Toon posts:

Het grote MG EV Topic

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:

• thehog
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:07
NoticeNL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:01:
Iemand met ervaring mbt. wat voor bedrag je ongeveer terugkrijgt als je een ‘oude’ ZS EV inruilt? Ben toch wel erg geïnteresseerd geraakt in de nieuwe ZS, komt toch over als een auto die wat meer hedendaags/futureproof is. Ben benieuwd wat ik bij zou moeten leggen.
Volgens autotrack doet een ZS met een beetje kilometers er op nog steeds zo'n 30.000 euro. Da's gek, want je koopt hem nu nieuw, zonder subsidie, voor zelfde bedrag. Maar 25k moet wel lukken lijkt me. Dan moet je er alsnog 10k voor de normal range bij doen.

• dinootje
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-12 18:39
thehog schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:55:

Volgens autotrack doet een ZS met een beetje kilometers er op nog steeds zo'n 30.000 euro. Da's gek, want ...
Eerder deze week las ik een bericht, ik weet zo gauw niet meer waar, dat dat momenteel helemaal niet zo gek is, en niet alleen voor de ZS. Door de chiptekorten en de daardoor oplopende levertijden lopen de prijzen voor jonge tweedehands autos' flink op.
Volgens de ANWB was onze auto nu ook meer waard dan wat wij er voor betaald hebben. Of je dat er bij inruil ook echt voor terugkrijgt is natuurlijk maar de vraag. Maar wie weet...

• NoticeNL
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 03-12 20:35
Dat is wel echt bizar eigenlijk, dan zou ik hem nu ruim een jaar na aankoop voor meer kunnen verkopen dan waarvoor ik hem gekocht heb (cataloguswaarde min 4000 MG premie min 4000 subsidie). Gekke tijden, toch maar eens een bezoekje brengen aan Van Mossel dan binnenkort…

[Voor 5% gewijzigd door NoticeNL op 08-10-2021 16:27]

• thehog
NoticeNL schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:27:
Dat is wel echt bizar eigenlijk, dan zou ik hem nu ruim een jaar na aankoop voor meer kunnen verkopen dan waarvoor ik hem gekocht heb (cataloguswaarde min 4000 MG premie min 4000 subsidie). Gekke tijden, toch maar eens een bezoekje brengen aan Van Mossel dan binnenkort…
Die 4000 subsidie kan je niet meerekenen. Die betaal je terug als je hem inlevert of je krijgt hem gelijk weer voor de nieuwe elektrische auto. Sowieso dus niet meerekenen. Dan kom je dus op een aanschafprijs van de luxury destijds rond de 30k. Exact wat ie nu ook nog kost (nu weer die 4k MG premie)

[Voor 4% gewijzigd door thehog op 08-10-2021 16:55]

• NoticeNL
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 03-12 20:35
thehog schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Die 4000 subsidie kan je niet meerekenen. Die betaal je terug als je hem inlevert of je krijgt hem gelijk weer voor de nieuwe elektrische auto. Sowieso dus niet meerekenen. Dan kom je dus op een aanschafprijs van de luxury destijds rond de 30k. Exact wat ie nu ook nog kost (nu weer die 4k MG premie)
Mijn reactie was iets te ongenuanceerd inderdaad, ik beredeneerde het vanuit deze auto verkopen en een andere elektrische auto ervoor terug kopen - waardoor de subsidie inderdaad niet terugbetaald hoeft te worden en ik dus feitelijk mijn 8k korting van deze auto meeneem naar de volgende. Echter ook nog een rekenfoutje gemaakt; ik dacht dat ik onder de streep 24k had betaald, maar dat was 26k.

• jawealm
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 28-10 22:43
InstaAutoVlog / 1000 km in de MG Marvel R RWD Luxury / Voor een duppie op de eerste rang

link: YouTube: 1000 km in de MG Marvel R RWD Luxury | Voor een duppie op de eerste rij

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

VIP PLUS ELITE Organisme ⭐⭐⭐⭐⭐

jawealm schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:28:
InstaAutoVlog / 1000 km in de MG Marvel R RWD Luxury / Voor een duppie op de eerste rang

link: YouTube: 1000 km in de MG Marvel R RWD Luxury | Voor een duppie op de eerste rij
Belangrijke snapshot uit de video imho:

Voor de rest nog goede info: Energieverbruik ligt rond de 20 kW / 100KM.

[Voor 7% gewijzigd door Freekers op 08-10-2021 23:51]

PVOutput - 6130Wp (4550Wp Oost-West + 1580Wp Zuid)

• Scanniexxl
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-12 16:23
Ik krijg de file meldingen (TA) niet uitgeschakeld op de radio bij mijn mg zs ev. . Als ik radio via DAB+ luister komen de meldingen er steeds doorheen. De oplossing zal simpel zijn maar ik jan hem niet vinden.
Iemand een tip?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Witte MG Marvel R gespot:

Kleur staat 'm zeker niet verkeerd! Eens iets anders dan de standaard Prism Blue kleur :)

[Voor 23% gewijzigd door Freekers op 10-10-2021 19:04]

• jawealm
NIEUWE MG ZS EV: ALLE PRIJZEN / TOT 440 KILOMETER ELEKTRISCH VANAF ...

Link: https://www.autoweek.nl/a...ewsalert&utm_medium=email

• marvel27
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06:44
Net van Van Mossel gehoord dat private lease prijzen voor de nieuwe ZS EV en Marvel R binnen 2 weken bekendgemaakt worden.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

marvel27 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:04:
Net van Van Mossel gehoord dat private lease prijzen voor de nieuwe ZS EV en Marvel R binnen 2 weken bekendgemaakt worden.
Wist niet dat Van Mossel aan PL deed. Interessant.

Werd vanochtend gebeld dat er een wachtlist is voor proefritten in de Marvel R. Deze gaan eind Oktober pas open.

