Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Marcusvanes
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 17-03 11:42
Rctworld schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:10:
[...]

Dat moet er inderdaad standaard op zitten. Carplay/Android Auto is op de 2020 variant een aparte optie.

[...]

Adem in, adem uit... Beetje onhandig als ze dit beloofd hebben, de garage wilde dit bij ons ook doen (onze Mii liep namelijk al in Oktober uit contract) maar na overleg met VWPFS (LM) bleek dat ze helemaal geen voorraad mochten gebruiken voor de private lease actie omdat de zakelijke leasemarkt een deadline had op 31 december en daar moest alle voorraad heen. De private lease sector heeft daar allemaal geen last van dus die mochten alleen nieuw besteld worden.

Wellicht dat in goed overleg je wel een voorloop/demo/leenauto kunt krijgen. Je betaald nu ook niet voor de private lease dus wellicht kun je voor hetzelfde bedrag wel een auto van hun lenen... Onhandig maar niet gelijk van het ergste uit gaan ;)
Dank voor je antwoord, toch vind ik het raar dat je gewoon glashard voorgelogen wordt door een dealer van VW, dit kan echt niet.
Zeg gewoon waar het op staat,of zeg het niet maar doe geen valse beloftes aan klanten. De voorraad en beschikbaarheid was voor ons doorslaggevend om ervoor te kiezen anders had ik wel zelf een auto samengesteld en mogelijk ook een andere auto genomen.

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Rctworld schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:10:
[...]

Dat moet er inderdaad standaard op zitten. Carplay/Android Auto is op de 2020 variant een aparte optie.

[...]

Adem in, adem uit... Beetje onhandig als ze dit beloofd hebben, de garage wilde dit bij ons ook doen (onze Mii liep namelijk al in Oktober uit contract) maar na overleg met VWPFS (LM) bleek dat ze helemaal geen voorraad mochten gebruiken voor de private lease actie omdat de zakelijke leasemarkt een deadline had op 31 december en daar moest alle voorraad heen. De private lease sector heeft daar allemaal geen last van dus die mochten alleen nieuw besteld worden.

Wellicht dat in goed overleg je wel een voorloop/demo/leenauto kunt krijgen. Je betaald nu ook niet voor de private lease dus wellicht kun je voor hetzelfde bedrag wel een auto van hun lenen... Onhandig maar niet gelijk van het ergste uit gaan ;)
Dat werd bij mij ook verteld inderdaad, zakelijke markt ging voor vanwege de wijziging in bijtelling en daarna kwam private lease pas aan de beur.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:19
Marcusvanes schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:18:
[...]

Dank voor je antwoord, toch vind ik het raar dat je gewoon glashard voorgelogen wordt door een dealer van VW, dit kan echt niet.
Zeg gewoon waar het op staat,of zeg het niet maar doe geen valse beloftes aan klanten. De voorraad en beschikbaarheid was voor ons doorslaggevend om ervoor te kiezen anders had ik wel zelf een auto samengesteld en mogelijk ook een andere auto genomen.
Daar kan ik mij iets bij voorstellen. De bewuste verkoper zelf al gesproken? Misschien berust het één en ander op een misverstand of hebben ze onbewust iets beloofd wat ze achteraf niet waar konden maken en zijn ze bereid een tegemoetkoming te doen/het contract te ontbinden. Hoe dan ook zou ik eerst de dialoog aan gaan...

• Markie001
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 05-04 11:36
Benieuwd wanneer die van ons klaar staat.

E-Golf edition 2020
Unilak “Pure white”
Spiegelpakket
Active info display
Warmtepomp
Dynamische 3D led achterlichten

Had de dealer al geruime tijd voor mijn aanvraag in bestelling staan.
Productie week 3, aflevering schatte hij op week 5 of 6.
We gaan het zien.

• Marcusvanes
We gaan het zien, heb de verkoper gesproken en hem gevraagd te kijken naar mogelijkheden qua vervoer of alternatieven. Had dan liever dynaudio ipv het lichtpakket genomen voor een paar tientjes meer als ik zelf de keuze had.
Ik ben wel om qua rij eigenschappen wat een heerlijke auto. Heb best wat leaseauto's gehad afgelopen jaren (Skoda, Mitsubishi, Nissan en Citroën) maar deze auto ging daar qua rijcomfort er echt overheen.
Ben ook benieuwd naar het interieur qua stof, heb alleen de leervariant gezien in levende lijve

• DeGroteMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:15
Ik heb begin december getekend, voor 20.000km per jaar, verwachte leverweek is intussen 12 geworden.
Opties, met overweging erbij:

Atlantic Blue Staat goed, minder krasgevoelig dan Urano
17" Madrid velgen -->Betere tractie op nat en de 7-10% deuk in range kan ik hebben. En staat beter.
Dynaudio --> Standaard klinkt niet slecht, maar dit klinkt echt beter.
Driver assist plus incl spiegelpakket --> Met veel file op mijn route is met name de fileassistent echt welkom. Blind spot assist ook erg prettig, de rest leuk meegenomen.
Led plus met dynamic light assist --> Werkt gewoon netjes voor maximaal zicht op de landwegen hier.
Active info display --> Mooier dan standaard cockpit en wat leuke opties, vooral navi in cockpit.
Verwarmbare en warmtewerende ruit --> Standaard al verwarmd, met deze optie geen draadjes in het raam. En in de zomer koeler is ook nooit weg.
Keyless access & start --> Werkt op redelijk korte afstand, daardoor minder snel te onderscheppen dan de Ford variant, dus ik durf het wel aan ondanks het risico. Het is gewoon handig. En het voelt ook vreemd om een auto zonder startmotor met een contactsleutel te moeten 'starten', inclusief die doordraaibeweging.
Warmtepomp. --> Had gewoon standaard moeten zijn. Bij lage temperaturen scheelt het gewoon een aardig stuk range afname. Meer dan de Madrid velgen aan range kosten.

Niet genomen populairdere opties:
Winterpakket, enige optie die ik daaruit handig vind is verwarmde ruitensproeiers. De andere dingen uit het pakket gebruik ik nu ook niet ook al zit het er wel op.

Park Assist, zit ook op de Ford die vervangen wordt door de eGolf, gebruik ik hooguit als ik mensen in de auto heb die het trucje nog niet kennen. Verder doe ik het zelf gewoon sneller.

Backup camera, want het is de lowline uitvoering met statische lijnen en zo te zien ook wat lagere resolutie. Voegde naar mijn gevoel niet veel toe ten opzichte van sensoren.

App connect, de opties op android vielen me tegen (geen Waze in active info display bijvoorbeeld). Ook niet het idee dat VW dit nog veel gaat uitbreiden. Kan trouwens voor een paar honderd euro altijd nog ingebouwd worden als nodig.

Discover Pro, want dan geen draaiknoppen meer voor volume en zoomen. Wel jammer dat discover media óf navi in active info toont, óf op scherm, niet allebei tegelijk.

Geblindeerde achterruiten. Vooral optisch en vond ik niet zo strak staan op Atlantic Blue.

Led plus achterlichten met led kentekenlampjes. Grappige dingen, maar voor mij niet genoeg toegevoegde waarde voor de meerprijs in de private lease.

Ambient pakket. Vond ik in de praktijk tegenvallen. Meer licht, niet meer luxe uitstraling. Daardoor niet de meerprijs waard voor mij.

• Marcusvanes
DeGroteMuis schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:29:
Ik heb begin december getekend, voor 20.000km per jaar, verwachte leverweek is intussen 12 geworden.

17" Madrid velgen -->Betere tractie op nat en de 7-10% deuk in range kan ik hebben. En staat beter.
Driver assist plus incl spiegelpakket --> Met veel file op mijn route is met name de fileassistent echt welkom. Blind spot assist ook erg prettig, de rest leuk meegenomen.
Led plus met dynamic light assist --> Werkt gewoon netjes voor maximaal zicht op de landwegen hier.
Active info display --> Mooier dan standaard cockpit en wat leuke opties, vooral navi in cockpit.
Verwarmbare en warmtewerende ruit --> Standaard al verwarmd, met deze optie geen draadjes in het raam. En in de zomer koeler is ook nooit weg.
Keyless access & start --> Werkt op redelijk korte afstand, daardoor minder snel te onderscheppen dan de Ford variant, dus ik durf het wel aan ondanks het risico. Het is gewoon handig. En het voelt ook vreemd om een auto zonder startmotor met een contactsleutel te moeten 'starten', inclusief die doordraaibeweging.
Warmtepomp. --> Had gewoon standaard moeten zijn. Bij lage temperaturen scheelt het gewoon een aardig stuk range afname. Meer dan de Madrid velgen aan range kosten.

Winterpakket, enige optie die ik daaruit handig vind is verwarmde ruitensproeiers. De andere dingen uit het pakket gebruik ik nu ook niet ook al zit het er wel op.

Park Assist, zit ook op de Ford die vervangen wordt door de eGolf, gebruik ik hooguit als ik mensen in de auto heb die het trucje nog niet kennen. Verder doe ik het zelf gewoon sneller.

Backup camera, want het is de lowline uitvoering met statische lijnen en zo te zien ook wat lagere resolutie. Voegde naar mijn gevoel niet veel toe ten opzichte van sensoren.

App connect, de opties op android vielen me tegen (geen Waze in active info display bijvoorbeeld). Ook niet het idee dat VW dit nog veel gaat uitbreiden. Kan trouwens voor een paar honderd euro altijd nog ingebouwd worden als nodig.

Discover Pro, want dan geen draaiknoppen meer voor volume en zoomen. Wel jammer dat discover media óf navi in active info toont, óf op scherm, niet allebei tegelijk.

Geblindeerde achterruiten. Vooral optisch en vond ik niet zo strak staan op Atlantic Blue.

Led plus achterlichten met led kentekenlampjes. Grappige dingen, maar voor mij niet genoeg toegevoegde waarde voor de meerprijs in de private lease.

Ambient pakket. Vond ik in de praktijk tegenvallen. Meer licht, niet meer luxe uitstraling. Daardoor niet de meerprijs waard voor mij.
Mooie setup!, Ik vind persoonlijk ook dat de warmtepomp een standaard moet zijn in deze auto vooral omdat hij door alle EV kopers kritisch bekeken wordt door zijn lagere actieradius.
Die Madrid velgen maken het voor mij ook meer af qua looks. En ja Dynaudio, als ik het niet gehoord heb weet ik gelukkig ook niet wat ik ga missen (zo probeer ik het te relativeren haha) Wel grappig deze auto is de kleinste die ooit gehad heb (voorbee SUVs en stations) maar de achterbank is breder. En dat met drie tieners is wel een uitkomst ALS ze een keer meerijden

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21:37
DeGroteMuis schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:29:

Ik gebruikte ook nooit stoelverwarming maar bij de Golf nu wel, het scheelt weer wat kilometers.
Het winterpakket lijkt me toch wel nuttig.

• t!n0
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:36

t!n0

Daily operation @ -50.5°C

RonaldPr schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:44:
[...]

Ik gebruikte ook nooit stoelverwarming maar bij de Golf nu wel, het scheelt weer wat kilometers.
Klopt, dealer raade mij dit ook juist aan om jezelf zo op te warmen, zonder de kachel volgas te zetten.
De stoelverarming scheelt je dus uiteindelijk weer in de range en je zit er nog lekker warmpjes bij ook ;)

Benching, a way of life.

• DeGroteMuis
Marcusvanes schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:43:
[...]

Mooie setup!, Ik vind persoonlijk ook dat de warmtepomp een standaard moet zijn in deze auto vooral omdat hij door alle EV kopers kritisch bekeken wordt door zijn lagere actieradius.
Die Madrid velgen maken het voor mij ook meer af qua looks. En ja Dynaudio, als ik het niet gehoord heb weet ik gelukkig ook niet wat ik ga missen (zo probeer ik het te relativeren haha) Wel grappig deze auto is de kleinste die ooit gehad heb (voorbee SUVs en stations) maar de achterbank is breder. En dat met drie tieners is wel een uitkomst ALS ze een keer meerijden
Thanks! Deep Black zoals op die van jou staat hem ook erg goed moet ik zeggen. Maar na de laatste jaren zwart en grijs rijden wilde ik een beetje kleur op de auto. Zeker best ruim voor het formaat zo'n Golf. Ook ongeveer dezelfde ruimte als m'n 20 cm grotere Ford.

Zuur verhaal bij jou inderdaad, dat had de verkoper moeten weten. Dat was het eerste dat de verkoper in november tegen mij zei namelijk: 2019 volledig voor zakelijk, behalve enkele demo's geen modellen beschikbaar tot maart. Het kan natuurlijk zijn dat de verkoper je een afbestelde heeft verkocht. Eentje die in de 2 weken bedenktijd alsnog is geannuleerd. Dan heb je hem wel iets eerder dan wanneer de auto pas besteld was na tekenen, maar dan had hij ook die verwachte leverweek al moeten noemen. Is er geen ruimte meer om de bestelling nog te tweaken? Het is tenslotte wel op zijn minst slordig van de verkoper. Maar ook de standaard radio klinkt al goed, beter dan de Beats Polo van de buren in ieder geval! Ga je nog steeds veel plezier van hebben verwacht ik! Ook met deze valse start.
RonaldPr schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:44:
[...]

Misschien ga ik er spijt van krijgen. Maar dat is nu te laat. Ik ga het zien. Voordeel is wel dat ik nu ook nooit de kachel erg hoog zet, behalve voor het ontwasemen. Verder meestal standje 1 of 2 op de blazer en op 17,5 graad in de winter. En je kan hem al aan de stroom voorverwarmen, ontwasemen.
Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 06:32:
Ik zie hier natuurlijk veel keuze voor de E-Golf, is er nog een reden dat de Nissan Leaf 2.0 niet is meegenomen in de calculatie bij mensen? Deze rijdt je nu ook in de privatelease voor hetzelfde geld (om en nabij) met soms nog wel meer opties:
319 euro standaard prijs bij de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/...auto-en-contract?car=leaf

+ N connecta (10 eur per maand)
  • On-Board lader 6,6 kW
  • Intelligent Around View Monitor met Intelligent Driver Alertness, 360° zicht met 4 camera’s: voor-, zij-, achterkant en Moving Object Detection
  • 17-inch lichtmetalen velgen
  • Extra getint glas (achterste zijruiten en achterruit)
  • B-stijl hoogglans zwart
  • [b]
  • Verwarmbaar stuurwiel met leder bekleed
  • [/b]
  • Verwarmbare voorstoelen en achterbank
  • Synthetisch leder/ ECO-stoffen stoelbekleding in zwart
  • Parkeersensoren voor- en achterzijde
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Automatisch inklapbare buitenspiegels
  • [b]
  • Verwarmbaar stuurwiel met leder bekleed
  • [/b]
  • Verwarmbare voorstoelen en achterbank
Of

+ N Tekna (30 euro per maand, maar dan krijg je dus ook alles uit N Connecta hierboven)
  • Extra t.o.v. Acenta (incl. N-Connecta):
  • LED koplampen met automatische hoogteverstelling
  • ProPILOT: All Around Driving Support System
  • Elektronische handrem
  • Bose Premium Audiosysteem met USB- en AUX-aansluiting, stuurwielbediening en 7 luidsprekers
Ja, wel meegenomen en afgehaakt. Ik wilde een auto met maar 1 leer bekleed stuur, geen zin in meesturende passagiers. :+

En nu serieus:
Hij was half november niet gek veel duurder dan de eGolf voor mij met mijn kilometers en opties op de eGolf. Aanbieding bij de dealer voor 4 jaar, meerprijs voor meerkilometers was een stuk lager. Proef gereden op dezelfde dag als de Golf. Interieur voelde minder luxe aan. Stoelen zaten minder prettig. Het stuur stond te ver van me af. Ook niet verstelbaar, alleen in hoogte. Hij lag minder fijn in bochten. E pedal viel me tegen, minder lineair dan I3. Daardoor voorkeur voor de eGolf oplossing. En het verbruik lag hoger op de snelweg bij 120-130. Ik vond de assistenten wel erg fijn werken én lekker veel standaard, volgens de verkoper ook ACC en lane assist die niet in je lijst staan. Kan ook fout verkoper zijn. Ook de 360 camera is super. Die voegt echt veel meer toe dan de eGolf backup cam. Onder aan de streep paste de eGolf me beter. En ook nog iets goedkoper per maand.
maussie95 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:39:
19 november mijn handtekening gezet onder het contract voor private lease van:

Volkswagen e-Golf EDITION 2020
- 60 maanden
- 15.000 km
- Urano Grey
- Verlaagd eigen risco naar 125 euro

Extra opties:
- Achteruitrij camera
- Active info display

Dit kost mij €344,18 per maand. Ik zie dat Android Auto alleen bij de App-Connect optie zit, die heb ik dus gemist :'(

26 november kregen wij een mailtje met een link naar Honeymoonnet. Hier kan de voortgang van de bestelling ingezien worden. Ondanks dat in het contract 17 januari aangaf, bleek in de portal dat levering geschat werd op week 11. De dealer had al aangegeven dat dit eind februari of begin maart kon zijn, dus op zich geen verrassing.

21 december kregen wij een mailtje dat de productieweek bekend was. Dit is week 5, bijna dus.
Als je het echt wilt: App connect is eventueel achteraf in te bouwen door de dealer. Ik geloof 240 euro in Duitsland zonder carplay, of 320 in NL, beide 130(?) meer met carplay. Voor carplay zou een extra module nodig zijn die Android niet echt nodig heeft of zo? Niet de meest complete info vrees ik, via via gehoord. Wellicht een dealer telefoontje waard?

Honeymoonnet: Daar ging mijn verkoper een beetje de mist in: Volgens hem was de VW leverportal na het definitief inplannen beschikbaar, zou ik dan een mail krijgen met de gegevens. Foutje, het is geen aangesloten dealer dus geen honeymoonnet. Gevraagd hoe dat zat. Antwoord: Hij ziet de update in de portal zodra het ingepland is. En dat mailt hij dan. Ja, da's niet hetzelfde als zelf toegang tot een portal.

• RonaldPr
@DeGroteMuis

Stoelverwarming is volgens mij later prima in te bouwen. Mij lijkt het wel wat om de ergo stoelen met massage in te bouwen, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

• DeGroteMuis
@RonaldPr
Zijn dat dezelfde massagestoelen als in de Passat? Die zijn inderdaad erg prettig!
Dank je voor de stoelverwarming tip. Ik dacht dat die wat aardig complex was. Inclusief stoelen slopen en opnieuw opbouwen, draadbomen door de auto trekken, schakelaars erin proppen, inlezen. Ik hou het even in het achterhoofd mocht het toch nodig zijn.

• RonaldPr
DeGroteMuis schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:23:
@RonaldPr
Zijn dat dezelfde massagestoelen als in de Passat? Die zijn inderdaad erg prettig!
Dank je voor de stoelverwarming tip. Ik dacht dat die wat aardig complex was. Inclusief stoelen slopen en opnieuw opbouwen, draadbomen door de auto trekken, schakelaars erin proppen, inlezen. Ik hou het even in het achterhoofd mocht het toch nodig zijn.
Ik weet niet of dat dat Passat stoelen zijn maar ik denk het wel. Volgens mij is de stoelverwarming al voorbereid, misschien zit het er zelfs al in?
En is het een kwestie van aansluiten en inleren.

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:42
Ik zal het dit weekend verder aanvullen maar: ook hier een blauwe e-Golf besteld!
4 ipv 5 jaar, 10.000 km/jaar, drivers assist, keyless entry, Dyna logic en achteruitrijcamera.
Begin november besteld, verkoper zei 'februari 2020', op het contract stond 6 januari, onlangs gehoord dat onze auto gebouwd is maar dat nog geen af leverdatum bekend was...

• sjorremans
  • Nu online
Sinds ik mijn huidige Opel Astra stoelverwarming heb wil ik nooit meer zonder! Staat bijna altijd aan, ook met warmere temperaturen.

Voornamelijk wanneer in gevoetbald heb, ontzettend lekker en fijn voor m’n rug.

Wat Ik ga missen is de stuurwielverwaming uit de Astra, helaas heeft de golf dat niet.

Verder wilde ik eigenlijk elke optie wel aanvinken maar dan ging de prijs dik over de 500 euro per maand heen.. en dat vond ik een beetje zonde voor een auto die nooit van mezelf gaat worden :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Rctworld
sjorremans schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:43:
[...]
Verder wilde ik eigenlijk elke optie wel aanvinken maar dan ging de prijs dik over de 500 euro per maand heen.. en dat vond ik een beetje zonde voor een auto die nooit van mezelf gaat worden :+
Dit gevoel heb ik zelf ook en tegelijkertijd is de logica eigenlijk ver te zoeken... Als je de auto 4/5 jaar rijdt heb je de auto mogelijkerwijs langer dan ieder ander dus is het ongeacht of je het koopt of als dienst afneemt eigenlijk nog het meest "jouw auto".

Dat gezegd hebbende. Ons bint zunig/Nederlands dus wij hebben alleen App Connect, witte kleur en 125 eigen risico. Is ook een tweede auto en standaard vrij volledig.

Natuurlijk vind ik 3D achterlichten en andere velgen mooier, natuurlijk was stoelverwarming leuk geweest en een warmtepomp ook. Het echte probleem is eigenlijk vooral dat de Duitse merken overal opties voor hebben. Als ik een Golf zou kopen zou ik aan het eind van de optelsom mij ook hardop afvragen of ik niet beter een andere auto kan kopen :+

Voor de mensen die zeggen nooit een contract voor 5 jaar af te sluiten. Wij twijfelden ook maar als je de berekening van keurmerk private lease ernaast legde was 5 jaar na 4 jaar afkopen goedkoper dan direct 4 jaar afsluiten. Daarnaast is een Golf vrij tijdloos, hebben wij hem als tweede auto en ik geloof niet dat er veel betere aanbiedingen gaan komen op korte termijn 8)7

• sjorremans
  • Nu online
Dat is ook de 1 van de redenen waarvoor ik 4 jaar geleden zakelijk voor een Opel Astra heb gekozen. Ik was voor 31K klaar met alle opties die je maar kon bedenken en kon bestellen. Een vergelijkbare Golf kwam op 40K uit en over Audi hebben we het helemaal maar niet. :'(

Het liefst heb ik de 17" velgen (velgen maken de auto..) en de 3D achterlichten etc.. maar goed nu heb ik gekozen voor comfort en dus voor zaken binnen het interieur. Dan vind ik goede audio belangrijk, stoelverwarming wil ik echt hebben etc etc.
Mijn vriendin denkt daar anders over maar goed ik ben degene die 99% van de tijd moet rijden in de auto dus ik bepaal :+

• headinclouds
  • Laatst online: 16:08
Ik ben het eens met sjorremans dat velgen de auto maken en wij vonden de gladde Astana velgen absoluut niet mooi. Gelukkig zijn de enige officiële optionele Madrid velgen dat wél, maar eigenlijk had ik zelfs best 18" willen hebben. Het zal vast een effect op de range hebben maar daar hebben wij straks waarschijnlijk slechts een paar x per jaar "last" van, ondanks dat het onze enige auto zal zijn.

Smaken verschillen en iedereen heeft zo zijn redenen om te gaan voor een bepaalde leasetermijn en opties wel of juist niet te kiezen. Deze aanbieding was vooral financieel heel aantrekkelijk en de trigger om naar PL te kijken. Om dan vervolgens 100-150 per maand boven die 299 te gaan zitten vond ik het dus ook niet waard. Voor de gekozen uitvoering zijn we nu 328 kwijt btw.

Of het afkopen van een 5 jaars contract na 4 jaar zelfs goedkoper zou zijn dan direct 4 jaar zoals Rctworld aangeeft betwijfel ik, maar omdat ik geen PL indicatie voor 4 jaar voor mijn configuratie heb kan ik dat niet nagaan.

• Marcusvanes
headinclouds schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:07:
Ik ben het eens met sjorremans dat velgen de auto maken en wij vonden de gladde Astana velgen absoluut niet mooi. Gelukkig zijn de enige officiële optionele Madrid velgen dat wél, maar eigenlijk had ik zelfs best 18" willen hebben. Het zal vast een effect op de range hebben maar daar hebben wij straks waarschijnlijk slechts een paar x per jaar "last" van, ondanks dat het onze enige auto zal zijn.
Ik heb precies hetzelfde! De Astana maakt het echt een EV uitvoering maar smaken verschillen
18 inch was nog mooier geweest, maar het moet ook geen shoarma-kar worden....

En die 1/2/3 keer per jaar dat je die extra range nodig hebt is mee te leven. Wij gaan hem ook voor woon-werk-boodschappen-voetbal verkeer gebruiken en komen weinig op de snelweg.
Blijf het model na al die jaren mooi vinden vd Golf. ps ik heb echt heel snel besloten en weinig vooraf ingelezen, is de bekleding pikzwart (stof) of grijs of met streepjes?

• Urano
  • Laatst online: 03-04 22:38
Wij hebben ook voor 5 jaar gekozen.
Voor ons was het maandbedrag doorslaggevend om überhaupt voor pl te gaan.

Al onze auto's hebben we minstens 5 jaar gehad. Onze huidige auto 7 jaar. Een auto verveeld ons dus niet snel.
:*)

• Marcusvanes
Urano schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:31:
Wij hebben ook voor 5 jaar gekozen.
Voor ons was het maandbedrag doorslaggevend om überhaupt voor pl te gaan.

Al onze auto's hebben we minstens 5 jaar gehad. Onze huidige auto 7 jaar. Een auto verveeld ons dus niet snel.
:*)
Ik heb 13 jaar geleased via werk en meerdere gezinsautos gehad rond de 38k dus redelijk verwend geweest met maandbedrag qua bijtelling (20% en 14%) EN elke 3 jaar een nieuwe uitzoeken.
Dan merk je dat je gewend en verwend gaat worden en dat je de auto in het 2e jaar al "zat" bent en gaat kijken naar een andere.... rare eigenschap eigenlijk eerlijk gezegd...

Wij gaan nu voor het eerst jaren prive rijden en merk dat ik alles nu duur vind ook het tanken.
Maar ook de opzet van private lease en de looptijden idd.
Wij gingen eerst voor een Seat Tarraco Limited Ed. zwart met 19 inch velgen met x aantal opties voor 640 per maand op 10k en 48maanden echt puur emotie wat een lekkere SUV en wat een vette bak.
Toen kwam het verstand om de hoek, hoevaak rij je nou met de auto met alle 5 volbepakt? .... weinig echt bar weinig! onze kids zijn +12 en gaan 99% al echt hun eigen weg.
Toen zijn we een deurtje verder gegaan en bij VW gaan kijken, van een Tiguan (te gek) naar Passat (ook mooi) naar whaaat een Golf!! Electrisch?? Mwhaha maar na de proefrit was ik verkocht.(of moet ik zeggen verleased) en dan komt de prijs van 374 tov 640 euro elke maand.... zet het op de bank en je kan er jaarlijks van op vakantie en dan hebben we de brandstof nog niet meegerekend.
Al met al ben ik blij dat ik het zo ga doen... :-)

[Voor 7% gewijzigd door Marcusvanes op 17-01-2020 10:56]

• Rctworld
headinclouds schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:07:
[...]
Of het afkopen van een 5 jaars contract na 4 jaar zelfs goedkoper zou zijn dan direct 4 jaar zoals Rctworld aangeeft betwijfel ik, maar omdat ik geen PL indicatie voor 4 jaar voor mijn configuratie heb kan ik dat niet nagaan.
Aannames... ;) Wij hebben met dezelfde opties 4 en 5 jaar uit laten werken en de berekening voor afkoop is vastgelegd door keurmerk private lease. Kan natuurlijk nog wat wisselen met de opties en misschien zelfs met de dealer (ik heb het idee dat sommige mensen nog het iets meer bang for buck hebben maar dat kan de restwaarde zijn die de boel vertroebeld) maar in ons geval is het echt waar.

En nee, het is niet wat de dealer ingefluisterd heeft :+

• Urano
Marcusvanes schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Ik heb 13 jaar geleased via werk en meerdere gezinsautos gehad rond de 38k dus redelijk verwend geweest met maandbedrag qua bijtelling (20% en 14%) EN elke 3 jaar een nieuwe uitzoeken.
Dan merk je dat je gewend en verwend gaat worden en dat je de auto in het 2e jaar al "zat" bent en gaat kijken naar een andere.... rare eigenschap eigenlijk eerlijk gezegd...

Wij gaan nu voor het eerst jaren prive rijden en merk dat ik alles nu duur vind ook het tanken.
Maar ook de opzet van private lease en de looptijden idd.
Wij gingen eerst voor een Seat Tarraco Limited Ed. zwart met 19 inch velgen met x aantal opties voor 640 per maand op 10k en 48maanden echt puur emotie wat een lekkere SUV en wat een vette bak.
Toen kwam het verstand om de hoek, hoevaak rij je nou met de auto met alle 5 volbepakt? .... weinig echt bar weinig! onze kids zijn +12 en gaan 99% al echt hun eigen weg.
Toen zijn we een deurtje verder gegaan en bij VW gaan kijken, van een Tiguan (te gek) naar Passat (ook mooi) naar whaaat een Golf!! Electrisch?? Mwhaha maar na de proefrit was ik verkocht.(of moet ik zeggen verleased) en dan komt de prijs van 374 tov 640 euro elke maand.... zet het op de bank en je kan er jaarlijks van op vakantie en dan hebben we de brandstof nog niet meegerekend.
Al met al ben ik blij dat ik het zo ga doen... :-)
Die gewenning kan ik me wel voorstellen!

De Tiguan is inderdaad echt te gek! De Seat Tarraco trouwens ook.
Toch zou ik absoluut niet voor lease gaan bij die auto's. Wat een maandbedragen zeg 7(8)7

• headinclouds
Ik heb vandaag een e-mail gehad van Shuttel voor de aanvraag van een gratis laadpas.

De tarieven zijn volgens mij niet laag, maar het zou voor mij toch maar voor sporadisch gebruik zijn.
En de maandkosten zijn voor de e-Golf PL actie 0 euro, dus denk toch wel een no-brainer (desnoods alleen als backup).

Wat me wel leuk en zinvol lijkt is de gratis rijtraining die er bij zit.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Urano
@headinclouds
Ik heb die zelfde mail ook ontvangen vanmorgen.
Ben dan ook benieuwd naar de reacties.

• mats
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik heb gisteren de Shuttel pas toch ook maar aangevraagd, gezien de prijsverhoging van Ionity. Wie weet dat ze in de toekomst alleen de lagere tarieven aanhouden voor partner laadpassen. Maar zolang andere laadpassen goedkoper zijn verwacht ik deze niet te gebruiken.

• S_Chief
  • Niet online
Zijn hartstikke duur, en de doorverkoop van gegevens zag er ook wat apart uit.. Zijn al wat berichten over geplaatst in het elektrische auto-topic.

You save everyone, but who saves you?

• sjorremans
  • Nu online
Ik heb de e-mail ook gehad een tijd terug, niks mee gedaan. Heb zelf een pas van NewMotion aangevraagd en ondertussen ook al klaar liggen.

• headinclouds
Hm. Tja. Okay. Nou. Het blijkt in ieder geval een "aparte" business te zijn ... opladen = oplichten?

Anyway, voor mijn verwachte incidentele gebruik zijn de tarieven net wat minder belangrijk dan de bruikbaarheid/acceptatie. Ik wil vooral proberen te voorkomen dat je ergens staat en dat je niet kun laden omdat je pas niet geaccepteerd wordt.

Vanuit het uitgangspunt "better safe then sorry" lijkt het me dan ook het verstandigste om maar gewoon een kwartetje pasjes (zonder vaste maandkosten uiteraard!) aan te vragen.

Van wat ik zo voorbij heb zien komen:

* Shuttel (okay, misschien alleen voor die gratis rijtraining en als backup)
* NewMotion
* Maingau

Vergeet ik een obvious one?

• sjorremans
  • Nu online
headinclouds schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:10:
Hm. Tja. Okay. Nou. Het blijkt in ieder geval een "aparte" business te zijn ... opladen = oplichten?

Anyway, voor mijn verwachte incidentele gebruik zijn de tarieven net wat minder belangrijk dan de bruikbaarheid/acceptatie. Ik wil vooral proberen te voorkomen dat je ergens staat en dat je niet kun laden omdat je pas niet geaccepteerd wordt.

Vanuit het uitgangspunt "better safe then sorry" lijkt het me dan ook het verstandigste om maar gewoon een kwartetje pasjes (zonder vaste maandkosten uiteraard!) aan te vragen.

* NewMotion
* Maingau

Heb je hier iets aan?

https://www.autoblog.nl/n...e-elektrische-auto-131361

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:31
hmmm beetje kort door de bocht dit artikel.

@headinclouds
Laadpastop10 van @Hachy is DE site.
Via hem ben ik tot Maingau (35 cent per kWh)
en Eins (32 cent per kWh) gekomen.

Maingau voor fastned
Eins voor "gewone" allego palen
Maingau heeft alleen een 240 minuten beperking.
Daardoor niet handig om aan de paal te overnachten.

Als backup Shellrecharge, Smoov

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• S_Chief
  • Niet online
headinclouds schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 15:10:

* NewMotion
* Maingau

[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Hét topic voor de laadpassen. Zit veel waardevolle info in.

• Martinussss
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 10:48
Ontopic;
Volgens de dealer had VW/Pon gerekend op zo’n 1500 aanmeldingen voor de E-Golf private lease actie maar zijn het uiteindelijk 2500 bestellingen geworden die dit jaar worden uitgeleverd.

• trippelb
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:14
Ook wij hebben eind vorig jaar op de valreep besteld.

60 maanden, 25.000km, in principe woon-werk voor mn vriendin, maar ik denk dat we er in de praktijk ook veel andere ritten mee gaan doen. Tijdens de proefrit was ik erg onder de indruk van de direct (gas?)pedaal respons. Onze andere auto is een V60 D6 en die is wel wat ruimer, en volgens de cijfers ook vlotter maar zo voelde het tijdens de proefrit niet helemaal. Dit dus ten voordele van de e-golf.

Qua opties hebben we het volgende bedacht:
Atlantic Blue
Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED Plus
Achteruitrijcamera
Warmtepomp
DAB+
Active info Display (het standaard display vonden we vooral te weinig feedback geven over de status van de adaptive cruise control)
Winterpakket
Zij-airbags achter (voor die paar euro per maand vergeef je het je zelf nooit als er met iemand achterin iets gebeurt)
Verlaagd eigen risico
4 seizoenenbanden

Totaal 475 per maand volgens offerte levering in februari, maar dat wordt nu waarschijnlijk eind mei :(

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:24
Wat leuk een e-Golf topic! Wij rijden ondertussen alweer 4 jaar rond in onze e-Golf. Gekocht begin 2016 voor 26.000 euro (omgerekend) met 12.000km op de klok.

Zwarte e-Golf (1. Gen) met zo ongeveer alle opties behalve lane-assist / dode hoek detectie.

Na 3 jaar hebben we nu ca. 75.000 km eropzitten (99% woon/werk/boodschappen/sporten etc).

https://tweakers.net/ext/f/wduoWnbhpna88FtuRONLZFec/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/CHrmG8N85xsuhazvJOq1jgEB/full.jpg

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:25
Whis! schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:28:
[...]

Mij eerlijk gezegd ook niet, maar volgens de officiële prijslijst krijg je dit allemaal standaard op de 2020 e-dition e-Golf:
[Afbeelding]
dit klopt,

aanmelden bij we connect
registeren
auto toevoegen via VIN
Dan krijg je een code en daarmee kan je car-nget (we connect) activeren.

Je krijgt er ook 6 maanden apple music gratis bij

Van het kastje naar de muur lopen...

• Chizzel
  • Laatst online: 20:47
Vandaag toch maar even contact gezocht met de dealer over de leverdatum. Of dat die nog op schema lag. Helaas is hij al verschoven naar week 7/8 wordt volgende week geproduceerd. Een kleine tegenvaller natuurlijk maar zag in de reacties dat er zijn die nog langer moeten wachten. Had persoonlijk niet verwacht dat er zoveel vraag naar was.

• Marcusvanes
Rene schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:35:
Wat leuk een e-Golf topic! Wij rijden ondertussen alweer 4 jaar rond in onze e-Golf. Gekocht begin 2016 voor 26.000 euro (omgerekend) met 12.000km op de klok.

Zwarte e-Golf (1. Gen) met zo ongeveer alle opties behalve lane-assist / dode hoek detectie.

Na 3 jaar hebben we nu ca. 75.000 km eropzitten (99% woon/werk/boodschappen/sporten etc).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook een mooie zwarte en mooi lederen int. Looking good ! Nu de vraag: ervaring op de langere termijn? Heb je tips!? Ik ben nog zoekende naar laadpassen, ik denk aan maingau en shuttle.

• Rene
Marcusvanes schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:31:
[...]

Ook een mooie zwarte en mooi lederen int. Looking good ! Nu de vraag: ervaring op de langere termijn? Heb je tips!? Ik ben nog zoekende naar laadpassen, ik denk aan maingau en shuttle.
Voor ons is de auto helemaal super. We rijden max 80km op een dag, en dit gaat prima zowel zomer als winter.

Laden doen we thuis, gedurende de nacht als de stroom het goedkoopst is. Zelfs meteen schamele 3,6 kW is dit ruim voldoende.

Stroom in Noorwegen is ca. 0,10 euro per kWh dus onze besparing is enorm. We hebben ook nog een e-Up en zijn ondertussen al 100.000km elektrisch rijden verder.

Laadpalen en passen kan ik niet mee helpen. Wij rijden 2x per jaar een lange rit (600km enkele reis). Dan moeten we 4-5X laden, per stop ca. 20 minuten. Ijsje eten, naar de wc en even benen strekken met de kids. We doen dan over de 600km 1,5 uur langer dan de benzineauto (lage maximale snelheid in Noorwegen). Het ironische is dat iedereen zich in de 1,5 uur ophangt, maar als ik vergelijk wat die 1,5 uur extra reistijd mij per jaar besparen lach ik me helemaal kapot 😉

• CBfox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:33
Chizzel schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:45:
Vandaag toch maar even contact gezocht met de dealer over de leverdatum. Of dat die nog op schema lag. Helaas is hij al verschoven naar week 7/8 wordt volgende week geproduceerd. Een kleine tegenvaller natuurlijk maar zag in de reacties dat er zijn die nog langer moeten wachten. Had persoonlijk niet verwacht dat er zoveel vraag naar was.
Wat was je originele leverdatum?

• RonaldPr
Rene schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fijn dat de auto bevalt.
Merk je al iets van dat de range afneemt, of blijft de accu op peil? Ik geloof dat we geluk hebben met accu degradatie.

• Chizzel
  • Laatst online: 20:47
CBfox schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:08:
[...]

Wat was je originele leverdatum?
Heb hem 14 november besteld en volgens contract zou hij 13 januari geleverd worden.
Na navraag werd aangegeven productie week 3 leveren week 5 a 6 en dat is nu verschoven naar week productie 4 en week 7 of 8 leveren.

• Marcusvanes
Rene schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Voor ons is de auto helemaal super. We rijden max 80km op een dag, en dit gaat prima zowel zomer als winter.

Laden doen we thuis, gedurende de nacht als de stroom het goedkoopst is. Zelfs meteen schamele 3,6 kW is dit ruim voldoende.

Stroom in Noorwegen is ca. 0,10 euro per kWh dus onze besparing is enorm. We hebben ook nog een e-Up en zijn ondertussen al 100.000km elektrisch rijden verder.

Laadpalen en passen kan ik niet mee helpen. Wij rijden 2x per jaar een lange rit (600km enkele reis). Dan moeten we 4-5X laden, per stop ca. 20 minuten. Ijsje eten, naar de wc en even benen strekken met de kids. We doen dan over de 600km 1,5 uur langer dan de benzineauto (lage maximale snelheid in Noorwegen). Het ironische is dat iedereen zich in de 1,5 uur ophangt, maar als ik vergelijk wat die 1,5 uur extra reistijd mij per jaar besparen lach ik me helemaal kapot 😉
Helemaal gelijk heb je voor die paar keer per jaar en met vakantie is een relaxte state of mind een uitkomst toch, dat haasten altijd om maar zo snel mogelijk bij bestemming uit komen...
Heb ook nooit begrepen dat sommige mensen echt in één ruk naar Spanje MOETEN rijden om daarna aangekomen op de camping, tent opzetten met enorme vermoeidheid en vervolgens na enig getier op partner en kids in slaap te crashen op de ligstoel voor de tent hahaha... Wij nemen altijd hotelletjes onderweg als we naar midden Italië gaan, noem het mini vakanties tussendoor die mijn gevoel van vakantie besef zeker verlengen.

Ik denk dat wij de auto vakanties over gaan slaan deze jaren wij zijn meer gaan vliegen maar een tripje van 600 km met skibox gaat denk ik wel een keer gebeuren.
PS heb nog nooit zon kleine kofferbak gehad
Hoeveel koffers kunnen daar in? Midsize zeg maar ik vond hem nog verassend ruim in de showroom namelijk.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:44

Kecin

Je keek.

Ook maar een offerte aangevraagd voor deze:
https://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=ARBX5M

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• S_Chief
  • Niet online
Uranogrijs is wel heel populair zeg. :p

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:17
S_Chief schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 13:23:
Uranogrijs is wel heel populair zeg. :p
Het is ook wel een mooie kleur en gratis :+

• DeGroteMuis
Dezelfde als in je vorige post zo te zien, minder heen en weer geklik dan ik toen ik aan het kijken was. ;) Lekker compleet, op geluidsgenerator, alarm, park assist, verduisterde achterruiten, app connect en metallic lak alles erop en eraan toch? En dat alles voor amper 3000 euro meer dan de 2019 eGolf kaal kostte, leuke deal als je in de markt bent voor een eGolf! Ik ben wel benieuwd of je P27 in je offerte houdt. Bij mij werd dat P28 voor 90 euro meer (het stukje muv e-golf).

• Kecin

Kecin

Je keek.

DeGroteMuis schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Dezelfde als in je vorige post zo te zien, minder heen en weer geklik dan ik toen ik aan het kijken was. ;) Lekker compleet, op geluidsgenerator, alarm, park assist, verduisterde achterruiten, app connect en metallic lak alles erop en eraan toch? En dat alles voor amper 3000 euro meer dan de 2019 eGolf kaal kostte, leuke deal als je in de markt bent voor een eGolf! Ik ben wel benieuwd of je P27 in je offerte houdt. Bij mij werd dat P28 voor 90 euro meer (het stukje muv e-golf).
Ja, de tint laat ik zelf doen (scheelt 100 euro voor een donkerdere tint).
De app connected kan ik niet kiezen (moet dan naar een kleiner navigatie, dus neem even aan dat het in de pro zit ingebakken. Had ik ook mijn mijn Skoda in de Columbus variant). Metallic lak kies ik bewust niet, gezien lease. Vind het verschil nog wel meevallen op een "gewoon zwarte" auto tussen unilak en Metallic. Park assist kan volgens mij achteraf ingecodeerd worden. De P27 behoud ik denk ik, wat zijn de voordelen van de p28? Lijkt bij mij niet te werken in de configuratie.

Even afhankelijk van de prijs wordt het dit of een Leaf 2.0.
Net gebeld door de dealer, afspraak maken voor een proefrit enzo. Heb bij die dealer al wat meer auto's versleten, haha. Meestal niet langer dan 2 of 3 jaar (dan zat ik over de 160dkm). Dit zou de eerste keer 4 jaar worden.

• S_Chief
  • Niet online
Kan je ze nog als PL bestellen dan? Of überhaupt nog?
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Het is ook wel een mooie kleur en gratis :+
Smaken verschillen. :p Vond het zelf te veel op grondlak lijken. :X :+

[Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 18-01-2020 16:45]

• Kecin

Kecin

Je keek.

S_Chief schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:45:
[...]

Kan je ze nog als PL bestellen dan? Of überhaupt nog?
Bij de dealer altijd voor zover ik weet.

• Jdome
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 06-04 11:09
Gisteren mijn E-Golf opgehaald bij de dealer. De auto rijdt fantastisch en ik ben er zeer tevreden mee!
Ook de (standaard) Urano Grey kleur staat erg goed icm getinte achterruiten en de Madrid velgen.

Car-Net zou volgens de dealer niet werken omdat ik hier geen optie voor genomen heb maar ik kwam erachter dat dit werkt wel gewoon werkt. Hiermee kan je de auto voorverwarmen (ook zonder dat hij aan het laden is) en nog een aantal andere dingen. Werkt super!

Er valt mij alleen wel 1 ding op en dat je de actieradius volgens de boordcomputer. Toen ik vanuit de dealer wegreed stond deze volgeladen op 220KM. Na een dag gereden te hebben heb ik hem aan de lader gehangen maar nu komt hij vol niet meer boven de 175KM uit. Misschien moet hij nog verder ingereden worden of komt het door mijn rijstijl :p. Hopen dat dit nog verbetert.

• S_Chief
  • Niet online
Jdome schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:15:
Car-Net zou volgens de dealer niet werken omdat ik hier geen optie voor genomen heb maar ik kwam erachter dat dit werkt wel gewoon werkt. Hiermee kan je de auto voorverwarmen (ook zonder dat hij aan het laden is) en nog een aantal andere dingen. Werkt super!
Dat zegt mijn dealer ook nog steeds.. Ze snappen het niet helemaal. :p

Veel plezier!

• Martinussss

Er valt mij alleen wel 1 ding op en dat je de actieradius volgens de boordcomputer. Toen ik vanuit de dealer wegreed stond deze volgeladen op 220KM. Na een dag gereden te hebben heb ik hem aan de lader gehangen maar nu komt hij vol niet meer boven de 175KM uit. Misschien moet hij nog verder ingereden worden of komt het door mijn rijstijl :p. Hopen dat dit nog verbetert.
Voor de meeste electrische autos (en ongetwijfeld de E-Golf ook) geldt dat de voorspelling actieradius mede gebaseerd wordt op recent verbruik. Dit kan dus inderdaad te maken hebben met hoe de auto bereden (Snelweg?) is maar ook bijv klimaatinstellingen. Dit om in het vervolg onderweg teleurstellingen te voorkomen.

• Jdome
Martinussss schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:56:
[...]

Voor de meeste electrische autos (en ongetwijfeld de E-Golf ook) geldt dat de voorspelling actieradius mede gebaseerd wordt op recent verbruik. Dit kan dus inderdaad te maken hebben met hoe de auto bereden (Snelweg?) is maar ook bijv klimaatinstellingen. Dit om in het vervolg onderweg teleurstellingen te voorkomen.
Ja apart, ik heb niet echt veel snelwegkilometers gereden en altijd de recuperatie in de hoogste stand/ "B" stand gehad. Klimaat op 22 graden. Misschien af en toe te hard opgetrokken bij het stoplicht .

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Jdome schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:18:
[...]

Ja apart, ik heb niet echt veel snelwegkilometers gereden en altijd de recuperatie in de hoogste stand/ "B" stand gehad. Klimaat op 22 graden. Misschien af en toe te hard opgetrokken bij het stoplicht .
Climate op 22 graden helpt niet mee.

Dit mag je ten aanzien van actieradius verwachten van de e-Golf:
https://i.imgur.com/1hEFwIE.jpg

Tip: gebruik https://abetterrouteplanner.com (ook als IOS app) om langere trips te plannen.

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• Martinussss
Wellicht met wat korte ritjes steeds opwarmen naar 22C (zonder warmtepomp?) hakt er wel in. Hard optrekken valt wel mee wat dat kost qua efficientie maar veel tempowisselingen en hoge gemiddelde snelheid zie je wel terug in het verbruik.

Rijd je wat langer op constante (niet te hoge) snelheid en de verwarming uit/laag en waarschijnlijk loopt de range op. Tenminste dat is de ervaring met mijn huidige EV.

• RonaldPr
Gisteren mijn E-Golf opgehaald bij de dealer. De auto rijdt fantastisch en ik ben er zeer tevreden mee!
Ook de (standaard) Urano Grey kleur staat erg goed icm getinte achterruiten en de Madrid velgen.

Die van mij blijft 100% volgeladen steevast 280 km. aangeven, ook dus in de winter.
Bij 80% geeft hij wel goed aan, iets van160 km.

• Heijmenberg99
revolution-nl schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Tip: gebruik https://abetterrouteplanner.com (ook als IOS app) om langere trips te plannen.
Die app is wel echt ideaal zeg _/-\o_

• DeGroteMuis

Gefelicteerd, veel plezier ermee! :D Hoe lang heb je moeten wachten?
Foute voorlichting van de dealer, de app werkt voor drie jaar sowieso (is standaarduitrusting), Apple Carplay of Mirrorlink / Android Auto is wel een optie (App-Connect).

De GOM neemt recent verbruik mee in de berekening, volgens de verkoper bij mijn dealer de laatste 50km dus met wat extra verbruikers aan, nat wegdek (extra rolweerstand), snelwegritten of iets te enthousiast stroom geven kan hij inderdaad wat lager aangeven bij volle accu.

Oeps, of je leest eerst verder DGM... Meeste was al genoemd. :o Nou ja, dat dus. ;)
RonaldPr schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:15:
[...]
Die van mij blijft 100% volgeladen steevast 280 km. aangeven, ook dus in de winter.
Bij 80% geeft hij wel goed aan, iets van160 km.
Misschien ergens een keer veranderd met een hardware of software update of zo? De twee bij de dealer (allebei kenteken 2019) gaven 170 en 200 aan bij volle accu, vers van de lader op rijmodus normaal.

[Voor 15% gewijzigd door DeGroteMuis op 19-01-2020 16:19]

• Rene
RonaldPr schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 04:18:
[...]

Fijn dat de auto bevalt.
Merk je al iets van dat de range afneemt, of blijft de accu op peil? Ik geloof dat we geluk hebben met accu degradatie.
Accu is nog perfekt. Wellicht een paar % minder maar geen merkbaar verschil. De e-Up heeft er bijna 100.000km opzitten, hier merk ik ook geen verschil, met VCDS gemeten op ca. 93% capaciteit bij 21 graden op de accu.

• Jdome
DeGroteMuis schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:16:
[...]

Gefelicteerd, veel plezier ermee! :D Hoe lang heb je moeten wachten?
Foute voorlichting van de dealer, de app werkt voor drie jaar sowieso (is standaarduitrusting), Apple Carplay of Mirrorlink / Android Auto is wel een optie (App-Connect).

De GOM neemt recent verbruik mee in de berekening, volgens de verkoper bij mijn dealer de laatste 50km dus met wat extra verbruikers aan, nat wegdek (extra rolweerstand), snelwegritten of iets te enthousiast stroom geven kan hij inderdaad wat lager aangeven bij volle accu.

Oeps, of je leest eerst verder DGM... Meeste was al genoemd. :o Nou ja, dat dus. ;)
Thanks (ook voor je toelichting wbt de GOM)!
Hij is in de laatste week van oktober 2019 besteld, dus 3 maandjes ongeveer.

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:25
over vcds gesproken, welke zaken hebben is er mogelijk op de e-golf?

Van het kastje naar de muur lopen...

• RonaldPr
Rene schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:28:
[...]

Accu is nog perfekt. Wellicht een paar % minder maar geen merkbaar verschil. De e-Up heeft er bijna 100.000km opzitten, hier merk ik ook geen verschil, met VCDS gemeten op ca. 93% capaciteit bij 21 graden op de accu.
Wat dat betreft is Volkswagen dus een betere keuze dan de Leaf, die degraderen behoorlijk.

• sjorremans
  • Nu online
Achteraf gezien had ik toch wel het Bestuurdersassistentiepakket Plus (alleen i.c.m. Discover Media & Light Assist) erbij willen hebben..

Maar goed je kan niet alles hebben en volgende week maandag ben ik in het bezit van de e-Golf. Gaat nog een lang week worden ben ik bang :+

• mrottjers
  • Nu online
Berichtje van de dealer. Waarschijnlijk 3/2 Levering.

• RonaldPr
Spannend alle nieuwe leveringen de komende weken. Schroom niet om vragen te stellen aan de meer ervaren rijders.

• Heijmenberg99
DancePlaza schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:53:
over vcds gesproken, welke zaken hebben is er mogelijk op de e-golf?
Hier heb je een lijstje van de Golf 7. Ik denk dat de E-Golf veel dezelfde opties kan aanzetten.
https://www.gerritspeek.n...assingen_vw-golf7-5g.html
http://www.myvwegolf.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=405
Voor Lane assist heb je wel een camera nodig achter de voorruit. Deze is niet standaard aanwezig maar kan wel met een hoop moeite ingebouwd worden. :)

[Voor 5% gewijzigd door Heijmenberg99 op 20-01-2020 14:33]

• Urano
@mrottjers
Hey dat is goed nieuws!
In je eerste bericht in dit topic staat 15.11 besteld en leverdatum week 6.
3-2 is week 6....netjes d:)b

• mrottjers
  • Nu online
Urano schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:58:
@mrottjers
Hey dat is goed nieuws!
In je eerste bericht in dit topic staat 15.11 besteld en leverdatum week 6.
3-2 is week 6....netjes d:)b
Ja, is netjes. Denk wel dat het hielp dat ik er druk op gehouden heb, ik heb een voorloop (huur-) auto van de dealer en hij begreep wel dat ik die rekening voor de evt extra weken niet ging betalen. Hij probeerde het heel even met dat ik in die extra periode toch ook een auto heb. Mijn tegenvoorstel was dat het PL contract x-weken korter werd zodat de einddatum (Jan-2023) gelijk bleef. Dat werd blijkbaar toch erg lastig voor hem ;-)

Volgens mij wordt er nog steeds geschoven met productie- en leverdata. Ik ben ook altijd erg benieuwd tot welk moment ze de geplande configuratie van een auto nog veranderen kunnen; pas als ze dat niet meer kunnen weet je dat die productieplek voor jou is!

• Jdome
Jullie zullen het niet geloven maar.... zojuist voor het eerst pech met de E-Golf. Met slechts 300 KM op de teller (afgelopen zaterdag opgehaald) kreeg ik een rood waarschuwingsdriehoekje met een storing in het elektrosysteem en kon ik hem niet meer starten.

Vervolgens de VW Mobiliteitssservice gebeld en nu komt er een sleepdienst mijn kant op om hem af te slepen.

Lekker begin dit, niet dus!! 8)7 8)7

• trippelb
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:14
Aj succes! Nog wel veilig een plek aan de kant van de weg weten te vinden? Of direct op de rijstrook stilgevallen?

• Jdome
trippelb schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:06:
Aj succes! Nog wel veilig een plek aan de kant van de weg weten te vinden? Of direct op de rijstrook stilgevallen?
Thanks! Gelukkig staat hij voor mijn huis en ben ik vanmiddag nog wel veilig thuis gekomen.

• Rctworld
Jdome schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:05:
Jullie zullen het niet geloven maar.... zojuist voor het eerst pech met de E-Golf. Met slechts 300 KM op de teller (afgelopen zaterdag opgehaald) kreeg ik een rood waarschuwingsdriehoekje met een storing in het elektrosysteem en kon ik hem niet meer starten.

Vervolgens de VW Mobiliteitssservice gebeld en nu komt er een sleepdienst mijn kant op om hem af te slepen.

Lekker begin dit, niet dus!! 8)7 8)7
Wat te snel in elkaar gedraaid onder de druk? :+ Balen, hopelijk een kleinigheidje en een uitzondering :-(

• DeGroteMuis
@Jdome Aiiiii, wat zuur! Net nieuw en al stil staan. Nu hoor je juist te genieten van het stille zoeven! Hopelijk een kleinigheidje dat snel gefikst is. Fingers crossed!

• RonaldPr
@Jdome Dat is pech hebben, sterkte er mee.
Ik ben benieuwd wat dit kan zijn.

• headinclouds
@Jdome dat is zeker pech, na twee dagen al...hopelijk een kleinigheidje.

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Nu er meer en meer leveringen plaats gaan vinden; Hebben mensen nog tips/aanvullingen voor in de TS?
Een FAQ wellicht, zodat bepaalde vragen niet te vaak gesteld gaan worden? :)

• Dionisio
  • Laatst online: 05-04 12:25
@Jdome Oef! Dat is balen zeg! Hou ons op de hoogte voor het geval iemand anders ook hier mee te maken krijgt. Hopelijk niets ernstig.

• Jdome
Ik zal jullie op de hoogte houden!

• Limitted
  • Laatst online: 16:46
Jdome schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:15:
Sterkte, wij zijn zeer benieuwd!
Whis! schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:35:
Nu er meer en meer leveringen plaats gaan vinden; Hebben mensen nog tips/aanvullingen voor in de TS?
Een tabel met handige linkjes zoals het linkje naar de [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen?
Een tabel met leverdata van forum leden zoals bij de Kia E-niro (Het grote Kia e-Niro topic)
Optielijst?

Wat mij ook nog opvalt is dat er voor de PL mensen onder ons nog enige onduidelijkheid heerst over de looptijd, zo ver ik de voorwaarden begrepen heb maakt het niks uit als je 2,3,4 of 5 jaar gekozen heb. Omdat de opzegboete altijd herberekend wordt naar het contractduur van opzegtermijn. Dus heb je een 5 jaar contract en je wilt na 2 jaar opzeggen. Dan is je opzeg boete nooit meer dan de extra meerprijs dat je een 2 jaars contract had afgesloten. (dus bij 2 jaar zou je normaal 99 euro per maand meer betalen, en is je opzeg boete dan 24*99 en niet 36*termijnbedrag*0.35).

• headinclouds
@Limitted Je opmerking over de PL looptijden en boetes is een interessante.

Als het inderdaad zo is als je schrijft dan maakt het dus niet uit. Of anders gezegd, dan had je wellicht juist altijd voor 5 jaar moeten kiezen omdat je dan "alle opties open hebt" - in which case ik uit zuinigheid de juiste keuze zou hebben gemaakt :). Of ik zie de spreekwoordelijke boa constrictor over het hoofd?

Ik kan echter geen scenario's narekenen omdat ik geen bedragen heb voor 2, 3 of 4 jaar...

• revolution-nl
  • Laatst online: 12:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Als ik van mijn PL af wil dan biedt ik deze ter overname aan, gezien de scherpe prijs (wat ook voor de e-Golf het geval is) is er altijd wel iemand te vinden.

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• Martinussss
Mijn interpretatie van de voorwaarden zijn ook zo. Met name als je bij 24 maanden zou opzeggen is het verschil vrij groot:

Uitgaanden van basismodel 299/m

Bij 40% regel betaal je 36*299*0,4= €4305 afkoopsom.

Obv verschil tarief betaal je 24*90= €2160. Dat scheelt nogal.

Ik heb de dealer gevraagd dit te bevestigen maar dat werd te ingewikkeld dus ik ga er vooralsnog maar vanuit dat deze berekening klopt.

Het enige punt is dat ik geen offertes heb van 24,36,48 maanden dus wordt er met terugwerkende kracht nog met de juiste prijs gerekend??

• Rctworld
Limitted schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:41:
[...]

Wat mij ook nog opvalt is dat er voor de PL mensen onder ons nog enige onduidelijkheid heerst over de looptijd, zo ver ik de voorwaarden begrepen heb maakt het niks uit als je 2,3,4 of 5 jaar gekozen heb. Omdat de opzegboete altijd herberekend wordt naar het contractduur van opzegtermijn. Dus heb je een 5 jaar contract en je wilt na 2 jaar opzeggen. Dan is je opzeg boete nooit meer dan de extra meerprijs dat je een 2 jaars contract had afgesloten. (dus bij 2 jaar zou je normaal 99 euro per maand meer betalen, en is je opzeg boete dan 24*99 en niet 36*termijnbedrag*0.35).
Exact dit is de reden dat wij wel 5 jaar gekozen hebben, keurmerk private lease heeft het keurig vastgelegd waardoor risico nihil is. Daarnaast kwam het voor 5 jaar zelfs goedkoper uit om af te kopen naar 4 jaar (zaten te twijfelen over 4 of 5 jaar, als je verder wilt inkorten wordt het wel wat ander verhaal). Wij hebben wel de offerte voor 4 jaar (sterker nog, die hebben we getekend voor de initiële financieringsgoedkeuring en daarna na 5 jaar bijgesteld) en dat kwam neer op:
5 jaar afkopen na 4 jaar:
48 x 311 = 14928
12 x 311 x 40% = 1492,8
Totaal = 16420,8

4 jaar direct afgesloten:
48x 344 euro = 16512

Het scheelt niet veel, maar het risico om voor 5 jaar te kiezen is daarmee wel 0...

Nu zal er ongetwijfeld het een en ander variëren afhankelijk van de opties, sommigen lijken wat meer bang-for-buck te krijgen(waarschijnlijk i.v.m. restwaarde). Weet dus niet of het voor iedereen op gaat. Wij hebben 10K km, wit, app connect en 125 ER want voor tweede auto is het al luxe genoeg... :+

[Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 21-01-2020 13:05]

• Limitted
  • Laatst online: 16:46
Het was inderdaad naar mijn eigen berekening het voordeligst om voor 5 jaar te gaan.
Omdat de boete van de opzeggingsvergoeding: 35% over de leaseprijs x de restant periode altijd gemaximeerd wordt tot de prijs die je zou moeten betalen bij een kortere looptijd.
Volgens mij waren de prijzen per jaar korter 30-35 euro duurder per maand.

In mijn contract staat:

De opzeggingsvergoeding is ten hoogste het bedrag van het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die u hebt betaald en nog moet betalen tot het moment van opzegging en de gezamenlijke - hogere - termijnbedragen die u tot dat moment had moeten betalen als u direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.

Voorbeeld:
Het termijnbedrag is € 200,-. De overeengekomen leaseperiode is 36 maanden. U zegt op tegen het begin van de 25e maand. Zonder de opzegging zou u aan termijnbedragen nog 12 maanden x € 200,- = € 2.400,- moeten betalen. De opzeggingsvergoeding wordt als volgt
berekend: 35% van € 2.400,- = € 840,-.

Bovenstaande berekende bedrag mag niet hoger zijn dan het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die u hebt betaald en nog moet betalen tot het moment van opzegging en de gezamenlijke - hogere - termijnbedragen die u tot dat moment had moeten betalen als u direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan. Indien dit wel het geval is, betaalt maximaal dit verschil.

Voorbeeld:
Stel u had in bovenstaand voorbeeld direct een overeenkomst gesloten voor 24 maanden met een termijnbedrag van € 230,- dan zou u na 24 maanden in totaal betaald hebben 24 x € 230,- = € 5.520,-. U heeft werkelijk betaald 24 x € 200,- = € 4.800,-. De opzeggingsvergoeding mag
dan maximaal uitkomen op € € 5.520,- -/- € 4.800,- = € 720,-.

In dit voorbeeld is de opzeggingsvergoeding derhalve niet € 840,- maar gemaximaliseerd op € 720,-.

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:32
Vandaag gebeld door de dealer om een ophaalafspraak te maken. Meld me hier dus ook maar met mijn samenstelling :Y)

4 november contract gemaild.
week 52 produceren.
Zou begin februari geleverd kunnen worden.
Heb de levering op 29 februari staan. Omdat ik nog een maandje in mijn oude auto door moet rijden voor ik die in kan leveren. Beetje zonde om die een maand eerder in te leveren.

Opties:
Bekleding, leder 'Vienna'
Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel
Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
Exterieur Metallic 'Atlantic Blue'
Bestuurdersassistentiepakket Plus icm LED verlichting inclusief
grootlichtassistent 'Light Assist'
Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie

Mijn laadpaal hangt inmiddels aan de gevel. Nog een paar weken de tijd om hem af te monteren in de meterkast. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• S_Chief
  • Niet online
Whis! schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:35:
Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Elektrische auto's - deel 5
[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen
Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5
https://connect.volkswagen-we.com/nl_NL.html
https://laadpastop10.nl/

[Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 21-01-2020 18:15]

• Jdome
Jdome schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:15:
Zojuist gebeld door de dealer en het probleem bleek de “hoogvoltkachel” te zijn die defect is. Deze gaat vervangen worden en dan zal het probleem volgens hun opgelost zijn! Best apart voor een nieuwe auto, maar goed.

• mats
  • Laatst online: 20:13
Jdome schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:42:
[...]

Zojuist gebeld door de dealer en het probleem bleek de “hoogvoltkachel” te zijn die defect is. Deze gaat vervangen worden en dan zal het probleem volgens hun opgelost zijn! Best apart voor een nieuwe auto, maar goed.
Is veel van te vinden online, mensen die kort na aflevering hetzelfde probleem hebben waarbij dan inderdaad een heater onderdeel vervangen moet worden.

Hoelang duurt het voordat je de auto weer terug krijgt?

• Jdome
mats schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Is veel van te vinden online, mensen die kort na aflevering hetzelfde probleem hebben waarbij dan inderdaad een heater onderdeel vervangen moet worden.

Hoelang duurt het voordat je de auto weer terug krijgt?
Morgen of overmorgen krijg ik hem weer terug, dus valt mee gelukkig.

• RonaldPr
Wat ik me afvraag, zit deze hoogvolt kachel ook in de Golf met warmtepomp?

• dannzyx
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 27-03 07:31
De levering van die van mij staat vooralsnog op week 14, contract 3 december getekend bij van Mossel in Tilburg.

- Pure white
- 17" velgen
- Achteruitrijcamera
- Active info display
- DAB+
- Dynaudio
- App Connect
- Keyless entry
- Achterruiten getint

Hoe wordt iedereen hier op de hoogte gehouden van de levering? Ik moet er naar vragen namelijk.

• pikstert
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20:02
Auto mogen we vrijdag ophalen. Zal aankomend weekend een update geven!

Wij werden gewoon per email op de hoogte gehouden. Af en toe een mail sturen naar de sales persoon, om te vragen naar de stand van zaken. Werkte prima.

• S_Chief
  • Niet online
dannzyx schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:08:
De levering van die van mij staat vooralsnog op week 14, contract 3 december getekend bij van Mossel in Tilburg.

- Pure white
- 17" velgen
- Achteruitrijcamera
- Active info display
- DAB+
- Dynaudio
- App Connect
- Keyless entry
- Achterruiten getint

Hoe wordt iedereen hier op de hoogte gehouden van de levering? Ik moet er naar vragen namelijk.
Heb een linkje naar een portal. Is al even niet bijgewerkt, geen idee of de verkoper dit doet (die is op vakantie) of dat het automatisch gaat.

• DeGroteMuis
Jdome schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:42:
Die komt vaker voor blijkbaar, een collega had dat vorig jaar ook! Wel 'pas' na 3-4weken. Het is niet meer teruggekomen. Maar fijn dat het vlot gevonden is en dat je voor het weekend je nieuwe eGolf weer mag rijden.
RonaldPr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:30:
Wat ik me afvraag, zit deze hoogvolt kachel ook in de Golf met warmtepomp?
Ja, volgens mij wel. Bovengenoemde collega rijdt een eGolf met warmtepomp, die heeft dezelfde problemen gehad. High Voltage PTC Heater failure. Na die tijd geen problemen meer.
dannzyx schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:08:
(...)
Inderdaad, periodiek er naar vragen. Even bellen of mailen. Sommige dealers hebben een portal, Van Mossel volgens mij niet. Wel Udenhout, Pon, A-Point. De verkoper gaf wel aan dat hij zodra bekend wordt op welke datum de auto exact binnenkomt bij hem belt voor een afleverafspraak, maar dat zou pas ongeveer een week voor levering zijn. Bij mij werd trouwens oorspronkelijk levering week 11, (intussen 12) genoemd en de auto is nog iets na 3 december pas besteld door de dealer. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt...

• bagpiper001
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 23-01 13:16
Rctworld schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:28:
Van ons is uitgesteld vanwege prio voor zakelijke lease modellen. Auto zou wel geproduceerd zijn en op weg zijn naar NL.

[...]

Heb jij toevallig wat meer foto's van de granny charger: de shuco stekker, IP rating en lengte van het adapterblok (hoe noem je zoiets?) tot aan het uiteinde van de type 2 aansluting? Nog even aan het kijken of wij een tweedehands laadpaal nemen of een buiten WCD (daar de gemeente niet langer dan 1 jaar een ontheffing wil geven en daarna maar de vraag is of je er nog 1 krijgt wil ik geen grote investering).

Bij voorbaat dank!
Mijn excuses, ik zie je vraag nu pas (en begrijp de helft van je vraag maar :P) maar bedoel je nu een foto van mijn laadkabel? want die kun je gewoon hier vinden: http://www.audivw24.de/en...-UP-12E971675AB-24763.jpg

• RonaldPr
bagpiper001 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Mijn excuses, ik zie je vraag nu pas (en begrijp de helft van je vraag maar :P) maar bedoel je nu een foto van mijn laadkabel? want die kun je gewoon hier vinden: http://www.audivw24.de/en...-UP-12E971675AB-24763.jpg
Nee, hij vraagt een foto van de Granny charcher.
bagpiper001 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:24:
[...]

Hij bedoelt de Granny charger.

• pikstert
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20:02
Kunnen bestaande e-golf bezitters iets vertellen over hun ervaring met betrekking tot de adaptive cruise control? Hoe werkt deze in bijvoorbeeld files en zijn er gevaarlijke situaties ontstaan?

• RonaldPr
Ik vind het systeem perfect werken.
Alleen op rotondes zet ik het altijd uit.

En met files heb ik niet heel veel ervaring hier in Drenthe maar onlangs richting Utrecht kon ik het uitproberen en dat ging goed met wat vertraging met optrekken en iedere keer op res drukken.

• Miess
Ik kan die van mij a.s. zaterdag ophalen.
In december besteld met zo weinig mogelijk opties. Er was er op dat moment nog één beschikbaar die snel geleverd kon worden maar dan wel in de kleur Deep Black. Hier uiteindelijk voor gekozen in de vorm van 5 jaar / 10.000 km.
Het enige waar ik misschien achteraf spijt van heb is de optie van app connect. Ik kom er ook niet helemaal uit of dit moet worden ingebouwd of dat dit d.m.v. een activatiecode gaat. Weet iemand hier het antwoord op?
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True