Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 15:18
1993jjohan schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:49:

Ook hebben ze een update geïnstalleerd omdat ik daarom vroeg. Ik hoopte dat ik daarmee de uitgesteld laden functie van mijn AliExpress lader kon gebruiken maar heeft helaas niet geholpen. Hij begint niet met laden wanneer de timer afloopt. Ik kan nu wel met de deuren open laden. Nu wilde ik dit vooral ivm zonnepanelen en straks aflopen van de saldering.
Ja precies, in 2023 de lader om ca. 9:30 u laten starten als de zon goed op kracht is en als het even ook nog kan via de p1-poort van de slimme meter de laadstroom varieren nagelang er teruglevering is.
Ik vraag mij af of onze MG daar ooit mee overweg zal kunnen. :)
Verder zal het laden dan bij half bewolkt weer regelmatig onderbroken worden gewoon omdat de MG en iedere andere EV minimaal 6A nodig heeft om te kunnen laden.

Dit kan een toekomstbeeld worden voor al diegenen die op de fiets of met het OV naar het werk gaan.
Ik hoop wel dat in ieder geval uitgesteld laden nog ooit gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 11:45
Zou leuk zijn als het uitgesteld laden ooit zal werken.

Echter of het rendabel is voor mij persoonlijk om er een nieuwe slimme lader voor aan te schaffen van 1000+ euro weet ik niet. Ik heb een 10kw SMA omvormer en de SMA EV lader lijkt me een mooi ding. Maar zelfs zonder de saldering weet ik niet of ik de gemaakte kosten ooit zal terugverdienen.

Ik hoopte dit mooi goedkoop op te lossen door mijn 16a Ali lader met timer functie te gaan gebruiken. Maar helaas nog geen succes.

Ik heb trouwens deze lader. Werkt prima (op die timer na dan) en zeer degelijk voor het geld. Instelbaar van 8 tot 16a. Aangesloten op aparte groep direct naar de meterkast. Heb hem toen voor 150 euro in een sale kunnen kopen. Niet de meest mooie oplossing. Maar voor het geld prima.
https://nl.aliexpress.com/item/1005001523850977.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsupRKb5CHJTEVGNvhcmf1S0EcA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DGIRH2hsmWOyhUJJTJyGZF1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2k1l1E4a1AGtkg4z9d3ISjGDvE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsgMoIdt31YOxkUZdPYzzphK.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar goed. Salderen zullen ze waarschijnlijk langzaam afbouwen vanaf 2023. Ik heb de private lease tot juli 2025. Er zal na deze auto zeker weer een elektrische auto komen. Want zou inmiddels niet meer anders willen. Bij de aanschaf van een nieuwe EV zal ik opnieuw de overweging maken om een mooiere lader te kopen. En eventueel dan 3fase. Hoewel voor mijn gebruik de 16a 1fase snel zat is.

[ Voor 4% gewijzigd door 1993jjohan op 21-09-2021 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
@1993jjohan

Een puur zonnestroom laadsysteem kan met deze componenten heel goedkoop hoor.

https://www.stegen.com/nl...mart-evse-controller.html

https://www.stegen.com/nl...rt-evse-sensorbox-v2.html

Nog een relais van 25 euro en modulekastje en klaar.
Wil je 3 fasen? Gewoon alleen relais vervangen.

Misschien iets voor de toekomst 8)
Stuk voordeliger als zo’n Zappi.

[ Voor 11% gewijzigd door johnberg51 op 21-09-2021 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
johnberg51 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:54:
@1993jjohan

Een puur zonnestroom laadsysteem kan met deze componenten heel goedkoop hoor.

https://www.stegen.com/nl...mart-evse-controller.html

https://www.stegen.com/nl...rt-evse-sensorbox-v2.html

Nog een relais van 25 euro en modulekastje en klaar.
Wil je 3 fasen? Gewoon alleen relais vervangen.

Misschien iets voor de toekomst 8)
Stuk voordeliger als zo’n Zappi.
Bedankt. Maar zolang de saldering nog volledig bestaat en de MG niet goed met dit soort systemen om kan gaan hou ik even wat ik nu heb.

Vind het een gemiste kans van MG dat ze dit niet op orde hebben met het laden. Laden tot een percentage of met een timer kunnen veel autos gewoon zelf al ongeacht de laadpaal. Ik blijf de MG een geweldige mooie auto vinden met een goede prijs/kwaliteit maar het is jammer dat je alleen maar "dom" kunt laden.

In mijn ogen is slim laden de toekomst. Het net kan het nu al bijna niet aan door alle zonnestroom en alle elektrische auto's die na een werkdag massaal tussen 5 en 6 aan de lader gaan. Deze 2 problemen kunnen elkaar helpen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
De laatste melding van Royal mail is 17/9 20:25 uur Your item is currently with Customs in the destnation country.
Bij PostNL is het pakket onbekend en van de douane heb ik nog niets gehoord.
Wat is die andere link bij PostNl?

Jammer van de vertraging want ik doe dit weekend mee aan E-Cannonball 2021 in Duitsland. De extra batterij info via OVMS was dan welkom geweest i.p.v alleen de streepjes en het restant kilometers.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronbebelaar op 21-09-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-05-2023
Ronbebelaar schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:54:
[...]

De laatste melding van Royal mail is 17/9 20:25 uur Your item is currently with Customs in the destnation country.
Bij PostNL is het pakket onbekend en van de douane heb ik nog niets gehoord.
Wat is die andere link bij PostNl?
De link die mij de benodigde extra informatie gaf is deze: https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/
Verder heb ik nog met dit nummer gebeld: 088 - 225 5636; dit nummer wordt op deze pagina genoemd: https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

[ Voor 14% gewijzigd door jawealm op 22-09-2021 00:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawealm
marc4547 schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:37:
Tijdens zijn 3 weken verblijf bij VM in februari vanwege balanceren van de cellen is mijn 12 volt akku een keer leeg geweest. en weer opgeladen maar sindsdien heb ik het euvel dat mijn dak hemel niet op de juiste manier open gaat en sluit. Je hoort een tik op het knopje te geven en dan hoort hij helemaal te openen en ook helemaal te sluiten met een tik op het knopje. Nu moet ik de knop ingedrukt houden om hem te openen. De auto is al 2 keer bij VM geweest en dan "lezen" ze het dak opnieuw in maar na een paar dagen is het weer hetzelfde. 2 weken geleden op maandag geweest en nu merkte ik gisteren dat het weer hetzelfde is. Ik zal bellen met VM dat het weer niet in orde is. Iemand dit ook al eens gehad? En was er een oplossing?
Ik weet niet of deze vraag nog open staat maar dit zou volgens de beknopte handleiding de oplossing moeten zijn:

Initialisatie schuifdak
In het geval van een stroomstoring of wanneer de accu wordt losgenomen terwijl het schuifdak of het zonnescherm in beweging is, moet het schuifdak/zonnescherm worden geïnitialiseerd nadat de stroomvoorziening is hersteld.

Het schuifdak initialiseren:
Sluit het schuifdak volledig; trek het achterste deel van de schakelaar voorzichtig naar beneden en houd de schakelaar gedurende 10 seconden in die stand. Het schuifdak wordt tot een vooraf ingesteld punt geopend en stopt dan. Vervolgens wordt het schuifdak automatisch gesloten; het schuifdak is nu geïnitialiseerd. Gedurende het hele proces moet de schakelaar omlaaggetrokken blijven.

Het zonnescherm initialiseren:
Sluit het zonnescherm volledig; druk op de schakelaar voor sluiten en houd deze gedurende 10 seconden in die stand. Het zonnescherm wordt tot een vooraf ingesteld punt geopend en stopt dan. Vervolgens wordt het zonnescherm automatisch gesloten. Het zonnescherm is nu geïnitialiseerd. Gedurende het hele proces moet de schakelaar ingedrukt blijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

Bezulba

Formerly known as Eendje

jawealm schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:18:
[...]

Ik weet niet of deze vraag nog open staat maar dit zou volgens de beknopte handleiding de oplossing moeten zijn:

Initialisatie schuifdak
In het geval van een stroomstoring of wanneer de accu wordt losgenomen terwijl het schuifdak of het zonnescherm in beweging is, moet het schuifdak/zonnescherm worden geïnitialiseerd nadat de stroomvoorziening is hersteld.

Het schuifdak initialiseren:
Sluit het schuifdak volledig; trek het achterste deel van de schakelaar voorzichtig naar beneden en houd de schakelaar gedurende 10 seconden in die stand. Het schuifdak wordt tot een vooraf ingesteld punt geopend en stopt dan. Vervolgens wordt het schuifdak automatisch gesloten; het schuifdak is nu geïnitialiseerd. Gedurende het hele proces moet de schakelaar omlaaggetrokken blijven.

Het zonnescherm initialiseren:
Sluit het zonnescherm volledig; druk op de schakelaar voor sluiten en houd deze gedurende 10 seconden in die stand. Het zonnescherm wordt tot een vooraf ingesteld punt geopend en stopt dan. Vervolgens wordt het zonnescherm automatisch gesloten. Het zonnescherm is nu geïnitialiseerd. Gedurende het hele proces moet de schakelaar ingedrukt blijven
Dit is de oplossing! Ik had exact hetzelfde en deze stappen loste het op.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Gisteren een tripje gedaan v 2x83km. In oprijden erg rustig, de boordcomputer gaf een gemiddelde v 13,2kwh/100km. Terug iets vlotter, stukken aan 120km/u waardoor ik 15kwh/100km te lezen kreeg. Tevens gaf hij een resterend rijbereik v 110km aan wat echt niet kan kloppen.
Rechts kon ik duidelijk zien dat de accu nog half vol zat (met de streepjes). Net het laad-proces gestart, hij gaf aan dat de accu nog 49% capaciteit over had wat volgens mij wel juist is. Bij 166km aan 14kwh gemiddeld kom ik ook op 23,6kwh wat inderdaad iets meer als de helft van de accu is. Als ik had verder gereden aan 120km/u zou die 110km bereik wel eerder kunnen kloppen. Dus ondanks alles vind ik die streepjes veel beter dan het berekende bereik. Zal ik zelf wel schatten 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
jawealm schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:51:
[...]

Bij mij nu ook idd 449V. Het verschil met 455V lijkt op het oog verwaarloosbaar klein, maar is het dus kennelijk niet. Kan iemand uitleggen wat de effecten van deze 6V verlaging zijn? Verwijzen naar een eerdere post hierover (als die er is) mag natuurlijk ook.
Volgens mij is dit gedaan zodat je ook met een 'volle' accu toch regeneratie kan gebruiken. In de oude situatie (454v) had je het probleem dat met een volle accu je regen niet kon gebruiken voor een bepaalde periode aangezien de accu niet voller dan vol geladen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnberg51
damster_mark schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:42:
[...]

Volgens mij is dit gedaan zodat je ook met een 'volle' accu toch regeneratie kan gebruiken. In de oude situatie (454v) had je het probleem dat met een volle accu je regen niet kon gebruiken voor een bepaalde periode aangezien de accu niet voller dan vol geladen worden.
Nou, ik denk eerder dat MG dit gedaan heeft om accudegradatie zoveel mogelijk tegen te gaan.
Ik heb het al zoveel gezegd op dit forum: de accu van de MG bestaat uit 108 serieële blokken.
Spanning per cel is dan 454 : 108 = 4,20V
4,20V is de cutoff voltage van een lion cell en betekent gewoon 100% nokvol, dit is gewoon een natuurkundige eigenschap.
Een 100% volgeladen accu staat onder stress, zeker als je deze niet meteen gebruikt.
Bij 449V is de celspanning 449 : 108 = 4,15V, dit komt ongeveer overeen met 95% SOC en hier voelt de accu zich een stuk beter bij en het aantal laadcycli wordt hierdoor aanzienlijk verhoogd.
Dit is beter om de 8 jaar garantie op de accu waar te kunnen maken.
Er zijn veel andere EV’s die zelfs maar tot 90% SOC laden, uiteraard wordt er wel 100% aangegeven.

Dat je even niet kunt regeneren is helemaal niet erg en alleen maar goed voor de remschijven i.v.m. roesten.

[ Voor 5% gewijzigd door johnberg51 op 24-09-2021 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 15:19
Beste Allemaal.

De set winter banden is opgehaald.

allemaal heel veel veilige Km met jullie auto's en ik kom zo nu en dan nog wel even neuzen bij dit Topic

;w

[ Voor 74% gewijzigd door pecari op 26-09-2021 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
pecari schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:32:
Beste Allemaal.
Ik heb de MG ZS EV verkocht en heb nog een mooie set winterbaden
Beste Pecari,

Jammer dat je gaat uitstappen. Ga je nog met iets spannends/interessants elektrisch verder? Of gooi je het over een hele andere boeg?

Groeten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pecari
jawealm schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:12:
[...]

Beste Pecari,

Jammer dat je gaat uitstappen. Ga je nog met iets spannends/interessants elektrisch verder? Of gooi je het over een hele andere boeg?

Groeten
Jawealm.

We hebben een Kia E-Nero gekocht. daar liep een mooie aanbieding en daar ben ik op ingegaan ook weer nieuw en kan de subsidie overzetten van de MG naar de Kia.

maar we waren wel tevreden over de MG alleen wat accu betrof, was het net wat de weinig. en dat is nu opgelost met het 64kw accu pakket van de kia.

de winter set is al opgehaald dus verkocht.

Peter Veel veilige Km met de Winter set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 23:02
Jammer Pecari! Kun je wat meer vertellen over het overzetten van de subsidie?

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De eerste boot met productie MG Marvel R's is aangekomen

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawealm
pecari schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:38:
[...]
We hebben een Kia E-Nero gekocht. daar liep een mooie aanbieding en daar ben ik op ingegaan ook weer nieuw en kan de subsidie overzetten van de MG naar de Kia.

maar we waren wel tevreden over de MG alleen wat accu betrof, was het net wat de weinig. en dat is nu opgelost met het 64kw accu pakket van de kia.
Dat klinkt als een soepele overgang. Gefeliciteerd daarmee. Het klinkt ook logisch als de range een issue is.

Wij hebben een MG ZS EV (koop) en vooral mijn vrouw is er erg tevreden mee. Als 2e auto heb ik voor mezelf kortgeleden een BMW i3 (met 94 Ah / 33 kWh accu + range extender) uit 2016 met 93.000 km op de teller gekocht. Dit is een erg interessant concept, alleen helaas zonder de fiscale voordelen van een 100% elektrische auto. De (650 cc) motor is in tegenstelling tot de motor uit andere hybride auto's een echte hulpmotor die niet de wielen aandrijft maar alleen de acculading op peil houdt, en je gebruikt deze alleen als je de eerstvolgende laadpaal niet haalt. Ik heb deze eigenlijk als alternatief voor de Dacia Spring gekocht. Ik zocht nl. iets in de prijsklasse van de Dacia Spring (incl. subsidie), dus rond de €17k. Daarbij wilde ik qua range niet inleveren t.o.v. de Dacia Spring. Ik denk hiermee een kwalitatief betere keuze te hebben gedaan ondanks dat de BMW inmiddels 5 jaar oud is.

Ik weet dat dit bericht off topic is maar ik vind het wel leuk om deze volgende stap in onze ontwikkeling op EV-gebied te delen. Mocht iemand t.z.t. een Dacia Spring als 2e auto aanschaffen dan ben ik benieuwd om te vernemen hoe deze zich tot de MG ZS EV verhoudt.

Ik weet alleen niet of TS (of anderen) zich in deze verbreding van het forumonderwerp kan (kunnen) vinden. Het lijkt mij voor de levensvatbaarheid en het voortbestaan van dit forum te verdedigen om dit toe te staan, maar misschien praat ik daarmee iets teveel in mijn eigen straatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Blijf het een mooie bak vinden die marvel R. Hij geeft me wel een beetje een tesla gevoel met dat scherm en de handgreepjes enzo.

Ik las ook dat deze in Europa app support krijgt op de website.
Hopelijk zet deze ontwikkeling door naar de ZS maar ben bang van niet. Hoewel ze het wel ooit belooft hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

1993jjohan schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:06:
Blijf het een mooie bak vinden die marvel R. Hij geeft me wel een beetje een tesla gevoel met dat scherm en de handgreepjes enzo.

Ik las ook dat deze in Europa app support krijgt op de website.
Hopelijk zet deze ontwikkeling door naar de ZS maar ben bang van niet. Hoewel ze het wel ooit belooft hadden.
Ik denk dat we niet hoeven te rekenen op enige grote verbeteringen bij de ZS, behalve bij een nieuwe versie van de auto zelf. Het zijn helaas geen Tesla's waar je 5 jaar na aanschaf nog grote updates krijgt, missen wij gewoon die wifi/3g/4g communicatie die het überhaupt mogelijk zou maken fatsoenlijk te kunnen communiceren met de auto. En ja, er zit "iets" in voor de noodcommunicatie, maar het kost tijd/geld/moeite om daar wat mee te doen voor MG en het is niet echt een premium merk ;)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Ik denk ook niet dat het er aan zit te komen. Hopen op doorontwikkeling van OVMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
marvel27 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:48:
Ik denk ook niet dat het er aan zit te komen. Hopen op doorontwikkeling van OVMS.
V.w.b. de doorontwikkeling van de OVMS; denk je dan aan een hardwarematige doorontwikkeling of zou dat via OTA updates via de bestaande OVMS module kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Ik heb zelf geen OVMS, en ben ook niet betrokken bij de ontwikkeling ervan. Maar uit wat ik erover gelezen heb blijkt volgens mij dat er hard gewerkt wordt om de communicatie van de software in de MG te kunnen decoderen. Van zodra je vanuit de app de airco kan bedienen wordt het voor mij interessant om een OVMS-module aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Ronbebelaar schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:54:
Jammer van de vertraging want ik doe dit weekend mee aan E-Cannonball 2021 in Duitsland. De extra batterij info via OVMS was dan welkom geweest i.p.v alleen de streepjes en het restant kilometers.
Ik hoop dat je het dit weekend desondanks naar je zin hebt gehad.

Ik heb nog steeds niets ontvangen. Daarom nog maar eens naar het 088 nummer gebeld. Er werd gezegd dat gewacht wordt tot de vracht een bepaald volume heeft en dan wordt deze naar mijn woonplaats getransporteerd en kan ik de OVMS module bij de Primera ophalen.

De mevrouw van PostNL gaf ook aan dat het sinds 1 juli drama is. Iedereen zit vele weken op zijn bestelde spullen te wachten. De Douane is de boosdoener. Die wil alle pakketjes bekijken om zoveel mogelijk geld voor de NL staat te chargen. Dat kan en het mag maar zorg dan voor max. 3 dagen oponthoud, maar niet voor 3 weken of meer. Ik heb de bestelling op 6 september gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBkMXPvqZPxbDqXRfyCrOqasFIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Vv1Cjjlfzo7iD2SSSnmUh4R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door jawealm op 27-09-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
marvel27 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:30:
Ik heb zelf geen OVMS, en ben ook niet betrokken bij de ontwikkeling ervan. Maar uit wat ik erover gelezen heb blijkt volgens mij dat er hard gewerkt wordt om de communicatie van de software in de MG te kunnen decoderen. Van zodra je vanuit de app de airco kan bedienen wordt het voor mij interessant om een OVMS-module aan te schaffen.
Lijkt wel of dat forum uit UK waar ze dit proberen te ontwikkelen offline is.
In het verleden leek het wel of die Mike het ook niet meer wist.
Hij had gehoopt dit op te kunnen lossen met de software van Captain DIY uit Thailand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19
johnberg51 schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:14:
[...]

Lijkt wel of dat forum uit UK waar ze dit proberen te ontwikkelen offline is.
In het verleden leek het wel of die Mike het ook niet meer wist.
Hij had gehoopt dit op te kunnen lossen met de software van Captain DIY uit Thailand.
Op discourse zitten ze niet meer, maar nu hier https://www.mgevs.com/for...pp-support-ovms-forum.29/
Maar lijkt qua ontwikkeling stil te staan ja. Het liep vast op encryptie op de data voor het aansturen van de klimaatbeheersing. Via crowdfunding is toen wat geld verzameld om het e.a. te onderzoeken maar is niks uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 17:48

Snuffel

Vroem!

Ik heb ineens dat hij niet meer verder wil laden dan +/- 196 km.
Mis steeds 1 streepje tot volle accu.

Iemand die dit herkent en de oplossing weet?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Snuffel schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:00:
Ik heb ineens dat hij niet meer verder wil laden dan +/- 196 km.
Mis steeds 1 streepje tot volle accu.

Iemand die dit herkent en de oplossing weet?
Laad je af en toe wel tot 100% op i.v.m. het balanceren van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik laad normaliter altijd op tot 100%/235km, echter sinds zondag stopt ie bij 196km

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ronbebelaar
jawealm schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:48:
[...]

Ik hoop dat je het dit weekend desondanks naar je zin hebt gehad.

Ik heb nog steeds niets ontvangen. Daarom nog maar eens naar het 088 nummer gebeld. Er werd gezegd dat gewacht wordt tot de vracht een bepaald volume heeft en dan wordt deze naar mijn woonplaats getransporteerd en kan ik de OVMS module bij de Primera ophalen.

De mevrouw van PostNL gaf ook aan dat het sinds 1 juli drama is. Iedereen zit vele weken op zijn bestelde spullen te wachten. De Douane is de boosdoener. Die wil alle pakketjes bekijken om zoveel mogelijk geld voor de NL staat te chargen. Dat kan en het mag maar zorg dan voor max. 3 dagen oponthoud, maar niet voor 3 weken of meer. Ik heb de bestelling op 6 september gedaan.

[Afbeelding]
Ik zie bij PostNl op het track/trace nummer na 23 september geen verdere acties dan wachten op douane.
Zal maar geduldig afwachten tot er meer nieuws is.

Heb het afgelopen weekend deelgenomen aan e-Cannonball 2021 van Berlijn naar München, waren de enige MG en de enige NL deelnemer, maar was een leuke en interessante ervaring met zo'n 70 EV's van allerlei merken en zelfbouw. Ook een nieuw merk, Skywell, was erbij. Mooie auto, formaat MarvelR, maar bleek onderweg niet te kunnen snelladen :( Die hebben we niet meer in München gezien. De hele rondrit Alkmaar-Berlijn-München-Keulen-Alkmaar (2300km) gemiddeld 16 Kw / 100km. Op snelweg overal 110 km/uur aangehouden.
Voor zover er nog sprake was van actieradius angst ben ik die volledig kwijt. Het is geen enkel probleem om met een EV, onverschillig van de batterij grootte, zo'n rit te rijden. Overal snelladers en met een ABPR als routeplanner eenvoudig uit te zetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ak560DTuFKCvCbmsG9ShVUDCLMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFhVmNc5mmqEjv1aamR4xkz0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Ronbebelaar op 27-09-2021 20:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pecari
marvel27 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:52:
Jammer Pecari! Kun je wat meer vertellen over het overzetten van de subsidie?
Ja dat kan ik.

Je stuurt een verzoek tot wijziging van het kenteken van je eerste aanvraag.

er zijn voorwaarden die kun je lezen op de site van het RVO, zoals je moet onder de 45k blijven en je moet bij een erkent dealer kopen.

hier een stukje uit de brief die ik kreeg via het RVO met de goedkeuring van wijziging.

Wijziging Autogegevens
Uit de gegevens van het kentekenregister (RDW) is gebleken dat u het voertuig met het kenteken J261GK niet meer op uw naam hebt staan. U heeft aangegeven dat dit voertuig is vervangen voor het volgende kenteken:

Merk Handelsbenaming (Model) Kenteken
KIA NIRO N123DN

Op grond van artikel 2.1.5 lid 2 kan de subsidieontvanger gedurende de termijn waarop de auto op naam van de subsidieontvanger moet zijn gesteld (3 jaar na subsidievaststelling) een andere elektrische personenauto kopen of leasen die ook in aanmerking zou zijn gekomen voor subsidie op grond van deze regeling. Deze andere auto moet gedurende de nog resterende termijn van deze 3 jaar op naam van de subsidieontvanger zijn gesteld. De vaststellingsbeschikking kan op verzoek van de subsidieontvanger, na verstrekking van het kenteken van deze andere auto, dienovereenkomstig worden gewijzigd.

Beslissing
Het vervangende voertuig met kenteken N123DN voldoet aan de voorwaarden van de SEPP. Ik wijzig hierbij mijn beschikking van 13 augustus 2020 en stel hierbij de subsidie van € 4.000 vast voor het kenteken N123DN. Dit bedrag heeft u reeds uitbetaald gekregen (koop) of u ontvangt de maandtermijnen hiervoor (lease). Alle overige voorwaarden uit de beschikking van 13 augustus 2020 blijven onverminderd van kracht.

Dus geen probleem met het overzetten op de nieuwe Kia

kenteken heb ik even aan gepast vandaar 123.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02-2024
Ronbebelaar schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:55:
[...]

Heb het afgelopen weekend deelgenomen aan e-Cannonball 2021 van Berlijn naar München, waren de enige MG en de enige NL deelnemer, maar was een leuke en interessante ervaring met zo'n 70 EV's van allerlei merken en zelfbouw. Ook een nieuw merk, Skywell, was erbij. Mooie auto, formaat MarvelR, maar bleek onderweg niet te kunnen snelladen :( Die hebben we niet meer in München gezien. De hele rondrit Alkmaar-Berlijn-München-Keulen-Alkmaar (2300km) gemiddeld 16 Kw / 100km. Op snelweg overal 110 km/uur aangehouden.
Voor zover er nog sprake was van actieradius angst ben ik die volledig kwijt. Het is geen enkel probleem om met een EV, onverschillig van de batterij grootte, zo'n rit te rijden. Overal snelladers en met een ABPR als routeplanner eenvoudig uit te zetten.[Afbeelding]
stoer man! hulde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
Snuffel schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:11:
Ik laad normaliter altijd op tot 100%/235km, echter sinds zondag stopt ie bij 196km
klinkt niet goed. zou em na laten kijken door VM.
hoeveel volt geeft die aan als die helemaal opgeladen is? Zie voorbeeld van mijn ZS.
Die 285km op de GOM is met de airco uit en op standje Eco natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfWWtoNVFYS9Sx0LCnU1otVRRbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruV3CExOUcdRIaqSyho4kX18.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
thehog schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:46:
[...]

Op discourse zitten ze niet meer, maar nu hier https://www.mgevs.com/for...pp-support-ovms-forum.29/
Maar lijkt qua ontwikkeling stil te staan ja. Het liep vast op encryptie op de data voor het aansturen van de klimaatbeheersing. Via crowdfunding is toen wat geld verzameld om het e.a. te onderzoeken maar is niks uitgekomen.
Ja, jammer dat er niet wat meer beweging in zit. Laatste MG related commits zijn uit mei. ;(
Er is ook https://mgevhackers.slack.com/
, wat mannen daar reageerden vlotjes op mijn beginners ovms vragen.

overigens ook dit nieuws nog: https://dexters-web.de/urgent-ssl-update-text_99.en.htm
ff lezen als je OVMS main draait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-05 12:37

Fremske

and change the world

YouTube: MG ZS EV access to engineering mode to change UK default heater sett...

Dit al gezien?
Ik ga het morgen uitproberen. De settings onthoud de unit dus je hoeft het niet iedere keer opnieuw te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Fremske op 29-09-2021 09:04 ]

Back to the future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thehog
Fremske schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:03:
YouTube: MG ZS EV access to engineering mode to change UK default heater sett...

Dit al gezien?
Ik ga het morgen uitproberen. De settings onthoud de unit dus je hoeft het niet iedere keer opnieuw te doen.
Hier ook al. Al voldoende op facebook MG groepen besproken.

Het doet niks anders dan de display van je headunit veranderen. Je krijgt niet in eens magisch een climate control. De getallen (die in graden celsius worden weergegeven) zijn geen temperaturen maar een nummer weergave van de normale slider tussen warm en koud, 22 staat voor neutraal.

De enige optie die werkelijk iets veranderd waar je wat van zou kunnen vinden is de optie om het blokkeren van video afspelen tijdens auto rijden uit te zetten.

Het zijn dus allemaal instellingen die alleen het beeld op je headunit veranderen maar niks met de werkelijke functies in de rest van de auto. Als je de hardware niet hebt (een echte climate control) heb je dus niks aan het wijzigen van de beeld informatie.

• johnnycrash
thehog schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:07:
[...]

Het doet niks anders dan de display van je headunit veranderen. Je krijgt niet in eens magisch een climate control. De getallen (die in graden celsius worden weergegeven) zijn geen temperaturen maar een nummer weergave van de normale slider tussen warm en koud, 22 staat voor neutraal.

De enige optie die werkelijk iets veranderd waar je wat van zou kunnen vinden is de optie om het blokkeren van video afspelen tijdens auto rijden uit te zetten.

Het zijn dus allemaal instellingen die alleen het beeld op je headunit veranderen maar niks met de werkelijke functies in de rest van de auto. Als je de hardware niet hebt (een echte climate control) heb je dus niks aan het wijzigen van de beeld informatie.
ja, logisch maar leuk om te proberen. zou ook vreemd zijn geweest als climate control wel beschikbaar is voor de auto maar niet standaard wordt aangezet. is toch een waardeverhogende optie.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

johnnycrash schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:51:
[...]

hoeveel volt geeft die aan als die helemaal opgeladen is? Zie voorbeeld van mijn ZS.

[Afbeelding]
Net gechecked: 432V geeft ie aan. En daarop slaat de paal kennelijk af. Niet een paal, maar bij meerdere palen is dit het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
Snuffel schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:18:
[...]

Net gechecked: 432V geeft ie aan. En daarop slaat de paal kennelijk af. Niet een paal, maar bij meerdere palen is dit het geval.
Wanneer heeft je auto voor het laatst een beurt gehad? Of is deze geleverd in oktober-december? Mogelijk rij je nog rond met de verkeerde BMS software en heb je nu dus een grote cell onbalans. Kan natuurlijk ook een accu probleem zijn.
Zo snel mogelijk VM gaan bellen.

Alles is terug te redeneren naar 4

• johnnycrash
Snuffel schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:11:
Mogelijk bedoelde jawealm dit ook, maar laadt je thuis op met je eigen laadpaal of granny charger of alleen maar met snelladers? In verband met balanceren. (lang) Draadje hier op engels forum:
https://www.mgevs.com/thr...rove-the-range.476/page-2

Die GOM hangt deels ook af van je rijgedrag (snelweg, binnendoor etc). De interessante lijkt mij de voltage na het volladen. maar 432 dus ipv 455 (of 449 bij nieuwere BMS geloof ik). En de SOH (state of health) van de batterij. Die kan je alleen zelf uitlezen met een ODB dongle en een app of met OVMS... VM kan dat ook, uiteraard.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:18

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ronbebelaar schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:55:
[...]

Ik zie bij PostNl op het track/trace nummer na 23 september geen verdere acties dan wachten op douane.
Zal maar geduldig afwachten tot er meer nieuws is.

Voor zover er nog sprake was van actieradius angst ben ik die volledig kwijt. Het is geen enkel probleem om met een EV, onverschillig van de batterij grootte, zo'n rit te rijden. Overal snelladers en met een ABPR als routeplanner eenvoudig uit te zetten.[Afbeelding]
Gaaf! Is dit een jaarlijks evenement waar je op kan inschrijven? Lijkt mij erg leuk om aan deel te nemen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Steefph schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:44:
[...]

Wanneer heeft je auto voor het laatst een beurt gehad? Of is deze geleverd in oktober-december? Mogelijk rij je nog rond met de verkeerde BMS software en heb je nu dus een grote cell onbalans. Kan natuurlijk ook een accu probleem zijn.
Zo snel mogelijk VM gaan bellen.
Auto heeft net 1000km gereden.
Denk zelf ook aan onbalans in de cellen, danwel een cel defect.
VM is al op de hoogte en ik ga inderdaad bij een servicevestiging langs. Heb geen idee welke software er momenteel in staat, ga er van uit dat het de laatste versie is...
johnnycrash schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:44:
[...]

Mogelijk bedoelde jawealm dit ook, maar laadt je thuis op met je eigen laadpaal of granny charger of alleen maar met snelladers? In verband met balanceren. (lang) Draadje hier op engels forum:
https://www.mgevs.com/thr...rove-the-range.476/page-2

Die GOM hangt deels ook af van je rijgedrag (snelweg, binnendoor etc). De interessante lijkt mij de voltage na het volladen. maar 432 dus ipv 455 (of 449 bij nieuwere BMS geloof ik). En de SOH (state of health) van de batterij. Die kan je alleen zelf uitlezen met een ODB dongle en een app of met OVMS... VM kan dat ook, uiteraard.
Ik laad op openbare laadpalen of op de zaak, verder niet.
Gezien de geringe km die ik maak laad ik ook niet iedere dag.

Auto is in principe gloednieuw, dus batterijen hebben weinig voor de kiezen gehad.

[ Voor 42% gewijzigd door Snuffel op 29-09-2021 11:54 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

citomaster schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 11:24:
Dames van de MG stand vertelden dat eind september de prijs van de Marvel R bekend wordt gemaakt, en dat er vanaf oktober proefritten mogelijk zijn.
Inmiddels eind september, maar ik kan niets over de prijs vinden verder nog.
Lijkt me een mooie tweede auto als de Luxury onder de 45k kan blijven!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Ronbebelaar
revolution-nl schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:47:
[...]

Gaaf! Is dit een jaarlijks evenement waar je op kan inschrijven? Lijkt mij erg leuk om aan deel te nemen.
Alle informatie is terug te vinden op http://www.e-cannonball.de

• Fremske

Fremske

and change the world

Heb net het e.e.a. aangepast en ik vind de layout op mijn infotainment nu een stuk beter. Ik zie nu bovenin (in het midden, waar ook de tijd staat) het niveau van de blower in 8 stappen. Plus dat de kids nu een filmpje kunnen kijken terwijl ik rij. Ook kan je de audio naar 8 kanalen zetten mocht je een speaker upgrade hebben doorgevoerd. Toch weer leuk bovenop alle andere aanpassingen die ik al heb doorgevoerd ;)

[quote]thehog schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:07:
[...]

[/quote]

Back to the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Heeft iemand trouwens al uitgevonden hoe je de radio niet automatisch laat afspelen als je Carplay gebruikt heb in de vorige rit met een muziekje aan via Spotify? Schrik me telkens het leplazerus als de radio aanspringt na het starten van de auto...
En het infotainment systeem in standby zetten is geen oplossing, dat is een slechte workaround. Ik wil gewoon de optie Radio uit bij starten.

[ Voor 22% gewijzigd door Bezulba op 29-09-2021 13:32 ]

blup

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-05 15:50
Fremske schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:27:
Heb net het e.e.a. aangepast en ik vind de layout op mijn infotainment nu een stuk beter. Ik zie nu bovenin (in het midden, waar ook de tijd staat) het niveau van de blower in 8 stappen. Plus dat de kids nu een filmpje kunnen kijken terwijl ik rij. Ook kan je de audio naar 8 kanalen zetten mocht je een speaker upgrade hebben doorgevoerd. Toch weer leuk bovenop alle andere aanpassingen die ik al heb doorgevoerd ;)

[quote]thehog schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:07:
[...]

[/quote]
MIsschien een domme vraag, maar ik wist niet eens dat je video kon afspelen op het scherm.
Gaat het hier om bijvoorbeeld youtube of een video bestand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
FlyingGameGuy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:48:
[...]

MIsschien een domme vraag, maar ik wist niet eens dat je video kon afspelen op het scherm.
Gaat het hier om bijvoorbeeld youtube of een video bestand?
Vroeg me hetzelfde af maar, hier is een lijst met ondersteunde bestanden:

https://www.speakev.com/t...k-zs-ev-head-unit.150149/

• johnnycrash
Snuffel schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:52:
[...]

Auto heeft net 1000km gereden.
Denk zelf ook aan onbalans in de cellen, danwel een cel defect.
VM is al op de hoogte en ik ga inderdaad bij een servicevestiging langs. Heb geen idee welke software er momenteel in staat, ga er van uit dat het de laatste versie is...

[...]

Ik laad op openbare laadpalen of op de zaak, verder niet.
Gezien de geringe km die ik maak laad ik ook niet iedere dag.

Auto is in principe gloednieuw, dus batterijen hebben weinig voor de kiezen gehad.
En de laadpaal op de zaak is geen snellader denk ik? Dat balanceren doet die nl niet op snelladers heb ik begrepen. 1000km is niet veel nee. Goed dat VM er naar gaat kijken. Laat ons weten hoe het afloopt.
Ze hebben nogal een zwabberbeleid mbt software versies lees ik hier. Zullen alleen er naar kijken als er aanleiding toe is en niet standaard updaten want "extra werk". YMMV, afhankelijk ook van jouw servicevestiging vermoed ik.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

johnnycrash schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:24:
[...]

En de laadpaal op de zaak is geen snellader denk ik? Dat balanceren doet die nl niet op snelladers heb ik begrepen. 1000km is niet veel nee. Goed dat VM er naar gaat kijken. Laat ons weten hoe het afloopt.
Ze hebben nogal een zwabberbeleid mbt software versies lees ik hier. Zullen alleen er naar kijken als er aanleiding toe is en niet standaard updaten want "extra werk". YMMV, afhankelijk ook van jouw servicevestiging vermoed ik.
Nee, lader op werk is een gewone 22kW lader :)
Heb een zeer warme band met van Mossel, weet wel zeker dat ze er alles aan zullen doen om de auto weer goed te krijgen.

• Ronbebelaar
Ik heb op de PostNL app nu een identieke melding. De betaaltermijn blijkt vandaag verstreken. Pakket wordt opgestuurd naar dichtstbijzijnde afgiftepunt waar de inklaringskosten betaald moeten worden. Ik krijg nog bericht welk afgiftepunt dat zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:31
Kecin schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:58:
[...]

Inmiddels eind september, maar ik kan niets over de prijs vinden verder nog.
Lijkt me een mooie tweede auto als de Luxury onder de 45k kan blijven!
Ik heb ook nog nergens prijzen gevonden. Wellicht publicatie op 1 oktober?

• Ronbebelaar
Heb probleem met infotainment systeem. Afgelopen zondag is het scherm tot 2x toe op zwart gegaan bij gebruik van Google Assistant bij Android Auto. de eerste keer kwam na enige tijd het beeld wel weer terug en konden de navigatie en AA weer gebruikt worden. Na de 2e keer beeld zwart gelaten tot eerstvolgende oplaad stop.
Bij vertrek kwam het standaard scherm weer te voorschijn, de navigatie en AA werkten gewoon, maar de Radio Module staat nu te initialiseren en doet het verder niet. Heb inmiddels een afspraak bij VM maar ben benieuwd of iemand soortgelijke ervaring heeft.
Vandaag, als test, nog eens met AA gereden naar een opgeslagen adres, aanvankelijk nog wel stem opdrachten maar na korte tijd was er echter geen geluid meer. De Radio Module nog steeds initialiseren.
AA met Nokia 5.4 en Android 11.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

citomaster schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:44:
[...]

Ik heb ook nog nergens prijzen gevonden. Wellicht publicatie op 1 oktober?
Ik hoop 't. Begint langzaam wel tijd te worden, voor een auto die oorspronkelijk gepland stond voor April dit jaar..

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• jawealm
Ronbebelaar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb op de PostNL app nu een identieke melding. De betaaltermijn blijkt vandaag verstreken. Pakket wordt opgestuurd naar dichtstbijzijnde afgiftepunt waar de inklaringskosten betaald moeten worden. Ik krijg nog bericht welk afgiftepunt dat zal zijn.
Identiek aan hoe het bij mij is gegaan. Ik kon mijn pakketje vanmiddag eindelijk ophalen. Uiteindelijk zat er dus 23 dagen tussen het bestellen en het afhalen in. Voor anderen: houdt daar dus rekening mee als je een OVMS module in Engeland besteld.

• johnnycrash
Ronbebelaar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:49:
Heb probleem met infotainment systeem. Afgelopen zondag is het scherm tot 2x toe op zwart gegaan bij gebruik van Google Assistant bij Android Auto. de eerste keer kwam na enige tijd het beeld wel weer terug en konden de navigatie en AA weer gebruikt worden. Na de 2e keer beeld zwart gelaten tot eerstvolgende oplaad stop.
Bij vertrek kwam het standaard scherm weer te voorschijn, de navigatie en AA werkten gewoon, maar de Radio Module staat nu te initialiseren en doet het verder niet. Heb inmiddels een afspraak bij VM maar ben benieuwd of iemand soortgelijke ervaring heeft.
Vandaag, als test, nog eens met AA gereden naar een opgeslagen adres, aanvankelijk nog wel stem opdrachten maar na korte tijd was er echter geen geluid meer. De Radio Module nog steeds initialiseren.
Heb je het infotainment systeem al gereboot? volumeknop ingedrukt houden (6 sec of zo) totdat scherm zwart wordt

• Ronbebelaar
johnnycrash schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:52:
[...]

Heb je het infotainment systeem al gereboot? volumeknop ingedrukt houden (6 sec of zo) totdat scherm zwart wordt
Ja dat heb ik inderdaad al 2x gedaan, maar de radio blijft initialiseren.

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 06:37
Ronbebelaar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:49:
Ik heb een maand of 3 geleden vrijwel hetzelfde euvel gehad, regelmatig de infotainment op zwart. Ik kreeg er een nieuwe headunit voor terug (die vanaf dat moment ook de buitentemp aangaf :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1993jjohan
Freekers schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:54:
[...]

Ik hoop 't. Begint langzaam wel tijd te worden, voor een auto die oorspronkelijk gepland stond voor April dit jaar..
Ze gaan de prijs bekend maken op 7 oktober, even meekijken dus:
YouTube: YouTube

Ik rij momenteel de ZS
Deze gebruik ik momenteel alleen privé en daar voldoet die met de range prima. Maar voor het werk niet.
Door wat veranderingen in het werk heb ik niet langer een vw caddy nodig om mijn werk te kunnen doen. En heb dus de intentie om met mijn eigen auto te gaan rijden. (mooi voor het klimaat enzo)

Ik zat te denken om toch te gaan kijken naar de Marvel R of E-Nero.
Als ik het zo zie zijn de enige verschillen tussen de luxury en performance dat de performance een extra motor voorin heeft En het bose audio systeem met een subwoover onder in de de achterbak.

Hierdoor mis je wel een hoop opbergruimte omdat je geen frunk hebt en de ruimte onder de achterbak gevuld is door een sub. En de opbergruimte is al kleiner dan ik in de ZS gewend ben.

Ben benieuwd naar de prijzen. Als de luxury onder de 45k cataloguswaarde blijft dan kan ik de subsidie zelfs meenemen. (Dus als er iemand interesse heeft in een ZS EV Aqua Cyan 15k km per jaar 60 maanden waarvan 15 verstreken 381,-PM momenteel veel duurder 449 bij VM)

• Ronbebelaar
El-Loco schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:29:
[...]

Ik heb een maand of 3 geleden vrijwel hetzelfde euvel gehad, regelmatig de infotainment op zwart. Ik kreeg er een nieuwe headunit voor terug (die vanaf dat moment ook de buitentemp aangaf :P )
Mijn MG heb ik in november 2020 gekregen, de buitentemperatuur werd toen al aangegeven op het scherm rechtsboven.
Ben morgen bij VM en hoor dan wel wat het euvel is.

• Steefph
1993jjohan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:09:
[...]

Ze gaan de prijs bekend maken op 7 oktober, even meekijken dus:
YouTube: YouTube

Ik rij momenteel de ZS
Deze gebruik ik momenteel alleen privé en daar voldoet die met de range prima. Maar voor het werk niet.
Door wat veranderingen in het werk heb ik niet langer een vw caddy nodig om mijn werk te kunnen doen. En heb dus de intentie om met mijn eigen auto te gaan rijden. (mooi voor het klimaat enzo)

Ik zat te denken om toch te gaan kijken naar de Marvel R of E-Nero.
Als ik het zo zie zijn de enige verschillen tussen de luxury en performance dat de performance een extra motor voorin heeft En het bose audio systeem met een subwoover onder in de de achterbak.

Hierdoor mis je wel een hoop opbergruimte omdat je geen frunk hebt en de ruimte onder de achterbak gevuld is door een sub. En de opbergruimte is al kleiner dan ik in de ZS gewend ben.

Ben benieuwd naar de prijzen. Als de luxury onder de 45k cataloguswaarde blijft dan kan ik de subsidie zelfs meenemen. (Dus als er iemand interesse heeft in een ZS EV Aqua Cyan 15k km per jaar 60 maanden waarvan 15 verstreken 381,-PM momenteel veel duurder 449 bij VM)
De R heeft toch wel een frunk?
Afbeeldingslocatie: https://img.autovisie.nl/images/PSLJti1_FM-izQFR35soBtJRxL8=/1200x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F06%2FMarvel-R-frunk.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1993jjohan
Alleen de comfort en luxury. De performance niet omdat er een motor voorin zit. Mijn punt was dat je in dat model niet alleen ruimte voorin mist. Maar ook achterin door de Bose subwoofer. Waardoor je ook 2 grote nadelen hebt in dat model. (als je de ruimte nodig hebt zoals ik)

• Steefph
1993jjohan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:36:
[...]

Alleen de comfort en luxury. De performance niet omdat er een motor voorin zit. Mijn punt was dat je in dat model niet alleen ruimte voorin mist. Maar ook achterin door de Bose subwoofer. Waardoor je ook 2 grote nadelen hebt in dat model. (als je de ruimte nodig hebt zoals ik)
Ah, verkeerd begrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1993jjohan
Ik heb de iSmart app voor de nieuwe marvel R eens bekeken. Eerste indruk, beroerd. En kan alleen maar hopen dat het een beetje verbeterd word. Maar het aanzetten van de climate control en laadstatus bekijken zal vast wel werken.

Het lijkt dezelfde app te zijn als ook al in India beschikbaar is. Ze hebben dus niet het wiel opnieuw uitgevonden voor de Europese markt.
YouTube: MG HECTOR / MG HECTOR PLUS | SMARTPHONE & KEY CONTROL | HOW IT WORKS

Even een paar dingen die me opvallen:
- app gebruikt (in ieder geval voor het inloggen) een eigen toetsenbord die niet lekker werkt.
- ik mag alleen cijfers en letters gebruiken in mijn wachtwoord en geen tekens.
- de app lijkt gebruik te maken van here maps. Misschien de auto dus ook wel?
- koppelen van auto lijkt met QR code te gaan. Maar omdat de app niet zelf naar camera rechten vroeg heb in die rechten handmatig moeten toewijzen. Niet echt gebruiksvriendelijk.
- er lijkt een digitale sleutel in de app te zitten, maar het zou me verbazen als we met de telefoon zonder sleutel kunnen wegrijden ala Tesla.
- alle basisfuncties lijken er wel in te zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrXgy6WMp6VTBW0Ol1-YRYwyhhQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzCwh4IuGbM50p98bMccm9pX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL1aNfqeZWuUppXkGPvFXqHXoF4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWChStICV77DN1AjH2wSDfXN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWQLqaNjH-v8_5y0c4e9uI9xrL4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWbG6W9jYlZQpPto5C1qe10Z.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIMn2HPgZSOFYvWfjWfDz8QMgWA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ucABaXLQPKHSN8ovord3Ba3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjekHpKSD1F7_meHtKLe-6BpL5g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXVgNL2y2oQI56jxMwgvck2l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZqgD7pCdIkUiyeO3avN_eNGQqM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MhZnUMLPG3inU63hs9P7Lkp.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door 1993jjohan op 30-09-2021 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jawealm
InstaAutoVlog meldt het volgende:

Hij is alweer eventjes op de markt en achter de schermen werkt het merk dan ook aan een facelift van de MG ZS EV. Vandaag liep ik die versie letterlijk tegen het lijf op een afgesloten terrein van de fabrikant in Nederland. Ook stond er een MG 6 en kon ik een snelle blik in het interieur werpen.

Link: YouTube: MG ZS EV Facelift! Oog in oog in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
jawealm schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:49:
[...]

Identiek aan hoe het bij mij is gegaan. Ik kon mijn pakketje vanmiddag eindelijk ophalen. Uiteindelijk zat er dus 23 dagen tussen het bestellen en het afhalen in. Voor anderen: houdt daar dus rekening mee als je een OVMS module in Engeland besteld.
Heb vandaag ook mijn pakketje (besteld op 15/9) af kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
Ronbebelaar schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

leuke weekend project :) veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

johnnycrash schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:51:
[...]

[Afbeelding]
Ondertussen bij VM geweest. Update gekregen, en nu werkt het weer naar behoren.
Wat er mis was.... geen idee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
Snuffel schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:24:
[...]

Ondertussen bij VM geweest. Update gekregen, en nu werkt het weer naar behoren.
Wat er mis was.... geen idee dus
OK, mooi zo. En geen instructies over herbalanceren, dan heeft het daar niet aan gelegen. Zo ook wel snel zijn als je amper meer dan 1K op de teller hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Zijn er meer waarbij de OVMS geen verbinding meer maakt met de App? Dit euvel is ergens eind september ontstaan?

Ik draai de edge versie dus daar zou het nieuwe certificaat van Let’s encrypte al in moeten staan. Maar toch kan ik geen status via internet uitvragen?!

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Fremske schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:14:
Zijn er meer waarbij de OVMS geen verbinding meer maakt met de App? Dit euvel is ergens eind september ontstaan?

Ik draai de edge versie dus daar zou het nieuwe certificaat van Let’s encrypte al in moeten staan. Maar toch kan ik geen status via internet uitvragen?!
Toch nog iets met certs begrijp ik. Ik ben nu deze aan het installeren (http://ovms.kilve-engineering.co.uk/ovms3newbms_1_10.bin) uit het slack kanaal. Deze heeft ook betere BMS ondersteuning voor alle BMS na feb 2021 (percentage batterij klopt beter).
Heb weer OVMS toegang via app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash

vreemd ik draai ook edge (met ota updates aan) en kan er nog bij. Net voor de zekerheid nog even getest met wifi uit op m'n telefoon. 3.2.917 build v3.3-4.848-g1ff5e24b1 sep 29 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51

Ik had vandaag iets soortgelijks, in de app en website Dexter zag je de status van 30 september.
Rebooten en niets hielp.
Toen doodsimpel in de webinterface bij status >server op “start V2” gedrukt en alles was weer goed. :)

UPDATE:
Na een stukje rijden en thuisgekomen weer hetzelfde, hier klopt iets niet.
Typisch dat jij ook zoiets hebt Fremske en ook eind september net als ik.
Zou het probleem misschien bij Dexter liggen?
De start V2 truck werkt nu ook niet meer, elke keer 60 sec wachten en daarna begint de teller weer opnieuw.

[17:34:39]server.web.socket.opened
[17:34:44]server.v2.connecting
[17:34:45]server.v2.waitreconnect
[17:34:45]server.v2.waitreconnect

Email gestuurd naar Dexter, afwachten maar weer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwPoQ0eCi2ooj5AGZDF9aSnLo7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRr6VEH7fSDOuNWmvVSbc9mY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door johnberg51 op 03-10-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
State: Connected
OVMS V2 login successful, and crypto channel established
hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Gewoon een update kwestie.
Flash from web in OVMS web interface.
Ik was helemaal de weg kwijt door al die verhalen van flashen via SD card en dat OTA alleen http ondersteunt.
Gewoon flash from Web en je hebt de nieuwste firmware en alles werkt weer.
Maar wat zie ik nou: (extra features)
MG battery setup>charge control.
Je kunt met een slide bar instellen wanneer het laden moet stoppen, b.v. 80%
Kan iemand bevestigen of dit echt werkt?
Als dit echt werkt ben ik blij en boos tegelijk.
Blij omdat het heel handig is en boos omdat ik bijna een maand bezig ben geweest om dit voor elkaar te krijgen met een Raspberry Pi, Home assistant, Node-Red, relais en zelfs soldeerwerk.

Ik moet het eerst nog zien, met die schuif in de OVMS app kun je het laden ook niet stoppen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
johnberg51 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:12:
Ik was helemaal de weg kwijt door al die verhalen van flashen via SD card en dat OTA alleen http ondersteunt.
Blij omdat het heel handig is en boos omdat ik bijna een maand bezig ben geweest om dit voor elkaar te krijgen met een Raspberry Pi, Home assistant, Node-Red, relais en zelfs soldeerwerk.

Ik moet het eerst nog zien, met die schuif in de OVMS app kun je het laden ook niet stoppen? :)
Nee, het stoppen doet die niet. Hij geeft in de app aan wanneer dat percentage bereikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Ronbebelaar schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:36:
[...]

Succes met installeren! Ik hoop dat het je lukt! Ik heb je trouwens een persoonlijk bericht gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnycrash
jawealm schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

Succes met installeren! Ik hoop dat het je lukt! Ik heb je trouwens een persoonlijk bericht gestuurd.
zal vast lukken, zelfs mij lukte het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:07:
[...]

Toch nog iets met certs begrijp ik. Ik ben nu deze aan het installeren (http://ovms.kilve-engineering.co.uk/ovms3newbms_1_10.bin) uit het slack kanaal. Deze heeft ook betere BMS ondersteuning voor alle BMS na feb 2021 (percentage batterij klopt beter).
Heb weer OVMS toegang via app.
Ik had eerst de edge firmware van bijna een jaar oud, altijd prima gewerkt.
Sinds 30 september is er iets met server V2 waardoor de app niet meer “Live” is.
Server kon helemaal geen verbinding meer maken, eindeloos connecten.
Gemaild met Dexter, overigens zeer snel antwoord, zelfs op zondag. :)
Op advies via “Flash from web” deze geïnstalleerd:
3.2.017/ota_0/main (build idf v3.3.4-848-g1ff5e24b1 Sep 29 2021 18:39:30)
Probleem lijkt verholpen bij status staat “server connected”, maar…..
Na een aantal minuten lijkt het of de verbinding gaat slapen en zowel de app als Dexter webpagina is niet meer live. Een keertje stop V2 en weer start V2 hersteld dan de verbinding weer, maar dat is dus niet de bedoeling.

Voor mij is dit helemaal vervelend, want ik gebruik OVMS om het laden op 80% te laten stoppen.
Zie nu weer dat de verbinding om de zoveel tijd toch weer terugkomt, maar toch mis je soms 8 à 10 minuten live verbinding.
Bij mij staat bij “server V2 > Update intervals” connected” default op 60 sec.
En “Idle” default op 600 sec
Kun je dit misschien nog instellen dat ie gewoon elke 60 sec een update verstuurd en nooit gaat slapen.
Zo was het voor 30 september ook volgens mij.

Zie nu dat de “dropouts” in de live verbinding precies 10 minuten duren.
Heb nu idle op 60 sec ingesteld, kijken wat er nu gebeurt, wordt vervolgd.

Update:
Die 60 sec houdt hem in ieder geval live, net zoals het voor 30 september ook was.
Vraag me nu af hoe die idle bij de oudere firmware als default afgesteld stond, ook 60 sec?
Misschien staat ie bij de huidige versie default op 600 sec gewoon i.v.m. databesparing voor de 3G versies?
Ik vind 10 minuten gewoon veel te lang.
Voor databesparing hoef ik het niet te doen, want ik heb de wifi-only versie.

Verder zie ik dat de nieuwe firmware “accumulated total” weer reset na het laden.
Hopelijk gebeurt dit niet tijdens het gebruik van de auto.

[ Voor 17% gewijzigd door johnberg51 op 04-10-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Steefph schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Nee, het stoppen doet die niet. Hij geeft in de app aan wanneer dat percentage bereikt is.
Ik vreesde het al, toch jammer dat zoiets niet werkt.
Maar goed, misschien handig als je koffie zit te drinken bij een snellader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zojuist deze mail ontvangen

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/HaDAVeCi05.png/raw
Link: https://mailchi.mp/mgmotor.eu/0921-nl-4797902?e=219ef43fb2

HYPE!!1! Maar als ze donderdag nog steeds geen prijzen bekend maken ben ik er wel klaar mee.

[ Voor 14% gewijzigd door Freekers op 04-10-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkMG
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-06-2022
Is er iemand die zelf geprobeerd heeft de knik uit het stuur te krijgen dmv aandraaien bouten onder het stuurhuis? Zou je daar foto's of een beschrijving van kunnen geven? Met de foto's van het Engelse forum kwam ik er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
MarkMG schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:29:
Is er iemand die zelf geprobeerd heeft de knik uit het stuur te krijgen dmv aandraaien bouten onder het stuurhuis? Zou je daar foto's of een beschrijving van kunnen geven? Met de foto's van het Engelse forum kwam ik er niet uit.
Goed initiatief,
Ik irriteer er mijzelf ook elke dag meer aan.
Sta eigenlijk op het punt om naar VM te gaan en gewoon eisen dat zij die bouten aandraaien.
Ja van die foto’s op het Engelse forum wordt je een beetje dizzy omdat alles links en andersom zit.
Ik kan je helaas nog niet helpen omdat ik de moed nog niet genomen heb.
Er zijn in ieder geval twee methodes:
1.) de hele linker onderkant van het dashboard losmaken, bij motorkaphandel.
2.) de makkelijke: onderste schroefje stuurkap los, en vervolgens nog twee schroefjes en daarna omklappen.
Methode twee vereist wel een speciaal model 13 mm moersleutel anders kom je er niet tussen heb ik begrepen.
Ik hoor graag wat jouw resultaten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Als die app een notification geeft als hij zeg 80% heeft bereikt dan kun je die notifcatie koppelen aan een routine op een iPhone of aan een Tasker taak op Android om de slimme schakelaar uit te zetten. Dan heb je hetzelfde effect.

Ik heb gelukkig ook alles weer draaien met de laatste firmware update van het web.
Steefph schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Help me even.
Waar zie jij die "charge control"?
Zeker in de webinterface of in de mobile app? Ik draai overigens op iOS en zie het daar niet in de app.
johnberg51 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:12:

Back to the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
Fremske schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:30:
Help me even.
Waar zie jij die "charge control"?
Zeker in de webinterface of in de mobile app? Ik draai overigens op iOS en zie het daar niet in de app.

[...]
Dit is in de webinterface van de ovms. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/km0KJELw5rcRpb9b368Q23_dZ3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPv7tu6oejm5ofydjL0L08ta.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Fremske schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:25:
Als die app een notification geeft als hij zeg 80% heeft bereikt dan kun je die notifcatie koppelen aan een routine op een iPhone of aan een Tasker taak op Android om de slimme schakelaar uit te zetten. Dan heb je hetzelfde effect.

Ik heb gelukkig ook alles weer draaien met de laatste firmware update van het web.

[...]
Vreemd dat met die nieuwe firmware de live verbinding in de app soms 10 minuten uitvalt.
Dit gebeurt denk ik als je de app afsluit.
Als je deze dan daarna weer opstart wordt de verbinding pas weer live als de 10 minuten om zijn.
Dit zou eigenlijk meteen moeten gebeuren.
Dit is simpel op te lossen door update interval “idle” op 60 sec te zetten i.p.v. 600 default.
Misschien niet aan te raden voor de 3G gebruikers.

Als je charge control op b.v. 80% zet zie je in de Android app wel mooi hoe lang het resterende laden nog duurt. Weet niet of Ios dat ook weergeeft.
Voor zowel 80 als 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Freekers schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:52:

[Afbeelding]

HYPE!!1! Maar als ze donderdag nog steeds geen prijzen bekend maken ben ik er wel klaar mee.
YouTube: Arrival of the first batch of the all-new MG MARVEL R Electric!

Er zijn er plenty aangekomen in Zeebrugge.

Marvellous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Freekers schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:52:

[Afbeelding]

Lekker belangrijk wanneer de prijzen bekend worden. Donderdag, vrijdag, volgende week... het is niet dat de auto er minder goed/mooi/lelijk/aantrekkelijker van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Snuffel schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:13:
Lekker belangrijk wanneer de prijzen bekend worden. Donderdag, vrijdag, volgende week... het is niet dat de auto er minder goed/mooi/lelijk/aantrekkelijker van wordt.
Zonder prijs kun je 'm ook niet kopen. Kan ie nog zo mooi zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jawealm
MG ZS EV: FACELIFT BRENGT VEEL GROTERE ACTIERADIUS

Zijn elektrische longinhoud bedraagt 320 WLTP-kilometers. Dik 20 procent meer rijbereik dus, maar er is meer. MG noemt de ZS EV met 50,3 kWh accu niet zomaar Standard Range, het merk komt namelijk ook met een Long Range variant, De MG ZS EV Long Range krijgt een 70 kWh accupakket in zijn bodem, goed voor een WLTP-actieradius van 440 kilometer.

De nieuwe MG ZS EV Standard Range heeft als basisuitvoering Comfort een vanafprijs van €30.990. Voor de Long Range moet je rekenen op een prijs van €34.990. Let wel, dit zijn de fiscale prijzen, exclusief kosten rijklaarmaken dus. De rijjkaarmaakkosten bedragen voor de uitgaande versie van de ZS EV €995, reken dus op zo'n kleine €1.000 extra op de fiscale prijzen. Naast de genoemde Comfort-uitvoering komt er ook een Luxury-smaak. De vernieuwde MG ZS EV staat vanaf november bij de dealers.

Link: https://www.autoweek.nl/a...veel-grotere-actieradius/

[ Voor 87% gewijzigd door jawealm op 07-10-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
Leuk al die nieuwe auto's iSmart. Jammer dat wij als bestaande bestuurder vergeten worden.

Marvel R begint bij 39.998 euro. Duurste is 47 nogwat.

[ Voor 24% gewijzigd door 1993jjohan op 07-10-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
PRIJZEN MG MARVEL R ELECTRIC BEKEND / MG'S TOPMODEL KOMT IN TWEE SMAKEN

Link: https://www.autoweek.nl/a...marvel-e-electric-bekend/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
MG5 ELECTRIC: ELEKTRISCHE STATIONWAGON BLIJFT ONDER DE 30 MILLE / TOT 400 KILOMETER ACTIERADIUS

Link: https://www.autoweek.nl/a...blijft-onder-de-30-mille/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Oef, 440km, dat scheelt wel een slok op een borrel.
Er zijn vast geen mogelijkheden bij van Mossel om te switchen binnen je leasecontract? :P

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
jawealm schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:32:
PRIJZEN MG MARVEL R ELECTRIC BEKEND / MG'S TOPMODEL KOMT IN TWEE SMAKEN

Link: https://www.autoweek.nl/a...marvel-e-electric-bekend/
Dan zijn de Nederlandse prijzen een stuk hoger als de prijzen genoemd in de livestream.

Denk toch dat daarmee de Marvel R net te duur in de markt wordt gezet. En daarmee niet genoeg kan concurreren met de andere in zijn prijsklasse. Hij had grofweg 5k goedkoper moeten zijn.

Zeker omdat de comfort uitvoering niet naar Nederland komt.

[ Voor 3% gewijzigd door 1993jjohan op 07-10-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
1993jjohan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:23:
Leuk al die nieuwe auto's iSmart. Jammer dat wij als bestaande bestuurder vergeten worden.

Marvel R begint bij 39.998 euro. Duurste is 47 nogwat.
Ja, ik heb er een hard hoofd in dat MG nog iets daar aan gaat doen voor de niet-iSmart enabled MG's die hier al rondrijden.

Ik heb een geheel ongefundeerde hoop dat de komst van iSmart naar Europa zal helpen met de reverse engineering ervan voor OVMS. Omdat men dan niet meer mensen in India (waar de app al langer beschikbaar was) hoeft te porren om mee te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Heel blij met onze huidige MG ZS EV, weliswaar 200 Km minder actieradius maar dan ook flink goedkoper en voor ons is de huidige actieradius voldoende.
jawealm schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:23:
MG ZS EV: FACELIFT BRENGT VEEL GROTERE ACTIERADIUS

Zijn elektrische longinhoud bedraagt 320 WLTP-kilometers. Dik 20 procent meer rijbereik dus, maar er is meer. MG noemt de ZS EV met 50,3 kWh accu niet zomaar Standard Range, het merk komt namelijk ook met een Long Range variant, De MG ZS EV Long Range krijgt een 70 kWh accupakket in zijn bodem, goed voor een WLTP-actieradius van 440 kilometer.

De nieuwe MG ZS EV Standard Range heeft als basisuitvoering Comfort een vanafprijs van €30.990. Voor de Long Range moet je rekenen op een prijs van €34.990. Let wel, dit zijn de fiscale prijzen, exclusief kosten rijklaarmaken dus. De rijjkaarmaakkosten bedragen voor de uitgaande versie van de ZS EV €995, reken dus op zo'n kleine €1.000 extra op de fiscale prijzen. Naast de genoemde Comfort-uitvoering komt er ook een Luxury-smaak. De vernieuwde MG ZS EV staat vanaf november bij de dealers.

Link: https://www.autoweek.nl/a...veel-grotere-actieradius/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
user-100 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:21:
Heel blij met onze huidige MG ZS EV, weliswaar 200 Km minder actieradius maar dan ook flink goedkoper en voor ons is de huidige actieradius voldoende.

[...]
De nieuwe luxury ZS is niet veel duurder (de normal range model) dan de oude terwijl de opties wel beter zijn en er 5kWh meer accu al in zit. Dat gaat wel wat doen voor de inruilprijs over een paar jaar want iedereen wil dan natuurlijk 2e hands geen 1e model ZS hebben maar deze nieuwe variant.
Omruilen vind ik het niet waard maar het is wel een mooie auto voor weinig geld (maar dat was de vorige ook al :-) )

Wel benieuwd of mensen nu bewust 4000 euro uitgeven voor de long range. Op lease markt zal dat wel normaal zijn maar prive aanschaf bedenk je je misschien wel twee keer of je perse die long range nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:31
Wat een anti-climax dat de Marvel R Comfort in Nederland niet op de markt wordt gebracht. Tegen een prijs van ~ €40.000,- zou dat een echte prijsknaller zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-05 18:44
Iemand met ervaring mbt. wat voor bedrag je ongeveer terugkrijgt als je een ‘oude’ ZS EV inruilt? Ben toch wel erg geïnteresseerd geraakt in de nieuwe ZS, komt toch over als een auto die wat meer hedendaags/futureproof is. Ben benieuwd wat ik bij zou moeten leggen.
Pagina: 1 ... 39 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2