DeGroteMuis schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:29:
Ik heb begin december getekend, voor 20.000km per jaar, verwachte leverweek is intussen 12 geworden.
Opties, met overweging erbij:
Atlantic Blue Staat goed, minder krasgevoelig dan Urano
17" Madrid velgen -->Betere tractie op nat en de 7-10% deuk in range kan ik hebben. En staat beter.
Dynaudio --> Standaard klinkt niet slecht, maar dit klinkt echt beter.
Driver assist plus incl spiegelpakket --> Met veel file op mijn route is met name de fileassistent echt welkom. Blind spot assist ook erg prettig, de rest leuk meegenomen.
Led plus met dynamic light assist --> Werkt gewoon netjes voor maximaal zicht op de landwegen hier.
Active info display --> Mooier dan standaard cockpit en wat leuke opties, vooral navi in cockpit.
Verwarmbare en warmtewerende ruit --> Standaard al verwarmd, met deze optie geen draadjes in het raam. En in de zomer koeler is ook nooit weg.
Keyless access & start --> Werkt op redelijk korte afstand, daardoor minder snel te onderscheppen dan de Ford variant, dus ik durf het wel aan ondanks het risico. Het is gewoon handig. En het voelt ook vreemd om een auto zonder startmotor met een contactsleutel te moeten 'starten', inclusief die doordraaibeweging.
Warmtepomp. --> Had gewoon standaard moeten zijn. Bij lage temperaturen scheelt het gewoon een aardig stuk range afname. Meer dan de Madrid velgen aan range kosten.
Niet genomen populairdere opties:
Winterpakket, enige optie die ik daaruit handig vind is verwarmde ruitensproeiers. De andere dingen uit het pakket gebruik ik nu ook niet ook al zit het er wel op.
Park Assist, zit ook op de Ford die vervangen wordt door de eGolf, gebruik ik hooguit als ik mensen in de auto heb die het trucje nog niet kennen. Verder doe ik het zelf gewoon sneller.
Backup camera, want het is de lowline uitvoering met statische lijnen en zo te zien ook wat lagere resolutie. Voegde naar mijn gevoel niet veel toe ten opzichte van sensoren.
App connect, de opties op android vielen me tegen (geen Waze in active info display bijvoorbeeld). Ook niet het idee dat VW dit nog veel gaat uitbreiden. Kan trouwens voor een paar honderd euro altijd nog ingebouwd worden als nodig.
Discover Pro, want dan geen draaiknoppen meer voor volume en zoomen. Wel jammer dat discover media óf navi in active info toont, óf op scherm, niet allebei tegelijk.
Geblindeerde achterruiten. Vooral optisch en vond ik niet zo strak staan op Atlantic Blue.
Led plus achterlichten met led kentekenlampjes. Grappige dingen, maar voor mij niet genoeg toegevoegde waarde voor de meerprijs in de private lease.
Ambient pakket. Vond ik in de praktijk tegenvallen. Meer licht, niet meer luxe uitstraling. Daardoor niet de meerprijs waard voor mij.