Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:27
jawealm schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:23:
MG nieuws: MG Marvel R Electric gepresenteerd: deze zomer op de markt (https://www.autoweek.nl/a...d-deze-zomer-op-de-markt/) en MG 5 Electric: klaar voor de Nederlandse markt (https://www.autoweek.nl/a...oor-de-nederlandse-markt/)
Hopelijk laten ze ook wat electrische rijders uit de praktijk meedenken. Ik denk bijvoorbeeld aan voorverwarmen en een stekker opening waar je niet voor op je knieen hoeft.
Ook mag van mossel dan wel eens een serieuze trekhaak toelating gaan regelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-03 11:45
Mooie nieuwe auto's. Maar allemaal duurder als de zs. Ik had stiekem gehoopt op een modelletje formaat VW up, als ze die voor weinig op de markt kunnen zetten kan dat best veel particulieren overhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan1303
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-10-2021
Vanmiddag een aparte ervaring.
Mijn MG staat op een oplopende oprit.
Ik koppelde de laadkabel. Daarbij moet ik vermelden dat ik een laadpunt heb dat zonder laadpas meteen contact maakt. Het laden begint pas nadat de deur op slot gezet wordt.
Na het koppelen vond ik dat ik het koppelpunt beter uit de slagregens kon houden dus ik wilde de auto een meter verplaatsen zonder te ontkoppelen. Er was genoeg ruimte en de kabel kon niet in de knel komen.
Auto gestart en in de stand R gezet.
Alles goed, geen melding, rem was ontkoppeld.
Voet van de rem en de auto rolde de verkeerde kant op door aflopende oprit. Zal wel een veiligheidsthema zijn dat hij niet wil rijden.
Ik dacht even motor stop en kabel verwijderen.
Geen reactie op de stopknop, geen mogelijkheid om de elektronische rem erop te zetten.
Ik kon mijn auto niet uit omdat ik de voet op de rem moest houden.
Ik had wel de telefoon bij me zodat ik mijn vrouw kon bellen. Zij heeft de stekker verwijderd en ik had weer de controle.
Waarschijnlijk hebben de Chinezen geen rekening gehouden met dat soort acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 11:58
@Jan1303 hoewel een best unieke situatie (en een beetje lui :P) misschien wel handig om MG op de hoogte te brengen van deze. Je zou toch ten alle tijden de handrem moeten kunnen aantrekken lijkt me.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1303
Steefph schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:45:
@Jan1303 hoewel een best unieke situatie (en een beetje lui :P) misschien wel handig om MG op de hoogte te brengen van deze. Je zou toch ten alle tijden de handrem moeten kunnen aantrekken lijkt me.
Handrem aantrekken?
Je bedoelt waarschijnlijk op de rem zetten?
Ik moet binnenkort toch naar VM, ik kan ze er wel op attenderen maar ik twijfel of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1303
Steefph schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:45:
Handrem aantrekken?
Ik moet binnenkort toch naar VM, ik kan ze er wel op attenderen maar ik twijfel of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Jan1303 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Handrem aantrekken?
Je schrijft toch dat de elektronische rem er niet op kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1303
Steefph schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:32:
[...]

Je schrijft toch dat de elektronische rem er niet op kwam?
Oké, ik denk bij de handrem aantrekken nog steeds aan de hendel die je naar boven trekt.
Ik heb nog wel eens de neiging om dat ook echt te doen.
Daarnaast ben ik nu extra alert in de camper om niet te vergeten de handrem aan te trekken.
Ik neem aan dat het gaat wennen 😀😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De MG Marvel R toont wel érg veel gelijkenissen met de Roewe Marvel R. Inderdaad, zelfs de naam is hetzelfde. In deze video geven ze meer tech specs prijs van deze auto, inclusief de capaciteit van het accupakket welke MG blijkbaar nog geheim wilt houden (69 kWh, nice): YouTube: Introducing World's first Ev with 5G connectivity The 2021 MARVEL R

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco VCDS
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-03-2022
(y)

[ Voor 100% gewijzigd door Marco VCDS op 17-03-2021 09:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marco VCDS
  • Laatst online: 29-03-2022
Steefph schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Jammer dat je het dan niet gewoon hier neerzet voor diegene die geen Facebook hebben ;)
Ik heb voor de verlichting gekozen voor dit VW lampje omdat hij tussen de handgreep past.
Ik heb de verlichting aangesloten op de kabelboom zelf (zwart is - zwart/geel is +) ik heb hier voor gekozen om het zo origineel mogelijk te houden.
De lampen gaan dan aan bij openen bij elke deur.
Je kan het ook op het lampje zelf aansluiten, maar dan gaat de achterkant ook aan als jij je leeslampje aan zet.
Er zit standaard een lampje in maar ik heb er led ingezet omdat mijn binnenverlichting al naar led omgezet is.
Bij het maken van het gat moet je wel even opletten je airbag loop onder de greep door.
Ik heb een mal gemaakt om zo netjes het gat te kunnen aftekenen.
Ik heb ze met een stekker aangesloten ik had deze op voorraad van de VW maar ik zal een link zetten, je zal wel zelf de kabel moeten verlengen.
Lampjes.

https://www.aliexpress.co...ProductDetail&platform=AE

Aansluitstekkers.
https://www.aliexpress.co...ProductDetail&platform=AE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CJzKm0EDvG1Yr84jFDpAWirIVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nfaPL4Zf2l5duKIJobxFzOPO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAmHsJvFOEF4-fY4GnT8QnKkwuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJ7nRkExvxB9iLsPSWxKS6kp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVZJZLMg9Q-EJr81O2v27qInOy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFa1uAbr2Z3d4UgbL44rHFfX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Upx3IiPrWhnWO9aYBkFSNbl12E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ySu7D9Tu54KMWQpPEqSoP8E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EK_zZ3J8YautDj3yEzNCdAffksg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4v3S6TCVufTExsF52xspfDpV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdbSlDTW6PRmcodDoenJ3fP8HzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTHIfNiDw9DipZzqT6IRF7xo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_pPXFeftD_XjFtt0sVGOwcBZLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Sl5ud3p9XAyhlLXhRVIjWFc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozUK1Zap0shJH9_ZYZ9BqEoWAtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXxZGW4O6kuM0X3VlApvVZxl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-SwI3ZsLrxdERCSejruda8roBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyJqjtsakJvzhPxY7QBhfm65.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stlwxDWsnljY58OGpv0PQKhmJFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nftSV5a6B1Khine9lXcpeB18.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUmLEQ8fIx3o5HZwvCOjmX1VSfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvbdtEjHwDprOXgihjEAv1IA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gANYzxXX_sg1q5toTAS8b8cpQHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwrWm70HvpspvYsvYUmxRGaz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Marco VCDS op 17-03-2021 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
@Marco VCDS Ziet er zeker netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 10:55
marc4547 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Ik heb deze besteld, werkt goed als je hem een keer ingesteld hebt , doet hij het automatisch, maar duurt ongeveer 1,5 minuut voor je connectie heb, ik heb geen ervaring met android. Ik gebruik een iphone 12.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.434a4c4d856Cd9
:)
werkt deze goed met de mg zs ev en bij het bestellen welk auto merk heeft U geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-05 17:23
Freekers schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:17:
De MG Marvel R toont wel érg veel gelijkenissen met de Roewe Marvel R. Inderdaad, zelfs de naam is hetzelfde. In deze video geven ze meer tech specs prijs van deze auto, inclusief de capaciteit van het accupakket welke MG blijkbaar nog geheim wilt houden (69 kWh, nice): YouTube: Introducing World's first Ev with 5G connectivity The 2021 MARVEL R
Je bent sarcastisch mag ik hopen? Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-05 11:06
thien schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:04:
[...]

werkt deze goed met de mg zs ev en bij het bestellen welk auto merk heeft U geselecteerd.
Ik heb deze besteld en wekt alleen met Iphone!

Loadkey & Carlinkit 2.0 CarPlay Wireless Activator for Mazda Peugeot Porsche Skoda Toyota Subaru Pioneer Volvo Honda Ford Kia VW
Ships From: Spain
(Loadkey Carplay Store)

Ik hoop dat je eruit komt, duurt soms 20 seconden om verbinding en som 1 a 1,5 minuut maar werkt perfect voor mij

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:39
Toch nog even, wellicht bij iedereen bekende kuren van de guess-O-meter.
Het werkt voor mij bijna verslavend om het gebruik bij te houden.
Bij 100% SOC: range bij dit weer 247 Km in Eco en hvac aan, ventilator en zonder verwarming.
Daarna rijden en elke keer weer gereden Km + resterende range optellen, dit wordt in mijn geval snel al meer dan 247 Km soms wel 260 Km, lijkt mij een goed teken. :)
Ook kom je er achter dat elk van de 8 blokjes overeen komt met ca. 30 Km in de zomer zelfs iets meer.
Dan op een gegeven moment bij rest range ca. 90 tot 100 Km de bekende drop down.
Dit gebeurd als de auto even geparkeerd heeft gestaan, 90 Km rest wordt dan in een keer 68 Km of zo. :'(
Er zijn dan nog drie blokjes over.
Resterende range loopt nu langzamer terug als de gereden kilometers.
Na weer een of twee keer parkeren hetsteld de resterende range in een keer weer en kom je bij gereden + resterende range weer keurig uit op 260 Km.
De range bij nog twee blokjes over is dan nog 80 Km en dit is nou juist waar ik helemaal niets van geloof.
Toch geeft mijn OVMS dan nog ca. 33% aan: 1/3 deel van de accu en 247:3 komt toch ook aardig in de buurt van die 80 Km.
Maar als je 30 Km per blokje blijft hanteren dan zou de range vlak na die (onverklaarbare) dropdown toch beter kloppen.
Ik heb het nog nooit verder uitgeprobeerd omdat de auto tegen die tijd al lang weer aan de lader hangt.
@ diegenen die het wel geprobeerd hebben:
2 blokjes is nog 80 Km, hoeveel kilometer nog te gaan als alle blokjes op zijn?
Is die 80 Km bij 2 blokjes misschien inclusief een aantal reserve (nood)kilometers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 23:04
johnberg51 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:17:
Bij 100% SOC: range bij dit weer 247 Km in Eco en hvac aan, ventilator en zonder verwarming.
Daarna rijden en elke keer weer gereden Km + resterende range optellen, dit wordt in mijn geval snel al meer dan 247 Km soms wel 260 Km, lijkt mij een goed teken. :)
Ook kom je er achter dat elk van de 8 blokjes overeen komt met ca. 30 Km in de zomer zelfs iets meer.
Dan op een gegeven moment bij rest range ca. 90 tot 100 Km de bekende drop down.
Dit gebeurd als de auto even geparkeerd heeft gestaan, 90 Km rest wordt dan in een keer 68 Km of zo. :'(
Na weer een of twee keer parkeren hetsteld de resterende range in een keer weer en kom je bij gereden + resterende range weer keurig uit op 260 Km.
De range bij nog twee blokjes over is dan nog 80 Km en dit is nou juist waar ik helemaal niets van geloof.
Toch geeft mijn OVMS dan nog ca. 33% aan: 1/3 deel van de accu en 247:3 komt toch ook aardig in de buurt van die 80 Km.
Maar als je 30 Km per blokje blijft hanteren dan zou de range vlak na die (onverklaarbare) dropdown toch beter kloppen.
Ik heb het nog nooit verder uitgeprobeerd omdat de auto tegen die tijd al lang weer aan de lader hangt.
Is die 80 Km bij 2 blokjes misschien inclusief een aantal reserve (nood)kilometers?
Is het niet zo dat de blokjes puur een percentage weergeven en dus niet direct te vergelijken zijn met de gom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:05
Als ik hem bij het aanspringen van het reservelampje aan de lader zet geeft hij een startpercentage van net geen 25%. Ik heb geen alternatieve meetmethode dan de boordcomputer te geloven dus dat is mijn enige referentie.

Ik kijk eigenlijk niet heel nauw naar de range in de boordcomputer, want hij houdt niet voldoende rekening met actuele snelheid etc. Zet de navi maar eens aan met een rit van 150km en je ziet de range harder zakken dan dat de km's afbouwen van de rit.

Overigens, als verse MG-rijder, even een vergelijk maken op het verbruik. Ik rij veel snelweg @ 105 zonder airco en zit eigenlijk altijd zo rond de 18,5-19 kwH/100km. Bekende waardes? Toen ik eerder terugzocht zag ik iemand die rond de 16 zat, dat vond ik best wel knap. Daar kom ik nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
PatrickH89 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Is het niet zo dat de blokjes puur een percentage weergeven en dus niet direct te vergelijken zijn met de gom?
Ja, natuurlijk zijn die blokjes gerelateerd aan het percentage, maar hier volgt meteen de resterende range uit.
Ik denk dat die 80 Km bij twee blokjes zeker niet allemaal normale kilometers meer zijn en dat je op een gegeven moment in een stroombesparende toestand uitkomt. Ik zou het niet durven om bij twee blokjes nog 80 Km door te rijden. Misschien hooguit 60 Km.

E.e.a. Zie hier, maar hoeveel zekere kilometers heb je nou nog bij twee blokjes?
Anders gezegd: hoeveel Km vanaf twee blokjes totdat GOM - - - aangeeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYYKLqY7jPe04TXjSEh6rfECU9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W39Q8EIvk8RhBiTUaYb7nOU2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door johnberg51 op 25-03-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@johnberg51 Volgens die tabel is blokje 1 maar liefst 25%, terwijl de andere maar 11% zijn (en blokje 8 zelfs maar 9%).

Als je dus 247 km met 100% kan rijden is iedere 1% 2,47 km. Blokje 8 is dan 22,23 km, 2 t/m 7 zijn 27,17 km (dus ongeveer jouw 30, maar net iets minder) en blokje 1 is maar liefst 61,75 km.

Edit: Wat je volgens mij nergens vandaan kan halen is hoe of waarom de berekening die op dat moment gedaan wordt. Als jij met (bijvoorbeeld) 38% na eventjes parkeren ineens maar 68 km kan rijden terwijl je zou denken dat het 94 km omdat dat er stond toen je de auto parkeerde dan heb je geen idee waarom dat nu zo is.

[ Voor 33% gewijzigd door JeroenE op 25-03-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
JeroenE schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:35:
@johnberg51 Volgens die tabel is blokje 1 maar liefst 25%, terwijl de andere maar 11% zijn (en blokje 8 zelfs maar 9%).
Ja, dat is een goede _/-\o_ het laatste blokje omvat 25% van de accu terwijl al die andere maar 11% hebben, eerste blokje zelfs nog minder.
Die 30 Km per blokje is bij mij echt een constant iets bij temperaturen boven de tien graden.
Ook veranderd die 247 Km (meteen na 100% opladen) dan al snel in 260 Km na een poosje gereden te hebben
Nu even optellen:
7 blokjes maal 30 Km = 210 Km
Laatste blokje van 25 tot 14% ook nog eens 30 Km dan zitten we al aan 240Km
14% tot 10% komt denk ik ook wel overeen met 10 Km dan hebben we al 250 Km.
De laatste 10 nog ontbrekende kilometers zouden dan de echt de reserve kilometers zijn om nog bij een laadpaal te komen. Je zit dan op 10% SoC met gereduceerd vermogen en knipperend HV battery light.
Ikzelf heb het nog nooit zover laten komen.
Voorzichtig durf ik toch wel te zeggen dat de MG bij het weer van deze week een range kan halen van 250 Km met daar bovenop nogeens een dikke 10 Km om bij een laadpaal te komen.
Die 250 Km zou je moeten kunnen halen tot het moment dat het HV battery light begint te knipperen.

Nogmaals: alles hangt van je rijgedrag af, ikzelf rij vrij rustig.

[ Voor 4% gewijzigd door johnberg51 op 25-03-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
Ik heb vrijdag een rit gedaan van Ede naar Oude Tonge 135km, gom gaf 270km in Eco nou ik heb het net gehaald 10km over, snelheid groot stuk 100Km en stukken 80 km. (valt erg tegen)
als de auto geladen is geeft hij een spanning aan van 437V deze waar stond een week geleden op 442V na elke keer laden zakte deze. de afspraak met van mossel is al gemaakt. ook het navigatie valt spontaan uit.
en het waarschuwing systeem bots teken lichte op geen auto voor ons vreemd allemaal. hopen dat ze een oorzaak kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thien schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:42:
Ik heb vrijdag een rit gedaan van Ede naar Oude Tonge 135km, gom gaf 270km in Eco nou ik heb het net gehaald 10km over, snelheid groot stuk 100Km en stukken 80 km. (valt erg tegen)
als de auto geladen is geeft hij een spanning aan van 437V deze waar stond een week geleden op 442V na elke keer laden zakte deze. de afspraak met van mossel is al gemaakt. ook het navigatie valt spontaan uit.
en het waarschuwing systeem bots teken lichte op geen auto voor ons vreemd allemaal. hopen dat ze een oorzaak kunnen vinden
Klinkt alsof je de november BMS update hebt gehad.
Spanning bij 100% SoC moet 454V zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 15:19
Bill_Splate schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:19:
Ik zat er aan te denken om deze te bestellen:

https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/

Iemand die al ervaring heeft met dit ding? Als het werkt lijkt het me een ideaal apparaatje, geen geklojo met kabeltjes meer.
Ik heb deze inmiddels een kleine week in mijn MG en het werkt echt perfect :) telefoon blijft in mijn broekzak en connectie tijd is prima _/-\o_
[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Welke houders/oplossingen gebruiken jullie om je telefoon een plekje te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
El-Loco schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:02:
Ik heb al heel wat telefoon houders in mijn leven gehad. Van modellen die je op het raam doet tot modellen die in de CD speler sleuf kunnen.

Momenteel gebruik ik een magnetische houder waarbij ik een ijzeren plaatje achter op mijn telefoon hoesje heb geplakt zitten. De houder zelf zit in het ventilatie rooster. Je bent met dat ijzeren plaatje je draadloos laden functie kwijt. Maar verder vind ik het echt ideaal. En mooi compact als je geen telefoon hebt hangen. Als de telefoon er op zit zie je de houder helemaal niet.

Deze heb ik hangen:
€ 3,15 20%OFF | 360 Metalen Magnetische Auto Telefoon Houder Voor Xiaomi Mi 9T Redmi Note 8 Pro Air Vent Magnetische Autohouder Gps Mount houder Magneet Stand
https://a.aliexpress.com/_u9bDRx

Hoewel ik er nu een heb besteld die beter geklemd blijft zitten. maar die is nog niet binnen.
€ 5,49 13%OFF | Universele Magnetische Mobiele Telefoon Houder Auto Magneet Air Vent Mount Stand Accessoires Smartphone Ondersteuning Voor Iphone X Xiaomi In Auto
https://a.aliexpress.com/_vccj2p

PS. Dat bakje die eigenlijk voor je telefoon is in de MG is echt ruk en veel te klein. Daar past geen moderne grote telefoon in terwijl die aan de lader zit. Ik gebruik hem vooral voor mijn zonnebril.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

El-Loco schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:02:
Eh, geen?
Android auto doet het perfect. Ik leg hem in het bakje in het middenconsole, sluit de usb kabel aan en goan.

Blijkbaar is mijn Xiamo Mi 10T pro geen moderne, grote telefoon :'(

Ok, ik heb wel een usb kabeltje met de usb c aansluiting onder een hoek gekocht, dan past ie prima.

[ Voor 21% gewijzigd door Bezulba op 30-03-2021 18:13 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bill_Splate
  • Laatst online: 18-03 16:25
weertenaar schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:25:
[...]

Ik heb deze inmiddels een kleine week in mijn MG en het werkt echt perfect :) telefoon blijft in mijn broekzak en connectie tijd is prima _/-\o_
[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie
Top, ik weet al een goede vaderdagtip voor dit jaar dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Thanks voor je tip. Ik heb de ventilatie-roosterhouder ook al geprobeerd maar het rooster zakt dan naar beneden waardoor de hoek niet optimaal is.

En Android Auto werkt (na 2 keer pluggen) natuurlijk top, alleen niet met 2 simkaarten. Dat lijkt hij niet helemaal te snappen, dus heb ik mijn telefoon toch nog regelmatig even in de hand en een lekker vak is er inderdaad niet voor (voor grote telefoons ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
johnberg51 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Klinkt alsof je de november BMS update hebt gehad.
Spanning bij 100% SoC moet 454V zijn.
Hallo dit ga ik ze ook vragen naar de BMS. update in september gehad.
vandaag terug van Oude-Tonge naar Ede gereden 289 km bij vertrek een rit van 138km tijden het rijden verbruik 20 kw/100km maar bij 120km accu's leeg dus er is iets goed mis want als het verbruik 20kw/100km moet je gemakkelijk 220km kunnen rijden.
Het voltage was ook weer gedaald naar 436V en het systeem viel ook plotseling uit,maar startte weer opnieuw op.
Woensdag gaat de auto naar van Mossel Amersfoort hopen dat ze er wat aan kunnen doen anders mogen ze hem houden. zeer slechte ervaring zo met elektrisch rijden, tijdens de vakantie stres of je wel thuis kan komen.

auto geladen er zat nog 3% in volgende dag gekeken wat de auto geladen had 25,72kw, auto geeft weer 100% aan gom 289Km 436V. Dit verklaard dat ik maar 120km kon rijden 25,72/20,7=125Km

[ Voor 9% gewijzigd door thien op 03-04-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thien schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:52:
[...]

Hallo dit ga ik ze ook vragen naar de BMS. update in september gehad.
vandaag terug van Oude-Tonge naar Ede gereden 289 km bij vertrek een rit van 138km tijden het rijden verbruik 20 kw/100km maar bij 120km accu's leeg dus er is iets goed mis want als het verbruik 20kw/100km moet je gemakkelijk 220km kunnen rijden.
Het voltage was ook weer gedaald naar 436V en het systeem viel ook plotseling uit,maar startte weer opnieuw op.
Woensdag gaat de auto naar van Mossel Amersfoort hopen dat ze er wat aan kunnen doen anders mogen ze hem houden. zeer slechte ervaring zo met elektrisch rijden, tijdens de vakantie stres of je wel thuis kan komen.

auto geladen er zat nog 3% in volgende dag gekeken wat de auto geladen had 25,72kw, auto geeft weer 100% aan gom 289Km 436V. Dit verklaard dat ik maar 120km kon rijden 25,72/20,7=125Km
Beste Thien,
Heb jij hier een paar maanden terug niets van meegekregen op dit forum?
Alles wat jij omschrijft komt 100% overeen met die foute BMS update, alleen snap ik niet dat jij die in september gekregen hebt. Voor zover ik weet was die blunder update zoals ik hem noem pas uitgerold in november.
Ze zullen nu bij VM wel de januari BMS update erop gaan zetten, maar dan ben je er nog niet.
Door die foute update zijn de cellen uit balans geraakt en om dit weer goed te krijgen moet je de auto weken aan een stuk tussen 90 en 100% gaan opladen om die balans weer goed te krijgen.
MG begint pas met balanceren na 100% SoC, dit equalisatie proces duurt elke keer ca. 6 uur.
Dit moet met een AC lader, als dit thuis moeilijk is kun je claimen dat ze dit bij VM doen, auto moet daar dan een weekje logeren.
Zoek maar eens terug op dit forum, is echt heel veel over geschreven.
Zoek op “BMS update” vanaf half januari en februari gaat het er heel veel over.

[ Voor 4% gewijzigd door johnberg51 op 03-04-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thien
johnberg51 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:55:
[...]

