Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:45

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

fevo-1190 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Als je gewoon apple carplay/android auto gebruikt is het toch een prima systeem?

Ik ondervind echt geen problemen met de zs.
Maar Apple Carplay en Android Auto zijn toch geen MG entertainment systemen ;)
Wat ze zelf ontwikkeld hebben, is K.. met P....

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:25
964C2 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:05:
[...]

Maar Apple Carplay en Android Auto zijn toch geen MG entertainment systemen ;)
Wat ze zelf ontwikkeld hebben, is K.. met P....
Gewoon niet gebruiken. Heb misschien in 1 jaar tijd 1 maal de navigatie van zs zelf gebruikt.

Voor de rest begin ik altijd met aansluiten van m’n tel om meteen naar apple carplay te gaan.

Wat me wel opvalt is dat heel vaak mijn automatische verlichting niet of heel laat aangaat in bijv een tunnel.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:47
Zo te zien wordt de Marvel R binnenkort gepresenteerd: https://www.vanmossel.nl/mg/marvel-r/

Of is die aankondiging niet meer actueel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:56
Gespot in Amsterdam, kan eigenlijk wel een maatje grotere velgen gebruiken 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbCHUeiU5CsTL9jbRy-Pn_gOxYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wtT2CtkJqTuwAkKzF7Sek1W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
citomaster schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:05:
Zo te zien wordt de Marvel R binnenkort gepresenteerd: https://www.vanmossel.nl/mg/marvel-r/

Mooie auto zeg.. ben benieuwd naar de leaseprijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
  • Laatst online: 17-05-2023
citomaster schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:05:

Vandaag ook een bericht op Autoweek: https://www.autoweek.nl/a...s-ev-in-herfst-leverbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 18:37

rik

Hoe groot is de kans dat vM een LS EV private lease hierop inruilt? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door rik op 21-06-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

hallom schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Mooie auto zeg.. ben benieuwd naar de leaseprijs
Inderdaad. Had zo uit de Audi showroom kunnen rollen (enkele jaren geleden, voordat de design afdeling van Audi ook bergaf ging).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:47
Een deel van de opties van de verschillende uitvoeringen staat nu ook op internet: https://mgmotor.eu/nl-NL/configurator/marvel-r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-06 19:03
Volgende maand de eerste onderhoudsbeurt van de MG.
Ik irriteer me nog steeds aan die rammel links onder het dashboard bij dat optreedt bij een snelheid van ca. 45 Km/u en alleen op klinkerwegen.
Nog sterker: gebeurt alleen maar bij een temperatuur van 20-22 graden
Bij warm weer 28-30 graden niets aan de hand en gisteren ondekte is dat bij kouder weer (15 graden) ook alles goed is. Eigenlijk gewoon bizar.
Ik vraag mij nu af of ik hiervoor VM heel het dashboard moet laten openmaken. Ben bang dat het middel erger is dan de kwaal.
Heeft iemand dit probleem ook en misschien ervaring of VM hier überhaupt iets aan kan verbeteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

citomaster schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:27:
Een deel van de opties van de verschillende uitvoeringen staat nu ook op internet: https://mgmotor.eu/nl-NL/configurator/marvel-r
Verdorie, die Marvel-R in zwart met het bruine interieur ziet er héél goed uit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Jeroenneman schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:29:
[...]

Verdorie, die Marvel-R in zwart met het bruine interieur ziet er héél goed uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlfAUq62YXugpE9nyV1vdNi7CuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6UngeQEMqHXzYhignhF8fgq2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDqgTlP5x-HD6RG6eGWYXt7l3RE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDOHVnZ1kW6SLYX5udF2WPzk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:32
wat is dat metaalkleurige aan de zijportier nep en over de top Chinees. Ook de vormtaal is zo nietzeggend, dit had ook een aiways kunnen zijn.

Verder wel begeerlijk hoor

diskeltische lurker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-05 17:23
technopeuter schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:34:
wat is dat metaalkleurige aan de zijportier nep en over de top Chinees. Ook de vormtaal is zo nietzeggend, dit had ook een aiways kunnen zijn.

Verder wel begeerlijk hoor
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/2011_Range_Rover_--_12-31-2010.jpg

Veel merken hebben zoiets neps en lelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:32
CCXT1984 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:11:
[...]

[Afbeelding]

Veel merken hebben zoiets neps en lelijks :)
haha, heel goed! ja, valt me ook steeds meer op, ik erger me eraan bij de MG zs ev, ar dan kijk ik goed bij andere merken en zie ik dezelfde plasticfantastic...zo jammer

diskeltische lurker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05-2023
Vandaag een lekkere lange rit gedaan met de ZS. Een retourtje Heerenveen met uiteindelijk 290km afgelegd en nog 30km over. Airco uitgeschakeld en niet te hard gereden met max 95km/uur. Bij thuiskomst weer aan de lader gehangen en er wordt nog 12% accucapaciteit aangegeven. Wat een verschil t,o,v, de wintermaanden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
AndreZon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:35:
Vandaag een lekkere lange rit gedaan met de ZS. Een retourtje Heerenveen met uiteindelijk 290km afgelegd en nog 30km over. Airco uitgeschakeld en niet te hard gereden met max 95km/uur. Bij thuiskomst weer aan de lader gehangen en er wordt nog 12% accucapaciteit aangegeven. Wat een verschil t,o,v, de wintermaanden!!
Best wel knap een range van 320 Km op een lading!
Hoeveel kWh per 100 Km gaf ie aan?
Ikzelf heb ook dat de behoefte om hard te gaan rijden helemaal over is in deze auto, gewoon omdat het zo fijn is om er in te rijden. Lekker rustig en stil, wat maakt die 5 minuten tijdwinst dan nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 18:37

rik

Bij ons lijkt er iets in het stuurhuis te zitten, dat nog wel eens flink kraakt tijdens het sturen. Klinkt niet heel veilig, maar mag aannemen dat het dat wel is. Iemand anders deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:09
rik schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:54:
Bij ons lijkt er iets in het stuurhuis te zitten, dat nog wel eens flink kraakt tijdens het sturen. Klinkt niet heel veilig, maar mag aannemen dat het dat wel is. Iemand anders deze ervaring?
Bij ons is het nog tikken maar schijnt erger te worden na loop van tijd. Melden bij je garage want schijnt een bekend euvel te zijn (in sommige gevallen iets met een kabelboom begrijp ik).
Die van ons gaat binnenkort voor de jaarcontrole naar de garage en dan laat ik ze ook daar naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Bij ons is het nog tikken maar schijnt erger te worden na loop van tijd. Melden bij je garage want schijnt een bekend euvel te zijn (in sommige gevallen iets met een kabelboom begrijp ik).
Die van ons gaat binnenkort voor de jaarcontrole naar de garage en dan laat ik ze ook daar naar kijken.
Hier ook hetzelfde, begint heel subtiel. Een tik,knak,klik geluidje, lijkt heel onschuldig.
Je merkt het goed als je op een rotonde zit en vervolgens rechtaf gaat.
Ik ga het ook zeker melden bij de onderhoudsbeurt binnenkort.
Hier wordt ook e.e.a. uitgelegd en zou er zelfs een oplossing gevonden zijn, wel heel drastisch dat daarvoor heel de bovenkant van het dashboard voor verwijderd moet worden.

https://www.mgevs.com/thr...oose-steering-column.231/

Hoop toch dat dit simpel opgelost kan worden.

Hier nog de ervaring van @w0ut3r- compleet tegenstrijdig met onze Engelse vrienden.
Hoop niet dat het zo erg is.

w0ut3r- in "Het grote MG EV Topic"

w0ut3r- in "Het grote MG EV Topic"

UPDATE:
Zojuist VM gebeld, volgende week dinsdag eerste onderhoudsbeurt.
Dat klikje kwam hun heel bekend voor.
Kon twee oorzaken hebben:
Een: een simpel stukje plastic wat de klik veroorzaakt
Twee: iets anders waar ze niet meteen op ingingen
Wordt vervolgd :)

[ Voor 20% gewijzigd door johnberg51 op 28-06-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
johnberg51 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Best wel knap een range van 320 Km op een lading!
Hoeveel kWh per 100 Km gaf ie aan?
Ikzelf heb ook dat de behoefte om hard te gaan rijden helemaal over is in deze auto, gewoon omdat het zo fijn is om er in te rijden. Lekker rustig en stil, wat maakt die 5 minuten tijdwinst dan nog uit.
Weet niet meer exact, maar was volgens mij iets onder de 13kWh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-06 22:26
@AndreZon wat was je max snelheid dan?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
@Steefph : André heeft dit geschreven: Airco uitgeschakeld en niet te hard gereden met max 95km/uur. Het antwoord op je vraag lijkt dus max 95 km/uur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
jawealm schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 06:40:
[...]

@Steefph : André heeft dit geschreven: Airco uitgeschakeld en niet te hard gereden met max 95km/uur. Het antwoord op je vraag lijkt dus max 95 km/uur te zijn.
Dat moet dan wel een erg kort stukje 95 zijn geweest. Benieuwd naar de average snelheid van die rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
Steefph schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Dat moet dan wel een erg kort stukje 95 zijn geweest. Benieuwd naar de average snelheid van die rit.
Gemiddeld 60km/uur inclusief 3x in de file staan op de afsluitdijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen Woensdag was er blijkbaar een pers evenement in Duitsland m.b.t. de onthulling van de Marvel R

YouTube: MG Marvel R: Super Ausstattung zum fairen Preis

Geen rijtest want hij stond geparkeerd op een balkon van een hotel :+

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Laatst online: 02-03 00:58
AndreZon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:35:
Mooi… mijn laatste 5000km aan 13,8 gemiddeld… doe echter zelden de snelweg? Benieuwd als de nieuwe banden v Michelin komen, die zouden 7% meer rijbereik opleveren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
MichaelValee schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:49:
[...]

Mooi… mijn laatste 5000km aan 13,8 gemiddeld… doe echter zelden de snelweg? Benieuwd als de nieuwe banden v Michelin komen, die zouden 7% meer rijbereik opleveren;)
Ik kom niet onder de 16,5 :P
In de ochtend 120 waar het mag en de rest 105 ACC.
85% snelweg dat nekt mijn verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
fevo-1190 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:01:
[...]

Ik kom niet onder de 16,5 :P
In de ochtend 120 waar het mag en de rest 105 ACC.
85% snelweg dat nekt mijn verbruik.
Ik denk dat die 120 je verbruik nekt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
johnberg51 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Ik denk dat die 120 je verbruik nekt _/-\o_
Dat zijn altijd maar kleine stukjes van aantal km.
Als ik in de middag weer terug rijd met maximale toegestane snelheid van 100 waar ik 105 acc rij dan zit ik ook altijd rond 16/17.
Als ik 90/95 achter een vrachtwagen zal kleven dan kelder het verbruik wel, maar dat kan ik echt niet hoor.
Weleens geprobeerd , maar niet vooruit kunnen kijken is niks voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnberg51
Gisteren naar VM Breda geweest voor uitvoering eerste controlebeurt.
Verder kijken naar rammel links onder dashboard (45 Km/u op klinkerwegen)
En tik-knak-klik probleem stuurkolom.
Verder nog een vraag over het verschil in de voltages n.a.v. een uitdraai voltage max/min met OVMS module.
Gelukkig hadden ze lekkere capucino, maar wat duurde het toch lang. Eerst een beetje wandelen rond het saaie bedrijventerrein. Daarna hangen en koffie drinken :z :z 13:30 afgeleverd en 16:00 uur eindelijk klaar.
Eerste indruk: rammelen lijkt opgelost te zijn, maar nog even afkijken, is zeer temperatuurafhankelijk.
Stuurklik is ook verholpen, bleek een stukje kunststof te zijn wat niet helemaal lekker zat, gelukkig maar
, heb gelezen dat het soms ook een ergere oorzaak kan hebben.
Het verschil in de 18 voltages van de celspanningen mag volgens VM +/-100 mV zijn, als dat zo is zit het wel goed, bij mij iets van 45 mV.
Heb ooit van @Steefph gehoord en die had het over +/- 20 mV
Verder is de eerste beurt volgens mij niet meer als een checklist afwerken, ik denk dat dit na twee jaar ook wel had gekund met die 9000 Km van mij.
Kosten waren €109, omschrijving: “eerste beurt uitvoeren”.
Viel eigenlijk niet tegen, in ieder geval een stuk voordeliger als een benzineauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:35:
Gisteren naar VM Breda geweest voor uitvoering eerste controlebeurt.
Verder kijken naar rammel links onder dashboard (45 Km/u op klinkerwegen)
En tik-knak-klik probleem stuurkolom.
Verder nog een vraag over het verschil in de voltages n.a.v. een uitdraai voltage max/min met OVMS module.
Gelukkig hadden ze lekkere capucino, maar wat duurde het toch lang. Eerst een beetje wandelen rond het saaie bedrijventerrein. Daarna hangen en koffie drinken :z :z 13:30 afgeleverd en 16:00 uur eindelijk klaar.
Eerste indruk: rammelen lijkt opgelost te zijn, maar nog even afkijken, is zeer temperatuurafhankelijk.
Stuurklik is ook verholpen, bleek een stukje kunststof te zijn wat niet helemaal lekker zat, gelukkig maar
, heb gelezen dat het soms ook een ergere oorzaak kan hebben.
Het verschil in de 18 voltages van de celspanningen mag volgens VM +/-100 mV zijn, als dat zo is zit het wel goed, bij mij iets van 45 mV.
Heb ooit van @Steefph gehoord en die had het over +/- 20 mV
Verder is de eerste beurt volgens mij niet meer als een checklist afwerken, ik denk dat dit na twee jaar ook wel had gekund met die 9000 Km van mij.
Kosten waren €109, omschrijving: “eerste beurt uitvoeren”.
Viel eigenlijk niet tegen, in ieder geval een stuk voordeliger als een benzineauto.
Vanochtend een beurt ingepland voor over twee weken. Hier ook het tik-knak stuurkolom probleem. Tevens moet ik nog de garantiestempel krijgen voor 7 jaar.
Heb je nog gevraagd naar software updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:53:
[...]

Vanochtend een beurt ingepland voor over twee weken. Hier ook het tik-knak stuurkolom probleem. Tevens moet ik nog de garantiestempel krijgen voor 7 jaar.
Heb je nog gevraagd naar software updates?
Jawel, maar was niet nodig volgens de man aan de balie, afgelopen jaar zouden deze al uitgevoerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Misschien oud nieuws maar soms kan herhaling geen kwaad: MG klanten profiteren van gratis pechhulp gedurende het eerste jaar na registratie. Echter, als de auto wordt onderhouden bij de officiële MG-dealer, wordt pechhulp kosteloos telkens met een jaar verlengd voor maximaal zeven achtereenvolgende jaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anElLwGUgUaI4IcHBZNHb40GZ28=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LHPdpVgMhvKUcNZt7XAVY5vJ.jpg?f=user_large

[ Voor 59% gewijzigd door jawealm op 07-07-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 18:12
Bericht in de MG ZS-facebook groep over of er een app zit aan te komen:
Naar aanleiding van de Europese release van de MG ismart app, en het bericht in de groep hierover enkele dagen geleden, heb ik bij MG (via mgmotor.eu) de vraag gesteld over de MG ZS EV of er evt nog een app komt met als nodig desnoods een zelf betaalde hardware upgrade.

Daarop een zeer interessant antwoord gekregen:

"We are working hard to bring connectivity to all MG electric vehicles some time soon, as we understand that it is what our consumers have been hoping for. We hope that more details on that will be shared later in September this year. We will let you know through newsletters/news on mgmotor.eu"

Update later vandaag:

"Please allow us to apologize for some misleading info shared earlier.
The iSmart App is currently only available for the Marvel R. We do not know if or when it will also become available for all, including old models. But again, we do hope that we can update on that some time soon."

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 14:59
jawealm schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:27:
Misschien oud nieuws maar soms kan herhaling geen kwaad: MG klanten profiteren van gratis pechhulp gedurende het eerste jaar na registratie. Echter, als de auto wordt onderhouden bij de officiële MG-dealer, wordt pechhulp kosteloos telkens met een jaar verlengd voor maximaal zeven achtereenvolgende jaren.

[Afbeelding]
Daar heb ik zelf niet eerder iets over gehoord.. Waar hoor je je dan te registreren?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Jorco schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:48:
[...]

Daar heb ik zelf niet eerder iets over gehoord.. Waar hoor je je dan te registreren?
Ik neem aan gewoon bij van Mossel. Het was medio december 2020 in het nieuws, samen met de verlenging van de garantie van 5 naar 7 jaar; zie bijv. hier: https://news.mgmotor.eu/n...rers-warranty-to-7-years/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
jawealm schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Ik neem aan gewoon bij van Mossel. Het was medio december 2020 in het nieuws, samen met de verlenging van de garantie van 5 naar 7 jaar; zie bijv. hier: https://news.mgmotor.eu/n...rers-warranty-to-7-years/
Op deze manier biedt MG in combinatie met de auto een mooi pakket aan: 7 jaar garantie op de auto, 7 jaar pechhulp en 8 jaar garantie op het accupakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
jawealm schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Je krijgt het er bij je eerste (jaar)servicebeurt er bij (wel even om vragen vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
thehog schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:18:
[...]

Je krijgt het er bij je eerste (jaar)servicebeurt er bij (wel even om vragen vermoed ik).
Idd even bij van Mossel aankaarten. Sowieso heb ik het nummer alvast vermeld dat je bij pech kan bellen: 0592 - 390 094.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:18
jawealm schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:43:
[...]

Idd even bij van Mossel aankaarten. Sowieso heb ik het nummer alvast vermeld dat je bij pech kan bellen: 0592 - 390 094.
En volgens mij als je de auto leased dan is dit het nummer:
Alarmnummer
Van Mossel Autolease Tilburg
+31 13 539 50 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahruhn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 20:11
marvel27 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:28:
Bericht in de MG ZS-facebook groep over of er een app zit aan te komen:

[...]
Na contact met de dealer van Mossel, lieten ze weten dat de Europese MG ZS EV de 3g/4g modem mist. Deze zit oa wel in het Thaise model. Door het ontbreken hier van zal er waarschijnlijk geen app hier voor komen. Tenzij je de modem later toe kan voegen of er een wifi optie komt. Maar vermoed het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
jahruhn schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:02:
[...]

Na contact met de dealer van Mossel, lieten ze weten dat de Europese MG ZS EV de 3g/4g modem mist. Deze zit oa wel in het Thaise model. Door het ontbreken hier van zal er waarschijnlijk geen app hier voor komen. Tenzij je de modem later toe kan voegen of er een wifi optie komt. Maar vermoed het niet
OVMS is een goed voorbeeld. Dat werkt prima.

MG europe gaf vorige jaar begin juli aan dat ze wel zaten te denken om via een externe leverancier een vergelijkbare module te leveren. Maar dat is er blijkbaar niet van gekomen. Misschien door de succes van OVMS :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Nagtegaal
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2021
Lekker verhaal, ze hebben daar wel steeds mee geschermd de app moet nog komen.
En nu op eens geen app :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahruhn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-01 20:11
Marc Nagtegaal schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:04:
Lekker verhaal, ze hebben daar wel steeds mee geschermd de app moet nog komen.
En nu op eens geen app :-(
Er is wel een app in de play store. Misschien kan je er wat mee?..deze app is ook in het Nederlands: iSmart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
jahruhn schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:28:
[...]

Er is wel een app in de play store. Misschien kan je er wat mee?..deze app is ook in het Nederlands: iSmart
Die is dus voor de Marvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Vraagje voor de OVMS bezitters, of misschien weet je het van je service-rappport.
Mijn MG is nu een jaar oud en heeft 9500 Km gereden.
Gisteren zag ik dat de SOH (state of health) voor het eerst terug ging van 100% naar 99%.
Eigenlijk een beetje balen, is dit normaal?
Zag een youtube van Captain DIY en die had na 30.000 Km en ook een jaar oud nog 100%
Hoe wordt die SOH eigenlijk gemeten in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
In het begin daalt een SOH van een EV relatief snel maar zwakt later weer af. Ik zou me niet zo druk maken om zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Test van het bereik van de MG ZS EV bij 130 km/u + informatie over het verloop van het snellaadproces: YouTube: MG ZS EV - Elektroauto im Reichweiten-Härtetest auf der Autobahn be...

[ Voor 223% gewijzigd door jawealm op 17-07-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 21:04
Ik had mijn MG van de week even bij Van Mossel A'dam voor een paar puntjes. Vooral een regelmatig crashende multimedia-unit waardoor ik mijn AA kwijt raakte (en later niet meer werkte) was irritant. Dat is gefixt.

Ook heb ik opeens andere piepjes en een buitentemperatuurmeter. Als ik teruglees blijkt dat heel oud nieuws, maar wel gek dat ik het nu pas heb. De auto is in december toen ik hem van een collega overnam nog geserviced.

Waar ik ook naar gevraagd heb is of ze wilden kijken naar een MG Pilot die zichzelf de laatste tijd wel eens aanzet. Dat wil ik niet. Het is een paar keer voorgekomen dat ik op de snelweg rij en opeens trekjes in mijn stuur voel, die niet met de toets op de verlichtingsschakelaar uit te schakelen zijn. Ik moet dan naar het menu toe en de MG Pilot uitzetten. Volgens VM hoort dat zo, maar toch lijkt het mij sterk. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

Bezulba

Formerly known as Eendje

El-Loco schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:42:
Ik had mijn MG van de week even bij Van Mossel A'dam voor een paar puntjes. Vooral een regelmatig crashende multimedia-unit waardoor ik mijn AA kwijt raakte (en later niet meer werkte) was irritant. Dat is gefixt.

Ook heb ik opeens andere piepjes en een buitentemperatuurmeter. Als ik teruglees blijkt dat heel oud nieuws, maar wel gek dat ik het nu pas heb. De auto is in december toen ik hem van een collega overnam nog geserviced.

Waar ik ook naar gevraagd heb is of ze wilden kijken naar een MG Pilot die zichzelf de laatste tijd wel eens aanzet. Dat wil ik niet. Het is een paar keer voorgekomen dat ik op de snelweg rij en opeens trekjes in mijn stuur voel, die niet met de toets op de verlichtingsschakelaar uit te schakelen zijn. Ik moet dan naar het menu toe en de MG Pilot uitzetten. Volgens VM hoort dat zo, maar toch lijkt het mij sterk. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb het 1x gehad. Nadat ik op mijn bestemming was en de auto uitgezet had (dus niet het menu in ben gegaan) was de MG pilot weer uit...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984

Naar je scherm, op Auto drukken. Daar kun je de veiligheidssystemen instellen of compleet uitzetten. In jouw geval moet je dus rijassistentie uitzetten. Waarom lijkt je dat sterk? Je hebt nu eenmaal een auto met veiligheidssystemen en die werken als ze aan staan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog

Je moet niet MG pilot verwarren met de verschillende andere opties (Lane Departure Warning, Lane Departure Prevention en Lane Keep assist). Deze laatste drie stel je in met die knop aan de verlichtingsschakelaar. MG pilot zet je aan door de cruisecontrol handle twee keer naar je toe te trekken.

De drie verschillende Lane Assists onthouden de laatste setting (dus waar hij op stond na de vorige keer dat de auto aan stond). MG pilot staat altijd weer uit.

MG Pilot is de meest geavanceerde variant bovenop de drie andere lane assits. Die werkt namelijk ook in stilstand (file, stoplicht) en bij zekere mate binnen de bebouwde kom. Ik rij niet meer zonder eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Maar dat het 'trekken aan mijn stuur' zichzelf automatisch inschakelt tijdens het rijden is toch niet zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
El-Loco schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:25:
Maar dat het 'trekken aan mijn stuur' zichzelf automatisch inschakelt tijdens het rijden is toch niet zoals het hoort?
Het schakelt zichzelf nooit in. Het zou dan al aangestaan hebben.
Maar als hij ingrijpt moet je toch eens beter tussen de lijntjes rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:38
Ik heb de juiste pollenfilter gevonden heb ze deze week ontvangen en zijn de juiste maat en materiaal en voor de prijs hoef je het niet te laten.
zie link.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3d674c4dkKLDwj

ik heb incl verzenden geen btw hoeven te betalen via DHL ontvangen € 13,03 per 2 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
pecari schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:22:
Ik heb de juiste pollenfilter gevonden heb ze deze week ontvangen en zijn de juiste maat en materiaal en voor de prijs hoef je het niet te laten.
zie link.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3d674c4dkKLDwj

ik heb incl verzenden geen btw hoeven te betalen via DHL ontvangen € 13,03 per 2 stuks.
Wordt het interieur filter eigenlijk niet standaard gewisseld door VM bij het jaarlijks onderhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:38
user-100 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:08:
[...]

Wordt het interieur filter eigenlijk niet standaard gewisseld door VM bij het jaarlijks onderhoud?
Nee zoals ik kon zien om de twee jaar of 4800 km wat het eerste komt, en wat ik uit ervaring met vorige auto's heb zijn de prijzen tussen de 20 tot 30 euro voor vervanging.

Ik weet niet wat de prijs is van het filter bij Van Mossel maar heb nu 2 stuks op voorraad en vervang het zelf kunnen ze dat van de rekening halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
thehog schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:43:
[...]

Het schakelt zichzelf nooit in. Het zou dan al aangestaan hebben.
Maar als hij ingrijpt moet je toch eens beter tussen de lijntjes rijden :)
En de mijne schakelt zichzelf tijdens een rit soms wel in, dus is hij stuk. Geen producteigenschap zoals de service-adviseur van VM aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
El-Loco schreef op zondag 18 juli 2021 @ 06:35:
[...]

En de mijne schakelt zichzelf tijdens een rit soms wel in, dus is hij stuk. Geen producteigenschap zoals de service-adviseur van VM aangaf.
Zal je hard moeten maken met bijvoorbeeld een filmpje. Enige wat ik me kan voorstellen is dat je knop stuk is en hierdoor soms zelf contact maakt waardoor de functie inschakelt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawealm
pecari schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:57:
[...]

Nee zoals ik kon zien om de twee jaar of 4800 km wat het eerste komt, en wat ik uit ervaring met vorige auto's heb zijn de prijzen tussen de 20 tot 30 euro voor vervanging.

Ik weet niet wat de prijs is van het filter bij Van Mossel maar heb nu 2 stuks op voorraad en vervang het zelf kunnen ze dat van de rekening halen.
Mijn MG ZS EV is net voor de 1e jaars beurt geweest (21.000 km). Op de checklist staat idd dat het lucht/pollenfilter om de 48.000km/2 jaar vervangen wordt, net als de batterij van de afstandbediening.

De state of health van de HV battery bleek nog 100% te zijn; dit wordt op de checklist genoteerd. Ik ben niet iemand die het laadproces thuis bij 80 of 85% gaat afbreken omdat ik er op vertrouw dat de fabrikant voldoende veiligheidsmarge heeft ingebouwd. Van snelladers maak ik sporadisch gebruik; alleen bij lange ritten.

Er staat 2x 100% op de checklist; eerst bij "check" (aflezen neem ik aan) en de volgende 100% staat bij record; het wordt dus kennelijk ook nog apart gemeten.

[ Voor 7% gewijzigd door jawealm op 18-07-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
jawealm schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Mijn MG ZS EV is net voor de 1e jaars beurt geweest (21.000 km). Op de checklist staat idd dat het lucht/pollenfilter om de 48.000km/2 jaar vervangen wordt, net als de batterij van de afstandbediening.

De state of health van de HV battery bleek nog 100% te zijn; dit wordt op de checklist genoteerd. Ik ben niet iemand die het laadproces thuis bij 80 of 85% gaat afbreken omdat ik er op vertrouw dat de fabrikant voldoende veiligheidsmarge heeft ingebouwd. Van snelladers maak ik sporadisch gebruik; alleen bij lange ritten.

Er staat 2x 100% op de checklist; eerst bij "check" (aflezen neem ik aan) en de volgende 100% staat bij record; het wordt dus kennelijk ook nog apart gemeten.
Die veiligheidsmarge is bij de MG van oorsprong best wel klein, 4,2V per cel is eigenlijk de max.
In januari was er zelfs een BMS update die de SOC bij 100% terugbracht van 455V naar 449V = 4,15V per cel.
Dus een grotere boven buffer.
Fijn dat je na een jaar bij 21000 Km nog 100% SOH hebt.
Ik ben ook zo’n 80% lader, wel regelmatig naar 100% i.v.m. egaliseren natuurlijk.
Laat nou net bij mij de SOH 99% zijn bij 9500 Km en ook na een jaar.
Misschien lachen jullie mij wel uit nu :)
Ik moet wel 80% laden omdat mijn auto soms best lang stil staat en dit zou niet goed zijn bij 100% SOC.
Die 9500 Km bij mij bestaat voor 80% uit pleziertripjes over 60 Km wegen met veel optrekken en afremmen.
Ook kick ik op accelereren.
Ik denk dat dat de oorzaak is van die 99% SOH
Verder geen merkbaar rangeverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Die 9500 bij mij bestaat voor 80% uit pleziertripjes over 60 Km wegen met veel optrekken en afremmen.
Zou een tourmotor je niet beter passen dan :-)

(hier 100% SOH, 14000km in een jaar, veelal snelweg 100km/u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
johnberg51 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Misschien lachen jullie mij wel uit nu :)
Ik moet wel 80% laden omdat mijn auto soms best lang stil staat en dit zou niet goed zijn bij 100% SOC.
Die 9500 Km bij mij bestaat voor 80% uit pleziertripjes over 60 Km wegen met veel optrekken en afremmen.
Ik denk dat dat de oorzaak is van die 99% SOH
Verder geen merkbaar rangeverlies.
Ik weet idd dat jij die 80% zoveel mogelijk aanhoudt; wel zuur dat er dan juist bij jou sprake lijkt van een kleine degradatie. Maar bij mij kan het 99,5% SOH zijn en bij jou 99,4%; 0,1% verschil dus, maar afgerond 1%. We moeten het verschil dus ook niet groter maken dan het mogelijk kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
jawealm schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:32:
[...]

Ik weet idd dat jij die 80% zoveel mogelijk aanhoudt; wel zuur dat er dan juist bij jou sprake lijkt van een kleine degradatie. Maar bij mij kan het 99,5% SOH zijn en bij jou 99,4%; 0,1% verschil dus, maar afgerond 1%. We moeten het verschil dus ook niet groter maken dan het mogelijk kan zijn.
Het gemiddelde van alle EV’s is na een jaar zelfs 98%
Laat toch wel zien dat de MG een goede accu heeft.
Probeer hier
https://storage.googleapi...ry-degradation/index.html

Vreemd is dat het aantal Km dat je maakt daar niet veel invloed op heeft.
MG ZS EV staat hier helaas nog niet in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
johnberg51 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:57:
[...]

Het gemiddelde van alle EV’s is na een jaar zelfs 98%
Laat toch wel zien dat de MG een goede accu heeft.
Probeer hier
https://storage.googleapi...ry-degradation/index.html

Vreemd is dat het aantal Km dat je maakt daar niet veel invloed op heeft.
MG ZS EV staat hier helaas nog niet in
Bjørn Nyland gaat in deze video (YouTube: Tesla Model X 100D degradation test after 100k km/4 years) in op de vraag hoe de batterijdegradatie te berekenen. Dat blijkt nog niet zo simpel te zijn. Fabrikanten lijken te willen anticiperen op de eerste snelle degradatie (in de eerste 3 tot 6 maanden) en dit te willen verhullen. Bjørn heeft een 4 jaar oude Tesla Model X met 100.000 km aan de hand waarvan hij zijn inzichten met ons deelt. Deze auto blijkt 3% degradatie te hebben (op basis van Bjørn zijn berekening), waarbij wel opvalt dat deze auto nagenoeg alleen met een wallbox is geladen en nagenoeg niet met een fastcharger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Opvallend bericht: Laadpalen van Tesla voortaan ook open voor andere elektrische auto's (https://www.nu.nl/economi...re-elektrische-autos.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Gisteren na een jaar de stekker van mijn Ali granny afgeknipt, zag er nog prima uit en nooit geen problemen mee gehad, werd alleen ietsje warm.
Lang zitten overwegen om er een werkschakelaar tussen te zetten, toen liep ik hier tegen aan:
Een combinatie van een zware wifi schakelaar en Kwh meter (24 euro op Aliexpress).
Kwa schakelvermogen hoef je geen zorgen te maken over dit ding, in ieder geval tot 40A, 16A is peanuts voor deze module.
Het mooie is nu dat het maandelijkse verbruik van de auto keurig geregistreerd wordt.
Verder wil ik het na 2023 misschien gaan gebruiken om het laden te starten als de zon schijnt i.v.m. zonnepanelen.
Ik weet dat de relais in de granny mischien ook niet de zwaarste zijn (20A) maar altijd nog veel beter als b.v. een Sonoff Pow R2 en al die andere prul wifi schakelaartjes die je overal kunt kopen. Mijn advies: gebruik ze niet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLpuLl772ifxAQB1Pj05gjl-RxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkDXeJBN6zqQpgJjeEQpF8EA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_3rwEkmoq-ktuyYBKSl-_TU-JI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFJO6xNQuUWNkzADdeOwShH5.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er goed uit van binnen, degelijke stroomspoel en goede contacten (foto niet van mijzelf)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esq2B0PZl1oAfw-Ly3IBBQ1hpp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CRYtR4e9fg8DpPvdEbMqzIvY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door johnberg51 op 21-07-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
johnberg51 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:25:

Ik weet dat de relais in de granny mischien ook niet de zwaarste zijn (20A) maar altijd nog veel beter als b.v. een Sonoff Pow R2 en al die andere prul wifi schakelaartjes die je overal kunt kopen. Mijn advies: gebruik ze niet!

[Afbeelding]

Ziet er goed uit van binnen, degelijke stroomspoel en goede contacten (foto niet van mijzelf)
[Afbeelding]
Je opstelling ziet er netjes uit maar nu gelijk al het Sonoff spul prul te noemen... Dat relais ziet er van buiten aardig uit maar van binnen vind ik het erg rommelig en er had best wat krimpkous gebruikt mogen worden.
Ook dat deze werkt met een app met een server is nogal vragen om derde partijen die je netwerk in kunnen komen.

Ik zou dit relais dus niet aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:18
Test eens of de auto weer verder gaat met laden nadat je jou relais onderbroken hebt. Bij mij is dat namelijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Steefph schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 11:50:
[...]

Je opstelling ziet er netjes uit maar nu gelijk al het Sonoff spul prul te noemen... Dat relais ziet er van buiten aardig uit maar van binnen vind ik het erg rommelig en er had best wat krimpkous gebruikt mogen worden.
Ook dat deze werkt met een app met een server is nogal vragen om derde partijen die je netwerk in kunnen komen.
Tja, dat kun je met een wifi beveiligingscamera ook hebben. :)
Er zit nog een kapje op het relais, maar is verwijderd voor de foto.
OK Sonoff is misschien geen prul, maar fikt bij meer dan 10A gegarandeerd af, ondanks dat er 15A op staat.
Goed voor huis tuin en keuken verlichting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUC3i2kMegE-1tGCkM5mz3BwV2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGSXwKrEAzZUNs7hPCqMgU9d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door johnberg51 op 21-07-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
1993jjohan schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:23:
Test eens of de auto weer verder gaat met laden nadat je jou relais onderbroken hebt. Bij mij is dat namelijk niet zo.
Weet ik, maar dat gaan we na 2023 veranderen door andere BMS software te laten installeren.
Een absolute must als je slim op zonne-energie wilt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
johnberg51 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:46:
[...]

Tja, dat kun je met een wifi beveiligingscamera ook hebben. :)
Er zit nog een kapje op het relais, maar is verwijderd voor de foto.
OK Sonoff is misschien geen prul, maar fikt bij meer dan 10A gegarandeerd af, ondanks dat er 15A op staat.
Goed voor huis tuin en keuken verlichting.
[Afbeelding]
Dat is duidelijk een slecht contact geweest en kan net zo goed aan de kabel hebben gelegen maar, langdurig iets op de max rating laten draaien is nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rengin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-08-2023
jawealm schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Mijn MG ZS EV is net voor de 1e jaars beurt geweest (21.000 km).
Ik ben aan het oriënteren op een EV, en de reeële onderhoudskosten zijn wel een factor die ik mee wil nemen.

Ik heb net even door het draadje gezocht maar zag tot nu toe vooral onduidelijk (vorig jaar) en daarna "Van Mossel zegt dat onderhoud 125 euro per jaar kost". Klopte dat ook voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:43
128,95 was mijn 1e onderhoudsbeurt (na 1 jaar). Dit was inclusief de kosten voor een vervangende auto. Bij van Mossel Kia Afoort.

Natuurlijk moet je wel reserveren voor banden en remmen. Al was dat bij mij allemaal nog dikke prima.

Lekker goedkoop rijden dus! De afschrijving is het enige wat ik nog echt spannend vind. Wie weet welke geniale accu verbetering er ineens op de markt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
Bij mij eerste beurt 109 euro zonder vervangende auto.

[ Voor 13% gewijzigd door johnberg51 op 21-07-2021 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Rengin schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:32:
[...]

Ik ben aan het oriënteren op een EV, en de reeële onderhoudskosten zijn wel een factor die ik mee wil nemen.

Ik heb net even door het draadje gezocht maar zag tot nu toe vooral onduidelijk (vorig jaar) en daarna "Van Mossel zegt dat onderhoud 125 euro per jaar kost". Klopte dat ook voor jou?
Voor de eerstejaars beurt (of 24.000 km) is de standaardprijs €109,00 (zonder vervangend vervoer); zie onderstaand voor de factuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6FIk2puQdLD2sDRo_WBIBIkAN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISY01UZCXHeBFClSZmGKPWmP.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de 2e jaarsbeurt (of 48.000 km) moeten het interieurfilter, de batterij van de afstandbediening en de remvloeistof vervangen worden; ik kan me voorstellen dat de kosten dan iets hoger zullen zijn.

Bij de 4e jaarsbeurt (of 96.000 km) moeten ook bepaalde koelvloeistoffen vervangen worden (o.a. de koelvloeistof van het batterijsysteem en van de motor); dat zal ongetwijfeld ook worden doorberekend.

Ik verwacht dat de onderhoudskosten de eerste 8 jaar redelijk marginaal zullen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door jawealm op 21-07-2021 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 14:59
jawealm schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:45:
[...]

Voor de eerstejaars beurt (of 24.000 km) is de standaardprijs €109,00 (zonder vervangend vervoer); zie onderstaand voor de factuur.

[Afbeelding]

Bij de 2e jaarsbeurt (of 48.000 km) moeten het interieurfilter, de batterij van de afstandbediening en de remvloeistof vervangen worden; ik kan me voorstellen dat de kosten dan iets hoger zullen zijn.

Bij de 4e jaarsbeurt (of 96.000 km) moeten ook bepaalde koelvloeistoffen vervangen worden (o.a. de koelvloeistof van het batterijsysteem en van de motor); dat zal ongetwijfeld ook worden doorberekend.

Ik verwacht dat de onderhoudskosten de eerste 8 jaar redelijk marginaal zullen zijn.
Ik lees hier "sticker plakken". Hopelijk gewoon in het boekje en niet op de auto?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Jorco schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Ik lees hier "sticker plakken". Hopelijk gewoon in het boekje en niet op de auto?
In het boekje idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rengin
jawealm schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:45:
[...]

[Afbeelding]

Zo, dat is een flink korter lijstje dan mijn ICE auto :P Thanks voor het delen!

Ik heb het gisteren een beetje door zitten rekenen maar ik kwam er toch op uit dat privé leasen veel (bij van Mossel nu) of iets (reguliere leaseprijs als de actie voorbij is) goedkoper is dan kopen, er vanuit gaande dat je de auto na 5 jaar weer voor 12k zou kunnen verkopen. (Met iets van 40k op de teller) Heeft iemand anders die vergelijking al gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosty10
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Rengin schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:32:
[...]

Hier ook €109,- zonder vervangend vervoer. We hebben er 24694 km mee gereden, voornamelijk snelweg en (op 5x na) alleen maar thuis geladen met een wallbox. SOH 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Rengin schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 13:57:
[...]

Ik heb het gisteren een beetje door zitten rekenen maar ik kwam er toch op uit dat privé leasen veel (bij van Mossel nu) of iets (reguliere leaseprijs als de actie voorbij is) goedkoper is dan kopen, er vanuit gaande dat je de auto na 5 jaar weer voor 12k zou kunnen verkopen. (Met iets van 40k op de teller) Heeft iemand anders die vergelijking al gemaakt?
Ik heb niet bewust een vergelijking gemaakt. Ik vind het prettig om zelf eigenaar van een auto te zijn, hoewel dat bij een nieuw merk als MG een beetje een gok is. Ik had er in juni 2020 vertrouwen in dat de auto goed in elkaar zit en zich wel zou gaan bewijzen. Dit laatste is nu ook wel het geval volgens mij. De positieve waardering van vorig jaar is er nu ook nog steeds. Een inruilwaarde van €12k over 5 jaar bij 40k zou kunnen, maar dan rijd je natuurlijk niet zoveel km. Als dat gaat veranderen dan verandert de uitkomst van je vergelijking misschien ook. Je kunt bij je keuze alleen op je rekensom afgaan, maar ik kies ook vanuit mijn gevoel. Wat bij mij ook meespeelde is dat ik mijn hypotheek nog wilde oversluiten; personal lease kan bij het bepalen van je afloscapaciteit een behoorlijke impact hebben. Dat is ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rengin
Hypotheek is een goed punt! Voor ons is dat hopelijk de komende jaren niet relevant, wij zijn net de hele mallemolen weer door gegaan.

Dat gevoel snap ik wel. Private lease is ook relatief nieuw en ik had nooit gedacht dat ik het überhaupt zou overwegen, maar de uitkomst van de rekensom verraste me. Ik denk dat we gewoon maar een keer een proefrit moeten maken om te kijken hoe de auto voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Rengin schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:29:
Hypotheek is een goed punt! Voor ons is dat hopelijk de komende jaren niet relevant, wij zijn net de hele mallemolen weer door gegaan.

Dat gevoel snap ik wel. Private lease is ook relatief nieuw en ik had nooit gedacht dat ik het überhaupt zou overwegen, maar de uitkomst van de rekensom verraste me. Ik denk dat we gewoon maar een keer een proefrit moeten maken om te kijken hoe de auto voelt.
Ik was na de proefrit overtuigt dat de auto oké is, maar ook dat elektrisch rijden t.o.v. rijden in een auto met een handgeschakelde verbrandingsmotor rijden 2.0 is, en dat ik daarom graag de overstap naar elektrisch rijden wilde maken. Het kopen van de auto paste daar voor mij beter bij dan private lease, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ratio en gevoel hierbij op een weegschaal leggen en kijken wat de uitkomst gaat zijn. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 12:31
[...]

Wij rijden nu een maand of 2 in een PL ZS. Mijn ega (credits) heeft de kosten van de Prius van 10 jaar oud die we toen reden in Excel gezet en die vergeleken met: https://autoleasecollecti...enbond.nl/mg-zs-ev-luxury
De Prius kostte €350 euro per maand, 10 jaar oud, nu rijden we met de verkoop inleg van de Prius voor dat bedrag een ZS.
Zonnenpanelen en laadpaal hebben we ook sinds april dus keus snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
[...]
Hoeveel betaal je voor een ICE auto in dezelfde prijsklasse eigenlijk voor de eerste beurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
Henno Keers schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:31:
[...]
Wij rijden nu een maand of 2 in een PL ZS. Mijn ega (credits) heeft de kosten van de Prius van 10 jaar oud die we toen reden in Excel gezet en die vergeleken met: https://autoleasecollecti...enbond.nl/mg-zs-ev-luxury
De Prius kostte €350 euro per maand, 10 jaar oud, nu rijden we met de verkoop inleg van de Prius voor dat bedrag een ZS.
Zonnenpanelen en laadpaal hebben we ook sinds april dus keus snel gemaakt.
Ik heb een jaar geleden dezelfde berekening gemaakt: een Prius van 10 jaar oud (zo goed als zuinigste en meest betrouwbare auto op de markt, dus laagste operationele kosten) tegenover MG ZS private lease voor 5 jaar en 10.000km per jaar + 83€ per maand EV-subsidie.

zonder subsidie lagen beiden erg dicht bij mekaar, en met subsidie was de MG een no-brainer.

NRGkick mobiele lader te koop, 350€, zeer goede staat, Schuko en 32A CEE, 7.5m, met sim-kaart. Nieuwprijs 1400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rengin
johnberg51 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Hoeveel betaal je voor een ICE auto in dezelfde prijsklasse eigenlijk voor de eerste beurt?
Oh die afweging kan ik bijna niet maken! Ik rij zelf in een 2014 Suzuki Alto :*) Met het oog op een kleine, en de wens om wat meer/grotere spullen te kunnen vervoeren, zijn we aan het overwegen om een wat grotere auto te nemen. Maar ik vind de hogere motorrijtuigenbelasting/brandstofkosten/onderhoudskosten van een grotere ICE zonde, vandaar dat we serieus naar een EV zitten te kijken.

Maar de eerste beurt van mijn Alto was 202 euro in 2014, zo laag is het nooit meer geweest. Kan me voorstellen dat een ICE crossover meer kost. En de eerste beurt voor een ZS is dus bijna de helft daarvan, anno 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:21
marvel27 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 12:05:
[...]

Ik heb een jaar geleden dezelfde berekening gemaakt: een Prius van 10 jaar oud (zo goed als zuinigste en meest betrouwbare auto op de markt, dus laagste operationele kosten) tegenover MG ZS private lease voor 5 jaar en 10.000km per jaar + 83€ per maand EV-subsidie.

zonder subsidie lagen beiden erg dicht bij mekaar, en met subsidie was de MG een no-brainer.
Zelfde hier, maar dan met een Lexus CT200h. Praktisch gezien hetzelfde als de Prius, maar dan met een Lexussausje. Wel een MG ZS gekocht. Wij gaan ook niet uit van een gebruik van 5 jaar, maar eerder richting de 8 en dan zijn de (verwachte) lage onderhoudskosten plus hopelijk stabielere (en lagere) energiekosten per km ten aanzien van fossiel ook nog in ons voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-06 12:31
Skit3000 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Zelfde hier, maar dan met een Lexus CT200h. Praktisch gezien hetzelfde als de Prius, maar dan met een Lexussausje. Wel een MG ZS gekocht. Wij gaan ook niet uit van een gebruik van 5 jaar, maar eerder richting de 8 en dan zijn de (verwachte) lage onderhoudskosten plus hopelijk stabielere (en lagere) energiekosten per km ten aanzien van fossiel ook nog in ons voordeel.
Wij hebben expres een leaseperiode van 3 jaar genomen. Over 3 jaar heeft de techniek weer zo'n sprong genomen dat je dan voor hetzelfde bedrag opeens een 400 Km actieradius hebt.
En de omslag naar lease hebben we ook gemaakt, een auto in ongeveer de slechtste belegging die je als particulier kan maken, spreekwoordelijk waaien de flappen van het dak.
De ZS is een goede tussen-paus en over 3 jaar zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Rengin schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:02:
[...]

Oh die afweging kan ik bijna niet maken! Ik rij zelf in een 2014 Suzuki Alto :*) Met het oog op een kleine, en de wens om wat meer/grotere spullen te kunnen vervoeren, zijn we aan het overwegen om een wat grotere auto te nemen. Maar ik vind de hogere motorrijtuigenbelasting/brandstofkosten/onderhoudskosten van een grotere ICE zonde, vandaar dat we serieus naar een EV zitten te kijken.

Maar de eerste beurt van mijn Alto was 202 euro in 2014, zo laag is het nooit meer geweest. Kan me voorstellen dat een ICE crossover meer kost. En de eerste beurt voor een ZS is dus bijna de helft daarvan, anno 2021.
Ik kan zelf ook niet vergelijken, mijn auto hiervoor was een Fiat Punto, nieuw gekocht in 2007.
Ben vergeten wat het toen kostte. :)

Vrijstelling van MRB kun je nog van genieten tot 2025 en in 2025 nog 75% korting. Daarna wel betalen.
Ik heb iets gehoord dat daarna het gewicht van de accu niet meeteld voor het gewicht van de auto bij het bepalen van het maandelijkse bedrag. Kan iemand dat bevestigen?

Herstel: dit was ooit even bij een hybride, maar wat er in 2026 met EV’s gaat gebeuren is nog heel onzeker, misschien wel rekeningrijden. Een ding is zeker de auto blijft een melkkoe }:O

[ Voor 7% gewijzigd door johnberg51 op 23-07-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Vandaag is mijn MG naar Tiel geweest voor 1e jaarbeurt en daarbij klachten voor tikken stuurkolom. Dat laatste is weg na het aandraaien van een aantal bouten wat ik begrijp. De kabelboom zat bij mij niet in de weg.

Ik moet nog wel terug komen voor een roestbehandeling onder garantie. Blijkbaar een dingetje wat (bij sommige?) speelt bij de MG. Iets met onbehandelde plekken bij fabricage als ik het goed begrijp.

Geen wijziging in de software versies volgens OVMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rengin
johnberg51 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Ik kan zelf ook niet vergelijken, mijn auto hiervoor was een Fiat Punto, nieuw gekocht in 2007.
Ben vergeten wat het toen kostte. :)

Vrijstelling van MRB kun je nog van genieten tot 2025 en in 2025 nog 75% korting. Daarna wel betalen.
Ik heb iets gehoord dat daarna het gewicht van de accu niet meeteld voor het gewicht van de auto bij het bepalen van het maandelijkse bedrag. Kan iemand dat bevestigen?

Herstel: dit was ooit even bij een hybride, maar wat er in 2026 met EV’s gaat gebeuren is nog heel onzeker, misschien wel rekeningrijden. Een ding is zeker de auto blijft een melkkoe }:O
Dat is een beetje het punt: het blijft koffiedik kijken wat er met dat soort kostenposten gebeurt de komende jaren. Eerst zou men in 2020 ook de volle mep MRB voor EVs moeten betalen, toch?

Laat ik het zo zeggen: ik verwacht dat de "rijkosten" van een EV sowieso lager zullen blijven dan die van een ICE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
Skit3000 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Minimaal 8 jaar is ook de termijn die mij voor ogen staat; in ieder geval een termijn die duidelijk langer is dan de leasetermijn van 3 jaar. Dat was mede een reden om voor koop te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Henno Keers schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Wij hebben expres een leaseperiode van 3 jaar genomen. Over 3 jaar heeft de techniek weer zo'n sprong genomen dat je dan voor hetzelfde bedrag opeens een 400 Km actieradius hebt.
En de omslag naar lease hebben we ook gemaakt, een auto in ongeveer de slechtste belegging die je als particulier kan maken, spreekwoordelijk waaien de flappen van het dak.
De ZS is een goede tussen-paus en over 3 jaar zien we wel weer verder.
Het gaat nog veel sneller zelfs, je kan nu al voor minder dan 350 euro een range met 400 km private leasen.

Daarom gaan wij idd ook private leasen, maar dan 5 jaar, ik wil nu geen auto kopen met de kans dat die 400k range over 5 jaar zo weinig is dat de auto volledig incourant is.

Is alleen dan net ff geen mg geworden stond wel op de shortlist overigens maar liever meer range. Heb mijn MG TF wel verkocht dus was wel een mooie opvolger geweest. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
Flagg schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:09:
[...]

Het gaat nog veel sneller zelfs, je kan nu al voor minder dan 350 euro een range met 400 km private leasen.
Heb je een linkje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:27
deze kona bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Don chaot was me voor maar ik wil hem niet droppen in een MG zs topic maar idd anwb heeft een aanbieding.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Flagg schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:38:
[...]

Don chaot was me voor maar ik wil hem niet droppen in een MG zs topic maar idd anwb heeft een aanbieding.
Het is een mooie aanbieding als je regelmatig een range van 400 kom nodig hebt. Bij ons voldoet een range tot 240 km in 99% van de gevallen. Die ene keer dat we tekort komen is onderweg snelladen de oplossing. De MG ZS EV bood ons in 2020 al voldoende voor de komende 8 jaar. Een bepaalde technische innovatie zou voor ons dus geen gamechanger zijn. Het gemis van een app is wel jammer, maar daar kunnen we ook wel zonder. Dat is voor ons dus ook geen gamechanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

jawealm schreef op maandag 26 juli 2021 @ 07:24:
[...]

Het is een mooie aanbieding als je regelmatig een range van 400 kom nodig hebt. Bij ons voldoet een range tot 240 km in 99% van de gevallen. Die ene keer dat we tekort komen is onderweg snelladen de oplossing. De MG ZS EV bood ons in 2020 al voldoende voor de komende 8 jaar. Een bepaalde technische innovatie zou voor ons dus geen gamechanger zijn. Het gemis van een app is wel jammer, maar daar kunnen we ook wel zonder. Dat is voor ons dus ook geen gamechanger.
Ja ik had hetzelfde mg zs was voldoende range in principe, app vind ik ook niet nodig heb ik straks ook in die Kona ook niet. Ik vind de MG ook de mooiere auto van de 2.

Ik heb alleen ws geen of heel weinig gelegenheid om thuis te laden geen eigen parkeerplaats of inrit bij huis.

Dus de keren dat ik wel thuis kan laden is het mooi als ik meteen 400+ km kan laden.

Ik stond op het punt het leasecontract op de mg af te sluiten toen ik die aanbieding van de kona zag, 339€ voor de 64kwh en dan nog 2000€ subsidie als dat potje niet leeg is over 2 weken. Tja doemijdiemaar dan. :)

Pagina: 1 ... 36 ... 91 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2