DDDikkiedik schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:06:
[...]
Wat ontzettend vervelend. Dat geldt naar mijn idee vooral voor de extra luxe versie. Maar dat maakt het niet minder erg.
In welke omgeving is dit? Ik verbaas me er over dat ze steeds terugkomen. Bij een eigen auto is dit een heel dure aangelegenheid, denk ik zo. Sterkte.
Het betreft inderdaad de 'luxe' versie met het Discover Pro scherm. Hier hoor je het, het vaakst over. En inderdaad, het betreft een eigen auto - waardoor het een duur grapje is. De officiële schade is zo tussen de 5k en 10k.
Dit is in Utrecht. Het gaat vrij zeker om dezelfde inbrekers. Na de eerste 2 inbraken hebben we de achterdeuren op gefixeerd kinderslot gezet. De 3e keer hebben ze het achterruitje ingeslagen, maar kregen ze de deur niet open en is het mislukt. Dit maal zijn ze meteen voor het grote raam gegaan (wat meer lawaai maakt), waardoor ik denk dat het dezelfde zijn.
We hebben wel dit keer scherpe camerabeelden waar alles op te zien is (volgens mij is het niet toegestaan om deze te delen online?) Ondanks de navirem, zijn ze binnen 8 seconde weer uit de auto.
We hebben een alarm er op zitten (waar we ook steeds wakker van worden), maar op de beelden zie je dat ze hier niet echt van onder de indruk zijn.
dennisfr schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 05:08:
[...]
Ik was onlangs bij mijn garage en ik vroeg daar naar de mogelijkheden om een navirem in te bouwen:
de eigenaar adviseerde mij om dat niet te doen, omdat ze het toch wel proberen als ze de unit willen hebben en je alleen maar meer schade hebt aan je dashboard.
Ook zei hij dat ze juist vaak terugkomen als ze weten waar een auto staat met die unit. (Gewoon even een tijdje wachten tot een nieuwe unit is ingebouwd).
Als laatste: het schijnt (in mijn regio) niet zo vaak voor te komen. ‘Vroeger’ in de tijd van de Golf V moesten ze geregeld units vervangen na een inbraak, maar een Discovery (Pro) scherm vervangen na inbraak doen ze nauwelijks.
Hoewel de NaviRem wél echt werkt, maakt het meer kapot dan het oplevert. Dit keer zitten er meer krassen op het dashboard, stuurwiel en stoelen door al het getrek, waardoor de 'echte' schade groter is. De verzekering heeft weinig boodschap aan krassen in het leer van je stoel, echter hadden die er nooit gezeten als de navirem er niet was geweest (dan is het namelijk een vrij simpel proces). Het beschermt dus wel je boordcomputer, maar de schade eromheen wordt groter.
Ondertussen zit er voor 25k aan inbraakreparaties op de golf, waardoor ik er wel van overtuigd ben dat dit de duurste e-golf van Nederland is😉
[
Voor 30% gewijzigd door
Stijnbdj op 01-10-2025 12:16
]