• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:55
Kijk nou, hij heeft een trekhaak. Hoeveel mag erachter?

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:14
Fremske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:59:
Wat is die Marvel R indrukwekkend, ik heb hem als een van de eerste live gezien bij MG Breda.
Gave foto's hoor! Konden ze al iets loslaten over de prijs?

• jawealm
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-05-2023
DonChaot schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:10:
Kijk nou, hij heeft een trekhaak. Hoeveel mag erachter?
750 kg (geremd en ongeremd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5E7fvhhDe07g205SW-4pVFP7rI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAkT6uEFxZEfrLrwWg2csbMq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door jawealm op 26-08-2021 17:21 ]

• DonChaot
Dat lijkt erop ja. Dit weerhield volgens mij best veel mensen om over te stappen naar ev.

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 10:30
Steefph schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

En wil je zelf aan de knutsel gaan dan kun je altijd nog dit proberen na te bouwen >:)
https://discourse.mymgzse...s-up-display-for-ovms/301
Ik heb nog een HUD liggen voor wie 'm hebben wil. Moet je inderdaad wel aansluiten via een OVMS boxje.

Reden: mijn vriendin en ik hebben allebei een andere lengte dus hoe we ook de folio op het raam plakte, één van ons zag altijd een waas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dezz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 05:11

Dezz

Dezz's Insomnia

Vorige week zag ik in een parkeergarage in Den Haag (World Forum) een Marvel R in het wild! Iemand een idee of dit een pre productiemodel is ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFwrO0Wr8ZSLStLBFVmTakCjRXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4dXYk2esYPQT3vzKTAbw0R8.jpg?f=fotoalbum_large

Beam Me Up!

• jahruhn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 20:11
MarkMG schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:50:
Ik rijd nu 4 dagen in mijn MG, heerlijk!! Echter kijk ik op m'n dashboard graag naar de digitale snelheid. Maar zodra ik hem daar op zet verspringt hij na een paar tellen naar de lane assist / cruise control snelheid. zie foto's.

Herkend iemand dit? Kan dit anders ingesteld worden?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik gebruik vaak Android auto met navigatie zoals bijv Waze of TomTom Amigo. Dan zie je altijd hoe hard je rijd. Meer een work around.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
Dezz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:23:
Vorige week zag ik in een parkeergarage in Den Haag (World Forum) een Marvel R in het wild! Iemand een idee of dit een pre productiemodel is ofzo?

[Afbeelding]
Kijk nu met nederlands kenteken! Ipv die vorige in de showroom met een luxemburg kenteken.

Volgens RDW catalogus waarde € 49989 .. hebben we eindelijk een prijs. En actieradius 402 km

Deze zal wel van het baasje van MG europe zijn in nederland.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

thehog schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:44:
[...]

Kijk nu met nederlands kenteken! Ipv die vorige in de showroom met een luxemburg kenteken.

Volgens RDW catalogus waarde € 49989 .. hebben we eindelijk een prijs. En actieradius 402 km

Deze zal wel van het baasje van MG europe zijn in nederland.
Zal wel het dikste model zijn neem ik aan, want de vanaf prijs zou toch 40-42k zijn?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jawealm
Freekers schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:18:
[...]

Zal wel het dikste model zijn neem ik aan, want de vanaf prijs zou toch 40-42k zijn?
Het bij de RDW vermelde max. toegestane wagengewicht is 2288 kg (zie hier onder).

MG vermeldt voor het dikste model (Performance) een technisch toegestane maximale massa van 2373 kg. Voor de Comfort en de Luxury versies vermeldt MG een technisch toegestane maximale massa van 2288 kg. Zie ook hier onder.

Daarmee is duidelijk dat dit niet de Performance versie is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNYvcw3IB7BfraSC1gPVRRyMtCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrZATM9xeTBOCLbWwKmCwZTO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5E7fvhhDe07g205SW-4pVFP7rI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAkT6uEFxZEfrLrwWg2csbMq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
[quote]jawealm schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:25:
[...]

Deze Marvel heeft de velgen van de Luxury (zie onder), dus ik ga ervan uit dat € 49.989 de prijs van de Luxury zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5GswkMsrEnETVdp-TZVWGeGFgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wvOwGSbvUPtA4jHUC3lu9Ka.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHBByTm_imY-10vBXLLf9bPglJE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3efQwtGZ180eOwJqwYt7fpXU.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door jawealm op 27-08-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-06 17:07

Fremske

and change the world

Helaas is mij ook duidelijk geworden dat de MG dealers niet standaard de auto bijwerken met de laatste software updates. Jammer, want ik had graag willen ervaren of de BMS update van januari 2021 beter is door het voltage van max 455/456 naar 449/450 te brengen voor een langere levensduur en het kunnen regenereren bij een volle accu.

Zijn er mensen die de juni 2021 update van het infotainment systeem hebben ontvangen? Dit zou korte metten met de traagheid moeten maken.

Updates bron:
https://www.mgevownersclub.co.uk/update-information.html

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Fremske schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:43:
Helaas is mij ook duidelijk geworden dat de MG dealers niet standaard de auto bijwerken met de laatste software updates. Jammer, want ik had graag willen ervaren of de BMS update van januari 2021 beter is door het voltage van max 455/456 naar 449/450 te brengen voor een langere levensduur en het kunnen regenereren bij een volle accu.

Zijn er mensen die de juni 2021 update van het infotainment systeem hebben ontvangen? Dit zou korte metten met de traagheid moeten maken.

Updates bron:
https://www.mgevownersclub.co.uk/update-information.html
Op de MG nederland facebook groep is er iemand die hem gekregen heeft. Ik heb onlangs expliciet gevraagd om alle updates en dat ik wel voor wou betalen terwijl hij toch bij hun stond voor een servicebeurt. Toen kreeg ik ze gratis omdat hij er toch al stond en ze dus toch geen extra kosten zouden maken. Maar geen infotainment update want mijn airco knoppen reageren nog even traag als voorheen (wat blijkbaar de winst is met de nieuwe infotainment update).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jawealm
thehog schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:44:
[...]

Op de MG nederland facebook groep is er iemand die hem gekregen heeft. Ik heb onlangs expliciet gevraagd om alle updates en dat ik wel voor wou betalen terwijl hij toch bij hun stond voor een servicebeurt. Toen kreeg ik ze gratis omdat hij er toch al stond en ze dus toch geen extra kosten zouden maken. Maar geen infotainment update want mijn airco knoppen reageren nog even traag als voorheen (wat blijkbaar de winst is met de nieuwe infotainment update).
Het onduidelijke software update beleid van VM doet voor mij wel afbreuk aan het merk MG. Ik heb afgelopen winter veel last gehad van de verkeerde BMS-update in november waardoor de range in de winter dubbel zo slecht was. Dat er een fout wordt gemaakt kan gebeuren maar span je dan in om die fout te herstellen; communiceer daar actief over met de klanten die het betreft. Als er updates beschikbaar zijn om onderdelen beter te laten werken wees er dan duidelijk over hoe je daar als klant voor in aanmerking kan komen en wat daar eventueel de kosten van zijn. Ik vind het gebrek aan communicatie hierover afbreuk doen aan de merkbeleving van MG. Een duidelijk beleid om klanten voor software updates in aanmerking te laten komen is daar een belangrijk onderdeel van. Op deze manier wordt het voor mij een reden om in de toekomst niet opnieuw voor MG te kiezen en zou ik anderen ook afraden om dat te doen. Dat ligt zeker niet aan de auto als zodanig maar aan het onduidelijke software update beleid. Wat dat betreft is het van belang om te weten of er bij de Marvel over the air software updates mogelijk zullen zijn. Is daar al iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-05 17:23
Jawealm, je legt exact uit waarom ik denk dat ze niet iedereen maar non stop updates geven: het ging al eens gruwelijk fout... Als je auto goed is, dan is ie goed toch? En als MG zegt: alleen deze update mag erop, rest niet. Dan kan VM daar ook vrij weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-05 17:23
Sterker nog, bij je vorige auto's speelde dit ook geen rol toch? En nu bij een budget EV ineens wel? Het is geen Tesla.. Marvel R zou internet moeten hebben ja, dus OTA updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

