dolfg schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:26:
Even een laadpaal vraag.
Alvast dank voor het lezen!
Ben me aan het oriënteren op laadpaal ivm aanschaf Audi Q4 etron. Wordt eind juli geleverd.
Situatie: ZZP-er, aanschaf eigen auto op de zaak, Actieradius Audi 511 km.
Plan: aanschaf Wallbox pulsar plus met powerboost meter bij laadpaal.nl, dus zonder abbo en met vaste kabel. Denk 5 meter, twijfel over 7 meter...
-Ik weet nog niet waar oplaadpunt auto zit en bij aanschaf andere auto moet lengte kabel geen obstakel vormen. Slim bedacht?
Aanleg 3 fasen door laadpaal.nl (kosten paal en aanpassen meterkast en extra groepen etc. 2000 euro ex.btw). Aansluiten 3 fasen op het net door Stedin 246 euro ex. btw)
Dit zijn allemaal kosten op de zaak natuurlijk.
Bij aanschaf laadpaal komt nog MIA aftrek.
Overzicht laadkosten gaat via excel overzicht via Wallbox, werkt dat goed??
Note: Ik ben zzp-er dus ik maak privé stroomkosten aan zakelijke rekening over, of declareer privé aan zakelijk. Is bij mij vestzak/broekzak, alleen moet excel overzicht wel helder zijn ivm fiscus.
Volgens mijn accountant juist NIET laden via later aan te schaffen zonnepanelen. Dan kun je niet privé declareren en je maakt geen zakelijke kosten bij gratis stroom. Dubbel verlies dus.
Dan mis je iig dus autokosten om je winst te drukken.... Dat klinkt mij wel plausibel in de oren.
Laadpas e-flux zonder abonnement.
Met e-flux kun je overal laden, komt flexibel over en is relatief goedkoop.
Zowel de Wallbox als de laadpas dus zonder abonnement, omdat ik met een actieradius van 511 km (zal in de praktijk wel minder dan 450 zijn) niet verwacht onderweg vaak te moeten laden.
Wel loadbalancing als de vaatwasser en wasmachine ook aan staan en om ‘s nachts te kunnen laden.
Daar is dan dus die powerbooster van Wallbox voor, begreep ik.
Is deze configuratie met een Wallbox aan te raden/mensen hier goede ervaringen mee?
Ik werk voor mezelf, ontvang nooit klanten dus er hoeft maar 1 auto aan de lader, op onze eigen oprit voor het huis. Niks flexibels met klanten die langskomen. Ik hoef geen automatische verrekening met mijn werkgever, want dat ben ik zelf. Alleen wel een fiscusproof overzicht eind van de maand.
Zo kwam ik met laadpaal.nl (heldere site en veel keuze uit aanbieders) op de Wallbox pulsar plus uit.
Goedkoper en voor privé aan huis met 1 auto de beste keuze zeiden ze. Aanmelden en laden gaat simpel via de app, is mij verteld
En dus niet met zonnepanelen laden.
Keuze aanbieder laadpaal oké?
Wallbox slimme aanschaf? Goede ervaringen mee of juist niet?
5 of 7 meter? Lengte 5 meter goed of toch 7 meter?
Vaste kabel sowieso slim?
Zit er logica in de theorie om niet te laden via zonnepanelen ivm het ontbreken van zakelijke kosten?
Volgens mij ben ik er nu dan wel. Dank voor lezen en eventuele reactie.