• MarkMG
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 28-11 16:30
johnberg51 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Goed initiatief,
Ik irriteer er mijzelf ook elke dag meer aan.
Sta eigenlijk op het punt om naar VM te gaan en gewoon eisen dat zij die bouten aandraaien.
Ja van die foto’s op het Engelse forum wordt je een beetje dizzy omdat alles links en andersom zit.
Ik kan je helaas nog niet helpen omdat ik de moed nog niet genomen heb.
Er zijn in ieder geval twee methodes:
1.) de hele linker onderkant van het dashboard losmaken, bij motorkaphandel.
2.) de makkelijke: onderste schroefje stuurkap los, en vervolgens nog twee schroefjes en daarna omklappen.
Methode twee vereist wel een speciaal model 13 mm moersleutel anders kom je er niet tussen heb ik begrepen.
Ik hoor graag wat jouw resultaten zijn :)
Ik heb een poging gedaan tot de 2e methode. Schroefjes los, met een 13 mm dopsleutel geprobeerd de geel gemarkeerde bout aan te draaien. Ik kreeg deze minder dan een kwart slag aangedraaid. Met weinig hoop de boel weer dicht geschroefd maar tot mijn verbazing was de knik verdwenen. Of dit door het aandraaien is of door het verschuiven van wat draden terwijl ik bezig was vraag ik mij nog af. Maar ik ben blij dat de knik weg is voor zolang als het duurt. 😀

• johnberg51
  • Laatst online: 02-12 18:04
MarkMG schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Ik heb een poging gedaan tot de 2e methode. Schroefjes los, met een 13 mm dopsleutel geprobeerd de geel gemarkeerde bout aan te draaien. Ik kreeg deze minder dan een kwart slag aangedraaid. Met weinig hoop de boel weer dicht geschroefd maar tot mijn verbazing was de knik verdwenen. Of dit door het aandraaien is of door het verschuiven van wat draden terwijl ik bezig was vraag ik mij nog af. Maar ik ben blij dat de knik weg is voor zolang als het duurt. 😀
Fijn dat het geholpen heeft :)
Kon je de rechtermoer ook aandraaien met een gewone dopsleutel?
Schijnt weinig ruimte te zijn.
Raad jij het aan om dit zelf te doen?

• Ronbebelaar
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 19-11 15:37
Scanniexxl schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:31:
Ik krijg de file meldingen (TA) niet uitgeschakeld op de radio bij mijn mg zs ev. . Als ik radio via DAB+ luister komen de meldingen er steeds doorheen. De oplossing zal simpel zijn maar ik jan hem niet vinden.
Iemand een tip?
Als je Instellingen aanklikt en dan links Radio/DAB selecteert krijg je een lijst met keuzemogelijkheden voor allerlei functies van de Radio. Meldingen aan/uit staat daar ook bij.

Succes

• skoopman
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 23-11 18:49
Hoi,

Gebruikt iemand de Active Cruise Controle van de mg zs ev ook voor in de file?

Ik krijg als de auto meer moet remmen (als je richting stilstand gaat) een raar geluid (krggggg). Als de auto vervolgens echt tot stilstand afremt volgt weer dit geluid maar dan heftiger.

Dit geluid is er niet als je zelf rijdt en afremt.

Alvast bedankt

• thehog
skoopman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:11:
Hoi,

Gebruikt iemand de Active Cruise Controle van de mg zs ev ook voor in de file?

Ik krijg als de auto meer moet remmen (als je richting stilstand gaat) een raar geluid (krggggg). Als de auto vervolgens echt tot stilstand afremt volgt weer dit geluid maar dan heftiger.

Dit geluid is er niet als je zelf rijdt en afremt.

Alvast bedankt
Dat is de pomp van je ABS die aan het opladen is (voor het geval hij moet ingrijpen) door gebrek aan hydrauliek in een electrische auto. Hoort er bij.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Witte en zwarte MG ZS EV Facelift en MG Marvel R zijn (ergens) gearriveerd

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:52
Freekers schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:34:

[YouTube: Ils arrivent 🥳 MG ZS 2022 et Marvel R ⚪️⚫️]
Anderhalve week geleden heb ik ze ook op een vrachtwagen gezien, komende uit België en Nederland in rijdend.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Igor4
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02-12 22:02
Freekers schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:34:

[YouTube: Ils arrivent 🥳 MG ZS 2022 et Marvel R ⚪️⚫️]
Helemaal terecht om hier verder te gaan.. hoe beschouw jij de luxury ZS EV long range vs de Marvel R? Wat zijn argumenten om voor de laatste te opteren?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Igor4 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:23:
[...]

Helemaal terecht om hier verder te gaan.. hoe beschouw jij de luxury ZS EV long range vs de Marvel R? Wat zijn argumenten om voor de laatste te opteren?
Goede vraag! De facelift luxury ZS EV long range is inderdaad een zeer interessante EV als je het mij vraagt. Veel auto voor je geld; grote range en veel opties. Op papier zijn er niet zoveel verschillen (geen frunk, 250kg minder trekvermogen, iets langzamere acceleratie, kleiner infotainment systeem) maar ik denk dat het met name een kwestie van smaak is. De ZS EV ziet er uit als het kleinere broertje van de Marvel R, net zoals de Seat Ateca het kleine broertje is van de Seat Taracco :)

Nog wat nieuwe videos van de MG ZS EV Facelift die ik voorbij zag komen op YouTube:

[Voor 16% gewijzigd door Freekers op 15-10-2021 00:16]

• skoopman
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 23-11 18:49
thehog schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:40:
[...]

Dat is de pomp van je ABS die aan het opladen is (voor het geval hij moet ingrijpen) door gebrek aan hydrauliek in een electrische auto. Hoort er bij.
Bedankt voor je antwoord. Fijn om te weten dat het erbij hoort.

• Igor4
Freekers schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:11:
[...]

Goede vraag! De facelift luxury ZS EV long range is inderdaad een zeer interessante EV als je het mij vraagt. Veel auto voor je geld; grote range en veel opties. Op papier zijn er niet zoveel verschillen (geen frunk, 250kg minder trekvermogen, iets langzamere acceleratie, kleiner infotainment systeem) maar ik denk dat het met name een kwestie van smaak is. De ZS EV ziet er uit als het kleinere broertje van de Marvel R, net zoals de Seat Ateca het kleine broertje is van de Seat Taracco :)

Nog wat nieuwe videos van de MG ZS EV Facelift die ik voorbij zag komen op YouTube:

[YouTube: MG ZS EV Facelift first impression]

[YouTube: MG ZS EV | Das neue Modell 2022 entdecken.🤩]
Dank, helder!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Aangezien ik beide auto's op mijn shortlist heb staan, hieronder de spreadsheet die ik gebruik om ze te vergelijken, misschien heeft iemand er iets aan:

In deze sheet staan niet alle features/verschillen, enkel hetgeen ik waarde aan hecht c.q. noemenswaardig vind.

• DonChaot
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06:15
laadkabel en granny zijn in beide gevallen een extra? Dat klinkt wel erg goedkoop.

Waar ik persoonlijk ook op zou letten is
- kan het laden extern gestopt en gestart worden
- kan je voorverwarmen
- is het laden nog steeds gekoppeld aan de positie van de deuren

Dit in verband met de ervaringen met de huidige mg.

Op basis van jou rijtje ben ik nog niet echt overtuigd dat de marvel de meerprijs waard is. Maar goed ik kijk ook meer naar de centen dan naar de auto ;)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

DonChaot schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:49:
laadkabel en granny zijn in beide gevallen een extra? Dat klinkt wel erg goedkoop.

Waar ik persoonlijk ook op zou letten is
- kan het laden extern gestopt en gestart worden
- kan je voorverwarmen
- is het laden nog steeds gekoppeld aan de positie van de deuren

Dit in verband met de ervaringen met de huidige mg.

Op basis van jou rijtje ben ik nog niet echt overtuigd dat de marvel de meerprijs waard is. Maar goed ik kijk ook meer naar de centen dan naar de auto ;)
Ik kon zowel de laadkabel als de grannycharger bij ze allebei niet terug vinden in de specificatie lijst. Meestal betekend in autoland dat; Staat er het er niet bij? Dan zit het er niet op (aangezien ze elk schroefje tot in detail in t lijstje zetten).

- Volgens de video op MGmotor.eu kun je zowel extern starten als stoppen met laden

- Voorverwarmen kan middels app
- Geen idee of het laden gekoppeld is aan de positie van de deuren

• Igor4
Freekers schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:29:
[...]

Aangezien ik beide auto's op mijn shortlist heb staan, hieronder de spreadsheet die ik gebruik om ze te vergelijken, misschien heeft iemand er iets aan:

[Afbeelding]

In deze sheet staan niet alle features/verschillen, enkel hetgeen ik waarde aan hecht c.q. noemenswaardig vind.
Ah dus de Marvel valt door die fiscale waarde toch nog net binnen de subsidie. Dan vervalt het grootste nadeel. Ik moet zeggen dat die ZS EV long range toch wel een heel goede deal is. Zowel in vergelijking met de Marvel R als in absolute zin.

Zeker als er over een tijdje weer met die 4k MG subsidie gestrooid gaat worden. Hoger dan de subsidie en hoeft niet terugbetaald te worden als je hem binnen 4 jaar verkoopt..

De ZS is wel op alle punten van ergernis verbeterd lijkt het. Goede zaak. En de 7 jaar garantie is ook netjes :)

[Voor 4% gewijzigd door Igor4 op 15-10-2021 22:37]

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 02:30
Momenteel weer iets raars, de MG aan een Total paal gehangen en met Shell/NewMotion druppel geactiveerd. Begint te laden volgens de auto , maar stopt dan: wel verbonden, laadt niet. Paal werd al gereset en in de Shell app is niets vreemds te zien.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Zou het aan de auto liggen, of aan de infra van de paal wellicht?

• DonChaot
Freekers schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:21:

- Volgens de video op MGmotor.eu kun je zowel extern starten als stoppen met laden
Met extern starten en stoppen bedoel ik niet om dat via een app te doen maar bijvoorbeeld door home automation. Ik denk dan aan een scenario dat je stroom op de auto zet op het moment dat je zonnepanelen stroom leveren. De huidige zs reageert dan niet.
Op korte termijn misschien nog niet zo interesant, later waarschijnlijk wel.

• sunib
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 07:25
rik schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:09:
Momenteel weer iets raars, de MG aan een Total paal gehangen en met Shell/NewMotion druppel geactiveerd. Begint te laden volgens de auto , maar stopt dan: wel verbonden, laadt niet. Paal werd al gereset en in de Shell app is niets vreemds te zien.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Zou het aan de auto liggen, of aan de infra van de paal wellicht?
Helaas gebeurd het mij ook nog wel eens. Laatst nog bij een allego paal. Laden gestart, je loopt weg. Kom je terug na 2 uur en dan blijkt ie gestopt na een zeer magere 0,5kwh. Ben al vaker teruggeweest bij van Mossel met laadgedoe en ze hebben er uiteindelijk iets aan gedaan waardoor het aan de thuislader nu in elk geval altijd werkt (werkplaatsreceptie wist alleen niet wat zucht). Ik heb in elk geval wel allang de update waarmee je met deuren open kan laden (al lijkt het bij mij minder problemen te geven als je auto op slot doet).

Moet wel zeggen dat mijn vertrouwen in de nieuwe MGs door dit soort gedoe wel afneemt.

[Voor 8% gewijzigd door sunib op 16-10-2021 21:43. Reden: typo en kleine aanvulling]

• jawealm
Eerlijke (positieve) review van de "oude" MG ZS EV: YouTube: Why the MG ZS EV is the perfect first EV - Ignore the Badge !

[Voor 14% gewijzigd door jawealm op 17-10-2021 00:21]

• MarkMG
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 28-11 16:30
johnberg51 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:05:
[...]

Fijn dat het geholpen heeft :)
Kon je de rechtermoer ook aandraaien met een gewone dopsleutel?
Schijnt weinig ruimte te zijn.
Raad jij het aan om dit zelf te doen?
Ik heb 1 bout aangedraaid en dat lukte net aan met een dopsleutel. Let wel op, het is behoorlijk krap en met mijn kleine handjes kon ik er net bij. Het is dat het geholpen heeft dat ik in ieder geval zou proberen een poging te doen. En anders toch even een afspraak bij Van Mossel.

• Henno Keers
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 03-12 11:59
rik schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:09:
Gebeurt bij mij vaak want ik heb nog een oudere BMS revisie. Deze is niet tolerant tegen het in stand-by gaan van de paal. Donderdag nog gehad bij Newmotion palen op mijn werk.
Daar staan er op een locatie 3 achter elkaar. Als iemand naast je een auto aanzet dan gaan de palen in standby om de totale belasting te verdelen.
Totale laadsessie: 4.5 uur. 1.5 kW geladen. |:(

• CCXT1984
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 23-10 19:11
Ik kon zowel de laadkabel als de grannycharger bij ze allebei niet terug vinden in de specificatie lijst.
In de rijklaarkosten zit de type 2-kabel bij. De grannylader wordt niet meegeleverd, maar met zo'n grote accu ook niet echt nodig lijkt me.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Korte 'review'/kennismaking van de nieuwe MG ZS EV Facelift (in 't zwart):

Korte 'review'/kennismaking van de MG Marvel R (in 't zwart):

Korte demo van Apple Carplay in de MG Marvel R incl korte demo van de 360 graden camera's:

CCXT1984 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:08:
[...]

In de rijklaarkosten zit de type 2-kabel bij. De grannylader wordt niet meegeleverd, maar met zo'n grote accu ook niet echt nodig lijkt me.
Ah top, bedankt! Dan kan ik 'm Excelletje bijwerken ;) Grannycharger vind ik persoonlijk wel handig om te hebben overigens

• 1993jjohan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:22
Granny kan je ook goedkoop bijvoorbeeld van marktplaats of Ali halen. Daar is niks mis mee. Het blijven natuurlijk geen Laders maar gewoon. "slimme" verlengsnoeren. Meer als wat communicatie electronica en een relais is het niet. Hij verteld je auto hoeveel A stroom die mag nemen en schakelt de rails in. Meer doet zoiets niet. De lader zit in de auto zelf.

• Sarge78
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 28-11 23:55
Hoi allemaal,

Heel veel berichten in dit topic door zitten spitten vandaag.

