Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Sarge78 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:12:
Vraagje voor de ZS EV rijders.

Ik heb net mijn auto besteld en zal hem snel kunnen rijden.
Het enige waar ik erg aan moet wennen is de armsteun. Ik ben niet heel lang, zit redelijk rechtop en moet natuurlijk naar het stuur toe aangezien het stuur niet naar mij kan komen :p

Nu leun e alleen niet op de armsteun, maar net daarvoor op het klepje van de flessenhouder. Daar zal ik vast aan gaan wennen, maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben. Iemand daar al een leuk foefje op gevonden?
Ome Ali to the rescue? :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xm7pWVi3US5IrcsA9pewVRR-o5E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uZHTVgqV77zKNxoenx71oc3f.jpg?f=user_large

https://nl.aliexpress.com/item/4001057140389.html
Geen idee of het wat is.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Steefph schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:10:
[...]

Het was regenachtig maar, nou niet echt iets on-Nederlands :P

Volgende dag werkte het weer maar, blijf me erover verbazen dat je in deze toestand niet gewoon de CC kunt gebruiken.
Waarschijnlijk veiligheid gerelateerd.

Wij zijn ACC gewend. Gaan dus niet zelf remmen als de voorganger in de file langzamer gaat rijden.
Als dan de A uitvalt, zijn wij nog steeds gewend dat de auto automatisch remt. En knallen we vol op de voorganger.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Steefph schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:44:
Gisteren viel opeens de ACC uit. Forward Collision melding dat die niet meer werkt. Je kunt dan ook geen gebruik meer maken van alleen CC. Dat is wel knap waardeloos.

Zo meteen maar eens kijken of er iets te zien is aan de radar.
Volgens mij heb ik dat ook wel eens gehad bij mist of zeer harde regen, maar ik kreeg daar dan netjes een melding over in het scherm. Dan weet je in ieder geval dat je moet opletten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-08 10:21
Hahaha ik wacht even af of iemand anders het gaat proberen :P

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronbebelaar
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01 19:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xjqnPL9aZuwigtUhROIFpRlhks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JodIK2ykDAdMERBgzyuLdWyI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ix8YqLmi7eYsX82ijyPiabun0c8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUU5wdzXTX1eEMZYiB2iLjLh.jpg?f=fotoalbum_large

Door onvoorziene omstandigheden overbodig en te koop aangeboden:

* Complete OVMS unit

Unit ongebruikt en nog in factory settings

Reageren uitsluitend via pb

[ Voor 30% gewijzigd door Ronbebelaar op 05-11-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb morgen een proefrit in de MG Marvel R, ben reuze benieuwd!
De nieuwe ZS EV is nog niet binnen. Ze weten ook niet wanneer en of hij dit jaar nog komt... jammer, wilde graag beide vergelijken.

[ Voor 82% gewijzigd door Freekers op 05-11-2021 16:53 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Even vast een vraagje. Hoe lang is die kabel van de Granny?

Zal het voorlopig even met die moeten stellen tot ik weet wat ik ga doen met laadpaal, maar even kijken of het werkt wat ik wil.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHtV4PADFFiRs0y7rrlAvfyK7Sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S71oaMBfdgTl53RP47aQR3vk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mt6cQpW7caxhwVcIBKqlidfc4bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbS1GGkML03uGpDwjuadK4dj.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam op 22/10 in Epinal, Vogezen Frankrijk, hier langs op weg naar Chevenez, Zwitserland. Een nieuwe ZS EV en 2x MG HS Plug-in's. Kon gelijk even (gratis) aan de kabel hangen om op te laden, het aantal oplaadpunten in dat deel van Frankrijk houdt namelijk niet over en is nogal eens buiten bedrijf.
Terug ben ik maar door Duitsland gereden, wel iets langer, maar het opladen langs de Autobahn is geen enkel probleem en prima te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Ronbebelaar schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:30:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

* Complete OVMS unit

Best nog wel wat kabels zo'n ovms.

Is zo'n unit een beetje goed weg te werken in de ZS EV?

Wil het ook wel, maar ga er pas naar kijken zodra de auto er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
Sarge78 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 21:30:
[...]

Best nog wel wat kabels zo'n ovms.

Is zo'n unit een beetje goed weg te werken in de ZS EV?

Wil het ook wel, maar ga er pas naar kijken zodra de auto er is.
Valt mee
Kabel voor de obd2 aansluiting
GPS antenne
Telefoon antenne

Wegwerken is prima te doen. Onder het stuur (ruimte bij je voeten) is genoeg ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vanochtend een proefrit gehad in de MG Marvel R. Mooie auto, zeer rijk uitgerust en steekt goed in elkaar. Achterin voelt het net alsof je rondgereden wordt in een luxe limo.. Nu zullen vast een paar mensen die een premium automerk rijden in de lach schieten omdat het een 'Chinees' betreft maar so be it.

Het infotainment systeem reageert vlot genoeg. Natuurlijk, het infortainment systeem van een Tesla is responsiever, maar ik heb me geen moment geërgerd aan de snelheid van het systeem. De 'home' button (links onder) mag alleen iets gevoeliger. Die moet je echt exact in het midden aanraken om terug te keren naar het hoofdmenu.

Het is jammer dat je geen kleur kunt kiezen als je gebruik wilt maken van de subsidie. Met vrije kleurkeuze zit je namelijk 450 euro over de subsidiegrens heen. Een gemiste kans van MG wat mij betreft. De 4000 euro MG Premie is niet van toepassing op de MG Marvel R. Of dat ooit nog gaat komen is natuurlijk niet bekend.

MG Pilot werkt perfect. Ook regeneratief remmen werkt als je op MG Pilot rijdt op de MG Marvel R (zie -5% PWR rechts beneden):
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/dEnESirU67.jpg/raw
Waarom dit dus (nog?) niet werkt op de facelift ZS EV is mij een raadsel.

De keuze is er in ieder geval niet makkelijker op geworden. We twijfelen tussen een instap Kia EV6 of deze MG Marvel R Luxury. De MG is een stuk rijker uitgerust, maar de EV6 kan een stuk sneller laden en heeft een grotere kofferbak (daarentegen heeft de MG weer een grotere frunk). Qua prijs en rijkwijdte zijn ze op een haar na identiek. Lastig.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:31
@Freekers Ook in de Marvel R mag je niet je mobiel in je handen houden tijdens het rijden. Lijkt er verdacht sterk op dat je dat toch gedaan hebt.

Moraalridderposts zijn echt niet nodig, doe dat de volgende keer dus ook niet meer!

[ Voor 157% gewijzigd door deepbass909 op 08-11-2021 20:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

thehog schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:36:
@Freekers Ook in de Marvel R mag je niet je mobiel in je handen houden tijdens het rijden. Lijkt er verdacht sterk op dat je dat toch gedaan hebt.
Deze reactie was te verwachten natuurlijk. Helaas pindakaas, vriendlief heeft de foto genomen vanaf de bijrijdersstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
*weg*

[ Voor 95% gewijzigd door deepbass909 op 08-11-2021 20:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ook deze reactie had ik al verwacht. Ik begrijp niet zo goed wat je probeert te bereiken. Vriendlief heeft gewoon haar telefoon in landscape mode vastgepakt, telefoon voor het cluster gehouden, volume button om de foto te maken en done. En ja, ik kon de weg nog gewoon zien, want ik kom ruim boven het stuur uit. Hier nog wat foto's van tijdens de testrit:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/ponOXIhU75.jpg/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/kEJinemE76.jpg/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/kekUrOFo06.jpg/raw

Tenzij je verwacht dat ik tijdens het rijden op de bijrijdersstoel ben gaan zitten, was het me nooit gelukt deze foto's te maken. En ik ben ook geen Dhalsim. Zullen we nu weer on topic gaan?

