardoor hebben ze meer range in koude maanden.

Ik had graag bijbetaald voor een warmtepomp, maar helaas is dat dus geen optie. Ter vergelijking: hiervoor reed ik een Tesla Model 3 ook zonder warmtepomp en daarmee ben ik zonder problemen op wintersport geweest.

Dit alles staat los van de batterijconditionering die je in het menu aan kunt zetten. Dat is ervoor om de batterij voor te verwarmen naar een optimale temperatuur voordat je gaat snelladen. Als je met een te koude batterij aankomt, dan zal het laadproces een stuk trager zijn.

Het is jammer dat je dit in menu handmatig aan en uit moet zetten. Niet vergeten want het is een aardige range drainer als je er heel de tijd mee rond blijft rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trik7
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024
Allen

Mag ik jullie advies mbt thuislader voor de mg zs ?

Ik heb deze gevonden maar twijfel nog.
Alvast bedankt

https://evplug.eu/collect...aats_ads&koongo_tracker=s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 19:42

rik

Ik heb deze binnen hangen, uit de gevel komt bij mij alleen een kabel. Werkt perfect.

€ 155,98 30% Off | Mennekes Ev Charger Type 2 Voor Elektrische Auto Schuko 5 Meter Ev Oplaadkabel Draagbare Oplader 8A/10A/13A/16A Verstelbare
https://a.aliexpress.com/_u9aaxg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:45

Arfman

Drome!

Eh ja, op Ali een kabel bestellen waar zoveel A doorheen gaat, urenlang, ik durf het niemand aan te raden.

@Trik7 Denk je genoeg te hebben aan een granny charger? Dan lijkt mij die EVplug wel een goeie (geen ervaring mee). Als je dagelijks veel moet laden thuis zou ik voor een laadpaal gaan, een Zappi of Alfen of iets dergelijks.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 15:18
Arfman schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:19:
Eh ja, op Ali een kabel bestellen waar zoveel A doorheen gaat, urenlang, ik durf het niemand aan te raden.

@Trik7 Denk je genoeg te hebben aan een granny charger? Dan lijkt mij die EVplug wel een goeie (geen ervaring mee). Als je dagelijks veel moet laden thuis zou ik voor een laadpaal gaan, een Zappi of Alfen of iets dergelijks.
Ik zat er op te wachten op dit soort Chinafobie opmerkingen.
Een EV lader is niet meer als een verlengsnoer met een relais.
De besturingselectronica past in een luciferdoosje en staat compleet los van het stroomcircuit.
Ik heb zelf ook dezelfde Aligranny als @rik en laad hier al twee jaar de auto mee op zonder een centje pijn.
Wat je evt. kan doen is er een zwaardere stekker aanzetten of stekker eraf en via een werkschakelaar.
Bij mij komt ook alleen de type 2 stekker naar buiten, dus geen lompe kasten aan de muur, waarbij je soms ook nog de laadkabel achter uit de auto moet halen. :-(
En oh ja 16A is voor mij meer als genoeg, meestal zet ik hem oo 13A omdat de auto anders al om 3 uur in de nacht opgeladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:33
Net de 1e keer moeten opladen. Ben nog een beetje zoekende naar de juiste oplaadstrategie. Plan is nu om hem thuis op te laden als ik tussen de 20-30% capaciteit zit en alleen tot 80% zolang ik geen lange ritten ga maken. En daarbovenop elke keer op te laden wanneer dat voor mij gratis kan.

Kosten vallen me alleszinds mee. Heb 36,8kWh geladen na 203km gereden te hebben op een 100% lading (was 21% over). Dit heeft me a 0,39c/kWh precies €14,36 gekost. Dat komt neer op afgerond 0,18kWh/km. Met deze getallen zou ik per maand nog geen 40 euro kwijt zijn aan m'n woon/werkverkeer.

Heel wat beter dan die BMW die ik hiervoor had die 1:9,5 reed.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:07
Trik7 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:13:
Allen

Mag ik jullie advies mbt thuislader voor de mg zs ?

Ik heb deze gevonden maar twijfel nog.
Alvast bedankt

https://evplug.eu/collect...aats_ads&koongo_tracker=s

Oei klein probleempje, die EVPlug is rechtstreeks uit china geimporteerd. Je kan letterlijk dezelfde kopen vanuit de fabriek in China op alibaba.

Zonder gein, zoals john zegt, het is een heel simpel systeem. Ik laad ook al een jaar elke week op met deze van EVPlug: (https://evplug.eu/collect...et-lcd-type-2-naar-schuko)
Oh wacht, nee ik heb dezelfde maar dan met uitgestelde start, de luxere versie, gekocht op deze website:https://nl.aliexpress.com/item/1005003252204544.html
:+

[ Voor 3% gewijzigd door Kodess op 13-04-2022 09:51 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 11:45
Kodess schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:50:
[...]

[...]

Oei klein probleempje, die EVPlug is rechtstreeks uit china geimporteerd. Je kan letterlijk dezelfde kopen vanuit de fabriek in China op alibaba.

Zonder gein, zoals john zegt, het is een heel simpel systeem. Ik laad ook al een jaar elke week op met deze van EVPlug: (https://evplug.eu/collect...et-lcd-type-2-naar-schuko)
Oh wacht, nee ik heb dezelfde maar dan met uitgestelde start, de luxere versie, gekocht op deze website:https://nl.aliexpress.com/item/1005003252204544.html
:+
Ik heb deze ook https://nl.aliexpress.com/item/1005003252204544.html

echter werkt bij mij de uitgestelde start niet met de mg MK2019, bij jou wel? Toen voor 150 kunnen kopen via ali, verzending vanuit polen. Werkt ook hier al een jaar prima, op die uitgestelde start na. Heb wel de stekker er afgeknipt en direct op een eigen groep aangesloten. Voor mij is die 3,7kw laden echt snel genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door 1993jjohan op 13-04-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:07
1993jjohan schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:55:
[...]

Ik heb deze ook https://nl.aliexpress.com/item/1005003252204544.html

echter werkt bij mij de uitgestelde start niet met de mg MK2019, bij jou wel? Toen voor 150 kunnen kopen via ali, verzending vanuit polen. Werkt ook hier al een jaar prima, op die uitgestelde start na. Heb wel de stekker er afgeknipt en direct op een eigen groep aangesloten. Voor mij is die 3,7kw laden echt snel genoeg.
eh ja met mijn ioniq....
Ik had hem ook voor iets meer dan 150 toendertijd gekocht. Ik laad op 13A gewoon met de stekker. Staat nog op de todo lijst om hem rechtstreeks aan te sluiten.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09:45

Arfman

Drome!

johnberg51 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 00:32:
[...]

Ik zat er op te wachten op dit soort Chinafobie opmerkingen.
Jij noemt het Chinafobie, ik noem het mazzel hebben dat m'n huis niet is afgefikt toen mijn AliExpress telefoonlader begon te smelten.

Het probleem met Ali en consorten is gewoon dat je geen enkel idee hebt van de kwaliteit. Wat jij vandaag besteld kan morgen met hetzelfde linkje ineens een ander product zijn (ook al meegemaakt).
Kodess schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:50:
Zoals ik al zei, geen ervaring met deze EVplug. Ik heb een laadpaal thuis dus geen granny nodig. Enige verschil is dat als je de EVplug in Nederland koopt er een keurmerk op zit en je dus bij problemen of schade een aanspreekpunt hebt. Veel succes daarmee bij de Chinese verkoper op Ali.

Misschien sta ik er wat conservatiever in, maar dat komt door eigen ervaringen uit het verleden. Daarom zou ik nooit via internet andere mensen aanraden om zoiets te kopen, geen zin om mijn vingers daaraan te branden (soms letterlijk). Als het voor jullie goed werkt, prima, even goeie vrienden :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
Arfman schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:03:
[...]
Jij noemt het Chinafobie, ik noem het mazzel hebben dat m'n huis niet is afgefikt toen mijn AliExpress telefoonlader begon te smelten.
Eigenlijk is dit natuurlijk ook geen lader maar meer een slimme verlengsnoer.

Hij gecommuniceerd met de auto hoeveel stroom die mag trekken en schakelt vervolgens een relais. Meer doet die eigenlijk niet. Daarnaast hangt die in mijn geval netjes buiten aan de gevel en is die goed geaard. Het ergste wat er kan gebeuren is een stuk gesmolten plastic aan de gevel.

Ik laad altijd met de volle 16a zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
magiel schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:38:
Net de 1e keer moeten opladen. Ben nog een beetje zoekende naar de juiste oplaadstrategie. Plan is nu om hem thuis op te laden als ik tussen de 20-30% capaciteit zit en alleen tot 80% zolang ik geen lange ritten ga maken. En daarbovenop elke keer op te laden wanneer dat voor mij gratis kan.
Ligt eraan waar je voor wilt optimaliseren. Kosten? Range? Levensduur batterij?

Met deze batterijtechnologie zijn "shallow charges" het beste tot 80% voor de levensduur. Oftewel liever vaker kleine beetjes opladen, dan af en toe grote scheuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-05 17:40
Niet bezuinigen op veiligheid,heb gewoon een 1e klas laadpaal laten installeren op de oprit met load balancing laden wanneer het moet en tijdens opwekking zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trik7
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024

Dank je Arfman. Ik ga af en toe thuis laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Iemand toevallig een alternatief gevonden voor dit product? Maker verstuurd hem helaas niet naar Nederland.

https://www.ebay.co.uk/itm/164799891573

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1993jjohan
MmarkM schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:07:
Iemand toevallig een alternatief gevonden voor dit product? Maker verstuurd hem helaas niet naar Nederland.

https://www.ebay.co.uk/itm/164799891573
Dat is een 3d print zo te zien. misschien wilt die jou wel het bestand verkopen en kan je het zelf laten printen in Nederland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 23:04

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:48
Ik heb vandaag mijn zakelijke leaseauto besteld.

Het is een MG ZS EV long range Luxury geworden in de kleur Como Blue.

Ik heb als accessoires de 220V-laadkabel en Vehicle-to-Load adapter erbij besteld.

Nu kan het wachten beginnen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Como blue is een mooie kleur, gefeliciteerd ermee.
Was ook onze keus,maar we gingen tog voor de marvel,ben zeer benieuwd hoe die is int echt.
Nog 3 dagen en we kunnen erom.
Gr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magiel
Inmiddels zo'n 500km gereden met de MG 5. Ook het maximale bereik zoals gegeven door de auto lijkt omhoog te gaan. Waar de prognose van een volle accu eerst rond de 300km lag, gaat dat nu richting de 350km (vanmorgen 170km over op 42%). Dit is een mix van rijden op de snelweg en binnenwegen met stoplichten.

Maar wel een rijstijl die ik zou omschrijven als defensief en oubollig.

De adaptive cruise control werkt erg fijn voor mij als bestuurder, maar ik merk dat hij laat (en dus onnodig stevig) afremt wanneer mn voorganger gewoon het gas even loslaat of er een auto invoegt. De bestuurder achter mij zal dan weer nog steviger remmen en dat is hoe je nutteloze opstoppingen en filevorming krijgt. Dus ondanks dat ACC in de snelwegdrukte erg fijn is om mee te rijden - gebruik ik het daar eigenlijk niet. Enige verbetering daarin met een softwareupdate zou welkom zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
De reacties van de ACC zijn afhankelijk van de ingestelde afstand (draaien aan de handel) tot de voorganger en het gebruik van Normaal of Eco. In Eco stand gaat alles doorgaans heel rustig. Een tussenvoegende auto op kortere afstand geeft bijna altijd een fellere reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Laatst online: 02-03 00:58
Na de update kan mn zs-ev ook laden met open deuren. Maar hoe breek ik t laden voortijdig af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:59
MichaelValee schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:26:
Na de update kan mn zs-ev ook laden met open deuren. Maar hoe breek ik t laden voortijdig af?
Met de sleutel voor de auto gaan staan, op de "deuren openen" knop klikken. Na een paar seconden hoor je de de ontgrendeling van de laadstekker, trek die er dan onmiddelijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 15:52
Wereldrijziger schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:46:
Como blue is een mooie kleur, gefeliciteerd ermee.
Was ook onze keus,maar we gingen tog voor de marvel,ben zeer benieuwd hoe die is int echt.
Nog 3 dagen en we kunnen erom.
Gr.
En? Hoe bevalt de Marvel R? Hopelijk bevalt hij je goed, want ik mag die van mij eindelijk binnenkort op gaan halen... Kan bijna niet wachten! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wereldrijziger
De eerste 150 km gereden en wat rij dat lekker.
Hiervoor audi a3 reed ook prima,maar de marvel is heerlijk stil.
Op snelweg hoor je licht banden geruis,maar niet zoals de audi.
Cruisecontrol werkt goed,kun je instellen gelukkig.
Lane control uitgeschakeld werkt te goed 😉
Volgende week naar kroatie ben benieuwd.
Gr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Inmiddels 400 km verder met de marvel,range beduidend minder dan 400km.
Accu opgeladen 100% en geeft range aan van 368km
Verder kan ik de mg ismart niet koppelen met mijn mobiel vraagt elke keer opnieuw de Q er code te scannen ben dan verbonden en moet de app openen en begint weer opnieuw met aanmelden.
Iemand tips ?
De instellingen zijn wel goed te vinden en in te stellen via het scherm.
Routeplanner werkt redelijk,als je tevoren insteld prima onder het rijden niet aan te bevelen.
Verder rijd de auto prima,hopelijk gaan we de auto beter kennen en zo alle in en outs te ondergaan.
Opladen gaat prima,geprobeerd bij openbaar laadpaal en thuis met 220 stopcontact.
Volgende week de 11kw paal installeren zal beduidend sneller gaan.
Gr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

SgtCaffran schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:11:
Voor mij als starter is 38K neertellen voor een nieuwe auto wat lastig en daarnaast lijkt het mij nog best spannend om een elektrische auto nieuw te kopen. Dat is toch een markt waarin nog veel gaat gebeuren op relatief korte termijn. Restwaarde blijft lastig te voorspellen
Persoonlijk lijkt me de restwaarde van een auto met verbrandingsmotor momenteel nog lastiger te voorspellen dan een EV. Men kijkt steeds terug naar het verleden om restwaarde te voorspellen, en dat maakt het voor EVs zo lastig omdat er pas heel weinig data is, maar met alle wijzigingen die eraan zitten te komen (denk aan milieuzones maar ook fabrikanten die stoppen met verbrandingsmotoren) kan het kwartje zomaar eens de andere kant op vallen... maar het blijft afwachten idd. Persoonlijk hou ik zelf amper rekening met restwaarde bij aanschaf van een auto. Een auto is nou eenmaal een desinvestering ;) (Klassiekers daargelaten).
magiel schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:23:
Beetje offtopic maar ik zie het EV concept ook niet als toekomstbestendigd. Ik voorspel dat over 10 jaar waterstofaangedreven auto's de standaard wordt. EVs zijn een tussenplatform.
Eens, ook ik zie EVs als tussen platform, tenzij de accu technologie drastisch verbeterd in de komende 10 jaar. Waterstof zit meer toekomst in maar het is net zoals bij computers; het is nooit de juiste tijd om iets te kopen, er is altijd iets beters om de hoek ;)
magiel schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:40:
De adaptive cruise control werkt erg fijn voor mij als bestuurder, maar ik merk dat hij laat (en dus onnodig stevig) afremt wanneer mn voorganger gewoon het gas even loslaat of er een auto invoegt. De bestuurder achter mij zal dan weer nog steviger remmen en dat is hoe je nutteloze opstoppingen en filevorming krijgt. Dus ondanks dat ACC in de snelwegdrukte erg fijn is om mee te rijden - gebruik ik het daar eigenlijk niet. Enige verbetering daarin met een softwareupdate zou welkom zijn.
Inderdaad zoals @Ronbebelaar zegt; als je in de Eco stand rijdt en de rij afstand instelt op 1 of 2, dan zul je merken dat hij een stuk rustiger reageert :)
Wereldrijziger schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:22:
Inmiddels 400 km verder met de marvel,range beduidend minder dan 400km.
Accu opgeladen 100% en geeft range aan van 368km
Verder kan ik de mg ismart niet koppelen met mijn mobiel vraagt elke keer opnieuw de Q er code te scannen ben dan verbonden en moet de app openen en begint weer opnieuw met aanmelden.
Iemand tips ?
De instellingen zijn wel goed te vinden en in te stellen via het scherm.
Routeplanner werkt redelijk,als je tevoren insteld prima onder het rijden niet aan te bevelen.
Verder rijd de auto prima,hopelijk gaan we de auto beter kennen en zo alle in en outs te ondergaan.
Opladen gaat prima,geprobeerd bij openbaar laadpaal en thuis met 220 stopcontact.
Volgende week de 11kw paal installeren zal beduidend sneller gaan.
Gr.
368KM range (in normal mode neem ik aan?) vind ik een nette waarde als de opgegeven WLTP range 402KM is. Elke EV heeft een lagere praktijk range dan de opgegeven WLTP. Stelregel is om circa 20% van de WLTP af te trekken voor een indicatie van de praktijk waarde. De range wordt overigens gebaseerd op je voorgaande ritten/verbruik. Als je de trip meter reset, past hij de voorspelling weer aan. Dit was mijn trip meter na dik 2000KM:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/xanomeKe47.jpg/raw

Het koppelen van de MG iSmart app kost heel veel geduld want het is allemaal niet heel snel. Misschien helpt dit filmpje je verder op weg:

Voor de detailers onder ons; de lakdikte van de MG Marvel R ligt overal tussen de 0.10 - 0.15mm behalve op het dak. Daar is de lak bijzonder dun met 0.05mm dus opgepast met polijsten.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/wOrEvuLO19.jpg/raw
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/DExUYOyO00.jpg/raw
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/NuYEtiMA95.jpg/raw
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/JiroREKE75.jpg/raw

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
Wouw! Super interessant om te zien. Ik ben zelf niet zo'n detailer, maar toch.

