Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• user-100
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-06 08:57
marc4547 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Ik zou deze nemen, heb ik er ook in , passen makkelijk maken gebruik van de originele stekker en dus geen ruimte probleem. Wel kiezen voor 9005/HB3!!!!

Link:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dVe3ZVf
Echt geen geld voor een setje, vraag is natuurlijk hoeveel branduren ze aankunnen.

• johnberg51
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:54
@marc4547
Je bedoeld natuurlijk 455V i.p.v. 545V :)
Mijn accu is altijd al 454V geweest, ook goed.

• marc4547
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 30-04 09:49
user-100 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:32:
[...]

Echt geen geld voor een setje, vraag is natuurlijk hoeveel branduren ze aankunnen.
Nou , ik denk dat een Led langer meegaat als een halogeentje, bovendien is het zo gemakkelijk dat je dezelfde lampconnector gebruikt , zit er zo in.

MG ZS EV Luxury Black. Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• marc4547
johnberg51 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:03:
@marc4547
Je bedoeld natuurlijk 455V i.p.v. 545V :)
Mijn accu is altijd al 454V geweest, ook goed.
Klopt John, vergissing 454 of 455, hoop ik......?

MG ZS EV Luxury Black. Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• thehog
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:56
Weet iemand of de jan/feb BMS update preventief wordt geinstalleerd? Ik heb hem niet nodig want heb nog een oudere BMS maar zou toch graag wel de versie willen hebben vanwege de accu pre-heat. Wordt je hiervoor uiteindelijk gebeld, doen ze het bij de volgende service beurt of moet je er zelf achter aan?

Tevens heb ik nog niks gehoord van de garantie upgrade. Zijn er meer die die nog niet hebben?

• sunib
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 08:58
In de Engelse facebook groep word er gesproken over de nieuwe BMS update, daar stelt men dat de 100% spanning iets teruggeschroefd is om de levensduur van de accu wat te verlengen. 450 volt schijnt het nieuwe maximum te zijn. Is er iemand hier die dat al kan bevestigen? Oh ja informatie staat ook publiek op: https://www.mgevownersclub.co.uk/update-information.html

Ik heb zelf mijn garantieverlengingsafspraak net via de website gemaakt, komt begin maart (ik had er een tijd terug een e-mailtje van gehad: onderwerp "Uw fabrieksgarantie is verlengd", 13 januari). Ik ben benieuwd of ze dan ook standaard updates gaan installeren.

[Voor 5% gewijzigd door sunib op 13-02-2021 17:37. Reden: Linkje erbij naar publiek toegankelijke versie]

• CCXT1984
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 30-05 19:40
thehog schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:37:
Weet iemand of de jan/feb BMS update preventief wordt geinstalleerd? Ik heb hem niet nodig want heb nog een oudere BMS maar zou toch graag wel de versie willen hebben vanwege de accu pre-heat. Wordt je hiervoor uiteindelijk gebeld, doen ze het bij de volgende service beurt of moet je er zelf achter aan?

Tevens heb ik nog niks gehoord van de garantie upgrade. Zijn er meer die die nog niet hebben?
Niet iedereen heeft nu pre heat hoor. Er zijn zoveel software verschillen zijn lijkt het wel. Maar volgens mij heeft VM het al druk genoeg met MG's op dit moment met de foutieve BMS-update en nazorg daarvan. Om ze dan ook nog bezig houden met updates die niet noodzakelijk zijn... XD

• Steefph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:51
CCXT1984 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:44:
[...]

Niet iedereen heeft nu pre heat hoor. Er zijn zoveel software verschillen zijn lijkt het wel. Maar volgens mij heeft VM het al druk genoeg met MG's op dit moment met de foutieve BMS-update en nazorg daarvan. Om ze dan ook nog bezig houden met updates die niet noodzakelijk zijn... XD
Dat je wel de snel-laad snelheden haalt waar geadverteerd is zal toch wel fijn zijn. De 25kw bij een SoC van 25% is toch wel dramatisch dus ja, opwarmen zou ook gewoon moeten.

En als je gaat updaten moeten ze gewoon alles in 1 keer doen. Straks moet je elke maand naar de garage voor updates. Gaat VM ook niet blij van worden.

Alles is terug te redeneren naar 4

• bartzzz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-06 20:25
Steefph schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Dat je wel de snel-laad snelheden haalt waar geadverteerd is zal toch wel fijn zijn. De 25kw bij een SoC van 25% is toch wel dramatisch dus ja, opwarmen zou ook gewoon moeten.

En als je gaat updaten moeten ze gewoon alles in 1 keer doen. Straks moet je elke maand naar de garage voor updates. Gaat VM ook niet blij van worden.
Na de update die ik vrijdag heb gehad wist de monteur te zeggen dat er nog updates klaar staan.
Echter willen ze er inderdaad mee wachten tot de problemen met de BMS zijn verholpen.
Dus bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt komenden die versie er pas op.
In mijn geval over een kleine 4 maandjes. (tijd genoeg voor die "nieuwe" functies)

• 1993jjohan
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12:12
Weet iemand een lakstift te vinden in de kleur aqua cyan?

Heb helaas mijn eerste beschadiging opgelopen.

Edit: laat maar ik heb het zo opgelost. Nu zit de beschadiging onder de lijst straks. Van AliExpress besteld. Heb ik daar in de toekomst ook geen last meer van.
https://a.aliexpress.com/_v7EhoB

[Voor 73% gewijzigd door 1993jjohan op 14-02-2021 13:38]

• AndreZon
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 28-05 21:45
Van de week de snellader weer eens aan de MG gehangen. Helaas werkte deze niet meer met de melding: "Interne fout in auto". Vervolgens nog een keertje bij Fastned geprobeerd, maar ook hier geen laadverbinding naar de auto. VM gebeld en uiteindelijk maar een terugbelverzoek ingediend (inmiddels al meerdere). Dit schijnt bij VM best lastig te zijn, want daar wacht ik nu al 4 dagen op.

Tevens is het ophangplasticje van het hoedenplanktouwtje afgebroken, weet iemand waar je een nieuwe kan krijgen?

• Skit3000
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12-06 08:43
AndreZon schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:07:
Tevens is het ophangplasticje van het hoedenplanktouwtje afgebroken, weet iemand waar je een nieuwe kan krijgen?
Lijkt mij garantiewerk, dingen horen niet van een auto af te breken.

• thien
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10-06 17:49
https://www.ebay.co.uk/it...ksid=p2060353.m2749.l2649

[/quote]

• johnberg51
sunib schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:25:
In de Engelse facebook groep word er gesproken over de nieuwe BMS update, daar stelt men dat de 100% spanning iets teruggeschroefd is om de levensduur van de accu wat te verlengen. 450 volt schijnt het nieuwe maximum te zijn. Is er iemand hier die dat al kan bevestigen? Oh ja informatie staat ook publiek op: https://www.mgevownersclub.co.uk/update-information.html
Ik heb i.d.d. ook gelezen op de Nederlandse FB groep dat iemand na het equalizeren bij VM ook 450V had.
Het verhaal daarbij was wel een beetje anders, GOM zou hierdoor de range nauwkeuriger weergeven.
Dit slaat echter nergens op en het eerste waar ik aan dacht was dat MG dit gedaan heeft om de 8 jaar garantie op de accu makkelijker te halen.
Nu lees ik op die Engelse website dat dit i.d.d. zo is.
Ik roep al een half jaar op dit forum dat die 455V eigenlijk veel te hoog is, 455 : 108 = 4,21V per cel.
Dit betekent tot aan de nok toe vol zonder topprotectiebuffer en dit is niet bevordelijk voor een lange acculevensduur, of nog een goede range na b.v. 7 jaar.
Het lijkt wel of ze bij MG wakker zijn geworden.
Maar goed, die 5V verlaging gaat je wel zo’n 15 Km schelen in range (schatting).
Maar, om dit te compenseren heeft men bij MG hetgeen wat er aan de bovenkant afgesnoept is aan de onderkant (bottomprotectie) weer bijgedaan. Accu wordt dus verder leeggereden, ook niet zo goed maar het moet ergens vandaan komen. De range zou er hierdoor niet onder lijden, anders zouden er vele boze gezichten komen denk ik. >:)
450V is absoluut beter voor de accu en komt denk ik overeen met een SOC van 95%.

@marc4547 Ik ben benieuwd of jij ook met een accu van 449-450V thuis komt. :)

[Voor 46% gewijzigd door johnberg51 op 15-02-2021 11:50]

• Skit3000
johnberg51 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Maar goed, die 5V verlaging gaat je wel zo’n 15 Km schelen in range (schatting).
Maar, om dit te compenseren heeft men bij MG hetgeen wat er aan de bovenkant afgesnoept is aan de onderkant (bottomprotectie) weer bijgedaan. Accu wordt dus verder leeggereden, ook niet zo goed maar het moet ergens vandaan komen.
Ik denk dat de accu vaker "te vol" is dan "te leeg". Niemand rijdt graag lang rond met minder dan 10% geschatte accucapaciteit dus het aantal keren dat de accu daar onder komt zal lager liggen dan het aantal keren dat de accu tot 100% geladen wordt (wat bij veelrijders waarschijnlijk elke dag zal zijn).

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09-06 23:00
AndreZon schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:07:
Hier ook al, nog geen alternatief voor gevonden (behalve een hele zak van die dingen bij Ali halen.)

• Kaat68
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 08-06 19:53
rik schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:56:
[...]

Hier ook al, nog geen alternatief voor gevonden (behalve een hele zak van die dingen bij Ali halen.)
VM bellen / mailen sturen gratis nieuwe op

• Kaat68
thien schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:50:
https://www.ebay.co.uk/it...ksid=p2060353.m2749.l2649

[/quote]
VM bellen / mailen sturen gratis nieuwe op

• marc4547
[...]

Ik heb i.d.d. ook gelezen op de Nederlandse FB groep dat iemand na het equalizeren bij VM ook 450V had.
Het verhaal daarbij was wel een beetje anders, GOM zou hierdoor de range nauwkeuriger weergeven.
Dit slaat echter nergens op en het eerste waar ik aan dacht was dat MG dit gedaan heeft om de 8 jaar garantie op de accu makkelijker te halen.
Ik roep al een half jaar op dit forum dat die 455V eigenlijk veel te hoog is, 455 : 108 = 4,21V per cel.
Dit betekent tot aan de nok toe vol zonder topprotectiebuffer en dit is niet bevordelijk voor een lange acculevensduur, of nog een goede range na b.v. 7 jaar.
Maar, om dit te compenseren heeft men bij MG hetgeen wat er aan de bovenkant afgesnoept is aan de onderkant (bottomprotectie) weer bijgedaan. Accu wordt dus verder leeggereden, ook niet zo goed maar het moet ergens vandaan komen. De range zou er hierdoor niet onder lijden, anders zouden er vele boze gezichten komen denk ik. >:)
450V is absoluut beter voor de accu en komt denk ik overeen met een SOC van 95%.

Bedankt voor de uitleg John, ja daar ben ik ook benieuwd naar..... IK hoop het ... maar ik laat het weten als ik hem terug krijg....

• rik
Vrouwlief belt net op, staat vast in de geautomatiseerde wasstraat. System error, auto doet niks meer. Uiteindelijk hebben ze hem eruit geduwd. Bij het inschakelen gaat de auto nu niet meer naar Ready.
Voelt alsof ergens water in is gekomen en daardoor een beveiliging is aangeslagen. ANWB is onderweg..

• Steefph
rik schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:20:
Vrouwlief belt net op, staat vast in de geautomatiseerde wasstraat. System error, auto doet niks meer. Uiteindelijk hebben ze hem eruit geduwd. Bij het inschakelen gaat de auto nu niet meer naar Ready.
Voelt alsof ergens water in is gekomen en daardoor een beveiliging is aangeslagen. ANWB is onderweg..
Vervelend, ik ben net het kapje van m'n achterruit-wisser "verloren" in de wasstraat. Niet zo erg als bij jou maar, wasstraat is blijkbaar een slecht idee vandaag :o

• rik
Domme pech zegt ANWB, ze hebben dit soort dingen continu met elektrische auto’s. Zodra er iets gebeurt dat de auto niet kent, valt ‘ie in storing. Uit veiligheidsoverweging zou je kunnen denken.

Tot op heden geen succes hier, hij wordt waarschijnlijk meegenomen 😞

• rik
Accuklemmen loshalen was geen succes. Maar, resetten via de computer heeft het opgelost. Tot grote verbazing van de ANWB wel want meestal moeten elektrische auto’s mee. Gelukkig opgelost 👍

• Steefph
rik schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:52:
Accuklemmen loshalen was geen succes. Maar, resetten via de computer heeft het opgelost. Tot grote verbazing van de ANWB wel want meestal moeten elektrische auto’s mee. Gelukkig opgelost 👍
Reset via de OBD service poort? Of anders?

• Tolot
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13-06 14:53
Ik heb volgens mij een nog niet eerder gemelde “laadvariant”. 2 Weken geleden de verlengde garantie inspectie gehad, en toen de auto klaar was bleek de datum/tijd en verbruik historie beiden op “0” te staan. Ik vermoed dus dat er ook een software check/wijziging is uitgevoerd. Goed, vorige week heel weinig gereden en deze week weer voor het eerst aan de thuislader (16ah). Ik haal de auto altijd rond de 90% Soc van de lader. Door de auto te ontgrendelen stopt normaal direct het laden “connected not charging”, maar nu bleef hij gewoon doorladen! De stekker werd trouwens wel ontgrendeld, dus ik kon de kabel er gewoon uithalen.
Vandaag weer aan de lader gehangen, maar de auto start dus niet automatisch met laden zodra ik de stekker er in steek. Hij laad pas nadat ik de auto heb afgesloten. Echter toen ik de auto daarna ontgrendelde, bleef hij wederom doorladen en ging alleen de stekkervergrendeling eraf. Ook het MG logo blijft daarbij pulseren en de centrale display toon de voortgang van het laadproces. Eigenlijk een soort van halve “met de deuren open laden” update....🤔

[Voor 0% gewijzigd door Tolot op 18-02-2021 21:03. Reden: Spelling]

• johnberg51
rik schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:20:
Ik was de auto altijd met een hogedrukspuit en borstel (betaald in een garage).
Met benzineauto’s was ik gewend na dit weer het zout goed van de bodem af te spuiten met de hogedrukspuit.
Mijn vraag is of je dit met een elektrische auto ook wel kan doen, is wel ip67 maar toch. :?
Maar ja, als je door een plas water rijdt wordt ie ook nat onder.

• marc4547
Ik rij hem iedere 2 a 3 weken door de wasstraat en geen problemen.........

• Skit3000
johnberg51 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:26:
[...]

Ik was de auto altijd met een hogedrukspuit en borstel (betaald in een garage).
Met benzineauto’s was ik gewend na dit weer het zout goed van de bodem af te spuiten met de hogedrukspuit.
Mijn vraag is of je dit met een elektrische auto ook wel kan doen, is wel ip67 maar toch. :?
Maar ja, als je door een plas water rijdt wordt ie ook nat onder.
Het zegt niet alles, maar je kunt kijken naar deze review waarbij ze door een bak water rijden, deze officiële video van MG van een water wading test, of deze uitgebreide tour van de onderkant van de MG ZS EV door een Australische eigenaar.

• Sjors14
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 09-06 06:33
Ik werd afgelopen week gebeld voor weer een verplichte update. Dit zou problemen met de stuurkolom en de actieradius oplossen, ik benieuwd. 2de keer al voor een software-update naar Vanmossel, moet niet te vaak voorkomen dit..

• johnberg51
Sjors14 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:54:
Ik werd afgelopen week gebeld voor weer een verplichte update. Dit zou problemen met de stuurkolom en de actieradius oplossen, ik benieuwd. 2de keer al voor een software-update naar Vanmossel, moet niet te vaak voorkomen dit..
Stuurkolom heb ik ook gehad, duurde maar een kwartiertje. Actieradus?? Heb jij ook die november BMS update gehad, dat zou een verklaring kunnen zijn voor die actieradius update?

• Steefph
@1993jjohan naar aanleiding van jouw post, dit weekend ook een led strip geplaatst, de mijne past precies tussen de bekleding en de montage punten en zit mooi strak.

Ik heb deze variant gebruikt van 5 meter (rondom houd je ongeveer 0,5m over)
Kleur warm wit.

https://a.aliexpress.com/_mMjylOL

Zit nu nog aangesloten op de passagiers verlichting maar, dat ga ik van de week nog aanpassen.

• 1993jjohan
Steefph schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:49:
@1993jjohan naar aanleiding van jouw post, dit weekend ook een led strip geplaatst, de mijne past precies tussen de bekleding en de montage punten en zit mooi strak.

[Afbeelding]

Ik heb deze variant gebruikt van 5 meter (rondom houd je ongeveer 0,5m over)
Kleur warm wit.

https://a.aliexpress.com/_mMjylOL

Zit nu nog aangesloten op de passagiers verlichting maar, dat ga ik van de week nog aanpassen.
Ziet er strak uit hoor. Netjes..
Je hebt zo te zien wel een heel ander soort strip gebruikt. Misschien nog wel beter ook. Zal denk ik het licht mooier verdelen.

Ben er zelf ook nog heel tevreden mee. Kan het iedereen aanraden. Binnen een uurtje werk een hele bak licht er bij. Met een baby achterin is dat echt een must.

Maar als je hem nu op de passagiers verlichting hebt zitten en gaat aanpassen, waar ga je hem dan heen doen?

[Voor 5% gewijzigd door 1993jjohan op 21-02-2021 21:17]

• Steefph
@1993jjohan ik heb een touchsensor besteld voor achter een spiegel. Deze zou van de week binnen moeten komen. Ik hoop dat ik deze ontzichtbaar achter het plafond kan plaatsen en zo dus een derde knop creëer.

https://a.aliexpress.com/_mL00Oft

De licht uitstraling van de string is erg gelijk en geeft zeker een mooie gloed over het gordijn.

• Sjors14
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 09-06 06:33
johnberg51 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Stuurkolom heb ik ook gehad, duurde maar een kwartiertje. Actieradus?? Heb jij ook die november BMS update gehad, dat zou een verklaring kunnen zijn voor die actieradius update?
Inderdaad de nov BMS gehad, viel me niet zoveel op omdat ik momenteel weinig rijd en winters weer maar actieradius is flink teruggelopen sindsdien, nu ik er op let

• 7sem10
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:55
Beetje specifieke vraag, maar ik kan het online niet echt vinden. Wat zijn de LxBxH maten van de kofferruimte ongeveer (stel dat er een rechthoekig blok in zou moeten passen).

• user-100
Chinees autoconcern toont interesse in fabriek VDL Nedcar voor productie MG

https://www.ad.nl/eindhov...or-productie-mg~af89bad3/

• jawealm
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 12-06 21:18
De publicatie van de tweede (en laatste) aflevering heeft langer geduurd dan was voorzien maar hier is-ie dan: YouTube: MG ZS EV DUURTEST I Welke indruk laat deze elektrische SUV na?

• johnberg51
user-100 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:25:
Chinees autoconcern toont interesse in fabriek VDL Nedcar voor productie MG

https://www.ad.nl/eindhov...or-productie-mg~af89bad3/
Ideaal, hoeven de onderdelen niet meer uit China te komen. >:)

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:30

Bezulba

Formerly known as Eendje

johnberg51 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Ideaal, hoeven de onderdelen niet meer uit China te komen. >:)
Met de huidige trend om geen voorraad te hebben ga er daar maar niet van uit. Alle onderdelen zijn tot op de minuut ingepland en komen in een boot hierheen om vervolgens alleen maar in elkaar geschroefd te worden. 0 voorraad voor reparatie/vervanging.

blup

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Sjors14 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 00:25:
[...]

Inderdaad de nov BMS gehad, viel me niet zoveel op omdat ik momenteel weinig rijd en winters weer maar actieradius is flink teruggelopen sindsdien, nu ik er op let
ik heb de update nog niet en ik krijg altijd direct na laden de superoptimistische radius van 275 km, die vervolgens in de praktijk 210-225 blijkt de zijn.

Kan het zijn dat de voorspelling nu gewoon een stuk realistischer is?

blup

• marvel27
  • Laatst online: 15:23
Misschien goed om te weten: net gehoord van Van Mossel Privé Lease dat ze toestaan dat hun auto's aangeboden worden op autodeelplatformen als bv. Snappcar (een soort Airbnb voor auto's). Risico ligt dan wel volledig bij jou, maar op bv. Snappcar is je auto all-risk verzekerd als je hem uitleent.

• 1993jjohan
marvel27 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:02:
Misschien goed om te weten: net gehoord van Van Mossel Privé Lease dat ze toestaan dat hun auto's aangeboden worden op autodeelplatformen als bv. Snappcar (een soort Airbnb voor auto's). Risico ligt dan wel volledig bij jou, maar op bv. Snappcar is je auto all-risk verzekerd als je hem uitleent.
Dat is wel interessant om te weten. Ik leen mijn auto al wel eens uit aan mijn schoonouders. Maar dan heb je een bekende in je auto zitten waar je zijn rijstijl van weet. En geen vreemde die eens lekker gaat scheuren met jou auto. Ben benieuwd wat er mee te verdienen is.

Als ik bijvoorbeeld naar deze kijk. Dan vind ik 50 per dag eigenlijk tegenvallen. Reken er wat kosten van af en een accu stroom en het komt bijna niet uit volgens mij.
https://www.snappcar.nl/a...1b-4888-b23f-d32aacea5c3c

[Voor 4% gewijzigd door 1993jjohan op 24-02-2021 18:20]

• thehog
1993jjohan schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:20:
[...]

Dat is wel interessant om te weten. Ik leen mijn auto al wel eens uit aan mijn schoonouders. Maar dan heb je een bekende in je auto zitten waar je zijn rijstijl van weet. En geen vreemde die eens lekker gaat scheuren met jou auto. Ben benieuwd wat er mee te verdienen is.

Als ik bijvoorbeeld naar deze kijk. Dan vind ik 50 per dag eigenlijk tegenvallen. Reken er wat kosten van af en een accu stroom en het komt bijna niet uit volgens mij.
https://www.snappcar.nl/a...1b-4888-b23f-d32aacea5c3c
Voor dat ie anders stil zou staan is dat toch leuk extra

• 1993jjohan
thehog schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Voor dat ie anders stil zou staan is dat toch leuk extra
Dat is voor iedere situatie natuurlijk persoonlijk wanneer die stil staat. Maar als iemand je auto 3 weken van tevoren reserveert zul je net zien dat je hem ineens zelf nodig hebt en iets anders moet regelen. Wanner je zelf nog een 2e auto hebt ofzo is dit zeker interessant.

• marc4547
[...]

Ik laat het je weten, vooralsnog "slaapt" hij bij VM.

• marc4547
Na bijna 3 weken balanceren kreeg ik gisteravond om 19:15 een telefoontje dat ik mijn "kind" kon ophalen na 3 weken logies en stroomontbijt bij VM. hij was 70 % vol en ben naar mijn werk gereden in de ochtend en heb hem daar geladen, ik moest even naar onze andere vestiging en had 446 volt, Gom op 265Km op N. Nu maar even kijken hoe hij zich gedraagt van het weekend. Maar de eerste indrukken zijn goed. Ik hou jullie op de hoogte... van het resultaat

• user-100
Deze Seres-3 laat mijn inziens zien dat de MG een nog betere deal is dan we ooit dachten,......

YouTube: Seres 3 review (KOMEN CHINESE AUTOMAKERS OOIT VAN HUN LANDWIND-STEMP...

• jawealm
Nog meer positieve pers voor de MG ZS EV. Ter info vooraf: de Belgische VAB is de Nederlandse ANWB.
Winnaars VAB Gezinswagen van het Jaar bekend: de elektrische winnaar dit jaar was de MG ZS EV (75 punten), de compacte elektrische SUV met zijn bijna onklopbare prijskaartje. De tweede stek was voor de Hyundai Ioniq Electric (63 punten) en de derde podiumplaats ging naar de Volkswagen ID.3 (58 punten). Zie ook hier: https://www.hln.be/auto/d...bij-de-winnaars~af8b6988/

• marc4547
Ik heb moeilijkheden met de dakhemel. het dak gaat helemaal open maar de zonwering doet het niet goed, de 12 volt akku is een keer leeg geweest bij VM tijdens het balanceren, en nu "klopt de bediening van de hemel niet meer. Eerst deed hij het niet, drukte ik op het open knopje (pijltje naar achteren) en gebeurde er niets , na testen als ik het knopje dicht indrukte en ingedrukt hield ging hij 20 cm open en weer dicht... Paar keer proberen en nu krijg ik hem helemaal open, maar vroeger hield je hem een paar sec ingedrukt en schoof hij helemaal open.... Moet je dat weer "inleren"??

• rik
Bij die van ons druk je 1x kort, dan gaat het scherm volledig open of dicht. Houdt je de knop ingedrukt, dan stopt het scherm zodra je loslaat. Volgens mij is dat precies andersom als dat jij verwacht?

• thien
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10-06 17:49
Hallo Kan iemand uitleggen hoe je accu balanceert bij mij komt de de accu niet verder dan 441Volt.
ik laad de auto langzaam op.

• Marco VCDS
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 13:21
thien schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:39:
Hallo Kan iemand uitleggen hoe je accu balanceert bij mij komt de de accu niet verder dan 441Volt.
ik laad de auto langzaam op.
Dit gebuurt vanzelf als de accu vol is. Dan gaat het laden nog een uur of 5 of 6 door met zo 400/600W
Dit kan een paar weken duren dus gewoon laden en zolang als mogelijk je MG onder lading laten staan.
Dit werkt niet met snelladen.

Marco.

• Kaat68
Ik lees hier van alles over minder bereik na een up-date. Ik merkte geen verschil of nauwelijks.

Tot mijn verbazing had ik vanochtend 307 km in E-modus, op de teller? Iemand een idee hoe dat kan?

In Jip en Janneke taal, ben geen techneut, wel nieuwsgierig

• Steefph
Kaat68 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:30:
Ik lees hier van alles over minder bereik na een up-date. Ik merkte geen verschil of nauwelijks.

Tot mijn verbazing had ik vanochtend 307 km in E-modus, op de teller? Iemand een idee hoe dat kan?

Ligt heel erg aan de manier waarop je de auto gebruikt. Rijd je vooral op binnenwegen met lange snelheid, dan verbruik je minder dan wanneer je de snelweg op gaat. De auto berekend de mogelijk te halen afstand met het gemiddelde verbruik.

• johnberg51
Kaat68 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:30:

Had je HVAC (ronde knop verwarming linksonder) uit staan?
Dit kan het geschat bereik ook behoorlijk opvoeren.

• Kaat68
Steefph schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:57:
[...]

Ligt heel erg aan de manier waarop je de auto gebruikt. Rijd je vooral op binnenwegen met lange snelheid, dan verbruik je minder dan wanneer je de snelweg op gaat. De auto berekend de mogelijk te halen afstand met het gemiddelde verbruik.
Rij altijd snelweg en afgelopen 6 maanden stond de meter nooit hoger dan 287.

• Kaat68
johnberg51 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:42:
[...]

Had je HVAC (ronde knop verwarming linksonder) uit staan?
Dit kan het geschat bereik ook behoorlijk opvoeren.
Ja stond uit. Maar afgelopen 6 maanden met verwarming uit kwam de meter nooit boven de 287. Meer is beter maar ben gewoon benieuwd of er meer rijders met >300 hebben.

• bartzzz
Kaat68 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:51:
[...]

Ja stond uit. Maar afgelopen 6 maanden met verwarming uit kwam de meter nooit boven de 287. Meer is beter maar ben gewoon benieuwd of er meer rijders met >300 hebben.
Na de laatste update staat die van mij ook op 310Km.
Heb alleen nog niet geprobeerd af hij het ook haalt ;)

• Joosty10
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15:24
Gisteren ben ik bij VM geweest voor de update en controle van de stuurkolom. Vanochtend na een nachtje laden stond ie op 221 (in 'N'). Da's iets minder dan we normaal zien...

Ik ben overigens benieuwd wat voor update we hebben gehad. Er was me verteld dat het zo'n 2 uur zou duren. Na drie kwartier kreeg ik de sleutel terug...De verkoper vertelde me dat ze 2 uur inroosteren omdat de computer nog wel eens vastloopt, maar dat was nu niet het geval. Daarom was 'ie zo snel klaar...

De auto laadt overigens niet wanneer ik de deuren open..Wel is de navi ineens in het engels..

• marc4547
rik schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:27:
Bij die van ons druk je 1x kort, dan gaat het scherm volledig open of dicht. Houdt je de knop ingedrukt, dan stopt het scherm zodra je loslaat. Volgens mij is dat precies andersom als dat jij verwacht?
Ja klopt het is net andersom, als ik kort druk gaat hij een klein stukje , en als ik hem ingedrukt houd opent hij helemaal of sluit hij helemaal.

Iemand een suggestie?

• rik
marc4547 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Ja klopt het is net andersom, als ik kort druk gaat hij een klein stukje , en als ik hem ingedrukt houd opent hij helemaal of sluit hij helemaal.

Iemand een suggestie?
Wat maf dat het bij mijne precies andersom is dan 🧐

• Kaat68
Joosty10 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:52:
Gisteren ben ik bij VM geweest voor de update en controle van de stuurkolom. Vanochtend na een nachtje laden stond ie op 221 (in 'N'). Da's iets minder dan we normaal zien...

Ik ben overigens benieuwd wat voor update we hebben gehad. Er was me verteld dat het zo'n 2 uur zou duren. Na drie kwartier kreeg ik de sleutel terug...De verkoper vertelde me dat ze 2 uur inroosteren omdat de computer nog wel eens vastloopt, maar dat was nu niet het geval. Daarom was 'ie zo snel klaar...

De auto laadt overigens niet wanneer ik de deuren open..Wel is de navi ineens in het engels..
Dat Engels had ik ook is simpel aan te passen.
Laden met deuren open nog niet geprobeerd.

• CCXT1984
Ik snap niet zo goed waarom men hier zich blind staart op het bereik wat de auto aan geeft. Het is niet ineens minder of meer, het is gewoonweg een nieuwe/aangepaste calculatie. Als je echt wil weten wat je haalt: laad je auto vol. Reset de dagteller. Rij 'm leeg en lees je werkelijk gereden kilometers af.

• rik
CCXT1984 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:36:
Ik snap niet zo goed waarom men hier zich blind staart op het bereik wat de auto aan geeft. Het is niet ineens minder of meer, het is gewoonweg een nieuwe/aangepaste calculatie. Als je echt wil weten wat je haalt: laad je auto vol. Reset de dagteller. Rij 'm leeg en lees je werkelijk gereden kilometers af.
Het gaat niet zozeer om wat hij aangeeft, maar inderdaad om de range. En laat die jou juist verschillen per softwareversie. Een goede graadmeter daarvoor is natuurlijk de aangegeven range.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skit3000
CCXT1984 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:36:
Ik snap niet zo goed waarom men hier zich blind staart op het bereik wat de auto aan geeft. Het is niet ineens minder of meer, het is gewoonweg een nieuwe/aangepaste calculatie.
In sommige gevallen is het dus wel enorm minder, als je auto de verkeerde BMS-update heeft gehad waardoor de accu letterlijk niet meer vol wordt geladen, hoe lang je de stekker er ook aan hebt. Zelfs in dat geval krijgt je nog een normale en/of veel grotere range te zien.

• rik
Vandaag is de MG naar VM geweest in verband met de storing die in de wasstraat ontstond. Ze hebben alles nagekeken en niets kunnen vinden. Uiteindelijk hebben ze contact met MG gehad.

Volgens MG mag je met de auto niet door de wasstraat. VM neemt dat advies over, en meldt dat in ieder geval de bodemreiniger uitgeschakeld moet worden. Ik vind dat vreemd, juist een elektrische auto zou voldoende afgeschermd moeten zijn, en IP67 ís dat (IP66 al).

• oldie127
  • Laatst online: 10-06 16:46
Echt nonsens en dan ook thuis blijven als het of er plassen op de baan staan wat dan met sneeuw en zout⚡⛈️🌩️

• GuidoMG
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 03-06 18:04
Volgende week gaat mijn ZS even naar Ford Goes, omdat de ventilator een krekel piep heeft. Nu las ik in de opdrachtbevestiging dat ze meteen de stuurkolom gaan controleren en de laatste software update gaan installeren. Kan ik dat laatste inmiddels veilig laten doen? Ze gaan toch zeker niet meer die foute update installeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joosty10
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 15:24
GuidoMG schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:12:
Volgende week gaat mijn ZS even naar Ford Goes, omdat de ventilator een krekel piep heeft. Nu las ik in de opdrachtbevestiging dat ze meteen de stuurkolom gaan controleren en de laatste software update gaan installeren. Kan ik dat laatste inmiddels veilig laten doen? Ze gaan toch zeker niet meer die foute update installeren?
Ik ben vorige week voor de stuurkolom controle en software update bij Van Mossel in Waalwijk geweest. Geen problemen met de update gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco VCDS
rik schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:29:
Vandaag is de MG naar VM geweest in verband met de storing die in de wasstraat ontstond. Ze hebben alles nagekeken en niets kunnen vinden. Uiteindelijk hebben ze contact met MG gehad.

Volgens MG mag je met de auto niet door de wasstraat. VM neemt dat advies over, en meldt dat in ieder geval de bodemreiniger uitgeschakeld moet worden. Ik vind dat vreemd, juist een elektrische auto zou voldoende afgeschermd moeten zijn, en IP67 ís dat (IP66 al).
Zie 7:48 die is van MG zelf YouTube: MG ZS EV | Electric SUV Review | Hindi | MotorOctane
Dus geen wasstraat 8)7

Marco

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

marc4547 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:22:
Ik heb moeilijkheden met de dakhemel. het dak gaat helemaal open maar de zonwering doet het niet goed, de 12 volt akku is een keer leeg geweest bij VM tijdens het balanceren, en nu "klopt de bediening van de hemel niet meer. Eerst deed hij het niet, drukte ik op het open knopje (pijltje naar achteren) en gebeurde er niets , na testen als ik het knopje dicht indrukte en ingedrukt hield ging hij 20 cm open en weer dicht... Paar keer proberen en nu krijg ik hem helemaal open, maar vroeger hield je hem een paar sec ingedrukt en schoof hij helemaal open.... Moet je dat weer "inleren"??
hmm, ik heb hetzelfde. Ook de 12v accu een keer leeggereden.. :X

Ik heb hem op private lease, meld het wel als hij een keer naar de garage gaata.

blup

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marco VCDS
Bezulba schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:44:
[...]

hmm, ik heb hetzelfde. Ook de 12v accu een keer leeggereden.. :X

Ik heb hem op private lease, meld het wel als hij een keer naar de garage gaata.
Inleren, open doen en ingedrukt houden (6 sec.) als hij open is, dicht doen en ingedrukt houden (6 sec.) als hij dicht is. Zo nodig herhalen.
Dit geld ook voor een portierraam.

Marco

[Voor 4% gewijzigd door Marco VCDS op 12-03-2021 13:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rik
In de Nederlandse handleiding staat zelfs dat je hill assist moet uitschakelen als je door de wasstraat gaat. Tevens dat pekel e.d. goed van de auto afgespoeld moet worden, en je met hoge drukspuiten eventuele zachte delen moet ontwijken, vooral in de frunk :P

Volgens mij probeert MG/VM dus een broodje aap te verkopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rik
marc4547 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:22:
Dit al geprobeerd? Ik kwam het tegen in de beknopte handleiding.
Initialisatie schuifdak
In het geval van een stroomstoring of wanneer de accu
wordt losgenomen terwijl het schuifdak of het zonnescherm in beweging is, moet het schuifdak/zonnescherm
worden geïnitialiseerd nadat de stroomvoorziening is hersteld.
Het schuifdak initialiseren:
Sluit het schuifdak volledig; trek het achterste deel van de
schakelaar voorzichtig naar beneden en houd de schakelaar gedurende 10 seconden in die stand. Het schuifdak
wordt tot een vooraf ingesteld punt geopend en stopt
dan. Vervolgens wordt het schuifdak automatisch gesloten; het schuifdak is nu geïnitialiseerd. Gedurende het hele
proces moet de schakelaar omlaaggetrokken blijven.
Het zonnescherm initialiseren:
Sluit het zonnescherm volledig; druk op de schakelaar
voor sluiten en houd deze gedurende 10 seconden in die
stand. Het zonnescherm wordt tot een vooraf ingesteld
punt geopend en stopt dan. Vervolgens wordt het zonnescherm automatisch gesloten. Het zonnescherm is nu
geïnitialiseerd. Gedurende het hele proces moet de schakelaar ingedrukt blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

rik schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:37:
In de Nederlandse handleiding staat zelfs dat je hill assist moet uitschakelen als je door de wasstraat gaat. Tevens dat pekel e.d. goed van de auto afgespoeld moet worden, en je met hoge drukspuiten eventuele zachte delen moet ontwijken, vooral in de frunk :P

Volgens mij probeert MG/VM dus een broodje aap te verkopen.
Thanks! Ga het vanmiddag even proberen.

En dat loste het probleem op!

Bedankt :D

[Voor 4% gewijzigd door Bezulba op 12-03-2021 17:20]

blup

• 1993jjohan
Ik heb van de week een lader via AliExpress gekocht. Vooral vanwege de langere kabel dus geen verlengsnoer meer nodig. En vanwege de timer functie. Die 2 cent verschil met daltarief scheelt me zo 80 cent per volle lading. Dat telt best wel op en verwacht de lader dan ook ik een ruim jaar terug te verdienen.

Ik heb deze gekocht ik heb hem in de aanbieding kunnen kopen voor 136 afgelopen week:
€ 188,97 21%OFF | 10 Meter Lange Ev Kabel Lading Timer Mobiele Lader 16A Evse Draagbare Voor Elektrische Auto Goederen Type 2 Type 1
https://a.aliexpress.com/_vrrz67

Vannacht voor de eerste keer getest met uitgesteld laden. Echter is die niet aangeslagen. Toen ik vanmorgen keek had die niks geladen en toen ik de auto open en dicht deed begon die direct.
Ik heb wel ergens gelezen dat mensen deze wel gebruiken maar misschien hebben die een andere update. Ik ben 3 weken terug wel naar de garage geweest. Ze hebben toen wel een update gedaan met de bms want hij laad nu nog maar tot 450v op. Ik moet de auto wel gewoon afsluiten bij het laden. Misschien moet ik nog een andere update hebben?

Als iemand uitgesteld laden werkend heeft hoor ik het graag.

• DonChaot
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:00
Als je mg niet direct laad gaat hij in slaap. Geef je hem daarna wel weer stroom start hij niet met laden, je zal daarvoor de deuren even moeten openen en sluiten. Het is gewoon een standaard die de mg niet ondersteund. Dit had je overigens al kunnen testen met de standaard lader. Aansluiten op de auto en pas later de stekker in het stopcontact steken. Ook dan begint hij niet met laden.
Erg vervelend want ik wil hem zelf ook gaan starten en stoppen aan de hand van of mijn zonnepanelen opbrengst hebben.

• bartzzz
DonChaot schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:05:
Als je mg niet direct laad gaat hij in slaap. Geef je hem daarna wel weer stroom start hij niet met laden, je zal daarvoor de deuren even moeten openen en sluiten. Het is gewoon een standaard die de mg niet ondersteund. Dit had je overigens al kunnen testen met de standaard lader. Aansluiten op de auto en pas later de stekker in het stopcontact steken. Ook dan begint hij niet met laden.
Erg vervelend want ik wil hem zelf ook gaan starten en stoppen aan de hand van of mijn zonnepanelen opbrengst hebben.
Zolang er een salderingsregeling is heeft het niet echt veel nut om te laden als de zon schijnt. Dus de komende jaren heb je er nog niets aan.

• thehog
DonChaot schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:05:
Dat werkt hier prima met zappi lader en uitgesteld laden. Sinds mijn bms update hiervoor in juli gedaan is

• Steefph
thehog schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Dat werkt hier prima met zappi lader en uitgesteld laden. Sinds mijn bms update hiervoor in juli gedaan is
Misschien dat zappi het op een andere manier doet dan die Ali lader. Mogelijk is de spanning al aanwezig bij zappi en blijft de auto daardoor wakker.

• thehog
Steefph schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:13:
[...]

Misschien dat zappi het op een andere manier doet dan die Ali lader. Mogelijk is de spanning al aanwezig bij zappi en blijft de auto daardoor wakker.
Sowieso blijft de zappi verboden op de CP en PP pin inderdaad en blijft in state B1 en levert alleen geen stroom op de daarvoor bedoelde pinnen. Dat is met een granny en een simpele tijdschakelaar niet te simuleren.

Maar feit is dat het prima werkt mits je de juiste bms update hebt en een laadpaal die slim uitgesteld laden ondersteund.

• DonChaot
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:00
Leuk om te weten dat het met een Zappi blijkbaar wel kan.

Maar het blijft gewoon een slechte implementatie van mg. De auto hoort gewoon stroom te pakken wanneer hij deze krijgt. Dit werkte ook perfect op de ioniq die ik hiervoor had.

• thehog
DonChaot schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:52:
Leuk om te weten dat het met een Zappi blijkbaar wel kan.

Maar het blijft gewoon een slechte implementatie van mg. De auto hoort gewoon stroom te pakken wanneer hij deze krijgt. Dit werkte ook perfect op de ioniq die ik hiervoor had.
Helaas staat dat niet vast in het laadprotocol zoals afgesproken in de standaarden hiervoor.
Dat de ioniq het wel doet is gewoon hun interpretatie van het laadprotocol.

• 1993jjohan
Remko.me schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:48:
[...]

Ik heb inmiddels antwoord van MG zelf!!

een battery management update schijnt er beschikbaar te zijn BMS

Deze update wordt niet automatisch gedaan door MG.

In de update staat volgens MG:

code:
1
2
timed charging enabled for this update
enable IEC 61851-1 support

volgens hen zou deze update smart charging moeten ondersteunen.

dus ik zocht net online;

[...]

volgens mij is dat inderdaad nodig

deze update schijnt nieuw te zijn.
Zie hierboven het bericht van Remko.me is wel van juli en met de hele warboel van updates weet ik het momenteel ook niet of het nog recent is.

Ik heb vandaag van mossel Kia Amersfoort opgebeld en die hebben een bericht achter gelaten naar de onderhoud afdeling ofzo. Dus maandag krijg ik hopelijk te horen of er een update beschikbaar is die zou kunnen helpen.

Voor mij gaat het ongeveer op een besparing van nog geen per jaar als ik in daltarief zou kunnen laden. Dus geen enorme bedragen maar wel leuk meegenomen. Het blijft altijd goedkoper als benzine :)

Heb de lader vooral genomen om met 3.7kw IPV 2.3kw te kunnen laden. Hoewel beide voor mijn toepassing snel zat zijn. En voor de 10m kabel zodat ik geen verlengsnoer meer nodig heb.

[Voor 7% gewijzigd door 1993jjohan op 13-03-2021 15:18]

• CCXT1984
Ik lees vaak dat mensen zo'n Zappi hebben, maar die BMS update was o.a. toch nodig omdat mensen niet via hun Zappi konden laden en we weten allemaal wat voor problemen dat uiteindelijk heeft gegeven?

• thehog
CCXT1984 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:47:
Ik lees vaak dat mensen zo'n Zappi hebben, maar die BMS update was o.a. toch nodig omdat mensen niet via hun Zappi konden laden en we weten allemaal wat voor problemen dat uiteindelijk heeft gegeven?
Die BMS update voor de zappi was er al veel eerder en die was wel goed. MG besloot echter ergens in november een nieuwere BMS update uit te brengen met veel ellende. Overigens zou het kunnen dat voor de zappi niet echt de bms update nodig is maar een update voor de laadmodule in de auto en dat we termen dus door elkaar halen, dat terzijde.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jan1303
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 07-06 17:23
rik schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:29:

Lachen.
Ik heb mijn MG eind 2019 gekregen.
Een paar weken na uitlevering stuurde VM 3 bonnen voor gratis wasbeurten in de wasstraat.
Moest er wel 100 km voor rijden om bij de dichtsbijzijnde te komen.
Hoezo niet door de wasstraat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 25-05 13:43
Indien je toch een lampje mist op de achterbank, kijk dan hier hoe het ook kan :)
YouTube: MG ZS EV interior lighting upgrade

• Steefph
Fremske schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:30:
Indien je toch een lampje mist op de achterbank, kijk dan hier hoe het ook kan :)
YouTube: MG ZS EV interior lighting upgrade
Tsja het kan maar het nut van de RGB ontgaat me een beetje. Dit is meer een omdat het kan ipv nodig ;)

Mijn warmwit lijkt een egaler licht af te geven 8)

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:31
Steefph schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:17:
[...]

Tsja het kan maar het nut van de RGB ontgaat me een beetje. Dit is meer een omdat het kan ipv nodig ;)

Mijn warmwit lijkt een egaler licht af te geven 8)
De RGB is inderdaad voor de fun lijkt me.
Maar wat hij heeft ingebouwd vind ik wel erg mooi. Apart schakelen van de verschillende locaties van de leds (per stoel), knopjes voor de passagiers achterin. Erg mooi.

• Steefph
Kodess schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:19:
[...]

De RGB is inderdaad voor de fun lijkt me.
Maar wat hij heeft ingebouwd vind ik wel erg mooi. Apart schakelen van de verschillende locaties van de leds (per stoel), knopjes voor de passagiers achterin. Erg mooi.
Ah, check, de per stoel bediening achterin was me ontgaan (half oog naar het filmpje zitten kijken). Dat is zeker een nette oplossing.

• Marco VCDS
Voor de geïnteresseerde onder ons die ook de verlichting achter missen hier een link naar FB hoe ik het gedaan heb.

https://www.facebook.com/...ermalink/3674662605956372

Marco

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jawealm
MG nieuws: MG Marvel R Electric gepresenteerd: deze zomer op de markt (https://www.autoweek.nl/a...d-deze-zomer-op-de-markt/) en MG 5 Electric: klaar voor de Nederlandse markt (https://www.autoweek.nl/a...oor-de-nederlandse-markt/)

• Jorco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:26
jawealm schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:23:
MG nieuws: MG Marvel R Electric gepresenteerd: deze zomer op de markt (https://www.autoweek.nl/a...d-deze-zomer-op-de-markt/) en MG 5 Electric: klaar voor de Nederlandse markt (https://www.autoweek.nl/a...oor-de-nederlandse-markt/)
Hier nog steeds zeer tevreden over de MG ZS EV maar die Marvel R is wat betreft dashboard en middenconsole erg mooi!
De toekomst voor MG ziet er goed uit.

PSN ID = Jorco

• jawealm
Jorco schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:09:
[...]
Hier nog steeds zeer tevreden over de MG ZS EV maar die Marvel R is wat betreft dashboard en middenconsole erg mooi!
De toekomst voor MG ziet er goed uit.
Voor elck wat wils..... Nog een kleintje erbij zou ook wel leuk zijn....

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:25
jawealm schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:24:
[...]

Voor elck wat wils..... Nog een kleintje erbij zou ook wel leuk zijn....
een 2-zitter cabrio lijkt me wel eens leuk....

diskeltische lurker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Steefph
Marco VCDS schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:37:
Voor de geïnteresseerde onder ons die ook de verlichting achter missen hier een link naar FB hoe ik het gedaan heb.

https://www.facebook.com/...ermalink/3674662605956372

Marco
Jammer dat je het dan niet gewoon hier neerzet voor diegene die geen Facebook hebben ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thehog
Steefph schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Jammer dat je het dan niet gewoon hier neerzet voor diegene die geen Facebook hebben ;)
Hier dan :) https://www.nu.nl/auto/61...ss-over-mg-pakt-door.html

• Steefph

• thehog
Steefph schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Doelde op de verlichting op Facebook ;)
*shit* niet kijken en doorlopen aub
Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True