Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Als er geen app bij zit hoe kun ej dan zien met welk voltage/amperage de wagen laad?

In filmpjes zag ik dat ze dit konden zien en zo de laadsnelheid konden uitrekenen :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Sonicfreak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:00:
[...]

App zit er vanaf de facelift bij. Dan kun je volgens mij ook voorverwarmen. Er staan wat filmpjes over het iSmart systeem op YouTube. Let dan even op dat het over de MG ZS EV gaat en niet over de Marvel R.

Edit: zie YouTube: GoEV | 2022 MG i-SMART App, Amazon Music & Voice Commands | Tutorial... bijvoorbeeld voor hoe de iSmart app werkt op de facelift MG ZS EV.
Dank! Alleen vanaf de facelift dus, dat is jammer. We zijn misschien op zoek naar een jong gebruikte MG ZS EV (moeten nog een proefritje maken) maar dat is dan, naast de 1 fase boordlader, wel een nadeeltje bij een tweedehandse.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolot
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-05 12:45
sapphire schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:05:
Als er geen app bij zit hoe kun ej dan zien met welk voltage/amperage de wagen laad?

In filmpjes zag ik dat ze dit konden zien en zo de laadsnelheid konden uitrekenen :?
Dit kun je op het scherm tussen de meters aflezen. In het “auto” scherm (waar je ook digitaal je snelheid kunt zien)rechts op het stuur pijl naar beneden 3 x indrukken.
Krijg je het scherm met motor informatie: tijdens het rijden kun je hier het toerental van de electromotor aflezen.
Links ervan staat het voltage van de HV accu, rechts ervan het aantal Ampères wat op dat moment verbruikt wordt. Tijdens het laden worden de geleverde Ampères negatief weergeven (net als bij regenereren).
Als je tijdens het laden de (negatieve) ampères met het afgelezen voltage vermenigvuldigd, dan is de uitkomst het aantal kW wat er op dat moment geladen wordt. Voorbeeld: -40 ampère en 400 Volt = 40 x 400 = 16000 watt (16 kW). Auto moet hiervoor natuurlijk wel “aan” staan…. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Tolot Thanx!
Toevallig net even in de wagen gaan zitten om eea te ontdekken en toen zag ik het inderdaad ook al :)
Toch we leuk om het eens bij daglicht te bekijken :+

Nu de eerste dagen er op zitten en eigenlijk nog steeds positief. Klinkt misschien raar maar bij vrouwlief op werk waren ze zó negatief erover, ze kreeg ook letterlijk van een collega te horen “dat ze blij waren dat ze van dat lelijke ding af waren”.
Tja als je referentie een Golf of een luxe sedan en alleen de kleur zwart is :X

Ik moet eerlijk zeggen dat lichtblauw niet mijn eerste voorkeur zou hebben maar het best mooi vind. Model van de wagen vind ik eigenlijk erg mooi. Idem met het interieur en de opties, ect. (CarPlay is geweldig joh!)

Net voor het eerst de snelweg er mee op en we voelde ons echt de koning te rijk :+
Nud e grote uitdaging van onze eigen auto kwijt zien te raken :+

Iemand toevallig alleenstaande een Thule Raceway fietsendrager er op geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 06-02-2022 13:49 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04
Toch bijzonder dat de ZS in 2020 met subsidie ongeveer 23000 kostte en nu 2e hands nog steeds meer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

kx22 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:15:
Toch bijzonder dat de ZS in 2020 met subsidie ongeveer 23000 kostte en nu 2e hands nog steeds meer haha.
Gezien de inflatie, chip- en materiaaltekort waardoor nieuwe auto's gigantische levertijden hebben, is de 2e hands markt overvraagd wat de prijs dus opdrijft:

https://www.autoweek.nl/a...-tweedehands-auto-stijgt/

https://www.businessinsid...lyse-autobranche-herstel/

https://www.ad.nl/auto/tw...uper-tot-nu-toe~a38dcf44/

https://www.autovisie.nl/...occasions-blijft-groeien/

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04
Dat snap ik, maar geen enkele andere auto is NU duurder dan in 2020 toen het werd geproduceerd.
Door de leuke subsidieregeling en wat Van Mossel deed was het toen een hele bijzondere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:58
sapphire schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:46:
@Tolot Thanx!
Toevallig net even in de wagen gaan zitten om eea te ontdekken en toen zag ik het inderdaad ook al :)
Toch we leuk om het eens bij daglicht te bekijken :+

Nu de eerste dagen er op zitten en eigenlijk nog steeds positief. Klinkt misschien raar maar bij vrouwlief op werk waren ze zó negatief erover, ze kreeg ook letterlijk van een collega te horen “dat ze blij waren dat ze van dat lelijke ding af waren”.
Tja als je referentie een Golf of een luxe sedan en alleen de kleur zwart is :X

Ik moet eerlijk zeggen dat lichtblauw niet mijn eerste voorkeur zou hebben maar het best mooi vind. Model van de wagen vind ik eigenlijk erg mooi. Idem met het interieur en de opties, ect. (CarPlay is geweldig joh!)

Net voor het eerst de snelweg er mee op en we voelde ons echt de koning te rijk :+
Nud e grote uitdaging van onze eigen auto kwijt zien te raken :+

Iemand toevallig alleenstaande een Thule Raceway fietsendrager er op geprobeerd?
De lichtblauwe is prachtig! Die mensen die zwart of grijs kiezen.... jezus... zo ziet de lucht er in Nederland al vaak genoeg uit...
Lang geleden hadden wij een Peugeot 306 ook in deze kleur.
Die kleur heette "Bleu de Provence", naar de knalblauwe hemel in de Provence.
Kijk die Fransen, die snappen hoe je dat moet aanpakken. Sindsdien is elke auto in hemelsblauw voor ons...
Juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Henno Keers schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:37:
[...]

De lichtblauwe is prachtig! Die mensen die zwart of grijs kiezen.... jezus... zo ziet de lucht er in Nederland al vaak genoeg uit...
Lang geleden hadden wij een Peugeot 306 ook in deze kleur.
Die kleur heette "Bleu de Provence", naar de knalblauwe hemel in de Provence.
Kijk die Fransen, die snappen hoe je dat moet aanpakken. Sindsdien is elke auto in hemelsblauw voor ons...
Juist.
Technisch gezien is de Qashqai mijn eerste auto :+

Maargoed minder technisch dan maar; onze eerste auto was een Cheverolet/Deawoo Matiz in het goud, daarna een Citroën C3 in baby blauw en hadden we een matching scooter, toen de zwarte Qashqai en nu weer terug bij blauw.

Zoals onze 4-jarige zegt "Papa onze zwarte auto is ook maar saai, blauw is veel leuker' :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
sapphire schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:49:
[...]

Technisch gezien is de Qashqai mijn eerste auto :+

Maargoed minder technisch dan maar; onze eerste auto was een Cheverolet/Deawoo Matiz in het goud, daarna een Citroën C3 in baby blauw en hadden we een matching scooter, toen de zwarte Qashqai en nu weer terug bij blauw.

Zoals onze 4-jarige zegt "Papa onze zwarte auto is ook maar saai, blauw is veel leuker' :)
Je 4-jarige is de Hollandse saaiheid al ontstegen. Hulde! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

RSPJ schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:08:
Ik ben sinds kort in het bezit van een MG ZS EV (model 2022, luxery, long range) met V2L (vehicle to load). Ik ben op zoek naar het schema van de female type 2 connector / V2L adapter. Zover ik heb gevonden moet, naast het doorzetten van de L1, N en PE naar een schuko female, tussen PE en het PP contact een weerstand van 1500 ohm tbv max 13A, maar wat moet er met het CP contact gebeuren zodat de auto ook werkelijk ziet dat er een V2L adapter is aangesloten en spanning gaat leveren als je kiest voor "ontladen" in het menu ?
Heb je het schema nog kunnen achterhalen :) ? Ook ik ben op zoek naar de magische MG V2L adapter.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 21:20
Goedemiddag beste toekomstig mede-rijders van een MG ZS EV. Ik ga een dezer dagen de klap geven op de bestelling voor mijn zakelijke MG ZS EV Luxury Long Range en zit een beetje dit forum door te spitten.

Ik vind het best verwarrend om in te zien/te volgen wanneer men nu spreekt over een 'oud model' MG ZS EV en over de facelift (los van de geheel andere MG modellen...). Is het geen idee dat er een splitsing komt op dit forum of dat er op een of andere manier duidelijk gefilterd kan worden als je bent geïnteresseerd in één van de modellen (pre-facelift en facelift)?

[ Voor 5% gewijzigd door matthewtje op 10-02-2022 14:17 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:46
matthewtje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:16:
Goedemiddag beste toekomstig mede-rijders van een MG ZS EV. Ik ga een dezer dagen de klap geven op de bestelling voor mijn zakelijke MG ZS EV Luxury Long Range en zit een beetje dit forum door te spitten.

Ik vind het best verwarrend om in te zien/te volgen wanneer men nu spreekt over een 'oud model' MG ZS EV en over de facelift (los van de geheel andere MG modellen...). Is het geen idee dat er een splitsing komt op dit forum of dat er op een of andere manier duidelijk gefilterd kan worden als je bent geïnteresseerd in één van de modellen (pre-facelift en facelift)?
Goed punt, lijkt mij inderdaad handig om een nieuw topic aan te maken voor de MG ZS EV facelift.
Zelf ben ik ook aan het kijken naar MG ZS EV Luxury Long Range om zakelijk te leasen.
Ik rijd nu in een Hyundai Ioniq Premium 28 kWh en krijg, als het goed is, in mei toegang tot de leaseportaal.

Mag ik vragen welke kleur je op het oog hebt? Zelf heb ik een proefrit gedaan in de kleur zwart en heb de auto ook in het rood zien staan. Die rode kleur vindt mijn vrouw mooi. Zelf wil ik de kleur blauw nog eens in het echt gaan bewonderen want die had MG Amsterdam helaas niet staan. Mijn Ioniq is namelijk Marina blue en hoewel die afwijkt van de kleur blauw van de MG ben ik toch wel benieuwd hoe de kleur in het echt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

matthewtje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:16:

Ik herken wat je zegt, maar ik ben bang dat de userbase momenteel nog te klein is om aparte topics voor elk model aan te maken. Wat je zou kunnen doen is, net zoals in het ID.X topic, bij posts vermelden om welk model het gaat, bijv [ZS Pre-FL] ofzoeits. Als we dit opnemen in de topic waarschuwing boven de quickreply (net zoals in het ID.X topic) moet het goed komen lijkt me :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Laten we dan gewoon MY19 en MY22 gebruiken (ModelYear)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag onze Marvel R afgehaald. Auto was erg slecht gepoetst. Veel lijm resten, ramen zaten aan de binnenkant nog vol met zooi en veel stof op de bekleding. Buiten dat alles in orde.
Software heeft wel nog wat ruwe randjes. Vertalingen zijn hier en daar vrij brak, interpunctie mist ook her en der en de navigatie stem is enkel in het Engels. Daarnaast werkt de Equalizer niet.
Amazon music werkt super. Muziek streamen gaat niet van het datalimiet af. Er zit namelijk een 1GB data limiet op de hotspot functionaliteit.
De mobiele app werkt matig. Vaker niet dan wel....maar ik heb er vertrouwen in dat MG dit nog recht trekt, VW heeft daar ook dik jaar een nodig voor gehad.
De V2L adapter heb ik los erbij moeten kopen. Deze kostte 250 euro en is exact zoals in de promo videos: type 2 naar een stekkerdoos met 3 stopcontacten.
Auto wordt geleverd met een type 2 kabel die 32A aankan maar zonder granny.
Vragen? Shoot :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 06:35
Gefeliciteerd, jij bent dus 1 van de 18 Marvel R's die er rondrijden in Nederland. Jammer dat er nog veel ruwe kantjes zijn. Hopelijk worden die nog snel opgepakt.

Ik wacht nog maar geduldig af tot die van mij er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

grizzlybear schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:00:
Gefeliciteerd, jij bent dus 1 van de 18 Marvel R's die er rondrijden in Nederland. Jammer dat er nog veel ruwe kantjes zijn. Hopelijk worden die nog snel opgepakt.

Ik wacht nog maar geduldig af tot die van mij er is...
Dealer vertelde dat de fabriek 3 weken dicht is geweest i.v.m. Covid uitbraak. En nog eens 2 weken met Chinees nieuw jaar dus dat tikt wel aan. Levertijd ligt nu op 3-6 maanden afhankelijk van de kleur. Zwart en grijs hebben de langste levertijd, wit is het snelst leverbaar.

Vandaag zo'n 200km met de Marvel R gereden, alles prima verlopen. Wel een kleine trilling in het stuur bij 130KM/h, denk dat er nog wat vlakke kantjes op de banden zitten. Eventjes aankijken, anders langs bij de dealer voor uit balanceren.
MG Pilot werkt goed, maar heb wel de gevoeligheid van de meeste systemen op laag gezet want ze zijn wat overactief.

Als je de auto een tijdje laat staan, wordt er bij het instappen de datum, tijd en temperatuur omgeroepen. Ik heb dit uit proberen te zetten in de settings (Toggle 'Groet' naar Off) maar er veranderd niets. Volgens mij dus nog een bugje.
Bellen via Bluetooth herkent geen '+' in de telefoonnummers. Dus +316xxxx wordt 316xxx en dat werkt niet... Dat soort ruwe randjes hebben we het over.

[ Voor 11% gewijzigd door Freekers op 13-02-2022 21:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthewtje
Sonicfreak schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:33:
[...]

Goed punt, lijkt mij inderdaad handig om een nieuw topic aan te maken voor de MG ZS EV facelift.
Zelf ben ik ook aan het kijken naar MG ZS EV Luxury Long Range om zakelijk te leasen.
Ik rijd nu in een Hyundai Ioniq Premium 28 kWh en krijg, als het goed is, in mei toegang tot de leaseportaal.

Mag ik vragen welke kleur je op het oog hebt? Zelf heb ik een proefrit gedaan in de kleur zwart en heb de auto ook in het rood zien staan. Die rode kleur vindt mijn vrouw mooi. Zelf wil ik de kleur blauw nog eens in het echt gaan bewonderen want die had MG Amsterdam helaas niet staan. Mijn Ioniq is namelijk Marina blue en hoewel die afwijkt van de kleur blauw van de MG ben ik toch wel benieuwd hoe de kleur in het echt is.
Ik ga voor zwart denk ik. Vind de blauwe ook best mooi (niet in het echt gezien maar wel bij veel reviews), maar heb het gevoel dat ik met zwart mezelf minder ga ergeren aan elk klein stukje vuil/modder/viezigheid op de auto en weer de neiging krijg om hem te wassen.