Dankjewel voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roygie
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-12-2023
Eind 2021 een zwarte MG ZS EV long range luxury besteld. Toezegging in december, Q1 2022 wordt hij geleverd. Gedurende Q1 zelf contact gezocht met de verkoper, echter konden ze niks in het systeem zie.

Eind Maart 2022 zelf gemaild, met als antwoord dat levering eind April wordt!

Nu eind April, eens langs geweest en kreeg te horen dan eind Juni ook kan.... Ze weten het gewoon niet, dit valt erg tegen en communicatie 0

Iemand dezelfde ervaring? Wat horen jullie qua levertijd voor een MG ZS EV long range luxury?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 13:54

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Hier inderdaad hetzelfde probleem. Besteld halverwege december (Breda), nul communicatie en ze lijken het niet te weten 😞

Heb hem met trekhaak besteld en het lijkt er ook op dat deze moeilijk te leveren zijn, afgaande op de Facebook groep.

Ben ergens bang dat ik hierdoor dubbel de pineut ben 😕

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:57

Bezulba

Formerly known as Eendje

Roygie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:28:
Eind 2021 een zwarte MG ZS EV long range luxury besteld. Toezegging in december, Q1 2022 wordt hij geleverd. Gedurende Q1 zelf contact gezocht met de verkoper, echter konden ze niks in het systeem zie.

Eind Maart 2022 zelf gemaild, met als antwoord dat levering eind April wordt!

Nu eind April, eens langs geweest en kreeg te horen dan eind Juni ook kan.... Ze weten het gewoon niet, dit valt erg tegen en communicatie 0

Iemand dezelfde ervaring? Wat horen jullie qua levertijd voor een MG ZS EV long range luxury?
Ze zijn nooit goed in communiceren. Mijn eigen MG ZS EV was uiteindelijk ook 2 maanden na " ja we leveren echt voor die datum" datum geleverd.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Laatst online: 19-05 21:59
Als ik dit zo lees ben ik nog blijer met mijn standaard range. 31 december besteld, Verwachte levertijd eind kwartaal 1. 11 februari gebeld en 18 februari geleverd. Ook erg tevreden met communicatie tot nu toe. En ook nog erg blij met de auto.
Ik lees op engels forum dat de regio waar de auto gemaakt wordt in lockdown zit/zat. Dan is het helaas overmacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
Mijn auto (Marvel R), werd ook een stuk later geleverd en zou eigenlijk zonder trekhaak komen, maar omdat ik hem dan niet hoefde hebben ze toch nog wat weten te regelen. Inderdaad 0 communicatie en toen werd ik donderdagavond gebeld dat ik hem zaterdagochtend mocht halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

grizzlybear schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:09:
Mijn auto (Marvel R), werd ook een stuk later geleverd en zou eigenlijk zonder trekhaak komen, maar omdat ik hem dan niet hoefde hebben ze toch nog wat weten te regelen. Inderdaad 0 communicatie en toen werd ik donderdagavond gebeld dat ik hem zaterdagochtend mocht halen...
Bijzondere gang van zaken idd, maar heb je hem nu wel met trekhaak? Hoe bevalt jou de Marvel R tot nu toe?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchellK
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-04 17:22
Rdyksman schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:38:
Als ik dit zo lees ben ik nog blijer met mijn standaard range. 31 december besteld, Verwachte levertijd eind kwartaal 1. 11 februari gebeld en 18 februari geleverd. Ook erg tevreden met communicatie tot nu toe. En ook nog erg blij met de auto.
Ik lees op engels forum dat de regio waar de auto gemaakt wordt in lockdown zit/zat. Dan is het helaas overmacht
Goed om te horen, ik heb in februari een Standard Range Luxury besteld en die staat vrijdag klaar. Hoe zijn je ervaringen betreffende snelweg kilometers en de range? En heeft de standard range ook de optie om de batterij handmatig te verwarmen via het entertainment systeem? Zag dit wel in verschillende youtube filmpjes voorbij komen maar dan ging het altijd om de Long Range uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John.W
  • Laatst online: 12-04-2023
Hi All,

Per 29-03-2022 bericht gekregen dat mijn MG ZS EV Long Range Comfort is besteld bij VanMossel. Toen op 11april bericht gekregen dat de verwachte levering in de week van 17-09-2022 zal zijn.

Denken jullie dat ik enige hoop mag hebben dat dit nog vroeger word of is dat dan valse hoop?

Hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
Freekers schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:17:
[...]

Bijzondere gang van zaken idd, maar heb je hem nu wel met trekhaak? Hoe bevalt jou de Marvel R tot nu toe?
Ik heb hem nu inderdaad met trekhaak en ik vind het een geweldige auto. De climate control staat elke keer in een voor ons vervelende stand, maar verder bevalt hij zeer goed. Het rijcomfort is heel hoog, hij is stil en meer dan snel genoeg voor ons.

Leuk om mensen te zien kijken (en vragen) welke auto het is. Zeker in de prism blue valt hij erg op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

grizzlybear schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:52:
Ik heb hem nu inderdaad met trekhaak en ik vind het een geweldige auto. De climate control staat elke keer in een voor ons vervelende stand, maar verder bevalt hij zeer goed. Het rijcomfort is heel hoog, hij is stil en meer dan snel genoeg voor ons.

Leuk om mensen te zien kijken (en vragen) welke auto het is. Zeker in de prism blue valt hij erg op.
Tof! Het is een afneembare trekhaak toch? Ik wil deze ook nog laten installeren maar ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet. Kun en wil je wellicht wat foto's delen a.u.b. :) ?

Mij valt het op dat met name vijftig plussers erg geïnteresseerd zijn in de auto, wellicht omdat ze het merk MG nog kennen van vroeger. Afgelopen weekend verdraaide een man nog bijna z'n nek toen ie naar onze auto keek :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Hoi mg freaks,
Enkele feiten alhier.
Inmiddels op de kop af 2 weken nu de marvel R
Km stand nu 2780 km.
Zijn er mee op vakantie nu in kroatie.
In deze tijd de auto leren kennen en moet eerlijk bekennen en toegeven dat we niet te soft omgaan met de auto,je hebt een voertuig dat vlot meegaat met de verkeersstromen het optrekmoment is geweldig staat altijd wel in ecostand om de range acceptabel te houden,en daar begint het al mee bij ons.
Op snelweg auto bepakt en 4 pers gemiddeld 130 op snelweg van duitsland naar kroatie temp rond
11 gr verbruik 26 kwh/100 km in eco stand.
We rijden van laadpaal naar laadpaal haha 😄
Snelladen gaat prima,alleen stonden we naast een dikke e tron die opladen met 140kw en wij met 80kw je kon echt zien hoe snel die auto de kw,s opnam bizar snel.
Auto zelf rijdt heerlijk,hindelijke geluiden zijn er niet
Lane control reageert snel ,maar is afhankelijk van je rijstijl,ben je een linkse rijder dan zal het snel ingrijpen dus mensen als je rechts aanhoud zal je niet merken dat het aanstaat ik spreek uit ervaring.
Cruisecontrol werkt ook goed,als je vooruit kijkt en speelt met gaspedaal werkt het top.
Tot zover heel tevreden,zal volgende week weer opdaten.
Iemand tips of aanvulling graag.
Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ervaar problemen met de WiFi in de Marvel R. Niet met de WiFi hotspot, maar met de WiFi functionaliteit zelf. Wij maken namelijk gebruik van Amazon Music welke geïntegreerd zit in de infotainment software van de Marvel R maar dat kost veel dataverkeer. Aangezien je maar 1GB per maand mag verbruiken met de ingebouwde SIM kaart, gebruik ik mijn telefoon als hotspot en verbind ik de auto met de WiFi hotspot van mijn telefoon. Helaas valt de WiFi verbinding vaker weg waardoor dus ook de muziek wegvalt. Op een ritje van een uur valt soms wel 5 tot 6 keer de verbinding weg. Het opnieuw verbinden duurt soms wel 5 minuten wat best irritant is.
Aan mijn telefoon/het hotspot ligt het niet. Ik heb meerdere telefoons geprobeerd (3 in totaal) en alle drie vertonen hetzelfde gedrag. Ter test heb ik een tweede device verbonden met de hotspot en deze bleef wel verbonden toen de auto z'n verbinding weer verloren was, wat voor mij bevestigd dat het echt een probleem is met de auto en niet met het hotspot.
@Wereldrijziger @grizzlybear Jullie rijden ook een Marvel R; ervaren jullie hetzelfde probleem?
Wereldrijziger schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:10:
Op snelweg auto bepakt en 4 pers gemiddeld 130 op snelweg van duitsland naar kroatie temp rond
11 gr verbruik 26 kwh/100 km in eco stand.
Net verbruik hoor. Met 4 man én bagage én 130 KM/h, dan is 26 kWh/100 KM niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
Freekers schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:42:

@Wereldrijziger @grizzlybear Jullie rijden ook een Marvel R; ervaren jullie hetzelfde probleem?

[...]
Ik gebruik dit zelf helemaal niet, dus ik kan je helaas niet helpen, maar het klinkt wel als een probleem van de Marvel als ik het zo lees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniiquejj
  • Laatst online: 30-08-2022
Hoi allemaal,

Ook hier hebben wij de MG Marvel R nu ruim een week in de kleur blauw en 1500 km verder.

