Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46
cablepokerface schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:10:
[...]

Ik heb getekend 31 december voor een ZS in Breda. (luxury long range black). Ze hadden het toen zelfs over februari levertijd, maar het blijkt toch allemaal wat langer te duren. Ik hoorde nu begin mei.
Dank voor je reactie. Bij jou is het dus iets van 5 maanden levertijd. Dat geeft de burger moed. :)

Ik mag in mei bestellen dus dan zou die van mij waarschijnlijk in september/oktober geleverd moeten worden. Dat is in ieder geval nog voor het einde van het jaar.

Natuurlijk is het afwachten of het echt zo is zodra ik de bestelling gedaan heb, maar dit is een positief vooruitzicht.

De dealer gaf overigens een levertijd van 4-6 maanden dus dan klopt dat wel zo'n beetje.

[ Voor 5% gewijzigd door Sonicfreak op 16-03-2022 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08 14:58
Hoi freaks,
Goed nieuws voor mij, ze belde vandaag van mg breda dat de marvel eind volgende maand geleverd word,daar word je blij van.23 febr. Besteld
2 maanden levertijd hmmm.
Waarschijnlijk stond hij al op de boot en tijdens de reis verkocht 😁
En Tacticus, hoe beviel de proefrit in de zs ?
Voor iedereen de zs is zeker een top car voor wat je krijgt voor dat geld.
Nu de dagen nog tellen,ben 19 april jarig en het zou een leuk cadeau zijn 🥳

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
Gisteren een MG ZS EV Long Range Luxury besteld. Levertijd 4-6 maanden. We zullen zien.

Meteen SEPP aanvraag de deur uit gedaan. Gaat snel met het budget, als je kijkt wat er nog over is versus hoe ver we zijn in het jaar.

In eerste instantie waren we de showroom binnengelopen nadat we hadden gelezen over de MG5. De eerste volledig elektrische station, de ideale gezinswagen ook voor op vakantie? En als station normaliter met groter bereik dan een populaire SUV, want: minder luchtweerstand. Maar ook dachten we: voor die prijs? Hoe goedkoop moet dat dan wel niet voelen?

Dus wij naar de showroom om de “feel” van MG eens mee te krijgen. Op de bonnefooi en we konden meteen een proefrit doen in een ZS EV. Lang verhaal kort, we vonden het helemaal niet goedkoop. De cabine voelt zelfs best luxe en zo’n mooi panoramadak toch wel! Verrassing: hij kan nog half open ook.

We zien het als een fantastische prijs-kwaliteitverhouding. En hebben niet gewacht op de MG5, omdat het WLTP bereik van de ZS hoger is, de snellaadsnelheid hoger en de laadruimte maar één weekendtas kleiner. Dat bereik en die laadsnelheid maken voor ons uit, wegens vakanties en familie verder weg — snelladen is voor ons belangrijk.

Ook even in de MARVEL R gezeten. Prachtige auto die daadwerkelijk een stuk luxer oogt. Maar wel een véél kleinere kofferbak. De frunk ten spijt, voor ons nu een mindere gezinsauto en wel weer een tikkie duurder.

Twee punten in de ZS de nadelig opvielen: geen regenerative braking op de adaptive cruise control, en geen navigatie-instructies tussen de tellers. Misschien dat die laatste nog een keer kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Gisteren een proefrit gemaakt in de Hyundai Kona Electric 64 kWh facelift. Mijn vrouw vond meteen de kofferbak aan de kleine kant.

De Kona rijdt prima en er zit met 204 PK genoeg power in. Wel viel meteen op dat de middentunnel tussen de voorstoelen erg aanwezig is en erg hoog is. Hierdoor heb je het gevoel een beetje opgesloten te zitten.
Mijn vrouw gaf aan niet meer precies te herinneren hoe dat nu in de MG ZS EV is.
Daarom maar besloten om even rond te bellen om nogmaals een proefrit te maken in de MG ZS EV long range. Bij MG Amsterdam waar ik eerder de proefrit had gemaakt, bleken alle proefritten al volgeboekt te zijn. Hetzelfde geldt voor MG Breda.
Toen ik rond 14:30 uur belde naar MG Nijmegen (Oosterhout) bleek daar nog wel plek te zijn voor een proefrit. Daarop meteen in de auto gestapt en naar Oosterhout gereden.

Na nogmaals in de MG ZS EV gereden te hebben, viel ons op hoeveel ruimer de auto is ten opzichte van de Kona. De kofferbak is veel ruimer. We hebben met een rolmaat de maten gemeten.

Hyundai Kona: 40 cm hoog, 100 cm breed en 65 cm diep.
MG ZS EV: 55 cm hoog, 87 cm breed en 80 cm diep en dan heb je aan de zijkant nog 2 vakken.

Verder heeft de MG ZS EV in de kofferbak ruimte om de laadkabels op te bergen. Dit kan onder de afdekplaat of in de vakken aan de zijkant. De Kona heeft dit niet en moet je de laadkabels los in de kofferbak leggen. Hetzelfde heb ik nu in de Hyundai Ioniq Premium 28 kWh die ik nu rijd.

De Kona heeft natuurlijk wel meer PK's dan de MG ZS EV, namelijk 204 PK vs 156 PK. Dat verschil in power merk je overigens wel. De Kona is sneller bij het stoplicht weg en zit sneller op de 100 km/h, maar het scheelt maar 0,5 seconde. Het is maar net of je daar waarde aan hecht. Mijn vrouw en ik niet zo.
Aan de andere kant heeft de Kona meer opties, zoals stuurverwarming en stoelventilatie als je de Premium uitvoering neemt. Daarentegen heeft de MG ZS EV een groot panorama dak dat open kan, terwijl je op de Kona alleen een dakraam kunt krijgen op de Premium Sky uitvoering.
De MG ZS EV heeft daarentegen V2L (vehicle to load) wat de Kona niet heeft.

Bij de Kona kan het stuur in hoogte en diepte versteld worden. Bij de MG ZS EV is het stuur alleen in hoogte verstelbaar, maar mijn vrouw en ik konden desondanks een prima zitpositie vinden.

In de Autovisie werd nog gesproken over dat adaptive cruise control en lane keep assist beter werken in de Kona dan in de MG ZS EV. Ik kon tijdens de proefrit met beide auto's weinig verschil merken. Misschien heeft men MG Pliot niet ingeschakeld want dat had ik in eerste instantie ook niet en toen ging de auto een beetje ping pongen tussen de lijntjes. Na MG Pilot ingeschakeld te hebben, bleef de auto netjes binnen de lijntjes zonder te ping pongen. Ik vond het gedrag van de lane keep assist vergelijkbaar als dat van de Kona. Hetzelfde geldt voor de adaptive cruise control.

Wij neigen op dit moment meer naar de MG ZS EV voor de volgende zakelijke leaseauto.
Het grappige was wel dat toen ik de Hyundai dealer vertelde over dat de MG ZS EV ruimer is dan de Kona dat hij zei dat de MG ZS EV meer blik was. Ik gaf aan dat dit niet klopt aangezien ik zelf in de MG ZS EV gereden heb een aantal weken geleden. De deurpanelen in de Kona zijn namelijk ook hard plastic net als bij de MG ZS EV. Dit is dus gewoon hetzelfde. Ook de afwerking van het dasboard en de stoelen is van vergelijkbare kwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door Sonicfreak op 20-03-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
Sonicfreak schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:54:
Gisteren een proefrit gemaakt in de Hyundai Kona Electric 64 kWh facelift. Mijn vrouw vond meteen de kofferbak aan de kleine kant.

[...]