[ Voor 2% gewijzigd door deepbass909 op 08-11-2021 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Iemand al ervaring met het verzoek om de MG ZS EV private lease 'om te zetten' naar een Marvel R? :D
Ofwel, afkopen en een nieuw contract aangaan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Freekers schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 17:12:
[...]

Ook deze reactie had ik al verwacht. Ik begrijp niet zo goed wat je probeert te bereiken. Vriendlief heeft gewoon haar telefoon in landscape mode vastgepakt, telefoon voor het cluster gehouden, volume button om de foto te maken en done. En ja, ik kon de weg nog gewoon zien, want ik kom ruim boven het stuur uit. Hier nog wat foto's van tijdens de testrit:
Maak je niet druk. Als jij veilig hebt gereden is het prima. Je weet het zelf wel of je wel of niet aan de regels houdt. Je geeft zelf al aan dat je ie reactie had verwacht. En ja terug on topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:24
rik schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:12:
Iemand al ervaring met het verzoek om de MG ZS EV private lease 'om te zetten' naar een Marvel R? :D
Ofwel, afkopen en een nieuw contract aangaan? :D
Ik weet niet of VM zo'n tussentijdse aanpassing van je contract toestaat. Maar afkopen zou ik sowieso niet doen: je kan beter je MG ZS-contract ter overname aanbieden aan een derde (bv. via Marktplaats of Privateleasemarket), en dan een nieuw contract aangaan voor een Marvel R. Zo bespaar je je boetebedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gedetailleerde laadcurve van de MG Marvel R (Performance AWD):
Afbeeldingslocatie: https://autofilou.at/app/uploads/2021/10/Ladekurve-Charging-Curve-MG-Marvel-R-Electric-AWD-Performance-autofilou.png
Bron: https://autofilou.at/mg-m...hrbericht-schon-gefahren/

Verbruikcijfers op de snelweg van de MG Marvel R (Luxury RWD):
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/ROSaxekO11.png/raw
Bron: YouTube: MG Marvel R Autobahn-Test | Reale Reichweite und Verbrauch auf der A...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sarge78
Woensdag is het zo ver. Dan ga ik mijn ZS EV Luxury ophalen. Wit met after sales getinte ramen. :)

Ik ga beginnen met laden via de granny lader en kijk dan even wat ik ga doen. De hele puzzel met laadpalen zit ik nog middenin.

Hebben jullie nog tips waarvan je denkt, dit zal de dealer je bij de aflevering niet (vergeten te) vertellen. Gewoon algemeen, instellingen, rijden, laden van de ZS EV, parkeren wat je ook maar zinvol vindt om mij mee te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 16:38
Sarge78 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:30:
Woensdag is het zo ver. Dan ga ik mijn ZS EV Luxury ophalen. Wit met after sales getinte ramen. :)

Ik ga beginnen met laden via de granny lader en kijk dan even wat ik ga doen. De hele puzzel met laadpalen zit ik nog middenin.

Hebben jullie nog tips waarvan je denkt, dit zal de dealer je bij de aflevering niet (vergeten te) vertellen. Gewoon algemeen, instellingen, rijden, laden van de ZS EV, parkeren wat je ook maar zinvol vindt om mij mee te delen.
Gefeliciteerd!
Ik laad ook met de granny, gaat lekker zo.
Verder is Android Auto of de Apple variant een aanrader ipv het standaard systeem. Gebruik hiervoor wel een goede usb kabel anders storingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steefph

2x snel de cruisecontrol naar je toe halen om ProPilot te activeren (wist ik pas na 1jr 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnberg51
  • Laatst online: 13-09 13:36

Hier staan veel nuttige dingen:

https://www.mgevownersclu...GU0jT6X1JO3twhy3j-SYkCLA#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus53192
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-11-2021
Hi, Ik krijg bij mijn MG de melding Service needed immediately. Van Mossel geeft aan dat ik ondanks de melding nog wel met de auto kan blijven rijden, service beurt is wel ingepland. Iemand ervaringen met deze melding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
1000km gereden met die melding en hij viel nog steeds niet uit elkaar. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
YouTube: GoEV | 2022 New MG ZS EV Full Review | New & Improved?

Edit: pardon netjes embedded lukt even niet, zit op mobiel. Maar eerste review van de facelift ZS!

[ Voor 87% gewijzigd door Igor4 op 14-11-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 05:58
Steefph schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:44:
[...]

2x snel de cruisecontrol naar je toe halen om ProPilot te activeren (wist ik pas na 1jr 8)7 )
Vanmorgen uitgeprobeerd na de auto al meer dan een jaar te hebben, zie het icoon verschijnen maar krijg geen extra functionaliteit, wat zou ik extra moeten verwachten? :)

In ACC heb ik alle functies zo ver ik weet al, enige wat ik mis is dat de auto in file rijden de voorganger zou volgen en stopt, maar ook weer op trekt. Dat laatste doet hij niet maar moet dan een tikje op het gas pedaal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Bas_Pierik schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:29:
[...]

Vanmorgen uitgeprobeerd na de auto al meer dan een jaar te hebben, zie het icoon verschijnen maar krijg geen extra functionaliteit, wat zou ik extra moeten verwachten? :)

In ACC heb ik alle functies zo ver ik weet al, enige wat ik mis is dat de auto in file rijden de voorganger zou volgen en stopt, maar ook weer op trekt. Dat laatste doet hij niet maar moet dan een tikje op het gas pedaal geven.
Waar de lane keep assistant je van de lijnen wegstuurt, probeert hij nu je daadwerkelijk in het midden van de weg te houden. Je zou moeten merken dat de auto iets meer "zelf" stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThierryTale
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 15:19
** De boel belazeren doe je maar ergens anders, niet hier. **

[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 17-11-2021 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter :9

[ Voor 43% gewijzigd door Taro op 17-11-2021 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 05:58
** Knip **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 17-11-2021 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThierryTale
** Knip **

[ Voor 101% gewijzigd door Taro op 17-11-2021 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie review van de MG Marvel R (in het Duits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
** Knip **

[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 17-11-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThierryTale
** Knip **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 17-11-2021 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Mijn auto is er!

Vraagje. Ik ben kleine auto's gewend en anders grotere auto's met parkeersensoren aan de voorzijde. Ik pakreer altijd achterwaarts, maar ja laden doe je aan de voorkant.

Ik moet natuurlijk nog wennen aan de auto en alle afmetingen, maar ik was nieuwsgierig of mensen al eens iets gedaan hebben met parkeersensoren voor of dat dit problemen geeft met de aanwezige systemen.

Ik zou wel iets willen hebben waarbij je niet zoveel aan de auto hoeft te doen. Plug en play of beter gezegd, plak en play :) Als iemand zoiets wel eens heeft gezien, hoor ik het graag.

Oh en trouwens, ik dacht dat de topsnelheid 140 was. Ik ging toch echt 152 net op de snelweg. (GPS ook gemeten). Ik klaag niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sarge78 op 17-11-2021 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefph
Sarge78 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:23:
Mijn auto is er!

Vraagje. Ik ben kleine auto's gewend en anders grotere auto's met parkeersensoren aan de voorzijde. Ik pakreer altijd achterwaarts, maar ja laden doe je aan de voorkant.

Ik moet natuurlijk nog wennen aan de auto en alle afmetingen, maar ik was nieuwsgierig of mensen al eens iets gedaan hebben met parkeersensoren voor of dat dit problemen geeft met de aanwezige systemen.

Ik zou wel iets willen hebben waarbij je niet zoveel aan de auto hoeft te doen. Plug en play of beter gezegd, plak en play :) Als iemand zoiets wel eens heeft gezien, hoor ik het graag.

Oh en trouwens, ik dacht dat de topsnelheid 140 was. Ik ging toch echt 152 net op de snelweg. (GPS ook gemeten). Ik klaag niet ;)
Die top is constante snelheid. Die piek ligt hoger maar, kan de motor door warmte niet lang volhouden. Je zult ook zien dat bij de motor info het rpm naar rood gaat.

@Sarge78 misschien is dit iets voor het parkeren :P
https://www.amazon.co.uk/...c_303612031_t3_B008ZEIZDM

[ Voor 7% gewijzigd door Steefph op 17-11-2021 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Sarge78 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:23:
Mijn auto is er!

Niet iets met parkeersensoren voor geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ik wel snel gewend ben geraarkt aan de lengte van de voorkant.
Dus je kunt het even nog de tijd geven.
Mbt de snelheid: 155 kmh op de teller inderdaad (capped). Je kunt 157 halen alleen is dat niet erg comfortable :P (ga plankgas op de snelweg naar 155-> houd het gaspedaal ingedrukt maar activeer nu ook de cruisecontrol= met horten en storen gaat die naar 157, gebruik op eigen risico).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sarge78
FlyingGameGuy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:21:
[...]

Niet iets met parkeersensoren voor geprobeerd, maar ik moet zeggen dat ik wel snel gewend ben geraarkt aan de lengte van de voorkant.
Dus je kunt het even nog de tijd geven.
Mbt de snelheid: 155 kmh op de teller inderdaad (capped). Je kunt 157 halen alleen is dat niet erg comfortable :P (ga plankgas op de snelweg naar 155-> houd het gaspedaal ingedrukt maar activeer nu ook de cruisecontrol= met horten en storen gaat die naar 157, gebruik op eigen risico).
Hahahahaha

Kreeg trouwens een melding "Regeneration Braking is Limited Please Use The Breaks" Komt dat omdat de accu al vol zit?

Kan ik trouwens ergens zien welke versie BMS enz ik erop heb zitten?

De auto moet helaas wel nog terug voor wat afleverprobleempjes. De auto zit ook helemaal vol met zand. Er is geen hoek buitenzijde waar het niet zit. De motorruimte is helemaal bedekt met een laag woestijnzand.
Bouwjaar en maand is 2020-11. Krijg het idee dat deze via de Sahara naar Nederland is gereden, meegedaan heeft met de DAKAR of vast heeft gestaan op de EVERGIVEN in het Suez kanaal. Ik gok dan even op het laatste.

• FlyingGameGuy
Sarge78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:54:

Kreeg trouwens een melding "Regeneration Braking is Limited Please Use The Breaks" Komt dat omdat de accu al vol zit?
Dat klopt inderdaad!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 06:35
We hebben hem in prism blue genomen, besteld in Breda. We hebben eigenlijk geen korting gekregen, daar hadden ze volgens mij geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henno Keers
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:58
Sarge78 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:54:
[...]

Hahahahaha

Kan ik trouwens ergens zien welke versie BMS enz ik erop heb zitten?

De auto moet helaas wel nog terug voor wat afleverprobleempjes. De auto zit ook helemaal vol met zand. Er is geen hoek buitenzijde waar het niet zit. De motorruimte is helemaal bedekt met een laag woestijnzand.
Bouwjaar en maand is 2020-11. Krijg het idee dat deze via de Sahara naar Nederland is gereden, meegedaan heeft met de DAKAR of vast heeft gestaan op de EVERGIVEN in het Suez kanaal. Ik gok dan even op het laatste.
Software versies bij de ZS is een verhaal apart.
Over de laatste BMS staat hier vrij veel: https://www.mgevs.com/threads/bms-mid-2020-update.612/
Ervaringen en vragen kun je ook heel goed hier stellen: https://www.facebook.com/...roup_highlights&ref=notif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoopman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-09 14:05
Hoi, Weet iemand hoe ik kan zien welke bms en infotainment versie mijn mg zs ev heeft en is er ergens een overzicht van wat de laatste updates zijn zowel bms als infotainment? Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door skoopman op 20-11-2021 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
skoopman schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:40:
Hoi, Weet iemand hoe ik kan zien welke bms en infotainment versie mijn mg zs ev heeft en is er ergens een overzicht van wat de laatste updates zijn zowel bms als infotainment? Alvast bedankt.
met een OVMS module kan dat, anders kan je het niet zelf doen. Dan moet het bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Ik was even het filter aan het checken op zand en het viel mij op dat het gewoon een basis filter is. Ik dacht bij het hele PM2.5 filter idee wat specifiek voor de luxury versie is, er wel iets anders in zou zitten.

Jullie het wel eens bekeken? Zelfde als bij mij of toch anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yh46P1OOOlxLp7-lVHWPJLpWSAQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1HStJ8FefHmvRM6FyKlqOItr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bknWjuGy_XrIqlzVvTwMwh-2xjU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/syoqiQJGKrVi0u6oLRA6CR8z.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nog 4 reviews van de nieuwe MG ZS EV Facelift

En nog een review van de MG Marvel R (Duits)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verbruikstest van de MG Marvel R Luxury, opgenomen in Nederland.

Buiten temperatuur 0-5 graden, best nette range voor in de winter (350KM als je 90 KM/h rijdt, 220KM als je 130 KM/h rijdt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag tweede proefrit gemaakt in de Marvel R, deze keer de Performance uitvoering. Bizar wat een power voor een SUV. Voor degene die zich afvragen hoe zich dat aantal liters in de kofferbak verhoudt tot bruikbare ruimte, hieronder 2 praktijk foto's:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/ceWepOlU88.jpg/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/VaRuzIpA55.jpg/raw

Eentje met en eentje zonder de afdekhoes. 2 grote koffers en 2 handbagage koffers

En om een idee te krijgen hoe groot de frunk is (die dus niet aanwezig is op het AWD Performance model):

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/xUzaFUzo12.jpg/raw

Nog wat interessante details:
- Je mag 1GB per maand aan mobiele data verstoken met de onboard 4G sim. Deze is voorlopig nog gratis, voor hoe lang is onbekend. Wat hij daarna gaat kosten is ook nog onbekend

- Er is geen granny charger inbegrepen bij de Marvel R

- De Vehicle 2 Load adapter is ook niet inbegrepen bij de Marvel R. Wordt een optionele accessoire, prijs en leverdatum onbekend.

[ Voor 22% gewijzigd door Freekers op 27-11-2021 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

SAIC Motor's overseas entity chooses HERE (Oct 28, 2021)
China's largest carmaker's overseas entity has partnered with HERE for connected driving services as it expands into Europe.: https://www.here.com/news...nected-driving-news-story

M.a.w. de MG Marvel R, ZS EV Facelift en MG5 zijn voorzien van HERE maps.
Één van de features van HERE is:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/VUlEkAxE44.png/raw

Make it happen MG! Als ik naar de API spec kijk lijkt het me kinderspel om dit te implementeren:
https://developer.here.co...-route-with-charging.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

VenPatrick schreef op woensdag 3 november 2021 @ 20:37:
Ook houd ik nog de MG5 in de gaten, wanneer wordt deze prijs officieel bekend gemaakt (iemand een idee)?
Je vraag is ondertussen al een aantal weken oud, maar volgens mij nog steeds onbeantwoord.

Afgelopen weekend bij het MG event in biddinghuizen geweest en met veel MG personeel kunnen spreken. Hieruit werd duidelijk dat de prijzen (en definitieve specs) ergens in december vast komen te liggen en officieel gecommuniceerd gaan worden.

Zaken zoals WLPT worden ook dan pas definitief (de huidige waardes op de website zijn een ruwe indicatie, de long range zal bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk nog een hogere rating krijgen met de geplande 70kw accu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VLeeuw
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-01-2023
Hallo,
lees hier dat meerdere mensen last hebben van de 'slow charge' melding. Wij hebben dat terwijl hij hier eigenlijk 99,9 % aan de thuislader staat.
Nu staat auto al ongeveer 2 maanden bij VM, om te load balancen, maar nog steeds geen zicht op wat er aan de hand is.
Ben benieuwd @johnberg51 of je na Jan 2021 je auto weer terug hebt en wat er dan aan de hand was (kapotte cellen??).
Gelukkig hebben we een electrische leen auto van VM, dus dat is wel heel netjes.
Maar begin me toch wel zorgen te maken over de structurele kwaliteit. Auto was vorige jaar (okt - jan begin dit jaar) ook al ruim 2 maanden bij VM vanwege een 'key not found' melding.

Hoop dat iemand iets herkend en weet waar te zoeken.

En hopelijk heb ik gauw een update voor dit topic....

UPDATE: Volgende keer wat eerder posten, want zowaar net gebeld dat ik auto kan komen ophalen. Het loadbalancen is nu eindelijk gelukt.

[ Voor 8% gewijzigd door VLeeuw op 01-12-2021 14:39 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
VLeeuw schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:20:
Hallo,
lees hier dat meerdere mensen last hebben van de 'slow charge' melding. Wij hebben dat terwijl hij hier eigenlijk 99,9 % aan de thuislader staat.
Nu staat auto al ongeveer 2 maanden bij VM, om te load balancen, maar nog steeds geen zicht op wat er aan de hand is.
Ben benieuwd @johnberg51 of je na Jan 2021 je auto weer terug hebt en wat er dan aan de hand was (kapotte cellen??).
Gelukkig hebben we een electrische leen auto van VM, dus dat is wel heel netjes.
Maar begin me toch wel zorgen te maken over de structurele kwaliteit. Auto was vorige jaar (okt - jan begin dit jaar) ook al ruim 2 maanden bij VM vanwege een 'key not found' melding.

Hoop dat iemand iets herkend en weet waar te zoeken.

En hopelijk heb ik gauw een update voor dit topic....

UPDATE: Volgende keer wat eerder posten, want zowaar net gebeld dat ik auto kan komen ophalen. Het loadbalancen is nu eindelijk gelukt.
VM lees hier mee??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarge78
Lekker rijden!
Vandaag voor het eerst een lange rit gemaakt met de ZS EV 1e versie. Heerlijk rijden! Heenweg lekker rustig aan gedaan en rond de 100 op de snelweg met alles automatisch en op de terugweg wat meer uitdaging gepakt om de batterij wat verder leeg te rijden voor een laadtest. :)

Moesten halve land door en met een tussenstop bij Ikea Amersfoort. Daar helaas geen laadpalen in de parkeergarage. |:(

Snelladen?
Langs de snelweg even aan de snellader gehangen bij Shell Recharge. 47% SoC en het laden bij de 175kw lader ging op 24kw!! Dat was best kut. ;( Al een redelijke rit erop zitten, dus alles zou wel warm moeten zijn. Hier had ik echt meer van verwacht. Kreeg het eerst niet aan, maar na de deur op slot te doen ging hij laden en daarna kon de deur weer open. Bij 60% het laden gestopt en verder gereden.

Op locatie op zoek gegaan naar een laadpaal. Een Allego gevonden en daar even aangehangen voor 2,5 uur.

Op de terugweg even op sportstand gereden en wat meer van de accu gevraagd, want ik wilde nog een keer aan de snellader om te testen. Bij zo'n 30% SoC bij een Tango snellader 160kw gaan laden. Van de 2 was er 1 stuk overigens. Hier zat ik op 30kw te laden. ;( Na zo'n 20 minuten zat ik op iets van 50% en ben ik weer gaan rijden, want de vrouw was ongeduldig en had het koud (volgens mij had ik de kachel aan kunnen laten in de auto??? :) )

Is dit laadgedrag normaal? Buitentemperatuur was zo'n 5 graden.
Ik heb de auto net nieuw, 3 weken. Gebouwd november 2020.

Software
Hoe kan ik nu echt zeker stellen dat ik dan niet net die slechte update erin heb zitten (zonder naar de dealer te moeten)? Die was ook van november 2020. Ik heb bij aflevering expliciet gevraagd om alle laatste updates, maar ja, doen is een 2e.
Ik kan laden met de deuren open, maar dat zegt niet zoveel denk ik? Ik dacht wel te zien dat de voltage op 450 ergens zat, maar dat moet ik morgen nog eens bekijken als hij klaar is met laden (granny). Ik heb ook geen batterijverwarmingsoptie in de instellingen, wat ik her en der bij sommigen zag. Aanvulling: Als ik thuis de granny aansluit, deur open of dicht, gaat hij wel gelijk laden. Heb gecheckt met een volle lading en geeft 454volt weer, dus dat zal kloppen.

Kachel
Wat ik ook ervaar, is dat de kachel toch echt wel minimaal op 3 rode blokjes moet en de fan niet te hard laten blazen om warme lucht te krijgen. Als de fan iets te hard staat, koude benen. Ga maar een deken in de auto leggen voor de vrouw :) Werkt de kachel bij jullie vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
@Sarge78 dat laden is al vaker besproken en helaas, de auto heeft geen batterij verwarmer dus in de koude periode gaat het trager dan verwacht. Ik haalde laatste bij 13C, 47kw en dat was bij een SoC van 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
pecari schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:37:
[...]

IK heb hier een uitleg gemaakt hoe ik het gedaan heb ( sorry verkeerde link nu wel de goede )

pecari in "Het grote MG EV Topic"

maar eerst hebben ze je sensoren wel geprogrammeerd met de code uit je zomerbanden?
als ze niet eerst die code uitgelezen hebben en geprogrammeerd in je nieuwe Autel sensors gaat dat niet werken.

dus je moet de code's uit de auto hebben en weten op welke plaats ze zitten dan kun je heel simpel dat programmeren en hoef je niets te laten inlezen.

hier werkt het 100% zonder klachten en heb dat zelf gedaan heb ook de pad voor te programmeren.

Dus kort samen gevat 1 zit er code in de nieuwe Autel MX-sensoren, van je Andre originele wielen?
ik vermoed van niet.
Hoe heb jij je autels overschreven? Ik heb het bij de garage proberen te laten doen maar hun apparatuur werkte niet met autel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-09 23:42
Gebeurd wel vaker banden boeren krijgen bij afname van x sensoren een aperaat dat natuurlijk alleen die sensoren kan programmeren en alle kan lezen. Heb gisteren 4 autels geprogrammeerd met een autel Ts 508. Sensoren van de Kia uitlezen en dan in autel clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronbebelaar
Ronbebelaar schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:30:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

* Complete OVMS unit

Is inmiddels verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VenPatrick
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 21:26
Temujin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:40:
[...]

Afgelopen weekend bij het MG event in biddinghuizen geweest en met veel MG personeel kunnen spreken. Hieruit werd duidelijk dat de prijzen (en definitieve specs) ergens in december vast komen te liggen en officieel gecommuniceerd gaan worden.

Zaken zoals WLPT worden ook dan pas definitief (de huidige waardes op de website zijn een ruwe indicatie, de long range zal bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk nog een hogere rating krijgen met de geplande 70kw accu)
Aah dank, ben nog steeds erg benieuwd naar de MG5. Wachten we nog even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke Harder
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-01-2022
Hallo MG rijders,

Wij hebben vanaf april 2021 een MG ZS EV en bevalt prima. Nu het kouder wordt valt me op dat de range best wel snel achteruit gaat. Vol en dan Lemmer - Sneek op en neer (66 KM) nog maar 114 KM over. Rijden gewoon netjes 100 en in eco stand nadat het warm in de auto is. Verder merk je vooral de bekende kinderziektes, maar prijs / kwaliteit verhouden vinden wij prima. Na het wegrijden bij MG (VM Amsterdam) nooit meer wat van ze gehoord, geen aftersales of iets dergelijks. Dat vinden wij jammer.

Ik heb me vanochtend hier aangemeld, omdat ik nog al wat vragen had. Veel vragen zijn beantwoord, maar 1 die ik niet zo snel kan vinden is waar ik kan zien of ik de laatste update heb?

Alvast hartelijk dank voor jullie input :-)

Jouke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Als de auto van april 21 is zal je de meest belangrijke updates al hebben gehad. De laatste update zorgt er vooral voor dat het laden met de deuren open kan. Hij begint dan direct met laden zodra de stekker er in zit.

Ze doen bij de service beurt standaard geen updates maar je kunt er wel om vragen.

Mocht je toch een update missen dan zou ik het gewoon lekker zo laten als alles goed werkt. Heeft geen zin om daar speciaal voor terug te gaan naar van mossel.

Bij mij werkt alles goed. Vind het alleen nog jammer dat ze de batterij verwarming update die sommige in Noorwegen hebben gehad niet hier hebben uitgebracht. (Misschien met ze allen veel klagen bij MG?) En de functie uitgesteld laden op een timer van de lader werkt bij mij nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke Harder
1993jjohan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:50:
Als de auto van april 21 is zal je de meest belangrijke updates al hebben gehad. De laatste update zorgt er vooral voor dat het laden met de deuren open kan. Hij begint dan direct met laden zodra de stekker er in zit.

Ze doen bij de service beurt standaard geen updates maar je kunt er wel om vragen.

Mocht je toch een update missen dan zou ik het gewoon lekker zo laten als alles goed werkt. Heeft geen zin om daar speciaal voor terug te gaan naar van mossel.

Bij mij werkt alles goed. Vind het alleen nog jammer dat ze de batterij verwarming update die sommige in Noorwegen hebben gehad niet hier hebben uitgebracht. (Misschien met ze allen veel klagen bij MG?) En de functie uitgesteld laden op een timer van de lader werkt bij mij nog steeds niet.
Laden wil de ene keer wel met de deuren open en de andere keer niet. Die batterij update zou ook voor hier idd een uitkomst kunnen bieden denk ik. Zit me net af te vragen bij wie ik moet zijn om te klagen. Wij hebben de auto uit Amsterdam gehaald, maar of dat wat uitmaakt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Jouke Harder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:56:
[...]

Laden wil de ene keer wel met de deuren open en de andere keer niet. Die batterij update zou ook voor hier idd een uitkomst kunnen bieden denk ik. Zit me net af te vragen bij wie ik moet zijn om te klagen. Wij hebben de auto uit Amsterdam gehaald, maar of dat wat uitmaakt, geen idee.
In principe kun je bij elke van Mossel garage terecht. Even op het internet kijken welke in de buurt zit.
Bij mij zit bijvoorbeeld een van Mossel Kia in de buurt waar ik terecht kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sarge78 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:47:
Lekker rijden!
Moesten halve land door en met een tussenstop bij Ikea Amersfoort. Daar helaas geen laadpalen in de parkeergarage. |:(
Bij de Ikea in Amersfoort zijn er minstens vier. Op de begane grond, na het inrijden van de parkeergarage aan de rechterkant in rij C1.

Zo was het in 2016:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5KW1vb0.jpg
De laatste keer dat ik er was (een paar weken geleden) was dat nog steeds zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is 1 kleur verdwenen bij de Marvel R configurator (Kirin Grey) en er zijn 2 nieuwe kleuren bijgekomen: Beton Grey en Night Watch Grey.

Ik weet overigens niet wie deze 'challenges' bedenkt bij het marketing team van MG, maar dit is echt tenenkrommend slecht

Hier nog 3 fatsoenlijke reviews, waarbij de Marvel R vergeleken wordt met een ID.4. Persoonlijk vind ik het 2 totaal andere auto's maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
Jouke Harder schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:56:
[...]

De laatste BMS update maakt laden aan een AC laadpaal veel betrouwbaarder. De auto pakt een onderbroken sessie weer op en je kunt de portieren open maken zonder onderbreking.
Balanceren werkt nu naar behoren, maakt laden wel veel langer.
Ik ben naar VM Tiel geweest, via complimenten op de FB groep. Is idd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clement1984
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-10-2024
Zijn er meer mensen die ineens minder kilometer kunnen rijden nadat de auto volledig is opgeladen? Eerst zag ik altijd rond 260km nu ineens zie ik maximaal 200km?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 13:04
Clement1984 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:39:
Zijn er meer mensen die ineens minder kilometer kunnen rijden nadat de auto volledig is opgeladen? Eerst zag ik altijd rond 260km nu ineens zie ik maximaal 200km?
Je zou bijna denken dat het winter wordt ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Gemiddeld ritverbruik gaat inmiddels ook van 18 naar 22-25 kW/h per 100km. Ach, het past nog steeds bij mijn gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunib
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-09 13:13
Het is bizar hoe snel de range zakt: maar ja ik ga ook niet in de kou zitten. En dat verwarmingselement trekt 5kw. Met onze 44kwh accu is dat dus 8 uurtjes verwarmen. Dat tikt heel hard aan.

Ik had gisteren met een volle accu 197km op de GOM. Dat is toch ook een momentje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Euro NCAP score van de MG Marvel R is zojuist gepubliceerd: 4 sterren ⭐⭐⭐⭐

Rapport: https://www.euroncap.com/nl/results/mg/marvel-r/43818

Video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco VCDS
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-03-2022
Clement1984 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:39:
Dan zie altijd nog meer als ik met de koude zie ik 150KM staan. En dat haal je dan niet. De koude doet heel veel met je accu helaas. En dan gaat het laden ook niet meer zo snel dus tja :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Weet iemand of de nieuwe ZS EV modellen (Long Range) inmiddels al beschikbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Igor4 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:54:
Weet iemand of de nieuwe ZS EV modellen (Long Range) inmiddels al beschikbaar zijn?
Ze staan iig al in de showroom in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Freekers schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:02:
[...]

Ze staan iig al in de showroom in Breda.
Dank, ik ga even peilen bij MG Amsterdam :)

Aangezien jij al flink in de auto's in deze prijsrange verdiept hebt; wat zijn de afwegingen die je tussen de e-Niro en de LR ZS EV zou maken?

Met de SEPP zou de LR ZS EV rond de 35k uitkomen begin volgend jaar.
Jonge e-Niro's met rond de 30k op de teller kun je ook voor ongeveer dat bedrag krijgen. Range is zeer vergelijkbaar, uitrusting is een beetje plussen en minnen. Ik heb de ZS nog niet gereden (Niro is heel fijn), maar op papier lijkt het enorm om het even.. (design ZS vind ik wel plusje).
Ik weet dat je voor de Marvel wilt gaan, maar wat zijn jou gedachten over deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Laatst online: 13-09 13:36
Henno Keers schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:30:
[...]

De laatste BMS update maakt laden aan een AC laadpaal veel betrouwbaarder. De auto pakt een onderbroken sessie weer op en je kunt de portieren open maken zonder onderbreking.
Balanceren werkt nu naar behoren, maakt laden wel veel langer.
Ik ben naar VM Tiel geweest, via complimenten op de FB groep. Is idd prima!
Hoe werkte bij jou balanceren voor deze update dan?
Ik heb nog steeds dezelfde BMS als toen ik de auto vorig jaar in juli kreeg.
Balanceren duurt bij mij soms nog geen kwartiertje terwijl mijn celbalans er eigenlijk niet zo mooi uitziet, zie OVMS uitdraai. Verschil tussen hoogste en laagste is momenteel 65 mV, mag max 100 mV zijn volgens VM, maar ik geloof hier helemaal niets van, 10 tot 20 mV lijkt mij meer waarschijnlijk.
Hoe lang duurt het balanceren bij jou na deze update?
Is HV batterij bij jou nu ook 449V bij 100% SoC? (Is veel beter voor de accu)
Mijn SoH (state of health) is momenteel 97,4% (14K op de teller) misschien komt dit wel door die slechte celbalans??
Vandaag de deurknop na 100% laden een keer zonder sleutel ingedrukt en dan gaat ie wel meer als een uur balanceren, wat een puinhoop!
Zou jij nu ook uitgesteld kunnen laden, b.v. via een timer om 23:00u laten starten?

Ik lees alleen maar lof over Tiel en ik overweeg om daar ook maar eens naar toe te gaan, is wel 40 Km verder als Breda.
Zie hier de celspanningen bij 100% SoC, let op die 4,162V is een uitschieter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rthvEnKkg6gi3KbWX0Ill3RHA5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ATAVZyIqGvcEMkfgWf601tA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke Harder
Vraagje!

Ik wil voor onze MG ZS EV een 3 fase aansluiting aanvragen voor een 22 KW lader voor thuis, maar kan de MG dat wel aan als het om thuisladen gaat? Ik kom namelijk niet verder dan 7,6 KW wat ik er over kan vinden. Klopt dat?

Alvast dank voor jullie tijd en energie :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
  • Laatst online: 20:16
De MG heeft maar een 1 Fase lader aan boord.
Jouke Harder schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:05:
Vraagje!

Ik wil voor onze MG ZS EV een 3 fase aansluiting aanvragen voor een 22 KW lader voor thuis, maar kan de MG dat wel aan als het om thuisladen gaat? Ik kom namelijk niet verder dan 7,6 KW wat ik er over kan vinden. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
Dus als je "snel" wil laden thuis kan dat beter op een zware 1 fase aansluiting (bijv. 1x35A), dan een 3x25A.
Jouke Harder schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:05:
Vraagje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Igor4 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:29:
Aangezien jij al flink in de auto's in deze prijsrange verdiept hebt; wat zijn de afwegingen die je tussen de e-Niro en de LR ZS EV zou maken?

Met de SEPP zou de LR ZS EV rond de 35k uitkomen begin volgend jaar.
Jonge e-Niro's met rond de 30k op de teller kun je ook voor ongeveer dat bedrag krijgen. Range is zeer vergelijkbaar, uitrusting is een beetje plussen en minnen. Ik heb de ZS nog niet gereden (Niro is heel fijn), maar op papier lijkt het enorm om het even.. (design ZS vind ik wel plusje).
Ik weet dat je voor de Marvel wilt gaan, maar wat zijn jou gedachten over deze twee?
Goede vraag! Zelf had ik de LR ZS EV en de e-Niro nog niet tegen elkaar afgezet, maar als we puur naar de specs kijken kom ik op het volgende uit:

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/JOJuYEma02.png/raw

Ik heb in deze vergelijking de DynamicPlusLine uitvoering van de E-Niro gepakt, anders wordt het een oneerlijke vergelijking. De DynamicPlusLine is namelijk de uitvoering met LED-koplampen, schuif-/kantel zonnedak en stoelverwarming. Of je het zonnedak nodig hebt laat ik in het midden, maar LED-koplampen en stoelverwarming zijn imho een must (zeker de stoelverwarming in een EV) en zitten alle drie ook op de LR ZS EV.

Terug naar de specs; in de basis ontlopen ze elkaar niet veel. Range en oplaadtijd zijn nagenoeg gelijk, ook al is de piek snellaadsnelheid van de E-Niro een stuk lager (laadcurves zijn belangrijker). de ZS EV heeft wat meer 'spielerij' (bijv. Dodehoek sensor, V2L, Draadloze telefoonoplader). Interessant is wel dat je de E-Niro kunt voorzien van een optionele warmtepomp.

Ik heb zelf de Niro Hybrid een jaartje gereden en was er zeer over te spreken. Prima kwaliteit, goed afgewerkt en het stak gewoon goed in elkaar. Dat is ook af te lezen aan de verkoopcijfers natuurlijk. Toch zou ik persoonlijk voor de ZS EV kiezen. Reden: Nieuwer model met meer features of spielerij als je het zo wilt noemen, voor nagenoeg hetzelfde geld. De E-Niro is uitlopend (in 2022 komt het nieuwe model) en heeft een hopeloos verouderd navigatiesysteem. Dat was een van mijn (weinige) irritatiepunten bij de Niro toen ik 'm nog reed. Ja hij is uitgerust met een simkaartje, maar meer dan TomTom verkeersinformatie krijg je daarop niet binnen. Toen ik mijn Niro geleverd kreeg waren de kaarten maar liefst 2 jaar verouderd. Toen ik de nieuwste kaarten erop liet zetten waren er nog steeds wegen van dik een jaar die hij niet herkende, terwijl ze wel al lang en breed op Google Maps stonden. Jammere van Google Maps is dat deze niet integreert met het schermpje tussen de kilometerteller. De ZS EV maakt gebruikt van HERE Maps On Demand en krijgt de kaarten dus gestreamd naar de auto. Op die manier heb je altijd de laatste nieuwe kaarten (althans op papier, ik hoop dat het waar is). Daarnaast zie ik wel een usecase voor V2L zodra de salderingsregeling (sterk) afgebouwd wordt en die 360 graden camera is ook wel nice to have :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
johnberg51 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:35:
[...]

Hoe werkte bij jou balanceren voor deze update dan?
Ik heb nog steeds dezelfde BMS als toen ik de auto vorig jaar in juli kreeg.
Balanceren duurt bij mij soms nog geen kwartiertje terwijl mijn celbalans er eigenlijk niet zo mooi uitziet, zie OVMS uitdraai. Verschil tussen hoogste en laagste is momenteel 65 mV, mag max 100 mV zijn volgens VM, maar ik geloof hier helemaal niets van, 10 tot 20 mV lijkt mij meer waarschijnlijk.
Hoe lang duurt het balanceren bij jou na deze update?
Is HV batterij bij jou nu ook 449V bij 100% SoC? (Is veel beter voor de accu)
Mijn SoH (state of health) is momenteel 97,4% (14K op de teller) misschien komt dit wel door die slechte celbalans??
Vandaag de deurknop na 100% laden een keer zonder sleutel ingedrukt en dan gaat ie wel meer als een uur balanceren, wat een puinhoop!
Zou jij nu ook uitgesteld kunnen laden, b.v. via een timer om 23:00u laten starten?

Ik lees alleen maar lof over Tiel en ik overweeg om daar ook maar eens naar toe te gaan, is wel 40 Km verder als Breda.
Zie hier de celspanningen bij 100% SoC, let op die 4,162V is een uitschieter:
[Afbeelding]
"Hoe werkte bij jou balanceren voor deze update dan?"
Meestal maar een uur of korter.
Nu uren: eergisteren 6 kW geladen tot vol, stond 2:10 op het dashboard bij het starten van de sessie. Totaal 5 uur en 35 minuten over gedaan. Dus dik 3 uur balanceren.
Als ik er 20 tot 30 kW in stop en tussendoor nog eens aan de snellader heb gezeten dan duurt het balanceren meer dan 8 uur.
Mijn aanname is dan ook dat de laatste versie het balanceren past echt goed doet.
Ik heb geen OVMS om te kijken wat de celspanning is.

"Is HV batterij bij jou nu ook 449V bij 100% SoC? (Is veel beter voor de accu)"
Dit is nu bij mij 448/9 450. Het was 455 bij de oude software.

"Vandaag de deurknop na 100% laden een keer zonder sleutel ingedrukt en dan gaat ie wel meer als een uur balanceren, wat een puinhoop!"
Dit ken ik van de vorige versie. Die kon je rustig een keer of 3 herstarten om de balancering opnieuw te laten doen. Zegt veel over de software.

VM Tiel is voor ons een stukje rijden vanuit Cuijk. VM Tiel onderkent wel dat het niet handig geregeld is dat software updates geen onderdeel zijn van het onderhoud van de auto, en dat er geen inzicht is wat de auto op het moment heeft "draaien", totdat deze in de garage staat. En dan is vaak niet duidelijk wat er wel en niet beschikbaar is en wat gratis is en wat niet.
Wij hebben bijvoorbeeld nog steeds niet de 2de comfort update geinstalleerd staan, anderen hebben dat wel, VM Tiel weet niet hoe zij er aan moeten komen. 8)7
VM Tiel doet wel zijn best om het voor je op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henno Keers
bartzzz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:25:
Dus als je "snel" wil laden thuis kan dat beter op een zware 1 fase aansluiting (bijv. 1x35A), dan een 3x25A.

[...]
Let op het vastrecht van de aansluiting...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
Die zijn normaal gezien gelijk bij 1x35A en 3x25A
Henno Keers schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:41:
[...]

Let op het vastrecht van de aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
@Sarge78 ik sta nu aan de snellader (2gr buiten) en gaat met 41kw bij 59%. Ik heb de airco aanstaan (dus contact knop is groen), wie weet helpt dat zodat de baterij verwarming aangaat(puur een aanname). Ik begon namelijk op 31kw bij 15% en had niet verwacht dat de snelheid omhoog zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Steefph schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:09:
@Sarge78 ik sta nu aan de snellader (2gr buiten) en gaat met 41kw bij 59%. Ik heb de airco aanstaan (dus contact knop is groen), wie weet helpt dat zodat de baterij verwarming aangaat(puur een aanname). Ik begon namelijk op 31kw bij 15% en had niet verwacht dat de snelheid omhoog zou gaan.
Ik zal binnenkort eens wat meer testen.

Mijn auto heeft nog de wat oudere 454 BMS en nog niet de nieuwe 449 BMS zeg maar. De jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
JeroenE schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:59:
[...]
Bij de Ikea in Amersfoort zijn er minstens vier. Op de begane grond, na het inrijden van de parkeergarage aan de rechterkant in rij C1.

Zo was het in 2016:
[Afbeelding]
De laatste keer dat ik er was (een paar weken geleden) was dat nog steeds zo.
Bedankt! Volgende keer even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Gister weer wat irritants tijdens het rijden.

Ik mocht soms kiezen...

Beslagen ramen of beslagen spiegels.

Tijdens het rijden beslaan de ruiten lang de randen en de zijruiten wat verder.

Ik had de kachel aan, recirculatie niet aan, blazen op ramen en voeten. Blazen op meer dan de helft.

Om het op te lossen deed ik eerst de airco erbij aan. In mijn andere auto's lost dit per direct het probleem op. Dit haalt namelijk vocht uit de auto. Dit deed helemaal niets. Nog niet een klein beetje.

Toen deed ik de voorruit ontwaseming aan en dit lost het probleem op, maar ik kreeg direct beslagen buitenspiegels. Volgens mij werkt deze stand ook op de spiegels en moet het juist de spiegels vrij maken.
Ontwaseming weer uit en de spiegels waren weer vrij. Zo vaag.

Op de terugweg in het donker minder last van beslaan in de auto, dus ik hoefde niet heel veel te schakelen, maar wel ineens weer beslagen buitenspiegels. Beetje spelen met verschillende instellingen verhielp het probleem niet. Spiegels waren niet meer te gebruiken. Ik vind dit alles behalve veilig.

Het geeft mij een idee of er niet heel lekker geschakeld wordt. Dingen uit gaan die aan zouden moeten gaan. Iemand dit al eerder gezien op forums of zelf meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
@Sarge78 de spiegelverwarming gaat aan samen met de achterruitverwarming.

De airco is wel een dingetje, ben ik met je eens. Zo zonde ook dat er geen temperatuurregeling op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Laatst online: 23:24
Samen met de beperkte range is het beslaan van de ruiten wat mij betreft het grootste minpunt aan de ZS. Verder qua prijs/kwaliteit wel een topauto vind ik.

Beide problemen lossen zichzelf op als de temperaturen weer wat stijgen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
marvel27 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:35:
Samen met de beperkte range is het beslaan van de ruiten wat mij betreft het grootste minpunt aan de ZS. Verder qua prijs/kwaliteit wel een topauto vind ik.

De ruiten lukt me wel mee weg te komen. Die spiegels dat is een dingetje. Ik heb elders gelezen dat de spiegels juist ook ontwasemen als je op de ramen de functie aanzet. In plaats daarvan beslaan ze bij mij. Op de terugweg kreeg ik ze niet vrij.

Ik deel je mening zeker over de auto hoor, het rijdt echt super en alles zit erop, maar nu even uit aan het vogelen waarom de zaken niet gaan zoals ze moeten gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
marvel27 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:35:

Eens, voor het beslaan heb ik een redelijke "oplossing" . Je klikt op het voorraam ventilator knoppie en dan draai je de ventilatorsnelheid iets terug (omdat dat geblaas irritant is :) ), zet je raampjes op een kier en binnen een minuut zijn je ramen vrij (mijn ervaring tenminste). Ik laat de voorraam ventilator trouwens wel aan staan op die stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
FlyingGameGuy schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:43:
[...]

Eens, voor het beslaan heb ik een redelijke "oplossing" . Je klikt op het voorraam ventilator knoppie en dan draai je de ventilatorsnelheid iets terug (omdat dat geblaas irritant is :) ), zet je raampjes op een kier en binnen een minuut zijn je ramen vrij (mijn ervaring tenminste). Ik laat de voorraam ventilator trouwens wel aan staan op die stand.
Wat ik mij dan afvraag...

Doet die airco dan überhaupt wel iets als je die aan zet op verwarmen. Dat zou de ramen ook vrij moeten maken.

Zie jij enig verschil met instellingen en het wel of niet beslaan van de spiegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Sarge78 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:52:
[...]

Doet die airco dan überhaupt wel iets als je die aan zet op verwarmen. Dat zou de ramen ook vrij moeten maken.

Zie jij enig verschil met instellingen en het wel of niet beslaan van de spiegels?
Mijn ervaring is dat de ontwasem stand (die automatisch de airco aanmikt) prima werkt. Met deze weersomstandigheden krijg ik dan gewoon een ruit waar ik doorheen kan kijken.

Verschil met de spiegels beslaan heb ik niet ervaren, maar ik lees net dat dat dus automatisch met de achterruitverwarming zou moeten gebeuren, ga ik van de week wel even testen :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Bezulba schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:54:
[...]

Mijn ervaring is dat de ontwasem stand (die automatisch de airco aanmikt) prima werkt. Met deze weersomstandigheden krijg ik dan gewoon een ruit waar ik doorheen kan kijken.

Verschil met de spiegels beslaan heb ik niet ervaren, maar ik lees net dat dat dus automatisch met de achterruitverwarming zou moeten gebeuren, ga ik van de week wel even testen :P
Met de achterruitverwarming? Waar heb je dat gelezen? Zit ik met de verkeerde instelling te kloten?

[ Voor 6% gewijzigd door Sarge78 op 13-12-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
Sarge78 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:52:
[...]

Volgens mij haalt de airco ook bij het verwarmen de vocht uit de lucht (bind me er niet op vast O-) ).
Verder gaat de spiegelverwarming aan als je de achterruit verwarming aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarge78
FlyingGameGuy schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:31:
[...]

Volgens mij haalt de airco ook bij het verwarmen de vocht uit de lucht (bind me er niet op vast O-) ).
Verder gaat de spiegelverwarming aan als je de achterruit verwarming aanzet.
|:( Van alles waar ik aan heb zitten rommelen is dat de enige optie die ik gister niet even geprobeerd heb... Hoe dan 8)7 KNOPJE ZIT ER NAAST!! :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steefph
@Sarge78 ik quote mezelf maar even....
Steefph schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:18:
@Sarge78 de spiegelverwarming gaat aan samen met de achterruitverwarming.

De airco is wel een dingetje, ben ik met je eens. Zo zonde ook dat er geen temperatuurregeling op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarge78
Steefph schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:05:
@Sarge78 ik quote mezelf maar even....

[...]
Oh sorry Steeph, niet goed gelezen hahahaha hey goed excuus, het is maandag he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Freekers schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:54:
[...]

Goede vraag! Zelf had ik de LR ZS EV en de e-Niro nog niet tegen elkaar afgezet, maar als we puur naar de specs kijken kom ik op het volgende uit:

[Afbeelding]

Ik heb in deze vergelijking de DynamicPlusLine uitvoering van de E-Niro gepakt, anders wordt het een oneerlijke vergelijking. De DynamicPlusLine is namelijk de uitvoering met LED-koplampen, schuif-/kantel zonnedak en stoelverwarming. Of je het zonnedak nodig hebt laat ik in het midden, maar LED-koplampen en stoelverwarming zijn imho een must (zeker de stoelverwarming in een EV) en zitten alle drie ook op de LR ZS EV.

Terug naar de specs; in de basis ontlopen ze elkaar niet veel. Range en oplaadtijd zijn nagenoeg gelijk, ook al is de piek snellaadsnelheid van de E-Niro een stuk lager (laadcurves zijn belangrijker). de ZS EV heeft wat meer 'spielerij' (bijv. Dodehoek sensor, V2L, Draadloze telefoonoplader). Interessant is wel dat je de E-Niro kunt voorzien van een optionele warmtepomp.

Ik heb zelf de Niro Hybrid een jaartje gereden en was er zeer over te spreken. Prima kwaliteit, goed afgewerkt en het stak gewoon goed in elkaar. Dat is ook af te lezen aan de verkoopcijfers natuurlijk. Toch zou ik persoonlijk voor de ZS EV kiezen. Reden: Nieuwer model met meer features of spielerij als je het zo wilt noemen, voor nagenoeg hetzelfde geld. De E-Niro is uitlopend (in 2022 komt het nieuwe model) en heeft een hopeloos verouderd navigatiesysteem. Dat was een van mijn (weinige) irritatiepunten bij de Niro toen ik 'm nog reed. Ja hij is uitgerust met een simkaartje, maar meer dan TomTom verkeersinformatie krijg je daarop niet binnen. Toen ik mijn Niro geleverd kreeg waren de kaarten maar liefst 2 jaar verouderd. Toen ik de nieuwste kaarten erop liet zetten waren er nog steeds wegen van dik een jaar die hij niet herkende, terwijl ze wel al lang en breed op Google Maps stonden. Jammere van Google Maps is dat deze niet integreert met het schermpje tussen de kilometerteller. De ZS EV maakt gebruikt van HERE Maps On Demand en krijgt de kaarten dus gestreamd naar de auto. Op die manier heb je altijd de laatste nieuwe kaarten (althans op papier, ik hoop dat het waar is). Daarnaast zie ik wel een usecase voor V2L zodra de salderingsregeling (sterk) afgebouwd wordt en die 360 graden camera is ook wel nice to have :)
Dank voor je antwoord :) Leuk om te zien dat je ook een uitgebreide Excel gebruikt voor je vergelijkingen ;)
In mijn vergelijking heb ik zelf gewerkt met een executiveline uit 2019, als occassion zijn die er voor ongeveer 35-40k, en daarmee in dezelfde range als de ZS. Voor mij persoonlijk is het niet heel belangrijk dat het een volledig nieuwe auto betreft, maar die voorkeur is voor iedereen anders. Je hebt gelijk om hier een eerlijk vergelijk te trekken met een dynamicline.

Interessant wat je zegt wat betreft die navigatiemaps. Dat is inderdaad wel een vervelend punt, zeker omdat navi via carplay dan niet meegaat op je instrument cluster.

V2L heb ik ook over nagedacht. Leek mij ideaal voor kamperen, maar verder zag ik niet echt een use case. Bij afbouw van de salderingsregeling heb je inderdaad een enorme accu op je oprit staan, maar je kunt daar met max 2.200watt uit tappen, en dat speelt dan met name op zonnige dagen waar je 's avonds een grote energievraag hebt. Ik kan eigenlijk niets anders bedenken dan een mobiele airco? Misschien mis ik iets, maar gaat dat niet pas nuttig worden als het volledig kan integreren met de elektra in je huis dmv de reguliere laadkabel? Zodat alles in huis (inclusief inductiekookplaat en warmtepomp) op ingestelde momenten kan tappen uit je accu?
Pagina: 1 ... 41 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2