Mijn partner en ik wilden beide een account aanmaken op de MG ISMART zodat we beide konden zien waar de auto staat en hoeveel accu procent de auto nog heeft zonder steeds in te loggen in 1 account. Helaas hebben wij hetzelfde probleem als wat hier al eens is omschreven. Mijn partner is volledig ingelogd in de MG ISMART en kan alle details van de auto zien. Maar als ik mijn account wil koppelen aan de auto dan doet hij niets. Mijn account doet het, en de auto logt ook in, maar m’n telefoon vraagt elke keer opnieuw om de QR-code te scannen. Ik heb dit nu 100 x geprobeerd maar zonder succes. Nu kun je denken; nouja dan loggen jullie toch in op 1 account? Ja.. leuk gedacht. Maar nee: elke keer als ik inlog in mijn partners account, wordt hij eruit gegooid op zijn telefoon. En andersom. Hopelijk komt hier nog een update voor..

Verder merken wij dat de auto juist heel zuinig is. Wij rijden gewoon normaal en wij halen juist de 15.6 kWh per 100 km op een 100 weg. Hierdoor is het ons gelukt om ruim 440 km op 1 accu te rijden. Dit was met airco aan, met 3 personen in de auto, met muziek, met sfeerverlichting etc etc. Wel in de eco-stand en de regen op 3.

Verder is het contact met mg van Mossel echt zeer slecht. De dealer heeft lekker lopen beunhazen waardoor er 1 usb poort niet meer in zit en volledig in het kastje gegaan is. Het is dus 1 groot gapend gat. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar de Apple CarPlay en de Android CarPlay doen het dus niet…. De telefoon wordt aan de linker-voor usb poort wel opgeladen maar hij vind precies niks. Alle instellingen van de telefoon al bekeken en meerdere dingen geprobeerd maar nee niks doet het. Iemand tips? Wij moeten continue achter van mossel z’n kont aanlopen om afspraken te kunnen maken. Wij zouden afgelopen maandag een mail krijgen met hoe ze het zouden oplossen met de vermiste usb poort. Tot op de dag van vandaag niets ontvangen en in de tussentijd al 3 keer gebeld. Heeel irritant.

Al met al is de auto echt een zonnetje. Hij rijdt zó verschrikkelijk lekker. Mijn 6 jarige voelt zich als een koningin als ze erin zit. Alle opties zitten er op en inderdaad de lane control is hinderlijk aanwezig. Ook het elke rit opnieuw uit moeten zetten is hinderlijk. Hopelijk komt ook daar nog een update vooor :)

Heeft iemand zicht op wanneer er updates komen om acties te verbeteren? Ik kan dit echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Daniiquejj schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:51:
Hoi allemaal,

Ook hier hebben wij de MG Marvel R nu ruim een week in de kleur blauw en 1500 km verder.

Mijn partner en ik wilden beide een account aanmaken op de MG ISMART zodat we beide konden zien waar de auto staat en hoeveel accu procent de auto nog heeft zonder steeds in te loggen in 1 account. Helaas hebben wij hetzelfde probleem als wat hier al eens is omschreven. Mijn partner is volledig ingelogd in de MG ISMART en kan alle details van de auto zien. Maar als ik mijn account wil koppelen aan de auto dan doet hij niets. Mijn account doet het, en de auto logt ook in, maar m’n telefoon vraagt elke keer opnieuw om de QR-code te scannen. Ik heb dit nu 100 x geprobeerd maar zonder succes. Nu kun je denken; nouja dan loggen jullie toch in op 1 account? Ja.. leuk gedacht. Maar nee: elke keer als ik inlog in mijn partners account, wordt hij eruit gegooid op zijn telefoon. En andersom. Hopelijk komt hier nog een update voor..

Verder merken wij dat de auto juist heel zuinig is. Wij rijden gewoon normaal en wij halen juist de 15.6 kWh per 100 km op een 100 weg. Hierdoor is het ons gelukt om ruim 440 km op 1 accu te rijden. Dit was met airco aan, met 3 personen in de auto, met muziek, met sfeerverlichting etc etc. Wel in de eco-stand en de regen op 3.

Verder is het contact met mg van Mossel echt zeer slecht. De dealer heeft lekker lopen beunhazen waardoor er 1 usb poort niet meer in zit en volledig in het kastje gegaan is. Het is dus 1 groot gapend gat. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar de Apple CarPlay en de Android CarPlay doen het dus niet…. De telefoon wordt aan de linker-voor usb poort wel opgeladen maar hij vind precies niks. Alle instellingen van de telefoon al bekeken en meerdere dingen geprobeerd maar nee niks doet het. Iemand tips? Wij moeten continue achter van mossel z’n kont aanlopen om afspraken te kunnen maken. Wij zouden afgelopen maandag een mail krijgen met hoe ze het zouden oplossen met de vermiste usb poort. Tot op de dag van vandaag niets ontvangen en in de tussentijd al 3 keer gebeld. Heeel irritant.

Al met al is de auto echt een zonnetje. Hij rijdt zó verschrikkelijk lekker. Mijn 6 jarige voelt zich als een koningin als ze erin zit. Alle opties zitten er op en inderdaad de lane control is hinderlijk aanwezig. Ook het elke rit opnieuw uit moeten zetten is hinderlijk. Hopelijk komt ook daar nog een update vooor :)

Heeft iemand zicht op wanneer er updates komen om acties te verbeteren? Ik kan dit echt nergens vinden.
Hoi danique even wat vraagjes:
Was dat een nieuwe auto (Marvel R) waar je hier over praat? Waar ze de usb uit hebben gehaald?
Gaat het hier om van Mossel amsterdam of breda?

Dat app probleem wat je schetst, heeft dat nog invloed op carplay? Moet je MG account op je telefoon hebben voordat carplay werkt? Of heb je dat dus helemaal niet kunnen testen door het usb probleem?

Bedankt voor je verhaal, veel plezier met je auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt, zover ik weet kun je de auto maar koppelen aan 1 account en kan dat account maar op 1 telefoon ingelogd zijn. Irritant, maar ik weet dat Dacia dit bijv. ook heeft bij de Spring.
Verder merken wij dat de auto juist heel zuinig is. Wij rijden gewoon normaal en wij halen juist de 15.6 kWh per 100 km op een 100 weg. Hierdoor is het ons gelukt om ruim 440 km op 1 accu te rijden. Dit was met airco aan, met 3 personen in de auto, met muziek, met sfeerverlichting etc etc. Wel in de eco-stand en de regen op 3. .
15.6 kWh met 3 man is weer het andere uiterste ;) Maar het grote verschil zit 'm in de snelheid. Bij 100KM/h zijn EVs een stuk zuiniger dan bij 130KM/h. Heb je die 440KM daadwerkelijk gereden of zei de boordcomputer dat? Ik neem aan dat de auto dan wel echt helemaal leeg was. Op hoeveel procent kwam de 'noodloop' erin? Ofwel snelheidsbegrenzing.
Verder is het contact met mg van Mossel echt zeer slecht. De dealer heeft lekker lopen beunhazen waardoor er 1 usb poort niet meer in zit en volledig in het kastje gegaan is. Het is dus 1 groot gapend gat
Wow apart verhaal zeg. Waarom hebben ze lopen beunhazen? Was er iets stuk in de middenconsole?
Alle opties zitten er op en inderdaad de lane control is hinderlijk aanwezig. Ook het elke rit opnieuw uit moeten zetten is hinderlijk. Hopelijk komt ook daar nog een update vooor :)

Daar gaat geen update voor komen ben ik bang. Is verplicht voor EURO NCAP certificering:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/XiGoXOhE04.png/raw
Bron: https://cdn.euroncap.com/...sment-protocol-sa-v91.pdf - punt 6.3.3

Hetzelfde geldt voor de snelheidswaarschuwing (knipperend verkeersbord met snelheid erop naast linksboven in de hoek van de kilometerteller), deze is ook verplicht vanuit EURO NCAP (Bron: https://cdn.euroncap.com/...sment-protocol-sa-v91.pdf - punt 4.4.1 tweede alinea).

Ook ik zit elke week te refreshen of er een update is maar helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 07:52
@danielsondepina en @Freekers ik begrijp nu niet wat er irritant is aan de lanekeeping?

Ik rij in de ZS my19 en rijd hier eigenlijk altijd op. Niks raars mee :)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Steefph schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:02:
@Freekers ik begrijp nu niet wat er irritant is aan de lanekeeping?

Ik rij in de ZS my19 en rijd hier eigenlijk altijd op. Niks raars mee :)
Ik heb geen problemen met de lanekeeping. Hij grijpt soms wat agressief in maar that's it. Daniiquejj vroeg of het mogelijk is deze permanent uit te schakelen. Zoals uitgelegd in mijn bovenstaande post; nee en dat gaat ook niet komen i.v.m. EURO NCAP certificering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magiel
Freekers schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:14:
[...]

