Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 19:03
thehog schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:32:
Vandaag is mijn MG naar Tiel geweest voor 1e jaarbeurt en daarbij klachten voor tikken stuurkolom. Dat laatste is weg na het aandraaien van een aantal bouten wat ik begrijp. De kabelboom zat bij mij niet in de weg.

Ik moet nog wel terug komen voor een roestbehandeling onder garantie. Blijkbaar een dingetje wat (bij sommige?) speelt bij de MG. Iets met onbehandelde plekken bij fabricage als ik het goed begrijp.

Geen wijziging in de software versies volgens OVMS.
Is het tikken van de stuurkolom bij jou nu echt weg?
Bij mij is het weer een beetje terug gekomen.
Dat aandraaien van die bouten, hebben ze dat gezegd bij VM of heb je dat van die Engelse website?
Om die bouten aan te draaien moet het hele dashboard boven eraf, zover gaan ze niet.
Bij mij hadden ze het over een stukje kunsstof wat niet helemaal goed zat.

Je rijdt een rotonde op, stuurt vervolgens naar links om te draaien (tik) als je eraf rijdt (sturen naar rechts) weer tik.

Die rammel links achter het dashboard hebben ze wel mooi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 22:06
Flagg schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Ja ik had hetzelfde mg zs was voldoende range in principe, app vind ik ook niet nodig heb ik straks ook in die Kona ook niet. Ik vind de MG ook de mooiere auto van de 2.

Ik heb alleen ws geen of heel weinig gelegenheid om thuis te laden geen eigen parkeerplaats of inrit bij huis.

Dus de keren dat ik wel thuis kan laden is het mooi als ik meteen 400+ km kan laden.

Ik stond op het punt het leasecontract op de mg af te sluiten toen ik die aanbieding van de kona zag, 339€ voor de 64kwh en dan nog 2000€ subsidie als dat potje niet leeg is over 2 weken. Tja doemijdiemaar dan. :)
Dat is tot 10.000 km.. een elektrische fiets is goedkoper ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Is het tikken van de stuurkolom bij jou nu echt weg?
Bij mij is het weer een beetje terug gekomen.
Dat aandraaien van die bouten, hebben ze dat gezegd bij VM of heb je dat van die Engelse website?
Om die bouten aan te draaien moet het hele dashboard boven eraf, zover gaan ze niet.
Bij mij hadden ze het over een stukje kunsstof wat niet helemaal goed zat.

Je rijdt een rotonde op, stuurt vervolgens naar links om te draaien (tik) als je eraf rijdt (sturen naar rechts) weer tik.

Die rammel links achter het dashboard hebben ze wel mooi opgelost.
Bij mij is het weg. Althans na 3 dagen nog niet teruggekomen.
Ik had niks gezegd anders dat het tikte (inderdaad bij goede scherpe bochten zoals een rotonde). Ze hebben toen eerst de kabelboom gechecked en dat zat niet in de weg. Daarop hebben ze zelf de bouten aangedraaid maar ik weet niet of het dezelfde bouten zijn als jij noemt. Was inclusief jaarbeurt twee uur bezig dus misschien zegt dat iets over of ze wel of niet die bouten die jij noemt hebben aangedraaid.

[ Voor 6% gewijzigd door thehog op 26-07-2021 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:57:
[...]

Was inclusief jaarbeurt twee uur bezig dus misschien zegt dat iets over of ze wel of niet die bouten die jij noemt hebben aangedraaid.
Bij mij tweeëneenhalf uur bezig geweest, hierbij nogmaals de bouten van het Engels forum, dit is toch wel een hele drastische operatie. Hebben ze niet gedaan denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ir-TT3UZru2mxg8DA4lyiO1-TWM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e7s8XFpxugP5wMIMgZ4SWwhq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:08:
[...]

Bij mij tweeëneenhalf uur bezig geweest, hierbij nogmaals de bouten van het Engels forum, dit is toch wel een hele drastische operatie. Hebben ze niet gedaan denk ik.

[Afbeelding]
Ik zal er naar wijzen als ik over twee weken weer langskom voor de roestbehandeling en ook dan kan ik wat meer zeggen of het uberhaupt wegblijft of toch weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-05-2023
[...]

Ja ik had hetzelfde mg zs was voldoende range in principe, app vind ik ook niet nodig heb ik straks ook in die Kona ook niet. Ik vind de MG ook de mooiere auto van de 2.

Ik heb alleen ws geen of heel weinig gelegenheid om thuis te laden geen eigen parkeerplaats of inrit bij huis.

Dus de keren dat ik wel thuis kan laden is het mooi als ik meteen 400+ km kan laden.

Ik stond op het punt het leasecontract op de mg af te sluiten toen ik die aanbieding van de kona zag, 339€ voor de 64kwh en dan nog 2000€ subsidie als dat potje niet leeg is over 2 weken. Tja doemijdiemaar dan. :)
Begrijpelijk; het is een hele mooie aanbieding. Alvast veel plezier met je Kona!

€2.000 subsidie moet goedkomen:
Gebruikte elektrische personenauto’s - Stand tot en met 21 juli 2021 08:30 uur:
Totaal jaarbudget 2021 is € 13.500.000
Aantal aanvragen is € 9.160.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2021 is € 4.340.000

Ik kan wel thuis opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:27

De pot voor nieuwe auto's is toch allang leeg voor dit jaar? Die €2000 subsidie is voor gebruikte auto's en daar kom je dus niet voor in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
DonChaot schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:53:
[...]

De pot voor nieuwe auto's is toch allang leeg voor dit jaar? Die €2000 subsidie is voor gebruikte auto's en daar kom je dus niet voor in aanmerking.
Die kona's staan al op kenteken, vandaar dus 2000 euro 2e hands subsidie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Nu online

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Kun je de granny die bij de MG geleverd is ook gebruiken voor een andere EV?
Collega heeft een ID3 en geen granny van VW geleverd gekregen. Zijn ook wel prijzig bij de dealer.
Hij en ik hebben de granny ook nooit nodig vanwege eigen laadpaal bij huis.
Maar voor hem is het wellicht wel handig om mijn MG granny mee te nemen om te laden op zijn vakantieadres .
Gaat dat werken of is dit een NO GO ?

