Vandaag mijn zwarte MG ZS EV Luxury opgehaald in Breda. Ik was er om 9u en rond 11u konden we eindelijk naar rijden

Heel gedoe met papieren en de administratie welke vanaf 9u begint.
Tussen het wachten door konden we de auto bekijken. In het eerste gezicht zag het er wel ok uit. Helaas was de auto niet echt schoon, want deze had in de regen gestaan. Ook het interieur was niet echt schoon. Desondanks 2 krasjes (lakschade) gevonden. Minimaal, maar voor een nieuwe auto vind ik dat toch zonde. Dat kan ik laten herstellen bij Van Mossel autoschadeherstel (hier wordt ik nog over gebeld).
De "ZS EV" zou er af gehaald zijn, maar is niet gedaan. Kon ter plekke opgelost worden.
De man die ons hielp heeft het een en ander beperkt uitgelegd en dat was verder prima. De accu was rond de 80% opgeladen, ruim genoeg om ons thuis te krijgen.
Helaas (?) geen BSM update gekregen, want deze vertrouwen ze niet en installeren ze niet meer op MG's. Hij gaf zelfs aan dat het bij sommige klanten snellaadproblemen geeft. Overigens had ik wel de update waarbij je de buitentemperatuur ziet, maar niet de laatste versie van de kaarten (ik zag ergens augustus 2019 staan),
Uiteindelijk mijn oude auto in kunnen ruilen en is de MG op mijn naam gezet. Ik reed hiervoor een Skoda Fabia uit 2011 en dan is zo'n MG wel een wereld van verschil. Het rijdt een heel stuk degelijker en erg stil.
De ACC is wel even wennen, want mijn normale rijgedrag is iets minder ruimhartig dan de MG. Best veel afstand (op de kortste stand) en snel afremmen als je te "dicht" op je voorganger rijdt of wanneer de voorganger te veel afremt.
Bij de MG Pilot heb ik nog te veel het idee dat ik hem moet corrigeren, zal ook nog wel gewenning zijn.
Als met al een mooie update ten opzichte van mijn vorige auto. Komende tijd wat ritjes maken om meer ervaring op te doen.