Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterZwolle
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09-2020
Hoi hoi

Ik rij nu een week in de MG, overigens tot op heden met tevredenheid. Nu had ik een vraag of jullie misschien weten waarom het groene lampje op de 230V lader (thuislader) na enige tijd van constant brandend naar flikkerend gaat? De radius van de auto zit op dat moment zo rond de 230km (mis dus nog zo'n 30km) en het laadproces gaat tijdens de flikkerende periode tergend langzaam (via de thuislader dus)

Misschien dat de vraag al eerder voorlangs gekomen is maar het is al een redelijk groot topic geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:44
Ik heb hem altijd tot 289 km in eco stand, als hij geladen is ( met mijn new motion Lolo 2 paal in de tuin heb ik altijd iets van 266 op N en als je hem dan naar eco zet is het 289km....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:44

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Ik kom met een New Motion met LB paal op het erf echt niet verder dan 260 op E en 232 op N.
Komt dat omdat de MG rekent met historisch rijgedrag of de 18 inch velgen ?

[ Voor 4% gewijzigd door 964C2 op 21-09-2020 06:26 ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 20:42
Wat ik begreep is dat de auto zich aan je rijstijl aanpas. Dat deden ICE auto’s al met het tonen van rijbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:03
964C2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 11:48:
Ik kom met dezelfde New Motion paal op het erf echt niet verder dan 260 op E en 232 op N.
Komt dat omdat de MG rekent met historisch rijgedrag of de 18 inch velgen ?
Ik vermoed dat je dan de airco nog aan hebt staan. Zet die maar eens uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Airco gebruik ik echt heel zelden.
Wel dak altijd open als het droog is

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinootje
De koeling kan uit staan, maar als de ronde temperatuur instelknop links nog brandt, dan is het systeem nog aan en heeft dat wel degelijk een effect op het weergegeven bereik.
Het open dak heeft denk ik geen invloed op een volle lading. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

dinootje schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:13:
De koeling kan uit staan, maar als de ronde temperatuur instelknop links nog brandt, dan is het systeem nog aan en heeft dat wel degelijk een effect op het weergegeven bereik.
Knop staat gewoon uit .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elianmars
  • Laatst online: 08-01-2021
Fremske schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 15:02:
@elianmars dank voor de terugkoppeling. Hoe heeft u de equalizer instellingen staan en op welke niveau heeft u het volume dan doorgaans staan? Mijn ervaring is dat de invoerbron ook verschil maakt qua kwaliteit niveau.

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3_PRUnSghO0KsabCKWIyWtP3d8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jKMyQcrIyDYVVcDVCdH9oJa.jpg?f=fotoalbum_large

Bij geluidssinstellingen heb ik virtuele subwoofer aan staan.
Volume van de subwoofer staat op ca 40%

[ Voor 5% gewijzigd door elianmars op 20-09-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransmgzsev
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-04 13:07
Heeft iemand al eens de lampen voor vervangen door Ledlampen. Zo ja, hoe ging dat en welke type lampen heb je gebruikt?
Hoor het Graag,.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 19:56
Fransmgzsev schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:24:
Heeft iemand al eens de lampen voor vervangen door Ledlampen. Zo ja, hoe ging dat en welke type lampen heb je gebruikt?
Hoor het Graag,.
Ja ik heb ze vervangen door deze led lampen heel mooi wit licht zeer tevreden zie url

https://www.auxbeam.com/88623537

Passen prima ik heb ook nog een YouTube uitleg.

YouTube: MG ZS EV Tips & tricks #13 (led headlamp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransmgzsev
  • Laatst online: 23-04 13:07
Dank je. Ga ik ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:42
Ik vond dat halogeenlicht juist zo mooi, heb een hekel aan dat verblindende ledlicht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosty10
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
pecari schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:00:
[...]

Ja ik heb ze vervangen door deze led lampen heel mooi wit licht zeer tevreden zie url

Da's wel een mooie optie. Gewoon plug & play? Geen meldingen op je dashboard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartzzz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:15
Joosty10 schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:33:
[...]

Da's wel een mooie optie. Gewoon plug & play? Geen meldingen op je dashboard?
Ik heb er die ook ingezet.
Geen meldingen enz. werkt prima.
Wel opletten dat je de plus goed aansluit, de stekker van de led lamp kun je namelijk op 2 manieren aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
pecari schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:00:
[...]

Hoeveel Watt en LM zijn de standaard lampen? Weet jij dat? Ik ben benieuwd of je enkele Watt's bespaart bij het wisselen naar LED-lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 09:09
964C2 schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:07:
[...]

Knop staat gewoon uit .....
Dus niet de knop van de airco, maar de aan- en uitknop van het complete ventilatiesysteem (als je deze bedient zie je je range direct verspringen)? Wel een groot verschil anders.

Wat is je range met ventilatiesysteem aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Rwinio op 21-09-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
joeneman schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:45:
[...]

Enige pagina’s geleden gaf je aan dat die BMS update niet goed zou zijn, waarom ben je van mening veranderd? Is er een nieuwere update beschikbaar dan toen?
Pascal Saul schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:10:
[...]

True, ik ben nog steeds niet van mening veranderd. Van Mossel heeft mij nu benaderd, zoals afgesproken tijdens de koop, dat bij mij de publieke versie geinstalleerd zou worden. Gemakshalve ga ik er nu vanuit dat ik benaderd ben omdat dit de publieke versie is waar het om gaat.
Iemand op FB suggereerde dat deze update zou worden uitgevoerd ter voorkoming van problemen met de PEB. Deze is bij een enkeling (ook bij mij) doorgebrand en dit zijn dure reparaties. Dat zou wel verklaren waarom VM nu ineens zelf klanten benaderd om deze update te doen, terwijl ze er eerder absoluut niet happig op waren.

Ik heb de update afgelopen week gekregen i.v.m. laadproblemen. Bijkomend voordeel is dat de auto niet meer vergrendeld hoeft te worden om te kunnen laden. Wel ben je de auto vrijwel de hele dag kwijt voor deze update.

[ Voor 9% gewijzigd door Rwinio op 21-09-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 21:03

Fremske

and change the world

Nou bij mij duurde het het ongeveer 1 uur om de BMS update te installeren.

Ik zou wel graag willen dat SAIC of van Mossel eens release notes zouden delen met daarin de aanpassingen per update.
Rwinio schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:32:
[...]

[...]

Iemand op FB suggereerde dat deze update zou worden uitgevoerd ter voorkoming van problemen met de PEB. Deze is bij een enkeling (ook bij mij) doorgebrand en dit zijn dure reparaties. Dat zou wel verklaren waarom VM nu ineens zelf klanten benaderd om deze update te doen, terwijl ze er eerder absoluut niet happig op waren.

Ik heb de update afgelopen week gekregen i.v.m. laadproblemen. Bijkomend voordeel is dat de auto niet meer vergrendeld hoeft te worden om te kunnen laden. Wel ben je de auto vrijwel de hele dag kwijt voor deze update.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
Fremske schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:49:
Nou bij mij duurde het het ongeveer 1 uur om de BMS update te installeren.

Ik zou wel graag willen dat SAIC of van Mossel eens release notes zouden delen met daarin de aanpassingen per update.

[...]
Bij VM Kia in Zwolle heb ik hem om 10:00 uur neergezet, stond op dat moment nog wel een andere MG aan de laptop voor een update maar die was bijna klaar zeiden ze. Hoe dan ook moesten we er niet op rekenen dat het updaten in een half uurtje klaar was. Wij zijn de stad in gegaan en om 16:00 uur kwam hij weer uit de garage rollen.

Dan heb jij meer geluk gehad ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rwinio op 21-09-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Zijn er ook mensen die ervaren dat de State of Charge in de auto niet overeenkomt met die van een Fastned snel lader?

Gisteren had ik nog een SoC van 11% in de auto maar toen ik hem aan de Fastned snel lader hing gaf die aan dat de auto nog een SoC van 18% had?!

Dat geeft mij het gevoel dat de auto nog langer had kunnen doorrijden dan het aantal resterende KM's die de GOM aangaf.

Dus stel dat je nog maar 3% hebt volgens de auto dan heb je in werkelijkheid nog 10% resterend. Kortom het lijkt niet overeen te komen.

Back to the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Wat is PEB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
PEB staat voor Power Electric Box, dit is een inverter en DC DC converter. Deze vormt de DC-spanning van het Batterijpakket om in de driefasige AC-spanning waarmee de elektromotor toerental en koppel genereert. Deze berekent continu de gewenste output op basis van de gaspedaalstand. Deze zet ook de spanning om naar 12 volt voor het bijladen van de 12V accu. Deze zijn niet 1 op 1 uit te wisselen maar moeten ingeprogrammeerd worden.

Het fijne weet ik er ook niet van, maar dat is de info die ik erover kon vinden. In deze post heb ik nog wel een foto staan van waar de box zit. Rwinio in "Het grote MG EV Topic"

Ik herhaal nog wel een keer: Dat de update iets met deze PEB en het doorbranden daarvan te maken heeft is suggereren.

[ Voor 9% gewijzigd door Rwinio op 21-09-2020 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Rwinio schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:28:
[...]

Dus niet de knop van de airco, maar de aan- en uitknop van het complete ventilatiesysteem (als je deze bedient zie je je range direct verspringen)? Wel een groot verschil anders.

Wat is je range met ventilatiesysteem aan?
Zie zo geen noemenswaardig verschil, want heb vannacht niet volgeladen vanwege thuiswerkdag.

Ik vrees dat het met mijn " zware rechtervoet " te maken heeft die dat gewend is door rijden met een luchtgekoelde 6 cylinder boxermotor in de 911. Heel puur autorijden en je hebt geen radio, CD of Spotify nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
Robino schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:00:
[...]

Hoeveel Watt en LM zijn de standaard lampen? Weet jij dat? Ik ben benieuwd of je enkele Watt's bespaart bij het wisselen naar LED-lampen.
dat kun je opzoeken standard zit er een phililps HB3 LL 12V 60W 9005 LL12V 65W DOT 9L19N ongeveer 1700 lumen schat ik

Dus totaal aan verbruik 120 tot 130wat per set normale halogeen lampen.

[ Voor 3% gewijzigd door pecari op 21-09-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Rwinio schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:24:
[...]

PEB staat voor Power Electric Box, dit is een inverter en DC DC converter. Deze vormt de DC-spanning van het Batterijpakket om in de driefasige AC-spanning waarmee de elektromotor toerental en koppel genereert.
Bedoel je niet DC/AC converter? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickie493
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-07-2022
Goedenavond,

Mijn ouders hebben sinds twee maanden een mg zs ev. Sinds vier weken staat deze stil in Zwolle bij van Mossel. De hoofdzekering blijkt kapot. Een flinke reparatie. We zagen vandaag letterlijk het hele accupakket onder de auto weg liggen.
Daarnaast heeft van Mossel problemen om de benodigde onderdelen te krijgen.

Het stuk gaan van de hoofdzekering blijkt een bekend probleem heb ik vandaag vernomen van een medewerker. Het probleem van de auto begon volgens mijn ouders met het groen flikkeren van de lamp van de thuislader.

De auto beviel hen goed, maar het kapot gaan van de zekering maakt dat ze weinig vertrouwen meer hebben in de auto.

Ik begrijp ook van de medewerker dat MG de auto 's slecht heeft afgeleverd en dit zeker niet gebeurd naar de maatstaven van een merk zoals Kia. Zo zaten er al bij de aflevering veel lijmresten in het interieur.

Mijn eigen ervaring met de auto is dat het een fijne elektrische auto is die solide rijdt. Het gebruiksgemak is redelijk en de kwaliteit van het interieur is acceptabel. Toch zouden dingen als het niet hebben van een ev app en het verouderde infotainment mij tegenhouden om de auto zelf te kopen. De actieradius is gemiddeld, maar benaderd dat wat er in de wltp cyclus is beschreven.

[ Voor 0% gewijzigd door rickie493 op 21-09-2020 20:46 . Reden: Taal ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jawealm
  • Laatst online: 17-05-2023
rickie493 schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:34:
Het stuk gaan van de hoofdzekering blijkt een bekend probleem heb ik vandaag vernomen van een medewerker.
Malheur is altijd vervelend; sterkte voor je ouders! Maar op dit forum ben je volgens mij de eerste die het stuk gaan van de hoofdzekering meldt. Vanuit dit gremium kan naar mijn idee dus niet bevestigd worden dat dit een bekend probleem is.

@Rwinio heeft wel problemen met het elektrische gedeelte van zijn MG gehad, maar de oorzaak was bij hem niet de hoofdzekering maar de PEB (Power Electric Box); zie hier: Rwinio in "Het grote MG EV Topic"

[ Voor 9% gewijzigd door jawealm op 21-09-2020 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickie493
Als ik het verhaal van @Rwinio lees, heeft van Mossel ook daar gesproken over een nieuwe zekering en software update. Exact hetzelfde verhaal als bij mijn ouders. Ik haal morgen de auto op voor mijn ouders die elders wonen. Ik zal aan van Mossel vragen of het bij ons ook om de PEB gaat.

Mijn eerste reactie op dat wat @Rwinio schrijft is dat het op mij overkomt dat van Mossel geen slapende honden wakker wil maken en het op een kleine reparatie wil laten lijken. Dit met name omdat het een nieuw Chinees merk is (ik ben Landwind nog niet vergeten) .

De Anwb monteur die mijn ouders hielp toen ze de auto niet meer aan de praat kregen, heeft ze nog gebeld van de week. Die vond een kapotte zekering ook een sterk verhaal, daar waar deze toch een hoop zouden moeten kunnen hebben.

Ik laat jullie weten wat er uit komt.

[ Voor 0% gewijzigd door rickie493 op 21-09-2020 23:08 . Reden: Taal ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:12
Ter info:
Als je je cruisecontrol op 150 zet (kan niet sneller), en je accelereert verder, kun je voorbij de 155kmh limiet komen.
158kmh om precies te zijn :)
Just saying.

*Disclaimer: hier kwam ik toevallig achter op de Duitse Autobahn*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
pecari schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:17:
[...]

dat kun je opzoeken standard zit er een phililps HB3 LL 12V 60W 9005 LL12V 65W DOT 9L19N ongeveer 1700 lumen schat ik

Dus totaal aan verbruik 120 tot 130wat per set normale halogeen lampen.
Dank! Van <2000 Lumen naar +8000 Lumen met LED is wel een flinke dosis meer licht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Iemand de nieuwe MG al gezien: https://www.mgmotor.co.in/vehicles/mggloster

Afbeeldingslocatie: https://mgmotor.scene7.com/is/image/mgmotor/hc-bn-dsc-0109?bgColor=0,0,0,&wid=1903&hei=920&fit=crop,0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jpzsev
  • Laatst online: 01-10-2020
Goedemorgen,

ik rijd nu sinds einde van 2019 in een MG ZS EV en heb zo'n 10K km gereden.

Vorige week had ik de 1e 2 updates laten installeren. De laatste, de comfort 3, had een paar maanden eerder al gekregen.

Alles bevalt goed en het rijdt heerlijk.

Echter had ik afgelopen zaterdag terwijl ik een constante snelheid van ongeveer 70km/u een spookremactie.
Eerst 2 piepen en daarna kort vol in de ankers. Alsof iemand even heel kort de rem vol intrapt. Daarna reed de auto gewoon weer verder.
Er reed een auto iets van 15 meter voor me en ik kwas ook niet aan het accelereren. Gelukkig reed er geen auto dicht achter me.

Ik ben nog terug gereden en opgelet of er iets op het wegdek lag, maar niks.

Voor de rest is het elektrisch rijden één en al verwennerij. En zoveel ruimte.
Buiten al deze positiviteit wilde ik dit toch even met jullie delen.

Drive Safe!

• jawealm
jpzsev schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:56:
Ik ben nog terug gereden en opgelet of er iets op het wegdek lag, maar niks.
Uiteraard kan ik het hoe en waarom van de onverwachte rem-actie ook niet verklaren maar logisch geredeneerd moeten de sensoren iets hebben waargenomen waardoor het noodremsysteem is geactiveerd. Het blijft uiteraard zeer onaangenaam, maar zonder stimulus geen respons.

• jawealm
De levering van de MG5 EV gaat in the UK van start; er zijn al de nodige reviews te zien; zie hier: https://www.youtube.com/results?search_query=MG5+EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeneman
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10-2024
Gisteren tijdens de mist overtuigd geraakt (zoals al veel anderen voor mij) dat automatisch grootlicht geen zinnige optie is.. in dichte mist gaat het groot licht aan zodat je direct jezelf verblindt en als het iets minde mistig is worden tegenliggers gemist en dus getrakteerd op groot licht.. ook gaat het grootlicht op de snelweg te snel aan.

Verder had ik ook het idee dat de stoelverwarming half aanbleef terwijl ik deze had uitgezet.. erg vreemd, bekend issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuidoMG
  • Laatst online: 28-09-2023
Tis een prima optie, en best wel fijn. Maar in een specifieke situatie, zoals mist, zou het best eens wat minder handig kunnen zijn. Daarom is het ook gemakkelijk uit te zetten door even aan de linkerbovenhendel te draaien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerF
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:25
Ik kreeg deze tekst van Naviextras, nadat ik om een fix had gevraagd voor het ontbreken van nl laadpalen in de zoekfunctie vd navigatie.

Thank you for getting in touch. We are working on fixing a known issue, where certain charger types are not displayed and searchable on the map.

The fix, when ready, will need to be released to MG for testing, who then will make it available to customer at dealerships. As we are not informed of this release date, I suggest you contact your dealership if a navigation software update is available to install in about 2-3 weeks.

I apologise for the inconvenience this error is causing, and I do hope the fix will get to you as soon as possible.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:34

Bezulba

Formerly known as Eendje

Kheb em!

Vandaag m'n witte luxery gekregen! En het rijdt als een zonnetje :D

Paar dingetjes. Geen Tom Tom Go in android Auto.. booooo! Ik moet de standaard modus eens gaan veranderen ergens naar Eco ipv neutral en ACC is wierd.. :P

blup

• fevo-1190
Gefeliciteerd!!! Ik wacht er nog op.. duurt lang :P

Laat over een week even weten hoe die je beval + & eventueel - punten :*)

@Bezulba en nog 1 vraagje wanneer heb jij je order geplaatst?

[ Voor 63% gewijzigd door fevo-1190 op 24-09-2020 19:00 ]

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

fevo-1190 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:34:
Gefeliciteerd!!! Ik wacht er nog op.. duurt lang :P

Laat over een week even weten hoe die je beval + & eventueel - punten :*)

@Bezulba en nog 1 vraagje wanneer heb jij je order geplaatst?
7 juli

blup

• johnberg51
TweakerF schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:19:
Ik kreeg deze tekst van Naviextras, nadat ik om een fix had gevraagd voor het ontbreken van nl laadpalen in de zoekfunctie vd navigatie.

Thank you for getting in touch. We are working on fixing a known issue, where certain charger types are not displayed and searchable on the map.

The fix, when ready, will need to be released to MG for testing, who then will make it available to customer at dealerships. As we are not informed of this release date, I suggest you contact your dealership if a navigation software update is available to install in about 2-3 weeks.

I apologise for the inconvenience this error is causing, and I do hope the fix will get to you as soon as possible.
Vreemd, ik had een maand geleden Naviextras hier ook over benaderd en vorige week de fix wel gekregen.
Alles werkt gewoon weer en veel meer laadpalen nu.

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Even een vraagje. Mijn vader heeft een ZS EV.

Ik kon op geen manier de navigatie aan de praat krijgen, in de zin van een bestemming invoeren. Alleen toen ik mijn mobiel op de telefoon aansloot kon dit.

Zo werkt het dus? Mobiel aansluiten (android) en dan adres invoeren? Ofwel op de tel ofwel op het nav scherm? Dus zonder telefoonaansluiting met kabel geen navigatie? Dank.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
naii11 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:26:
Even een vraagje. Mijn vader heeft een ZS EV.

Ik kon op geen manier de navigatie aan de praat krijgen, in de zin van een bestemming invoeren. Alleen toen ik mijn mobiel op de telefoon aansloot kon dit.

Zo werkt het dus? Mobiel aansluiten (android) en dan adres invoeren? Ofwel op de tel ofwel op het nav scherm? Dus zonder telefoonaansluiting met kabel geen navigatie? Dank.
Je hebt gewoon buiten het Android auto om navigatie (groene vlak in het entertainment systeem).

Daar kun je via het menu adressen invoeren.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Steefph schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:49:
[...]

Je hebt gewoon buiten het Android auto om navigatie (groene vlak in het entertainment systeem).

Daar kun je via het menu adressen invoeren.
Ongelooflijk. Een half uur lopen kloten en ik ben niet echt een digibeet. En niet kunnen vinden. Dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

naii11 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:51:
[...]

Ongelooflijk. Een half uur lopen kloten en ik ben niet echt een digibeet. En niet kunnen vinden. Dank je wel.
Ik was er 10 minuten mee bezig. En toen heel snel m'n telefoon aangesloten toen ik thuis was met een kabeltje :P

Dus nee, het ligt niet aan jou :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:38
ik vind het zekeringverhaal erg eng, 150A is de zekering als je in de bordcomputer kijkt tijdens het accelereren zie ik ook 150A voorbij komen (echt de max)
Hoop dat dit gauw word aangepast

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rwinio
rickie493 schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:48:
Als ik het verhaal van @Rwinio lees, heeft van Mossel ook daar gesproken over een nieuwe zekering en software update. Exact hetzelfde verhaal als bij mijn ouders. Ik haal morgen de auto op voor mijn ouders die elders wonen. Ik zal aan van Mossel vragen of het bij ons ook om de PEB gaat.

Mijn eerste reactie op dat wat @Rwinio schrijft is dat het op mij overkomt dat van Mossel geen slapende honden wakker wil maken en het op een kleine reparatie wil laten lijken. Dit met name omdat het een nieuw Chinees merk is (ik ben Landwind nog niet vergeten) .

De Anwb monteur die mijn ouders hielp toen ze de auto niet meer aan de praat kregen, heeft ze nog gebeld van de week. Die vond een kapotte zekering ook een sterk verhaal, daar waar deze toch een hoop zouden moeten kunnen hebben.

Ik laat jullie weten wat er uit komt.
Zie je post nu pas. Is uiteindelijk alles netjes vervangen/gerepareerd bij de auto van je ouders?

Als die zekering door is gebrand kun je er volgens mij vanuit gaan dat de PEB van binnen ook is doorgebrand. Dat is in ieder geval wat mij toen ter tijd werd verteld.

Het begint er steeds meer op te lijken dat dit probleem kan worden voorkomen d.m.v. een update (BMS?). Van Mossel is namelijk druk bezig klanten zelf te benaderen voor deze update. Ook geeft iemand op FB aan dat de telefoniste het had over een terugroepactie, weer een ander waarbij ook een nieuwe PEB is geïnstalleerd werd verteld dat ze de update hadden uitgevoerd om te voorkomen dat het nogmaals kon gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Rwinio op 25-09-2020 12:45 ]

• Nissan Figaro
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo,

Ik heb last van dezelfde "tik" en beweging in het stuur. Gisteren, na er een afspraak voor te hebben gemaakt, de auto naar Kia Van Mossel in Zwolle gebracht. Ze hebben er naar gekeken en het probleem gemeld bij MG. Verder is er niets gebeurd. De beweging en de zo nu en dan terugkerende "tik" zit nog steeds in het stuur. Het is inderdaad waar dat je na de verstelling van de hoogte van het stuur er een tijdje vanaf bent. Ben benieuwd of inmiddels meer ZS EV-rjjders hier last van hebben.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:29

mollie

Nissan Figaro schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:51:
Hallo,

Ik heb last van dezelfde "tik" en beweging in het stuur. Gisteren, na er een afspraak voor te hebben gemaakt, de auto naar Kia Van Mossel in Zwolle gebracht. Ze hebben er naar gekeken en het probleem gemeld bij MG. Verder is er niets gebeurd. De beweging en de zo nu en dan terugkerende "tik" zit nog steeds in het stuur. Het is inderdaad waar dat je na de verstelling van de hoogte van het stuur er een tijdje vanaf bent. Ben benieuwd of inmiddels meer ZS EV-rjjders hier last van hebben.
Zelfde probleem als op het Engelse forum misschien? Staat ook de oplossing

https://www.mgevs.com/thr...oose-steering-column.231/

• jawealm
Aandacht op dit forum voor een nieuw EV-model van MG (zoals de MG 5 electric estate) snap ik, maar dit is een geheel non-EV model dat in India op de markt gaat verschijnen.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

Vandaag een proefrit gemaakt in de Luxery en was erg verrast. Ruimer dan de MX30 en op een aantal andere vlakken ook beter. Ik zit alleen te kijken naar het laden, daar zou ik een 32A 1 fase voor moeten hebben, wil ik in 8 uur kunnen laden?

Nu heb ik een 3x 25A aansluiting binnenkomen. Die drie groepen hebben elk een aardlekschakelaar van 40A valt me op. En vervolgens ernaast nieuwerwetse zekeringen van 16A per stuk.

Volgens mij ga ik daar geen 32A uit krijgen uit 1 fase (correct me if I’m wrong).

Maar er 14 uur over doen om vol te laden lijkt me toch ook geen optie?

Hoe is jullie ervaring daarmee?

[ Voor 25% gewijzigd door rik op 26-09-2020 23:39 ]

• Steefph
rik schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:10:

Nu heb ik een 3x 25A aansluiting binnenkomen. Die drie groepen hebben elk een aardlekschakelaar van 40A valt me op. En vervolgens ernaast nieuwerwetse zekeringen van 16A per stuk.

Volgens mij ga ik daar geen 32A uit krijgen uit 1 fase (correct me if I’m wrong).

Maar er 14 uur over doen om vol te laden lijkt me toch ook geen optie?

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Nee, je kunt max een 25A groep maken en dan dus geen andere gebruikers op die groep hebben.

Use case is natuurlijk, verwacht je elke dag >200km te rijden?

• rik

rik

Dat inderdaad ook weer niet, maar het lijkt me zo’n afhankelijkheid ;)
Dagelijks 100-130 verwacht ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
rik schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:57:
Dat inderdaad ook weer niet, maar het lijkt me zo’n afhankelijkheid ;)
Dagelijks 100-130 verwacht ik wel.
Dan is het een ideale auto voor je en hoef je jezelf echt geen zorgen te maken qua laden - evt kun je de type-2 granny van Aliexpress aankopen, deze kan met 16A laden:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d50jY8l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Interessant ding inderdaad. Maar een evbox/laadpaal plaatsen heeft voor deze auto dan dus geen meerwaarde, indien je 3x25 hebt, begrijp ik dat goed?

Edit: * rik gaat Het grote "thuis laden van je EV" topic. doornemen

[ Voor 26% gewijzigd door rik op 27-09-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
rik schreef op zondag 27 september 2020 @ 09:13:
Interessant ding inderdaad. Maar een evbox/laadpaal plaatsen heeft voor deze auto dan dus geen meerwaarde, indien je 3x25 hebt, begrijp ik dat goed?

Edit: * rik gaat Het grote "thuis laden van je EV" topic. doornemen
Een laadpaal 1 fase kan wel degelijk bij de mg.
6,6kw kan die laden thuis maximaal.

Dwz +-28A maximaal dus 32 of 16A is dus best mogelijk voor je MG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickie493
@Rwinio

Ook bij mijn ouders gaat het om de PEB die is doorgebrand. Als gevolg hiervan is ook de hoofdzekering geknapt. Beiden zijn vervangen.

Ik sprak de chef werkplaats bij het ophalen van de auto. Hij gaf aan dat de PEB kortsluiting maakt door stofdeeltjes in het onderdeel (erin gekomen tijdens productie) die voor de connectoren komt. Hierdoor valt de auto direct uit en doet niets meer.

Ik vroeg of dit ook tijdens een autorit zou kunnen gebeuren. Dit bevestigde de monteur aan mij. Iets wat mij wel beangstigd. Erg gevaarlijk allemaal. Een software update die het voltage in de PEB verhoogd zou het moeten voorkomen.

Wat mij opvalt in het contact met van Mossel is dat je bij de werknemers bemerkt dat zij weinig vertrouwen hebben in de kwaliteit van mg. Regelmatig hoor ik uitspraken als `mg haalt het bij lange na niet bij KIA` etc etc.

Als dealer dien je wat mij betreft achter een merk te staan en er niet in mee in zee te gaan als je niet achter de kwaliteit staat. Dit dient zeker niet uit te worden gesproken richting kopers. Of ze dat bij de directie ook zo vinden, weet ik natuurlijk niet:p

Mijn ouders zijn op het moment weer het vertrouwen in de auto aan het terugkrijgen. Hij rijdt een stuk rustiger sinds de updates. Die nare herrie waarschuwingen zijn ook weg hoorde ik mijn vader als eerste zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Laatst online: 14-09 19:09
fevo-1190 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:32:
[...]

Een laadpaal 1 fase kan wel degelijk bij de mg.
6,6kw kan die laden thuis maximaal.

Dwz +-28A maximaal dus 32 of 16A is dus best mogelijk voor je MG.
Hij laadt zelfs met 7,3 Kwh. Ik heb hier een 32A laadpaal (Zappi V2) en hij gebruikt het dus maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
Kan de ZS niet met maximaal 6,6kWh AC laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pecari
PatrickH89 schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:04:
Kan de ZS niet met maximaal 6,6kWh AC laden?
De MG kan 7.4 KW laden zie de onderstaande link scrol even naar beneden dan zie je dat.

https://www.vanmossel.nl/mg/laadvoorziening/laadpaal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Dat is gunstig. Wat voor aansluiting heb je thuis UrbanSnEAky?

De tabel van EV-database is dan verouderd lijkt me (software update van de MG?):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebyXRVx-6cGWwmwTs7gYFK-M79w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrfxdppgUGN6Lj5UYpvyLA5w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:53
rik schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:09:

De tabel van EV-database is dan verouderd lijkt me (software update van de MG?):

[Afbeelding]
Hoogste wat ik op mijn zappi haal is rond de 7.1kW. Hangt even van de voltage af. Ik heb m'n zappi momenteel gelimiteerd op 30A. Ik zal als de auto weer eens leeg is kijken hoe hard hij gaat met 32A limiet.
Maar sowieso dus meer dan die 6.6kW uit ev-database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Laatst online: 14-09 19:09
rik schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:09:

[Afbeelding]
Ik heb 1x35A. De Zappi doet aan load balancing, dus ik ga daar nooit overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:12
Nissan Figaro schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:51:
Hallo,

Ja, hier heb ik ook "last" van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGZSEV81
  • Laatst online: 06-12-2021
Zijn er mensen die last hebben van een rammel in het dashboard? Bij onze MG hoorde ik het soms lichtjes maar de sinds het wat kouder is begint het een hele irritante rammel te worden. Lijkt vanachter de tellers te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morinzil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 15:56
MGZSEV81 schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:33:
Zijn er mensen die last hebben van een rammel in het dashboard? Bij onze MG hoorde ik het soms lichtjes maar de sinds het wat kouder is begint het een hele irritante rammel te worden. Lijkt vanachter de tellers te komen.
Op de Facebook-groep staat een vrij uitgebreide omschrijving hoe je de rammel kan fixen. Bij mij was het hierna ook weg. Linkje naar de betreffende FB-post (je moet wel lid zijn van groep anders werkt de link niet, volgens mij):

https://www.facebook.com/...ermalink/3091952924227346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nou ik rijd nog geen week met de nieuwe oto en ik krijg net een telefoontje om de nieuwste update te laten installeren. Ik heb daar niet om gevraagd o.i.d. heb toch geen lader thuis staan dus voor mij was het geen vereist. Lijkt erop dat de nieuwste update dus nu gewoon voor iedereen beschikbaar gaat zijn.

Wel pas over exact een maand.. maar goed, het heeft geen haast :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bezulba op 28-09-2020 15:12 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
rickie493 schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:59:
@Rwinio

Ook bij mijn ouders gaat het om de PEB die is doorgebrand. Als gevolg hiervan is ook de hoofdzekering geknapt. Beiden zijn vervangen.

Ik sprak de chef werkplaats bij het ophalen van de auto. Hij gaf aan dat de PEB kortsluiting maakt door stofdeeltjes in het onderdeel (erin gekomen tijdens productie) die voor de connectoren komt. Hierdoor valt de auto direct uit en doet niets meer.

Ik vroeg of dit ook tijdens een autorit zou kunnen gebeuren. Dit bevestigde de monteur aan mij. Iets wat mij wel beangstigd. Erg gevaarlijk allemaal. Een software update die het voltage in de PEB verhoogd zou het moeten voorkomen.

Wat mij opvalt in het contact met van Mossel is dat je bij de werknemers bemerkt dat zij weinig vertrouwen hebben in de kwaliteit van mg. Regelmatig hoor ik uitspraken als `mg haalt het bij lange na niet bij KIA` etc etc.

Als dealer dien je wat mij betreft achter een merk te staan en er niet in mee in zee te gaan als je niet achter de kwaliteit staat. Dit dient zeker niet uit te worden gesproken richting kopers. Of ze dat bij de directie ook zo vinden, weet ik natuurlijk niet:p

Mijn ouders zijn op het moment weer het vertrouwen in de auto aan het terugkrijgen. Hij rijdt een stuk rustiger sinds de updates. Die nare herrie waarschuwingen zijn ook weg hoorde ik mijn vader als eerste zeggen!
Ik heb deze update vandaag gehad en heeft helemaal niet met de BMS update te maken. Deze was ook zo gedaan...

Deze update verhoogd de temperatuur om te voorkomen dat de PEB doorbrand.

Dit is gewoon een terugroepactie. Deze update heeft de datum van van 3 augustus en officieel op 4 augustus getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Pascal Saul schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:40:
[...]

Deze update verhoogd de temperatuur om te voorkomen dat de PEB doorbrand.
De temperatuur verhogen om doorbranden te voorkomen? hoe dan...

Elders lees ik dat de voltage is verhoogd (en dus niet temperaturur). Dat kan ik mij beter voorstellen. Hogere voltage is lagere ampere en dus minder kans op doorbranden van aan de grens liggende koperlijntjes.

[ Voor 28% gewijzigd door thehog op 28-09-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Zijn er ook nog positieve dingen aan de MG? Lees laatste pagina’s alleen maar ellende/problemen :P

Ik moet hem nog krijgen en dit stel me allemaal niet echt gerust 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuidoMG
  • Laatst online: 28-09-2023
Het is een heerlijke auto, maar met een paar tekortkomingen. Verreweg de meeste rijden heerlijk rond, maar je hoort hier bijna alleen de problemen.

In de 2300 km die ik er tot nu toe mee gereden heb, geen enkel probleem ervaren. En iedereen die er mee (mee)rijdt, is erg enthousiast, zeker als ze de prijs horen.

Mijn zwager rijdt een I-pace en die vond het een erg fijne wagen. Natuurlijk heeft die Jaguar wel een paar pluspunten, maar niet genoeg om de bijna 4x zo hoge aanschafprijs te rechtvaardigen. Én, bij de MG kan het glazen dak open, en bij de Jag niet ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdl
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb nu 6500 km gereden en geen enkele van de problemen die hier gemeld zijn tegengekomen. Maar dat soort verhalen kom je in fora en Facebook-groepen niet veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
thehog schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:16:
[...]

De temperatuur verhogen om doorbranden te voorkomen? hoe dan...

Elders lees ik dat de voltage is verhoogd (en dus niet temperaturur). Dat kan ik mij beter voorstellen. Hogere voltage is lagere ampere en dus minder kans op doorbranden van aan de grens liggende koperlijntjes.
Daardoor kan er geen kortsluiting, door de hierboven al genoemde stofdeeltjes, meer ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:55
In moet mijn auto nog krijgen en had al een hard hoofd in.

Gelukkig lees ik nog positieve berichten. Graag meer positieve berichten posten mits het mag van de moderators

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Jmtpes schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:09:
In moet mijn auto nog krijgen en had al een hard hoofd in.

Gelukkig lees ik nog positieve berichten. Graag meer positieve berichten posten mits het mag van de moderators
Alleen maar doom and gloom mag in dit topic!

Ik heb m'n auto nog maar een stuk korter maar ik heb ook alleen maar positieve verhalen te melden!

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Pascal Saul schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:02:
[...]

Daardoor kan er geen kortsluiting, door de hierboven al genoemde stofdeeltjes, meer ontstaan.
Dat is dan weer een monteur die van twee verhalen 1 maakt :)

Wat ik er van begrijp en zelf concludeer is dat er twee issue's zijn. Inderdaad de stofdeeltjes of vocht in de contacten van de PEB. Als je daar last van hebt is vervangen de enige remedie.
En daarnaast het verhogen van de voltage wat ik al eerder vertel om de maximale ampere te verlagen.

Temperatuur of voltage verhogen zodat je geen last meer hebt van die stofdeeltjes, die begrijp ik niet. Met hogere voltage heb je juist meer last van stofdeeltjes en een hogere temperatuur zal geen stofdeeltjes doen verdwijnen. Hooguit de extra vocht maar dan moet je wel echt de temperatuur flink verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mollie

mollie

Ook hier tevreden hoor.. ik rij nu 2 maanden met heel veel plezier rond.. hij is zuiniger dan verwacht 15.7kw per 100km. Ondanks de berichten is Infotainment prima en met android auto meer dan dat. electrische aandrijving is erg fijn! Er rijden er nu 4 in de omtrek van een paar straten rond dus nu is het wel weer mooi geweest. Als je ze op iedere straathoek ziet is het bijzondere er wel weer vanaf 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user-100
mollie schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:27:
Ook hier tevreden hoor.. ik rij nu 2 maanden met heel veel plezier rond.. hij is zuiniger dan verwacht 15.7kw per 100km. Ondanks de berichten is Infotainment prima en met android auto meer dan dat. electrische aandrijving is erg fijn! Er rijden er nu 4 in de omtrek van een paar straten rond dus nu is het wel weer mooi geweest. Als je ze op iedere straathoek ziet is het bijzondere er wel weer vanaf 😉
Dan moeten we nu maar weet gaan stoppen met positieve verhalen anders dan rijdt er straks op iedere hoek toch een MG ZS EV rond.

Hier eigenlijk heel tevreden waren het niet dat het scherm spontaan (heb niet lopen klote met navi update oid) op zwart is gegaan - na diagnose bij van Mossel heb ik te horen gekregen dat ze een nieuwe radio gaan bestellen - dit soort dingen kunnen gebeuren, vraag het de Tesla rijders maar.

Al met al tot nu toe een tevreden MG ZS EV rijder, ga er dan uiteraard wel vanuit dat de problemen met de nieuwe radio opgelost gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
Oke gelukkig zou hem anders haast geannuleerd hebben 8)7

Gemiddelde van 15,7? Dwz 270 praktijk kilometers 8)
Als dat zo is ben ik helemaal happy!

Hoeveel scheelt het als de kachel of airco aanstaat eigenlijk?

[ Voor 32% gewijzigd door fevo-1190 op 28-09-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Morinzil schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:48:
[...]

Op de Facebook-groep staat een vrij uitgebreide omschrijving hoe je de rammel kan fixen. Bij mij was het hierna ook weg. Linkje naar de betreffende FB-post (je moet wel lid zijn van groep anders werkt de link niet, volgens mij):

Ben meteen lid geworden, ben echt heel erg benieuwd.
Wacht op bevestiging.
Neem aan dat je toch niet het dashboard hoeft te demonteren :)
Ben nu lid, kun je mij zeggen van welke datum die uitleg is, zit me al een half uur suf te scrollen op FB :F

[ Voor 8% gewijzigd door johnberg51 op 28-09-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal Saul
thehog schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:13:
[...]

Dat is dan weer een monteur die van twee verhalen 1 maakt :)

Wat ik er van begrijp en zelf concludeer is dat er twee issue's zijn. Inderdaad de stofdeeltjes of vocht in de contacten van de PEB. Als je daar last van hebt is vervangen de enige remedie.
En daarnaast het verhogen van de voltage wat ik al eerder vertel om de maximale ampere te verlagen.

Temperatuur of voltage verhogen zodat je geen last meer hebt van die stofdeeltjes, die begrijp ik niet. Met hogere voltage heb je juist meer last van stofdeeltjes en een hogere temperatuur zal geen stofdeeltjes doen verdwijnen. Hooguit de extra vocht maar dan moet je wel echt de temperatuur flink verhogen.
Geen idee wat nu waar is maar dat zei de monteur... De update aan de PEB, links of rechtsom, is in ieder geval om de eerder genoemde problemen te voorkomen dat ze bij anderen nog gaan optreden. Daarom worden alle MG's pro-actief nu opgeroepen. Als het toch nog gebeurt, is dat geen ramp en moeten ze wat onderdelen vervangen maar liever niet. In de service mededeling zelf stond ook niet heel veel. 3 zinnen ofzo en PEB werd genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mollie

mollie

fevo-1190 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:51:
Oke gelukkig zou hem anders haast geannuleerd hebben 8)7

Gemiddelde van 15,7? Dwz 270 praktijk kilometers 8)
Als dat zo is ben ik helemaal happy!

Hoeveel scheelt het als de kachel of airco aanstaat eigenlijk?
Boordcomputer start bij een volle lading met 230 km +20km in eco en ongeveer +20 zonder airco

Ik rij met airco aan en een mix van gewoon en eco . Dus wat gunstiger dan wat de boordcomputer standaard aangeeft. ik rij wel alleen snelweg overdag als je maar 100km mag en verder een mix van veel 70/80 en 50 wegen dus dat is volgens mij een gunstige mix.. de winter zal ongetwijfeld lastiger worden

Oh ja re-gen op 3 . Rijden zonder te remmen went snel en geeft weer spannende momenten als je weer een keer gewoon benzine rijdt 😬

[ Voor 8% gewijzigd door mollie op 28-09-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
mollie schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:43:
[...]

Boordcomputer start bij een volle lading met 230 km +20km in eco en ongeveer +20 zonder airco

Ik rij met airco aan en een mix van gewoon en eco . Dus wat gunstiger dan wat de boordcomputer standaard aangeeft. ik rij wel alleen snelweg overdag als je maar 100km mag en verder een mix van veel 70/80 en 50 wegen dus dat is volgens mij een gunstige mix.. de winter zal ongetwijfeld lastiger worden
En kachel al gebruikt?

Ik zal bijna enkel maar snelweg rijden en met 3 man in de auto(geen idee of dat effect heeft).
Dus vooral 100 en stukje binnendoor (10min) a 80/50/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie

mollie

Een paar ochtenden met de kachel aan en heel even de stoelverwarming.. verbruikt begint een beetje op te lopen maar kan niet inschatten of dat de kachel is of bijvoorbeeld omdat het kouder aan het worden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Weet niet of je elke dag zelfde route moet rijden? Zoja kan je het verschil toch Zien ongeveer?

Als je wil zou je er dan op willen letten..
Bijnv verbruik in de ochtend en in de middag (zonder kachel meestal)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinootje
fevo-1190 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:07:
Als je wil zou je er dan op willen letten..
Bijnv verbruik in de ochtend en in de middag (zonder kachel meestal)
Pas op dat je daar niet de verkeerde conclusies uit trekt. Zo rij ik zelf regelmatig dezelfde route van ca. 35 km heen en terug en merk dan bij harde wind een duidelijk verschil, met verder redelijk vergelijkbare omstandigheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MGZSEV81
  • Laatst online: 06-12-2021
[...]

Ik heb geen Facebook(wil ik ook niet).... Is het mogelijk de fix hier te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
[...]

Zit nu al meer als een uur te scrollen op dat ellendige Facebook.
Leuk dat je die link plaatst, maar zet er op z’n minst een datum bij wanneer het geplaatst is.
Kan het met geen mogelijkheid vinden, ook van de zoekfunctie snap ik helemaal niets :( :( :(
Wat een gemekker op die pagina.
Ben heel erg geïnterreseerd in dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
johnberg51 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:32:
[...]

Leuk dat je die link plaatst, maar zet er op z’n minst een datum bij wanneer het geplaatst is.
Kan het met geen mogelijkheid vinden, ook van de zoekfunctie snap ik helemaal niets :( :( :(
Denk dit hetzelfde issue is?

https://www.mgevs.com/thr...oose-steering-column.231/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
Bedankt Steeph, maar dat is het niet.
Volgens mij gaat het over een rammel/trillen achter het dashboard bij rijden over klinkerwegen.
Bij asfalt totaal niet.
Heb hier al meer over gelezen en het zou geweldig zijn als dit verholpen kon worden, mits niet te moeilijk natuurlijk.

UPDATE
Ik denk dat ik het heb gevonden.
Is een post van Marc Lambooy van 29 juni
Maar zelfs met die gegevens krijg het nog niet teruggevonden op dat ellendige Facebook.
Ikzelf liep er tegenaan door de video’s door te scrollen.

[ Voor 48% gewijzigd door johnberg51 op 29-09-2020 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morinzil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 15:56
johnberg51 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:32:
[...]

Hmm, link zou direct naar de betreffende post moeten gaan. Maar scrollen is inderdaad hopeloos, lang leve de zoek functie! Nu toch als een service, ook voor de Facebook-loze medemens, hierbij de tekst bij het bericht:
Rammel links van je Dashboard ik ben er maar weer in gedoken en heb de rammel verholpen.
Wat ik heb kunnen vinden en is naar mijn mening de oorzaak.
Het kunststof deel van het Dashboard zit onder het raam in het chassis gestoken met een kunstof lip deze lip zit niet in een rubber gestoken en daarom hoor je hem klapperen op het metaal. Aangezien je niet 1.2.3. Het Dashboard er uit haald heb ik het anders opgelost.
Ik heb de A stijl losgehaald en een rubber slangetje van 120mm lang en 8mm dik aan de onderkant van de A stijl in het Dashboard randje gelegd.
Waarom een slangetje nou omdat hij hol is is hij ook veerkrachtig.
Door dit te doen druk je het kunststof deel naar beneden zodat het niet meer kan rammelen.
Het is makkelijk zelf te doen je moet alleen opletten bij het loshalen van je A stijl bekleding. Omdat er een gordijn airbag inzit is de A stijl geborgd anders heb je die eerst in je hoofd 🤬 bij een aanrijding. Je moet dat lipje indrukken en omhoog schuiven (zie foto) het is even lastig maar te doen.
Ik hoop dat Van Mossel MG en MG Motor Europe ook mee leest en hier wat aan gaat doen in de productie. Hoe het Dashboard daar vast zit en of daar een rubber niet inzit zouden jullie moeten weten.
Dit kan je natuurlijk ook rechts doen als je daar wat hoort.
Er staan ook wat foto's en filmpjes bij de Facebook post.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcH3-OmVS0Kw2zh5uYP9m5ntomw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGaM1psPySKDI1RMcbqfSDwp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uF-IqzH1tzqlZOHd8VTeEr2B3VU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cod5ILjQzgnEKls2Q6BfqE5P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHPVUt6QDUH1hgjtM9Cf_QmiNBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPseg0LJhCcaN3GzEj8Tybl0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpvL4A0cvinO9nTAIxAatqRNTNM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5rEp7s9YzBxsbzwU9uayjmx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hz9wO6c1sKEMOQi4nwNNemt7-24=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/es3pgTC29KPAaXCwrvm51v41.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9qypK278Ipsvnl6cg2GWkeuS8Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Fq6uXGrSmFzzbDAoArQdq78.jpg?f=fotoalbum_tile

De filmpjes heb ik geen idee hoe ik die hier toevoeg, terwijl die wel duidelijk het euvel laten zien.

Zijn dus niet mijn foto's, of uitleg, maar komt uit de Facebook groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
@Morinzil

Bedankt Morinzil
De video’s heb ik al.
Ben een beetje huiverig om die A-stijl los te gaan halen, hoe moet dat trouwens?

Ikzelf heb een zwarte strip (ca.15 cm) van stevig schuim tussen het dashboard en het raam geduwd.
Strip ziet een beetje bruin op foto, maar is nagenoeg niet te zien.
Hoef je de A stijl niet te verwijderen en het dashboard wordt ook een beetje aangedrukt.
Vraag me wel af of dat dit goed is voor het raam, je creëert toch een spanning erop.
Heb de indruk dat het helpt, maar toch op klinkerwegen op een bepaalde snelheid hoor je toch soms nog iets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlgdJXKAt-xM_ktPa7fd2DCqQ6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0pXVzprvTG5zKBBZFrbNNBC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijc0Onear1YZWg2LnmknM7uMW20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pm0lGl3Ty08W6ToDA0zV6CuX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door johnberg51 op 29-09-2020 18:39 ]

• Joosty10
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
mollie schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:27:
Jeetje, da's een mooi gemiddelde. Wij zitten op 17,8kw per 100 km. Wel 90% snelwegritjes, misschien dat dat uitmaakt. Rijd je voornamelijk in de stad?

• mollie

mollie

Ja klopt. Mijn dagelijkse rit is 5 min snelweg en de rest 80/70

Als mijn vrouw de auto heeft vrijwel alleen 50/80. Dat scheelt volgens mij ontzettend veel met alleen snelweg.

Dit weekend 90km snelweg gedaan en dan klop 17kw / 18kw per 100km denk ik wel aardig

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:44
user-100 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:33:
[...]

Dan moeten we nu maar weet gaan stoppen met positieve verhalen anders dan rijdt er straks op iedere hoek toch een MG ZS EV rond.

Hier eigenlijk heel tevreden waren het niet dat het scherm spontaan (heb niet lopen klote met navi update oid) op zwart is gegaan - na diagnose bij van Mossel heb ik te horen gekregen dat ze een nieuwe radio gaan bestellen - dit soort dingen kunnen gebeuren, vraag het de Tesla rijders maar.

Al met al tot nu toe een tevreden MG ZS EV rijder, ga er dan uiteraard wel vanuit dat de problemen met de nieuwe radio opgelost gaan worden.
Ik heb dat ook gehad, bij mij ging de radio tijdens de update kapot, de monteur reed met muziek aan naar binnen in de garage en na de update bleef hij ook op zwart... Kan gebeuren blijft elektronica ,, Het is keurig opgelost door van Mossel, gewoon een nieuwe radio besteld en die is geplaatst en verder heb ik 10.300 km gereden en ben zooooo tevreden met de auto, niets geen problemen , rijd super!!! :) :) :)

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• johnberg51
Bij mij heeft de navigatie ook wel eens kuren dat ie blijft hangen en zo.
Soms ook black screen.
Veelal kun je dit soort bugs oplossen door de home button lang (6- 8 sec) in te drukken.
Het hele entertainment systeem reboot dan weer en dan is het weer goed.

Dit is niet hetzelfde als de auto met start even aan en uitzetten.

• user-100
marc4547 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:20:
[...]

Ik heb dat ook gehad, bij mij ging de radio tijdens de update kapot, de monteur reed met muziek aan naar binnen in de garage en na de update bleef hij ook op zwart... Kan gebeuren blijft elektronica ,, Het is keurig opgelost door van Mossel, gewoon een nieuwe radio besteld en die is geplaatst en verder heb ik 10.300 km gereden en ben zooooo tevreden met de auto, niets geen problemen , rijd super!!! :) :) :)
Heb je lang op een nieuwe radio moeten wachten? van Mossel zegt dat de levertijden uit China momenteel lang zijn en dat ze me op de hoogte houden, wacht al weken,.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Laatst online: 08-09 21:00
marc4547 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:20:
[...]

Wow 10.000km al? Wat is je effectieve range nu zo’n beetje bij 100km/h snelweg en 120...?

(Mijn zus heeft er ook een besteld :)!)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fremske

Fremske

and change the world

Even een oproep, kent iemand een eigenaar met een ZS EV uit Thailand of India?
De groep die bezig is met een app voor de ZS EV loopt vast op het preheaten/airconditioning van de auto via de OBS. De MGs uit Azië kunnen dit wel, dus het zou ontzettend helpen om een OBD en/of CAN log te kunnen krijgen uit zo'n auto.

Of heeft iemand hier goede contacten met Bjorn Nyland :)

Zie hier de voortgang:
https://discourse.mymgzsev.com/t/weekly-update-on-ovms/263

Back to the future

Pagina: 1 ... 22 ... 93 Laatste

Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)

Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2