Beste Thien,
Heb jij hier een paar maanden terug niets van meegekregen op dit forum?
Alles wat jij omschrijft komt 100% overeen met die foute BMS update, alleen snap ik niet dat jij die in september gekregen hebt. Voor zover ik weet was die blunder update zoals ik hem noem pas uitgerold in november.
Ze zullen nu bij VM wel de januari BMS update erop gaan zetten, maar dan ben je er nog niet.
Door die foute update zijn de cellen uit balans geraakt en om dit weer goed te krijgen moet je de auto weken aan een stuk tussen 90 en 100% gaan opladen om die balans weer goed te krijgen.
MG begint pas met balanceren na 100% SoC, dit equalisatie proces duurt elke keer ca. 6 uur.
Dit moet met een AC lader, als dit thuis moeilijk is kun je claimen dat ze dit bij VM doen, auto moet daar dan een weekje logeren.
Zoek maar eens terug op dit forum, is echt heel veel over geschreven.
Zoek op “BMS update” vanaf half januari en februari gaat het er heel veel over.
Hallo
Dat heb ik ook gelezen, omdat ik de update in september gekregen had dacht ik dat die update goed was.
in februari nog bij vm geweest voor garantie update toen nog gevraagd of alle update,s goed waren ( alles was goed )
we gaan het woensdag beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thien schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:20:
[...]

Hallo
Dat heb ik ook gelezen, omdat ik de update in september gekregen had dacht ik dat die update goed was.
in februari nog bij vm geweest voor garantie update toen nog gevraagd of alle update,s goed waren ( alles was goed )
we gaan het woensdag beleven.
Heel veel succes en ik hoop dt alles weer goed komt. :)
220 Km moet je makkelijk met deze auto kunnen halen.
Zie ook hier:
https://discourse.mymgzse...-and-balancing-issues/344

[ Voor 10% gewijzigd door johnberg51 op 03-04-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
@thien en @johnberg51 het zou best kunnen dan er een rotte cel tussen zit (je zult niet de eerste zijn ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thien
Steefph schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:14:
@thien en @johnberg51 het zou best kunnen dan er een rotte cel tussen zit (je zult niet de eerste zijn ;)).
Er waren geen cellen defect ze hebben 4 updates gedaan, de accu moet nu met balanceren ( de cellen ) weer goed gezet worden. Dit kan een aantal weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
thien schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:39:
[...]

Er waren geen cellen defect ze hebben 4 updates gedaan, de accu moet nu met balanceren ( de cellen ) weer goed gezet worden. Dit kan een aantal weken duren.
Verhaal lijkt toch wel heel erg veel op die foute november BMS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgzsev
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-02-2024
thien schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:39:
[...]

Is het niet erg vreemd als je een auto koopt dat je vervolgens weken moet wachten tot die weer goed is? Als de accu moet balanceren is dat voor zorg voor de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
Mgzsev schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:29:
[...]

Is het niet erg vreemd als je een auto koopt dat je vervolgens weken moet wachten tot die weer goed is? Als de accu moet balanceren is dat voor zorg voor de garage?
Mijn mening is van wel. Maar waar ik me meer zorgen voor zou maken is of de cellen door verkeerd laden met die updates niet aangetast zijn. Ze zijn misschien veel veel te vaak te leeg of anderen to vol geladen. En misschien dus wel eerder defect raken. Zul je later zien dat net buiten de garantie die cellen ermee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mgzsev schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:29:
[...]

Dat kan de zorg van de garage zijn, als jij het prima vind dat zij met de auto een paar weken gaan rondrijden.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
Bezulba schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:40:
[...]

Dat kan de zorg van de garage zijn, als jij het prima vind dat zij met de auto een paar weken gaan rondrijden.
Ze rijden niet ermee rond. De auto staat gewoon op 'ready' en dus non stop aan. Maar om nou tig MG's bij de garage neer te zetten, terwijl met de auto zelf gewoon blijven gebruiken het ook beter wordt, lijkt me ook niet handig. Ja, het duurt een tijd. Maar ik heb het idee dat de meeste MG-rijders in het algemeen sowieso niet zoveel rijden per dag. Helemaal nu niet met veel thuiswerkenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Echt al heel veel gehoord over die foute november BMS update op dit forum.
Maar hoe is dit nou bij iedereen afgelopen na de januari update en al dat eindeloze gebalanceer.

Zelf gedaan of heeft ie een week bij VM gestaan?
Heb je de oude range weer helemaal terug?
Hoe lang en hoeveel keer heb je hier voor moeten laden naar 100%?
Is de HV spanning nu 449V standaard i.p.v. 455V, maar zonder verlies van range?
Kortom, weer helemaal tevreden?

[ Voor 5% gewijzigd door johnberg51 op 10-04-2021 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morinzil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-04 12:05
johnberg51 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:46:
Echt al heel veel gehoord over die foute november BMS update op dit forum.
Maar hoe is dit nou bij iedereen afgelopen na de januari update en al dat eindeloze gebalanceer.

Zelf gedaan of heeft ie een week bij VM gestaan?
Heb je de oude range weer helemaal terug?
Hoe lang en hoeveel keer heb je hier voor moeten laden naar 100%?
Is de HV spanning nu 449V standaard i.p.v. 455V, maar zonder verlies van range?
Kortom, weer helemaal tevreden?
Ik heb de ‘november’-update op 18 december gekregen. Daarna merkte ik al vrij rap dat de range naar beneden ging, in die periode heb ik toevallig veel langere afstanden gereden (feestdagen...). Weet het eerst aan de koudere temperaturen, maar het leek gedurende de weken steeds erger te worden terwijl de temperatuur niet lager werd. Toen ik hier op het forum las dat er meer mensen waren en dat de HV spanning bij een zogenaamd volle lading lager was dan zou moeten, ben ik dat ook maar gaan checken. En inderdaad: 442V, terwijl de auto aangaf 100% geladen te zijn. Zodra het bekend was dat er een update was die dit zou verhelpen heb ik een afspraak gemaakt, op 29 januari. In tussentijd nauwelijks mee gereden. Wel was de maximale spanning gedaald tot 440v. Update gehad, ook het zo lang en veel mogelijk balanceren verhaal gehad. Ik ben echter afhankelijk van openbare palen, dus ik had mij al voorbereid, ook gezien de verhalen hier, op een lange periode van ‘herstel’. Dit bleek alleszins mee te vallen. Ergens eind februari had ik het idee dat de range wel weer OK was, en idd: 448V op 28 februari, week later 449V. In die week heb ik de auto 1x aan de lader gehangen. Dus een het herstel heeft bij mij een week of 5 geduurd, zonder extreem veel aan de lader te hangen en te laten balanceren. 1 a 2 keer per week.

Of het dezelfde range was als voor de november update vind ik lastig te vergelijken. Voor het gevoel is het iets minder, maar dat is ook te verwachten als je van 455V naar 449V gaat... overigens ben in gewoon tevreden. Netjes geholpen door VM, range is voor mijn use case nog steeds meer dan prima en ik vind die ‘marge’ die nu ingebouwd is bij het laden ergens ook wel een prettig idee. En ook fijn om dit topic te volgen, anders had ik er waarschijnlijk een stuk langer over gedaan om te ontdekken wat er aan de hand was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Morinzil schreef op zondag 11 april 2021 @ 08:35:
[...]

Ik heb de ‘november’-update op 18 december gekregen. Daarna merkte ik al vrij rap dat de range naar beneden ging, in die periode heb ik toevallig veel langere afstanden gereden (feestdagen...). Weet het eerst aan de koudere temperaturen, maar het leek gedurende de weken steeds erger te worden terwijl de temperatuur niet lager werd. Toen ik hier op het forum las dat er meer mensen waren en dat de HV spanning bij een zogenaamd volle lading lager was dan zou moeten, ben ik dat ook maar gaan checken. En inderdaad: 442V, terwijl de auto aangaf 100% geladen te zijn. Zodra het bekend was dat er een update was die dit zou verhelpen heb ik een afspraak gemaakt, op 29 januari. In tussentijd nauwelijks mee gereden. Wel was de maximale spanning gedaald tot 440v. Update gehad, ook het zo lang en veel mogelijk balanceren verhaal gehad. Ik ben echter afhankelijk van openbare palen, dus ik had mij al voorbereid, ook gezien de verhalen hier, op een lange periode van ‘herstel’. Dit bleek alleszins mee te vallen. Ergens eind februari had ik het idee dat de range wel weer OK was, en idd: 448V op 28 februari, week later 449V. In die week heb ik de auto 1x aan de lader gehangen. Dus een het herstel heeft bij mij een week of 5 geduurd, zonder extreem veel aan de lader te hangen en te laten balanceren. 1 a 2 keer per week.

Of het dezelfde range was als voor de november update vind ik lastig te vergelijken. Voor het gevoel is het iets minder, maar dat is ook te verwachten als je van 455V naar 449V gaat... overigens ben in gewoon tevreden. Netjes geholpen door VM, range is voor mijn use case nog steeds meer dan prima en ik vind die ‘marge’ die nu ingebouwd is bij het laden ergens ook wel een prettig idee. En ook fijn om dit topic te volgen, anders had ik er waarschijnlijk een stuk langer over gedaan om te ontdekken wat er aan de hand was ;)
Blij om te horen dat je weer helemaal tevreden bent. :)
Voltage van de accu en SoC percentage zijn eigenlijk twee dingen die helemaal aan elkaar gerelateerd zijn.
449V kom ca. overeen met 95% SoC, je zou daardoor ca. 5% van 250 Km range inleveren.
Wat ik wel gehoord heb is dat MG dit weer gecompenseerd heeft door weer iets van de bottom marge af te halen, waardoor je toch weer de oude range krijgt. Probeer maar eens in de zomer, zou bij volledig opgeladen ca. 260 Km moeten aangeven in Eco met hvac aan. Bij plus 10 graden ca. 250 Km.
Een ding is zeker: de accu is heel blij met die 449V en dit zal zeker ten goede komen voor de levensduur en capaciteit in de toekomst.
Ikzelf laadt altijd 4 keer 83% (437V) en daarna een keer 100% voor balanceren is nog beter voor de accu.
Komt echter wel e.e.a. bij kijken om dit te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fortes
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-12-2024
Januarie update gehad. Gisteren 100 % volgeladen met 10 Amp.
De Batterij gaf 453 Volt aan en de actieradius 218 Km in Normal en 240 en Eco. Buitentemp. was 7.5 graden.

Mijn ervaring is dat wanneer je kwartiertje rijdt, de boodschappen hebt gedaan en na een kwartiertje weer terugrijdt. De actieradius is toegenomen t.o.v. de "Koude" start. Dit kan zomaar 15 a 20 km meer zijn.

Kan straks in de zomer wellicht meer naar elkaar toe komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
en weer water op de plek van het reservewiel. Ik zou als ik jullie was echt ff die plek checken, dus alles eruithalen en dan de kunstof mat ook tot je tegen het metaal kijkt, daar heb ik dus al roest staan

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
technopeuter schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:07:
en weer water op de plek van het reservewiel. Ik zou als ik jullie was echt ff die plek checken, dus alles eruithalen en dan de kunstof mat ook tot je tegen het metaal kijkt, daar heb ik dus al roest staan
Kurkdroog hier, zou ik toch mee terug gaan naar de garage.

Wat ik me wel afvraag is in hoeverre mate zijn die accubeschermplaten en bodem bestand tegen ons Hollands klimaat en strooizout?

[ Voor 14% gewijzigd door johnberg51 op 16-04-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarremansNL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Hier ook kurkdroog. Gisteren de auto gewassen en uitgebreid met de hogedrukreiniger gewerkt. Als er dus lekkage is, dan was het nu wel vochtig geweest.

Maakt het niet minder vervelend voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Hier ook alles kurkdroog, wat vreselijk balen voor je.

Waar is het precies geroest? Bak van het reservewiel is namelijk best groot - heb je wel die plak zooi er in zitten?
(misschien hier een foto delen van hoe het er bij jou uitziet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 16:45
Zijn er hier meer mensen die naar de “laatste” update die de problemen met de range verholpen heeft een erg hoge range inschatting krijgen na een laadbeurt?
Bij een volle accu zegt de MG dat de range ca. 330km bedraagt. En bij een halve accu blijft hij nog optimistisch met ca. 190km range. Nu weet ik dat het niet kan kloppen. Maar toch vind ik het vreemd.
Accu geeft 449v aan. (Ook in OVMS)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/015iZzhUrE637gdQCUb4n_wA5ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8dK7DxeOCHqSKg7IdTyPfeC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:35
bartzzz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:04:
Zijn er hier meer mensen die naar de “laatste” update die de problemen met de range verholpen heeft een erg hoge range inschatting krijgen na een laadbeurt?
Bij een volle accu zegt de MG dat de range ca. 330km bedraagt. En bij een halve accu blijft hij nog optimistisch met ca. 190km range. Nu weet ik dat het niet kan kloppen. Maar toch vind ik het vreemd.

[Afbeelding]
Heb je hem al eens bijna leeg gereden en hoeveel km bleef er toen over?
Voor die update hebben ze iets aan de onderkant van de batterij vrij gegeven en dat kan die extra range juist verklaren. 190km met een halve volle batterij klinkt te veel ja maar hangt ook weer van je gereden snelheid af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
thehog schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:54:
[...]

Heb je hem al eens bijna leeg gereden en hoeveel km bleef er toen over?
Voor die update hebben ze iets aan de onderkant van de batterij vrij gegeven en dat kan die extra range juist verklaren. 190km met een halve volle batterij klinkt te veel ja maar hangt ook weer van je gereden snelheid af
Ik heb hem al eens bijna leeg gereden.
Tot dat hij aangaf please charge.
Ik had toen nog ca. 50km over.
Overal heb ik wel ca. 220km die ik kan rijden met een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
bartzzz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:04:

[Afbeelding]
Hoeveel range heb je echt nu, tot zeg maar een streepje over?
Vraagt weer om een update, die GOM is echt belangrijk bij een EV.
Misschien kan de GOM dit nog leren door een keer helemaal leeg te rijden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartzzz
johnberg51 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:50:
[...]

Hoeveel range heb je echt nu, tot zeg maar een streepje over?
Vraagt weer om een update, die GOM is echt belangrijk bij een EV.
Misschien kan de GOM dit nog leren door een keer helemaal leeg te rijden??
Straks bij de eerste onderhoudsbeurt komt de laatste update er op en dan kijken we we wat de guess oh meter. Uit eindelijk kan ik nu 200 plus haal. Dus dik te vrede. En met OVMS is die GOM minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
bartzzz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:02:
[...]

Please charge bij 50km is normaal. Dan kan je echt zeker nog wel zo'n 50km rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

bartzzz schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:02:
[...]

dat is niet leeg rijden, dan heb je nog 20% over...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Bezulba schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:39:
[...]

dat is niet leeg rijden, dan heb je nog 20% over...
Wanneer geeft ie nou precies aan “Please charge”
Heb je dan nog een streepje over?
Een streepje is <25% voor zover ik weet.
Komt die please charge melding als je een dikke 10Km op het laatste streepje doorgereden hebt?
Maar laatste streepje nog steeds zichtbaar?
Heb dit nog nooit gedaan, maar is toch fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

johnberg51 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:11:
[...]

Wanneer geeft ie nou precies aan “Please charge”
Heb je dan nog een streepje over?
Een streepje is <25% voor zover ik weet.
Komt die please charge melding als je een dikke 10Km op het laatste streepje doorgereden hebt?
Maar laatste streepje nog steeds zichtbaar?
Heb dit nog nooit gedaan, maar is toch fijn om te weten.
Als je geen afstandsindicatie meer krijgt heb je ~10km over. Ik heb 1x tot 1% doorgereden, dat was misschien iets te avontuurlijk, maar de eerste please charge is meer een suggestie dan een gebod dat je gelijk moet gaan laden.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Bezulba schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:55:
[...]

Als je geen afstandsindicatie meer krijgt heb je ~10km over. Ik heb 1x tot 1% doorgereden, dat was misschien iets te avontuurlijk, maar de eerste please charge is meer een suggestie dan een gebod dat je gelijk moet gaan laden.
OK, maar bij die please charge melding = ca. 50 Km over is dan het laatste streepje dan nog zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

johnberg51 schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:02:
[...]

OK, maar bij die please charge melding = ca. 50 Km over is dan het laatste streepje dan nog zichtbaar?
ik let nooit op die streepjes, veel te onnauwkeurig voor mij. Dus ik heb geen idee of het streepje weg is of alleen staat te knipperen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaat68
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
johnberg51 schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:02:
[...]

Jazeker dan is het laatste streepje zichtbaar.
Als je langer doorrijdt gaat uiteindelijk je airco, navigatie en radio (dacht ik) uit.
2x met 10 km op de teller thuisgekomen. Heel spannend maar goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
user-100 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:41:
[...]

Hier ook alles kurkdroog, wat vreselijk balen voor je.

Waar is het precies geroest? Bak van het reservewiel is namelijk best groot - heb je wel die plak zooi er in zitten?
(misschien hier een foto delen van hoe het er bij jou uitziet?)
garage gaat as..maandag uitgebreid kijken

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Ik overweeg een MG ZS aan te schaffen en ben opzoek naar ervaringen van anderen.

Heeft er iemand ervaring met 3 kinderzitjes op de achterbank van een MG ZS?
Ivm gunstig bijtelling zoek ik specifiek een model uit 2019. Zijn er verschillen in het model 2019 en latere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
JaICTDronten schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:32:
Ik overweeg een MG ZS aan te schaffen en ben opzoek naar ervaringen van anderen.

Heeft er iemand ervaring met 3 kinderzitjes op de achterbank van een MG ZS?
Ivm gunstig bijtelling zoek ik specifiek een model uit 2019. Zijn er verschillen in het model 2019 en latere modellen?
Drie kinderzitjes gaat niet passen helaas. Drie zitverhogers misschien net. Twee kinderzitjes en een volwassen er tussen is ook niet te doen tenzij die volwassene wel erg dun is.
Model is nog steeds hetzelfde. Pas ergens in 2022 schijnt er een aangepast model te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 00:16
Toen ik mijn MG ZS ging ophalen had ik een gesprek met de leidinggevende van VM/MG Breda waarbij hij mij vertelde dat hij weet had van een klant die erin geslaagd was om 3 kinderen op de achterbank te krijgen. Volgens mij was dat dmv 2 kinderzitjes en 1 zitverhoger, maar pin me er niet op vast.

Geen idee welke merken en modellen.

Je kan misschien even met ze contact opnemen, wie weet kunnen ze dit navragen.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
marvel27 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:32:
Toen ik mijn MG ZS ging ophalen had ik een gesprek met de leidinggevende van VM/MG Breda waarbij hij mij vertelde dat hij weet had van een klant die erin geslaagd was om 3 kinderen op de achterbank te krijgen. Volgens mij was dat dmv 2 kinderzitjes en 1 zitverhoger, maar pin me er niet op vast.

Geen idee welke merken en modellen.

Je kan misschien even met ze contact opnemen, wie weet kunnen ze dit navragen.
De kinderzitjes die ik heb (met side protection en vanalles) zijn zo breed dat twee naast elkaar geen eens ruimte geeft voor een persoon er tussen. Misschien net nog een kind maar dan zonder zitverhoger.
Hangt dus wel een beetje af welke kinderzitjes je hebt maar de meeste ouders kiezen voor hun jongsten een heel veilige stoel en dus een heel brede stoel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
Hij is weer in de aanbieding:
MG ZS TIJDELIJK WEER FLINK GOEDKOPER

MG komt voor de tweede maal met een fikse korting voor de volledig elektrische ZS EV. Dankzij de zogenoemde 'MG Premie' zakt de prijs van de ZS EV met € 4.000.
https://www.autoweek.nl/a...ijk-weer-flink-goedkoper/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawealm
  • Laatst online: 17-05-2023
Carfanatic schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:45:
Hij is weer in de aanbieding:

[...]
Misschien kun je met VM regelen dat je hem als 2e hands auto kunt kopen zodat je i.i.g. aanspraak kan maken op de subsidie voor 2e hands BEV's van €2.000. Maar zelf ben ik inmiddels voorzien.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
jawealm schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:49:
[...]

Misschien kun je met VM regelen dat je hem als 2e hands auto kunt kopen zodat je i.i.g. aanspraak kan maken op de subsidie voor 2e hands BEV's van €2.000. Maar zelf ben ik inmiddels voorzien.....
Gebruikte personenauto
Elektrische personenauto, niet zijnde een nieuwe elektrische personenauto.

Nieuwe personenauto
Personenauto waarvan - volgens de vermelding in het kentekenregister RDW - gelijk zijn:
  • de datum eerste toelating;
  • de datum tenaamstelling én;
  • de datum waarop de personenauto voor het eerst op kenteken is geregistreerd.
edit: En hij moet bij een erkende dealer vandaag komen.

Het zou dus zeker mogelijk moeten zijn. De auto moet dan eerst op naam van van Mossel gezet worden en een dag later op jouw naam. Dan zou je die 2000 euro subsidie moeten kunnen krijgen. Werkt van Mossel daar niet aan mee, dan kan je hem natuurlijk op naam van een ander zetten (familie, vriend) bij aanschaf en dan een dag later naar jou.

[ Voor 9% gewijzigd door thehog op 22-04-2021 07:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-05 09:30
thehog schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:57:
[...]

Gebruikte personenauto
Elektrische personenauto, niet zijnde een nieuwe elektrische personenauto.

Nieuwe personenauto
Personenauto waarvan - volgens de vermelding in het kentekenregister RDW - gelijk zijn:
  • de datum eerste toelating;
  • de datum tenaamstelling én;
  • de datum waarop de personenauto voor het eerst op kenteken is geregistreerd.
Het zou dus zeker mogelijk moeten zijn. De auto moet dan eerst op naam van van Mossel gezet worden en een dag later op jouw naam. Dan zou je die 2000 euro subsidie moeten kunnen krijgen. Werkt van Mossel daar niet aan mee, dan kan je hem natuurlijk op naam van een ander zetten (familie, vriend) bij aanschaf en dan een dag later naar jou.
Was het maar zo'n feest. Het moet van een erkende dealer komen.

Voor de aankoop van de elektrische personenauto heeft u een schriftelijke koopovereenkomst gesloten met een autobedrijf. Het bedrijf heeft de RDW-erkenning 'Bedrijfsvoorraad'*.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
Jmtpes schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:34:
[...]

Was het maar zo'n feest. Het moet een erkende dealer komen.

Voor de aankoop van de elektrische personenauto heeft u een schriftelijke koopovereenkomst gesloten met een autobedrijf. Het bedrijf heeft de RDW-erkenning 'Bedrijfsvoorraad'*.
Owhja, klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvd3581
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04-2023
Weet iemand of de korting van 4.000,- die Van Mossel nu geeft nog doorberekend gaat worden in de private lease prijs? Nu lijkt dat nog niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZSEV81
  • Laatst online: 06-12-2021
Na een jaar lang met onze ZS EV te hebben gereden hebben we de ZS, i.v.m. veranderde prive omstandigheden, ingeruild op een EHS Luxury. Proefrit beviel erg goed en de geboden inruilprijs was zeer netjes dus gelijk de knoop doorgehakt. Zaterdag 19 juni gaan we de EHS ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
MGZSEV81 schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:45:
Na een jaar lang met onze ZS EV te hebben gereden hebben we de ZS, i.v.m. veranderde prive omstandigheden, ingeruild op een EHS Luxury. Proefrit beviel erg goed en de geboden inruilprijs was zeer netjes dus gelijk de knoop doorgehakt. Zaterdag 19 juni gaan we de EHS ophalen.
Moet je dan de overheidssubsidie van vorig jaar niet terug betalen, of had je die nog niet?

Ook wel fijn zo’n hybrid, geen zorgen meer over lege accu, caravan kan er evt. achter en toch soms in de stad de EV ervaring.
Veel plezier met je nieuwe aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:27
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig wat VM dan als inruilwaarde biedt. Als ik op gaspedaal kijk staan er al wel tweedehandsjes maar ik vermoed dat dat allemaal ex-dealer auto's zijn en als ik de vraagprijzen zo zie is het een beetje wat de gek er voor geeft. Het lijkt me ook lastig om een prijs te stellen met de invloeden van de vm korting en de sepp.
Ik heb het idee dat ik erg goedkoop rijdt maar de afschrijving blijft wel de onzekere factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCXT1984
joostvd3581 schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:35:
Weet iemand of de korting van 4.000,- die Van Mossel nu geeft nog doorberekend gaat worden in de private lease prijs? Nu lijkt dat nog niet het geval te zijn.
Ooit was de prive lease geloof ik 560 euro per maand, nu vanaf 349. Daar moet wel een bak korting in zitten. De leasemaatschappij wil ook gewoon dikke korting hebben om een scherpe prijs te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jawealm
  • Laatst online: 17-05-2023
Enigzins off topic. Voor hen die dit stoort sorry daarvoor. Voor hen die interesse hebben in de in oktober 2021 te verschijnen MG5 EV SW hier beelden van het in- en exterieur van de gefacelifte Roewe Ei5 2021 waarvan verwacht wordt dat deze grote gelijkenis vertoont met de nieuwe MG5 EV SW: YouTube: Facelift Roewe Ei5 2021 model released for China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-05 11:06
Tijdens zijn 3 weken verblijf bij VM in februari vanwege balanceren van de cellen is mijn 12 volt akku een keer leeg geweest. en weer opgeladen maar sindsdien heb ik het euvel dat mijn dak hemel niet op de juiste manier open gaat en sluit. Je hoort een tik op het knopje te geven en dan hoort hij helemaal te openen en ook helemaal te sluiten met een tik op het knopje. Nu moet ik de knop ingedrukt houden om hem te openen. De auto is al 2 keer bij VM geweest en dan "lezen" ze het dak opnieuw in maar na een paar dagen is het weer hetzelfde. 2 weken geleden op maandag geweest en nu merkte ik gisteren dat het weer hetzelfde is. Ik zal bellen met VM dat het weer niet in orde is. Iemand dit ook al eens gehad? En was er een oplossing?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
marc4547 schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:37:
Tijdens zijn 3 weken verblijf bij VM in februari vanwege balanceren van de cellen is mijn 12 volt akku een keer leeg geweest. en weer opgeladen maar sindsdien heb ik het euvel dat mijn dak hemel niet op de juiste manier open gaat en sluit. Je hoort een tik op het knopje te geven en dan hoort hij helemaal te openen en ook helemaal te sluiten met een tik op het knopje. Nu moet ik de knop ingedrukt houden om hem te openen. De auto is al 2 keer bij VM geweest en dan "lezen" ze het dak opnieuw in maar na een paar dagen is het weer hetzelfde. 2 weken geleden op maandag geweest en nu merkte ik gisteren dat het weer hetzelfde is. Ik zal bellen met VM dat het weer niet in orde is. Iemand dit ook al eens gehad? En was er een oplossing?
Ik meen ergens gelezen te hebben knopje ingedrukt houden tot helemaal dicht en tot helemaal open ofzo. Maar kan dit niet voor je bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
  • Laatst online: 02-03 00:58
johnberg51 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:17:
Ik denk dat je altijd een drop down krijgt na een 'koude start', net zoals bij een verbrandingsmotor verbruikt de auto dan iets meer. De range simuleert als jij zo blijft rijden als de laatste kilometers ( en nog 1 of meerdere keren gaat stoppen) zal de range zakken, dat zal ook zo zijn. Als je echter zuinig verder rijd, zal hij her berekenen en zijn 'prognose' aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Heb een tabelletje gemaakt waarmee ik snel en eenvoudig kan zien hoe lang ik nog moet laden. Geef bij start de starttijd en de lading vd accu (%) in, en kan aflezen per uur wanneer hij hoeveel geladen is. En dat voor lading bij 10A, 16A, 24A en 32A, erg handig 😜, nu enkel nog tijdig stoppen 😉

[ Voor 6% gewijzigd door MichaelValee op 26-04-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
MichaelValee schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat je altijd een drop down krijgt na een 'koude start', net zoals bij een verbrandingsmotor verbruikt de auto dan iets meer. De range simuleert als jij zo blijft rijden als de laatste kilometers ( en nog 1 of meerdere keren gaat stoppen) zal de range zakken, dat zal ook zo zijn. Als je echter zuinig verder rijd, zal hij her berekenen en zijn 'prognose' aanpassen.
Ik weet dt de GOM constant alles herberekend, maar die onverklaarbare dropdown bij ca. 100Km range over, ca. 2 à 3 streepjes zie ik toch als een bug. Na wederom een à twee keer parkeren herstelt zich dat plotseling weer, maakt niet uit of de auto warm of koud is. De som van gereden en nog te gaan moet constant ca. 250 à 260 Km blijven (mits het niet te koud is) maar die dropdown gooit daar dan even de klad in. Uiteindelijk had ik nog 60Km over bij een streepje en ca. 200Km gereden. Je krijgt dan ook de melding om te laden. Elk streepje omvat 11% van de accu en resulteert bij mij in ca. 30Km. Het laatste streepje omvat echter 25% van de accu, dus die 60Km kan dan aardig kloppen. Denk wel dat de accu na die 60 Km wel echt bijna leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
MichaelValee schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:14:
Heb een tabelletje gemaakt waarmee ik snel en eenvoudig kan zien hoe lang ik nog moet laden. Geef bij start de starttijd en de lading vd accu (%) in, en kan aflezen per uur wanneer hij hoeveel geladen is. En dat voor lading bij 10A, 16A, 24A en 32A, erg handig 😜, nu enkel nog tijdig stoppen 😉
Doe je dit met het oogpunt op 80% laden of zo?
Deed ik eerst ook zo 16A is b.v. ca. 7,65%/uur
Heb nu een OVMS module die via Home Assistant op een Raspberry Pi een relais aanstuurt die de pilot bij 80% verbreekt waardoor het laden stopt. Echt heel handig, geen omkijkens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:32
Voor de geinteresseerde; had een mail gestuurd naar Van Mossel met als antwoord:
De Marvel R is half mei te bezichtigen, eind mei te proefrijden, juni te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
johnberg51 schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:51:
[...]

Doe je dit met het oogpunt op 80% laden of zo?
Deed ik eerst ook zo 16A is b.v. ca. 7,65%/uur
Heb nu een OVMS module die via Home Assistant op een Raspberry Pi een relais aanstuurt die de pilot bij 80% verbreekt waardoor het laden stopt. Echt heel handig, geen omkijkens meer.
Ja, maar ook om te weten of ik hem 's avonds moet uittrekken, of de nacht door moet laten laden. Ik zou ook een timer kunnen plaatsen, zal es zien, eerst een snellere lader kopen. Heb er een monofasige die 16-24-32A omschakelbaar is op t oog 😜
Iets anders, bij de start van een laadproces zie ik op t dachboard ...% is de batterij geladen, kan ik dat op een andere manier ook raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Juicie schreef op maandag 26 april 2021 @ 14:16:
Voor de geinteresseerde; had een mail gestuurd naar Van Mossel met als antwoord:

[...]
Interesse genoeg, 🤪 maar net een zsev gekocht, zal dus nog minstens 10j moeten wachten, pfffff 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
MichaelValee schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:56:
[...]

Ja, maar ook om te weten of ik hem 's avonds moet uittrekken, of de nacht door moet laten laden. Ik zou ook een timer kunnen plaatsen, zal es zien, eerst een snellere lader kopen. Heb er een monofasige die 16-24-32A omschakelbaar is op t oog 😜
Iets anders, bij de start van een laadproces zie ik op t dachboard ...% is de batterij geladen, kan ik dat op een andere manier ook raadplegen?
Heb je nu al 16-24-32A? Oh nee sorry die heb je op het oog.
24 en 32A is al fors voor een gewone groepenkast en vraagt al om speciale voorzieningen.
Met 16A kun je de MG al makkelijk in een uurtje of 9 opladen (accu is nooit helemaal leeg)
De enige manier om het percentage anders af te lezen als door het raam kijken naar het dashboard is een OVMS module plaatsen in de auto, deze heb je in wifi versie en 3G.
Je ziet dan het percentage op een app op je mobiel.
Ikzelf ben niet kapot van schakelklokken omdat het laadpercentage per uur ook nog temperatuurafhankelijk is.
Met wat home automation en een OVMS module kun je het laadproces automatisch laten stoppen als een gewenst percentage is bereikt. Home Assistant vormt hiervoor de basis, maar komt wel e.e.a. bij kijken.
Hier een link naar de wifi versie, maar kan ook met 3G + wifi
https://www.fasttech.com/...ase-module-wifi-bluetooth
Ziet er zo uit op de app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unFaX69jccnHy5PU7vkQlrZ0Fao=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3DcE2uJnfkeIaLUf7Uw5cZuE.png?f=fotoalbum_large

Nogmaals bij 80% laden moet je wel maken dat je elke 4 keer een keer naar 100% laadt i.v.m. balanceren van de cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 22:17

rik

Zit er toch aan te denken daar de 3G variant van te bestellen, moet je dan de OVMS v3 Kit w/ SIM5360 3G Modem Module (EU Edition/NO SIM Card Included) hebben? Valt het inbouwen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Merkte daarnet dat als je tijdens een rit met adaptive cruise control geen Kers gebruik wordt 🤢. Dus wil je van 70 naar 50 met kers, moet je remmen en daarna de cruise terug instellen pffffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
OVMS module, dank u voor de info, maar manueel lukt t me aardig. Als je vaker naar 80% laad zal de auto zelf na een aantal keren een 100% lading vragen, weet je wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
MichaelValee schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:21:
Merkte daarnet dat als je tijdens een rit met adaptive cruise control geen Kers gebruik wordt 🤢. Dus wil je van 70 naar 50 met kers, moet je remmen en daarna de cruise terug instellen pffffffff.
Als je remt (rempedaal gebruikt) gaan ook de remklauwen werken hoor. Als je KERS wil gebruiken moet je van het gas af zonder te remmen (dus in jouw geval de ACC uitschakelen door de handle naar voren te drukken).
Doorgaans gebruik je uiteraard wel KERS (en remklauwen) als je remt omdat je meestal met je rechter voet remt en hierdoor dus het gaspedaal los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZSEV81
  • Laatst online: 06-12-2021
johnberg51 schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:06:
[...]

Moet je dan de overheidssubsidie van vorig jaar niet terug betalen, of had je die nog niet?

Ook wel fijn zo’n hybrid, geen zorgen meer over lege accu, caravan kan er evt. achter en toch soms in de stad de EV ervaring.
Veel plezier met je nieuwe aankoop.
Je moet idd de subsidie gedeeltelijk terug betalen. In mijn geval heb ik de ZS EV 12 maanden gehad dus ik moet nog 2/3 deel terug betalen. Daarmee rekening houdend heb ik iets meer dan € 1000,-- afgeschreven op de ZS EV in een jaar tijd. Niet verkeerd voor een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
MichaelValee schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:24:
OVMS module, dank u voor de info, maar manueel lukt t me aardig. Als je vaker naar 80% laad zal de auto zelf na een aantal keren een 100% lading vragen, weet je wanneer?
Ik weet dat die melding erop zit voor als je teveel gebruik hebt gemaakt van snelladers.
“Please slow charge vehicle”
Mag aannemen dat je die melding ook krijgt als je heel vaak het laden bij 80% afgebroken hebt met een gewone thuislader.
Wanneer dat gebeurd weet ik niet, maar ik zou het niet zover laten komen, gezond verstand gebruiken is beter als een waarschuwing afwachten.
Gewoon 4 keer 80% en dan een keer naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
thehog schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:27:
[...]

Als je remt (rempedaal gebruikt) gaan ook de remklauwen werken hoor. Als je KERS wil gebruiken moet je van het gas af zonder te remmen (dus in jouw geval de ACC uitschakelen door de handle naar voren te drukken).
Doorgaans gebruik je uiteraard wel KERS (en remklauwen) als je remt omdat je meestal met je rechter voet remt en hierdoor dus het gaspedaal los laat.
Yep, ik bedoelde: ik rem even om ACC uit te schakelen, geef eventueel even gas bij, maar laat kers dan zoveel mogelijk zijn werk doen, om dan acc terug te activeren. Of ik druk acc gewoon 4x5km naar beneden, maar dan dus zonder kers, wel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
MichaelValee schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:16:
[...]

Yep, ik bedoelde: ik rem even om ACC uit te schakelen, geef eventueel even gas bij, maar laat kers dan zoveel mogelijk zijn werk doen, om dan acc terug te activeren. Of ik druk acc gewoon 4x5km naar beneden, maar dan dus zonder kers, wel makkelijker.
Gewoon de hendel een tikje naar voren geven. Echt de makkelijkste manier. Je kunt dan gelijk met het gaspedaal de hoeveelheid kers regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
MichaelValee schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:16:
[...]

Zoals @Steefph al aangeeft is daar een andere manier voor om ACC uit te zetten.
Gebruik je het rempedaal er voor moet je ook beseffen dat je remlichten dan kort gaan oplichten en dat heeft voor je achterlichter weer gevolg. Natuurlijk zullen de achterlichten ook branden als KERS voldoende afremt maar dan zit er ook echt vertraging in je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
thehog schreef op woensdag 28 april 2021 @ 07:56:
[...]

...Gebruik je het rempedaal er voor moet je ook beseffen dat je remlichten dan kort gaan oplichten en dat heeft voor je achterlichter weer gevolg...
Precies dat, echt mensen die de rem gebruiken in welke auto dan ook om de (A)CC uit te zetten. Ik ben voorstander van een algemeen systeem waarbij de rem uitgeschakeld wordt wanneer je op de snelweg bent >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

MichaelValee schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:21:
Ik vraag me echt serieus af hoeveel "winst" je haalt op de snelweg al zou kers WEL gebruikt worden. Die relatief langzame vertraging 2-3x per rit, dat gaat imho niet om % acculading.

De winst met KERS zit hem in de stad. Waar je elke meter stilstaat voor een stoplicht en moet remmen voor elke scheet naar mijn idee.

[ Voor 12% gewijzigd door Bezulba op 28-04-2021 10:52 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Bezulba schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:51:
[...]

Ik vraag me echt serieus af hoeveel "winst" je haalt op de snelweg al zou kers WEL gebruikt worden. Die relatief langzame vertraging 2-3x per rit, dat gaat imho niet om % acculading.

De winst met KERS zit hem in de stad. Waar je elke meter stilstaat voor een stoplicht en moet remmen voor elke scheet naar mijn idee.
Het is gewoon irritant dat als je een tunnel ingaat (bijvoorbeeld de Coentunnel) dat dus de remmen aangetrokken worden terwijl het systeem gemakkelijk op de KERS de snelheid constant had kunnen houden.

Nu is het dus zo dat de auto de snelheid rustig op laat lopen tot 110km/u en dan dus de remmen gaat gebruiken bij een acc instelling van 103 (100 vGPS)

[ Voor 10% gewijzigd door Steefph op 28-04-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelValee
Steefph schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:53:
[...]

Het is gewoon irritant dat als je een tunnel ingaat (bijvoorbeeld de Coentunnel) dat dus de remmen aangetrokken worden terwijl het systeem gemakkelijk op de KERS de snelheid constant had kunnen houden.

Nu is het dus zo dat de auto de snelheid rustig op laat lopen tot 110km/u en dan dus de remmen gaat gebruiken bij een acc instelling van 103 (100 vGPS)
Yep, soms is er een grotere daling, geef de acc hendel een tik naar voor en regel met je gaspedaal de kers, let wel op je snelheid en je voorligger want heel acc ligt er af 😉, als hij dat ook nog zelf deed kon ik mss naar Parijs zonder 1 keer te stoppen 😜, hoe lui toch 😁. Misschien beter dan vol automatisch, een boom raken en direct naar hemel of hel 😁😂

[ Voor 5% gewijzigd door MichaelValee op 29-04-2021 14:35 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 90 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2