• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
e-Golf Ervaringen & Discussietopic - Deel 1

Waarom dit topic
Vanwege het grote succes van de e-golf privatelease deal van Volkswagen rijden er binnenkort een boel Tweakers rond in een e-Golf.

Dit topic is bedoeld om ervaringen met elkaar te delen op het gebied van opties, leverdata, bereik, tips & meer.

Prestaties
Acceleratie 0-100km/h9,6 secTotaal vermogen100 kW (136 pk)
Topsnelheid150 km/uTotaal Koppel 290 Nm

Accu en Opladen
Capaciteit35.8 kWhBruikbare Accu Capaciteit32.0 kWh
LaadaansluitingType 2SnellaadaansluitingCCS
Laadvermogen7.2 kW ACSnellaadvermogen (max)40 kW DC

Praktische Actieradius (bron ev-database.nl)
Stad - Winter190 kmStad - zomer285km
Snelweg - Winter135 kmSnelweg - Zomer175 km
Gecombineerd - Winter160 kmGecombineerd - Zomer220 km

--------------------

TS wordt nog verder uitgebreid! :)

Wellicht leuk en handig om te beginnen met vertellen in welke kleur en configuratie je de e-Golf hebt besteld, wanneer je getekend hebt en wat de verwachtte leverdatum is. Ook non-privateleasers zijn van harte welkom.

• Boogie88
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
24-12 besteld, kon niet meer configuratie kiezen omdat auto op basis van offertes al besteld was, dealer komt er toch wel vanaf.

Urano grey, eigen risico 250,10km/pj, all season banden. Alles bij elkaar voor 299 €/pm

Wel pas in mei geleverd....
Direct via MRA-e aanvraag gedaan voor publieke laadpaal, deze week bericht ontvangen dat ze locatie gaan uitzoeken in de buurt.

• cartel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:04
Een leuke initiatief om een aparte topic aan te maken voor de e-Golf. Waarschijnlijk zal de drukte hier geleidelijk toenemen..

Ik heb de e-golf met de volgende opties besteld:

- Deep black pearl
- 17” Madrid velgen
- Achterlichten led 3D in donkerrood
- Zijruiten en achterruit getint
- Spiegelpakket
- Keyless acces
- Active Info Display
- Ambiente pakket
- Discover pro media

Verwachte leverdatum...week 18(!) 🙄

• Whis!
  • Niet online
Boogie88 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:12:
24-12 besteld, kon niet meer configuratie kiezen omdat auto op basis van offertes al besteld was, dealer komt er toch wel vanaf.

Urano grey, eigen risico 250,10km/pj, all season banden. Alles bij elkaar voor 299 €/pm

Wel pas in mei geleverd....
Direct via MRA-e aanvraag gedaan voor publieke laadpaal, deze week bericht ontvangen dat ze locatie gaan uitzoeken in de buurt.
Gelukkig is een 'kale' e-Golf al erg rijkelijk uitgerust! :)

Ik heb 29-11 getekend voor het volgende:
48 maanden / 15k km's
Urano Grey
Spiegelpakket
Winterpakket
Active Info Display
3D achterlichten
Getinte ramen
Eigen risico verlaagd naar €125

Volgens het contract is leverdatum op 30-1 maar ik ga er vanuit dat dit later wordt.

• J-r-86
  • Laatst online: 18:43
Wij mogen de E-golf morgen, 11-1, ophalen.

Dealer had nog een aantal productieplaatsen over in 2019. Daardoor geen keuze in pakketten. Is in week 47 gebouwd.

Contract getekend op 7 november.

Urano grey, Warmtepomp, spiegelpakket en DAB+ radio.

• pikstert
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:37
Ook wij hebben een E-Golf besteld. Eind oktober proefrit gemaakt en twee weken later was alles getekend. Wij hebben begrepen dat wij eind januari/begin februari de auto kunnen ophalen.

Wij zijn enthousiast over het comfort en luxe (soepel optrekken en stil) dat een elektrische golf biedt en dat tegen zo’n prijs.

Gekozen voor 15.000 km/jr, metallic lak, active info display, lager eigen risico en Car net. PL bedrag is €353 per maand. Heel tevreden mee.

Opladen kan zowel in de straat als op werk. Het bereik zou alleen bij bezoekjes aan verre familie een vertragende factor kunnen zijn.

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:13
Leuk topic, daar draag ik graag aan bij.
Ben sinds november 2018 tevreden E-golf rijder inmiddels al 40K op de teller.

- White silver metallic
- Keyless entry
- Achterlichten led 3D in donkerrood
- Zijruiten en achterruit getint
- Spiegelpakket
- Park Assist
- Dynaudio + DAB+
- Soundbox
- Achteruirijcamera
- Bestuurder assistentie pakket + Active light assist
- Ledplus
- Leder vienna
- Warmtepomp
- Winterpakket

[Voor 9% gewijzigd door MR. RHS op 10-01-2020 20:48]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 10-01-2020 21:19]

You save everyone, but who saves you?

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Leuk heb eerder een Gte gehad en nu is deze egolf als 2e auto erbij voor mijn vrouw

Laad voorziening staat er als voor mijn c350e

Urano grey
Car connect
All season banden
Luxe kenteken platen
15k voor 24 mnd, kunnen tzt kijken voor nieuwe aanbieding

Zal geen felle auto zijn maar goed genoeg om 3 dagen in de week 120 km te rijden naar werk

7-11 besteld en 17-1 mogen we de auto ophalen

Van het kastje naar de muur lopen...

• mats
  • Laatst online: 10:39
Ook ongeduldig aam het wachten op mijn E-Golf.
Contract getekend op 11-11-2019. Productieweek 5 en verwachte afleverweek 8 op het moment (was vorige week nog 7).

Volgende config:
Urano grey
Warmtepomp
Mobiele online diensten
Koplampverlichting LED Plus
Bestuurdersassistentiepakket Plus
Achteruitrijcamera
Digitaal instrumentenpaneel
Spiegelpakket

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Veel private-lease voor de 299 aanbieding een tijdje terug in dit topic denk ik?
Ik kwam er helaas pas laat achter, maar wat kreeg je voor de 299 prijs? Ik kon destijds niet echt een optielijst vinden.

En wat betaal je voor en wat aangekledere variant? Ik ben opzoek naar een opvolger van mijn huidige ICE, en overweeg electrisch te gaan. We hebben al een SUV qua ruimte (Kia Niro Hybrid DynamicPlus), met o.a. autonoom rijden level 2 of 3. Dat is erg prettig! Zoiets mis ik nu op mijn BMW 2-serie cabrio. Wellicht gezinsuitbreiding in de toekomst, en dan is een golf voor 10k km per jaar wel leuk voor erbij!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• ThaddeusX
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb de auto in november besteld. Ik krijg het eind februari binnen.

Ik heb het standaard gedaan zonder extra opties dus.

Het enige wat ik heb aangepast is eigen risico zo laag mogelijk (4 euro pm extra) & een 2 jaar contract ipv 5. Voor 396 euro per maand!

Van 299 naar 396 gegaan...een 2 jarig contract is een dure grap. Maar dan ook alweer niet. Omdat ik dan denk dat ik weer een elektrisch auto met meer range kan leasen na die tijd
.

Ik ben wel een beetje bang als ik de winter range van 135km zie :(
Ik maak niet teveel km’s eigenlijk maar heb met moeite mijn vrouw kunnen overtuigen. En we gaan 2 keer per jaar van Zuid-Holland naar Friesland. Dat is 220km enkel!

Behalve dat rijd ik circa 30km per dag in totaal (50% snelweg & 50% een 50max weg).

Edit: ik doe alleen private leasen & wissel vaak van baan waardoor mijn woon werk verkeer telkens anders is. Ik werk wel altijd in/rond mijn eigen stad. Dus maxx 60km op een dag dan.
En de km kan ik altijd van 10k km verhogen indien nodig.

[Voor 13% gewijzigd door ThaddeusX op 11-01-2020 02:01]

• Whis!
  • Niet online
ThaddeusX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 01:57:
Ik heb de auto in november besteld. Ik krijg het eind februari binnen.

Ik heb het standaard gedaan zonder extra opties dus.

Het enige wat ik heb aangepast is eigen risico zo laag mogelijk (4 euro pm extra) & een 2 jaar contract ipv 5. Voor 396 euro per maand!

Van 299 naar 396 gegaan...een 2 jarig contract is een dure grap. Maar dan ook alweer niet. Omdat ik dan denk dat ik weer een elektrisch auto met meer range kan leasen na die tijd
.

Ik ben wel een beetje bang als ik de winter range van 135km zie :(
Ik maak niet teveel km’s eigenlijk maar heb met moeite mijn vrouw kunnen overtuigen. En we gaan 2 keer per jaar van Zuid-Holland naar Friesland. Dat is 220km enkel!

Behalve dat rijd ik circa 30km per dag in totaal (50% snelweg & 50% een 50max weg).

Edit: ik doe alleen private leasen & wissel vaak van baan waardoor mijn woon werk verkeer telkens anders is. Ik werk wel altijd in/rond mijn eigen stad. Dus maxx 60km op een dag dan.
En de km kan ik altijd van 10k km verhogen indien nodig.
Ik denk dat die 135km is gebaseerd op 'echte' winters waar het rond of zelfs meerdere graden onder nul is. Met temperaturen die we nu 's winters hebben (rond de 5-10) in combinatie met de maximum snelheid van straks (100km/u) moet de 170-200km range wel haalbaar zijn toch? Ook een idee om die twéé tripjes in de lente/zomer te plannen! ;)

Misschien dat @MR. RHS wat meer ervaring hiermee heeft.. :)
Kecin schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:02:
Ik kwam er helaas pas laat achter, maar wat kreeg je voor de 299 prijs?

En wat betaal je voor en wat aangekledere variant?
Voor 299 krijg je de 2020 e-dition zoals standaard in de e-golf configurator die op de VW website staat. Aan het eind staan alle mogelijke opties. Meerprijs per optie per maand is ongeveer de optieprijs gedeeld door de aantal maanden. Voor mijn configuratie hierboven betaal ik €392 per maand.

[Voor 14% gewijzigd door Whis! op 11-01-2020 11:32]

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:19
Mijn Golf is uit 2017, één van de eerste 300’s

Ik heb hem sinds begin november dit jaar met 60k. op de teller.

Hij heeft metallic Indium gray
Active info display.
Keyless.
Winterpakket.
Bestuurders hulp systeem pakket.
Led achterlichten.
Dynamische led koplampen.
Warmtepomp.
Discover Pro.
Voorruitverwarming zonder draden.

De range in de winter valt me reuze mee, hij staat ook nog op winterbanden.
Het snelladen gaat niet vlot maar dat lijkt me ook beter voor de accu.

Het enige vreemde vind ik dat de gom bij 100% laden altijd 280 km. aangeeft en bij 80% wel klopt.

Verder een topauto!

[Voor 3% gewijzigd door RonaldPr op 11-01-2020 12:30]

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Whis! schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Ik denk dat die 135km is gebaseerd op 'echte' winters waar het rond of zelfs meerdere graden onder nul is. Met temperaturen die we nu 's winters hebben (rond de 5-10) in combinatie met de maximum snelheid van straks (100km/u) moet de 170-200km range wel haalbaar zijn toch? Ook een idee om die twéé tripjes in de lente/zomer te plannen! ;)

[...]

Voor 299 krijg je de 2020 e-dition zoals standaard in de e-golf configurator die op de VW website staat. Aan het eind staan alle mogelijke opties. Meerprijs per optie per maand is ongeveer de optieprijs gedeeld door de aantal maanden. Voor mijn configuratie hierboven betaal ik €392 per maand.
Thanks!

Ik zou voor deze samenstelling gaan gok ik. Maar eens een proefrit doen, ik heb nog even de tijd :).
https://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=N67TSM

• Urano
  • Laatst online: 11-07-2021
Fijn dit topic!

Wij hebben 13-12 getekend voor de e-golf.
We kunnen sinds 19-12 op de 'mijn Volkswagen pagina', dus neem deze datum als bestel datum.
Verwachte levering week: 18, laatste week april.... :|
Verwachte productie week: 6, eerste week februari.
Het lijkt mij dat er geen 12 weken tussen de productie en levering zitten? :X

Wij hebben deze opties:
-Urano gray
-Eigen risico van €125.
-Zij-airbags achter.
-Zij ruiten achter en achterruit getinte 65%.

10.000km per jaar voor 5 jaar.
€312 per mnd.

• RonaldPr
Is er hier iemand die weet tot wanneer de E-Golf in productie blijft? Ik heb het vermoeden dat ze hem naast de Golf 8 nog even aanhouden.

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02 18:12
Ik heb eind november contract getekend.
Op contract staat 01-02-2020 als verwachte leverdatum.
Paar weken geleden bij de dealer navraag gedaan en toen was de verwachting productie week 12 en levering week 14 -O-
Wel met de kanttekening dat de productieweek indicatief is.

Mijn config is:

- 60 maanden met 15.000km
- Urano Grey
- Warmtepomp
- Active Info Display
- Eigen risico verlaagd naar €250

Totaal 330 per maand.

Simpele config aangezien de auto standaard al goed uitgerust is.
Ik heb geen toegang tot een website of wat dan ook gekregen.
Hebben jullie dat allemaal wel? Of moet je zelf via mijn volkswagen aanmelden?

• S_Chief
  • Niet online
Ligt eraan bij welke dealer je hebt besteld.

• Dionisio
S_Chief schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:48:
Ligt eraan bij welke dealer je hebt besteld.
Huiskes-Kokkeler te Hengelo

• ThaddeusX
Stom iets waar ik niet aan gedacht heb...

Laten we zeggen dat ik ergens heen wil gaan met mijn vrouw. Voor de verandering bijv. shoppen of uit eten in een ander stad wat circa 1 uurtje verder is.

In garages kan je tegenwoordig gelukkig wel elektrisch opladen. Maar dit zijn geen snelladers. En standaard laden is 5,5 uur.

Als we shoppen of wat eten zijn we bijv. 2 tot 3 uurtjes bezig. Mja 2 tot 3 uurtjes krijg ik misschien niet genoeg range? of net genoeg?

Hebben jullie hier ervaring mee?

• ThaddeusX
Ik vind het best wel wat dat er mensen zijn die een 5 jaar contract aangaan :)

Ik betaal liever die 100 euro per maand extra voor een 2 jarig contract.

Ik ben benieuwd naar de private lease kosten voor elektrische autos over 2 jaar. Want volgend jaar kopen wat goedkopere elektrische wagens in de markt.

Opel E-Corsa, Peugeot E-208, Volkswagen ID nog wat etc.

• Dionisio
ThaddeusX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:54:

Ik ben benieuwd naar de private lease kosten voor elektrische autos over 2 jaar. Want volgend jaar kopen wat goedkopere elektrische wagens in de markt.

Ik heb zelf getwijfeld tussen 4 of 5 jaar. Voor mijn situatie volstaat de e-golf voor nu aangezien ik maar 1 a 2 keer per jaar echt een lange rit maak van 500+ km. In de tussentijd kan ik sparen voor een betere ev. Over 5 jaar zal de keuze vele malen groter en goedkoper zijn. De Opel, Peugeot, Volkswagen zijn leuke ev's maar voor mij nog aan de dure kant. Pas als de prijzen onder de 25k gaan zakken wordt het interessant.

• MR. RHS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:13
Whis! schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:12:
[...]