Heb zelf ook de rode proefgereden maar vind die niet echt wat voor mijzelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUxPQ5qgqPAfz6WvAP1BzULrot8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOd3Fvd96eGoljBvJy1yxkZX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
Mg5 prijzen zijn eindelijk bekend.
Met een vanaf prijs van 34k toch een stuk meer dan 'onder de 30k' waarmee de auto werd aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Frankvbr schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:47:
Met een vanaf prijs van 34k toch een stuk meer dan 'onder de 30k' waarmee de auto werd aangekondigd.
Dat is inderdaad jammer, maar ik denk dat MG net zo goed last heeft van inflatie als alle andere merken. De Cupra Born is ook dit jaar duurder als vorig jaar (als je dezelfde versie/opties neemt). Ik weet overigens niet of die 'onder 30k' die ooit geroepen is incl. of excl. subsidie was, want dan komt het aardig in de buurt :)

Pers artikel van MG zelf voor de geïnteresseerden: https://news.mgmotor.eu/n...elektrische-stationwagen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo eerste 2~3 weken gehad nu, paar ritjes gedaan en eea instelt naar wens. Eerste 'langere' ritten staan ook gepland dus we gaan het zien :)

Met dagelijkse dingen zoals verwacht ideaal voor ons en toe nu toe redden we het makkelijk 1 week op een acculading en voor het weekend aan de laadpaal in de straat
(en de eerste irritatie al dat je wilt laden en een 'gewone' auto daar geparkeerd staat' :( )

Wat ik me nog afvraag is hoe het nou precies zit met de rijmodussen (Normal, sportief en eco).

Bij Sportief kun je harder optrekken, bij eco op de snelweg accelereert hij trager dan een dood paard. Maar wat is het verschil nu echt waardoor je 'opeens' meer range hebt ?

En om er maar mee te beginnen MY19 ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

sapphire schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:06:
Zo eerste 2~3 weken gehad nu, paar ritjes gedaan en eea instelt naar wens. Eerste 'langere' ritten staan ook gepland dus we gaan het zien :)

Met dagelijkse dingen zoals verwacht ideaal voor ons en toe nu toe redden we het makkelijk 1 week op een acculading en voor het weekend aan de laadpaal in de straat
(en de eerste irritatie al dat je wilt laden en een 'gewone' auto daar geparkeerd staat' :( )

Wat ik me nog afvraag is hoe het nou precies zit met de rijmodussen (Normal, sportief en eco).

Bij Sportief kun je harder optrekken, bij eco op de snelweg accelereert hij trager dan een dood paard. Maar wat is het verschil nu echt waardoor je 'opeens' meer range hebt ?

Verwarming gaat niet zo hoog bij eco. Als het buiten -10 vriest is dat wel een dingetje. Dat soort dingen zorgen voor een hogere range.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 16:38
sapphire schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:06:

Even over de sport/normal/eco modus:
Mijn ervaring is dat dit vooral de gevoeligheid van de accelerator beïnvloed. Dus met Eco kun je snel optrekken, maar dan moet je het pedaal vol intrappen en kun je iets preciezer je snelheid doseren.
In Sport is die gewoon erg gevoelig en voelt dat een stuk vlotter aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:26
En je kunt ook gewoon economisch rijden in de sport stand, het vergt alleen wat meer controle over je rechter voet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Frankvbr schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:47:
Zoals ik ook bij het artikel op de frontage gepost heb.

De MG5 is iets goedkoper dan de MG ZS EV. Dat komt waarschijnlijk door de kleinere accu. De long range ZS EV heeft een 72.6 kWh accu bruto. Netto is dat 68.3 kWh.
En de MG5 mist zaken als dodehoekdetectie, rear traffic alert en draadloze telefoonoplader. En niet te vergeten een panoramadak dat ook open kan.
Ik vind de MG5 een interessante auto, maar bovengenoemde punten trekken mij meer naar de ZS EV. Vooral omdat het verschil in kofferruimte ook maar 30 liter is in het voordeel van de MG5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:14
De netto capaciteit vd MG5 long range is als ik het goed begrijp ruim 57 kWh. Dat is bij andere merken standard range. Valt toch een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMonkey
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-04-2022
Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier. Een paar dagen terug heb ik mijn MG ZS EV 2022 ontvangen en loop tegen wat dingetjes aan.

Ik kan in de app de laadcapaciteit op 80% zetten maar na een paar seconden springt deze terug op 100% met de tekst FAILED. Op het scherm in de auto zelf ontbreekt de knop om het % te wijzigen. Deze zie ik wel in de promo film die ik van Mossel heb ontvangen.

Weet iemand wat ik moet doen om dit van de 100% af te krijgen?

(Ook ruik ik bij het achteruit rijden soms een verbrande plastic lucht.... Iemand daarmee bekend?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GZXNFtyapccC3pCw-sAuoi9TCY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fWq8fHvmX8yDX938lNbzGLKY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rbgCjCbl-27QG5DhgDDqrv2wtMk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/xBTWL3saeT10xYm7H2BJT7rA.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdyksman
  • Laatst online: 12-09 08:40
MikeyMonkey schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:13:
Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier. Een paar dagen terug heb ik mijn MG ZS EV 2022 ontvangen en loop tegen wat dingetjes aan.

Ik kan in de app de laadcapaciteit op 80% zetten maar na een paar seconden springt deze terug op 100% met de tekst FAILED. Op het scherm in de auto zelf ontbreekt de knop om het % te wijzigen. Deze zie ik wel in de promo film die ik van Mossel heb ontvangen.

Weet iemand wat ik moet doen om dit van de 100% af te krijgen?

(Ook ruik ik bij het achteruit rijden soms een verbrande plastic lucht.... Iemand daarmee bekend?)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde. Bij mij gaat hij ook iedere keer vol tot 100 % terwijl ik 80% probeer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

@MikeyMonkey @Rdyksman Bij mij werkt dit wel naar behoren via de app (MG Marvel R met hetzelfde iSmart systeem als de MG ZS EV 2022). Verbrande lucht lijkt me overigens niet goed en reden voor een dealer bezoekje...

De app zelf werkt overigens niet heel lekker. Verbinding maken duurt lang en commando's werken niet altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMonkey
Het lukt mij dus niet in de app en niet in de auto zelf. Die knop op het scherm in de auto ontbreekt simpelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
ik kan het in de auto ook niet vinden, in de appp wel, soms krijg ik het ingesteld maar "springt "hij terug naar 100 %.

Het probleem van erg traag reageren ervaar ik ook.
De handleiding in het nederlands is wel makkelijk in de app maar nergen te vinden op de PC zodat het lezen op een klein scherm blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

MikeyMonkey schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:17:
Het lukt mij dus niet in de app en niet in de auto zelf. Die knop op het scherm in de auto ontbreekt simpelweg.
Je mist inderdaad de slider inclusief de bijbehorende percentages. Vreemd!
Rdyksman schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:41:
De handleiding in het nederlands is wel makkelijk in de app maar nergen te vinden op de PC zodat het lezen op een klein scherm blijft
Je kunt hier de handleiding in PDF formaat downloaden als je het chassisnummer van je auto ingeeft:
https://www.mgmotor.eu/nl-NL/owners/user-manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMonkey
In de video die ik kreeg van Van Mossel ziet de knop er zo uit. Maargoed die is bij meerde dus niet zichtbaar. Ik ga ze morgen bellen. Opladen tot 80% is beter voor de batterij. Ze noemen het niet voor nits health mode.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRo9rDn2NzglJHQRAvvfa67pmtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fYkaDOuWPwYPwSU0uyAqOT0x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdyksman
MikeyMonkey schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:50:
In de video die ik kreeg van Van Mossel ziet de knop er zo uit. Maargoed die is bij meerde dus niet zichtbaar. Ik ga ze morgen bellen. Opladen tot 80% is beter voor de batterij. Ze noemen het niet voor nits health mode.

[Afbeelding]
Ga er dan morgen ook maar even langs, heb hem vrijdag opgehaald in breda dus zal nog wel garantie hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Sonicfreak schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:27:
[...]

Zoals ik ook bij het artikel op de frontage gepost heb.

De MG5 is iets goedkoper dan de MG ZS EV. Dat komt waarschijnlijk door de kleinere accu. De long range ZS EV heeft een 72.6 kWh accu bruto. Netto is dat 68.3 kWh.
En de MG5 mist zaken als dodehoekdetectie, rear traffic alert en draadloze telefoonoplader. En niet te vergeten een panoramadak dat ook open kan.
Ik vind de MG5 een interessante auto, maar bovengenoemde punten trekken mij meer naar de ZS EV. Vooral omdat het verschil in kofferruimte ook maar 30 liter is in het voordeel van de MG5.
Zonder de MG5 in het echt gezien te hebben: Als een lagere auto 30 liter groter is dan zou ik verwachten dat het vloer oppervlak van de kofferbak flink groter is en daarmee een stuk prettiger in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Pierz schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:43:
[...]

Zonder de MG5 in het echt gezien te hebben: Als een lagere auto 30 liter groter is dan zou ik verwachten dat het vloer oppervlak van de kofferbak flink groter is en daarmee een stuk prettiger in gebruik.
De dealer vertelde mij afgelopen vrijdag dat hij in de MG5 gezeten heeft en de beenruimte achterin minder is dan bij de MG ZS EV. Hij is 1.92 zei hij en hij zat ruimer in de ZS EV. Die 30 liter extra kofferbak ruimte in de MG5 zal wel ten koste gegaan zijn van de beenruimte denk ik.
Of het heeft te maken met het feit dat de SUV hoger is. Ik zou het sowieso zelf in het echt gaan bekijken en passen als je interesse hebt in de MG5.

[ Voor 10% gewijzigd door Sonicfreak op 21-02-2022 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Sonicfreak schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:28:
[...]

De dealer vertelde mij afgelopen vrijdag dat hij in de MG5 gezeten heeft en de beenruimte achterin minder is dan bij de MG ZS EV. Hij is 1.92 zei hij en hij zat ruimer in de ZS EV. Die 30 liter extra kofferbak ruimte in de MG5 zal wel ten koste gegaan zijn van de beenruimte denk ik.
Of het heeft te maken met het feit dat de SUV hoger is. Ik zou het sowieso zelf in het echt gaan bekijken en passen als je interesse hebt in de MG5.
Zelf in beide wagens gereden, en beenruimte was een belangrijke overweging voor ons ivm 2 lange ouders en kinderen die daar nog achter moeten zitten. In de ZS leek voornamelijk de zithoek op de achterbank gunstig te zijn voor de ruimtelijke ervaring van mijzelf. In de MG5 zit ik zelf als volwassene eerder met mijn knieën klem als ik zelf probeer achterin te zitten. Of kinderen/kleinere mensen dit verschil ook zo ervaren vind ik lastiger in te schatten. Het verschil tussen de 2 blijft echter zeer miniem, en uiteindelijk hebben wij hier besloten om de MG5 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Temujin schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:04:
[...]

Zelf in beide wagens gereden, en beenruimte was een belangrijke overweging voor ons ivm 2 lange ouders en kinderen die daar nog achter moeten zitten. In de ZS leek voornamelijk de zithoek op de achterbank gunstig te zijn voor de ruimtelijke ervaring van mijzelf. In de MG5 zit ik zelf als volwassene eerder met mijn knieën klem als ik zelf probeer achterin te zitten. Of kinderen/kleinere mensen dit verschil ook zo ervaren vind ik lastiger in te schatten. Het verschil tussen de 2 blijft echter zeer miniem, en uiteindelijk hebben wij hier besloten om de MG5 te bestellen.
Mag ik vragen waar je de MG5 hebt proefgereden? De dealer in Amsterdam gaf aan dat de auto er nog niet is en waarschijnlijk eind maart in de showroom komt en dat je dan pas een proefrit kan maken.
Ik wil zelf namelijk ook de MG5 nog in het echt zien en proefrijden voordat ik een definitieve keuze maak tussen de MG ZS EV en de MG5.
De ZS EV heb ik al proefgereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Sonicfreak schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:09:
[...]

Mag ik vragen waar je de MG5 hebt proefgereden? De dealer in Amsterdam gaf aan dat de auto er nog niet is en waarschijnlijk eind maart in de showroom komt en dat je dan pas een proefrit kan maken.
Ik wil zelf namelijk ook de MG5 nog in het echt zien en proefrijden voordat ik een definitieve keuze maak tussen de MG ZS EV en de MG5.
De ZS EV heb ik al proefgereden.
Ik heb de MG5 in november proef kunnen rijden tijdens het MG event in biddinghuizen. Hier is toen de MG5 die in Leidschedam (westfield mall) op het moment ten toon staat beschikbaar gesteld om in te kunnen rijden, naast een hele floot aan ZS en Marvels. Dit was inderdaad de enige MG5 in nederland op dat moment, en is buiten dat event niet beschikbaar voor ritten helaas. Bekijken zou wel moeten kunnen in Leidschedam vziw, en er in kunnen zitten is volgens mij ook wel mogelijk voor zover ik heb begrepen van MG. Er echt in rijden word hem denk ik niet meer tot eind Maart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

In Q4 komt er een nieuw model MG op de markt. Ook volledig elektrisch en is ontwikkeld voor de Europese markt. Lijkt op een concurrent van de ID.3.

Sneak preview:
https://news.mgmotor.eu/s...rand-new-100-electric-mg/

Meer info en render op Autoweek:
https://www.autoweek.nl/a...-id3-concurrent-in-beeld/

Ik vind de front iets weg hebben van de Cupra Born.

[ Voor 36% gewijzigd door Freekers op 23-02-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 20:16
Freekers schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:09:
In Q4 komt er een nieuw model MG op de markt. Ook volledig elektrisch en is ontwikkeld voor de Europese markt. Lijkt op een concurrent van de ID.3.

Sneak preview:
https://news.mgmotor.eu/s...rand-new-100-electric-mg/

Meer info en render op Autoweek:
https://www.autoweek.nl/a...-id3-concurrent-in-beeld/

Ik vind de front iets weg hebben van de Cupra Born.
Met de juiste prijs zou dit wel eens een interessante auto kunnen zijn om mijn huidige MG ZS EV op in te ruilen. Zeker als ze Q4 komen, dan kun je lekker deze in januari op naam zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
bartzzz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:20:
[...]

Met de juiste prijs zou dit wel eens een interessante auto kunnen zijn om mijn huidige MG ZS EV op in te ruilen. Zeker als ze Q4 komen, dan kun je lekker deze in januari op naam zetten.
Denk dat velen (zakelijke rijders) teleurgesteld zullen zijn als hij interessant zal zijn en pas na de jaarovergang geleverd kan worden. Dat betekent weer 5k minder waarover 16% bijtelling van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
matthewtje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:22:
[...]

Denk dat velen (zakelijke rijders) teleurgesteld zullen zijn als hij interessant zal zijn en pas na de jaarovergang geleverd kan worden. Dat betekent weer 5k minder waarover 16% bijtelling van toepassing is.
Voor mij als particulier is het juist interessant om hem in Januari op naam te zetten ivm de subsidie pot die er in januari weer is.

• Sonicfreak
matthewtje schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:22:
[...]

Dat ben ik met je eens. Het is op papier een mooie auto, maar hij komt te laat voor de zakelijke rijder zoals ik.
De levertijd op de MG ZS EV is al 6 maanden. Als deze nieuwe hatchback in Q4 op de markt komt en waarschijnlijk ook 6 maanden levertijd heeft dan wordt die dus in 2023 geleverd met hogere bijtelling tot gevolg.

Daarnaast ben ik heel benieuwd naar de prijs en welke opties er op zitten. Als je bijvoorbeeld de MG5 vergelijkt met de MG ZS EV dan is de MG5 wel wat goedkoper, maar mist die bijvoorbeeld opties als dodehoekdetectie, rear traffice alert, draadloze telefoonoplader en een panoramadak dat open kan.
En niet te vergeten de accu in de ZS EV long range is groter dan die van de MG5 long range.
Dat zijn zaken die voor mij nogal belangrijk zijn.

Ik denk dat ik maar gewoon voor de ZS EV long range ga. De MG5 mist bovengenoemde opties en de nieuwe hatchback komt te laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Sonicfreak schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Dat ben ik met je eens. Het is op papier een mooie auto, maar hij komt te laat voor de zakelijke rijder zoals ik.
De levertijd op de MG ZS EV is al 6 maanden. Als deze nieuwe hatchback in Q4 op de markt komt en waarschijnlijk ook 6 maanden levertijd heeft dan wordt die dus in 2023 geleverd met hogere bijtelling tot gevolg.

Daarnaast ben ik heel benieuwd naar de prijs en welke opties er op zitten. Als je bijvoorbeeld de MG5 vergelijkt met de MG ZS EV dan is de MG5 wel wat goedkoper, maar mist die bijvoorbeeld opties als dodehoekdetectie, rear traffice alert, draadloze telefoonoplader en een panoramadak dat open kan.
En niet te vergeten de accu in de ZS EV long range is groter dan die van de MG5 long range.
Dat zijn zaken die voor mij nogal belangrijk zijn.

Ik denk dat ik maar gewoon voor de ZS EV long range ga. De MG5 mist bovengenoemde opties en de nieuwe hatchback komt te laat.
Ik heb ook zojuist contract ondertekend voor ZS EV Luxury Long Range. De nieuwe MG duurt mij ook te lang en er is nog te veel onbekend. Ziet er wel heel wat beter uit qua looks op de teaser-video dan de ZS EV, maar gaat mij ook om praktisch nut qua ruimte en range, dus heel tevreden met de keuze voor de ZS EV.

• matthewtje
bartzzz schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:41:
[...]

Voor mij als particulier is het juist interessant om hem in Januari op naam te zetten ivm de subsidie pot die er in januari weer is.
Zoals het nu staat is er sowieso nog ruimte zat vrij, zie: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp , kopje "Budget SEPP". Weet natuurlijk niet hoe het er in Q4 voor zal staan ;)

"Stand tot en met 24 februari 2022, 07:30 uur:
Totaal jaarbudget 2022: € 20.400.000
Aangevraagd: € 8.304.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2022: € 12.096.000*"

[ Voor 4% gewijzigd door matthewtje op 24-02-2022 12:05 ]

• bartzzz
matthewtje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Zoals het nu staat is er sowieso nog ruimte zat vrij, zie: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp , kopje "Budget SEPP". Weet natuurlijk niet hoe het er in Q4 voor zal staan ;)

"Stand tot en met 24 februari 2022, 07:30 uur:
Totaal jaarbudget 2022: € 20.400.000
Aangevraagd: € 8.304.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2022: € 12.096.000*"
Klopt, nu is er nog genoeg, maar Q4 is nog ver weg. Komt ook nog eens bij dat ik in 2020 al subsidie heb gehad op mijn ZS EV. Dus begin/medio 2023 zou gunstiger zijn. Dan heb ik namelijk voor de 2de keer de mogelijkheid op subsidie.

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:13
De regels kunnen natuurlijk weer veranderen maar op https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp staat dat je maar één keer recht hebt op deze subsidie.
We wachten het af :)

• Sonicfreak
matthewtje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Ik heb ook zojuist contract ondertekend voor ZS EV Luxury Long Range. De nieuwe MG duurt mij ook te lang en er is nog te veel onbekend. Ziet er wel heel wat beter uit qua looks op de teaser-video dan de ZS EV, maar gaat mij ook om praktisch nut qua ruimte en range, dus heel tevreden met de keuze voor de ZS EV.
Weet je misschien wat de levertijd is van jouw ZS EV? De dealer in Amsterdam vertelde mij 6 maanden, maar ben even benieuwd wat er tegen jou gezegd is.

Ik kan vanaf mei pas gaan bestellen heb ik van mijn werkgever gehoord. Dat is 8 maanden voor dat het contract van mijn huidige leaseauto afloopt op 31-12-2022.
Ik hoop dus dat ik de ZS EV dit jaar nog op kenteken kan krijgen i.v.m. de bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Sonicfreak schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:24:
[...]

Weet je misschien wat de levertijd is van jouw ZS EV? De dealer in Amsterdam vertelde mij 6 maanden, maar ben even benieuwd wat er tegen jou gezegd is.

Ik kan vanaf mei pas gaan bestellen heb ik van mijn werkgever gehoord. Dat is 8 maanden voor dat het contract van mijn huidige leaseauto afloopt op 31-12-2022.
Ik hoop dus dat ik de ZS EV dit jaar nog op kenteken kan krijgen i.v.m. de bijtelling.
In januari was dit 3-6 maanden. Ik hoorde van de lease-maatschappij dat een ander hem toen recent had besteld en die zou in april komen. Weet niet hoe dit nu is, heb nog geen verdere informatie ontvangen sinds ondertekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
matthewtje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:41:
[...]

In januari was dit 3-6 maanden. Ik hoorde van de lease-maatschappij dat een ander hem toen recent had besteld en die zou in april komen. Weet niet hoe dit nu is, heb nog geen verdere informatie ontvangen sinds ondertekenen.
Dankjewel voor je antwoord. Mocht je meer weten over de levertijd dan hoor ik het graag. Mag ook via PM.

En natuurlijk gefeliciteerd met je bestelling. :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Komende zaterdag de eerste rit die we niet gaan redden op één lading :)

Wellicht een domme vraag maar zijn er nog MG specifieke dingen die ik moet weten of kan ik de MG gewoon zorgeloos aan bv Fastned hangen?

Gabriël AM5

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

sapphire schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:35:
Komende zaterdag de eerste rit die we niet gaan redden op één lading :)

Wellicht een domme vraag maar zijn er nog MG specifieke dingen die ik moet weten of kan ik de MG gewoon zorgeloos aan bv Fastned hangen?
Zou gewoon moeten werken. Zorg dat je alvast de app geinstalleerd hebt en een betaalmethode toegevoegd. En ik zou ook altijd wat backup pasjes/accounts aanmaken bij b.v. Ionity/Tesla.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:31

Snuffel

Vroem!

Mijn bereik geeft nog steeds 180km aan met een volle batterij.
Hoe reset ik de computer ook alweer?
Heb al lopen zoeken in het topic maar kan het niet vinden... :o

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
Snuffel schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:43:
Mijn bereik geeft nog steeds 180km aan met een volle batterij.
Hoe reset ik de computer ook alweer?
Heb al lopen zoeken in het topic maar kan het niet vinden... :o
Je kunt beter een foto van dashboard posten met het schermpje met het bereik / accuspanning als de auto opgeladen is en verder alles uit staat.
Spanning zou 450 volt met een recentie BMS moeten zijn, 455 met een (ver) oude BMS.
Wie weet heb je wel een accupack in onbalans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:31

Snuffel

Vroem!

Auto opgeladen en alles uit: 450V
Lijkt me sterk dat de accu in onbalans is..

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrehardeveld
  • Laatst online: 26-02-2022
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje.
Vandaag heb ik mijn MG ZS EV long range luxury uitvoering bij van Mossel geleverd gekregen.
Nu wil ik graag de I smart app activeren in de auto maar krijg steeds de melding "Voertuig is niet geregistreerd. Registeer deze eerst"
Is dit iets wat van Mossel moet doen? ik krijg namelijk anders geen QR code.
Ook de navigatie wil niet starten, hij loopt bij de online stap vast.

Iemand tips?

Groeten André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
  • Laatst online: 31-08 14:58
Vorige week een proefrit gedaan bij van mossel in breda.
Gereden in de Zs Ev man wat reed dat lekker ,gewoon opnieuw autorijden.
Thuis alles eens uitgerekend wat kost het allemaal.
Van de week een proefrit gedaan met de Marvel R en dit was het voor ons.
We zijn met zun 4en en wat een ruimte achterin.
We zijn keurig geholpen door de verkopers, kregen duidelijkheid en ze waren transparant.
En belangrijk ze deden wat ze beloofden.
Leuk onderhandeld en alles netjes afgehandeld.
Nu wachten op de auto ( 6 maanden)
Dus nog even dure benzine blijven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
Wereldrijziger schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:46:
Vorige week een proefrit gedaan bij van mossel in breda.
Gereden in de Zs Ev man wat reed dat lekker ,gewoon opnieuw autorijden.
Thuis alles eens uitgerekend wat kost het allemaal.
Van de week een proefrit gedaan met de Marvel R en dit was het voor ons.
We zijn met zun 4en en wat een ruimte achterin.
We zijn keurig geholpen door de verkopers, kregen duidelijkheid en ze waren transparant.
En belangrijk ze deden wat ze beloofden.
Nu wachten op de auto ( 6 maanden)
Dus nog even dure benzine blijven kopen.
Wat heeft je doen besluiten een marvel te nemen? Heb zelf een zs en niet in de marvel gereden ook vanwege de prijs. Wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

andrehardeveld schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:45:
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje.
Vandaag heb ik mijn MG ZS EV long range luxury uitvoering bij van Mossel geleverd gekregen.
Nu wil ik graag de I smart app activeren in de auto maar krijg steeds de melding "Voertuig is niet geregistreerd. Registeer deze eerst"
Is dit iets wat van Mossel moet doen? ik krijg namelijk anders geen QR code.
Ook de navigatie wil niet starten, hij loopt bij de online stap vast.

Iemand tips?

Groeten André
Dit is iets wat de dealer moet verhelpen. De ingebouwde SIM moet namelijk eerst nog geactiveerd worden. Dat is niets iets wat je zelf kunt doen, dat moet de dealer in de backend doen (ik gok op basis van chassisnummer oid). Alle online functionaliteit verloopt namelijk via de ingebouwde SIM, zelfs als je je auto koppelt met een Wi-Fi netwerk (behalve Amazon music en de hotspot functionaliteit, die switchen wel over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wereldrijziger schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:46:
Nu wachten op de auto ( 6 maanden).
Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie nieuwe auto!
Viel er überhaupt iets te onderhandelen? Bij mij was niets mogelijk, heb geen cent korting gekregen en de inruilprijs van mijn oude auto was ook marktconform.
N.b. Privé koop, geen private lease of zakelijke lease/koop (mogelijk dat daar meer mogelijk is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rdyksman schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 07:18:
Wat heeft je doen besluiten een marvel te nemen? Heb zelf een zs en niet in de marvel gereden ook vanwege de prijs. Wat zijn de verschillen?
Op papier is de ZS EV de beste keuze als in meeste auto voor je geld. Wij zijn echter voor de Marvel R gegaan omdat we het model mooier vinden. Zo hoort in mijn ogen een EV gewoon een frunk te hebben (ook al is de kofferbak van de Marvel R kleiner dan die van de ZS EV). Daarnaast heeft de Marvel R gewoon wat styling dingen die m in mijn ogen mooier maken (Full led balk voor en achter, uitklappende deurgrepen, automatische kofferbak klep)....maarja, heb je dat echt nodig ;)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdyksman
Freekers schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Op papier is de ZS EV de beste keuze als in meeste auto voor je geld. Wij zijn echter voor de Marvel R gegaan omdat we het model mooier vinden. Zo hoort in mijn ogen een EV gewoon een frunk te hebben (ook al is de kofferbak van de Marvel R kleiner dan die van de ZS EV). Daarnaast heeft de Marvel R gewoon wat styling dingen die m in mijn ogen mooier maken (Full led balk voor en achter, uitklappende deurgrepen, automatische kofferbak klep)....maarja, heb je dat echt nodig ;)?
Goed om te horen, mijn zs bevalt me tot nu toe erg goed. Vind het alleen jammer dat ik niet op 3 fasen kan laden maar misschien kunnen we dat er nog eens op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSPJ
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 08:54
Freekers schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:39:
[...]

Heb je het schema nog kunnen achterhalen :) ? Ook ik ben op zoek naar de magische MG V2L adapter.
sorry, beetje late reactie, nee, ik heb nog geen schema kunnen bemachtigen en eigenlijk is er maar weinig over bekend.. lees wel dat jij er eentje hebt kunnen kopen.. toevallig al eens in de type2 stekker gekeken ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• benjol
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-03-2023
MG ZS EV uitgeroepen tot ‘Auto van het Jaar 2022’ in Zweden.

Dit is toch mooi kunnen we als MG EV rijders toch trots op zijn .
Rij nu al anderhalf jaar in de MG ZS EV nooit problemen gehad ben er erg blij mee.
Rij deze particulier met 2x 4000 subsidie was daardoor erg aantrekkelijk en hij rijd ook erg fijn zou niet anders meer willen.
Ben zeer tevreden kom overal heb eigen laadpaal en laad onderweg soms snel maar ook bij een niet snelle laadpaal eigenlijk nooit problemen om er een te vinden.

Ben ook tevreden over Van Mossel Kia garage in Amersfoort Ben er drie keer geweest om garantie te verlengen
en software update controle en de eerste beurt. Auto altijd gewassen terug goede service en vriendelijke ontvangst.

BB een tevreden MG ZS EV rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Is er iemand toevallig in het bezit van de Autovisie van 17 Februari? Hier staat een artikel in over de Enyaq v.s. de Marvel R; meeste waar voor je subsidie. Helaas is net de nieuwe autovisie uit en is de oude dus uit de schappen gehaald.....

Afbeeldingslocatie: https://aboland.nl/wp-content/uploads/2022/02/autovisie-04-2022.jpg
RSPJ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:56:
sorry, beetje late reactie, nee, ik heb nog geen schema kunnen bemachtigen en eigenlijk is er maar weinig over bekend.. lees wel dat jij er eentje hebt kunnen kopen.. toevallig al eens in de type2 stekker gekeken ?
Nee, heb ik nog niet in gekeken. Zal eens kijken of ik die makkelijk/zonder schade kan openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Hoi hoi,
Marvel heeft voor ons gezin meer beenruimte achterin.
2 kids 12 en 16 blijven tog nog doorgroeien 😉
De stoelen zitten net wat lekkerder dan de zs maar dat is voorkeur.
Oogt ook net iets meer uitstraling wat stoerder.
Maar blijft serieus veel geld,voor vele nog onbereikbaar.
Tsja onderhandelen is gewoon leuk kreeg een bod voor me huidige auto en vond ik te weinig.
Gewoon brutaal 🙊🙉🙈zijn en vragen wat ze nog kunnen doen voor me om de over de streep te trekken.
Wel de opmerking dat catalogusprijs vast staan.
Maar een stuk goodwil van hun kant en het gevoel dat ze me begrepen en open stonden voor de onderhandeling gaf de doorslag.
En dat terwijl ik voor de zs ging kwamen we tog uit op de marvel gewoon een leuke auto om te zien.
Je vind hem leuk of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Hopelijk dat ev rijden voor iedereen dichterbij komt.
Ik heb de luxe dat ik het kan,en gun iedereen het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Ook het koppel/pk van de marvel was tog iets wat merkbaar was,ondanks dat hij flink zwaarder is dan de zs rijd het bijzonder lekker,bij elke snelheid reageert hij vlot.
Eerlijk is eerlijk kofferbak valt tegen,de zs is veel groter. Aan de zs vond ik de gril met laadklep storend,had tog beter aan de zijkant kunnen zitten dat contact
Maarja de marvel heeft de frunk of je die veel gebruikt zal de praktijk uitwijzen.
Verder was ook de afwerking ook naar me zin.dat grote scherm tussen de stoelen is in mijn ogen wat overdreven maar ook overzichtelijk

Software word int nederlands geinstalleerd wat tog wel fijner is 😉
Dus alle plus en min punten naast elkaar gezet gewikt en gewogen veel gelezen en onderzocht.
Tog besloten voor de marvel R in blauwe kleur.
En das tog wel jammer dat je weinig kleurkeuze hebt,is het net je smaak niet moet je kiezen tussen de beste onze kleur was 100 % smaak.
Was het de zs geworden was het ook de blauwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
Gefeliciteerd, wij hebben precies dezelfde afweging gemaakt en dezelfde auto besteld. Het is voor ons ook de mooiste kleur voor die auto.

Nu nog wachten tot hij geleverd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Ja,en wachten duurt lang🤪
Maar tog benieuwd hoe het int echt eruit ziet,waarschijnlijk mooier.
Waar hebben jullie hem besteld ?
Wij in breda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grizzlybear
Wij ook in Breda. Levering is als het goed is einde van de maand voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Nog een verschil ontdekt tussen de MG ZS EV en de MG5.

De MG5 heeft geen spraakbediening vanwege het feit dat die beschikt over het iSmart Lite infotainment systeem.
De ZS EV heeft wel spraakbediening, maar dan alleen in de Luxury uitvoering.

Marvel R heeft het in alle uitvoeringen.

https://news.mgmotor.eu/n...ent-met-spraakopdrachten/

[ Voor 6% gewijzigd door Sonicfreak op 07-03-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdyksman
Sonicfreak schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:41:
Nog een verschil ontdekt tussen de MG ZS EV en de MG5.

De MG5 heeft geen spraakbediening vanwege het feit dat die beschikt over het iSmart Lite infotainment systeem.
De ZS EV heeft wel spraakbediening, maar dan alleen in de Luxury uitvoering.

Marvel R heeft het in alle uitvoeringen.

https://news.mgmotor.eu/n...ent-met-spraakopdrachten/
Maar om nou te zeggen dat het goed werkt vind ik een stap te ver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Rdyksman schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Maar om nou te zeggen dat het goed werkt vind ik een stap te ver
Dat is inderdaad een ander verhaal, maar wel iets wat met software updates verbeterd kan worden in de toekomst.
Tijdens de proefrit met de ZS werkte het alleen met Engelse spraakopdrachten, maar als ik de MG blog moet geloven, werkt het ook in het Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wereldrijziger schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 08:16:
Tsja onderhandelen is gewoon leuk kreeg een bod voor me huidige auto en vond ik te weinig.
Gewoon brutaal 🙊🙉🙈zijn en vragen wat ze nog kunnen doen voor me om de over de streep te trekken.
Wel de opmerking dat catalogusprijs vast staan.
Maar een stuk goodwil van hun kant en het gevoel dat ze me begrepen en open stonden voor de onderhandeling gaf de doorslag.
De opmerking dat de catalogusprijs vast staat werd ons ook verteld en er was dus ook niets mogelijk m.b.t. korting oid. Gezien de huidige marktomstandigheden begrijpelijk. Grondstof prijzen zijn duur en onvoorspelbaar, hetzelfde als transport. M.b.t. inruil was er helaas ook geen onderhandeling mogelijk, maar wij hadden dan ook een auto in te ruilen van 20 jaar oud... ik zie overigens nu dat onze oude auto te koop staat voor 75% meer dan wat wij ervoor terug hebben gekregen dus er was nog wel wat ruimte op dat gebied, maar goed ze moeten ook geld verdienen...
Sonicfreak schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:15:
Tijdens de proefrit met de ZS werkte het alleen met Engelse spraakopdrachten, maar als ik de MG blog moet geloven, werkt het ook in het Nederlands.
Op dit moment werkt de spraakassistent en routebegeleiding inderdaad alleen in het Engels (Duits, Spaans of Frans). Een update voor de Nederlandse taal zal ongetwijfeld in de pijpleiding zitten. Je kunt het niet maken om een auto op de Nederlandse markt te zetten die geen Nederlands spreekt. Wij Tweakers zullen dat wellicht nog accepteren, de gemiddelde Nederlander denk ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Hoi grizzlybear,
Wanneer heb je de auto besteld ?
Wij 23 febr.
Zeer waarschijnlijk jullie veel eerder.
Laat aub weten wanneer je de auto op kan halen.
Alvast veel voorpret toegewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Zijn er nog marvel r rijders in dit forum ?
Kunnen ze wat vertellen over de plus en min punten ? Hoe de rijervaring is en misschien dat de auto anders is/bevalt dan dat je verwachtte ?
Bedankt alvast.
Vee rij plezier iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wereldrijziger
De prijs (handelprijs ) die je krijgt bij inruil is tuurlijk anders dan de verkoopprijs.
Ja, tuurlijk verdienen ze erop,normale gang van zaken.
Alleen het verschil is soms te groot vandaar ik de brutaliteit 🙈🙉🙊 heb om te vragen of ze nog wzt konden doen.
En dat kon nog gelukkig.
By the way onze auto was 10 jaar en duitse makelarij 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
Wij hebben hem op 11 november besteld, dus de wachttijd viel eigenlijk nog reuze mee. Er zijn in Nederland al wel een aantal zwarte en witte geleverd, maar nog geen enkele blauwe dit jaar.
Wereldrijziger schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:11:
Hoi grizzlybear,
Wanneer heb je de auto besteld ?
Wij 23 febr.
Zeer waarschijnlijk jullie veel eerder.
Laat aub weten wanneer je de auto op kan halen.
Alvast veel voorpret toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Ooo, 4 maanden pff geeft de burger moed.
Tja ze hadden wit en zwart en grijs in de showroom.
En de basiskleur was blauw toen,maar niemand heeft ooit een blauwe gezien !!!!
Bedankt alweer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wereldrijziger schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:22:
De prijs (handelprijs ) die je krijgt bij inruil is tuurlijk anders dan de verkoopprijs.
Ja, tuurlijk verdienen ze erop,normale gang van zaken.
Alleen het verschil is soms te groot vandaar ik de brutaliteit 🙈🙉🙊 heb om te vragen of ze nog wzt konden doen.
En dat kon nog gelukkig.
By the way onze auto was 10 jaar en duitse makelarij 🤔
Ik kreeg er geen euro bij :+ Vond ik een beetje jammer, want dat is juist het spel wat je speelt bij een auto kopen/verkopen toch ;) ?
Wereldrijziger schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:31:
Ooo, 4 maanden pff geeft de burger moed.
Tja ze hadden wit en zwart en grijs in de showroom.
En de basiskleur was blauw toen,maar niemand heeft ooit een blauwe gezien !!!!
Bedankt alweer
Toen ik een proefrit ging maken stond er een blauwe voorloopauto/demo auto met Luxumburgse platen:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/NemAlURU50.jpg/raw
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/QItujiME87.jpg/raw
Wereldrijziger schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:15:
Zijn er nog marvel r rijders in dit forum ?
Kunnen ze wat vertellen over de plus en min punten ? Hoe de rijervaring is en misschien dat de auto anders is/bevalt dan dat je verwachtte ?
Bedankt alvast.
Vee rij plezier iedereen
Ik ben bezig met het schrijven van een gebruikersreview voor autoweek.nl. Aangezien ik me daar in het hol van de leeuw bevindt (gemiddeld genomen worden EVs daar nou niet met open armen ontvangen in de comments) wil ik het zo goed mogelijk op papier zetten. Als deze klaar is, zal ik de link delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Ja, dat is um gave kleur 👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Alvast bedankt voor de link ben zeer benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Yep, onderhandelen hoort erbij.
Tis geven en nemen zeg ik maar haha 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
Wij hebben diezelfde blauwe Marvel gezien toen we er waren. Als ik hem niet in het echt had gezien (in het blauw), dan had ik hem ook niet gekocht. Wij vinden het namelijk de mooiste kleur voor deze auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Twee renders van de aankomende MG4 EV (vermoedelijke concurrent van de ID.3)

Afbeeldingslocatie: https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--wkVeTQAU--/f_auto,t_content-image-full-desktop@1/v1646314989/autoexpress/2022/03/MG4%20exclusive%20images.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--Hk2kVHRT--/f_auto,t_content-image-full-desktop@1/v1646314989/autoexpress/2022/03/MG4%20exclusive%20images-2.jpg

Bron: https://www.autoexpress.c...ectric-hatchback-pictures

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 16:38
Freekers schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet slecht, geeft me wel een beetje Leaf vibes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

FlyingGameGuy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:04:
[...]

Niet slecht, geeft me wel een beetje Leaf vibes
En een beetje DS3 ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Freekers schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit. Helaas wordt deze pas Q4 onthuld en zal levering waarschijnlijk pas in 2023 plaatsvinden. Voor de zakelijke rijder zoals ik is dat helaas te laat.
Mijn huidige leasecontract loopt 31-12-2022 af en volgend jaar ga je meer bijtelling betalen omdat het maximumbedrag dat onder 16% bijtelling valt verlaagd wordt van 35.000 euro naar 30.000 euro. Alles daarboven valt onder 22% bijtelling.

Anders had ik deze serieus in overweging genomen. Ik rijd nu ook een hatchback en had graag weer een hatchback genomen.
Nu heb ik mijn zinnen gezet op een blauwe MG ZS EV long range Luxury. Dat zou dan mijn eerste SUV zijn.
De ZS gaat het waarschijnlijk wel worden tenzij er binnen nu en mei (dan mag ik gaan bestellen) ineens een andere interessante EV voorbij komt voor weinig geld, maar dat verwacht ik niet.
De Ora Cat en BYD Atto 3 (zal waarschijnlijk in Europa anders gaan heten) zijn nog niet aangekondigd voor Nederland. Dat zijn ook interessante en goedkope EV's die moeten gaan concurreren met MG.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Beetje off topic maar ben toch elke keer als ik nu langs een tankstation rijd blij dat ik de auto gewoon thuis in het stopcontact kan steken. En vervolgens lekker in de zon met de zonnepanelen de auto vul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van plan om een MG ZS Ev te bezichtigen van het weekend, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? ga van een Audi naar een MG wellicht maarja keuzes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Freekers schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:53:

Ik ben bezig met het schrijven van een gebruikersreview voor autoweek.nl. Aangezien ik me daar in het hol van de leeuw bevindt (gemiddeld genomen worden EVs daar nou niet met open armen ontvangen in de comments) wil ik het zo goed mogelijk op papier zetten. Als deze klaar is, zal ik de link delen.
AutoWeek en vooral de comments kan ik nauwelijks meer serieus nemen. Wel continu redelijk negatief over EV's, maar laatst wel een reportage over een Porsche Macan met speciale dakkoffer die dan tot 200km/u kon, en dan een verbruik van 1:7,7. En dan met excuus dat ze wel lekker hadden doorgekard op de Autobahn.

Geen kritische noot over de kosten van de brandstof, het beperkte bereik of de milieuvervuiling van die rit.

Terwijl bij elk EV artikel steevast wordt gerepd dat de range tegenviel of dat je geen sleurhut kunt meenemen. En de comments zijn helemaal toxic en FUD.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
Verwijderd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:17:
Van plan om een MG ZS Ev te bezichtigen van het weekend, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? ga van een Audi naar een MG wellicht maarja keuzes :)
De kleur. :+

Op de foto's en video's ziet dit er toch anders uit dan in werkelijkheid. Ik ben de blauwe kleur in het echt gaan bekijken en in het echt is die mooier dan op de foto's en video's.

Daarnaast zou ik zeggen probeer de MG Pilot eens. Twee keer de hendel naar beneden tikken of naar je toe halen dacht ik.
Ik rijd nu in een Hyundai Ioniq 28 kWh en daarbij werkt adaptive cruise control en lane keep assist aardig goed.
Tijdens mijn proefrit met de MG ZS EV merkte ik dat het redelijk vergelijkbaar is met de Ioniq. Voor mij prima dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
Verwijderd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:17:
Zorg voor zonnepanelen en een laadpaal thuis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

1993jjohan schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:24:
Beetje off topic maar ben toch elke keer als ik nu langs een tankstation rijd blij dat ik de auto gewoon thuis in het stopcontact kan steken. En vervolgens lekker in de zon met de zonnepanelen de auto vul.
Vrienden die eerst die-hard anti-EV waren, want 'ik hoef er alleen maar een als ik er 1200km op 1 lading mee kan rijden incl. caravan en hij binnen 10 seconden weer volgeladen is', zijn nu opeens wel héél geïnteresseerd in 'hoe werkt dat eigenlijk met opladen' en 'wat is het bereik van de jouwe'.
Jeroenneman schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:23:
AutoWeek en vooral de comments kan ik nauwelijks meer serieus nemen. Wel continu redelijk negatief over EV's, maar laatst wel een reportage over een Porsche Macan met speciale dakkoffer die dan tot 200km/u kon, en dan een verbruik van 1:7,7. En dan met excuus dat ze wel lekker hadden doorgekard op de Autobahn.

Geen kritische noot over de kosten van de brandstof, het beperkte bereik of de milieuvervuiling van die rit.

Terwijl bij elk EV artikel steevast wordt gerepd dat de range tegenviel of dat je geen sleurhut kunt meenemen. En de comments zijn helemaal toxic en FUD.
Jep. Met name de toxiciteit in de comments is waar ik me aan stoor. Niemand gunt elkaar wat. MG is automatisch een 'Chinees hok' of 'Chinese rommel' en je bent blijkbaar 'knettergek als je hiervoor 45k betaald'. Waarom? Wees eens blij voor 'n ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Yep, wees blij voor de ander gun het gewoon.
Baal ervan dat ik niet eerder een ev gekocht heb.
Maarja eerst sparen dan kopen je heb tenslotte genoeg vaste lasten.
Tegen iedereen geniet mee toon belangstelling.
En volg je droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldrijziger
Tactius , probeer ook eens de marvel 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cablepokerface
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 19:22
Sonicfreak schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:56:
[...]

Dankjewel voor je antwoord. Mocht je meer weten over de levertijd dan hoor ik het graag. Mag ook via PM.

En natuurlijk gefeliciteerd met je bestelling. :)
Ik heb getekend 31 december voor een ZS in Breda. (luxury long range black). Ze hadden het toen zelfs over februari levertijd, maar het blijkt toch allemaal wat langer te duren. Ik hoorde nu begin mei.
Pagina: 1 ... 43 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2