Na nogmaals in de MG ZS EV gereden te hebben, viel ons op hoeveel ruimer de auto is ten opzichte van de Kona. De kofferbak is veel ruimer. We hebben met een rolmaat de maten gemeten.
Precies hierom - en omdat ook de ruimte achter groter is - begrijp ik het vergelijk met de KONA Electric op diverse sites en in diverse magazines niet zo goed. Idem met de e-2008. Een vergelijk met de e-Niro lijkt me beter.
Wel viel meteen op dat de middentunnel tussen de voorstoelen erg aanwezig is en erg hoog is. Hierdoor heb je het gevoel een beetje opgesloten te zitten.
Is die in de ZS niet hoger dan in de KONA? Veel merken maken ze zo hoog omdat de meerderheid het als veilig of geborgen ervaart. Smaak verschilt natuurlijk.
Verder heeft de MG ZS EV in de kofferbak ruimte om de laadkabels op te bergen. Dit kan onder de afdekplaat of in de vakken aan de zijkant. De Kona heeft dit niet en moet je de laadkabels los in de kofferbak leggen. Hetzelfde heb ik nu in de Hyundai Ioniq Premium 28 kWh die ik nu rijd.
Doe je dat nu ook consequent? In mijn vorige baan was ik verwend met een Model 3 als zakelijke lease. In het begin ruimde ik de kabel steeds netjes onder de bodem op... al snel vond hij een weg gewoon in de kofferbak, uit gemakzucht.
De MG ZS EV heeft daarentegen V2L (vehicle to load) wat de Kona niet heeft.
Idem. Klinkt als een geweldige feature en de extra benodigde accessoire valt met €250 ook wel mee. Toch heb ik hem niet besteld. Toen ik er over nadacht vroeg ik me af wanneer ik dat ooit zou gebruiken. In de zomer staan wij op de glamping met elektra in de safaritent...
Bij de Kona kan het stuur in hoogte en diepte versteld worden. Bij de MG ZS EV is het stuur alleen in hoogte verstelbaar, maar mijn vrouw en ik konden desondanks een prima zitpositie vinden.
Dat vond ik ook wel een nadeel. Voor mij betekende het dat ik mijn stoel wat verder naar voren zette dan ik anders gedaan had. Scheelt wel weer de stoel verzetten iedere keer als mijn vrouw en ik verwisselen :) maar ook dat ik niet direct een goede houding vond met de armsteun. Die was erg hoog.
Wij neigen op dit moment meer naar de MG ZS EV voor de volgende zakelijke leaseauto.
Succes met je keuze. Volgens mij zijn het allebei prima auto's. Waarbij ik nogmaals zelf de ZS meer zou vergelijken met een e-Niro dan met een KONA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Is die in de ZS niet hoger dan in de KONA? Veel merken maken ze zo hoog omdat de meerderheid het als veilig of geborgen ervaart. Smaak verschilt natuurlijk.
Nee, in de Kona is de middenconsole hoger dan in de MG ZS EV. Deze is misschien ook wat breder.
In ieder geval zit je in de Kona meer opgesloten dan in de MG ZS EV.
Doe je dat nu ook consequent? In mijn vorige baan was ik verwend met een Model 3 als zakelijke lease. In het begin ruimde ik de kabel steeds netjes onder de bodem op... al snel vond hij een weg gewoon in de kofferbak, uit gemakzucht.
Mocht ik de MG ZS EV nemen dan doe ik de laadkabels waarschijnlijk wel onder de afdekplaat of de kabel die ik vaak gebruik in een van de zijvakken. Zelf heb ik thuis een laadpaal met vaste kabel dus daar gebruik ik de laadkabel van de auto niet. Alleen bij de laadpalen bij het werk.
Daarnaast heeft de MG ZS EV nog een tasje met klittenband waar de laadkabel in past zodat die in de kofferbak kan liggen zonder te verschuiven. De Ioniq heeft een bagagenet waar je de laadkabel onder kan leggen, maar nadeel aan dat bagagenet is dat je er wel eens spullen op zet en dan gaat het bagagenet kapot.
Idem. Klinkt als een geweldige feature en de extra benodigde accessoire valt met €250 ook wel mee. Toch heb ik hem niet besteld. Toen ik er over nadacht vroeg ik me af wanneer ik dat ooit zou gebruiken. In de zomer staan wij op de glamping met elektra in de safaritent...
Ik denk dat ik de V2L kabel wel ga bestellen. Hetzelfde geldt voor de granny laadkabel. Voor 500 euro extra merk je dat toch bijna niet in de bijtelling en je zal het maar net een keer nodig hebben. De granny kabel bijvoorbeeld voor laden van je auto bij een huisje op een gewoon stopcontact. En de V2L bijvoorbeeld omdat de stroom thuis is uitgevallen en je de CV ketel wilt laten draaien voor de verwarming. Of als je een keer een elektrische fiets of andere auto wilt opladen.
Succes met je keuze. Volgens mij zijn het allebei prima auto's. Waarbij ik nogmaals zelf de ZS meer zou vergelijken met een e-Niro dan met een KONA.
De e-Niro valt helaas buiten budget. Althans, de Executive Line in ieder geval. Ik kan zelf nog niet inloggen in het lease portaal, maar een collega die hetzelfde leasebudget heeft, gaf dat door aan mij. Misschien dat een goedkopere uitvoering wel binnen budget valt, maar dat kan ik pas zien zodra ik de inlogcode heb.
Maar goed, net als de Kona is de e-Niro duurder dan de MG ZS EV dus dan ga ik ook meer bijtelling betalen.
En met de e-Niro rijd je dan in een oud model aangezien eind dit jaar een nieuw model op de markt komt, maar die is weer 2000 euro duurder.

[ Voor 14% gewijzigd door Sonicfreak op 20-03-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Sonicfreak schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:00:
Hetzelfde geldt voor de granny laadkabel. Voor 500 euro extra merk je dat toch bijna niet in de bijtelling en je zal het maar net een keer nodig hebben.
Hmm, de granny kabel! Zit die er niet standaard bij? Niet naar gevraagd, en hij stond volgens mij ook niet tussen de standaardlijst met accessoires. Kun je hier meer over vertellen? Anders moet ik nog even contact opnemen met Van Mossel, want die wil ik inderdaad wel.
De e-Niro valt helaas buiten budget. Althans, de Executive Line in ieder geval. Ik kan zelf nog niet inloggen in het lease portaal, maar een collega die hetzelfde leasebudget heeft, gaf dat door aan mij. Misschien dat een goedkopere uitvoering wel binnen budget valt, maar dat kan ik pas zien zodra ik de inlogcode heb.
Ah ja. Dan denk ik inderdaad dat je met een ZS meer auto krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
roderickvd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:16:
[...]

Hmm, de granny kabel! Zit die er niet standaard bij? Niet naar gevraagd, en hij stond volgens mij ook niet tussen de standaardlijst met accessoires. Kun je hier meer over vertellen? Anders moet ik nog even contact opnemen met Van Mossel, want die wil ik inderdaad wel.

[...]

Ah ja. Dan denk ik inderdaad dat je met een ZS meer auto krijgt.
De granny kabel zit er standaard niet bij. Die kost net als de V2L kabel 250 euro.
Zie foto hieronder. De granny kabel staat als 220V-laadkabel in de lijst.
Ik wil beide kabels dus dan kost het 500 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWohEWHWiXcPVWKc2OEBebMCstM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPVtlh32JsV6JHPlQPbTkoyN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Sonicfreak op 20-03-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Aha, niet goed op gelet. Ik bestel hem nog na. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05-2023
roderickvd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:30:
Hoi Roderick,

Goeie keuze de MG ik rijd er inmiddels al bijna 2 jaar in. Die "granny" lader heb ik via Ali in Tjechie besteld. Is een stuk goedkoper en kan op meerdere stroomwaarden laden 8-10-13-16A. De MG lader gebruik ik nauwelijks en die kan alleen op 10A laden.

PS. (en off topic)
Leuke foto, die kwam me bekend voor. Hoe bevalt je nieuwe baan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
AndreZon schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:08:
[...]

Hoi Roderick,

Goeie keuze de MG ik rijd er inmiddels al bijna 2 jaar in. Die "granny" lader heb ik via Ali in Tjechie besteld. Is een stuk goedkoper en kan op meerdere stroomwaarden laden 8-10-13-16A. De MG lader gebruik ik nauwelijks en die kan alleen op 10A laden.

PS. (en off topic)
Sterker nog. Ik gebruik mijn toen 150 euro kostende Ali lader als vaste lader al ruim een jaar. Heb hem vast aan de muur geschroefd. Stekker er af geknipt en naar een eigen groep vast aangesloten.

Werkt als een trein. Alleen de uitgesteld laden timer functie werkt niet met de MG. Maar dat zit hem eerder in de mg als de lader.

Voor mij ruim voldoende snel met 16a. Ik zou tegen de tijd dat de salderings regeling afloopt nog wel een keer willen kijken naar een lader die stuurt op mijn opwekking van de 35 zonnepanelen met sma omvormer. Maar denk dat ik de extra investering van een goede 1000 euro er op dit moment niet uithaal. Misschien in de toekomst als de lease afloopt en ik een 3 fase lader in de auto heb eens heroverwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXb1kjwYOZeIuKsf5kw2p3cU6TA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DGIRH2hsmWOyhUJJTJyGZF1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbNqMTC_FjalZ3udIBwgs0nbdPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsgMoIdt31YOxkUZdPYzzphK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door 1993jjohan op 22-03-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag in de Volkskrant: ‘Absurde’ prijsstijging accu’s treft Chinese fabrikanten e-auto’s
https://www.volkskrant.nl...kanten-e-auto-s~b0f825ff/
Zou MG hier nog last van krijgen?
roderickvd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:11:
Gisteren een MG ZS EV Long Range Luxury besteld. Levertijd 4-6 maanden. We zullen zien.
Oei, levertijd is hard opgelopen. Maar nog steeds peanuts als je het vergelijkt met een auto van de VAG (Skoda/Volkswagen/Audi). Enyaqs hebben levertijden van 12+ maanden als je nu besteld.
Ook even in de MARVEL R gezeten. Prachtige auto die daadwerkelijk een stuk luxer oogt. Maar wel een véél kleinere kofferbak. De frunk ten spijt, voor ons nu een mindere gezinsauto en wel weer een tikkie duurder.
De kofferbak van de Marvel R is inderdaad een stuk kleiner als die van de ZS EV maar (zoals @Sonicfreak reeds heeft opgemeten) wel een tikkie breder omdat de auto zelf ook breder is. Dat vonden wij juist belangrijker/prettiger dan meer liters inhoud te hebben. Het ligt er maar net aan of je de kofferbakruimte aan één stuk nodig hebt of dat gescheiden in frunk/trunk ook volstaat. Voor ons in ieder geval wel. Zoveel mensen zoveel wensen :)
Meteen SEPP aanvraag de deur uit gedaan. Gaat snel met het budget, als je kijkt wat er nog over is versus hoe ver we zijn in het jaar.
Valt me eerlijk gezegd nog mee. Ik had verwacht dat alle budget er in 2 weken doorheen zou zijn
Sonicfreak schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:54:
In de Autovisie werd nog gesproken over dat adaptive cruise control en lane keep assist beter werken in de Kona dan in de MG ZS EV. Ik kon tijdens de proefrit met beide auto's weinig verschil merken. Misschien heeft men MG Pliot niet ingeschakeld want dat had ik in eerste instantie ook niet en toen ging de auto een beetje ping pongen tussen de lijntjes.
Nagenoeg zeker heeft men MG Pilot niet ingeschakeld gehad. Ook op YouTube ben ik meerdere 'car reviewers' tegengekomen die MG Pilot niet ingeschakeld hadden en dan klaagden over ping-pong van de lane assist i.c.m. adaptive cruise control.
Daarnaast heeft de MG ZS EV nog een tasje met klittenband waar de laadkabel in past zodat die in de kofferbak kan liggen zonder te verschuiven.
Ik heb de eerste keer de moeite gedaan de kabel netjes terug in dat tasje te krijgen. Ik ben 5 minuten aan het prutsen geweest. Nu ligt hij gewoon los in de frunk. Het tasje is net te klein of de kabel is net te groot/lang ;)
Ik denk dat ik de V2L kabel wel ga bestellen. Hetzelfde geldt voor de granny laadkabel. Voor 500 euro extra merk je dat toch bijna niet in de bijtelling en je zal het maar net een keer nodig hebben. De granny kabel bijvoorbeeld voor laden van je auto bij een huisje op een gewoon stopcontact. En de V2L bijvoorbeeld omdat de stroom thuis is uitgevallen en je de CV ketel wilt laten draaien voor de verwarming. Of als je een keer een elektrische fiets of andere auto wilt opladen.
De V2L kabel heb ik met name als party trick ;) Even de Senseo uit de frunk toveren en zelf een bakkie koffie zetten voordat je gaat opladen langs de snelweg.
roderickvd schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:30:
I.p.v. een granny charger zou ik deze 'granny cable' bestellen:
https://eauto.si/metron-shop/product/pc03-16a-1-phase/
Granny chargers bestaan altijd uit zo'n gigantisch blok. Deze granny cable heeft alle electronica ingebouwd in de type 2 stekker en je kunt ook nog eens kiezen uit verschillende charging currents en kabel lengtes.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Freekers schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:04:
Granny chargers bestaan altijd uit zo'n gigantisch blok. Deze granny cable heeft alle electronica ingebouwd in de type 2 stekker en je kunt ook nog eens kiezen uit verschillende charging currents en kabel lengtes.
De reden waarom ze eigenlijk allemaal een blok met electronica hebben op 30 cm vanaf de stekker is omdat het officieel in de specificaties van het laadprotocol zo staat.