Ik heb geen problemen met de lanekeeping. Hij grijpt soms wat agressief in maar that's it. Daniiquejj vroeg of het mogelijk is deze permanent uit te schakelen. Zoals uitgelegd in mijn bovenstaande post; nee en dat gaat ook niet komen i.v.m. EURO NCAP certificering.
Dat dit in de NCAP staat verbaast me niet. Opstap naar volledig autonoom rijden? Ik heb er ook geen problemen mee, afgezien van dat de laneassist iets verder naar rechts op de rijstrook wil rijden dan ik prettig vind. Ook wanneer je rechtdoor een spitstrook op rijdt vanaf een normale op/afrit, wil de lane assist meestal de afrit volgen. Op de A8 richting Amsterdam langs het tankstation is een voorbeeld, ook de A10 naar de A4 - vlak voor de afrit naar de A9. Kwestie van opletten geblazen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniiquejj
cablepokerface schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Hoi danique even wat vraagjes:
Was dat een nieuwe auto (Marvel R) waar je hier over praat? Waar ze de usb uit hebben gehaald?
Gaat het hier om van Mossel amsterdam of breda?

Dat app probleem wat je schetst, heeft dat nog invloed op carplay? Moet je MG account op je telefoon hebben voordat carplay werkt? Of heb je dat dus helemaal niet kunnen testen door het usb probleem?
Hoihoi,

Een lang verhaal kort.. Wij hebben een MG Marvel R gekocht met 332 km op de teller. Deze hebben wij gekocht bij MG van Mossel Oosterhout. Toen wij de auto kwamen bekijken waren 3 velgen volledig geschaafd. Deze wilden wij dus laten vervangen alvorens wij de auto kwamen ophalen. 2 weken later stonden we daar voor de deur (voor ons 2 uur rijden) en toen zaten de velgen er nog niet op.. Toen kregen wij na heel wat aandringen een leen MG Marvel R mee. Nog eens een week later konden wij dan eindelijk de auto ophalen. Toen we daar aankwamen zaten de velgen er wel op, maar kon de auto helaas nog niet op onze naam gezet worden omdat het import bedrijf het kenteken nog niet op van Mossel hun naam had gezet.. Konden we weer terug naar huis met een leenauto. Een dag later kregen we dan eindelijk de auto met nieuwe velgen. Bij thuiskomst zagen we dat de rechter voor USB-poort er niet meer was en er 1 groot gapend gat in de auto zat. Weer gebeld.. We zijn weer een week later en er is nogsteeds geen oplossing.

Ik vermoed, dat doordat er gerommeld is met de usb-poorten en er 1tje nu mist, dat er een stekker is losgeraakt in het binnen console waardoor de link met de tablet via Apple Carplay het niet meer doet. Maar dit is een aanname. In feite zou hij het moeten doen maar dit doet het dus niet. Hier wordt nog naar gekeken, nu eerst afwachten totdat er eindelijk een afspraak gemaakt wordt met van Mossel.

In de leenauto die wij hadden deed de carplay het direct. Als je je telefoon in het snoertje stak dan kreeg je een code op je telefoon en de vraag of je de telefoon wilde koppelen met Carplay. Als ik dit nu in mijn eigen auto doe, dan komt er precies niks. Ik heb het dus niet kunnen testen. Of het is een fabrieksfout, of ze hebben lopen rommelen met de USB-poorten. We gaan het horen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniiquejj
Freekers schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Klopt, zover ik weet kun je de auto maar koppelen aan 1 account en kan dat account maar op 1 telefoon ingelogd zijn. Irritant, maar ik weet dat Dacia dit bijv. ook heeft bij de Spring.
Hm... dat is balen. Hopelijk verzinnen ze daar in het vervolg iets op.
15.6 kWh met 3 man is weer het andere uiterste ;) Maar het grote verschil zit 'm in de snelheid. Bij 100KM/h zijn EVs een stuk zuiniger dan bij 130KM/h. Heb je die 440KM daadwerkelijk gereden of zei de boordcomputer dat? Ik neem aan dat de auto dan wel echt helemaal leeg was. Op hoeveel procent kwam de 'noodloop' erin? Ofwel snelheidsbegrenzing.
Nee ik heb de km's daadwerkelijk gereden. Ik had nog 2 procent over toen ik in de straat kwam om hem op te laden. Niet ideaal, maar even een test. Geloof dat het 14 graden buiten was met weinig wind. Ideale omstandigheden dus. Oei.. dat weet ik niet precies meer uit mijn hoofd bij hoeveel procent de noodloop erin sprong. Ik denk niet dat ik hem ooit nog zo leeg laat lopen, maar mocht het toch zo zijn dan ga ik het opschrijven.
Daar gaat geen update voor komen ben ik bang. Is verplicht voor EURO NCAP certificering:
[Afbeelding]
Bron: https://cdn.euroncap.com/...sment-protocol-sa-v91.pdf - punt 6.3.3

Hetzelfde geldt voor de snelheidswaarschuwing (knipperend verkeersbord met snelheid erop naast linksboven in de hoek van de kilometerteller), deze is ook verplicht vanuit EURO NCAP (Bron: https://cdn.euroncap.com/...sment-protocol-sa-v91.pdf - punt 4.4.1 tweede alinea).

Ook ik zit elke week te refreshen of er een update is maar helaas....
Ik snap de verplichting opzich wel, ik snap alleen niet dat de auto niet onthoudt in welke stand je hem hebt gezet. Bedankt voor de uitleg! Dat maakt het wel duidelijker waarom hij zo gigantisch goed werkt :).

Ik zag dat de Ford Mustang mach e deze week een update had die erg positief uitviel, hopelijk komt de MG daar ook binnenkort mee. Plus het systeem in de tablet mag echt even wat sneller werken allemaal vind je ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
150 km/h op snelweg,wind in de rug en genieten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7t1TWqgvDVhNjG22fMjhhYzAhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTdxek2wGxhbQuvkRQm11Mrr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Valt tog best mee 😛😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Sorry Freekers,ik heb nog geen ervaring met de radio.
Dat het niet werkt geloof ik direct tijdens navigeren in buitenland viel het geregeld vast,terwijl navigeren met smartfone wel gewoon werkte .
En dat i smart tsja dat werkt dus niet bij ons.
Ben ingelogd maar verbinden met auto hmmm 🤔
Denk dat er een taal barriere is 😉
Ga volgende gewoons eens bellen met hoofdkantoor kijken of ze berijd zijn de telefoon op te nemen want ja klant is koning tog !!!
Mensen die schrijven over communicatie die de wensen over laten bel gewoon, niet appe of mailen gewoon direct contact en beleefd vragen waarom er niet gerageerd word, bij mij werkte het tis wel geen 10 maar een dikke 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
En ja levertijden ik had hem besteld op 23/2/22 werx gebeld op 8/4/22dat de marvel binnen was
Geleverd 20/4/22 terwijlze zeiden dat het een half jaar zo duren bij opstellen koopovereenkomst
Heeft vooral te maken met kleur, vooral grijs en zwart duurt het langst begreep ik.( bij de marvel r dan )
En tot nu toe nog geen marvel gezien in nederland.
Ikzelf woon in zeeland dus waar de andere 41 marvels rijden😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
En ding is strelend, ahum 🙉🙊🙊 je word wel bekeken zeg als je aan komt rijden ben zelfs een paar keer aangesproken en allemaal vol lof.
Zeker de voorzijde was top,en andere lierisch over interieur.
Een persoon wist dat mg chinees was haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Laatste, oplaadsnelheid laatste keer wel 90kwh[ dit maar enkele keer gemeten terwijl 60_70 kwh realistischer is heb tog zeker afgelopen2 weken 24x snelladen gedaan URL="https://tweakers.net/i/_iSjbQkjGLQc23zWkGWybYLALvQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HaGJltpdK1wPuzMAEvIGzoNQ.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jylrR9A5NDxePXPHLefygUUKazc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HaGJltpdK1wPuzMAEvIGzoNQ.jpg?f=fotoalbum_large[/URL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
Freekers schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:11:
[...]

Tof! Het is een afneembare trekhaak toch? Ik wil deze ook nog laten installeren maar ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet. Kun en wil je wellicht wat foto's delen a.u.b. :) ?

Mij valt het op dat met name vijftig plussers erg geïnteresseerd zijn in de auto, wellicht omdat ze het merk MG nog kennen van vroeger. Afgelopen weekend verdraaide een man nog bijna z'n nek toen ie naar onze auto keek :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6APp5QmtfAzstnhkDALt6o3W0rU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uHUVBYvkkkS3C3sULaipU4d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_E7b5ZBNfX8UN_H41aaxeV3Ptc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Oiq4Gm0Vc36csfAc8wrm2Ea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgNzqsuN82Aj-vIVAKSowfFY-CQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HboJofI5HbYuCarpWGAUS6JR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cvCGlOHe_wMiVRsIXvDmstwwqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WS8vLyUFXK9945z1Bqb1ESi5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 11:03
nog steeds geen enkele zich op een frunk bij de ZS EV.
Op https://www.evaccessoriesireland.com/post/mg-zs-ev-frunk roepen ze dat ze hem hebben ontwikkeld maar vervolgens helemaal stil. Of weet iemadn een adresje?

diskeltische lurker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
Na een tijdje met een erg onzuinige youngtimer op de zaak te hebben gereden heb ik toch eens berekend of een elektrische auto interessant was. Vanwege diverse redenen maar ook omdat ik geen 60k wilde stukslaan bleef ik bij de MG terugkomen.