[...]
Het maakt veel uit voor de range of je 100 of 130 rijdt. De verlaging zorgt dat de effectieve range wel omhoog gaat. In de winter haal ik gemiddeld 175 km op de accu, dat is 75% snelweg & 25% stadsverkeer. Dat zal inderdaad nog wat omhoog gaan als de max snelheid naar beneden gaat. De laatste tijd is het niet echt koud maar daarmee kan het nog wel ietsje naar beneden zakken.

In de praktijk kan ik daar goed mee uit de voeten, mijn ritjes zitten veel in de driehoek Amsterdam, Rotterdam, & Utrecht. Ik kan thuis, op kantoor en bij de klant goed laden dus weinig range anxiety. Één keer in de 2 maanden doe ik een weekendje oost-Groningen vanuit Amsterdam, dat is 230 km enkele reis. Dan is een tussenstop bij Fastned wel noodzakelijk.

• Limitted
  • Laatst online: 01-03 11:59
Urano schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:01:
Fijn dit topic!

Wij hebben 13-12 getekend voor de e-golf.
We kunnen sinds 19-12 op de 'mijn Volkswagen pagina', dus neem deze datum als bestel datum.
Verwachte levering week: 18, laatste week april.... :|
Verwachte productie week: 6, eerste week februari.
Het lijkt mij dat er geen 12 weken tussen de productie en levering zitten? :X

Wij hebben deze opties:
-Urano gray
-Eigen risico van €125.
-Zij-airbags achter.
-Zij ruiten achter en achterruit getinte 65%.

10.000km per jaar voor 5 jaar.
€312 per mnd.
Hier ook e-golf besteld, hoe kan je op de 'mijn Volkswagen pagina' ? Heb je een link gekregen van de dealer ofzo?

• Limitted
Hier ook E-golf besteld op: 10-11-2019
Verwachte leverdatum was week 7 2020, heb inmiddels zelf gebeld en is nu uitgesteld tot week 13....

E-Golf Edition 2020
Urano grey
60 maanden 15k km
Zijruiten getint
App Connect Apple Carplay

Weet iemand hoe je kan inloggen op mijn volkswagen?

• S_Chief
  • Niet online
Dionisio schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:49:
[...]
Volgens mij krijgen alleen de Pon dealers zo'n pagina. In het elektrische auto-topic staat volgens mij Udenhout, A-Point en wellicht nog een.
Limitted schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:28:
Weet iemand hoe je kan inloggen op mijn volkswagen?
Die app is nutteloos voor de e-Golf 2020. Je moet We Connect hebben. Had al eens geïnformeerd in het VW-topic.
ThaddeusX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:51:

Laten we zeggen dat ik ergens heen wil gaan met mijn vrouw. Voor de verandering bijv. shoppen of uit eten in een ander stad wat circa 1 uurtje verder is.

In garages kan je tegenwoordig gelukkig wel elektrisch opladen. Maar dit zijn geen snelladers. En standaard laden is 5,5 uur.

Als we shoppen of wat eten zijn we bijv. 2 tot 3 uurtjes bezig. Mja 2 tot 3 uurtjes krijg ik misschien niet genoeg range? of net genoeg?

Je gaat de accu toch niet tot 0% leeg rijden?
ThaddeusX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:54:

Ik betwijfel of ze goedkoper worden dan de huidige actie voor de e-Golf, want dit is wel heel scherp. Denk het niet.

[Voor 101% gewijzigd door S_Chief op 11-01-2020 14:19]

• Urano
Limitted schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Hier ook e-golf besteld, hoe kan je op de 'mijn Volkswagen pagina' ? Heb je een link gekregen van de dealer ofzo?
Limitted,

Klopt, we hebben een link van de dealer ontvangen.

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02
ThaddeusX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:51:

Met 7kw paal ongeveer 40 km per uur

• Whis!
  • Niet online
Dionisio schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:49:
[...]

Hier ook via Huiskes-Kokkeler besteld in Hengelo. Naast de verwachtte leverdatum op het contract geen login voor een mijn volkswagen/honeymoonnet omgeving.

• Martinussss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-03 09:07
Hier ook een ‘besteld’, tenminste deze week het contract getekend na bijna een maand wachten nadat dit aangevraagd was door de dealer. Indicatie levertijd volgens de dealer: wk 24. Even geduld dus nog. Zijn er meer hier die zo lang op het contract hebben moeten wachten?

Het gekozen contract is 10.000km/5 jaar. Ik weet nog niet of ik die 5 jaar volledig uitzit maar als ik de voorwaarden goed interpreteer hoef je bij eerdere opzegging (bijv 2 jaar) enkel het verschil terug te betalen tussen een 5 jaars contract en een 2 jaars contract. Ik zie geen voordeel dus om nu een korter contract te kiezen.

Opties:
-kleur ‘Pure White,
-Startknop/keyless
-Discover pro
-Active info display
-Bestuurdersassistentiepakket inc Lane assist en Light assist.

Tot ik de E-Golf krijg rijd ik nog met mijn Fluence ZE. Over de range van de golf ga ik me dus geen zorgen maken 8)

[Voor 7% gewijzigd door Martinussss op 11-01-2020 16:50]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Om @tweakduke uit Verkeer & Vervoer feedback te herhalen;
tweakduke schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:19:
Onlangs is Het grote Volkswagen e-Golf topic geopend. Het Tesla Model 3 topic was geopend, omdat andere berichten ondersneeuwde vanwege de populariteit van dit model.
De vraag is nu of de e-Golf een eigen topic waard is, helaas is hier geen overleg met ons over geweest. Met het oog op de toekomst gaan er meer elektrische auto's komen en de bijbehorende modellen. Om een wildgroei aan topics te voorkomen, is het idee om in dit geval het topic te veranderen naar Het grote Volkswagen elektrische auto's topic. Zo kan er op den duur per merk een verdeling komen tussen benzine/ diesel en elektrische auto's.

Graag willen we in bovengenoemd topic jullie mening/ideeën hierover.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Urano
Hebben jullie al een idee of en zo ja, welk laadpas jullie gaan gebruiken?

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:46
Urano schreef op maandag 13 januari 2020 @ 00:00:
De granny voor thuis :) (+- 22 ct/Kw)
Eins op werk =Allego (32,25 ct/Kw)
Maingau bij fastned (35 ct/Kw)

[Voor 7% gewijzigd door driel24 op 13-01-2020 00:40]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• S_Chief
  • Niet online
S_Chief in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zie hier natuurlijk veel keuze voor de E-Golf, is er nog een reden dat de Nissan Leaf 2.0 niet is meegenomen in de calculatie bij mensen? Deze rijdt je nu ook in de privatelease voor hetzelfde geld (om en nabij) met soms nog wel meer opties:
319 euro standaard prijs bij de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/...auto-en-contract?car=leaf

+ N connecta (10 eur per maand)
  • On-Board lader 6,6 kW
  • Intelligent Around View Monitor met Intelligent Driver Alertness, 360° zicht met 4 camera’s: voor-, zij-, achterkant en Moving Object Detection
  • 17-inch lichtmetalen velgen
  • Extra getint glas (achterste zijruiten en achterruit)
  • B-stijl hoogglans zwart
  • Verwarmbaar stuurwiel met leder bekleed
  • Verwarmbare voorstoelen en achterbank
  • Synthetisch leder/ ECO-stoffen stoelbekleding in zwart
  • Parkeersensoren voor- en achterzijde
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Automatisch inklapbare buitenspiegels
Of

+ N Tekna (30 euro per maand, maar dan krijg je dus ook alles uit N Connecta hierboven)
  • Extra t.o.v. Acenta (incl. N-Connecta):
  • LED koplampen met automatische hoogteverstelling
  • ProPILOT: All Around Driving Support System
  • Elektronische handrem
  • Bose Premium Audiosysteem met USB- en AUX-aansluiting, stuurwielbediening en 7 luidsprekers

[Voor 3% gewijzigd door Kecin op 13-01-2020 06:32]

• pikstert
  • Laatst online: 13:37
Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 06:32:
Ik zie hier natuurlijk veel keuze voor de E-Golf, is er nog een reden dat de Nissan Leaf 2.0 niet is meegenomen in de calculatie bij mensen? Deze rijdt je nu ook in de privatelease voor hetzelfde geld (om en nabij) met soms nog wel meer opties:
319 euro standaard prijs bij de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/...auto-en-contract?car=leaf

• On-Board lader 6,6 kW
  • Intelligent Around View Monitor met Intelligent Driver Alertness, 360° zicht met 4 camera’s: voor-, zij-, achterkant en Moving Object Detection
Of

+ N Tekna (30 euro per maand, maar dan krijg je dus ook alles uit N Connecta hierboven)
  • Elektronische handrem
  • Bose Premium Audiosysteem met USB- en AUX-aansluiting, stuurwielbediening en 7 luidsprekers
Volgens speelde deze deal destijds niet. De leaf was stukken duurder in de private lease. Ik denk een goede concurrent..