uibeltje

Idiotheque

Ik heb vorige maand de eerste servicebeurt laten uitvoeren in Goes en heb ongevraagd updates gekregen. Accuspanning Max 449, kan laden met deuren open en ook uitgesteld laden werkt. Blijkbaar zit er verschil in beleid tav updates bij de verschillende dealers. Ik ben er in ieder geval blij mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
CCXT1984 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:52:
Jawealm, je legt exact uit waarom ik denk dat ze niet iedereen maar non stop updates geven: het ging al eens gruwelijk fout... Als je auto goed is, dan is ie goed toch? En als MG zegt: alleen deze update mag erop, rest niet. Dan kan VM daar ook vrij weinig aan doen.
1. Ik zeg niet dat VM iedereen maar non stop updates moet geven. Iedereen weet dat er eerst met beta versies van updates moet worden proefgedraaid. Pas als een update een echte verbetering is laat je daar alle gebruikers van profiteren. Van de BMS-update afgelopen winter krijg je de indruk dat daar vantevoren onvoldoende ervaring mee is opgedaan.

2. Uibeltje is blij met zijn update (zie zijn post) maar hij heeft ook de indruk dat het geven van updates dealer-afhankelijk is. Dat is dus ook het punt. Alle MG-rijders zouden bij elke dealer op dezelfde service moeten kunnen rekenen. Dat zou van MG Nederland de inzet moeten zijn.

3. Dat je als dealerorganisatie in een leercurve zit is prima. Wat wel uitmaakt is dat je open en transparant met je klanten communiceert. MG steekt veel geld in commercials maar ze zouden ook voldoende budget vrij moeten maken voor de after sales, waaronder dus actieve communicatie met ons; de kopers/leasers van het eerste uur. Wij zijn de potentiële ambassadeurs van het merk. Wij kunnen het merk (tot op zekere hoogte) maken en breken. Dus moet MG Nederland (als ze verstandig zijn) in de relatie met ons investeren.

MG Nederland moet laten zien dat het luistert en een voor iedereen zichtbare reactie geven. Pas op dat moment heb je als klant ook het idee/gevoel dat je een relatie met je dealer/merk hebt. En pas dan maak je als dealer werk van merkbinding. Ondanks dat de MG ZS EV een relatief betaalbare EV was moet je niet met je klanten omgaan alsof het klanten van de Action zijn. Daarbij: ook klanten van de Action willen als klant gezien en behandeld worden en niet een soort van sluitpost zijn.

4. Waar ik MG Nederland schrijf kan ook VM ingevuld worden; VM is immers de importeur van MG in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 21:13
Ik begin mij steeds meer te irriteren aan dat klik-knak-tik geluid bij het sturen, hoofdzakelijk op rotondes.
Bij de eerste servicebeurt heeft VM hier naar gekeken, was even weg en nu weer helmaal terug.
Nu lees ik op het Engelse forum interressante ontwikkelingen.

https://www.mgevs.com/thr...teering-column.231/page-4

Sommigen hebben het succecvol opgelost door de twee geel gemarkeerde en een groen gemarkeerde bouten onder de stuurkolom een beetje aan te draaien. Het zou hiermee helemaal weg zijn.
De twee geel gemarkeerde zitten links en recht van de stuurkolom, de groene rechts.
Ook aandraaien van een bout onder de zwarte afdekplaat van de ruitenwissers (onder de motorkkap) zou ook invloed hebben op het euvel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ir-TT3UZru2mxg8DA4lyiO1-TWM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e7s8XFpxugP5wMIMgZ4SWwhq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUeCQkxL56KSIlzUKs_2YpfAgYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvczSj5WT1cIL5VNOcpQrbvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie alleen niet te zitten om hier zelf aan te gaan prullen i.v.m. garantie e.d.
Zou ik VM kunnen vragen om dit onder garantie uit te voeren?
Ik weet dat monteurs er een hekel aan hebben als de klanten het beter weten. :)

Bij de eerste beurt had men het alleen maar over een stukje kunststof wat niet goed zat, maar nogmaals zonder resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Net een mailing van VM ontvangen: Van 30 aug. t/m 5 sept. is de MG MARVEL R voor de eerste keer te bewonderen in de Westfield mall in Leidschendam. Ontdek deze ruime, luxueuze en compacte SUV zelf! Laat u inspireren door de MG experts ter plaatse of voel het interieur voor het eerst. U bent van harte welkom en wij staan u deze dagen graag te woord in de Westfield mall, Liguster 202 Leidschendam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
jawealm schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:10:
Net een mailing van VM ontvangen: Van 30 aug. t/m 5 sept. is de MG MARVEL R voor de eerste keer te bewonderen in de Westfield mall in Leidschendam. Ontdek deze ruime, luxueuze en compacte SUV zelf! Laat u inspireren door de MG experts ter plaatse of voel het interieur voor het eerst. U bent van harte welkom en wij staan u deze dagen graag te woord in de Westfield mall, Liguster 202 Leidschendam.
MG MARVEL R First Drive - A posher MG arriving in Europe (= een chique MG die in Europa arriveert): YouTube: MG MARVEL R First Drive - A posher MG arriving in Europe | Subscribe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 17:48
Ben bij de Marvel R wel benieuwd naar de infotainment.

Met de prins van de ZS kan ik er mee leven. Maar met een duurdere auto met zoon enorm scherm moeten ze die wel goed verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 18:37

rik

Wat vinden jullie wijsheid: via VM alsnog een afneembare trekhaak laten plaatsen ivm willen meenemen elektrische fietsen, of zelf een (afneembare) laten monteren? Betreft private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thehofmeister
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-09-2021
Hallo, ben nieuw hier. Heb sinds 2 weken de zs ev en de auto bevalt erg goed. Wat een fijne bak zeg!
Ik laad thuis met de grannyloader en ontdekte laatst tot mijn grote schrik dat hij heel hard gaat claxoneren als hij vol geladen is. Weet iemand of je dit uit kunt zetten, ook gezien we vooral 's nachts willen laden? En blijft hij dan doorgaan met laden?
Ik meende dat hij automatisch stopt met laden als hij vol is, maar dat is dan waarschijnlijk op dc, snel laden? Kan ook niets in de manual vinden hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02-2024
Thehofmeister schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:43:
Hallo, ben nieuw hier. Heb sinds 2 weken de zs ev en de auto bevalt erg goed. Wat een fijne bak zeg!
Ik laad thuis met de grannyloader en ontdekte laatst tot mijn grote schrik dat hij heel hard gaat claxoneren als hij vol geladen is. Weet iemand of je dit uit kunt zetten, ook gezien we vooral 's nachts willen laden? En blijft hij dan doorgaan met laden?
Ik meende dat hij automatisch stopt met laden als hij vol is, maar dat is dan waarschijnlijk op dc, snel laden? Kan ook niets in de manual vinden hier over.
yikes, dat is vervelend. Claxoneren doet die bij mij alleen als ik de OBD dongle er in laat zitten. [ het liefst midden in de nacht uiteraard] Wallbox charger hier, heb de granny loader nog niet gebruikt. Gedrag rond chargen kan afwijken afhankelijk van welke firmware versie(s) je aan boord hebt van BMC etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

jawealm schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:35:
[quote]jawealm schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:25:
[...]