Zit te kijken om een nieuwe "oude" versie te halen van de ZS EV op basis van operational lease. Ook met een schuin oog naar de nieuwe aan het kijken.
De lease prijzen van de nieuwe zijn nog niet bekend schijnbaar. Niet voor private en niet voor operational.

Schijnbaar komt de standaard versie voorlopig ook niet in Nederland op de markt. Alleen de Long range zal verkrijgbaar zijn (aldus VM Amsterdam). Wanneer wel weten ze niet. Voorlopig niet in ieder geval. De nieuwe long range in luxury is alleen wel gelijk iets van 8k duurder dan de huidige luxury.

Ze verwachten heel misschien een aantal van de nieuwe misschien wel te kunnen leveren dit jaar, maar dan alleen de blauwe versie. Zie alleen op de filmpjes hier in het forum al witte en grijze. Dat lijkt mij wel een betere optie.

Nu nog aan het oriënteren voor een dubbele 3 fase laadpaal. Komt ook nog een tweede elektrische auto bij aankomend jaar.

3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C en eTwist, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 03-12 18:38
Zwarte Marvel R Perf is te bewonderen in Mall of the Netherlands. Nieuwe MG ZS was er nog niet

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Simply1337 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:06:
Zwarte Marvel R Perf is te bewonderen in Mall of the Netherlands. Nieuwe MG ZS was er nog niet
Lol, ik heb de Marvel R nu al 2x gemist die keren dat ik in the Mall of The Netherlands was :+

Ben benieuwd wanneer de proefritten gaan plaatsvinden. Meisje aan de telefoon zei vanaf eind Oktober...

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:53
Voor de ZS EV eigenaren:
binnenkort kan je een frunk kopen :D
Ze zijn nu nog aan het prototypen

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-12 16:13
Kodess schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:32:
Voor de ZS EV eigenaren:
binnenkort kan je een frunk kopen :D
Ze zijn nu nog aan het prototypen
[Afbeelding]
Wie is "ze"? :)

Alles is terug te redeneren naar 4

• Kodess
https://www.evaccessoriesireland.com/
Heb ik vorige week mijn ioniq frunk besteld, en zag dat ze dit aan het teasen waren op hun instagram.
Ik volg dit topic nog, ook al is het dus uiteindelijk een ioniq geworden :9

[Voor 12% gewijzigd door Kodess op 19-10-2021 12:54]

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Steefph
Kodess schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

https://www.evaccessoriesireland.com/
Heb ik vorige week mijn ioniq frunk besteld, en zag dat ze dit aan het teasen waren op hun instagram.
Ik volg dit topic nog, ook al is het dus uiteindelijk een ioniq geworden :9
Thanks! Aangezien het uit Ierland moet komen misschien een samenkoopactie beginnen :>

Nog een set gas-lifters erbij en het zou helemaal ideaal zijn :9
Ah, heeft al iemand gedaan :o
https://www.mgevs.com/threads/bonnet-struts-fitted.2316/

met deze
https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.7e4634caTmt4NZ

[Voor 18% gewijzigd door Steefph op 19-10-2021 13:03]

• jawealm
Ik neem aan dat op dit forum mensen actief zijn die in meer of mindere mate besmet zijn met het EV-virus. De meeste mensen denken dat de EV in zijn huidige vorm (als productie-auto) sinds ca. 2010 onder ons is in de vorm van een Nissan Leaf of Renault Fluence, maar in 1996 bracht GM in Californië reeds de EV1 als seriematig geproduceerde EV op de markt. Ondanks het enthousiasme van de leaserijders (het model werd niet te koop aangeboden) was het model geen lang leven beschoren.

GM had in die tijd goud in handen maar ze waren zichzelf daar niet van bewust. Er waren krachten die geen EV's wilden en die waren toen nog te sterk. Er is in 2006 een hele goede documentaire over gemaakt die daar een heel goed (en breed) beeld van schetst. Die documentaire kun je hier bekijken: https://watchdocumentaries.com/who-killed-the-electric-car/ . Opmerking: het laden kan even wat tijd kosten.

Fully Charged refereert in deze aflevering ook aan deze documentaire: YouTube: Who Towed The Electric Car? The GM EV1 road-trip! | Fully Charged

Voor de echte EV-liefhebber interessant om kennis van te nemen. Ik denk dat als GM toen had doorgepakt Tesla nooit zo groot en dominant had kunnen worden als ze nu zijn, maar dat weet je natuurlijk nooit 100% zeker.

• Steefph
jawealm schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:09:
Ik neem aan dat op dit forum mensen actief zijn die in meer of mindere mate besmet zijn met het EV-virus. De meeste mensen denken dat de EV in zijn huidige vorm (als productie-auto) sinds ca. 2010 onder ons is in de vorm van een Nissan Leaf of Renault Fluence, maar in 1996 bracht GM in Californië reeds de EV1 als seriematig geproduceerde EV op de markt. Ondanks het enthousiasme van de leaserijders (het model werd niet te koop aangeboden) was het model geen lang leven beschoren.

GM had in die tijd goud in handen maar ze waren zichzelf daar niet van bewust. Er waren krachten die geen EV's wilden en die waren toen nog te sterk. Er is in 2006 een hele goede documentaire over gemaakt die daar een heel goed (en breed) beeld van schetst. Die documentaire kun je hier bekijken: https://watchdocumentaries.com/who-killed-the-electric-car/ . Opmerking: het laden kan even wat tijd kosten.

Fully Charged refereert in deze aflevering ook aan deze documentaire: YouTube: Who Towed The Electric Car? The GM EV1 road-trip! | Fully Charged

Voor de echte EV-liefhebber interessant om kennis van te nemen. Ik denk dat als GM toen had doorgepakt Tesla nooit zo groot en dominant had kunnen worden als ze nu zijn, maar dat weet je natuurlijk nooit 100% zeker.
Meer iets voor:
Elektrische auto's - deel 5

• jawealm
Ik zag net dat bij het forum Elektrische auto's - deel 5 de documentaire Who Killed the Electric Car? een keer werd genoemd. Ik heb via een post ook de bezoekers van dat forum geattendeerd op de (mijn inziens) belangrijke waarde van de documentaire v.w.b. het zichtbaar maken van het tekortschieten van de auto-industrie uit de jaren 90/00.

Er is geen heel direct verband met MG maar de tekort schietende traditionele auto-industrie heeft daarmee wel ruimte gelaten voor andere partijen om hun EV's te ontwikkelen en op de markt te brengen, waaronder SAIC/MG. Vooruitkijken is belangrijk maar achterom kijken kan ook van waarde zijn.

[Voor 72% gewijzigd door jawealm op 19-10-2021 16:43]

• UrbanSnEAky
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-12 15:45
thehog schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:16:
[...]

