Is een bekend kwaaltje van het MQB platform. Doen ze allemaal en komt uit de rubbers van de stabilisatorstang. Dealer oplossing is om de gehele stabilisatorstang te vervangen incl. de rubbers. Maar dan heb je hetzelfde issue na een paar jaar weer, want ze gebruiken nog steeds dezelfde rubbers (vrijwel alle auto's hebben hier in meer- of mindere mate last van trouwens, komt omdat men geen "goede" toxische weekmakers in de rubbers meer mag gebruiken).Stijnbdj schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:22:
Ik kom hier ook maar weer eens even in de lucht!
Anderhalve maand geleden eigenaar geworden van een e-golf 2019 met alle optie's. Na de inbraak van 3 weken geleden, is de auto weer in alle eren hersteld én nu all risk verzekerd😉 Voor de geinteresseerden (gezien ik het zelf nergens kon vinden); een inbraak met ruitschade en een relatief netjes verwijderd pro discover scherm kost je zo'n 7300€ om te laten maken. Laat dit je teken zijn om je auto in ieder geval WA+ te verzekeren 😉.
Nu valt het me op dat de auto over drempels en scherp insturen een behoorlijk gekraak maakt vanuit de ophanging. Lees hier meer over online. Iemand een quick-fix om dit op te lossen? Opzich hebben we nog garantie bij de dealer, maar mocht dit makkelijk te verhelpen zijn doe ik het liever zelf.
De handelaren spuiten de rubbers meestal vol met vet, dan blijft het een paar weken tot maanden weg totdat dit vet weer is weggespoeld. Is ook geen echte oplossing. Het enige dat echt werkt is de rubbers vervangen door 3rd party rubbers. Zoiets dus, maar dat is best een dure grap.
All-electric.