Een en ander bekeken aan auto’s maar Uiteindelijk heb ik een nieuwe ZS Luxury Long range facelift in het rood uit Duitsland kunnen importeren. Registratie op 11/2021 dus dat scheelt ook weer bijtelling.

Nadeel was dat ik hem niet helemaal kon configureren. De kleur had ik persoonlijk anders gekozen. Echter was de prijs een stukje voordeliger dan nieuw bestellen en was de bijtelling en levertijd (2-4 weken) genoeg om me over te halen.

Nu 20km op de teller en ik kreeg net bericht dat ik hem komende week vrijdag kan ophalen.

Mijn dag kan niet meer stuk in ieder geval.

Ik moet thuis nog wel een laadpaal gaan regelen. Tot die tijd zal ik het even met publieke palen en een 230v-lader moeten doen, maar dat overleven we wel.

[ Voor 28% gewijzigd door markv93 op 12-05-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Laatst online: 11:59
markv93 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:31:
Na een tijdje met een erg onzuinige youngtimer op de zaak te hebben gereden heb ik toch eens berekend of een elektrische auto interessant was. Vanwege diverse redenen maar ook omdat ik geen 60k wilde stukslaan bleef ik bij de MG terugkomen.

Een en ander gereden aan auto’s maar Uiteindelijk heb ik een nieuwe ZS Luxury Long range facelift in het rood uit Duitsland kunnen importeren. Registratie op 11/2021 dus dat scheelt ook weer bijtelling.

Nadeel was dat ik hem niet helemaal kon configureren. De kleur had ik persoonlijk anders gekozen. Echter was de prijs een stukje voordeliger dan nieuw bestellen en was de bijtelling en levertijd (2-4 weken) genoeg om le over te halen.

Nu 20km op de teller en ik kreeg net bericht dat ik hem komende week vrijdag kan ophalen.

Mijn dag kan niet meer stuk in ieder geval.

Ik moet thuis nog wel een laadpaal gaan regelen. Tot die tijd zal ik het even met publieke palen en een 230v-lader moeten doen, maar dat overleven we wel.
Leg je dak(en) ook vol met zonnepanelen om de auto mee te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markv93
Henno Keers schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:49:
[...]

Leg je dak(en) ook vol met zonnepanelen om de auto mee te laden.
Mijn daken liggen nog niet vol, maar ik heb nu al ruim overcapaciteit. En als ik in de toekomst nog te kort kom of de salderingsregeling verdwijnt dan kijken we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannus236
  • Laatst online: 12-05-2022
Dat is een mooie koop dan. Bij een dealer of eigen import?

Gefeliciteerd in ieder geval en alvast veel mooie kilometers. De foto's zien we verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annakrylova
  • Laatst online: 05-11-2024
Paar dagen terug nieuwe mg zs ev 2022 zwart luxury standard range besteld. Zou 27 mei komen, 7 juni ophalen bij van mossel rotterdam.
Hebben proefritten gereden met deze en g5. G5 is echt te lelijk om te zien (back to the future item).. helaas zit ook niet lekker stoelen. Was ons idee juist voor die te gaan ivm ruimte. Scheelt toch wat met mg zs ev

Hebben drie kids 1/6/9 jaar en een hond. In augustus was ons oudje prius van 2006 gejat in de beste buurt van den haag, dagwaarde gekregen, opnieuw kinderwagen en stoelen gekocht en prius + 7 zitter van 2019. Wat een heerlijke auto zo genoten van hem, precies half jaar. Vorige weer is die ook gejat ook naast ons huis, net als vorige x camera beelden wat politie niet eens bekeek. Ook kinderwagen en stoelen weer in.

Om te janken gewoon!

Met de huidige benzineprijzen en omdat we toch de meeste rijden in omgeving en in nl met de kinderen (besteden ergens 100 km per drie dagen), bij prius betaalden wel rond €200 per maand), hebben we besloten nieuwe mg te kopen. Een vriendin van mij heeft die van 2019, was tevreden maar radius was toch ok te janken. Deze met 320 is toch wel de mooie oplossing.
Maar goed die van haar kreeg update en deed niets meer, ze wacht al 3 weken op haar mg, en ze zeggen dat er onderdeel niet in zicht uit china. Ze krijg nu die nieuwe van 2022 als vervangend vervoer.

Maar wat mijn vraag is haha, behalve hoe ik drie kinderen in de auto krijg😆😆 omdat we blijkbaar heel aantrekkelijk zijn voor de jatters, welke alarm is fijn tegen autodiefstal?

Ik wil sws van die apple tag of tille een soort trakker, dat radde politie aan en nog radden ze iets van keyless magneet bij sleutel, die schakelen het helemaal uit. Maar bear lock misschien beter?

Btw beide priussen zijn gejat met vastgezette katalysators en bij tweede met sleutels in de faraday kooi dus dat hielp niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Aftermarket Vehicle-2-Load kabel voor de MG5, facelift ZS EV en Marvel R vanaf 140 euro, dat is 110 euro goedkoper dan bij de dealer zelf:

https://evcables.co.uk/pr...le?variant=42567226982650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Freekers schreef op zondag 15 mei 2022 @ 23:46:
Aftermarket Vehicle-2-Load kabel voor de MG5, facelift ZS EV en Marvel R vanaf 140 euro, dat is 110 euro goedkoper dan bij de dealer zelf:

https://evcables.co.uk/pr...le?variant=42567226982650
Heeft iemand al een keer zoon kabel open gemaakt. In mijn ogen kan dit nooit veel zijn qua electronica. En misschien is dit dan wel makkelijk zelf te maken van een oude laadkabel die je nog hebt liggen of van marktplaats bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefph
@1993jjohan op dit Duitse forum hebben ze het voor mekaar gekregen.
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?t=76422#

Het lijkt dat een weerstand van 440ohm tussen PE en PP voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Annakrylova schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:18:
Paar dagen terug nieuwe mg zs ev 2022 zwart luxury standard range besteld. Zou 27 mei komen, 7 juni ophalen bij van mossel rotterdam.
Hebben proefritten gereden met deze en g5. G5 is echt te lelijk om te zien (back to the future item).. helaas zit ook niet lekker stoelen. Was ons idee juist voor die te gaan ivm ruimte. Scheelt toch wat met mg zs ev

Hebben drie kids 1/6/9 jaar en een hond. In augustus was ons oudje prius van 2006 gejat in de beste buurt van den haag, dagwaarde gekregen, opnieuw kinderwagen en stoelen gekocht en prius + 7 zitter van 2019. Wat een heerlijke auto zo genoten van hem, precies half jaar. Vorige weer is die ook gejat ook naast ons huis, net als vorige x camera beelden wat politie niet eens bekeek. Ook kinderwagen en stoelen weer in.

Om te janken gewoon!

Met de huidige benzineprijzen en omdat we toch de meeste rijden in omgeving en in nl met de kinderen (besteden ergens 100 km per drie dagen), bij prius betaalden wel rond €200 per maand), hebben we besloten nieuwe mg te kopen. Een vriendin van mij heeft die van 2019, was tevreden maar radius was toch ok te janken. Deze met 320 is toch wel de mooie oplossing.
Maar goed die van haar kreeg update en deed niets meer, ze wacht al 3 weken op haar mg, en ze zeggen dat er onderdeel niet in zicht uit china. Ze krijg nu die nieuwe van 2022 als vervangend vervoer.

Maar wat mijn vraag is haha, behalve hoe ik drie kinderen in de auto krijg😆😆 omdat we blijkbaar heel aantrekkelijk zijn voor de jatters, welke alarm is fijn tegen autodiefstal?

Ik wil sws van die apple tag of tille een soort trakker, dat radde politie aan en nog radden ze iets van keyless magneet bij sleutel, die schakelen het helemaal uit. Maar bear lock misschien beter?

Btw beide priussen zijn gejat met vastgezette katalysators en bij tweede met sleutels in de faraday kooi dus dat hielp niet..
zo'n faraday box hielp niet? ow jee ik heb ook zo'n ding en ik wil dat ook gaan doen. hmm.

ik wilde dat met die airtag ook doen ja. er hangt er ook eentje verborgen (hij weet ervan natuurlijk haha) aan de nieuwe fiets van mijn zoontje en das toch een prettig idee.

mbt 3 kinderen in de auto, ik heb er ook 3 (8/10/12) en ik denk dat het beter wordt als je het kinderstoeltje voor de jongste van 1 niet meer nodig hebt. ik zag in reviews dat de ZS (ik heb de longe range luxury 2022 in bestelling) plek genoeg heeft achterin, maar dat 3 volwassenen een beetje aan de krappe kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Steefph schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:31:
@1993jjohan op dit Duitse forum hebben ze het voor mekaar gekregen.
https://www.goingelectric.de/forum/viewtopic.php?t=76422#

Het lijkt dat een weerstand van 440ohm tussen PE en PP voldoende is.
ah interessant, in dat geval is het goedkoopste dus gewoon een oude laadkabel op de kop tikken. en een stekkerdoos kopen om er op te zetten met een weerstand. Dan ben je voor onder de 100 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 11:03
1993jjohan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:55:
[...]

ah interessant, in dat geval is het goedkoopste dus gewoon een oude laadkabel op de kop tikken. en een stekkerdoos kopen om er op te zetten met een weerstand. Dan ben je voor onder de 100 euro klaar.
Dit ff in een box naast je huis als laad/ontlaadeenheid en je hebt een thuisaccu @muxsan ik zie een bedrijfsmodel!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
technopeuter schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:08:
[...]

Dit ff in een box naast je huis als laad/ontlaadeenheid en je hebt een thuisaccu @muxsan ik zie een bedrijfsmodel!
Ik lees de knipoog :P maar voor diegene die dit niet doen, je kunt niet zomaar een V2L aan je huisinstallatie hangen. Daarvoor is een V2H/V2G nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Juist,niet knoeien met electra 😁
Koop je een auto voor een aanzienlijk bedrag,ga dan niet bezuinigen op zo,n kabel.
Ben je electricien oke maar een kabel ombouwen voor iets waar het niet voor gemaakt is 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markv93
technopeuter schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:08:
[...]

Iemand in het V2G-topic is bezig om V2L -> V2H/V2G adapter te maken. Dit heeft wel een erg hoog Tweakers-gehalte en is uiteraard niet zonder gevaar. Maar ik vind het wel interessant om te volgen, ondanks dat ik er waarschijnlijk nooit iets mee ga doen.

grotegok in "Over V2G; laden en ontladen"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-05 10:49
Na afgelopen weekend hebben wij een koop contract getekend voor een MG5 luxury long range met trekhaak. De subsidie aanvraag is gelijk gedaan en nu hopen dat wij deze snel toegewezen gaan krijgen. Levering zou in September moeten geschieden dus ik ga het hier zeker bijhouden.

Het is wel een stapje terug voor ons maar naar 4 jaar een tweedehands Tesla Model S te rijden toch wel een verademing om in een wat pragmatischere auto te stappen. De model S was teveel auto voor wat wij nodig hebben en met een startend gezin voor ons te mooi om te behouden.

Wij hebben het gevoel dat de MG alle basis zaken bied die het tot een goede elektrische auto maakt met de afgelopen 4 jaar aan ervaring in het achterhoofd. Wij hopen er veel zorgeloze kilometers mee te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annakrylova
Ja helaas zo’n faraday kooi helpt niet. Politie zei dat ze met laptop openen tegenwoordig..

Airtag help enkel te vinden in nl (buiten grens doet politie niets), dus je moest snel weten dat die gejat is, maar air tag stuurt geen meldig van en als je in ochtend pas achterkomt dat auto futsie heb je weinig aan. Tile heb ik eens wat geleden geeft signaal als dat tag buiten je iphone blutooth bereik komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
markv93 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Iemand in het V2G-topic is bezig om V2L -> V2H/V2G adapter te maken. Dit heeft wel een erg hoog Tweakers-gehalte en is uiteraard niet zonder gevaar. Maar ik vind het wel interessant om te volgen, ondanks dat ik er waarschijnlijk nooit iets mee ga doen.

grotegok in "Over V2G; laden en ontladen"
Thanks voor de link :)

Het is dan natuurlijk wel
DC -> AC -> DC -> AC
dus wel wat verliezen maar, zeker leuk Tweaker gehalte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_oss
  • Laatst online: 02-02-2023
Wij hebben eind april een MG Marvel R aangekocht. Na een proefrit gemaakt te hebben in een Luxury Pearl White waren we overtuigd. Wit vinden we niet altijd mooi bij een auto, maar de Pearl White had ons wel overtuigd. Bij het configureren van de auto kon de verkoper echter de kleur Pearl White niet kiezen, wel cumulus white.
Na zelf wat zoeken vond ik op een Franse site dat Pearl White niet meer wordt geleverd en is vervangen door Cumulus white, een net ander soort wit. Let daar dus op als je ook zover komt in het proces. Uiteindelijk heeft dit ons wel doen besluiten om voor een andere kleur te gaan, namelijk de Nightwatch Grey. Spannend, aangezien die nog nergens te zien zijn (of heeft iemand deze inmiddels al voor de deur staan?) Voor de levering wordt een half jaar aangehouden. Hoeven we de zomervakantie route minder nauwkeurig te plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Peter_oss schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:30:
Wij hebben eind april een MG Marvel R aangekocht. Na een proefrit gemaakt te hebben in een Luxury Pearl White waren we overtuigd. Wit vinden we niet altijd mooi bij een auto, maar de Pearl White had ons wel overtuigd. Bij het configureren van de auto kon de verkoper echter de kleur Pearl White niet kiezen, wel cumulus white.
Na zelf wat zoeken vond ik op een Franse site dat Pearl White niet meer wordt geleverd en is vervangen door Cumulus white, een net ander soort wit. Let daar dus op als je ook zover komt in het proces. Uiteindelijk heeft dit ons wel doen besluiten om voor een andere kleur te gaan, namelijk de Nightwatch Grey. Spannend, aangezien die nog nergens te zien zijn (of heeft iemand deze inmiddels al voor de deur staan?) Voor de levering wordt een half jaar aangehouden. Hoeven we de zomervakantie route minder nauwkeurig te plannen
Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie Marvel R :) Ik zie inderdaad dat de kleur Pearl White ook verdwenen is van de website.... én dat de prijs met 1000 euro verhoogd is van 46.485 naar 47.485. Dat betekend dus ook dat je geen subsidie meer kunt aanvragen op de Marvel R omdat deze boven de drempel van 45.000 euro komt qua catalogusprijs (47.485 - 1495 rijklaarmaken = 45.990). Interessant keuzes van MG. Zouden ze het verkooptarget al gehaald hebben? Inflatie? Of hadden ze in de marketingstrategie verwacht dat het subsidiepotje inmiddels wel leeg zou zijn? Voor ons zou dit namelijk een dealbreaker zijn geweest en dan had hier waarschijnlijk een EV6 op de oprit gestaan. Enfin, ik ben in ieder geval nog steeds zeer content met onze keuze.

Cumulus White lijkt meer op porselein wit ofwel gebroken wit met een zilverachtige gloed als ik me goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
De MG ZS EV is ook duurder geworden. Als ik kijk naar de MG ZS EV long range luxury met een metallic kleur dan was deze eerst 40.135 euro. Als je die nu op de site van MG configureert dan komt de prijs op 40.735 euro. Een verschil van 600 euro. Een klein verschil, maar toch weer een prijsverhoging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5665VZA2nCJJ0nC_U6MgkR44I6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y0x6ROAUj5l5d0HFQLPU7Avh.png?f=fotoalbum_large

Het is te hopen dat deze prijsverhoging niet doorberekend wordt voor lopende bestellingen.

De dealer vertelde mij laatst dat de prijs dit jaar ook al verhoogd was met 1000 euro ten opzichte van de prijs van 2021.

[ Voor 10% gewijzigd door Sonicfreak op 18-05-2022 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:33

Snuffel

Vroem!

Misschien niet doorberekend naar de eindafnemer, al denk ik van wel.
De fiscus zal in ieder geval wel uitgaan van de hogere prijs, dus je bijtelling gaat wijzigen hierdoor (mocht je die hebben).

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annakrylova
De prijs omhoog ging op maandag. We hebben zaterdag gekocht en volgens vanmossel is gewoon dat wat je tekent dus die €500 omhoog vertelde hij va maandag en dan nu profiteren we ervan. We hebben nog gratis dakdragers gevraagd en gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvdheijn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-05 10:49
Hetzelfde geld voor de MG5 ook die prijs is omhoog gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_oss
  • Laatst online: 02-02-2023
Freekers schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:03:
[...]

Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie Marvel R :) Ik zie inderdaad dat de kleur Pearl White ook verdwenen is van de website.... én dat de prijs met 1000 euro verhoogd is van 46.485 naar 47.485. Dat betekend dus ook dat je geen subsidie meer kunt aanvragen op de Marvel R omdat deze boven de drempel van 45.000 euro komt qua catalogusprijs (47.485 - 1495 rijklaarmaken = 45.990). Interessant keuzes van MG. Zouden ze het verkooptarget al gehaald hebben? Inflatie? Of hadden ze in de marketingstrategie verwacht dat het subsidiepotje inmiddels wel leeg zou zijn? Voor ons zou dit namelijk een dealbreaker zijn geweest en dan had hier waarschijnlijk een EV6 op de oprit gestaan. Enfin, ik ben in ieder geval nog steeds zeer content met onze keuze.