Interessant fimpje van iemand die er zelf een maakt met alle electronica ook in de stekker en ook uitleg geeft over hoe deze laadkabels werken en met de auto communiceren.
YouTube: Designing a better portable EV charger (granny charger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMonstras83
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-08 07:58
Goedemorgen allemaal,

Wij hebben sinds november een nieuwe MG ZS EV gekocht, (2019-2021) de auto rijd en bevalt goed op wat irritante dingen na in het interieur. Ik stel deze vragen hier even omdat ik verder niets over kan vinden via google. Ook kennen wij verder niemand die ook een MG heeft, er staat ook niet ergens eentje in de omgeving, want dan had ik even aangebeld.

1. Bij de eerste rit na huis viel het op dat er links voor iets vervelends tikkerde bij het remmen/loslaten van het pedaal. (achter de linker ventilator).
2. Het dak hemel klappert als een malle als je over iet anders rijd dan asphalt. Bij een nette/redelijke klinkerweg rammelt het dus danig hard dat je elkaar soms niet eens kunt verstaan in de auto.
3. De verwarming hoor je duidelijk tikken als deze aanstaat, hoe hoger de verwarming hoe harder. Je hoort deze niet als je muziek aan hebt, als je even staat te wachten op iemand dan valt het wel op.

Ik heb voor de eerste 2 dingen de eerste dag al de dealer gebeld, en ze zouden er naar kijken. Dit kon dan mooi tegelijk met het plaatsen van de trekhaak aangezien ze die waren vergeten te monteren bij aflevering. Wij hebben de auto opgehaalt in Amsterdam, voor de trekhaak plaatsen en de klachten is hij bij een Van Mossel garage in Groningen geweest, (Amsterdam is nogal een stukje rijden)
Punt 1 is verholpen, maar punt 2 niet, hier heeft er vluchtig een verkoper na gekeken en die zegt, ja dat is nou eenmaal zo dat komt door het glazendak(bedieningspaneel hangt hierbij aan de hemel)

Maar nu wij de auto een paar maanden hebben word met name het kraken en klapperen van de dak hemel toch wel een ergenis.

Het gaat om het model met glazen dak, het midden gedeelte waar de bediening inzit hangt/lijkt voor mijn gevoel wat los te zitten.

Zijn er mensen hier die dit ook hebben, met name het hemeltje of misschien al een diy oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Vandaag in de Volkskrant: ‘Absurde’ prijsstijging accu’s treft Chinese fabrikanten e-auto’s
Ik hoop van niet. Ik krijg in mei mijn inlogcode voor het lease portaal. Zou vervelend zijn als net voor die tijd de prijs omhoog gaat.
Ik weet alleen niet hoe het gaat als je bestelt voor de huidige prijs en de prijs gaat in de tussentijd omhoog. Dat zou ik eens na moeten vragen bij de dealer en mijn werkgever.
De kofferbak van de Marvel R is inderdaad een stuk kleiner als die van de ZS EV maar (zoals @Sonicfreak reeds heeft opgemeten) wel een tikkie breder omdat de auto zelf ook breder is. Dat vonden wij juist belangrijker/prettiger dan meer liters inhoud te hebben. Het ligt er maar net aan of je de kofferbakruimte aan één stuk nodig hebt of dat gescheiden in frunk/trunk ook volstaat. Voor ons in ieder geval wel. Zoveel mensen zoveel wensen :)
Even voor de duidelijkheid ik heb de kofferbak van de MG ZS EV gemeten. Niet die van de Marvel R. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
De huidige prijstabel is januari 2022. Het zou me niks verbazen. Ik voelde wel enige druk om er niet te lang mee te wachten.

Was er onlangs ook niet een prijsstijging van Tesla trouwens? Om maar aan te geven dat het de industrie breed treft, MG nog niets heeft medegedeeld, maar duidelijk wél de markt wil concurreren qua prijs en dus waarschijnlijk al niet de hoogste marges heeft. Maar 't blijft bij aannames.
Oei, levertijd is hard opgelopen. Maar nog steeds peanuts als je het vergelijkt met een auto van de VAG (Skoda/Volkswagen/Audi). Enyaqs hebben levertijden van 12+ maanden als je nu besteld.
Toen 28 februari een proefrit deed, was de aangegeven levertijd nog 3-6 maanden. Sindsdien dus één maand opgelopen. Of destijds niet juist verteld, kan ook. Ik schrik er niet van. Niet in het geweld van de concurrentie, zowel EV als ICE, ook niet als een keuken of dakkapel bestel.

Beetje flauw vind ik de "voorraad" die Van Mossel aanbiedt, compleet met foto's en een paar kilometers op de teller. Blijkt helemaal geen voorraad of ex-showroom te zijn. "Op korte termijn te leveren" is breed te interpreteren vertelde de verkoper. Ja dat snap ik, maar er is óf voorraad of géén voorraad. Wat mij betreft een onterecht lokkertje dus.
Zo is het. Hele mooie auto hoor. Mooier dan de ZS, vind ik! Veel plezier ermee.
Valt me eerlijk gezegd nog mee. Ik had verwacht dat alle budget er in 2 weken doorheen zou zijn
In het SEPP draadje op dit forum wordt een burn-down bijgehouden. Bij de huidige churn, en die lijkt constant, zal het budget in augustus/september op raken. De beslissing duurt maximaal 13 weken (standaard bestuurlijke termijn en waarschijnlijk een stuk eerder) dus dat zal in mijn geval goed moeten komen.
Nagenoeg zeker heeft men MG Pilot niet ingeschakeld gehad. Ook op YouTube ben ik meerdere 'car reviewers' tegengekomen die MG Pilot niet ingeschakeld hadden en dan klaagden over ping-pong van de lane assist i.c.m. adaptive cruise control.
Die ACC, remt die ook downhill?
En een stap verder, regeneert-ie downhill?
1993jjohan schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 04:38:
De reden waarom ze eigenlijk allemaal een blok met electronica hebben op 30 cm vanaf de stekker is omdat het officieel in de specificaties van het laadprotocol zo staat.
Ik vind compliancy wel belangrijk vanwege safety.

In die blokken moet een sensor zitten die de temperatuur meet van de stekker. De 30 cm tussen het blok en de stekker is zo gekozen, dat dit tot een enigzins betrouwbare meting moet leiden. Bij een te hoge temperatuur wordt het laden onderbroken om brandgevaar te voorkomen.
AndreZon schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:08:
Die "granny" lader heb ik via Ali in Tjechie besteld. Is een stuk goedkoper en kan op meerdere stroomwaarden laden 8-10-13-16A. De MG lader gebruik ik nauwelijks en die kan alleen op 10A laden.
Let wel, die "Euro stekkers" (C13) hebben een nominale/constante belasting van 13A. Je moet er dus niet langdurig 16A mee laden. Daarvoor is een CEE-stekker nodig. Dit is ook de reden dat de officiële stekkers zijn begrensd.

