Zojuist update uitgevoerd maar helaas geen succes. Navigatie wil nu niet meer voorbij de 'waarschuwing veilig rijden' scherm komen. Herinstallatie helpt ook nietjoeneman schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:43:
Grappig.. Net gisteren software update gehad, alles was weer in het Engels.. Omdat ik die laadpalen Waar iemand om vroeg ook niet kon vinden, dacht ik vandaag weer de navigatie update er overheen te zetten, blijkt er nèt een nieuwe versie te zijn!
[Afbeelding]
En qua software update (BMS etc): de accu was vanochtend helemaal vol! Wallbox heeft ook nog gecheckt of er misschien wat haperingen zijn geweest, maar dat was gelukkig niet zo. Problem solved!
Is bij jullie de navigatie ook wat traag? Laadt hij elke keer op met het groene balkje?
Gisteren viel mij op dat de van Mossel vestiging in Assen ineens weg was. Er stond nog, heel sneu, 1 rode MG EV voor het pand met groot “4% bijtelling” op de zijkant.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Eerst wil je niet zeggen dat het rommel is en daarna wel.BugBoy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:33:
[...]
Ik wil niet zeggen dat het rommel is, maar
Ik snap niet dat er niet meer gewaarschuwd wordt voor die Chinese rommel. Wat mij betreft wordt schade door dit soort apparaten uitgesloten bij de brandverzekering.
Blaupunkt plakt er hun logo op en zet er een groene draad aan en hup bijna 4 keer zo duur.
Heb dit al zoveel gezien met andere produkten.
Wat betreft goedkope mobielladers heb je wel gelijk.
Ik heb er vertrouwen in, net zoals in de Chinese MG, zoveel dat het zelfs in de meterkast hangt.
Normaal ligt zo’n granny op de oprit, maakt het al helemaal niet uit als ie in de fik zou vliegen.
Je doet nu net alsof het zo'n lastig circuit isBugBoy schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:33:
[...]
Ik wil niet zeggen dat het rommel is, maar feit is dat er 3.5kW door het apparaat loopt en dat je geen idee hebt wat de kwaliteit van dat ding is. Een keurmerk op een AliExpress apparaat zegt natuurlijk helemaal niets. Lekker China Export logo er op.![]()
Ik snap niet dat er niet meer gewaarschuwd wordt voor die Chinese rommel. Wat mij betreft wordt schade door dit soort apparaten uitgesloten bij de brandverzekering.
En als er iets is waar China goed in is, is het kopiëren van apparaten. En waar komt de MG ookalweer vandaan?
[ Voor 6% gewijzigd door Steefph op 06-08-2020 18:31 ]
Alles is terug te redeneren naar 4
Sorry, maar de Chinezen zijn inmiddels op zeker 90% van alle vormen van technologie het Westen voorbijgestreefd. Enkel nog op het vlak van halfgeleiders en straalmotoren hebben ze nog een inhaalslag(je) te maken.
De tijden van China=troep zijn allang voorbij. China heeft veruit de meest geavanceerde maakindustrie en infrastructuur ter wereld. Hun kwaliteit is sowieso veel beter dan Amerikaanse producten. Hooguit hebben ze nog de Duitsers en Japanners voor zich te dulden..
Kind, ga je lekker inlezen voordat je onzin uitkraamt.
De tijden van China=troep zijn allang voorbij. China heeft veruit de meest geavanceerde maakindustrie en infrastructuur ter wereld. Hun kwaliteit is sowieso veel beter dan Amerikaanse producten. Hooguit hebben ze nog de Duitsers en Japanners voor zich te dulden..
Kind, ga je lekker inlezen voordat je onzin uitkraamt.
Nou top hoor. Kan ik hier ook bijvoorbeeld mijn info inzetten?Smuggler schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:49:
[...]
De credits gaan naar veel meer mensen. Die continue invoer zitten te verbeteren en extra colommen met informatie toevoegen. Ik heb alleen de aller eerste opzet gedaan. De rest is het werk van de actieve community.
Wat is waarschuwing veilig rijden?thehog schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:14:
[...]
Zojuist update uitgevoerd maar helaas geen succes. Navigatie wil nu niet meer voorbij de 'waarschuwing veilig rijden' scherm komen. Herinstallatie helpt ook niet
Er was een charging point update èn een kaartupdate, heb je deze een voor een erop gezet op allebei in een keer?
Persoonlijk vind ik die website van Naviextras heel chaotisch, alles wordt tegelijk voor een pda en voor vast in de auto uitgelegd.
Er wordt sterk aanbevolen om voor installatie een backup te maken, maar hoe doe je dat met de nav in de MG?
Hoe zet je een backup terug enz. enz.
Op dit Brits forum kun je ook e.e.a. lezen, maar die Arjen doet het weer met een laptop in de auto.
https://www.mgevs.com/thr...g-zs-ev-media-system.247/
Kortom heel veel verdeeldheid over iets wat volgens mij helemaal niet zo moeilijk is, maar blijkbaar bij jou toch fout is gegaan.
Heb zelf de nav nog steeds niet geupdate.
Ik wacht echt op een duidelijke stap voor stap uitleg specifiek voor de MG.
Waarschuwing veilig rijden is zo'n standaard meldign die je krijgt bij opstarten van je navi. Als je het niet weet heb je al te snel gekliktjohnberg51 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:26:
[...]
Wat is waarschuwing veilig rijden?
Er was een charging point update èn een kaartupdate, heb je deze een voor een erop gezet op allebei in een keer?
Persoonlijk vind ik die website van Naviextras heel chaotisch, alles wordt tegelijk voor een pda en voor vast in de auto uitgelegd.
Er wordt sterk aanbevolen om voor installatie een backup te maken, maar hoe doe je dat met de nav in de MG?
Hoe zet je een backup terug enz. enz.
Op dit Brits forum kun je ook e.e.a. lezen, maar die Arjen doet het weer met een laptop in de auto.
https://www.mgevs.com/thr...g-zs-ev-media-system.247/
Kortom heel veel verdeeldheid over iets wat volgens mij helemaal niet zo moeilijk is, maar blijkbaar bij jou toch fout is gegaan.
Heb zelf de nav nog steeds niet geupdate.
Ik wacht echt op een duidelijke stap voor stap uitleg specifiek voor de MG.
Ik heb eerste beide tegelijk gedaan en dat resulteerde in een reboot tijdens de update. Daarna nog een keer beiden tegelijk. Zelfde verhaal. Daarna eerst de POI en dat ging goed. Maar vanaf dat punt werkte de navi niet meer. En zit ik in een constante update (van maar een paar MB) voor de map zelf.
Graag zelfs, ga je gangronniedokkie schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:20:
[...]
Nou top hoor. Kan ik hier ook bijvoorbeeld mijn info inzetten?
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Ik snap dat het in dit topic een beetje een ding is om Chinese spullen troep te noemen. Maar er zit een verschil tussen de spullen die hier legaal verkocht worden en de imitatiespullen die er erg op lijken, maar die zo goedkoop mogelijk gemaakt worden. Zelfbouw laders moet je ook alleen aan beginnen als je weet wat je doet.
Maar ieder zijn meuk. Ik zou niet zo lekker slapen met zo’n ding in mijn meter kast.
Maar ieder zijn meuk. Ik zou niet zo lekker slapen met zo’n ding in mijn meter kast.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Nuttige info Pecari, ik vond het al zo gek dat de MG bij de voorlaatste laadsessie er bijna 9 uur over deed om 19 Kwh te laden. Duurt normaal iets minder dan 6 uur. Dat komt natuurlijk door dat balanceren.pecari schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:01:
[...]
Ik heb laatst in de Engelse gebruikers handleiding gelezen dat de Mg na enkele keren laden een balans laad sessie doet.
hier de uitleg
Het was mijn zevende laadsessie, voorheen alles gewoon.
I.d.d. dan moet je echt niet gaan afkappen met een tijdklok bij 70%.
Precies wat je zegt je kunt wel denken ik kap het af op 70% maar welke cel is dan 70% of welk gedeelte van je accu is 70 % dat kan wel als je systeem de instelling heeft om tot dat moment te laden maar je bms zal dan zorgen dat het ook zo over heel de accu is.johnberg51 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:54:
[...]
Nuttige info Pecari, ik vond het al zo gek dat de MG bij de voorlaatste laadsessie er bijna 9 uur over deed om 19 Kwh te laden. Duurt normaal iets minder dan 6 uur. Dat komt natuurlijk door dat balanceren.
Het was mijn zevende laadsessie, voorheen alles gewoon.
I.d.d. dan moet je echt niet gaan afkappen met een tijdklok bij 70%.
en dat is bij onze MG dus niet het geval dus je gaat zelf voor bms spelen en dat levert alleen maar problemen op voor de bms om je accu in balans te houden. dus zolang het niet in de software zit niet zelf gaan rommelen dat levert alleen maar schaden aan de accu op.
Wat is dat eigenlijk met die balanceerladingen? Daar heb ik eigenaren van andere merken nooit over gehoord. Is dit een dingetje dat eigen is aan de batterijen die MG gebruikt?
[ Voor 4% gewijzigd door marvel27 op 06-08-2020 22:43 ]
Een accu bestaat uit heel veel cellen die parallel en in serie staan. Bij een ebike accu meestal 40 cellen en bij een auto duizenden, ik denk wel 5000.marvel27 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:23:
Wat is dat eigenlijk met die balanceerladingen? Dat heb ik nooit eigenaren van andere merken over gehoord. Is dit een dingetje dat eigen is aan de batterijen die MG gebruikt?
Het is heel belangrijk dat die cellen allemaal precies dezelfde spanning hebben anders gaat de ene cel stroom aan de andere cel leveren en dat is het begin van het einde.
Het balanceren zorgt dat alles weer precies in evenwicht komt, dus elke cel precies dezelfde spanning
Nee dat zit in elke apparaat wat meerdere cellen bevat zowel goot als klein, maar voor grote accu's en veel cellen is dat steeds belangrijker om een zo goed mogelijke cel meting en balans te houden zodat het vermogen zo goed mogelijk verdeeld wordt en dat de voltage zeker niet te hoog wordt als je een cel overlaad geeft dat gelijk schade dus eigenlijk kun je wel zeggen dat het bijna het meest belangrijke van een accu ismarvel27 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:23:
Wat is dat eigenlijk met die balanceerladingen? Dat heb ik nooit eigenaren van andere merken over gehoord. Is dit een dingetje dat eigen is aan de batterijen die MG gebruikt?
Dit had ik inderdaad ook al teruggevondenpecari schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:01:
[...]
Ik heb laatst in de Engelse gebruikers handleiding gelezen dat de Mg na enkele keren laden een balans laad sessie doet.
hier de uitleg
Equalisation Charging
In order to assist in extending the service life of the high
voltage battery pack is recommended that an equalisation
charge is carried out at regular intervals.
Please see "Equalisation Charging" in the "Starting &
Driving" section.
Equalisation Charging
Equalisation charging means that after a normal charging
process the battery management system will enter a mode
where it will attempt to equalise the charge of every
battery cell.
If an equalisation charge has not been carried out for some
time the message centre in the instrument pack will display
'Please Slow Charge the Vehicle'. Please refer to 'Slow
Charging' in the 'Starting and Driving' section.
On average it takes at least 7.5 hours to complete a charge
that includes the equalisation charge.
Dus ik denk dat je beter de auto kunt laten bepalen om te gaan met laden ( ik weet dat je bij een tesla aan kunt geven hoevol je wil laden maar dat is een ander beheer systeem dan bij de MG.
deze info staat allemaal zoals gezegd in de Engelse Handleiding
Maar wanneer het kan/uitkomt ga ik hem gewoon volladen vanaf nu
Dank voor je info!
Welke laadpas is lid van eViolin en ondersteunt het betalen via credit card?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Hi Joeneman, is het gelukt met de nieuwste updates?joeneman schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:43:
Grappig.. Net gisteren software update gehad, alles was weer in het Engels.. Omdat ik die laadpalen Waar iemand om vroeg ook niet kon vinden, dacht ik vandaag weer de navigatie update er overheen te zetten, blijkt er nèt een nieuwe versie te zijn!
[Afbeelding]
En qua software update (BMS etc): de accu was vanochtend helemaal vol! Wallbox heeft ook nog gecheckt of er misschien wat haperingen zijn geweest, maar dat was gelukkig niet zo. Problem solved!
Ik las dat bij “the hog” op dit forum de navigatie niet meer op start na een update.
Ikzelf heb nog steeds niets geupdate.
Ziet er allemaal heel simpel uit, maar blijkbaar kan het fout gaan.
Lees ook op Naviextras iets dat het sterk aanbevolen is om eerst een backup te maken alvorens te updaten, maar hoe die je dit met een systeem wat ingebouwd is in de auto?
Als je tips hebt is dit zeer welkom
Backup is niet mogelijk met deze manier. Dat werkt alleen bij zulke handheld devices zoals de tomtom.johnberg51 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:51:
[...]
Hi Joeneman, is het gelukt met de nieuwste updates?
Ik las dat bij “the hog” op dit forum de navigatie niet meer op start na een update.
Lees ook op Naviextras iets dat het sterk aanbevolen is om eerst een backup te maken alvorens te updaten, maar hoe die je dit met een systeem wat ingebouwd is in de auto?
Helaas nog geen reactie van naviextras support. Ik heb niet zoveel haast (gebruik de android auto navi wel). Maar als support vanuit naviextras uitblijft dan klop ik wel bij van Mossel aan.
Ik raad aan (voorlopig) om niet je navi zelf te updaten. Ik heb echt niks bijzonders gedaan. Het kan dus met simpel de stappen te volgen al mis gaan. Als ik nieuws heb laat ik het hier wel weten.
Kreeg jij een bevestiging van Naviextras na het versturen van de mail?thehog schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:54:
[...]
Backup is niet mogelijk met deze manier. Dat werkt alleen bij zulke handheld devices zoals de tomtom.
Helaas nog geen reactie van naviextras support. Ik heb niet zoveel haast (gebruik de android auto navi wel). Maar als support vanuit naviextras uitblijft dan klop ik wel bij van Mossel aan.
Heb zelf al 3 keer iets verstuurd, elke keer melding van indien na 12 uur geen bevestiging nog een keer proberen. Helemaal geen antwoorden.
Hopelose website, zelfs screenhots uitleg worden niet weergegeven.
Nee helaas geen response. Twee keer gestuurd. Ik ga maar eens naar info@ mailenjohnberg51 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:30:
[...]
Kreeg jij een bevestiging van Naviextras na het versturen van de mail?
Heb zelf al 3 keer iets verstuurd, elke keer melding van indien na 12 uur geen bevestiging nog een keer proberen. Helemaal geen antwoorden.
Hopelose website, zelfs screenhots uitleg worden niet weergegeven.
Op info@ kreeg ik een automatisch response dat je via die weg geen support kan vragen.thehog schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:32:
[...]
Nee helaas geen response. Twee keer gestuurd. Ik ga maar eens naar info@ mailen
Wel een link naar hun atlassian site en daar kan je alleen support vragen voor account of purchase problemen. Toch een ticket gemaakt daar. Daar heb ik nu antwoord op dat ze mijn eerdere verzoek hebben gezien en er mee bezig zijn. Ik wacht af.
Voor degenen die de ingebouwde navigatie gebruiken, wat is de reden dat jullie die verkiezen boven Google Maps of Waze (via Android Auto of appel Carplay)?
Normaal gebruik ook gewoon Waze of iets anders via Android Auto of Carplay hoor. Maar de ingebouwde navi is soms wel even fijn om snel even de kaart er bij te pakken als je in een onbekend gebied zit en je niet je telefoon al aangesloten hebt (wat soms ook niet altijd vlekkeloos gaat).Rwinio schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:52:
Voor degenen die de ingebouwde navigatie gebruiken, wat is de reden dat jullie die verkiezen boven Google Maps of Waze (via Android Auto of appel Carplay)?
Voor een langere rit sowieso dus niet de ingebouwde Navi. En vooral nu ook niet, omdat ie stuk is....
Ik begin hem wel een beetje te knijpen... had toch echt wel verwacht deze week gebeld te worden voor een afspraak, maar nog niets gehoord. Volgende week donderdag verhuis ik, is natuurlijk wel makkelijk met een eigen auto erbij maar goed, kan ook nog zonder, maar de maandag erop gaan we naar een hutje op de hei... wil dan eigenlijk wel zelf rijden...
blup
Nee, ben gisteren en vandaag vooral buiten aan het utteren met de kinderen, niet aan toe gekomen nog. En als ik zo thehog beluister, laat ik het even voor wat het is.. 1 keer per week naar garage voor software updates vind ik voldoende :-)johnberg51 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:51:
[...]
Hi Joeneman, is het gelukt met de nieuwste updates?
Heb je koop of private lease? En wanneer heb je besteld/ contract ondertekend?Bezulba schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:27:
Ik begin hem wel een beetje te knijpen... had toch echt wel verwacht deze week gebeld te worden voor een afspraak, maar nog niets gehoord. Volgende week donderdag verhuis ik, is natuurlijk wel makkelijk met een eigen auto erbij maar goed, kan ook nog zonder, maar de maandag erop gaan we naar een hutje op de hei... wil dan eigenlijk wel zelf rijden...
Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt thehog, belachelijk dat je niet op de normale weg contact kunt krijgen.thehog schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:32:
[...]
Nee helaas geen response. Twee keer gestuurd. Ik ga maar eens naar info@ mailen
De service en de website van Naviextras rammelt echt van alle kanten.
Waarom kun je van een hand navigatie wel een backup maken eerst en van de MG navigatie niet??
Allebei even kwetsbaar blijkt wel.
Ik ben voornamelijk geïnterreseerd in de charge station update want dat is momenteel echt om te huilen.
Belangrijkste in een EV.
Ik weet het Google maps via Android auto, maar:
Koppelt niet op mijn 18:9 Android mobieltje ook uit China.
Bovendien heb ik en hoef ik geen 4G
Misschien toch die charging update installeren???
Is niet meer als een tekstbestand.
Als je er trouwens zelf niet uitkomt is dit dan service van de garage of moet je dan betalen?
[ Voor 5% gewijzigd door johnberg51 op 07-08-2020 19:56 ]
Je kan een oudere AA versie proberen. Over sommige AA versies zijn er inderdaad klachten dat deze niet verbind. Dit heb ik ook gehad, daarna een oudere AA versie geïnstalleerd en deze werkte direct en feilloos.johnberg51 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:53:
Koppelt niet op mijn 18:9 Android mobieltje ook uit China.
Krijgen we nou?
Wilde ik net met m'n vader een rondje rijden, zodat hij aan de wagen kan wennen, wil het ding niet van zijn plek komen?
HV battery shut off o.i.d.? Kent iemand dit probleem?
Ik had wel met de instellingen geklooid, alle 'assists' uitgeschakeld; het brengt de oude man meer in paniek dan het aan 'veiligheid' bijdraagt.
Iemand tips?
Wilde ik net met m'n vader een rondje rijden, zodat hij aan de wagen kan wennen, wil het ding niet van zijn plek komen?
Ik had wel met de instellingen geklooid, alle 'assists' uitgeschakeld; het brengt de oude man meer in paniek dan het aan 'veiligheid' bijdraagt.
Iemand tips?
[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 07-08-2020 23:02 . Reden: Schelden is niet nodig ]
Starten met de voet op rempedaal en dan pas op start drukken. In de facebook groep is deze vraag ook al zo vaak gesteldnaii11 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:21:
Krijgen we nou?
Wilde ik net met m'n vader een rondje rijden, zodat hij aan de wagen kan wennen, wil het kk ding niet van zijn plek komen?
Iemand tips?
Auto helemaal uitzetten. Rem keihard indrukken en weer aanzetten.
Ik heb gister de navi geupdate van de MG geen probleem moest zoals eerder vermeld het in twee keer doen.
wat je eerst doet is lege usb stick formatteren naar fat32, als je stick dat nog niet heeft als format.
naar de auto lopen
Dan in de auto op startknop drukken en USB stick in de usb poort aan de bestuurderskant prikken.
Naar instellingen setup/system en druk op update, dan gaat de auto de stik voorbereiden en meld dat als het proces klaar is.
nu je USB stick weer meenemen naar de computer.
Als het goed is heb je de software al gedownload en geinstalleert op je Computer.
heb je dat nog niet dan naar deze site gaan.
https://mgtouch.naviextras.com/shop/portal/home
Daar kun je je aangemeld op de site en een inlog naam en paswoord aanmaken deze inlog gegevens gebruik je ook voor de software op je pc
je kiest deze instellingen anders werkt het niet (MG touch ) en ( MG ZS EV - WESTERN EUROPE (UK) MG
Als je zonder UK kiest dan werkt het niet en kun je de software niet downloaden.
van deze site
De software opstarten en stik in de usb poort van de pc, wachten tot alles herkent wordt nu gaat de software kijken wat je nodig hebt,
Voor onze auto waren het twee stuks heb ze beide tegelijk op de stik laten schrijven omdat ik niet weet welke het systeem eerst wilde hebben.
Dus toen dat klaar was weer naar de auto startknop indrukken, dan even wachten tot alles is opgestart.
De USB stick in de USB poort en weer naar de instelling update.
Dan wachten tot de de USB stick herkent wordt, en je de vraag krijgt om de update te starten.
En ja dat wilde ik dus oké geven en dan wachten tot het klaar is.
Toen alles klaar was auto weer uitgezet USB stick weer mee nemen naar de computer en opnieuw formatteren naar fat32
( Wat ik niet geprobeerd heb is om te kijken of je de tweede update die ik op de USB stick had staat ook herkent werd of dat de auto aangeeft dat er geen nieuwe update op de USB stick stond )
dan heb je dus weer een schone lege USB stick je gaat weer naar de auto en vervolgens weer naar de instelling update,
USB stick wordt weer opnieuw voorbereid in de auto.
Auto weer uitzetten en USB stick uitnemen en opnieuw meenemen naar de computer.
opnieuw de software weer opstarten,
USB stick in de USB poort, laten zoeken naar update en de computer geeft aan dat er nog 1 update klaart staat,
de software beschrijft de USB stick weer wachten tot het klaar is.
En je kunt weer naar de auto lopen en daar de starknop indrukken en weer de usb stick in de usbpoort en weer naar de instelling update en deze weer uitvoeren en je bent klaar.
onze auto is 29 juli geleverd dus had op de kaarten na alle updates gehad.
Heel simpel.
wat je eerst doet is lege usb stick formatteren naar fat32, als je stick dat nog niet heeft als format.
naar de auto lopen
Dan in de auto op startknop drukken en USB stick in de usb poort aan de bestuurderskant prikken.
Naar instellingen setup/system en druk op update, dan gaat de auto de stik voorbereiden en meld dat als het proces klaar is.
nu je USB stick weer meenemen naar de computer.
Als het goed is heb je de software al gedownload en geinstalleert op je Computer.
heb je dat nog niet dan naar deze site gaan.
https://mgtouch.naviextras.com/shop/portal/home
Daar kun je je aangemeld op de site en een inlog naam en paswoord aanmaken deze inlog gegevens gebruik je ook voor de software op je pc
je kiest deze instellingen anders werkt het niet (MG touch ) en ( MG ZS EV - WESTERN EUROPE (UK) MG
Als je zonder UK kiest dan werkt het niet en kun je de software niet downloaden.
van deze site
De software opstarten en stik in de usb poort van de pc, wachten tot alles herkent wordt nu gaat de software kijken wat je nodig hebt,
Voor onze auto waren het twee stuks heb ze beide tegelijk op de stik laten schrijven omdat ik niet weet welke het systeem eerst wilde hebben.
Dus toen dat klaar was weer naar de auto startknop indrukken, dan even wachten tot alles is opgestart.
De USB stick in de USB poort en weer naar de instelling update.
Dan wachten tot de de USB stick herkent wordt, en je de vraag krijgt om de update te starten.
En ja dat wilde ik dus oké geven en dan wachten tot het klaar is.
Toen alles klaar was auto weer uitgezet USB stick weer mee nemen naar de computer en opnieuw formatteren naar fat32
( Wat ik niet geprobeerd heb is om te kijken of je de tweede update die ik op de USB stick had staat ook herkent werd of dat de auto aangeeft dat er geen nieuwe update op de USB stick stond )
dan heb je dus weer een schone lege USB stick je gaat weer naar de auto en vervolgens weer naar de instelling update,
USB stick wordt weer opnieuw voorbereid in de auto.
Auto weer uitzetten en USB stick uitnemen en opnieuw meenemen naar de computer.
opnieuw de software weer opstarten,
USB stick in de USB poort, laten zoeken naar update en de computer geeft aan dat er nog 1 update klaart staat,
de software beschrijft de USB stick weer wachten tot het klaar is.
En je kunt weer naar de auto lopen en daar de starknop indrukken en weer de usb stick in de usbpoort en weer naar de instelling update en deze weer uitvoeren en je bent klaar.
onze auto is 29 juli geleverd dus had op de kaarten na alle updates gehad.
Heel simpel.
/f/image/WHpIcBIZWSObTJCygVfyhiPb.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door pecari op 08-08-2020 23:19 ]
6 juli en private lease.ronniedokkie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:54:
[...]
Heb je koop of private lease? En wanneer heb je besteld/ contract ondertekend?
blup
Lang verhaal en moeilijk te lezen door gebrek aan interpuncties. Maar wees echt voorzichtig. Ik heb exact zelfde handeling gedaan maar bij mij ging het scherm halverwege de update (wat bij jou 5 minuten duurde) vanzelf opnieuw opstarten (geen melding dat ie succesvol geupdate was). Daarna kreeg ik, in tegenstelling tot bij jou, weer gewoon twee updates voor mijn neus en heb toen eerst alleen de POI update gedaan. Die ging wel goed met installeren (was ook zo klaar). Maar sinds dien helemaal geen werkende navi meer (hangende opstartscherm).pecari schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:29:
Ik heb gister de navi geupdate van de MG geen probleem moest zoals eerder vermeld het in twee keer doen.
wat je eerst doet is lege usb stick format naar fat32 als je stick dat nog niet heeft als format, dan auto op startknop drukken stick in de usb poort aan de bestuurderskant prikken naar instellingen setup/system en druk op update dan gaat de auto de stik voorbereiden en meld dat als het klaar is.
dit is allemaal al eerder gemeld.
nu stick meenemen naar de computer. als het goed is heb je de software al gedownload en installeert.
dat kun je alleen als je je zelf aangemeld hebt op de site en een inlog naam en paswoord hebt gemaakt daar heb je ook ingegeven dat je mg hebt en ik heb voor MG ZS EV - WESTERN EUROPE (UK) gekozen als ik zonder UK gekozen had was het waarschijnlijk ook gelukt maar ik heb het gedaan zoals beschreven op het Engels forum de software op starten en stik in de usb poort van de pc wachten tot alles herkent wordt nu gaat de software kijken wat je nodig hebt bij mij waren dat twee stuks heb ze beide tegelijk op de stik laten schrijven omdat ik niet weet welke het systeem eerst wilde hebben dus toen dat klaar was naar de auto startknop toen alles opgestart was in de auto stick in de usb poort en weer naar update daar werdt het allemaal herkent de vraag kwam wil u de update installeren en ja dat wilde ik duurde 5 min denk ik ongeveer toen alles klaar was auto weer uit gezet usb stick weer naar de computer formatteren opnieuw naar fat32 dus eer een schone lege stick weer naar de auto en vervolgens weer naar update stick wordt weer voorbereid auto weer uit stick naar computer software weer opstarten stick in de usb poort laten zoeken naar update en geeft aan dat er nog 1 update klaart staat op de stick laten schrijven en weer naar de auto starknop indrukken en weer de usb stick in de usbpoort weer naar update en uitvoeren en je bent klaar.
Heel simpel.
Mooi dat het bij jou gelukt is! Betekend dat het wel kan werken en dat het dus alleen in sommige vallen niet werkt. Maar toch zeg ik, voorzichtig! Mijn ervaring met support van naviextras is niet geweldig. Ik hoop dat van Mossel nog iets kan betekenen.
Vandaag hebben we onze MG opgehaald. Bij aankomst werd meteen gemeld dat ze nog vergeten waren om het typeplaatje eraf te halen (wat we gevraagd hadden). Dus hij moest nog 'even' naar de poetser waar ze dat konden doen. Dat werd helaas zo'n drie kwartier.
Verder een behulpzame verkoper die daarna alles netjes heeft uitgelegd. Auto was netjes gepoetst, luxe kentekenplaten zaten erop, voorzien van de nieuwste software en de resterende range was iets meer dan 200km. Daarmee zouden we precies op en neer kunnen naar een bezoekje wat we gepland hadden. Helaas bleek op de terugweg de Merwedebrug gesloten en moesten we een behoorlijk stuk omrijden. Dus toch maar een tussenstop gemaakt en na wat gestoei de snellader aan de praat gekregen. Na 15 mins weer verder en inmiddels aan de laadpaal thuis.
Tijdens de rit veel uitgeprobeerd. De MG pilot werkt op de snelweg meer dan prima; apple CarPlay wat minder, zeker als je wil navigeren met de kaarten app en tegelijkertijd spotify wil luisteren. Morgen maar eens wat verder in verdiepen en uitproberen.
Verder een behulpzame verkoper die daarna alles netjes heeft uitgelegd. Auto was netjes gepoetst, luxe kentekenplaten zaten erop, voorzien van de nieuwste software en de resterende range was iets meer dan 200km. Daarmee zouden we precies op en neer kunnen naar een bezoekje wat we gepland hadden. Helaas bleek op de terugweg de Merwedebrug gesloten en moesten we een behoorlijk stuk omrijden. Dus toch maar een tussenstop gemaakt en na wat gestoei de snellader aan de praat gekregen. Na 15 mins weer verder en inmiddels aan de laadpaal thuis.
Tijdens de rit veel uitgeprobeerd. De MG pilot werkt op de snelweg meer dan prima; apple CarPlay wat minder, zeker als je wil navigeren met de kaarten app en tegelijkertijd spotify wil luisteren. Morgen maar eens wat verder in verdiepen en uitproberen.
Hi Pecari, fijn dat het jou gelukt is.pecari schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:29:
wat je eerst doet is lege usb stick format naar fat32 als je stick dat nog niet heeft als format, dan auto op startknop drukken stick in de usb poort aan de bestuurderskant prikken naar instellingen setup/system en druk op update dan gaat de auto de stik voorbereiden en meld dat als het klaar is.
dit is allemaal al eerder gemeld.
nu stick meenemen naar de computer. als het goed is heb je de software al gedownload en installeert.
dat kun je alleen als je je zelf aangemeld hebt op de site en een inlog naam en paswoord hebt gemaakt daar heb je ook ingegeven dat je mg hebt en ik heb voor MG ZS EV - WESTERN EUROPE (UK) gekozen als ik zonder UK gekozen had was het waarschijnlijk ook gelukt maar ik heb het gedaan zoals beschreven op het Engels forum de software op starten en stik in de usb poort van de pc wachten tot alles herkent wordt nu gaat de software kijken wat je nodig hebt bij mij waren dat twee stuks heb ze beide tegelijk op de stik laten schrijven omdat ik niet weet welke het systeem eerst wilde hebben dus toen dat klaar was naar de auto startknop toen alles opgestart was in de auto stick in de usb poort en weer naar update daar werdt het allemaal herkent de vraag kwam wil u de update installeren en ja dat wilde ik duurde 5 min denk ik ongeveer toen alles klaar was auto weer uit gezet usb stick weer naar de computer formatteren opnieuw naar fat32 dus weer een schone lege stick weer naar de auto en vervolgens weer naar update stick wordt weer voorbereid auto weer uit stick naar computer software weer opstarten stick in de usb poort laten zoeken naar update en geeft aan dat er nog 1 update klaart staat op de stick laten schrijven en weer naar de auto starknop indrukken en weer de usb stick in de usbpoort weer naar update en uitvoeren en je bent klaar.
Heel simpel.
Een paar vraagjes:
“ moest zoals eerder vermeld het in twee keer doen” wanneer was dit eerder vermeld?
Wat bedoel je hiermee? Signature op stick zetten en daarna de echte update via stick installeren??
Of bedoel je eerste installatie > stick formateren en opnieuw signeren> en daarna vervolg installatie?
Ben echt heel blij dat je het al zo gedetailleerd uitgelegd hebt.
Zit echt te springen op een charging point update, maar na de negatieve ervaring van thehug had ik het bijna opgegeven.
Was dit de eerste update na aankoop van de auto? Ook van begin juli neem ik aan.
Er was ook een charging point update 2020 Q2 heb je die samen met de kaartupdate erop gezet of apart?
Gaat het scherm tijdens installatie soms op zwart?
Heet het entertainment systeem in de MG de “MGtouch”?
Voor kaarten moet ik kiezen Western Europe (UK) toch. Heb de post van Arjen van het Engels forum ook gelezen, maar snap eigenlijk niet wat hij met de laptop in de auto doet.
Ik heb mijn account aangemaakt met MGtouch MG ZS EV-Europe en kan dit niet meer blijvend veranderen in Western Europe (UK) Misschien account wissen en opnieuw aanmaken?
Sorry voor de vele vragen, maar ik wil goed beslagen het ijs op gaan
Bij ons hadden ze het typeplaatje wel verwijderd. Zonder dat wij dat hadden gevraagd....Joosty10 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:33:
Vandaag hebben we onze MG opgehaald. Bij aankomst werd meteen gemeld dat ze nog vergeten waren om het typeplaatje eraf te halen (wat we gevraagd hadden). Dus hij moest nog 'even' naar de poetser waar ze dat konden doen. Dat werd helaas zo'n drie kwartier.
Wij kregen het plaatje mee als aandenken...Dus mocht je nog een 'EV'-typeplaatje willen...thehog schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:08:
[...]
Bij ons hadden ze het typeplaatje wel verwijderd. Zonder dat wij dat hadden gevraagd....
Ze gaan hem nog opsturen zodat ik hem eventueel zelf weer kan opplakken.Joosty10 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:35:
[...]
Wij kregen het plaatje mee als aandenken...Dus mocht je nog een 'EV'-typeplaatje willen...
@johnberg51johnberg51 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:22:
[...]
Jazeker, maar moet absoluut een geaard stopcontact zijn.
In ieder geval een groep van 16A zonder grootverbuikers.
Als je geen 3 fasen hebt van Enexis is de hoofdzekering meestal 35 A voor zover ik weet.
Je hebt dan nog 19 A over voor andere dingen die op de andere groepen zitten.
Een wasmachine zou dan nog wel moeten kunnen draaien.
Even goed de groepen inventariseren.
Bij 3 fasen ben je nog flexibeler.
PS, heb je al gezien dat precies dezelfde granny in nederland onder het merk Blaupunkt bijna 400 euro kost.
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat de Blauwpunkt "exact" hetzelfde is - mijn vrouw vind het namelijk maar niets om er een uit China te halen - is de unit misschien open te schroeven zodat we de elektronica kunnen vergelijken?
Die van mij komt van de week binnen, was al van plan om hem open te schroeven. Zal foto's posten als ik ze heb.user-100 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:55:
[...]
@johnberg51
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat de Blauwpunkt "exact" hetzelfde is - mijn vrouw vind het namelijk maar niets om er een uit China te halen - is de unit misschien open te schroeven zodat we de elektronica kunnen vergelijken?
Als je de antislip dopjes onder eraf haalt moet dat wel kunnen denk ik, zitten meestal de schroeven onder.user-100 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:55:
[...]
@johnberg51
Vele, waaronder 18 nederlanders kochten deze granny reeds en geven allemaal 5 sterren.
Apparaat wordt helemaal niet warm, de draad ca. 30°, heel normaal bij 16A door 2,5 mm2.
Eigenlijk is een granny niet meer dan een verleng/verloopkabel met een klein beetje electronica dat tegen de MG zegt: je mag gaan tot max 8,10,13 of 16A. Geen (gevaarlijke) sterkstroom electronica dus.
Verder zit er nog een Kwh-metertje in, leuk om bij te houden wat je auto kost.
Nogmaals het is geen lader, die zit in de MG zelf
Sommige doehetzelfers bouwen deze electronica zelfs in het handvat van de type 2 stekker.
Apparaat is op 2 plekken te krijgen in nederland: een shop €219 (is helemaal hetzelfde) en andere shop als Blaupunkt €399, met langere groene draad en Blaupunkt logo.
Ik weet bijna 100% zeker dat deze granny zijn oorsprong vind in China, zoals vele andere granny’s en wall-boxen.
Waarom een plagiaat maken van iets wat vrij onbekend is?
Ik heb er mijn MG al een keer of 8 mee opgeladen, meestal 30 Kwh in ca. 9 uur, werkt perfect.
Na 9 uur stopt alles en gebruikt de granny 0 watt, in ieder geval onmeetbaar.
Je wilt het vergelijken, heb jij zo’n Blaupunkt dan?
Waarom zou je, maar ben er wel benieuwd naar.Steefph schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:05:
[...]
Die van mij komt van de week binnen, was al van plan om hem open te schroeven. Zal foto's posten als ik ze heb.
Misschien ook een meer handige manier als je met de laadkabel door een muur wilt.
Ik denk dat er tussen het stroomcircuit van schuko naar type 2 stekker alleen maar een shunt zit om de stroom te meten, dus bijna verlengkabel.
Hoe is het afgelopen met de auto van je vader?naii11 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:21:
Krijgen we nou?
Iemand tips?
Doet me een beetje denken aan deze post van Rwinio op wo 29 juli 19:49
Valt mee denk ik dit was HV battery fault dus niet shut off
Mag ik eens vragen: hoe oud is jouw vader eigenlijk? Ikzelf ben 69
[ Voor 9% gewijzigd door johnberg51 op 08-08-2020 12:13 ]
Omdat ik als elektro-techneut wil weten wat erin zitjohnberg51 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:45:
[...]
Waarom zou je, maar ben er wel benieuwd naar.
Misschien ook een meer handige manier als je met de laadkabel door een muur wilt.
Ik denk dat er tussen het stroomcircuit van schuko naar type 2 stekker alleen maar een shunt zit om de stroom te meten, dus bijna verlengkabel.
Afgelopen week mijn ramen laten blinderen bij LRS voorruitherstel in Hendrik-Ido-Ambacht.
Wat een leuke gasten! En ze hebben ook goede ervaringen met het blinderen van de MG ZS (EV). Dus zeker een aanrader.
Erg tevreden, en ook nog voor een hele mooie prijs, van ruim de helft minder dan waarvoor Van Mossel het doet (namelijk € 225, vanaf de b-stijl).
Omdat de MG standaard geen UV protectie in het glas heeft zitten is het echt een goede tip om je ruiten te blinderen – ze hebben eventueel ook een speciale folie voor het voorraam die wettelijk is toegestaan.
https://www.facebook.com/voorruitherstel/
Het resultaat
:strip_exif()/f/image/2mX3Cs7Qnl2UpDFhWBK7EGgI.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een leuke gasten! En ze hebben ook goede ervaringen met het blinderen van de MG ZS (EV). Dus zeker een aanrader.
Erg tevreden, en ook nog voor een hele mooie prijs, van ruim de helft minder dan waarvoor Van Mossel het doet (namelijk € 225, vanaf de b-stijl).
Omdat de MG standaard geen UV protectie in het glas heeft zitten is het echt een goede tip om je ruiten te blinderen – ze hebben eventueel ook een speciale folie voor het voorraam die wettelijk is toegestaan.
Het resultaat
:strip_exif()/f/image/2mX3Cs7Qnl2UpDFhWBK7EGgI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VJ8UeCJ7DPlmu4own4h08dHt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, de tips van de heren onder mijn werkten. Auto uit, vergrendelen en weer openmaken, instappen en dit keer de voet op de rem vóórdat je de startknop indrukt.johnberg51 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:00:
[...]
Hoe is het afgelopen met de auto van je vader?
Doet me een beetje denken aan deze post van Rwinio op wo 29 juli 19:49
Valt mee denk ik dit was HV battery fault dus niet shut off
Mag ik eens vragen: hoe oud is jouw vader eigenlijk? Ikzelf ben 69
Mijn vader is 68 denk ik of bijna 69 inderdaad. Niet echt 'oud' anno 2020, maar ik denk dat het voor het wennen aan technologie toch wel lastiger is dan een dertiger (laat staan een tiener

Derhalve heb ik alle 'hulpmiddelen' uitgezet, zodat hij in een 'high tech auto' kan rijden als in een normale auto.
Het laden zal wel even wennen zijn voor hem, zeker omdat snelladen weer anders moet dan regulier laden etc (op slot, niet op slot).
Ik weet niet of dit het juist platform is om dit te posten.
Ik kwam er achter dat voor de MG ZSev nog geen goed Nederlandstalig forum was.
Voor tips and tricks kom ik steeds weer uit op Engelstalige sits en sites in het verre oosten.
Wij hebben dus een forum opgezet https://mgzsev.forum2go.nl
Dit forum is nu nog leeg maar wordt hopelijk door gebruikers gevuld.
Dit is niet voor om te concurreren met Tweakers maar om de gebruikers te helpen.
Ik kwam er achter dat voor de MG ZSev nog geen goed Nederlandstalig forum was.
Voor tips and tricks kom ik steeds weer uit op Engelstalige sits en sites in het verre oosten.
Wij hebben dus een forum opgezet https://mgzsev.forum2go.nl
Dit forum is nu nog leeg maar wordt hopelijk door gebruikers gevuld.
Dit is niet voor om te concurreren met Tweakers maar om de gebruikers te helpen.
Is er afgelopen week nog iemand gebeld voor een afleverafspraak en zo ja, wat is de contract datum? Ik begin langzaam ongeduldig te worden...contract van 11 juli, dus ik hoop snel gebeld te worden
Ik heb 7 maanden op mijn EV moeren wachten dus dan is 3 weken niets natuurlijkBill_Splate schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:13:
Is er afgelopen week nog iemand gebeld voor een afleverafspraak en zo ja, wat is de contract datum? Ik begin langzaam ongeduldig te worden...contract van 11 juli, dus ik hoop snel gebeld te worden
Elect a clown, expect a circus.
Ik ben vorige week zaterdag gebeld en kan hem a.s. donderdag ophalen in Amsterdam (op aandringen weliswaar)Bill_Splate schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:13:
[q
Hi Pecari, fijn dat het jou gelukt is.
Een paar vraagjes:
“ moest zoals eerder vermeld het in twee keer doen” wanneer was dit eerder vermeld?
(Ja ) het systeem doet het niet tegelijk heel jammer.
Wat bedoel je hiermee? Signature op stick zetten en daarna de echte update via stick installeren??
Of bedoel je eerste installatie > stick formateren en opnieuw signeren> en daarna vervolg installatie?
( dus om de tweede update te doen moet je weer opnieuw beginnen met een schone usb stick en het hele proces herhalen)
MGtouch MG ZS EV-Europe (UK) anders gaat het niet werken.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zit echt te springen op een charging point update, maar na de negatieve ervaring van thehug had ik het bijna opgegeven.
Was dit de eerste update na aankoop van de auto? Ook van begin juli neem ik aan.
Er was ook een charging point update 2020 Q2 heb je die samen met de kaartupdate erop gezet of apart?
Voor kaarten moet ik kiezen Western Europe (UK) toch. Heb de post van Arjen van het Engels forum ook gelezen, maar snap eigenlijk niet wat hij met de laptop in de auto doet.
Ik heb mijn account aangemaakt met MGtouch MG ZS EV-Europe en kan dit niet meer blijvend veranderen in Western Europe (UK) Misschien account wissen en opnieuw aanmaken?
Een paar vraagjes:
(Ja ) het systeem doet het niet tegelijk heel jammer.
( dus om de tweede update te doen moet je weer opnieuw beginnen met een schone usb stick en het hele proces herhalen)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gelukkig maar!naii11 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:27:
[...]
Ja, de tips van de heren onder mijn werkten. Auto uit, vergrendelen en weer openmaken, instappen en dit keer de voet op de rem vóórdat je de startknop indrukt.
Mijn vader is 68 denk ik of bijna 69 inderdaad. Niet echt 'oud' anno 2020, maar ik denk dat het voor het wennen aan technologie toch wel lastiger is dan een dertiger (laat staan een tiener).
Ik als leeftijdsgenoot van jouw vader, heel mijn leven fiat unootjes en puntootjes gereden vind de techniek in deze auto juist helemaal te gek
Alleen lane assistant uit op kleinere B-weggetjes
Wens je vader veel rijplezier en die lekker hoge instap zal hem best wel bevallen denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door johnberg51 op 08-08-2020 18:55 ]
Hartstkke mooi.Aroylo schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:57:
Afgelopen week mijn ramen laten blinderen bij LRS voorruitherstel in Hendrik-Ido-Ambacht.
Het resultaat![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaat dat niet krassen bij het open en dicht doen van de ramen?
Ik maak me soms zorgen over het verbleken van die mooie kunststof bekleding boven het dashboard.
Dank en insgelijks! Veel rijplezier. En jazeker, de hoge in- en uitstap vindt hij voortreffelijk (moeder ook)!johnberg51 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:43:
[...]
Gelukkig maar!
Ik als leeftijdsgenoot van jouw vader, heel mijn leven fiat unootjes en puntootjes gereden vind de techniek in deze auto juist helemaal te gek![]()
Alleen lane assistant uit op kleinere B-weggetjes
Wens je vader veel rijplezier en die lekker hoge instap zal hem best wel bevallen denk ik
Hallo Pecari,pecari schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:47:
[q
Heb mijn account eerst moeten deleten en daarna weer opnieuw aanmaken om MG ZS EV Western Europe (UK) als default erop te krijgen na inloggen. Had deze in eerste instantie als heel Europe aangemaakt.
Dit kon je achteraf niet meer wijzigen
Heb jij op die website ook dat de screenshots niet weergegeven worden, alleen maar updates....updates?
Echt stom, zie afbeelding. Misschien door gebruik ipad?.
Ben jij de charging point information update van 2020 Q2 ook tegengekomen?
/f/image/Ez1D287QRoYFq03nmnO0xOrg.png?f=fotoalbum_large)
Beste mg genoten,
Vraagje: valt jullie toevallig ook op dat vanuit onder de motorkap soms een erg hard loeisignaal kan komen. Ik weet niet of het door de hitte komt. Het is vooral te horen als je remt of optrekt.
Vraagje: valt jullie toevallig ook op dat vanuit onder de motorkap soms een erg hard loeisignaal kan komen. Ik weet niet of het door de hitte komt. Het is vooral te horen als je remt of optrekt.
Heb je misschien een koe aangereden?Pedropoen schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:29:
Beste mg genoten,
Ik hoor bij MG pilot aan en remmen tot stilstand een soort ABS geluid, bij optrekken niets.. ook nog niet heel veel kilometers gemaakt.. (800 ongeveer)
Haha. Gelukkig niet. Ik weet niet hoe abs klinkt. Nu maakt het het geluid niet meer, maar ik heb wel het idee dat de auto niet goed tegen deze hitte kan, want normaal klonk het niet.
Het was trouwens samen met (of vanuit) de radiator (achter het mg symbool) die ook hard aan stond .
Ik nu 900 km gereden.
Het was trouwens samen met (of vanuit) de radiator (achter het mg symbool) die ook hard aan stond .
Ik nu 900 km gereden.
[ Voor 6% gewijzigd door Pedropoen op 09-08-2020 20:10 ]
Bekijk de eerdere post hier https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63337996johnberg51 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:48:
[...]
Een paar vraagjes:
Ik heb deze beter leesbaar gemaakt en een update gegeven dus even opnieuw lezen er staat nieuwe info op
Dat loeien hoor ik ook, volgens mij is dat de koeling van de batterijen, want ik hoor het het duidelijkst bij accelereren of regenereren, momenten waarop de batterijen hun werk het hardst moeten doen. Soms gaat het ook met een soort van gesis gepaard.Pedropoen schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:29:
Beste mg genoten,
Kreeg jij bij de eerste update dus wel de 'succesvol geinstalleerd' melding (na die dikke 5 minuten)? Of ging hij opnieuw opstarten (zoals bij mij)?pecari schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:39:
[...]
Bekijk de eerdere post hier https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63337996
Ik heb deze beter leesbaar gemaakt en een update gegeven dus even opnieuw lezen er staat nieuwe info op
Ik had de twee 2019 Q4 updates in 1 keer geïnstalleerd, dat ging goed. Heb het nog niet aangedurfd om met de 2020 Q2 update hetzelfde te doen..thehog schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:18:
[...]
Kreeg jij bij de eerste update dus wel de 'succesvol geinstalleerd' melding (na die dikke 5 minuten)? Of ging hij opnieuw opstarten (zoals bij mij)?
Ik heb dat geluid ook ja. Het is een vrij typisch geluid wat je alleen hoort wanneer de auto zelf afremt. Bij de cruise control en ook bij een noodrem/ingreep ivm een remmende voorganger bijvoorbeeld. Geen idee wat dat is. Heeft iemand een idee?joeneman schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:00:
[...]
Heb je misschien een koe aangereden?![]()
Ik hoor bij MG pilot aan en remmen tot stilstand een soort ABS geluid, bij optrekken niets.. ook nog niet heel veel kilometers gemaakt.. (800 ongeveer)
Ja ( update geïnstalleerd ) maar was best snel klaar minder dan 5 min systeem kijkt eerst of het een goede en nieuwe update is en dan vraagt het systeem goedkeuring, en dan pas als je toestemt gaat de instal van start.thehog schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:18:
[...]
Kreeg jij bij de eerste update dus wel de 'succesvol geinstalleerd' melding (na die dikke 5 minuten)? Of ging hij opnieuw opstarten (zoals bij mij)?
kijk bij elke update kan er iets fout gaan als je toevallig een usb stick hebt die net als jij iets wil updaten de geest geeft, of net een bit hebt die het laat afweten, ben je klos maar dat geld ook voor de auto heb je de auto niet op de start knop gedrukt dat de auto volledig is opgestart en dus alleen je entertainment systeem aan gaat dan schakelt de auto naar ongeveer 5 min de boel af en ben je ook de klos.
maar ik ben ervan overtuigt dat er een fabrieksmode is die je kunt gebruiken om het systeem opnieuw te laden vanaf een install medium. alleen wie gaat je die info geven als er geld te verdienen is.
Ik heb een afspraak gemaakt voor de 18de. Ik laat de ramen doen vanaf de A stijl. Bedankt voor de tip!Aroylo schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:57:
Het resultaat![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je gaat updaten, waar moet je opletten bij het starten van de auto, zodat de auto zich niet na 5 minuten automatisch uitschakelt omdat er een time-out bereikt wordt?pecari schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:36:
[...]
dat geld ook voor de auto heb je de auto niet op de start knop gedrukt dat de auto volledig is opgestart en dus alleen je entertainment systeem aan gaat dan schakelt de auto naar ongeveer 5 min de boel af en ben je ook de klos.
Heb jij de twee 2020 Q2 updates wel geïnstalleerd?
[ Voor 4% gewijzigd door johnberg51 op 10-08-2020 11:12 ]
Ik wil dit ook laten doen, wat zijn hier de extra kosten voor?MGZSEV81 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:27:
[...]
Ik heb een afspraak gemaakt voor de 18de. Ik laat de ramen doen vanaf de A stijl. Bedankt voor de tip!
Vanaf de A-stijl is € 325,-- dus € 100,-- extra.Steefph schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:14:
[...]
Ik wil dit ook laten doen, wat zijn hier de extra kosten voor?
Communicatie met support van naviextras is vandaag weer opgang gekomen. Mijn probleem ligt nu bij hun development. Hopelijk vinden ze de oorzaak en kunnen ze het voorkomen bij anderen.pecari schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 00:36:
[...]
maar ik ben ervan overtuigt dat er een fabrieksmode is die je kunt gebruiken om het systeem opnieuw te laden vanaf een install medium. alleen wie gaat je die info geven als er geld te verdienen is.
Ik op de 21steMGZSEV81 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:27:
[...]
Ik heb een afspraak gemaakt voor de 18de. Ik laat de ramen doen vanaf de A stijl. Bedankt voor de tip!
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de voorruit met UV werende folie te laten beplakken? Of kan dat niet vanwege de camera en sensoren die daar zitten? Heb wel in een YouTube filmpje gezien van Mike Proctor dat zijn garage het niet wilde doen.
zie mijn eerdere postjohnberg51 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:09:
[...]
Als je gaat updaten, waar moet je opletten bij het starten van de auto, zodat de auto zich niet na 5 minuten automatisch uitschakelt omdat er een time-out bereikt wordt?
Heb jij de twee 2020 Q2 updates wel geïnstalleerd?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63337996
Ouders hebben vandaag even contact gehad met Van Mossel;noemen van personen bij naam is niet de bedoeling geeft aan dat de BMS-updates niet meer geïnstalleerd worden, want, nu komt het, hiermee vervalt de garantie! Lijkt alsof ze ze daar echt niet helemaal meer op een rijtje hebben. Ook het kunnen overleggen van het serienummer van de Zappi-lader maakt niets uit.
Ze gaan hem deze week ophalen, als de update er niet op zit (en de rest van de aflevering niet conform afspraak is), laten ze hem lekker staan (voordeel dat ze niet, zoals Van Mossel min of meer eiste, vooruit hebben betaald).
Vraag mij überhaupt af of het erg prettig is om zo afhankelijk van 1 partij te zijn wbt onderhoud en helemaal mochten er recalls zijn..
Ze gaan hem deze week ophalen, als de update er niet op zit (en de rest van de aflevering niet conform afspraak is), laten ze hem lekker staan (voordeel dat ze niet, zoals Van Mossel min of meer eiste, vooruit hebben betaald).
Vraag mij überhaupt af of het erg prettig is om zo afhankelijk van 1 partij te zijn wbt onderhoud en helemaal mochten er recalls zijn..
[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2020 13:41 ]
Laat even weten hoe het afloopt!Pepppie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:51:
Ouders hebben vandaag even contact gehad met Van Mossel; *knip* geeft aan dat de BMS-updates niet meer geïnstalleerd worden, want, nu komt het, hiermee vervalt de garantie! Lijkt alsof ze ze daar echt niet helemaal meer op een rijtje hebben. Ook het kunnen overleggen van het serienummer van de Zappi-lader maakt niets uit.
[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2020 13:41 ]
Conform wat ik de laatste tijd vaker lees. Er om eisen tijdens aflevering, dan doen ze moeilijk. Heb je na aflevering toch problemen met een laadpaal (zappi, wallbox en vast anderen) dan krijg je, na even wat gezeurd, toch wel de update.Pepppie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:51:
Ouders hebben vandaag even contact gehad met Van Mossel; *knip* geeft aan dat de BMS-updates niet meer geïnstalleerd worden, want, nu komt het, hiermee vervalt de garantie! Lijkt alsof ze ze daar echt niet helemaal meer op een rijtje hebben. Ook het kunnen overleggen van het serienummer van de Zappi-lader maakt niets uit.
Ben ook wel benieuwd hoe dit afloopt.
[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2020 13:41 ]
Zal ik doen.. Denk dat ik even met ze meega, want de oudjes beginnen het erg spannend te vinden op deze manier. Ook alle verhalen rondom de regen aan fouten bij aflevering maakt ze licht huiverig.
Ja, het merk lijkt ten onder te gaan aan het eigen succes. Dit soort fouten en onduidelijkheden doen een merk geen goed en geen goed signaal naar de toekomst.Pepppie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:05:
[...]
Zal ik doen.. Denk dat ik even met ze meega, want de oudjes beginnen het erg spannend te vinden op deze manier. Ook alle verhalen rondom de regen aan fouten bij aflevering maakt ze licht huiverig.
Het aantal slechte afleveringen in dit topic is inmiddels niet meer op 1 hand te tellen.
[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 10-08-2020 19:10 ]
Vanmiddag is onze MG voorzien van de nieuwe software bij Van Mossel Breda. Update duurde ongeveer 1,5 uur. Moet zeggen dat het een hele verbetering is. Ik weet nu in ieder geval dat het 34 graden is buiten
@Pepppie ik zou zijn naam wel even weghalen. Weinig meerwaarde om hem persoonlijk met naam en toenaam te noemen of gewoon 'Van Mossel MG Breda' te zeggen.
Wel erg rare gang van zaken. Een update die is ontwikkeld door de fabrikant, en door de importeur wordt uitgevoerd zou de garantie doen vervallen... erg merkwaardig.
Wel erg rare gang van zaken. Een update die is ontwikkeld door de fabrikant, en door de importeur wordt uitgevoerd zou de garantie doen vervallen... erg merkwaardig.
Als je adviseert iets niet te doen, doe het dan zelf ook niet indirect.
[ Voor 124% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2020 13:42 ]
Criminelis schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:14:
[...]Ik heb het ook waargenomen en kan de term ABS geluid wel begrijpen als aanduiding.
Ik heb dat geluid ook ja. Het is een vrij typisch geluid wat je alleen hoort wanneer de auto zelf afremt. Bij de cruise control en ook bij een noodrem/ingreep ivm een remmende voorganger bijvoorbeeld. Geen idee wat dat is. Heeft iemand een idee?
Gisterenavond heb ik de boordliteratuur eens bekeken en het viel mij op dat de eerste bladzijde van het onderhoudsboekje bij ons niet is ingevuld. Hier hoort de dealer chassisnummer e.d. in te vullen evenals de einddatum van de garantie. Is dit bij meerdere mensen het geval?
Dit kan. Ik heb het ook op mijn MG, geen problemen met de sensoren.Criminelis schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:28:
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om de voorruit met UV werende folie te laten beplakken? Of kan dat niet vanwege de camera en sensoren die daar zitten? Heb wel in een YouTube filmpje gezien van Mike Proctor dat zijn garage het niet wilde doen.
yep, bij ons ook helemaal blanco. Wilde er nog over gaan bellen.MGZSEV81 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:19:
Gisterenavond heb ik de boordliteratuur eens bekeken en het viel mij op dat de eerste bladzijde van het onderhoudsboekje bij ons niet is ingevuld. Hier hoort de dealer chassisnummer e.d. in te vullen evenals de einddatum van de garantie. Is dit bij meerdere mensen het geval?
Goed om te horen! Heb jij alleen UV werend? Of is de folie ook licht getint?FlyingGameGuy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:21:
[...]
Dit kan. Ik heb het ook op mijn MG, geen problemen met de sensoren.
Ik woon op 5 minuutjes rijden / kwartiertje lopen van ze vandaan, lekker dichtbij dus. Voor volgende week hier ook een afspraak gemaakt. Voorruit + ruiten bestuurder en bijrijder. Achter is al getint. Kosten: 250 euro.Fremske schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:54:
@marvel27 voor de ramen kan ik van harte Autoglas Pro in Uden aanbevelen. Die hebben al vier MG’s onderhanden gehad!
[...]
Ik ben benieuwd!
Iemand al ervaring met plaatsen van een trekhaak? (Private lease). Ik heb begrepen dat daar ook nog iets mee aan de hand was omtrent garanties e.d.?
Kun je dit soort dingen niet gewoon navragen bij MGmotor.eu telefoon 020-2401170.Pepppie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:51:
Hoor je het van hogerhand.
Ze zitten constant te dreigen met de garantie bij van Mossel.
Ik zie b.v. ook helemaal niet te zitten dat de auto na een jaar een onderhoudsbeurt moet hebben met die 8000 Km die ik per jaar rij. Remmen gebruik ik bijna nooit.
Ik zie de bui al aankomen, straks een paar honderd euro dokken voor een beetje ruitenwisservloeistof.
Ik ga over die onderhoudsbeurten ook nog een keer bellen naar MGmotor.
[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 12-08-2020 13:42 ]
trekhaak kan eronder, van Mossel heeft zelf aangegeven dat die er zou komen maar er zijn ook andere leveranciers. Je mag er echter niet mee trekken dus alleen geschikt als fietsendrager.JINXJE schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:24:
Iemand al ervaring met plaatsen van een trekhaak? (Private lease). Ik heb begrepen dat daar ook nog iets mee aan de hand was omtrent garanties e.d.?
Met garantie heeft dit volgens mij verder niet van doen.
De jaarlijkse beurt is idd echt belachelijk bij een elektrische auto, zeker bij een laag kilometrage. Ben heel benieuwd wat ze daar voor gaan rekenen.johnberg51 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:57:
[...]
Kun je dit soort dingen niet gewoon navragen bij MGmotor.eu telefoon 020-2401170.
Ik zie b.v. ook helemaal niet te zitten dat de auto na een jaar een onderhoudsbeurt moet hebben met die 8000 Km die ik per jaar rij. Remmen gebruik ik bijna nooit.
Ik zie de bui al aankomen, straks een paar honderd euro dokken voor een beetje ruitenwisservloeistof.
Licht getint binnen de regels van de wetgeving.Criminelis schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:08:
[...]
Goed om te horen! Heb jij alleen UV werend? Of is de folie ook licht getint?
Ik heb het gevraagd en toen zeiden ze 125 euro. Ze lopen de auto na, vullen de vloeistoffen en updaten de software.MGZSEV81 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:04:
[...]
De jaarlijkse beurt is idd echt belachelijk bij een elektrische auto, zeker bij een laag kilometrage. Ben heel benieuwd wat ze daar voor gaan rekenen.
Van Mossel bepaalt niet de onderhoudsintervallen, dat is MG zelf, toch?johnberg51 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:57:
[...]
Kun je dit soort dingen niet gewoon navragen bij MGmotor.eu telefoon 020-2401170.
Dat dacht ik ook ja. Ik heb het ook opgezocht in de handleiding van MG en daar staat ook ieder jaar of elke 20.000 km.marvel27 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:07:
[...]
Van Mossel bepaalt niet de onderhoudsintervallen, dat is MG zelf, toch?
Nieuw systeem zit er in alles werkt weer.thien schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:29:
[...]
Dinsdag 11-08 wordt de nieuwe radio navigatie geplaatst
Hoe kan je snel controleren of de nieuwste updates erop staan, zonder usb stik.
:strip_exif()/f/image/uJmjvOtILJUcS75nZPavb8SK.jpg?f=fotoalbum_large)
is dit de laatste versie?
Let op:
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2
Voor subsidieaanvragen kunnen jullie terecht in Particuliere EV subsidie (SEPP)
Discussies over thuisopladen horen in Thuisladen van je EV deel 2