Cumulus White lijkt meer op porselein wit ofwel gebroken wit met een zilverachtige gloed als ik me goed herinner.
Dank je Freekers.
Ik zie nu ook dat de prijzen verhoogd zijn. En daarnaast dat je 1000 euro extra moet betalen voor een andere kleur dan de Prism Blue. Tijdens onze zoektocht was de subsidiegrens ook een belangrijke voorwaarde. Bij Skoda bijvoorbeeld zijn al prijsverhogingen bekend per (ik doe dit uit mijn hoofd) oktober en januari, waardoor een nieuw te bestellen Enyag altijd boven de subsidiegrens lag. De verkoper bij van Mossel wist me te vertellen dat de afgesproken prijs waarvoor getekend wordt nooit tussendoor kan worden verhoogd (waar Snuffel en Sonicfreak het over hebben). De prijs in de koopovereenkomst blijft leidend. Vandaag wel even gebeld met MG Nederland hoe dat gaat bij inschrijving op kenteken, want die catalogusprijs is leidend voor de subsidieaanvraag. Zij verzekeren me dat dit geen probleem kan zijn, maar echt overtuigend was het niet. Op de veelgestelde vragen van de SEPP subsidie zie ik ook dat door lange levertijden de catalogusprijs tussendoor verhoogd kan zijn. Daar gaat men coulant mee om, zolang de prijsverhogingen nog niet bekend waren bij de dealer en de koper op het moment van tekenen van de koopovereenkomst. Dit daarna per mail uitgevraagd bij onze verkoper en die heeft dit per mail bevestigd. Strookt in ieder geval met het verhaal van Skoda. Hopelijk is dit voldoende voor het veiligstellen van de subsidie voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Peter_oss schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 21:37:
[...]

Dank je Freekers.
Ik zie nu ook dat de prijzen verhoogd zijn. En daarnaast dat je 1000 euro extra moet betalen voor een andere kleur dan de Prism Blue. Tijdens onze zoektocht was de subsidiegrens ook een belangrijke voorwaarde. Bij Skoda bijvoorbeeld zijn al prijsverhogingen bekend per (ik doe dit uit mijn hoofd) oktober en januari, waardoor een nieuw te bestellen Enyag altijd boven de subsidiegrens lag. De verkoper bij van Mossel wist me te vertellen dat de afgesproken prijs waarvoor getekend wordt nooit tussendoor kan worden verhoogd (waar Snuffel en Sonicfreak het over hebben). De prijs in de koopovereenkomst blijft leidend. Vandaag wel even gebeld met MG Nederland hoe dat gaat bij inschrijving op kenteken, want die catalogusprijs is leidend voor de subsidieaanvraag. Zij verzekeren me dat dit geen probleem kan zijn, maar echt overtuigend was het niet. Op de veelgestelde vragen van de SEPP subsidie zie ik ook dat door lange levertijden de catalogusprijs tussendoor verhoogd kan zijn. Daar gaat men coulant mee om, zolang de prijsverhogingen nog niet bekend waren bij de dealer en de koper op het moment van tekenen van de koopovereenkomst. Dit daarna per mail uitgevraagd bij onze verkoper en die heeft dit per mail bevestigd. Strookt in ieder geval met het verhaal van Skoda. Hopelijk is dit voldoende voor het veiligstellen van de subsidie voor ons.
Dat is goed om te horen dat de prijs nooit tussendoor verhoogd wordt. Ik ben wel benieuwd of dit ook geldt voor (zakelijke) lease. Ik neem aan dat bij de offerte die de leasemaatschappij als bestelling heeft ingediend bij de dealer dan ook de genoemde prijs gehanteerd wordt met bijbehorende fiscale waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:33

Snuffel

Vroem!

Sonicfreak schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:10:
[...]

Dat is goed om te horen dat de prijs nooit tussendoor verhoogd wordt. Ik ben wel benieuwd of dit ook geldt voor (zakelijke) lease. Ik neem aan dat bij de offerte die de leasemaatschappij als bestelling heeft ingediend bij de dealer dan ook de genoemde prijs gehanteerd wordt met bijbehorende fiscale waarde.
Zoals ik al eerder aangaf: fiscus maalt niet om de prijs die je hebt afgesproken met de dealer, en kijken naar de waarde van de auto op het moment dat deze op kenteken wordt gezet. Dat is de peildatum voor de fiscus van waardebepaling. Niet het aanschafmoment. (Zelfde doen ze met bijtelling: moment van datum kenteken is bepalen, niet aanschafdatum).
Is de auto in de tussentijd duurder geworden, dan neemt in 99.9% van de gevallen de fiscus deze prijsverhoging mee.

En wat betreft het niet doorrekenen van hogere prijzen naar kopers: dat gebeurt helaas vaker dan je denkt.
Heb genoeg voorbeelden waar dit is gebeurt, en je wordt domweg voor een keuze gesteld als koper: hogere prijs accepteren en betalen, of de auto krijg je niet mee.
Dus MG kan wel wat roepen, vraag me af in hoeverre ze dat ook daadwerkelijk nakomen.
Kwestie van eerst zien, dan geloven.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Een koopovereenkomst heeft rechten en plichten van beide kanten. Als dat je gebeurt, lees dan goed de verkoopvoorwaarden na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Alleen kon de Marvel R net door de subsidie heen met de 45k. Als die nu ineens als fiscale waade daar boven dit krijg je een nog wel je subsidie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Dus de marvel r kost je nu 4350 euro meer 🤑
Gelukkig heb ik de auto al in bezit,prima auto.
Zou het nu niet doen,teveel geld.
Dan de zs ook een leuke bak.
Geniet ervan mensen,voor je het weet sta ie voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunderNL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04 07:19
Zelf ook begin April een marvel R luxury besteld.
Het belangrijkste is wanneer je de handtekening heb gezet.
Heb je getekend? dan geld die prijs wat je ten tijde van teken heb afgesproken op papier.
Als je nu 1 koopt? ja, dan geld de prijs van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annakrylova
De prijs geldt gewoon zoal die is getekend dus gen offerte maar echt aankoopfactuur. Zoals ik zei zaterdag zeiden ze tijdens het offerte bekijken dat als we niet €500 willen betalen (wat va maandag geldt) moeten we nu gaan tekenen. Toen hebben we nog dakdragers afgedwongen gratis en getekend 😆

Ze verwachten 27 mei een vracht. Als dat allemaal meezit hebben we 6/7juni ons mg zv ev luxury zwart
Ik hoop dan dat er gaat voorlopig niets kapot want onderdelen kan je nog maanden afwachten (een vriendin mg uit 2020 staat dus al bijna een maand al bij de garage omdat ze onderdeel wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annakrylova
Trouwens gekke is dat er vorige week maar 1.2 subsidie over was, paar dagen erna 3.8 en nu weer 1.2mln.

Weet iemand trouwens waneer je subsidie kan verwachten, pas na het kenteken op de naam gezet te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
Ja, uitbetaling wordt pas ingezet als het kenteken op naam is gezet en je dit hebt doorgegeven in de subsidieportal. Daarvóór bij de aanvraag van je subsidie wordt het budget alvast voor je gereserveerd.

Benieuwd naar de vracht van 27 mei en of mijn Luxury Long Range erbij gaat zitten! 2-3 maanden geleden besteld. Sindsdien nog geen enkel bericht behalve dan een verzekering van Van Mossel die me werd aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annakrylova
Nou ons zeiden ze toen ze dat long range 8-9 maand wachten en misschien langer is nog geen planning voor. Degene die we kochten kon hij zo uit specificaties gelijk uitkiezen uit de vracht van 27 mei, die is al onderweg en dus wordt vanuit vracht (wat op vracht al zit) verkocht heb ik begrepen.

Long range genoot ons voorkeur maar helaas vervangend vervoer moeten we al 7 juni inleveren. Gelukkig verzekering doet uitbetaling eerder en met gekke geluk hebben we zelfs verdient omdat ons oude is gejat bleek prius in dagwaarde gestegen en ohra doet nog 10% bovenop. We krijgen dus €4000 boven de aankoopprijs van augustus (auto was van 2018).. gek wel haha schade-expert was zelf een beetje overrompelt met deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Annakrylova schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:59:
... Toen hebben we nog dakdragers afgedwongen gratis en getekend 😆
heb je toevallig het merk/typenummer van deze dakdragers :) ? Ik wil deze ook nog aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
Hebben meer mensen problemen met de DAB optie van de radio?
Ik krijg geen zenderlijst te zien. Ik kan met volgende/vorige wel een aantal zenders vinden. Echter kan ik ze niet als favoriet toevoegen. De radio lijkt dan te crashen en ik zit weer op het hoofdscherm van de entertainment module.

De auto langer aan laten staan werkt helaas ook niet.

Normale radio (fm) werkt overigens prima.

Gaat om een zs ev 2022 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annakrylova
magiel schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:41:
[...]

heb je toevallig het merk/typenummer van deze dakdragers :) ? Ik wil deze ook nog aanschaffen.
Nee staat gewoon dakdragers €187

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annakrylova
We werden trouwens gebeld dat de vracht eerder kwam en we dus auto eigenlijk al vorige week konden ophalen ipv 6 juni . We doen het 1 juni! Kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisss
  • Laatst online: 25-09-2023
Zelf ben ik nu aan het kijken naar een mg5 long range. Is dit het geld waard tov de standard range? En wat is jullie ervaring met het werkelijke bereik van de mg5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand deze review van de ZS EV al gezien? https://www.nrc.nl/nieuws...-iets-niet-werkt-a4127762
Wat heb ik nou zojuist gelezen? Er staat daadwerkelijk recensie bij, maar het lijkt eerder op een gefrustreerde column.

Pagina: 1 ... 45 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2