Het afknippen van de stekker en voorzien van een vast bekabelde aansluiting is een leuke, dan mag 16A wel weer (mits het apparaat zelf daar ook voor goedgekeurd is, natuurlijk).
PS. (en off topic)
Hey AZO leuk van je te horen! Ja gaat goed hier... maar de M3 LR natuurlijk ingeleverd en nu privé dus wat geregeld. Tesla is fantastisch maar privé financieel totaal ongunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:36
1993jjohan schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Voor mij ruim voldoende snel met 16a. Ik zou tegen de tijd dat de salderings regeling afloopt nog wel een keer willen kijken naar een lader die stuurt op mijn opwekking van de 35 zonnepanelen met sma omvormer. Maar denk dat ik de extra investering van een goede 1000 euro er op dit moment niet uithaal. Misschien in de toekomst als de lease afloopt en ik een 3 fase lader in de auto heb eens heroverwegen.
Slim laden op puur zonne-energie hoeft helemaal geen €1000 te kosten met deze componenten:

https://www.stegen.com/nl...mart-evse-controller.html
https://www.stegen.com/nl...rt-evse-sensorbox-v2.html

Voor zo’n 250 euro klaar.
De sensorbox meet de stroomrichting en teruglevering van de zonnepanelen en stuurt het laadproces daarop aan zodat je op pure zonnestroom laadt.
Als je een compatible slimme meter hebt kun je de sensorbox hier rechtstreeks op aansluiten, zoniet dan moet je stroomtrafootjes gebruiken.
De kosten voor 3 fasen zijn maar een paar euro voor het relais extra.
Deze componenten kunnen zo in de groepenkast ingebouwd worden, zodat je buiten alleen maar een laadstekker hebt.
Vraag alleen is of dat de BMS software van de MG hiermee overweg kan.
Een stroomonderbreking betekent nu einde laadproces, of misschien met de nieuwste BMS software niet meer?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Laatst online: 02-03 00:58
Voorbije maandag op jaarlijkse controle geweest met mijn ZS-EV. Dat mijn spiegels niet meer inklapten was enkel een storing, even met de schakelaar op en neer en weer ok, had ik ook gekunt.
Ben wel blij met de update, het navigatiesysteem is duidelijk sneller, de ingegeven flitspalen zaten er na de update nog allemaal in, en ik kan nu ook mijn deuren openen tijdens het laden.
Ik heb de indruk dat hij in ecostand iets zachter rijdt. Het voorspelde bereik is nu correcter, iets langer. Kan iemand dit bevestigen?
Overigens was de prijs van het nazicht ok, wat onderdelen en twee uur werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
MichaelValee schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:08:
Voorbije maandag op jaarlijkse controle geweest met mijn ZS-EV. Dat mijn spiegels niet meer inklapten was enkel een storing, even met de schakelaar op en neer en weer ok, had ik ook gekunt.
Ben wel blij met de update, het navigatiesysteem is duidelijk sneller, de ingegeven flitspalen zaten er na de update nog allemaal in, en ik kan nu ook mijn deuren openen tijdens het laden.
Ik heb de indruk dat hij in ecostand iets zachter rijdt. Het voorspelde bereik is nu correcter, iets langer. Kan iemand dit bevestigen?
Een paar vraagjes:
Was dit de eerste of tweede controlebeurt?
Heeft men op eigen initiatief een BMS update uitgevoerd? Toch vreemd, meestal moet je daar echt lang om zeuren.
Hoeveel is de HV batterij spanning nu na 100% opladen 449V?
Welke garage van VM was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter34
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo all,

Volgende week komt mijn ZS-EV luxury + standard range.
Ben benieuwd of je ook in de auto een film (of youtube) kan kijnen, bijvoobeeld tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:58
MichaelValee schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:08:
Welke update van het navigatiesysteem heb je gehad? Heb je nu de buitentemperatuur op het display staan en had je dat eerst niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
Henno Keers schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Welke update van het navigatiesysteem heb je gehad? Heb je nu de buitentemperatuur op het display staan en had je dat eerst niet?
Die buitentemperatuur rechtsboven op display krijg je volgens mij na de comfortupdate 2.
Staat los van navigatie- entertainment update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Laatst online: 20:58
johnberg51 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Die buitentemperatuur rechtsboven op display krijg je volgens mij na de comfortupdate 2.
Staat los van navigatie- entertainment update.
Klopt. Ik heb nog niet de C2 gehad, en ook nog een langzame navigatie.
Waar kun je de versie van je navigatie software zien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klukkluk
  • Laatst online: 16-10-2022
Eind januari besteld MG zs ev lux. en nu al op 29-3 ophalen ,kan mijn geluk niet op ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZOIXyjlIRLE9WGoQiNccNTowDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5cZcEB0dr205hVxam8MRE2J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tMGGWsHgQPsmvq93h0k4CevC94=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kdvxwide0H73luAS7Ue6pjim.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Laatst online: 12-09 08:40
Ik heb dezelfde. Ga je geen spijt van krijgen . Ook dezelfde kleur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Klukkluk schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:30:
Eind januari besteld MG zs ev lux. en nu al op 29-3 ophalen ,kan mijn geluk niet op ..
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel cool. Veel plezier ermee zeg. Ik zal ook zeker wat fotos posten zodra ik mijn pearl black kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klukkluk
Rdyksman schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:42:
Ik heb dezelfde. Ga je geen spijt van krijgen . Ook dezelfde kleur
Mooie kleur en we waren zeer tevreden over de proefrit vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klukkluk
cablepokerface schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:02:
[...]

Heel cool. Veel plezier ermee zeg. Ik zal ook zeker wat fotos posten zodra ik mijn pearl black kan ophalen.
Dankje ,en zwart is ook mooi onze laatse drie auto,s waren zwart en we gingen nu voor een andere kleur en jij ook alvast veel plezier met je auto 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klukkluk
Mooie kleur ,zeer trvreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
johnberg51 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Een paar vraagjes:
Was dit de eerste of tweede controlebeurt? Neen, tweede.
Heeft men op eigen initiatief een BMS update uitgevoerd? Toch vreemd, meestal moet je daar echt lang om zeuren. Ja, kon niet weigeren, maar wou 't ook wel.
Hoeveel is de HV batterij spanning nu na 100% opladen 449V? Zal ik weldra meedelen.
Welke garage van VM was dat? Onafhankelijke in België

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelValee
Henno Keers schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:27:
[...]

gps: 9.35.2.177081 (synctool 9.12.44.757862)
volledige middeconsole: ZS11_E_EU_NAV_31.05_200409_R
Nu staat er een themperatuur, weet niet of dat zo was ervoor.
Weet wel dat ik tussen het ingeven van de letters van een straatnaam steeds een seconde of twee moest wachten, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
.........
Twee punten in de ZS de nadelig opvielen: geen regenerative braking op de adaptive cruise control, en geen navigatie-instructies tussen de tellers. Misschien dat die laatste nog een keer kan komen?
Als hij op adaptive cruise control staat lijkt hij bij kleine snelheidsminderingen uit te bollen (dus geen verlies) bij iets grotere snelheidsminderingen remt hij echt (verlies van energie) bij nog grotere rem ik zelf al uit veiligheid, omdat ik niet weet of er een brutere remming volgt, en poog ik dus regeneratief te remmen. Lijkt het dan even later toch terug mee te vallen, trek ik één keer aan de cruiscontrolhendel en gaat hij zovlug het kan terug naar de ingestelde snelhied. Zo verlies ik weinig energie/ is het missen van die functie niet zo erg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
MichaelValee schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:42:
[...]

Als hij op adaptive cruise control staat lijkt hij bij kleine snelheidsminderingen uit te bollen (dus geen verlies) bij iets grotere snelheidsminderingen remt hij echt (verlies van energie) bij nog grotere rem ik zelf al uit veiligheid, omdat ik niet weet of er een brutere remming volgt, en poog ik dus regeneratief te remmen. Lijkt het dan even later toch terug mee te vallen, trek ik één keer aan de cruiscontrolhendel en gaat hij zovlug het kan terug naar de ingestelde snelhied. Zo verlies ik weinig energie/ is het missen van die functie niet zo erg.
Als je ziet dat er geremd moet worden, duw dan zachtjes tegen de CC-hendel. Dan gaat de ACC uit en rem je op de motor (voet op accelerator om niet te hard te remmen). Daarna dus weer aan de hendel trekken voor resume.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
Dank voor de reacties. Was toch leuk geweest als hij dat zelf deed, zonder handmatig iets te bedienen. Alle hardware is ervoor aan boord, en andere merken doen het ook, dus kwestie van implementatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
roderickvd schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:43:
Dank voor de reacties. Was toch leuk geweest als hij dat zelf deed, zonder handmatig iets te bedienen. Alle hardware is ervoor aan boord, en andere merken doen het ook, dus kwestie van implementatie.
Precies dit. Volgens mij doet de MG5 wel aan regeneratief remmen tijdens cruise control. Althans, dat lees ik in deze thread.

https://www.mgevs.com/threads/regen-on-cruisecontrol.1669

Dat zal overigens wel het oude MG5 model zijn dat verkocht wordt in Engeland. Geen idee of de MG5 facelift die in Europa geleverd wordt, dit ook heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Sonicfreak op 28-03-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
johnberg51 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Hoeveel is de HV batterij spanning nu na 100% opladen 449V?
Welke garage van VM was dat?
Yep 449V
En gaf een bereik v 320km aan 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 21:20
Zie dat de MG Marvel R nu een derde uitvoering erbij heeft gekregen, en dit de goedkoopste uitvoering lijkt te zijn: Comfort. Volgens Van Mossel uniek in Nederland. Via de site van MG kan je echter de Comfort uitvoering niet kiezen in de vergelijker. Ook staat de prijs van de Comfort uitvoering niet op de configurator aangegeven op het moment van schrijven.

Als we de prijs van 42,424 moeten geloven van Van Mossel, dan komt hij heel dicht bij de MG ZS EV Luxury Long Range, maar de verschillen zijn mij nog niet helemaal duidelijk.. Ook denk ik dat hij toch wat duurder zal zijn, gezien die bij Van Mossel al 16k km op de teller heeft, maar je weet het nooit gezien de huidige tweedehandsmarkt en steeds duurder wordende grondstofprijzen en langere levertijden..

Volgens OpenData van RDW is de goedkoopste Marvel R 44,490 (catalogusprijs) op Nederlands kenteken... Voor velen mogelijk een hele leuke en niet te dure upgrade als ze toch graag de Marvel R willen?

[ Voor 22% gewijzigd door matthewtje op 31-03-2022 09:56 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:37
@matthewtje
Is dit niet toevallig een exemplaar dat een roadshow in Nederland heeft gedaan? Destijds was er nog sprake van dat ook de Comfort-versie hier op de markt zou komen.