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

pikstert schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:42:
[...]

Volgens speelde deze deal destijds niet. De leaf was stukken duurder in de private lease. Ik denk een goede concurrent..
Eind vorig jaar (oktober/november) was dit minimaal 100 euro duurder per maand inderdaad. Destijds gekeken naar een opvolger van de Fiat 500 van mijn vriendin. Dat is nu de Kia Niro geworden, prettige auto! Nadeel van de Nissan destijds was vooral: niet te verstellen stuur 8)7

Deze aanbieding bij ANWB is blijkbaar ook goedkoper dan op de site van Nissan. Dus een heads-up voor iedereen die nog in de markt is voor een EV in deze klasse :).

Edit:
Wel een leuke om te zien, in mijn mening ziet de E-Golf er veel beter uit

[Voor 15% gewijzigd door Kecin op 13-01-2020 07:54]

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:32
Met zonnepanelen op mijn dak die echt wel meer leveren dan wij verbruiken ben ik ook aan het oriënteren naar een elektrische auto. Wel tweedehands inderdaad (huis net gekocht, geen zin in financiering).

Eis is 150km snelwegrange ook in de winter. Ben liever niet afhankelijk van laden op werk maar leg wel 120km retour af iedere dag.

Leaf en Zoë zijn er maar zijn respectievelijk niet mooi van buiten en niet mooi van binnen. E-Golf tegen Ioniq blijven over.

Cash is king.

• Limitted
Ik ben speciaal hiervoor overgetapt naar Total Vroaming. Zit dan wel bij hun voor energie en gas. Maar kan dan wel laden voor 0,22 cent per kWh. Inclusief snelladen.

Daarnaast ook meteen via MRA bij onze gemeente een laadpaal aangevraagd. Inmiddels I s de locatie goedgekeurd (30 meter van mijn huis) Maar wel een doorlooptijd van 6 maanden.

• Dionisio
Ik heb op https://laadpastop10.nl/goedkoperladen gekeken. Handig overzicht van laadpalen en welke laadpas je het beste kan gebruiken d:)b

- Voor thuis ga ik via granny laden.
- In de wijk Allego met Eins E-Mobil pas.
- Fastned met Maingau pas.
- Ionity met Newmotion pas.
- EV-Box met Chargepoint pas.

Verder heb ik ook een pas van Vandebron omdat ik daar klant ben en de pas van Shuttel die je bij de E-Golf krijgt. Iemand nog ideeen welke pas ik aan mijn collectie zou moeten toevoegen?

• Whis!
  • Niet online
Ik heb de gratis Shuttle laadpas aangevraagd, die ik in het dashboardkastje bewaar voor nood.

Hier in de buurt staan veel Allego laadpalen, die ik via de Smoov-app kan gebruiken zonder laadpas tegen zeer aantrekkelijke tarieven (tegenover mijn huis voor slechts €0,182 per kWh).

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:24
Hier Nuon Vattenfall laaspas voor Pitpoint palen bij mij in de stad (€0,339) Maingau voor Fastned (€0,36) langs de snelweg

• Limitted
Hebben jullie nog aanraders voor passen in het buitenland?

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
mk1992 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:35:
Met zonnepanelen op mijn dak die echt wel meer leveren dan wij verbruiken ben ik ook aan het oriënteren naar een elektrische auto. Wel tweedehands inderdaad (huis net gekocht, geen zin in financiering).

Eis is 150km snelwegrange ook in de winter. Ben liever niet afhankelijk van laden op werk maar leg wel 120km retour af iedere dag.

Leaf en Zoë zijn er maar zijn respectievelijk niet mooi van buiten en niet mooi van binnen. E-Golf tegen Ioniq blijven over.
BMW i3?

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

De laadpasdiscussie mag verder in [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen, gezien die daar beter past.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Whis!
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 06:32:

• On-Board lader 6,6 kW
Of

• Elektronische handrem
Ik was destijds ontzettend gecharmeerd van de Leaf maar die was inderdaad een stuk duurder dus toen voor de e-Golf gekozen.

Qua range en opties krijg je meer waar voor je geld, maar na diverse reviews gelezen te hebben schijnt de Golf wel een stuk betere rij-eigenschappen te hebben dus (nog) geen spijt van mijn keus. 8)

• mk1992
Niet genoeg bereik, zelfs de 94Ah versie komt in de winter op de snelweg maar tot 115km. En dan zit de 60Ah daar nog onder.

Cash is king.

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:28
mk1992 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:55:
[...]

Niet genoeg bereik, zelfs de 94Ah versie komt in de winter op de snelweg maar tot 115km. En dan zit de 60Ah daar nog onder.
De 120Ah versie haalt 165 snelwegkilometers in de winter :)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• mk1992
MarcelGo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:44:
[...]

De 120Ah versie haalt 165 snelwegkilometers in de winter :)
Ja fijn, maar voor de prijs van een tweedehandse 120Ah koop ik ook een E-golf nieuw :X

Cash is king.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
mk1992 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:55:
[...]

En de Rex ook geen optie?

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• bagpiper001
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik rijd nu driekwart jaar in een e-Golf en hij bevalt nog steeds uitstekend :)

Rijd een Atlantic Blue versie met alles erop en eraan wat mogelijk was (behalve de beveliging en witte bekleding). Moet zeggen dat toen het echt koud was de range wel behoorlijk hard achteruit liep maar normaliter kan ik prima zonder snellader mijn dagelijkse ritjes doen.

• mk1992
sham27 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:53:
[...]

En de Rex ook geen optie?
Ja zou kunnen, maar met twee alternatieven die wel full-electric zijn binnen handbereik staat de (duurdere) i3 toch een treetje lager.

Cash is king.

• Reiger072
  • Laatst online: 02-03 16:23
Moet ook nog even geduld hebben laatste bericht was levering week 20. Heb hem 13-12 besteld bij Van Mossel.

Atlantic Blue
Active Info Display
Spiegelpakket
Winterpakket
App-Connect

voor 5 jaar 25K km

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
Als ik had geweten dat de levering nog zo lang zou duren had ik er ook wel een wel een willen bestellen. Huidig contract loopt nog tot eind mei. Wel een reservering op de ID.3 staan, maar verwacht dat die een stuk duurder zal zijn.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• ThaddeusX
Beatman schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:27:
Als ik had geweten dat de levering nog zo lang zou duren had ik er ook wel een wel een willen bestellen. Huidig contract loopt nog tot eind mei. Wel een reservering op de ID.3 staan, maar verwacht dat die een stuk duurder zal zijn.
Wat dacht je van bijna 2x zo duur :)

Ik had gekeken voor de Opel E-Corsa en kom uit op rond 650 per maand. En dan hebben we het over de ene die niet alle opties heeft.

VW zal zeker duurder zijn, kan niet anders.

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:39
ThaddeusX schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:00:
[...]

Wat dacht je van bijna 2x zo duur :)

Ik had gekeken voor de Opel E-Corsa en kom uit op rond 650 per maand. En dan hebben we het over de ene die niet alle opties heeft.

