Dat lijkt mij heel sterk gezien het filmpje van newmotion zelf waar ze de CT klemmen in de richting van afname aansluiten.
Doel is load sharing (en dus niet meer dan de zekering van het net, bijv 25A af te nemen). Opwek zorgt voor negatieve. Als newmotion dat niet ziet zien ze sowieso 0A op de CT klem. Alleen al op basis daarvan zou de newmotion paal moeten starten met laden. Maarja ik ben geen newmotion paal kennen dus kan er naast zitten.
Edit: uit de manual van de dynamic power module:
De stroomtransformatoren (CT): Er kunnen maximaal 3 CT-koppen worden aangesloten
op de module. De verbindingen bevinden zich aan de onderkant van de module en zijn
aangemerkt met L1, L2 en L3 op het label aan de voorkant. Iedere CT-draad kan boven
een andere worden gemonteerd. Hoewel iedere meetkop is voorzien van 2 verschillend
gekleurde draden, is de polariteit niet van belang bij het aansluiten.
3. De CT’s die zijn verbonden met L1, L2 en L3 moeten in de correcte volgorde worden
aangesloten op de eerste, tweede en derde fase van het elektriciteitsnet van het huis.
Er staan pijlen op de CT, maar de richting is niet belangrijk.
Dus maakt echt niet uit hoe de pijlen staan en de draden zijn aangesloten. Dus inderdaad weet de newmotion niet of het opwek of verbruik is. Newmotion zal binnen met 6A laden en als de gemeten waarde dan met 6A stijgt dan zal het verbruik zijn geweest, zakt het met 6A dan moet het wel opwek zijn. Maar dan snap ik neit waarom hij niet start met laden bij hem.
[
Voor 41% gewijzigd door
thehog op 30-03-2021 09:51
]