Deze Marvel heeft de velgen van de Luxury (zie onder), dus ik ga ervan uit dat € 49.989 de prijs van de Luxury zal zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goed detective werk! Ben benieuwd of de instapversie alsnog 40-42k kost, eventueel icm de 'MG premie'. We gaan 't zien :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
Thehofmeister schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:43:
Lijkt me een gevalletje van terug naar van Mossel. Het kan echt niet de bedoeling zijn dat je de straat en jezelf wakker gaat houden. Het laden stopt vanzelf, daar hoef je niet voor bij te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thehofmeister
  • Laatst online: 20-09-2021
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga morgen met van mossel bellen. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Wie dit jaar nog in aanmerking voor aanschafsubsidie voor een tweedehands elektrische auto hoopte te komen grijpt mis: het potje hiervoor is inmiddels leeg: https://www.autoweek.nl/a...ds-elektrische-auto-leeg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDhondt
  • Laatst online: 12:32
Ik merk dat er op dit forum al enkele gelukkigen zijn die de Marvel R hebben mogen aanschouwen. Ik heb ook interesse, maar vraag me af of dat bedieningspaneel wel op de juiste plaats zit? Op de foto's vind ik het nogal laag om bv. tijdens het rijden naar je navigatie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

rik schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:29:
Wat vinden jullie wijsheid: via VM alsnog een afneembare trekhaak laten plaatsen ivm willen meenemen elektrische fietsen, of zelf een (afneembare) laten monteren? Betreft private lease.
Dat laatste zou ik niet doen. Je betaalt dan 900 euro (ik noem maar een bedrag) en na aflopen contract zit je met een trekhaak die je waarschijnlijk niet meer kan gebruiken op een andere auto.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tammie1984
  • Laatst online: 30-08-2021
Zojuist bericht gehad.
Wordt woensdag op het werk omgewisseld.
Nieuw kenteken via RDW gecheckt en er staat nu idd rood _/-\o_ oOo
Fijn wanneer alles is opgelost!
Tammie1984 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:07:
Wij zo blij, konden de auto vandaag ophalen. Daar stond ie hoor, onder het doek op ons te wachten... tot het moment dat het doek eraf gehaald wordt en je beseft ineens dat je een blauwe auto ziet ipv de bestelde rode kleur...
Nu weer een weekje wachten, maar gelukkig wel een leenauto meegekregen... een blauwe, dat wel!

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Steefph schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

Ik heb deze dashcam in de auto en die verspringt naar km/h nadat hij een actief GPS signaal heeft gekregen
https://www.nextbase.com/nl-nl/dash-cams/522gw-dashcam/

En wil je zelf aan de knutsel gaan dan kun je altijd nog dit proberen na te bouwen >:)
https://discourse.mymgzse...s-up-display-for-ovms/301
Graag n foto 😳, waar heb je die gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Onze gps. Tja, had inderdaad net iets beter gekund maar. Als je hem rustig de tijd geeft op op te starten, en bij het ingeven van een bestemming, rustig letter per letter in geeft, valt t reuze mee. Ik gaf enkele trajectcontroles manueel bij in, hij geeft dan tussen de camera's de gemiddelde snelheid weer waarmee je onderweg bent. Echt tof 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Fremske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:43:
Zijn er mensen die na de eerste service beurt de mogelijkheid kwijt zijn om de wagen te laden met openstaande deuren? En om de wagen te kunnen laden op een tijdschakelaar (bijvoorbeeld slim laden)?

Ik vraag dit omdat bij iedere service beurt de laatste software updates worden geïnstalleerd. Wat niet altijd goed hoeft te zijn.
Hoe kan dat 😳?
Kon dit nooit, maar heb dan ook een demonstratiewagen die idd net een eerste servicebeurt al gekregen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-06 13:02
MichaelValee schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:27:
[...]

Graag n foto 😳, waar heb je die gezet?
De camera hangt gelijk onder de achteruitkijkspiegel. Kabel loopt achter het plafond door de A-stijl naar de zekeringkast.

Enige nadeel is dat het schermpje bijna niet te zien is met gepolariseerde glazen....

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

InstaAutoVlog heeft als eerste een Nederlandse video review van de MG Marvel R geplaatst op YouTube

Het gaat hier om het top model, de Performance uitvoering (tri-motor) met Bose geluidsysteem. Volgens de RDW is de cataloguswaarde van dit model (kenteken L-780-RL) gelijk aan die van de uitvoering gefotografeerd door @Dezz , namelijk € 49989, welke waarschijnlijk de Luxury variant was (dankzij het detective werk van @jawealm ). De gewichten die de RDW aangeeft komen inderdaad overeen met wat MG opgeeft; 2373 kg voor de performance variant (auto uit de video) en 2288 kg voor de Comfort en Luxury variant (zoals gefotografeerd door @Dezz ).

Echter, de auto in de video is een pre-productiemodel, wat ook te zien is aan de montagepunten van de kentekenhouder op de achterklep en de foutmelding op het scherm bij de 360 graden view. In hoe verre is de cataloguswaarde van de RDW van een pre-productiemodel representatief voor de daadwerkelijke verkoopprijs? Ik kan me niet voorstellen dat de prijs van de Luxury en de Performance variant gelijk zijn namelijk ;)

Wat interessante stills uit de video:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/GARISilu08.png/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/veKEGEli07.png/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/giLOlOQa91.png/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/RurOYOsU41.jpg/raw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Reviews van de MG Marvel R druppelen binnen. Sentiment is gemengd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:14
Dames van de MG stand vertelden dat eind september de prijs van de Marvel R bekend wordt gemaakt, en dat er vanaf oktober proefritten mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Hmm, krijg een mail van vM dat het tijd is voor onderhoud. Linkje naar afsprakenformulier, maar na invullen van mijn adres stopt het proces met
Vanaf de door u opgegeven postcode kunnen wij u helaas geen Premium Service bieden bij een van onze Van Mossel vestigingen.

Neemt u a.u.b. contact op met ons team via 088-0870119.
En dat terwijl ik praktisch naast een vestiging woon 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 23:21

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

rik schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 19:48:
Hmm, krijg een mail van vM dat het tijd is voor onderhoud. Linkje naar afsprakenformulier, maar na invullen van mijn adres stopt het proces met
[...]

En dat terwijl ik praktisch naast een vestiging woon 🤔
Doet die vestiging ook onderhoud voor mg's?

Voer de lokatie van de dealer zelf in. Dan kom je wel verder.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Smuggler schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:09:
[...]

Tja, werd recent door VM (Ford Eindhoven) gebeld dat het tijd is voor het jaaronderhoud van de MG ZS EV,...... gemeld dat dit recent is uitgevoerd in Breda en dat ik tijdens die afspraak helemaal geen onderhoud in Eindhoven uit kon laten voeren en juist daarvoor naar Breda moest.

Dame aan de telefoon kon het niet verklaren en blijkbaar zit er ook geen koppeling tussen de bestanden, eigenlijk zijn het maar een stelletje prutsers bij VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Weet iemand waar je de OVMS module kunt bestellen?
Fasttech heeft ze niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Scanniexxl schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:29:
Weet iemand waar je de OVMS module kunt bestellen?
Fasttech heeft ze niet beschikbaar.
https://shop.openenergymo...-europe-sim-ant-included/

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Smuggler schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:09:
[...]

Bij de verkoop werd gezegd dat het onderhoud bij elk filiaal kon plaatsvinden, ook in mijn woonplaats. Morgen dus maar eens bellen. Zojuist belde ik naar het genoemde nummer, maar kwam uit bij de ANWB alarmcentrale 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:45
rik schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:22:
[...]

Bij de verkoop werd gezegd dat het onderhoud bij elk filiaal kon plaatsvinden, ook in mijn woonplaats. Morgen dus maar eens bellen. Zojuist belde ik naar het genoemde nummer, maar kwam uit bij de ANWB alarmcentrale 🤪
Dat is in ieder geval mijn ervaring tot nu toe wel.
Ik heb de auto zowel in Zwolle als in Hengelo laten onderhouden. Ze sturen simpelweg een MG engineer af naar de desbetreffende locatie.

Edit: Volgens mij zijn software updates wel aan bepaalde locaties gebonden, maar bind me er niet op vast :+

[ Voor 9% gewijzigd door FlyingGameGuy op 08-09-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
Weet iemand de beveiligingsklasse van de MG ZS EV (2020)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Standaarduitrusting MG ZS EV Comfort
Alarm
Startonderbreker
eCall-systeem
ABS + EBD
ESP
Brake Assist
Hill Start Assist
Auto hold
Elektrische parkeerrem
Kindersloten op de achterportieren
Achterbank met onderste ISOFIX-bevestigingen en Top Tether-bevestigingspunt
Direct bandenspanningscontrolesysteem
Zijaanrijdingssensor (onderbreking hoogspanningscircuit)
Frontairbags voor bestuurder en voorpassagier
Zijairbags voor bestuurder en voorpassagier
Curtain-airbags voor bestuurder en voorpassagier
Uitschakelmogelijkheid airbag voorpassagier
Adaptieve cruisecontrol (ACC)
Intelligent High Beam Control (IHC)
Speed Assistance System (SAS)
Automatic Emergency Braking (AEB)
Front Collision Warning (FCW)
Lane Departure Warning (LDW)
Traffic Jam Assistance (TJA)
Traffic Sign Recognition (TSR)
Lane Keep Assistance (LKA)
Led-dagrijverlichting
Mistachterlichten
Halogeenkoplampen met hoogteverstelling
Lichtsensor
Hoog geplaatst derde remlicht
Parkeersensoren achter
Driepuntsgordels voor met gordelspanner en spankrachtbegrenzer
Driepuntsgordels met gordelspanner en spankrachtbegrenzer op de 2 buitenste zitplaatsen achter
Waarschuwingssysteem veiligheidsgordels voor en achter
12V-aansluiting
Bagageafdekking
Bagageruimteverlichting
Snelheidsbegrenzer
Verlichte selectiehendel
Verchroomde portiergrepen
Zonneklep met make-upspiegel
Koplampen met follow me home-functie
Elektrisch bedienbare ruiten
Multifunctioneel stuurwiel met leder bekleed
Rijmodusselectie
Terugwinsysteem voor bewegingsenergie (KERS)
2 bekerhouders in de middenconsole
8-inch touchscreen
DAB
Satellietnavigatie
4 luidsprekers
2 microphones
3 USB-aansluitingen
Bluetooth
Apple Carplay
Android Auto
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Keyless entry
Startknop
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Stoffen stoelbekleding
In delen (40/60) neerklapbare achterbank

Standaarduitrusting MG ZS EV Luxury – extra’s ten opzichte van Comfort
Regensensor
Hill Descent Control
Blind Spot Monitoring (BSM)
Rear Traffic Alear (RTA)
Lane Change Warning (LCW)
Achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen
Automatisch in-/uitklapbare buitenspiegels
Portierbekleding
Panoramisch zonnedak
3D geluidseffect
6 luidsprekers in plaats van 4
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Opbergtas aan de achterzijde van de rugleuningen van de voorstoelen
Kunstlederen stoelbekleding
Stoelverwarming voor

Leg dat naast:
Kenmerken SCM-beveiligingsklassen
Klasse 1 Startonderbreker
Klasse 2 Klasse 1 + inbraakdetectie en alarm
Klasse 3 Klasse 2 + sabotagesignalering en hellingdetectie
Klasse 4 Klasse 1, 2 of 3 + voertuigvolgsysteem
Klasse 5 Klasse 3 + voertuigvolgsysteem geactiveerd door alarm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
FlyingGameGuy schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 08:34:
[...]

Dat is in ieder geval mijn ervaring tot nu toe wel.
Ik heb de auto zowel in Zwolle als in Hengelo laten onderhouden. Ze sturen simpelweg een MG engineer af naar de desbetreffende locatie.

Edit: Volgens mij zijn software updates wel aan bepaalde locaties gebonden, maar bind me er niet op vast :+
Heb vandaag bij de VM Peugeot/Citroën garage in Alkmaar informatie ingewonnen over de mogelijkheid om de jaarlijkse controlebeurt (November a.s.) hier te laten doen. De controlebeurt is geen probleem maar voor terugroepacties en software updates moet ik toch naar Amsterdam.

• jawealm
johnberg51 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:40:
[...]

Elk streepje omvat 11% van de accu en resulteert bij mij in ca. 30Km. Het laatste streepje omvat echter 25% van de accu, dus die 60Km kan dan aardig kloppen.
Op een Engelse website werd deze uitleg van de streepjes als redelijk valide gezien:
8 streepjes = 100% state of charge
7 streepjes = 91% state of charge (= 9% minder dan 8 streepjes)
6 streepjes = 80% state of charge (= 11% minder dan 7 streepjes)
5 streepjes = 69% state of charge (= 11% minder dan 6 streepjes)
4 streepjes = 58% state of charge (= 11% minder dan 5 streepjes)
3 streepjes = 47% state of charge (= 11% minder dan 4 streepjes)
2 streepjes = 36% state of charge (= 11% minder dan 3 streepjes)
1 streepjes = 25% state of charge (= 11% minder dan 2 streepjes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnycrash
FlyingGameGuy schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:19:
Standaarduitrusting MG ZS EV Comfort
Alarm
Startonderbreker
eCall-systeem
ABS + EBD
ESP
Brake Assist
Hill Start Assist
Auto hold
Elektrische parkeerrem
Kindersloten op de achterportieren
Achterbank met onderste ISOFIX-bevestigingen en Top Tether-bevestigingspunt
Direct bandenspanningscontrolesysteem
Zijaanrijdingssensor (onderbreking hoogspanningscircuit)
Frontairbags voor bestuurder en voorpassagier
Zijairbags voor bestuurder en voorpassagier
Curtain-airbags voor bestuurder en voorpassagier
Uitschakelmogelijkheid airbag voorpassagier
Adaptieve cruisecontrol (ACC)
Intelligent High Beam Control (IHC)
Speed Assistance System (SAS)
Automatic Emergency Braking (AEB)
Front Collision Warning (FCW)
Lane Departure Warning (LDW)
Traffic Jam Assistance (TJA)
Traffic Sign Recognition (TSR)
Lane Keep Assistance (LKA)
Led-dagrijverlichting
Mistachterlichten
Halogeenkoplampen met hoogteverstelling
Lichtsensor
Hoog geplaatst derde remlicht
Parkeersensoren achter
Driepuntsgordels voor met gordelspanner en spankrachtbegrenzer
Driepuntsgordels met gordelspanner en spankrachtbegrenzer op de 2 buitenste zitplaatsen achter
Waarschuwingssysteem veiligheidsgordels voor en achter
12V-aansluiting
Bagageafdekking
Bagageruimteverlichting
Snelheidsbegrenzer
Verlichte selectiehendel
Verchroomde portiergrepen
Zonneklep met make-upspiegel
Koplampen met follow me home-functie
Elektrisch bedienbare ruiten
Multifunctioneel stuurwiel met leder bekleed
Rijmodusselectie
Terugwinsysteem voor bewegingsenergie (KERS)
2 bekerhouders in de middenconsole
8-inch touchscreen
DAB
Satellietnavigatie
4 luidsprekers
2 microphones
3 USB-aansluitingen
Bluetooth
Apple Carplay
Android Auto
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Keyless entry
Startknop
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Stoffen stoelbekleding
In delen (40/60) neerklapbare achterbank

Standaarduitrusting MG ZS EV Luxury – extra’s ten opzichte van Comfort
Regensensor
Hill Descent Control
Blind Spot Monitoring (BSM)
Rear Traffic Alear (RTA)
Lane Change Warning (LCW)
Achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen
Automatisch in-/uitklapbare buitenspiegels
Portierbekleding
Panoramisch zonnedak
3D geluidseffect
6 luidsprekers in plaats van 4
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
Opbergtas aan de achterzijde van de rugleuningen van de voorstoelen
Kunstlederen stoelbekleding
Stoelverwarming voor

Leg dat naast:
Kenmerken SCM-beveiligingsklassen
Klasse 1 Startonderbreker
Klasse 2 Klasse 1 + inbraakdetectie en alarm
Klasse 3 Klasse 2 + sabotagesignalering en hellingdetectie
Klasse 4 Klasse 1, 2 of 3 + voertuigvolgsysteem
Klasse 5 Klasse 3 + voertuigvolgsysteem geactiveerd door alarm
Dank voor je reactie en begrijp me niet verkeerd maar de specs van de auto's ken ik ook wel, no offence ment. Het gaat inderdaad om de bovenstaande lijst, waarvan 4 en 5 duidelijk afvallen. Maar is hellingdetectie hetzelfde als "hill descent control" en is voldoet het eea aan de officiele SCM classificering?
[ MG ZS EV Luxury in mijn geval ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
johnnycrash schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:13:
[...]

Dank voor je reactie en begrijp me niet verkeerd maar de specs van de auto's ken ik ook wel, no offence ment. Het gaat inderdaad om de bovenstaande lijst, waarvan 4 en 5 duidelijk afvallen. Maar is hellingdetectie hetzelfde als "hill descent control" en is voldoet het eea aan de officiele SCM classificering?
No offence taken :)
Het was een quick google van mijn kant om je iets meer info te verstrekken.
Verder weet ik niet de ins -en outs van de classificering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
johnnycrash schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:13:
[...]

Ik heb hier even op Gegoogeld: https://scmklasse.nl/alar...met-hellingshoekdetectie/
Als ik dit leg naast wat de MG ZS EV Luxury standaard aan opties biedt dan is mijn indruk dat NIET aan de genoemde voorwaarden van klasse 3 (= klasse 1 startonderbreker, omtrekdetectie, interieur detectie, hellingshoekdetectie, akoestische signalering door middel van een gecodeerde noodstroomsirene en optische signalering) wordt voldaan.

[ Voor 9% gewijzigd door jawealm op 09-09-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 16-06 18:22
jawealm schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:53:
[...]
Uiteindelijk is er geen enkel à fabriek gemonteerd systeem wat voor de verzekering voldoet.

In mijn vorige auto zat het ook (Audi A6) en voor de verzekering noest ik hem laten keuren bij een
SCM gecertificeerde specialist.
Pas met dat certificaat ging de verzekeraar akkoord.

Ik heb hier even op Gegoogeld: https://scmklasse.nl/alar...met-hellingshoekdetectie/
Als ik dit leg naast wat de MG ZS EV Luxury standaard aan opties biedt dan is mijn indruk dat NIET aan de genoemde voorwaarden van klasse 3 (= klasse 1 startonderbreker, omtrekdetectie, interieur detectie, hellingshoekdetectie, akoestische signalering door middel van een gecodeerde noodstroomsirene en optische signalering) wordt voldaan.

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:10
Hmm heel benieuwd. Mooie wagen en voor mijn vereisten lijkt ie erg geschikt. Reviews gaan helaas nog niet erg in op alle mg pilot systemen en hoe goed die werken. Overweeg een upgrade van mijn 2014 model S, maar inmiddels zo gewend aan die relatief basic versie van autopilot daarin, ik vrees dat deze combinatie van systemen net niet haalt daarbij..

Veel hoeft het ook niet te zijn. Een goedwerkende lane keeping en adaptive cruise en dan rijdt het op de snelweg al dusdanig veel relaxter. Maar je moet er wel van op aan kunnen, dat is bij autopilot bijna altijd wel het geval, waarbij je de moeilijke situaties wel snel aanvoelt (wegvallen belijning, onder een brug doorrijden waarbij de belijning niet ver vooruit te zien is)

[ Voor 15% gewijzigd door Igor4 op 11-09-2021 08:30 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

Igor4 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:27:
[...]

Hmm heel benieuwd. Mooie wagen en voor mijn vereisten lijkt ie erg geschikt. Reviews gaan helaas nog niet erg in op alle mg pilot systemen en hoe goed die werken. Overweeg een upgrade van mijn 2014 model S, maar inmiddels zo gewend aan die relatief basic versie van autopilot daarin, ik vrees dat deze combinatie van systemen net niet haalt daarbij..

Veel hoeft het ook niet te zijn. Een goedwerkende lane keeping en adaptive cruise en dan rijdt het op de snelweg al dusdanig veel relaxter. Maar je moet er wel van op aan kunnen, dat is bij autopilot bijna altijd wel het geval, waarbij je de moeilijke situaties wel snel aanvoelt (wegvallen belijning, onder een brug doorrijden waarbij de belijning niet ver vooruit te zien is)
Je gaat dan wel van een top of the line electrische auto naar een budget versie.
Tuurlijk, de techniek is in die 7 jaar wel beter geworden, maar de range is nog steeds maar de helft van wat jij met je model S had.

Ik heb een tijdje met lane keeping gereden en het werkt prima, maar ik vind het heel irritant om of heel licht te sturen als ik zelf een beetje corrigeer of opeens heel zwaar als ik corrigeer de kant op wat de auto zelf geen goed idee vind.
En ik heb het gevoel dat ik helemaal in slaap ga vallen als ik ook niet eens op mijn positie in de baan hoef te letten.

blup

• Steefph
Bezulba schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:49:
[...]

Ik heb een tijdje met lane keeping gereden en het werkt prima, maar ik vind het heel irritant om of heel licht te sturen als ik zelf een beetje corrigeer of opeens heel zwaar als ik corrigeer de kant op wat de auto zelf geen goed idee vind.
En ik heb het gevoel dat ik helemaal in slaap ga vallen als ik ook niet eens op mijn positie in de baan hoef te letten.
Tsja is dan natuurlijk ook weer persoonlijke voorkeur. Ik vind het juist weer een prettig systeem. Dat ik er pas na 9maanden achter kwam dat het propilot apart aangezet moet worden is dan wel weer een ding. 2x aan de hendel trekken, wie verzint zoiets :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
johnberg51 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:56:
Ik begin mij steeds meer te irriteren aan dat klik-knak-tik geluid bij het sturen, hoofdzakelijk op rotondes.
Bij de eerste servicebeurt heeft VM hier naar gekeken, was even weg en nu weer helmaal terug.
Nu lees ik op het Engelse forum interressante ontwikkelingen.

https://www.mgevs.com/thr...teering-column.231/page-4

Sommigen hebben het succecvol opgelost door de twee geel gemarkeerde en een groen gemarkeerde bouten onder de stuurkolom een beetje aan te draaien. Het zou hiermee helemaal weg zijn.
De twee geel gemarkeerde zitten links en recht van de stuurkolom, de groene rechts.
Ook aandraaien van een bout onder de zwarte afdekplaat van de ruitenwissers (onder de motorkkap) zou ook invloed hebben op het euvel.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie alleen niet te zitten om hier zelf aan te gaan prullen i.v.m. garantie e.d.
Zou ik VM kunnen vragen om dit onder garantie uit te voeren?
Ik weet dat monteurs er een hekel aan hebben als de klanten het beter weten. :)

Bij de eerste beurt had men het alleen maar over een stukje kunststof wat niet goed zat, maar nogmaals zonder resultaat.
Ik heb dit zonet gedaan en het is een heel stuk beter geworden. De linkerkant kon ik makkelijk een halve slag geven. De rechterkant kon ik niet goed bijkomen (sleutel was te groot).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Nieuws over de vernieuwde MG ZS EV: https://www.autoweek.nl/a...zs-ev-vanuit-alle-hoeken/
Over een groter accupakket wordt nog niets gezegd.

[ Voor 18% gewijzigd door jawealm op 14-09-2021 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
jawealm schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:50:
Nieuws over de vernieuwde MG ZS EV: https://www.autoweek.nl/a...zs-ev-vanuit-alle-hoeken/
Over een groter accupakket wordt nog niets gezegd.
Zo lang ze de prijs gelijk of zelfs lager weten te krijgen zal dit vast wel weer een succes zijn. Ik gok zelf dat er motorisch of accu weinig zal veranderen. Zal vooral een facelift zijn.

Mocht dat wel veranderen ben ik benieuwd of ze de prijs gelijk kunnen houden met een grotere accu. Maar 250km bereik is wel het minimum voor een fatsoenlijke electrische auto in mijn ogen. De masda mx30 met 200 km range vind ik een prachtige auto maar gewoon net te weinig bereik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawealm
1993jjohan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 05:41:
[...]

Maar 250km bereik is wel het minimum voor een fatsoenlijke electrische auto in mijn ogen. De mazda mx30 met 200 km range vind ik een prachtige auto maar gewoon net te weinig bereik.
De gewenste en benodigde range blijft altijd een heet hangijzer. Het punt met de Mazda is dat het een hele nette/verzorgde auto is maar dat de grootte van de accu daar geen gelijke tred mee houdt. Dat zorgt voor disbalans in het totaalplaatje. Het is jammer dat daarmee afbreuk aan de auto als geheel wordt gedaan. Ik verwacht dat de range van de Mazda vergelijkbaar zal zijn met die van een Dacia Spring, maar bij een Spring kun je dat beter accepteren omdat die als budget-EV op de markt wordt gezet. In dat geval klopt de geboden range wel met het totaalplaatje.

De MG5 is er in de VK nu ook in een long range uitvoering. Ik vraag me af wat de waarde van de update van de MG ZS EV is als de update alleen maar tot een paar uiterlijkheden beperkt gaat blijven. Enige variatie in de range (bijv. normal en long) biedt de kans om een grotere groep kopers aan te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jentje B
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-09-2022
Probleem met de startaccu. 500 m tot garage van Mossel bij gevaarlijk kruispunt en toen wilde de MG niet meer verder. Ook niet in neutraal. Van Mossel kon geen hulp sturen. Via MG service is na ruim een uur Wegenwacht gekomen. Slepen mocht/kon niet. Laden lukte niet. Andere accu aangesloten en toen naar VM. Mopperen dat dit met extra accu zo niet mocht. Andere auto meegekregen, omdat er vanwege vakantie geen MG-monteur aanwezig was. Niet echt tevreden over gang van zaken. Nog geen oplossing na ruim 1 week.
Lampje accu op dashboard brandt nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 17:07
Net terug van vakantie. Daar 3 weken rondgereden met een kleine 10 jaar oude handgeschakelde Toyota Aygo op benzine. Nu weer lekker in mijn MG ZS: wat. een. verademing. Het lijkt alsof ik over het wegdek glij in een ruimteschip. Wat een heerlijke auto is het toch eh :) (als je geen issues hebt).

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

• johnberg51
Steefph schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 15:54:
[...]

Ik heb dit zonet gedaan en het is een heel stuk beter geworden. De linkerkant kon ik makkelijk een halve slag geven. De rechterkant kon ik niet goed bijkomen (sleutel was te groot).
Hey Steefph,
Fijn dat dit helpt.
Heb je de cover om de stuurkolom binnen verwijderd waardoor die twee geel gemarkeerde bouten bereikbaar worden? Misschien toch de moeite om voor de rechterkant een speciale sleutel te kopen.
Er wordt ook nog gesproken over die bouten onder het ruitenwisserschild onder de motorkap, maar dat is wel een drastische operatie.
Zou je dit nou ook niet gewoon door VM kunnen laten doen onder garantie?
Ook jij bevestigd weer dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Zojuist afspraak gemaakt bij vM voor eerste beurt van de MG ZS EV. Ik heb nog even gevraagd of er dan ook software updates worden gedaan, maar dat is normaal gesproken niet het geval. Ik vermoed dus dat je echt naar een van de twee MG dealers moet daarvoor.

[ Voor 16% gewijzigd door rik op 17-09-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

rik schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:02:
Zojuist afspraak gemaakt bij vM voor eerste beurt van de MG ZS EV. Ik heb nog even gevraagd of er dan ook software updates worden gedaan, maar dat is normaal gesproken niet het geval. Ik vermoed dus dat je echt naar een van de twee MG dealers moet daarvoor.
Wanneer heb jij de auto vorig jaar ontvangen? Ik heb hem eind september gekregen en ik wacht nog steeds op mail/belletje...
Niet dat het nodig is, tis geen ICE auto maar toch :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Bezulba schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:56:
[...]

Wanneer heb jij de auto vorig jaar ontvangen? Ik heb hem eind september gekregen en ik wacht nog steeds op mail/belletje...
Niet dat het nodig is, tis geen ICE auto maar toch :P
Ik had hem in juli vorig jaar ontvangen maar ook nooit een belletje gehad. Uiteindelijk zelf maar afspraak gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

thehog schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:50:
[...]

Ik had hem in juli vorig jaar ontvangen maar ook nooit een belletje gehad. Uiteindelijk zelf maar afspraak gemaakt.
hmm, ze moeten toch ook de kilometerstand opnemen? Athans, ik neem aan dat jij ook private lease hebt?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

November, maar betreft private lease, misschien is dat het verschil.

• 1993jjohan
Bezulba schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:04:
[...]

hmm, ze moeten toch ook de kilometerstand opnemen? Athans, ik neem aan dat jij ook private lease hebt?
Daar kreeg ik gewoon een aparte mail over. In de mail een link waar je het kenteken en stand invult. Verder geen foto als bewijs ofzo nodig.

Heb ook maar zelf gebeld vorige week. Auto uit juli vorig jaar.

• jawealm
Ik had die OVMS module nu ook maar eens besteld maar deze blijft ergens bij de douane in NL steken; zie onderstaande afbeelding. Dat is de verzender volgens mij niet aan te rekenen. Wie ik daar wel op kan aanspreken is mij niet duidelijk. Ik zal maandag of dinsdag eerst maar eens bij PostNL navraag doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQ3cjA7-RFNnhvwMDIB_FlvNV-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9m3TPMJRwjivwbcfS2tZqR2I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnycrash
jawealm schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:36:
[...]

Ik had die OVMS module nu ook maar eens besteld maar deze blijft ergens bij de douane in NL steken; zie onderstaande afbeelding. Dat is de verzender volgens mij niet aan te rekenen. Wie ik daar wel op kan aanspreken is mij niet duidelijk. Ik zal maandag of dinsdag eerst maar eens bij PostNL navraag doen.
Hopelijk komt ie snel. Heb er een gescoord via Marktplaats voor een hele nette prijs, dank verkoper. Gisteren opgehaald. Mee aan het experimenteren, leuk spul. Vorige eigenaar kreeg GPS niet aan de praat, hopelijk lukt mij dat wel. gps & prepaid sim voor GSM verbinding besteld. Klittenband gekocht om em netjes weg te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
jawealm schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 17:36:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde ervaring met de bestelde OVMS module vanuit de UK. Na bestelling op 15/9 nu ook bericht dat het pakket bij de douane ligt.

• jawealm
Ronbebelaar schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:56:
[...]

Ik heb exact dezelfde ervaring met de bestelde OVMS module vanuit de UK. Na bestelling op 15/9 nu ook bericht dat het pakket bij de douane ligt.
Ik had hem 6/9 al besteld; het duurt al met al dus irritant lang. Ik ben benieuwd wanneer er eindelijk schot in gaat komen...... Vanaf 14/9 8.27 uur tot 20/9 9:35 uur is de status niet veranderd.

[ Voor 15% gewijzigd door jawealm op 20-09-2021 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
jawealm schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:28:
[...]

Ik had hem 6/9 al besteld; het duurt al met al dus irritant lang. Ik ben benieuwd wanneer er eindelijk schot in gaat komen...... Sinds 14/9 8.27 uur is de status niet veranderd.
Dit zal wel een Brexit effect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Laatst online: 22:49
Ik was laatst bij de Van Mossel Kia in Amersfoort voor de eerste onderhoudsbeurt. Bij het maken van de afspraak werd ik netjes geholpen, waarbij ik specifiek gevraagd had voor software updates (zodat ik met de deuren kan laden). Dat was allemaal geen probleem en ik kon een tijdslot reserveren (8u brengen, 10u ophalen). Ik zou ook nog eens een elektrische fiets meekrijgen, zodat ik voor die twee uurtjes even bij mijn familielid kon zijn.

Ik kan een heel lang verhaal schrijven, maar man man man, wat een toko. Geen elektrische fiets mee, niet gehouden aan het tijdslot (blijkbaar stond de auto in de vrije planning, wat tot 17u kon duren) en de beloofde updates zijn niet doorgevoerd (ook na expliciet navragen bij oplevering) "Ja, je kunt nu met de deuren open laden". De "klik" in het stuur is ook niet opgelost, ook al werd aangegeven dat dit wel zo was.
Ik weet niet wat het is met Van Mossel, maar de communicatie en service is echt brak. Ze houden niet aan de afspraken en in mijn ogen liegen ze je nog voor ook. Wel erg jammer. Komende beurt zal ik niet in Amersfoort laten uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thehog
UrbanSnEAky schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:57:
Ik was laatst bij de Van Mossel Kia in Amersfoort voor de eerste onderhoudsbeurt. Bij het maken van de afspraak werd ik netjes geholpen, waarbij ik specifiek gevraagd had voor software updates (zodat ik met de deuren kan laden). Dat was allemaal geen probleem en ik kon een tijdslot reserveren (8u brengen, 10u ophalen). Ik zou ook nog eens een elektrische fiets meekrijgen, zodat ik voor die twee uurtjes even bij mijn familielid kon zijn.

Ik kan een heel lang verhaal schrijven, maar man man man, wat een toko. Geen elektrische fiets mee, niet gehouden aan het tijdslot (blijkbaar stond de auto in de vrije planning, wat tot 17u kon duren) en de beloofde updates zijn niet doorgevoerd (ook na expliciet navragen bij oplevering) "Ja, je kunt nu met de deuren open laden". De "klik" in het stuur is ook niet opgelost, ook al werd aangegeven dat dit wel zo was.
Ik weet niet wat het is met Van Mossel, maar de communicatie en service is echt brak. Ze houden niet aan de afspraken en in mijn ogen liegen ze je nog voor ook. Wel erg jammer. Komende beurt zal ik niet in Amersfoort laten uitvoeren.
In Tiel alleen maar positieve ervaring tot nu toe. En heb ook nog niet gelezen van iemand die daar een slechte ervaring had. Dus volgende keer daar maar heen als het in de buurt ligt voor je? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
thehog schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:16:
[...]

In Tiel alleen maar positieve ervaring tot nu toe. En heb ook nog niet gelezen van iemand die daar een slechte ervaring had. Dus volgende keer daar maar heen als het in de buurt ligt voor je? :-)
Dat is voor mij net zo ver als naar Amersfoort. Dan ga ik de volgende keer daar heen:) Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
UrbanSnEAky schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:57:

Ook al problemen met die klik in het stuur. Ik vraag mij af of er überhaupt iemand is op dit forum waarbij VM die klik wel echt heeft kunnen oplossen.
Ik ga toch eens bellen naar VM of men bereid is om die manier uit UK uit voeren, bouten onder stuurkolom aandraaien. Dit schijnt te helpen.

Je kunt nu dus laden met de deuren open.
Wil je eens kijken wat nu je HV batterijspanning is net na 100% opladen.
Als dit 449V is heb je de laatste BMS update.
Voorheen was de spanning 455V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:07:
[...]

Ook al problemen met die klik in het stuur. Ik vraag mij af of er überhaupt iemand is op dit forum waarbij VM die klik wel echt heeft kunnen oplossen.
Ik ga toch eens bellen naar VM of men bereid is om die manier uit UK uit voeren, bouten onder stuurkolom aandraaien. Dit schijnt te helpen.
Bij mij opgelost, in Tiel dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
[...]

Nee, helaas kan dat niet. Ook al werd gezegd van wel. Ik heb het gelijk uitgeprobeerd toen ik thuis kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:33:
[...]

Bij mij opgelost, in Tiel dus ook.
Bij mij in Breda, wel naar gekeken, maar nog steeds niet helemaal weg.
Misschien toch een keer een uitstapje maken naar Tiel dan, is 68 Km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
UrbanSnEAky schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:01:
[...]

Nee, helaas kan dat niet. Ook al werd gezegd van wel. Ik heb het gelijk uitgeprobeerd toen ik thuis kwam.
Heb jij zelf uitgeprobeerd om die bouten aan te draaien?
En is de klik weg nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
johnberg51 schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:03:
[...]

Heb jij zelf uitgeprobeerd om die bouten aan te draaien?
En is de klik weg nu?
Nee, ik blijf daar nog even van af. Ik probeer er eerst even via Van Mossel uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
UrbanSnEAky schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:40:
[...]

Nee, ik blijf daar nog even van af. Ik probeer er eerst even via Van Mossel uit te komen.
Oh, ik dacht je zei “gelijk uitgeprobeerd toen ik thuis kwam”
Ikzelf ben ook altijd een beetje huiverig om zelf te gaan zitten sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 10:30
[...]

Wij hebben een tijd gereden met het demomodel wat Van Mossel gebruikt bij events en zelfs daar zat de klik nog in, wat je bij elke bocht op lage snelheid duidelijk merkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
[...]

Bij mij nu ook idd 449V. Het verschil met 455V lijkt op het oog verwaarloosbaar klein, maar is het dus kennelijk niet. Kan iemand uitleggen wat de effecten van deze 6V verlaging zijn? Verwijzen naar een eerdere post hierover (als die er is) mag natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
jawealm schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:51:
[...]

Bij mij nu ook idd 449V. Het verschil met 455V lijkt op het oog verwaarloosbaar klein, maar is het dus kennelijk niet. Kan iemand uitleggen wat de effecten van deze 6V verlaging zijn? Verwijzen naar een eerdere post hierover (als die er is) mag natuurlijk ook.
Ze hebben je meer ruimte gegeven in het lage voltage gebied om te compenseren. Range zou dus hetzelfde moeten zijn.
johnberg51 schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:20:
[...]

Oh, ik dacht je zei “gelijk uitgeprobeerd toen ik thuis kwam”
Ikzelf ben ook altijd een beetje huiverig om zelf te gaan zitten sleutelen.
Zo spannend is deze ingreep nu ook weer niet ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Steefph op 20-09-2021 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Ronbebelaar schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:29:
[...]

Dit zal wel een Brexit effect zijn.
Dat ben je idd geneigd te denken maar ik betwijfel of dat klopt. Op de site van de Royal Mail staat nl:
- This item is still being assessed by the destination customs authority (dat is dus de NL douane).
- If any further information is required before release they will contact the recipient directly.

En op de site van PostNl staat ook (zie onder) dat de zending in NL is; dat is al sinds 9/9 het geval; dat geeft mij de indruk dat de NL douane hiermee om een onduidelijke redenen aan het fröbelen is.

Ik hoop dat PostNl hier morgen opheldering over kan geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZgbKoVbVzvUDQAc6LO_lXLMJk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBwjg3WDXmnPIu4yl7OtbqU9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQ3cjA7-RFNnhvwMDIB_FlvNV-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9m3TPMJRwjivwbcfS2tZqR2I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door jawealm op 20-09-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Ik heb de track and trace code nu op een andere plek op de site van PostNl ingevuld (zie onder) en krijg nu de melding dat er op 14/9 een verzoek tot betaling van kosten zou zijn verstuurd; het is leuk dat PostNl dat opschrijft maar ik heb helemaal niets ontvangen want anders zou ik natuurlijk niet bezig zijn om dit hier op het forum te posten. Maar in ieder geval is me nu duidelijk geworden dat ik extra kosten t.w.v. €50,46 moet betalen. Dat is wel balen natuurlijk want voor die module zelf heb ik ook al iets boven de €200 betaalt. Het betreft inklaringskosten over de inhoud van het pakket. Deze kosten bestaan uit invoerrechten, btw en administratieve kosten.

De vetraging heeft dus te maken met:
1. de extra heffing die vanaf 1 juli aan de ontvanger wordt opgelegd
2. gebrek aan communicatie met de ontvanger over het feit dat hij die extra kosten moet betalen

Als je dus iets in the UK gaat bestellen (er is nog iets anders dat ik via EBay heb besteld naar mij onderweg.....) dan moet je hier dus rekening mee houden.
Op de factuur staat dit: Vanaf 1 juli 2021 gelden er nieuwe regels als je iets koopt uit een niet-EU land. Je betaalt dan áltijd inklaringskosten, ook als de waarde lager is dan € 22. Meer hierover lees je op postnl.nl/btw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-8-IssF9Y7WapUf9GYAdn3YjTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9w5v1dz6kCw0HzT1AzW9Fql6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door jawealm op 21-09-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Voor de volledigheid hier nog even de factuur + uitleg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYkkgiiU71n0SOCRxN6vj1k6sRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87s6weRTDV98nvv1L6YDa8tl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
jawealm schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:20:
Ik heb de track and trace code nu op een andere plek op de site van PostNl ingevuld (zie onder) en krijg nu de melding dat er op 14/9 een verzoek tot betaling van kosten zou zijn verstuurd; het is leuk dat PostNl dat opschrijft maar ik heb helemaal niets ontvangen want anders zou ik natuurlijk niet bezig zijn om dit hier op het forum te posten. Maar in ieder geval is me nu duidelijk geworden dat ik extra kosten t.w.v. €50,46 moet betalen. Dat is wel balen natuurlijk want voor die module zelf heb ik ook al iets boven de €200 betaalt. Het betreft inklaringskosten over de inhoud van het pakket. Deze kosten bestaan uit invoerrechten, btw en administratieve kosten.

De vetraging heeft dus te maken met:
1. de extra heffing die vanaf 1 juli aan de ontvanger wordt opgelegd
2. gebrek aan communicatie met de ontvanger over het feit dat hij die extra kosten moet betalen

Als je dus iets in the UK gaat bestellen (er is nog iets anders dat ik via EBay heb besteld naar mij onderweg.....) dan moet je hier dus rekening mee houden.
Op de factuur staat dit: Vanaf 1 juli 2021 gelden er nieuwe regels als je iets koopt uit een niet-EU land. Je betaalt dan áltijd inklaringskosten, ook als de waarde lager is dan € 22. Meer hierover lees je op postnl.nl/btw.

[Afbeelding]
Dat is al sinds 1 januari zo, dus sinds de BRexit. Had ik toen ook (30 dec. besteld, 3 jan kwam ie aan in nederland dus moest ook BTW betalen). Heeft niks met de 1 juli wijziging te maken. Waarschijnlijk had de duone geen juiste email adres van je zodat je een online betaling kon doen (misschien hebben ze de leverancier een bericth gestuurd ipv jou). Bij mij was toen exact hetzelfde. Komt dan uiteindelijk naar een postnl locatie waar je alsnog kan betalen.

Qua wat je moet betalen moet geen verrassing zijn. In de shop staat duidelijk de incl en excl VAT bedragen. Je hebt betaald voor de excl VAT en niet de incl VAT. Die voordeel krijg je nu bij de grens weer op je dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
thehog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:30:
[...]

Dat is al sinds 1 januari zo, dus sinds de BRexit. Had ik toen ook (30 dec. besteld, 3 jan kwam ie aan in nederland dus moest ook BTW betalen). Heeft niks met de 1 juli wijziging te maken. Waarschijnlijk had de duone geen juiste email adres van je zodat je een online betaling kon doen (misschien hebben ze de leverancier een bericth gestuurd ipv jou). Bij mij was toen exact hetzelfde. Komt dan uiteindelijk naar een postnl locatie waar je alsnog kan betalen.

Qua wat je moet betalen moet geen verrassing zijn. In de shop staat duidelijk de incl en excl VAT bedragen. Je hebt betaald voor de excl VAT en niet de incl VAT. Die voordeel krijg je nu bij de grens weer op je dak.
Als je goed gelezen had dan had je kunnen zien dat ik hier totaal verrast door ben. Kennelijk ben ik niet de enige die wel eens een stukje informatie mist.

De bewustwording van een verandering werkt vaak het best als iemand uit je omgeving het aan den lijve heeft ondervonden. Doe hier dus vooral je voordeel mee zou ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door jawealm op 21-09-2021 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
jawealm schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:36:
[...]

Als je goed gelezen had dan had je kunnen zien dat ik hier totaal verrast door ben. Kennelijk ben ik niet de enige die wel eens een stukje informatie mist.

De bewustwording van een verandering werkt vaak het best als iemand uit je omgeving het aan den lijve heeft ondervonden. Doe hier dus vooral je voordeel mee zou ik zeggen.
Tja ik had het al ondervonden en destijds ook hier gepost. Maar ik kan natuurlijk niet van je verwachten dat je de hele forum doorspit voordat je zo'n OVMS module besteld.

Los van de BRexit, wat ook breed in het nieuws is geweest, is ook de 1 juli BTW wijziging mbt alles onder de 22 euro onlangs breed in het nieuws geweest. Dit laatste heeft hier dan niks mee te maken maar zou je wel getriggered moeten hebben dat als je iets buiten de EU koopt je er BTW over zou moeten betalen.

Ik vind wel dat die dingen wel vreselijk duur zijn, gezien de hardware wat er in zit. Zoals ook anderen al eerder hebben aangegeven is het zelfde ding in china te bestellen voor 160 dollar. In engeland zijn dus wel erg duur. Er zou een goede EU shop moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
De situatie is nu dus als volgt.

Helaas! De periode om online de inklaringskosten te betalen is voorbij. Geen zorgen, je pakket wordt naar een PostNL-punt gebracht. Rekenen we daar af? Je ziet hier (straks) welk PostNL-punt dat is.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Ronbebelaar schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:56:
[...]

Hoe ver ben jij er nu mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Ik ben benieuwd wanneer ik mijn volgende bestelling (een 3D geprinte sleutelhouder) zal ontvangen en wat deze me uiteindelijk gaat kosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkeeG-JN3voVYEw14bYMyHhSpEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFdTalga0zT5mspKWNw9MR3c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
thehog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:48:
[...]

Ik vind wel dat die dingen wel vreselijk duur zijn, gezien de hardware wat er in zit. Zoals ook anderen al eerder hebben aangegeven is het zelfde ding in china te bestellen voor 160 dollar. In engeland zijn dus wel erg duur. Er zou een goede EU shop moeten komen.
Ze worden ook in kleine oplages gemaakt. Alle ontwerpen zijn open en je kunt dus ook met alleen een espVroom en wat basis CANbus onderdelen aan de slag.

Het zou natuurlijk prettiger zijn als er een echte Europese importeur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Toch even vertellen over mijn ervaring met de onderhoudsbeurt in Amersfoort.

Verliep eigenlijk prima. Ik heb daar 1.5 uur gewacht terwijl ik wat werk op de laptop heb zitten doen met prima koffie.

Gepiep bij dakraam hebben ze opgelost. Echter bleek er toen ik thuis was wel wat vettige druppels op de stoel te zitten. Zo te zien hebben ze er gewoon een beetje silicone spray ofzo uit een spuitbus gebruikt voor het dakraam.

Ook hebben ze een update geïnstalleerd omdat ik daarom vroeg. Ik hoopte dat ik daarmee de uitgesteld laden functie van mijn AliExpress lader kon gebruiken maar heeft helaas niet geholpen. Hij begint niet met laden wanneer de timer afloopt. Ik kan nu wel met de deuren open laden. Nu wilde ik dit vooral ivm zonnepanelen en straks aflopen van de saldering.
Pagina: 1 ... 38 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2