[ Voor 11% gewijzigd door 964C2 op 26-07-2021 14:02 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:04
964C2 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:00:
Collega heeft een ID3 en geen granny van VW geleverd gekregen. Zijn ook wel prijzig bij de dealer.
Maar voor hem is het wellicht wel handig om mijn MG granny mee te nemen om te laden op zijn vakantieadres .
Je kunt het voor de zekerheid proberen, maar ik weet wel van andere situaties (prius granny charger die een tesla oplaad) dat dat geen enkel probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
als jullie het niet erg vinden om een 1/1 op rdw te zien.. is er altijd de mogelijkheid om het eerst op de naam van de dealer te zetten... en alsnog de 2k subsidie te ontvangen. is weliswaar tweedehands.. maar 0 km's extra :>

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-06 22:26
964C2 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:00:
Dat moet gewoon werken. De lader is op zichzelf een dom apparaat. Heeft geen idee wat voor auto eraan hangt.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Steefph schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:57:
[...]

Dat moet gewoon werken. De lader is op zichzelf een dom apparaat. Heeft geen idee wat voor auto eraan hangt.
Niet echt dom. Hij communiceert wel met de auto. Maar het is wel een gestandariseerd laadprotocol dus ja, dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 15:33
Was van plan een Kona Electric te leasen bij ANWB maar denk toch dat ik wacht op de MG5 en die zakelijk aanschaf, misschien financial lease of ik koop later een jong occasion. Met de fiscale voordelen bijna een no-brainer. Op 1 staat eigenlijk nog altijd de E-Niro maar 7-8k verschil is het niet waard. Design van de MG5 is niet zo bijzonder maar heeft eigenlijk alles waar ik naar zoek met een heel aantrekkelijk prijskaartje. De ZS zou ik nu nog bestellen voor dat geld ware het niet dat 150-200km range iets te karig is.

Zal wel goed gaan verkopen, zo’n degelijke EV station voor 35k..Ook interessant voor de taxi branche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 18:33
Benny schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:44:
De ZS zou ik nu nog bestellen voor dat geld ware het niet dat 150-200km range iets te karig is.
Ik weet niet hoe zwaar jouw rechter voet is, maar de mijne is licht genoeg om met gemak 200 km te halen op de koudste dagen van de winter en in de zomer zeker 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 15:33
dinootje schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Ik weet niet hoe zwaar jouw rechter voet is, maar de mijne is licht genoeg om met gemak 200 km te halen op de koudste dagen van de winter en in de zomer zeker 250.
Ik moet er 200-250km mee rijden bijna dagelijks dus dan is die extra range van de MG5 heel erg aantrekkelijk. Misschien zou het zonder laadstop net aan lukken met de ZS maar ben toch bang voor range anxiety..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
thehog schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:00:
[...]

Niet echt dom. Hij communiceert wel met de auto. Maar het is wel een gestandariseerd laadprotocol dus ja, dat maakt niet uit.
Het is maar wat je communiceren noemt ;) als elektronicus vind ik het protocol extreem beperkt. Daarom ook de term dom apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:27
is er eigenlijk al iets bekend voor de MG5 over de stomme dingen (imho) die ze bij de zs hebben laten hangen?
  • laden afhankelijk van de stand van de deuren
  • laden niet extern kunnen stoppen/starten
  • niet kunnen voorverwarmen
  • trek gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
Benny schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:05:
[...]

Ik moet er 200-250km mee rijden bijna dagelijks dus dan is die extra range van de MG5 heel erg aantrekkelijk. Misschien zou het zonder laadstop net aan lukken met de ZS maar ben toch bang voor range anxiety..
Met 250 km heb je in de winter zeker tekort en in de zomer soms erg weinig over, dat laatste lijkt me al onwenselijk, het eerste een absolute no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

DonChaot schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Yep maar de kona's zijn eind 2020 al op kenteken gezet en zijn nu van de dealer, zijn gloednieuw maar toch 2dehands. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

thehog schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:55:
[...]

Dat is tot 10.000 km.. een elektrische fiets is goedkoper ;-)
Heb al een emtb... en een elektrisch longboard. :P

Heb ook geen auto nodig wilde gewoon eens een EV proberen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Er zit een echte sleutel in mijn afstandsbediening, weet iemand waarvoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
MichaelValee schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:36:
Er zit een echte sleutel in mijn afstandsbediening, weet iemand waarvoor?
Goedemorgen :)

YouTube: MG ZS EV #2 Pre heating & emergency key use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-05 10:30
Flagg schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:25:
[...]

Yep maar de kona's zijn eind 2020 al op kenteken gezet en zijn nu van de dealer, zijn gloednieuw maar toch 2dehands. :)
Dan krijg je dus de oude uitvoering? En niet de recente facelift met vernieuwde bumper en dagrijverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Is alleen van Mossel een dealer?
Ik woon in Limburg, dat betekent dat ik steeds naar Breda moet voor onderhoud of reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 16-06 18:22
Scanniexxl schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:15:
Ik woon in Limburg, dat betekent dat ik steeds naar Breda moet voor onderhoud of reparatie.
Van Mossel Roermond doet ook onderhoud aan je MG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Scanniexxl schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 17:15:
Van mossel zit op veel plekken. Breda is voor MG de hoofdlocatie. Onderhoud op vele andere plekken, zie daarvoor op https://www.vanmossel.nl/...werkplaatsafspraak-maken/ en kijk bij 'kies een vestiging'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Schepseltje schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Dan krijg je dus de oude uitvoering? En niet de recente facelift met vernieuwde bumper en dagrijverlichting?
Tenzij ze het 2021 model eind 2020 al op kenteken gezet hebben vermoed ik idd het 2020 model ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Flagg schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 18:09:
[...]

Tenzij ze het 2021 model eind 2020 al op kenteken gezet hebben vermoed ik idd het 2020 model ja...
En nu genoeg over het uistapje Kona op de MG forum lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-06 18:32

Fremske

and change the world

Beste MG rijders,

Mijn auto moet binnenkort naar Breda voor de eerste servicebeurt en de garantieverlening. Zijn er nog tips vanuit jullie kant waar ik op moet letten als ik de auto daar aflever? Neem aan de OVMS module er op voorhand uithalen? Echter heb ik ook nog zelf LED verlichting ingebouwd, een subwoofer systeem en een trekhaak laten monteren bij een derde partij. Zouden ze daar nog moeilijk overdoen wat betreft garantie en onderhoud?

Graag jullie advies.

Alvast bedankt.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Fremske schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:39:
Beste MG rijders,

Mijn auto moet binnenkort naar Breda voor de eerste servicebeurt en de garantieverlening. Zijn er nog tips vanuit jullie kant waar ik op moet letten als ik de auto daar aflever? Neem aan de OVMS module er op voorhand uithalen? Echter heb ik ook nog zelf LED verlichting ingebouwd, een subwoofer systeem en een trekhaak laten monteren bij een derde partij. Zouden ze daar nog moeilijk overdoen wat betreft garantie en onderhoud?
Dat lijkt mij echt sterk. Laat het ons vooral weten achteraf als het wel zo blijkt :)
OVMS had ik zelf er ook even afgehaald voordat ze dat ding zelf loskoppelen en je niet weet wat ze er allemaal mee doen.

Twee dingen die je dus wel even moet laten controleren:
- stuurkolom tikken (als je er last van hebt)
- roestvorming onder de auto (dat kunnen zij controleren)
allebei onder garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
@Fremske Ik heb de OVMS gewoon laten zitten. Geen gedoe mee gehad (Wel bij VM Amsterdam). Ook melding gemaakt van tikken in het stuur, zou verholpen moeten zijn maar, is het niet.

Verlichting is ook niets over gezegd. Denk dat er weinig monteurs zullen zijn die issues maken van ingebouwde accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
Onze auto heeft vorige week de eerste service beurt gehad in Rotterdam.
Mijn vrouw is afgepoeierd zonder updates, ondanks dat de auto al ruim een jaar oud is en nog nooit een update heeft gekregen. En de stuurkolom tikt nog steeds. Dit ondanks dat ze beide zaken vooraf aangegeven had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Ik lees van div. forumleden dat het tikken van het stuur na de onderhoudsbeurt nog steeds niet verholpen is.
Bij mij hetzelfde, bij wegrijden uit de garage leek het verholpen te zijn, maar is daarna toch weer teruggekomen.
Allemaal niet zo extreem, maar toch storend over. Dit hoort eigenlijk niet bij een auto zoals deze.
Toch heeft de beurt tweeëneenhalf uur geduurd, incl. verhelpen rammel, wat nu wel verholpen is.
Ze hebben het elke keer over een stukje kunsstof wat het tikken van het stuur zou veroorzaken, maar zou ook iets ergers kunnen zijn.
Ik heb ook de OVMS module laten zitten, geen zin om er uit te halen.
Bij mij ook geen updates, zou ie afgelopen jaar al gehad hebben, OVMS bevestigt dit.
Hoe gaan we nu die tikkende stuurkolom oplossen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:54:
Ik lees van div. forumleden dat het tikken van het stuur na de onderhoudsbeurt nog steeds niet verholpen is.
Bij mij hetzelfde, bij wegrijden uit de garage leek het verholpen te zijn, maar is daarna toch weer teruggekomen.
Allemaal niet zo extreem, maar toch storend over. Dit hoort eigenlijk niet bij een auto zoals deze.
Toch heeft de beurt tweeëneenhalf uur geduurd, incl. verhelpen rammel, wat nu wel verholpen is.
Ze hebben het elke keer over een stukje kunsstof wat het tikken van het stuur zou veroorzaken, maar zou ook iets ergers kunnen zijn.
Bij mij ook geen updates, zou ie afgelopen jaar al gehad hebben, OVMS bevestigt dit.
Hoe gaan we dit nu oplossen. :?
Uiteraard zijn er wel updates maar die zijn allemaal niet vanuit de fabrikant verplicht om te installeren en helaas kan je als klant er niet voor kiezen om ze alsnog te installeren. MG wil dat gewoon niet. Van Mossel zou wel willen omdat ze nu veel verschillende MG ZS's in het land zien met allemaal andere versie combinaties. Je wil dat eigenlijk allemaal gelijk hebben zodat de ervaring overal gelijk is. Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoticeNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-06 19:51
johnberg51 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:54:
Hoe gaan we nu die tikkende stuurkolom oplossen. :?
Er is bij mij onlangs met de eerste servicebeurt voor de derde keer naar het tikkende stuur gekeken, en ook deze derde keer was het even weg en vervolgens binnen een paar dagen weer terug. De monteur (Roermond) gaf aan dat hij verwacht dat er een terugroepactie vanuit MG gaat komen omdat hij dit probleem steeds meer tegenkomt.

Misschien is het ‘maar’ een verwachting, maar het is in ieder geval een sprankje hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
NoticeNL schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:59:
[...]

Er is bij mij onlangs met de eerste servicebeurt voor de derde keer naar het tikkende stuur gekeken, en ook deze derde keer was het even weg en vervolgens binnen een paar dagen weer terug. De monteur (Roermond) gaf aan dat hij verwacht dat er een terugroepactie vanuit MG gaat komen omdat hij dit probleem steeds meer tegenkomt.

Misschien is het ‘maar’ een verwachting, maar het is in ieder geval een sprankje hoop :)
Ja, ik was er al bang voor dat die monteurs er ook niet uitkomen.
Dit vereist echt een duidelijke instructie van MG uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Gisteren een proefrit gemaak.
Positief verrast maar toch enkele vragen…
De luxery heeft kunstleer stoelen. Oftewel plastic :).
Is dat slijtvast? We hebben een hond.
Uiteraard een deken op de zitting, maar hoe gevoelig is dit kunstleer?

Hoelang duurt het laden met de meegeleverde granny? Is een laadpaal aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:49

Bezulba

Formerly known as Eendje

Scanniexxl schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:20:

Hoelang duurt het laden met de meegeleverde granny? Is een laadpaal aan te bevelen?
ik heb maar 10k gereden in het afgelopen jaar dus of het slijtvast is geen idee, maar een granny duurt lang. Heel lang. ik heb hem nog nooit volledig opgeladen, maar 8 uur laden was iets van 50%, dus reken maar uit.

Een paal is zeker aan te bevelen als je de mogelijkheid hebt, verdien je snel genoeg terug i.t.t. openbare palen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Ga uit van ongeveer 10km/h opladen. Dus van leeg naar vol kan zo 20u in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
Steefph schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Ga uit van ongeveer 10km/h opladen. Dus van leeg naar vol kan zo 20u in beslag nemen.
Of bestel voor ca € 125 bij Ali een granny zoals die hier in dit draadje al eerder langs is gekomen, daarmee laad ik ruim 20 km/uur. Het afgelopen jaar voor 10.000 km mee opgeladen.

Ik neem aan dat het willen gebruiken van de granny betekent dat je kunt opladen op j eigen terrein.
Ga voor jezelf na hoeveel kilometer per dag je normaal gesproken rijdt en of je dat bij thuiskomst (ruimschoots) kunt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammie1984
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-08-2021
Hai allemaal,

We hebben zaterdag een proefrit gemaakt, de MG ZS EV Luxury red in private lease vorm besteld en onze papieren online ingestuurd. Hoe lang duurt het momenteel van het moment van bestellen tot levering ongeveer? Dus de kredietcheck, ondertekenen van contract moeten nog gebeuren. We hebben een uitvoering / kleur die ze op voorraad zeggen te hebben in Breda (nog een 2020 model + bijbehorend kenteken)
We kunnen niet wachten om, net als jullie, bestuurder te worden van deze mooie wagen!
Iemand recentelijk ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05-2023

Een hond is denk ik een stuk lichter dan een mens, dus als je een kleedje neerlegt zal dat m.i. weinig invloed hebben op de slijtage.

De meegeleverde lader doet 10A en dat zal dan uitkomen op ongeveer 20 uur om de auto van volledig leeg naar volledig vol te laden. Met de "Ali" lader kan je met 16A laden en dan kom je uit op ongeveer 12 uur om van volledig leeg naar volledig vol te komen. Voordeel van de "Ali" lader is dat je de laadstroom kan instellen op 8, 10, 13 of 16A.

Een laadpaal zou ik niet doen. Deze zal worden aangesloten op je meterkast met de meest waarschijnlijke afzekering op 16A en dan bereik je hetzelfde als met de "Ali" lader, alleen is het een stuk duurder. Een laadpaal is denk ik alleen interessant als de laadkosten ergens gedeclareerd kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
AndreZon schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Een hond is denk ik een stuk lichter dan een mens, dus als je een kleedje neerlegt zal dat m.i. weinig invloed hebben op de slijtage.

De meegeleverde lader doet 10A en dat zal dan uitkomen op ongeveer 20 uur om de auto van volledig leeg naar volledig vol te laden. Met de "Ali" lader kan je met 16A laden en dan kom je uit op ongeveer 12 uur om van volledig leeg naar volledig vol te komen. Voordeel van de "Ali" lader is dat je de laadstroom kan instellen op 8, 10, 13 of 16A.

Een laadpaal zou ik niet doen. Deze zal worden aangesloten op je meterkast met de meest waarschijnlijke afzekering op 16A en dan bereik je hetzelfde als met de "Ali" lader, alleen is het een stuk duurder. Een laadpaal is denk ik alleen interessant als de laadkosten ergens gedeclareerd kunnen worden.
Dat laatste is wel een sterke aanname. Misschien heeft hij wel een 1fase 40A aansluiting op het net. Dan kan de afzekering 32A zijn.
En als het 3x25A is, kan het afgezekerd worden op 20A.

En als je zonnepanelen hebt, en je wat minder strikt de regels volgt qua selectiviteit kan je zelfs hoger plaatsen dan je netzekering en gebruik maken van zon+net laden en dan zou je ook op een 3x 25A netaansluiting op 32A kunnen laden.

Los van het feit dat 9 van de 10 keer laden op 16A snel genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
Met de Wallbox Pulsar Plus (20A)op 3x25A netwerk (met 22 zonnepanelen) is de laadsnelheid van de MG gemiddeld 4,38Kwh. Powerboost Load balancing past dit naar behoeven aan bij toenemende vraag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
Ronbebelaar schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:25:
Met de Wallbox Pulsar Plus (20A)op 3x25A netwerk (met 22 zonnepanelen) is de laadsnelheid van de MG gemiddeld 4,38Kwh. Powerboost Load balancing past dit naar behoeven aan bij toenemende vraag in huis.
Dat is slechts ca. 0,8 Kwh meer dan met mijn Ali lader ingesteld op 16A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:31
Is er inmiddels al iets meer bekend over de prijzen van de MG Marvel R? (Anders dan de nogal ruime inschatting dat 'ie tussen de 40 en 50k zal kosten.) Ik houd alle social mediakanalen in de gaten, maar er is weinig activiteit te bespeuren.

[ Voor 20% gewijzigd door citomaster op 09-08-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
dinootje schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:30:
[...]

Dat is slechts ca. 0,8 Kwh meer dan met mijn Ali lader ingesteld op 16A.
20A - 16A = 4A
4A*230v = 920W dus tja klopt wel ;-)
Het is overigens kW en geen Kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Ronbebelaar schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:25:
Als je hem niet op 20A maar op 32A had laten afzekeren dan had je op bijna 7kW kunnen laden. Maarja, nogmaals, dan voldoe je niet meer aan de selectiviteitsregels (tenzij je zelf vind dat loadbalancing juist het doel van selectiviteit voorkomt, zoals ik dat vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
thehog schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:53:
[...]

Als je hem niet op 20A maar op 32A had laten afzekeren dan had je op bijna 7kW kunnen laden. Maarja, nogmaals, dan voldoe je niet meer aan de selectiviteitsregels (tenzij je zelf vind dat loadbalancing juist het doel van selectiviteit voorkomt, zoals ik dat vind)
De wallbox werd al gebruikt voor een Smart EQ die op 3-fasen kan laden en met ruim 12Kwh in no-time vol is. Met 1-Fase lader van de MG dus weinig keus. Gaat mij overigens snel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:59
Tammie1984 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 01:04:
Hai allemaal,

We hebben zaterdag een proefrit gemaakt, de MG ZS EV Luxury red in private lease vorm besteld en onze papieren online ingestuurd. Hoe lang duurt het momenteel van het moment van bestellen tot levering ongeveer? Dus de kredietcheck, ondertekenen van contract moeten nog gebeuren. We hebben een uitvoering / kleur die ze op voorraad zeggen te hebben in Breda (nog een 2020 model + bijbehorend kenteken)
We kunnen niet wachten om, net als jullie, bestuurder te worden van deze mooie wagen!
Iemand recentelijk ervaring?
Wij vorige week de Luxury Regal Blue besteld met private lease en de dealer verwacht zo’n 2 weken (Van Mossel Amsterdam). Moet zeggen dat het snel gaat: we hebben inmiddels al het contract ondertekend en alle kredietchecks zijn gedaan in nog geen 3 werkdagen. Het getekende leasecontract hebben we al gebruikt voor de aanvraag van de subsidieregeling, ondanks dat de auto nog niet in bezit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammie1984
SvV_Ying schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:28:
[...]

Wij vorige week de Luxury Regal Blue besteld met private lease en de dealer verwacht zo’n 2 weken (Van Mossel Amsterdam). Moet zeggen dat het snel gaat: we hebben inmiddels al het contract ondertekend en alle kredietchecks zijn gedaan in nog geen 3 werkdagen. Het getekende leasecontract hebben we al gebruikt voor de aanvraag van de subsidieregeling, ondanks dat de auto nog niet in bezit is.
Hier zaterdagmiddag besteld. Maandag was de kredietcheck al klaar en gister contract ondertekend en vooruitbetaling gedaan. Had toevallig net gebeld. Ze zeggen 2 weken leasecontract verwerken en 2 weken bij de dealer. We wachten het maar af. Hopelijk gaat het snel aangezien het op voorraad staat. Wij zijn voor Luxury Diamond Red gegaan (hebben al een blauwe auto, anders wordt 't zo blauw allemaal _O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05-2023
thehog schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Dat laatste is wel een sterke aanname. Misschien heeft hij wel een 1fase 40A aansluiting op het net. Dan kan de afzekering 32A zijn.
En als het 3x25A is, kan het afgezekerd worden op 20A.

En als je zonnepanelen hebt, en je wat minder strikt de regels volgt qua selectiviteit kan je zelfs hoger plaatsen dan je netzekering en gebruik maken van zon+net laden en dan zou je ook op een 3x 25A netaansluiting op 32A kunnen laden.

Los van het feit dat 9 van de 10 keer laden op 16A snel genoeg is.
Is idd een aanname, maar ook bij een 1fase 40A zijn (meestal) alle onderliggende beveiligingen 16A (tenzij iemand er zelf wat bij "geknutseld" heeft). Jij en ik (en nog wel een aantal lezers) snappen waarschijnlijk wel hoe dit werkt, maar als je een zgn. leek bent raad ik niet aan om boven de 16A te gaan laden tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. Moet je ook rekening gaan houden met leidingdiameters etc. en komt er iets van brandgevaar om de hoek kijken als je niet alles volgens het "boekje" doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
AndreZon schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Is idd een aanname, maar ook bij een 1fase 40A zijn (meestal) alle onderliggende beveiligingen 16A (tenzij iemand er zelf wat bij "geknutseld" heeft). Jij en ik (en nog wel een aantal lezers) snappen waarschijnlijk wel hoe dit werkt, maar als je een zgn. leek bent raad ik niet aan om boven de 16A te gaan laden tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. Moet je ook rekening gaan houden met leidingdiameters etc. en komt er iets van brandgevaar om de hoek kijken als je niet alles volgens het "boekje" doet.
Ja maar je zei 'ik zou geen laadpaal doen omdat ie net als een ali lader toch op 16A komt'. Als jij een laadpaal koopt en laad installeren door een goede installateur dan is het maar de vraag of hij op 16A komt. Een goede installateur kijkt naar de mogelijkheden en kan hem eventueel op 32A aansluiten. Vandaar mijn verbazing over je post :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Beste Tweakers, ik neem aan dat degene met een trekhaak ook gezeur krijgen van de camera achter als je een fietsendrager gemonteerd hebt?

Of zijn er manier om de camera goed te gebruiken/instellen met een fietsendrager gemonteerd?

Hoor het graag.

Groetjes

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Fremske schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:14:
Beste Tweakers, ik neem aan dat degene met een trekhaak ook gezeur krijgen van de camera achter als je een fietsendrager gemonteerd hebt?

Of zijn er manier om de camera goed te gebruiken/instellen met een fietsendrager gemonteerd?

Hoor het graag.

Groetjes
Dat is een probleem bij vrijwel elke auto met een achteruitrij camera die op eenzelfde locatie (boven de nummerplaat) zit. Had bij Subaru XV en Saab 9-5 hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02-2024
Hoi mede ZG EV eigenaren,
Heb een 2e hands MG ZS EV Luxury 2019/11 met 2K subsidie, inmiddels ontvangen.
Frans, geïmporteerd door autodealer in Purmerend.
Stond 15K op de teller. Inmiddels 17K. Heerlijke auto, onze eerste EV. Wallbox PulsarPlus.
Dealer had bij MG te A'dam beurt laten doen. Maintenance checklist als bewijs. SOH 100%.
Opmerkelijk, de handgeschreven notitie op de achterkant, mogelijk niet voor de klant bedoeld:
"wit 3 terugroep acties.
SC10 - software
SC 11 - accubescherming
SC16 - stuur
geen verschil tussen groot/klein. 1x in de 5 jaar"

Infotainment toont buitentemp. Helemaal opgeladen = 455V.
Geen OVMS hier, wel een ODB dongle maar geen idee welk BMS. Heb diverse apps geprobeerd, maar die info krijg ik er niet uit. Aanbevelingen welkom. Heb wel een app met "console" mode maar geen idee welk ODB commando OVMS onderwater uitvoert voor die mooie versielijst "softver" (?)
Vraag: kan iemand me daar verder mee helpen?

BMS 092669R12

Ter info: als ik de wallbox oplaadsessie pauzeer en naar een kwartier weer hervat werkt dat gewoon.
Ik moet wel de auto afsluiten om op de laden. :?

[ Voor 11% gewijzigd door johnnycrash op 15-08-2021 20:49 . Reden: nieuwe gegevens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnnycrash schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:01:
Hoi mede ZG EV eigenaren,
Heb een 2e hands MG ZS EV met 2K subsidie, inmiddels ontvangen.
Frans, geïmporteerd door autodealer in Purmerend.
Stond 15K op de teller. Inmiddels 17K. Heerlijke auto, onze eerste EV. Wallbox PulsarPlus.
Dealer had bij MG te A'dam beurt laten doen. Maintenance checklist als bewijs. SOH 100%.
Handgescheven notitie op de achterkant, mogelijk niet voor de klant bedoeld:
"wit 3 terugroep acties.
SC10 - software
SC 11 - accubescherming
SC16 - stuur
geen verschil tussen groot/klein. 1x in de 5 jaar"

Infotainment toont buitentemp. Helemaal opgeladen = 455V.
Geen OVMS hier, wel een ODB dongle maar geen idee welk BMS. Heb diverse apps geprobeerd, maar die info krijg ik er niet uit. Aanbevelingen welkom. Heb wel een app met "console" mode maar geen idee welk ODB commando OVMS onderwater uitvoert voor die mooie versielijst "showvers" (?)
Als ik de wallbox oplaad sessie pauzeer en naar een kwartier weer hervat werkt dat gewoon.
Ik moet wel de auto afsluiten om op de laden.
Wat heb je er nu voor betaald (inclusief subsidie)? Is dat veel goedkoper dan de 4000 euro korting die van mossel zelf geeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnycrash
thehog schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Wat heb je er nu voor betaald (inclusief subsidie)? Is dat veel goedkoper dan de 4000 euro korting die van mossel zelf geeft?
Ha, lekker directe vraag :P
21K inclusief subsidie voor een Luxury uitvoering. En dan nog de inruil van de vorige auto er af.
Laadpaal stond er al voor zoonlief's auto. Inkoppertje :)

[ Voor 14% gewijzigd door johnnycrash op 15-08-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnnycrash schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

Ha, lekker directe vraag :P
21K inclusief subsidie voor een Luxury uitvoering. En dan nog de inruil van de vorige auto er af.
Laadpaal stond er al voor zoonlief's auto. Inkoppertje :)
Owh dat is zeker netjes. Ik vind ze niet onder de 27000 (excl subsidie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnycrash
Dankzij https://www.mgevs.com/thr...2-mobile-app-v1-2-1.1677/
via m'n HHODB dongle de firmware versies kunnen achterhalenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uHan7vIImA9hivWOETZkO6Ghc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOyboQWDJWz0Ebl6oTuBA4Hf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbSEjzHWQkyF63CybimF3D6YVsA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1cGXIlkpYUcadJQaZFmvnNJU.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mKJ9GraPFpTlP__GEMM8toATavQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u45uAIHMQGpE5z5r7QmO8LHZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door johnnycrash op 15-08-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:30
thehog schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:30:
[...]

Owh dat is zeker netjes. Ik vind ze niet onder de 27000 (excl subsidie).
gogreen had een maand of wat geleden die MG er dus op staan voor idd 23k.
Meteen die dag gebeld, maar hij zei dat er al 2 kijkers waren (geweest!) dus dat ie al weg zou zijn.

Ik moest maar mijn gegevens op de website achter laten en dan zou hij bellen.

Nooit meer iets gehoord. Dan toch maar de goedkopere, zuinigere ioniq geworden.

21k was voor mij de hoogste prijs die ik ervoor zou geven, jammer dat er meer mensen waren die dat vonden ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jahruhn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 20:11
Hoi allemaal,

Ik had een tijd problemen met de Android auto die niet lekker werkte. Ik vermoedde dat het de usb-c kabel was. Mijn Nokia 7.2 was te groot voor het bakje boven de KERS. De telefoon moest tijdelijk in de bekerhouder, maar dan verloor ik nog wel eens het contact en moest ik om de zoveel tijd het infotainment systeem opnieuw starten. Nu een goede haakse usb-c kabel gekocht. En het probleem is weg. En de telefoon past inclusief hoesje nu net in het bakje. Dus een tip, koop een goede haakse kabel, ik heb op AliExpress er 1 van Ugreen gekocht. Maar er zijn genoeg andere merken die dit ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 18:37

rik

Heeft iemand een advies voor een e-bike drager, zonder trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
rik schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:58:
Misschien dit eens doorlezen? https://www.anwb.nl/fiets...ager/fietsendrager-kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Ik vond ze wel voor andere merken auto’s, maar bij ANWB lees ik nu dat een ebike te zwaar is. Balen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
rik schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Ik vond ze wel voor andere merken auto’s, maar bij ANWB lees ik nu dat een ebike te zwaar is. Balen
Als je de accu tijdens het vervoer op de auto van de fiets verwijderdt valt het met het extra gewicht wel mee. Op een andere auto heb ik met een fietsendrager op de achterklep meeerdere fietsen tegelijkertijd vervoert. Dat ging prima en zonder problemen. Daarbij zette ik de fietsendrager wel met een extra spanband aan de dakrailing vast. Door die extra spanbanden zat de drager goed stevig vast. Dat is bij mij altijd probleemloos verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik

rik

Ik zie dat ze meeste dragers 45kg aankunnen, vond er echter 1 die 50kg aan kan. Zonder accu weegt mijn fiets 25kg, en wil er twee op hebben. Een trekhaak vind ik echter te duur. Misschien de gok maar nemen, in combinatie met extra spanbanden 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
rik schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:47:
Misschien de gok maar nemen, in combinatie met extra spanbanden 👍
Die extra spanbanden maken echt een groot verschil. En het prijsverschil is zo groot dat het de moeite waard is om het uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnycrash
jahruhn schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:41:
Hoi allemaal,

Ik had een tijd problemen met de Android auto die niet lekker werkte. Ik vermoedde dat het de usb-c kabel was. Mijn Nokia 7.2 was te groot voor het bakje boven de KERS. De telefoon moest tijdelijk in de bekerhouder, maar dan verloor ik nog wel eens het contact en moest ik om de zoveel tijd het infotainment systeem opnieuw starten. Nu een goede haakse usb-c kabel gekocht. En het probleem is weg. En de telefoon past inclusief hoesje nu net in het bakje. Dus een tip, koop een goede haakse kabel, ik heb op AliExpress er 1 van Ugreen gekocht. Maar er zijn genoeg andere merken die dit ook hebben.
Dank voor de tip _/-\o_ , op Amazon die Ugreen's ook gevonden voor een tientje twee kabels, een korte en een lange, ideaal. Ook mijn 6.8" Moto g9 past goed nu. ABRP & Torque Pro er op, ODB dongle, fun times :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee

Heb thuis een draagbare lader via een cee stopcontact aangesloten op de hoofdaansluiting (groepenkast). Ik kan nu op 2 draden (monofasig) 16, 24 of 35A laden, werkt perfect. Ik moet enkel opletten dat er niet teveel andere toestellen insteken 😁
Dus in een 8 uren van bijna 0 naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
rik schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:58:
Zonder trekhaak 🥺😳 zou ik Noooooit doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jawealm
MichaelValee schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:14:
[...]

Zonder trekhaak 🥺😳 zou ik Noooooit doen.
Als je het zo formuleert voegt je bijdrage niets toe en is het slechts een voorbeeld van ongefundeerde bangmakerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
Heb jij wel de recall update gehad voor de 'fuse' fix? Het valt mij op dat jouw DCDC en TC achter lopen op die van mij die wel die fuse update heeft gehad. Volgens deze bulletin zijn het deze modules die dan geupgrade moeten worden ( https://www.mgevs.com/att...g_1604084034391-jpg.1840/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
thehog schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Heb jij wel de recall update gehad voor de 'fuse' fix? Het valt mij op dat jouw DCDC en TC achter lopen op die van mij die wel die fuse update heeft gehad. Volgens deze bulletin zijn het deze modules die dan geupgrade moeten worden (https://www.mgevs.com/att..._1604084034391-jpg.1840/0
Dank voor je opmerkzaamheid. Recall doen ze niet voor niks dus zeker iets om te checken. Je link naar het mgevs.com forum werkte niet voor mij maar ik heb een account daar dus ik ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnnycrash schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

Dank voor je opmerkzaamheid. Recall doen ze niet voor niks dus zeker iets om te checken. Je link naar het mgevs.com forum werkte niet voor mij maar ik heb een account daar dus ik ga zoeken.
LInk aangepast doet het nu wel.
Maar die recall heb je dus niet gehad? Bijzonder. Iedereen is daar eind vorig jaar wel een keer voor teruggeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
thehog schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

LInk aangepast doet het nu wel.
Maar die recall heb je dus niet gehad? Bijzonder. Iedereen is daar eind vorig jaar wel een keer voor teruggeroepen.
2e hands import uit Frankrijk. Geserviced 2021-06-29 door VM A'dam voordat ik em kreeg.
handgeschreven notities op servicebon: 3 terugroep acties: SC10: software, SC11: accubesparing SC16 stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnnycrash schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

2e hands import uit Frankrijk. Geserviced 2021-06-29 door VM A'dam voordat ik em kreeg.
handgeschreven notities op servicebon: 3 terugroep acties: SC10: software, SC11: accubesparing SC16 stuur
Ohja. Dat was jij. Zou toch SC10 of SC11 verwachten dat ie daar in zat. Zou gek zijn dat ze een verplichte update bij zo'n service niet gedaan zouden hebben. Misschien dat ie dan toch in een andere module zit die wel gelijk is met die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnycrash
ja echt bizar hoeveel firmware versies er in omloop zijn. das' toch ook niet te onderhouden voor de makers van die fw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnnycrash schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:44:
[...]

ja echt bizar hoeveel firmware versies er in omloop zijn. das' toch ook niet te onderhouden voor de makers van die fw.
Dat is ook de klacht van van Mossel. Er rijden nu te veel verschillende MG's in nederland. Laat ze gewoon allemaal bij de service beurt updaten naar alle meest recente firmware en dan heb je vanaf dan gewoon allemaal dezelfde auto's. Dat gezeur met de verkeerde BMS gebruikt MG nu als reden om dat niet te doen maar dat moet je zien als een incident en niet de reden omdat maar niet te updaten is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammie1984
Wij zo blij, konden de auto vandaag ophalen. Daar stond ie hoor, onder het doek op ons te wachten... tot het moment dat het doek eraf gehaald wordt en je beseft ineens dat je een blauwe auto ziet ipv de bestelde rode kleur...
Nu weer een weekje wachten, maar gelukkig wel een leenauto meegekregen... een blauwe, dat wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cd4vYwZ2cnEyUoUHjWMnWyMwtP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFT3KwroK5QGj5JpOACONXBw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
Tammie1984 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:07:
Wij zo blij, konden de auto vandaag ophalen. Daar stond ie hoor, onder het doek op ons te wachten... tot het moment dat het doek eraf gehaald wordt en je beseft ineens dat je een blauwe auto ziet ipv de bestelde rode kleur...
Nu weer een weekje wachten, maar gelukkig wel een leenauto meegekregen... een blauwe, dat wel!

[Afbeelding]
Oei, lijkt wel een slechte grap zo omringt door allemaal rode modellen.
Succes met de wacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tammie1984
Dichtbij en toch zo ver weg... ;)
FlyingGameGuy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Oei, lijkt wel een slechte grap zo omringt door allemaal rode modellen.
Succes met de wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 17:48

[Afbeelding]
Eerst zo uitkijken naar de auto en nu dit.... Lekker daar. Gelukkig zijn die dingen op voorraad. Als je maanden op een auto uit fabriek had moeten wachten dan was dit niet in een weekje opgelost geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog

[Afbeelding]
Dat wordt nog een mooie want voor zover ik weet van onze aflevering staat de auto al op naam op dat moment. Dus zal deze blauwe voor de volgende eigenaar al gelijk niet meer nieuw zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammie1984
1993jjohan schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:23:
[...]

Eerst zo uitkijken naar de auto en nu dit.... Lekker daar. Gelukkig zijn die dingen op voorraad. Als je maanden op een auto uit fabriek had moeten wachten dan was dit niet in een weekje opgelost geweest.
Klopt, dan had ik er denk ik ook minder blij mee geweest. Maar goed, heb een leenauto meegekregen en de auto wordt thuis omgeruild. Ze hebben het naar hun beste kunnen opgelost (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammie1984
thehog schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:06:
[...]

Dat wordt nog een mooie want voor zover ik weet van onze aflevering staat de auto al op naam op dat moment. Dus zal deze blauwe voor de volgende eigenaar al gelijk niet meer nieuw zijn
Hij stond idd al op onze naam geschreven. Wel ter plaatse er vanaf gehaald, maar ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
Tammie1984 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:23:
[...]

Hij stond idd al op onze naam geschreven. Wel ter plaatse er vanaf gehaald, maar ja...
Kunnen ze hem nu verkopen als 2e hands en dus 2000 euro subsidie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkMG
  • Laatst online: 23-06-2022

[Afbeelding]
Tja.. ik kwam de dag ervoor mijn nieuwe MG ophalen. Stond déze voor mij klaar. Ik had overigens wel een blauwe besteld maar die van mij stond nog in de werkplaats. Beetje jammer als je daarvoor een uur in de auto hebt gezeten.

Toch.. ik heb op kosten van de dealer geluncht in Breda. Toen ik terug kwam stond mijn MG netjes gepoetst en opgeladen om mee te gaan naar Zoetermeer. Slordig, maar zeker netjes opgelost!

• MarkMG
Ik rijd nu 4 dagen in mijn MG, heerlijk!! Echter kijk ik op m'n dashboard graag naar de digitale snelheid. Maar zodra ik hem daar op zet verspringt hij na een paar tellen naar de lane assist / cruise control snelheid. zie foto's.

Herkend iemand dit? Kan dit anders ingesteld worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8PGC_TREA8JFpraEnh5X0BAAPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlYDtGZcur2J34LFV1o7k2fu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mB_gtbKqjjP17WzmwcZgEyADtlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFLUhkT4FIEQVzK9v9aLw8s8.jpg?f=fotoalbum_large

• thehog
MarkMG schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:50:
Ik rijd nu 4 dagen in mijn MG, heerlijk!! Echter kijk ik op m'n dashboard graag naar de digitale snelheid. Maar zodra ik hem daar op zet verspringt hij na een paar tellen naar de lane assist / cruise control snelheid. zie foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee helaas. Zodra hij weer wijziging ziet in de ACC of de lijnen springt hij weer op dat scherm. Of je zet lane assist en ACC helemaal uit.
Maar ik rij 99% op ACC en kijk niet eens meer op de snelheidsmeter maar meer op de ingestelde ACC snelheid in het scherm (ook digitaal). Het aantal keer dat ik op de analoge snelheidsmeter kijk is echt te verwaarlozen.
En even een zielige opmerking van mij... pas op met je telefoon vasthouden tijdens het rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door thehog op 26-08-2021 08:55 ]

• MarkMG
thehog schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Nee helaas. Zodra hij weer wijziging ziet in de ACC of de lijnen springt hij weer op dat scherm. Of je zet lane assist en ACC helemaal uit.
Maar ik rij 99% op ACC en kijk niet eens meer op de snelheidsmeter maar meer op de ingestelde ACC snelheid in het scherm (ook digitaal). Het aantal keer dat ik op de analoge snelheidsmeter kijk is echt te verwaarlozen.
En even een zielige opmerking van mij... pas op met je telefoon vasthouden tijdens het rijden.
Je hebt gelijk.. ik vroeg me nog af hoe je daar zo zeker van was, maar de snelheid heeft mij verraden :F Bedankt voor je reactie en verstandige opmerking :)

• thehog
MarkMG schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Je hebt gelijk.. ik vroeg me nog af hoe je daar zo zeker van was, maar de snelheid heeft mij verraden :F Bedankt voor je reactie en verstandige opmerking :)
Ook de actieve ACC herkenning van een voorligger :-) Die werkt niet als de auto stil staat.

• Steefph
MarkMG schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb deze dashcam in de auto en die verspringt naar km/h nadat hij een actief GPS signaal heeft gekregen
https://www.nextbase.com/nl-nl/dash-cams/522gw-dashcam/

En wil je zelf aan de knutsel gaan dan kun je altijd nog dit proberen na te bouwen >:)
https://discourse.mymgzse...s-up-display-for-ovms/301

• Fremske

Fremske

and change the world

Zijn er mensen die na de eerste service beurt de mogelijkheid kwijt zijn om de wagen te laden met openstaande deuren? En om de wagen te kunnen laden op een tijdschakelaar (bijvoorbeeld slim laden)?

Ik vraag dit omdat bij iedere service beurt de laatste software updates worden geïnstalleerd. Wat niet altijd goed hoeft te zijn.

Back to the future

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:31
De marktintroductie van de Marvel R lijkt steeds dichterbij: https://www.instagram.com/p/CTB785yN7z0/. Benieuwd om de auto in het echt te zien.

• Tammie1984
Dus deze? Met dit kenteken... die al op onze naam stond... wilden ze bijna aan jou meegeven? Verwarrend allemaal 8)7
MarkMG schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Tja.. ik kwam de dag ervoor mijn nieuwe MG ophalen. Stond déze voor mij klaar. Ik had overigens wel een blauwe besteld maar die van mij stond nog in de werkplaats. Beetje jammer als je daarvoor een uur in de auto hebt gezeten.

Toch.. ik heb op kosten van de dealer geluncht in Breda. Toen ik terug kwam stond mijn MG netjes gepoetst en opgeladen om mee te gaan naar Zoetermeer. Slordig, maar zeker netjes opgelost!

• thehog
Fremske schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:43:
Zijn er mensen die na de eerste service beurt de mogelijkheid kwijt zijn om de wagen te laden met openstaande deuren? En om de wagen te kunnen laden op een tijdschakelaar (bijvoorbeeld slim laden)?

Ik vraag dit omdat bij iedere service beurt de laatste software updates worden geïnstalleerd. Wat niet altijd goed hoeft te zijn.
Dat doen ze juist niet. Je moet expliciet zeuren om die updates alsnog te krijgen. Ze installeren dus niet standaard de updates.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Wat is die Marvel R indrukwekkend, ik heb hem als een van de eerste live gezien bij MG Breda.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neIuQSzNG_jeGMlvGppSvhoh1Ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ihxti7OIKZWmvTRNqOY1OZQp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7atx3CHHUML2IG1Eb6zI0P5xY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9B0blwZ8wSuRLIsDLLHdWHI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tVMoXshInl3brRvdvrUYPWxFEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1IWiOl7rXaPEnKJHdiIZ6Cs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0YuLPkk6-p6YFwkW7zUtkIuORg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Imfj3PgJm2U4CvfUIZdmGW1C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJepRe669hlEzgU_UMThsnmUYuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcwxxJXYp3ErPagBydVOkLA5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04QTUrF3NEf9KLgdf1h1v_YBqHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvkVYoJq72Cale313Pp3scMb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNqzE2aR02A4m03_5Qrdg7C-8HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zzdh7uEv6UySPqhpkVMS4vzn.jpg?f=fotoalbum_large

Back to the future

Pagina: 1 ... 37 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2