Dan zal ik ook nog een duit in je twijfelzakje doen. Kies gewoon een Zappi met vaste kabel. Dat is écht veel handiger. Ik gebruik ‘m nu zo’n anderhalf jaar (met vaste kabel dus) en ik moet er niet aan denken dat ik telkens de kabel achter uit de auto moet halen, aan twee kanten aansluiten. En dan heb ik het niet eens over slecht weer. Opruimen ná het laden duurt nog langer omdat je de kabel toch ern beetje wil oprollen achterin je auto.Genestealer schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:21:
Jullie laten mij wel twijfelen hoor! Als ik naar de plaatjes op inet kijkt met vaste kabel valt het wel optisch mee. Zijn jullie niet bang voor vandalisme met vaste kabel?
En of je bang moet zijn voor vandalisme? Dat hangt vooral van je buurt af. Wordt daar veel gemold? Als de Zappi niet (vrijwel) direct aan de openbare weg hangt maar langs je oprit, zou ik daar geen moment bang voor zijn, of het moet wel heel erg bont zijn in je buurt.
Dat lijkt me niet handig. Met drie losse CT-draden door één wartel krijg je het niet goed waterdicht afgesloten. Je kunt dus beter de invoer met één CAT5-kabel doen door een wartel van de juiste maat. Ik heb, zeker in de natte maanden, regelmatig last van vocht in mijn Zappi. Dan zit er condens voor het ruitje van het display waardoor het niet goed af te lezen is. Ik adviseer je alles (alle kabeldoorvoeren én de schroeven waarmee je je Zappi ophangt) zodanig te monteren dat het goed waterdicht is.Isheara schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:47:
[...] De CT klemmen hebben elk een draad die je in de Zappi monteert, dus geen CAT5 kabel nodig [...].
Ik moet nog uitvlooien waarom/waar het bij mij niet goed dicht zit.
[ Voor 6% gewijzigd door Hippe Lip op 24-03-2021 21:41 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>