VW zal zeker duurder zijn, kan niet anders.
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Alle elektrische auto's behalve de E-golf en de Nissan Leaf kruipen makkelijk naar de € 500. Nu de E-golf niet meer te bestellen is, is de Leaf het meest interessant.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• ThaddeusX
Beatman schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Ik ben bang dat je gelijk hebt. Alle elektrische auto's behalve de E-golf en de Nissan Leaf kruipen makkelijk naar de € 500. Nu de E-golf niet meer te bestellen is, is de Leaf het meest interessant.
Nissan Leaf...tja smaak verschilt. Ik zou er geen 100 euro per maand voor willen betalen.

No offense!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:58
Dan ook maar even in dit topic de samenvatting van mijn bestelling:
Besteld 15/11, productie week 3, levering week 6.

10.00 km/jaar, 36mnd, 250 eigen risico. -> 412 per maand

Opties:
- Urano Grey
- Winterpakket
- Assistentiepakket Plus icm Light Assist
- Park Assist
- DAB+
- Warmtepomp

Laden met Tesla Wall Charger thuis. Load balancing via Domoticz (P1 lezer en TWCManager). TWC is aangesloten op 3 fasen, afgezekerd op 16A/fase. Kan dus met 7,2kW laden en moet in 5 uurtjes redelijk vol zijn. de TWC zit achter een relais wat middels een Fibaro ZWAVE geschakeld wordt. De bedoeling is om laden pas om 01:00 oid te starten mbt script. Weet nog niet hoe de e-Golf daarop reageert. Kan ook met RFID lezer die we in de TWC inbouwen de TWC handmatig aanzetten.

Laden onderweg met diverse apps, laadpassen (Shuttle/Shell Recharge) etc en last but not least misschien de meegeleverde Granny charger!

Rijdt alleen kleine stukjes in de omgeving, dat kan dus allemaal op thuisladen, en zeer regelmatig naar Schiphol. Dat haal ik net wel/net niet op een volle accu.

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02
mrottjers schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:20:
Dan ook maar even in dit topic de samenvatting van mijn bestelling:
Besteld 15/11, productie week 3, levering week 6.

10.00 km/jaar, 36mnd, 250 eigen risico. -> 412 per maand

Opties:
- Urano Grey
- Winterpakket
- Assistentiepakket Plus icm Light Assist
- Park Assist
- DAB+
- Warmtepomp

Laden met Tesla Wall Charger thuis. Load balancing via Domoticz (P1 lezer en TWCManager). TWC is aangesloten op 3 fasen, afgezekerd op 16A/fase. Kan dus met 7,2kW laden en moet in 5 uurtjes redelijk vol zijn. de TWC zit achter een relais wat middels een Fibaro ZWAVE geschakeld wordt. De bedoeling is om laden pas om 01:00 oid te starten mbt script. Weet nog niet hoe de e-Golf daarop reageert. Kan ook met RFID lezer die we in de TWC inbouwen de TWC handmatig aanzetten.
Ik doe de aanname dat de TWC zakelijk wordt gebruikt voor de Tesla. Is het "probleem" hiermee niet dat wanneer je de RFID gebruikt voor het privé laden van de E-golf je door de leasemaatschappij privé wordt doorbelast a 33 cent per kw + start tarief i.p.v. de 22 cent per kw ?

Ik zie op dit moment geen eenvoudige optie als de thuislaadpaal met backoffice abonnement voor verrekening wordt gebruikt.

• mrottjers
  • Laatst online: 16:58
Ik doe de aanname dat de TWC zakelijk wordt gebruikt voor de Tesla. Is het "probleem" hiermee niet dat wanneer je de RFID gebruikt voor het privé laden van de E-golf je door de leasemaatschappij privé wordt doorbelast a 33 cent per kw + start tarief i.p.v. de 22 cent per kw ?

Ik zie op dit moment geen eenvoudige optie als de thuislaadpaal met backoffice abonnement voor verrekening wordt gebruikt.
Aannames..... De TWC wordt niet zakelijk gebruikt en ik heb geen Tesla.

De TWC is (nieuw) via Marktplaats gekocht. Er zijn nogal wat mensen die een TWC bij hun auto krijgen en vervolgens via MP verkopen omdat ze hem niet nodig hebben. Voor mij was dit de goedkoopste oplossing om 3-fasen laden en loadbalancing te realiseren.

De RFID is alleen om het relais te schakelen, niet om via welke backend dan ook te communiceren. Had ik ook met een schakelaar in de paal kunnen doen, of een pincode paneel of een.... Maar ja, als je toch een RFID device (shuttle) bij de auto krijgt kun je net zo goed een RFID lezer inbouwen die een signaal naar Domoticz stuurt dat de paal vrijgegeven mag worden. Is toch beter tegen misbruik beveiligd dan een schakelaar. Geïnspireerd door deze blog.

Ik heb in de meterkast ook een extra 3-fasen kWh meter(SDM72D) voor de TWC zitten maar die is alleen voor de eigen lol en het bijhouden hoeveel energie ik de auto in pomp.

• revolution-nl
  • Laatst online: 21-03 22:06

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

ThaddeusX schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:43:
[...]

Nissan Leaf...tja smaak verschilt. Ik zou er geen 100 euro per maand voor willen betalen.

No offense!
Inderdaad, grootste probleem bij de leaf is wat mij betreft, geen CCS, slecht BMS -> rapid gating

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

• RonaldPr
Gisteren dynamic light assist uitgeprobeerd.
Er werd al snel geseind dus perfect werkt het niet helaas.

• Humordenaar
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-03 18:13
Even bijdragen aan dit topic.
Eind vorig jaar december besteld via de leasemaatschappij gisteren geleverd.

- Deepblack Pearl
- Achteruitrijcamera
- Lederen bekleding incl. stoelverwarming (L+R);
- Diefstalalarm, Klasse III SCM goedgekeurd
- Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
- Digitale radio-ontvangst DAB+
- Koplampverlichting LED Plus
- Metallic of pareleffect lak
- Mobiele online diensten (Car-Net) (doet met denken aan Sky-Net)
- Spiegelpakket
- Warmtepomp

Rijdt echt super, het is nu nog te vroeg om te zeggen dat ik nooit meer anders wil.
Werd afgeleverd op werk met een range van 58KM, best spannend zo je eerste keer aan de andere kant is het max 25KM naar huis toe. Ik heb hem gisteren volledig opgeladen en de accu geeft een range aan van 200KM, ik dacht dat de actieradius 230KM was. Moet ik nog eens goed nakijken, zijn er huidige bezitters die dit weten?

Er zijn nu al een aantal dingen die mij opvallen, vanochtend deed de app het niet waardoor ik de status niet goed kon inzien. Woon - werk is 17km, toen ik op het werk aankwam stond de teller op 174KM, valt mij nog mee. Rij behoorlijk rap, al zeg ik het zelf.

[Voor 12% gewijzigd door Humordenaar op 15-01-2020 09:03]

• Dionisio
Humordenaar schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:54:

- Deepblack Pearl
- Achteruitrijcamera
- Spiegelpakket
- Warmtepomp

Rijdt echt super, het is nu nog te vroeg om te zeggen dat ik nooit meer anders wil.
Werd afgeleverd op werk met een range van 58KM, best spannend zo je eerste keer aan de andere kant is het max 25KM naar huis toe. Ik heb hem gisteren volledig opgeladen en de accu geeft een range aan van 200KM, ik dacht dat de actieradius 230KM was. Moet ik nog eens goed nakijken, zijn er huidige bezitters die dit weten?

Er zijn nu al een aantal dingen die mij opvallen, vanochtend deed de app het niet waardoor ik de status niet goed kon inzien. Woon - werk is 17km, toen ik op het werk aankwam stond de teller op 174KM, valt mij nog mee. Rij behoorlijk rap, al zeg ik het zelf.
Eind december besteld en nu al geleverd? Gaat het om de aanbieding van 299 per maand voor de 2020 editie of een model uit voorraad?

• Reiger072
  • Laatst online: 02-03 16:23
Humordenaar schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:54:

- Deepblack Pearl
- Achteruitrijcamera
- Spiegelpakket
- Warmtepomp

Die 300KM is de oude NEDC methode. Volgens de WLPT is het 230KM.

Ligt natuurlijk beetje aan je rijgedrag en het weer buiten, netto heb je 32Kwh dus aan je gemiddelde verbruik kan je ongeveer berekenen wat je kan rijden.

https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf

• Humordenaar
Dionisio schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:09:
[...]

Eind december besteld en nu al geleverd? Gaat het om de aanbieding van 299 per maand voor de 2020 editie of een model uit voorraad?
Het gaat niet om de aanbieding van 299, betaal ook een stuk meer.
Uit voorraad, is Business Lease ze hadden nog een aantal staan. Ik had echt de aller aller laatste volgens mij.

• Humordenaar
Reiger072 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:28:
[...]

Die 300KM is de oude NEDC methode. Volgens de WLPT is het 230KM.

Ligt natuurlijk beetje aan je rijgedrag en het weer buiten, netto heb je 32Kwh dus aan je gemiddelde verbruik kan je ongeveer berekenen wat je kan rijden.

https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf
Het gaat niet zozeer om het bereik, het gaat erom dat hij op een volle accu 200KM max aangeeft.

• Whis!
  • Niet online
Humordenaar schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:03:
[...]

Het gaat niet zozeer om het bereik, het gaat erom dat hij op een volle accu 200KM max aangeeft.
Heb je dan ook bepaalde systemen/voorzieningen aanstaan zoals bijvoorbeeld de verwarming/airco? Volgens mij wordt dit realtime doorberekend naar de geschatte actieradius. Zet 'm bijvoorbeeld eens op eco+ (en zoveel mogelijk dingen uit) en kijk wat er dan gebeurt.. ben benieuwd! :)

• Humordenaar
Whis! schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Heb je dan ook bepaalde systemen/voorzieningen aanstaan zoals bijvoorbeeld de verwarming/airco? Volgens mij wordt dit realtime doorberekend naar de geschatte actieradius. Zet 'm bijvoorbeeld eens op eco+ (en zoveel mogelijk dingen uit) en kijk wat er dan gebeurt.. ben benieuwd! :)
Dit is ook de relatie die ik zag, zal dat straks even controleren.
Denk dat modus invloed hierop heeft, hij staat nu op normal.
Doe lekker normal, dan doe je al gek genoeg.

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 12:53
Ook 1 besteld, levering eind februari.
Weet iemand hoe lang de bijgelverde type 2 laadkabel is?

Screw you guys... I'm going home.

• headinclouds
  • Laatst online: 17-03 16:53
Heb me ook maar eens aangemeld om me bij de almaar groeiende lijst van (toekomstige) e-Golf rijders te voegen.

Aanvraag gedaan 13 december, officiële bestelling na versturen leasecontract was 3 januari...
Het was kennelijk nogal druk bij VW Financial Services ;)

E-DITION 2020
- Indium Grey
- 17" Madrid velgen
- Winterpakket
- Spiegelpakket
- DAB+
- Car-Net App-Connect (o.a. Apple Carplay)

Op het contract staat een verwachte afleverdatum van 2 maart, maar de dealer gaf vervolgens aan dat het wel tweede helft van mei kan worden... nogal een verschil. Maar eerlijk is eerlijk, die indicatie van mei had hij tijdens het gesprek al afgegeven, dus van die verwachting ga ik maar uit.

Verder heel basic gegaan voor een contract voor 60 maanden & 10000 km per jaar.
Moet makkelijk kunnen met mijn huidige werkplek (thuis), maar 5 jaar met dezelfde auto will be a first...

Opladen zal in eerste instantie vooral thuis aan het stopcontact c.q. de granny lader worden. Die term was nieuw voor me :) Voor het verdiepen in de materie van onderweg (snel)laden, pasjes, apps enz enz heb nog wat maanden de tijd...

XC40 Single Motor Core MY23 - Climate Pack - 19"

• Limitted
Weet iemand of er ook verschillen zijn met de E-DITION 2020 en de vorige modellen?

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-03 10:51
Ook hier de E-DITION 2020 kunnen bestellen, op de valreep weliswaar (31-12 _/-\o_) wegens afwezigheid in het buitenland een groot deel van December.
Hier zal hij dienen als 'gezinsauto' voor met name de stad en omliggende gebieden. Ik werk thuis en mijn vriendin zorgt voor de kids en het huishouden, dus veel km zullen we er niet mee maken.
Naast deze auto ben ik van plan een exoot voor de weekenden en voor de uitzonderingen dat ik (we) ver weg moeten en tussendoor niet willen laden, aan te schaffen. Dan kan mijn BMW 3 serie touring de deur uit.

Gekozen voor 36 mnd. 10.000 km aangezien de ontwikkelingen in de markt voor volledige accu auto's erg snel gaan en ik eigenlijk nooit langer dan 2 jaar met een auto wil doen. Met de onderstaande opties uitgekomen op het ronde bedrag van 400 euro per maand.

- Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel
- Achterlichten LED, donkerrood uitgevoerd
- 'Kleur' - Unilak Pure White, Exterieur 'Pure White'
- Winterpakket

Twijfelde eerst maar was verkocht tijdens de testrit. Stuurt als een 'gewone' Golf maar trekt mooi vlot door en voelt heel modern.
Ga in eerste instantie thuis laden via eigen zonnepanelen met 4200 KWh opbrengst, heb dus wat ruimte over voor een elektrische wagen ;)
Ook ik heb nog even de tijd om te sparen en te zoeken naar de exoot aangezien de eGolf naar verwachting niet eerder dan april/mei klaar zal staan.

Ik heb overigens nog geen inlog gegevens ontvangen om het bestel process te kunnen volgen.

[Voor 10% gewijzigd door t!n0 op 15-01-2020 15:17]

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-03 13:25
Van ons is uitgesteld vanwege prio voor zakelijke lease modellen. Auto zou wel geproduceerd zijn en op weg zijn naar NL.
bagpiper001 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:54:
Ik rijd nu driekwart jaar in een e-Golf en hij bevalt nog steeds uitstekend :)

Rijd een Atlantic Blue versie met alles erop en eraan wat mogelijk was (behalve de beveliging en witte bekleding). Moet zeggen dat toen het echt koud was de range wel behoorlijk hard achteruit liep maar normaliter kan ik prima zonder snellader mijn dagelijkse ritjes doen.
Heb jij toevallig wat meer foto's van de granny charger: de shuco stekker, IP rating en lengte van het adapterblok (hoe noem je zoiets?) tot aan het uiteinde van de type 2 aansluting? Nog even aan het kijken of wij een tweedehands laadpaal nemen of een buiten WCD (daar de gemeente niet langer dan 1 jaar een ontheffing wil geven en daarna maar de vraag is of je er nog 1 krijgt wil ik geen grote investering).

Bij voorbaat dank!

• ThaddeusX
t!n0 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:15:
Ook hier de E-DITION 2020 kunnen bestellen, op de valreep weliswaar (31-12 _/-\o_) wegens afwezigheid in het buitenland een groot deel van December.
Hier zal hij dienen als 'gezinsauto' voor met name de stad en omliggende gebieden. Ik werk thuis en mijn vriendin zorgt voor de kids en het huishouden, dus veel km zullen we er niet mee maken.
Naast deze auto ben ik van plan een exoot voor de weekenden en voor de uitzonderingen dat ik (we) ver weg moeten en tussendoor niet willen laden, aan te schaffen. Dan kan mijn BMW 3 serie touring de deur uit.

Gekozen voor 36 mnd. 10.000 km aangezien de ontwikkelingen in de markt voor volledige accu auto's erg snel gaan en ik eigenlijk nooit langer dan 2 jaar met een auto wil doen. Met de onderstaande opties uitgekomen op het ronde bedrag van 400 euro per maand.

