DeGroteMuis schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:41:
[...]
Eventuele mindere kwaliteit speaker, als dat zo is, boeit me ook niet zo, want de klank van Dynaudio was voor mij het verschil wel waard. Dat Carplay / Android Auto standaard is met Discover Pro had m'n verkoper dan weer niet gezegd. Ik vond de werking met een Android telefoon niet goed genoeg om er meer dan 300 euro voor neer te tellen als optie. Keyless dan weer wel, nu al gewend en een sleutel omdraaien om een elektrische auto te 'starten' voelde gewoon krom, zou ik me aan gaan storen.
[...]
Ja ik heb het bewust niet gedaan dat Keyless, ik liet tijdens de proefrit de sleutel steeds in de auto liggen al vind ik het draaien van de sleutel ook inderdaad wel wat vreemd (had die start knop wel gewoon willen hebben)
[...]
Vreemd, de verkoper raadde Discover Pro sowieso niet bepaald aan, gaf zelf aan dat hij de meerwaarde niet de meerprijs waard vond, maar dat hij ook dingen niet noemde is apart. Ook dat verkeersbordherkenning alleen op Pro zit werd niet genoemd door mijn verkoper. Net als de optie om op het centrale scherm en in het active info display tegelijk de navigatie te tonen alleen op Pro zit, die moest ik zelf ontdekken. Geen idee of verkeersbordsherkenning echt wat toevoegt op de lange termijn, met de proefrit al 1 foute herkenning gehad, maar toch, complete informatie was beter geweest. Gesture en Voice noemde de verkoper wel, maar voice gebruik ik in de Ford ook nooit en gesture vond ik nogal beperkt qua werking. Dan maar af en toe een vette veeg extra op het scherm
[...]
Conclusie; de verkopers hebben ook geen idee

(die van mij zei ook een paar keer ‘jij weet er meer Van dan ik’....)
Dat hele gesture gedoe werkt voor geen meter dus daar mis je ook niks aan, navigatie is ook prut (navigeren op postcode werkt alleen zonder letters en hij kende van 1 van de 3 plekken waar ik naartoe moest de hele straat niet eens....) dus die Pro is echt zonde. Had beter DynAudio kunnen nemen achteraf dan had ik er een subwoofer bij gehad en was ik nog goedkoper uit geweest

[...]
[...]
En hoe bevalt de nieuwe? Eens, het lijkt wel een sport van VW om het zo wazig mogelijk te maken, zelfs de verkoper moest eerst kijken of en zo ja hoe bepaalde opties het beste gecombineerd konden worden (zoals actieve led & drivers assist met discovery media, kan prima, maar als je eerst actieve led aanvinkt krijg je discovery pro er automatisch bij). De demo met Pro die ik reed had de nodige muziek erop staan en had nog 12GB vrij als ik het me goed herinner. Ik verwacht dus zo'n 16GB vrij voor MP3 en zo. Een hele dag proefrit is wel tof, ik kreeg op verzoek 2 keer een eGolf mee, maar maximaal 2 uur ivm volgende testritten. De hele dag was niet mogelijk door de populariteit private lease aanbieding.
[...]
Ja bijzondere manier van zakendoen hebben ze wel bij VAG

Heb nog niet gekeken hoeveel t is maar tov een 64GB stick die ik in mijn Honda had natuurlijk erg weinig. Aan de andere kant zal t toch vooral Spotify en Apple Music zijn wat er speelt in de auto dus geen groot verlies.
Vwb de proefrit was het eigenlijk juist heel snel geregeld, de verkoper zag ook wel in dat als dat niet mocht het een no-deal werd. Heb er dus een vrijdag mee naar werk gereden en ‘s avonds de usual destinations (ouders en schoonouders)
Daarna was ik zeker dat t de eGolf moest worden

[...]
Haha, zo bevalt het dus.

Leuk! Geniet ervan! Tweede USB aansluiting hoorde volgens mijn verkoper bij App-Connect, maar is volgens de prijslijst onderdeel van een optie van 402 euro, telefoonvoorbereiding +. Een van beide dus, helaas niet heel duidelijk. Die sleuven lijken wel voor muntjes, pasjes. Die onderste rechts voor een reserve SD? Staat volgens mij wel iets over in het instructieboekje (eerder eens online doorheen gebladerd) maar is niet blijven hangen.
Hmm das best veel geld voor een USB aansluiting

Sleuven lijken inderdaad voor muntjes en pasjes, pasjes zijn handig voor laadpas maar muntjes zie ik het het voordeel niet van; hier in de buurt zijn alle parkeerautomaten Pin only...
Instructieboekje ga ik er nog wel bijpakken maar eerst gewoon genieten