In Tiel alleen maar positieve ervaring tot nu toe. En heb ook nog niet gelezen van iemand die daar een slechte ervaring had. Dus volgende keer daar maar heen als het in de buurt ligt voor je? :-)
Vorige week ben ik in Tiel geweest. Ik werd daar goed geholpen en eigenlijk alle problemen die ik met de vestiging in Amersfoort had, zijn opgelost door naar Tiel te rijden :) Enig puntje was dat de wifi erg slecht is waardoor ik niet verder kon werken.

De persoon die ik aan de lijn had wist gewoon waar hij het over had en dat was erg prettig. In Amersfoort lijkt het er op dat ze gewoon geen idee hebben wat ze doen.

Ik kan nu in elk geval met de deuren open laden (vol geladen laat nu een voltage zien van 448V), klik aan het stuur is ook netjes verholpen. Als "bonus" kreeg de auto ook nog een roestbehandeling.

Bedankt voor de tip @thehog

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Verbruikstest nieuwe MG ZS EV Facelift

Mooie promo video van MG die alle features opsomt van de nieuwe MG ZS EV Facelift

• Henno Keers
UrbanSnEAky schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

Vorige week ben ik in Tiel geweest. Ik werd daar goed geholpen en eigenlijk alle problemen die ik met de vestiging in Amersfoort had, zijn opgelost door naar Tiel te rijden :) Enig puntje was dat de wifi erg slecht is waardoor ik niet verder kon werken.

De persoon die ik aan de lijn had wist gewoon waar hij het over had en dat was erg prettig. In Amersfoort lijkt het er op dat ze gewoon geen idee hebben wat ze doen.

Ik kan nu in elk geval met de deuren open laden (vol geladen laat nu een voltage zien van 448V), klik aan het stuur is ook netjes verholpen. Als "bonus" kreeg de auto ook nog een roestbehandeling.

Bedankt voor de tip @thehog
Ik heb voor over 3 weken voor onze ZS ook een afspraak in Tiel gemaakt. Eerste indrukken zijn zeer goed. Ik heb een mail gestuurd met de klachten over het laden aan mobiele palen die met regelmaat afgebroken wordt omdat de auto niet tolerant met de standby stand van een laadpaal om kan gaan.
Jammer dat MG / Van Mossel de auto's niet proactief binnen een lifecycle voor de software heeft en zo een beeld heeft wat er op alle auto's draait. Dit wordt volledig overgelaten aan de dealers die het op hun manier invullen. Hierdoor krijg je dat er in NL heel veel "verschillende" ZS'en rondrijden.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

2021 MG ZS EV Facelift testdrive

• Igor4
Freekers schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:54:
Verbruikstest nieuwe MG ZS EV Facelift

[YouTube: Test conso ⛽ MG ZS 2022 70kWh]

Mooie promo video van MG die alle features opsomt van de nieuwe MG ZS EV Facelift

[YouTube: MG Motor Europe - ZS EV]
Hmm snelweg range niet top als ik zijn verbruik omreken naar de hele accu. ev-DB geeft al range inschattingen:

https://ev-database.nl/auto/1541/MG-ZS-EV-Long-Range

• buzzbuzz68
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 02-12 14:28
Nog steeds geen regenerative braking in adaptive cruise control :'( Heel vreemd.

Heel misschien klopt het niet. Hij reed er nog maar net in, dus de accu was mogelijk nog helemaal vol. Dan zal regenerative braking niet werken. We wachten wat uitgebreidere reviews af.

[Voor 21% gewijzigd door buzzbuzz68 op 22-10-2021 11:50]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Igor4 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Hmm snelweg range niet top als ik zijn verbruik omreken naar de hele accu. ev-DB geeft al range inschattingen:

Ja, dat was aan de hoge kant, maar ik weet de omstandigheden niet (temperatuur, wind, terrein).

EV-Database is een mooie site, maar van auto's die nog pas uit zijn neem ik de data met een korreltje zout. Ben al meerdere fouten tegen gekomen, o.a. bij Cupra Born en MG Marvel R kloppen een aantal zaken niet (max. laadsnelheid etc).
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Nog steeds geen regenerative braking in adaptive cruise control :'( Heel vreemd.
Snap ik ook niet, gemiste kans. Vraag me af of de MG Marvel R dit wel doet....

• Sarge78
Ik ben voornemens om één deze weken een nieuwe MG aan te schaffen, maar ik moet wel zeggen dat je weinig response retour krijgt. Echt blij zijn ze niet met kopers op dit moment krijg ik het idee.

Informatie verzoeken waar ze niet op terug komen, brochures niet sturen die ze zouden sturen, offertes niet sturen, geen antwoorden op de mail, niet terug gebeld worden na terugbel verzoeken.

Hebben jullie ook deze ervaringen of is het nu ineens ongelofelijk druk? Volgens mij moet ik op de knieën smeken of ik een auto mag kopen.

3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C en eTwist, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW

• marvel27
Haha, dat klinkt als vintage Van Mossel MG 😉 Je zou denken dat ze ondertussen wel hun zaakjes op orde zouden hebben.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Herkenbaar. Probeerde een tijdje terug het nummer op de MG site te bellen maar krijg een dode lijn aan de andere kant. Op 3 verschillende dagen geprobeerd. Geen idee of het nummer nu wel werkt.
Van Mossel heeft zeker genoeg verdiend... of ze verdienen te weinig op MG en willen je graag iets anders aansmeren ;)

• CCXT1984
Freekers schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:57:
Herkenbaar. Probeerde een tijdje terug het nummer op de MG site te bellen maar krijg een dode lijn aan de andere kant. Op 3 verschillende dagen geprobeerd. Geen idee of het nummer nu wel werkt.
Van Mossel heeft zeker genoeg verdiend... of ze verdienen te weinig op MG en willen je graag iets anders aansmeren ;)
MG bellen lijkt me niet handig, aangezien VM de NLse importeur en dealer is. Ik heb bij mijn vorige auto ook niet de Nissan importeur voor dingen gebeld ;)

• CCXT1984
Sarge78 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:50:
Ik ben voornemens om één deze weken een nieuwe MG aan te schaffen, maar ik moet wel zeggen dat je weinig response retour krijgt. Echt blij zijn ze niet met kopers op dit moment krijg ik het idee.

Informatie verzoeken waar ze niet op terug komen, brochures niet sturen die ze zouden sturen, offertes niet sturen, geen antwoorden op de mail, niet terug gebeld worden na terugbel verzoeken.

Hebben jullie ook deze ervaringen of is het nu ineens ongelofelijk druk? Volgens mij moet ik op de knieën smeken of ik een auto mag kopen.
Gaat het om de huidige of nieuwe ZS? Want laatst genoemde is er ook nog helemaal niet. Brochures? Die kennen ze zo goed als niet hoor, gewoon op de MG Europe website kijken. Ben wel benieuwd met wie je contact hebt dan, want ik heb altijd snel en goed contact gehad met Amsterdam. Al denk ik dat ze veel aanvragen al krijgen voor de Marvel en nieuwe ZS.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

CCXT1984 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:59:
[...]