[ Voor 4% gewijzigd door citomaster op 31-03-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ja het is niet helemaal handig, maar ik vraag me echt af hoeveel winst je er mee haalt. Meeste snelweg ritjes rem je gewoon heel weinig op de ACC.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
Bezulba schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:21:
[Ja het is niet helemaal handig, maar ik vraag me echt af hoeveel winst je er mee haalt. Meeste snelweg ritjes rem je gewoon heel weinig op de ACC.
In Nederland valt het wel mee (hoewel, tijdens de spits...) maar op vakantie in Duitsland en Frankrijk met heuvel op, heuvel neer is 't wel echt een range extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
MichaelValee schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:15:
[...]

Yep 449V
En gaf een bereik v 320km aan 😁
Bedankt voor de info, maar die 320 Km zal ie niet halen denk ik, 250 Km is meer waarschijnlijk met dit weer.
Had wel iets gehoord dat die GOM alles weer moet leren na die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 06:35
De levering van mijn Marvel R is uitgesteld met een paar weken. Uiteraard geen spontane communicatie vanuit VM Breda, dus ik ga wel zien wanneer hij er is. Er zijn momenteel 38 Marvel R's in Nederland, maar nog bijna geen blauwe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
I know, het is iets waar je mee leert leven. Helaas blijkt het dat de Software updates bij MG eigenlijk nooit echt komen en alleen echte problemen worden opgelost.

Het zou toch zo mooi zijn als dit allemaal opensource Software zou zijn (met natuurlijk alleen een safety core die bijvoorbeeld closed is zodat de auto niet in brand vliegt of andere rare dingen)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Hoi iedereen,
Gebeld door mg breda dat de marvel R rond 14 april binnenkomt, dan kenteken aanvragen en in ontvangst nemen.
Hopelijk de 19e want dan ben ik jarig 🥳
Word dan de 39ste en een blauwe 😉😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
Wereldrijziger schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:15:
Hoi iedereen,
Gebeld door mg breda dat de marvel R rond 14 april binnenkomt, dan kenteken aanvragen en in ontvangst nemen.
Hopelijk de 19e want dan ben ik jarig 🥳
Word dan de 39ste en een blauwe 😉😁
Wouw! Gebeld zelfs. Zo attent zijn ze daar bij mij niet. Ik krijg, met veel geluk, een regeltje in een e-mail... Maar ik hoop ook rond die tijd mijn blauwe Marvel R in ontvangst te nemen.

En de 39e Marvel is helaas een zwarte geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door grizzlybear op 01-04-2022 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
grizzlybear schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:41:
[...]

Wouw! Gebeld zelfs. Zo attent zijn ze daar bij mij niet. Ik krijg, met veel geluk, een regeltje in een e-mail... Maar ik hoop ook rond die tijd mijn blauwe Marvel R in ontvangst te nemen.

En de 39e Marvel is helaas een zwarte geworden.
Zelf erg blij met vm breda. Goede communicatie bij levering .prima geholpen bij vragen en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzlybear
Fijn om te horen, zelf ben ik nog niet zo tevreden, maar het zal er ook wel mee te maken wie je treft.
Rdyksman schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:03:
[...]

Zelf erg blij met vm breda. Goede communicatie bij levering .prima geholpen bij vragen en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
Ik volg dit topic met tussenpozen al een tijdje. Op 23 maart heb ik Van Mossel gebeld voor een proefrit in een MG EZ en voegde daar terloops aan toe dat ik eigenlijk liever de MG 5 rij maar dat ik er van uit ging dat die toch voorlopig niet leverbaar is.

Stom toevallig kregen ze net die middag een lading binnen en kon ik 25 maart een proefrit maken in de MG5. Zo gezegd zo gedaan. Ik had eigenlijk al besloten hem te kopen mits de proefrit zou bevallen en dat was het geval. Contract getekend en 11 april kan ik hem ophalen.

Heeft iemand hier de MG 5 al? Bevalt het? Iets waar ik op moet letten?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trik7
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-04-2024
Hallo allemaal

Ik wacht ook al een tijdje op de levering van mij MG. Hoop volgende week of de week erop op te halen.

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft of weet waar ik zo’n automatische achterklep opener kan laten inbouwen.

YouTube: MG ZS electric power tailgate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Moet niet uitmaken wie verkoper is, ben zelf een ondernemer en verbaas me wel eens hoe men men met klanten om word gegaan.gewoon zeggen dat de manier waarop je behandeld word niet strookt met de service die je kan verwachten van de tegenpartij,wel op een toon die duidelijk niet bedoeld is om je gelijk te halen maar om samen op een juiste manier tot de eindfase toe samen te werken.
Het is voor beide partijen goed dat zowel de koper als verkoper een grote glimlach te hebben of te krijgen bij aflevering in dit geval een auto 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
MGZSEV81 schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:45:
Na een jaar lang met onze ZS EV te hebben gereden hebben we de ZS, i.v.m. veranderde prive omstandigheden, ingeruild op een EHS Luxury. Proefrit beviel erg goed en de geboden inruilprijs was zeer netjes dus gelijk de knoop doorgehakt. Zaterdag 19 juni gaan we de EHS ophalen.
Hoe zijn de ervaringen na een half jaar? Lees op autoweek wisselende berichten maar mensen posten sneller een negatief bericht dan positief …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter34
MikeyMonkey schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:13:
Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier. Een paar dagen terug heb ik mijn MG ZS EV 2022 ontvangen en loop tegen wat dingetjes aan.

Ik kan in de app de laadcapaciteit op 80% zetten maar na een paar seconden springt deze terug op 100% met de tekst FAILED. Op het scherm in de auto zelf ontbreekt de knop om het % te wijzigen. Deze zie ik wel in de promo film die ik van Mossel heb ontvangen.

Weet iemand wat ik moet doen om dit van de 100% af te krijgen?

(Ook ruik ik bij het achteruit rijden soms een verbrande plastic lucht.... Iemand daarmee bekend?)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook ik kan de app niet naar 80% tijdens het laden verzetten, geen reactie. Is hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

magiel schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:51:
Ik volg dit topic met tussenpozen al een tijdje. Op 23 maart heb ik Van Mossel gebeld voor een proefrit in een MG EZ en voegde daar terloops aan toe dat ik eigenlijk liever de MG 5 rij maar dat ik er van uit ging dat die toch voorlopig niet leverbaar is.

Stom toevallig kregen ze net die middag een lading binnen en kon ik 25 maart een proefrit maken in de MG5. Zo gezegd zo gedaan. Ik had eigenlijk al besloten hem te kopen mits de proefrit zou bevallen en dat was het geval. Contract getekend en 11 april kan ik hem ophalen.

Heeft iemand hier de MG 5 al? Bevalt het? Iets waar ik op moet letten?
Bij welke locatie heeft dit verhaal plaatsgevonden, en welk model van de 4 combinaties? ik moet toch maar eens bellen.

Ik heb 18 februari mijn MG5 besteld bij Van Mossel. En moet tot oktober-november wachten tot ik hem geleverd kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter34
Hallo, hier een beginnende ZS EV 2022 rijder met een paar vraagjes:

- Wanneer ik achteruit gereden heb en weer naar D schakel, blijft het midden display op de camera staan en schakeld deze niet terug. Moet handmatig via de home-knop.

- Na het starten duurt het lang voordat ik de DAB+ zenders kan selecteren, mijn map met favorieten blijft dan leeg. Ook start de zender die aan stond toen de auto uit ging niet automatisch weer op. Auto start dan ook weer met radio en niet DAB+. is dit in te stellen?

- Daar ik veel in trajectcontroles rij vind ik persoonlijk de snelheidsbegrenzing erg lekker. Maar elke keer als ik de auto start staat deze uit en moet ik het in het menu aan zetten.

- Ook kan ik via de app het laad percentage niet naar 80% instellen, deze springt dan weer terug naar 100%. Auto reageert wel als ik het laden via de app stop zet. Dus de verbinging is goed.

[ Voor 13% gewijzigd door pjotter34 op 04-04-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Temujin schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:08:
[...]

Bij welke locatie heeft dit verhaal plaatsgevonden, en welk model van de 4 combinaties? ik moet toch maar eens bellen.

Ik heb 18 februari mijn MG5 besteld bij Van Mossel. En moet tot oktober-november wachten tot ik hem geleverd kan krijgen.
Amsterdam. Ze hadden alleen de luxury long range nog beschikbaar en niet in alle kleuren. Ik krijg dus een rode. Voor andere modellen had ik ook zo lang of langer moeten wachten. Het prijsverschil was echter maar EUR3000 en maakte voor mij niet zoveel uit aangezien ik direct op reiskosten en reistijd ga besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

magiel schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:24:
[...]

Amsterdam. Ze hadden alleen de luxury long range nog beschikbaar en niet in alle kleuren. Ik krijg dus een rode. Voor andere modellen had ik ook zo lang of langer moeten wachten. Het prijsverschil was echter maar EUR3000 en maakte voor mij niet zoveel uit aangezien ik direct op reiskosten en reistijd ga besparen.
Heb zelf dan ook de luxury long range in zwart besteld. Ik bel deze week wel even of ze me meer kunnen vertellen. Gefeliciteerd in elk geval alvast. Mooi dat het in jou geval allemaal zo snel kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Temujin schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:43:
[...]

Heb zelf dan ook de luxury long range in zwart besteld. Ik bel deze week wel even of ze me meer kunnen vertellen. Gefeliciteerd in elk geval alvast. Mooi dat het in jou geval allemaal zo snel kon gaan.
Thanks. Ik heb overigens niet het idee dat ze zelf een doorslaggevende hoeveelheid invloed hebben op wat er geleverd wordt. Er komt binnen wat er binnen komt, en ze weten pas welke modellen/kleuren dat zijn op het moment dat het van de boot komt. Dat is hoe ze vanuit China verstuurd worden en een van de oplossingen van de fabrikant om de kosten zo laag mogelijk te houden.

