Binnen anderhalve maand mogen we onze MG ZS ophalen. Daarnaast wordt in de komende weken de vloer van de gang vervangen, en ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om een stroompunt aan te leggen in de voortuin.
Ik wil namelijk buiten een stopcontact hebben om bijvoorbeeld de auto te stofzuigen of onkruid weg te branden

maar ook om de auto te laden. Ik zal voornamelijk laden bij publieke palen, er is immers een stoep tussen het huis en de auto. Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om thuis te laden, als het nodig is, bv als alle palen bezet zijn of storingen. (uiteraard bedekt door een kabelgoot of -mat, officieel niet toegestaan, op eigen risico, etc. Ik ken de argumenten voor en tegen, die discussie kunnen we misschien op een ander moment verder voeren).
Ik will rekening houden met dat er in de toekomst misschien een oplossing komt voor thuisladen voor mensen zonder oprit, bv als de 'Dongense kabelgoottegel-oplossing' een succes blijkt te zijn. Het is dus mijn bedoeling om een driefasen-kabel en 2 utp-kabels te leggen. Tegen die tijd is een laadpaal interessant, maar voorlopig wil ik het bij de granny charger houden.
Het liefst zou ik gewoon een normaal Schuko-wcd gebruiken, maar ik begreep dat een normale Schuko-wcd niet bedoeld is voor al die uren volle belasting, en dat je daarvoor beter een Cee/camping-wcd kan gebruiken.
Maar een Cee-wcd heeft 3-5 polen, en de granny heeft er 2. Moet je dan altijd een
'Cee naar Schuko' -verloopkabel gebruiken bij het laden? Kan die Schuko-stekker van de verloopkabel dan wel die uren aan volle belasting aan? Dat lijkt mij toch gewoon het probleem verleggen?
Wat doe je overigens met die niet-aangesloten utp-kabels bij de Cee-stekkerdoos?