MG bellen lijkt me niet handig, aangezien VM de NLse importeur en dealer is. Ik heb bij mijn vorige auto ook niet de Nissan importeur voor dingen gebeld ;)
Klopt, maar ik bedoel het nummer op de MGMotor.eu website bij Contact. Dan ga ik er van uit dat ik naar een nummer bel waar in ieder geval iemand de telefoon opneemt ;)

• CCXT1984
Freekers schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:01:
[...]

Klopt, maar ik bedoel het nummer op de MGMotor.eu website bij Contact. Dan ga ik er van uit dat ik naar een nummer bel waar in ieder geval iemand de telefoon opneemt ;)
MG Europe is niet Van Mossel importeur of dealer he? Wel de juiste mensen bellen ;)
Kan me voorstellen als die Chinezen allemaal Hollanders aan de lijn krijgen of ze aub hun auto kunnen laden met open deuren (waarom eigenlijk? Wie staat er nou bij zijn auto als je normaal gaat laden XD) dat ze die lijn maar opgedoekt hebben.

[Voor 24% gewijzigd door CCXT1984 op 22-10-2021 23:09]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

CCXT1984 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:05:
[...]

MG Europe is niet Van Mossel importeur of dealer he? Wel de juiste mensen bellen ;)
Hoe moet ik dat als 'domme' consument weten :+ ? Ik zie reclame van MG, ga naar de website van MG en daar staat bij contact een nummer. Dat nummer bel ik... waarom staat dat nummer er dan ;) ?

• CCXT1984
Precies wat ik zeg. Je belt toch ook niet Volvo Zweden op, maar dan zoek je toch een dealer op en bel je die?

• jawealm
CCXT1984 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:20:
Precies wat ik zeg. Je belt toch ook niet Volvo Zweden op, maar dan zoek je toch een dealer op en bel je die?
CCXT1984 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:05:
[...]

Kan me voorstellen als die Chinezen allemaal Hollanders aan de lijn krijgen of ze aub hun auto kunnen laden met open deuren (waarom eigenlijk? Wie staat er nou bij zijn auto als je normaal gaat laden XD) dat ze die lijn maar opgedoekt hebben.
@CCXT1984 Ik ga er van uit dat je zelf niet in de gaten hebt dat je op een kleinerende en intimiderende manier op mensen reageert. Je presenteert jezelf als de insider die alles weet en alles snapt, zeker als het om VM gaat. Want zodra iemand frustraties over VM uit dan ben jij de eerste om de klagende partij daarover de mond te snoeren. Wat je duidelijk wil maken kun je volgens mij ook op een respectvolle en niet kleinerende manier zeggen, dus zonder op de man/vrouw te spelen.

• CCXT1984
jawealm schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 01:33:
[...]

[...]

@CCXT1984 Ik ga er van uit dat je zelf niet in de gaten hebt dat je op een kleinerende en intimiderende manier op mensen reageert. Je presenteert jezelf als de insider die alles weet en alles snapt, zeker als het om VM gaat. Want zodra iemand frustraties over VM uit dan ben jij de eerste om de klagende partij daarover de mond te snoeren. Wat je duidelijk wil maken kun je volgens mij ook op een respectvolle en niet kleinerende manier zeggen, dus zonder op de man/vrouw te spelen.
Ik ben geen insider hoor, gewoon een MG-rijder die logisch nadenkt. Wel in de autobranche gezeten overigens, maar dat is al even geleden, al snap ik misschien daarom ook hoe het de andere kant werkt. En de dingen die ik weet, is omdat ik het aan een verkoper heb gevraagd 8)7

• buzzbuzz68
Ik heb Pat gevraagd of de accu vol was waardoor de regen niet werkte. Helaas, accu was 65%, dus het lijkt er echt op dat de nieuwe ZS alweer geen regen gebruikt bij het remmen tijdens ACC. Het blijft vreemd, ik geloof niet dat er een andere elektrische auto is waar dit het geval is.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02-12 16:36
Sarge78 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:50:

Bij de aanschaf van onze MG heb ik rondgekeken (internet/bellen), bij welke van Mossel dealer een MG zou staan. Uiteindelijk bij de KIA dealer in Zwolle terecht gekomen. Afspraak gemaakt en goed geholpen daar.
Na de testrit direct getekend. Dus misschien is dat een optie?

• Jeroenneman
  • Nu online

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

CCXT1984 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Ik ben geen insider hoor, gewoon een MG-rijder die logisch nadenkt. Wel in de autobranche gezeten overigens, maar dat is al even geleden, al snap ik misschien daarom ook hoe het de andere kant werkt. En de dingen die ik weet, is omdat ik het aan een verkoper heb gevraagd 8)7
Hopelijk zijn de dealers binnenkort verdwenen, en is de landelijke site precies de plek waar je moet zijn. Bij een Tesla hoef je ook niet naar een dealer. Gewoon klikken en online bestellen.

Misschien zoals Gazelle een paar testcentra door het land om proefritjes te maken, maar mannetjes van 20 in gladde pakken bij de dealer kunnen we allemaal missen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Freekers
  • Niet online

Freekers

CCXT1984 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:20:
Wellicht komt het door de associatie die ik heb met EV merken. Bij een EV merk denk ik bijv. aan een Tesla of Cupra, vooruitstrevende merken waarbij je amper contact hebt met een dealer, gewoon alles via de site. En dan nog, mocht ik het verkeerde nummer bellen verwacht ik dat op z'n minst de telefoon wordt opgenomen en ik doorverwezen word naar de juiste persoon/bedrijf, maar blijkbaar is dat een hele gekke gedachte.

Overigens eens met met @jawealm . Met honing vang je meer vliegen dan met azijn.... back on topic:

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-12 17:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

Iemand hier al een idee wanneer de private lease prijzen beschikbaar zijn? Ben toch benieuwd of er mogelijkheden zijn om mijn ZS EV te upgraden.. :X :P

blup

• marvel27
Bezulba schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:03:
Iemand hier al een idee wanneer de private lease prijzen beschikbaar zijn? Ben toch benieuwd of er mogelijkheden zijn om mijn ZS EV te upgraden.. :X :P
Twee weken geleden hoorde ik dat het binnen twee weken bekend zou worden. Any minute now dus, wat bij MG Mossel dus nog gemakkelijk een aantal maanden kan duren ;)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

Roland Tameling (HUGE Car Guy) heeft op z'n lijstje staan om binnenkort de nieuwe MG ZS EV te reviewen. Specifieke vragen kun je aan hem stellen via z'n Twitter account. Ik heb reeds een voorzet gedaan:

https://twitter.com/Rolan...tatus/1451652122269954051

• FlyingGameGuy
Bezulba schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:03:
In hoeverre zou zoiets midden in een lopend private lease contract kunnen? Want zoiets zou mij zeker ook wel bevallen :)

• citomaster
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 03-12 15:53
Ik zag de leaseprijzen van de Marvel R al wel bij VM staan: https://www.vanmossel.nl/privelease/aanbod/mg/marvel-r/13689

• marvel27
FlyingGameGuy schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:43:
[...]

In hoeverre zou zoiets midden in een lopend private lease contract kunnen? Want zoiets zou mij zeker ook wel bevallen :)
Niet denk ik. Je kan wel je bestaande contract ter overname aanbieden (heb ik gedaan met mijn vorige auto met het oog op het leasen van de ZS), en dan een nieuw PL contract afsluiten voor de facelift. De subsidie kan blijkbaar overgezet worden op de nieuwe auto.
Kijk, daar sta ik met mijn grote mond :) ik had een aantal dagen geleden gecheckt en toen stond het er niet op, maar dus toch netjes binnen die termijn van twee weken. 639€ voor de blauwe Marvel R op basis van 60 maanden en 10k kms. De ZS facelift ontbreekt echter nog.

[Voor 75% gewijzigd door marvel27 op 25-10-2021 11:58]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

(Duitse) review van de MG Marvel R in de kleur Kirin Grey... staat 'm goed moet ik zeggen!

Ik word wel knetter gek van al die piepjes tijdens het rijden.

• Sarge78
marvel27 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Twee weken geleden hoorde ik dat het binnen twee weken bekend zou worden. Any minute now dus, wat bij MG Mossel dus nog gemakkelijk een aantal maanden kan duren ;)
Vorige week hoorde ik van de van Mossel lease dat ze beschikbaar zijn via de dealer. Bij de dealer nog niets bekend, maar moet één deze dagen bekend worden.

• Clement1984
  • Laatst online: 30-11 18:24
Goedemorgen, ik heb een vraagje t.a.v. de BMS update. Ik heb ongeveer een jaar geleden een update gekregen (kan AC laden met deuren open). Echter lees ik dat deze update niet goed is en dat er een nieuwere is die onderliggende problemen oplost. Klopt dat? Bijvoorbeeld de lagere maximale voltage.

• thehog
Clement1984 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:02:
Goedemorgen, ik heb een vraagje t.a.v. de BMS update. Ik heb ongeveer een jaar geleden een update gekregen (kan AC laden met deuren open). Echter lees ik dat deze update niet goed is en dat er een nieuwere is die onderliggende problemen oplost. Klopt dat? Bijvoorbeeld de lagere maximale voltage.
Hangt er een beetje vanaf wanneer vorige jaar je die update hebt gehad. Tussen juli en oktober was er een update die het laden met deuren open mogelijk maakte maar ergens oktober november kwam er een volgende update met range problemen. Die is dan later weer hersteld en dat zie je aan een lagere voltage bij vol geladen accu.
Als je geen range problemen hebt dan hoef je ook geen update te hebben. Range problemen had je dan nu wel gemerkt.

• Clement1984
thehog schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:13:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wanneer vorige jaar je die update hebt gehad. Tussen juli en oktober was er een update die het laden met deuren open mogelijk maakte maar ergens oktober november kwam er een volgende update met range problemen. Die is dan later weer hersteld en dat zie je aan een lagere voltage bij vol geladen accu.
Als je geen range problemen hebt dan hoef je ook geen update te hebben. Range problemen had je dan nu wel gemerkt.
Dank je wel, is het niet schadelijk voor de accu dan de hoge voltage? Verder heb ik alleen problemen met snelladen. Daar loop ik vaak aan tegen de tekst "connected but not charging". Weet niet of dat nu ook al is opgelost...

• Henno Keers
Clement1984 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:51:
[...]

Dank je wel, is het niet schadelijk voor de accu dan de hoge voltage? Verder heb ik alleen problemen met snelladen. Daar loop ik vaak aan tegen de tekst "connected but not charging". Weet niet of dat nu ook al is opgelost...
Bij welke laders heb je de melding "connected but not charging"?
Dit komt eigenlijk alleen voor bij doorgeluste of dubbel uitgevoerde openbare laadpalen in combi met een oude BMS als er een andere auto wordt gekoppeld.
Dan gaat de paal kort in standby, en de MG kan daar met oudere BMS'en niet mee omgaan. Dan moet je de auto van het slot halen en opnieuw op slot doen om de sessie weer te starten.

• Clement1984
Henno Keers schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:40:
[...]

Dit komt eigenlijk alleen voor bij doorgeluste of dubbel uitgevoerde openbare laadpalen in combi met een oude BMS als er een andere auto wordt gekoppeld.
Dan gaat de paal kort in standby, en de MG kan daar met oudere BMS'en niet mee omgaan. Dan moet je de auto van het slot halen en opnieuw op slot doen om de sessie weer te starten.
Het probleem is niet zozeer dat de auto stopt met laden. Als die eenmaal start gaat het goed. Het probleem is het starten, alsof er geen handshake plaatsvindt. Geen idee waar dat aan kan liggen.

• thehog
Henno Keers schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:40:
[...]

Nou met de laatste BMS update (althans die van feb 2021) gebeurd dat nog steeds bij de efteling hoor :-)

• thehog
Clement1984 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:50:
[...]

Het probleem is niet zozeer dat de auto stopt met laden. Als die eenmaal start gaat het goed. Het probleem is het starten, alsof er geen handshake plaatsvindt. Geen idee waar dat aan kan liggen.
Ga met die meldingen en een paar 'bewijs' foto's naar van mossel. Dan krijg je wel een nieuwe versie BMS en hopelijk is het dan opgelost. Maar zoals ik hier boven aangeef is het niet altijd feest want ook bij de efteling gaat het nogal mis (het gaat laden en na een half uur ofzo stopt ie omdat een buurman parkeert en ook gaat laden waarschijnlijk).

• Supershiva
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-12 19:06
Private Lease prijzen van de nieuwe MG ZS EV staan op de site van VM.

https://www.vanmossel.nl/privelease/aanbod/mg/zs-ev/12186

Die longe range prijzen ze lekker de markt uit tov de Kia e-Niro 64kWh zeg.... ;(

509 comfort
539 Luxury

Ik vind het een leuke auto, maar heb geen ruzie met mijn geld.
Als dit zo blijft dan word het voor mij een e-Niro

• 1993jjohan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:22
Supershiva schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:28:

Die longe range prijzen ze lekker de markt uit tov de Kia e-Niro 64kWh zeg.... ;(

509 comfort
539 Luxury

Misschien wacht tot ze de voorraad van de eerste zs op hebben. Misschien gaan dan de prijzen van de nieuwe wel omlaag.

Maar wat een smak geld. De reden dat de ZS toen zo goed liep was niet alleen interessante aanschafprijs maar ook lage private lease met natuurlijk de subsidie.

• Clement1984
thehog schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:42:
[...]