Ik had geen voorkeur voor de kleur (als in, m 'n voorkeurskleur is niet eens beschikbaar). Had liever de comfort long range gehad maar die was er dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdyksman
pjotter34 schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:20:
Hallo, hier een beginnende ZS EV 2022 rijder met een paar vraagjes:

- Wanneer ik achteruit gereden heb en weer naar D schakel, blijft het midden display op de camera staan en schakeld deze niet terug. Moet handmatig via de home-knop.

Dit bij mij niet het geval, als ik in drive schakel verdwijnd de achteruitrijcamera, weet niet of dit een instelling is, denk het niet

- Na het starten duurt het lang voordat ik de DAB+ zenders kan selecteren, mijn map met favorieten blijft dan leeg. Ook start de zender die aan stond toen de auto uit ging niet automatisch weer op. Auto start dan ook weer met radio en niet DAB+. is dit in te stellen?
Bij mij houd hij de zender wel vast en start automatisch op, vind het alleen niet handig dat je verschillende keren moet klikken om bij je favorieten te komen

- Daar ik veel in trajectcontroles rij vind ik persoonlijk de snelheidsbegrenzing erg lekker. Maar elke keer als ik de auto start staat deze uit en moet ik het in het menu aan zetten.

Geen idee, gebruik deze optie nooit omdat ik de cruiscontrol gebruik

- Ook kan ik via de app het laad percentage niet naar 80% instellen, deze springt dan weer terug naar 100%. Auto reageert wel als ik het laden via de app stop zet. Dus de verbinging is goed.

Dit heb ik ook, de oplossing is er volgens mij niet. Waarschijnlijk heb je een standaard range. Volgens een engels forum zit hier een ander type accu in wat gewoon naar 100% lading kan i.p.v. bv. 80. Bij van mossel hebben ze dit niet bevestigd maar zou het aan de app liggen, soms zou het wel werken soms niet. Ik geloof hier niet in want bij mij werkt het nooit. Vorige week gereden in een long range als leenauto en daar kon ik het zonder problemen in het scherm instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Zijn er MG ZS 2022 rijders die zich al hebben georienteerd op een dashcam? Ik weet dat er een usb aansluiting voorin bij het plafond zit. En ik dacht dat deze wordt aangeschakeld zodra je de motor start.

Heeft iemand er al werkelijk een dashcam op aangesloten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen weekend een roadtrip naar Hamburg gemaakt met de Marvel R. We hebben de gehele reis gratis kunnen opladen dankzij de gratis 200kWh bundel van Bonnet en zijn zodoende dus gratis op en neer gereden :D Daardoor wel een kleine omweg moeten maken omdat op de meest optimale route geen laadpalen stonden die compatible zijn met Bonnet maar ach, dat kwartiertje extra neem ik voor lief ;)
De topsnelheid in zowel eco- als normale modus is overigens 172km/h. In Sport gaat hij wel richting de 200 km/h.
ABRP is niet zo nauwkeurig i.c.m. de Marvel R. Ik kwam vaak met 10% extra SoC aan t.o.v. hetgeen ABRP berekend had en dan had ik vooraf alle parameters al juist ingegeven (buiten temperatuur, max. snelheid, gewicht enz).

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/litaSulo25.jpg/raw
1993jjohan schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 04:38:
roderickvd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:25:
Ik vind compliancy wel belangrijk vanwege safety.

In die blokken moet een sensor zitten die de temperatuur meet van de stekker. De 30 cm tussen het blok en de stekker is zo gekozen, dat dit tot een enigzins betrouwbare meting moet leiden. Bij een te hoge temperatuur wordt het laden onderbroken om brandgevaar te voorkomen.
Ze claimen te voldoen aan de standaard. Ze hebben zowel een declaration of conformity als een test rapport op hun site staat om dat te onderbouwen.
grizzlybear schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:41:
Ik krijg, met veel geluk, een regeltje in een e-mail
Dan weet ik al wie jouw verkoopadviseur is ;) Ik had dezelfde persoon. Erg zakelijk, maar is wel al z'n afspraken nagekomen, dat is ook iets waard :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
Freekers schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:53:
ABRP is niet zo nauwkeurig i.c.m. de Marvel R. Ik kwam vaak met 10% extra SoC aan t.o.v. hetgeen ABRP berekend had en dan had ik vooraf alle parameters al juist ingegeven (buiten temperatuur, max. snelheid, gewicht enz).
Leuk! ABRP toonde bij mij ook altijd conservatief, terwijl voor die Model 3 toch voldoende data beschikbaar was...
Ze claimen te voldoen aan de standaard. Ze hebben zowel een declaration of conformity als een test rapport op hun site staat om dat te onderbouwen.
Er even van uitgaande dat dat rapport net verkregen is, mooi als ze hier een andere en betrouwbare oplossing voor hebben gevonden. Maar 16A continu op een Schuko wandcontactdoos, dat is gewoon niet de bedoeling, en staat niet in die standaard van de charger maar in die van de steker/contactdoos. Ik raad aan die te beperken tot 13A, als je een iets hogere risk appetite hebt dan kun je ervoor kiezen om te vertrouwen op die temperatuurmeting 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Leuk man, met de marvel op reis.
Wat doet het verbruik op snelweg ?
Zeker in duitsland rij je door,weer alleen niet of het lekker rijd met 170 km/h !! 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
Freekers schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:53:
[...]
Dan weet ik al wie jouw verkoopadviseur is ;) Ik had dezelfde persoon. Erg zakelijk, maar is wel al z'n afspraken nagekomen, dat is ook iets waard :)
Tja, tot nu toe maar 1 afspraak gemaakt, maar die is hij al twee keer niet nagekomen...

Maar goed, ik zie het wel. De 40e Marvel R is weer een witte. Dus hopelijk komt die van mij inderdaad de 14e binnen, maar ik zet er nog geen geld op in :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:31

Snuffel

Vroem!

Mijn tweede MG ZS EV is ook besteld.

Rij nu nog de eerste uitvoering, ga nu voor de luxury long range versie.
Wel met wat aanpassingen erop: al het chroom zwart en 19" wielen. Moet toch wel een beetje smoelen vind ik.
Levering met 4 maandjes als het goed is :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Snuffel schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:25:

Wel met wat aanpassingen erop: al het chroom zwart en 19" wielen. Moet toch wel een beetje smoelen vind ik.
Gefeliciteerd!

Waar heb je besteld als ik vragen mag? Ik hoor bij iedere MG dealer namelijk een levertijd van 4-6 of 6 maanden.

En ga je de 1e MG ZS EV houden of is die ingeruild voor de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

MG is geregeld bij van Mossel. Huidige MG krijgen ze weer terug :)

Is een interessant ding voor de tweedehands (lease)markt. Zit nog 8% bijtelling op en slechts 4000 km.
Ofwel: interesse genoeg lijkt me.

En ja, 4-6 maanden is ook wat ze officieel afgeven, echter kreeg ik te horen dat 4 maanden best reëel kan zijn.
Persoonlijk maakt het me niet uit of het 4 of 6 maanden is, als ie maar komt.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Snuffel schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:46:
MG is geregeld bij van Mossel. Huidige MG krijgen ze weer terug :)

Is een interessant ding voor de tweedehands (lease)markt. Zit nog 8% bijtelling op en slechts 4000 km.
Ofwel: interesse genoeg lijkt me.

En ja, 4-6 maanden is ook wat ze officieel afgeven, echter kreeg ik te horen dat 4 maanden best reëel kan zijn.
Persoonlijk maakt het me niet uit of het 4 of 6 maanden is, als ie maar komt.
Voor jou is het denk ik een privé auto? Voor mij maakt de levertijd wel uit aangezien het voor mij een zakelijke leaseauto is. Dan is het belangrijk dat de auto dit jaar geleverd wordt en op kenteken staat in verband met de hogere bijtelling volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Nee, is leaseauto. Bijtelling boeit me niet zo heel veel om eerlijk te zijn. Verschil is een keer een tientje of 6-7 in de maand. Betaal ik het nu niet dan is het wel over een paar jaar. Lig ik persoonlijk niet wakker van dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Snuffel schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:25:

Even uit nieuwsgierigheid. Welke kleur heb je genomen?

Zelf zit ik een beetje te twijfelen tussen blauw en rood waarbij ik toch iets meer naar blauw neig. Beide kleuren heb ik in het echt gezien, dat is toch net even anders dan op de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Sonicfreak schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:20:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid. Welke kleur heb je genomen?

Zelf zit ik een beetje te twijfelen tussen blauw en rood waarbij ik toch iets meer naar blauw neig. Beide kleuren heb ik in het echt gezien, dat is toch net even anders dan op de foto.
Zwart, en al het chroom ook zwart. dus zwart-zwart :D
Vind de zilver/grijs niet mooi genoeg, rood en blauw zijn wel ok-ish, en de witte, ach die boeit me niet. Dus dan maar zwart. Maar dan ook alles zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Snuffel schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:45:
[...]

Zwart, en al het chroom ook zwart. dus zwart-zwart :D
Vind de zilver/grijs niet mooi genoeg, rood en blauw zijn wel ok-ish, en de witte, ach die boeit me niet. Dus dan maar zwart. Maar dan ook alles zwart
Ja, dat is dan ook wel mooi. Heb je de velgen dan ook zwart?
Over de velgen gesproken, je gaf aan 19 inch genomen te hebben. Ik dacht dat alleen 18 inch beschikbaar was als extra velg. Dat gaf de dealer aan en zo staat het ook in de brochure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Die 19" hebben ze helaas niet in het zwart... maar misschien laat ik ze nog wel coaten tzt.
Ze hebben 17-18-19" in het programma. Heb alleen geen plaatje nog van hoe ze eruit zien, laat me wel verrassen tzt.

Grap is dat er wel meer niet bekend is van wat er allemaal wel/niet mogelijk is. Zo is er bijv een optie lijst van zaken die je wel degelijk kan toevoegen cq als extra kan bestellen, maar die je op bijv. internet niet kan selecteren. Ook bij de leasemaatschappijen hebben ze hier vaak geen weet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Snuffel schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:41:
Die 19" hebben ze helaas niet in het zwart... maar misschien laat ik ze nog wel coaten tzt.
Ze hebben 17-18-19" in het programma. Heb alleen geen plaatje nog van hoe ze eruit zien, laat me wel verrassen tzt.

Grap is dat er wel meer niet bekend is van wat er allemaal wel/niet mogelijk is. Zo is er bijv een optie lijst van zaken die je wel degelijk kan toevoegen cq als extra kan bestellen, maar die je op bijv. internet niet kan selecteren. Ook bij de leasemaatschappijen hebben ze hier vaak geen weet van.
Ja klopt, zo wordt de type 2 laadkabel bijvoorbeeld wel meegeleverd, maar de granny laadkabel en de V2L kabel niet. Die moet je dan weer als accessoire erbij doen voor 250 euro per stuk.
Ik wil beide kabels erbij hebben dus dat wordt voor mij dan sowieso 500 euro extra voor de laadkabels.

De optielijst heb ik trouwens zowel op papier als PDF gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhmorYE63bEReQgBcFmAEJOaltw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JurP7PmWJViqHEaPOf3lCJym.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Sonicfreak op 07-04-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

V2L kabel zit er gewoon bij, althans, bij mij wel, staat niet als aparte optie benoemd.
Wel grappig dat de 19" hier niet benoemd staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Snuffel schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:23:
V2L kabel zit er gewoon bij, althans, bij mij wel, staat niet als aparte optie benoemd.
Wel grappig dat de 19" hier niet benoemd staat
Bijzonder dat de V2L kabel er bij jou wel bij zit terwijl die in de brochure toch echt als accessoire staat.
Dan heb je echt gelukt gehad.
Welke MG dealer heb je besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Sonicfreak schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:03:
[...]

Bijzonder dat de V2L kabel er bij jou wel bij zit terwijl die in de brochure toch echt als accessoire staat.
Dan heb je echt gelukt gehad.
Welke MG dealer heb je besteld als ik vragen mag?
Via van Mossel besteld. Werk nauw samen met van Mossel, en die hebben dit ook mogelijk gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Snuffel schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:34:
[...]

Via van Mossel besteld. Werk nauw samen met van Mossel, en die hebben dit ook mogelijk gemaakt.
Ok,duidelijk. Je hebt het als extra gekregen. Dan heb je geluk.

Dit zal dus niet voor iedereen standaard erbij zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sonicfreak schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:53:
Ok,duidelijk. Je hebt het als extra gekregen. Dan heb je geluk.

Dit zal dus niet voor iedereen standaard erbij zitten.
Is idd een optie, dan heb je dat als cadeautje gekregen.

Het black pack vind ik overigens zwaar overpriced en de kwaliteit van de wrap viel me enorm tegen van wat ik gezien heb in de showroom. Kun je hem beter naar een lokale wrapper brengen, ben je een stuk goedkoper uit.
Wereldrijziger schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:10:
Leuk man, met de marvel op reis.
Wat doet het verbruik op snelweg ?
Zeker in duitsland rij je door,weer alleen niet of het lekker rijd met 170 km/h !! 🤭
Verbruikscijfers heb ik niet zo bijgehouden. We zijn elke 1,5 - 2 uur even gestopt om de benen te strekken en op te laden. Omstandigheden waren niet ideaal; koud (circa 2-4 graden) en veel wind. Je kunt het best even deze twee videos kijken m.b.t. verbruikcijfers:

YouTube: MG Marvel R Autobahn-Test | Reale Reichweite und Verbrauch auf der A...
YouTube: MG Marvel R Range Test | Recharging ⚡️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Freekers schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:57:

Is idd een optie, dan heb je dat als cadeautje gekregen.

Het black pack vind ik overigens zwaar overpriced en de kwaliteit van de wrap viel me enorm tegen van wat ik gezien heb in de showroom. Kun je hem beter naar een lokale wrapper brengen, ben je een stuk goedkoper uit.
Het black back vind ik ook behoorlijk aan de prijs voor wat je ervoor krijgt. Ik denk dat ik die zelf niet zal nemen. De chromen strips vind ik eigenlijk wel mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door Sonicfreak op 07-04-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Hebben er al mensen iets gehoord over private lease prijzen voor de Mg5 vanuit MG?

Ik kijk op dit moment naar de MG5 en de nieuwe Niro EV als auto voor ons gezin met twee aankomende baby's. De MG5 is wat langer dan de Niro en ook goedkoper. Dat maakt de kofferbak waarschijnlijk wat bruikbaarder, de Niro valt in die zin toch wat tegen.

Wel krijg ik het gevoel dat de kwaliteit bij de Niro wat hoger ligt. Ben benieuwd of mensen ervaring hebben met de recente MG EV modellen en de e-Niro.

[ Voor 75% gewijzigd door SgtCaffran op 09-04-2022 08:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magiel
SgtCaffran schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:53:
Hebben er al mensen iets gehoord over private lease prijzen voor de Mg5 vanuit MG?

Ik kijk op dit moment naar de MG5 en de nieuwe Niro EV als auto voor ons gezin met twee aankomende baby's. De MG5 is wat langer dan de Niro en ook goedkoper. Dat maakt de kofferbak waarschijnlijk wat bruikbaarder, de Niro valt in die zin toch wat tegen.

Wel krijg ik het gevoel dat de kwaliteit bij de Niro wat hoger ligt. Ben benieuwd of mensen ervaring hebben met de recente MG EV modellen en de e-Niro.
Ik heb m'n MG 5 afgelopen vrijdagmiddag op kunnen halen en niks te klagen over kwaliteit tot nu toe. De bumper achter en kofferbakklep voelen wat 'leeg' aan maar verder ben ik zeer zeer tevreden. Ik ben 184cm en zit prima in de MG, zowel in de hoogte als diepte met stuurhoogte. Afwerking van dashboard is creatief en solide, niet de duurste materialen maar het ziet er goed uit en deukt niet makkelijk in met de hand/vinger. Met wat "initiele ervaring optrek sprintjes" lijkt m'n rijbereik op een 100% accu rond de 320-330km uit te gaan komen. Ik mis wel wat opslagruimte onder de traditionele motorkap. Als je die open doet en langs het plastic kijkt schat ik dat 40-50% onder de motorkap gewoon lucht is. Maar door de indeling van alles is dit volledig onbruikbaar. Dat was een mooie plek geweest voor een sporttas of de oplaadkabel. Wbt de ruimte achterin in de MG 5, ik zou zeggen dat daar makkelijk 2 kinderstoelen/zitjes in passen. Weet niet waar je woont maar met inparkeren in amsterdam is de MG 5 wel een uitdaging. Die van mij heeft 360 graden camera's rondom en dat helpt wel in het opzoeken van de randjes (figuurlijk).

M'n buurvrouw heeft de eNiro. Even kijken of zij thuis is vandaag en een uurtje wilt ruilen van auto om eea te vergelijken. Ik ben namelijk ook wel benieuwd.

Ik ben voor de 5 ipv ZS gegaan onder andere vanwege de kofferbak. Ondanks dat het maar een tiental liter scheelt op papier. Ook staat het estate model mij meer aan dan de SUV. Een SUV zonder verhoogde wielbasis, 4x4 of AWD, 5e wiel, bullbar en trekhaak is in mijn hoofd geen SUV.

Bij Van Mossel zeiden ze dat aanbod in private/zakelijke lease nog wel even op zich laat wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door magiel op 10-04-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
Wat gaaf dat je hem al hebt! Je had vooraf besteld dus vanuit de catalogus, geen proefrit?

Ik heb niet in de e-Niro gezeten maar er wel in gereden. Direct toen ik ging zitten dacht ik: “OK, dit is iets wat me prima van A naar B brengt” maar verder had ik er geen enkele emotie bij. De ZS daarentegen vond ik direct best een luxe gevoel geven, uitgezonderd de tablet die er toch wel een beetje op is geplakt.

Alle drie de auto’s zullen zonder enig probleem twee grotere kinderstoelen in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
roderickvd schreef op zondag 10 april 2022 @ 15:11:
Wat gaaf dat je hem al hebt! Je had vooraf besteld dus vanuit de catalogus, geen proefrit?

Ik heb niet in de e-Niro gezeten maar er wel in gereden. Direct toen ik ging zitten dacht ik: “OK, dit is iets wat me prima van A naar B brengt” maar verder had ik er geen enkele emotie bij. De ZS daarentegen vond ik direct best een luxe gevoel geven, uitgezonderd de tablet die er toch wel een beetje op is geplakt.

Alle drie de auto’s zullen zonder enig probleem twee grotere kinderstoelen in passen.
Proefrit op 25 maart gemaakt. Inderdaad besteld wat ze op voorraad hadden. Wilde eigenlijk de Comfort LR maar die was niet uit voorraad leverbaar. Die 3k extra die dit kost bespaar ik nu a 300/maand aan trein/bus kosten dus na 10 maanden ben ik break even (in m'n eigen voordeel berekend natuurlijk :+ ). Om over de reistijd nog maar te zwijgen.

Zie m'n eerdere post: magiel in "Het grote MG EV Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
@magiel Wat tof om te lezen, dan heb je hem inderdaad al vlot zeg. Ik denk dat je dan een van de eerste bent in Nederland? Ik kan niet eens fatsoenlijke reviews vinden online. Laatste tijd begint er langzaamaan wat te komen maar nog niet bij de "grote" jongens.

Ik lees graag je ervaringen dus schroom vooral niet om hier af en toe iets te plaatsen over hoe de auto bevalt. Wij krijgen een tweeling dus hebben echt de kofferbak nodig. De achterbank zal voornamelijk vol zitten met twee isofix stoeltjes en dan moet er ook nog een extra grote kinderwagen mee...

