Lekker rijden!
Vandaag voor het eerst een lange rit gemaakt met de ZS EV 1e versie. Heerlijk rijden! Heenweg lekker rustig aan gedaan en rond de 100 op de snelweg met alles automatisch en op de terugweg wat meer uitdaging gepakt om de batterij wat verder leeg te rijden voor een laadtest.
Moesten halve land door en met een tussenstop bij Ikea Amersfoort. Daar helaas geen laadpalen in de parkeergarage.
Snelladen?
Langs de snelweg even aan de snellader gehangen bij Shell Recharge. 47% SoC en het laden bij de 175kw lader ging op 24kw!! Dat was best kut.

Al een redelijke rit erop zitten, dus alles zou wel warm moeten zijn. Hier had ik echt meer van verwacht. Kreeg het eerst niet aan, maar na de deur op slot te doen ging hij laden en daarna kon de deur weer open. Bij 60% het laden gestopt en verder gereden.
Op locatie op zoek gegaan naar een laadpaal. Een Allego gevonden en daar even aangehangen voor 2,5 uur.
Op de terugweg even op sportstand gereden en wat meer van de accu gevraagd, want ik wilde nog een keer aan de snellader om te testen. Bij zo'n 30% SoC bij een Tango snellader 160kw gaan laden. Van de 2 was er 1 stuk overigens. Hier zat ik op 30kw te laden.

Na zo'n 20 minuten zat ik op iets van 50% en ben ik weer gaan rijden, want de vrouw was ongeduldig en had het koud (volgens mij had ik de kachel aan kunnen laten in de auto???

)
Is dit laadgedrag normaal? Buitentemperatuur was zo'n 5 graden.
Ik heb de auto net nieuw, 3 weken. Gebouwd november 2020.
Software
Hoe kan ik nu echt zeker stellen dat ik dan niet net die slechte update erin heb zitten (zonder naar de dealer te moeten)? Die was ook van november 2020. Ik heb bij aflevering expliciet gevraagd om alle laatste updates, maar ja, doen is een 2e.
Ik kan laden met de deuren open, maar dat zegt niet zoveel denk ik? Ik dacht wel te zien dat de voltage op 450 ergens zat, maar dat moet ik morgen nog eens bekijken als hij klaar is met laden (granny). Ik heb ook geen batterijverwarmingsoptie in de instellingen, wat ik her en der bij sommigen zag.
Aanvulling: Als ik thuis de granny aansluit, deur open of dicht, gaat hij wel gelijk laden. Heb gecheckt met een volle lading en geeft 454volt weer, dus dat zal kloppen.
Kachel
Wat ik ook ervaar, is dat de kachel toch echt wel minimaal op 3 rode blokjes moet en de fan niet te hard laten blazen om warme lucht te krijgen. Als de fan iets te hard staat, koude benen. Ga maar een deken in de auto leggen voor de vrouw

Werkt de kachel bij jullie vergelijkbaar?
23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput