Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
e-Golf Ervaringen & Discussietopic - Deel 1

Waarom dit topic
Vanwege het grote succes van de e-golf privatelease deal van Volkswagen rijden er binnenkort een boel Tweakers rond in een e-Golf.

Dit topic is bedoeld om ervaringen met elkaar te delen op het gebied van opties, leverdata, bereik, tips & meer.

Prestaties
Acceleratie 0-100km/h9,6 secTotaal vermogen100 kW (136 pk)
Topsnelheid150 km/uTotaal Koppel 290 Nm

Accu en Opladen
Capaciteit35.8 kWhBruikbare Accu Capaciteit32.0 kWh
LaadaansluitingType 2SnellaadaansluitingCCS
Laadvermogen7.2 kW ACSnellaadvermogen (max)40 kW DC

Praktische Actieradius (bron ev-database.nl)
Stad - Winter190 kmStad - zomer285km
Snelweg - Winter135 kmSnelweg - Zomer175 km
Gecombineerd - Winter160 kmGecombineerd - Zomer220 km

--------------------

TS wordt nog verder uitgebreid! :)

Wellicht leuk en handig om te beginnen met vertellen in welke kleur en configuratie je de e-Golf hebt besteld, wanneer je getekend hebt en wat de verwachtte leverdatum is. Ook non-privateleasers zijn van harte welkom.

• Whis!
  • Niet online
Boogie88 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:12:
24-12 besteld, kon niet meer configuratie kiezen omdat auto op basis van offertes al besteld was, dealer komt er toch wel vanaf.

Urano grey, eigen risico 250,10km/pj, all season banden. Alles bij elkaar voor 299 €/pm

Wel pas in mei geleverd....
Direct via MRA-e aanvraag gedaan voor publieke laadpaal, deze week bericht ontvangen dat ze locatie gaan uitzoeken in de buurt.
Gelukkig is een 'kale' e-Golf al erg rijkelijk uitgerust! :)

Ik heb 29-11 getekend voor het volgende:
48 maanden / 15k km's
Urano Grey
Spiegelpakket
Winterpakket
Active Info Display
3D achterlichten
Getinte ramen
Eigen risico verlaagd naar €125

Volgens het contract is leverdatum op 30-1 maar ik ga er vanuit dat dit later wordt.

• Whis!
  • Niet online
ThaddeusX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 01:57:
Ik heb de auto in november besteld. Ik krijg het eind februari binnen.

Ik heb het standaard gedaan zonder extra opties dus.

Het enige wat ik heb aangepast is eigen risico zo laag mogelijk (4 euro pm extra) & een 2 jaar contract ipv 5. Voor 396 euro per maand!

Van 299 naar 396 gegaan...een 2 jarig contract is een dure grap. Maar dan ook alweer niet. Omdat ik dan denk dat ik weer een elektrisch auto met meer range kan leasen na die tijd
.

Ik ben wel een beetje bang als ik de winter range van 135km zie :(
Ik maak niet teveel km’s eigenlijk maar heb met moeite mijn vrouw kunnen overtuigen. En we gaan 2 keer per jaar van Zuid-Holland naar Friesland. Dat is 220km enkel!

Behalve dat rijd ik circa 30km per dag in totaal (50% snelweg & 50% een 50max weg).

Edit: ik doe alleen private leasen & wissel vaak van baan waardoor mijn woon werk verkeer telkens anders is. Ik werk wel altijd in/rond mijn eigen stad. Dus maxx 60km op een dag dan.
En de km kan ik altijd van 10k km verhogen indien nodig.
Ik denk dat die 135km is gebaseerd op 'echte' winters waar het rond of zelfs meerdere graden onder nul is. Met temperaturen die we nu 's winters hebben (rond de 5-10) in combinatie met de maximum snelheid van straks (100km/u) moet de 170-200km range wel haalbaar zijn toch? Ook een idee om die twéé tripjes in de lente/zomer te plannen! ;)

Misschien dat @MR. RHS wat meer ervaring hiermee heeft.. :)
Kecin schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:02:
Ik kwam er helaas pas laat achter, maar wat kreeg je voor de 299 prijs?

En wat betaal je voor en wat aangekledere variant?
Voor 299 krijg je de 2020 e-dition zoals standaard in de e-golf configurator die op de VW website staat. Aan het eind staan alle mogelijke opties. Meerprijs per optie per maand is ongeveer de optieprijs gedeeld door de aantal maanden. Voor mijn configuratie hierboven betaal ik €392 per maand.

[Voor 14% gewijzigd door Whis! op 11-01-2020 11:32]

• Whis!
  • Niet online
Dionisio schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:49:
[...]

Huiskes-Kokkeler te Hengelo
Hier ook via Huiskes-Kokkeler besteld in Hengelo. Naast de verwachtte leverdatum op het contract geen login voor een mijn volkswagen/honeymoonnet omgeving.

• Whis!
  • Niet online
Ik heb de gratis Shuttle laadpas aangevraagd, die ik in het dashboardkastje bewaar voor nood.

Hier in de buurt staan veel Allego laadpalen, die ik via de Smoov-app kan gebruiken zonder laadpas tegen zeer aantrekkelijke tarieven (tegenover mijn huis voor slechts €0,182 per kWh).

• Whis!
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 06:32:
Ik zie hier natuurlijk veel keuze voor de E-Golf, is er nog een reden dat de Nissan Leaf 2.0 niet is meegenomen in de calculatie bij mensen? Deze rijdt je nu ook in de privatelease voor hetzelfde geld (om en nabij) met soms nog wel meer opties:
319 euro standaard prijs bij de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/...auto-en-contract?car=leaf

+ N connecta (10 eur per maand)
  • On-Board lader 6,6 kW
  • Intelligent Around View Monitor met Intelligent Driver Alertness, 360° zicht met 4 camera’s: voor-, zij-, achterkant en Moving Object Detection
  • 17-inch lichtmetalen velgen
  • Extra getint glas (achterste zijruiten en achterruit)
  • B-stijl hoogglans zwart
  • Verwarmbaar stuurwiel met leder bekleed
  • Verwarmbare voorstoelen en achterbank
  • Synthetisch leder/ ECO-stoffen stoelbekleding in zwart
  • Parkeersensoren voor- en achterzijde
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Automatisch inklapbare buitenspiegels
  • Verwarmbaar stuurwiel met leder bekleed
  • Verwarmbare voorstoelen en achterbank
Of

+ N Tekna (30 euro per maand, maar dan krijg je dus ook alles uit N Connecta hierboven)
  • Extra t.o.v. Acenta (incl. N-Connecta):
  • LED koplampen met automatische hoogteverstelling
  • ProPILOT: All Around Driving Support System
  • Elektronische handrem
  • Bose Premium Audiosysteem met USB- en AUX-aansluiting, stuurwielbediening en 7 luidsprekers
Ik was destijds ontzettend gecharmeerd van de Leaf maar die was inderdaad een stuk duurder dus toen voor de e-Golf gekozen.

Qua range en opties krijg je meer waar voor je geld, maar na diverse reviews gelezen te hebben schijnt de Golf wel een stuk betere rij-eigenschappen te hebben dus (nog) geen spijt van mijn keus. 8)

• Whis!
  • Niet online
Humordenaar schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Het gaat niet zozeer om het bereik, het gaat erom dat hij op een volle accu 200KM max aangeeft.
Heb je dan ook bepaalde systemen/voorzieningen aanstaan zoals bijvoorbeeld de verwarming/airco? Volgens mij wordt dit realtime doorberekend naar de geschatte actieradius. Zet 'm bijvoorbeeld eens op eco+ (en zoveel mogelijk dingen uit) en kijk wat er dan gebeurt.. ben benieuwd! :)

• Whis!
  • Niet online
sjorremans schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:54:
Wat mij nu nog niet helemaal duidelijk is. Heb je nou iets nodig zodat je met de app op je telefoon verbinding kan maken met de auto? Zodat je kan zien hoeveel % batterij je hebt etc?

Of had je daar dus iets voor bij moeten bestellen tijdens het configureren van de auto? Of kan dat sowieso niet bij de e-Golf, zoals het bij Tesla bv. wel kan.

**
Dat doe je dus met e-Remote zie ik nu. Zit zo'n pakket standaard op de e-Golf? Of had je daar toch wat voor moeten selecteren bij de configuratie?
Apple carplay etc hoef ik allemaal niet, heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.
Mij eerlijk gezegd ook niet, maar volgens de officiële prijslijst krijg je dit allemaal standaard op de 2020 e-dition e-Golf:

• Whis!
  • Niet online
Nu er meer en meer leveringen plaats gaan vinden; Hebben mensen nog tips/aanvullingen voor in de TS?
Een FAQ wellicht, zodat bepaalde vragen niet te vaak gesteld gaan worden? :)

• Whis!
  • Niet online
t!n0 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:06:
Heeft er hier iemand ervaring met 18" of 19" velgen op een eGolf? Het oog wil tenslotte ook wat. Ik ben aan het overwegen om 19" Brescia eronder te gooien namelijk. Voor ons is het totaal bereik wat minder spannend (2e auto).
Ik heb ook bewust gekozen om niet voor de Madrid velgen te gaan, maar om zelf een setje aan te schaffen en eronder te laten schroeven om 2 redenen:

- Geen schade aan de originele velgen die ingeleverd worden aan het einde van de leaseperiode
- Eigen velgen verkoop je weer door. Als je hierin goede zaken doet ben je aan het eind van de rit even duur / goedkoper uit dan met de Madrid-optie en je hebt nog vrije keuze ook!

Welke velgen ik eronder ga plaatsen weet ik nog niet. Vind de Brescia erg mooi. De spielberg ook (geen idee of deze gaan passen).. denk dat ik het wel bij max. 17" ga houden. keuzes keuzes :)

• Whis!
  • Niet online
DRaD schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:09:
[...]

Vervangen ze versleten banden ook bij een beurt als je er andere (lees grotere) velgen onder hebt? Zou mij verbazen. Ik denk dat daar een stuk van je winst wegvalt.
Goed punt en nope, dat blijft voor eigen rekening. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze tijdens mijn looptijd (48 maand / 15k kilometers) de originele banden een keer gaan vervangen, tenzij er iets mis mee is.

• Whis!
  • Niet online
driel24 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:18:
[...]

Eigen velgen zou ik dus nooit doen. Madrid upgrade kostte 3 euro per maand ofzo....
De 3D achterlichten (€326 op prijstlijst) waren bij 48 maanden 7 euro per maand extra.
De Madrid velgen zijn €380 op de prijstlijst dus ik weet niet waar je die 3 euro per maand vandaan haalt.
Desalniettemin is een bedrag rond de 8 euro ook niet veel geld maar vind de madrid velgen persoonlijk niet zo erg mooi.. :X Jammer dat ze niet meer keuzes hadden.

• Whis!
  • Niet online
sjorremans schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:14:
Wat me net te binnen schiet, heeft de e-Golf geen regensensor?

Er zit wel een interval stand op het hendeltje maar ik ben er nou niet helemaal uit of de e-Golf nou een regensensor heeft of niet.
Pagina 7 van de e-golf prijslijst zegt dat het er standaard op hoort te zitten. Bij een 'normale' golf 7 weet ik dat de gevoeligheid op deze plek in te stellen is:

http://www.vwgolf.org/images/books/1/B5K-0419.png

• Whis!
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:26:
[...]

Volgens mij is het ook een verplichting bij de veiligheid of dyna-audio opties, maar niet zeker.
Bepaalde functies zoals verkeersbordenherkenning werken alleen i.c.m. de discover pro inderdaad. En bij Discover pro zaten een aantal andere opties inbegrepen (carplay, voice-control en nog wat dingen).
Tomba schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:42:
[...]

In onze eGolf (gaan we morgen ophalen :) ) hebben we ook voor de Discovery Pro gekozen. CarPlay is dan inbegrepen (in plaats van optie op de Media... seriously VW?) en je hebt 8 speakers ipv de 2 die bij de Media meekomen en een groter scherm (ook fijn ivm CarPlay)
Keyless hebben we overigens niet, vond het wel mooi geweest qua meerprijs voor zoiets basaals ;)
Naar mijn weten zijn de speakers voor de Media en Pro identiek. Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven.

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Ik ben uitgegaan van wat de verkoper me vertelde en zag dit in de prijslijst:

[...]

Dus ik neem aan dat t klopt ;) (al zou t me niks verbazen als t allemaal weer gelul is, echt een irritatie factor die optie-bloat van Volkswagen)
Ah. Op de website zeggen ze 8 luidsprekers. Het woordje 'resonantiearme' ontbreekt :D

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Hahaha ik zie t inderdaad, ik vond het al een raar verhaal van de verkoper ;) Maakt je wel benieuwd hoe erg de speakers resoneren bij de Media 8) Betekent wel dat de optie 'Pro' nog meer té duur is :P (duurder dan de Warmtepomp!), betalen we dus effectief 800 euro voor een groter scherm :'(

Oh well....nu te laat om t nog te veranderen :|

Wij hebben deze opties besteld:
- Active Info Display
- Discover Pro
- Spiegelpakket
- Achteruitrijcamera
- DAB+
- Warmtepomp
- Getinte zij- en achterruit
Om je iets minder rot te laten voelen: je krijgt gelukkig wel ietsjes meer dan 'slechts' alleen een groter scherm. Volgens mij heb je ook ingebouwd 32GB SSD opslag en nog wat geinige features zoals voice/gesture-control. Of het handig is durf ik niet te zeggen maar best leuk om een keer mee te showen, toch? :9

Wellicht dat je via hier nog meer verschillen kan ontdekken:
https://webspecial.volksw...ex/Infotainmentsystemen#/

• Whis!
  • Niet online
Chizzel schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb vandaag contact gehad om er nog andere velgen op te laten leggen. Maar kon helaas niks meer aan gewijzigd worden.

Dus ga ik ook voor deze optie.

Maar vraag me af of dat wel gewoon mag aangezien het een lease auto is.
Je moet er 's winters toch ook gewoon winterbanden onder kunnen schroeven? Je wordt ook geacht zelf het simpele onderhoud te verrichten:
https://i.imgur.com/brhzxo8.png

Even verder in de algemene voorwaarden vind ik het volgende:

Dus je moet sowieso eerst toestemming vragen aan de maatschappij als ik het goed begrijp. Iemand die eerder een private-lease auto heeft gehad, die hier ervaring mee heeft?

• Whis!
  • Niet online
Vivec0 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:46:
Goed nieuws - de leverdatum is aangepast van 'ergens in mei' naar 28 februari! Hoop dat meer mensen binnenkort zo'n meevaller hebben.

Mijn setup:
20k km, 5 jaar, €411,56 pm

- Indium grey
- 17 inch Madrid velgen
- Dynaudio geluidssysteem
- Ambiente pakket
- Warmtepomp
- Active Info Display
- Winterpakket
- 300 eigen bijdrage
- extra flexibiliteit en bij eerder opzeggen wordt herberekend alsof ik origineel een kortere looptijd had gekozen
Wauw. In het andere topic zag ik dat je 'm ergens begin december had besteld? Da's snel zeg! :D

• Whis!
  • Niet online
Update van de dealer:
Besteld op 29 november, productiedatum week 11 en leverering week 14. Een dikke maand wachten dus nog..

Iemand hier ervaring met het toevoegen van opties na contractondertekening/enkele weken vóór de productie?

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:59:
[...]

Nee, geen ervaring met wijzigingen na tekenen. Gewoon de verkoper vragen naar de mogelijkheden lijkt me het snelste. Zo lang de productieplanning nog niet vastligt kan je wellicht nog schuiven. Geen idee hoe ver vooruit Volkswagen de JIT aanlevering van alles plant en hoe flexibel ze (willen) zijn.

Als het niet lukt, is er misschien achteraf nog wel wat mogelijk, als dealeroptie? Hangt natuurlijk af van de optie. Een andere kleur wordt lastiger, maar de dealer kan wel het nodige achteraf inbouwen (kan wel iets duurder zijn wellicht).

Nog steeds week 14 als leverweek gepland? Die van mij is 2 december besteld bij VW. Ik kreeg vandaag te horen dat de eGolf nu pas week 17 bij de dealer verwacht wordt. Als begin week 17, dan levering eind week 18, anders week 20 ivm meivakantie in week 19. Hopelijk wordt de volgende verschuiving in de planning eentje naar voren in plaats van nog later...
Ik heb de vraag wat betreft het aanpassen bij de dealer neergelegd. :)

Exacte woorden over de levering, en uitleg waarom ik geen toegang heb tot een honeymoonnet/portaal-achtige omgeving:

"De e-Golf wordt daadwerkelijk in week 11 gebouwd. (dus over 3 weken)
Wij verwachten de Golf dan ongeveer in week 14 hier binnen.
Honeymoon werkt bij ons niet altijd optimaal en daarom willen wij eerst dat het 100% goed is."

• Whis!
  • Niet online
ThaddeusX schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:52:
Ik kan mijn e-Golf dus niet opladen bij EV-BOX publieke palen. Heb inmiddels een melding gemaakt bij EV-BOX.

Ik heb dus een auto die ik niet kan opladen....mooi!
Is het probleem gerelateerd aan jouw e-golf of aan jouw laadpas? Want zoals je het nu formuleert is het een mix van beiden. In het tweede geval raad ik je het [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers topic aan.

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:29:
Het valt me op dat er intussen wat meer eGolfs op de weg komen de laatste week. Tenminste, wel op mijn woon-werkroutes. Begint daardoor wel nog iets meer te kriebelen om eindelijk achter het stuur van mijn eGolf te kruipen. Maar da's een ander punt. Het bracht me bij de volgende vraag

Het valt me op dat geen enkel van die eGolfs verblindt. In het VW topic en op VWvortex was wel wat commentaar dat de ledlampen en vooral de dynamische lichtassistent voor verblinding zorgen bij de Golf, maar daar merk ik niet zo veel van bij de eGolfs onderweg. Qua EVs schijnen vooral Tesla's hun ledlampen regelmatig vol in de binnenspiegel, de I3 modellen wat minder maar ook regelmatig, maar de eGolfs schijnen gewoon zonder te verblinden. Hoe ervaren jullie dat? Al seinende tegenliggers gehad?
Hier zie ik er ook telkens meer verschijnen, al let ik er wel iets meer op dan in het verleden (logisch). Ik weet pas sinds kort dat alleen de GTE modellen (Golf en Passat) en E-golf de c-stijl verlichting in de voorbumper hebben dus dan weet ik direct dat het om een (half) elektrisch voertuig gaat... en dan let ik extra op.

Bovenop jouw vragen ben ik benieuwd of mensen hier echte foto's hebben van het verschil tussen de LED en LED PLUS koplampen. De LED PLUS hebben 2 verlichte boogjes toch? En ook dynamische knipperlichten? Ik kom er met de beschikbare informatie vanuit VW niet achter ..

• Whis!
  • Niet online
Tof! De prijslijst zegt het volgende:

Dus het verschil is één extra boogje verlicht en dynamische bochtenverlichting (adaptief).

• Whis!
  • Niet online
Ojee.. De productie van onze e-Golf stond gepland in week 11 (vorige week).
Geen idee of ze er aan toe zijn gekomen.. :)

• Whis!
  • Niet online
Heel tof zo met die velgen! Had je die nog liggen of speciaal voor de auto gekocht?

• Whis!
  • Niet online
R9_Lima schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:22:
[...]

Van een vriend over genomen voor bijna niks :)
Vond met 17 inch de actieradius net iets teveel afnemen, met 16 inch niet standaard velgen nog acceptabel.
Nice. Heb je vooraf nog overleg gepleegd/toestemming gevraagd met/van VWPFS? Of is zoiets niet nodig? Had een tijd geleden de voorwaarden gelezen maar werd er niet wijzer van..

• Whis!
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:52:
[...]

Oh dan hebben jullie net geluk. Die van ons zou in week 11 gebouwd moeten worden maar is naar week 12 verplaatst. Echt balen wel |:(
Die van ons zou in week 11 geproduceerd worden. Toch even een mailtje naar de dealer gedaan.. ben benieuwd.

Edit: Ook geluk. De e-Golf is gebouwd en over 2 weken een afleverafspraak maken.

[Voor 10% gewijzigd door Whis! op 19-03-2020 15:54]

• Whis!
  • Niet online
Een leuke DIY voor mensen met de astana velgen: https://youtu.be/2kEON4GgjMg

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:54:
Nog helemaal niets gehoord. Misschien ook omdat er niets concreets te melden is qua afleverdatum, of misschien omdat de geplande leverweek na een paar keer alleen extra vertraging bij de laatste update eindelijk net wat vervroegd was, van misschien 18 naar zeker 17. Hoe dan ook, het lijkt me erg sterk dat mijn eGolf niet vertraagd wordt. En eerlijk gezegd ook even geen zin in om daar achteraan te gaan. Het is wat mij betreft taak van de verkoper om mij op de hoogte te houden, niet omgekeerd en er komt op dit moment toch niets concreets uit verwacht ik. ik verwacht ook eerder vertragingen van 2-3 maanden dan 2-4 weken. Beetje balen, zoals ongetwijfeld ook voor anderen die achter het net vissen en hadden verwacht nu zo'n beetje rond te kunnen zoemen, zoals @Heijmenberg99 maar zo belangrijk is het niet in het grote geheel van dit moment.
Kan ik me in vinden. Ik mag hem naar alle waarschijnlijkheid dus over 2 weken ophalen maar kijk er veel minder naar uit dan een paar weken terug. Puur omdat er nu andere, veel belangrijkere zaken spelen en ik toch vanuit huis werk de komende tijd. Vervoer is momenteel van ondergeschikt belang. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:41:
De verkoper belde. Niet met de verwachte 'je auto wordt veel later geproduceerd, we hebben wel/niet een alternatief', maar met het 'slechte nieuws' dat transport en rijklaar maken van mijn eGolf wat langer kan gaan duren. De levering aan mij zou dan niet week 16-17 worden, zoals de laatste keer beloofd, maar week 17-18, met uitloop naar 19. De auto schijnt wel al volledig geproduceerd op het fabrieksterrein te staan.

Ik snap er niet veel van hoe die planning loopt, na de berichten van anderen die een eerdere leverdatum hadden en te horen hebben gekregen dat de auto nog niet geproduceerd is. En het is nu ook even niet zo belangrijk. Maar toch wel een beetje leuk.

Naar aanleiding van de post van @CBfox gevraagd of ze alternatieven konden bieden voor mensen waarvan de eGolf nog niet geproduceerd was. Daarop antwoordde hij bevestigend. Iedereen die de komende maand levering verwachtte en waarvan de auto nog niet geproduceerd is, konden ze na het nodige regelen in ieder geval een alternatief bieden. Als je niet te gehecht bent aan de exacte uitvoering lijkt er wel wat mogelijk. Dat biedt wellicht ook mogelijkheden voor andere wachtenden?
Vandaag ook een belletje van de verkoper, volgende week maandag mag ik 'm afhalen.. 8)

Hij gaf expliciet aan dat het afhalen en wegwezen is, zonder instructies e.d.
Met alle research die ik de afgelopen maanden heb kunnen doen lijkt me dat eerlijk gezegd niet nodig

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:34:
@Whis! Nog een weekje, dat gaat best snel! Lekker hoor! Was het uiteindelijk nog gelukt om de opties aan te passen? Verstandig van de dealer dat ze geen uitgebreide uitleg geven in deze tijden. Tijdens die uitleg is het lastig, zo niet onmogelijk, om voldoende afstand te houden. Ook erg goed dat duidelijk van tevoren gemeld wordt dat je geen uitleg hoeft te verwachten. Dan weet de klant het, zou de klant eventueel kunnen kiezen om te wachten als je wel die uitleg nodig zou hebben. Wij hebben dit topic, da's voorbereiding genoeg. ;)
Jup, dat gaat helemaal goedkomen! 8)

De opties heb ik uiteindelijk gelaten voor wat ze zijn. Ging mij alleen om de velgen en vind het verder prima met de Astana. Nu kun je eerder aan de buitenkant zien dat het het een EV is en ergens vind ik dat wel wat hebben. :)
sjorremans schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:53:
Heeft iemand een idee of tips wat betreft het mooiste percentage is om de accu op te houden, nu er weinig word gereden met de auto?
Ik denk dat het ondertussen al 3 weken geleden is dat ik voor het laatst heb moeten laden en heb nu nog iets van 80km resterend.

Had ergens een keer gelezen dat het beste is de accu zo rond de 20-50% te houden?

Ergens wel een beetje zuur, mijn vriendin rijdt in een Aygo (private lease) en beide auto's worden nu nauwelijks gebruikt. Staat dus voor bijna 700 euro aan auto stil op dit moment :/
To cheer you up:
Je bent nu ongeveer 8/9 uur langer in huis. Ook (waarschijnlijk) een fors bedrag voor iets wat overdag niet gebruikt wordt. :D

[Voor 30% gewijzigd door Whis! op 31-03-2020 12:43]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online

Ladies and gentlemen.. we got him. 8)

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:21:
Als de eigenaar van G387NN hier meeleest: Gefeliciteerd, je bezit de enige eGolf met een BPM bedrag volgens RDW. :+ Al is 1 euro ook weer niet meteen een megabedrag om af te tikken bij import.

Nog een bijzonderheidje uit de RDW data: Vorige maand zijn er nog 3 rode eGolfs geleverd. Lijkt geen import, eerste tenaamstelling is in NL. Verder alleen grijs, wit, zwart en blauw dit jaar, in volgorde van populariteit.

Zoals @CBfox al zegt: Andere letters. Eerst lopen de cijfers op, dan pas de letters.
De jouwe is H5**Kx, die van @Whis! is H3**<letter verder in het alfabet>x
Na reeksH***KZ kwam de reeks H***Lx. Na H***ZZ komt J.

Toevallig zijn allebei m'n huidige auto's ook voorzien van een H kenteken. We zijn al voorbij het H kenteken op de cabrio, die is vergeven aan een Volvo XC90, maar het H kenteken op de daily die vervangen wordt door de eGolf kan nog, in iets andere volgorde, op de eGolf komen.
Haha wat tof dat je dit allemaal zo bijhoudt.

Even een vraagje: ergens eerder in het topic had je het over het eventueel aanschaffen van een OBD apparaat om enkele settings aan te passen, waaronder de respons van het pedaal. Had je hier nog verder research naar gedaan? Ik heb namelijk wel oren naar een iets meer lineaire acceleratie.

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:17:
Inderdaad OBDEleven, throttle pedal response. https://obdeleven.com/en/products-page & https://obdeleven.com/en/supported-vehicles

Als je de app alleen voor VW wil gebruiken en je hebt een Android device, dan heb je voldoende aan de first gen voor 40 euro. Voor IOS heb je de next gen nodig voor 70 euro en die schijnt ook bruikbaar te worden voor meer merken.

Dan is het alleen nog de OBDEleven app downloaden uit de app store, account aanmaken, de auto aanmelden en de predefined app uitvoeren. Geen pro licentie van 25 euro nodig als je niet dieper in de code wil duiken, omdat de meeste standaarddingen predefined apps zijn voor de (e)Golf.Je krijgt al 10 punten als je jezelf aanmeldt bij de app, en dat is ook precies wat het kost om gaspedaal meer lineair te maken.

Meer punten kan je kopen of krijgen door dagelijks aan te melden (1 punt) en dagelijks advertenties te kijken (max 5 ads per dag, ieder 1 punt).

Maar als dat het enige is wat je wil en ook echt eenmalig, kan je misschien beter aanhaken bij dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS. Vast wel iemand niet al te ver uit de buurt die dit kan fixen voor je voor minder dan 40/70 euro.

[...]

Iedere app kost inderdaad punten. Longcoden niet, maar daarvoor moet je weten wat je doet én de pro versie á 25 euro hebben. Volgens mij is alles voor de eGolf behalve video in motion 10 punten (VIM 100 punten). Op dit moment kosten 100 punten 15 euro volgens mij. Zeker niet de meest budget oplossing als je de aanschaf van het apparaat erbij telt, maar wel simpel en met wat geduld (ads kijken, punten sparen), of met een black friday actie kan het wel wat goedkoper.
Okay, thanks voor je uitgebreide antwoord! _/-\o_ Is er iemand hier met real world ervaringen? Is het de moeite waard? Ik ga een kijkje nemen in het topic die je noemt.

• Whis!
  • Niet online
Hier ook een laadvraag: gisteren voor het eerst de e-Golf aan het infuus gehangen. Allego laadpaal i.c.m. de app waar mijn betaalgegevens instaan.

Eerste poging: lampje springt op rood (storing) en kabel komt vast te zitten. Moest ik bellen en de meneer gaf 'm op afstand netjes vrij. Raadde me aan om een pasje te gebruiken.

Toen met het meegeleverde Shuttle pasje geprobeerd: en ja! Het begint te laden.

Echter maar met een snelheid van 4kwh. Vanaf 21:00 is 22kwh pas mogelijk en het was ongeveer 20:30. Ik was in de veronderstelling dat de snelheid vanzelf zou opschalen maar ook na 21:00 bleef het 4kwh. Ik na een uur er weer naartoe (naast mn huis, scheelt. :p) proces opnieuw gestart -> lampje groen -> zowel smoov als de VW app zegt dat er geladen wordt echter met een snelheid van maar liefst 0kwh. Er kwam niks bij. Een kwartier gewacht maar het bleef zo.

Vraag: meer mensen issues gehad met Aleggo palen? En moet het laden instant beginnen of kan het kloppen dat er eventjes overheen gaat voordat er op volledige kracht geladen wordt?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:06:
@Whis! Geen antwoord waarom de nieuwe Allego AC paal problemen zou kunnen geven, nog niets over gehoord. Ik hoop wel dat iemand anders het antwoord heeft, de helft van de laadplaatsen hier in de wijk zijn ook de 22kW Allego palen... Ik zou sowieso eens kijken wat een andere Allego paal doet, misschien een fout in die ene laadpaal op dat moment.
Beetje laat antwoord: Het betreft hier een 22kwh paal met het speciale tarief rond de 18ct per kwh. Gisteren weer een poging gedaan en hij laadde netjes rond de 7kwh. :) De app is gewoon wat glitchy in de eerste 30/45 minuten.. niet op letten. De auto laadt gewoon netjes.
Tomba schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:38:
Hoe zag jij de laadsnelheid? Een van mijn weinige irritaties van de eGolf is dat je zo weinig laadinfo kunt zien... (Aantal kWh, batterij percentage, laadsnelheid vindt VW schijnbaar overbodige info, krijg alleen resterende laadtijd te zien in WeConnect :'( )
De smoov app geeft de laadsnelheid in kwh aan. De paal zelf heeft geen display o.i.d. en de auto zelf? Tjah.. die werkt alleen met km's. :'(

• Whis!
  • Niet online
Vraagje: ik heb als optie het spiegelpakket genomen. Nu zou mijn rechter buitenspiegel toch naar beneden moeten kantelen bij het achteruit rijden? Dat doet de mijne dus niet.. :-(

Moet ik dit nog ergens aanzetten?

[Voor 9% gewijzigd door Whis! op 29-04-2020 11:49]

• Whis!
  • Niet online
S_Chief schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:01:
[...]

Daar heb je geen spiegelpakket voor nodig.

In de Discover in het Car-menu moet dit aan staan en de knop moet op rechts staan.
Ah, dat de knop naar rechts moet staan wist ik niet, thanks! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Over een afstand van 1144km een gemiddeld verbruik van 14kwh per 100km. Ongeveer 45% snelweg. Omstandigheden zijn nu wel ideaal. Doorgaans geen airco/verwarming aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Ergens in de begindagen kreeg ik in de we-connect app (of op mijn discover scherm in de auto, kan het me niet meer herinneren) een aanbieding voor 6 maanden gratis Apple Music. Nu wou de vrouw thuis het graag proberen echter vind ik dit nergens meer terug. Iemand een idee of ook dezelfde aanbieding gekregen en het geactiveerd?

• Whis!
  • Niet online
Iemand enig idee of de e-Golf automatisch remt tijdens het parkeren wanneer je op het punt staat een object te raken? Ik heb nu voor de tweede keer meegemaakt dat ik voor mijn gevoel echt nog wel wat ruimte had maar de auto simpelweg niet meer vooruit/achteruit ging (en dus automatisch de rem erop gooide).

• Whis!
  • Niet online
Thanks allen voor jullie antwoord! Handig zo'n topic. Inderdaad is het bij mij alleen voorgekomen bij de wat snellere manoeuvres. Met een slakkentempo heeft de auto nog nooit ingegrepen.
BMS080 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:53:
Bij mij doet deze ochtend de Weconnect app het niet. Hebben jullie ook dit probleem?
Hier gaat inloggen ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:31:
Voor de private leasers: Wanneer kregen jullie de eerste factuur? Volgens de verkoper zou die na de eerste volle kalendermaand komen. Niet een factuur over de deelmaand en de eerste volledige maand, maar echt pas een factuur na de eerste volledige maand, bewust nog gecheckt omdat in de voorwaarden staat dat je vooruit betaalt. Ik heb de auto deze maand gekregen, dus verwachtte eind juli - begin augustus de eerste factuur. Maar ik krijg nu mail van VWPFS dat er deze maand al geïncasseerd wordt. Ik vermoed foutje van de verkoper, of is VWPFS extra snel?
- 6 april auto in ontvangst genomen
- 15 mei eerste afschrijving (voor de periode 6 april t/m 30 april + de maand mei, e-mail ontvangen op 1 mei)
- 1 juno tweede afschrijving (voor de maand juno, e-mail ontvangen op 25 mei)

[Voor 3% gewijzigd door Whis! op 29-06-2020 12:28]

• Whis!
  • Niet online
Merk zojuist dat de we-connect app al sinds donderdag geen gegevens update (bereik, rijgegevens/verbruik etc.). De app start wel gewoon op. Meer mensen die hetzelfde probleem ondervinden?

• Whis!
  • Niet online
Car-Net is er helemaal mee gestopt in mijn auto. De We-connect app startte een week lang wel op maar kreeg geen nieuwe data van de auto. Normaal verscheen ook mijn naam op het scherm, na zo'n minuutje rijden maar dat deed hij ook niet meer.

Toen ging ik via het menu naar Car-Net en kreeg ik de volgende melding:

Vervolgens Car-Net teruggezet naar fabrieksinstellingen (overigens best handig dat je elk onderdeel apart kunt terugzetten naar fabrieksinstellingen) en het aanmeldproces opnieuw doorlopen. Dit ging allemaal prima totdat ik de code moest ingeven in mijn discovery. Toen kwam de volgende melding:

Het is alsof de auto helemaal geen verbinding naar buiten meer heeft :-(
Is dit op een andere manier nog te testen of mijn aanname klopt?

• Whis!
  • Niet online
nosj1000 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Je zult zelf een dataverbinding moeten maken, danwel via een sim kaart, danwel via de persoonlijke hotspot van je telefoon.
Ik kan me niet herinneren dat ik de eerste keer een hotspot had ingesteld bij het activeren. De auto kan toch ook zonder hotspot allerlei data naar de we-connect/carnet servers sturen? Dus er zal al iets van een simkaart ingebouwd moeten zitten en ik ben bang dat deze niet meer werkt.

Ik zal mijn telefoon als hotspot instellen, daarmee verbinding maken en het opnieuw proberen.. misschien dat het dan wel werkt. :P

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:09:
[...]

Verdomd, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Iemand met Discover Media die kan bevestigen danwel ontkennen?
Ik heb de media en ben vrijwel 100% zeker dat ik de eerste keer geen gebruik heb gemaakt van een hotspot. En het feit dat de auto (ook wanneer deze uitstaat) data kan versturen over bereik, locatie, ritgegevens etc. bewijst eigenlijk wel dat de een auto ingebouwde netwerk facaliteit heeft.

• Whis!
  • Niet online
headinclouds schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Die ingebouwde faciliteit is er zeker, en eens dat het een wat kromme gang van zaken is. Maar in de handleiding (via https://connect.volkswage...-starten/handleiding.html) staat toch echt dat je voor activatie zelf de verbinding moet opzetten:

Om de registratie uit te kunnen voeren, moet u verbonden zijn met het internet.
U kunt de mobiele dataverbinding op de volgende manieren tot stand te brengen:
1. Een wifihotspot creëren op uw smartphone
2. Gebruik van een CarStick met afzonderlijke simkaart (alleen in combinatie met het navigatiesysteem ‚Discover Media‘)
3. Steek een simkaart in de daarvoor bestemde sleuf of gebruik een mobiele telefoon met remote SIM Access Profile (rSAP) (alleen in combinatie met het navigatiesysteem ‚Discover Pro‘ plus telefooninterface ‚Business‘)
4. Automatische verbinding met internet via de in de wagen ingebouwde simkaart (eSIM). Deze optie is alleen beschikbaar in de nieuwe Touareg.
Maar volgens de handleiding zou dit dus ook voor de 'pro' gelden. Eigenlijk voor elk voertuig behalve de nieuwe Touareg. Krom is het iig zeker haha :D . Ik heb VW geïnformeerd over het probleem.. nu is het even afwachten.

• Whis!
  • Niet online
Ondertussen contact gehad met de dealer, die gaan a.s. maandag ter plekke de e-sim module resetten voor me. Ben benieuwd! :)

[Voor 5% gewijzigd door Whis! op 02-07-2020 16:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:46:
Volgens mij idd niet zoveel verschil.
De 2016 had geen active info display optie, kleinere accu en het was een pre-facelift. Verder ontbreekt de SoC indicator in % voor je neus, mis je in de 2020 de 'kickdown', waarmee je bij volstroom tijdelijk in normal mode komt als je eco of eco+ ingeschakeld hebt en is de 2020 vziw de eerste met discover media als standaard.
Ho eens, dus bij de 2016 e-Golf kreeg je de SoC in %-en te zien? En de feature dat hij uit eco gaat bij kick-down is ook best wel welkom. Deze beide features had ik graag nog gehad :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Whis! schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:36:
Ondertussen contact gehad met de dealer, die gaan a.s. maandag ter plekke de e-sim module resetten voor me. Ben benieuwd! :)
Ik zou vandaag de auto langsbrengen, maar afgelopen avond dacht ik, even nog een keer proberen en verrek: het activatieproces werkte nu plotseling wél (zonder hotspot of andere foefjes btw). De auto verstuurt weer data naar de app!

• Whis!
  • Niet online
Weekendje Noordwijk achter de rug.

Airco ingesteld op zo'n 22 graden (nondeju wat was het heet buiten!). Zoals je aan de rijtijd kunt zien veel files richting het strand wat een mooi verbruik opleverde. Op deze manier hadden we ruim 300km kunnen afleggen op één acculading :P ACC stond overigens ingesteld op 100km/h. Wat een genot tijdens de files is dat zeg..

Terugweg minder files wat resulteerde in een hoger verbruik maar zeker niks schrikbarends. Al met al zeer tevreden met het bereik van de e-Golf. _/-\o_

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:06:
Iemand hier al Boijmans Ahoy bezocht? M'n vriendin heeft wel interesse, maar we twijfelen nog wat of het die 30 euro waard is voor een uurtje.
Hey, dat klinkt best leuk! Alleen niet direct om de hoek helaas.Hoor graag wat je ervan vond (als je gaat :9 ).

Vaag iets bij mij vanochtend:
Normaal heb ik de kaart zichtbaar op mijn aid maar nu laat hij de volgende melding zien.
Als ik de weergave switch naar de discovery werkt het prima.

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:42:
Niet eerder gezien of gehoord. Wel dat ie bij allebei faalt als de SD kuren heeft. Je zou eens de SD eruit en opnieuw erin kunnen stoppen? Dat schijnt te helpen als allebei geen beeld geven, misschien dat het ook in dit geval wat doet?
Een google-search resulteerde ook slechts in een paar forumposts. Inmiddels nog een keer gecheckt en nu werkt het weer. :/

Als ik je goed begrijp zit er dus een fysiek SD-kaartje ergens in de auto?

• Whis!
  • Niet online
Bij ontvangst van de auto netjes 2 sleutels gekregen en een van de twee veilig opgeborgen.. iets te veilig blijkt nu want ik weet niet meer waar. Hele huis praktisch al overhoop gehaald, zonder succes. :X

Iemand enig idee wat zo'n geintje kost? Kan in de algemene voorwaarden van het contract niks vinden dus ik zal waarschijnlijk op de 'reguliere' manier weer een tweede sleutel moeten aanvragen.

//edit
Gevonden, pfieuw! :9

[Voor 3% gewijzigd door Whis! op 17-08-2020 21:37]

• Whis!
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:02:
[...]

Ik heb gisteren in een manual gelezen dat je de auto bij volledig leeg nog 2 keer kan starten. 1 keer om 100m te rijden. En daarna 2x het contact aanzetten om 50 meter te rijden. Daarna is het echt klaar.

Bron: https://procarmanuals.com/vag-ssp-530-e-golf/ Pagina 59
Dat is een manual van het oudere model met 21KWH accu. Denk echter dat het ook zal gelden voor het nieuwe model..

• Whis!
  • Niet online
Iemand hier ervaring met laden in Duitsland met de bijgeleverde Shuttel laadpas?

Moet straks even een op-en-neertje doen naar Düsseldorf toe. Valt me overigens ook op dat er weinig snelladers langs de snelweg zitten daar.. of kijk ik op de verkeerde kaart? Als iemand een beter overzicht heeft houd ik me aanbevolen! :)

• Whis!
  • Niet online
trippelb schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:59:
Ik zou sowieso niet de shuttle pas gebruiken, die is ontzettend duur in gebruik
Ik heb geen ander alternatief, en kan eigenlijk in 99% van de gevallen uit met mijn telefoon en een paar apps.
Alleen nu was het even last-minute zoeken.

Uiteindelijk zag ik dat er op een kwartiertje afstand van Düsseldorf een Lidl zat met gratis snellader. Inpluggen en laden zonder gedoe met pasjes en dergelijke. Even een croissantje en een watertje op de kop getikt voor nog geen €1,5 en na 25 minuten pauze weer een volle accu. :*)

• Whis!
  • Niet online
TheB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Jij koopt tenminste nog iets als je van de laadinfrastructuur van Lidl gebruik maakt.
Wij hebben het geluk om in onze gemeente ook een Lidl met laadinfrastructuur te hebben, waar we tijdens het winkelen ook gebruik van maken (zoals door Lidl bedoeld).
Maar hoe vaak zie ik die witte Tesla of die Audi e-tron daar 's avonds niet staan laden, zonder nog maar in de Lidl binnen te gaan....

Hopelijk zullen zij het voor ons niet verpesten of komt er een systeem waarbij de laadkosten worden teniet gedaan als je langs de kassa bent gegaan...
Lijkt me wel zo netjes. Hier in de buurt doe ik ook altijd even mijn boodschapjes als ik er gebruik van maak.
Daarnaast sta je er met een e-Golf sowieso niet langer dan 15-20 minuten (afhankelijk van je SoC).

• Whis!
  • Niet online
Iemand hier tips hoe je het meest energiezuinig om kan gaan met beslagen ramen?

In principe red ik me nog steeds prima met enkel de stoelverwarming maar met beslagen ramen zet ik nu ook de blowers aan (+airco). Eerder dacht ik hier nooit over na, maar nu kan het aanzienlijk wat range schelen.

• Whis!
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Ik druk altijd op de knop max blower. Dan kakt de range wel gelijk in maar als je die dan weer uitzet is het ook zo weer terug.
Dit is ongeveer mijn strategie nu. Maximaal de blowers aan en dan heb ik goed zicht voor een minuutje of 10. Dan beginnen de ramen weer langzaam te beslaan en zet ik 'm weer 30 tellen aan. :9

• Whis!
  • Niet online
ThaddeusX schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Ookal zou je tevreden zijn met de range van nu. Over 5 jaar gaan we inplaats van "range anxiety" iets genaamd "laadpaal anxiety" hebben. Denk je niet?

Want de e-Golf moet je vaker laden. En ben bang dat elektrische wagens over 5 jaar te populair gaat worden en dat er onvoldoende laad netwerken zullen zijn :'( een dikke Tesla kan makkelijk 2x de range van een e-Golf aan dus wij hebben 2 keer zoveel zorgen.

Edit: In mijn wijk zijn er niet zoveel mensen die laden gelukkig maar ik merk in de stad, centrum van Rotterdam bijv. dat het moeilijk is om een laadplek te vinden. Voor als je gaat werken of shoppen bijv.
De hele laadinfrastructuur staat natuurlijk ook niet stil. Het voelt nu vooral heel erg dom aan om eerlijk te zijn. Ook overzicht is ver te zoeken. Hier valt veel winst te behalen in ieder geval.

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:23:
Echt heerlijk, zo'n auto die via de app alvast de voorruit ontdooit en de auto opwarmt.
O nee, toch niet. Want natuurlijk werkt vanochtend alles in de app behalve die twee opties...
VW wil schijnbaar graag dat we toch nog wat extra bewegen in deze thuiswerk periode, al is het met een ijskrabber. :+
Vandaag voor de aller eerste keer geprobeerd (hoorde mensen al krabben vanochtend). ruitverwarming + klimatiseren op 20 graden aangezet en het werkte perfect. Was rond een uur of 07:50.

• Whis!
  • Niet online
Merkte vandaag dat wanneer je bij stilstand aan je stuur draait de auto in de hoek extra licht bijschijnt. Geen idee vanuit welke bron. Iemand meer info? Is dit ook wanneer je op snelheid bent?

• Whis!
  • Niet online
Vandaag weer dankbaar gebruik gemaakt van klimatiseren op afstand. GoM gaf 161 aan.. ruitverwarming + klimatiseren op 20 graden aangezet resulteerde in 154km.

Wat me opviel is dat het groene chargemetertje niet maximaal kon bij het remmen (wat ook het geval zodra de auto volgeladen is). Is dit vanwege de kou of omdat de auto bv. het erg druk heeft met de auto warm houden?

• Whis!
  • Niet online
Kuip schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Ik zie geen koplampsproeier in de voorbumper, die zit er toch automatisch bij, bij Led Plus?
Is deze foto niet gewoon standaard Led waarvan de eigenaar die 2e streep dagrijverlichting heeft geactiveerd via OBD ofzo?
Ik heb géén ledplus maar wél de sproeiers. Bij mij brandt één boogje en één lamp. Bij led-plus branden volgens mij beiden. En dan heb je natuurlijk nog golfjes op de weg die later zelf iets inbouwen waarvan ook nog eens een gedeelte niet origineel dus je zal een variëteit aan combinaties tegenkomen.

• Whis!
  • Niet online
Hoe gaat het rijden door de sneeuw jullie af? Ik heb een stukje proberen te rijden maar het is echt hopeloos zoeken naar grip. Ik kan ook moeilijk gedoseerd 'gas' geven. Zijn er nog enige tips? Heb overigens geen winterbanden..

• Whis!
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Ik heb winterbanden en de auto is zo stabiel op de sneeuw als het maar kan. Bij wegrijden en versnellen heel even wheelspin maar daarna veel versnelling. Afremmen in D1 werkt heel fijn. Ook in bochten kan je voor mijn gevoel veel harder dan andere auto’s.
Thanks voor het delen van je ervaring. De omstandigheden zijn ook wel dusdanig extreem dat winterbanden echt het verschil kunnen maken vermoed ik.

• Whis!
  • Niet online
4rockandroll4 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Goed geregeld. Overigens is dit wel een bijzonder geval; ik denk dat 99% van de lease maatschappijen hier niks in ziet. Er zit immers een lopend verdienmodel achter, kosteloos tussentijds opzeggen levert hun geen voordeel, en tot slot is er totaal geen druk om hiermee akkoord te gaan....
Misschien dat ze 'm heel eenvoudig weer in een (duurder) private-lease contract kwijt kunnen.. zoiets vermoed ik althans.

• Whis!
  • Niet online
MaStar schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Ja, ben super benieuwd naar het conform en rij gemak van de E Golf :)
Rijeigenschappen zijn echt heerlijk en niet te vergelijken met een ICE-auto. Je hebt redelijk wat gewicht onder je kont en ook wel een heleboel 'auto' hoor.. dat voel je bijvoorbeeld je het portier moet openen. Als ik switch naar de Prius van de zaak, dan trek ik die altijd veels te hard open. Verder is alles tip-top afgewerkt. Geen naden, geen gerammel. Enige minpunt zou inderdaad het bereik kunnen zijn, maar bij mij geen issues gelukkig. :)

• Whis!
  • Niet online
Ik heb de mogelijkheid om een gloednieuwe set velgen + banden over te nemen van een vriend (komt van een T-Roc. Het zijn 17" mayfield velgen met de Goodyear efficientgrip banden in de maat 215-55-17. Deze hebben een aanzienlijke 'wang' en zijn in totaliteit (band + velg) een centimeter of 2/3 hoger dan de Astana's/Madrid.

Ben hier niet zo in thuis en ben benieuwd welk effect ik zal merken als ik deze set eronder zou laten schroeven. Gaat de snelheidsteller afwijken? Een dip in bereik lijkt me uiteraard een logisch gevolg.

• Whis!
  • Niet online
vraasen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:56:
[...]

De afwijking is mijnsinziens te groot

[Afbeelding]
Hey, dit ziet er uit als een handige tool! Is het ergens vrij toegankelijk?

• Whis!
  • Niet online
Haha jeetje.. en ik helemaal in de weer met mijn rekenmachine. Had het moeten weten.

Thanks!

• Whis!
  • Niet online
Wescobar schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:04:
Ik heb met 20.000km exact hetzelfde probleem. Achteraf had ik de auto niet moeten nemen. (Met de eGolf zelf ben ik super tevreden).

Krijg ook geen reiskosten meer vergoed, dus ik baal er flink van. Nog 4 jaar te gaan :(

Of zouden we er vanaf kunnen?
Volgens mij heb je de mogelijkheid om het contract aan te passen naar 10k km's per jaar. Je maandbedrag zal dan fors lager uit gaan vallen vermoed ik.

https://privatelease.volkswagen.nl/vragen
Kan ik tussentijds mijn looptijd/kilometrage aanpassen?
Ja, het kilometrage of de looptijd van je private-leasecontract kan tussentijds worden aangepast. Dit heeft wel gevolgen voor de hoogte van het maandbedrag. Neem direct contact met ons op via (033) 454 92 15 om te bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Hier ook voor nieuwe sloffen gegaan. Wou al een tijdje van de Astana's af, vooral nadat ik wist dat het bereik voor mij ruim voldoende bleek te zijn.

Ik heb veel op marktplaats gezocht maar ook de dealer even een mailtje gedaan. Die hadden nog een gloednieuw setje 17" liggen die onder een Audi A3 S line vandaan kwamen. Twijfelde eerst maar moet bekennen dat het niet verkeerd staat.

Op de Astana's zaten Bridgestone Turanza t005 banden. Hierop de Goodyear Eagle f1 asymmetric 5. Qua verbruik merk ik op de korte ritten nog niet veel (omstandigheden zijn ook wel redelijk gunstig nu). Qua geluid merk ik echter dat deze een stuk stiller zijn.

[Voor 4% gewijzigd door Whis! op 26-04-2021 09:23]

• Whis!
  • Niet online
Kuip schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:06:
Nette velg! Maar komen ze niet wat te veel naar buiten te staan?

Kan het op de foto niet goed zien, maar als de specs op internet kloppen zijn die Audi velgen 8.0 x 17 ET46
Volgens wheelpope.com zou dat betekenen dat ze een flink stuk verder naar buiten staan, vergeleken met de Astana en Madrid:

Audi 8Y0601025A
8.0 x 17 ET46
225/45 R17
+19mm naar buiten tov Astana
+15.7mm naar buiten tov Madrid

VW Madrid
7.0 X 17 ET49
225/45 R17
+3.3mm naar buiten tov Astana

VW Astana
6,5 x 16 ET46
205/55 R16

[Afbeelding]
Heb hier eerlijk gezegd niet op gelet, en ben er (te naïef?) van uitgegaan dat de VW dealer echt wel weet wat ze onder de auto schroeven.

Volgens mij hadden de Astana's nog aardig wat marge. Zal morgen eens kijken of ze uitsteken.

Edit: ze vallen zeker nog ruim een centimeter 2/3 binnen de wielkasten:
https://i.imgur.com/5V48Jnl.jpg

Op de foto lijkt het meer, maar dat is perspectief.

[Voor 9% gewijzigd door Whis! op 27-04-2021 17:23]

• Whis!
  • Niet online
Vandaag weer eens de auto gewassen en het viel me in de volle zon op dat ik diverse vlekjes in de lak heb zitten die ik met geen mogelijk weg krijg.

In principe probeer ik vogelpoep / insectenresten zo snel mogelijk te verwijderen maar als je dat in de zomer enkele dagen na laat zit je schijnbaar al met lak'schade'...

Gaat om urano grey btw. Iemand anders die hetzelfde ervaart?

• Whis!
  • Niet online
Ah, ja ik had al wat langs zien komen hier. De schade van mij lijkt het meest op die van @mlvnc. Ben benieuwd hoe hier uiteindelijk mee wordt omgegaan door Pon.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True