Voor mij als starter is 38K neertellen voor een nieuwe auto wat lastig en daarnaast lijkt het mij nog best spannend om een elektrische auto nieuw te kopen. Dat is toch een markt waarin nog veel gaat gebeuren op relatief korte termijn. Restwaarde blijft lastig te voorspellen. Ben toch even afhankelijk van de private lease prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door SgtCaffran op 10-04-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
SgtCaffran schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:11:
@magiel Wat tof om te lezen, dan heb je hem inderdaad al vlot zeg. Ik denk dat je dan een van de eerste bent in Nederland? Ik kan niet eens fatsoenlijke reviews vinden online. Laatste tijd begint er langzaamaan wat te komen maar nog niet bij de "grote" jongens.

Ik lees graag je ervaringen dus schroom vooral niet om hier af en toe iets te plaatsen over hoe de auto bevalt. Wij krijgen een tweeling dus hebben echt de kofferbak nodig. De achterbank zal voornamelijk vol zitten met twee isofix stoeltjes en dan moet er ook nog een extra grote kinderwagen mee...

Voor mij als starter is 38K neertellen voor een nieuwe auto wat lastig en daarnaast lijkt het mij nog best spannend om een elektrische auto nieuw te kopen. Dat is toch een markt waarin nog veel gaat gebeuren op relatief korte termijn. Restwaarde blijft lastig te voorspellen. Ben toch even afhankelijk van de private lease prijzen.
Ik zal af en toe van me later horen en ook wat foto's plaatsen op enig moment. Van Mossel zei dat ik inderdaad in de voorhoede zit. Heb wat dat betreft echt mazzel gehad. Ookal geef ik niet zo om het paradepaardjes effect, vind het belangrijker dat ik m'n reistijd naar werk van ~90 minuten naar ~30 minuten kan brengen zo :).

Moet nog even kijken of de hoedenplank er ook uit kan. Er is dan wel veel volume beschikbaar, maar de hoek van de achterbank en hoedenplank maakt dat niet handig bruikbaar. Ookal moet een extra grote kinderwagen, een tas met luiers, en een koelbox met babymeldk daar wel in passen.

Financieel was het voor mij ook geen makkelijke beslissing. Ik ben ook benieuwd waar die restwaarde heen gaat. De looptijd van m'n financiering heb ik bewust gelijk gehouden aan de garantie (incl accu). In het slechtste geval is hij na aflossen nog 5k waard maar dan ben ik in ieder geval niet meer kwijt geweest dan aan private lease. Even aannemend dat alle grote kosten onder de garantie gaan vallen.

Beetje offtopic maar ik zie het EV concept ook niet als toekomstbestendigd. Ik voorspel dat over 10 jaar waterstofaangedreven auto's de standaard wordt. EVs zijn een tussenplatform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
He hoi,
Vorige week gebeld dat marvel binnen is.
Afspraak gemaakt 20 april voor overdracht.
Ben zeer benieuwd naar de echte kleur (blauw)
Week erop gaan we naar kroatie,ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sloty
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-07 20:35
Wij hebben 12 januari een proefrit gemaakt in de ZS long range luxury. Levering eind april was geen probleem volgens de verkoper in Breda. Diezelfde avond besloten er 1 aan te schaffen in het silver. Om redenen besloten om voor private lease te gaan en dit was dan ook 7 februari rond via Van Mossel private lease. Hierin werd een leverdatum van 2 mei bevestigd en de dealer ging contact opnemen voor een leverdatum. Vandaag voor het eerst zelf gebeld hoe het ervoor staat, nu is ergens eind juni begin juli pas de levering........ fijne communicatie naar je klanten 8)7 !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Sloty schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:. fijne communicatie naar je klanten 8)7 !
Ja, algemene communicatie met van Mossel ben ik zelf ook niet over te spreken. Emails blijven onbeantwoord, en terugbelbeloftes niet waargemaakt. Voor simpele vragen ben ik veel te veel tijd kwijt, uberhaupt al om iemand aan de lijn te krijgen..

Enkel nadat ik een specefieke auto in bestelling had staan en een direct emailadres van een specefieke verkoper had kon ik fatsoenlijker communiceren en antwoorden verwachten..

Daarover gesproken, net eindelijk te horen kunnen krijgen dat mijn MG5 waarschijnlijk rond begin mei geleverd gaat worden. Dit in tegenstelling tot de eerder geschatte levertijd van oktober/november.
Zeer blij te weten dat ik hem met een grof maandje vanaf nu eindelijk in ontvangst kan nemen, zit er al sinds halverwege 2021 achteraan. (oorspronkelijk zou hij in oktober-21 uitkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
@magiel Sorry ga je nogmaals lastig vallen. Zou je eens vebruikscijfers kunnen delen wanneer je er wat ritjes op hebt zitten? Ben benieuwd of de MG5 in de buurt komt van de Niro met 16-17 kWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
SgtCaffran schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:30:
@magiel Sorry ga je nogmaals lastig vallen. Zou je eens vebruikscijfers kunnen delen wanneer je er wat ritjes op hebt zitten? Ben benieuwd of de MG5 in de buurt komt van de Niro met 16-17 kWh/100km.
Ik zit inclusief de "initiele ervaring optrek sprintjes" op 16.7kWh/100km. Aldus het systeem. Ik moet nog even kijken hoe ik dat aan de stekker bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Zal de marvel niet halen 16.7kwh/100km🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Prijzen private lease staan sinds vandaag online. Valt me erg tegen! https://www.vanmossel.nl/privelease/aanbod/mg/5/15192

Zit voor de long range, luxury, 25K zelfs boven de nieuwe Niro EV met DynamicPlus 25K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Voor die bedragen ben ik blij gekocht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
magiel schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:13:
Voor die bedragen ben ik blij gekocht te hebben.
kopen is altijd beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtCaffran
Die uitspraak is nogal ongefundeerd en slaat alles wel heel erg plat. Nee, kopen is soms beter. En soms is private lease beter. Hangt volledig van de situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:07
SgtCaffran schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:53:
Dat maakt de kofferbak waarschijnlijk wat bruikbaarder, de Niro valt in die zin toch wat tegen.
Eniro rijder hier. Kofferbak kun je verlagen voor ongeveer 100L extra, is snel gedaan en genoeg over te vinden op YouTube, just a tip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLrmEZ2D7iMr4NbscU58fxw01lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u172cNc1zcZLoLQymEbKcnnl.jpg?f=fotoalbum_large
SgtCaffran schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:59:
Prijzen private lease staan sinds vandaag online. Valt me erg tegen! https://www.vanmossel.nl/privelease/aanbod/mg/5/15192

Zit voor de long range, luxury, 25K zelfs boven de nieuwe Niro EV met DynamicPlus 25K.
Dat is inderdaad duur! Ik betaal nu €510 voor een eNiro EV 64KW DynamicPlusLine voor 60mnd en 15k km/jaar incl trekhaak en allseason banden met de optie om kostenloos per maand na 12 maanden op te zeggen.
:+ Dat dacht ik ook altijd tot ik eens aan het rekenen ben gegaan (ben van ICE naar EV geswitched). Wat voor mij de grootste eye opener was is dat ik ipv 40k te investeren in een auto nu 40k kan investeren in aandelen*.

Heel grof:
  • Kosten per maand: €510
  • Aandelen rendament per maand 5%: €40.000,- * 5% / 12 = €166
  • Lasten: €510 - €166 = €344
Voor €344 rij ik echt geen nieuwe EV incl verzekering, onderhoud en uiteraard afschrijving. De hoofdreden dat ik voor deze deal ben gegaan is vanwege maandelijks kostenloos opzeggen na 12 maanden ivm eventuele gezinsuitbreiding waardoor de eNiro EV wellicht te klein zou worden.

* ja aandelen hebben niet altijd 5%, soms veel meer en soms veel minder dus 5% is een gemiddelde met de bijbehorende risico's.

EDIT: Aangezien mijn 12 maanden er bijna op zitten ook gekeken of een M5 interessant is (voornamelijk kofferruimte) maar dit is gelijk aan mijn eNiro zonder de bodem aanpassing. Daarna de Marvel maar bekeken, vond ik wel mooi, maar die heeft slechts 350L bagageruimte, klopt dit want dat is wel flink weinig tov van bv de Enyaq met 585L.

[ Voor 58% gewijzigd door Card Nox op 12-04-2022 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clipson
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-12-2023
Hallo MG rijders. misschien kunnen jullie helpen. Heb mijn zin gezet op de nieuwe MG5 electric.

Maar ben bezorgd dat deze auto's geen warmtepomp hebben.
Wel kwam ik 2 reviewer tegen die vermelden dat er een functie is dat de batterij kan voorconditioneren alvorens je gaat opladen.
bv 15min voor dat aan de lader aankomt. Geen enkele gaan hier dieper op in. waar dat zit ofzo.

Dus wat mag ik verwachten met een auto zonder warmtepomp? Is een warmtepomp niet nodig? Voorverwarmen batterij?

Alle uitleg is welkom. nog nooit een EV gehad.
Mvg Clipson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Marvel heeft wel warmtepomp maar range is wel gefundeerd op dat feit dat de pomp altijd meewerkt.
Het feit dat de warmtepomp het accupakket in conditie houd gaf de doorslag voor marvel ipv zs
Wij blijven minimaal 7 jaar rijden met de auto 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
En ja we kopen de marvel ik had die keuze.
Ieder voor zich hoe hij de auto betaald,ik ben opgegroeid met de gedachte eerst sparen dan uitgeven zo weet je hoe je financieel erbij staat.
Nogmaals iedereen veel plezier met de mg,s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grizzlybear
Pagina: 1 ... 44 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2