Ga met die meldingen en een paar 'bewijs' foto's naar van mossel. Dan krijg je wel een nieuwe versie BMS en hopelijk is het dan opgelost. Maar zoals ik hier boven aangeef is het niet altijd feest want ook bij de efteling gaat het nogal mis (het gaat laden en na een half uur ofzo stopt ie omdat een buurman parkeert en ook gaat laden waarschijnlijk).
Het is opgelost, ben met de klacht naar van Mossel gegaan. Het blijkt dat er een hoop updates beschikbaar waren en die zijn gelijk geïnstalleerd. Ik vroeg ze waarom ze dat niet twee weken geleden hebben gedaan tijdens het onderhoud. Het antwoord is dat ze dat niet mogen doen zonder dat er klachten zijn. Vreemde situatie vind ik dat. Gelukkig heb ik nu ook de update waarbij het voltage belaagd is en dus regeneratief remmen met 100% accu gelijk werkt. Waarschijnlijk ook een stuk beter voor de accu.

• Supershiva
1993jjohan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:13:
[...]

Misschien wacht tot ze de voorraad van de eerste zs op hebben. Misschien gaan dan de prijzen van de nieuwe wel omlaag.

Maar wat een smak geld. De reden dat de ZS toen zo goed liep was niet alleen interessante aanschafprijs maar ook lage private lease met natuurlijk de subsidie.
Prijsverlaging wanneer oude model helemaal op is zou heel goed kunnen.
Prijzen van 400 om 450 denk niet dat dat op korte termijn gaat gebeuren, daarvoor hebben ze de prijzen nu al te hoog ingezet.

Stel dat ze met 2 maanden de prijzen al naar dit niveau laten zakken dan is dat een dikke middelvinger naar iedereen die nu bestelt.
Scheelt je op een contract van 5 jaar zo’n 6000.

Ik hoop het natuurlijk maar geloofwaardig is het niet

• buzzbuzz68
Supershiva schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:28:

509 comfort
539 Luxury

Die prijzen moeten echt fors omlaag. Voor (bijna) het zelfde geld heb je ook een IONIQ 5. 8)7

[Voor 7% gewijzigd door buzzbuzz68 op 29-10-2021 19:03]

• Supershiva
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

Die prijzen moeten echt fors omlaag. Voor (bijna) het zelfde geld heb je ook een IONIQ 5. 8)7
Als je idd toch al in die prijsrange denkt dan is de stap naar 595 makkelijker gemaakt.
Heb je wel een stuk meer auto dan de MG…

• DonChaot
Misschien nog even geduld hebben. De 4k van mossel bonus zat er ook niet vanaf het begin op.

• MichaelValee
  • Laatst online: 08:01
Igor4 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Ze testen dat ook meestal bij 120-130km/u, bij 110 ligt dat al heel wat beter. En niet vergeten, 't is n suv 😉

• MichaelValee
  • Laatst online: 08:01
Weet iemand of het normaal is dat de kleine accu 13V heeft zelfs na laadbeurten?

• Steefph
Gisteren viel opeens de ACC uit. Forward Collision melding dat die niet meer werkt. Je kunt dan ook geen gebruik meer maken van alleen CC. Dat is wel knap waardeloos.

Zo meteen maar eens kijken of er iets te zien is aan de radar.

• FlyingGameGuy
Steefph schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:44:
Gisteren viel opeens de ACC uit. Forward Collision melding dat die niet meer werkt. Je kunt dan ook geen gebruik meer maken van alleen CC. Dat is wel knap waardeloos.

Zo meteen maar eens kijken of er iets te zien is aan de radar.
Deze melding heb ik ook wel eens gezien, echter alleen bij erg slecht weer met slecht zicht (mist of zware neerslag). Weet niet of je in zo'n situatie zat op dat moment?

• VenPatrick
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 24-11 19:08
Ik hou dit forum al een tijdje in de gaten. ik denk er over na om voor de eerste versie van MG ZS EV te gaan. Ik ben benieuwd als zometeen de nieuwe versie op de markt komt wat dat gaat doen met de prijs voor een gebruikte ZS EV. Misschien zien hier wel gebruikers die van de eerste versie af willen voor de nieuwe versie.

Ik vindt op dit moment de prijzen van een gebruikte versie nog vrij fors. Zou dan liever voor een nieuwe gaan. Meer mensen met dit dilemma?

Ook houd ik nog de MG5 in de gaten, wanneer wordt deze prijs officieel bekend gemaakt (iemand een idee)?

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 02:30
Vandaag de melding dat de beide voorbanden druk verlies hebben. Zal de omslag van het weer zijn denk ik, gewoon langs de benzinepomp en bijpompen lijkt me? Hoeveel bar zal ik doen?

• Kodess
rik schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:26:
Vandaag de melding dat de beide voorbanden druk verlies hebben. Zal de omslag van het weer zijn denk ik, gewoon langs de benzinepomp en bijpompen lijkt me? Hoeveel bar zal ik doen?
De hoeveelheid die op de sticker in de bestuurdersdeur kozijn staat. :9

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• Sarge78
Vraagje voor de ZS EV rijders.

Ik heb net mijn auto besteld en zal hem snel kunnen rijden.
Het enige waar ik erg aan moet wennen is de armsteun. Ik ben niet heel lang, zit redelijk rechtop en moet natuurlijk naar het stuur toe aangezien het stuur niet naar mij kan komen :p

Nu leun e alleen niet op de armsteun, maar net daarvoor op het klepje van de flessenhouder. Daar zal ik vast aan gaan wennen, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben. Iemand daar al een leuk foefje op gevonden?

• thehog
Sarge78 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:12:
Vraagje voor de ZS EV rijders.

Ik heb net mijn auto besteld en zal hem snel kunnen rijden.
Het enige waar ik erg aan moet wennen is de armsteun. Ik ben niet heel lang, zit redelijk rechtop en moet natuurlijk naar het stuur toe aangezien het stuur niet naar mij kan komen :p

Nu leun e alleen niet op de armsteun, maar net daarvoor op het klepje van de flessenhouder. Daar zal ik vast aan gaan wennen, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben. Iemand daar al een leuk foefje op gevonden?
Ja ik ervaar hetzelfde. Dat klept leunt niet lekker met je arm. Ik ben er wel inmiddels aan gewend maar als iemand een mooie oplossing heeft, lees ik mee.

• Steefph
FlyingGameGuy schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:46:
[...]

Deze melding heb ik ook wel eens gezien, echter alleen bij erg slecht weer met slecht zicht (mist of zware neerslag). Weet niet of je in zo'n situatie zat op dat moment?
Het was regenachtig maar, nou niet echt iets on-Nederlands :P

Volgende dag werkte het weer maar, blijf me erover verbazen dat je in deze toestand niet gewoon de CC kunt gebruiken.

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee