pecari schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:29:
Ik heb gister de navi geupdate van de MG geen probleem moest zoals eerder vermeld het in twee keer doen.
wat je eerst doet is lege usb stick formatteren naar fat32, als je stick dat nog niet heeft als format.
naar de auto lopen
Dan in de auto op startknop drukken en USB stick in de usb poort aan de bestuurderskant prikken.
Naar instellingen setup/system en druk op update, dan gaat de auto de stik voorbereiden en meld dat als het proces klaar is.
nu je USB stick weer meenemen naar de computer.
Als het goed is heb je de software al gedownload en geinstalleert op je Computer.
heb je dat nog niet dan naar deze site gaan.
https://mgtouch.naviextras.com/shop/portal/home
Daar kun je je aangemeld op de site en een inlog naam en paswoord aanmaken deze inlog gegevens gebruik je ook voor de software op je pc
je kiest deze instellingen anders werkt het niet (MG touch ) en ( MG ZS EV - WESTERN EUROPE (UK) MG
Als je zonder UK kiest dan werkt het niet en kun je de software niet downloaden.
van deze site
De software opstarten en stik in de usb poort van de pc, wachten tot alles herkent wordt nu gaat de software kijken wat je nodig hebt,
Voor onze auto waren het twee stuks heb ze beide tegelijk op de stik laten schrijven omdat ik niet weet welke het systeem eerst wilde hebben.
Dus toen dat klaar was weer naar de auto startknop indrukken, dan even wachten tot alles is opgestart.
De USB stick in de USB poort en weer naar de instelling update.
Dan wachten tot de de USB stick herkent wordt, en je de vraag krijgt om de update te starten.
En ja dat wilde ik dus oké geven en dan wachten tot het klaar is.
Toen alles klaar was auto weer uitgezet USB stick weer mee nemen naar de computer en opnieuw formatteren naar fat32
( Wat ik niet geprobeerd heb is om te kijken of je de tweede update die ik op de USB stick had staat ook herkent werd of dat de auto aangeeft dat er geen nieuwe update op de USB stick stond )
dan heb je dus weer een schone lege USB stick je gaat weer naar de auto en vervolgens weer naar de instelling update,
USB stick wordt weer opnieuw voorbereid in de auto.
Auto weer uitzetten en USB stick uitnemen en opnieuw meenemen naar de computer.
opnieuw de software weer opstarten,
USB stick in de USB poort, laten zoeken naar update en de computer geeft aan dat er nog 1 update klaart staat,
de software beschrijft de USB stick weer wachten tot het klaar is.
En je kunt weer naar de auto lopen en daar de starknop indrukken en weer de usb stick in de usbpoort en weer naar de instelling update en deze weer uitvoeren en je bent klaar.
onze auto is 29 juli geleverd dus had op de kaarten na alle updates gehad.
Heel simpel.
[Afbeelding]
Vandaag een usb stick in de MGtouch gestopt en signature erop gezet.
Toen in de pc en kijken wat voor updates er waren.
Dit was een charging point update en een map update beiden van 2020 Q2
Dus geen updates van 2019 zoals eerder genoemd op dit forum.
Puur uit voorzichtigheid besloot ik om alleen de charging point update te doen, dit is voor mij ook het belangrijkste.
Verliep allemaal probleemloos, maar wat denk je.
Kijk meteen bij nieuwe route > plaatsen > charging stations
Filter alleen op quick chargers en zie dan dat de dichtsbijzijnde in Stuttgard is, wat krijgen we nou
Kijk bij settings > EV settings > plug typen en zie dat de EV combo ac/dc type 2 er niet meer tussen staat
Als je kleinere AC-chargers aanzet kom je ook niet dichterbij als Antwerpen.
Kan het zijn dat de charging point update van 2020 niet goed samenwerkt met de kaarten van 2019?
Vreemd is dat als ik na start navigatie naar nuttige informatie - hulp in de buurt - charging stations ga wel de lokale chargers in de lijst krijg.
Hoe krijg ik nou die EV combo ac/dc type 2 weer terug in de lijst, kan gewoon niet meer toegevoegd worden.
Toen de stick weer geformatteerd, opnieuw gesigneerd, weer in PC en zie nu keurig nog een update staan de card update, die ik dus niet aangevinkt had.
Mijn eerste gps oplossing was van 1 juli 2020, de dag dat ik de auto opgehaald heb.
Misschien dat als ik die card update ook installeer alles goed is, maar heb er eerlijk gezegd een beetje schrik van gezien de ervaring van “the Hog”
Ik had van van Mossel begrepen dat het complete Comfort pack 2 moet worden terug gezet om die navigatie weer te herstellen, zou wel gratis zijn volgens een monteur.
UPDATE:
Zojuist de kaartupdate toch gedaan, he he wat simpel.
Let niet op de voorgangsbalken, halverwege gaat ie al naar de volgende stap
De kaarten van 2020 staan erop nu, maar die EV combo ac/dc type 2 nog steeds niet.
Wat je gedaan hebt zie je mooi bij “over - licencies”
[
Voor 12% gewijzigd door
johnberg51 op 15-08-2020 19:08
]