- Vergrendel- en startsysteem zonder sleutel
- Achterlichten LED, donkerrood uitgevoerd
- 'Kleur' - Unilak Pure White, Exterieur 'Pure White'
- Winterpakket

Twijfelde eerst maar was verkocht tijdens de testrit. Stuurt als een 'gewone' Golf maar trekt mooi vlot door en voelt heel modern.
Ga in eerste instantie thuis laden via eigen zonnepanelen met 4200 KWh opbrengst, heb dus wat ruimte over voor een elektrische wagen ;)
Ook ik heb nog even de tijd om te sparen en te zoeken naar de exoot aangezien de eGolf naar verwachting niet eerder dan april/mei klaar zal staan.

Ik heb overigens nog geen inlog gegevens ontvangen om het bestel process te kunnen volgen.
Ik heb 2 jaar met 10k km en ben 396 kwijt. Ik heb geen enkel optie gekozen.

Hoe kom jij zo goedkoop? Of zijn paar van die dingen die je hebt opgenoemd standaard in de e-golf?

• RonaldPr
Limitted schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:36:
Weet iemand of er ook verschillen zijn met de E-DITION 2020 en de vorige modellen?
De eerdere modellen hebben Car net en de Discover pro standaard verder zijn ze volgens mij identiek.

• S_Chief
  • Niet online
Car-Net is ook standaard op de e-dition 2020, alleen zit er geen Mijn Volkswagen-module meer in (wat mij geen gemis lijkt te zijn).

• Chizzel
  • Laatst online: 05-05-2020
Na alle reacties goed doorgelezen te hebben. En er interessante berichten en tips voorbij komen. Mag ik me ook toe voegen aan het rijtje e golf bestellers😀.

Heb de mijne 14 november besteld bij Udenhout in Eindhoven productieweek 3 en hoop dat ze hem week 6 afleveren.

Heb voor de e golf gekozen omdat ik de mogelijkheid heb om hem op het werk goedkoop op te laden. En we daarmee een behoorlijk bedrag kunnen besparen.

Heb de volgende configuratie
- kleur urano grey
- ambiente pakket
- winterpakket
- vooruit verwarmbaar en warmtewerend
- spiegelpakket
- 20000 km
- 250 eigen risico
Totaal 374 euro voor 5 jaar

• RonaldPr
S_Chief schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:10:
Car-Net is ook standaard op de e-dition 2020, alleen zit er geen Mijn Volkswagen-module meer in (wat mij geen gemis lijkt te zijn).
Klopt, die bedoelde ik.
Persoonlijk vind ik het wel handig, je kunt op afstand het nodige zien en regelen.

De stabiliteit van de app is helaas niet altijd goed.

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-03 10:51
ThaddeusX schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:26:
[...]

Ik heb 2 jaar met 10k km en ben 396 kwijt. Ik heb geen enkel optie gekozen.

Hoe kom jij zo goedkoop? Of zijn paar van die dingen die je hebt opgenoemd standaard in de e-golf?
Omdat ik voor 3 jaar heb gekozen. De opmerking dat ik eigenlijk niet langer dan 2 jaar met een (hoofd)auto wil doen heeft misschien voor verwarring gezorgd.
De gekozen opties zijn wel degelijk opties en niet standaard.

• S_Chief
  • Niet online
RonaldPr schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:41:
[...]
Klopt, die bedoelde ik.
Persoonlijk vind ik het wel handig, je kunt op afstand het nodige zien en regelen.

De stabiliteit van de app is helaas niet altijd goed.
Die module is helemaal niet meer leverbaar, en het Car-Net abo dat er standaard op zit laat je al alles op afstand uitlezen.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:06
Ik zie het topic nu pas :+

Dit is mijn configuratie geworden.

Volkswagen e-Golf EDITION 2020
- 48 maanden
- 20.000 km
- Deep Black
- Verlaagd eigen risco naar 250 euro

Extra opties:
- Spiegelpakket
- High-end audiosysteem
- Achteruitrij camera
- Zijruiten en achterruit getint 65%
- Wamtepomp
- Active info display
- Winterpakket
- Keyless entrey

Dit voor 462 euro per maand. Wilde nog wel wat meer opties maar dat was voornamelijk op de buitenkant gericht en aangezien het niet mijn eigen auto is vond ik dat een beetje zonde worden.
Het liefst had ik alles aangevinkt wat je maar aan kon vinken qua opties :+

Maandag 27 januari ophalen bij de dealer.. ik kan nu al niet meer wachten! :')

Voornamelijk voor de e-Golf gekozen omdat ik gratis mag laden op werk, woon-werk verkeer is 22km per dag. Rijd wel vaak op en neer naar Utrecht maar dat moet prima gaan met deze Golf qua range, ook in de winter.

Ben niet van plan thuis een laadpaal aan te schaffen, als ik thuis moet laden sluit ik de auto wel aan op het stopcontact in de schuur :p

Ik heb mijn e-Golf trouwens besteld op 4 november, best snel en rap allemaal denk ik zo :)

[Voor 44% gewijzigd door sjorremans op 16-01-2020 08:51]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:24
Dit is onze configuratie geworden.

- 60 maanden
- 25.000 km
- Urano Grey

Extra opties:
- Spiegelpakket
- Achteruitrijcamera
- vooruitverwarming met infrarood
- Wamtepomp
- Active info display
- Winterpakket
- DAB+
- Appconnect
- geluidssimulator
- voice control

Levertijd via van Udenhout in Den Bosch is 2 februari maar daar moesten we niet vanuit gaan. We hebben ook geen inlog gekregen van mijn Volkswagen helaas. Ben benieuwd wanneer die komt. :)

Voor een laadpaal thuis zijn we nog vanalles aan t uitzoeken.

[Voor 7% gewijzigd door Heijmenberg99 op 16-01-2020 16:40]

• Humordenaar
Whis! schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Als je hem op Eco stand zet krijg je een paar km bij, als je hem op Eco + zet dan ongeveer 10Km erbij.

• RonaldPr
S_Chief schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 06:18:
[...]

Die module is helemaal niet meer leverbaar, en het Car-Net abo dat er standaard op zit laat je al alles op afstand uitlezen.
Jawel hoor, kijk maar in de prijslijst.
Voor 272,- krijg je de mobiele diensten.
Die waren eerder standaard.

• S_Chief
  • Niet online
RonaldPr schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:43:
[...]
Jawel hoor, kijk maar in de prijslijst.
Voor 272,- krijg je de mobiele diensten.
Die waren eerder standaard.
Dat is alleen de app connect integratie, oftewel Carplay en Android Auto.
Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie W18 € 225 272 ○
- Directe bediening van smartphone apps via het scherm van het infotainmentsysteem

[Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 16-01-2020 09:49]

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:24
Ik gebruik nu Waze voor navigatie en wil dat ook doen icm met carplay als de Golf geleverd is. Maar nu vraag ik me af of je dan ook je navigatie op je Active Info Display krijgt. Iemand die hier ervaring mee heeft?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Heijmenberg99 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:07:
Ik gebruik nu Waze voor navigatie en wil dat ook doen icm met carplay als de Golf geleverd is. Maar nu vraag ik me af of je dan ook je navigatie op je Active Info Display krijgt. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb hier tijdens de proefrit een beetje mee lopen pielen, maar volgens mij kun je hierop alleen de ingebouwde navigatie krijgen. Beetje jammer helaas.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
19 november mijn handtekening gezet onder het contract voor private lease van:

- 60 maanden
- 15.000 km
- Urano Grey
- Verlaagd eigen risco naar 125 euro

Extra opties:
- Achteruitrij camera
- Active info display

Dit kost mij €344,18 per maand. Ik zie dat Android Auto alleen bij de App-Connect optie zit, die heb ik dus gemist :'(

26 november kregen wij een mailtje met een link naar Honeymoonnet. Hier kan de voortgang van de bestelling ingezien worden. Ondanks dat in het contract 17 januari aangaf, bleek in de portal dat levering geschat werd op week 11. De dealer had al aangegeven dat dit eind februari of begin maart kon zijn, dus op zich geen verrassing.

21 december kregen wij een mailtje dat de productieweek bekend was. Dit is week 5, bijna dus.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• RonaldPr
Nee, dan staat er smartphone navigatie is actief.
Technisch moet het natuurlijk wel kunnen, misschien in de toekomst?

• Dionisio
Even met de dealer gemaild. Productieweek blijft voorlopig op week 12. Betekend dat ik de auto pas eind maart / begin april in ontvangst kan nemen...dat duurt nog wel even dus :'(

• CBfox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-03 16:42
6 december 2019 mijn handtekening gezet onder het contract voor private lease van:

- 60 maanden
- 25.000 km/h
- Pure Wit
- Verlaagd eigen risico naar 125 euro

Extra opties:
- Achteruitrij camera
- Active info display
- Zij-airbags achter
- Car-net
- Warmte pomp

Dit kost mij €429,12 per maand.

Verwachte leverdatum volgens het contract is 6-2-2020. En volgens de dealer begin maart. benieuwd wie gelijk heeft

Ik heb mijn Nissan Leaf uit 2012 ingeruild.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
nee alleen de standaard naviatie, wil je waze dan moet je car connect hebben en dan krijg je het alleen op het middenscherm te zien.

https://connect.volkswage...b/open/vw-cat-app-connect

YouTube: Waze Demo - Volkswagen Apple Carplay (iOS 12)

Van het kastje naar de muur lopen...

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:06
Wat mij nu nog niet helemaal duidelijk is. Heb je nou iets nodig zodat je met de app op je telefoon verbinding kan maken met de auto? Zodat je kan zien hoeveel % batterij je hebt etc?

Of had je daar dus iets voor bij moeten bestellen tijdens het configureren van de auto? Of kan dat sowieso niet bij de e-Golf, zoals het bij Tesla bv. wel kan.

**
Dat doe je dus met e-Remote zie ik nu. Zit zo'n pakket standaard op de e-Golf? Of had je daar toch wat voor moeten selecteren bij de configuratie?
Apple carplay etc hoef ik allemaal niet, heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.

[Voor 25% gewijzigd door sjorremans op 16-01-2020 15:55]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Limitted
Ik heb ook app connect als aparte optie erbij besteld. In de veronderstelling dat dit Apple car play (IOS) mogelijk maakt.

• Whis!
  • Niet online
sjorremans schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:54:
Wat mij nu nog niet helemaal duidelijk is. Heb je nou iets nodig zodat je met de app op je telefoon verbinding kan maken met de auto? Zodat je kan zien hoeveel % batterij je hebt etc?

Of had je daar dus iets voor bij moeten bestellen tijdens het configureren van de auto? Of kan dat sowieso niet bij de e-Golf, zoals het bij Tesla bv. wel kan.

**
Dat doe je dus met e-Remote zie ik nu. Zit zo'n pakket standaard op de e-Golf? Of had je daar toch wat voor moeten selecteren bij de configuratie?
Apple carplay etc hoef ik allemaal niet, heb ik nog nooit gebruik van gemaakt.
Mij eerlijk gezegd ook niet, maar volgens de officiële prijslijst krijg je dit allemaal standaard op de 2020 e-dition e-Golf:

• Marcusvanes
  • Laatst online: 17-03-2020
VW Egolf Edition 2020
Madrid velgen 17 inch
Met. lak CL05
Deep Black
Spiegelpakket
Warmtepomp
Active display
Zijruiten getint.
-
48 maanden
10k
betaal rond de 376 eur PL straks

Getekend in december

Maar nu komt het mooie!
Ik wilde snel rijden aangezien we even zonder 2e auto zaten na opgeven lease auto vd zaak.
Ik heb bij de VW garage besproken en de kern van het gesprek was snel rijden, geef me een auto uit jullie voorraad en direct beschikbaar waarin ik in januari de weg op kan.
Deze adviseur gaf me hierop deze auto met deze opties wat ook we ook prima vonden hierop gaven wij akkoord.

Ik belde vandaag wanneer we de auto kunnen ophalen, nu krijg ik doodleuk te horen dat ik pas in week 14 aan de beurt ben!!!
Terwijl wij in deze aanloop een auto gezocht hebben op voorraad in het land, met de gedachte dat ze een optie erop deden uit een lijst met de actuele voorraad!

Ook op de mail gaf hij mij aan dat hij eind januari kon leveren, verder zie ik nergens in het contract (dom misschien maar in vertrouwen) dat er een leverdatum is, en nu doodleuk is er een bestelling gedaan.
Hij heeft me NUL geinformeerd over dit alles
Ik ben best wel woest eerlijk gezegd zit nu met een gat van 2 maanden zonder auto en ga straks over even langs bij de garage denk ik.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-03 13:25
Whis! schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:28:
[...]

Mij eerlijk gezegd ook niet, maar volgens de officiële prijslijst krijg je dit allemaal standaard op de 2020 e-dition e-Golf:
[Afbeelding]
Dat moet er inderdaad standaard op zitten. Carplay/Android Auto is op de 2020 variant een aparte optie.
Marcusvanes schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:37:
VW Egolf Edition 2020
Madrid velgen 17 inch
Met. lak CL05
Deep Black
Spiegelpakket
Warmtepomp
Active display
Zijruiten getint.
-
48 maanden
10k
betaal rond de 376 eur PL straks

Getekend in december

Maar nu komt het mooie!
Ik wilde snel rijden aangezien we even zonder 2e auto zaten na opgeven lease auto vd zaak.
Ik heb bij de VW garage besproken en de kern van het gesprek was snel rijden, geef me een auto uit jullie voorraad en direct beschikbaar waarin ik in januari de weg op kan.
Deze adviseur gaf me hierop deze auto met deze opties wat ook we ook prima vonden hierop gaven wij akkoord.

Ik belde vandaag wanneer we de auto kunnen ophalen, nu krijg ik doodleuk te horen dat ik pas in week 14 aan de beurt ben!!!
Terwijl wij in deze aanloop een auto gezocht hebben op voorraad in het land, met de gedachte dat ze een optie erop deden uit een lijst met de actuele voorraad!

Ook op de mail gaf hij mij aan dat hij eind januari kon leveren, verder zie ik nergens in het contract (dom misschien maar in vertrouwen) dat er een leverdatum is, en nu doodleuk is er een bestelling gedaan.
Hij heeft me NUL geinformeerd over dit alles
Ik ben best wel woest eerlijk gezegd zit nu met een gat van 2 maanden zonder auto en ga straks over even langs bij de garage denk ik.
Adem in, adem uit... Beetje onhandig als ze dit beloofd hebben, de garage wilde dit bij ons ook doen (onze Mii liep namelijk al in Oktober uit contract) maar na overleg met VWPFS (LM) bleek dat ze helemaal geen voorraad mochten gebruiken voor de private lease actie omdat de zakelijke leasemarkt een deadline had op 31 december en daar moest alle voorraad heen. De private lease sector heeft daar allemaal geen last van dus die mochten alleen nieuw besteld worden.

Wellicht dat in goed overleg je wel een voorloop/demo/leenauto kunt krijgen. Je betaald nu ook niet voor de private lease dus wellicht kun je voor hetzelfde bedrag wel een auto van hun lenen... Onhandig maar niet gelijk van het ergste uit gaan ;)

• S_Chief
  • Niet online
RonaldPr schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Nee, dan staat er smartphone navigatie is actief.
Technisch moet het natuurlijk wel kunnen, misschien in de toekomst?
Even in het VW topic kijken, daar staat volgens mij een video van een Tiguan waarbij het wel kan.

Pagina: 1 2 3 ... 47 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee