Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVerhoeven
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-08-2021
Goedenavond,

Sinds kort merk ik dat mijn MG niet aan iedere paal oplaadt. Zo laadt hij wel op bij Vattenfall, maar niet bij een ecotab. Dit terwijl de laadpaal wel zegt verbonden te zijn. Op het scherm staat ook aangegeven verbonden maar laadt niet op.
Volgorde van laden
- stekker in laadpaal
- stekker in de auto
- laadpas voor de laadpaal
- auto op slot gezet
Je hoort de vergrendeling van de auto (pinnen bij de laadkabel) maar het starten van het laden gebeurt niet.
Heeft iemand hier meer last van of weet iemand nog een truc om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
JVerhoeven schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:25:
Goedenavond,

Sinds kort merk ik dat mijn MG niet aan iedere paal oplaadt. Zo laadt hij wel op bij Vattenfall, maar niet bij een ecotab. Dit terwijl de laadpaal wel zegt verbonden te zijn. Op het scherm staat ook aangegeven verbonden maar laadt niet op.
Volgorde van laden
- stekker in laadpaal
- stekker in de auto
- laadpas voor de laadpaal
- auto op slot gezet
Je hoort de vergrendeling van de auto (pinnen bij de laadkabel) maar het starten van het laden gebeurt niet.
Heeft iemand hier meer last van of weet iemand nog een truc om dit te voorkomen?
Het verschilt soms per paal wat de juiste volgorde is. Soms moet eerst de pas, soms eerst de kabel.
Bij ecotab is het volgens mij pas, kabel in paal, kabel in auto.

Lees vooral wat er op de paal staat. Sommige palen zijn erg gevoelig voor verkeerde volgorde. Je zou toch verwachten dat dit fool-proof te maken is.

[ Voor 8% gewijzigd door Steefph op 01-05-2021 21:17 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:39
MichaelValee schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:33:
[...]

Yep, soms is er een grotere daling, geef de acc hendel een tik naar voor en regel met je gaspedaal de kers, let wel op je snelheid en je voorligger want heel acc ligt er af 😉, als hij dat ook nog zelf deed kon ik mss naar Parijs zonder 1 keer te stoppen 😜, hoe lui toch 😁. Misschien beter dan vol automatisch, een boom raken en direct naar hemel of hel 😁😂
Wat zit je toch allemaal te kwatsen mr. Emoji _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
johnberg51 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:43:
[...]

Wat zit je toch allemaal te kwatsen mr. Emoji _/-\o_
Ja, reageerde bewust maar niet op @MichaelValee. Erg vreemd om gelijk maar iemand te wensen tegen een boom te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Steefph schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:07:
[...]

Ja, reageerde bewust maar niet op @MichaelValee. Erg vreemd om gelijk maar iemand te wensen tegen een boom te rijden.
Sorry wens niemand iets toe, maar is zo’n nietszeggende wartaal voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
johnberg51 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:16:
[...]

Sorry wens niemand iets toe, maar is zo’n nietszeggende wartaal voor mij.
Was niet aan jou gericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLkAFHEYL3YWmS8ERvw8khQAH-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/od79BRWCdNn3g5Sh6J4WVjn4.jpg?f=fotoalbum_large

[URL="https://tweakers.net/i/P7Hin4IAfwp6old0Y8cwxN6IJqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XWfekDMuLf6h4zTldfTrJ99Q.jpg?f=user_large",,"1"Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qohoSDBL2MT59H0EzVjApe0jtuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWfekDMuLf6h4zTldfTrJ99Q.jpg?f=fotoalbum_large[/URL]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FY1cRw2l4jYEXLIdOwgebRmg80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4nzRchLrF28j5SDjzABNbK5e.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er meer die last hebben van "roestvorming"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-04 11:32
AndreZon schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:18:
[Afbeelding]

[URL="https://tweakers.net/i/P7Hin4IAfwp6old0Y8cwxN6IJqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XWfekDMuLf6h4zTldfTrJ99Q.jpg?f=user_large",,"1"[Afbeelding][/URL]

[Afbeelding]

Wow, dat is best wel veel roestvorming.
Mijn MG heeft hier gelukkig (nog) geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-05-2023
Mijn MG heeft hier gelukkig ook (nog) geen last van. Neem aan dat VM dit wel onder garantie gaat oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 23:11
Gelukkig nog niets van te zien op de onze.

Als er meer tweakers zijn die hier last van hebben, dan lijkt het mij handig om te melden wat de productiedatum van de auto is. Daarmee kunnen we misschien achterhalen of dit iets met een slechte batch te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Jemig, niet normaal veel roest voor een auto van +/- 1 jaar oud.
(krijgt de auto veel zeelucht te verduren?)

Wat vindt van Mossel hier eigenlijk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 22:17

rik

Na een half jaar hebben we nu al 3 putjes in de voorruit. In de rest van mijn leven nog nooit meegemaakt. Iemand enig idee of dat het glas van de MG kwetsbaarder is dan van andere auto’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-05 17:23
rik schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:21:
Na een half jaar hebben we nu al 3 putjes in de voorruit. In de rest van mijn leven nog nooit meegemaakt. Iemand enig idee of dat het glas van de MG kwetsbaarder is dan van andere auto’s?
Mwa, zegt niet zoveel. Het is gewoon domme pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:32
Eerste prijzen die ik heb gelezen voor de Marvel R zijn 39.995 voor de Comfort en 43.995 voor de Luxury en dan gaat het om de 4wd versie.

Toch zeer nette prijzen als ze blijken te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
Juicie schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:58:
Eerste prijzen die ik heb gelezen voor de Marvel R zijn 39.995 voor de Comfort en 43.995 voor de Luxury en dan gaat het om de 4wd versie.

Toch zeer nette prijzen als ze blijken te kloppen.
https://ev-database.nl/auto/1475/MG-Marvel-R
https://www.egear.be/mg-marvel-r-electric/

Het zijn dan redelijk normale prijzen weer t.o.v. van een Niro/Kona of vergelijkbaar model. De ZS sprong er echt uit wat dat betreft (mede door de subsidies). Ik denk dat het dan voor namelijk voor de leaserijders interessant is maar de vraag is of deze dan toch niet voor de concurrent gaan. Ik ben heel erg benieuwd welke kant het op gaat. Ondanks alle schandelen bij VW is het imago voor de ID.x nog steeds positief gek genoeg ondanks alle (software) problemen. Ik denk dat met de Marvel R qua prijs/kwaliteit marginaal onder de conurrenten gaat zitten. Daarnaast willen ze natuurlijk niet teveel intern concurreren met de ZS EV.

[ Voor 5% gewijzigd door Pascal Saul op 04-05-2021 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
Pascal Saul schreef op maandag 3 mei 2021 @ 23:58:
[...]
Ik denk dat met de Marvel R qua prijs/kwaliteit marginaal onder de conurrenten gaat zitten. Daarnaast willen ze natuurlijk niet teveel intern concurreren met de ZS EV.
Vergeet niet dat je voor dat geld 300 pk, 4wd en een 70kwh accu krijgt. Das toch een flinke stap boven de Europese concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndreZon
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-05-2023
user-100 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:39:
Jemig, niet normaal veel roest voor een auto van +/- 1 jaar oud.
(krijgt de auto veel zeelucht te verduren?)

Wat vindt van Mossel hier eigenlijk van?
Zeelucht klopt idd. Ik woon onder de rook van Tata Steel aan de Noordzeekust. Heb het nog niet gemeld bij van Mossel. Zal binnenkort is navragen wat zie hier van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
technopeuter schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:20:
[...]

garage gaat as..maandag uitgebreid kijken
en opgelost, kreeg de auto keurig gewassen terug! #warmedouche voor KIA Zwolle

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 23:11
AndreZon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:34:
[...]
Zeelucht klopt idd. Ik woon onder de rook van Tata Steel aan de Noordzeekust.
Ik ben geen chemicus, maar ik kan me voorstellen dat de luchtvervuiling in de buurt van Tata daarbij dan ook een rol speelt. Maar dan zou die roestvorming een vaker voorkomend probleem moeten zijn in je omgeving en niet alleen een probleem van jouw MG moeten zijn.

In ieder geval succes met de afhandeling, hopelijk kom je er goed uit met Van Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
Juicie schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Vergeet niet dat je voor dat geld 300 pk, 4wd en een 70kwh accu krijgt. Das toch een flinke stap boven de Europese concurrentie.
https://www.kia.com/nl/kies-je-kia/acties/e-niro-my21/

Sure, maar die 100pk extra t.o.v. de e-Niro geloof ik dan wel weer (tenzij je een hele specifieke usecase hebt) en de e-Niro is waarschijnlijk nog steeds zuiniger met zijn 64kWh accu. Beetje lood om oud ijzer mijn inziens. en daarom ben ik ook razend benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 00:58
Ik ook al twee, als er nog eentje bij komt laat ik ze door carglas wegwerken. Indien deze ruiten echt gevoeliger zouden zijn, is het minder gehard glas, wil je het zeker zijn kan carglass misschien een betere ruit steken?
Hoorde ooit van een bevriende Mercedes Technicus dat men bij hun op alle Mercedes auto's alle twee a drie jaren de vooruit vervingen, om deze kleine beschadigingen weg te werken voor er ongelukken gebeuren door slecht zicht. Ik kan hieruit concluderen dat dit een voorkomend euvel is bij alle merken.

[ Voor 53% gewijzigd door MichaelValee op 05-05-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
AndreZon schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:18:
[Afbeelding]

[URL="https://tweakers.net/i/P7Hin4IAfwp6old0Y8cwxN6IJqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XWfekDMuLf6h4zTldfTrJ99Q.jpg?f=user_large",,"1"[Afbeelding][/URL]

[Afbeelding]

Oei :? Heb jaren geleden van iemand met een mobilehome die zijn roestvrije fietsen achterop had staan. Hij reisde jaren hele kuststreken af. Hij kon na enkele jaren de fietsen weggooien van de roest. Zout is inderdaad erg aggressief. Ik weet niet hoe het bij andere auto's is en of je er iets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Steefph schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:07:
[...]

Sorry, was helemaal niet de bedoeling 8)7 wens dit ook niemand toe hoor
correctie: beter een auto die niet helemaal automatisch rijdt, dan een Tesla en er teveel op vertrouwen dat 't allemaal wel zal lukken, helemaal automatisch is nog niet voor nu blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
MichaelValee schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Sorry, was helemaal niet de bedoeling 8)7 wens dit ook niemand toe hoor
correctie: beter een auto die niet helemaal automatisch rijdt, dan een Tesla en er teveel op vertrouwen dat 't allemaal wel zal lukken, helemaal automatisch is nog niet voor nu blijkbaar.
Best een verschil tussen de auto zelf de snelheid regelen en sturen, niet?

Zo lastig is het nu ook weer niet om een PID regelaar met gesplitste uitgang waarbij beschikbaar motorremvermogen berekend kan worden. Ik vind dit gewoon een erg simplistische oplossing van SAIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Weet iemand of android auto draadloos met de mg zs kan communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:35
Hier na 9 maanden ook de eerste. Gelukkig volledig gedekt door de verzekering zonder gevolgen voor premie of eigen risico en netjes gerepareerd door autotaalglas.
En ook nog nooit bij andere auto's gehad. Noem het maar toeval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jawealm
Juicie schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Ik zag net dat de Marvel R en de MG5 nu op de website van MG Europa/NL vermeld worden; link: https://mgmotor.eu/nl-NL/model/marvel-r en afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-QHzTLv811LHoTquqxcXMx2BPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjMExRovVJHxqeQT4SUjdHFn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
Goede middag,

Meestal rijden mijn gezinsleden met de MG, gisteren zelf met de MG op pad geweest en constateer ik dat het "spraak knopje" rechts op het stuur niet werkt - volgens VM kan dit komen omdat de GSM geen verbinding heeft met de auto.
# kan iemand bevestigen dat er daadwerkelijk een bluetooth verbinding moet zijn?

(overigens werkt het ook niet met een Android en Apple gsm verbonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
jawealm schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:28:
[...]

Ik zag net dat de Marvel R en de MG5 nu op de website van MG Europa/NL vermeld worden; link: https://mgmotor.eu/nl-NL/model/marvel-r en afbeelding:

[Afbeelding]
Die staan er toch al een maand of twee op 😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
user-100 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:29:
Goede middag,

Meestal rijden mijn gezinsleden met de MG, gisteren zelf met de MG op pad geweest en constateer ik dat het "spraak knopje" rechts op het stuur niet werkt - volgens VM kan dit komen omdat de GSM geen verbinding heeft met de auto.
# kan iemand bevestigen dat er daadwerkelijk een bluetooth verbinding moet zijn?

(overigens werkt het ook niet met een Android en Apple gsm verbonden)
Als Android Auto actief is, komt bij mij gewoon GoogleVoice op (of hoe die assistent ook heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
Juicie schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:19:
[...]

Die staan er toch al een maand of twee op 😲
Sorry, zag het nu pas en had er hier geen melding van gezien (wel gecheckt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Vandaag een email gehad van Naviextras, er is weer een gratis kaartupdate: 2020 Q3 :)
De laatste update was vorig jaar: 2020 Q2
Snap alleen niet waarom dit een half jaar achter moet lopen.
Dit is toch tegenstrijdig met hetgeen wat eerder was besproken op dit forum, nl. dat je bij levering van de auto de navigatie maar één keer kunt updaten met actuele kaarten, waarbij er ook nog eens een tijdlimiet aanhangt.
Vraag is nu meteen: hoe lang krijg je dit soort updates nog, 3 jaar of zo?
Ben er in ieder geval toch blij mee!

[ Voor 6% gewijzigd door johnberg51 op 06-05-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:42:
Vandaag een email gehad van Naviextras, er is weer een gratis kaartupdate: 2020 Q3 :)
De laatste update was vorig jaar: 2020 Q2
Snap alleen niet waarom dit een half jaar achter moet lopen.
Dit is toch tegenstrijdig met hetgeen wat eerder was besproken op dit forum, nl. dat je bij levering van de auto de navigatie maar één keer kunt updaten met actuele kaarten, waarbij er ook nog eens een tijdlimiet aanhangt.
Vraag is nu meteen: hoe lang krijg je dit soort updates nog, 3 jaar of zo?
Ben er in ieder geval toch blij mee!
2020 Q4 is nieuw, Q3 was er al weer een tijdje.
Maar niet gratis hoor, alleen de laadpalen (POI's) krijg je gratis.

edit: je hebt gelijk. Q4 is wel de nieuwste, maar de Q3 lijkt nu gratis te zijn. Ik ga hem vanavond gelijk uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door thehog op 06-05-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:40:
[...]

2020 Q4 is nieuw, Q3 was er al weer een tijdje.
Maar niet gratis hoor, alleen de laadpalen (POI's) krijg je gratis.

edit: je hebt gelijk. Q4 is wel de nieuwste, maar de Q3 lijkt nu gratis te zijn. Ik ga hem vanavond gelijk uitproberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbZ7hFf9qTipwr2NNeKhaQJU26I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WJmcHovXUFWNWskQEKgTeJB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Precies. Ik zal hem vanavond proberen. Overigens is Q4 de nieuwste als je bij alle mappen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Heb vandaag Q4 gratis geïnstalleerd, ben benieuwd 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
@thehog @MichaelValee

Vandaag ook gekeken naar Naviextras.
Zie alleen in Naviextras toolbox de update van 2020 Q2, die er op de een of ander manier altijd in blijft staan, terwijl deze toch uitgevoerd is.
Verder wel een update 2020 Q4 maar dit zijn volgens mij de charging points en niet de kaarten.
Wel gedownload, was iets van 11 MB, kan niet kaarten zijn veel meer.
Geinstalleerd in de auto, duurt nog geen minuut, kaarten duurt veel langer en daarna gekeken bij licenses.
Kan geen kaartupdate Q4 ontdekken, wel charging points Q4
En nog steeds de eerste kaartupdate 2020 Q2 natuurlijk.
Zien jullie een kaartupdate Q4 bij licenses??
Wordt weer mailen naar Naviextras denk ik >:)

Edit, die kaartupdate Q4 staat nu trouwens ook op de website bij gratis updates, heel vreemd weer.

[ Voor 6% gewijzigd door johnberg51 op 07-05-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:38:
@thehog @MichaelValee

Vandaag ook gekeken naar Naviextras.
Zie alleen in Naviextras toolbox de update van 2020 Q2, die er op de een of ander manier altijd in blijft staan, terwijl deze toch uitgevoerd is.
Verder wel een update 2020 Q4 maar dit zijn volgens mij de charging points en niet de kaarten.
Wel gedownload, was iets van 11 MB, kan niet kaarten zijn veel meer.
Geinstalleerd in de auto, duurt nog geen minuut, kaarten duurt veel langer en daarna gekeken bij licenses.
Kan geen kaartupdate Q4 ontdekken, wel charging points Q4
En nog steeds de eerste kaartupdate 2020 Q2 natuurlijk.
Zien jullie een kaartupdate Q4 bij licenses??
Wordt weer mailen naar Naviextras denk ik >:)

Edit, die kaartupdate Q4 staat nu trouwens ook op de website bij gratis updates, heel vreemd weer.
Zelfde verhaal bij mij. Q2 map update (hier staat ook bij limited tot vorige jaar ergens) en Q4 POI's (tot ergens 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Zelfde verhaal bij mij. Q2 map update (hier staat ook bij limited tot vorige jaar ergens) en Q4 POI's (tot ergens 2023)
Toch ga ik er over mailen, het staat immers duidelijk op mijn webpagina en ze hebben nog een mail gestuurd ook nog. Misschien zetten ze het wel recht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Vermoed dat jullie gelijk hebben, zag ook aan de kaarten geen aanpassingen 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
MichaelValee schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:54:
Vermoed dat jullie gelijk hebben, zag ook aan de kaarten geen aanpassingen 😞
Je hebt de charging point update gedaan.
Mooie nepzooi daar bij Naviextras, blij maken met een dooie mus. :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6tBmteoaSB8crhYEwHjZKq1OaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7jkiiSAmJqVTYhrDGEEy6k1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door johnberg51 op 07-05-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:17:
[...]

Toch ga ik er over mailen, het staat immers duidelijk op mijn webpagina en ze hebben nog een mail gestuurd ook nog. Misschien zetten ze het wel recht O-)
Hou ons op de hoogte. Vooral dat die Q2 zo blijft komen dat vind ik raar. Alsof de update niet afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:37:
[...]

Hou ons op de hoogte. Vooral dat die Q2 zo blijft komen dat vind ik raar. Alsof de update niet afkomt.
Ik heb een Email gestuurd naar Naviextras: over die veelbelovende email en het feit dat die Q2 steeds maar blijft terugkomen in Navi toolbox.
Die Q2 kaart update staat overigens wel bij “licenses” in de auto, maar toch blijft het twijfels geven.
Als je die Q2 toch weer probeert te downladen op je stick is de download in een seconde klaar.
Heel vreemd allemaal.
Ben benieuwd wat ze zeggen bij Navi :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RufmTAV9-8RORpFRGml6AMlzp7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JT5dv0IR3hDhu61DnJCsIAx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-05 17:23
Jullie gebruikelijk serieus de navigatie van MG? Waarom? Je hebt Carplay en Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
CCXT1984 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:58:
Jullie gebruikelijk serieus de navigatie van MG? Waarom? Je hebt Carplay en Android Auto.
Nee maar wel fijn om hem geupdate te hebben als dat gratis kan voor het geval het een keer nodig is als bijv. de telefoon vergeten is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
weertenaar schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:25:
[...]

Ik heb deze inmiddels een kleine week in mijn MG en het werkt echt perfect :) telefoon blijft in mijn broekzak en connectie tijd is prima _/-\o_
[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie
Eindelijk van de week de mijne mogen ontvangen. Zo fijn hoe snel de verbinding nu met het scherm opgebouwd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
LET OP: Telefoon op het normale plekje gelegd en bankpas er op, deze gleed zo het dashbord in....weg
Als je goed kijkt zie je boven de telefoonplek een spleet, die is dus groot genoeg om bankpassen te eten.ik dach het klepje eronder wel te verwijderen en dan de pas te pakken maar dat kan dus niet zonder veel te schroeven!

net ff getest met een visitekaartje (wie gebruikt die nog) en foetsie... tip...plakband er over!

[ Voor 14% gewijzigd door technopeuter op 10-05-2021 14:27 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:51
Wie weet er een passende kofferbakbescherming voor de ZS EV?
Bij ons woont een 4-voeter die soms achterin mee gaat en dan zand en haren achterlaat in de auto.
Daar zijn hoezen voor, maar specifiek voor de ZS heb ik nog niet gezien, wie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
Henno Keers schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:26:
Wie weet er een passende kofferbakbescherming voor de ZS EV?
Bij ons woont een 4-voeter die soms achterin mee gaat en dan zand en haren achterlaat in de auto.
Daar zijn hoezen voor, maar specifiek voor de ZS heb ik nog niet gezien, wie wel?
Zoiets? :)

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
Ja precies, en dat stof-, modder-, water- en haar-dicht. En leverbaar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Steefph schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:11:
[...]

Eindelijk van de week de mijne mogen ontvangen. Zo fijn hoe snel de verbinding nu met het scherm opgebouwd wordt.
Is dat dit kastje? Verzending vanuit China?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMQEOHISccyUkh10e3ku46Mo9tA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAK8GBAtSYSp2CAFkzo9btN6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
johnberg51 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:56:
[...]

Is dat dit kastje? Verzending vanuit China?
[Afbeelding]
Yes dat is het kastje. Het is een Nederlands team en verzenden is vanuit Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
Gister een update ontvangen van Van Mossel. De MG Marvel R levering is uitgesteld tot september door de chip tekorten. De presentatie zal dus ook wel uitgesteld worden.

Ook bevestiging gekregen dat de Marvel R een vanaf prijs krijgt van 39990 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
CCXT1984 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:58:
Werkt mooi, veel instellingen, waarschuwingen bij te plaatsen, hoogteverschillen zichtbaar, huisnummers,....

[ Voor 7% gewijzigd door MichaelValee op 13-05-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

MichaelValee schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:44:
[...]

Werkt mooi, veel instellingen, waarschuwingen bij te plaatsen, hoogteverschillen zichtbaar, huisnummers,....
Nou ik vind het echt waardeloos. Misschien ben ik ultra boomer ofzo, maar ik ben 38, opgegroeid met tech en ik kan niet eens fatsoenlijk naar een adres nagiveren in die UI...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Bezulba schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:18:
[...]

Nou ik vind het echt waardeloos. Misschien ben ik ultra boomer ofzo, maar ik ben 38, opgegroeid met tech en ik kan niet eens fatsoenlijk naar een adres nagiveren in die UI...
37 hier en je hebt absoluut gelijk. Interface is echt een drama (en traag).
Alleen als ik DAB gebruik ga ik terug naar de auto interface. Rest alleen maar AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
technopeuter schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:32:
LET OP: Telefoon op het normale plekje gelegd en bankpas er op, deze gleed zo het dashbord in....weg
Als je goed kijkt zie je boven de telefoonplek een spleet, die is dus groot genoeg om bankpassen te eten.ik dach het klepje eronder wel te verwijderen en dan de pas te pakken maar dat kan dus niet zonder veel te schroeven!

net ff getest met een visitekaartje (wie gebruikt die nog) en foetsie... tip...plakband er over!
Kaart laten blokkeren en nieuwe aanvragen 😁
Bedankt voor de waarschuwing 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
Sinds ik vanaf medio november 2020 in bezit ben van een MG ZS EV Luxury volg ik dit forum om mijn ervaringen te vergelijken met die van andere gebruikers van deze auto. Aanvankelijk wat problemen met het opladen via de Wallbox Pulsar Plus, maar na een BMS update in januari jl. (bij VM in Amsterdam) gaat het opladen nu prima. (Software updates van de Wallbox zullen hier ook wel aan bijgedragen hebben). Inmiddels zo'n 5000 km gereden (uitsluitend privé) en weinig te klagen, het enige wat niet lukt is het gebruik van Android Auto (AA) met een Nokia 6.1 met Android versie 10. Alle tips en adviezen die er op dit forum over AA zijn langsgekomen heb ik uitgeprobeerd, maar ben niet verder gekomen dan de melding: "Volg de instructies op de telefoon..." (oid), de blauwe pijl van AA op het scherm licht aanvankelijk wel op, maar vervolgens komt de melding: "Sluit een USB apparaat aan..."(oid). De AA functie op de Nokia heeft in voorgaande auto's (Saab/Kenwood en Subaru) wel gewerkt.
Heeft er iemand ervaring met AA vanaf een Nokia 6.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Ronbebelaar schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:19:
Sinds ik vanaf medio november 2020 in bezit ben van een MG ZS EV Luxury volg ik dit forum om mijn ervaringen te vergelijken met die van andere gebruikers van deze auto. Aanvankelijk wat problemen met het opladen via de Wallbox Pulsar Plus, maar na een BMS update in januari jl. (bij VM in Amsterdam) gaat het opladen nu prima. (Software updates van de Wallbox zullen hier ook wel aan bijgedragen hebben). Inmiddels zo'n 5000 km gereden (uitsluitend privé) en weinig te klagen, het enige wat niet lukt is het gebruik van Android Auto (AA) met een Nokia 6.1 met Android versie 10. Alle tips en adviezen die er op dit forum over AA zijn langsgekomen heb ik uitgeprobeerd, maar ben niet verder gekomen dan de melding: "Volg de instructies op de telefoon..." (oid), de blauwe pijl van AA op het scherm licht aanvankelijk wel op, maar vervolgens komt de melding: "Sluit een USB apparaat aan..."(oid). De AA functie op de Nokia heeft in voorgaande auto's (Saab/Kenwood en Subaru) wel gewerkt.
Mijn eerste gok is dat de telefoon te weinig werkgeheugen heeft. Ik heb al jaren AA in meerdere auto's en met meerdere telefoons gehad en naast de bekende problemen (voornamelijk juiste usb kabel) is het redelijk onbekend dat voor AA de telefoon best veel geheugen nodig heeft. Jouw telefoon heeft 3GB werkgeheugen en dat is aan de krappe kant. Dat ie dan wel gewerkt heeft in andere auto's is op zich raar maar de functionaliteit van AA wordt uitgebreider elke maand en wellicht dat het daarom nu niet meer werkt.

Mijn nokia 8.1 in mijn MG werkt overigens prima. De xaomi mi a2 van mijn vrouw niet altijd. Die heeft soms een schone reset nodig om te werken. Met zelfde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
thehog hartelijk dank voor de info.
In de andere auto's heb ik alleen geconstateerd dat het AA startscherm tevoorschijn kwam, navigeren deed ik op de Ingebouwde units van de auto's (Kenwood/Garmin en Subaru/Here). Ook in de MG is de ingebouwde navigatie ruim voldoende voor mijn (uitsluitend) privégebruik.
Ben echter wel nieuwsgierig naar de, in veel berichten geroemde, voordelen van AA. Zal daarvoor dus waarschijnlijk naar een andere telefoon moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Ronbebelaar schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:03:
In de andere auto's heb ik alleen geconstateerd dat het AA startscherm tevoorschijn kwam, navigeren deed ik op de Ingebouwde units van de auto's (Kenwood/Garmin en Subaru/Here). Ook in de MG is de ingebouwde navigatie ruim voldoende voor mijn (uitsluitend) privégebruik.
Ben echter wel nieuwsgierig naar de, in veel berichten geroemde, voordelen van AA. Zal daarvoor dus waarschijnlijk naar een andere telefoon moeten kijken.
Grootste voordeel tov de ingebouwde navigatie is dat je zelf bepaald welke navigatie je gebruikt (google maps, waze etc). Hierdoor sneller een map update hebt (bij mij in de straat, al minstens 15 jaar oude wijk toch nog map fouten in de ingebouwde kaart) en natuurlijk live verkeersinformatie. Wel ten koste van datavekeer van je mobiel natuurlijk maar dat is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:41:
[...]

Grootste voordeel tov de ingebouwde navigatie is dat je zelf bepaald welke navigatie je gebruikt (google maps, waze etc). Hierdoor sneller een map update hebt (bij mij in de straat, al minstens 15 jaar oude wijk toch nog map fouten in de ingebouwde kaart) en natuurlijk live verkeersinformatie. Wel ten koste van datavekeer van je mobiel natuurlijk maar dat is beperkt.
Die Naviextras is een vreemde club, een ding is zeker: ik ga never nooit €119 betalen voor een kaartupdate. Dan wordt het voor mij ook AA, maar dit heb ik ook nog steeds niet aan de praat op mijn Umidigi A1 Pro.
Desnoods m’n Garmin in het telefoonbakje, gaat prima, vandaag geprobeerd. Heb je tenminste lifetime kaarupdates, voor hoelang??? Voor 6 tientjes gekocht bij Ibood :)
Eerst afwachten wat de heren Fruszina en Laszio van Naviextras te zeggen hebben op hun mooie email van GRATIS kaartupdates zijn aangekomen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 19:00:
[...]

Die Naviextras is een vreemde club, een ding is zeker: ik ga never nooit €119 betalen voor een kaartupdate. Dan wordt het voor mij ook AA, maar dit heb ik ook nog steeds niet aan de praat op mijn Umidigi A1 Pro.
Desnoods m’n Garmin in het telefoonbakje, gaat prima, vandaag geprobeerd. Heb je tenminste lifetime kaarupdates, voor hoelang??? Voor 6 tientjes gekocht bij Ibood :)
Eerst afwachten wat de heren Fruszina en Laszio van Naviextras te zeggen hebben op hun mooie email van GRATIS kaartupdates has been arrived. _/-\o_
Je kan via mapcreator.here.com map updates voorstellen aan de map die naviextras gebruikt. Ik heb dit gelijk vorig jaar al gedaan maar de update zit er nog niet in (te zien in de online map van here.com). Laat staan in de 119 euro update inderdaad :)
Het viel mij een 2 jaar geleden al eens op dat de CEO van mijn werkgever destijds mij een keer thuis bracht in zijn dikke leasebak dat zijn navigatie dezelfde fout had. Blijkbaar zit hij ook vast aan die lelijke kaarten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-04 11:32
Ronbebelaar schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:19:
Gebruik je de originele USB kabel die bij je telefoon hoort?
Dat was bij mij in ieder geval de oplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Na een harde reset van de Nokia 6.1 werkt AA nu wel. Iedreen hartelijk dank voor de reacties en adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bill_Splate
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-03 16:25
Ronbebelaar schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:03:
Het kan overigens ook aan de kabel liggen. Niet alle USB kabeltjes zijn geschikt voor het dataverkeer in twee richtingen. Zelf wisselende resultaten gemerkt met diverse AliExpress kabeltjes, dus een goede kabel maakt blijkbaar toch verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bill_Splate
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-03 16:25
FlyingGameGuy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Gebruik je de originele USB kabel die bij je telefoon hoort?
Dat was bij mij in ieder geval de oplossing.
Dat dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Ik begin mij soms toch te irriteren aan die resonerende rammel links ergens achter het dashboard.
Alleen op klinkerwegen bij ca. 45 Km/uur.
Op asfalt alles goed.
Weet iemand of ze dit bij VM kunnen verhelpen? Moet heel het dashboard dan open?
Heb gelezen dat meer mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
Lijkt wel Toyota Prius... :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Kan iemand me zeggen of het volgende werkt: wil een draagbare lader kopen die ik via een cee stekker rechtstreeks op een nieuwe aansluiting in mijn elektriciteitskast(groepenkast) aansluit. Zodat ik sneller kan laden, met 16, 24 of 32A. Werkt dat op de zs?
Onlangs was ik achter Gent en heb aan een openbaaar laadpunt (volgens mijn app 11kwh) mijn zs opgeladen, dit gebeurde echter maar aan 4kwh!!! Iemand een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@MichaelValee Ja, dat kan zeker, mits je alles elektrisch in orde hebt.

Een ZS kan maar op 1 fase laden. Een 11 kW laadpaal levert 3 fasen met 16A. 3 keer 16 keer 230 (volt) = 11040W = 11 kW. Maar omdat je maar op 1 fase kan alden gaat dat dus maar met 16 keer 230 = 3680W. De exacte waarde zal een beetje verschillen omdat de spanning nooit precies 230V is (over langere tijd).

Hier kan je lezen hoe je snel je kan opladen: https://ev-database.nl/auto/1201/MG-ZS-EV#charge-table

Met de nieuwe maatregel in België/Vlaanderen dat je extra moet betalen voor gebruikspieken zal je wel even moeten verzinnen of het dan wel financieel interessant is om sneller te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 11:45
MichaelValee schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:25:
Kan iemand me zeggen of het volgende werkt: wil een draagbare lader kopen die ik via een cee stekker rechtstreeks op een nieuwe aansluiting in mijn elektriciteitskast(groepenkast) aansluit. Zodat ik sneller kan laden, met 16, 24 of 32A. Werkt dat op de zs?
Onlangs was ik achter Gent en heb aan een openbaaar laadpunt (volgens mijn app 11kwh) mijn zs opgeladen, dit gebeurde echter maar aan 4kwh!!! Iemand een verklaring voor?
Ja een cee stekker kan je hebt die blauwe 1fase stekkers die 32a aankunnen. En ook laders die daar gebruik van maken. Dan kan de auto met zijn maximale vermogen laden.
Je groepenkast moet dat wel aankunnen. Laat dus iemand die er verstand van heeft naar kijken en het installeren. Als je hoofdzekering bijvoorbeeld 35a is zoals bij ons dan zal die springen als je koffie gaat zetten en de auto tegelijkertijd aan het laden is. Je hebt wel laadpalen met load balancers die tegen gaan .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 22-04 16:45
Ondanks dat het hier misschien niet thuis hoort toch even het volgende:
Als je sneller wil laden dan op een “standaard” huis aansluiting kun je ook een SolarEdge omvormer met EV-lader overwegen. Deze 1 fase omvormer met EV-kabel kan bijv. 16A van het net combineren met 16A van je zonnepanelen (als de zon tenminste schijnt). Je laad dan zonder zware hoofdaansluiting met 32A je auto. Zelf heb ik dit al een jaar en werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
JeroenE schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:58:
@MichaelValee Ja, dat kan zeker, mits je alles elektrisch in orde hebt.

Een ZS kan maar op 1 fase laden. Een 11 kW laadpaal levert 3 fasen met 16A. 3 keer 16 keer 230 (volt) = 11040W = 11 kW. Maar omdat je maar op 1 fase kan alden gaat dat dus maar met 16 keer 230 = 3680W. De exacte waarde zal een beetje verschillen omdat de spanning nooit precies 230V is (over langere tijd).

Hier kan je lezen hoe je snel je kan opladen: https://ev-database.nl/auto/1201/MG-ZS-EV#charge-table

Met de nieuwe maatregel in België/Vlaanderen dat je extra moet betalen voor gebruikspieken zal je wel even moeten verzinnen of het dan wel financieel interessant is om sneller te laden.
Op het 3-fase netwerk(3x25A) van mijn woning is een Wallbox PulsarPlus aangesloten. Volgens de rekensom zou ik in principe voor mijn ZS op 1 fase 25x230=5750W kunnen laden. In de praktijk kom ik echter niet hoger dan maximaal 4500W. Heeft dat te maken met andere apparatuur in huis die stroom trekt? Ook op dagen dat de 22 zonnepanelen volop leveren wordt het wattage niet hoger.

Volgens de MG manual zou er tijdens opladen op het dashboard een lichtje moeten branden, anders dan de (slechts zeer kort zichtbare) melding dat de auto wordt opgeladen is er niets te zien. Kan dit opgelost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Ronbebelaar schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:18:
[...]

Op het 3-fase netwerk(3x25A) van mijn woning is een Wallbox PulsarPlus aangesloten. Volgens de rekensom zou ik in principe voor mijn ZS op 1 fase 25x230=5750W kunnen laden. In de praktijk kom ik echter niet hoger dan maximaal 4500W. Heeft dat te maken met andere apparatuur in huis die stroom trekt? Ook op dagen dat de 22 zonnepanelen volop leveren wordt het wattage niet hoger.

Volgens de MG manual zou er tijdens opladen op het dashboard een lichtje moeten branden, anders dan de (slechts zeer kort zichtbare) melding dat de auto wordt opgeladen is er niets te zien. Kan dit opgelost worden?
Jouw laadpaal is waarschijnlijk op 20A afgezekerd (230*20, reken maar uit) en dus ook ingesteld als max 20A.
Als je sneller wilt laden (bijv. als de zon schijnt) moet je minder strak de selectiviteits-afzeker regels volgen en bijv. op 32A afzeker mits je laadpaal goed kan loadbalancen.

Er is geen lampje in de dashboard van de ZS die laat zien dat je aan het laden bent. Alleen de front MG logo (de laadklep) en inderdaad kort op de display.

[ Voor 19% gewijzigd door thehog op 26-05-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
@Ronbebelaar in de handleiding staat dat er een rotary switch inzit waarmee de max current ingesteld moet worden. Deze zal waarschijnlijk door de installateur op 20A (stand 5) gezet zijn om de bekabeling niet te zwaar te belasten. De pulsar gaat niet anders werken als je zonnepanelen opwekken.

Het logo MG op de neus licht op als hij aan het laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
thehog schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:12:
[...]

Jouw laadpaal is waarschijnlijk op 20A afgezekerd (230*20, reken maar uit) en dus ook ingesteld als max 20A.
Als je sneller wilt laden (bijv. als de zon schijnt) moet je minder strak de selectiviteits-afzeker regels volgen en bijv. op 32A afzeker mits je laadpaal goed kan loadbalancen.

Er is geen lampje in de dashboard van de ZS die laat zien dat je aan het laden bent. Alleen de front MG logo (de laadklep) en inderdaad kort op de display.
Duidelijk! Inderdaad is de Wallbox op 20A afgezekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Juicie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:48:
Gister een update ontvangen van Van Mossel. De MG Marvel R levering is uitgesteld tot september door de chip tekorten. De presentatie zal dus ook wel uitgesteld worden.

Ook bevestiging gekregen dat de Marvel R een vanaf prijs krijgt van 39990 Euro.
Dank voor de info. Had al zo'n vermoeden dat de introductie werd uitgesteld aangezien de datum 'Mei 2021' van de site is gehaald. Alleen jammer dat dit niet openlijk gecommuniceerd is/wordt. Ik heb me destijds aangemeld voor de nieuwsbrief maar daarin wordt er geen woord over gerept.
Mijn mails worden niet beantwoord en de telefoon nemen ze ook niet op (staat doorgeschakeld naar een nummer wat direct de melding geeft 'NL01 is currently unavailable, try again later). Rare snuiters wel bij MG.... hebben ze al genoeg verdiend?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 22:17

rik

Nadat een tijd terug de linkerclip voor de ophang van de hoedeplank was afgebroken (wacht nog steeds op vervangende van VM), is nu ook de rechter afgebroken. Ook lijkt de hoedeplank een deuk/vouw te hebben, het lijkt wel karton 🥲

Hoe is jullie ervaring met de hoedeplank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-05 05:02
rik schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:52:
Nadat een tijd terug de linkerclip voor de ophang van de hoedeplank was afgebroken (wacht nog steeds op vervangende van VM), is nu ook de rechter afgebroken. Ook lijkt de hoedeplank een deuk/vouw te hebben, het lijkt wel karton 🥲

Hoe is jullie ervaring met de hoedeplank?
Bagger kwaliteit is die, maar nog wel heel bij mij.
En als de breekt ga ik gewoon zonder hoedeplank.

Misschien bij ali bestellen sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
fevo-1190 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 06:45:
[...]

Bagger kwaliteit is die, maar nog wel heel bij mij.
En als de breekt ga ik gewoon zonder hoedeplank.

Misschien bij ali bestellen sneller?
Ik weet dat. dit hier al meerdere mensen is overkomen en die inderdaad van Ali wat hebben besteld. Maar dan krijg je een heel zakje. Misschien is er wel een Tweaker die ze in een envelop voor je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
Heeft er ook al iemand iets bij Ome Ali gekocht wat past om de vloermatten vast te maken?
(is bij mij in de industriële wasstraat stofzuiger verdwenen)

Heb dit gevonden maar vraag mij af of dit gaat passen:
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.402f3c003YALAN&mp=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Hier wordt ik toch weer blij van:
Elektrisch koken, daalderop boiler en 800 Km auto rijden en dat allemaal met een verbruik van 0 kWh.
Vorige maand zelfs -38 kWh
Ik heb 3800 wattpiek aan zonnepanelen en auto is 4 keer opgeladen in mei.
Maar ja, dat gaat dus in 2023 helemaal anders worden, kun je natuurlijk overdag de auto gaan opladen met allerlei smart apparatuur, maar daar vang je het ook niet mee op.
Als de overheid een beetje slim was dan zouden ze de EV- en warmtewisselaarbezitters ontheffing moeten geven op die afbouw salderingsregeling. Dan stimuleer je tenminste de mensen om voor zonnepanelen en duurzame energie te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A421nT96Ot1DI9gHL_yB2ii9VTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFMtBZkF5dnwdE08kyGTcE7T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juicie
De Marvel R gaat komende maand gepresenteerd worden op het Electrified event in Rosmalen.

https://www.linkedin.com/...-6801531608424833024-TIkS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 10:55
zo de auto is een maand bij van mossel geweest voor het balanceren van de accu, advies gekregen om het uit
te proberen of hij de kilometers haalt nou 190 km gereden nog 45km over laatste stuk ging het snellen achteruit. dus de auto net terug krijgen in breuken een ongeval er reed iemand bij ons achterop de auto nu zijn we hem weer een tijdje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
thien schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:47:
zo de auto is een maand bij van mossel geweest voor het balanceren van de accu, advies gekregen om het uit
te proberen of hij de kilometers haalt nou 190 km gereden nog 45km over laatste stuk ging het snellen achteruit. dus de auto net terug krijgen in breuken een ongeval er reed iemand bij ons achterop de auto nu zijn we hem weer een tijdje kwijt.
Dat is balen zeg.
Jij heb wel veel pech zo!

Met jou(jullie) wel alles goed verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Nagtegaal
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2021
Potverdikkie wat een pech is dat. Sterkte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Vandaag antwoord van Naviextras:

Accrding to our database and your screenshots you successfully installed the map version 2020 Q2.
Please note that you are only entitled to free Fuel POI updates until 1st July, 2023.
map updates are not included in the free updates, you would have to purchase those separately.
Thank you for your understanding.

Best regards,

Thorsten
NNG - Naviextras Support

Wat een nepzooi daar zeg, blij maken met niets.
Toch maar weer m’n Garmin met lifetime updates? Of toch eens proberen om Android auto aan de praat te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6tBmteoaSB8crhYEwHjZKq1OaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7jkiiSAmJqVTYhrDGEEy6k1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Juicie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:39:
De Marvel R gaat komende maand gepresenteerd worden op het Electrified event in Rosmalen.

https://www.linkedin.com/...-6801531608424833024-TIkS
Het Electrified evenement is helaas verplaatst naar 22-24 oktober :(

https://www.electrified.o...-gaat-naar-ahoy-rotterdam

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
johnberg51 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:51:
Vandaag antwoord van Naviextras:

Accrding to our database and your screenshots you successfully installed the map version 2020 Q2.
Please note that you are only entitled to free Fuel POI updates until 1st July, 2023.
map updates are not included in the free updates, you would have to purchase those separately.
Thank you for your understanding.

Best regards,

Thorsten
NNG - Naviextras Support

Wat een nepzooi daar zeg, blij maken met niets.
Toch maar weer m’n Garmin met lifetime updates? Of toch eens proberen om Android auto aan de praat te krijgen.

[Afbeelding]
En wat zeiden ze over die update 2020 q2 die steeds terugkomt met leeg bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thehog schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:03:
[...]

En wat zeiden ze over die update 2020 q2 die steeds terugkomt met leeg bestand?
Niets, alleen succesfully installed.
Ik heb het helemaal gehad met die commerciële club, als ik een keer een moeilijke trip heb wordt het Garmin of Adroid auto met Google maps.
Waarom kan een Garmin van 6 tientjes bij Ibood wel lifetime updates geven en Naviextras niet?
Ze maken gewoon misbruik van het feit dat de navi onderdeel uitmaakt van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
Precies, en zij zijn niet de enige die hier misbruik van maken,....
johnberg51 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:04:
[...]

Niets, alleen succesfully installed.
Ik heb het helemaal gehad met die commerciële club, als ik een keer een moeilijke trip heb wordt het Garmin of Adroid auto met Google maps.
Waarom kan een Garmin van 6 tientjes bij Ibood wel lifetime updates geven en Naviextras niet?
Ze maken gewoon misbruik van het feit dat de navi onderdeel uitmaakt van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
johnberg51 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:52:

Maar ja, dat gaat dus in 2023 helemaal anders worden, kun je natuurlijk overdag de auto gaan opladen met allerlei smart apparatuur, maar daar vang je het ook niet mee op.
Als de overheid een beetje slim was dan zouden ze de EV- en warmtewisselaarbezitters ontheffing moeten geven op die afbouw salderingsregeling. Dan stimuleer je tenminste de mensen om voor zonnepanelen en duurzame energie te gaan.
[Afbeelding]
Ter info: de besluitvorming hierover is doorgeschoven naar het volgende kabinet; de ingangsdatum en de inhoud van de afbouwregeling staan dus nog niet vast: https://www.zelfenergiepr...esteld-door-tweede-kamer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
jawealm schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:19:
[...]

Ter info: de besluitvorming hierover is doorgeschoven naar het volgende kabinet; de ingangsdatum en de inhoud van de afbouwregeling staan dus nog niet vast: https://www.zelfenergiepr...esteld-door-tweede-kamer/
Ja, had ik ook al gelezen, maar van uitstel zal zeker geen afstel komen. Laten we hopen dat er nog een paar jaartjes achter geplakt worden. Ook hou ik mijn hart vast of de vrijstelling van MRB voor EV’s nog tot 2025 gehandhaaft blijft. De overheid heeft gewoon een enorme belastinghonger. Voorlopig nog even lekker genieten van supervoordelig autorijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDmGcudodWup3feWEx_3F9vKfLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XV3A7YgBEDd1kUKsDcYRR6to.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vandaag met wat vervoeren helaas de "aluminium" plastic sierlijst van de deur beschadigd. Iemand een idee om dit weer netjes te krijgen? Of moet ik maar gewoon maar naar van mossel gaan en hopen dat de rekening meevalt. Het irriteert me net te veel om zo te laten en baal hier goed van omdat ik verder zo zuinig op de auto ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:38
1993jjohan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:57:
Ik heb vandaag met wat vervoeren helaas de "aluminium" plastic sierlijst van de deur beschadigd. Iemand een idee om dit weer netjes te krijgen?
Geen idee of het resultaat goed is, maar je zou een sticker kunnen proberen.
https://www.aliexpress.co...-4803-8709-941a8cafbdb8-3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juicie
Op Nederlandse bodem voor promo video:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YI2ZeV6Y9O0feKuz52HMzAc06u8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcDEqRA5Z7IZ7oVGZI6m1kiM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aX1lyxafOGs4z8vAKJhM0U_V2E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OLmHcrx3JD5f0vOEJ4m2MLPB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlkeU-4yCzz-1xh1LfS3LDqTdwU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DlMxUE6QJzX7CffPJuCqq1zs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAp_q8442Qfl46PeH-Sm5JXGxdQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xh4kr2LDoBlB68r1IQM8s0s5.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Gaaf. Ben benieuwd naar de prijzen. En of de infotainment nog een beetje beter is als in de zs. Hopelijk krijgen ze een app en trekken ze het bij de zs ook direct recht. Ik heb er best wat voor over eventueel met wat bijbetalen voor aanpassing hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Laatst online: 22:59

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

1993jjohan schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 22:53:
Gaaf. Ben benieuwd naar de prijzen. En of de infotainment nog een beetje beter is als in de zs.
Kan het slechter dan ?
Het moet niet een beetje beter, maar 10 x beter.
Is nu echt ondermaats :N

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
964C2 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:16:
[...]

Kan het slechter dan ?
Het moet niet een beetje beter, maar 10 x beter.
Is nu echt ondermaats :N
Als je gewoon apple carplay/android auto gebruikt is het toch een prima systeem?

Ik ondervind echt geen problemen met de zs.
Pagina: 1 ... 35 ... 90 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2